De Strijd Tegen rechts in Duitsland en omstreken

Mahalingam

Re: De Strijd Tegen rechts in Duitsland en omstreken

Berichtdoor Mahalingam » Do Apr 02, 2020 7:10 pm

Ik zet het maar in deze rubriek want ik denk niet dat die vermelde 'jacht' zal slaan op charlatans, wonderdokters, kwakzalvers en oplichters en ander tuig dat van deze corona-gelegenheid gebruik maakt om door oplichting rijkdom te vergaren. Het zullen wel on-orthodoxe stemmen in de rechter hoek zijn die voor hun hachje moeten vrezen.
Staatsveilig­heid jaagt op fake news over corona
Ook tijdens de ­corona-crisis doen er online allerlei vormen van desinformatie de ronde. Er zijn de klassieke kwakzalvers en oplichters die valse wondermiddelen tegen het virus aan de man proberen te brengen. Maar de Staatsveiligheid vermoedt dat er nog meer aan de hand is.

Sinds het uitbreken van de crisis is de dienst online op zoek naar pogingen tot inmenging van vreemde mogendheden, maar ook naar valse geruchten gelanceerd door extremisten. Beide hebben de bedoeling te polariseren. Het vermoeden bestaat dat buitenlandse mogendheden – in de eerste plaats Rusland, maar ook China – via de sociale media de ­publieke opinie proberen te manipuleren. Zo denken de inlichtingendiensten dat Russische trollen de hand hebben in een campagne om de publieke opinie ervan te overtuigen dat Rusland wel iets doet om Spanje en Italië te helpen, terwijl de Europese Unie – aldus de trollen – afzijdig blijft.

Extremisme

Maar niet alleen buitenlandse inmenging is vandaag een gevaar, ook extremisme. Op de sociale media circuleren nu al valse ­berichten over een fatwa die besmette moslims ertoe zou aan­zetten te hoesten in het gezicht van ongelovigen. Die fatwa bleek fake news. Net zoals berichten over nachtwinkels die schaarse goederen plots tegen woeker­prijzen zouden verkopen, vals bleken.

‘Het gaat telkens om desinformatie die de polarisering in de hand werkt’, zegt Ingrid Van ­Daele, de woordvoerster van de Veiligheid van de Staat. ‘Dat zijn zaken die onze democratie bedreigen. Als we dat ontdekken, brengen we de regering daarvan op de hoogte.’
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200401_04909820

"Zo denken de inlichtingendiensten dat ..."
Thinking Intelligence Services? De gruwel. Dat hebben we vaker al meegemaakt: het 'Golf van Tokin' incident, de massavernietigingswapens van Saddan Hoessein, de gifgasaanvallen van Assad in Syrië, volkerenmoord door de Serviërs . En wat had de Khadaffie van Libië uitgespookt? Dat ben ik eventjes vergeten. Dat zal ook wel iets heel ergs zijn geweest.
En het zijn allemaal verzinsels gebleken van de Thinking Intelligense Services.

En dan die kwestie van: "een fatwa die besmette moslims ertoe zou aan­zetten te hoesten in het gezicht van ongelovigen." Die is er niet, maar ik heb wel de overtuiging dat vele Mohammedanen dat een primas idee vinden: hun steentje bijdragen aan de jihad. Een wit voetje halen bij de maangod Allah.

P.S.: als je heult met de Russen door b.v. het onware (?) verhaal dat Russen Italië helpen en de EU niet te verspreiden , en als de Russen de Vijand zijn dan ben je dus een verrader. En wat doen we daarmee in oorlogstijd? Tegen de muur zetten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Vr Apr 03, 2020 12:20 am

AfD-advertentie over de campagne “Gezamenlijk voor de grondwet” mag niet verschijnen

Geplaatst op 2 april 2020

Afbeelding

De “Frankfurter Allgemeine Zeitung” (FAZ), de “Welt”, de “Spiegel” en de “Focus” hebben de publicatie van een advertentie van Alexander Gauland, de erevoorzitter van de AfD, geweigerd – een schandaal en opnieuw een bewijs van de vrijwillige zelfcensuur in de Duitse media! Hieronder de vertaling van hetgeen veel lezers blijkbaar niet mogen zien:

Zeer geëerde dames en heren,

In deze dagen merken we allemaal dat er kostbare dingen bestaan, die we maar al te vaak als vanzelfsprekend beschouwen. Of het nu de zorg binnen de familie is, of het werk van de verpleegster in de kliniek, of de verbondenheid van onze samenleving. Wij allemaal kunnen iets van deze weken leren. Wat nederigheid en dankbaarheid. Dankbaarheid voor de verantwoordelijkheid die onze naasten op zich nemen. Nederigheid voor de moeite en inspanningen van diegenen die er voor ons waren. Zij zouden ons hoop moeten geven om sterker tevoorschijn te komen uit deze crisis. Als individu. Als familie. Als natie.

Velen beweren dat onze samenleving zo gespleten zou zijn als nooit tevoren. Ik wil dat niet geloven. Ja, natuurlijk bestaat er strijd, bestaan er verschillende voorstellingen van de toekomst van Duitsland. Maar dat is er altijd al geweest. Wat nieuw is, is de poging om het argument van de politieke tegenstander als immoreel te brandmerken. Dat vergiftigt de strijd. Het vergiftigt de relaties. Met vrienden, met familieleden, met buren. Het spijt me, maar dat kunnen we niet toestaan. Wij niet. En u ook niet.

Ik word tegenwoordig in menig talkshow onweersproken niet een “fascist” genoemd. Mijn medestrijders rusteloze, ronddolende geesten van de nazi´s. Weet u, ik kan daar tegen: ik heb in de loop der jaren een behoorlijk dikke huid gekregen. Maar gelooft u me, voor iedere aanhanger is deze dagelijkse uitsluiting uit de samenleving een zware last. Veel Oost-Duitse landgenoten herinnert deze toestand steeds meer aan zeer duistere uren van onze geschiedenis.

Nee, wij zijn geen “kankergezwel”. Nee, wij zijn geen “tuig”.

Wij zijn vrije burgers net als u. Vrije burgers, die elkaar gevonden hebben uit echte zorgen om hetgeen we geërfd hebben van onze voorouders. Tot dit erfgoed behoort de grondwet. De beste grondwet die wij Duitsers ooit hadden. Wier inhoud en geest we elke dag recht moeten laten wedervaren.

Nee, niet de strijd is het gevaar voor onze grondwet, voor de pluralistische democratie en voor de maatschappelijke samenhang. Het gevaar zijn zelfbenoemde “democraten”, die de oppositie willen laten verstommen. Door luidkeels te schreeuwen: “Wij zijn met meer!” Dat is immers zelfs ook zo. Maar ook een minderheid heeft in de democratie het recht om gehoord te worden. Daarvoor vechten wij.

Voor u. Voor Duitsland. Voor ons allemaal.

Alexander Gauland
Erevoorzitter van de Alternative für Deutschland (AfD)

Bron: https://unser-mitteleuropa.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/04/02 ... rschijnen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Mei 09, 2020 10:09 pm

Overvallen op AfD-mensen en beschadigingen van AfD-instellingen

Geplaatst op 9 mei 2020

Afbeelding

De AfD is het belangrijkste doelwit van politieke gewelddadigheden geworden en niemand neemt haar daartegen in bescherming. In ieder geval zou de voorzitter van het deelstaatparlement een duidelijk standpunt moeten afgeven.

Zoveel rechtvaardigheid moet toch kunnen, dat ik als lid van een andere partij over aanvallen tegen de AfD schrijf! En ik voeg er aan toe: het is – netjes uitgedrukt – onbegrijpelijk dat geen van de andere partijen over dit schandaal bericht.

Of het nu gaat om de AfD, Die Linke, de CDU, de SPD of de FDP – het gaat om democratische instellingen, om partijen die door het volk in veel parlementen werden gekozen. De AfD zit niet alleen in de Duitse Bondsdag, maar ook in alle deelstaatparlementen.

Ik hoef deze partij niet te mogen, ja, ik mag haar doelstellingen bestrijden. Maar nog altijd geldt ook voor haar de inachtneming van het menselijk fatsoen en de bescherming van haar aanhangers tegen ondemocratische overvallen!

Maar de realiteit ziet er niet alleen heel anders uit, ze is anders. De AfD is het belangrijkste doelwit van politieke gewelddadigheden geworden, en niemand neemt haar daartegen in bescherming (zie ook onderstaande grafiek). In ieder geval zou de voorzitter van het deelstaatparlement een duidelijk standpunt moeten afgeven. Dat doet hij echter niet. Want:

Met smerige kinderen speel je niet!
Hier zijn de feiten, die voor zich spreken. De AfD-deelstaatparlementariër Jan Bollinger bericht:

“Cynisch worden AfD-leden er steeds opnieuw van beschuldigd dat de AfD vrijwillig de slachtofferrol zou aannemen en zelf-enscenering zou bedrijven.

Volgens actuele cijfers, die we dankzij een kleine interpellatie vanuit de fractie in de Bondsdag door Dr. Gottfried Curio hebben, kunt u zich hiervan nu zelf een beeld vormen.

In 2019 vonden er in totaal 691 aanvallen op mijn partijcollega´s, mij en ons eigendom plaats, evenals op gehuurde ruimtes, zoals kieskringkantoren.

Meer aanvallen dan op alle andere partijen samen
Onder deze aanvallen waren tot nu toe meerdere explosies voor verschillende partijkantoren, ook mijn kieskringkantoor in Neuwied werd hierdoor getroffen. Daarbij kwamen ettelijke daadwerkelijke aanvallen op AfD-leden, die deels zwaargewond raakten.

Daders werden tot nu toe bijna nooit achterhaald
Bovendien zijn er veel gevallen van opzettelijke brandstichting op auto´s en links-radicale bekladding van woningen van onze leden. Huizen, waarin velen van ons met hun gezinnen wonen.

Maar al deze daden kunnen nog worden overtroffen: er zijn zelfs hier en daar partijkantoren van mijn collega´s, waar meerdere malen op de ruiten werd geschoten.

Laten we hopen dat dit een uitzondering blijft. De rest van de daden – die vaak ook nog van de kant van de staat indirect met belastingmiddelen gefinancierd worden – schijnt inmiddels helaas tot het dagelijks leven van een AfD´er te horen...”

Afbeelding

Bron: https://philosophia-perennis.com

Door: Peter Helmes

https://ejbron.wordpress.com/2020/05/09 ... tellingen/

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Mei 18, 2020 9:02 pm

Steeds meer extreem rechtsen. En nog meer extreen rechtsen. Het houdt maar niet op !
Een tsunami van rechts.
Hoezoo?
Iedereen die protesteert tegen de lockdown is een extreem rechtse persoon en dus een slecht mens.
En daar komen er steeds meer van.
En dan die kop:
"Duitsland maakt zich zorgen over extreem-rechtse coronaprotesten: ‘Niemand durft meer de straat op’"
Tot voor kort mocht niemand de straat op en durfde ook niemand de straat op vanwege corona-angst. En nu dus durven ze nog steeds de straat niet op maar nu vanwege angst voor coronaprotesten? We lezen verder:
Enigszins verloren zoeken Christiane Tan en haar man Deniz op straat naar mededemonstranten. Christiane is vrolijk verkleed in een aardbeikostuum, maar haar man draagt een shirt met de tekst: ‘De WHO (Wereldgezondheidsorganisatie) liegt’. Hier op het Rosa-Luxemburg-Patz werd de afgelopen zeven zaterdagen de zogenoemde ‘hygiëne-demo’ tegen de coronamaatregelen georganiseerd.

Christiane is naar het plein gekomen omdat ze haar vrijheid terugwil. “Ik wil leven zoals ik wil”, zegt ze, terwijl ze een bord vasthoudt waarop staat: ‘De sociale beperkingen maken ons ziek’.

Maar haar mening, zegt Christiane, mag niet gehoord worden: “In de media worden oppositiestemmen kapotgemaakt.” Helemaal onverwacht was het dan ook niet, zegt het stel, dat ze al snel werden weggestuurd. Het plein is hermetisch afgesloten door de politie. De afgelopen zaterdagen waren er veel meer demonstranten waren dan de coronamaatregelen toestaan.

Met blote voeten dansen op reggae-muziek

Naast het plein gaat een tegendemonstratie wel door. Het is een van de tientallen demonstraties die afgelopen weekeinde georganiseerd werden tegen de groeiende extreem-rechtse steun aan de hygiëne-demonstraties. Hier dansen demonstranten met blote voeten op reggae muziek. Hun boodschap: demonstreren voor een andere mening is oké, maar zij aan zij demonstreren met fascisten is dat niet.

Het zijn niet alleen deze antirechtse activisten die zich zorgen maken over de demonstraties tegen de coronamaatregelen. Ook Duitse politici spreken zich uit over de groeiende rol van radicaal-rechts in de protesten. Zo waarschuwde de Berlijnse deelstaatsenator Andreas Geisel demonstranten vrijdag: “Laat je niet gebruiken door extremisten”. Volgens Geisel nemen niet alleen bezorgde burgers deel aan de protesten, maar ook ‘democratie-verachters’, die de liberale samenleving aa willen vallen.

De rechts-populistische AfD is inderdaad prominent aanwezig bij de demonstraties. Volgens de ZDF Politbarometer, een gezaghebbende opiniepeiling, steunt slechts 16 procent van de bevolking de demonstraties, terwijl dat onder AfD-stemmers 61 procent is. De partij speelt in op samenzweringstheorieën, die menen dat de overheid gevaarlijke vaccinaties wil verplichten en dat Duitsland richting een dictatuur koerst.

Oproerpolitie op Alexanderplatz

Het is een probleem, vinden ook Christiane en Deniz, die zichzelf als links positioneren. “Rechts heeft onze mening overgenomen en gebruikt die nu voor hun propaganda” zegt Christiane. Het stel is nu op weg naar het nabije Alexanderplatz, waar een week eerder 1200 demonstranten samenkwamen. Neonazi’s en hooligans vielen de politie toen aan. Op Alexanderplatz wordt duidelijk dat de politie eenzelfde scenario ditmaal wil voorkomen. Grote delen van het plein zijn deze zaterdag afgezet en de oproerpolitie staat klaar. Al snel gaat bij aanwezige demonstranten tegen extreem-rechts het gerucht dat neonazi’s er aan komen. Als vier kale mannen het plein opkomen, nemen vijftien agenten hun meteen mee en gaat het plein op slot.

Aan het eind van de middag lopen Christiane en Deniz nog steeds zoekend rond. In Berlijn lijken minder demonstranten tegen de corona-maatregelen op de been te zijn dan in voorgaande weken. Maar of dat komt doordat de maatregelen al versoepeld worden, of doordat de aanwezigheid van extreem-rechts demonstranten afschrikt, is niet duidelijk. Christiane zegt geïrriteerd dat de strategie van de politie werkt: “Niemand durft meer de straat op.”

De Duitse Antifa is pro-Merkel lockdown ( ik denk even aan de USA waar eenzelfde verdeling van het volk aan de gang is) en pro-onderdrukking van andersdenkenden dan zij.

https://www.topics.nl/duitsland-maakt-zich-zorgen-over-extreem-rechtse-coronaprotesten-niemand-durft-meer-de-straat-op-a14397736trouw/?context=brand/trw/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Mei 23, 2020 9:56 pm

Brandbrief van Nicolaus Fest: Moeten er eerst doden vallen?

Geplaatst op 23 mei 2020

Afbeelding
BRANDBRIEF: Moeten er eerst doden vallen?

Terwijl de instellingen van de EU er constant aanmerkingen op hebben dat de democratie, de rechtstaat en de grondrechten in landen zoals Polen of Hongarije met voeten worden getreden, zwijgen ze over de wantoestanden in Duitsland, waar iedere week ruimtes en leden van de AfD worden aangevallen. De daders worden bijna nooit gepakt. Dat is falen van de staat over de hele linie. Of de staat faalt hier bewust. Linkse extremisten genieten een zeer grote vrijheid, terwijl AfD-leden als vogelvrij gelden. Nicolaus Fest schreef daarom een brief aan de Nederlandse Europarlementariër Sophie in ´t Veld, voorzitter van de Monitoring-groep voor democratie, rechtstaat en grondrechten in het Europees Parlement. De brief heeft het in zich:

Zeer geëerde mevrouw In ´t Veld,

In de afgelopen beide telefoonconferenties van de Monitoring-groep voor democratie, rechtstaat en grondrechten (DRFMG) hebben we veel over de situatie in Polen, Hongarije, Slowakije en op Malta gesproken. En hebt u uw diepe bezorgdheid over de rechtstaat in deze landen en de toestand van de democratie en de grondrechten aldaar tot uitdrukking gebracht.

Uw bedenkingen zouden terecht kunnen zijn. Maar ik vraag me af hoe lang u wilt wachten totdat u eindelijk een blik werpt op de situatie in Duitsland? Op 10 maart 2020 stak de links-extreme Antifa mijn auto in brand. Het was de ongeveer 60e aanval op de auto´s of woningen van leden van de Alternative für Deutschland (AfD). In de vier weken na de brandaanslag op mijn auto werden de auto´s van drie andere partijvrienden in brand gestoken, waaronder ook die van onze partijwoordvoerder Tino Chrupalla.

Van de 202 aanvallen op politici in Duitsland waren er volgens het laatste politierapport 87 tegen leden van de AfD gericht. En meer dan de helft van alle aanvallen op kantoren van de in de Bondsdag vertegenwoordigde partijen golden ruimtes van de AfD (62 van de 112). Als je daarbij ook nog de bijna wekelijkse aanvallen van de Antifa op hotels en restaurants optelt, die nog steeds ruimtes aan de AfD durven verhuren, zijn de cijfers nog duidelijk hoger. Zo is het in Berlijn voor de grootste oppositiepartij bijna onmogelijk om een vergaderplek te vinden.

Deze aanvallen zijn geen nieuw fenomeen, die zijn er al jaren. Maar de partijen die regeringsverantwoordelijkheid hebben, ondernemen er niets tegen. En de reden is duidelijk: ze zijn allemaal bang voor een constant groeiende AfD, die hun mandaten, hun invloed en hun macht zou bedreigen.

Deze partijen zien er niet alleen van af om op te treden tegen de Antifa, ze ondersteunen zelfs het linkse terrorisme. Indymedia, de “officiële” website van de Antifa, prees trots de nauwe samenwerking van de Antifa met twee Berlijnse parlementariërs van Die Linke; datzelfde geldt voor enkele parlementariërs van de Groenen. Leden van Die Linke, de Groenen en de SPD, dus van de partijen die de regeringscoalitie in Berlijn vormen, zijn regelmatig naast het “zwarte blok” van de Antifa op vele manifestaties te zien. In het jaar 2018 publiceerde Angela Marquardt, een voormalig lid van Die Linke die overgestapt is naar de SPD en daar voorzitter is van een denktank van de partij, in het partijblad “Voorwaarts” een opinieartikel, waarin ze vaststelde: “In de strijd tegen partijen van rechts heeft de SPD de Antifa nodig.” Bovendien hebben enkele vooraanstaande partijleden van de SPD, de Groenen en Die Linke familiebanden met leden van de Antifa.

Zeer geëerde mevrouw In ´t Veld, denkt u dat deze partijen er belang bij hebben om druk op de terroristen uit te oefenen die hun familieleden, vrienden en politieke partners zijn? Denkt u echt dat ze stappen zullen ondernemen om de AfD tegen aanvallen van de Antifa te beschermen? Niet voor niets wordt de Antifa door velen als de “terroristische arm van verenigd links” beschouwd.

Het is slechts een kwestie van tijd tot het eerste lid van de AfD door de Antifa wordt vermoord. De aanslag op het Duitse parlementslid Frank Magnitz in januari 2019 zou zo hebben kunnen eindigen. Desondanks is er niets gebeurd, de zaak is nog steeds niet opgelost. Want zoals altijd als het om aanslagen op de AfD gaat, ontpopt het politieonderzoek zich als halfslachtig en tevergeefs.

Zeer geëerde mevrouw In ´t Veld, wat moet er nog gebeuren opdat de DRFMG eindelijk wakker wordt? Zal het Europees Parlement dezelfde weg inslaan zoals in Malta of Slowakije? Het was alom bekend dat beide landen zeer ernstige problemen met het witwassen van geld en corruptie hebben. Maar er waren twee aanslagen en drie slachtoffers nodig, totdat het Europees Parlement een nauwkeuriger blik op de situatie ter plaatse wierp. Moeten wij ook op het vermoorden van een AfD-lid wachten, voordat u maatregelen neemt?

Voor zover ik weet, beschouwt de DRFMG zichzelf als bewaakster van de burgerrechten. En ik deel enkele van uw zorgen over de jongste ontwikkelingen in bepaalde landen. Maar we moeten erkennen dat de focus op Polen en Hongarije absoluut buitenproportioneel is. In Polen en Hongarije worden niet regelmatig de auto´s van leden van oppositiepartijen in brand gestoken; daar worden de kantoren van deze partijen niet constant aangevallen; daar kunnen oppositiepartijen probleemloos ruimtes voor hun vergaderingen vinden – en zonder dat diegenen die aan zulke partijen verhuren op vergeldingsmaatregelen hoeven rekenen; en hun politici hoeven niet voor hun leven en lichamelijk welzijn te vrezen.

Zeer geëerde mevrouw In ´t Veld, zou de DRFMG er niet eens over moeten nadenken op welke landen zij het oog laat vallen? Op grond van corona worden de burgerrechten in veel EU-landen acuut bedreigd. Maar in slechts één land vinden we een terroristische organisatie, die in feit vrij plundert en regelmatig leden van de grootste oppositiepartij aanvalt – en wel zonder dat de staat daar iets tegen onderneemt.

Een nauwkeuriger blik op Duitsland zou bovendien een krachtig signaal aan alle EU-landen afgeven: bij de monitoring van de DRFMG gaat het niet om West of Oost; het gaat er niet om hoeveel geld een land aan de EU geeft; en het gaat ook niet om de timing en of een land als volgende het voorzitterschap van de Raad van de Europese Unie overneemt of niet. Het gaat om democratie, de rechtstaat en grondrechten.

Ik verheug me erop van u te horen,

Nicolaus Fest

Bron: https://politikstube.com

Door: “PS”

https://ejbron.wordpress.com/2020/05/23 ... en-vallen/

Terug naar “Eurabia”