Waarom geen kinderen te krijgen met een moslim

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?

zou jij kinderen maken met een moslimman?

ja
11
24%
neen
34
76%
 
Totaal aantal stemmen: 45

Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

droevie schreef:
Chaimae schreef:Tuurlijk heb ik de keuze wel. Mijn vader zou het uiteindelijk wel accepteren met moeite. Maar ik prefeer een Marokkaanse jongen boven een Nederlandse jongen. Marokkaanse jongens zijn mooier, aardiger en Moslim.
Nu moet ik eerlijk zijn:'Ik heb totaal geen verstand van 'mooie' mannen.
Maar over het aardige.. tjah... dat betwijfel ik..

Volgens mij maakt dat geen moer uit..
Ik vind mezelf best wel aardig hoor :oops:


hoop ik :roll:
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Natuurlijk ben je aardig Trotse-Moslim.
Alleen zou ik willen dat je antwoord op mijn vraag gaf.

Heb jij echt geen problemen met kreten zoals vermoord, onthoofd en slacht mensen die Islam beledigen Trotse-Moslim?
Stel dat Nederlanders heel vreedzaam een demonstratie houden waar geroepen wordt..."Vermoord, onthoofd en slacht Moslims omdat ze onze cultuur verzieken"
Wat dan?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Ariel schreef:
Trotse-Moslim schreef: Aan de poster van de plaatjes van demostraties:
Ik vind er op zich niets mis mee, zolang het vreedzaam gebeurd.
Heb jij echt geen problemen met kreten zoals vermoord, onthoofd en slacht mensen die Islam beledigen Trotse-Moslim?
Stel dat Nederlanders heel vreedzaam een demonstratie houden waar geroepen wordt..."Vermoord, onthoofd en slacht Moslims omdat ze onze cultuur verzieken"
Wat dan?

Afbeelding
In zo een geval zou ik niet de schuld leggen bij de Nederlanders, maar de schuld leggen bij de individuen die het bord vasthouden.

Dus niet generaliseren, zoals dat bij dit geval wel gebeurd.

Sterker nog, ik zou het niet eens publiceren en verspreiden op bijv. internet-fora, omdat dit alleen de vijandigheid en kloof tussen de bevolkingsgroepen vergroot.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Trotse-Moslim schreef: In zo een geval zou ik niet de schuld leggen bij de Nederlanders, maar de schuld leggen bij de individuen die het bord vasthouden.

Dus niet generaliseren, zoals dat bij dit geval wel gebeurd.

Sterker nog, ik zou het niet eens publiceren en verspreiden op bijv. internet-fora, omdat dit alleen de vijandigheid en kloof tussen de bevolkingsgroepen vergroot.
Ik zou juist willen dat je dit wel luid en duidelijk zou verkondigen.
Ik zou er als Nederlander dan wat aan doen. Ik zou het veroordelen. Ik zou het bevechten.
Ik leg de schuld van deze mannen ook niet bij jou neer, het enige wat me dwars zit is dat jij dit niet veroordeeld.

Kan jij dat begrijpen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Ariel schreef:
Trotse-Moslim schreef: In zo een geval zou ik niet de schuld leggen bij de Nederlanders, maar de schuld leggen bij de individuen die het bord vasthouden.

Dus niet generaliseren, zoals dat bij dit geval wel gebeurd.

Sterker nog, ik zou het niet eens publiceren en verspreiden op bijv. internet-fora, omdat dit alleen de vijandigheid en kloof tussen de bevolkingsgroepen vergroot.
Ik zou juist willen dat je dit wel luid en duidelijk zou verkondigen.
Ik zou er als Nederlander dan wat aan doen. Ik zou het veroordelen. Ik zou het bevechten.
Ik leg de schuld van deze mannen ook niet bij jou neer, het enige wat me dwars zit is dat jij dit niet veroordeeld.

Kan jij dat begrijpen?
Ik blijf toch bij mijn standpunt dat ik het niet zou verkondigen. Het is een kwestie van belangen afwegen. maar ja, iedereen is anders, wat de ene persoon belangrijk vind, vind de andere weer niet -of minder- belangrijk.

Ik zie nergens staan dat ik dit niet veroordeel, jij wel? :P

Uiteraard veroordeel ik alles wat buitensporig, onmenselijk, barbaars, gevoelloos, a-sociaal etc. is. Zoals elke sociaal persoon het hoort te veroordelen.

Dus ook in dit specifiek geval veroordeel ik de individuen die daar persoonlijk voor verantwoordelijk zijn en niet een hele bevolkingsgroep. Verder ontbreekt het hele context van het verhaal. Ik bedoel, het kunnen net zo goed mensen zijn wiens familieleden door "kruisvaarders" zijn verkr**** of uitgemoord of wat dan ook. Ok, ik noem nu wel een heel extreem geval, maar het is maar om te laten inzien dat we verder moeten kijken dan ons neus lang is en niet alleen gaan geloven wat we willen geloven.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Trotse-Moslim schreef: Ik zie nergens staan dat ik dit niet veroordeel, jij wel? :P
Jawel.. dat zag ik wel staan. Vergeef me als ik je fout begepen heb, maar heb jij niet gezegd....
Aan de poster van de plaatjes van demostraties:
Ik vind er op zich niets mis mee, zolang het vreedzaam gebeurd.
Dus ook in dit specifiek geval veroordeel ik de individuen die daar persoonlijk voor verantwoordelijk zijn en niet een hele bevolkingsgroep. Verder ontbreekt het hele context van het verhaal. Ik bedoel, het kunnen net zo goed mensen zijn wiens familieleden door "kruisvaarders" zijn verkr**** of uitgemoord of wat dan ook. Ok, ik noem nu wel een heel extreem geval, maar het is maar om te laten inzien dat we verder moeten kijken dan ons neus lang is en niet alleen gaan geloven wat we willen geloven.
Sorry Trotse-Moslim.
Hier moet ik een beetje om lachen.
Weet jij wanneer de kruistochten geweest zijn?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruistocht ... chtergrond

Tussen plus minus 1000 en 1272.
Nee jongen, dit gaat over onderdrukking en Islam wil de wereld veroveren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Ariel schreef:en Islam wil de wereld veroveren.
Is dat dan wel eens anders geweest Ariel? :huh:
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Ariel schreef:
Trotse-Moslim schreef: Ik zie nergens staan dat ik dit niet veroordeel, jij wel? :P
Jawel.. dat zag ik wel staan. Vergeef me als ik je fout begepen heb, maar heb jij niet gezegd....
Aan de poster van de plaatjes van demostraties:
Ik vind er op zich niets mis mee, zolang het vreedzaam gebeurd.
Dus ook in dit specifiek geval veroordeel ik de individuen die daar persoonlijk voor verantwoordelijk zijn en niet een hele bevolkingsgroep. Verder ontbreekt het hele context van het verhaal. Ik bedoel, het kunnen net zo goed mensen zijn wiens familieleden door "kruisvaarders" zijn verkr**** of uitgemoord of wat dan ook. Ok, ik noem nu wel een heel extreem geval, maar het is maar om te laten inzien dat we verder moeten kijken dan ons neus lang is en niet alleen gaan geloven wat we willen geloven.
Sorry Trotse-Moslim.
Hier moet ik een beetje om lachen.
Weet jij wanneer de kruistochten geweest zijn?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruistocht ... chtergrond

Tussen plus minus 1000 en 1272.
Nee jongen, dit gaat over onderdrukking en Islam wil de wereld veroveren.
Ik had er geen uitspraak over gedaan, dus ik had het niet ontkent noch bevestigd. Simpelweg omdat ik het hele context van het verhaal niet ken. Hetgeen waar ik geen volledige kennis over heb kan ik ook niet beoordelen.

Het gaat er niet om wanneer het heeft plaatsgevonden. Ook al heeft het een miljoen jaar geleden plaatsgevonden, dat betekent niet dat het destijds wel toegestaan is en nu niet. Sorry hoor, maar sommige zaken die ik echt niet door de beugel vind kunnen veroordeel ik evenhard, ongeacht wanneer het heeft plaatsgevonden. Dat het op een andere tijdstip heeft plaatsgevonden betekent niet dat de mensen destijds minder menselijk cq. humaan mochten zijn.

