KRUISIGING IS VERVLOEKING

Plaats reactie
justme
Berichten: 18
Lid geworden op: zo dec 27, 2009 7:21 pm

KRUISIGING IS VERVLOEKING

Bericht door justme »

(een korte dialoog tussen een moslim en een christen)
Moslim: Geloof je dat Jezus gekruisigd is?
Christen: Natuurlijk!
Moslim: Dan vraag ik jouw aandacht voor de volgende tekst die vermeld staat in de Bijbel:


“En ingeval op een man een zonde komt waarop het doodvonnis staat, en hij ter dood gebracht is, en gij hem aan een paal hebt gehangen, dient zijn dode lichaam niet de hele nacht aan de paal te blijven hangen; maar gij dient hem in elk geval dezelfde dag nog te begraven, want een gehangene is iets wat door God vervloekt is…”


(Deuteronomium 21: 22-23)

Moslim: Hoe is het toch mogelijk dat Jezus ervoor kiest om vervloekt te zijn?
Christen: Niet alle christenen zijn het eens met deze opvatting.
Moslim: O nee! Luister dan naar één van de meest achtbare figuren binnen het Christendom, namelijk Paulus, en wat hij hierover te zeggen heeft. Om precies te zijn in zijn brief naar de mensen van Galaten:


“Christus heeft ons losgekocht van de vloek der Wet door voor ons in de plaats een vloek te worden, want er staat geschreven: ,,Vervloekt is een ieder die aan een paal is gehangen.”


(Galaten 3: 13)

Moslim: Het is duidelijk dat wij, Moslims, Jezus meer respecteren dan jullie, want wij zouden nooit zulke dingen over hem durven zeggen, ik vraag Allah om jou te leiden!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: KRUISIGING IS VERVLOEKING

Bericht door Ariel »

De Moslim heeft een zeer domme Christen uitgekozen voor zijn vraag. :smile: Hij had deze vraag beter hier kunnen stellen.

Jezus ging namelijk gewillig naar het kruis. Ook voor jou justme. Maar jij verwerpt zijn geschenk. Wie weet kom je nu ook niet in de hemel.
Stel je voor dat jij het mis hebt, en de Christenen gelijk. Dan trek je toch echt een gekke bek als je sterft en voor je God staat. ( de in jouw ogen verkeerde God dan)

Matteüs 26:53-54 –53 Weet je niet dat ik mijn Vader maar te hulp hoef te roepen en dat hij mij dan onmiddellijk meer dan twaalf legioenen engelen ter beschikking zou stellen? 54 Maar hoe zouden dan de Schriften in vervulling gaan, waar staat dat het zo moet gebeuren?’

Matteüs 26:39 - Vader, als het mogelijk is, laat deze beker dan aan mij voorbijgaan! Maar laat het niet gebeuren zoals ik het wil, maar zoals u het wilt.’

Johannes 10:18 –Niemand neemt mijn leven, ik geef het zelf. Ik ben vrij om het te geven en om het weer terug te nemen – dat is de opdracht die ik van mijn Vader heb gekregen.’


Matteüs 16:21 - Vanaf die tijd begon Jezus zijn leerlingen duidelijk te maken dat hij naar Jeruzalem moest gaan en veel zou moeten lijden door toedoen van de oudsten, de hogepriesters en de schriftgeleerden, en dat hij gedood zou worden, maar op de derde dag uit de dood zou worden opgewekt.

Lucas 18:31,32 – 31 Hij nam de twaalf apart en zei tegen hen: ‘We zijn nu op weg naar Jeruzalem, en alles wat door de profeten is geschreven zal men de Mensenzoon laten ondergaan. 32 Want hij zal worden uitgeleverd aan de heidenen en worden bespot en mishandeld en bespuwd.

Johannes 12:30-32 – ‘Die stem heeft niet voor mij gesproken, maar voor u. 31 Nu wordt het oordeel over deze wereld geveld, nu zal de heerser van deze wereld uitgebannen worden. 32 Wanneer ik van de aarde omhooggeheven word, zal ik iedereen naar mij toe halen.’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: KRUISIGING IS VERVLOEKING

Bericht door Eliabe »

Gelovigen denken dat Christus voor onze zonden aan het kruis is gestorven.
Dus niet.... Hij is gewoon vermoord!!!
Ook denken gelovigen dat Christus weer zal terugkeren naar de aarde..... Dus niet. Zou hij terugkomen, dat schieten ze hem ter plekke af.
En dan laat ik nog de vraag open, door wie?
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Re: KRUISIGING IS VERVLOEKING

Bericht door stropke »

Ariel schreef:De Moslim heeft een zeer domme Christen uitgekozen voor zijn vraag. :smile: Hij had deze vraag beter hier kunnen stellen.

Jezus ging namelijk gewillig naar het kruis. Ook voor jou justme. Maar jij verwerpt zijn geschenk. Wie weet kom je nu ook niet in de hemel.
Stel je voor dat jij het mis hebt, en de Christenen gelijk. Dan trek je toch echt een gekke bek als je sterft en voor je God staat. ( de in jouw ogen verkeerde God dan)

Matteüs 26:53-54 –53 Weet je niet dat ik mijn Vader maar te hulp hoef te roepen en dat hij mij dan onmiddellijk meer dan twaalf legioenen engelen ter beschikking zou stellen? 54 Maar hoe zouden dan de Schriften in vervulling gaan, waar staat dat het zo moet gebeuren?’

Matteüs 26:39 - Vader, als het mogelijk is, laat deze beker dan aan mij voorbijgaan! Maar laat het niet gebeuren zoals ik het wil, maar zoals u het wilt.’

Johannes 10:18 –Niemand neemt mijn leven, ik geef het zelf. Ik ben vrij om het te geven en om het weer terug te nemen – dat is de opdracht die ik van mijn Vader heb gekregen.’


Matteüs 16:21 - Vanaf die tijd begon Jezus zijn leerlingen duidelijk te maken dat hij naar Jeruzalem moest gaan en veel zou moeten lijden door toedoen van de oudsten, de hogepriesters en de schriftgeleerden, en dat hij gedood zou worden, maar op de derde dag uit de dood zou worden opgewekt.

Lucas 18:31,32 – 31 Hij nam de twaalf apart en zei tegen hen: ‘We zijn nu op weg naar Jeruzalem, en alles wat door de profeten is geschreven zal men de Mensenzoon laten ondergaan. 32 Want hij zal worden uitgeleverd aan de heidenen en worden bespot en mishandeld en bespuwd.

Johannes 12:30-32 – ‘Die stem heeft niet voor mij gesproken, maar voor u. 31 Nu wordt het oordeel over deze wereld geveld, nu zal de heerser van deze wereld uitgebannen worden. 32 Wanneer ik van de aarde omhooggeheven word, zal ik iedereen naar mij toe halen.’
Ariel een geweldig stuk, prachtig en hopelijk mogen velen dit geschenk aannemen dat Jezus in onze plaats het oordeel, de straf droeg en de prijs betaalde. :victory:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Re: KRUISIGING IS VERVLOEKING

Bericht door stropke »

Eliabe schreef:Gelovigen denken dat Christus voor onze zonden aan het kruis is gestorven.
Dus niet.... Hij is gewoon vermoord!!!
Ook denken gelovigen dat Christus weer zal terugkeren naar de aarde..... Dus niet. Zou hij terugkomen, dat schieten ze hem ter plekke af.
En dan laat ik nog de vraag open, door wie?
Gelovigen denken niet dat Christus voor de zonden stierf, nee ze weten het. Johannes de Doper bevestigde het bij de Jordaan toen Jezus kwam om gedoopt te worden zei hij toen hij Jezus zag: ‘Zie, het lam Gods, dat de zonde der wereld wegneemt.’ (Joh 1:29)

En gelovigen denken ook niet dat Jezus terugkomt, zij weten het omdat Hij het zelf gezegd heeft en bevestigd is bij de hemelvaart:
Hand 1:
9 En nadat Hij dit gesproken had, werd Hij opgenomen, terwijl zij het zagen, en een wolk onttrok Hem aan hun ogen.
10 En toen zij naar de hemel staarden, terwijl Hij henenvoer, zie, twee mannen in witte klederen stonden bij hen,
11 die ook zeiden: Galileese mannen, wat staat gij daar en ziet op naar de hemel? Deze Jezus, die van u opgenomen is naar de hemel, zal op dezelfde wijze wederkomen, als gij Hem ten hemel hebt zien varen.

Denken moet je aan een paard overlaten die heeft een grotere hoofd.
En als je Jezus ziet als een edel mens en groot voorbeeld, doch slecchts een mens dan kun je jou visie niet volhouden Want Iemand die dergelijke dingen deed en leefde zoals Hij kan niet als edel mens gezien worden als het niet waar is wat bijbel over Hem zegt.
Je moet kiezen: of Hij is wie hij zegt te zijn, en wat anderen getuigen :Gods Zoon; of zo niet is Hij ook geen groot leraar en voorbeeld, dan zou Hij een bedrieger zijn.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: KRUISIGING IS VERVLOEKING

Bericht door H.Numan »

En ik maar denken dat Johannes de Doper een wielersport arts was. :huh:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Re: KRUISIGING IS VERVLOEKING

Bericht door stropke »

H.Numan schreef:En ik maar denken dat Johannes de Doper een wielersport arts was. :huh:
Haha, du-uh [icon_lol.gif]
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Plaats reactie