De Zoo

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

De Zoo

Bericht door Ariel »

Even snel, want ik moet weg.
Ik heb het topic de Zoo opgeheven en samen gevoegd met het cafe.

Het nieuwe topic heet nu Koetjes en kalfjes. Als iemand een betere naam kan verzinnen dan hoor ik dat graag.

Tot straks.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Zoo

Bericht door Pilgrim »

Ik vind het wel prima. Ik weet niets beters.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Zoo

Bericht door Ariel »

Ik vind dit ook niks om eerlijk de waarheid te zeggen. We hebben nu zoveel forums die niks met Islam te maken hebben. Dit moet werkelijk anders. Ik ga na denken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Zoo

Bericht door Pilgrim »

Er zijn hier volgens mij niet echt zo heel veel topics die niet Islamgerelateerd zijn. Soms is het ook gemengd. Politiek in de rubriek Nederland bijvoorbeeld heeft altijd wel ergens een raakvlak met de problematiek van de islamisering.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Zoo

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:Er zijn hier volgens mij niet echt zo heel veel topics die niet Islamgerelateerd zijn. Soms is het ook gemengd. Politiek in de rubriek Nederland bijvoorbeeld heeft altijd wel ergens een raakvlak met de problematiek van de islamisering.
Oke, maar er zijn mensen die zich enorm storen aan jouw topics Pilgrim. En ik heb geen zin in ruzie. Vandaar dat dit voor jou voorlopig een laatste niet Islamgerelateerd moet zijn.

Ik wil iedereen graag tot vriend houden maar zo wordt het erg moeilijk.

Ik heb jouw onderwerpen weer terug gezet in Topics allerhande, en ik ga dit forum weer de ZOO noemen en terug zetten.

Ik weet het nu ook niet meer.

We moeten trouwens ook opletten dat we niet steeds dubbele berichten neer zetten, en ook geen topics aanmaken die werkelijk niks met islam te maken hebben.

Ik hoop dat iedereen mee wil werken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De Zoo

Bericht door xplosive »

Er zijn genoeg fora die een hoekje hebben waar informeel persoonlijke noten van forumleden uitgewisseld kunnen worden die niet persé (althans niet direct) iets met het hoofddoel te maken hebben waarvoor het forum is opgericht.

Pilgrim heeft in mijn beleving enkele interessante (en soms mogelijk controversiële) draden gestart. Een toekomst op Mars bijvoorbeeld heeft wel degelijk een maatschappelijke relevantie voor welke kant het uitgaat met de mensheid. Vooralsnog kan ik weinig met zijn duiding van bijnadoodervaringen of toekomstvoorspellingen van mensen die voor "zieners" doorgaan. Maar wat niet is kan nog komen. Ik sta open voor wat Pilgrim wat dat betreft te bieden heeft en ik verneem graag van forumleden, die zeker ook de nodige duit in het zakje doen waar het de islam aangaat, wat hen na aan het hart ligt. Persoonlijk storen de door Pilgrim gestarte draden mij niet.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: De Zoo

Bericht door Eliabe »

Om toch bij de islam te blijven is het beter om het "kamelen en schaapjes" te noemen?
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Zoo

Bericht door Pilgrim »

Ik snap sowieso niet waarom er mensen zijn die zich storen aan topics die in de Zoo staan. De Zoo wordt doorgaans immers door de normale forummer genegeerd. :emm2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Zoo

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:. Persoonlijk storen de door Pilgrim gestarte draden mij niet.
Mij ook niet niet xplosive.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Zoo

Bericht door Pilgrim »

Dank jullie. :heart:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: De Zoo

Bericht door Eliabe »

Ariel schreef:
Oke, maar er zijn mensen die zich enorm storen aan jouw topics Pilgrim. En ik heb geen zin in ruzie. Vandaar dat dit voor jou voorlopig een laatste niet Islamgerelateerd moet zijn.

Ik wil iedereen graag tot vriend houden maar zo wordt het erg moeilijk.

Ik heb jouw onderwerpen weer terug gezet in Topics allerhande, en ik ga dit forum weer de ZOO noemen en terug zetten.

Ik weet het nu ook niet meer.

We moeten trouwens ook opletten dat we niet steeds dubbele berichten neer zetten, en ook geen topics aanmaken die werkelijk niks met islam te maken hebben.

Ik hoop dat iedereen mee wil werken.
Dit forum gaat over de islam en wat de islam teweeg brengt en niet bepaald in positieve zin. Maar alleen praten over de islam zet weinig mensen zowel binnen als buiten de islam tot anders denken. Mijn mening is dat een aantal topics waarin andere zienswijzen belicht gaan worden, waarin op een nette manier en met de nodige diepgang geschreven gaat worden, een verrijking is voor dit forum. Juist op deze manier kun je mensen op andere gedachten brengen, zeker de mensen die worstelen over en met de islam. Kijk maar eens naar het aantal gasten dat iedere dag mee zit te lezen. En is dat nu niet juist de bedoeling van dit forum? :greeting2:
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De Zoo

Bericht door King George »

Zo te lezen bestaat De Zoo nog steeds. We hebben hier toch wel eens draadjes opgestart door trol Danube hierheen verplaatst? :roll:
Laatst gewijzigd door King George op wo jun 18, 2014 3:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De Zoo

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Zelfs God heeft geen geweten

Bericht door Hans v d Mortel sr »

xplosive schreef:Er zijn genoeg fora die een hoekje hebben waar informeel persoonlijke noten van forumleden uitgewisseld kunnen worden die niet persé (althans niet direct) iets met het hoofddoel te maken hebben waarvoor het forum is opgericht.

Pilgrim heeft in mijn beleving enkele interessante (en soms mogelijk controversiële) draden gestart. Een toekomst op Mars bijvoorbeeld heeft wel degelijk een maatschappelijke relevantie voor welke kant het uitgaat met de mensheid. Vooralsnog kan ik weinig met zijn duiding van bijnadoodervaringen of toekomstvoorspellingen van mensen die voor "zieners" doorgaan. Maar wat niet is kan nog komen. Ik sta open voor wat Pilgrim wat dat betreft te bieden heeft en ik verneem graag van forumleden, die zeker ook de nodige duit in het zakje doen waar het de islam aangaat, wat hen na aan het hart ligt. Persoonlijk storen de door Pilgrim gestarte draden mij niet.
Precies zoals het hoort te zijn Xplosive! Ik ben een kankerpit, maar ik ben niet onredelijk of zal geen ruzie maken met anderen op dit forum omdat zijn of haar keuze van een nieuwe topic mij niet bevalt. Hoe komt iemand op het idee om dat te doen? ACHTERBAKS, BUITEN ZICHT OM, GAAN RECLAMEREN BIJ DE (COLLEGA) OPZICHTER. En dat allemaal onder de noemer VRIENDEN?

Dit forum is niet door mij opgesteld. Het biedt alle mogelijkheden om interessant te zijn. Het is juist heel sterk om niet uitsluitend anti-islam te zijn. Wanneer een topic mijn interesse niet heeft, laat ik het links liggen. Wat is er verdomme mis met de topic 'Mars'? Het is beslist niet mijn ding, maar wel degelijk interessant en zoals tolerante Xplosive meldt stoort hem niks wat anderen aan nieuwe topics plaatsen.

Mensen die via de achterdeur geklaagd hebben zijn INTOLERANT, die zogenaamd het grootste lef hebben en nog durven afgeven op de islam ook. Dat noem ik huichelen. Het is precies wat wij zo verafschuwen in een democratie. Al die commotie rond Zwartepiet is ontstaan door het geklaag van één neger in de samenleving die het met ons welgevallige Sinterklaasfeest niet eens is. Burgemeester Van der Laan wilde geen ruzie met zijn linkse achterban en verzon een list als oplossing voor een probleem dat niet bestaat.

Ik weet niet wie dit forum bedacht heeft – ik vind het een fantastisch forum – maar hij of zij moet wel de consequentie dragen van de mogelijkheden die dit forum biedt. Reageren op gezeik van een onredelijk intolerant iemand . . . dat is INCONSEQUENT en ONLOGISCH! Getuigt mijns inziens van geen vrije wil en toont begrip voor INTOLERANTIE!
:cry: :israel:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Ethiopisch sprookje

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hoe een Ethiopische vrouw haar man temde

Er was eens een vrouw die zich veel zorgen maakte over haar man. Hij had haar niet langer lief. Hij verwaarloosde haar en hij scheen er zich weinig om te bekommeren of zij gelukkig was of bedroefd. Daarom wendde de vrouw zich met haar moeilijkheden tot de plaatselijke toverdokter. Zij deed haar verhaal, vol medelijden met zichzelf en haar trieste omstandigheden. "Kun je me een tovermiddel geven, opdat hij mij weer zal liefhebben?" vroeg zij verlangend.

De toverdokter dacht een ogenblik na en antwoordde: "Ik zal je helpen, maar eerst moet je me drie haren brengen van de manen van een levende leeuw. Die moet ik hebben voordat ik een tovermiddel voor je kan maken." De vrouw bedankte de toverdokter en ging heen. Toen zij dichtbij huis was gekomen zette zij zich op een rots en begon na te denken. "Hoe zal ik dat voor elkaar brengen? Er is een leeuw, die dikwijls in de buurt van mijn dorp komt, dat is waar. Maar hij is woest en hij brult huiveringwekkend." Toen dacht zij opnieuw na en tenslotte wist zij wat zij doen zou.

En zo stond zij de volgende morgen vroeg op, nam een jong lammetje mee en begaf zich naar de plek waar de leeuw zich gewoonlijk vertoonde. Zij wachtte vol ongeduld. Eindelijk zag zij de leeuw naderbij komen. Nu was het ogenblik gekomen. Vlug stond zij op en, terwijl zij het lammetje op het pad achterliet, ging zij naar huis. En zo vervolgens stond de vrouw iedere morgen vroeg op en bracht de leeuw een lammetje. Weldra leerde de leeuw de vrouw kennen, want zij was iedere dag op dezelfde tijd op dezelfde plaats aanwezig met een mals jong lammetje dat zij voor genoegen daar bracht. Zij was werkelijk een vriendelijke, zorgzame vrouw.

Het duurde niet lang of de leeuw begon te kwispelstaarten als hij haar zag en dan kwam hij naderbij en liet toe dat zij hem over de kop streek en op de rug klopte. En elke dag opnieuw bleef de vrouw rustig de leeuw aaien, zachtjes en liefkozend. En toen op een dag dat zij er zeker van was dat de leeuw haar volkomen vertrouwde trok zij voorzichtig drie haren uit zijn manen en bracht die vol vreugde naar de hut van de toverdokter.

"Kijk eens," zei ze triomfantelijk bij het binnenkomen, "hier zijn ze!" En ze gaf hem de drie haren uit de manen van de leeuw. "Hoe heb je dat zo slim voor elkaar gekregen?" vroeg de toverdokter verbaasd. En toen vertelde de vrouw hem het gehele verhaal hoe zij met geduld de haren van de leeuw had verworven. Een glimlach verspreidde zich over het gelaat van de toverdokter en, zich voorover buigend, zei hij: "Op dezelfde manier als je nu de leeuw hebt getemd, zal je ook je man kunnen temmen."

* * *
Toelichting
De echtgenoot wordt hier voorgesteld als een wild dier dat getemd moet worden. De boodschap is traditioneel: wil je dat je man je liefheeft, dan lukt dat alleen met vriendelijkheid en zorgzaamheid (en - niet te vergeten - voedsel, immers 'de liefde van de man gaat door de maag').

(Bron: "Negerverhalen" samengesteld, vertaald en ingeleid door Margrit de Sablonière. Prisma-boeken, Utrecht / Antwerpen, 1961.)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie