relatie met moslim

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
laetitia
Berichten: 3
Lid geworden op: di apr 24, 2007 1:42 pm

Bericht door laetitia »

Ik hoop hier nog veel ervaringen terug te vinden van meisjes die een relatie hebben met een moslim, want ik merk de laatste tijd ook in mijn relatie met mijn libanese vriend dat het niet altijd eenvoudig is.
In het begin was hij ook veel romantischer en liever dan nu, soms heb ik ook het gevoel dat ik pas belangrijk zal zijn voor hem als ik me bekeer, en ik dacht altijd, echte liefde is onvoorwaardelijk.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Het spijt me om dit te moeten lezen laetitia.
Maar dit is nu eenmaal de gewone gang van zaken.
Als hij je wil versieren ( zoals we dat plat noemen) dan zijn deze mannen heel charmant, maar later als ze zeker zijn van hun vangst, dan ben je zijn eigendom, en dan moet jij je houden aan zijn normen en waarden.
En dat zijn waarschijnlijk niet jouw normen en waarden.
Ik vermoed dat je een Nederlandse vrouw bent? Opgevoed naar Nederlandse maatstaven?
Als dit zo is, dan zijn de normen en waarde van hem moeilijk vol te houden.
Ik heb dit door schade en schade moeten leren door een vriendschap met een niet Nederlandse man. Ik was niet eens zijn geliefde. Alleen maar een goede vriendin.

Mijn vader zei altijd, dat elk volk zich bij zijn eigen cultuur moest houden om gelukkig te worden.
Ook vissen, dieren en vogels blijven bij hun “eigen volk” om het zomaar even te noemen.
Je ziet nooit een mus samen met een spreeuw een nest bouwen.
Dat was voor hem reden genoeg om me dit te leren, en ik moet zeggen dat ik hem nu pas begrijp.
Maarvoel je niet schuldig, jij bent niet de enige die valt voor mooie bruine ogen en prachtige praatjes. Er zijn veel , veel meer meisjes die dit doen.

Je kan hier in alle rust en openheid je verhaal kwijt laetitia.
Wij zullen je proberen om te steunen.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Mijn vader zei altijd, dat elk volk zich bij zijn eigen cultuur moest houden om gelukkig te worden.


Daar ben ik het volledig mee eens en dat is nou ook wat de Islam zegt.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Maar waarom verleiden mannen uit de Islam cultuur dan westerse meisjes Chaimae? Hebben ze daar een reden voor?

Van mij mogen ze daarmee stoppen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Ariel schreef:Maar waarom verleiden mannen uit de Islam cultuur dan westerse meisjes Chaimae? Hebben ze daar een reden voor?

Van mij mogen ze daarmee stoppen.
@Ariel,

Het is niet verleiden, ze worden gewoon verliefd op elkaar. Soms heeft men dat niet echt in zijn eigen handen.
Zelf heb ik dat ook meegemaakt, een Nederlandse wilde voor mij bekeren, ik heb het niet geaccepteerd omdat ik niet met een Nederlandse vrouw kan opschieten.
Ik wil niet dat een vrouw alleen voor mij de Islam gaat kiezen!

Salaam,
Serdar.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef:Maar waarom verleiden mannen uit de Islam cultuur dan westerse meisjes Chaimae? Hebben ze daar een reden voor?

Van mij mogen ze daarmee stoppen.

Ik vind ook dat ze daarmee mogen stoppen. Ik bedoel mee moeten stoppen. Een Marokkaanse jongen hoort bij een Marokkaanse meisje, een Turkse jongen hoort bij een Turkse meisje en een Nederlandse jongen hoort bij een Nederlandse meisje.

Dat zeggen mijn ouders ook altijd.
Laatst gewijzigd door Chaimae op do mei 03, 2007 7:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Serdar schreef: Het is niet verleiden, ze worden gewoon verliefd op elkaar. Soms heeft men dat niet echt in zijn eigen handen.
Zelf heb ik dat ook meegemaakt, een Nederlandse wilde voor mij bekeren, ik heb het niet geaccepteerd omdat ik niet met een Nederlandse vrouw kan opschieten.
Ik wil niet dat een vrouw alleen voor mij de Islam gaat kiezen!

Salaam,
Serdar.
Je was dus niet verliefd op haar?
Nee, dan heb je er goed aan gedaan... :D
Amorele atheistische nitwit
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Monique schreef:
Serdar schreef: Het is niet verleiden, ze worden gewoon verliefd op elkaar. Soms heeft men dat niet echt in zijn eigen handen.
Zelf heb ik dat ook meegemaakt, een Nederlandse wilde voor mij bekeren, ik heb het niet geaccepteerd omdat ik niet met een Nederlandse vrouw kan opschieten.
Ik wil niet dat een vrouw alleen voor mij de Islam gaat kiezen!

Salaam,
Serdar.
Je was dus niet verliefd op haar?
Nee, dan heb je er goed aan gedaan... :D
Word al heel moeilijk verliefd, dus op een Nederlandse wordt zeeer moeilijk... :evil:
Bye the way, ik vind Turkse meiden oké ... :cool:
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Ariel schreef:Maar waarom verleiden mannen uit de Islam cultuur dan westerse meisjes Chaimae? Hebben ze daar een reden voor?

Van mij mogen ze daarmee stoppen.

Ik vind ook dat ze daarmee mogen stoppen. Ik bedoel mee moeten stoppen. Een Marokkaanse jongen hoort bij een Marokkaanse meisje, een Turkse jongen hoort bij een Turkse meisje en een Nederlandse jongen hoort bij een Nederlandse meisje.

Dat zeggen mijn ouders ook altijd.
Dit wereldbeeld, lieve Chaimae, gaat nooit werken. Wat je krijgt is onderling eeuwig wantrouwende subculturen. Mensen die beginnen te spreken over "de". Je weet wel, "de" Turken, "de" Hollanders, "de" Marokkanen. Als ze achter "de" al geen scheldwoord gebruiken.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
ikram
Berichten: 1
Lid geworden op: do apr 19, 2007 4:15 pm
Locatie: antwerpen

aneza

Bericht door ikram »

ik ben heel belij dat ik en marokkaansen ben
hoi ik ben ikram 29 jaar van antwerpen
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: aneza

Bericht door Pilgrim »

ikram schreef:ik ben heel belij dat ik en marokkaansen ben
Van harte welkom hier Ikram. Je kunt je ook aan de anderen voorstellen in de rubriek 'welkom nieuwe forummers'.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Een Marokkaanse jongen hoort bij een Marokkaanse meisje, een Turkse jongen hoort bij een Turkse meisje en een Nederlandse jongen hoort bij een Nederlandse meisje.
Toch is he wetenschappelijk bewezen dat we een gemeenschappelijke moeder hebben. (Mitochondriaal DNA)
Hebben religies er iets mee te maken dat we zo uit elkaar zijn gegroeid?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
laila
Berichten: 6
Lid geworden op: di mei 29, 2007 4:05 pm

Bericht door laila »

Chaimae schreef:
Mijn vader zei altijd, dat elk volk zich bij zijn eigen cultuur moest houden om gelukkig te worden.


Daar ben ik het volledig mee eens en dat is nou ook wat de Islam zegt.
nee hoor, de Islam zegt juist dat je van elkaar kunt leren:
“God created you from a male and a female, and made you a plurality of races and tribes for you to get to know each other. The most noble of you in the sight of God are those of you who are most conscientious.”



daarom zeg ik juist:
ik voed mijn kinderen op met het beste uit beide culturen!!! :D
katie
Berichten: 427
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 3:55 pm
Locatie: belgie

Bericht door katie »

Laila,
Heel erg welkom in ons forum!

Je lijkt me een heel verstandige iemand, waar we misschien wel heel interessante gesprekken mee gaan hebben.
Als je dat zou willen, mag je je altijd eens voorstellen.
Liefs,
Katie
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Chaimae schreef:
ja een echte moslim doet niet aan haram relatie's,maar je kunt niet ontkennen dat ze er wel zijn he chaimae?
Jammer genoeg niet. Mijn vriendin zei het volgende: ze mogen elke Moslim die aan relaties doen van mij stenigingen. Dat vind ik nou ook. Moesten zei maar geen overspel plegen. 8)
Wat word er hier nou bedoeld met relaties??????
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Monique schreef:
Moonlight_chic schreef: Ik vind het erg jammer dat een geloof liefde tussen twee mensen kapot moet maken.
Het punt is nu juist dat moslims geen liefde kennen/erkennen tussen mensen.
De enige liefde die telt is die voor allah."
De uitspraak "ik hou van je omwille van allah" spreekt toch boekdelen?

De 'liefdediscussie" met moslims is verloren tijd en moeite... ze weten niet wat het is....zelfs kinderen MOETEN van hun ouders houden omwille van allah. Er zit geen greintje gevoel bij.. alleen maar zegetjes sparen voor het paradijs..
De liefde tussen een man en een vrouw is de enige bloem overgebleven uit het paradijs.
Moslims zijn geobserdeerd door seks.
Kijk maar wat ze beloofd word in hun paradijs. En alles en iedereen die het woord liefde-bedrijven niet in hun mond durft te nemen , omdat ze denken dat het een slecht iets is,is verpest.

Ik ben zo'n orthodoxe refo, ook binnen onze kringen word er zo krom gedaan.
Gelukkig kan ik met mijn vriend er gewoon openlijk over praten.
Ook met mijn zoon praat ik er openlijk over, en de bijbel praat erover.
Waarom moet mensen zo moeilijk doen?

Juist dan word het taboe.
pf, ik weet ff niet hoe ik het verder moet uitleggen. 1 Ding weet ik wel,ik weet waar ik over praat.

groetjes Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Ruby,
welkom!

Ik ben een gescheiden moeder van 35.

Ik heb een relatie met een moslim uit een noord afrikaans land.
Ik prijs je een relatie met een moslim niet aan,ook zou ik je niet zeggen nooit iets te beginnen met een moslim.

Wel zeg ik,wees gewaarschuwd.
Iemand die jou zet op de:
niet 1e plaats houd niet van je!

Ik weet niet wat mijn toekomst is, ik bid wel dat ik bewaard mag blijven van alle dingen waar men mij voor waarschuwt.
Ik hou veel van mijn vriend en het is zeer zeker wederzijds!!!!!!!

Maar het is heel belangrijk dat jij en je vriend een zeer persoonlijke relatie hebben!!!!!!
Dat moet na God een 1e plaats hebben.
Een man zal zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen.
Deze 2 zullen 1 zijn.Vergeef me als het niet perfect overeenkomt met de bijbel.
Maar dat zegt denk ik al genoeg. Je moet samen een leven hebben!
Dat kan zal dan ook een goede basis zijn voor eventuele kinderen,een veilige thuishaven etc.

Ik heb dat gemist en ook kon ik dat mijn zoon niet geven.
Nu doe ik mijn best voor mijn 13 jarige zoon.
Ik ebn wel alleen met mijn zoon in huis, maar in mijn hart en wat dan nog meer, ben ik niet alleen.

Ruby denk goed na.
Verliefdheid gaat over.
wat blijft er dan over? Ook ben je vaak niet meer dan een bezit voor vele moslims!

hartelijke groeten

Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

habibti schreef:Ruby,
welkom!

Ik ben een gescheiden moeder van 35.

Ik heb een relatie met een moslim uit een noord afrikaans land.
Ik prijs je een relatie met een moslim niet aan,ook zou ik je niet zeggen nooit iets te beginnen met een moslim.

Wel zeg ik,wees gewaarschuwd.
Iemand die jou zet op de:
niet 1e plaats houd niet van je!

Ik weet niet wat mijn toekomst is, ik bid wel dat ik bewaard mag blijven van alle dingen waar men mij voor waarschuwt.
Ik hou veel van mijn vriend en het is zeer zeker wederzijds!!!!!!!

Maar het is heel belangrijk dat jij en je vriend een zeer persoonlijke relatie hebben!!!!!!
Dat moet na God een 1e plaats hebben.

Op welke plaats staat god dan als je relatie NA god een 1e plaats moet hebben???
Volgens mij moet het zijn:
Je relatie moet op de eerste plaats komen en dan god!!!
Zo niet (dus god op de erste plaats) kun jij je relatie wel vergeten!!!!

Groetjes,

Thomas


hartelijke groeten

Habibti
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Chaimae schreef:Ik vind ook dat ze daarmee mogen stoppen. Ik bedoel mee moeten stoppen. Een Marokkaanse jongen hoort bij een Marokkaanse meisje, een Turkse jongen hoort bij een Turkse meisje en een Nederlandse jongen hoort bij een Nederlandse meisje.

Dat zeggen mijn ouders ook altijd.
Nah wat voor onzin is dit nou weer. Ik houd van hem, volgens mij houd hij van mij. We weten van elkaar wat we wel willen en wat niet (ivm dingen die moslims niet mogen voor het huwlijk). We weten van elkaar of we willen trouwen, we weten waneer.. En hij is niet Nederlands. Dus? Ik zie het zo: Allah Subhana Wa T'ala heeft ons bij elkaar gebracht en mij gelukkig gemaakt met hem.
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Thomas schreef:
habibti schreef:Ruby,
welkom!

Ik ben een gescheiden moeder van 35.

Ik heb een relatie met een moslim uit een noord afrikaans land.
Ik prijs je een relatie met een moslim niet aan,ook zou ik je niet zeggen nooit iets te beginnen met een moslim.

Wel zeg ik,wees gewaarschuwd.
Iemand die jou zet op de:
niet 1e plaats houd niet van je!

Ik weet niet wat mijn toekomst is, ik bid wel dat ik bewaard mag blijven van alle dingen waar men mij voor waarschuwt.
Ik hou veel van mijn vriend en het is zeer zeker wederzijds!!!!!!!

Maar het is heel belangrijk dat jij en je vriend een zeer persoonlijke relatie hebben!!!!!!
Dat moet na God een 1e plaats hebben.

Op welke plaats staat god dan als je relatie NA god een 1e plaats moet hebben???
Volgens mij moet het zijn:
Je relatie moet op de eerste plaats komen en dan god!!!
Zo niet (dus god op de erste plaats) kun jij je relatie wel vergeten!!!!
Je hebt gelijk Thomas,God en en mens is niet te vergelijken.
In iedergeval moet ern niet gekozen hoeven te worden.

Dank je voor de opheldering.

Groetjes,

Thomas


hartelijke groeten

Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Serdar schreef:
Monique schreef:
Serdar schreef: Het is niet verleiden, ze worden gewoon verliefd op elkaar. Soms heeft men dat niet echt in zijn eigen handen.
Zelf heb ik dat ook meegemaakt, een Nederlandse wilde voor mij bekeren, ik heb het niet geaccepteerd omdat ik niet met een Nederlandse vrouw kan opschieten.
Ik wil niet dat een vrouw alleen voor mij de Islam gaat kiezen!

Salaam,
Serdar.
Je was dus niet verliefd op haar?
Nee, dan heb je er goed aan gedaan... :D
Word al heel moeilijk verliefd, dus op een Nederlandse wordt zeeer moeilijk... :evil: Bye the way, ik vind Turkse meiden oké ... :cool:
waarom????
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Chaimae schreef:
Ariel schreef:Maar waarom verleiden mannen uit de Islam cultuur dan westerse meisjes Chaimae? Hebben ze daar een reden voor?

Van mij mogen ze daarmee stoppen.

Ik vind ook dat ze daarmee mogen stoppen. Ik bedoel mee moeten stoppen. Een Marokkaanse jongen hoort bij een Marokkaanse meisje, een Turkse jongen hoort bij een Turkse meisje en een Nederlandse jongen hoort bij een Nederlandse meisje.

Dat zeggen mijn ouders ook altijd.
Hmm ik als half Nederlands, kwart Indisch en kwart Molukse man.. mag toch niet klagen hoor.. ik ben echt blij dat mijn ouders elkander gevonden hebben :wink: Ik heb van alle culturen iets mee gekregen..
Van het Hollandse het plannen en optijd komen op afspraken. Van de Indische (Molukse)kant.. de voorliefde van koken, familie banden, gastvrijheid..(Niet dat Nederlanders niet gastvrij zijn,.. maar op een iets ander gebied) Maar ook het begrijpen van 'anders' denken...
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Nah wat voor onzin is dit nou weer. Ik houd van hem, volgens mij houd hij van mij. We weten van elkaar wat we wel willen en wat niet (ivm dingen die moslims niet mogen voor het huwlijk). We weten van elkaar of we willen trouwen, we weten waneer.. En hij is niet Nederlands. Dus? Ik zie het zo: Allah Subhana Wa T'ala heeft ons bij elkaar gebracht en mij gelukkig gemaakt met hem.
Dat is mijn mening! Ik ben van mening dat een Marokkaan met een Marokkaanse hoort te trouwen en een Nederlander met een Nederlandse.

Ik heb twee neven die beide met een Nederlanders zijn getrouwd. Beide zijn trouwens niet bekeerd tot de Islam en passen op de één of ander manier gewoon niet bij ons. Mijn nichten, de zussen van die twee neven hebben een hekel aan die vrouwen. Een paar dagen terug zaten we daar allemaal te roddelen over die Nederlandse meiden. :lol:
Mijn nichten wouden die vrouwen slaan. De een die is zwanger en die is van plan haar dochter/zoon een Nederlandse naam te geven en wilt zich niet beperken tot een Islamitische naam. Mijn nichten waren razend en die konden haar wle om de nek vliegen! De ander is weer een verhaal apart.


Mijn vader zegt ook altijd dat het onmogelijk is om als Marokkaanse met een Nederlander te trouwen. Cultuurverschillen etc.

Geef mij maar een mooie Marokkaanse jongen. :oops:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Uiteaard weet ons Chaimae'ke niet dat het ook haram is.

Vind je dat nu niet beschamend hoe weinig jij over je eigen pedofielreligie weet ? Kom zoek eens een keer op waarom het haram is. Triviaal te vinden, Chaimae.

Maarja als je echt iets weet over de pedofielreligie dan ga je natuurlijk wel je realiseren dat het toch echt wel een doodscultus is. Dus wat ga je doen ?

Verwacht je dat als je die 2 jongens toont dat het haram is dat ze zullen scheiden ? Ik dacht het niet he.

Is je hele familie zo hypocriet ?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik weet dat het niet toegestaan is te trouwen met een niet-Moslim als Moslima. Echter voor de man is het wel toegestaan een niet-moslim te trouwen mits het iemand is die in een God gelooft.
Maarja als je echt iets weet over de pedofielreligie dan ga je natuurlijk wel je realiseren dat het toch echt wel een doodscultus is. Dus wat ga je doen ?

:lol: ! Ik ben 3 jaar terug begonnen met 't verdiepen in de Islam. Hiervoor droeg ik slechts de naam Moslim, maar deed er verder niks mee. Hoe meer ik las, hoe mooier ik de Islam begon te vinden! Krt erna begon ik met bidden en de Islam in mijn dagelijks leven te belijden.

Vroeger toen ik onwetend was wist ik wel dat er wel wat meer weer was tussen aarde en Hemel maar daar bleef 't ook bij. Nu weet ik wel beter.

De dragers van de kennis, zijn zij die met hun kennis te werk gaan!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie