relatie met moslim

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Wat versta jij in feite onder "relatie" Chaimae?

Uit uw tekst begrijp ik dat jij daar "sex hebben" mee bedoelt.

"omgaan met iemand" kan ook een relatie zijn. Elkaar leren kennen, samen dingen ontdekken, mekaars interesses onderzoeken... maar dat blijkt voor moslims niet nodig te zijn precies. Waarom zou een man zich moeten verdiepen in de interesses of de ideeën van zijn toekomstige bruid?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Het betaamt een moslima niet met iemand van het mannelijke geslacht te daten.

Ik versta het geheel onder een relatie (afspreken, lichamelijk contact).
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

circe schreef:Wat versta jij in feite onder "relatie" Chaimae?

Uit uw tekst begrijp ik dat jij daar "sex hebben" mee bedoelt.

"omgaan met iemand" kan ook een relatie zijn. Elkaar leren kennen, samen dingen ontdekken, mekaars interesses onderzoeken... maar dat blijkt voor moslims niet nodig te zijn precies. Waarom zou een man zich moeten verdiepen in de interesses of de ideeën van zijn toekomstige bruid?
Ik denk dat het al haram is als je toevallig een klasgenoot van de andere sexe tegenkomt en je na een paar minuten met zijn tweeën de slappe lach krijgt. Of met zijn tweeën een patatje gaat eten.
Of na het zwemmen met zijn tweeën naar huis fietst.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Teva Teff schreef:
circe schreef:Wat versta jij in feite onder "relatie" Chaimae?

Uit uw tekst begrijp ik dat jij daar "sex hebben" mee bedoelt.

"omgaan met iemand" kan ook een relatie zijn. Elkaar leren kennen, samen dingen ontdekken, mekaars interesses onderzoeken... maar dat blijkt voor moslims niet nodig te zijn precies. Waarom zou een man zich moeten verdiepen in de interesses of de ideeën van zijn toekomstige bruid?
Ik denk dat het al haram is als je toevallig een klasgenoot van de andere sexe tegenkomt en je na een paar minuten met zijn tweeën de slappe lach krijgt. Of met zijn tweeën een patatje gaat eten.
Of na het zwemmen met zijn tweeën naar huis fietst.
Je mag gerust met een klasgenootje praten, maar om nou na schooltijd met een mannelijke klasgenoot iets leuks te doen vind ik inderdaad niet kunnen. Bovendien is dit ten strengste verboden..
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Aminah
Berichten: 65
Lid geworden op: ma jan 14, 2008 11:27 am
Locatie: Belgie

Bericht door Aminah »

Zo is het precies Chaimea. Ik hoef geen verantwoordelijkheid te nemen voor moslima's die haram dingen doen.
Ik epileer niet, geen make-up, hoofddoek en verder goed bedekt. Ik zie zat meisjes met hoofddoek die "in de war" zijn, maar daarom is dat toch niet normaal.
Een relatie voor het huwelijk is haram punt uit. Natuurlijk zijn er velen die het doen (meer jongens dan meisjes) maar dat maakt het niet halal, we zijn allemaal zwakke mensen. Ik heb het niet gedaan en Allah weet wat goed voor ons is.
Ik moet zeggen dat de sfeer in huis bij moslims veel beter is als bij niet moslims. Als vriendinnen bij mij thuis zijn zitten we in een aparte ruimte en mijn man in een andere. Waarom is het nodig dat mijn man erbij is? Bovendien, kijk naar nederlandse/belgische verjaardagen, daar zitten vrouwen en mannen toch ook vaak gescheiden, omdat ieder zo zijn eigen interesses heeft. Volkomen natuurlijk zonder dwang. Als wij mannen van vrouwen scheiden is het een probleem en wordt de vrouw onderdrukt, onzin. Bovendien heb ik vaak gezien dat de mannen handtastelijk worden naarmate de avond vordert, vinden de vrouwen echt niet leuk.
In the VS zijn er een paar steden die 1 metro stel voor alleen vrouwen hebben zodat ze zich veiliger voelen, volkomen natuurlijk. In Brussel zijn er fitness centra met speciale uren voor vrouwen, omdat mannen zich vaak hinderlijk gedragen. In deze gevallen niks religie, zo zie je maar meer, Allah weet wat goed voor de mensen is (ook al weten we het zelf niet altijd)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Aminah schreef:Zo is het precies Chaimea. Ik hoef geen verantwoordelijkheid te nemen voor moslima's die haram dingen doen.
Ik epileer niet, geen make-up, hoofddoek en verder goed bedekt. Ik zie zat meisjes met hoofddoek die "in de war" zijn, maar daarom is dat toch niet normaal.
Een relatie voor het huwelijk is haram punt uit. Natuurlijk zijn er velen die het doen (meer jongens dan meisjes) maar dat maakt het niet halal, we zijn allemaal zwakke mensen. Ik heb het niet gedaan en Allah weet wat goed voor ons is.
Ik moet zeggen dat de sfeer in huis bij moslims veel beter is als bij niet moslims. Als vriendinnen bij mij thuis zijn zitten we in een aparte ruimte en mijn man in een andere. Waarom is het nodig dat mijn man erbij is? Bovendien, kijk naar nederlandse/belgische verjaardagen, daar zitten vrouwen en mannen toch ook vaak gescheiden, omdat ieder zo zijn eigen interesses heeft. Volkomen natuurlijk zonder dwang. Als wij mannen van vrouwen scheiden is het een probleem en wordt de vrouw onderdrukt, onzin. Bovendien heb ik vaak gezien dat de mannen handtastelijk worden naarmate de avond vordert, vinden de vrouwen echt niet leuk.
In the VS zijn er een paar steden die 1 metro stel voor alleen vrouwen hebben zodat ze zich veiliger voelen, volkomen natuurlijk. In Brussel zijn er fitness centra met speciale uren voor vrouwen, omdat mannen zich vaak hinderlijk gedragen. In deze gevallen niks religie, zo zie je maar meer, Allah weet wat goed voor de mensen is (ook al weten we het zelf niet altijd)
Inderdaad.
Subhana'Allah. Allah heeft ons het slechte verboden en het goede toegestaan, wat een wijsheid! Niemand is zondeloos, alleen de islam is zondeloos. Wij zijn slechts dienaren die streven naar perfectie.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Het is ook niet erg om zelf voor deze achterlijke religieuze benauwenissen te kiezen.
Zoals eerder gezegd een gezonde en verstandige en vooral normale hollandse/belgische jongen laat dergelijke sufmutskes met hun achterlijke hoofdbedekking en hobbezakkleding en moslimzuurpruimerijen gewoon links liggen, de plek waar ze zich helemaal thuisvoelen.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Freya schreef:
Aminah schreef:omdat het de 2 andere monotheistische religies zijn (mensen van het Boek). Er zijn meer overeenkomsten dan verschillen.

Het is mijn persoonlijke indruk dat de godsdienst de beste bruggenbouwer is daar waar er cultuurverschil is. De Koran is flexibel en laat meer toe, prachtig!
Hoe kom je daar nou toch bij? Ik weet uit mijn omgeving, dat er vrouwen zijn die volkomen gelukkig met een moslimman het huwelijk zijn ingegaan en dat ze na enkele jaren in een spagaat zitten, omdat manlief zich in de islam zijn gaan verdiepen, en nu zeggen: je moet gelovig worden, liefst moslima, anders moeten we gaan scheiden! Want ik mag als moslimman niet met je getrouwd zijn!
Ik herhaal deze nog maar even, voor Aminah, ze heeft er waarschijnlijk overheen gelezen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik zou ook graag vanuit de mond of pen van Aminah willen horen dat vanuit Islam een Moslima met een Christenman mag trouwen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Bovendien heb ik vaak gezien dat de mannen handtastelijk worden naarmate de avond vordert, vinden de vrouwen echt niet leuk.
Nou ik weet niet naar wat voor soort "avondjes" moslima's gaan maar als ik naar een " avondje " ga hebben we gewoon ontzettend veel lol, mannen en vrouwen gemengd, en de heren gedragen zich als HEREN... de gehele avond. Zonder losse handjes te krijgen

maarja, misschien dat het bij sommige moslimheren anders werkt :evil:
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ruth schreef:
Bovendien heb ik vaak gezien dat de mannen handtastelijk worden naarmate de avond vordert, vinden de vrouwen echt niet leuk.
Nou ik weet niet naar wat voor soort "avondjes" moslima's gaan maar als ik naar een " avondje " ga hebben we gewoon ontzettend veel lol, mannen en vrouwen gemengd, en de heren gedragen zich als HEREN... de gehele avond. Zonder losse handjes te krijgen

maarja, misschien dat het bij sommige moslimheren anders werkt :evil:
Ik moet Ruth hierbij volgen. Heb ongeveer dezelfde "avondjes" als degene die ruth beschrijft. Effektief met HEREN.

Kan natuurlijk dat moslima's eens ze losgelaten worden, evenmin weten hoe ze zich in gezelschap van mannen normaal moeten gedragen? Dat is dan weer een heel ander verhaal; wij noemen dat "allumineuses"....
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik ben ook nog nooit aangerand op een gemengd feestje.
Zou dat aan mij liggen? :?

En waar praten moslima's over als ze zo lekker en gezellig bij elkaar zitten Aminah ?
Over Allah, of over hoe ze een taart moeten bakken, of over de luieruitslag op de billetjes van kleine Achmed? Of waar je de leukste hoofdddoekjes kan kopen voor de laagste prijs?

Tja.. op onze feestjes gaat het er anders aan toe. Dat moet ik toegeven. :wink:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Het is de vraag of deze moslimmannen niet juist handtastelijk worden naarmate de avond vordert omdat ze nooit in gemengd gezelschap vertoefden op een normale manier...en zich dus nooit leerden te gedragen als een normale man, juist vanwege de belachelijke geboden van allah/mohamed.
Zeker weten dat het zo is.
Meiden, ik weet niet met welke moslims jullie omgaan, maar diegenen die ik frequenteer krijgen geen losse handjes naarmate de avond vordert, dat zijn heren, moslim of niet. Anders zou ik ze zeker niet tot mijn vrienden rekenen, ik heb liefst met MENSEN te doen, niet met beesten... :yuk:
Tof is dat zeg, je dient je man af te scheiden van andere vrouwen anders gaat hij ze later op de avond bepotelen :ohmy:
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Tof is dat zeg, je dient je man af te scheiden van andere vrouwen anders gaat hij ze later op de avond bepotelen
In feite moeten zo'n mannen een "moslima-treatment" krijgen misschien.

Ze mogen dan niet buitenkomen zonder gezelschap van een mahram (een vrouw waar ze niet mee mogen huwen): hun eigen vrouw, hun schoonmoeder, hun eigen moeder, hun zuster of hun dochter.

Allemaal om hen in het oog te kunnen houden. Ik vermoed dat de schoonmoedermahram het effektiefste zal zijn.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Aminah schreef:Bovendien heb ik vaak gezien dat de mannen handtastelijk worden naarmate de avond vordert, vinden de vrouwen echt niet leuk.
Hé, deze vind ik wel erg vreemd. Ik heb dat nog nooit meegemaakt, op een verjaardag of elders. Wel helaas vaak wangedrag ondervonden van jonge "heren" die zichzelf moslim noemen.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef:Ik zou ook graag vanuit de mond of pen van Aminah willen horen dat vanuit Islam een Moslima met een Christenman mag trouwen.
Dat is niet toegestaan.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Chaimae schreef:
Ariel schreef:Ik zou ook graag vanuit de mond of pen van Aminah willen horen dat vanuit Islam een Moslima met een Christenman mag trouwen.
Dat is niet toegestaan.
Nog een teken van inferioriteit van het woestijngeloof.

Liefde > woestijnboek

Vrijheid van partnerkeuze > woestijnboek
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Chaimae schreef:
Ariel schreef:Ik zou ook graag vanuit de mond of pen van Aminah willen horen dat vanuit Islam een Moslima met een Christenman mag trouwen.
Dat is niet toegestaan.
Kan je niet lezen?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

migrantenjong schreef:
Chaimae schreef:
Ariel schreef:Ik zou ook graag vanuit de mond of pen van Aminah willen horen dat vanuit Islam een Moslima met een Christenman mag trouwen.
Dat is niet toegestaan.
Nog een teken van inferioriteit van het woestijngeloof.

Liefde > woestijnboek

Vrijheid van partnerkeuze > woestijnboek
Je kan ook gewoon verliefd worden op een moslim. Moslims zat op aarde..
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Chaimae,

Dat is een van de meer idiote dingen die je al hebt uitgekotst.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Chaimae schreef: Je kan ook gewoon verliefd worden op een moslim. Moslims zat op aarde..
Zolang het maar geen moslima is zeker? want dat mag niet hoor!

Op moslimmiekes word je niet verliefd! magnie!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Aminah schreef:
Je ziet nooit een mus samen met een spreeuw een nest bouwen
Dit is echt ONZIN. De twee personen moeten dezelfde religie hebben, dat is de basis en dat is wat het huwelijk legaal maakt en dat is wat Allah van ons wil. Cultuur verschillen zijn te overbruggen maar religieuze verschillen niet. Moet je natuurlijk je wel verdiepen in wat cultuur en wat religie is.
Doe je dit niet, dan zit je met de brokken zoals veel Members zelf ondervonden hebben.
Z e v e r.

Twee mensen die elkaar graag zien mogen dit dus niet, omdat er een woestijnboek is die dit verbiedt.

Ik hoef geen argumenten te gebruiken, een paar scheldwoorden zijn genoeg denk ik.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

circe schreef:
Chaimae schreef: Je kan ook gewoon verliefd worden op een moslim. Moslims zat op aarde..
Zolang het maar geen moslima is zeker? want dat mag niet hoor!

Op moslimmiekes word je niet verliefd! magnie!
Dat is toegestaan, mits je er niks mee doet.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

HAHAHAHAHAHAHA

Moslima's mogen niet omgaan met jongens omdat hun woestijnboek dit voorschrijft.

Chaima, zeg eens. Verwacht jij echt een greintje tolerantie van mij tov. jou en je arrogante, sexistische soort (moslima's) wanneer je zegt dat je geen jongens mag zien na schooltijd?
Daar gaat jullie geloofwaardigheid over tolerantie en dergelijke.

Ik ben ook niet verplicht om vriendelijk te zijn tegen een moslima, want zij heeft liever van niet! Het is haram als ik er vriendelijk tegen doe!

Een moslima zou alleen graag hebben dat ik er onvriendelijk tegen ben, want anders is ze haram bezig!

Vanaf nu geen zetel in de bus meer vrijmaken voor een moslima, zo hoeft ze niet naast een onreine kaffir te zitten die haar wellicht zal verkrachten.
Niet praten tegen een moslima als ze de weg naar ergens vraagt. Als ze de weg niet kent, dan zal Allah een goede moslim sturen om haar de weg uit te leggen.
Kortom: ik zal zo onsympathiek mogelijk zijn tegen moslima's. Dat is pas tolerantie! Stel, ze worden verliefd op mij, hoe haram is dat wel niet?

Uit respect voor hun hoogstaande cultuur en hun allerspannendste woestijnboek zal ik voorkomen dat deze reine en onschuldige meisjes haram kunnen doen, door hun geen kans te geven om met mij te praten!

Is dat niet lief van mij Chaima?


Nee, serieus, bende aliens, word toch volwassen. Eerst zitten ze hier te roepen over hun recht om een hoofddoek te dragen, recht om hun o zo hoogstaande cultuur te uiten, en dan gaan hun jongens ons overvallen en hun meisjes zich te goed voelen om met ons te praten.
Wat betekent dat ik niet tolerant hoef te zijn.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Het is voor zowel een man als voor een vrouw niet toegestaan. Dit houdt echter niet in dat ik daarom maar een mannelijke klasgenootje onrespectvol mag behandelen.

Wat moet ik met een mannelijke klasgenoot na collegetijd? Ik spreek niet tegen ze op school, laat staan na schooltijd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie