Waarom geen kinderen te krijgen met een moslim

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?

zou jij kinderen maken met een moslimman?

ja
11
24%
neen
34
76%

Totaal aantal stemmen: 45

nimda

Berichtdoor nimda » Za Apr 28, 2007 9:48 pm

Monique schreef:
Chaimae schreef:Tuurlijk heb ik de keuze wel. Mijn vader zou het uiteindelijk wel accepteren met moeite. Maar ik prefeer een Marokkaanse jongen boven een Nederlandse jongen. Marokkaanse jongens zijn mooier, aardiger en Moslim.

Chaimae: Dat ik niet met een Nederlander mag trouwen omdat ze geen Moslim zijn.

Chaimae.... wat betekent: NIET MOGEN?

Schrik voor het hellevuur?
Scientia vincere tenebras

oumisraa

zielig

Berichtdoor oumisraa » Za Mei 19, 2007 9:34 pm

Echt zielig al die stomme vragen die gesteld worden BEDENK EEN NUTTIGE VRAGEN.
Dit is tioch zinloos wat schieten mensen er mee op om dat te weten.
Hopeloos en zielig
laat iedereen in zijn waarde en vraag niet naar hun beslissing of keuze .
Accepteer mensen en hun geloof en hun keuze's
EEN KIND IS EEN KIND TOCH..

oumisraa

en...

Berichtdoor oumisraa » Za Mei 19, 2007 9:35 pm

Ohja en voor ik het vergeet KINDEREN MAAK JE NIET KINDEREN KRIJG JE!!!

Thomas

Re: en...

Berichtdoor Thomas » Za Mei 19, 2007 9:38 pm

oumisraa schreef:Ohja en voor ik het vergeet KINDEREN MAAK JE NIET KINDEREN KRIJG JE!!!

Heb jij nog geen sexuele voorlichting gehad???/

Kinderen MAAK je.

En als jij werkelijk gelooft dat je kinderen KRIJGT kunnen ze jou dus van alles wijsmaken.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Mei 19, 2007 9:52 pm

Hallo oumisraa.
Leuk om je hier te zien.

Stel dat ik kinderen maak met een moslim, en het huwelijk zou stuk lopen, ( waar een grote kans in zit, want ik vermoed dat de GGD standby met een zieken auto voor de deur moest staan) dan ben ik er niet zeker van dat ik mijn kinderen zelf mag opvoeden.
Als Pa het in zijn hoofd krijgt om mijn kinderen te ontvoeren en ze naar een islamitisch land te brengen, dan ben ik mijn kinderen kwijt.
Vandaar dat ik nooit met een Moslim kinderen zal maken.
Het zou niet meer lukken trouwens. Mijn eitjes zijn op.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

oumisraa

jammer

Berichtdoor oumisraa » Za Mei 19, 2007 9:53 pm

jammer hoor

sommige dingen zijn voorbestemd en sommige niet.
Als jij onvruchtbaar bent is dat ook voorbestemd.
Je kan niet zeggen nou vanavond gaan we even een kindje maken(stagferallah).
Als het allemaal zo in elkaar zit is het allemaal wel makkelijk.

gr margriet

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Mei 19, 2007 9:55 pm

We kunnen natuurlijk wachten tot Allah voor mij een kindje uit klei maakt, of uit modder, of uit een klodder bloed.
Wat was het ook als weer. :?
ik word zo vergeetachtig tegenwoordig.
Weet jij het?
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

oumisraa

antwoord

Berichtdoor oumisraa » Za Mei 19, 2007 10:02 pm

Ariel

Een kind ontvoeren kan natuulijk altijd laten we daar duidelijkover zijn.
Ikben zelf een nl bekeerde en ben niet bang ik ben een dochter van 2.5 jar en ben nu weer zwanger alhamdoulilah.
Een goede praktiserede moslimman mag zijn kinderen niet eens onvoeren. dat mag niet ik weet dat het gebeurd en datis erg jammer dat dan de islam weer genoemd word.
Sommige dingen kan je niet altijd islam noemen.
Mensen halen 2 dingen door elkaar en dat islam en cultuur.
Ik zeg niet dat je van een cultuur jje kinderen moet ontvoeren maar sommige mensen hebben een rare cultuur.
Als jij zo bang bent dat jou kinderen ontvoert zouden kjunnen worden dan moet je niet trouwen ook niet met een nl want die kan je kinderen ook ontvoeren.
Als je zo moet leven heb je toch geen leven als je alsmaar moet denken oh misschien neemt hij ze wel mee!!
Als het huwelijk zou stuklopen dan word het toch een co-oouderschap als jullie dat zelf kunnen afspreken anders moet het via de rechter toch??

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Mei 19, 2007 10:07 pm

Lieve schat…
Je hebt het zo mis.
IK heb het over sharia wetten. Dat is toch Islam en geen cultuur?
Jij mag bij het mislopen van jullie huwelijk tot 6 jaar voor je zoontje zorgen, en tot 9 jaar voor je dochter.

Wist jij dit niet?

Gefeliciteerd met de nieuwe baby trouwens. Gaat alles goed? Heb je een goede zwangerschap tot nu toe?

Vriendelijke groet.
Ariel,

Trotse-Moslim

Berichtdoor Trotse-Moslim » Za Mei 19, 2007 10:10 pm

Ariel schreef:We kunnen natuurlijk wachten tot Allah voor mij een kindje uit klei maakt, of uit modder, of uit een klodder bloed.
Weet jij het?

Heey Ariel! :)

Mag ik antwoord geven op jou bovenstaande vraag?
Zo ja, hier komt het dan:

Interpretatie van surat 69:1 Verkondig de naam van uw Heer, de Schepper. 2 Die de mens uit Alaq schiep.

"Alaq" is een zelfstandig naamwoordig afgeleid van het werkwoord "Alaqa" wat betekent hangen of bungelen. Dus ergens aan vastkleven. In dit geval wordt er de foetus mee bedoeld, als aanhangsel vd baarmoeder.

bron: http://www.kuran.nl/kuran/96.html
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest

Thomas

Berichtdoor Thomas » Za Mei 19, 2007 10:13 pm

Trotse-Moslim schreef:
Ariel schreef:We kunnen natuurlijk wachten tot Allah voor mij een kindje uit klei maakt, of uit modder, of uit een klodder bloed.
Weet jij het?

Interpretatie van surat 69:1 Verkondig de naam van uw Heer, de Schepper. 2 Die de mens uit Alaq schiep.

"Alaq" is een zelfstandig naamwoordig afgeleid van het werkwoord "Alaqa" wat betekent hangen of bungelen. Dus ergens aan vastkleven. In dit geval wordt er de foetus mee bedoeld, als aanhangsel vd baarmoeder.

Hoe kom je daar nu bij TrotseMOslim.

Die de mens uit Alaq schiep.
het werkwoord "Alaqa" wat betekent hangen of bungelen.

Het is toch logisch dat daar mijn "hamer en klokkespel" mee wordt bedoeld!!!!

Want de foetus hangt of bungelt echt niet zomaar en beetje aan de baarmoeder hoor.

Sorry Ariel als ik je voor bent!!!
Context???

Uitleg???

Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

Trotse-Moslim

Berichtdoor Trotse-Moslim » Za Mei 19, 2007 10:18 pm

Ariel schreef:Lieve schat…
Je hebt het zo mis.
IK heb het over sharia wetten. Dat is toch Islam en geen cultuur?
Jij mag bij het mislopen van jullie huwelijk tot 6 jaar voor je zoontje zorgen, en tot 9 jaar voor je dochter.

Wist jij dit niet?

Gefeliciteerd met de nieuwe baby trouwens. Gaat alles goed? Heb je een goede zwangerschap tot nu toe?

Vriendelijke groet.
Ariel,

Lieve Ariel,

De sharia wetten worden voor elke situatie anders toegepast. En dat beslist dan de rechter wat hij in haar situatie toepast mocht het zover komen. Mocht de rechtzaak in een land plaatsvinden waar de sharia nog wordt toegepast.

Dus men kan niet per definitie zeggen dat ze zoveel jaren voor haar zoon/dochter moet zorgen of dat de man zoveel jaren voor zijn zoon/dochter moet zorgen. Dat is echt per situatie afhankelijk.

Trouwens heb je daar een bron voor het bovenstaande over dat 6 en 9 jaar? Want ik heb daar nooit van gehoord :)

Vriendelijke groet,

Abdelkarim
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest

Trotse-Moslim

Berichtdoor Trotse-Moslim » Za Mei 19, 2007 10:30 pm

Thomas schreef:
Trotse-Moslim schreef:
Weet jij het?

Hoe kom je daar nu bij TrotseMOslim.

Die de mens uit Alaq schiep.
het werkwoord "Alaqa" wat betekent hangen of bungelen.

Het is toch logisch dat daar mijn "hamer en klokkespel" mee wordt bedoeld!!!!

Want de foetus hangt of bungelt echt niet zomaar en beetje aan de baarmoeder hoor.

Sorry Ariel als ik je voor bent!!!

Foetus zit in de baarmoeder, daar "hangt" hij dmv. de navelstreng.

Bekijk maar deze plaatje van een baarmoeder waar de foetus in "hangt" op de volgende link: http://www.medischerfgoed.nl/groot.aspx ... met+foetus

Trouwens, zoveel uitroeptekens vind ik overbodig, maar ja, iedereen is anders :)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Mei 19, 2007 10:36 pm

Lieverd. Nog geen paar dagen geleden heb ik bewijs gegeven .
Ik heb de sharia wetten opgezocht waarin dit staat.
Jij leest wel heel selectief dit forum jongeman. :(
Ik zal vanavond op zoek gaan naar mijn post.
Ik moet nu echt even weg.

Tot straks.

Roelof

Berichtdoor Roelof » Za Mei 19, 2007 10:55 pm

sprot schreef:
ajax schreef:
Anneke schreef:Neen.
Ik zou het mijn kinderen echt niet aan kunnen doen te trouwen met een moslim. Ik weet eigenlijk niet of ik wel iets met een moslim kan hebben.. Alleen al het feit dat hij zo dom is moslim te zijn :D Nee, dat is genoeg reden om geen relatie aan te gaan met zo iemand. Ik val op de slimmere van het ander geslacht :oops:

Moslims(mannen) zijn wel knapper dan henkie of joop.
En naar alle waarschijnlijkheid slimmer

ja, hoor !!!! :evil:
Afbeelding

:lol:

Ik denk dat termen als "agressief" en "gewelddadig" treffender zijn... 8)

Het blindelings nalopen van een geesteszieke middeleeuwse pedofiele tiran getuigt immers niet bepaald van een hoge intelligentie. :wink:

Trotse-Moslim

Berichtdoor Trotse-Moslim » Zo Mei 20, 2007 12:06 am

Ariel schreef:Lieverd. Nog geen paar dagen geleden heb ik bewijs gegeven .
Ik heb de sharia wetten opgezocht waarin dit staat.
Jij leest wel heel selectief dit forum jongeman. :(
Ik zal vanavond op zoek gaan naar mijn post.
Ik moet nu echt even weg.

Tot straks.

Ooh sorry lieve mevrouw,

Ik heb het ECHT niet gelezen, sorry :oops:

Wat mij betreft wil ik je graag de moeite besparen om het op te zoeken hoor, want al zouden die sharia-wetten bestaan, alsnog wordt er in elke geval anders beoordeeld. Omdat de rechter dan kijkt naar het hele context. Dus bijv. hoe en wat er precies is gebeurd. Was het maar zo makkelijk om zo gauw te oordelen. Hier in NL bestaat er toch ook niet een vaststaande straf voor wapenbezit of moord? Nee, er wordt naar de hele plaatje gekeken, en daarvanuit onstaat er een oordeel cq. vonnis van de rechter wat hem het beste lijkt. Ik hoop dat het nu wel een beetje duidelijk is en dat je het nu wel begrijpt, zo niet, dan hoor ik het graag :)

Tot gauw :)

Trotse-Moslim

Berichtdoor Trotse-Moslim » Zo Mei 20, 2007 12:14 am

ajax schreef:
Anneke schreef:Neen.
Ik zou het mijn kinderen echt niet aan kunnen doen te trouwen met een moslim. Ik weet eigenlijk niet of ik wel iets met een moslim kan hebben.. Alleen al het feit dat hij zo dom is moslim te zijn :D Nee, dat is genoeg reden om geen relatie aan te gaan met zo iemand. Ik val op de slimmere van het ander geslacht :oops:

Moslims(mannen) zijn wel knapper dan henkie of joop.
En naar alle waarschijnlijkheid slimmer

en ook nog humor hebben

Afbeelding

het zijn comedians. Voor meer info. zie: http://www.allahmademefunny.com/
:lol:

Dutch

Berichtdoor Dutch » Zo Mei 20, 2007 9:40 am

Oumisraa, van harte welkom hier op het forum !

Je hebt het duidelijk over de "suikerversie" van de islam, zo'n versie die beleefd wordt veilig beschermd door de seculiere wetten van een democratisch land...
Nooit de koran en ahadith gelezen, of enkel selectief gelezen, zeker weten?
Heb zelf 3 kinderen met een moslimman. Ben zelf geen moslima meer, dankzij een grondige studie van de islam. Ben atheist.
Laat mij je zeggen dat volgens de islam mijn man nu stante pede van mij moet scheiden en mij mijn kinderen moet wegnemen (geen enkel wordt nog gezoogd). Dat is geen cultuur, dat is islam beste Oumisraa. Wist je dat écht niet ? Dan heb je nog een lange weg te gaan...

Trouwens, kinderen worden heden ten dage wél "gemaakt", vrouwen hebben het voorecht verworven van niet langer uitsluitend "broedmachines" te zijn.
En vrouwen hebben heden ten dage zoveel respect voor hun eigen lichaam, dat ze niet langer "wandelende vagina's" zijn.

Ben wél blij voor je als je zwangerschap gewenst is, wens je al het beste toe.

Roelof

Berichtdoor Roelof » Zo Mei 20, 2007 10:07 am

Trotse-Moslim schreef:en ook nog humor hebben

Nou, echt lachen met die gasten...

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

++++++++++++++++
Beste Roelof.
Jouw image was te groot, de pagina was onleesbaar geworden.
Ik heb jouw foto collage vervangen door kleiner formaat foto's.

Vriendelijke groet.
M

Manon

Berichtdoor Manon » Zo Mei 20, 2007 10:16 am

Volgens mijn lievelingsimam gaat het als volgt:

Quote:
However, if the parents are divorced, the mother has the rights of custody of a minor. In the case of a male, till the age of seven and in the case of a female till the age of nine (Shaami vol. 3: HM Saeed).

The mother will receive the rights of custody with 5 conditions:

She is (a) a free person;
(b) adult;
(c) sane;
(d) trustworthy;
(e) capable (Ibid pg. 556).

Hence, the mother’s right of custody is forfeited if:

1) she remarries a Ghayr Mahram (stranger according to Shariáh) of the child;
2) She demands remuneration for the upbringing of the child if there is another woman to rear the child without remuneration;
3) She does not attend to the child due to her leaving the house very often;
4) Openly indulges in sin and there is fear of the child being affected.

(....)
According to the Hanafi Madhab, the child does not have an option to stay with whomsoever he wishes. After maturity or puberty only does the child have a choice (Ibid pg. 567).

http://islam.tc/ask-imam/view.php?q=16643

Wat exact wordt verstaan onder "leaving the house very often" wordt niet gespecifieerd. Ik vermoed dat zelf uit werken gaan daaronder kan vallen. Huwen met iemand anders laat het voogdijrecht eveneens vervallen. Onderhoudsgeld voor haarzelf mag ze niet vragen (de nieuwe vrouw van de exman zal dit wel gratis doen waarschijnlijk).

In het algemeen vond ik ongeveer de volgende regelingen:

Voor shijieten en soennieten
- kinderen onder de twee jaar mogen bij de moeder blijven om gezoogd te worden (tenzij vader een goedkopere min vindt).

voor soennieten:

- vanaf ZEVEN jaar worden ze aan de vader toegewezen

voor sjiieten en soennieten
- indien moeder hertrouwt verliest ze de voogdij (dus ONDER de twee jaar, nadien sowieso al)---> slaat op sjiieten.

voor sjiieten en soennieten
- meisjes worden als "volwassen" (= huwbaar volgens de Sjieten) beschouwd vanaf hun 9de, jongens vanaf hun 15de.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Trotse-Moslim

Berichtdoor Trotse-Moslim » Zo Mei 20, 2007 3:48 pm

Bedankt voor het plaatsen Circle,

Maar ik had voorheen aan Ariel aan verteld in me vorige post waarom ik vind dat die sharia-wet mij en andere mensen helemaal niets zegt. Omdat er in elke geval anders wordt beoordeeld. Ten tweede omdat dit geen Sharia land is. Ten derde bestaat er wereldwijd geen enkele land die 100% de sharia naleeft. Vandaar dat het behalve een 'ver-van-mijn-bed-show' ook nog eens onwaarschijnlijk is dat zoiets gebeurd.

Aan de poster van de plaatjes van demostraties:
Ik vind er op zich niets mis mee, zolang het vreedzaam gebeurd.

droevie

Berichtdoor droevie » Zo Mei 20, 2007 8:05 pm

Chaimae schreef:Tuurlijk heb ik de keuze wel. Mijn vader zou het uiteindelijk wel accepteren met moeite. Maar ik prefeer een Marokkaanse jongen boven een Nederlandse jongen. Marokkaanse jongens zijn mooier, aardiger en Moslim.

Nu moet ik eerlijk zijn:'Ik heb totaal geen verstand van 'mooie' mannen.
Maar over het aardige.. tjah... dat betwijfel ik..

Volgens mij maakt dat geen moer uit..

Roelof

Berichtdoor Roelof » Zo Mei 20, 2007 8:12 pm

droevie schreef:

Nu moet ik eerlijk zijn:'Ik heb totaal geen verstand van 'mooie' mannen.
Maar over het aardige.. tjah... dat betwijfel ik..

Volgens mij maakt dat geen moer uit..

Kijk maar eens welke bevolkingsgroep in ons land de meeste overlast veroorzaakt droevie, dan weet je al meer dan genoeg...

Dutch

Berichtdoor Dutch » Zo Mei 20, 2007 8:24 pm

Ik denk dat Oumisraa erg geschrokken is van de uitleg van de shariawetten ivm hoederecht van de vader en zijn recht om de kinderen vanaf een bepaalde leeftijd weg te nemen als de moeder moslima is, of zijn recht om ze dadelijk en altijd weg te nemen als de moeder kafira is.
Gelukkig maar dat ze in Nederland leeft onder bescherming van seculiere wetten !

Het is echt treurig vast te stellen hoeveel naieve europese meiden zich in de luren laten leggen door de suikerversie van de islam die ten behoeve van hen in het leven werd geroepen...

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Mei 20, 2007 9:04 pm

Trotse-Moslim schreef:Aan de poster van de plaatjes van demostraties:
Ik vind er op zich niets mis mee, zolang het vreedzaam gebeurd.

Heb jij echt geen problemen met kreten zoals vermoord, onthoofd en slacht mensen die Islam beledigen Trotse-Moslim?
Stel dat Nederlanders heel vreedzaam een demonstratie houden waar geroepen wordt..."Vermoord, onthoofd en slacht Moslims omdat ze onze cultuur verzieken"
Wat dan?

Afbeelding

Terug naar “Een moslim in mijn leven”