En over dat laatste zin kan ik geen uitspraak doen, simpelweg omdat ik daar te weinig over weet. (Maar het komt vast wel met de leeftijd, want u bent veel ouder :wink: )

Het enige wat ik kan zeggen is dat Allah (swt) zei in soerat 11:118 'En als jouw Heer het had gewild, dan zou Hij de mensheid (als behorend tot) één godsdienst hebben gemaakt, maar zij blijven van mening verschillen.'

Dus als Allah (swt) het niet eens wilt, waarom zouden zijn dienaren het dan wel willen?
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Het enige wat ik kan zeggen is dat Allah (swt) zei in soerat 11:118 'En als jouw Heer het had gewild, dan zou Hij de mensheid (als behorend tot) één godsdienst hebben gemaakt, maar zij blijven van mening verschillen.'

Dus als Allah (swt) het niet eens wilt, waarom zouden zijn dienaren het dan wel willen?
Leuk hé, zo'n god die de schepsels die hijzelf maakte gewoon tegen elkaar opzet en onderling laat vechten. Waarom doet zo'n god dat ?
Waarom wil god niet dat zijn creaties onderling in vrede leven ?
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Dutch schreef:
Het enige wat ik kan zeggen is dat Allah (swt) zei in soerat 11:118 'En als jouw Heer het had gewild, dan zou Hij de mensheid (als behorend tot) één godsdienst hebben gemaakt, maar zij blijven van mening verschillen.'

Dus als Allah (swt) het niet eens wilt, waarom zouden zijn dienaren het dan wel willen?
Leuk hé, zo'n god die de schepsels die hijzelf maakte gewoon tegen elkaar opzet en onderling laat vechten. Waarom doet zo'n god dat ?
Waarom wil god niet dat zijn creaties onderling in vrede leven ?
Het is juist een zegen en iets goeds dat we van mening verschillen. Stel je voor als we allemaal dezelfde mening hebben. Bijv. dat we allemaal dezelfde meisje leuk vinden.

De mensen maken het er zelf van.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Het is juist een zegen en iets goeds dat we van mening verschillen. Stel je voor als we allemaal dezelfde mening hebben.
Nou, dit gaat regelrecht in tegen wat de islam tot doel heeft : de hele mensheid tot dezelfde mening DWINGEN... de hele aardbol tot darul islam maken.
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Dutch schreef:
Het is juist een zegen en iets goeds dat we van mening verschillen. Stel je voor als we allemaal dezelfde mening hebben.
Nou, dit gaat regelrecht in tegen wat de islam tot doel heeft : de hele mensheid tot dezelfde mening DWINGEN... de hele aardbol tot darul islam maken.
Zoals ik al zei en zoals in de koran staat: Als God dit had gewild, dan was dit allang gebeurd.

God heeft ons opzettelijk allen geschapen met verschillende meningen en dat we kunnen doen wat we willen. (In tegenstelling tot de engelen die God alleen maar gehoorzamen). Ieder persoon heeft zijn eigen verantwoordelijkheden. Zo heeft iedere individu een andere mening en een andere geloofsvoorkeur. Als God het had gewild waren we allen al moslim, zoals ik van die vers van de koran citeerde. Tevens wordt dit onderbouwd door de vers die zegt: 'Allah leidt wie Hij wilt.'

Niemand heeft enige zeggenschap over het geloofsvoorkeur dat andere mensen kiezen. Sterker nog, als men elkaar een bepaalde religie gaan opdwingen, heeft dit juist een averechts effect, omdat diegene het dan niet gemotiveerd en niet vanuit zijn eigen wil en kennis doet.

Dus je kan wel tig keer blijven zeggen dat de islam wordt opgedrongen, maar zolang ik in de koran blijf lezen dat er geen dwang is in het geloof, blijf ik daarin geloven.

Het lijkt er juist op dat jij mensen een bepaalde ideologie probeert op te dringen door telkens te vertellen dat er dwang in de islaam is en hen ook dat wilt laten geloven en alles eraan doet om hen daarvan te overtuigen. Ik lees dit nergens terug in de koran. Evenals dat ik nergens in de koran lees dat de hele wereld dar al islaam moet worden.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Je spreekt jezelf constant tegen Trotse moslim.

Jihad dient te gebeuren tot "de hele wereld voor islam (= onderworpen) is"
(waarom heeft Allah dat dan niet in één keer gefikst?).

Mensen die geen moslim meer willen zijn moeten worden gedood: tiens, het is toch de wil van Allah dat ze dat willen, anders had Allah hen toch ineens zo gefikst?

En al die ongelovigen en polytheisten die een kopje kleiner moeten worden gemaakt? What a waste of energy: eerst mààkt Allah dat ze ongelovig en polytheist zijn, en dan moeten jullie er een bloedbad van maken? Is Allah een beetje bloeddorstig of zo?

Jouw uitleg kan alleen maar kloppen als al die betreffende verzen uit de koran vervalst zijn. In dat geval kunnen moslims zich een beetje gedragen als boeddhisten: iedereen mag geloven en doen waar hij zin in heeft, want Allah heeft hen zo geschapen.

Volgens mij zit islam daar héél ver naast hoor!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

circe schreef:Je spreekt jezelf constant tegen Trotse moslim.

Jihad dient te gebeuren tot "de hele wereld voor islam (= onderworpen) is"
(waarom heeft Allah dat dan niet in één keer gefikst?).

Mensen die geen moslim meer willen zijn moeten worden gedood: tiens, het is toch de wil van Allah dat ze dat willen, anders had Allah hen toch ineens zo gefikst?

En al die ongelovigen en polytheisten die een kopje kleiner moeten worden gemaakt? What a waste of energy: eerst mààkt Allah dat ze ongelovig en polytheist zijn, en dan moeten jullie er een bloedbad van maken? Is Allah een beetje bloeddorstig of zo?

Jouw uitleg kan alleen maar kloppen als al die betreffende verzen uit de koran vervalst zijn. In dat geval kunnen moslims zich een beetje gedragen als boeddhisten: iedereen mag geloven en doen waar hij zin in heeft, want Allah heeft hen zo geschapen.

Volgens mij zit islam daar héél ver naast hoor!
Ik lees bij het bovenstaande alleen maar jou mening (en de mening van vele FFI-ers hier) Voor zover ik weet komt dit niet overeen met de islaam.

Net als bijv. over jihaad. Weet je wel het definitie daarvan? Hier is een artikel van een Belgische universiteit die het definitie van jihaad heeft gepubliceerd: http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert9.htm
Ik hoop dat je er lering uit trekt.

Mensen die geen moslim zijn moeten gedood worden? Zo, jij neemt gelijk het recht in eigen handen, tevens verplaatst je jezelf in de rol van een rechter. En verplaatst je jezelf in een islamitische land waar de sharia wordt nageleefd (terwijl dit onmogelijk is, omdat de sharia in geen enkel land 100% wordt nageleefd) En the last but not least: Scheer je alle ex-moslims over 1 kam. Maw. het dient per geval bekeken te worden en het dient aan alle bovenstaande voorwaarden te voldoen en zelfs aan meerdere voorwaarden voordat je uberhaupt tot een oordeel mag komen.

Iedereen kan zich ook gedragen hoe hij/zij wilt en doen waar hij/zij zin in heeft alleen zitten daar gevolgen aan vast. (We zijn geen robots dat we niks verkeerds kunnen doen).
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Beste Trotse moslim: ik heb hoge bloeddruk!

ELK artikeltje van opvoedster (dat is haar enige behaalde diploma) Lindatje Bogaert, islamapologete (ik vermoed zelfs bekeerlinge), laat mijn bloeddruk met sprongen naar boven gaan.

Gelieve me daarvan te vrijwaren aub.

Ik wéét wat Jihad is lieverd, de grote en de kleine! Ik wéét ookhoe islam zich als een olievlek middels bloed en zwaard heeft uitgebreid. Tot spijt van wat ons Lindake ons wil doen geloven.
Mensen die geen moslim zijn moeten gedood worden? Zo, jij neemt gelijk het recht in eigen handen, tevens verplaatst je jezelf in de rol van een rechter. En verplaatst je jezelf in een islamitische land waar de sharia wordt nageleefd (terwijl dit onmogelijk is, omdat de sharia in geen enkel land 100% wordt nageleefd) En the last but not least: Scheer je alle ex-moslims over 1 kam. Maw. het dient per geval bekeken te worden en het dient aan alle bovenstaande voorwaarden te voldoen en zelfs aan meerdere voorwaarden voordat je uberhaupt tot een oordeel mag komen.

Ik LEES gewoon wat er in uw boekje staat hoor. Als jij daar problemen mee hebt (met de tekst uit uw boekje) dan is dat al een goed teken! Vele mensen hebben er namelijk een probleempje mee.
Heel de uitleg over wie wat waar en hoe verzin je er zelf bij: dat stààt niet in dat boekje zie je.
Ik zie dat jij ZELF een probleem hebt met de toepassing van de sharia! nou! proficiat dan! Je kan tenminste DENKEN.

Dit neemt echter niet weg dat het erin staat hé.

Iedereen kan zich ook gedragen hoe hij/zij wilt en doen waar hij/zij zin in heeft alleen zitten daar gevolgen aan vast. (We zijn geen robots dat we niks verkeerds kunnen doen).


Je mag hier maar 120 rijden op de autosnelweg.
Iedereen kan zo hard rijden als hij wil, alleen zitten daar gevolgen aan vast.
Wil dit dan zeggen dat je meer dan 120 mag rijden?

Jouw definitie van "vrijheid, maar er zitten gevolgen aan vast" zit nogal scheef in mekaar vind je niet?

Je lijkt wel een diabetes patient die verklaart: ik mag me gedragen en eten hoe ik wil, alleen zitten er wel gevolgen aan vast en kan ik er potdood van vallen.

IK ga niet naar de hel trotse moslim, ongeacht of ik jouw regeltjes volg of niet.
jij gelooft dat je er wel kan geraken als je niet doet wat in je boekje staat.
wie is er dan vrij? IK? of JIJ?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

circe schreef:Beste Trotse moslim: ik heb hoge bloeddruk!

ELK artikeltje van opvoedster (dat is haar enige behaalde diploma) Lindatje Bogaert, islamapologete (ik vermoed zelfs bekeerlinge), laat mijn bloeddruk met sprongen naar boven gaan.

Gelieve me daarvan te vrijwaren aub.

Ik wéét wat Jihad is lieverd, de grote en de kleine! Ik wéét ookhoe islam zich als een olievlek middels bloed en zwaard heeft uitgebreid. Tot spijt van wat ons Lindake ons wil doen geloven.
Mensen die geen moslim zijn moeten gedood worden? Zo, jij neemt gelijk het recht in eigen handen, tevens verplaatst je jezelf in de rol van een rechter. En verplaatst je jezelf in een islamitische land waar de sharia wordt nageleefd (terwijl dit onmogelijk is, omdat de sharia in geen enkel land 100% wordt nageleefd) En the last but not least: Scheer je alle ex-moslims over 1 kam. Maw. het dient per geval bekeken te worden en het dient aan alle bovenstaande voorwaarden te voldoen en zelfs aan meerdere voorwaarden voordat je uberhaupt tot een oordeel mag komen.

Ik LEES gewoon wat er in uw boekje staat hoor. Als jij daar problemen mee hebt (met de tekst uit uw boekje) dan is dat al een goed teken! Vele mensen hebben er namelijk een probleempje mee.
Heel de uitleg over wie wat waar en hoe verzin je er zelf bij: dat stààt niet in dat boekje zie je.
Ik zie dat jij ZELF een probleem hebt met de toepassing van de sharia! nou! proficiat dan! Je kan tenminste DENKEN.

Dit neemt echter niet weg dat het erin staat hé.

Iedereen kan zich ook gedragen hoe hij/zij wilt en doen waar hij/zij zin in heeft alleen zitten daar gevolgen aan vast. (We zijn geen robots dat we niks verkeerds kunnen doen).


Je mag hier maar 120 rijden op de autosnelweg.
Iedereen kan zo hard rijden als hij wil, alleen zitten daar gevolgen aan vast.
Wil dit dan zeggen dat je meer dan 120 mag rijden?

Jouw definitie van "vrijheid, maar er zitten gevolgen aan vast" zit nogal scheef in mekaar vind je niet?

Je lijkt wel een diabetes patient die verklaart: ik mag me gedragen en eten hoe ik wil, alleen zitten er wel gevolgen aan vast en kan ik er potdood van vallen.

IK ga niet naar de hel trotse moslim, ongeacht of ik jouw regeltjes volg of niet.
jij gelooft dat je er wel kan geraken als je niet doet wat in je boekje staat.
wie is er dan vrij? IK? of JIJ?
Excuses dat ik u bloed heb laten stollen, was mijn bedoeling :oops:
Voor zover ik weet is ze geen moslima.

Ik zei dat men kan doen waar men zin in heeft. Niet dat men het mag doen. Tussen iets kunnen en iets mogen zit een wereld van verschil.

Wie er vrij is op deze wereld? Jij. Dat wordt tevens door deze hadith bevestigd:

De Profeet (saw) heeft gezegd: 'De wereld is een gevangenis voor de gelovige, en een paradijs voor de ongelovige'. (Sahih Moeslim)

En raad eens voor wie het Hiernamaals een "gevangenis" is en voor wie een paradijs?

Maar aangezien jij daar toch niet in gelooft, hoef jij niet rekening te houden met het Hiernamaals.

Zolang we elkaar maar in de waarde laten omtrent hetgeen waar we in geloven.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
katleen
Berichten: 6
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 1:24 pm

Géén kinderen krijgen met moslim

Bericht door katleen »

Ik denk dat die moslimman jouw (als je een westerse vrouw bent) gewoon in de steek zal laten, met of zonder je kinderen. Ik heb zelf al ervaren dat de liefde van een moslimman zeer relatief en beperkt is en gedetermineerd wordt door wat zijn familie en vrienden zeggen over zijn vrouw/vriendin.
Mijn eigen moslimvriendje was smoorverliefd op mij. (dacht ik) Maar hij gaat toch binnenkort huwen met een onbekende import - moslimbruid (zegt hij).
Ikzelf heb een heel sterk vermoeden dat hij al gehuwd is en dat ikzelf louter functioneerde als minnares (maar dat weet ik niet zeker). Nou ben ik van de ene op de andere dag aan de kant gezet.
Hij is bovendien compleet van persoonlijkheid verandert, van charmant en hartelijk en liberaal moslim, naar gemeen/hard en zoo negatief en diepreligieus. Onlangs vertelde hij mij dat onze relatie alleen maar dierlijk was en ik voor hem niet meer waard ben dan een hond of een kat. Ik heb alleen maar tijd en moeite verspild aan die man.
Mijn persoonlijkheid is sterk en uitgesproken, wie mij slaag geeft krijgt slaag terug. Misschien was dat mijn fout??? Bezint eer ge begint, ja dat klopt, maar in het begin had ik gewoon géén idee wat zou volgen hé...
Vriendschap is vaak duurzamer dan een relatie
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Lieve kathleen

Oei ik vind het spijtig voor jou dat je vriend je van de ene dag op de ander opzij heeft gezet en dat hij gaat trouwen met een marokkaanse 'import' bruid..
De kans dat hij al getrouwd is bestaat natuurlijk ook..
Ik heb ook al relatie met marokkaan achter de rug,zoals je waarschijnlijk al wel hebt gelezen,en het is toch wel een groot verschil in manier van denken.
wat hij gewoon vond vond ik niet normaal en andersom..
Cultuur doet veel in relatie's..
Hij was nu wel een 'extreem' slecht geval en n atuurlijk zijn ze niet allemaal zo...
Kvind het erg voor jou,ik hoop dat je beseft dat hij je verdriet niet waard is en dat je hem snel vergeet.
Je zei: wie mij slaagt slaag ik terug.
Dit is een goede manier van denken,verander deze nooit en voor niemand!

Veel liefs
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Beter is gewoon als normale vrouw niets met moslimmannen te beginnen.
Zo moeilijk is dat niet, ik ben als normale ook nooit een relatie begonnen met een religieuze vrouw. Ik moet er niet aan denken, de hele dag dat religieuze gezeur aan je hoofd.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

ik kreeg van mijn ex vriend nooit religieus gezeur te hoor teva teff.
de moslim mannen die met een niet moslim vrouw een relatie hebben zijn ook niet echt praktiserende moslims (anders zouden ze geen haram relatie doen) en die zeuren niet over hun religie.
Maar wel over veeel andere dingen :wink:
Het zijn echt wel compleet andere dingen die moeilijkheden veroorzaken!


XXX..
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Mijn getuigenis...

Zo zijn er vele voorbeelden souhaila...
Imane
Berichten: 129
Lid geworden op: di jun 19, 2007 4:28 pm

Bericht door Imane »

Ja, inchallah zal ik ook met een moslimman trouwen!
Zie mezelf graag het Paradijs betreden met mijn man en kinderen, inchallah..


En wat mij betreft kan je niet snel genoeg trouwen meisje.
Ik zou me maar snel laten uithuwelijken.

Hahaha ^ Welke achterlijke mod heeft dat erbij gezet?
Hahahaha, bewijst weer 's hoe laag het niveau hier ligt bij sommigen.
Triest :')
Laatst gewijzigd door Imane op wo jun 20, 2007 1:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
La illaha ill Allah wa Mohammadan Rasoeloelah.
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Imane schreef:Ja, inchallah zal ik ook met een moslimman trouwen!
Zie mezelf graag het Paradijs betreden met mijn man en kinderen, inchallah..


En wat mij betreft kan je niet snel genoeg trouwen meisje.
Ik zou me maar snel laten uithuwelijken.

oh mijn god en jij liep gisteren constant te lullen dat uithuwlijken verboden is !!!
wat is dat met jou ???
je spreekt jezelf constant tegn ...!!
je hebt gisteren 100000000x herhaald dat uithuwelijken haram is en dat de profeet dat verboden heeft en nu zeg je dit ??
goed ik weet genoeg !!!en ik denk anderen ook !!!!
the truth will set you free!!!!
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

maria20, Imane is gewoon een vervelende trien, die hier niet is om te discussieren op inhoud. Ze loopt gewoon te zieken en kijkt wie er hapt in haar achterlijke posten.

Dan kan ze daar weer lekker over kletsen op msn of wat dan ook met andere moslimas.
Imane
Berichten: 129
Lid geworden op: di jun 19, 2007 4:28 pm

Bericht door Imane »

anouska19 schreef:
Imane schreef:Ja, inchallah zal ik ook met een moslimman trouwen!
Zie mezelf graag het Paradijs betreden met mijn man en kinderen, inchallah..


En wat mij betreft kan je niet snel genoeg trouwen meisje.
Ik zou me maar snel laten uithuwelijken.

oh mijn god en jij liep gisteren constant te lullen dat uithuwlijken verboden is !!!
wat is dat met jou ???
je spreekt jezelf constant tegn ...!!
je hebt gisteren 100000000x herhaald dat uithuwelijken haram is en dat de profeet dat verboden heeft en nu zeg je dit ??
goed ik weet genoeg !!!en ik denk anderen ook !!!!
Jeetje wat een debiel ben jij.
Dat laatste heb ik niet geschreven en als je die kop in je hersens gebruikt kun je meteen zien waarom niet.
Ten eerste is dat laatste gedeelte niet paars.
Ten tweede zeg ik toch niet dom genoeg over mezelf: En wat mij betreft kan JE niet snel genoeg trouwen MEISJE.
Ik zeg toch niet over mezelf "je" en "meisje"?
Anders had ik wel gezegt: "En wat mij betreft kan IK niet snel genoeg trouwen".
Een of ander mod heeft dat erbij gezet. Nice try. Next time better.
La illaha ill Allah wa Mohammadan Rasoeloelah.
Plaats reactie