Zweedse premier: voor hoofddoeken en gebedsruimtes op het we

Plaats reactie
Ariel

Zweedse premier: voor hoofddoeken en gebedsruimtes op het we

Bericht door Ariel »

Zweedse premier: voor hoofddoeken en gebedsruimtes op het werk

Zweden, september 2008

Ter ere van het begin van ramadan bracht de Zweedse premier Fredrik Reinfeldt een bezoek aan een halal slachthuis.
Bij die gelegenheid zei Reinfeldt onder meer: ‘we moeten zorgen dat we niet te veel regels hebben die leiden tot een waardenconflict. Het is vreemd dat bedrijven zich vaak vanwege onwetendheid of vooroordelen niet richten op de doelgroep van 40.000 moslims. Het is belangrijk dat mensen op het werk kunnen bidden, we moeten geen onnodige beletsels opwerpen voor het dragen van een hoofddoek, op deze manier moeten we een waardenconflict vermijden. We moeten meer respect hebben voor andere culturele tradities, ze vormen immers geen bedreiging voor de Zweedse waarden, ze kunnen naast elkaar bestaan’.
http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/2133

Geld is belangrijker dan principes en eigen identiteit.
"It's very strange that large companies don't look for their own best interests. Here we have over 40,000 Muslims who live in Sweden and as orthodox Muslims want to have their halal meat. There is certainly a demand and money to be made, but they do not take advantage of it because of ignorance or in the worst case prejudices."
Lees het artikel.

http://islamineurope.blogspot.com/2008/ ... ls-on.html
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Mahalingam

Bericht door Mahalingam »

Er is in Zweden een echte tsunami van immigranteen aan de gang. En de regenten daar zien het met vreugde gebeuren. 100.000 irakese vluchtelingen dit jaar. Meer dan er totaal in de USA wonen tgv. de oorlog in hun land.
Maar in Zweden zit het debat over de multikul volkomen dicht.
Maar de realiteit wordt voor de inboorlingen die met deze 'verrijking' daadwerkelijk te maken hebben steeds onplezieriger.
Het woord om de zaak te omfloeren in Zweden is 'de veiligheid'.
Het woord 'immigrant' of andere I-woorden vallen niet in dit artikel.
http://www.thelocal.se/15200/20081024/
One-third of Swedes want to live in gated communities: study
Via het democratische proces ziet men geen mogelijkheden tot verbetering. En naarmate de criminaliteit stijgt en de politie linksom wegkijkt, krijg je Zuid-Afrikaanse toestanden.
De enige veiligheid die je hebt is die waar je zelf voor zorgt.
One in three Swedes wants to live in a gated community which prohibits unauthorized people from entering, a new study shows.
Most interested in the security provided by such living situations are young singles, of which 41 percent reported wanting to live someplace surrounded by fences or requiring a door code for entry.

Meanwhile, only 26 percent of families with small children said they desired the additional security measures.

The study also reported that less than one fourth of the survey’s respondents – 23 percent – want to live in areas which feature cultural, ethnic, and social diversity.

The results come from a report entitled BoTrender 08 (‘Living Tends ’08’) carried out by the Tyréns Temaplan consulting company and based on responses gathered in August from 5,000 Swedes aged 18- to 70-years-old who live in apartments or are considering living in apartments in the future.

“I don’t think that those who answered the study were thinking of barbed wire, high walls, and guards, but rather a more secluded area with checks on who enters,” said Tyréns Temaplan’s Mia Wahlström to the Svenska Dadbladet newspaper.

Göran Cars, a professor of urban studies at the Royal Institute of Technology (KTH), said the study shows people place a high value on safety and security when it comes to where they live, but expresses his reservations about what a proliferation of gated communities might mean for Sweden.

“I would consider it deeply tragic of there was a propagation of gated communities. That would mean my city would lose some of its appeal; its diversity of people and activities. The city’s services would become impoverished and it would lose its international competitiveness,” he told SvD.

Pointing to trends in the United States, a country in which gated communities have become increasingly popular, Cars added that the trend can actually result in public places becoming less safe.

He believes that society has a choice to make when it comes to dealing with rising rates of crime and violence.

“On the one hand, we can accept the increase violence and insecurity. Then everyone who can afford to will choose to live in protected area. On the other hand, we can vigorously combat the violence and abuse which damages our security and safety by giving police and social services more resources,” he said.
Waarom de vorming van gated communities de onveilgheid elders van de openbare ruimte laat toenemen, kan ik niet zo direct volgen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
naar boven
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Mahalingam schreef:...
Waarom de vorming van gated communities de onveilgheid elders van de openbare ruimte laat toenemen, kan ik niet zo direct volgen.
Ghettovorming.
Maar dan omgekeerd.
De no-go areas zijn nu de 'gated communities' en het restgebied, bijna het hele land dus, is...jungle.
RTFM
Vera

Bericht door Vera »

In de zomer was ik in Zweden. Een dorpje met twee mini supermarkten, aan de weg naar Mora, misschien 200 inwoners. Maar veel allochtonen, ik denk wel de helft! Ik heb gezellig gevoetbalt met 3 Koerden en 10 kleine kindjes van verschillende afkomsten. Veel Somalische mensen ook.
Het was duidelijk het plannen van waar mensen komen. Dit dorpje had een verroeste oude ijzerfabriek, veel ex-winkels met dichtgetimmerde ramen, eigenlijk was er helemaal niets. Nouja, die supermarktjes een hotel met kebab zaak (kebab zie je echt overal, ook al heeft een dorp 50 inwoners). De dichtsbijzijnde grote middelbare school was zo'n drie kwartier rijden. De moskee ook. Wat moeten die mensen daar nou! Het is toch vreselijk onmenselijk om te zeggen 'jullie zijn gevlucht wegens oorlogsgeweld, we ploppen jullie in een dorpje zonder werk, zonder sociaal netwerk, veel plezier ermee'
Laa ilaaha illallaah
Manon

Bericht door Manon »

Vera: waarom denk je dat die asielzoekers ineens minderjarige mindervaliden zijn geworden? Zo van die mensen die je handje vast moet houden en voor moet kauwen wat ze denken?

Waarom vind jij dat?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Vera

Bericht door Vera »

Manon schreef:Vera: waarom denk je dat die asielzoekers ineens minderjarige mindervaliden zijn geworden? Zo van die mensen die je handje vast moet houden en voor moet kauwen wat ze denken?

Waarom vind jij dat?
Dat denk ik niet.

Dat vind ik niet.
Laa ilaaha illallaah
Ariel

Bericht door Ariel »

Waar denk jij dat deze mensen veiliger zijn Vera? In een land met oorlogsgeweld, of in dat veilige dorpje, waar ook nog eens Zweden wonen die in dezelfde “erbarmelijke omstandigheden “ leven.
En hoe vreselijk dat deze mensen drie kwartier moeten rijden om een Moskee te bezoeken. Het komt zeker niet in de koppetjes van deze arme Somalische mensen op dat ze samen in een huis kunnen bidden.
Wat een ondankbare honden zijn sommige moslim .
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Manon

Bericht door Manon »

Vera schreef:
Manon schreef:Vera: waarom denk je dat die asielzoekers ineens minderjarige mindervaliden zijn geworden? Zo van die mensen die je handje vast moet houden en voor moet kauwen wat ze denken?

Waarom vind jij dat?
Dat denk ik niet.

Dat vind ik niet.
je schreef toch:
we ploppen jullie in een dorpje zonder werk, zonder sociaal netwerk
Ze "worden" dus geplopt, ze "worden" geen werk aangeboden, en ze "krijgen" geen sociaal netwerk door hun neus gespiest. Erg toch hé!

Je zou denken: moesten die mensen nu zèlf nog iets kunnen doen... maar tja, het zijn dus zoals je zei minderjarige onderontwikkelde mindervaliden zeker?
Manon

Bericht door Manon »

"It's very strange that large companies don't look for their own best interests. Here we have over 40,000 Muslims who live in Sweden and as orthodox Muslims want to have their halal meat. There is certainly a demand and money to be made, but they do not take advantage of it because of ignorance or in the worst case prejudices."
Ik ga ginds een steenfabriekje oprichten. Productie van steentjes die net groot genoeg zijn om goede leuke wonden te veroorzaken, maar niet té groot zodat de geëxecuteerden ineens dood zijn.

volgens mij moet daar ook een markt voor zijn ginds in het nieuwe Islamitische Zweden.

zou de minister me geen opstartsubsidies kunnen geven?
H.Numan

Bericht door H.Numan »

Te laat. Dat is al omschreven in diverse (shariah) wetgevingen. Stenen mogen niet zo groot zijn dat ze direct de veroordeelde dodelijk kunnen treffen. Fijne religie heb je gekozen, Vera. Als ik je eens vragen mag: hoe sta jij tegenover de RK inquisitie? Vind je dat een goede instelling?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie