relatie met moslim

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

En ja ... ook een tekortkoming in aanbidding (zoals vasten en bidden) tijdens de menustratie.
Tsjah, als je tijdens je *menustratie* niet mag bidden en vasten, getuigt zeker weten al van een heel hoog IQ
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Trotse-Moslim schreef:Elke persoon heeft een tekortkoming aan intelligentie als diegene scheld. En ja ... ook een tekortkoming in aanbidding (zoals vasten en bidden) tijdens de menustratie. Dus dat is eigenlijk heel vanzelfsprekend.

Doet me denken aan jou Teva Teff :lol:
Ik kan hier weinig mee. Als moslin toon je te weinig intelligentie, je bent gewoon te dom om met onderbouwde kritiek om te gaan, te dom onderscheid te kunnen maken tussen feitelijke constateringen en schelden.
Maar maak je niet al te druk, deze ongeneeslijke handicap, bijna elke moslim heeft hetzelfde.
Maar ik begrijp dat de dialoog van mij met Vera, de moslimabekeerlinge uit Friesland je niet bevalt, doe je daar nog iets inhoudelijks over opmerken?
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Teva Teff schreef:
Trotse-Moslim schreef:Elke persoon heeft een tekortkoming aan intelligentie als diegene scheld. En ja ... ook een tekortkoming in aanbidding (zoals vasten en bidden) tijdens de menustratie. Dus dat is eigenlijk heel vanzelfsprekend.

Doet me denken aan jou Teva Teff :lol:
Ik kan hier weinig mee. Als moslin toon je te weinig intelligentie, je bent gewoon te dom om met onderbouwde kritiek om te gaan, te dom onderscheid te kunnen maken tussen feitelijke constateringen en schelden.
Maar maak je niet al te druk, deze ongeneeslijke handicap, bijna elke moslim heeft hetzelfde.
Maar ik begrijp dat de dialoog van mij met Vera, de moslimabekeerlinge uit Friesland je niet bevalt, doe je daar nog iets inhoudelijks over opmerken?
Intelligentie heeft weinig met het feit te maken of ik wel of geen moslim ben. Sterker nog, moslims wordt aangeraden om kennis op te doen. Dus dat ik misschien zo ben (zoals je wilt dat ik ben), ben ik dat maar ... maar dat hoeft niet geassocieerd te worden met de islaam.

Juist DANKZIJ het feit dat ik moslim ben stimuleert de islaam mij om kennis op te doen. Vandaar dat ik op deze forum actief was. Maar dat was nogal naïef van mij om te denken dat ik hier oprechte en onpartijdige kennis kan opdoen. De "kennis" die hier verspreid wordt is alleen bedoeld om mensen te indoctrineren en brainwashen tot dezelfde ideologie om deel uit te maken van deze sekte.

Zie de wereld positief in, wees optimistisch ... probeer en leer om van alles wat 'verkeerd' gaat in jou ogen ook de goede kanten daarvan in te zien, immers: Elke nadeel heeft zijn voordeel en vice versa.

Probeer de islaam (en dus de moslims) te zien als jou broeders en zusters, want indirect zijn we dat ook allemaal van elkaar (aangezien we allemaal kinderen van Adaam (as) zijn). Al zien (sommige?) moslims jou niet als broeders en zusters. Het is een kwestie van incasseringsvermogen hebben wat een groot goed is in de islaam. Zoals de Almachtige zegt: ... En laat de afkeer van bepaalde mensen jou er niet toe aanzetten om onrechtvaardig te handelen ...

Ik zei niet dat het mij niet bevalt ... sterker nog, door dialoog leren we zo elkaar te beter begrijpen. Maar ja, als je niet WILT begrijpen is dat weer een ander verhaal :-P

Al het goede/juiste/sociale wat ik zeg en doe komt van de islaam. (Of op zijn minst wordt ik daardoor gestimuleerd) En al het slechte wat ik doe of zeg komt van mijzelf en/of van satan.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Oké beste Trotse-Moslim. Touwens, fijn om je weer te zien.

Volgens jou stimuleert dus de islam jou om kennis op te doen.
Laten we even kijken of dat klopt.

Wat Islam ( Mohammed ) bedoelt met dat je kennis op mag doen, is naar mijn idee, dat je kennis op mag doen over Islam.
Maar van alles wat niet door Islam goedgekeurd is, mag je geen kennis opdoen. Dat moet je verwerpen. Laten we het even hebben over het creationisme en de evolutie theorie.
Wat voor kennis heb jij de laatste paar jaren over deze onderwerpen opgedaan?
Ik ben benieuwd naar je antwoord.

En wat betreft de bevruchting van een vrouw. De eicel, het sperma, de bloedprop, dingen die verkeerd beschreven staan in de Koran..
Mag jij werkelijk wetenschappelijke kennis van de bevruchting op doen?
Er zijn nog heel veel voorbeelden die ik je kan geven.
De wetenschap uit de Koran is namelijk heel verschillend dan de huidige wetenschap, en toch wil geen Moslim toegeven dat de wetenschap van de koran dateert uit het jaar 600, en dus zeker niet compleet is. Men mag dit niet zeggen, want anders pleegt men verraad, en kan men de koran geen goddelijk compleet boek meer noemen.



En nee Trotse-Moslim. Het is tragisch maar, Al het goede/juiste/sociale wat jij zegt en doet, komt van NIET van de islam. Als jij werkelijk door Islam gestimuleerd wordt, dan was jij nu geen goeie jongen geweest, maar had jij je achter Bin Laden en zijn compagnons geschaard. Dat zijn de moslims die de ware Islam volgen.

Jij bent een goede jongen, maar een slechte moslim. Jij volgt NIET de koran.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Trotse-Moslim schreef:
Probeer de islaam (en dus de moslims) te zien als jou broeders en zusters, want indirect zijn we dat ook allemaal van elkaar (aangezien we allemaal kinderen van Adaam (as) zijn). Al zien (sommige?) moslims jou niet als broeders en zusters. Het is een kwestie van incasseringsvermogen hebben wat een groot goed is in de islaam. Zoals de Almachtige zegt: ... En laat de afkeer van bepaalde mensen jou er niet toe aanzetten om onrechtvaardig te handelen ...
Daar heb ik geen probleem mee Trotse-Moslim. Ik ben het met je eens dat we allemaal uit de zelfde materie en energie bestaan, en dat als we een broeder of zuster pijn doen, we ons zelf pijn doen. Ik wil best jouw zuster zijn.

Maar nu jij Trotse-Moslim. Kan jij... Nee mag jij...ons beschouwen als broeder en zuster? Volgens mij mag je ons zelfs van Allah niet als vriend nemen, laat staan als broeder of zuster..

3.118 O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger.

4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.

8.22 Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen.


9.23 O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.


Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Juist DANKZIJ het feit dat ik moslim ben stimuleert de islaam mij om kennis op te doen. Vandaar dat ik op deze forum actief was. Maar dat was nogal naïef van mij om te denken dat ik hier oprechte en onpartijdige kennis kan opdoen. De "kennis" die hier verspreid wordt is alleen bedoeld om mensen te indoctrineren en brainwashen tot dezelfde ideologie om deel uit te maken van deze sekte.
sorry ?? :shock: sekte?? ideologie ????

Sinds wanneer is FFI een religieuze groepering? Spijt me beste kerel, maar jij bent een beetje dom (quote Maxima)
Op dit forum hebben zich mensen van allerlei achtergronden en geloofsovertuigingen verzameld om de waarheid over de islam openbaar te maken.

Misschien dat jij ook eens wakker wordt. Intussen hoef je niet zo hoog van de toren te blazen want dat werkt op mn lachspieren. :smile:
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Wat Trotse-Moslim werkelijk op dit forum kwam doen was Dawah plegen.
Een goede Moslim MOET namelijk dawah plegen.
Als hij kennis had willen opdoen, dan had hij met ons in gesprek gebleven, en onze "leugens" proberen te ontkrachten met wetenschappelijk bewijs.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 539#124539
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Ruth schreef:
sorry ?? :shock: sekte?? ideologie ????

Sinds wanneer is FFI een religieuze groepering? Spijt me beste kerel, maar jij bent een beetje dom (quote Maxima)
Op dit forum hebben zich mensen van allerlei achtergronden en geloofsovertuigingen verzameld om de waarheid over de islam openbaar te maken.

Misschien dat jij ook eens wakker wordt. Intussen hoef je niet zo hoog van de toren te blazen want dat werkt op mn lachspieren. :smile:
Ik heb gemerkt dat moslims het begrip atheist/agnost/persoonlijke relatie tot God niet begrijpen. Zij denken dat iedereen een geloof aanhangt, en dat wij allemaal christenen zijn.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Trotse-Moslim schreef:
Al het goede/juiste/sociale wat ik zeg en doe komt van de islaam. (Of op zijn minst wordt ik daardoor gestimuleerd) En al het slechte wat ik doe of zeg komt van mijzelf en/of van satan.
Laag-intelligent moslimgelul. Sterker nog, behoorlijk geestelijk gehandicapt door infantiele godsdienstwanen.
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Ariel schreef:Oké beste Trotse-Moslim. Touwens, fijn om je weer te zien.

Volgens jou stimuleert dus de islam jou om kennis op te doen.
Laten we even kijken of dat klopt.

Wat Islam ( Mohammed ) bedoelt met dat je kennis op mag doen, is naar mijn idee, dat je kennis op mag doen over Islam.
Maar van alles wat niet door Islam goedgekeurd is, mag je geen kennis opdoen. Dat moet je verwerpen. Laten we het even hebben over het creationisme en de evolutie theorie.
Wat voor kennis heb jij de laatste paar jaren over deze onderwerpen opgedaan?
Ik ben benieuwd naar je antwoord.

En wat betreft de bevruchting van een vrouw. De eicel, het sperma, de bloedprop, dingen die verkeerd beschreven staan in de Koran..
Mag jij werkelijk wetenschappelijke kennis van de bevruchting op doen?
Er zijn nog heel veel voorbeelden die ik je kan geven.
De wetenschap uit de Koran is namelijk heel verschillend dan de huidige wetenschap, en toch wil geen Moslim toegeven dat de wetenschap van de koran dateert uit het jaar 600, en dus zeker niet compleet is. Men mag dit niet zeggen, want anders pleegt men verraad, en kan men de koran geen goddelijk compleet boek meer noemen.



En nee Trotse-Moslim. Het is tragisch maar, Al het goede/juiste/sociale wat jij zegt en doet, komt van NIET van de islam. Als jij werkelijk door Islam gestimuleerd wordt, dan was jij nu geen goeie jongen geweest, maar had jij je achter Bin Laden en zijn compagnons geschaard. Dat zijn de moslims die de ware Islam volgen.

Jij bent een goede jongen, maar een slechte moslim. Jij volgt NIET de koran.

Vriendelijke groet.
Ik leer nog steeds wat ik wil leren Ariel, evenals iedereen dat doet. De islaam roept ons niet op om bijv. de revolutietheorie niet te bestuderen.

Al de voorbeelden die je geeft; daarvan zegt de islaam niet dat je ze niet mag onderzoeken of iets wat daarop lijkt.

Uiteraard is de wetenschap van de koran de Goddelijke wetenschap, die ver boven onze pet uitsteekt. Daarvan heeft de huidige wetenschap maar een fractie van ontdekt.

DE moslim bestaat nu niet Ariel. Elke moslim vertegenwoordigd een stukje van de islaam. Elke moslim is een stukje islam. We kunnen tegenwoordig niet zeggen van een persoon hij/zij DE moslim(a) is of juist niet. Iedereen ervaart religie op zijn/haar eigen manier en geeft er zo een eigen invulling aan en elke persoon vind andere punten weer belangrijker in zijn/haar religie dan andere personen. Zolang we maar onthouden dat hetgeen waar een religie toe oproept (dat geldt voor elke religie) dat dat 'ten goeder trouw' bedoeld is. Maw. onze Schepper heeft het beste voor met zijn schepselen. Vandaar dat het er bij mij ECHT niet in kan dat de Almachtige en onze Schepper ons juist tegen elkaar zou opzetten. Hoe hard je dat ook probeert erin te proppen.

Ik wordt een betere jongen (althans, ik wordt daartoe gestimuleerd) als ik een betere moslim ben en meer de koran volg. De islaam leert ons om een beter persoon te zijn. We kunnen wel van onszelf zeggen: We zijn al goed genoeg, maar het kan altijd beter. Daarom is het goed om zelfkritiek te hebben en manieren opzoeken om jezelf (in eerste instantie tegen mezelf) op te zoeken om een beter persoon te worden en de islaam is daarbij de beste manier om jou daartoe te stimuleren. Omdat het een hele levenswijze bevat die jou geluk zal bevorderen.

Verder wou ik zeggen dat we niet de hele mensheid kunnen veranderen. Sterker nog, we kunnen niemand veranderen, behalve onszelf. Het zou al heel mooi zijn als we onszelf kunnen veranderen, door een betere persoon te worden, en als iedere persoon dat zou denken: Dan zou iedereen naar zichzelf kijken ipv. naar elkaar. Zolang wij zelf niet perfect zijn en gebreken vertonen (wat zo is) hebben we niet het recht om andermans gebreken te benadrukken terwijl wij van onszelf denken dat we Mr(s). Perfect zijn. Daar bedoel ik mee: Het heeft geen zin om naar Bin laden te kijken noch naar mij. Laten we beginnen om onszelf te verbeteren ... want daar zouden we eigenlijk onze handen al aan vol moeten hebben, aangezien het altijd beter kan.

Zolang iedereen maar optimistisch over zichzelf blijft en de hoop niet opgeeft. Zolang wij aan onze Schepper laten zien dat we elkaar liefhebben en op die manier (of op elke ander gewenste manier die we ten goeder trouw doen) Zijn (s w t) welbehagen blijven zoeken, komt het insahallah goed ;-)

Dus als jij anti-moslim bent en dat doe je ten goeder trouw. Dat doe je omdat je het beste met iedereen voor hebt, dat is toppie. Want de intentie speelt een grote rol. Maar het zou al helemaal super zijn als zowel de intentie als de daden juist zijn. Daarbij dienen we niet alleen kritisch te kijken naar de andere kant die kritiek op ons heeft, maar ook kritisch naar onszelf te kijken. Zoals we bijv. in een hele grote stuk van surat baqara kunnen lezen is juist de volk van Israel (bani Israil) daaraan ten onder gegaan. Omdat ze zich beter voelden dan de andere aftakking van Abraham (as) en dat ze hen als minderwaardig en als ubermenschen beschouwden. (Omdat vroeger de religieuze kennis veelal bij bani israil lag, voelden ze zich daardoor beter). Vandaar dat de macht naar de andere aftakking van Abrahams kinderen werd gegeven (Arabieren) en de volk van Israel ten onder ging. Verder is er te lezen dat om dezelfde reden het meer als een symbolisch gebaar was om voortaan richting Mekka te bidden ipv. richting Jeruzalem. Oeps ... ik dwaal nou helemaal af. Ik wou jou alleen een voorbeeld laten zien waarin de gehele mensheid daarna een lesje is geleerd om voortaan niet jezelf beter voor te doen dan je bent en bescheiden op te stellen. Deze lesje is uiteraard weggelegd voor degene die zich willen laten vermanen. Ik bedoel: Wie niks wilt/zoekt, die krijgt ook niets.

Vriendelijke groet terug :)
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Ariel schreef:
Trotse-Moslim schreef:
Probeer de islaam (en dus de moslims) te zien als jou broeders en zusters, want indirect zijn we dat ook allemaal van elkaar (aangezien we allemaal kinderen van Adaam (as) zijn). Al zien (sommige?) moslims jou niet als broeders en zusters. Het is een kwestie van incasseringsvermogen hebben wat een groot goed is in de islaam. Zoals de Almachtige zegt: ... En laat de afkeer van bepaalde mensen jou er niet toe aanzetten om onrechtvaardig te handelen ...
Daar heb ik geen probleem mee Trotse-Moslim. Ik ben het met je eens dat we allemaal uit de zelfde materie en energie bestaan, en dat als we een broeder of zuster pijn doen, we ons zelf pijn doen. Ik wil best jouw zuster zijn.

Maar nu jij Trotse-Moslim. Kan jij... Nee mag jij...ons beschouwen als broeder en zuster? Volgens mij mag je ons zelfs van Allah niet als vriend nemen, laat staan als broeder of zuster..

3.118 O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger.

4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.

8.22 Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen.


9.23 O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.


Vriendelijke groet.
Ik mag en WIL jou niet nemen als WALI ja. Want er staat geen "vriend" daar staat Wali ... ik dacht dat jou Arabisch wel op zo een niveau was dat je een hele boek erover kan schrijven wat een Wali betekent. Maar als jij het zgn. klakkeloos overneemt van vertaalsites waarin dat als vriend wordt vertaald. Dan staat er inderdaad dat je ze niet als vriend mag nemen. Wali gaat veel verder dan vriend zoals je weet. Zo is bijv. een wali jou "mahram" (eerstgraads bloedverwant) en zo zijn er tig voorwaarden om aan de classificatie Wali te voldoen, dus Wali gaat veel verder dan vriend en dat weet je zelf ook. Alleen wil je graag de mensen hier laten geloven wat je ze wilt laten geloven. (afgezien van het feit of het wel of niet klopt).

En wie zich tot een bepaalde groep wali maakt, wordt 1 van hun (of neemt op zijn minst eigenschappen over van die groep) dat is een natuurlijke ontwikkeling.

Verder heeft onze Schepper het recht om tegen hetgeen wat Hij (s w t) geschapen heeft te zeggen wat Hij (s w t) wilt mochten ze niet WILLEN luisteren. Niet luisteren en niet WILLEN luisteren zijn 2 verschillende dingen. Dat jij jezelf beledigd voelt misschien door deze vers, dat kan. Maar dan dien je wel in je achterhoofd te houden dat je beledigd wordt door JOU Schepper en dat je niet door andere moslims zo wordt genoemd. Moslims reciteren dat namelijk IN NAAM VAN jou Schepper (dat is de reden dat er besmela wordt gezegd voor elke surat) en niet namens zichzelf. Want mensen die gelijk zijn aan jou hebben namelijk niet het recht jou zo te noemen, terwijl jou Schepper daartoe wel het recht heeft. Begrijp je het een beetje? "In naam van" betekent namens ... En de persoon die jou dat dan verteld, dat is alleen maar een tussenpersoon die jou dat wilt laten weten en zo de boodschap van onze Schepper verspreid, dat zijn niet zijn woorden maar hij zegt dat namens onze Schepper.

Alsof ik tegen jou zeg: Namens Pietje: "Je bent niet zo lief" (dat ben je wel hoor, daar niet van :wink: ) Dan hoef je je niet beledigd te voelen door mij maar door pietje. En het verschil hierin is dat pietje gelijk is aan jou. Terwijl onze Schepper niet gelijk is aan ons, als onze Schepper ons iets duidelijk wilt maken is dat alleen omdat Hij (s w t) het beste met ons voor heeft. En dan kan het inderdaad hard en direct overkomen, maar dan wordt je wel fijn met je neus diep in de feiten gedrukt, om voor een zodanig impact te zorgen dat je er ook over gaat nadenken.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

migrantenjong schreef:
Ruth schreef:
sorry ?? :shock: sekte?? ideologie ????

Sinds wanneer is FFI een religieuze groepering? Spijt me beste kerel, maar jij bent een beetje dom (quote Maxima)
Op dit forum hebben zich mensen van allerlei achtergronden en geloofsovertuigingen verzameld om de waarheid over de islam openbaar te maken.

Misschien dat jij ook eens wakker wordt. Intussen hoef je niet zo hoog van de toren te blazen want dat werkt op mn lachspieren. :smile:
Ik heb gemerkt dat moslims het begrip atheist/agnost/persoonlijke relatie tot God niet begrijpen. Zij denken dat iedereen een geloof aanhangt, en dat wij allemaal christenen zijn.
Soow ... jij weet wat alle moslims denken ... knap hoor. Nou ik kan je alvast verklappen dat je het verkeerd heb: Omdat ik namelijk als moslim-zijnde niet zo denk. (maar dat is vast niet het enige wat verkeerd is wat je post).

Sommige hoogmoedige mensen doen zichzelf voor alsof ze zo goed weten wat de ander persoon denkt, terwijl ze niet eens weten wat de ander persoon allemaal weet, laat staan denkt. Dus laten we naar onszelf kijken en onszelf helpen ... dan komen we al heel ver.

Het is maar dat je een knuffelallochtoon bent (en dat ik stiekem slaap heb) dat ik het hierbij laat.

Slaap lekker alvast! :wink:
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Lieve Trotse-Moslim
Bedankt voor je lange antwoord.

Ik wil je eerst vertellen dat ik NIET anti moslim ben. Ik hou van ieder mens, dus ook van Moslims. Als het aan mij lag kreeg iedere moslim die ik tegen kwam een knuffel van me, maar ik vermoed dat de voor mij onbekende Moslims daar niet van gediend zijn, :wink: dus daarom doe ik dat maar niet. Op mijn werk heb ik me minder ingehouden, en daar knuffelde ik moslims wel als ik ze in de gang of op de trap tegenkwam, en ik moet zeggen dat elke moslim ( man of vrouw) dit gewillig toeliet. Sommige kwamen zelfs spontaan hun dagelijkse knuffel ophalen.
Dan hebben we nu dit probleem ( als het al een probleem was) uit de wereld geholpen, en hoeven we het hier samen niet meer over te hebben.

Maar nu naar de rest van je post.
Uiteraard is de wetenschap van de koran de Goddelijke wetenschap, die ver boven onze pet uitsteekt. Daarvan heeft de huidige wetenschap maar een fractie van ontdekt.
Kan jij mij met een voorbeeld vanuit de koran vertellen waar al deze verborgen Goddelijke wetenschap beschreven wordt?

En als er nog veel wetenschappelijke kennis ontdekt moeten worden, dan betekend dat , dat Moslims daar wel in moeten geloven, want is het ( volgens moslims) niet Allah die de wetenschappers stuurt en bestuurd zodat ze deze kennis in zich op kunnen nemen en ze de mensen op deze wereld van deze kennis op de hoogte kunnen brengen?
Zo zou men dus ook in de evolutie theorie moeten gaan geloven, want de feiten over deze theorie liegen er niet om. In de tijd van Mohammed had men niet de kennis die men nu heeft, en vandaar dat men dacht dat de zon om de aarde draaide. Wij weten nu dat dit anders is.
Ik wordt een betere jongen (althans, ik wordt daartoe gestimuleerd) als ik een betere moslim ben en meer de koran volg.
Denk jij dat een niet moslim geen goed mens kan zijn? Zou het niet zo zijn dat jij ondanks de koran en niet dankzij de koran een goed mens bent?

Heb je wel eens gemerkt hoe liefdevol bijvoorbeeld humanisten zijn? Deze niet moslims staan klaar voor de mensheid , en vaak is ze niets teveel om een mens in nood te helpen.
Deze mensen doen dat vanuit hun hart. Ze hebben de koran niet gelezen en toch doen ze het goede.
Verder wou ik zeggen dat we niet de hele mensheid kunnen veranderen. Sterker nog, we kunnen niemand veranderen, behalve onszelf
Absoluut waar Trotse-Moslim . Maar we kunnen de mensen wel helpen veranderen door ze te tonen wat liefde is, en door een goed voorbeeld geven.

Lieverd, het volk van Israël (bani Israil) is niet ten onder gegaan. Ze zijn er nog steeds en intelligenter, krachtiger en vastberadener dan ooit. Het volk van Israël bloeit als nooit te voeren. Zoals ze van een dorre woestijn een prachtig vruchtbaar land gemaakt hebben , zo hebben ze zichzelf tot een superieur ras ontwikkeld waar ook jij je vruchten van plukt.

Nou, ik laat het hier maar even bij. Anders wordt dit een te lange post.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Ariel schreef:Wat Trotse-Moslim werkelijk op dit forum kwam doen was Dawah plegen.
Een goede Moslim MOET namelijk dawah plegen.
Als hij kennis had willen opdoen, dan had hij met ons in gesprek gebleven, en onze "leugens" proberen te ontkrachten met wetenschappelijk bewijs.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 539#124539
Om in onze Schepper te geloven hoeft dat niet wetenschappelijk worden bewezen. Zoals een blinde gelooft in de zon. Hij WILT erin geloven of juist niet. En als hij er niet in WILT geloven ... dan zal zelfs de meest wetenschappelijke bewijs niet genoeg voor hem zijn. En als hij erin WILT geloven dan zijn de profeten en heilige geschriften meer dan voldoende bewijs. Dan is al hetgeen wat op aarde leeft een levende bewijs. Kijk alleen maar naar de gelijkenis van een mug, om maar iets heel kleins te noemen. Hij is heel klein en stelt niets voor ... maar zelfs met de meest moderne wetenschap kan er niet eens iets worden gemaakt die kwa werking in de buurt komt van een mug. (Dit is een gelijkenis en als voorbeeld gegeven in surat baqara voor de mensen die hierover WILLEN nadenken) dit is zeker een uitdaging en beproeving. Zelfs door deze kleine voorbeeld kan Hij ( s w t) hierdoor mensen doen leiden of dwalen. (zoals we lezen in 2:26)
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

God zal nooit wetenschappelijk bewezen kunnen worden TM.
Als dat wel het geval was, dan was het geen geloof maar een wetenschap.

Ik heb geen probleem met Goddelijke energie of met een Goddelijke macht, maar waar ik problemen mee heb is met de Koran.
Je kan toch niet ontkennen dat daar veel liefdeloze dingen in staan.
Ik heb moeite met Allah omdat hij volgens de koran mensen geschapen heeft om eeuwig te kunnen martelen. Dat is wel zo sadistisch.
Allah is een narcistische sadist die zijn weergave niet kent.
Verder verteld Allah dat men kan moorden uit zijn naam. Ik begrijp niet dat een goed mens Allah kan volgen. Zien Moslims niet dat een god als Allah geen sprankje liefde in hem heeft?
Hij wil van jullie houden als je zijn regels volgt, en anders is het hel en een brandend vuur wat je te wachten staat.
Allah geeft geen onvoorwaardelijke liefde zoals het een god zou betamen.

Ik heb medelijden met elke moslim die in de macht van deze tiran is.
Het leven van een moslim bestaat uit angst. Angst voor allah.
Het is dus geen liefde wat jij voor hem voelt, maar angst.
Hoe kan je nou bijvoorbeeld houden van een vader die je elke dag half dood slaat als je niet naar hem luistert, en je eeuwig zal martelen als hij je zat is.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Ruth schreef:
Juist DANKZIJ het feit dat ik moslim ben stimuleert de islaam mij om kennis op te doen. Vandaar dat ik op deze forum actief was. Maar dat was nogal naïef van mij om te denken dat ik hier oprechte en onpartijdige kennis kan opdoen. De "kennis" die hier verspreid wordt is alleen bedoeld om mensen te indoctrineren en brainwashen tot dezelfde ideologie om deel uit te maken van deze sekte.
sorry ?? :shock: sekte?? ideologie ????

Sinds wanneer is FFI een religieuze groepering? Spijt me beste kerel, maar jij bent een beetje dom (quote Maxima)
Op dit forum hebben zich mensen van allerlei achtergronden en geloofsovertuigingen verzameld om de waarheid over de islam openbaar te maken.

Misschien dat jij ook eens wakker wordt. Intussen hoef je niet zo hoog van de toren te blazen want dat werkt op mn lachspieren. :smile:
Ja inderdaad, je leest het goed. Je kan het noemen hoe je het wilt noemen. Bij een ideologie delen een groep mensen dezelfde ideeen, op zich niks mis mee MITS deze ideeen ergens op gebasseerd zijn. Ik heb gezien dat het angst wat hier heerst nergens op gebasseerd is. Gebakken lucht. Een grote luchtbel waar jullie je aan vastklampen uit angst voor de moslims. (een arabische gezegde hiervoor is: "Jantaqo bi al-hawwa") Vroeg of laat zal deze luchtbel uiteenspatten omdat de mensen dat moslim-bashen zat zijn en echt op onderzoek gaan door ONPARTIJDIGE (dus rechtvaardige) bronnen te raadplegen. De islaam zal steeds meer door onpartijdige partijeen, zoals hogescholen en universiteiten zonder religieuze grondslag in Nederland verspreid worden (de zgn "islamisering" waar jullie zo bang voor zijn) en dat er om die reden steeds meer mensen in Nederland de waarheid achter de islam ontdekken en ZELF de islam onthullen, en niet als een horde schapen de herder achterna lopen op een grote luchtbel. Jullie zijn bang voor de zgn. "Islamisering" maar eigenlijk is het stiekem dat jullie bang zijn voor de onpartijdige kennis die in Nederland over de islaam verspreid zal worden en dat deze hele ideologie van jullie onthuld zal worden. Mensen gaan steeds meer luisteren naar wat de moslims zeggen en niet alleen wat er over hen gezegd wordt. Want dat hebben ze al meer dan genoeg gehoord, en willen ze het ook van de andere kant aanhoren om zo in eerste instantie niet voor een partij te kiezen. En dat is toch wel de gemeenschappelijke angst die hier heerst.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Uiteraard is de wetenschap van de koran de Goddelijke wetenschap, die ver boven onze pet uitsteekt. Daarvan heeft de huidige wetenschap maar een fractie van ontdekt.
Waar staat in de Koran hoe men een thermodynamisch evenwicht berekent voor bepaalde materialen?

Waar staan in de Koran Soerah's die de mensen leren om atomen te splijten, harten te transplanteren, metalen constructies te doen vliegen, drijven en rijden?

Waar?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Trotse-Moslim schreef:Verder heeft onze Schepper het recht om tegen hetgeen wat Hij (s w t) geschapen heeft te zeggen wat Hij (s w t) wilt mochten ze niet WILLEN luisteren. Niet luisteren en niet WILLEN luisteren zijn 2 verschillende dingen. Dat jij jezelf beledigd voelt misschien door deze vers, dat kan. Maar dan dien je wel in je achterhoofd te houden dat je beledigd wordt door JOU Schepper en dat je niet door andere moslims zo wordt genoemd. Moslims reciteren dat namelijk IN NAAM VAN jou Schepper (dat is de reden dat er besmela wordt gezegd voor elke surat) en niet namens zichzelf. Want mensen die gelijk zijn aan jou hebben namelijk niet het recht jou zo te noemen, terwijl jou Schepper daartoe wel het recht heeft. Begrijp je het een beetje? "In naam van" betekent namens ... En de persoon die jou dat dan verteld, dat is alleen maar een tussenpersoon die jou dat wilt laten weten en zo de boodschap van onze Schepper verspreid, dat zijn niet zijn woorden maar hij zegt dat namens onze Schepper.
Het herhalen van een abjecte uitspraak blijft een abjecte uitspraak zolang je je er niet van distantieert..
RTFM
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Ariel schreef:Lieve Trotse-Moslim
Bedankt voor je lange antwoord.

Ik wil je eerst vertellen dat ik NIET anti moslim ben. Ik hou van ieder mens, dus ook van Moslims. Als het aan mij lag kreeg iedere moslim die ik tegen kwam een knuffel van me, maar ik vermoed dat de voor mij onbekende Moslims daar niet van gediend zijn, :wink: dus daarom doe ik dat maar niet. Op mijn werk heb ik me minder ingehouden, en daar knuffelde ik moslims wel als ik ze in de gang of op de trap tegenkwam, en ik moet zeggen dat elke moslim ( man of vrouw) dit gewillig toeliet. Sommige kwamen zelfs spontaan hun dagelijkse knuffel ophalen.
Dan hebben we nu dit probleem ( als het al een probleem was) uit de wereld geholpen, en hoeven we het hier samen niet meer over te hebben.

Maar nu naar de rest van je post.
Uiteraard is de wetenschap van de koran de Goddelijke wetenschap, die ver boven onze pet uitsteekt. Daarvan heeft de huidige wetenschap maar een fractie van ontdekt.
Kan jij mij met een voorbeeld vanuit de koran vertellen waar al deze verborgen Goddelijke wetenschap beschreven wordt?

En als er nog veel wetenschappelijke kennis ontdekt moeten worden, dan betekend dat , dat Moslims daar wel in moeten geloven, want is het ( volgens moslims) niet Allah die de wetenschappers stuurt en bestuurd zodat ze deze kennis in zich op kunnen nemen en ze de mensen op deze wereld van deze kennis op de hoogte kunnen brengen?
Zo zou men dus ook in de evolutie theorie moeten gaan geloven, want de feiten over deze theorie liegen er niet om. In de tijd van Mohammed had men niet de kennis die men nu heeft, en vandaar dat men dacht dat de zon om de aarde draaide. Wij weten nu dat dit anders is.
Ik wordt een betere jongen (althans, ik wordt daartoe gestimuleerd) als ik een betere moslim ben en meer de koran volg.
Denk jij dat een niet moslim geen goed mens kan zijn? Zou het niet zo zijn dat jij ondanks de koran en niet dankzij de koran een goed mens bent?

Heb je wel eens gemerkt hoe liefdevol bijvoorbeeld humanisten zijn? Deze niet moslims staan klaar voor de mensheid , en vaak is ze niets teveel om een mens in nood te helpen.
Deze mensen doen dat vanuit hun hart. Ze hebben de koran niet gelezen en toch doen ze het goede.
Verder wou ik zeggen dat we niet de hele mensheid kunnen veranderen. Sterker nog, we kunnen niemand veranderen, behalve onszelf
Absoluut waar Trotse-Moslim . Maar we kunnen de mensen wel helpen veranderen door ze te tonen wat liefde is, en door een goed voorbeeld geven.

Lieverd, het volk van Israël (bani Israil) is niet ten onder gegaan. Ze zijn er nog steeds en intelligenter, krachtiger en vastberadener dan ooit. Het volk van Israël bloeit als nooit te voeren. Zoals ze van een dorre woestijn een prachtig vruchtbaar land gemaakt hebben , zo hebben ze zichzelf tot een superieur ras ontwikkeld waar ook jij je vruchten van plukt.

Nou, ik laat het hier maar even bij. Anders wordt dit een te lange post.

Vriendelijke groet.
Lieve lieve Ariel.

Ik begrijp volkomen wat je bedoeld. Maar het is eenmaal zo dat als je de islaam beledigd of anti-islam bent dat je daardoor automatisch anti-moslim bent en de moslims beledigd. Ik weet dat dat niet jou bedoeling is, en dat je dat ook niet wilt, maar het is eenmaal zo. Want elke moslim vertegenwoordig een stukje vd islaam op zijn/haar eigen manier. Als je de islaam aanvalt voelt een moslim zichzelf daardoor ook aangevallen. Dus het heeft niks met jou te maken, ik weet dat je het beste met iedereen voor hebt. Maar het is eenmaal een feit dat de moslims gelukkig om de islaam geven en zo hart hebben voor de islaam dat ht hun wel persoonlijk aantrekt.

Een religie zou maar "zwak" zijn als de mensen hiervan hun schouders alleen maar ophaalden over hetgeen wat er over hun religie wordt gezegd. Een religie zou "zwak" zijn als de mensen hiervan het niet erg vonden dat het beledigd wordt. Een religie zou maar "zwak" zijn als de mensen hiervan zich niet persoonlijk voelen aangesproken als er over hun religie wordt gesproken. Snap je een beetje wat ik bedoel?

Vandaar dat ik bij mij punt blijf dat wanneer je anti-islam bent daardoor ook anti-moslim bent. Je hebt weliswaar niks tegen deze personen als persoon-zijnde (dat is menselijk) maar je hebt iets tegen hetgeen wat ze doen. Dat kan. Dat probeer ik ook altijd aan mensen uit te leggen: Dat ik ze niet niet mag als geheel persoon-zijnde. (in tegenstelling juist) Maar dat er bepaalde eigenschappen zijn aan hem/haar die ik niet mag. Zo vind ik niet dat je iemand een dief mag noemen, maar wel mag zeggen dat diegene steelt. Want een dief duidt op de gehele persoon-zijnde, terwijl stelen op een handeling duidt wat ik niet mag aan diegene. Zo vind ik jou als een persoon-zijnde toppie (ik kan jou ook wel knuffelen) maar de dingen die je zegt ben ik het niet altijd mee eens (gelukkig). Ik doe wel vaak mijn best om begrip ervoor op te brengen ... maar zolang ik dat zelf doe (in een ongedwongen sfeer, zonder dat je mij daartoe pusht, waar het soms wel toe neigt) ... is het alleen maar fijn om met jou in gesprek te geraken.

Nu even reageren op jou 2de punt:
Ik wist dat je het zou zeggen. Ik heb nooit gezegd dat niet-moslims of humanisten geen goeie mensen zijn of iets wat enigzins daarop lijkt. Ik heb gezegd dat de islaam ons stimuleert en helpt om een BETER persoon te zijn. We kunnen wel zeggen dat we goeie personen zijn ... maar het kan altijd beter, ongeacht hoe goed we zijn: Het kan altijd beter. Want zoals we in de islaam kennen zijn er 2 soorten aghlaaq (ik ben de exacte arabische bewoording daarvan vergeten :oops: ), de aghlaaq waarmee we geboren worden, de natuurlijke aghlaaq. Dat iedere persoon als "goed" wordt geboren. (sociaal, om elkaar geven, elkaar liefhebben, etc.) En de tweede soort aghlaaq is de aghlaaq die aangeleerd wordt door onze directe omgeving. En in dat laatste vorm van aghlaaq kan de islaam ons daarbij helpen om een beter persoon te worden dan we van nature al zijn of om de eigenschappen die minder zijn te ontdekken en tevens worden de goede eigenschappen die we hebben bevestigd.

Ik bedoel ... ook al weet ik hoe ik ben: Ik vind het helemaal toppie om van mijn Schepper bevestigd te krijgen wat ik goed doe of krijg te horen wat ik verkeerd doe. Om zo mijn levenswijze aan te passen en op die manier een steeds betere persoon te worden (is een onderdeel van het ontwikkelingsproces). Want het leven is 1 en al les.

Het was juist een gunst van God om het land van Israel zo vruchtbaar te maken. En wat kreeg God ervoor terug? Stank voor dank. De weinige joden die er overgebleven waren en de meeste die geemigreerd waren en later teruggekeerd waren, doen nou hun best om van Israel weer een welvarend land te maken zoals het ooit was. (En het lukt hun aardig moet ik zeggen). Dus jou constatering klopt niet helemaal, dat Israel altijd al een dorre woestijn was geweest, want zoals je zelf leest in surat baqarah waren de kinderen van Israil juist begunstigd (met oa. een vruchtbare land).
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

migrantenjong schreef:
Uiteraard is de wetenschap van de koran de Goddelijke wetenschap, die ver boven onze pet uitsteekt. Daarvan heeft de huidige wetenschap maar een fractie van ontdekt.
Waar staat in de Koran hoe men een thermodynamisch evenwicht berekent voor bepaalde materialen?

Waar staan in de Koran Soerah's die de mensen leren om atomen te splijten, harten te transplanteren, metalen constructies te doen vliegen, drijven en rijden?

Waar?
Zoek maar goed :P
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Trotse-Moslim schreef:
Ik mag en WIL jou niet nemen als WALI ja. Want er staat geen "vriend" daar staat Wali ...
Nou, ik wil jou wel als WALI nemen hoor. Daar heb ik helemaal geen bezwaar tegen. Waarom zou ik. Ik heb geen Allah die met de hel achter de deur me verbied om jou als wali te nemen. Ik luister naar mijn hart.
Ik wil niet opscheppen, maar misschien heb ik wel een beter karakter als Allah.

ik dacht dat jou Arabisch wel op zo een niveau was dat je een hele boek erover kan schrijven wat een Wali betekent.
Lieverd, je weet net zo goed als ik dat ik het Arabisch niet machtig ben. Dutch spreekt en schrijft Arabisch. Maar die is er nu even niet om mij en jou te helpen. We moeten er dus samen uitkomen.
Maar als jij het zgn. klakkeloos overneemt van vertaalsites waarin dat als vriend wordt vertaald. Dan staat er inderdaad dat je ze niet als vriend mag nemen.
Don't kill the messenger TM. Je moet YUSUFALI en de rest van de koran vertalers aanpakken. En ik gebruik meestal YUSUFALI zijn vertaling.

YUSUFALI: O ye who believe! Take not into your intimacy those outside your ranks: They will not fail to corrupt you. They only desire your ruin: Rank hatred has already appeared from their mouths: What their hearts conceal is far worse. We have made plain to you the Signs, if ye have wisdom.

YUSUFALI maakt het zelfs nog bonter, en ik vermoed dat jij je meer in hem kan voelen, want hij spreekt niet over een vriend, maar heel hoogmoedig over "buiten je rang" Dat klinkt of dat mensen die buiten je rang staan minder zijn dan jij.
Wali gaat veel verder dan vriend zoals je weet. Zo is bijv. een wali jou "mahram" (eerstgraads bloedverwant) en zo zijn er tig voorwaarden om aan de classificatie Wali te voldoen, dus Wali gaat veel verder dan vriend en dat weet je zelf ook. Alleen wil je graag de mensen hier laten geloven wat je ze wilt laten geloven. (afgezien van het feit of het wel of niet klopt).
Ik geloof je, en ik begrijp ook uit je woorden dat men beter een ongelovige niet toe kan laten tot jullie cirkel van mensen.
En wie zich tot een bepaalde groep wali maakt, wordt 1 van hun (of neemt op zijn minst eigenschappen over van die groep) dat is een natuurlijke ontwikkeling.
Absoluut. Bedankt voor deze les, en het is heel begrijpelijk dat een rein iemand zich niet wil mengen met een onrein iemand.
Verder heeft onze Schepper het recht om tegen hetgeen wat Hij (s w t) geschapen heeft te zeggen wat Hij (s w t) wilt mochten ze niet WILLEN luisteren.
Waarom heeft hij dat recht? Allah weet trouwens van te voren al wie er wel en wie er niet naar hem wil luisteren. Wat heeft het dan voor zin om mijn best te doen als hij mijn hart gesloten heeft?

Luister wat Allah zegt.

"Allah laat mensen het verkeerde pad opgaan of leidt ze op de goede weg, zoals het Hem behaagt." Surah 14:4

Bij diegenen die God wil leiden, opent Hij hun borst voor de Islam; bij diegenen die hij het verkeerde pad op wil sturen, sluit Hij hun borst en trekt hem samen alsof zij moeten klimmen naar de hemel." Surah 6:125

Niet luisteren en niet WILLEN luisteren zijn 2 verschillende dingen.
Dat is dus niet waar.. want....

"Als wij het zo gewild hadden, dan hadden Wij zeker iedere ziel zijn ware ziel laten zien. Maar het Woord van Mij zal komen: "Ik zal de hel vullen met jinns (demonen) en mensen, allemaal samen." Surah 32:13 .

Allah wil dus niet dat ik mijn eigen ziel zie, want anders had ik daar wel wat van gemerkt.
Dat jij jezelf beledigd voelt misschien door deze vers, dat kan.
Nee hoor, ik voel me niet beledigd. Waarom zou ik. Ik zou nooit kunnen houden van een god die de hel zal vullen met mensen die hij alleen maar geschapen heeft om te martelen.

Maar dan dien je wel in je achterhoofd te houden dat je beledigd wordt door JOU Schepper en dat je niet door andere moslims zo wordt genoemd. Moslims reciteren dat namelijk IN NAAM VAN jou Schepper (dat is de reden dat er besmela wordt gezegd voor elke surat) en niet namens zichzelf. Want mensen die gelijk zijn aan jou hebben namelijk niet het recht jou zo te noemen, terwijl jou Schepper daartoe wel het recht heeft. Begrijp je het een beetje? "In naam van" betekent namens ... En de persoon die jou dat dan verteld, dat is alleen maar een tussenpersoon die jou dat wilt laten weten en zo de boodschap van onze Schepper verspreid, dat zijn niet zijn woorden maar hij zegt dat namens onze Schepper.
Ik begrijp het volkomen. Allah is eigenlijk machteloos en heeft jullie dus nodig om ons te vernederen en te beledigen. Want wij weten inmiddels dat jullie niet gelijk aan ons staan. Jij hebt dat recht dus namelijk wel.

Nou ja.. :D Ik ben weer wat wijzer geworden, je hebt me goed geholpen, en ik hoop dat jij ook wat van mij geleerd hebt.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

naar boven schreef:
Trotse-Moslim schreef:Verder heeft onze Schepper het recht om tegen hetgeen wat Hij (s w t) geschapen heeft te zeggen wat Hij (s w t) wilt mochten ze niet WILLEN luisteren. Niet luisteren en niet WILLEN luisteren zijn 2 verschillende dingen. Dat jij jezelf beledigd voelt misschien door deze vers, dat kan. Maar dan dien je wel in je achterhoofd te houden dat je beledigd wordt door JOU Schepper en dat je niet door andere moslims zo wordt genoemd. Moslims reciteren dat namelijk IN NAAM VAN jou Schepper (dat is de reden dat er besmela wordt gezegd voor elke surat) en niet namens zichzelf. Want mensen die gelijk zijn aan jou hebben namelijk niet het recht jou zo te noemen, terwijl jou Schepper daartoe wel het recht heeft. Begrijp je het een beetje? "In naam van" betekent namens ... En de persoon die jou dat dan verteld, dat is alleen maar een tussenpersoon die jou dat wilt laten weten en zo de boodschap van onze Schepper verspreid, dat zijn niet zijn woorden maar hij zegt dat namens onze Schepper.
Het herhalen van een abjecte uitspraak blijft een abjecte uitspraak zolang je je er niet van distantieert..
Wat voor de 1 een abjecte uitspraak is hoeft voor de ander geen abjecte uitspraak te zijn.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Ariel schreef:
Trotse-Moslim schreef:
Ik mag en WIL jou niet nemen als WALI ja. Want er staat geen "vriend" daar staat Wali ...
Nou, ik wil jou wel als WALI nemen hoor. Daar heb ik helemaal geen bezwaar tegen. Waarom zou ik. Ik heb geen Allah die met de hel achter de deur me verbied om jou als wali te nemen. Ik luister naar mijn hart.
Ik wil niet opscheppen, maar misschien heb ik wel een beter karakter als Allah.

ik dacht dat jou Arabisch wel op zo een niveau was dat je een hele boek erover kan schrijven wat een Wali betekent.
Lieverd, je weet net zo goed als ik dat ik het Arabisch niet machtig ben. Dutch spreekt en schrijft Arabisch. Maar die is er nu even niet om mij en jou te helpen. We moeten er dus samen uitkomen.
Maar als jij het zgn. klakkeloos overneemt van vertaalsites waarin dat als vriend wordt vertaald. Dan staat er inderdaad dat je ze niet als vriend mag nemen.
Don't kill the messenger TM. Je moet YUSUFALI en de rest van de koran vertalers aanpakken. En ik gebruik meestal YUSUFALI zijn vertaling.

YUSUFALI: O ye who believe! Take not into your intimacy those outside your ranks: They will not fail to corrupt you. They only desire your ruin: Rank hatred has already appeared from their mouths: What their hearts conceal is far worse. We have made plain to you the Signs, if ye have wisdom.

YUSUFALI maakt het zelfs nog bonter, en ik vermoed dat jij je meer in hem kan voelen, want hij spreekt niet over een vriend, maar heel hoogmoedig over "buiten je rang" Dat klinkt of dat mensen die buiten je rang staan minder zijn dan jij.
Wali gaat veel verder dan vriend zoals je weet. Zo is bijv. een wali jou "mahram" (eerstgraads bloedverwant) en zo zijn er tig voorwaarden om aan de classificatie Wali te voldoen, dus Wali gaat veel verder dan vriend en dat weet je zelf ook. Alleen wil je graag de mensen hier laten geloven wat je ze wilt laten geloven. (afgezien van het feit of het wel of niet klopt).
Ik geloof je, en ik begrijp ook uit je woorden dat men beter een ongelovige niet toe kan laten tot jullie cirkel van mensen.
En wie zich tot een bepaalde groep wali maakt, wordt 1 van hun (of neemt op zijn minst eigenschappen over van die groep) dat is een natuurlijke ontwikkeling.
Absoluut. Bedankt voor deze les, en het is heel begrijpelijk dat een rein iemand zich niet wil mengen met een onrein iemand.
Verder heeft onze Schepper het recht om tegen hetgeen wat Hij (s w t) geschapen heeft te zeggen wat Hij (s w t) wilt mochten ze niet WILLEN luisteren.
Waarom heeft hij dat recht? Allah weet trouwens van te voren al wie er wel en wie er niet naar hem wil luisteren. Wat heeft het dan voor zin om mijn best te doen als hij mijn hart gesloten heeft?

Luister wat Allah zegt.

"Allah laat mensen het verkeerde pad opgaan of leidt ze op de goede weg, zoals het Hem behaagt." Surah 14:4

Bij diegenen die God wil leiden, opent Hij hun borst voor de Islam; bij diegenen die hij het verkeerde pad op wil sturen, sluit Hij hun borst en trekt hem samen alsof zij moeten klimmen naar de hemel." Surah 6:125

Niet luisteren en niet WILLEN luisteren zijn 2 verschillende dingen.
Dat is dus niet waar.. want....

"Als wij het zo gewild hadden, dan hadden Wij zeker iedere ziel zijn ware ziel laten zien. Maar het Woord van Mij zal komen: "Ik zal de hel vullen met jinns (demonen) en mensen, allemaal samen." Surah 32:13 .

Allah wil dus niet dat ik mijn eigen ziel zie, want anders had ik daar wel wat van gemerkt.
Dat jij jezelf beledigd voelt misschien door deze vers, dat kan.
Nee hoor, ik voel me niet beledigd. Waarom zou ik. Ik zou nooit kunnen houden van een god die de hel zal vullen met mensen die hij alleen maar geschapen heeft om te martelen.

Maar dan dien je wel in je achterhoofd te houden dat je beledigd wordt door JOU Schepper en dat je niet door andere moslims zo wordt genoemd. Moslims reciteren dat namelijk IN NAAM VAN jou Schepper (dat is de reden dat er besmela wordt gezegd voor elke surat) en niet namens zichzelf. Want mensen die gelijk zijn aan jou hebben namelijk niet het recht jou zo te noemen, terwijl jou Schepper daartoe wel het recht heeft. Begrijp je het een beetje? "In naam van" betekent namens ... En de persoon die jou dat dan verteld, dat is alleen maar een tussenpersoon die jou dat wilt laten weten en zo de boodschap van onze Schepper verspreid, dat zijn niet zijn woorden maar hij zegt dat namens onze Schepper.
Ik begrijp het volkomen. Allah is eigenlijk machteloos en heeft jullie dus nodig om ons te vernederen en te beledigen. Want wij weten inmiddels dat jullie niet gelijk aan ons staan. Jij hebt dat recht dus namelijk wel.

Nou ja.. :D Ik ben weer wat wijzer geworden, je hebt me goed geholpen, en ik hoop dat jij ook wat van mij geleerd hebt.

Vriendelijke groet.
Oh sorry ... :oops: ik haal jou en Dutch altijd door elkaar. Vergeef je mij daarvoor? :oops: Ik zal het voortaan onthouden ... verder ga ik nu slapen ... maar ik zal de eerstvolgende keer als ik op FFI kom inhoudelijk op jou post ingaan.

Ok ... het is nu slaaptijd (en ook voor jou :P )

Take care en tot gauw! :wink:
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Ariel,

Ik ben een slechte Korankenner. Staan die dingen ergens in dat boek? Ik kan het mij niet herinneren.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

migrantenjong schreef:Ariel,

Ik ben een slechte Korankenner. Staan die dingen ergens in dat boek? Ik kan het mij niet herinneren.
Wat je niet kent kan je leren kennen :wink:

Kom op ... leer zelfstandig te worden en zelfstandig na te denken :P
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Plaats reactie