Nieuws uit Zwitserland

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Zwitserland

Bericht door Ariel »

Ook in Europa is men verdeeld over het verbod.
Kouchner geschokt over minarettenverbod

PARIJS - De Franse minister van Buitenlandse Zaken Bernard Kouchner heeft maandag het verbod op minaretten in Zwitserland veroordeeld. Hij zei dat het besluit moet worden teruggedraaid.

„Ik ben een beetje geschokt door dit besluit”, zei de bewindsman tegen radiostation RTL. „Het is een uitdrukking van intolerantie en ik verafschuw intolerantie. Ik hoop dat de Zwitsers het besluit snel terugdraaien”, voegde hij eraan toe. Volgens hem komt het verbod neer op religieuze onderdrukking.
De Zwitsers stemden zondag in een referendum met 57,5 procent voor een verbod op minaretten, de torens bij moskeeën. De Zwitserse regering en religieuze organisaties hadden eerder opgeroepen tegen het verbod te stemmen. De vier bestaande moskeeën mogen blijven.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/5452 ... bod__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ter Horst: minarettenverbod zeer bedroevend
maandag 30 november 2009

BRUSSEL (ANP) - Minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken vindt het ,,zeer bedroevend'' dat de Zwitserse bevolking in een referendum de bouw van nieuwe minaretten heeft afgewezen. ,,Ik hoop dat dit nooit in Nederland gebeurt. Ik ben blij dat wij geen beslissend referendum hebben'', aldus Ter Horst maandag in de marge van een bijeenkomst met haar EU-collega's in Brussel.

Ter Horst, die nadrukkelijk zei ook namens haar collega Ernst Hirsch Ballin van Justitie te spreken, vindt dat de Zwitserse bevolking religie verwart met aanslagen en andere uitingen van agressie. Ze onderstreepte dat ook de Zwitserse regering, die maandag de EU officieel op de hoogte heeft gesteld van de uitkomst van het referendum, het minarettenverbod afwijst. ,,Er is een verschil tussen wat het volk wil en wat de regering wil.''

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... oevend.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Zwitserland

Bericht door Ariel »

Gemengde Europese reacties op minarettenverbod
maandag 30 november 2009

De Zweedse minister van Buitenlandse Zaken, Carl Bildt, heeft het Zwitserse minarettenverbod ernstig bekritiseerd. Hij noemde het per referendum aangenomen verbod 'op alle fronten negatief'. Ook de Franse Buitenlandse Zaken-minister Bernard Kouchner keurde het verbod op de bouw van torens van moskeeën af.

Zweden is op dit moment voorzitter van de Europese Unie, waar Zwitserland overigens geen deel van uitmaakt.

Intolerantie
De Franse minister van Buitenlandse Zaken noemde het verbod 'een blijk van intolerantie'. Oostenrijk zegt dat het niet aan de overheid maar aan gemeenten is om gebouwen toe te staan of te verbieden.

Guusje ter Horst, PvdA-minister van Binnenlandse Zaken, vindt de uitslag van het Zwitsers referendum 'zeer bedroevend'. De minister zei blij te zijn dat Nederland niet, zoals Zwitserland, een bindend referendum kent.

Positieve reacties
Positieve reacties zijn er ook, van rechtse partijen in heel Europa. Het Belgische Vlaams Belang, het Franse Front National, de Oostenrijkse FPÖ en het Italiaanse Lega Nord prezen Zwitserland.

Filip Dewinter van het Vlaams Belang kondigde net als Geert Wilders aan te pleiten voor een minarettenverbod in eigen land.

Zondag stemde het Zwitserse volk verrassend met 57 procent van de stemmen voor een referendum van de populaire SVP, waarmee de bouw van minaretten wordt verboden. Een week eerder bleek uit de peilingen nog dat het referendum verworpen zou worden.

Door Marlou Visser

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Europ ... verbod.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Zwitserland

Bericht door Ariel »

Zwitserse imam roept op tot kalmte
maandag 30 november 2009

GENEVE (ANP) - De imam van de grootste moskee in Zwitserland heeft de moslims in de wereld opgeroepen de uitspraak van de Zwitsers over het verbod van de bouw van nieuwe minaretten te respecteren. Elke uiting waarin de uitspraak wordt afgewezen, zou de moslimgemeenschap schaden, zei imam Youssef Ibram van de moskee van Genève maandag.

Hij riep de moslims op tot kalmte. ,,Het zal niet helpen de handel met Zwitserland op te geven of de banden met het land te verbreken'', zei Ibram. Vandalen hebben de moskee in Genève in de aanloop naar het referendum over de minaretten diverse keren beschadigd. ,,De moslims moeten respect tonen zonder de uitspraak te accepteren. Zij moeten de beslissing van de Zwitsers respecteren. Anders zullen wij de eerste slachtoffers zijn'', zei de imam.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... kalmte.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Zwitserland

Bericht door Mahalingam »

De mufti van de dag is Ali Gomaa:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Zwitserland

Bericht door Mahalingam »

De Telegraaf geeft wat meer over de woorden waarmee de dhimmie regeringen hun spijt betuigen.
De Franse minister van Buitenlandse Zaken Bernard Kouchner heeft het verbod veroordeeld. Hij zei dat het besluit moet worden teruggedraaid.

„Ik ben een beetje geschokt door dit besluit”, zei de bewindsman tegen radiostation RTL. „Het is een uitdrukking van intolerantie en ik verafschuw intolerantie. Ik hoop dat de Zwitsers het besluit snel terugdraaien”, voegde hij eraan toe. Volgens hem komt het verbod neer op religieuze onderdrukking.
Typisch Franse kultuur: een grote smoel over wat andere landen moeten doen. En vreselijk verontwaardigd als anderen de Fransen iets opdringen.
En dan dat 'religieuze onderdrukking'. Gelooft die man nu echt dat ze minaretten aanbidden?
Of dat die minaretten nodig zijn als een soort antennes om de gebeden omhoog naar Allah te zenden?
En dan de Zweden:
„Het is een uitdrukking van behoorlijk wat vooringenomenheid en misschien zelfs angst, maar het is duidelijk dat het op alle fronten een negatief signaal is. Daar is geen twijfel over”, aldus Bildt tegen de Zweedse radio. Bildt zei het vreemd te vinden dat een dergelijke kwestie het onderwerp is geworden van een referendum. „In Zweden en andere landen besluiten stadsplanners over dit soort zaken.”
Ja, Zweden wordt net zo regentesk geregeerd als Nederland. Ook hier zijn stadsplanners bezig moskeeten door de strot van onwillige burgers te duwen (en met succes meestal).
Het Vaticaan is het eens met de Zwitserse bisschoppen dat het verbod van de bouw van minaretten een klap voor de vrijheid van godsdienst is.
Sinds wanneer heeft Kath. Kerk bij nieuwbouw van kerken een minaret nodig?
http://www.telegraaf.nl/buitenland/5452 ... tml?p=10,1" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Zwitserland

Bericht door Ariel »

Schade beperken

De regering van Zwitserland doet er ondertussen alles aan om de schade die het verbod mogelijk veroorzaakt te beperken. Bern vreest dat de handel met en het toerisme uit moslimlanden forse schade oploopt. Minister Micheline Calmy-Rey van Buitenlandse Zaken laat haar ministerie materiaal voor ambassades samenstellen, zodat die zich tegen kritiek op de uitspraak kunnen verweren.

http://www.nd.nl/artikelen/2009/novembe ... e-beperken" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Re: De islamisering van Zwitserland

Bericht door Adinah »

Mahalingam schreef:De mufti van de dag is Ali Gomaa:

Afbeelding
Aha...dat is dezelfde meneer die toen riep dat het helemaal oké was om Israëli's te vermoorden als je ze buiten hun landsgrenzen tegenkwam. Die heeft niet eens het récht om het woord 'intolerant' in zijn mond te nemen. :?
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Zwitserland

Bericht door Mahalingam »

Ik kwam een staaltje tegen van typisch Islam denken. Bij een beroeps-Moslim. Dit is het:
The imam of the biggest mosque in Switzerland called on all the Muslims in the world to respect the verdict of the Swiss about the banning of new minarets. Any statement in which the verdict is rejected would harm the Muslim community, imam Youssef Ibram of the Geneva mosque said on Monday.

He called the Muslim to be calm. "It will not help to abandon trade with Switzerland or to break contacts with the country," says Ibram. "The Muslims should show respect without accepting the verdict. They should respect the decision of the Swiss. Otherwise we will be the first victims," said the imam.
Ja, in zijn wereld zijn de 450.000 Moslims in Zwitserland allemaal potentieel gegijzeld. En hij kan zich niet voorstellen dat dit een waanidee is.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Zwitserland

Bericht door Ariel »

Adinah schreef:
Aha...dat is dezelfde meneer die toen riep dat het helemaal oké was om Israëli's te vermoorden als je ze buiten hun landsgrenzen tegenkwam. Die heeft niet eens het récht om het woord 'intolerant' in zijn mond te nemen. :?
Zodra je een moslim iets ontzegt dan ben je intolerant. Joden en kafirs doen er niet toe. Daar kan je alles over zeggen, en ontzeggen. Allah's wil.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: De islamisering van Zwitserland

Bericht door Manon »

Gomaa riep de circa 400.000 moslims in Zwitserland op om via de dialoog en via juridische procedures actie te ondernemen tegen het minaretverbod, als dat van kracht wordt.
net zoals de christenen in de islamitische landen veronderstel ik?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Zwitserland

Bericht door Ariel »

'Zaak tegen minaretverbod lastig'

Een rechtszaak tegen het Zwitserse besluit om geen nieuwe minaretten toe te staan, is erg lastig. President Jean-Paul Costa van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens heeft dat dinsdag gezegd.

Het hof, waarbij 47 landen zijn aangesloten, kan staten veroordelen als ze bijvoorbeeld discrimineren of de vrijheid van godsdienst schenden. ,,Bij mijn weten is het nog nooit gebeurd dat bij ons een klacht is ingediend tegen de uitslag van een referendum'', zei Costa tijdens een persgesprek in Brussel. ,,Bovendien is moeilijk te bepalen wie slachtoffer is. Een moslimvereniging, een persoon? Dat is niet erg duidelijk.''

Costa verwacht dat een vonnis enkele jaren op zich kan laten wachten, als de rechters geen spoedprocedure toestaan.

Minister Maxime Verhagen van Buitenlandse Zaken zei maandag dat het verbod mogelijk strijdig is met de vrijheid van godsdienst. Belanghebbenden zouden het verbod eventueel kunnen laten toetsen bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.

http://www.depers.nl/buitenland/357383/ ... astig.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: De islamisering van Zwitserland

Bericht door Manon »

Minister Maxime Verhagen van Buitenlandse Zaken zei maandag dat het verbod mogelijk strijdig is met de vrijheid van godsdienst.
dàt wordt leuk. Stulpje bouwen in natuurgebied? mag niet? nou jij wel! Ies in strait met freiheit van gotsdienst! Mijn GDPP (groene draakje met de platte poten) wil nu eenmaal een villa met héle hoge toren in het bos!

Hewel maxime?

Is het bouwen van een minaret een deel van de vrijheid van godsdienst? en wat met de bouw van een hele moskee in Slotervaart of zo? ook vrijheid van godsdienst? In het paleis van Soestdijk? Ook vrijheid van godsdienst?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Zwitserland

Bericht door Ariel »

Het is heel raar dat de vrijheid van Godsdienst alleen geldt voor gelovigen. Voor Atheïsten en anti Islam inwoners van een land geldt deze regel namelijk niet, want als atheïsten of mensen die kritisch tegen islam zijn zich storen aan minaretten als teken van politieke macht , dan moet men zijn/haar mond dicht houden en is men een racist
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Zwitserland

Bericht door Ariel »

Ik, Hansl, heb niets tegen moslims.

Je kunt heel goed vóór een minaretverbod stemmen zonder meteen islamhater te zijn.
Heeft een Zwitserse militieleider, met overslaande stem ‘Leve Wilhelm Tell, Hüttenkäse en paarse koeien! Grüss Gott!’ roepend, zich met een toestel van Swissair in een dicht met moslims bevolkte reuzenminaret geboord, met duizenden doden tot gevolg?

God, Allah & de beschaving zij dank: Nee.

Maar je zou het bijna denken, gezien alle ontsteltenis die sinds het weekeinde over ons wordt uitgestort nadat 57 procent van de Zwitsers afgelopen weekeinde voor een minarettenverbod stemde. De Nova-verslaggever sprak maandag een Zwitserse moslim die had gezegd: ‘Dit was onze 9/11.’

Ik vraag me altijd af wat zo’n verslaggever na afloop van zo’n gesprekje tegen de gesprekspartner zegt. ‘Ik voel je pijn?’ Of: ‘Ik zal je even onder een koude douche zetten want je bent duidelijk hysterisch’?

Dat laatste lijkt me geëigend. Als er plek is onder die douche, mogen er ook nog wel wat journalisten bij. Want de kortste samenvatting van de nieuwsstroom van de afgelopen dagen is dat de Zwitserse bevolking opeens voor 57 procent uit ‘racisten’ blijkt te bestaan.

