Kosovo, schurkenstaat in de EU

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Kan jij de uitzending nog terug vinden Freya.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:Kan jij de uitzending nog terug vinden Freya.
Netwerk vrijdag 29 augustus
Actualiteitenrubriek. -Voorgeleiding Karadzic. Vandaag is een bijzondere dag voor veel Bosnische Moslims. Radovan Karadzic wordt voorgeleid bij het Joegoslavië-tribunaal. De verwachting is dat hij zal zwijgen. Satko Mujagic is overlevende van een van de beruchtste gevangenenkampen van Bosnië: Omarska. Op twintigjarige leeftijd werd hij samen met zijn vader gevangen gezet in het kamp. Daarover maakte Netwerk enkele jaren geleden al een reportage. Hoe kijkt hij nu aan tegen Karadzic en zijn voorgeleiding? Een live interview met Satko Mujagic. -Oud in nieuwe tijden: kleinschalig wonen. Pyjamadagen, doorligplekken, slechte hygiëne. Dat is het beeld van de ouderenzorg dat bijna dagelijks in de media aan ons voorbijtrekt. In de serie Oud in nieuwe tijden laat Netwerk zien hoe het ook kan. Deel 3: verpleeghuis Hoge Veld in Den Haag. Een unieke instelling voor echtparen waarvan er één aan dementie lijdt. Het is gebruikelijk dat een patiënt die aan dementie lijdt wordt opgenomen in een verpleeghuis en de partner thuis achterblijft, maar bij Hoge Veld wonen ze allebei in dezelfde instelling. De gezonde partner lijdt een geheel zelfstandig leven in een eigen flat op een aparte verdieping. Presentatie: Frank du Mosch.
Op mij kwam de man op zijn best twijfelachtig over.
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

http://player.omroep.nl/?aflID=7757327& ... d=00:10:25

Hier is het fragment.
Deze man is niet de broodmagere man achter het hek.
Ik weet ook niet meer wat te geloven. Natuurlijk zijn er vervelende dingen gebeurd, maar rottigheid is aan beide kanten gebeurd,
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

en het is ook niet de man in de blauwe overall die duidelijk zei dat ze goed geholpen werden en het eten goed was, alleen dat het erg heet was.. en tsja.. hoge functies.. ik zou ze de kost niet willen geven die op hoge functies zitten en niet eerlijk zijn, toch? voorbeelden te over en dan heb ik t niet alleen over de PvdA figuren en:of de GL figuren..
die broodmagere man zou zelfs al dood zijn juist vanwege die geboorteaandoening, en die dikke mannen dan allemaal op datzelfde filmpje?
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Ariel schreef:Kan jij de uitzending nog terug vinden Freya.
http://www.netwerk.tv/archief/11106/234 ... arska.html

En dan natuurlijk nog de fragmenten uit de link http://player.omroep.nl/?aflID=7757327& ... d=00:10:25 die je zelf al had gegeven.

Maar, hij is dan niet de man waarvan echt alle botten uitsteken, maar op het moment is hij toch zeer duidelijk eng mager.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Scarlatti schreef:en het is ook niet de man in de blauwe overall die duidelijk zei dat ze goed geholpen werden en het eten goed was, alleen dat het erg heet was.
Dan heb je toch niet zo goed gekeken. Het is die magere jongen in een blauw/zwart geblokt overhemd, die inderdaad zegt, dat het daar goed is en ze twee keer per dag te eten krijgen. Maar, dan moet je ook gezien hebben, dat hij daar later over zegt, dat hij dit MOEST zeggen, van de bewaker.

En naar boven, waarom komt deze man twijfelachtig over? Waarom zou hij zijn jongere broer, al die jaren later, meenemen, om over dit te praten?
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Freya schreef:En naar boven, waarom komt deze man twijfelachtig over? Waarom zou hij zijn jongere broer, al die jaren later, meenemen, om over dit te praten?
Op mij kwam hij twijfelachtig over. Dat was de indruk die na het zien van de reportage (vrijdag) bij mij achterbleef.
Maar het kan aan mij liggen. Ik vertrouw die Staatsnieuwsprogramma's nooit zo.
RTFM
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

Hoi Freya,

ik begrijp wat je zegt, ik wilde zeggen dat die man in een blauwe overall bijna naast die broodmagere man, niet dun was en heel duidelijk zei dat het géén concentratiekamp was en dat er goed voor hen gezorgd werd, eten was goed, behandeling was goed en t enige wat ie zei dat 'niet' zo goed zou zijn, was de hitte en dat zei nadat die Engelse journaliste verwonderd èn suggestieve opmerkingen bleef maken, het was duidelijk dat ZIJ àndere opmerkingen 'wilde' horen en zéker in t licht van die andere filmploeg die dat helemaal duidelijk maakte wie waar stond en wat er gezegd werd en door wie en die hebben juist ah licht gebracht dat er sprake was van een poging tot sensatie achtige opnames door die Engelse ploeg zonder dat daar een reden daar voor was.

die man die jij bedoelt met dat geblokte overhemd is van een ander filmpje en die vond ik overigens niet zo erg mager hoor en die heb ik weer niet gezien bij dat filmpje waar ik t over heb en op gereageerd heb, vreemd dat die man niet toen ook ah woord is geweest, zo te zien was er wel degelijk de mogelijkheid toe, ik dacht dat die meneer moslim was is t niet?

in alle respect voor jou Freya
liefs,
Scarlatti
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Satko
Berichten: 3
Lid geworden op: di sep 02, 2008 5:55 pm

Bericht door Satko »

Als jullie het niet erg vinden, zou ik ook gebruik willen maken van mijn recht van spreken en me in jullie discussie mengen.

Voor vanavond zou ik alleen het volgende willen zeggen: Freya bedankt voor het vertrouwen, blijf kritisch, maar blijf ook nadenken.

Ariel, jouw wantrouwen mbt. de staatsomroepen zou toch geen reden moeten zijn om mij niet te vertrouwen, of is er meer dat je niet vertrouwt?

Scarlatti, wat maakt het uit of iemand moslim is of niet in dit verhaal?

Dr. Zeljko Sikora was een Tsjech en katholiek (net als honderden Kroaten die doodgemarteld zijn in Omarska... zou je een overlevende Kroaat meer vertrouwen? Een jood? Een Nederlander?...) Dr Sikora is vorig jaar herbegraven nadat ie uit een massagraf is gevist (met 661 lichamen...)

En, ten aanzien van mijn gewicht daar... paar weken later (na die beelden), eind augustus 1992. zijn we in het camp Manjaca gewogen door het Internationale Rode Kruis. Ik woog 50 kilo (en ondertussen had ik inderdaad 2x per dag eten ipv 1 'maaltijd' dat ons werd gegeven tussen 25 mei en 7 augustus 1992., dus op deze beelden was het een paar kilo minder; mijn lengte? 190 cm)

Prettige avond.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hallo Satko

Met alle respect. Ik geloof U. Maar als u mijn posten goed had gelezen, dan had u gemerkt dat ik geen partij gekozen heb.
Ik besef ook dat er vreselijke dingen gebeurd zijn, en de daders behoren bestraft te worden.

Maar deze discussie ging oorspronkelijk over de magere man die achter het prikkeldraad stond.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 554#141554
Deze man is gebruikt om de wereld te laten zien hoe uitgemergeld mensen waren in de kampen.
Heeft u deze film gezien?

Vriendelijke groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Dag Satko,
Als wat jij vertelt. de waarheid is, zullen er waarschijnlijk meer mensen dat kamp overleefd hebben (ze leken me allemaal redelijk jong op dat filmpje en ik maak me sterk dat er niemand meer van in leven zou zijn). Indien er meerdere mensen dit overleefd hebben, kunnen zij je verhaal bevestigen, ook getuigen over wat ginds gebeurde.
Waar zijn die anderen?
Kunnen of willen zij dit ook bevestigen?
Waarom doen zij dit niet, of beter gezegd, waarom maken zij zich niet allemaal bekend en klagen zij, net als jij,deze toestanden niet aan?


Prettige avond.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Wat een verrassing. Had niet gedacht dat de man uit de film van Netwerk, hier op het forum zou komen. Dat zal wel het Google effect zijn.

Satko, mijn respect en vriendelijke groeten!
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

Satko schreef:Als jullie het niet erg vinden, zou ik ook gebruik willen maken van mijn recht van spreken en me in jullie discussie mengen.

Scarlatti, wat maakt het uit of iemand moslim is of niet in dit verhaal?


Prettige avond.
Satko, u vraagt wat dat uitmaakt of iemand moslim is of niet in dit, of wat mij betreft ,welk ander verhaal dan ook,

is dat het een moslim iig toegestaan is taqquia toe te passen en zéker naar niet-moslims toe.

Als moslim weet u ongetwijfeld als geen ander wat de doelstellingen zijn van de islam voor de islamitische moslim betreffende andere niet islamitische landen.

Prettige avond
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Satko
Berichten: 3
Lid geworden op: di sep 02, 2008 5:55 pm

Bericht door Satko »

Goede morgen geachte forum,

Ik kon het inderdaad niet nalaten om iets van mij te laten horen, ook hier. Hoop dat het alleen zal bijdragen aan de discussie en ons allen iets leren wat we hiervoor niet wisten.

Scarlatti, wat betreft je vraag over 'taqquia' en dat ik het als moslim zou moeten weten, het volgende:
Ik heb geen flauw benul wat taqquia is, dus ik hoor het graag. Wie zei overigens dat ik moslim zou zijn? Over Bosnische 'moslims' en Bosnische islam zou ik jullie hier een seminar kunnen geven, maar niet vandaag.

Maar als ik je punt goed begrijp, zeg je in feite omdat het moslims toegestaan zou zijn om taqquia toe te passen (wat dat ook moge zijn, iets naars neem ik aan), maakt het dus wel uit of een moslim iets heeft gezegd of bijvoorbeeld een christen?

Wat betreft de vraag over andere overlevenden, die zijn er gelukkig wel. Ik vind het wel een grappige vraag 'waarom laten die niet van zich horen'? Je verwacht toch niet dat ook alle overlevenden op de Nederlandse televisie verschijnen of op deze forum :D? Zoek het zelf op zou ik zeggen, begin met Omarska in te tikken op wikipedia, bijvoorbeeld?

Maar goed, laat ik jullie in ieder geval op een spoor brengen om een deel van die anderen te vinden (take your time zou ik zeggen...).

Hierbij enkele voorbeelden:

Kemal Pervanic, overlevende van Omarska en auteur van het boek "Killing days"
http://www.hmd.org.uk/files/1157732216-101.pdf

http://bavault.blogspot.com/2006/07/act ... vanic.html

Rezak Hukanovic, overlevende van Omarska en auteur van het boek '10th circle of hell"

http://home.ubalt.edu/calbrecht/Hell.htm

Muharem Nezirevic, overlevende van Omarska en autuer van het boek: "Levenden weten niets" (helaas alleen in het bosnisch verkrijgbaar, maar wel het beste boek van alle drie);

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0005/18/bosna.html

In het Nederlands verkrijgbaar:
Alfred van Cleef: 'Het verloren wereld van familie Berberovic" (in Slegte te koop voor 10 euro)

Samantha Power: 'Het probleem uit de hell" - VS en de tijdperk van genocide (het boek over genocide op Armeniërs, Joden, in Kambodja, Koerden, Bosnië, Ruwanda); met daarin het bewijs dat de CIA al in juni 1992 wist van het bestaan van de concentratiekampen in Bosnië waar op grote schaal burgers werden gedood; 2 hoge CIA officials hebben in deze tijd ontslag genomen ivm het 'beleid' van de regering Bush.

Ik heb veel artikelen in het Nederlands en Engels, voor deze keer alleen de link voor het meest recente (hier lees je ook waarom Fikret Alic zo mager was ten opzichte van anderen

http://www.guardian.co.uk/world/2008/ju ... warcrimes2

en de link naar het artikel van de Nederlandse journalist Chris Keulemans (ook verschenen in in het Nederlands in Vrij Nederland vorig jaar);

http://www.bosnia.org.uk/news/news_body.cfm?newsid=2281

Laat ik het hiermee afsluiten. De beelden van Alic zijn waarschijnlijk 'aangedikt' om de in augustus 1992 op de bank in slaap gesuste wereldburger met het biertije in de hand wakker te schudden en niet langer naar de spelen in Barcelona te kijken.

Helaas maakt het 'aandikken' van beelden de 3 campen in gemeente Prijedor (Keraterm, Trnopolje en Omarska) niet tot een dierentuin. Omarska is Bosnische Auschwitz met 900 doden in 84 dagen. Dat waren allemaal leuke, normale mensen, waarvan velen kleine kinderen nalieten, echtgenotes, ouders... niet gedood in een gevecht, niet door een mortier, maar willens en wetens bruut vermoord, sommigen dagen lang gemarteld.

De enige reden dat ik nog ronddwaal op deze aarde is vanwege die beelden (waar jullie het vandaag over hebben), want ik was in de eerst volgende groep om te worden afgemaakt en bovendien inmiddels dermate afgezwakt dat ik kort voor deze opnames niet langer kon lopen en praten.

Zoals gezegd, blijf kritisch, maar blijf ook nadenken.

Prettige dag
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Bedankt Satko,

Goed dat je dit bent kmen brengen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dit werpt weer een ander beeld op de situatie Satko.
Ik ben blij voor jou dat jij het er levend van afgebracht hebt,

En als je niet weet wat taqquia betekent, dan ben je waarschijnlijk geen belijdend Moslim, maar alleen een moslim in naam.

taqquia betekent ....Bedrieglijke aanpassing, huichelarij.
Moslims mogen jokken om kafirs te misleiden en om Islam in een beter daglicht te zetten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Bedankt Satko, voor al je informatie. Het ga je goed.
Satko
Berichten: 3
Lid geworden op: di sep 02, 2008 5:55 pm

Bericht door Satko »

Ik vind het heel gek als iemand alle moslims zou wantrouwen omdat de islam 'taqquia' zou voorschrijven. Ik ben zelf niet gelovig, maar weet dat er zo veel stromingen en vormen zijn in de islam (net als in veel andere religies), dat je dit soort 'regels' niet één op één kan weerspiegelen op een ieder.
Bovendien vind ik het heel gevaarlijk om iedereen in een hoek te duwen wegens afkomst.

Ik heb, ondanks alle ellende uit 1992, nu weer vrienden onder Serviërs omdat ik voor alles wat mij is aangedaan niet het gehele volk kan en wil veroordelen.

S
mymoon
Berichten: 131
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 2:13 pm

Bericht door mymoon »

Een mooie nieuws omtrent Kosovo - Metohija. In de VN is de Servische resolutie over de legaliteit van Kosovo onafhanhekelijkheid (die NEderland trouwens erkende), door overgrote meerderheid aangenomen. 77 voor, 6 tegen. VS, ALbanie waren tegen....niks nieuws

De "VS", land die zichzelf vrij noemt en democratisch, is ertegen om de internationale gerechtshof ter advies vragen over de legaliteit van onafhankelijkheid.
Ter herrinnering. Onder aanvoer van de VS, hebben een 40tal landen onafhankelijkheid erkend, terwijl dat volgens afspraaak na de NAvo Agressie nooit ter sprake zou komen.


Het is apsoluut te verwachten dat de hof de onafhanleijkheid onwettig zal verklaren en in strijd met internationale verdragen ezv.
Vraag me af wat meneer Verhagen nu gaat doen, als het blijkt dat hij de internationale verdragen met voeten veegt aleen omdat de VS zo willen....

VS is een grote smeerlap als het aan mij ligt..

Bron
http://www.b92.net/eng/news/comments.ph ... 4059#hrono
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

mymoon schreef:...
VS is een grote smeerlap als het aan mij ligt..
In dit geval zeker.
Maar ik vraag me af of andere landen in een identieke situatie (met overduidelijke belangen in een bepaalde regio) zich beter hadden gedragen..
RTFM
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

mymoon schreef:Een mooie nieuws omtrent Kosovo - Metohija. In de VN is de Servische resolutie over de legaliteit van Kosovo onafhanhekelijkheid (die NEderland trouwens erkende), door overgrote meerderheid aangenomen. 77 voor, 6 tegen. VS, ALbanie waren tegen....niks nieuws

De "VS", land die zichzelf vrij noemt en democratisch, is ertegen om de internationale gerechtshof ter advies vragen over de legaliteit van onafhankelijkheid.
Ter herrinnering. Onder aanvoer van de VS, hebben een 40tal landen onafhankelijkheid erkend, terwijl dat volgens afspraaak na de NAvo Agressie nooit ter sprake zou komen.


Het is apsoluut te verwachten dat de hof de onafhanleijkheid onwettig zal verklaren en in strijd met internationale verdragen ezv.
Vraag me af wat meneer Verhagen nu gaat doen, als het blijkt dat hij de internationale verdragen met voeten veegt aleen omdat de VS zo willen....

VS is een grote smeerlap als het aan mij ligt..

Bron
http://www.b92.net/eng/news/comments.ph ... 4059#hrono
ben mét jou benieuwd Mymoon! Fijn dat je weer wat hebt laten horen!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
mymoon
Berichten: 131
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 2:13 pm

Bericht door mymoon »

Nog een mooie artikel waarom regio Kosovo een mislukte plan was, mede danzij de VS. Hele staat drijft op inkomsten uit drugs en smokkel inkomsten.
UN: Kosovo heart of Balkan drug route
26 March 2008 | 17:12 | Source: Tanjug
NEW YORK -- The United Nations Office on Drugs and Crime (UNODC) has released a new report.

It warned that the axis between South American drug cartels and the Albanian mafia have reached "alarming proportions", while reports by several intelligence agencies show that Kosovo is a distribution center on the crossroads of global routes and pathways of drug trafficking.

This presents reason for concern, primarily because of the new pathways of drug trafficking, and "inclusion of cocaine in the range of products offered by the groups that are active along the Balkan drug route", the UNODC annual report for 2007 said.

The Albanian mafia has recently begun taking over the control of ports in Romania, in addition to the already solid network existing in Albania and Montenegro, the report said.

This warning by UNODC is the latest in a series of alarming reports by a number of agencies in charge of fighting organized crime, including the FBI, Interpol and Europol, which state that the Albanian mafia is the most serious criminal organization in Europe because it controls a huge part of the heroin trade in a number of European state - Switzerland, Greece, Belgium, Austria, Sweden, the Czech Republic, Norway, and, recently, in Great Britain.

The western European heroin market, of which 40 to 75 percent is controlled by Albanians, brings annual earnings of around USD 7bn, which makes the trafficking in this type of narcotic by far the most profitable activity in the Balkans, western intelligence services have reported.

The territory that includes Albania, Kosovo and western Macedonia is a huge drug warehouse. Its contents are drugs measured not in kilograms, but in tons, a western diplomat posted in the Balkans said in a statement for Tanjug new agency, explaining how intelligence sources estimate that there are at least seven tons of heroin in this region at all times, ready to be moved to the West.

Former official of the United States Drug Enforcement Administration (DEA) Michael Levine has said that one of the wings of the Kosovo Liberation Army (KLA) was "linked with every known narco-cartel in the Middle East and the Far East", and that almost every European intelligence service and police has files on "connections between ethnic Albanian rebels and drug trafficking".

"Albania and Kosovo are the heart of the Balkan drug trade route which links Pakistan and Afghanistan with Europe. That route is worth around USD 7bn annually and around 80 percent of the heroin intended for the western European market is smuggled along this route," said a report presented to the U.S. Congress.

International representatives in Kosovo complained in the recent years that it is "difficult to estimate, in the complicated relations on the political scene of the Kosovo Albanians and ethnic Albanians in Macedonia or southern Serbia, whether politics controls organized crime or the mafia controls politicians".

The agency says it its report that it is "also possible, however, that organized criminal groups in Kosovo in fact have no influence on the authorities because they are actually those who are in power, as Italian General Fabio Mini said on his departure from the post of commander of KFOR, the international peacekeeping force in Kosovo"
http://www.b92.net/eng/news/crimes-arti ... v_id=48825

En onlangs waren er protesten (die ze tot voor kort geleden nog steunden) tegen Eulex...
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kosovo, schurkenstaat in de EU.

Bericht door Mahalingam »

Is er in de nabije toekomst de mogelijkheid dat Kosovo zich geheel autonoom als natie kan vestigen binnen Europa?
Het ziet ernaar uit dat de aanwezigheid van buitenlandse troepen en ambtenaren een langdurige zaak wordt. Een vertrek uit Kosovo zal de schurken de gelegenheid geven om weer volop de schurk uit te hangen.
Nu geeft Spanje er de brui aan. Ze trekken zich terug en de andere Nato-partners moeten maar zien te leven met hun projekt om het door hun gemaakte Kosovo (bombardementen op Servië met meer dan 2500 burgerslachtoffers en enorme schade aan de infra-structuur) in toom te houden.
http://pajamasmedia.com/blog/pacifist-s ... in-kosovo/
Pacifist Spain Abandons NATO Allies in Kosovo
Spain’s pacifist defense minister, Carme Chacón, has ignited a firestorm of criticism for her surprise announcement that Madrid will pull its 630 troops out of the NATO-led KFOR peacekeeping mission in Kosovo by the end of summer. During a visit to the Spanish base at Istok in Kosovo on March 19, Chacón unilaterally declared: “Mission accomplished. It’s time to go home.” Her decision, which came almost completely out of the blue, not only breaks solemn commitments that Spain has with NATO, it also leaves Spanish allies in the lurch and further reinforces Spain’s image as an unreliable partner.

Chacón’s announcement burst like a bombshell at NATO headquarters in Brussels, where the alliance’s secretary general, Jaap de Hoop Scheffer, complained that she had acted unilaterally and had failed to inform the alliance through the proper channels. He said that any significant changes to KFOR’s structure “should take place as a result of a decision within the alliance” once the political and security conditions in Kosovo permit, and “this moment has not yet arrived.”
En dat moment , zo schat ik in, zal de eerste 20 jaar niet komen.
Spanje ziet namelijk dat met Kosovo het hek van de dam is. Rusland kon zo de Zuid-Ossetië zaak goed praten met verwijzing naar de Nato-acties. Tu quoque.
Zapatero has responded to the criticism by arguing that it makes no sense for Spanish troops to continue to help Kosovo, which declared independence in February 2008. Spain, unlike most of its European Union partners, rejects Kosovo’s sovereignty as a violation of international law and a dangerous precedent that could encourage separatists elsewhere, especially in Spain’s own Basque and Catalan regions.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Kosovo, schurkenstaat in de EU.

Bericht door Scarlatti »

Mahalingam schreef:Is er in de nabije toekomst de mogelijkheid dat Kosovo zich geheel autonoom als natie kan vestigen binnen Europa?
Het ziet ernaar uit dat de aanwezigheid van buitenlandse troepen en ambtenaren een langdurige zaak wordt. Een vertrek uit Kosovo zal de schurken de gelegenheid geven om weer volop de schurk uit te hangen.
Nu geeft Spanje er de brui aan. Ze trekken zich terug en de andere Nato-partners moeten maar zien te leven met hun projekt om het door hun gemaakte Kosovo (bombardementen op Servië met meer dan 2500 burgerslachtoffers en enorme schade aan de infra-structuur) in toom te houden.
http://pajamasmedia.com/blog/pacifist-s ... in-kosovo/
Pacifist Spain Abandons NATO Allies in Kosovo
Spain’s pacifist defense minister, Carme Chacón, has ignited a firestorm of criticism for her surprise announcement that Madrid will pull its 630 troops out of the NATO-led KFOR peacekeeping mission in Kosovo by the end of summer. During a visit to the Spanish base at Istok in Kosovo on March 19, Chacón unilaterally declared: “Mission accomplished. It’s time to go home.” Her decision, which came almost completely out of the blue, not only breaks solemn commitments that Spain has with NATO, it also leaves Spanish allies in the lurch and further reinforces Spain’s image as an unreliable partner.

Chacón’s announcement burst like a bombshell at NATO headquarters in Brussels, where the alliance’s secretary general, Jaap de Hoop Scheffer, complained that she had acted unilaterally and had failed to inform the alliance through the proper channels. He said that any significant changes to KFOR’s structure “should take place as a result of a decision within the alliance” once the political and security conditions in Kosovo permit, and “this moment has not yet arrived.”
En dat moment , zo schat ik in, zal de eerste 20 jaar niet komen.
Spanje ziet namelijk dat met Kosovo het hek van de dam is. Rusland kon zo de Zuid-Ossetië zaak goed praten met verwijzing naar de Nato-acties. Tu quoque.
Zapatero has responded to the criticism by arguing that it makes no sense for Spanish troops to continue to help Kosovo, which declared independence in February 2008. Spain, unlike most of its European Union partners, rejects Kosovo’s sovereignty as a violation of international law and a dangerous precedent that could encourage separatists elsewhere, especially in Spain’s own Basque and Catalan regions.

Duidelijk vertoon van aanwezigheid van gezond verstand en het gebruik ervan! Moge onze 'leiders' :sly: volgen en graag VLUG!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Kosovo, schurkenstaat in de EU.

Bericht door SDX »

Enhorabueno España!

Ik zie nu pas dat die meneer Satko een hele lange post gewijd had aan 'de overlevenden van die terreurkampen', hij schrijft om er zelf zoveel mogelijk over op te zoeken...heb ik gedaan...en vind een hoop, een hele hoop smerige, barbaarse dingen over ... de Bosnische moslims...filmpjes gezien met de meest afschuwelijke dingen die die lui uitspookten met Servische gevangenen!... daarbij vergeleken was dat kamp klein bier ... hij schrijft ook..."Blijf nadenken en blijf kritisch." Nou meneer Satko, U mag gerust zijn, ik ben enorm kritisch gebleven over het hoe en wat, en wie er eigenlijk had moeten gebombardeerd worden!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Plaats reactie