Liefde voor de profeet (vrede en zegeningen zij met hem)

Plaats reactie
Moslima
Berichten: 11
Lid geworden op: di aug 21, 2007 10:07 am

Liefde voor de profeet (vrede en zegeningen zij met hem)

Bericht door Moslima »

Hoi iedereen, :smile:

Ik zie dat de meeste forumleden tot diep in nacht over de profeet Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem) piekeren. Daarom, voor de geïnteresseerden onder ons, een niet actueel, maar mooi artikeltje betreffende de profeet (vrede en zegeningen zij met hem).
:smile:

Komtie dan!


Mr. Amr Khaleds boodschap aan de wereld, betreffende de Deense spotprenten


In de naam van Allah, de Genadevolle, de Barmhartige. Alle lof zij Allah en moge de vrede en zegeningen met Zijn Boodschapper zijn.

Dit is mijn boodschap aan de moslimgemeenschap, de moslimjongeren, de Westerse wereld en de gehele wereld. Ik uit deze boodschap via amrkhaled.net, om de jongeren van Lifemakers en het forum van de website te bereiken. Ik vraag hen om de boodschap precies zoals ik het verteld heb over te brengen aan de moslimgemeenschap, de islamitische en Arabische jongeren, het Westen en aan de gehele wereld.


Mijn eerste boodschap is aan de moslimgemeenschap en aan de moslimjongeren.

Allah (VVIH ) zegt wat vertaald kan worden als: “Zeg: 'Als jullie vaders en jullie zonen en jullie broeders en jullie echtgenotes en jullie familie en de bezittingen die jullie verworven hebben en de handel waarvan jullie verlies vrezen en de huizen die jullie behagen, jullie dierbaarder zijn dan Allah en Zijn Boodschapper en het strijden op Zijn weg, wacht dan tot Allah met Zijn beschikking komt. En Allah leidt het zwaar zondige volk niet.'” (VBQ soera 9:24) Als één van deze acht dingen je dierbaarder is dan Allah, de Boodschapper van Allah (vzzmh ) en het streven op het pad van Allah en Zijn Profeet; als jouw zoons je dierbaarder zijn dan de Boodschapper van Allah; als jouw geld je dierbaarder is dan de Boodschapper van Allah; als je land je dierbaarder is dan de Boodschapper van Allah; als je echtgenote je dierbaarder is dan de Boodschapper van Allah, weet dan dat de ontzaglijke woede van Allah (VVIH) nabij is.

Ik benadruk dat het vereren en het houden van de Profeet van Allah een goddelijk voorschrift is, op dezelfde manier dat het houden van Allah (VVIH) dat is. Kijk nog een keer naar: “Zeg: 'Als jullie vaders en jullie zonen en jullie broeders… jullie dierbaarder zijn dan Allah en Zijn Boodschapper…'” Hier zie je de hoge positie van het houden van de Boodschapper van Allah (vzzmh).

Waarom is deze liefde zo belangrijk? Er is nog een ander vers in de Qoer'aan waarin Allah zegt, wat vertaald kan worden als: “Voorzeker, er is een Boodschapper tot jullie gekomen uit jullie eigen midden. Zwaar voor hem is jullie lijden, vurig wenst hij het goede voor jullie, voor de gelovigen is hij liefdevol en barmhartig.” (VBQ soera 9:128) Omdat hij zo is, houden we op deze manier van hem. Dienovereenkomstig is de relatie tussen hem en ons net zoals het vers waarin Allah beschrijft, wat vertaald kan worden als: “Mohammed is de Boodschapper van Allah en degenen die met hem zijn, zijn streng tegenover de ongelovigen, maar onderling barmhartig. Jij ziet hen neerbuigen en zich neerknielen. Zij zoeken een gunst van Allah en Zijn welgevallen…” (VBQ soera 48:29) Om zeker te stellen dat een dergelijke relatie altijd stand houdt, verklaart Allah (VVIH) in een vers in hoofdstuk Al-Hoedjoerat, hetgeen constant in onze oren weergalmt: “En weet dat onder jullie zich de Boodschapper van Allah bevindt…”(VBQ soera 49:7) De Boodschapper van Allah bevindt zich onder ons? Tot wie spreekt dit vers? De metgezellen in de tijd dat zij nog leefden? Nee, dit vers is eeuwigdurend en overal en altijd van kracht. Jongeren, moeders, dames… Iedereen moet weten dat in het jaar 2006, in het jaar 2010, in de komende eeuw, in de vorige eeuw; tijdens elk tijdperk of tijdstip, de Boodschapper van Allah zich onder jullie bevindt. Hij bevindt zich onder jullie met zijn sjariah , hij bevindt zich onder jullie met zijn soenna , en hij bevindt zich onder jullie met zijn genade. Hij bevindt zich onder jullie met zijn pad, met zijn manieren en met het licht en leiding die hij achterliet. Hij bevindt zich onder jullie met zijn liefde voor jullie. Hij bevindt zich onder jullie door het feit dat wanneer eenieder voor hem bidt (door vrede en zegeningen aan hem over te brengen), Allah zijn ziel naar hem terugbrengt zodat hij ons kan beantwoorden. Hij bevindt zich onder ons door het feit dat al onze daden elke donderdag aan hem getoond worden, zodat hij Allah kan danken voor hetgeen goed is, en hij Allah vraagt ons te vergeven voor hetgeen slecht is.

Nogmaals, de vier verzen die ik noemde bevelen ons om van hem te houden, omdat: “…Zwaar voor hem is jullie lijden, vurig wenst hij het goede voor jullie, voor de gelovigen is hij liefdevol en barmhartig.” Aldus is de relatie tussen hem en ons: “Mohammed is de Boodschapper van Allah en degenen die met hem zijn, zijn streng tegenover de ongelovigen, maar onderling barmhartig.” Allah herinnert ons nogmaals aan deze relatie door te zeggen: “En weet dat onder jullie zich de Boodschapper van Allah bevindt…” Moge alle vrede en zegeningen van Allah met Mohammed (vzzmh) zijn.
Moslima
Berichten: 11
Lid geworden op: di aug 21, 2007 10:07 am

Bericht door Moslima »

Vervolg..

Mijn boodschap aan de moslimgemeenschap en de moslimjongeren is, dat het houden van Allahs Boodschapper, het vereren van Allahs Boodschapper, het verdedigen van Allahs Boodschapper en het leven op de manier van Allahs Boodschapper een plicht en verantwoordelijkheid is, waarover we op de dag des oordeels gevraagd zullen worden. Jongeren, er rust een verantwoordelijkheid op onze schouders. Lifemakers, er rust een verantwoordelijkheid op onze schouders. Dames, er rust een verantwoordelijkheid op onze schouders dat het vereren van Allahs Boodschapper aan ons is toevertrouwd en we zullen dit op de dag des oordeels aan hem tonen, wanneer we hem bij de hawd ontmoeten. We zullen naar hem (vzzmh) toe gaan en hem vertellen dat wij zijn gemeenschap zijn en onze plicht hebben vervuld: We hebben misschien niet altijd juist gehandeld, we hebben misschien gezondigd en zijn misschien niet altijd perfect geweest in ons werk om jouw gemeenschap te hervormen en te doen opleven, maar we konden niets anders dan jou vereren en de hele wereld jou laten vereren. Dit is een verantwoordelijkheid die we op de dag des oordeels aan jou teruggeven, zodat je voor ons allemaal kunt bemiddelen en ons kunt toestaan om uit jouw hawd te drinken, terwijl je ons goedkeurend een klopje op onze schouders geeft. Je (vzzmh) zou dan tegen ons zeggen: ja, jullie hebben fouten gemaakt en zonden begaan, maar mijn verering was jullie zeer dierbaar. En dan zou je ons van je hawd laten drinken.

Dit is aan ons toevertrouwd. Mijn boodschap aan de islamitische gemeenschap is dat we dit vertrouwen nooit mogen beschamen, wat er ook gebeurt. Het is de aan ons toevertrouwde verering van de Profeet (vzzmh) en het de wereld doen vereren van de Boodschapper van Allah (vzzmh). Dit is in toevoeging tot het houden van hem en te leven volgens de soenna en zijn pad. Dit is mijn boodschap aan de moslimgemeenschap. We zullen nooit verzuimen onze Profeet te vereren, onze geliefde en ons rolmodel (vzzmh).


Dit is mijn boodschap aan het Westen.

Er bestaat een culturele vaagheid in het Westen. Deze vaagheid is het resultaat van de aanwezigheid van twee verschillende concepten. De eerste is een geweldig Westers concept welke we respecteren, prijzen en nodig hebben. Dat concept is de vrijheid van meningsuiting. Dit is een geweldig menselijk en beschaafd concept. Aan de andere kant is er het geweldige islamitische concept van de verering van Allahs Boodschapper (vzzmh). Het probleem ontstaat door het gebrek aan begrip van de islamitische beschaving en de Westerse beschaving met betrekking tot deze twee concepten. De niet-moslims kunnen het belang van de verering van de Profeet (vzzmh) niet begrijpen. Aan de andere kant, door de lager dan gemiddelde kwaliteit van de praktische toepassing van de vrijheid van meningsuiting, hebben de moslims een vaag begrip van het respect voor de vrijheid van meningsuiting.

Wat is er nu vereist? We willen het concept vrijheid van meningsuiting niet weerleggen, zeker niet. Het Westen zou echter de vrijheid van meningsuiting dusdanig moeten aanpassen, dat het niet in botsing komt met de zeer belangrijke islamitische waarde om de Profeet (vzzmh) te vereren. Hier zit de vaagheid en dubbelzinnigheid. Het Westen begrijpt de vrijheid van meningsuiting (welke we respecteren) zeer goed, maar begrijpt de islamitische waarden niet, zoals de verering van de Profeet (vzzmh) en andere islamitische heiligheden. Dit is waar de Westerse culturele vaagheid ligt.

Ik zeg duidelijk tegen het Westen: jullie hebben een probleem. Jullie kunnen niet omvatten hoeveel de moslims van Profeet Mohammed (vzzmh) houden. Jullie zijn nog steeds niet in staat om dit punt te begrijpen. Als jullie werkelijk het belang hadden begrepen, dan zouden jullie hetgeen gebeurd is nooit hebben geaccepteerd. Het Westen in het algemeen, de regeringen en de mensen, begrijpt niet dat Allahs Boodschapper (vzzmh) ons dierbaarder is dan onze ouders, dierbaarder dan mijn vader en dierbaarder dan mijn moeder. Ik weet zeker dat elke moslimvrouw die dit leest of hoort, of zij nu zeer gelovig is of niet, hierop zal zweren. Vraag maar eens: wat betekent de Profeet Mohammed (vzzmh) voor jou? Je hoeft dat niet eens te doen want het is duidelijk, maar je kunt onderzoek verrichten en je zult beseffen dat wat ik zeg niets dan de waarheid is. Vraag elke jongere, of hij nu achteloos of vroom is; vraag elke moslim op welke plek dan ook, in Bangladesh, Pakistan, Jemen of Egypte. Vraag elke moslim in elk dorp, ongeacht hoe gelovig hij is, of hij nu een praktiserende moslim is of niet, een drugsgebruiker of niet, succes in zijn leven heeft of faalt, oud of jong is, vraag hem: wat betekent Allahs Boodschapper (vzzmh) voor jou?
Moslima
Berichten: 11
Lid geworden op: di aug 21, 2007 10:07 am

Bericht door Moslima »

Vervolg..

Ik bevestig dat Allahs Boodschapper (vzzmh) dierbaarder voor alle moslims is, dan hun eigen ouders. Allahs Boodschapper is ons dierbaarder dan onze kinderen en onze kleinkinderen. Allahs Boodschapper is ons dierbaarder dan geld, ons dierbaarder dan onszelf. Hij is ons dierbaarder dan onze eigen landen. Egyptenaar, wat is jou dierbaarder, Egypte of Allahs Profeet? Saoedi, wat is jou dierbaarder, Saoedi-Arabië of Allahs Profeet? Jemeniet, Marokkaan, Algerijn, wie is jou dierbaarder, jouw land of Allahs Boodschapper? Mensen in het Westen, begrijp deze betekenis alsjeblieft. Allahs Boodschapper (vzzmh) is de moslims dierbaarder dan hun kinderen en henzelf.

We vergeten de hadieth die ik in het programma 'In de voetsporen van de geliefde' noemde nooit. Ik hoop dat het Westen naar deze hadieth luistert, aangezien het een onderdeel is van de sentimentele vorming van de islamitische persoonlijkheid:
“We waren bij de Profeet en hij hield de hand van Omar Ibn Al-Chattaab vast. Omar zei tegen hem: ‘Allah's Boodschapper! Je bent mij dierbaarder dan alles, behalve mijzelf.’ De Profeet zei: ‘Nee, bij degene in Wiens handen mijn ziel ligt, (jouw geloof zal niet voltooid zijn) totdat ik je dierbaarder ben dan jijzelf.’ Toen zei Omar: ‘Bij Allah, nu ben je mij dierbaarder dan ikzelf.’ De Profeet zei: ‘Nu, Omar. (Nu ben je een ware gelovige.)’”
De voorwaarde voor het zijn van een ware gelovige, is het meer van Profeet Mohammed (vzzmh) houden dan van onszelf.
Mensen in het Westen, dit is ons denkbeeld en dit is onze liefde voor Profeet Mohammed (vzzmh).

Ik weet dat het Westen zich tegen racisme verzet, aangezien ze goed beseffen wat dit inhoudt. Ik weet ook dat zij opkomen tegen anti-Semitische aanvallen, aangezien zij de ernst van dit soort daden erkennen. De werkelijke tegenstelling zit in het respecteren van het jodendom en het verzet tegen racisme aan de ene kant, en het vernederen van de waardevolste persoon voor de moslims, de Profeet (vzzmh), aan de andere kant.

Zes maanden geleden viel een beroemde journalist van de BBC de Arabieren aan, door te zeggen dat zij een waardeloze natie zijn. Ondanks het feit dat hij in Engeland een beroemde persoon is met een dagelijks programma, werd zijn belastering door de Engelsen als racistisch bestempeld en werd hij door de BBC ontslagen. Op dat moment bereidde ik een programma voor over familiekwesties, en in de wetenschap dat hij artikelen en programma's over dit onderwerp had, wilde ik deze raadplegen. Tot mijn verbazing was geen werk van hem beschikbaar, dankzij zijn intolerante standpunten tegenover de Arabieren. Je kunt de Profeet (vzzmh) op geen enkele manier met de Arabische natie vergelijken, en hun belastering is van klein belang wanneer dit met de belediging van de Profeet (vzzmh) vergeleken wordt. Mijn boodschap aan het Westen is dat de vrijheid van meningsuiting, welke we zeker respecteren en nodig hebben, aangepast zou moeten worden zodat het niet tot botsing komt met de islamitische waarde van de verering van de Profeet (vzzmh). Het Westen respecteert monarchieën, het jodendom, alle rassen en verschillende etniciteiten, en haar respect jegens de Profeet (vzzmh) en heilige islamitische waarden zou niet minder moeten zijn.

Aldus is mijn boodschap aan de moslimgemeenschap, dat we het onder geen enkele omstandigheden moeten nalaten om de Profeet (vzzmh) te vereren. Aan de andere kant is mijn boodschap aan het Westen, dat de waarde vrijheid van meningsuiting aan de islamitische waarden aangepast zou moeten worden.


Mijn derde boodschap is aan de gehele wereld

Deze belediging richt zich niet alleen tot de Profeet (vzzmh), maar tot één miljard, tweehonderdduizend miljoen moslims; of misschien zelfs tot de gehele mensheid. Om dit verder aan iedereen uit te leggen, moslim of niet: ik geloof dat Profeet Mohammed (vzzmh) de geweldigste persoonlijkheid is die op aarde heeft bestaan. Er is geen twijfel aan mogelijk dat zijn hervormingsmodel tot nu toe de beste was, en degene die dit ontkent is zeer ondankbaar. Hem belasteren is in feite hetzelfde als het belasteren van de gehele mensheid. Grote historische personen werden als dusdanig gekwalificeerd omdat zij een bepaalde eigenschap bezaten. Gandhi bijvoorbeeld, was een geweldige politicus, Shakespeare was een geweldige toneelschrijver, Voltaire een geweldige schrijver, Napoleon een geweldige militaire leider enz.. Ze waren allemaal goed in één aspect, terwijl de Profeet (vzzmh) in elk aspect van zijn leven goed was. Hij was zo geweldig in zijn moraal, dat hij nooit een ziel vernederd heeft, nooit een vrouw sloeg, nooit loog of bedroog, nooit op zijn belofte terugkwam of wraak voor zichzelf nam. Hij werd voordat hij de boodschap van de islaam uitdroeg altijd 'de eerlijke en betrouwbare' genoemd, en nadat hij een profeet werd, waren de normen en waarden van de Qoer'aan het voorbeeld van zijn gedrag. Hij had tevens een goed politiek inzicht. Na de slag de Greppel bijvoorbeeld, wist hij dat dit een keerpunt was die niet door verlies gevolgd zou worden. Bovendien was hij geweldig in zijn overgave aan Allah, aangezien hij tijdens het neerbuigen in het gebed zei:

“O Allah, voor U buig ik in het gebed en in U geloof ik en aan U heb ik mijn onderworpen. Voor U is mijn gehoor vernederd, en mijn gezicht, en mijn verstand, en mijn humeur en wat mijn voeten betreden hebben.”

Hij (vzzmh) was ook gewend om in gebed te staan totdat zijn beide voeten opgezwollen waren. Toen hem gevraagd werd waarom hij een dergelijk ondraaglijk gebed verrichte, zei hij:

“Moet ik dan geen dankbare dienaar zijn?”

Hij was geweldig in de manier waarop hij in de vrijheid van meningsuiting geloofde. Tijdens de slag Badr veranderde hij de locatie van de veldslag op het advies van een soldaat. Hij stemde tevens in met het graven van een greppel rondom Medina, na de suggestie van Salman Al-Faresi en veranderde het gevechtsplan tijdens de slag Oehoed, uit respect voor de mening van een aantal van zijn metgezellen.
Dit is de manier waarop hij 1400 jaar geleden de vrijheid van meningsuiting respecteerde!

Hij was geweldig in het vergeven van anderen. Op de dag van de verovering van Mekka, waren zijn metgezellen verheugd en zeiden: “Vandaag is de dag van een geweldige slag en vandaag zal de Qoereisj door Allah vernederd worden.” Het antwoord van de Profeet (vzzmh) was hier echter op, dat het een dag van genade was waarop Allah eer aan de Qoereisj zou schenken.

Hij was geweldig in zijn vrijwillige verwerping van de wereldse weldadigheden, terwijl hij de rijkste man op aarde had kunnen zijn als hij dat had gewild. Hij was tevens geweldig in de manier waarop hij jongeren motiveerde om sport te beoefenen. Bijvoorbeeld, op een dag liep hij langs een aantal jonge metgezellen van de stam Aslam die het boogschieten beoefenden, en hij zei tegen hen:

“Nakomelingen van Ismael! Beoefen het boogschieten aangezien jullie vader een geweldiger boogschutter was. Ik ben met (sta aan de kant van) de zoon van zus-en-zo.” Toen ze dat hoorden, stopte een van de twee teams met schieten. De Profeet (vzzmh) vroeg hen: “Waarom schieten jullie niet?” Zij antwoordden: “Boodschapper van Allah! Hoe kunnen we schieten als je met het andere team bent?” Hij zei: “Schiet, want ik ben met jullie allen.”
Moslima
Berichten: 11
Lid geworden op: di aug 21, 2007 10:07 am

Bericht door Moslima »

Vervolg..

Zijn vijanden waren nooit in staat hem van een slechte eigenschap te beschuldigen. Hij leefde veertig jaar vόόr de islaam met hen en nog dertien jaar daarna, en zij waren nooit in staat hem van een slechte karaktereigenschap te beschuldigen, of zijn kwaliteiten te betwijfelen. Zo geweldig was hij, en daarom belastert zijn vernedering elke Amerikaan, Indiër, Pakistaan, etc.: iedereen, of zij nu moslim zijn of niet. Het is een belediging voor de gehele mensheid wanneer een dergelijke geweldige man beledigd wordt.

Hij was geweldig in zijn genade. Toen hij door de mensen van At-Ta'ef vervolgd en gestenigd werd totdat zijn voeten bloedden, vroeg de engel van de bergen zijn toestemming om hen te vernietigen. Zijn antwoord was echter een smeekbede aan Allah om hen te leiden en te redden.

Verder was hij in de slag Oehoed gewond geraakt, werd hij overmand door zijn vijanden, had hij zijn voorste tand gebroken en viel hij in een kuil terwijl het bloed uit zijn wonden stroomde. Toen zijn metgezellen hem vroegen om zijn vijanden te vervloeken en Allah op te roepen hen te bestraffen, weigerde hij dit en benadrukte het feit dat hij als genade naar de gehele mensheid was gestuurd. Hij riep Allah zelfs op om hen naar het rechte pad te leiden en hen hun onwetendheid te vergeven.

Hij was zelfs genadevol voor dieren, en zei:

“Een man zag een hond modder eten (om zijn dorst te lessen). De man nam zijn schoen en vulde het met water en bleef water aan de hond geven totdat zijn dorst gelest was. Dus aanvaardde Allah zijn daden en liet hem het paradijs betreden.”

Vergelijkbaar zei hij ook:

“Een vrouw werd gemarteld en naar de hel geleid, wegens een kat die zij opsloot totdat het van de honger stierf.”

Dit is onze Profeet en dit is hoe geweldig hij was. In tegenstelling tot andere grote figuren in de geschiedenis, duurt zijn grootsheid eeuwig voort.

Hij geloofde in coëxistentie. Hij vertrouwde de joden en gaf hen in Medina al hun burgerlijke rechten, met de verzekering dat niemand hen zou kwetsen, hun geld zou nemen, of hen hun vrijheid van religie zou ontnemen. Hij was tevens geweldig in coëxistentie toen hij er tegen was om de moslims die loyaal aan hem waren te gebruiken om in Mekka spanning onder de mensen van de Qoereisj te veroorzaken, zelfs tijdens de oorlog tussen Mekka en Medina. In de tijd van het Hoedaibija-verdrag had hij tegen de Qoereisj kunnen strijden, maar in plaats daarvan zocht hij zijn toevlucht tot vrede. Hij had een bloedbad kunnen aanrichten, maar hij koos voor vrede en dwong zijn vijanden hiertoe.

De mensheid zou er trots op moeten zijn dat Profeet Mohammed (vzzmh) ooit bestaan heeft, of je nu moslim, hindoe, jood, christen, elke andere gelovige of zelfs ongelovig bent. Dit is Mohammed (vzzmh) en op deze manier werd de mensheid vernederd toen hij vernederd werd. Mensen over de gehele wereld eisen een internationale wet die de eer van deze geweldige Profeet beschermt.

Dit was mijn boodschap aan de moslims, het Westen en de gehele wereld.

Er rest nog één vraag: wat willen we? We hebben geen toespraak nodig. Het duurde even voordat ik deze boodschap overbracht, omdat ik er niet in geloof dat toespraken op zichzelf dit probleem kunnen oplossen. We willen geen oppervlakkige verontschuldigingen die niet zo diep gaan als onze wonden. Wat we wel nodig hebben zijn effectieve daden die het Westerse respect voor de Profeet (vzzmh) aanduiden. We zullen niet ophouden met onze protesten totdat onze Profeet (vzzmh), onze geweldige leider, in ere wordt hersteld. Oppervlakkige woorden en verontschuldigingen zijn aldus niet genoeg, er moet actie ondernomen worden. Tot die tijd heb ik iedereen nodig om deze boodschap aan hun familie en vrienden over te dragen. Ik wil dat het door Dar al-Tarjama in alle talen wordt vertaald en overal wordt verspreid, om het Westen te bereiken. Deze toespraak zal spoedig op het tv-kanaal Iqra worden uitgezonden en ik wil dat zoveel mogelijk mensen het zullen zien. Ondertussen zullen we ons best doen om zoveel mogelijk mensen meer over onze Profeet (vzzmh) te vertellen. 'In de voetsporen van de geliefde' bijvoorbeeld, een programma over het leven van de Profeet, wordt elke dinsdag en vrijdag op Iqra herhaald. Dr. Tarek Soeweidan, A’aed Al-Qarnie, Al-Habib Ali Al-Djifrie en Dr. Al-Boetie zijn allen beroemde, moderne moslimgeleerden die toespraken en artikelen over het leven van de Profeet hebben gegeven/geschreven. Doe alsjeblieft jullie best om zowel hun werk goed te gebruiken, als het programma 'In de voetsporen van de geliefde', om de hele wereld over de Profeet (vzzmh) in te lichten totdat deze toestand is opgehelderd en de verzoeken van de moslims met daadwerkelijke daden beantwoord zijn.
Wat ik aldus aan iedereen vraag om te doen, is om deze boodschap overal te verspreiden en iedereen te laten weten wie de Profeet (vzzmh) is. Onze plicht is dus tweezijdig: we moeten deze toespraak overal verspreiden en ter beschikking stellen en iedereen informeren wie de Profeet (vzzmh) is en zijn verhaal aan iedereen vertellen, moslim of niet-moslim. Deze toespraak wordt vervolgd en ik ben nog niet klaar met deze kwestie.

Dank jullie. Moge Allahs vrede en zegeningen met jullie allen zijn en laten we aan het werk gaan.



Vertaald door: Dar Al-Tarjama - Het Nederlandse Team
AmrKhaled.net © جميع حقوق النشر محفوظة
Dit artikel mag voor privé-doeleinden gepubliceerd en gekopieerd worden, zolang
de oorspronkelijke bron vermeld wordt. Voor alle andere doeleinden is voorafgaand
schriftelijke toestemming van de administratie van deze website nodig.
Voor informatie: [email protected]
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Stop met spammen.

Voor de rest welkom natuurlijk. :)
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Moslima
Berichten: 11
Lid geworden op: di aug 21, 2007 10:07 am

Bericht door Moslima »

Ketter schreef:Stop met spammen.

Voor de rest welkom natuurlijk. :)
Ik ken de regels van het forum nog niet. :) Maar tis verder wel een leuk artikeltje om te lezen.

En, bedankt! :smile:
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Moslima schreef:
Ketter schreef:Stop met spammen.

Voor de rest welkom natuurlijk. :)
Ik ken de regels van het forum nog niet. :) Maar tis verder wel een leuk artikeltje om te lezen.

En, bedankt! :smile:
Kan zijn, maar je post het wel 3x, he, Moslima. :)

In ieder geval vind ik het fijn dat je zo'n goed beeld hebt van Mohammed, dat betekent vast dat je geen slecht mens bent.

En geloof me, ik sta voor vrijheid van godsdienst, dus je staat vrij om hier onder ons deze beeldvorming te maken.

Maarre... ze is denk ik factueel niet helemaal volledig. Er zijn tientallen moslims in onze straten die maar al te graag de veroverende Mohammed volgen en die daarvoor zelf ook geweld willen gebruiken. Dat is de schaduwzijde van de Islam, Moslima, en bepaalde regeringen in het MO, zoals Taliban, Iran, Saoudi Arabië, houden dat beeld netjes hoog dat Islam de wereld moet overheersen en gedragen zich niet zo netjes. Het katholicisme heeft ook zo'n periode gekend, tijdens de koloniale periode en ervoor, en ik ben dan ook niet zo'n fan van die attitude.

En wat ikzelf van Mohammed vind? Wel, ik ben niet zo opgezet met iemand die een God verzint die iedereen in de hel gooit tenzij men aan Mohammed gehoorzaamt. Ik vind dat liegen om macht te verwerven, en dat is niet zo goed, snap je?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Moslima
Berichten: 11
Lid geworden op: di aug 21, 2007 10:07 am

Bericht door Moslima »

Ketter schreef:
Moslima schreef:
Ketter schreef:Stop met spammen.

Voor de rest welkom natuurlijk. :)
Ik ken de regels van het forum nog niet. :) Maar tis verder wel een leuk artikeltje om te lezen.

En, bedankt! :smile:
Kan zijn, maar je post het wel 3x, he, Moslima. :)

In ieder geval vind ik het fijn dat je zo'n goed beeld hebt van Mohammed, dat betekent vast dat je geen slecht mens bent.

En geloof me, ik sta voor vrijheid van godsdienst, dus je staat vrij om hier onder ons deze beeldvorming te maken.

Maarre... ze is denk ik factueel niet helemaal volledig. Er zijn tientallen moslims in onze straten die maar al te graag de veroverende Mohammed volgen en die daarvoor zelf ook geweld willen gebruiken. Dat is de schaduwzijde van de Islam, Moslima, en bepaalde regeringen in het MO, zoals Taliban, Iran, Saoudi Arabië, houden dat beeld netjes hoog dat Islam de wereld moet overheersen en gedragen zich niet zo netjes. Het katholicisme heeft ook zo'n periode gekend, tijdens de koloniale periode en ervoor, en ik ben dan ook niet zo'n fan van die attitude.

En wat ikzelf van Mohammed vind? Wel, ik ben niet zo opgezet met iemand die een God verzint die iedereen in de hel gooit tenzij men aan Mohammed gehoorzaamt. Ik vind dat liegen om macht te verwerven, en dat is niet zo goed, snap je?

mvg,
Ketter
Hey Ketter,

Ik heb helemaal niet gezien dat ik drie keer hetzelfde heb gepost. Mijn excuses daarvoor. Kan een moderator de overtollige postjes niet verwijderen?

Er zijn inderdaad een boel moslims die met extremistische ideeën rondlopen. Dat is een feit, en een feit kan niemand weerleggen. Het probleem is echter dat deze moslims de Koran en de Soenah als bron voor hun ideologiën gebruiken. Verzen uit de koran die zouden aansporen tot het vermoorden van andersdenkenden ben ik ook hier op het forum tegengekomen. En het is ook weer een feit dat al deze verzen daadwerkelijk in de koran staan. Alleen, ze zijn slechts bedoeld voor de moslims vroeger, tijdens bepaalde situaties, slagvelden etcetera. Het is echt onmogelijk om de koran alleen te lezen. De koran staat in het Arabisch geschreven, en aangezien Arabisch over één van de moeilijkste grammatica regels beschikt, is het onmogelijk om deze precies in een andere taal te vertalen. Bij elke vers in de koran, bestaat een boek die uitleg geeft over deze éne vers. De koran is niet letterlijk te nemen, er zitten vele filosofische gedachten achter, en daarnaast is de grammatica zoals ik eerder verteld heb erg complex.

Naja, het is voor mij nu tijd om te gaan leren. Mijn excuses voor alle taalfouten en de alinea loze tekst :D heb echt supersnel zitten typen.

Ik hoop dat ik nog eens de tijd krijg om een gesprekje met je aan te gaan. Ik vind jou heel erg respectvol overkomen. Perfect! :D Nou een fijne dag, dan maar, en genietze van het mooie weer vandaag!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Moslima schreef: Er zijn inderdaad een boel moslims die met extremistische ideeën rondlopen. Dat is een feit, en een feit kan niemand weerleggen. Het probleem is echter dat deze moslims de Koran en de Soenah als bron voor hun ideologiën gebruiken. Verzen uit de koran die zouden aansporen tot het vermoorden van andersdenkenden ben ik ook hier op het forum tegengekomen. En het is ook weer een feit dat al deze verzen daadwerkelijk in de koran staan. Alleen, ze zijn slechts bedoeld voor de moslims vroeger, tijdens bepaalde situaties, slagvelden etcetera. Het is echt onmogelijk om de koran alleen te lezen. De koran staat in het Arabisch geschreven, en aangezien Arabisch over één van de moeilijkste grammatica regels beschikt, is het onmogelijk om deze precies in een andere taal te vertalen. Bij elke vers in de koran, bestaat een boek die uitleg geeft over deze éne vers. De koran is niet letterlijk te nemen, er zitten vele filosofische gedachten achter, en daarnaast is de grammatica zoals ik eerder verteld heb erg complex.
Welkom Moslima.
Leuk om je te zien, maar ik heb een verzoek.

Misschien wil jij je vanaf nu stoppen met het plaatsen van artikelen over Islam.
Ik zou het erg op prijs stellen als jij ( in plaats van artikelen posten ) je mengt in een discussie.
Het lijkt nu net of je aan het spammen bent.

En wil je het vetgedrukte aan je broeder Battle for Peace vertellen?
Je moet dat dan wel in een van zijn topics doen, want Battle zit gevangen in zijn eigen topics.
Dat doet hij zelf hoor. Hij leest alleen zijn eigen topics.
We kunnen hem in dit topic voor oud vuil uitmaken en over hem roddelen, en hij zal het niet merken.

Dat valt me trouwens op bij veel moslims. Ze lezen alleen hun eigen topics, en laten de rest van het forum voor wat het is.
En dat terwijl het toch niet veel werk is ( tenminste als je dagelijks je gezicht laat zien) om alle posten te lezen.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Alleen, ze zijn slechts bedoeld voor de moslims vroeger, tijdens bepaalde situaties, slagvelden etcetera.
Moslims willen terug naar vroeger. Geen visie voor de toekomst, zoeken van alle heil in het verleden.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Moslima, lekker makkelijk om te spammen. Jouw liefdevolle profeet, was gewoon een ordinaire machtsmisbruiker, toen hij de kans had. Hij overviel karavanen en stammen, omdat hij hun spullen nodig had en macht wilde hebben. Liet mensen vermoorden, maakte slavinnen, doodde kinderen etc. Maar ja, je bent al zo gehersenspoeld, dat deze feiten, die ook vele moslims kennen, je het liefst wilt negeren. Maar moslims die het weten, omdat ze de hadiths hebben gelezen, hebben altijd een excuus (ja, hij heeft het wel gedaan, maar....) Die excuses zijn niet goed genoeg.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Het is ook weer grappig om te lezen dat de koran bijna niet vertaald kan worden, terwijl het toch de laatste Boodschap van God aan de gehele mensheid, voor alle tijden, zonder beperkingen van ras of nationaliteit, als baken en gids voor iedereen, voor alle aspecten van het leven, tot het Einde der Tijden is.

Allah heeft er waarschijnlijk niet bij stil gestaan dat er ook nog eens een westers continent bestaat, waar geen Arabisch gesproken word,
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Het is ook weer grappig om te lezen dat de koran bijna niet vertaald kan worden,
hito oshiku te urehiku te kanashiku te setsunake te kuyashiku te modokashiku te ai no merodii

Voor Moslims de proef van Allah.
Voor ongelovigen hetgeen dat het leven kruidt en aangenaam doet smaken.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

BFA schreef:
Het is ook weer grappig om te lezen dat de koran bijna niet vertaald kan worden,
hito oshiku te urehiku te kanashiku te setsunake te kuyashiku te modokashiku te ai no merodii

Voor Moslims de proef van Allah.
Voor ongelovigen hetgeen dat het leven kruidt en aangenaam doet smaken.
Sanomi Helé Manilla Keranu Aliya Irema Nia Lago Ture Madilé

..zelden is het beter onder woorden gebracht..

(oops! nu zit ik nog in de Zoo te posten ook)
RTFM
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

hito oshiku te urehiku te kanashiku te setsunake te kuyashiku te modokashiku te ai no merodii
Treurnis, blijheid, verdriet, kwelling, spijt en angst vormen de melodie van liefde.

In tegenstelling to het Arabisch, valt Japans te vertalen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie