relatie met moslim

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

TM, jij moet ook naar bed, net zo als ik.

Welterusten en we spreken elkaar weer snel ( hoop ik)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

migrantenjong schreef:Ariel,

Ik ben een slechte Korankenner. Staan die dingen ergens in dat boek? Ik kan het mij niet herinneren.
Nee lieverd.. je kan de koran lezen tot dat je een ons weegt, maar je zal het niet vinden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Trotse-Moslim schreef:
migrantenjong schreef:Ariel,

Ik ben een slechte Korankenner. Staan die dingen ergens in dat boek? Ik kan het mij niet herinneren.
Wat je niet kent kan je leren kennen :wink:

Kom op ... leer zelfstandig te worden en zelfstandig na te denken :P

Ik kan mij niet herinneren dat wetenschappelijke literatuur de Koran citeert wanneer het om formules, methodes en dergelijke aangaat.

Ik kan mij ook niet herinneren dat het in de Koran staat hoe men bijvoorbeeld een vaccine maakt tegen griep of pokken.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Trotse-Moslim schreef:
Ja inderdaad, je leest het goed. Je kan het noemen hoe je het wilt noemen. Bij een ideologie delen een groep mensen dezelfde ideeen, op zich niks mis mee MITS deze ideeen ergens op gebasseerd zijn. Ik heb gezien dat het angst wat hier heerst nergens op gebasseerd is. Gebakken lucht. Een grote luchtbel waar jullie je aan vastklampen uit angst voor de moslims. (een arabische gezegde hiervoor is: "Jantaqo bi al-hawwa") Vroeg of laat zal deze luchtbel uiteenspatten omdat de mensen dat moslim-bashen zat zijn en echt op onderzoek gaan door ONPARTIJDIGE (dus rechtvaardige) bronnen te raadplegen. De islaam zal steeds meer door onpartijdige partijeen, zoals hogescholen en universiteiten zonder religieuze grondslag in Nederland verspreid worden (de zgn "islamisering" waar jullie zo bang voor zijn) en dat er om die reden steeds meer mensen in Nederland de waarheid achter de islam ontdekken en ZELF de islam onthullen, en niet als een horde schapen de herder achterna lopen op een grote luchtbel. Jullie zijn bang voor de zgn. "Islamisering" maar eigenlijk is het stiekem dat jullie bang zijn voor de onpartijdige kennis die in Nederland over de islaam verspreid zal worden en dat deze hele ideologie van jullie onthuld zal worden. Mensen gaan steeds meer luisteren naar wat de moslims zeggen en niet alleen wat er over hen gezegd wordt. Want dat hebben ze al meer dan genoeg gehoord, en willen ze het ook van de andere kant aanhoren om zo in eerste instantie niet voor een partij te kiezen. En dat is toch wel de gemeenschappelijke angst die hier heerst.
Nog snel even dit TM.
Vestig je hoop niet op de linkse flank en op wetenschappers en academici.
Je zal van de koude kermis terug komen.
Deze mensen, ( als ze zich werkelijk in de koran gaan verdiepen) zullen je duidelijk maken dat er geen waarheden in de koran staan, en ze zullen zich rot schrikken wat voor ellende er wel in staat.
Wat deze linkse rakkers nu doen is jullie demoniseren en jullie op een vernederende manier als kleine kinderen behandelen . Ze vinden jullie zielig.
Wat dat betreft kan je beter met ons te doen hebben , want wij praten met jullie op gelijk niveau. Wij zien jullie niet als kinderen maar als volwassene waar je een discussie mee kan voeren. ( ook al zijn we het niet eens met elkaar.)

En bang ben ik niet voor moslims, want ik weet dat de waarheid zal overwinnen.
Ik ben eerder bang voor jullie.. Er wonen in dit land namelijk ook mensen die niks van Islam afweten, maar zo nationalistisch zijn dat ze het niet zullen pikken dat een islamitische cultuur over onze cultuur zal regeren. Voor deze mensen moet je bang zijn, want dat zijn de mensen die naar geweld gaan grijpen.
De linkse flank en wetenschappers en academici zullen als bange hondjes in hun hol kruipen en hun gedeisd houden tot alle narigheid over is.
Geloof mij nou maar…
Ik hoop alleen dat het zo ver niet zal komen, want ik wil niet dat er bloed gaat vloeien.

:D En nu ga ik echt naar bed, en dan hoop ik maar dat ik slaap als mijn man van zijn nachtdienst thuis komt. Anders krijg ik nog op mijn kop.
Ik heb nog anderhalf uur.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Trotse-Moslim schreef:
naar boven schreef:
Trotse-Moslim schreef:Verder heeft onze Schepper het recht om tegen hetgeen wat Hij (s w t) geschapen heeft te zeggen wat Hij (s w t) wilt mochten ze niet WILLEN luisteren. Niet luisteren en niet WILLEN luisteren zijn 2 verschillende dingen. Dat jij jezelf beledigd voelt misschien door deze vers, dat kan. Maar dan dien je wel in je achterhoofd te houden dat je beledigd wordt door JOU Schepper en dat je niet door andere moslims zo wordt genoemd. Moslims reciteren dat namelijk IN NAAM VAN jou Schepper (dat is de reden dat er besmela wordt gezegd voor elke surat) en niet namens zichzelf. Want mensen die gelijk zijn aan jou hebben namelijk niet het recht jou zo te noemen, terwijl jou Schepper daartoe wel het recht heeft. Begrijp je het een beetje? "In naam van" betekent namens ... En de persoon die jou dat dan verteld, dat is alleen maar een tussenpersoon die jou dat wilt laten weten en zo de boodschap van onze Schepper verspreid, dat zijn niet zijn woorden maar hij zegt dat namens onze Schepper.
Het herhalen van een abjecte uitspraak blijft een abjecte uitspraak zolang je je er niet van distantieert..
Wat voor de 1 een abjecte uitspraak is hoeft voor de ander geen abjecte uitspraak te zijn.
Je eigen infantiliteit herkennen, deze zelfkennis kom je weinig tegen bij religieuezen, bij moslims helemaal niet.
U hebt gezocht op het woord: infantiel.
RESULTAAT (max 20 woorden)
in·fan·tiel (bijvoeglijk naamwoord; infantieler, infantielst; infantiliteit)
1 behorend tot het kinderlijke stadium
2 kinderachtig
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Kom op ... leer zelfstandig te worden en zelfstandig na te denken
Zelfstandig nadenken begint bij het leren verwerpen van de mythe.
Hoog tijd dat jij daar eens mee begint.

Kijk naar de geschiedenis.
er is niets dat zoveel onrechtvaardigheid en bloedvergieten heeft gebracht dan geloof in en leven gebaseerd op mythes.

Mythes doden zelfs het geloof waardoor hun bestaan gerechtvaardigd wordt. Laten dit geloof plaatsmeken voor onderdrukking en repressie. Onderdrukking en repressie zijn de enige mogelijkheden van de mythe om voort te leven.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Teva Teff schreef:
Trotse-Moslim schreef:
naar boven schreef: Het herhalen van een abjecte uitspraak blijft een abjecte uitspraak zolang je je er niet van distantieert..
Wat voor de 1 een abjecte uitspraak is hoeft voor de ander geen abjecte uitspraak te zijn.
Je eigen infantiliteit herkennen, deze zelfkennis kom je weinig tegen bij religieuezen, bij moslims helemaal niet.
U hebt gezocht op het woord: infantiel.
RESULTAAT (max 20 woorden)
in·fan·tiel (bijvoeglijk naamwoord; infantieler, infantielst; infantiliteit)
1 behorend tot het kinderlijke stadium
2 kinderachtig
Jou woorden: Een aanname zonder onderbouwing mag verworpen worden zonder onderbouwing.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Het is infantiel om te denken dat een shaitannetje jou slechte dingen laat doen en een ander onzichtbaar vriendje verantwoordelijk is voor de goede dingen die je doet.
Dat schreef je toch, nog niet zo lang geleden?
Bah, wat een zielige kinderachtigheid voor een volwassen vent.
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Teva Teff schreef:Het is infantiel om te denken dat een shaitannetje jou slechte dingen laat doen en een ander onzichtbaar vriendje verantwoordelijk is voor de goede dingen die je doet.
Dat schreef je toch, nog niet zo lang geleden?
Bah, wat een zielige kinderachtigheid voor een volwassen vent.
Jou woordkeus spreekt al boekdelen :wink:

Iets om over na te denken: Waar iemand er met 1 beschuldigende vinger naar wijst, daar wijzen 10 beschuldige vingers naar terug.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Trotse-Moslim schreef:
Teva Teff schreef:Het is infantiel om te denken dat een shaitannetje jou slechte dingen laat doen en een ander onzichtbaar vriendje verantwoordelijk is voor de goede dingen die je doet.
Dat schreef je toch, nog niet zo lang geleden?
Bah, wat een zielige kinderachtigheid voor een volwassen vent.
Jou woordkeus spreekt al boekdelen :wink:

Iets om over na te denken: Waar iemand er met 1 beschuldigende vinger naar wijst, daar wijzen 10 beschuldige vingers naar terug.
Je zou beter op zijn tekst kunnen ingaan:

Het is infantiel om te denken dat een shaitannetje jou slechte dingen laat doen en een ander onzichtbaar vriendje verantwoordelijk is voor de goede dingen die je doet.

Want aan die tekst mankeert niets!!!

Zoals Teva al zei: "En dat voor een volwassen vent!!!"
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Thomas schreef:
Trotse-Moslim schreef:
Teva Teff schreef:Het is infantiel om te denken dat een shaitannetje jou slechte dingen laat doen en een ander onzichtbaar vriendje verantwoordelijk is voor de goede dingen die je doet.
Dat schreef je toch, nog niet zo lang geleden?
Bah, wat een zielige kinderachtigheid voor een volwassen vent.
Jou woordkeus spreekt al boekdelen :wink:

Iets om over na te denken: Waar iemand er met 1 beschuldigende vinger naar wijst, daar wijzen 10 beschuldige vingers naar terug.
Je zou beter op zijn tekst kunnen ingaan:

Het is infantiel om te denken dat een shaitannetje jou slechte dingen laat doen en een ander onzichtbaar vriendje verantwoordelijk is voor de goede dingen die je doet.

Want aan die tekst mankeert niets!!!

Zoals Teva al zei: "En dat voor een volwassen vent!!!"
Ik kan niet op zijn woorden ingaan die hij zodanig draait op een manier dat het hem het beste uitkomt en daarbij ook nog eens claimt dat ik dat zei.

Maw. Als hij mij wilt aanspreken op hetgeen wat ik zeg dient hij dat letterlijk te citeren en niet te verwoorden op de manier dat hem het beste in zijn straatje past.

Maar dat heb ik al vanaf het begin gemerkt: Dat er zoveel mogelijk wordt geprobeerd om mijn woorden te draaien en mij daarna - met deze verdraaide woorden - een wanhopige poging waagt om te laten zien dat hetgeen wat ik zeg 'krom' is of niet deugd.
Dit vind ik heel laag en wanhopig. Wat alleen maar bewijst dat jullie je (dmv. gemene woordspelletjes) wanhopig proberen vast te klampen aan deze luchtbel.

Tot slot even inhoudelijk reageren: Dat is zijn stelling. Als hij dat denkt of dat zo graag wilt denken. Toe maar, be my guest. Ik bedoel: Daar komt het toch eigenlijk op neer: Dat we elkaar in de waarde laten wat betreft elkaars gedachtengang. We zouden juist blij moeten wezen dat iedereen anders is en denkt.
Laatst gewijzigd door Trotse-Moslim op do feb 07, 2008 11:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Chantal
Berichten: 1
Lid geworden op: do feb 07, 2008 7:18 pm

Bericht door Chantal »

Trotse-Moslim schreef:
Thomas schreef:
Trotse-Moslim schreef: Jou woordkeus spreekt al boekdelen :wink:

Iets om over na te denken: Waar iemand er met 1 beschuldigende vinger naar wijst, daar wijzen 10 beschuldige vingers naar terug.
Je zou beter op zijn tekst kunnen ingaan:

Het is infantiel om te denken dat een shaitannetje jou slechte dingen laat doen en een ander onzichtbaar vriendje verantwoordelijk is voor de goede dingen die je doet.

Want aan die tekst mankeert niets!!!

Zoals Teva al zei: "En dat voor een volwassen vent!!!"
Ik kan niet op zijn woorden ingaan die hij zodanig draait op een manier dat het hem het beste uitkomt en daarbij ook nog eens claimt dat ik dat zei.

Maw. Als hij mij wilt aanspreken op hetgeen wat ik zeg dient hij dat letterlijk te citeren en niet te verwoorden op de manier dat hem het beste in zijn straatje past.

Maar dat heb ik al vanaf het begin gemerkt: Dat er zoveel mogelijk wordt geprobeerd om mijn woorden te draaien en mij daarna - met deze verdraaide woorden - een wanhopige poging waagt om te laten zien dat hetgeen wat ik zeg 'krom' is of niet deugd.
Dit vind ik heel laag en wanhopig. Wat alleen maar bewijst dat jullie je (dmv. gemene woordspelletjes) wanhopig proberen vast te klampen aan deze luchtbel.
Jammer TM.
Was een mooie kans voor je - voor open doel - om je verhaaltjes te verdedigen.

Trusten. Dream on.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Ha Chantal,

welkom :)

Dr is nog geen een moslim geweest op ons forum die zijn "verhaaltjes" wel kon verdedigen.
Schijnt op de een of andere manier toch erg moeilijk te zijn voor ze.

groetjes
Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Trotse-Moslim schreef: Lieve lieve Ariel.

Ik begrijp volkomen wat je bedoeld. Maar het is eenmaal zo dat als je de islaam beledigd of anti-islam bent dat je daardoor automatisch anti-moslim bent en de moslims beledigd. Ik weet dat dat niet jou bedoeling is, en dat je dat ook niet wilt, maar het is eenmaal zo. Want elke moslim vertegenwoordig een stukje vd islaam op zijn/haar eigen manier. Als je de islaam aanvalt voelt een moslim zichzelf daardoor ook aangevallen. Dus het heeft niks met jou te maken, ik weet dat je het beste met iedereen voor hebt. Maar het is eenmaal een feit dat de moslims gelukkig om de islaam geven en zo hart hebben voor de islaam dat ht hun wel persoonlijk aantrekt.

Een religie zou maar "zwak" zijn als de mensen hiervan hun schouders alleen maar ophaalden over hetgeen wat er over hun religie wordt gezegd. Een religie zou "zwak" zijn als de mensen hiervan het niet erg vonden dat het beledigd wordt. Een religie zou maar "zwak" zijn als de mensen hiervan zich niet persoonlijk voelen aangesproken als er over hun religie wordt gesproken. Snap je een beetje wat ik bedoel?

Vandaar dat ik bij mij punt blijf dat wanneer je anti-islam bent daardoor ook anti-moslim bent. Je hebt weliswaar niks tegen deze personen als persoon-zijnde (dat is menselijk) maar je hebt iets tegen hetgeen wat ze doen. Dat kan. Dat probeer ik ook altijd aan mensen uit te leggen: Dat ik ze niet niet mag als geheel persoon-zijnde. (in tegenstelling juist) Maar dat er bepaalde eigenschappen zijn aan hem/haar die ik niet mag. Zo vind ik niet dat je iemand een dief mag noemen, maar wel mag zeggen dat diegene steelt. Want een dief duidt op de gehele persoon-zijnde, terwijl stelen op een handeling duidt wat ik niet mag aan diegene. Zo vind ik jou als een persoon-zijnde toppie (ik kan jou ook wel knuffelen) maar de dingen die je zegt ben ik het niet altijd mee eens (gelukkig). Ik doe wel vaak mijn best om begrip ervoor op te brengen ... maar zolang ik dat zelf doe (in een ongedwongen sfeer, zonder dat je mij daartoe pusht, waar het soms wel toe neigt) ... is het alleen maar fijn om met jou in gesprek te geraken
.


Lieve,lieve, lieve TM..
Je ziet het, ik wil altijd baas boven baas zijn, ( zo zijn vrouwen :oops: ) dus ik heb je een extra “lieve” gegeven.

Bedankt voor je post, en ik begrijp jou ook volkomen. Je hebt me eigenlijk blij gemaakt met deze post, want wat jij nu hier zegt heb ik altijd tegen mijn zoon de linkse intellectueel en mijn zus de ongelofelijke lieve Christen vertelt.. Maar ze geloven me niet..
Ik neem aan dat jij het niet erg vind als ik jouw post aan hun laat lezen? Laat ze het maar uit de mond van een expert horen denk ik zo.

Ik weet ook wel dat niemand iets verkeerd van Islam mag zeggen , want dat moslims zich anders gekwetst voelen, en gekke dingen kunnen gaan doen. ( jij niet hoor, want daar schat ik je te hoog voor in)

Mijn zoon de linkse intellectueel verteld me altijd dat Moslims aardige mensen zijn, wat ik onmiddellijk beaam, en dat over 10 jaar er geen echte moslim meer in Nederland woont, omdat alle moslims ex-moslims geworden zijn. Hij is een beetje naïef , hij denkt ( en dat is in hem te eren) dat elke moslim zo intelligent is dat ze zelf de onzin van islam gaan inzien.
Maar mijn zoon is wel aardig hoor.

En mijn zus de Christen zegt.. Wel nee, zo erg is het nou ook weer niet. Waarom zouden moslims niet tegen kritiek kunnen, wij moeten ook zoveel slikken wat betreft ons geloof.
Ook mijn zus is een beetje naïef, want zij denkt nog steeds ( en met haar heel veel andere mensen ) dat Islam een zelfde soort geloof is als het Christendom.

Ik ben het niet met je eens dat als mensen alleen hun schouders ophalen als men kritiek op hun religie hebben , zwak zijn in hun geloof. Ik denk namelijk dat ze heel sterk zijn. Ze weten waar ze met bezig zijn, en niemand kan hun kwetsen, omdat ze weten dat niemand hun van het geloof af kan halen. Wat men ook over hun religie verteld,

Maar Moslims daar aan tegen zijn wel zwak.
Ik geef je een voorbeeld. Als iemand iets over mij verteld dat niet klopt, dan zal ik die roddel recht zetten, maar als mensen door gaan om mij van iets te beschuldigen, dan haal ik mijn schouders op, en loop ik lachend weg. Stel dat ik jaren lang tegen die roddel in zal gaan, dan kom ik juist heel schuldig over. Mensen gaan dan denken “nou er zal best iets van waar zijn, want ze verdedigd haarzelf zo erg” Ik ben sterk als ik me niks van praatjes aan trek, en zwak als ik in een stress schiet.

Wat denk jij TM…

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Trotse-Moslim schreef:Al het goede/juiste/sociale wat ik zeg en doe komt van de islaam. (Of op zijn minst wordt ik daardoor gestimuleerd) En al het slechte wat ik doe of zeg komt van mijzelf en/of van satan.
Teva Teff schreef:Het is infantiel om te denken dat een shaitannetje jou slechte dingen laat doen en een ander onzichtbaar vriendje verantwoordelijk is voor de goede dingen die je doet.
De afbraakideologie kreeg de credits en niet het onzichtbare vriendje, maar op dat punt na is het een redelijk nauwkeurige weergave van de uitspraak. Zonder verdraaiingen.
Laatst gewijzigd door naar boven op do feb 07, 2008 11:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chantal schreef: Jammer TM.
Was een mooie kans voor je - voor open doel - om je verhaaltjes te verdedigen.

Trusten. Dream on.
Hoi Chantal. Welkom op FFI.

En Chantal, TM is de slechtste niet hoor, hij heeft al heel wat discussies met ons gevoerd.
Dat kan je niet van alle moslims zeggen.

Wat TM moet doen is mensen negeren waar hij niet op wil reageren. Hij moet meer zelfvertrouwen hebben,

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Chantal schreef:
Trotse-Moslim schreef:
Thomas schreef: Je zou beter op zijn tekst kunnen ingaan:

Het is infantiel om te denken dat een shaitannetje jou slechte dingen laat doen en een ander onzichtbaar vriendje verantwoordelijk is voor de goede dingen die je doet.

Want aan die tekst mankeert niets!!!

Zoals Teva al zei: "En dat voor een volwassen vent!!!"
Ik kan niet op zijn woorden ingaan die hij zodanig draait op een manier dat het hem het beste uitkomt en daarbij ook nog eens claimt dat ik dat zei.

Maw. Als hij mij wilt aanspreken op hetgeen wat ik zeg dient hij dat letterlijk te citeren en niet te verwoorden op de manier dat hem het beste in zijn straatje past.

Maar dat heb ik al vanaf het begin gemerkt: Dat er zoveel mogelijk wordt geprobeerd om mijn woorden te draaien en mij daarna - met deze verdraaide woorden - een wanhopige poging waagt om te laten zien dat hetgeen wat ik zeg 'krom' is of niet deugd.
Dit vind ik heel laag en wanhopig. Wat alleen maar bewijst dat jullie je (dmv. gemene woordspelletjes) wanhopig proberen vast te klampen aan deze luchtbel.
Jammer TM.
Was een mooie kans voor je - voor open doel - om je verhaaltjes te verdedigen.

Trusten. Dream on.
Chantal ...
Er valt niets te verdedigen aan iets wat ik nooit gezegd heb.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

TM,
Jij hebt wel degelijk beweerd dat al het goede wat je doet van islam komt en al het slechte van satan (duivel/shaitan etc) of van jezelf,
is het dan zo moeilijk om te accepteren dat TT dat infantiel/kinderachtig vind...ik vind dat trouwens ook kinderachtig, in onze beschaafde maatschappij heet dat...verantwoordelijkheid afschuiven...

Lees je eigen posts maar ff terug man...niemand behalve jijzelf verdraait je woorden...
Maar, dat is een bekend gegeven bij moslims...omdat ze het allemaal zelf niet meer zo goed weten gaan ze eerst ellenlange stukken tekst plakken en knippen, merken ze dat er weerwoord op die tegenstrijdigheden komt, gaan ze ons beschuldigen van "woorden verdraaien"...en als dat allemaal niet helpt...en wij, ongelovigen, nog steeds niet in je onzin-theorie geloven...jah...dan wordt het meestal schelden...
het siert je dat jij daar nog niet aan begonnen bent...
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Waar iemand er met 1 beschuldigende vinger naar wijst, daar wijzen 10 beschuldige vingers naar terug.
Trouwens...heb jij 11 vingers???
Als je met 1 beschuldigende vinger naar iemand wijst zijn het er 9 die naar jezelf wijzen...doe maar es ff in de praktijk...1 vinger vooruit...doe ff mee jongen...hoeveel hou je er dan nog over...die naar jezelf kunnen wijzen??'...ooowjah...das waar ook...jij bent een jongen...ik heb er maar 9 over ... jij rekent dat 11de vingertje van je waarschijnlijk ook mee...dom van me...had ik moeten weten...
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Chantal schreef:
Trotse-Moslim schreef:
Thomas schreef: Je zou beter op zijn tekst kunnen ingaan:

Het is infantiel om te denken dat een shaitannetje jou slechte dingen laat doen en een ander onzichtbaar vriendje verantwoordelijk is voor de goede dingen die je doet.

Want aan die tekst mankeert niets!!!

Zoals Teva al zei: "En dat voor een volwassen vent!!!"
Ik kan niet op zijn woorden ingaan die hij zodanig draait op een manier dat het hem het beste uitkomt en daarbij ook nog eens claimt dat ik dat zei.

Maw. Als hij mij wilt aanspreken op hetgeen wat ik zeg dient hij dat letterlijk te citeren en niet te verwoorden op de manier dat hem het beste in zijn straatje past.

Maar dat heb ik al vanaf het begin gemerkt: Dat er zoveel mogelijk wordt geprobeerd om mijn woorden te draaien en mij daarna - met deze verdraaide woorden - een wanhopige poging waagt om te laten zien dat hetgeen wat ik zeg 'krom' is of niet deugd.
Dit vind ik heel laag en wanhopig. Wat alleen maar bewijst dat jullie je (dmv. gemene woordspelletjes) wanhopig proberen vast te klampen aan deze luchtbel.
Jammer TM.
Was een mooie kans voor je - voor open doel - om je verhaaltjes te verdedigen.

Trusten. Dream on.
Chantal ...
Er valt niets te verdedigen aan iets wat ik nooit gezegd heb. En al zou dat zo zijn: Als hij dat infantiel vind, so be it. Ik lig er niet wakker van :P Dat is zijn mening, dat kan. Ik heb er geen behoefte aan om in een directe reactie daarop te vertellen dat ik niet infantiel ben, maar ik dien dat te laten zien, door de manier waarop ik op iedereen hier reageer. Evenals dat bijv. iemand zou zeggen dat hij/zij mij dom vind. Dat kan, maar ik heb er geen behoefte aan om het tegenoverstelde te beweren. Want ik dien dat te laten zien. (Zoals wij forza Utreg supporters zeggen: Geen woorden, maar daden!)

@Ariel
Ik doe inderdaad mijn best om op iedereen te reageren omdat ikzelf zo zeker en overtuigd ben van me zaak. En vaak kan ik het niet hebben dat er verkeerde informatie wordt verspreid over de islaam of dat mijn woorden zo gedraaid worden of dat ik verkeerd begrepen wordt. Alhoewel ik wel ervanuit ga dat jullie het allen uit 'goodwill' en liefde doen (immers: Achterdocht is een zonde (ergens in surat hujurat) door bijv. te denken dat jullie opzettelijk verkeerde info. over de islaam verspreiden).

Maar juist omdat ik op iedereen reageer bewijst dat, dat ik bruis van het zelfvertrouwen. Als ik geen of weinig zelfvertrouwen zou hebben, zou ik allang van deze forum met het staart tussen me benen zijn weggegaan, om zo niet verder mijn zelfvertrouwen te schaden, doordat moslims hier als minderwaardig en 'untermenschen' worden gezien. Juist omdat ik zelfvertrouwen heb, heb ik altijd en overal een weerwoord op. (Afgezien van het feit in hoeverre dat inhoudelijk ingaat op hetgeen waar ik op reageer).

Maar het is inderdaad wel zo dat elke willekeurige persoon meer zelfvertrouwen wilt en kan gebruiken, ongeacht hoeveel zelfvertrouwen deze persoon heeft. Hoe meer des te beter.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Dit vind ik heel laag en wanhopig. Wat alleen maar bewijst dat jullie je (dmv. gemene woordspelletjes) wanhopig proberen vast te klampen aan deze luchtbel.
Ik wil echt niet vervelend doen, maar wil je me ook even verklaren aan welke luchtbel wij ons vastklampen??? en dan nog wanhopig ook...
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Ariel schreef:
Trotse-Moslim schreef:
Ja inderdaad, je leest het goed. Je kan het noemen hoe je het wilt noemen. Bij een ideologie delen een groep mensen dezelfde ideeen, op zich niks mis mee MITS deze ideeen ergens op gebasseerd zijn. Ik heb gezien dat het angst wat hier heerst nergens op gebasseerd is. Gebakken lucht. Een grote luchtbel waar jullie je aan vastklampen uit angst voor de moslims. (een arabische gezegde hiervoor is: "Jantaqo bi al-hawwa") Vroeg of laat zal deze luchtbel uiteenspatten omdat de mensen dat moslim-bashen zat zijn en echt op onderzoek gaan door ONPARTIJDIGE (dus rechtvaardige) bronnen te raadplegen. De islaam zal steeds meer door onpartijdige partijeen, zoals hogescholen en universiteiten zonder religieuze grondslag in Nederland verspreid worden (de zgn "islamisering" waar jullie zo bang voor zijn) en dat er om die reden steeds meer mensen in Nederland de waarheid achter de islam ontdekken en ZELF de islam onthullen, en niet als een horde schapen de herder achterna lopen op een grote luchtbel. Jullie zijn bang voor de zgn. "Islamisering" maar eigenlijk is het stiekem dat jullie bang zijn voor de onpartijdige kennis die in Nederland over de islaam verspreid zal worden en dat deze hele ideologie van jullie onthuld zal worden. Mensen gaan steeds meer luisteren naar wat de moslims zeggen en niet alleen wat er over hen gezegd wordt. Want dat hebben ze al meer dan genoeg gehoord, en willen ze het ook van de andere kant aanhoren om zo in eerste instantie niet voor een partij te kiezen. En dat is toch wel de gemeenschappelijke angst die hier heerst.
Nog snel even dit TM.
Vestig je hoop niet op de linkse flank en op wetenschappers en academici.
Je zal van de koude kermis terug komen.
Deze mensen, ( als ze zich werkelijk in de koran gaan verdiepen) zullen je duidelijk maken dat er geen waarheden in de koran staan, en ze zullen zich rot schrikken wat voor ellende er wel in staat.
Wat deze linkse rakkers nu doen is jullie demoniseren en jullie op een vernederende manier als kleine kinderen behandelen . Ze vinden jullie zielig.
Wat dat betreft kan je beter met ons te doen hebben , want wij praten met jullie op gelijk niveau. Wij zien jullie niet als kinderen maar als volwassene waar je een discussie mee kan voeren. ( ook al zijn we het niet eens met elkaar.)

En bang ben ik niet voor moslims, want ik weet dat de waarheid zal overwinnen.
Ik ben eerder bang voor jullie.. Er wonen in dit land namelijk ook mensen die niks van Islam afweten, maar zo nationalistisch zijn dat ze het niet zullen pikken dat een islamitische cultuur over onze cultuur zal regeren. Voor deze mensen moet je bang zijn, want dat zijn de mensen die naar geweld gaan grijpen.
De linkse flank en wetenschappers en academici zullen als bange hondjes in hun hol kruipen en hun gedeisd houden tot alle narigheid over is.
Geloof mij nou maar…
Ik hoop alleen dat het zo ver niet zal komen, want ik wil niet dat er bloed gaat vloeien.

:D En nu ga ik echt naar bed, en dan hoop ik maar dat ik slaap als mijn man van zijn nachtdienst thuis komt. Anders krijg ik nog op mijn kop.
Ik heb nog anderhalf uur.
Bedankt voor je advies. En ik vestig me hoop inderdaad op geen enkel ander persoon behalve mezelf.

Verder zie ik de toekomst optimistisch in ... dus ik denk en wil niet eens zo ver denken als jij over narigheid en dat er bloed gaat vloeien. Mijn hoop is gevestigd op liefde en niet op angst. Angst is een slechte raadgever.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Ariel schreef:God zal nooit wetenschappelijk bewezen kunnen worden TM.
Als dat wel het geval was, dan was het geen geloof maar een wetenschap.

Ik heb geen probleem met Goddelijke energie of met een Goddelijke macht, maar waar ik problemen mee heb is met de Koran.
Je kan toch niet ontkennen dat daar veel liefdeloze dingen in staan.
Ik heb moeite met Allah omdat hij volgens de koran mensen geschapen heeft om eeuwig te kunnen martelen. Dat is wel zo sadistisch.
Allah is een narcistische sadist die zijn weergave niet kent.
Verder verteld Allah dat men kan moorden uit zijn naam. Ik begrijp niet dat een goed mens Allah kan volgen. Zien Moslims niet dat een god als Allah geen sprankje liefde in hem heeft?
Hij wil van jullie houden als je zijn regels volgt, en anders is het hel en een brandend vuur wat je te wachten staat.
Allah geeft geen onvoorwaardelijke liefde zoals het een god zou betamen.

Ik heb medelijden met elke moslim die in de macht van deze tiran is.
Het leven van een moslim bestaat uit angst. Angst voor allah.
Het is dus geen liefde wat jij voor hem voelt, maar angst.
Hoe kan je nou bijvoorbeeld houden van een vader die je elke dag half dood slaat als je niet naar hem luistert, en je eeuwig zal martelen als hij je zat is.

Vriendelijke groet.
Dat klopt.

Er zijn inderdaad passages die in eerste instantie als je het als losse texten leest niet bepaald liefdevol overkomen. Maar het is net hoe men het WILT lezen. Zelfs van de meest liefdevolle roman of sprookjesboek (Zoals: De Grote Vriendelijke Reus, van Ronald Dahl) kan ik bepaalde texten eruit halen waardoor het op een hele liefdeloze boek lijkt, op zijn zachts uitgedrukt. De mensen die deze boek dan niet helemaal (van kaft tot kaft) hebben gelezen, zouden dan inderdaad kunnen geloven dat het een liefdeloze boek is omdat ik dan specifiek alleen maar de 'boodschap' eruit heb gehaald die ik wil laten zien. Maw. de koran kan je laten zien hoe je het wilt laten zien, evenals dat voor elke boek geldt. En het leukste daarvan is dat de mensen nog daarin trappen, omdat ze niet de moeite gaan nemen om het helemaal te lezen, aangezien ze toch al overtuigd zijn dat het een verschrikkelijke boek is die ze niet eens willen lezen en het liefst verbannen willen zien zodat niet meer mensen het krijgen te lezen.

Daarom dienen we een boek van kaft tot kaft te lezen alvorens we onze vooroordeel daarover gaan fellen, zodat we de versen die als liefdeloos overkomen kunnen relativeren, onderbouwen en bevestigen, op die manier komen we dan erachter dat het dan helemaal niet zo liefdeloos is als het in eerste instantie lijkt. Om maar een voorbeeld te noemen: Zo begint elke surat (op 1 na) met besmela. (bismilah irahman irahim) Wat betekent: In naam van Allah, De Barmhartige, De Genadvolle. Maar hoe kan iemand barmhartig en genadevol zijn maar tegelijkertijd liefdeloos? Zou iemand die liefdeloos is barmhartig en genadevol zijn? Zou iemand die liefdeloos is niet eerder onbarmhartig en genadeloos zijn? Ik zie de koran als geheel, als een hele pakket.

Verder is elke religie op zijn zachts uitgedrukt "onaardig" tegenover de mensen die deze religie opzettelijk niet willen volgen. Omdat onze Schepper ons heeft geschapen met een doel. En als we niet naar Hem luisteren maar alleen maar doen wat we willen doen, dan verbaast dat mij niks, maar vind ik het meer dan vanzelfsprekend. Juist omdat onze Schepper ons lief heeft, heeft Hij zoveel keer vermaningen en waarschuwers gestuurd, opdat wij ons nou een keer laten vermanen. Denk alleen maar aan de kinderen van Israil, een gezegend volk doordat er keer op keer profeten gestuurd werden uit hun temidden (zowel letterijk als figuurlijk, in Jeruzalem).

