Carnaval 2017: Sylvana Simons .

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Carnaval 2017: Sylvana Simons .

Bericht door King George »

Laatst gewijzigd door King George op wo nov 23, 2016 12:49 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Carnaval 2017: Zullen we Sylvana Simons eens gaan pesten?

Bericht door Ariel »

Nou, nou nou....Dat lijkt pesten lijkt me geen goed plan. Een Belg heeft daardoor zijn baan verloren.
Belg ontslagen na bedreigen Sylvana Simons

Een Belgische kraanmachinist is zijn baan kwijtgeraakt nadat hij racistische en seksistische leuzen over Sylvana Simons op Facebook had gezet. Dat meldden Belgische media donderdag.

De man, die werkzaam was voor staalgigant Arcelor Mittal, schreef in naam van Zwarte Piet een ’gedichtje voor die bruine griet.’ In uitgesproken bewoordingen dreigde hij Simons - fervent tegenstander van Zwarte Piet - onder meer te verkrachten. Dan zou het wel gedaan zijn met haar ’praatjes’, aldus de Belg.

Een Nederlandse vrouw die het bericht opmerkte, stapte naar zijn werkgever. Het bedrijf maakte daarna openlijk excuses op Facebook en besloot de man meteen te ontslaan. ,,Dit is in strijd met de waarden van onze onderneming en getuigt van een volledig gebrek aan respect voor anderen.”

De Belg, vader van twee kinderen uit Ertvelde, heeft zijn profiel op Facebook inmiddels verwijderd.
En die Nederlandse vrouw die de man aangaf, heeft zich gedragen als een ras echte NSB_er. Foei!!!!! Bah!!!! Wat een rot wijf.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Carnaval 2017: Zullen we Sylvana Simons eens gaan pesten?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Nou, nou nou....Dat lijkt pesten lijkt me geen goed plan. Een Belg heeft daardoor zijn baan verloren.
Schandelijk. De staalarbeiders mogen tijdens stakingen en betogingen anderen gijzelen, verwonden-verleden jaar zijn er doden gevallen-maar dat is allemaal toegestaan omdat het "sociale actie" is.
Ik wist dat in de openbare diensten een Gestapo mentaliteit heerst maar nu gaan de privé werkgevers daar ook nog in mee.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Carnaval 2017: Zullen we Sylvana Simons eens gaan pesten?

Bericht door Mahalingam »

Nu zijn sinterklaas gedichten niet een voorbeeld van verheven dichtkunst en arbeiders hebben een wat grover taalgebruik dan de gemiddelde Miep op kantoor.
Dus dat is:
"gedichtje voor die ­bruine griet"
in naam van Zwarte Piet
"dat wijf in de zak zou steken en uitleveren in de rosse buurt"
de vrouw te verkrachten "samen met zijn pieten­maatjes",
zodat het "gedaan is met al haar praatjes".

Het zou een heel gewone rap-tekst kunnen zijn.

By proxy is Sylvana nu ook een femme fatal gebleken voor een hardwerkende arbeider die nu brodeloos gemaakt is voor een hoger doel.
Tja, zo doen we dat tegenwoordig: is de Legal Jihad niet mogelijk dan gaan we de werkgever aanpakken. Wat vind de machinistenvakbond daarvan?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Carnaval 2017: Zullen we Sylvana Simons eens gaan pesten?

Bericht door sjun »

I was banned from Facebook for writing about Facebook censorship!

Rebel Media

Leer ervan en mijdt Facebook het controle instrument bij uitstek, opdat het uiteindelijk verwordt tot een elkaar bevestigende club meepraters. Een weinig hoogstaand spotdicht op Sylvana S. vind ik nog heel iets anders dan bedreiging. Het is nergens voor nodig om het schaap over de dam van AKP-Holland te bedreigen. Ze heeft zichzelf al vooroordeeld tot ontmoeting met een meewarige blik waar ze komt en kan zich eigenlijk alleen nog wentelen in de slachtofferrol. Mij lijkt het heel vervelend om dat nog minstens dertig jaar te moeten doen dus laat ik haar maar gunnen dat ze er in elk geval zèlf geen weet van heeft.
Laatst gewijzigd door sjun op vr nov 18, 2016 5:46 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Carnaval 2017: Zullen we Sylvana Simons eens gaan pesten?

Bericht door King George »

'Dit lied gaat wél over Sylvana'

Gepubliceerd op 17 nov. 2016

Johnny Gold, zanger van intelligente titels als 'Daar mot een piemel in' en 'Houdoe heee', heeft vandaag vol trots tegen BNdeStem gezegd dat hij wél een liedje over Sylvana Simons heeft gemaakt. Dit in tegenstelling tot Rob van Daal, wiens carnavalsnummer 'Oh Sylvana' echt totáál niet over Simons zou gaan.
Johnny Gold, die eigenlijk gewoon Kees Verlee heet, zegt dat hij niet bang is voor de advocaten van de DENK-dame en zelfs hoopt dat ze er een zaak van maakt. Ook ligt hij niet wakker van de mensen die hem boze reacties op het nummer hebben gestuurd. Bovendien is het gewoon normaal om "daar moet een piemel in" te roepen, want dat doen ze langs het voetbalveld ook altijd. Eh, juist.

Mocht u nog twijfelen of Gold zelf een voor- of tegenstander van Zwarte Piet is, moet u maar even luisteren naar onderstaande oorziekte.

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Carnaval 2017: Zullen we Sylvana Simons eens gaan pesten?

Bericht door King George »

Jihad Tube is kwistig met het verwijderen van Oh Sylvana. Hoe lang zal deze variant mogen blijven staan?

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Carnaval 2017: Zullen we Sylvana Simons eens gaan pesten?

Bericht door Mahalingam »

Dat is nog eens service (dankzij Asscher?). Meestal gaat men aangifte doen bij de politie en dan volgt soms onderzoek. Het kan ook omgekeerd.
"Er is een onderzoek begonnen, omdat Sylvana Simons heeft laten weten dat ze aangifte wil doen."

Dat gaat over al die filmjes van diverse makers.
OM onderneemt actie, zoekt naar maker filmpje Simons
Ook speelt voor het OM mee dat Simons een publiek persoon is. Sylvana Simons is kandidaat-Tweede Kamerlid voor de politieke beweging DENK en ze presenteerde eerder radio- en televisieprogramma’s. Ze is een fel tegenstander van Zwarte Piet. De partij van Tunahan Kuzu maakt zich zorgen over de veiligheid van Simons, en gaat daar dinsdag over praten met overheidsdiensten.
Wie weet krijgt ze wel bewaking net zoals Ayaan ooit. Twee lijfwachten voor haar en twee achter haar. Overal. En een bewakingscontainer voor haar huis. En een gepantserde auto met chauffeur.

Of misschien net zoals Sinterklaas, omringd door Zwarte Pieten.
Of net zoals Pim Fortuin?

http://www.elsevier.nl/nederland/achter ... er-404597/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Carnaval 2017: Zullen we Sylvana Simons eens gaan pesten?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:Jihad Tube is kwistig met het verwijderen van Oh Sylvana. Hoe lang zal deze variant mogen blijven staan?
Van mij mag het. En naar ik verwacht tot aan de verkiezingen in 2017. In februari hebben we natuurlijk eerst nog het carnaval. En dan zal deze dijen kletsende meezinger in vele kroegen uit luidruchtige dorstige kelen klinken.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Carnaval 2017: Zullen we Sylvana Simons eens gaan pesten?

Bericht door Mahalingam »

In een interview uit de tijd voor het Carnaval liedje (en bijbehorende filmpjes) zegt Sylvana: ‘Ik ben nog net niet fysiek aangevallen’.
Toen ze dit zei was ze dus al onder invloed van de DENK-ideologie.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Carnaval 2017: Zullen we Sylvana Simons eens gaan pesten?

Bericht door Ariel »

Sylvana krijgt veel te veel aandacht. Eigenlijk moeten we haar massaal negeren. We moeten haar dus niet negeren, maar negeren.

En al die idioten moeten stoppen om video's en liedjes van haar te maken. Dat is te veel eer.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Carnaval 2017: Zullen we Sylvana Simons eens gaan pesten?

Bericht door Mahalingam »

Dat onderzoek naar het filmpje loopt vlot. De maker is een brave huisvader (37 jaar te Kudelstaart) die dacht leuk te zijn met een satirsch filmpje en dat is mislukt. Sorry.
Gisteravond gaf het openbaar ministerie van Amsterdam aan een onderzoek te starten naar de maker van een filmpje waarin Sylvana Simons wordt bedreigd. De man meldde zich op 22 november in de ochtend aan een politiebureau en is daar aangehouden. Hij is in verzekering gesteld en wordt verhoord.
https://www.politie.nl/nieuws/2016/nove ... imons.html

De inhoud van de webstek van "Manuel Steldens" is opgedoken.
Volgens de NOS blijkt daar uit (na wat googelen) dat
"Uit onderzoek van de researchdesk van de NPO blijkt dat de man geregeld racistische en islam-kritische video's online zette. Zo plaatste hij een filmpje waarin Allah wordt afgebeeld als varken."
Moeten we nog duidelijker zijn? De man is een fout mens.
Dat filmje is 'Allah weet het beter'.
Maar kijken we verder: een hele zwik Sesamstraat, Jiskefet en Scooby Doo-video's stonden. Een video van Ayaan en een fragment Knevel & Van den Brink.
Laatste activiteiten (op dat filmpje na) dateren van 2 jaar geleden.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _pauw.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Carnaval 2017: Zullen we Sylvana Simons eens gaan pesten?

Bericht door King George »

Er wordt maar weer heel wat racisme, discriminatie en zo afgejankt in die media.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Carnaval 2017: Zullen we Sylvana Simons eens gaan pesten?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Sylvana krijgt veel te veel aandacht.
Dat is ook helemaal van top tot teen haar bedoeling. Ik ken geen vrouw die zo vaak van aangezicht verandert als Sylvana. Dan kan het haast niet anders dan dat zij als eerste en belangrijkste vrouw van Nederland wil opvallen. En alsof dat nog niet genoeg is staat haar grote lippenmond geen ogenblik stil. Zij zal vast niet egoïstisch zijn, maar des te meer egocentrisch als zij maar het woord kan voeren. Zij heeft heel handig het stokje van artistieke homolul Quinsi Gario overgenomen. Van hem hoor je niks meer. Waarom zit hij niet steeds bij Pauw aan tafel in plaats van Sylvana die afstamt van het mooiste apenras dat de evolotie ons gebracht heeft? Omdat hij heel wijselijk de pijp aan maarten heeft gegeven.
Eigenlijk moeten we haar massaal negeren. We moeten haar dus niet negeren, maar negeren.
Helaam juist.
En al die idioten moeten stoppen om video's en liedjes van haar te maken. Dat is te veel eer.
Ach, ik hoorde net op de radio een Belgische sociaal wetenschapper terecht opmerken dat Nederland het walhalla van de tolerantie is en niks opheeft met racisme. Ook Pechtold gaf ook nog wat antwoorden op vragen. Op de vraag of hij een beter mens was dan Wilders antwoordde hij:
Spoiler! :
NEE.

Een simpel NEE zonder verdere uitloop. Siert dat dan nu de man? Ik heb zo mijn twijfels. Wanneer je in herhaling Wilders van haatzaaien hebt beschuldigd dan ben je zelf ook een haatzaaier als je je zelf geen beter mens waant.
Velen mogen best hun mond gaan spoelen (ik ook) maar daarom zijn wij nog geen uitgesproken racisten en haatzaaiers. Het is al vaak aan de orde geweest op FFI. Dat walgelijke arrogante zooitje uit de linkse luiwammeshoek wil ons met alle geweld dit stigma opdringen. Een puur marxistische methode om ons monddood te krijgen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Carnaval 2017: Zullen we Sylvana Simons eens gaan pesten?

Bericht door Mahalingam »

Nagekomen bericht:
De 27-jarige Kudelstaarter van het filmpje is na het verhoor gewoon naar huis gestuurd. (dus geen huisarrest of enkelband) Hij moet zich voor de rechter verantwoorden voor bedreiging. Wanneer dat zal zijn, is nog niet bekend.

De vraag is nu: gaat dit proces vlak voor de verkiezingen in gang of erna?
Waar spint D666 het meeste garen bij?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Carnaval 2017: Sylvana Simons .

Bericht door Mahalingam »

Al eerder was Kudelstaart in het nieuws vanwege Boze Moslims.

Allah Snackbar !
http://www.dumpert.nl/embed/6504892/bcf12d93/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Carnaval 2017: Sylvana Simons .

Bericht door King George »

Wat is nou eigenlijk het probleem met een plaatje compileren in een carnavalsliedje op YouTube? Niks bedreiging!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Carnaval 2017: Sylvana Simons .

Bericht door Ariel »

[icon_lol.gif] In dat dorp Kudelstaart (9000 inwoners ) wonen tamelijk veel anti islamieten . Ik had nog nooit van dat dorp gehoord, en ik dacht dat het dorp Kudelstaart ( door zijn carnavaleske naam) in Brabant of Limburg zou liggen. Maar nee. Het ligt in Noordholland, onder de rook van Amsterdam.

En verder heeft het dorp bekende of voormalige bekende inwoners. Geen wonder dat de mensen daar zo creatief zijn.

André van Duin heeft er een vakantiehuis
Corry Vonk (1901–1988), cabaretière en revueartiest
Wim Kan (1911–1983), cabaretier en komiek
Bob de Jong (1976), schaatser
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Carnaval 2017: Sylvana Simons .

Bericht door Pilgrim »

Jean Wanningen pakt Sylvana Simons aan: ‘Racisme? Pleur op!’

Door Jean Wanningen, 23 november 2016

Afbeelding
Foto: Sylvana klaagt steen en been over een website die haar kritisch volgt. Bron: Screenshot Pauw / VARA.

Gisteravond zag ik mejuffrouw Sylvana Simons bij Pauw. Geschminkt als een diva hing zij daar de vermoorde onschuld uit. Deze dame vindt dat ‘alle blanken medeplichtig zijn aan slavernij en de onderdrukking van zwarten’, zo heeft ze ooit beweerd. Eerdaags heeft Mw. Simons onsmakelijke, en laat daar geen misverstand over bestaan, volstrekt abjecte – reacties ontvangen en wordt daarom ‘zichtbaar en onzichtbaar’ beveiligd. Helemaal prima. Ze wilde hierover niet met de pers praten, maar wel aanschuiven bij Pauw. De strategie om aandacht is gelukt.

Toch heb ik meerdere keren mijn wenkbrauwen moeten fronsen tijdens haar optreden bij Pauw, gisteravond. Dat kwam ook door de tafelschikking, de keuze van de gastheer. Naast Sylvana was er wachtgeldtrekker Tofik Dibi, die het vanzelfsprekend met haar eens was en een gekleurde presentatrice. Verder zat er niemand die een kritisch tegengeluid kon of wilde laten horen. Succes verzekerd. Nou ja, succes? Ik denk niet dat dit soort eenzijdige discussies bijdragen aan een groter begrip voor de standpunten van mensen als Mw. Simons.

Wat me stoort aan de media-optredens van Mw. Simons is, dat deze miss Nobody weliswaar veel aandacht krijgt, maar dat haar bijdrage aan de zogenaamde ‘maatschappelijke verbinding’, waar haar DENK-partij zo prat op gaat, juist door haar overdreven optreden de facto het omgekeerde bereikt van wat – althans op papier – wordt beoogd: een grotere tolerantie voor de gekleurde medemens. Als je niet verder komt met te zeggen dat alle blanken per definitie ‘een witte schuld’ met zich mee torsen, dan ben je polariserend bezig, zeker als mensen die het daar niet mee eens zijn worden weggezet als ‘racisten’.

Het zich afzetten door mensen als Mw. Simons tegen de vermeende superioriteit van het blanke ras staat niet ook niet op zichzelf, het is een veel breder maatschappelijk fenomeen, overgewaaid uit Amerika. Kijk bijvoorbeeld hoe de Utrechtse hoogleraar sociale en culturele antropologie Gloria Daisy Wekker tekeer gaat tegen ‘de blanke erfzonde’ of kijk naar de felle reacties van een gekwetste minderheid tegen kindervriend Zwarte Piet. Het thema ‘racisme’ is tegenwoordig klaarblijkelijk hot in Nederland. Maar is dat wel terecht? Los van enkele verwarde idioten, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat vrijwel alle Nederlanders een hoge mate van tolerantie jegens andere rassen, of moet ik zeggen: nationaliteiten?, ontplooit. Het verwijt van Mw. Simons dat ‘alle blanken medeplichtig zijn aan slavernij en de onderdrukking van zwarten’ vind ik dan ook een bizarre stellingname.

De door ons belastinggeld betaalde Jeroen Pauw ging evenwel instemmend buigend mee in de klaagzang van Simons, zonder echt kritische vragen te stellen. Daarmee neemt hij politiek stelling en dat is voor een objectieve interviewer een doodzonde. Want meneer Pauw had ook kunnen vragen wat er eigenlijk mis is met de algemene houding van Nederlanders jegens streepje-Nederlanders. Dat deed hij niet. Ik denk dat die houding jegens nieuwkomers in Nederland juist uitermate tolerant is. Misschien wel te, gelet op de geringe mate van dankbaarheid bij vele allochtonen.

Maar dat onderscheid met autochtonen schijnen we niet meer te mogen maken. Iedereen die beschikt over een Nederlands paspoort, al dan niet aangevuld met een andere nationaliteit, mag zich hier Nederlander noemen. Mw. Simons vroeg zich daarom niet toevallig af wat die Nederlandse identiteit dan wel is. Zij is immers ook in Nederland geboren en dus Nederlander. In dit verband raad ik Mw. Simons aan het boek van wijlen professor Pim Fortuyn te lezen: ‘De Verweesde Samenleving’ (al uit 1995, met update uit 2001). Daarin wordt glashelder uitgelegd waaruit die Nederlandse identiteit bestaat.

De ondertiteling van dat boek luidt: ‘Een vurig pleidooi voor meer aandacht, liefde en respect voor de kernnormen en -waarden van onze eigen cultuur.’ Ik zou tegen mensen als Mw. Simons willen zeggen: lees dat boek! En denk daarna even tien seconden na voordat je allerlei ongefundeerde of in elk geval zeer subjectieve meningen verkondigt. Dat brengt geen verbinding in de samenleving teweeg. Racisme? Pleur op!

http://www.dagelijksestandaard.nl/2016/ ... -pleur-op/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Carnaval 2017: Sylvana Simons .

Bericht door Pilgrim »

Het Sylvana jankmodel

Door Joost Niemoller, 23 november 2016

Moslims zijn in onze wereld altijd gekwetst. Negers doen ook vaak gekwetst. (Gelukkig niet allemaal.) Er zijn trouwens ook veel Nederlanders die graag gekwetst doen. Oeps, zei ik nu ‘Nederlanders’? Dat is natuurlijk weer heel kwetsend voor al die ‘gekleurde Nederlanders met een andere achtergrond’ (zeg geen ‘allochtonen’ want dat is kwetsend) die nu het gevoel krijgen dat ze ‘eigenlijk niet echt mogen meedoen om wat ze zijn.’

Nu hebben we in het middelpunt de vlees geworden gekwetstheid Sylvana Simons. Ze wordt bedreigd. Ze moet leven in een wereld vol vreselijk racistische Nederlanders die eigenlijk het liefste willen dat ze gelyncht wordt, en daarom daar een plaatje van maken.

Er zijn natuurlijk ook Nederlanders die niet openlijk racistisch zijn. Maar die zijn onderhuids racistisch. Kijk nou zo’n Jeroen Pauw, sorry dat ik weer over hem begin. Hij buigt zich teder begrijpend voorover, hij wil echt alles doen, echt alles om te begrijpen wat er dan diep in hem fout is.

Maar het is niet genoeg.

Het is nooit genoeg.

Want het is het perfecte businessmodel. Het jankmodel.

Wie in Nederland een slachtoffer is, die wint. Wie een dader is, verliest.

Met de kwetscultuur valt geld te verdienen, en bovenal –want nog belangrijker- aandacht te vergaren. Dat komt omdat Nederlanders het heerlijk vinden dat ze daaraan ‘ergens diep’ schuldig zijn. Nederlanders gaan dan dingen aanbieden. Zwarte Piet weg. Het woord ‘allochtoon’ weg. Niet meer ‘neger’ zeggen (waarom eigenlijk niet?) maar ‘gekleurde Nederlander.’ Jezelf niet meer ‘blank’ noemen, maar jezelf nog verder wegcijferen en je daarom ‘wit’ noemen.

Zo tevreden?

Doe niet zo uit de hoogte! Zien jullie niet hoe gekwetst we zijn?

Eh, nee. Maar dat komt misschien door mijn zelfingenomen westerse perspectief?

Nee, het zit veel dieper! Nederlanders waren vroeger slavendrijvers, weet je dat wel! Daarom zijn jullie nu rijk!

Eh... Volgens mij ligt dat wat anders.

Zie je, daar ga je alweer! En dat is voor ons dus kwetsend. Omdat wij weten hoe jullie eigenlijk over ons denken!

Eh...

Geef je dat niet toe? Begrijp je niet hoe kwetsend dat is voor ons, nazaten van slaven?

Sorry.

LEKKER MAKKELIJK!

Dus het komt nooit goed?

Nee, nooit!

Er zijn best wel veel Nederlanders die het een heerlijk gevoel vinden dat ze van binnen zo slecht zijn. En dat vind ik eigenlijk het ergste. Dat de Sylvana’s van deze wereld dit uitbuiten, ach geef ze eens ongelijk. Wat werkt dat werkt.

Maar wij zouden beter moeten kunnen. Wij, de ‘witten.’ Want ooit waren we niet zulke mietjes.

Hoe gaat het nu verder met Sylvana? Nou, heel goed. Ze krijgt beveiliging. Ze is nu steeds bedreigd en beledigd. Televisieprogramma’s zullen haar altijd blijven uitnodigen, om begrijpend te knikken en te zwelgen in die zalige schuld. Ze krijgt een zetel in de Kamer en zal heel veel over zichzelf blijven praten. Iedereen in de media zal dit heel belangwekkend vinden. Veel mensen zullen boos zijn en grapjes maken over haar, in de sfeer van Zwarte Piet dit en dat. Dat zullen soms nogal domme grapjes zijn, of eigenlijk helemaal geen grapjes. Want niet iedereen is goed in grapjes. Dat bevestigt de gedachte dat eigenlijk alle Nederlanders racisten zijn. Er worden mensen opgepakt. Het wordt van kwaad tot erger. Iedereen rolt over elkaar heen en wijst elkaar aan als racist. We worden een nog sacherijniger kutland dan we al zijn door al die multicul en het gaat nergens meer over. Zeker niet over de echte problemen. Zoals de massamigratie en de islam. Het gaat alleen nog maar over Sylvana. Dit is het Sylvana jankmodel.

Weten jullie trouwens nog wie Quinsy Gario was? Dat is iemand die nu helemaal niet blij is met Sylvana. Want het gaat niet meer over hem.

http://joostniemoller.nl/2016/11/het-sylvana-jankmodel/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Carnaval 2017: Zullen we Sylvana Simons eens gaan pesten?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:
Afbeelding
Ik heb het betreffende interview gelezen. Een interview van 15 jaren geleden. Een triest verhaal van een vrouw die hunkert naar warmte en begrip. Ik ga nu geen medelijden met haar krijgen, maar wel het begrip tonen waar zij zo om verlegen zit. Ach, ieder mens is anders. Geen vrije wil. Echt waar. Ze is eerlijk open en spontaan. Daar wringt dan ook direct de schoen. De schoen van Zwartepiet. Onzin. Ik snap er eigenlijk niks van. Of toch weer wel. Ik heb er al vaak genoeg over geschreven. Misschien op de mij overbekende sarcastische manier, maar dat is niet mijn schuld. Dat is de schuld van de domme mens, die net zoals ik geen vrije wil heeft. Nu ga ik fantaseren en dat mogen jullie straks ook doen. Wie het weet die mag het zeggen. Ik zeg dit:

Witte negers moeten nog uitgevonden worden.

Ik heb het eerder verteld: negers zijn anders dan blanken. Ik ben geen racist of misschien toch wel. Ik weet het eigenlijk niet. Wat ik wel weet is dat negers een soort olifantenhuid hebben. Wanneer zij gecremeerd worden doet de verbrandingsoven er drie keer of nog langer over. Wat heeft dit met Zwartepiet te maken? Geen idee. Ik kan het niet uit haar levensverhaal opmaken. Ik heb het sterke vermoeden dat zij hunkert naar de liefde van een blanke man. Zij is enigszins gecompliceerd. Of druk ik mij nog te voorzichtig uit? Hoe dan ook is zij een aparte verschijning die zich met smaak weet te presenteren als vrouw. Eerlijk is eerlijk. Het interview vond ik alleszins de moeite waard.

Het verhaal is leesbaar gemaakt door Hans van de Mortel, overigens zonder inhoudelijke wijzigingen aan te brengen in de tekst van de leerling journaliste van De Volkskrant.
Sylvana Simons
Dutch queen of R & B; werd ze in haar TMF-tijd wel genoemd. Sylvana Simons - sinds een halfjaar te zien in RTL live - is nog altijd een van de weinige donkere presentatoren op de Nederlandse tv.

Door Milou van Rossum - 13 januari 2001. De Volkskrant.

Anderhalf jaar geleden stapte ze naar de leiding van TMF en zei: "We moesten er maar mee ophouden." Vier jaar lang was ze als dj en interviewer een van de gezichten van de muziekzender geweest, haar Sylvana's soul had R & B in Nederland op de kaart gezet. Maar de Dutch queen of R & B, buiten beeld een moeder van twee kinderen met al een heel leven achter zich, voelde zich te oud geworden voor haar publiek. Bovendien: ze wilde de diepte in.

“Meestal was het: ik kwam, sprak wat in en ging weer. Dat werd een beetje saai. Het werd het infameuze Sexquiz on the beach, een spelprogramma waarin jongens op de tast aan de borsten hun vriendin moesten herkennen, en weetjes als 'gezond sperma heeft de geur van jonge kastanjebloesem' werden geponeerd. Diepte? Ik ben er nog steeds heel blij mee. Je moet eerst kruipen voordat je kunt lopen. Voor mij was het de ultieme kans. Het was een andere manier van televisie maken dan ik gewend was. Met meerdere camera's en een regisseur. Het ging nergens over, maar dat hoefde ook niet. En iedereen die naar het programma keek, zei: ‘Ik vind het een heel stom programma, maar jou heel goed.’”

Ze is nog altijd een van de weinige donkere presentatoren op de Nederlandse tv. En daardoor tegen wil en dank een boegbeeld van de Surinaamse gemeenschap.

“Ik word geacht koste wat het kost solidair te zijn met mijn kleurgenoten en mijn landgenoten, terwijl Suriname voor mij net zo ver weg is als voor de meeste witte Nederlanders.”

Zo trok ze onlangs stevig van leer tegen de zwarte man in Veronicablad, de plek waar ze zich na een korte periode bij Playboy (“Hartstikke stoer, als vrouw voor de Playboy schrijven, jammer dat het ophield”) uitleeft als columnist.

“Zijn soort is in de minderheid en omdat hij overal aan zijn trekken kan komen, maakt hij zich over het algemeen geheel niet druk om wat zij voelt, denkt of wil. Hij is meestal al vanaf jonge leeftijd bezig een harem te vormen, en een nieuwkomertje dat begrip eist is zo vervangen. Voor een zwarte man gaat kwantiteit boven kwaliteit. Als je op zwarte mannen valt, heb je echt een probleem. Vrouwen, wit en zwart, die op zwarte mannen vallen, zijn vaak alleen en lopen tegen dezelfde dingen aan. Ontrouw, onbetrouwbaarheid, het onvermogen van die mannen om over gevoelens te praten, of een keer tegen hun vrienden te zeggen: ‘Ik blijf vanavond thuis, want ik kook en daarna gaan we samen een potje scrabbelen.’ Want dat is niet cool.”

“Een Nederlandse vriendin van mij had een donkere vriend. Zijn samen op vakantie geweest en noem maar op. Krijgt ze opeens een telefoontje van hem, blijkt hij op het punt te staan met een ander te trouwen. Waar komt dat gedrag vandaan? Uit onze geschiedenis. In de Surinaamse cultuur is het heel normaal dat je als vrouw je kinderen helemaal alleen opvoedt en ook nog werkt. Dat gaat al eeuwen zo. Het is niet vreemd als iemand vraagt: ‘zie je de vader nog?’ Als je ook nog samenwoont, nou, dan is het helemaal mooi meegenomen. Maar zwarte vrouwen beginnen zich nu te realiseren: ‘Hé, wat ik doe, is eigenlijk heel knap. Ik wil daar waardering voor.’ Zwarte mannen moeten nog een inhaalslag maken, net zoals witte mannen eerder gedaan hebben. Ze zitten behoorlijk in de knoop met zichzelf. Ik zou dolgraag een zwarte man willen ontmoeten die niet geïntimideerd is door mijn succes of mijn intelligentie of het feit dat ik meer verdien, die op zaterdag meehelpt met de boodschappen. Donkere mannen vind ik aantrekkelijker, spannender, in elk opzicht stukken lekkerder. Maar misschien ook juist doordat je ze nooit helemaal kunt krijgen. Niets zo leuk als de buit proberen binnen te halen. Zijn zwarte mannen gewelddadiger? Ik heb de indruk van wel. Maar het is een gevaarlijke uitspraak. Helemaal als ik het zeg. En je kwetst mensen met dit soort generalisaties. Mijn laatste vriend is érg zwart, maar die is absoluut niet gewelddadig. Aan de andere kant: als je niet generaliseert zeg je weer niks. En eh, ik ga het niet goedpraten omdat ik het zelf heb meegemaakt, maar het komt voort uit erg veel onzekerheid, onkunde om je op een andere manier te uiten. Het heeft ook te maken met hoe je als vrouw over jezelf denkt. Op het moment dat een man achteraf sorry zegt, zeg jij: ‘het geeft niet.’ En als je dat zegt, doet hij het de volgende keer weer, want het geeft niet, ik ben toch maar een voetveegje. En ik denk dat het ook een soort verslaving is. Ik ben weleens bang dat ik moeite heb met rustige, voortkabbelende relaties.”

Toen ze anderhalf was, verhuisde ze van Paramaribo naar Nederland. Aanvankelijk was het Amsterdam, ruim tien jaar later werd het Hoorn. Sylvana had er net zo'n jeugd als haar vriendinnetjes: balletles, een eigen pony, een vader en een moeder die bij elkaar waren. Allemaal dingen die haar broers en zussen niet hadden. Zestien heeft ze er. Haar vader, een boekhouder, had al vijftien kinderen bij andere vrouwen, haar moeder (die bij IBM werkte) een bij een andere man. Sommigen leerde ze pas na jaren kennen - kwam er een keer een leuke jongen over de vloer, bleek het een broer uit Suriname te zijn. Vijf van haar broers en zussen heeft ze nog nooit ontmoet. Het ging niet thuis. Ze was 'vroegrijp, eigenwijs en onhandelbaar'. Wilde niet leren, alleen maar dansen. Ze begon haar middelbare schoolcarrière op het vwo, maar stapte over naar achtereenvolgens de havo, de kappersschool en de balletacademie, maar maakte niets af. Constant ruzie met haar vader die ook nog van een heel andere generatie was - hij was al 43 toen Sylvana geboren werd.

Op haar 15de liep ze weg, om bij een van haar halfzussen in Amsterdam te gaan wonen. Een wilde tijd. Ieder weekend stappen.
Ze was 20 en net aangenomen op de theaterschool - afdeling show en musical - toen ze merkte dat ze zwanger was. De vader kende ze uit het uitgaansleven.


“De eerste drie maanden was hij heel lief voor me. Vrouwen zeggen altijd: ‘als hij een vinger naar me uitsteekt, is het afgelopen.’ Maar het sluipt erin. Ik was natuurlijk jong en onzeker, en op zoek naar iemand die van me hield, maar ik ken ook oudere vrouwen die het is overkomen. Het wordt een situatie die je normaal gaat vinden. En hij kon natuurlijk ook heel lief en gevoelig zijn. Op de meest onverwachte momenten kon het beginnen. Hij sneed zich een keer met een stanleymesje, en ging compleet door het lint. Terwijl ik hem al had gewaarschuwd dat hij gevaarlijk bezig was. En je bent voortdurend op je hoede, je probeert je zo te gedragen dat het niet gebeurt, al kan dat helemaal niet. Pas na drie jaar had ik moed verzameld een eind aan de relatie te maken. Opeens dacht ik: wat ga ik mijn kind bieden? Wat ga ik hem laten zien? De vierde keer zette ik door. Ik heb hem gevraagd een boodschapje te doen en ik was weg.”

Maar toen begon de ellende pas goed: hij stalkte haar, en als hij haar te pakken kreeg sloeg hij haar harder dan tevoren. Ze dook onder op een zolderkamertje, en liet anderen haar kind halen en brengen als hij naar zijn vader ging. Tijdens een van die bezoekjes kreeg hun zoontje Salvatore een ernstig ongeluk. Hij trok een pan kokend water van het fornuis. 60 procent van zijn lichaam verbrandde, en hij moest naar het brandwondencentrum in Beverwijk.

“Daar lag mijn baby'tje, pas een jaar oud, onder zo'n groen laken, opgezwollen, zijn huid helemaal open. Het deed zo'n pijn dat ie niet kon huilen, alleen maar piepen. Hij is een week in levensgevaar geweest.”

Drie maanden moest hij in Beverwijk blijven. Wanneer Simons na het bezoekuur naar buiten kwam, wachtte haar ex haar op en bedreigde haar. Vlak nadat Salvatore, die overigens geheel genezen is, uit het ziekenhuis werd ontslagen, maakte zijn vader een eind aan zijn leven.

“Hij ging naar bed en is niet meer wakker geworden. Het is nooit officieel vastgesteld, maar ik weet dat het zo was, hij had het al drie keer eerder geprobeerd voordat ik hem leerde kennen. En hij voelde zich verantwoordelijk voor het ongeluk, hij bleef het maar zien gebeuren. Dat was ondraaglijk voor hem. Voor mij was zijn dood een enorme bevrijding. Ik durfde eindelijk weer naar buiten.”

De jaren met de vader van Salvatore waren in een soort waas voorbijgegaan, maar ze had al die tijd gewoon doorgewerkt - ze was danseres in discotheek iT, danste bij Nederlandse house acts, en speelde mee in reclamespotjes.
Lex Harding benaderde haar toen voor TMF, dat destijds alleen nog in Gouda te zien was.


“Voor ik begon heb ik tegen mijn toenmalige vriend, de vader van mijn dochter, gezegd: ‘Laten we het hier even over hebben, want dit gaat nogal wat consequenties hebben.’ Maar je kunt praten wat je wilt, als het losbarst blijkt dat je er van tevoren geen idee van kunt hebben.”

Binnen een jaar was ze net zo bekend als de sterren die ze interviewde. Luid giechelende pubers die haar aangaapten als ze een hamburger bij McDonald's bestelde, gegil toen ze dacht lekker topless aan het strand te gaan liggen.

“Maar ik geniet van belangstelling. Je kunt klagen en zeggen dat het zo vervelend is dat ze bij de bakker allemaal naar je toe komen, maar het is heel fijn als iemand zegt dat ie het zo leuk vindt wat je doet. Voor mijn vriend was het minder. Hij had zelf behoefte aan dat soort aandacht. Dan is het wel heel vervelend als iedereen de hele tijd over je vriendin wil praten. En televisie is een beetje heilig. Alles moet ervoor wijken.”

Haar tweede relatie bleek niet bestand tegen de roem.

“Hij ging vreemd, was emotioneel niet thuis.”

Ze stortte zich nog een keer volledig op de liefde. In haar laatste jaar TMF woonde ze met haar kinderen in Londen, bij haar Engelse profbokser, die ze na vier maanden verliefdheid gevolgd was.

“In het begin, toen alles rozengeur en maneschijn was, kon ik af en toe zo maar in huilen uitbarsten als we samen op de bank zaten. Het klopt niet, het klopt niet. Ik vond het moeilijk om ervan te genieten, dacht dat er wel weer iets op de loer zou liggen.”

Amper een jaar later was ze terug in Diemen.

“Ik heb lang gedacht dat ik teruggekomen ben omdat ik toch niet helemaal tevreden was met de relatie. Ik was opeens ook ontzettend afhankelijk. Als ik ergens heen wilde, moest ik hem vragen hoe ik er moest komen. Maar het kwam vooral door mijn werk - je kunt geen carrière opbouwen vanuit het buitenland. Mijn manager zei: ‘Ik wil alles voor je doen, maar dan moet je wel hier zijn.’ Mijn vriend is ook een van degenen geweest die me hiernaar toe heeft geschopt. ‘Ga nu maar’, zei hij, ‘je wordt er gek van dat de telefoon niet constant voor je gaat’.”

Ze ging, en zei meteen haar baan bij TMF op. Een besluit dat op weinig weerstand stuitte.

“Ook omdat ik een jaar van tevoren had verteld dat ik het niet meer jaren wilde doen. Maar er is nog steeds geen vervanging voor Sylvana gevonden.”

Haar terugkeer naar Nederland betekende min of meer het einde van haar laatste vaste relatie.

“We zien elkaar ongeveer een keer per maand, maar ik leef de afgelopen anderhalf jaar eigenlijk als een single.”

Zijn mannen weleens bang voor je?
“Story of my life! Enorm, ontzettend. Maar wat doe je eraan? Een vriend zei: ‘Als ik jou zie, zie ik een hele rij waarschuwingslichtjes boven je hoofd. Niet doen! Niet doen!’ En mannen durven niet te geloven dat ik hun trouw zal zijn, dat ik bij hen zal blijven. Mijn Engelse vriend vroeg me laatst: ‘Als ik in een rolstoel zou zitten, zou je dan ook nog mijn vriendin zijn?’Ik was echt beledigd. Maar er zal wel een kern van waarheid inzitten. Ik ben niet verbitterd of zo. Als ik voor iemand ga, stort ik me er helemaal in. Maar als ik dingen moet pikken om maar een man te hebben, dan hoef ik er geen meer. Ik zie echt het nut niet in van met z'n tweeën ongelukkig zijn. En ik heb een man zo weinig nodig. Ik heb al kinderen. Dat is soms zwaar in mijn eentje, maar voor mijn gevoel heb ik het altijd al alleen gedaan. En verder kan ik alles wat ik wil doen. Ik sleep altijd alleen die tassen naar binnen, moet als enige de toiletrol verwisselen. En op kerstavond zat ik alleen thuis. Tja, dan krijg je toch even het idee dat je iets niet goed hebt gedaan. Ik heb af en toe gedacht: was ik maar wat naïever en onschuldiger. Dan baalde ik ervan dat ik zo veel levenswijsheid heb. Onschuldige meisjes hebben altijd een vriend die voor hen zorgt. Die zal ik dus nooit meer krijgen. Wel jammer, want ik ben nog hartstikke jong en sprankelend. Ik had altijd het gevoel, als mijn vader doodgaat dan vind ik het jammer, maar niet heel erg. Daar heb ik me zwaar in vergist. Het probleem met mijn vader was dat hij nooit had geleerd de vaderrol op zich te nemen. Hij heeft zich bijvoorbeeld ook nooit echt uitgelaten over de vader van mijn zoon. Maar ik kom er nu achter dat het toch best leuk was. We leken gewoon ontzettend op elkaar: eigenwijs en dominant. Hij heeft me ook altijd verteld dat ik mooi en talentvol was. Drie jaar geleden overleed hij. Hij heeft zelfmoord gepleegd. Dat was heel heftig. Hoewel ik op het moment zelf niet het idee had dat het heel ingrijpend was. Het heeft veel meer invloed op mijn leven dan ik had kunnen denken. Er zijn momenten dat ik hem heel erg mis. Ik ben zelfs een tijd zo kwaad geweest dat ik helemaal niet verdrietig kon zijn. Niet omdat hij niet meer wilde leven. Het is de manier waarop hij er een einde aan heeft gemaakt. Hij heeft zich opgehangen in het trappenhuis van het huis waar wij altijd gewoond hebben. Mijn moeder komt de trap oplopen met een dienblad met een kopje koffie erop voor haar man die net twee dagen het ziekenhuis uit is, en vindt hem zo. Dan kan ik alleen nog maar heel boos zijn. Als je zo ziek bent, en je hebt een kast vol medicijnen, neem die dan allemaal in, ga slapen en word nooit meer wakker. Iedereen denkt dat wij Surinamers altijd zo gastvrij en gezellig zijn. Iedereen mag mee-eten en het is altijd leuk. Dat is ook wel zo, maar tegelijkertijd wordt in onze cultuur heel weinig over belangrijke dingen gesproken. Zelfmoord is een taboe, incest, problemen überhaupt. Ik was de enige van alle kinderen die zei: dit is schandalig. Ik vind het onvergeeflijk dat mijn moeder de rest van haar leven dat beeld op haar netvlies heeft. Maar dat mag je niet zeggen. Ik heb veel geleerd van mijn leven en inspiratie genoeg om ooit nog eens een boek te schrijven, dat is iets dat ik per se nog wil doen. Soms denk ik even: het is oneerlijk wat me allemaal overkomen is, ik wil een gewoon leven. Ik jank ook wat af hoor, in een week. Maar ik heb ook heel mooie dingen meegemaakt. En ik wil, geloof ik, helemaal niet gewoon, ik geloof dat ik nooit gewoon geweest ben. Mijn moeder heeft meerdere zwangerschappen gehad die niet goed verlopen zijn voordat ik werd geboren. Ik was een zevenmaandskindje, op zondag geboren, op de verjaardag van prinses Beatrix. 30 centimeter was ik, ik paste in een schoenendoosje. Ik heb een bijzonder leven.”
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Carnaval 2017: Sylvana Simons .

Bericht door Schepsel »

http://www.bbc.com/news/world-europe-38089469
Dutch race hate row engulfs presenter Sylvana Simons

The images of a black Dutch TV presenter's face super-imposed on the hanged bodies of victims of a lynching are too nauseating to look at. And yet a video featuring the mocked-up pictures has been widely circulated online here.

Sylvana Simons has for years been a familiar presence on Dutch TV and radio, and the attack on her has highlighted a debate bubbling inside the Netherlands far removed from its reputation as a liberal tolerant nation.

A former presenter on talent show Dancing with the Stars, she recently joined the political party "Denk" (Think) and is running in the next election.
But it was her criticism of the traditional festive character known as Black Pete that unleashed a backlash of death-threats and misogynistic, racist abuse, which quickly escalated from unpleasant to outright shocking.

The video that circulated online also featured a song entitled "Oh Sylvana" including the lines "why don't you pack your bags... why don't you go and emigrate". But the song-writers insist it was a party anthem about a Russian woman and nothing to do with Sylvana Simons.

The self-proclaimed creator of the video has now handed himself in to police, but the sentiment among a small but significant section of society appears to be - if you question our traditions then you are fair game.

When a football show host suggested that Sylvana was "running around proud as a monkey", a colleague suggested he had meant to use the phrase "proud as a peacock". But he was adamant: "No, she doesn't look like a peacock." Then a famous radio presenter played gorilla grunts on air and said "be quiet, Sylvana".

Sensitive issue
For many Dutch people Black Pete is an innocent children's character, a sidekick to St Nicholas, steeped in nostalgia and annual festivities that culminate on 5 December. For others he is an offensive caricature that perpetuates racist stereotypes that hark back to slavery.

Black Pete parades are still held in The Hague (above) but they have been replaced in Amsterdam by "Chimney Petes"
The debate about Black Pete encapsulates a much broader anxiety felt by those afraid of the changing nature of their nation.

For Sandra Violin, whose son dressed up as Black Pete at a parade in The Hague, it is a tradition purely for children.
"He's so proud to dress up like this. Every kid wants to be Black Pete. He's just funny and gives out candy. People shouldn't turn it into something negative."

But Humberto Tan, an eminent Dutch-Surinamese presenter of one of this country's most popular late-night talk shows, disagrees. "It's created a chasm and I despise chasms."


Humberto Tan believes politicians have failed to provide moral leadership
"I'm for the changing of Black Pete. But when you say that, people feel as though you're attacking them, their country, their childhood."
Humberto Tan says he has been subjected to racist comments and even death threats.

"It's the politicians' fault too. Our prime minister said 'Black Pete is Black Pete'. They should be giving us moral leadership but they're afraid it will cost them votes."

Geert Wilders has become one of the Netherlands' most popular politicians, and he has positioned himself as protector of Dutch culture.

Wilders brands hate-speech trial 'charade'
An anti-immigration, anti-Islam populist, he is currently on trial accused of hate speech. In court on Wednesday, he gave an impassioned speech and argued it was unacceptable for the Dutch to be considered racist for wanting Black Pete "to remain black".

If we, Dutch, are suddenly racists because we want Black Pete to remain black... if we sell out our hard-won freedom of expression, then this beautiful country will be doomed.”

The best thing for Ms Simons, he tweeted, would be protection from herself and for her political party to be disbanded.
Quinsy Gario was arrested in 2011 for staging a silent protest at a Black Pete parade and believes the hate directed towards Sylvana Simons is nothing new. Only the tools of intimidation are evolving.

"There is a history of black politicians being harassed and told to shut up," he says.
"Everything that deviates from 'white behaviour' is seen as threatening and something that needs to be expunged in the most vicious wording possible.
"The difference with the US or Britain is that these hate groups have until now been clandestine, in the Netherlands white supremacist hate has always been open and collective."



Appearing on Dutch talk show Pauw this week, Sylvana Simons said one of the reasons she was going into politics was to "tackle the system - racism is a system"

While she has no memory of her country of birth and considers herself Dutch, she told Trouw newspaper: "I notice there is a limit to my Dutch citizenship if I express an opinion that deviates from the norm."

Appearing on a talk show this week, she told of how her children had seen the sickening video images of her head in a noose on social media. Her family had received threats, she said, and one person on Instagram had threatened to burn her alive.

She has vowed to fight back by tackling racism through her political party.
But Humberto Tan is worried about where the debate is heading.

"Lynching from a tree, slavery in the US? I fear the pinnacle hasn't been reached yet. I'm afraid of the tone of the discussions.
"People are enraged on both sides. We need to stay cool in our heads and warm in our hearts."
The alternative, he says, does not bear thinking about.
_______________________________________

Whoah, wtf. Als ik dit zo lees lijkt het wel alsof Nederland er zo uit ziet:

Afbeelding


Afbeelding


Quincy Gario is niet vies van een grove leugen. En ''moreel leiderschap'' door Zwarte Piet af te vallen? Wat je ook vindt, is dát iets waar moreel leiderschap mee staat of valt? Wat een bizarre wereld. IK heb al tijden het gevoel dat er sprake is van een soort cynisch nihilisme, en een gebrek aan simpele eerlijkheid. Media, zowel links als rechts lijken dingen zo krankzinnig op te blazen... dit is totaal losgezongen van de werkelijkheid en feiten. BBC slaat gruwelijk de plank mis hier, het zou niet hun functie moeten zijn om als de letterlijke roeptoeter van de ergste extremisten te zijn of om te doen alsof die uitspraak gebaseerd is op de werkelijke situatie. What's next, antropologen van een Britse universiteit die met tulpen en klompen als geschenken voor de lokale leiders komen kijken hoe de Nederlandse barbaren lynchpartijen uitvoeren?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Carnaval 2017: Sylvana Simons .

Bericht door Mahalingam »

Kudelstaart is een nogal recalcitrant dorpje. Zo te horen wonen er Trump-stemmers.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Carnaval 2017: Sylvana Simons .

Bericht door King George »

Het bewijs is geleverd: Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie