Danube

Ban voor Danube?

Ja
14
48%
Nee
15
52%
 
Totaal aantal stemmen: 29

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Danube

Bericht door King George »

Neem er popcorn bij voor een volgende longread vanaf hier:
http://uitingsvrij.net/viewtopic.php?f= ... 290#p53344

Afbeelding


Trol Danube is ingehaakt als Ceteris Paribus:
http://uitingsvrij.net/viewtopic.php?f= ... 390#p53537
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Danube

Bericht door Ariel »

Spannend leesvoer. De man lijkt me behoorlijk wanhopig. Hij verliest grond.

Een poos geleden dacht ik dat ik dat hij dood was of zo, want we hoorde niks meer van hem.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Trol Danube

Bericht door King George »

Ariel schreef:
Danube schreef:
De zieke bes Ariël meent mijn privé-identiteit te hebben ontdekt. Gelukkig heeft de lieve dommerd geen flauw benul maar ze vindt het wel reuze relevant in de discussie. Dus goed blijven doorzoeken, zou ik zeggen: dat gaat je welzeker een sterk inhoudelijk argument opleveren.
Als ik jou was zou ik je telefoonnummer maar verwijderen, net zoals je Tao te King ,de boerenzoon, en de koeien die niet luppen willen uit je profiel gesneden hebt lieverd.
Page not found. Het artikel is verdwenen. Ja jongen, ze lupt of ze lupt nie
http://www.vandegraafenverwoerd.nl/nieu ... 2juni.html

Zijn telefoonnummer staat trouwens nog wel in zijn eigen profiel.
Spoiler! :
06-54284446/070-3253854
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Danube

Bericht door King George »

Maar wij hebben het orginele artikel nog.


Ja jongen, ze lupt of ze lupt nie
Spoiler! :
Afbeelding Wim Hutten, 57 jaar, bestuurssocioloog, is één van de aan Van de Graaf en Verwoerd interim verbonden adviseurs / interim-managers. Wim zijn terreinen zijn general management, organisatieveranderingen , strategievorming, HRM, training en coaching. Via managementbanen bij het toenmalige Ministerie van LNV werd hij in 1991 Directeur Sociale Zaken bij Academisch Ziekenhuis Rotterdam.

Sinds 1996 werkt hij als vrijgevestigd interim-manager / organisatieadviseur binnen de zorg (ziekenhuizen, verpleeghuizen thuiszorg), landelijke, provinciale en gemeentelijke overheid, onderwijs, veiligheidsregio’s, e.d.

Hij wordt vaak ingezet in opdrachten met een lange doorlooptijd, waarin organisatie grote veranderingen doormaken. Hij heeft bijzondere expertise op het gebied van visie en strategiebepaling, fusies, reorganisaties , organisatieontwikkelingstrajecten, strategische vraagstukken op gebied van HRM. Hij geeft workshops en wordt regelmatig gevraagd als spreker op congressen. In dit artikel deelt hij met ons enkele van zijn inzichten.

‘De tekst van het eerste hoofdstuk van de Tao Te King luidt: ‘Het Tao dat genoemd wordt, is niet het eeuwige Tao, want de namen die wij noemen, zijn geen eeuwige namen.’ In andere woorden, als je over de Tao, het scheppende beginsel, gaat praten ben je het kwijt. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor begrippen als leiderschap, samenwerken in groepen en organisaties. Voor een deel is er over te conceptualiseren – en dat moet organisatieadviseurs en interim-managers ook zeker doen – maar voor een deel blijft het een mysterie. Waarom raken organisaties soms zomaar in een goede flow en waarom soms niet? Ik weet het niet.’

‘Wat managers kunnen doen is groepen mensen zodanig beïnvloeden dat ze op een effectieve manier aan een taak werken in plaats van dat ze zich op elkaar richten. Een belangrijke vraag in het leiden van groepen is waar de samenwerking disfunctioneel wordt en wanneer de groepsleden meer met elkaar dan met de taak bezig zijn. In de praktijk werken groepen zelden geheel op dit taakniveau. Het is de ideale situatie die mensen ervaren als een groep het gevoel heeft competent te zijn en men het eens is over het beoogde doel en hoe dat moet worden bereikt. Dat geldt ook voor voetbalelftallen.’

‘Hoe goed leiderschap wordt ingevuld is afhankelijk van de cultuurfase waarin we ons bevinden. De vragen rond organiseren van begin jaren negentig van de vorige eeuw, waarop antwoorden werden gevonden als ‘Business Process Reengeneering’ en de ‘Lerende Organisatie’ zijn niet meer de vragen van nu. Je kan mensen binnen organisaties op dit moment alleen maar binden met gedeelde waarden en ambities. Het gaat om waarden als duurzaamheid, respect, authenticiteit. Goed leiderschap heeft het vermogen die gemeenschappelijk waarden en ambities te vestigen en te bewaken.’

‘Als mensen het eens zijn over hun fundamentele waarden en ambities, hebben ze geen leiding nodig. Dan leiden ze zichzelf. Het delen van fundamentele waarden en het hebben van gezamenlijke ambities zijn een krachtig sturingsmiddel. Dat zie je terug bij de zelfsturende wijkteams in de Thuiszorg van dit moment.’

‘Ik geloof in tribal leadership. Organisaties functioneren in zeker opzicht net als stammen. Binnen dat gedachtegoed onderscheidt men groepen in vijf culturele niveaus:


Niveau Motto Stemming
5 Life is great Onbevangen, blijde verwondering
4 We are great (and they are not) Trots op en verbinding met de organisatie
3 I am great (and you are not) Eenzame strijders, trots op eigen verdienste
2 My life sucks Apathie, slachtofferschap
1 Life sucks Wanhoop, vijandigheid


Leiders hebben in eerste instantie de taak groepen en haar leden te beïnvloeden om niveau 2 los te laten en te gaan acteren op niveau 3. Van daaruit kan de verbinding in waarden en ambities worden gezocht op niveau 4.’

‘Leiders verspillen heel veel energie in het afdwingen van wat ze in hun kop hebben aan ambities en opvattingen over strategie en koers. Ik ben een boerenzoon. Als ik als jochie een weerspannige koe uit de wei moest halen en haar door hard trekken probeerde mee te laten lopen, zei mijn vader altijd al: “ja jongen, ze lupt, of ze lupt nie.”

Aanbevolen literatuur:
1.Tao Te King
2.Bion, W. R. (1962). A Theory of Thinking. International Journal of Psychoanalysis 43, Parts 4-5
3.Tribal Leaderschip’ van Logan, King en Fisher Wright.


http://www.vandegraafenverwoerd.nl/nieu ... -lupt-nie/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Danube

Bericht door King George »

Cat schreef:
Ach Wim, in jouw ogen is elke islamcriticus islamofoob. Je maakt jezelf er onsterfelijk belachelijk mee. En ondertussen pleit je dagelijks voor ruimte voor een fascistoïde gedachtengoed omdat het in een religieus jasje is verpakt.

Heb je trouwens nog wat inhoudelijks te melden over Ali's scherpe kritiek op jouw claim fatsoenlijk te zijn? Want dat ben je dus ten enen male niet. Of laat je de kritiek weer gewoon op je pantser afketsen?

Ging jij trouwens niet af op FFI als Danube?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Danube

Bericht door Ariel »

Mijn hemel zeg. 239 pagina's en 363 posten van de man Wim die niet van plan was om een paar woorden vuil te maken op uitingsvrij. :thinking:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12507
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Danube

Bericht door sjun »

Beter op Uitingsvrij ter verheldering dan ergens waar het kwaad kan.
:rolleyes:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Danube

Bericht door Ariel »

sjun schreef:Beter op Uitingsvrij ter verheldering dan ergens waar het kwaad kan.
:rolleyes:
Dat is waar. Hij krijgt daar flink op zijn vet . Succes met de man. Het is even leuk, maar na een tijdje wordt je hem toch echt spuugzat. Ik ben blij dat hij daar zijn bakken met stinkende mest dumpt. Ik vermoed dat Wim niet meer van plan is om hier ooit nog een voet op het forum te zetten, want wij zijn in zijn ogen vast niet slim genoeg voor de ongewoon begaafde en Fenomenale Willem H.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Trol Danube

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
Ariel schreef:
Ali Yas schreef:Ik twijfel.
Waarom?
Ik vind Aldebaran wat socialer, erudieter en scherper. Blaatsma is wat achterbakser.
Heel goed Ali! Dat woord wilde ik net neerzetten: erudieter. En ik kan het weten, want Aldebaran is een knappe tijd met mij bezig geweest. Omdat ik nu wat Danube schrijfsels aan het doornemen ben op deze topic, kan ik niet anders oordelen dan dat hij een zwak begaafde weinig onderlegde geest is die het inderdaad leuk vindt zonder eerst na te denken onzinnige zinsopbouw te produceren. De facto is die Danube, en wat er verder bij hem van achteren uitsteekt, een vent zonder een enkele visie die zijn tijd verspilt omdat hij tot niets anders in staat is. Dus . . . laat hem. Overigens vraag ik mij af waarop hij eigenlijk afgekeurd is. Iemand enig idee?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Danube

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
sjun schreef:Beter op Uitingsvrij ter verheldering dan ergens waar het kwaad kan.
:rolleyes:
Dat is waar. Hij krijgt daar flink op zijn vet . Succes met de man. Het is even leuk, maar na een tijdje wordt je hem toch echt spuugzat.
Dat is het punt. Na een tijdje heb je zijn trucjes wel gezien en is het nieuwe eraf. Wat overblijft is een eindeloze stroom leugens en kwaadsprekerij. Sommigen van ons hebben aangedrongen op zijn uitsluiting, een enkeling is zelfs vertrokken omdat dat te lang duurde. En ik begrijp dat heel goed. Na een tijdje word je echt verdrietig van zo'n man.

Een forum is een spel, en als je er iemand bij hebt die de hele tijd valsspeelt, de andere spelers schopt en slaat en zichzelf dan ook nog om de haverklap tot winnaar uitroept, moet er door de spelleiding worden ingegrepen. Zelfs op Uitingsvrij moet dat.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Danube

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef: Een forum is een spel, en als je er iemand bij hebt die de hele tijd valsspeelt, de andere spelers schopt en slaat en zichzelf dan ook nog om de haverklap tot winnaar uitroept, moet er door de spelleiding worden ingegrepen. Zelfs op Uitingsvrij moet dat.
To catch a thief. Met dieven vangt men dieven.

Jullie maken er een enorm probleem van. Speel nog valser dan de valsspeler. Dat seniele ontoerekeningsvatbare geestelijke gedrocht dient niet serieus genomen te worden en dat doen jullie wel. Sommige scheppen er blijkbaar een genoegen in eindelijk de juiste kwelgeest gevonden te hebben. Het enige doel in Danube's leven is dat anderen hem serieus nemen doordat ze steevast op hem reageren. Wat dat betreft heeft hij alles weg van een Achterlijke (= mohammedaan). Het grote voorbeeld voor Danube is Danube zelf. Maar daar kan hij niks aan doen. Hij heeft net zo min een vrije wil als ik. De man heeft zijn leven verprutst, simpelweg door verkeerde keuzes te maken. Jammer! :unhappy: :ohmy2:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Danube

Bericht door Boudewijn Abma »

'Hans van de Mortel' schreef: Hij heeft net zo min een vrije wil als ik. De man heeft zijn leven verprutst, simpelweg door verkeerde keuzes te maken.
Dit lijkt me een contradictio in terminis.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Danube

Bericht door Ariel »

Hoi Boudewijn. :greeting2:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Danube

Bericht door King George »

Hij drukt ook, net als een hoerenloper, overal zijn neusje tegen de ramen om naar binnen te kunnen gluren.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Danube

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:Hij drukt ook, net als een hoerenloper, overal zijn neusje tegen de ramen om naar binnen te kunnen gluren.
Dat doet mij denken aan een hoer van zeker veertig jaren geleden die mij het volgende vertelde over een kerel die steeds maar heen en weer liep en ook bij haar uiteindelijk kwam informeren over de prijs (toen had je nog ouderwetse Amsterdamse hoeren). Zij reageerde toen als volgt: "Sodemieter maar op, want je kloten zullen nu wel verbrand zijn."

Ik heb in de hoerenbuurt gewerkt en ik had daar met mijn vriend Frank (we waren toen in de leeftijd van ongeveer 20 en Ariel kent hem vast wel van mijn Facebook pagina) samen een souterrain als kunstatelier, privé neukhol en feestvertier. Leuke tijd. Elke middag kwam mijn vriendin die bij De Bijenkorf werkte in haar luchpauze naar de kelder om samen met mij onder het genot van jazzmuziek de liefde te bedrijven. Dat was aan de Oude Zijds Achterburgwal, precies bij het bruggetje tegenover de beruchte Stoofsteeg waar bruine Lola (de eerste Surinaamse dikke hoer in Amsterdam) haar werkdag een zinvolle maatschappelijke invulling gaf. Zo! Dat weten we nu ook alweer. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Danube

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:Hoi Boudewijn. :greeting2:
Dat lijkt op Simon Brouwenstein.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Danube

Bericht door Boudewijn Abma »

'Hans van de Mortel' schreef:
King George schreef:Hij drukt ook, net als een hoerenloper, overal zijn neusje tegen de ramen om naar binnen te kunnen gluren.
Dat doet mij denken aan een hoer van zeker veertig jaren geleden die mij het volgende vertelde over een kerel die steeds maar heen en weer liep en ook bij haar uiteindelijk kwam informeren over de prijs (toen had je nog ouderwetse Amsterdamse hoeren). Zij reageerde toen als volgt: "Sodemieter maar op, want je kloten zullen nu wel verbrand zijn."

Ik heb in de hoerenbuurt gewerkt en ik had daar met mijn vriend Frank (we waren toen in de leeftijd van ongeveer 20 en Ariel kent hem vast wel van mijn Facebook pagina) samen een souterrain als kunstatelier, privé neukhol en feestvertier. Leuke tijd. Elke middag kwam mijn vriendin die bij De Bijenkorf werkte in haar luchpauze naar de kelder om samen met mij onder het genot van jazzmuziek de liefde te bedrijven. Dat was aan de Oude Zijds Achterburgwal, precies bij het bruggetje tegenover de beruchte Stoofsteeg waar bruine Lola (de eerste Surinaamse dikke hoer in Amsterdam) haar werkdag een zinvolle maatschappelijke invulling gaf. Zo! Dat weten we nu ook alweer. [icon_lol.gif]
Leuk verhaal. Tja, met een vrije wil kun je vanalles kiezen wat je lekker vindt. Jij houdt van hoeren. Ik niet. Zo werkt de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Danube

Bericht door Ali Yas »

Boudewijn Abma schreef:Jij houdt van hoeren. Ik niet.
Ik hou niet van ouwehoeren.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Danube

Bericht door Boudewijn Abma »

Ali Yas schreef:
Boudewijn Abma schreef:Jij houdt van hoeren. Ik niet.
Ik hou niet van ouwehoeren.
Heel verstandig.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12507
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Danube

Bericht door sjun »

Ali Yas schreef:
Ariel schreef:
sjun schreef:Beter op Uitingsvrij ter verheldering dan ergens waar het kwaad kan.
:rolleyes:
Dat is waar. Hij krijgt daar flink op zijn vet . Succes met de man. Het is even leuk, maar na een tijdje wordt je hem toch echt spuugzat.
Dat is het punt. Na een tijdje heb je zijn trucjes wel gezien en is het nieuwe eraf. Wat overblijft is een eindeloze stroom leugens en kwaadsprekerij. Sommigen van ons hebben aangedrongen op zijn uitsluiting, een enkeling is zelfs vertrokken omdat dat te lang duurde. En ik begrijp dat heel goed. Na een tijdje word je echt verdrietig van zo'n man.

Een forum is een spel, en als je er iemand bij hebt die de hele tijd valsspeelt, de andere spelers schopt en slaat en zichzelf dan ook nog om de haverklap tot winnaar uitroept, moet er door de spelleiding worden ingegrepen. Zelfs op Uitingsvrij moet dat.
Hij lijkt er zelf al geen zin meer in te hebben. Dus dan moet ik het maar dan met wat er van hem en over hem verschenen is om een typering met de nodige verwijzingen te maken waarnaar van diverse plekken kan worden doorgelinkt. Overigens nog hulde voor wat verschillende mensen daaraan gedurende enkele weken hebben toegevoegd.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Danube

Bericht door King George »

Wanneer kunnen wij verbale diarree verwachten van een nieuwe sokpop van hem?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Danube

Bericht door King George »

Niet toegestaan is.
Spoiler! :
Het plaatsen van racistische of discriminerende of anderzijds kwetsende of schokkende uitlatingen (bijvoorbeeld ,verwensingen, ernstige ziektes etc.) of linken naar dergelijke content.

Het plaatsen van al te onsmakelijke of gewelddadige foto's of tekeningen of links daarnaar.

Het speculeren over, of posten van de echte naam, signalement, afbeelding of adres gegevens van forum leden, tenzij de poster dit zelf vrijgeeft.
Wees bovendien - zoals steeds op internet - zeer voorzichtig en behoudend alvorens je privé gegevens aan iemand kenbaar te maken. Wees je ervan bewust dat dit VOLLEDIG OP EIGEN RISICO gebeurt.

Onmiddellijke verbanning van één week
Dutch FFI heeft als beleidslijn om zo weinig mogelijk te bestraffen of te bannen. Vrijheid van meningsuiting staat hoog op onze waardenlijst.

In sommige gevallen zal de moderatie echter toch onmiddellijk overgaan tot een ban van één week. Bij herhaling van de overtreding wordt de ban permanent. Dit is onder andere het geval in onderstaande situaties:

•forumgangers die énige privé informatie van andere forumleden op het forum zetten. Behoud van de privacy van ALLE forumleden staat zeer hoog op onze agenda. We tolereren NOOIT dat persoonlijke informatie wordt openbaar gemaakt, zonder de expliciete toestemming van de persoon in kwestie.

•forumgangers die bedreigingen uiten aan het adres van de moderatie (bijv. gerechtelijke stappen)
•dubbelnicks die gebruikt worden om een ban te omzeilen
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Danube

Bericht door Boudewijn Abma »

Beste King George

Mij viel vooral de volgende forumregel op:

forumgangers die énige privé informatie van andere forumleden op het forum zetten. Behoud van de privacy van ALLE forumleden staat zeer hoog op onze agenda. We tolereren NOOIT dat persoonlijke informatie wordt openbaar gemaakt, zonder de expliciete toestemming van de persoon in kwestie.
Spoiler! :
Het plaatsen van racistische of discriminerende of anderzijds kwetsende of schokkende uitlatingen (bijvoorbeeld ,verwensingen, ernstige ziektes etc.) of linken naar dergelijke content.


Bent u het met deze forumregel eens?
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Danube

Bericht door King George »

Voelt u zich aangesproken als Danube? Dubbelnick?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Danube

Bericht door Boudewijn Abma »

King George schreef:Voelt u zich aangesproken als Danube? Dubbelnick?
Nee.

Wat is uw antwoord op mijn vraag?
Gesloten