<< Main Site >>

getypte tekst gaat `zwabberen`

Stel vragen aan de moderators, mededelingen over onderhoud, suggesties over verbetering van het forum.

getypte tekst gaat `zwabberen`

Berichtdoor Dhana » ma sep 14, 2009 5:57 pm

Als ik zeg in een bericht, zeg maar verder type dat het blauwonlijnde vak gaat mijn tekst een soort van zwabberen. De cursurs blijft dan in het vak staan en ik kan niet meer lezen wat ik daaronder aan het typen ben. Hebben meer FFIers daar last van? Wat zijn de mogelijkheden om dit probleem op te lossen?
Wat nooit is betwijfeld, is nooit bewezen.
Denis Diderot
Dhana

Re: getypte tekst gaat `zwabberen`

Berichtdoor Ariel » ma sep 14, 2009 6:02 pm

Ik kan je niet helpen Dhana. Het wachten is op de experts. :D

Ik heb er ook wel eens last van, maar dat komt dan dat ik een "zware site" bezoek met veel plaatjes als je begrijpt wat ik bedoel.
Dat kan mijn computer ook niet aan.
Als ik de site weg klik, is het probleem verhopen. ( bij mij dan)
Ariel

Berichtdoor Dhana » ma sep 14, 2009 6:10 pm

Ariel schreef:Ik kan je niet helpen Dhana. Het wachten is op de experts. :D

Ik heb er ook wel eens last van, maar dat komt dan dat ik een "zware site" bezoek met veel plaatjes als je begrijpt wat ik bedoel.
Dat kan mijn computer ook niet aan.
Als ik de site weg klik, is het probleem verhopen. ( bij mij dan)

Dank je wel Ariel, dat zou het inderdaad wel eens kunnen zijn. Ik heb vaak veel sites openstaan. Ik zal ze wegklikken de volgende keer. Als je niks meer hoort ist probleem opgelost.
Denis Diderot
Dhana

Berichtdoor Dhana » ma sep 14, 2009 8:55 pm

Ik had goede hoop, maar helaas Ariel.. alle anderen sites, progamma's afgesloten maar nog steeds hetzelfde probleem. :mrgreen:
Denis Diderot
Dhana

Berichtdoor Ariel » ma sep 14, 2009 9:11 pm

Sorry Dhana. :ohmy: Ik hoop dat Numan een oplossing weet.
Ariel

Berichtdoor H.Numan » di sep 15, 2009 1:20 am

Zorry. Ik begrijp het probleem niet. :question:
Leg het nog eens uit, iets duidelijker.
Wat gaat waar 'zwabberen' ?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
H.Numan

Berichtdoor circe » di sep 15, 2009 8:26 am

gaat het over het probleem dat indien je je venstertje vol getypt hebt en je nog wat meer wil zeggen, dat je dan je cursor niet meer vindt en de tekst op en neer wipt?

slechts één oplossing: bovenaan vlak rechts naast de adresbalk staat bij Internet Explorer 8.0 een icoontje met twee blokjes (net stukje papier dat werd doorgescheurd). Als je op deze site komt druk je op dat icoontje en de site wordt "beter weergegeven en problemen met verkeerd geplaatste menus, afbeeldingen of tekst worden verholpen" staat er.

Wel op klikken voordat je je tekst hebt ingetikt want ik heb het idee dat hij die anders weggomt als je op het icoontje drukt.
Waarom is iemand die gelooft in ontvoeringen door aliens een labiele idioot, en is iemand die gelooft dat er 72 maagden in het hiernamaals op hem liggen te wachten, een godvruchtig persoon wiens overtuiging moet 'gerespecteerd' worden? (pdw)
circe

Berichtdoor H.Numan » di sep 15, 2009 11:21 am

Kijk ,dat is nou net de reden waarom webmasters IE haten:
beter weergegeven en problemen met verkeerd geplaatste menu's, afbeeldingen of tekst worden verholpen

De grap is dat nou net Internet Explorer degene is die constant alles verkeerd plaatst.
De heren van Microsof hebben niets geen problemen met het Internet, zolang ze maar keurig netjes de regels volgen die Redmond stelt.
Alle andere browsers volgen de W3C regels wel. IE dus niet. Vanaf het prille begin, tot de dag van vandaag. Dat IE8 iets minder rottig is, komt gewoon omdat ze flink aan het verliezen zijn tegen Firefox. Met andere woorden: ze moeten wel.

Maak ik een site. Test het uit. Werkt perfect. Behalve..... juist. Die baggertroep uit Redmond. :angry:
Kost vaak vele uren om een site die al af is ook presentabel te maken voor IE.
dan dooft het licht….
Anoniem
H.Numan

Berichtdoor circe » di sep 15, 2009 11:46 am

tsss tsss Numan: dat icoontje verschijnt niet op élke site hoor! Enkel op sites die zijn ontworpen voor VEROUDERDE BROWSER zegt'm.

En op FFI verschijnt het icoontje dus wel, op andere sites niet (ik heb me gisteren de haren uit mijn hoofd getrokken omdat ik meende dat ik gedroomd had toen ik dat dingetje zag staan). :laugh1:
Waarom is iemand die gelooft in ontvoeringen door aliens een labiele idioot, en is iemand die gelooft dat er 72 maagden in het hiernamaals op hem liggen te wachten, een godvruchtig persoon wiens overtuiging moet 'gerespecteerd' worden? (pdw)
circe

Berichtdoor Dhana » vr sep 18, 2009 4:04 pm

circe schreef:gaat het over het probleem dat indien je je venstertje vol getypt hebt en je nog wat meer wil zeggen, dat je dan je cursor niet meer vindt en de tekst op en neer wipt?

slechts één oplossing: bovenaan vlak rechts naast de adresbalk staat bij Internet Explorer 8.0 een icoontje met twee blokjes (net stukje papier dat werd doorgescheurd). Als je op deze site komt druk je op dat icoontje en de site wordt "beter weergegeven en problemen met verkeerd geplaatste menus, afbeeldingen of tekst worden verholpen" staat er.

Wel op klikken voordat je je tekst hebt ingetikt want ik heb het idee dat hij die anders weggomt als je op het icoontje drukt.

Bedankt voor je tip, Circe. Mijn probleem is daarmee opgelost.
Denis Diderot
Dhana

Berichtdoor H.Numan » za sep 19, 2009 3:08 am

Ik heb -nog- geen IE 8. Pas als ik IE 8 zelfstandig kan installeren ga ik dat doen. IE maakt onderdeel uit van het besturingssysteem, en in heb minimaal IE 6, 7 en 8 nodig... Dat zwabber knopje is pas onder IE * ingevoerd. :redface:
dan dooft het licht….
Anoniem
H.Numan

Berichtdoor BFA » za sep 19, 2009 9:55 am

Pas als ik IE 8 zelfstandig kan installeren ga ik dat doen.

Ik raad dit af.
IE8 is bij mij geïnstalleerd via automatische updates.
Eén groot probleem: Het prutst aan mijn voorkeursinstellingen. Ik stel steeds mijn computer in, dat vanuit e-mail en andere toepassingen alle links geopend worden mat Firefox.
IE8 maakt dat deze voorkeursinstellingen steeds veranderd worden en alles steeds geopend met IE8. Het lukt mij net dit ongedaan te maken.
Heb reeds IE8 terug uit mijn computer willen gooien. Krijg dan waarschuwingen dat dit en dit en dit ... mee gedeïnstalleerd wordt zodat ik bang wordt en het niet doe.
IE8 levert mij wekelijks enkele spyware op. Enkel met Firefox (Beta-versie + NoScript) is het resultaat van mijn wekelijkse spywarescan: 0 of 1.
Ik gebruik Beta-versies van Firefox op mijn desktop. Soms geeft dit problemen met webpagina's, zoals na een vorige update mijn webplayer niet meer opent. Dit doe ik nu met Safari, haalt 1 spyware binnen. Doe ik ditzelfde met IE8 is het aantal binnengehaalde spyware: 3.
Reclame op webpaginia's gaat in ongeveer dezelfde verhoudingen. Met Firefox wordt bijna alle reclame geblokt. Met Safari wordt er toch een hoop zichtbaar. IE8 maakt nog eens dubbel zoveel reclame zichtbaar als Safari, dit wordt heel hinderlijk om te lezen.

Wanneer je het niet echt nodig hebt, laat IE8 uit je computer.
When offending someone's religion is a crime, then you have neither free speech nor freedom of religion.
BFA

Berichtdoor H.Numan » za sep 19, 2009 11:33 am

Bedankt, je bevestigd wat ik van anderen hoorde. Deze tip is dus tevens voor iedereen bestemd.

Omdat ik websites maak moet ik verschillende browsers in verschillende smaken hebben om te kunnen testen. Safari, Opera, Firefox is nooit een probleem. Internet Explorer is het altijd. Upgraden is nooit een probleem. Er bij installeren vrijwel zeker. Kostte me behoorlijk wat zoekwerk en tandenknarsen om IE 6.0 te vinden en los te installeren naast IE 7.

Over IE 8 heb ik alleen zeer slechte dingen gehoord. Dus voorlopig blijf ik daar verre van, en raad dat anderen ook aan.
dan dooft het licht….
Anoniem
H.Numan

Berichtdoor circe » za sep 19, 2009 12:40 pm

pfffff... waar moet ik op letten? bij mij doet die niks fout. :rongue:
circe

Berichtdoor Ariel » za sep 19, 2009 12:56 pm

:ohmy: Ik heb ook geen problemen om eerlijk de waarheid te zeggen. Bij mij werkt alles prima. En ik heb het nu over IE 8
Ariel

Berichtdoor circe » za sep 19, 2009 1:57 pm

Voor degenen die het willen downloaden:

http://www.microsoft.com/netherlands/wi ... fault.aspx
circe

Berichtdoor H.Numan » zo sep 20, 2009 3:18 am

Maak je geen zorgen. IE 8 doet je pc niet ontploffen. Alles gaat gewoon. Alleen een flink aantal normaal en correct ontworpen websites zien er wat belabberd uit. Dat is dus de bedoeling van MS. Zodat wij ontwerpers ons correct gedragen en alleen sites bouwen die er goed uit zien op IE 8. Dat is alles.
Als jullie upgraden naar IE 8 is er niets aan de hand. Gewoon doen.

De problemen zijn meer voor nerds zoals ik. IE 8 (en alle andere versies) houden niet van oude voorgangers. Ik (niet jullie, want jullie doen dat niet) heb dus een probleem om IE 6, 7 en 8 op 1 machine te zetten. IE 8 heeft nog veel sterker de neiging om je pc af te zoeken en zichzelf automatisch elke keer als default browser te kronen. Vind ik knap irritant, want ik gebruik FF daar liever voor. Als IE bij jullie al default is, maakt dat niks uit.
dan dooft het licht….
Anoniem
H.Numan

Berichtdoor BFA » zo sep 20, 2009 9:46 am

IE 8 heeft nog veel sterker de neiging om je pc af te zoeken en zichzelf automatisch elke keer als default browser te kronen.

Dit vind ik een aanslag op mijn soevereiniteit over mijn computer. De grotere kwetsbaarheid voor spyware en virussen samen met de extra reclame die het op je loslaat tasten deze soevereiniteit dubbel aan. Als je daar geen problemen mee hebt, is IE8 OK en zal geen problemen geven met het browsen.
Reclame, wordt voorkomen door NoScript. (90% van de reclame zijn extra scripts die een de webpagina gehangen worden). Voor IE8 is NoScript een betalende versie, bij Firefox gratis.
When offending someone's religion is a crime, then you have neither free speech nor freedom of religion.
BFA

Keer terug naar Talk to the Moderator