relatie met moslim

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Ruby
Berichten: 2
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 12:40 pm
Locatie: Brussel
Contacteer:

relatie met moslim

Bericht door Ruby »

Hallo,

Sinds 3 maanden heb ik een vriend van Marrokaanse afkomst, hij is hier geboren en zijn ouders ook. Hij is volledig geïntegreerd, zijn familie vindt dat hij zelf meer Belg is dan Marrokaan en verwijten hem dat ook. Ik vind dit spijtig. Toch merk ik dat er verschillen zijn, qua relationeel en dat zorgt soms voor onbegrip langs mijn zijde. Ik heb het gevoel dat ik ergens op de 20ste plaats in zijn leven sta, is dat de gewoonte? Zijn er nog vrouwen die hierover kunnen meespreken?

Ruby
je verdient wat je creeërt
katie
Berichten: 427
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 3:55 pm
Locatie: belgie

Bericht door katie »

Melissa ?
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

hej ruby,

eerst en vooral welkom op dit forum :P

het is idd en groot verschil als je een relatie met een moslimman hebt of met een katholieke of niet gelovige.
dit heb ik ook al ondervonden,maar dit is meer dan normaal.Je hebt alle bei een ander geloof,komt van een andere cultuur,hebt andere gewoontes ect...
als je allebei wat water bij de wijn doet en er eens over praat helpt dit meestal wel.
Toxh erger ik me er ook soms aan, bv als een marokkaan zegt 10 minuten bedoelt hij 30 minuten :lol: maar als je dat weet dan kom je zelf gwn ook wat later :)
het hangt ook van persoon tot persoon af hoe hij zich gedraagt, je zegt dat je je op de 20ste plaats voelt? heb je dit al eens besproken met hem?
Ik hoop dat alles goed komt Incha'Allah/
xxx
*souhaila*
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Beste Ruby,

Welkom op het forum.

Ik heb nooit een romantische relatie gehad met een Marokkaanse man dus ik kan geen ervaringen met je uitwisselen op dat vlak.
Ik heb het gevoel dat ik ergens op de 20ste plaats in zijn leven sta, is dat de gewoonte?
Het kan heel goed zijn dat hij minder om jou geeft dan jij om hem. Het hoeft niet iets met zijn cultuur of religie te maken te hebben. Aangezien jij erover begint, denk jij waarschijnlijk wel dat het hiermee te maken heeft.

Ik heb echter niet voldoende informatie dus ik kan me hier geen oordeel over vormen.

Heb je hem al gevraagd hoe hij jullie relatie ziet of wat hij van een relatie verwacht? Misschien neemt dat een aantal misverstanden weg.

Met vriendelijke groet,

Linda
lilianne
Berichten: 9
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 9:01 pm

Bericht door lilianne »

Vraagje aan Souhaila.
Heb je een relatie, of ben je verliefd op een moslim ?
Liefs,
Lilian
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Hallo Ruby,
Van harte welkom hier op FFI.
Zelf heb ik al jaren een moslimman in mijn leven, we hebben 3 kinderen. Dat jij aanvoelt dat je op de 20e plaats komt in zijn leven is eigenlijk best normaal omdat in de moslimmaatschappij (ook hier in België) de werelden van mannen en vrouwen niet gelijk maar parallel lopen. Elk zijn plaats en daarom is er zeer weinig mogelijkheid om "samen" te leven dus. Enkel binnen de eigenlijke huiselijke kring, al dan niet in bed. Dit verklaart waarom jij je soms buitengesloten en op afstand gehouden voelt. Het is voor een moslimman "not done" en betekent ook gezichtsverlies tegenover familie en vrienden van zijn vriendin/vrouw té close bij alles in zijn leven te betrekken. Zelf heeft hij ook nooit anders gezien en is het dus de normaalste zaak van de wereld. Hij is voor alles "heersende man" en heeft de leiding, neemt de beslissingen (al dan niet na samenspraak met jou) en geeft de toon aan in de relatie. Elke andere manier van doen maakt dat hij zich minder man voelt en leidt tot spanningen.

Hoe modern jouw vriend ook is, steeds blijft dit de onderstroom in zijn persoonlijkheid. Met de jaren zal deze onderstroom enkel sterker worden.
Jeremia
Berichten: 54
Lid geworden op: ma okt 23, 2006 5:36 pm
Contacteer:

Bericht door Jeremia »

Ik kan je maar één ding aanraden: wegwezen. Zie http://eindstationislamabad.blogspot.co ... imman.html
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Ik vind dat gescheld op de vrouwenbeweging in dat artikel onzin Jeremia.

In Nederland was de Opzij al kritisch naar de Islam toen de rest van Rechts en Links Nederland nog intens politiek correct was.

Er is een verschil tussen echte Feministen en de Politiek Correcte tutjes die het lef hebben om zich Feminist te noemen. De DDR noemde zichzelf ook democratisch, maar was het niet. Evenzo kun je geen Feminist zijn als je met misogyne ideologiën knuffelt. Dat is net zoiets als zeggen dat je geen racist bent, terwijl je lid bent van de KKK.
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

Hallo Ruby en welkom hier. Ik ben getrouwd met een moslim en ik moet zeggen, dat sinds zijn terugkeer naar het praktiseren daarvan, ik niet echt meer gelukkig ben. Ik wil je niet zeggen van doe dit of dat, liefde is iets geks, je verstand zegt iets heel anders dan je hart. Maar als het de bedoeling is om echt met hem verder te gaan en kinderen te gaan krijgen (ik heb ze niet), dan gaan er gaandeweg de relatie, zeker na de kinderen, veranderen. Ik weet niet waardoor het komt, maar zelfs de meest moderne moslim, lijkt bij het klimmen der jaren, heel anders dan degene die je ooit heb ontmoet. Of je moet het volledig met hem eens zijn en altijd zijn zin geven, dan krijg je geen problemen.
Jeremia
Berichten: 54
Lid geworden op: ma okt 23, 2006 5:36 pm
Contacteer:

Bericht door Jeremia »

Ik deel jouw perceptie van de ontwikkelingen in de vrouwenbeweging bepaald niet, Linda. Vroeger was er binnen de vrouwenbeweging (tenminste voor zover men zich überhaupt met niet-westerse vrouwen bezighield) behoorlijk veel kritiek op de islam. Tegenwoordig is het ook daar politieke correctheid wat de klok slaat en worden door vele zogenaamde feministen de belangen van vrouwen ondergeschikt gemaakt aan de belangen van de 'zielige onderdrukte islamieten'. Anja Meulenbelt is symptomatisch voor deze omslag, maar ze is lang niet de enige (Unni Wikan zal zich ongetwijfeld ook ooit feministe genoemd hebben). Ik kan me de tijd niet heugen dat er in Opzij iets stond dat kritisch was over de islam: als er al een artikel over de emancipatie van moslima's wordt gepubliceerd, wordt daarin steevast afgegeven op 'witte' feministen die hun visie opdringen aan anderen en niets begrijpen van de islam.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Ten eerste, is Anja Meulenbelt is maar één vrouw. Ze is bovendien een ex-Feminist. Ze is een relifanaat. Zie mijn opmerking over KKK-lidmaatschap.

Ten tweede zijn er vrijwel geen Feministen meer. De meeste vrouwen van onze generatie durven zich niet zo te noemen dankzij zeer succesvolle propaganda.

Feminisme zou gelijk staan aan mannen haat. Dat is onzin maar veel vrouwen zijn erg bang daarvan beschuldigd te worden.

Ik ben dat gescheld en gelaster van Rechtse mannen op het Feminsme een beetje zat. Als het aan Conservatieve mannen had gelegen indertijd dan waren de pil en condooms nog altijd niet vrij te verkrijgen. Ik geloof niet dat jij de Opzij ooit hebt gelezen. Cisca Dresselhuys kreeg heel PC nederland inclusief Anja Meulenbelt over zich heen toen ze schreef dat ze geen hoofddoeken wilde op de redactie.Misschien moet ik maar eens proberen om het radicaal Feminisme nieuw leven in te blazen. Het Westen kan ons wel gebruiken.

Weg met het Patriarchaat!

Ik kan mij trouwens niet aan de indruk onttrekken dat jij hier vooral post om je eigen site te promoten, Jeremia.

------------------------------------------------------

Maar goed het onderwerp was de relatie van Ruby.

Laten we ons daarbij houden.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

@ lillian : ik had een relatie met een moslim,sinds vandaag is deze gestopt.Hij heeft ook niks te maken gehad met mijn intresse ivm de Islam want ik heb hem pas op de hoogte gebracht 1 maand geleden ( had relatie van 6 maanden met hem) en voordat iedereen me weer aanvalt dat een relatie voor het huwelijk haram is, ja idd dat is zo en voelde me er ook niet 100% goed bij.maar liefde maakt blind,en dat was dus bij mij het geval.
Ik hoop ook dat ik vanaf nu wat slimmer ga zijn en ni direkt zot ga worden van een jongen.
heeft jou dochter toevallig een relatie met een moslim? of vriendinnetjes?

xxx *Souhaila*
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

souhaila schreef:@ lillian : ik had een relatie met een moslim,sinds vandaag is deze gestopt.Hij heeft ook niks te maken gehad met mijn intresse ivm de Islam want ik heb hem pas op de hoogte gebracht 1 maand geleden ( had relatie van 6 maanden met hem) en voordat iedereen me weer aanvalt dat een relatie voor het huwelijk haram is, ja idd dat is zo en voelde me er ook niet 100% goed bij.
Hetgeen je, als ik me niet vergis, niet belette om een vrouw op deze site toe te voegen dat je dacht dat ze haar dochter graag elk weekeinde halfnaakt aan de drugs en alcohol zag gaan.
Ik val je niet aan, als je je van vooroordelen over andere mensen onthoudt.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: relatie met moslim

Bericht door Pilgrim »

Ruby schreef:Hallo,

Sinds 3 maanden heb ik een vriend van Marrokaanse afkomst, hij is hier geboren en zijn ouders ook. Hij is volledig geïntegreerd, zijn familie vindt dat hij zelf meer Belg is dan Marrokaan en verwijten hem dat ook. Ik vind dit spijtig. Toch merk ik dat er verschillen zijn, qua relationeel en dat zorgt soms voor onbegrip langs mijn zijde. Ik heb het gevoel dat ik ergens op de 20ste plaats in zijn leven sta, is dat de gewoonte? Zijn er nog vrouwen die hierover kunnen meespreken?

Ruby

Verkeerde forum hier gaan ze jou scheiding plannen
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Re: relatie met moslim

Bericht door Thomas »

ajax schreef: Verkeerde forum hier gaan ze jou scheiding plannen
Verkeerde antwoord ajax.
Hier wordt niets voor niemand geregeld.
TENZIJ je die verderfelijke/gewelddadige/vrouwonvriendelijke islam achter je wilt laten.

Dan staan er vele tientallen mensen op om je "scheiding van de islam te plannen"!!!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Code: Selecteer alles

Sinds 3 maanden heb ik een vriend van Marrokaanse afkomst

Die Belgische/Nederlandse vrouwen pakken onse Marokkaanse jongens af!


Niet dat ik jaloers ben hoor. Niet wetend dat Marokkaansen jongens ze gebruiken en vervolgens met een vrome Marokkaanse Moslima trouwen.


:D :D
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Om exact deze reden begin ik uit principe geen relaties met mannen uit bepaalde religieuze groepen. Als een man lid is van een religie die seks voor het huwelijk afkeurt, dan respecteer ik dat. Als een man tegen zijn religie in gaat is hij hypocriet. Dan moet hij of die religie laten vallen of zich gewoon aan de regels houden. Ik wil geen relatie met een schijnheilige leugenaar.

Bovendien beschouwen mannen uit die groepen vrouwen als minderwaardig en met dat soort mensen kan ik geen relatie aan gaan. Zonder respect is een relatie niks waard.

Ik geloof dat je pas met iemand moet trouwen als je die persoon door en door kent. Mensen die tegen seks voor het huwelijk zijn, kun je niet helemaal kennen voor je met ze trouwt, dus vallen zij per definitie af als huwelijkskandidaat.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

@ iznogoodh : sorry he maar ik heb ni gezegd da de dochter van lillian halfnaakt uitgaat en alcohol drinkt,dat was gwn een voorbeeld in het algemeen gegegeven..

hier zijn we weer, nee niet elk belgische/westerse meisje gaat halfnaakt uit elk weekend en drinkt alochol idd, EN niet elke moslim
slaagt zijn vrouw,is vrouwonvriendelijk en weet ik wa.
jullie spreken toch ook over moslims int algemeen en vanaf ik over de westerse meisjes praat klopt het ni :roll:
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

@ chaimae: salaam aleykum, ik vind persoonlijk niet dat het er om gaat dat een marokkaanse jongen met een marokkaans meisje moet trouwen.daarentegen ben ik wel van mening dat het geloof overeen moet komen,dus moslim met moslim :)

wa'salaam
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

souhaila schreef:@ chaimae: salaam aleykum, ik vind persoonlijk niet dat het er om gaat dat een marokkaanse jongen met een marokkaans meisje moet trouwen.daarentegen ben ik wel van mening dat het geloof overeen moet komen,dus moslim met moslim :)

wa'salaam
Jij vind dat normaal, maar het is een gevaarlijke houding. Het maakt groepjes mensen die elkaar wantrouwen.

Maar dat was de bedoeling van Allah?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

waarom wantrouwig ?
*souhaila*
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

souhaila schreef:waarom wantrouwig ?
*souhaila*
Souhaila,

Dat ligt toch voor de hand?

Als iedereen binnen een zekere groep altijd met de eigen groep trouwt, dan ontstaat er segregatie. En segregatie, zoals je weet, schept diep wantrouwen. Immers, niemand leert de andere kennen.

Kijk, vanuit het standpunt een krijgsheer is dit nodig: hij moet een groep bouwen die zich afzet tegenover de rest, zodat hij er controle over heeft. Verder moet hij op één of andere manier eervoor zorgen dat de groep zich *superieur* voelt (uitgekozen door God of zo). Dus dat eist zo'n heer dat men binnen de groep blijft met huwelijken.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

het is toch niet zo dat we niet praten met mensen van ander geloof?
veel van mijn vriendinnen zijn niet moslims.
maar doordat de Islam een geloof is die je hele levenswijze veranderd en je dingen wel/niet doe die andersgelovige niet/wel doen is het neter( of in ieder geval makkelijker als je partner van hetzelfde geloof is) zeker als je moslim bent vind ik.want als KAtholiek heb je ni een bepaalde levenswijze dus heb je ook minder moeilijkheden om met bv een ongelovige te trouwen.

xxx
*souhaila*
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

souhaila schreef:hier zijn we weer, nee niet elk belgische/westerse meisje gaat halfnaakt uit elk weekend en drinkt alochol idd,
Beste Souhaila,

Kun jij je minimaal bepaalde irritatie voorstellen? Weet je wel hoe vaak ik dit stereotype over Blanke vrouwen moet lezen en aanhoren? Weet je wel hoe vaak ik voor "hoer" ben uitgescholden in bepaalde buurten? Bepaalde mannen en ook vrouwen proberen je het gevoel te geven dat het een misdrijf is om een Blanke vrouw zonder hoofddoek te zijn. Dat ik deze racistische shit / religieus gemotiveerde haat moet verduren van leden van een andere etnische en religieuze groep is al erg genoeg.

Ik heb echter geen behoefte om die stereotypen van iemand uit de Belgische cultuur aan te horen die toch beter zou moeten weten.

Nee, ik schelt geen mensen zomaar uit op straat die ik niet ken. Nooit gedaan ook. Ik heb dus het volste recht om daar kwaad over te zijn. Ik doe dit een ander niet.

Er komt een dag dat ik een persoon die me weer "hoer" noemt in elkaar sla en geloof dan is hij/zij nog niet gelukkig. Ongeacht sekse of etniciteit gaat die persoon wat beleven.
niet elke moslim slaagt zijn vrouw,is vrouwonvriendelijk en weet ik wa.
Ik heb nergens gezegd dat alle Moslims dit doen en zo over vrouwen denken. Ik zeg wel dat de Koran mannen toestaat om hun vrouw te slaan. Ik vind de Islam mede om die reden vrouwonvriendelijk.

Ik ken gelukkig zat Moslims die ondanks hun geloof niet zo zijn.

Ik gooi doorgaans geen mensen op een hoop. Ik ben een groot deel van mijn leven om allerlei redenen een buitenstaander geweest.

Ja, ik maak opmerkingen dat Moslims geacht worden in bepaalde dingen te geloven. Die heilige geschriften hebben ze niet voor niks. Dat soort opmerkingen maak ik ook over Katholieken, Protestanten, Joden, Hindoes en andere categoriën waar ik niet toe behoor.

Met vriendelijke groet,
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op do apr 19, 2007 10:34 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

souhaila schreef:@ iznogoodh : sorry he maar ik heb ni gezegd da de dochter van lillian halfnaakt uitgaat en alcohol drinkt,dat was gwn een voorbeeld in het algemeen gegegeven..

hier zijn we weer, nee niet elk belgische/westerse meisje gaat halfnaakt uit elk weekend en drinkt alochol idd,
Waarom zeg je dat nou pas? Waarom zei je het er niet direct bij? Ik stel het trouwens wel op prijs DAT je het er toch nog bij zegt.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Plaats reactie