Verder als iemand iets doet, dient diegene dit uit liefde te doen en niet uit angst. Dat ik hier op deze forum actief ben doe ik uit liefde voor jullie (want jawel, ik heb het beste met jullie voor, al lijkt het niet altijd zo) verder zijn er tig zaken waartoe iemand ons toe vermaant uit liefde, ook al lijkt het niet zo. Een voorbeeldje: Vroeger toen ik klein was ging ik met tegenzin naar school in de ochtend. Ik moest vroeg opstaan. En telkens kwamen mijn ouders mij wekken. Desnoods met water. Op een gegeven moment haatte ik dat ZO erg en had ik het gevoel dat ze iets tegen mij hebben, maar tegelijkertijd kon ik niet niet opstaan omdat ik bang was voor het koude water in de ochtend. Ze deden dit weliswaar uit liefde. Maar als ik niet later ouder en wijzer was geworden. Als ik niet later verder had gekeken dan me neus lang is, bleef ik altijd in de waan dat ze iets tegen mij hebben en bleef ik angst voor hun hebben.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat ook onze Schepper alles zegt en doet uit liefde, omdat Hij het beste met ons voor heeft. Ik geloof niet dat de Almachtige iets tegen de mensen over het algemeen heeft. Anders heeft Hij ze nooit geschapen als Hij had gewild dat ze nooit hebben bestaan, of dat ze gaan bestaan maar toch later elkaar de hersenspan gaan inslaan. Anders had de Almachtige ons geen gevoel en geen hart gegeven als Hij wilt dat we soort vechtmachines worden en zo elkaar gaan bestrijden, haten, etc. Dat klinkt voor mij allemaal heel onlogisch en dat gaat er bij mij niet in.

Ik heb eerder medelijden met de mensen die niet - of een verkeerd - idee hebben waarom we op deze wereld zijn, waarom God ons geschapen heeft. Wij - als mensen - zijn de beste wezens ooit geschapen. Maar niet zomaar om onverantwoord met onszelf en onze omgeving om te gaan. Zo dienen we bijv. het goede van elkaar in te zien en van het goede uit te gaan ... poeh ... het begint weer aardig laat te worden ...
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Interessant hoe Trotse Moslim mijn vraag heeft genegeerd.

Ik herinner mij gelijkaardig gedrag van momo en Islaminside.

Begin ik een patroon te herkennen?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Ariel schreef:
Trotse-Moslim schreef: Lieve lieve Ariel.

Ik begrijp volkomen wat je bedoeld. Maar het is eenmaal zo dat als je de islaam beledigd of anti-islam bent dat je daardoor automatisch anti-moslim bent en de moslims beledigd. Ik weet dat dat niet jou bedoeling is, en dat je dat ook niet wilt, maar het is eenmaal zo. Want elke moslim vertegenwoordig een stukje vd islaam op zijn/haar eigen manier. Als je de islaam aanvalt voelt een moslim zichzelf daardoor ook aangevallen. Dus het heeft niks met jou te maken, ik weet dat je het beste met iedereen voor hebt. Maar het is eenmaal een feit dat de moslims gelukkig om de islaam geven en zo hart hebben voor de islaam dat ht hun wel persoonlijk aantrekt.

Een religie zou maar "zwak" zijn als de mensen hiervan hun schouders alleen maar ophaalden over hetgeen wat er over hun religie wordt gezegd. Een religie zou "zwak" zijn als de mensen hiervan het niet erg vonden dat het beledigd wordt. Een religie zou maar "zwak" zijn als de mensen hiervan zich niet persoonlijk voelen aangesproken als er over hun religie wordt gesproken. Snap je een beetje wat ik bedoel?

Vandaar dat ik bij mij punt blijf dat wanneer je anti-islam bent daardoor ook anti-moslim bent. Je hebt weliswaar niks tegen deze personen als persoon-zijnde (dat is menselijk) maar je hebt iets tegen hetgeen wat ze doen. Dat kan. Dat probeer ik ook altijd aan mensen uit te leggen: Dat ik ze niet niet mag als geheel persoon-zijnde. (in tegenstelling juist) Maar dat er bepaalde eigenschappen zijn aan hem/haar die ik niet mag. Zo vind ik niet dat je iemand een dief mag noemen, maar wel mag zeggen dat diegene steelt. Want een dief duidt op de gehele persoon-zijnde, terwijl stelen op een handeling duidt wat ik niet mag aan diegene. Zo vind ik jou als een persoon-zijnde toppie (ik kan jou ook wel knuffelen) maar de dingen die je zegt ben ik het niet altijd mee eens (gelukkig). Ik doe wel vaak mijn best om begrip ervoor op te brengen ... maar zolang ik dat zelf doe (in een ongedwongen sfeer, zonder dat je mij daartoe pusht, waar het soms wel toe neigt) ... is het alleen maar fijn om met jou in gesprek te geraken
.


Lieve,lieve, lieve TM..
Je ziet het, ik wil altijd baas boven baas zijn, ( zo zijn vrouwen :oops: ) dus ik heb je een extra “lieve” gegeven.

Bedankt voor je post, en ik begrijp jou ook volkomen. Je hebt me eigenlijk blij gemaakt met deze post, want wat jij nu hier zegt heb ik altijd tegen mijn zoon de linkse intellectueel en mijn zus de ongelofelijke lieve Christen vertelt.. Maar ze geloven me niet..
Ik neem aan dat jij het niet erg vind als ik jouw post aan hun laat lezen? Laat ze het maar uit de mond van een expert horen denk ik zo.

Ik weet ook wel dat niemand iets verkeerd van Islam mag zeggen , want dat moslims zich anders gekwetst voelen, en gekke dingen kunnen gaan doen. ( jij niet hoor, want daar schat ik je te hoog voor in)

Mijn zoon de linkse intellectueel verteld me altijd dat Moslims aardige mensen zijn, wat ik onmiddellijk beaam, en dat over 10 jaar er geen echte moslim meer in Nederland woont, omdat alle moslims ex-moslims geworden zijn. Hij is een beetje naïef , hij denkt ( en dat is in hem te eren) dat elke moslim zo intelligent is dat ze zelf de onzin van islam gaan inzien.
Maar mijn zoon is wel aardig hoor.

En mijn zus de Christen zegt.. Wel nee, zo erg is het nou ook weer niet. Waarom zouden moslims niet tegen kritiek kunnen, wij moeten ook zoveel slikken wat betreft ons geloof.
Ook mijn zus is een beetje naïef, want zij denkt nog steeds ( en met haar heel veel andere mensen ) dat Islam een zelfde soort geloof is als het Christendom.

Ik ben het niet met je eens dat als mensen alleen hun schouders ophalen als men kritiek op hun religie hebben , zwak zijn in hun geloof. Ik denk namelijk dat ze heel sterk zijn. Ze weten waar ze met bezig zijn, en niemand kan hun kwetsen, omdat ze weten dat niemand hun van het geloof af kan halen. Wat men ook over hun religie verteld,

Maar Moslims daar aan tegen zijn wel zwak.
Ik geef je een voorbeeld. Als iemand iets over mij verteld dat niet klopt, dan zal ik die roddel recht zetten, maar als mensen door gaan om mij van iets te beschuldigen, dan haal ik mijn schouders op, en loop ik lachend weg. Stel dat ik jaren lang tegen die roddel in zal gaan, dan kom ik juist heel schuldig over. Mensen gaan dan denken “nou er zal best iets van waar zijn, want ze verdedigd haarzelf zo erg” Ik ben sterk als ik me niks van praatjes aan trek, en zwak als ik in een stress schiet.

Wat denk jij TM…

Vriendelijke groet.
hihi ... ik begrijp het ... zo is iedereen wel stiekem een beetje geloof ik :P

Ik heb deze post hierboven getypt vanuit het islamitische gedachtengoed dat iedereen als goed wordt geboren. Dus sociaal/humaan/geven om elkaar, etc. En ook vanuit de islamitische visie dat we niet achterdochtig moeten zijn maar dat we uit kunnen gaan van het goede in een persoon. Zo zie ik overal het positieve van in, al zou iemand bijv. zeggen dat ik bijv. kinderachtig ben. Zou ik het positieve daarvan inzien: nl. dat het wel fijn is om af en toe kinds te zijn. Maw. ik vat de dingen op hoe ik ze wil opvatten (dus op een positieve manier) en dat is waarom ik van al jou reacties het positieve daarvan inzie, omdat het het beste is om daarvan uit te gaan. Want meestal is dat ook het meest waarschijnlijke. Ik ben liever naief dan achterdochtig.

Uhmm ... Ik vertel je wat ik denk door middel van een voorbeeld: Ik hou superveel van me broer. Tegelijkertijd weet ik dat me broer altijd zijn weerwoord klaar heeft (beter dan mij) en dat hij ook fysiek sterk is (sterker dan mij). Alsnog zou ik het erg vinden en zou ik me gekwetst voelen als iemand me broer zou beledigen. Waarom? Niet omdat ik te lange tenen heb, maar dat komt omdat ik zooooveel van me broer hou. Ik zou het juist eerder als iets slechts zien als het mij niet zou raken als andere mensen me broer beledigen. Ik zou dat juist eerder als een zwakte zien in de liefde tegenover me broer.

Hiermee wil ik zeggen dat het iemand zo-ie-zo zou raken als er iets beledigends wordt gezegd over hetgeen waarvan hij/zij zooooveel van houdt. Ongeacht of hetgeen waar hij/zij zoooveel van houdt zichzelf kan verdedigen of niet.

Hetzelfde voorbeeld kan ik je over me vader geven: Me vader leeft niet meer. Ik weet dat het een superaardige man is. En als iemand aan mij beledigende dingen over me vader gaat zeggen, zou ik me gekwetst kunnen voelen. Maar dat ik me gekwetst voel, betekent niet automatisch dat het klopt wat diegene zei over me vader. Ook al weet ik dat het niet klopt, ik haal me schouders niet op en loop lachend weg. Als ik dat doe is dat voor mij eigenlijk een bewijs dat ik niet om me vader geef, dat het mij eigenlijk niets boeit wat er over hem wordt gezegd. Elke persoon zou hier anders op reageren, maar ongeacht hoe erop gereageerd wordt.

Dat er uberhaupt op gereageerd wordt betekent het dat het iets met jou doet, dat je van diegene houdt en om diegene geeft. En iedereen die daarop zou reageren, reageert erop op de manier waarin hij/zij dat het beste kan. Dus diegene bekijkt: Wat zijn de mogelijkheden en waar ben ik goed in. Bijv. als iemand altijd al een hooligan en relschopper is, reageert diegene daarop door middel van rellen. (Niet dat ik dat laatste goedkeur hoor, was maar een voorbeeld, om misverstand te voorkomen). En aangezien de autochtonen in hogescholen en universiteiten (dat geldt in elke land trouwens) oververtegenwoordigd zijn, zal je zien dat zij er op een heel andere manier op reageren. (bijv. dmv. dialoog) dan (laaggeschoolde) relschoppers. Overigens moet ik hier wel bij vertellen dat niet elke relschopper laaggeschoold is, evenals dat niet elke hooggeschoolde oplossingen zoekt dmv. dialoog. Maar ik liet het opzettelijk zwart/wit zien om zo een beter beeld te vormen.

Dus de 3 hoofdpunten die ik opnoemde was eigenlijk:
- Ik ga meestal van het goede uit in een persoon. (Dat is ook waartoe de islaam oproept).
- Ik ben van mening dat men juist uit liefde zich betrokken voelt om reactie te geven op zowel een belediging als een compliment. Omdat het diegene persoonlijk aangaat.
- Iedereen reageert op zijn/haar manier waarop diegene dat beste kan doen. Als ik bijv. een stotteraar ben of dat mijn Nederlands niet goed is, is het niet zo slim om live op tv te discussieren.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Plaats reactie