Over het onderscheid tussen ras en geloof wil ik het nu niet hebben. Wel over de verschillende redenen die iemand zou kunnen hebben om vóór zo’n minaretverbod te zijn.

Want eerst moeten we vaststellen dat het wel een prachtsymbool is, zo’n minaret.

Volgens moslimtheoloog Tarik Ramadan moet je het symbool van de minaret in Zwitserland vergelijken met een thema als de hoofddoekjes in Frankrijk of homoseksualiteit in Nederland. Maar dan is die minaret wel veel sprekender. Want eerst moeten we vaststellen dat het wel een prachtsymbool is, zo’n minaret. Je kan er alle kanten mee op, het beeld blijft sprekend.

Hier volgt zomaar een ton met argumenten en beelden waaruit een minaretverbieder – we noemen hem hier Hansl - zou kunnen grabbelen.

Ik, Hansl, heb niets tegen moslims, maar er zijn een paar schaduwzijden aan die religie die me niet bevallen. De aanslag op de Twin Towers zit me nog steeds dwars; de politieke vertaling die sommige moslims geven aan hun religie bevalt me niet. De zichtbare, achterlijk aandoende orthodoxe trekken van de islam evenmin: hoofddoekjes, burka’s, mannen in jurken, oproepen tot gebed, enzovoort.

Onze Hansl hoeft maar met een bovengenoemde zaken een probleem te hebben en een stem voor een verbod wordt aanlokkelijk. Eén voor de hand liggende redenering: Dat hoort niet bij het moderne Zwitserland. Daar wil ik, Hansl, paal en perk aan. Ik wil een signaal afgeven. Geweldloos, natuurlijk. Democratisch.

En daar is dan die minaret. Voor wie het erin wil zien een fallisch symbool van de ouderwetse heimwee-moskee, vrouwenonderdrukking, ambitie tot wereldoverheersing, enzovoort. Er staan er maar vier van in heel Zwitserland, maar dat mag geen beletsel zijn, voor een symbool. Dat onderstreept juist het principiële karakter van een en ander.

Volgens mij kun je met een of meer van bovengenoemde argumenten heel goed vóór een minaretverbod stemmen zonder meteen islamhater te zijn, laat staan racist. Je kunt zelfs moslim zijn. Want je kunt dan nog steeds zeggen: laat de minaret – lees: politieke islam of burka enzovoort - eraf en je moskee is welkom. En jij, moslim, ook.

En nogmaals: er is afgelopen weekeinde dus geen druppel bloed gevloeid en iedere, maar dan ook iedere vergelijking met 9/11 gaat volkomen mank.

Ron Meerhof
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Zwitserland

Bericht door Ariel »

Betoging tegen minaretverbod Zwitserland
dinsdag 1 december 2009

LAUSANNE (ANP) - Ongeveer vijfduizend mensen hebben dinsdagavond in het Zwitserse Lausanne betoogd tegen het verbod om minaretten te bouwen. Afgelopen zondag sprak een meerderheid van de kiezers zich in een referendum uit voor het verbod. Het werd voorgesteld door rechtse, nationalistische partijen.

De betogers gingen van de kathedraal van de stad naar de moskee en riepen onder meer ,,nee tegen discriminatie'', ,,voor een solidair Zwitserland'' en ,,we zijn allen moslims''. ( :shock: ) De actiegroep Beweging voor Strijd tegen Racisme had tot het protest opgeroepen en werd daarin gesteund door joodse, islamitische, protestantse en rooms-katholieke gemeenschappen in de stad.

Het verbod heeft tot onrust geleid in Zwitserland vooral in steden waar van de uitslag met enige verbazing kennis is genomen en waar ook een economische weerslag wordt gevreesd. Zondag sprak zich 57,5 procent van de kiezers zich uit voor het verbod. Sommige media zagen dinsdag een diep verdeeld Zwitserland tussen enerzijds het traditioneel en nationalistisch ingestelde deel van de bevolking en anderzijds het modern en internationaal gerichte deel.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... erland.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij zijn alle Moslims.. Hoe komen ze er op. Wat een mededogen met zielige moslims die geen minaret mogen bouwen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Zwitserland

Bericht door Mahalingam »

In klein landje in Europa verzetten de Helvetiërs zich.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Zwitserland

Bericht door Ariel »

Turken proberen een slaatje te slaan uit het minaretverbod.
Boze moslims kunnen naar Turkse banken

ANKARA - Islamieten met rekeningen in Zwitserland die boos zijn over het minaretverbod in dat land, kunnen met hun geld in Turkije terecht. Dat beklemtoonde de invloedrijke Turkse minister van Staat Egemen Bagis. Bagis is een naaste medewerker van premier Recep Erdogan en leidt bijvoorbeeld de Turkse delegatie in de onderhandelingen met de Europese Unie.

Het dagblad Hurriyet berichtte woensdag dat Bagis heeft gezegd te denken dat „onze broeders uit islamitische landen die investeringen en geld in Zwitserland hebben, die zaken zullen heroverwegen. De Turkse banken staan altijd voor hen open”, zei Bagis.

Zondag sprak een meerderheid van 57,5 procent van de Zwitserse kiezers zich in een referendum uit voor een verbod op het bouwen van minaretten, de torens bij moskeeën.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/5470 ... ken__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Zwitserland

Bericht door Mahalingam »

En het is er sindsdien niet beter op geworden:
Rabobank vindt Turkse banken onbetrouwbaar juli 08, 2008
De kredietzekere AAA-status polder Rabobank met een marktaandeel van 40% heeft grote kritiek op de Turkse banken en hun hoge rente.
Onlangs las ik een bericht in het FD dat de kredietwaardigheid van Turkse banken niet altijd even zeker is. Gaat zo'n bank failliet dan draagt de Nederlandse Bank maximaal 38.000 euro bij.
http://opnieuwbegonnen.blogspot.com/200 ... anken.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Zwitserland

Bericht door Mahalingam »

Even wat reacties van Mohammedanen op een rijtje:
Swiss Muslims, who come mainly from the Balkans and Turkey, reacted with sorrow. "The most painful thing for us is not the ban on minarets, but the symbol sent by this vote," said Farhad Afshar, leader of the Swiss Coordination of Islamic Organisations. "Muslims do not feel accepted as a religious community," he said.

Anger was swift from more militant wings of the Muslim world. "This is the hatred of Swiss people against Muslim communities. They do not want to see a Muslim presence in their country and this intense dislike has made them intolerant," said Maskuri Abdillah, the head of Nahdlatul Ulama, Indonesia's biggest Muslim group. He urged Muslims not to take "revenge" for the decision.

Egypt's Mufti Ali Gomaa denounced the ban on new minarets as an insult to all Muslims. "This proposal ... is not considered just an attack on freedom of beliefs, but also an attempt to insult the feelings of the Muslim community in and outside Switzerland."
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/w ... 937486.ece
Islamitische wereld is geschokt door de minaret verbod
Islamabad / Istanbul - maandag tot laat in de middag, komen de eerste boze mensen bijeen in de Pakistaanse hoofdstad Islamabad om te protesteren tegen het Zwitserse minaret verbod. De islamitische wereld viert dit weekend en ook op maandag Eid ul-Adha, zodat de boodschap zich langzaam zal verspreiden.[...]

"Deze ontwikkeling weerspiegelt een extreme islam-fobie bij de mensen in het Westen", zegt Khurshid Ahmed van de ultra-conservatieve partij Jamaat-e-Islami, die vertegenwoordigd is in het Pakistaanse parlement. De beslissing van de Zwitsers was een "zeer duidelijk een ontoelaatbare discriminatie van moslims". "Het is een ernstige schending van de mensenrechten en de internationale regels, 'zei hij. Bij het referendum ging het om "een poging tot uitlokking om moslims en de islam en het Westen met elkaar botsen"[...]

Yahya Mujahid, een woordvoerder van de Islamitische liefdadigheid Jamaat-ud-Dawa, die zei een afstand tot de terroristische groep Lashkar-e-Toiba, genaamd de Zwitserse beslissing een "klap voor interreligieuze harmonie."" "Deze beslissing druist in tegen de beginselen van wederzijds begrip en religieuze tolerantie." Het Westen altijd opscheppen, "kampioen van de religieuze tolerantie en interreligieuze harmonie te zijn", maar het resultaat van het Zwitserse referendum blijkt dat de vooroordelen tegen moslims.[...]

Ook de Turkse minister van Cultuur Ertugrul Günay bekritiseert het Zwitserse minaret verbod als een teken van religieuze intolerantie. Het referendum over de bouw van minaretten in Zwitserland was 'ongeschikt en on-Europees, "zei Günay. "Zwitserland is een land dat hoewel het gelegen is in Europa, Europa heeft niet heeft geïnternaliseerd." Günay zei dat hij rekening houdt met protesten in de islamitische wereld, die ook economische vormen kunnen aannemen. [...]
http://www.spiegel.de/politik/ausland/0 ... 37,00.html
En moet ik hier nu over verbaasd zijn?
" Onder de titel "In het land van de angst voor de Minaret of Freedom" presenteerde de regeringsgezinde krant Yeni Safak "een foto-essay online."
Net zoals de hoofddoek is de minaret een symbool van vrijheid!
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: De islamisering van Zwitserland

Bericht door SDX »

Die lui weten niet eens wat vrijheid van godsdienst is, hebben totaal geen benul wat het betekent, ze 'beoefenen' het tenslotte zelf niet - vrijheid van godsdienst was oorspronkelijk bedoeld om 'vrij 'te zijn wélke godsdienst je wil aanhangen en ook 'vrij' te zijn om géén godsdienst aan te hangen - het récht om atheïst te zijn, om niet vervolgd te worden omwille van je godsdienstkeuze of omwille van je niet-gelovig zijn!

Godsdienstvrijheid is nooit opgericht om aanhangers van welke idiote religie dan ook een vrijgeleide, carte blanche te geven om welke onzinnige, idiote opzichtige uiterlijke verschijnselen van hun ideologie op te leggen en door ieders strot te douwen! De oprichters van die godsdienstvrijheid-wet hebben nooit islam in hun achterhoofd gehad bij het opstellen van die wet, zo ja, hadden ze wel 2 X nagedacht als ze ook maar een paar hersencellen in hun hoofd hadden, me dunkt!

De godsdienstvrijheid van muzelmannen in Zwitserland is géénszins aangetast, men is er nog steeds vrij om zijn religie te beleven, naar een moskee te gaan, moskee te bouwen enzovoorts - enkel een minaret mag niet meer - ze kunnen hun 'religie' nog steeds beleven, net als dat hoofddoek is de minaret en teken van 'veroverd' gebied - maar het zou me sterk verbazen mocht de allereerste haathut van de Moh een minaret gehad hebben!

Het was tenslotte Erdogan die citeerde;

”De democratie is alleen de trein waar we opspringen tot we ons doel hebben bereikt. De moskeeën zijn onze kazernes, de minaretten onze bajonetten, de koepels onze helmen en de gelovigen onze soldaten.”

velen herinneren zich die uitspraak van hem, maar de meesten zijn het eerste deel vergeten, over democratie en hun doel!!!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Zwitserland

Bericht door Mahalingam »

Er werd gespeculeerd over de rol van vrouwen bij het referendum. Dat een gezaghebbende feministe het aangedurft heeft om de vrouwonvriendelijkheid van de Islam in te zetten als strijdmiddel tegen de minaretten. Ik heb nu een vertaling gevonden van de open brief.

  • Lieve vrouwen,

    Op 29 November stemmen wij in Zwitserland over de vraag of er een verbod op de bouw van minaretten moet komen.

    Het is beangstigend dat ook kritische vrouwen in dit land niet bereid zijn om dit thema serieus te bespreken en om na te denken over de gevolgen. Wij vrouwen kunnen toch niet onverschillig blijven voor wat er met vrouwen en meisjes uit andere culturen, die in Zwitserland wonen, gebeurt!

    De koran, die voor moslims als de bron van de wet geldt, schrijft vrouwvijandige regels voor. Zoals bijvoorbeeld: bedekking van het hele lichaam, met uitzondering van handen en gezicht. Gedwongen huwelijk. Eerwraak. Tuchtiging door de echtgenoot bij ongehoorzaamheid. Moskeeën zijn mannenhuizen. Minaretten zijn mannelijke symbolen van de macht. De bouw van minaretten is ook een zichtbaar teken van de publieke acceptatie van onderdrukking van vrouwen. Dit moet onder alle omstandigheden worden voorkomen.

    Het beleid is jammerlijk mislukt en heeft stilzwijgend ingestemd met de onderdrukking van moslimvrouwen onder het mom van zogenaamde tolerantie. Voor moslims die in Europa wonen, moeten de in onze rechtsstaat geldende regels voor iedereen gewaarborgd worden. De staat heeft de plicht om de rechten voor iedereen op te eisen. Ook voor de vrouw.

    De bouw van minaretten is geen probleem als de islamitische bevolking de westerse rechtsorde volledig respecteert. Op dit moment is dat nog lang niet zo.

    Vrouwen, denk over de partijgrenzen heen en zet u moedig in voor de rechten van alle vrouwen.

    Daarom kan het bij het referendum op 29 November 2009 alleen maar een JA worden voor een verbod op minaretten.

    Ik reken op elke vrouw. Op vriendinnennetwerken. En natuurlijk, op mannen die al lang begrepen hebben dat vrouwen als volwaardige mensen gerespecteerd dienen te worden.

    Met welgemeende groet,

    Julia Onken
Vooral die oproep
"Vrouwen, denk over de partijgrenzen heen en zet u moedig in voor de rechten van alle vrouwen."
is door vele linksen opgevat als een oproep tot verraad. Ze vrezen zelfs voor een muiterij van de feministen die het goedpraten beu zijn geworden. Ook in Zwitserland puilen de Blijf van mijn Lijf Huizen uit met allahtoonsen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: De islamisering van Zwitserland

Bericht door pd7835 »

De omgekeerde wereld. Het is net een land als Iran dat op het matje dient geroepen te worden.
Iran roept Zwitserland op het matje

De Iraanse minister van Buitenlandse Zaken heeft de Zwitserse ambassadeur naar Teheran geroepen. Doel van de ontmoeting is zijn ongenoegen te uiten over de uitslag van het referendum waarbij de Zwitsers zich vorige zondag uitspraken voor een verbod op minaretten.

Het ministerie zegt dat dergelijke zaken enkel de zogenaamde 'islamofobie' en de vooroordelen tegen buitenlanders in Europa aanzwengelen. "Daarnaast doen ze de spanningen tussen moslims en christenen verder stijgen", klinkt het.

"Beeld geschaad"
Minister van Buitenlandse Zaken Manouchehr Mottaki richtte zich ook tot zijn Zwitserse evenknie Micheline Calmy-Rey. "Een land dat beweert respect te hebben voor democratie en mensenrechten mag een dergelijk referendum nooit toestaan", was zijn boodschap tot haar. "Religieuze waarden zouden nooit onderwerp mogen zijn van een referendum. In de ogen van moslims wereldwijd heeft de ban op minaretten het beeld van Zwitserland als een progressief land geschaad."

Het hoofd van de Iraanse diplomatie voegde eraan toe dat hij hoopt dat de Zwitserse regering de nodige stappen zal ondernemen om ervoor te zorgen dat het verbod niet toegepast wordt. In Zwitserland wonen ongeveer 400.000 moslims. http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... atje.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
ben hln, Gent

Een land dat vrouwen stenigt, gearrangeerde huwelijken toelaat gaat Zwitserland de levieten lezen omwille van een verbod op bepaalde bouwkundige constructies. Het lachen is mij al lang vergaan.

Camille VH, Brussel

Hier zien wij nog eens dat islam totaal onverenigbaar is met democratie. Zij hebben geen begrip van pluralisme waar iedereen zich vrij kan uiten in verschillende politieke partijen. Voor hen bestaat er enkel islam (onderworpenheid aan hun Allah) ofwel fitna (chaos). En zij denken dan ook nog dat ze Allah's wil moeten implementeren over de ganse wereld. Dat maakt samenleving met moslims heel moeilijk of totaal onmogelijk en het zorgt voor constante conflictsituaties.

Ko Lusje, zwalm

Nog eens een bewijs dat het fanatisme van de Islam de democratie in de weg staat . Wat heeft een dictatoriale staat als Iran zich te moeien met de binnenlandse aangelegenheden van een democratisch land als Zwitserland ? Het middeleeuwse fanatisme rukt verder in Europa op en wordt spijtig genoeg dé uitdaging voor de volgende decennia . Ik hoop dat onze klein - en achterkleindochters nooit verplicht worden tot het dragen van de burhka .

robby demoor, Zaventem

Hetgeen men dus duidelijk wil is een nog meer en grotere islam in de westerse maatschappij waar ze hun wil en zinnetje overal blijven opdringen,zoveel mogelijk moskeeen,zoveel mogelijk minaretten,zoveel mogelijk heel de familie naar hier halen,zoveel mogelijk kweken en ga zo maar door. . Ik zou heel graag in zwitserland wonen.;) . Iran heeft helemaal geen recht om zwitserland op het matje te roepen.Is het niet in iran waar de vrouwen alsook nik ste zegge hebben en onthoofd worden enz...???

louis verbruggen, Lubbeek

Wat moeten die ons komen vertellen. Dat ze eerst in de eigen spiegel van onverdraagzaamheid kijken. . Stop deze extremisten,een echt gevaar voor onze maatschappij.

venus alfatauri, Nieuwkerken-Waas

Amnesty international maakt overuren door da regime ,amaai die hebben wel lef.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: De islamisering van Zwitserland

Bericht door Scarlatti »

SDX schreef:Die lui weten niet eens wat vrijheid van godsdienst is, hebben totaal geen benul wat het betekent, ze 'beoefenen' het tenslotte zelf niet - vrijheid van godsdienst was oorspronkelijk bedoeld om 'vrij 'te zijn wélke godsdienst je wil aanhangen en ook 'vrij' te zijn om géén godsdienst aan te hangen - het récht om atheïst te zijn, om niet vervolgd te worden omwille van je godsdienstkeuze of omwille van je niet-gelovig zijn!

Godsdienstvrijheid is nooit opgericht om aanhangers van welke idiote religie dan ook een vrijgeleide, carte blanche te geven om welke onzinnige, idiote opzichtige uiterlijke verschijnselen van hun ideologie op te leggen en door ieders strot te douwen! De oprichters van die godsdienstvrijheid-wet hebben nooit islam in hun achterhoofd gehad bij het opstellen van die wet, zo ja, hadden ze wel 2 X nagedacht als ze ook maar een paar hersencellen in hun hoofd hadden, me dunkt!

De godsdienstvrijheid van muzelmannen in Zwitserland is géénszins aangetast, men is er nog steeds vrij om zijn religie te beleven, naar een moskee te gaan, moskee te bouwen enzovoorts - enkel een minaret mag niet meer - ze kunnen hun 'religie' nog steeds beleven, net als dat hoofddoek is de minaret en teken van 'veroverd' gebied - maar het zou me sterk verbazen mocht de allereerste haathut van de Moh een minaret gehad hebben!

Het was tenslotte Erdogan die citeerde;

”De democratie is alleen de trein waar we opspringen tot we ons doel hebben bereikt. De moskeeën zijn onze kazernes, de minaretten onze bajonetten, de koepels onze helmen en de gelovigen onze soldaten.”

velen herinneren zich die uitspraak van hem, maar de meesten zijn het eerste deel vergeten, over democratie en hun doel!!!
Good on you SDX!!! (y)
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: De islamisering van Zwitserland

Bericht door Manon »

Nou wordt ie leuk!

Of all people hebben de Iraniers nu de Zwitserse ambassadeur op het matje geroepen!!!

Wat wat durven die Zwitsers wel zeg? Zèlf in een referendum beslissen wat ze zèlf in hun eigen Alpen als torens willen zien verschijnen. En dat allemaal zonder de Ayatollah nederig om toestemming te vragen? Wat een arrogantie!

Iran misnoegd over Zwitserse minarettenkwestie, ambassadeur op het matje


De Zwitserse ambassadeur in Teheran wordt op het matje geroepen door de Iraanse minister van Buitenlandse Zaken Manouchehr Mottaki. Iran is niet te spreken over het feit dat de inwoners van het Alpenland voor een bouwverbod van minaretten hebben gekozen.

Volgens Mottaki zwengelt de beslissing de 'islamofobie' aan. "Een land dat beweert respect te hebben voor democratie en mensenrechten mocht een dergelijk referendum nooit toestaan", klinkt het.

"Religieuze waarden zouden nooit onderwerp mogen zijn van een referendum. In de ogen van moslims wereldwijd heeft de ban op minaretten het beeld van Zwitserland als een progressief land geschaad."

Het hoofd van de Iraanse diplomatie drukt nog de hoop uit dat de Zwitserse regering ervoor zorgt dat het verbod niet zal toegepast worden. In Zwitserland wonen om en bij de 400.000 moslims.

http://www.vandaag.be/buitenland/21708_ ... atje-.html" onclick="window.open(this.href);return false;

----------
Niet te geloven toch hé?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Zwitserland

Bericht door Ariel »

circe schreef:Niet te geloven toch hé?
Inderdaad niet te geloven Circe. Ik hoop niet dat Zwitserland gaat toegeven, want dat zal betekenen dat Islam inderdaad een meer greep op Europa heeft als we nu al vermoeden.

Deze week las ik in de krant dat Kadafi Zwitserland op wil heffen en verdelen tussen Duitsland, Italie en Frankrijk :smile:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie