De islamisering van Frankrijk.

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De islamisering van Frankrijk.

Bericht door Pilgrim »

VERSCHRIKKELIJK: Mijn kleinzoon van 5 wenst me in het Arabisch een “fijne verjaardag”

Geplaatst op 1 oktober 2017

Afbeelding

Ik was zo blij hem te zien deze zomer. Hij zou een tijdje komen logeren en er ook op mijn verjaardag zijn. Maar wat een verrassing moest zijn, toen hij voor mij een verjaardagsliedje ging zingen, veranderde in pijn. Hij begon het liedje “Happy-Birthday-to-you” in het… Arabisch. Maar hij leek zo trots om dit te kunnen doen om mij “een plezier te doen”, dat ik er nog beroerder door werd. Ik moest me wel inhouden voor dit kind, maar inwendig brieste ik van woede om de islamisering waar hij ongewild aan bijdroeg. De islamisering in ons land is al zo ver gevorderd en een van de tekenen ervan is het Arabisch.

Hij zat op de openbare kleuterschool dicht in de buurt. Op de klassenfoto’s had ik al gezien dat minstens de helft van de kinderen van buitenlandse afkomst was en dan uit Noord-Afrika in het bijzonder. De school staat niet eens in een buurt die je een “getto” zou kunnen noemen. Maar helaas verandert alles, net als de omvolking van de bevolking.

De onderwijzeres was nog wel van Franse afkomst, maar het merendeel van de “ondersteunende krachten” was Marokkaans. De buitenschoolse activiteiten werden voornamelijk door “multiculti” gedaan.

Vaak horen we de “Klaag-Fransen”, van oorsprong uit het buitenland afkomstig, dat men hen niet volwaardig Frans vindt. Laat ze niet alleen buitenshuis Frans spreken, maar zo veel mogelijk altijd. 80% van de Fransen vindt dat taal een factor is van nationale integratie.

Er zijn ook “nieuwe-Fransen”, die wel de noodzaak inzien om zo snel mogelijk de taal onder de knie te krijgen om te slagen in de maatschappij. Zij komen echter niet uit de Maghreb [Noord-Afrika]-landen. Het zijn Spanjaarden, Italianen, Polen, Aziaten, enz. Voor hen is de integratie nooit een probleem geweest en ze zijn trots op ’t Frans en tot onze natie te behoren.

Maar voor de moslims schijnt het allemaal een “mission impossible”. Hun kinderen, hoewel op Frans grondgebied geboren, mogen boven alles vooral niet het gebruik van Arabisch verleren.

Want zij moeten zich in de eerste plaats MOSLIM voelen en dan pas Frans. En het maakt niet uit of ze uit Algerije, Marokko, Tunesië, Libië, Syrië of andere islamitische Afrikaanse landen komen, het geldt voor hen allemaal. Het is dan ook niet verwonderlijk dat je in de speeltuinen steeds meer Arabisch hoort spreken.

Bron: http://ripostelaique.com

Door: Françoise Lerat

Vertaald uit het Frans door: “delamontagne”

https://ejbron.wordpress.com/2017/10/01 ... erjaardag/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Frankrijk.

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
Ik was zo blij hem te zien deze zomer. Hij zou een tijdje komen logeren en er ook op mijn verjaardag zijn. Maar wat een verrassing moest zijn, toen hij voor mij een verjaardagsliedje ging zingen, veranderde in pijn. Hij begon het liedje “Happy-Birthday-to-you” in het… Arabisch. Maar hij leek zo trots om dit te kunnen doen om mij “een plezier te doen”, dat ik er nog beroerder door werd. Ik moest me wel inhouden voor dit kind, maar inwendig brieste ik van woede om de islamisering waar hij ongewild aan bijdroeg. De islamisering in ons land is al zo ver gevorderd en een van de tekenen ervan is het Arabisch.
En dat terwijl in Islam een verjaardag niet gevierd mag worden. :sly7: Hardstikke haram. Eigenlijk hoef je dan ook geen Happy-Birthday-to-you” in het Arabisch te leren.

Misschien moet de foute juf een afspraak maken met de imam. Oh, en juf...kaarsjes uitblazen behoren ook tot de verwerpelijke innovaties. : nono3: Allah knows best.
Vraag:

Wat is het oordeel over het vieren van verjaardagen en het uitblazen van kaarsen?

Antwoord:

Dit behoort tot de slechte gewoontes en de verwerpelijke innovaties waarover Allah geen bewijs heeft neergezonden.

Feesten kennen bepaalde tijdstippen net als aanbiddingen. Er is in een overlevering verhaald dat het volk van Medina twee feesten had in de tijd van al-Djaahiliyah (pre-islamitisch tijdperk) waarin zij spelletjes speelden. Allah, de Verhevene, heeft deze twee feesten vervangen met twee Islamitische feesten die wij vandaag de dag kennen.

De feesten die de Wetgeving niet heeft verkondigd en die de metgezellen en de volgelingen van de Oemmah niet hebben gevierd, zoals verjaardagen, zijn Islamitisch gezien niet toegestaan om te vieren noch te bezoeken.

Daarnaast is het niet toegestaan om mensen hiervoor te feliciteren of iets dergelijks. Dit behoort namelijk tot het aanmoedigen hiervan en instemmen hiermee.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Frankrijk.

Bericht door Ariel »

French High Court Orders Removal of Cross Above Statue of Pope John Paul II
Afbeelding
The French administrative court has ordered the removal of a cross from a monument to Saint John Paul II in a public square in the northwest of France, saying it violates the secular nature of the state.
Italian media noted the irony of the ruling, remarking that the cross-removal is not taking place “in Raqqa, the capital of the Islamic State in Syria, but in Brittany, in the heart of Western Europe.”

The Conseil d’Etat, France’s highest administrative court, ruled last week that the statue of the Polish Pope in Ploërmel, Brittany, could remain but the large cross above the monument must be eliminated.

“Since the cross is a religious sign or emblem within the meaning of Article 28 of the Law of 9 December 1905 and its installation by the municipality does not fall into any of the exceptions provided by this article, its presence in a public location is contrary to this law,” argued the French court.

The law of 1905, which separates Church and State, forbids “raising or affixing any symbol or religious emblem on public monuments or in any public place,” with the exception of museums, cemeteries and places of worship.

The 25-foot high monument was donated to mayor Paul Anselin by Russian artist Zurab Tsereteli in 2006 and erected in a town square. The sculpture depicts Pope John Paul standing in prayer with his hands clasped, with a simple arch above him, surmounted by a cross.

In 2015, the Rennes tribunal had already ordered the removal of the entire statue but upon appeal, the high court allowed the statue to remain, provided the offending cross disappears.

The city of Ploërmel now has six months to eliminate the cross, and must pay €3000 to the National Federation of Free Thought (Fédération nationale de la libre-pensée), which has been leading the legal battle to have the statue removed since 2015.

Over the weekend social networks in France lit up with the viral hashtag #MontreTaCroix (“Show your cross”), with which many Internet users have shared images of crosses taken everywhere around the country. Many have used the campaign to recall France’s Christian roots, calling the symbol inseparable from the history of France.

Gilles Pennelle, the president of the National Front party in Brittany’s Regional Council, pointed out the paradox that “the French court allows burkinis on the beaches but bans a cross over the statue of John Paul II in Ploërmel.”

For his part, the current mayor of Ploërmel, Patrick Le Diffon, did not rule out bringing the case before the European Court of Human Rights (ECHR).

“The statue is part of the landscape of Ploërmel for twelve years, and it does not disturb the inhabitants,” he said. “On the contrary, it is an undeniable tourist asset for the municipality. The mayor added that “this monument is a work of art and it requires the authorization from the artist to modify it.”

The Polish Prime Minister, Beata Szydło also weighed in on the argument, complaining of “censorship” and saying that if the cross must come down the statue should be transferred to Poland where it will be appreciated.

“The Polish government will try to save the monument of our compatriot from censorship, and we will propose to transfer it to Poland, if French authorities and the local community agree,” she said, adding that Pope John Paul “is a symbol of united Christian Europe.”

Poland may have some competition, however. A Hungarian elementary school has also stepped forward to request the cross if the French remove it.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Frankrijk.

Bericht door Ariel »

De kerstmarkt op de Champs-Elysées gaat dit jaar niet door. De burgemeester Anne Hidalgo vindt de markt uit de tijd want er zouden te veel spullen uit het buitenland worden aangeboden.

En vandaag was er een Betoging tegen het einde van de kerstmarkt in Parijs.
De ’koning ’van de marktkramers’ Marcel Campion had opgeroepen het verkeer naar Parijs vanaf 06.00 uur stil te leggen om te protesteren tegen het besluit van de gemeente op te houden met de kerstmarkt. Volgens Campion gaan daardoor 2000 banen verloren en verliest de Franse hoofdstad een attractie die sinds 2008 aan het einde van het jaar bijna 15 miljoen bezoekers trekt
Ik vermoed dat de burgemoeder van Parijs niet eerlijk durft te zeggen dat ze is bang voor aanslagen tijdens de kerstmarkt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De islamisering van Frankrijk.

Bericht door King George »

Die aanslagen zijn dan wel weer spullen uit het buitenland op de markt.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52286
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Frankrijk.

Bericht door Mahalingam »

Zou het echt? Of zal er teruggekrabbeld worden als er onlusten van komen en rechtszaken?
France to 'prevent' Muslim street prayers in Paris suburb
PARIS (AFP) - French authorities will stop Muslims from praying in a street north of Paris, the country's interior minister said Sunday, after a series of protests by lawmakers and locals over what they view as an unacceptable use of public space.

"They will not have prayers on the street, we will prevent street praying," Interior Minister Gerard Collomb told Questions Politics (Franceinfo, France Inter, Le Monde).

Prayers in the street have taken place every Friday in the multiethnic suburb of Clichy-la-Garenne since March to protest the closure of a popular local mosque that had operated in a government building but since been turned into a library.
[...]
"We will make sure we resolve this conflict in the next few weeks," he added.
A local Muslim association has said it intends to hold prayers in the city centre next Friday.
http://www.france24.com/en/20171119-fra ... ris-suburb
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Frankrijk.

Bericht door Ariel »

Frankrijk – Moslims eisen 2.500 moskeeën meer, anders blijven ze op straat bidden

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De islamisering van Frankrijk.

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:Frankrijk – Moslims eisen 2.500 moskeeën meer, anders blijven ze op straat bidden
Gewoon boetes opleggen vanwege het versperren van de openbare weg. Wie denken die lui wel dat ze zijn?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De islamisering van Frankrijk.

Bericht door Pilgrim »

Ali Yas schreef:... Wie denken die lui wel dat ze zijn?
Wel..., dat ze hier en meester zijn! We zijn immers maar kufrs die onderworpen moeten worden.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De islamisering van Frankrijk.

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:
Ali Yas schreef:... Wie denken die lui wel dat ze zijn?
Wel..., dat ze hier en meester zijn! We zijn immers maar kufrs die onderworpen moeten worden.
Dat snap ik, maar wat ik niet snap (ahem) is dat zij denken dat de wet niet voor hen geldt. Zou dat misschien komen doordat die niet wordt gehandhaafd? :thinking:
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De islamisering van Frankrijk.

Bericht door Pilgrim »

De Joden weten heel goed waarom ze Frankrijk in groten getale verlaten

Geplaatst op 29 november 2017

Afbeelding
“Ik ben vertrokken” i.p.v. “Ik ben Charlie” – sinds de aanslag op Charlie Hebdo hebben duizenden Joden Frankrijk verlaten.

Niet alleen Zweden zou een waarschuwing voor ons moeten zijn. Ook ons buurland Frankrijk schiet lekker op wat betreft zelf-opgave en zelfvernietiging. Dat blijkt uit een nieuwe bijdrage van het Gatestone Institute, dat vandaag werd gepubliceerd. “France Submits tot Terrorism, Muslim Anti-Semitism” door Guy Millière (professor aan de universiteit van Parijs). Daarin komt de lezer o.a. te weten:
  • Sinds het jaar 2012 heeft het radicaalislamitisch terrorisme in Frankrijk 250 dodelijke slachtoffers geëist.
  • In geen enkel ander Europees land vinden er tegenwoordig zoveel daadwerkelijke overvallen op Joden plaats.
  • De geboortecijfers verschaffen de moslims er geen slechte kans op dat Frankrijk op een dag van hen is.
  • Nu al staan er veel No-Go-Areas in het land nauwelijks nog onder Franse controle, maar ze bevinden zich in handen van parallelsamenlevingen, die hun eigen islamitische spelregels doordrukken. (daar kun je bijv. als vrouw maar beter niet alleen uit huis gaan).
Zal Frankrijk zich serieus verzetten?
Op dit moment ziet dat er niet zo uit. Het land heeft immers zelfs een president die van mening is dat een Franse cultuur niet bestaat.

Meer dan een lippendienst zie ik op dit moment niet. Emmanuel Macron heeft weliswaar een standpunt ingenomen tegen antisemitisme, maar welke zin heeft dat in de praktijk als de zaken zich zo verder ontwikkelen?

Joden weten heel goed waarom ze Frankrijk in groten getale verlaten
Ter verdediging van Macron kun je alleen maar opmerken dat hij dit alles natuurlijk niet heeft veroorzaakt. Toen hij president werd, was de situatie al catastrofaal. Maar eigenlijk zou men in zo´n situatie politici nodig hebben die hun land en waarden zelfbewust verdedigt. Macron maakt op mij definitief niet de indruk dat hij tot diegenen behoort. Yves Mamou heeft hem een “nuttige idioot van het ´islamisme´” genoemd, omdat de man het gevaar überhaupt niet goed heeft begrepen.

Bron: https://philosophia-perennis.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/11/29 ... -verlaten/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De islamisering van Frankrijk.

Bericht door Pilgrim »

Adieu Frankrijk...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De islamisering van Frankrijk.

Bericht door Pilgrim »

Op straat biddende moslims teisteren Frankrijk

Door Tom Lallemand - 20 april 2018

Afbeelding
Biddende moslims op straat in Orléans.

Het fenomeen van moslims die de openbare weg bezetten om er te bidden, bestaat al enkele jaren in Frankrijk. In 2011 werd het zo’n groot probleem, dat er een verbod kwam op het bidden op straat. Toch wordt er nog steeds regelmatig gebeden op straat.

In Frankrijk bestaat het probleem van op straat biddende moslims al enkele jaren. Omdat het probleem uit de hand dreigde te lopen, werd in 2011 zelfs een expliciet verbod opgelegd dat het bidden op straat moest verbieden. Maar dat weerhoudt moslims in Frankrijk er niet van om toch te bidden op de openbare weg, zo blijkt.

Scheiding kerk en staat
In de Franse stad Orléans, gelegen in het midden van Frankrijk, worden straten de laatste tijd regelmatig ingepalmd door biddende moslims. Boze buurtbewoners maakten foto’s en video’s van biddende moslims in de Rue de Limare, waar ook een moskee staat, en stuurden ze in een klachtenbrief naar het stadsbestuur. “Is dit wettelijk toegestaan”, vragen ze zich af. “Indien niet, wat gaat u doen om ervoor te zorgen dat onze wetten gerespecteerd worden?”

Het stadsbestuur begrijpt de zorgen van de buurtbewoners. In Frankrijk geldt immers zogenaamde ‘laïcité’, een wet die waakt over de scheiding van kerk en staat. Ze trokken naar de bestuursleden van de moskee, die naar verluidt begrip hadden voor de klachten. “Vanmorgen heb ik de bestuursleden van de moskee ontvangen. Ik heb ze gezegd dat het bidden in de publieke ruimte niet toegestaan is, waar ze volledig mee akkoord gingen.”

De gezaghebbers van de moskee hebben beloofd erop toe te zien dat er geen moslims meer op straat zullen bidden.

Ook in ons land krijgen we soms te maken met moslims die de openbare weg afzetten om er te bidden. Zo werd vorig jaar bij het einde van de ramadan een straat in Schaarbeek volledig afgesloten door moslims die er op straat wilden bidden. Tegenover de straat staat een moskee, maar die was volgens de gelovige moslims te klein, waardoor ze zich naar eigen zeggen genoodzaakt zagen om uit te wijken naar de openbare weg.

https://sceptr.net/2018/04/straatbidden ... frankrijk/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52286
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Frankrijk.

Bericht door Mahalingam »

Wat kan je nou kapot maken aan die massieve ijzeren structuur geheten "Eiffeltoren" in Parijs?
Structureel gezien niet veel maar ja, er zitten altijd mensen (toeristen) op/in die toren. Dus:
Eiffel Tower perimeter fence built to stop terrorism
Paris is to unveil its newly built perimeter defences around the Eiffel Tower to protect against terror threats.

Temporary barriers were placed around the tower in June 2016, and are now being replaced with more permanent measures.

Set to be completed in mid-July, the fences cost nearly €35 million ($40.1m; £30.1m).

More than 240 people have died in terror attacks in France since 2015.

Bernard Gaudillère, president of the Société d'Exploitation de la Tour Eiffel (SETE) which runs the iconic monument, said the new walls were "rock-solid for absolute security".
Om het uitzicht niet te belmmeren is er nu een glazen muur van 6,5 cm dik aan twee kanten gezet. De andere twee kanten moeten het met stalen hekken doen van 3 meter hoog.
Allemaal niet voldoende om een 20-tonner tegen te houden. Zodoende worden er ook nog artistiek verantwoord 420 MerkelLegosteentjes gelegd.

Het hek:
Afbeelding

De pantserglazen wand:
Afbeelding

https://www.bbc.com/news/world-europe-44502949
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Frankrijk.

Bericht door Ariel »

In Mons-en-Baroeul (Noord-Frankrijk) is een auto vrijdagavond doelbewust op een moskee ingereden. Het voertuig kwam in de hal tot stilstand. Het motief is nog onduidelijk, maar de politie is de dader op het spoor.

Afbeelding


Update....De verdachte is geïdentificeerd , maar nog niet gearresteerd. Rachid is een man van Franse nationaliteit en moslimgeloof. Hij is wegens het begaan van meerdere strafbare feiten bekend bij de politie.

Mosquée percutée par une voiture à Mons-en-Baroeul : le suspect est musulman
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52286
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Frankrijk.

Bericht door Mahalingam »

Kennelijk worden moskeeten niet beschermd met Merkel-Lego. Dan kan dit gebeuren. Zie maar:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Lulletje lampenpik aan de macht

Bericht door Hans v d Mortel sr »

France: The Rise and Fall of Emmanuel Macron

by dr. Guy Millière - August 16, 2018

Afbeelding
French President Emmanuel Macron.

When Emmanuel Macron was elected president of France in May 2017, he was portrayed as a reformer who was going to change everything in France and beyond.

Fourteen months later, illusions are gone. The reforms carried out have been essentially cosmetic and failed to slow France's sclerotic decline. Economic growth is close to zero: 0.2 per cent in the second quarter of 2018. Unemployment, at around 8.9%, remains high. French public spending as a percent of GDP is, at 56.4%, still the highest in Europe. The country is still frequently paralyzed by public transportation strikes. No-go zones continue to spread, and Macron himself recently admitted his helplessness by asking for a "general mobilization" of the population. Riots are frequent; large-scale public events lead to looting and arson. The night after the French team's victory at the soccer World Cup, hundreds of thugs mingling with the crowds broke windows, vandalized banks and ATMs, destroyed street signs and torched cars.

As most economic activity in France stops in July and August, Macron might have thought he could enjoy a summer break. On July 19, the daily Le Monde published a video from May 1 showing a man in a police helmet brutally assaulting two people in the center of Paris. A description accompanying the video explained that the violent man was "Alexandre Benalla, in charge of the head of state's security."

Benalla was, in fact, Macron's personal bodyguard. He protected Macron at all times, including during private trips to a ski resort or on the beach. Documents were made public showing that Benalla claimed to be "deputy chief of staff of the President"; however, on any official list of staff members, his name never appeared. Benalla also obtained secret security clearance without apparent justification, and although he did not pass the exam to become a gendarme, he magically received the title of lieutenant-colonel of the Gendarmerie -- the same title as Arnaud Beltrame, a hero with more than two decades of exemplary service, crowned by exchanging himself for a woman held hostage by an Islamic terrorist who then slit Beltrame's throat.

Benalla enjoyed all sorts of perks, from a chauffeur-driven car to a 2,000-square-foot apartment in a sumptuous state-owned building. He also was not prosecuted for a recent hit-and-run.

Macron's political opponents, left and right, asked for a parliamentary commission of inquiry. The Minister of the Interior said he was aware of the May 1 assault but added that he only learned Benalla's name by reading it in the newspapers. The Paris police chief spoke of "unhealthy friendships" but refused to give any details. The secretary-general of the main police officers' union (SGP Police FO) spoke up about the presence in the president's entourage of shady security guards "acting beyond any legal control" and clashing with members of the official protection services.

Macron remained silent for six days. Then, at a private meeting with parliamentarians and ministers from his party, he said that he "takes responsibility" for the Benalla affair. At the same time, he blasted the media, saying "We have a press that is no longer pursuing the truth... What I see is media power that wants to become judicial power."
It seemed he was hoping to intimidate critics and impose silence. He did not succeed.

The anger of his opponents only intensified. They called Macron's reaction to the scandal insulting and inappropriate. They insisted that many details looked strange, and that a thorough investigation was indispensable. A rival politician spoke of the scandal as rising to "the level of Watergate."

But the Justice Department in France is not independent of the government; no judge will seek to know more. No thorough and deep investigation will take place. The French media are largely subsidized by the government and no more independent of it than the Justice Department is. Even the media that are not funded by the state self-censor what they report, because they are supported by businesses that depend on government contracts. No French journalist will try to discover a thing.

As the French Constitution does not provide for impeachment, French Presidents enjoy almost complete immunity. Macron knows that his predecessors were able to stay in power despite their many scandals. Charles de Gaulle created a highly questionable militia that existed for thirty years: the SAC (Civic Action Service). François Mitterrand dissolved the SAC after several of its members were involved in a bloody killing near Marseilles. Mitterand then created a "counter-intelligence" unit -- based at the Élysée [Presidential] Palace -- in charge of intimidating those who might reveal the existence of his hidden second family. In 2005, nine years after Mitterrand's death, members of the unit were tried in court for illegal wiretapping during Mitterrand presidency. Only in 2011, four years after his second term was completed, was Jacques Chirac given a lenient two-year suspended prison sentence for having diverted public funds and abused public trust during his presidency.

The columnist Ivan Rifoul, in a recent book, described Macron's victory as a "masquerade" organized by "socialists in decline", "EU apparatchiks", supporters of the Islamization of Europe, and crony capitalists.

Macron will remain president. He will nevertheless be a diminished president. Macron pretended to embody an "exemplary Republic"; he will not be able to do that anymore.

While Macron had previously been able to marginalize his political opponents, those days seem to be over. His opponents have already been criticizing the absence of results of his economic policy -- slight income tax cuts but many new regulations, and small changes in a very rigid labor code – as well as his weak response to the rise of burglaries, car- jackings, rapes and social unrest.

Now all Macron's decisions will be treated with suspicion and scrutinized without mercy. He has already postponed a reform of the constitution that was supposed to strengthen presidential power (namely, his own). Other projects he began -- such as mass civil-servant layoffs and early-retirement buyouts and unemployment insurance reform -- will likely be abandoned. His approval rates are falling.

The deterioration of France rolls on
A violent fight recently broke out between the residents of Calais and illegal migrants living in a vast slum encampment -- home to approximately 6,000 migrants -- that reporters call the "Calais Jungle". The government has promised many times to take care of the situation, but has not solved the problem. Meanwhile, Calais, with 75,000 inhabitants, is a ravaged city: home prices have collapsed, shops and restaurants have closed their doors, and people are moving away.

In May, some members of parliament published a report on the situation in the Paris suburb of Seine Saint Denis. According to the report, 20% of the area's population consists of people similar to those living in the "Calais Jungle"; hundreds of businesses are on the verge of bankruptcy and the police are too frightened to do effective work.

The same situation exists in other parts of the country. Riots recently erupted between Muslim gangs in Nice, on the French Riviera, as well as near Porte de La Chapelle, inside Paris. The demographic changes in France's population that began several decades ago are not easing. A few months ago, the economist Charles Gave used statistical data to demonstrate that if nothing changes, the non-Muslim population of France could be a minority in 40 years. He added: "What happened to Spain or Asia Minor in the 10th and 11th centuries will happen to Europe in the 21st century, that is a certainty."

Polls show that if a presidential election were held now, no other French politician could replace Macron, even though Macron won only 23.8% of votes in the first round of the 2017 election. The majority of those who voted for him in the second round seemed to be voting more against his opponent than for Macron. He never had popular support.

As for the rest of the continent, Macron is one of the main defenders of a multicultural, post-national, post-democratic and post-Christian Europe. A growing number of Europeans see that trend as leading to the destruction of their own civilization and have been voting for leaders who resist it.

Politicians who support the same vision of Europe as Macron have, in recent months, been eliminated from the political scene or reduced to faltering positions. Italy's Matteo Renzi was badly defeated in the 2018 elections. German Chancellor Angela Merkel, once described as "the most powerful leader in Europe", now survives in office only because she agreed to measures aimed at limiting further immigration to Germany. Macron may not fall as abruptly as Renzi, but his position at the moment looks as precarious as Merkel's.

Leaders embodying resistance to post-national multiculturalism, on the other hand, have been gaining ground. Hungarian President Viktor Orbán won reelection in April and is currently serving his third consecutive term. He had campaigned for defending Europe's Judeo-Christian roots, for national sovereignty, and against Muslim immigration. Austria's new Chancellor, Sebastian Kurz, has a program similar to Orbán's. The Polish and Czech governments also hold positions similar to those of Kurz and Orbán. Matteo Salvini, leader of The League (an anti-mass-migration party), is now Minister of the Interior and Deputy Prime Minister of Italy.

Macron recently revealed what he thinks of "populists" such as Orbán, Kurz and Salvini: "a leprosy all across Europe," and called on Europeans to "fight" them.

Dr. Guy Millière, a professor at the University of Paris, is the author of 27 books on France and Europe.
Ik mocht die man vanaf het begin al niet. Dat heb ik nou met Rutte weer niet. Ondanks mijn felle kritiek op Mark. Ik houd namelijk niet van liegen. Geldt overigens ook voor Trump die ik best wel zie zitten (ook als onbeduidend leugenaar). :cool:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De islamisering van Frankrijk.

Bericht door Pilgrim »

Lyon in de avond – of als Afghanistan weer naar je terugkeert

Geplaatst op 18 augustus 2018

Afbeelding

“Salaam aleikum” zegt de jonge man tegen me. Er staan een paar Perzische letters op de smerige ramen van de kiosk. Verlichte reclame prijst raar genoeg Bollywood-films en andere Oriëntaalse, vermoedelijk Iraanse persoonlijkheden aan. Afgezien van het feit dat de sigaretten goedkoop zijn en er in ieder geval flessen bier te koop zijn, lijkt de winkel op een straatwinkel in Kaboel. Ondanks de lichte bries voel ik me terug verplaatst naar Afghanistan en voel ik bijna hoe mijn uitrusting zwaar op mijn schouders drukt. Zweetdruppels, de geur van stof en mensenlichamen, die in de zon braden.

Ahmad Shah Massood, de grote partizanenstrijder en leeuw uit de Panjshirvallei kijkt met strenge, van islamitische ijver vervulde ogen op ons neer. Zijn portret hangt in een goudkleurige kunststoflijst boven de balie waar ik mijn sigaretten wil kopen. Het ruikt naar kummel en kardemom. Voor de deur luisteren andere Afghanen naar zuivere islamitische zangmuziek op hun mobiele telefoons. Als ik wil betalen, en geen gepast geld heb, probeer ik de eigenaar uit te leggen dat hij moet wisselen.

Hij kijkt me aan en haalt zijn schouders op. “Ne francais, ne francais. English please”.

Als ik eindelijk weer naar buiten kan, steek ik onmiddellijk een Gauloises op. Er rijdt een fietser door de straat. Het beeld had ook uit Kaboel kunnen komen, want hij heeft meerdere lagen goederen op zijn pakjesdrager gestouwd, die niet bedoeld is voor zulke zware lasten en manshoge constructies. Tussen zijn armen kleeft een kind aan het stuur, allebei zonder helm en ze rijden alsof ze dronken zijn. Ze zien eruit alsof ze beide pas gisteren vanuit Fayzabad in Frankrijk zijn aangekomen. Hoofddoekvrouwen lopen met zware boodschappentassen over de kruising, een man met een Tunesische vlag op het dak van zijn auto rijdt me gemoedelijk voorbij. Op dit moment ben ik de enige blanke op gezichtsafstand onder minstens tien personen die net als ik op straat staan.

Als ik bij mijn kameraden terugkom, die in het hotel op me wachten, zeggen ze tegen me dat ik er bleek uitzie. Later bekijk ik mezelf uitvoerig in de spiegel op de hotelkamer – mijn pupillen zijn vergroot, ik ben kletsnat van het zweet en ik tril over m´n hele lichaam, alsof ik vier uur achter elkaar aan een vuurgevecht heb deelgenomen. Ik gooi het raam open, hap naar lucht en godzijdank dat er onder me nog twee knappe Françaises in zomerjurken wandelen en lachen. Die zijn er immers nog, nog is niet iedere straat zoals die bij de Afghaanse kiosk. Nog bestaat er geen reden tot zorg, zou de lezer van het feuilleton in de “Zeit” nu tegen me zeggen. Zie je wel – Europa gaat dus toch niet ten onder.

(Vertellingen van de voettocht over de Jacobsweg – van Duitsland naar Zuid-Frankrijk. Het eerste deel van het verhaal kun je hier lezen.)

Bron: https://younggerman.com

Door: “Ignatius”

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/08/18 ... erugkeert/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52286
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Frankrijk.

Bericht door Mahalingam »

In Parijs steekt een man in op voetgangers op straat. Twee doden.
De man roep Allah Hakbar en dat, tesamen met wat hij deed ,is voldoende voor de politie om hem morsdood te schieten.
Maar het heeft niks met islam van doen alhoewel IS de aanslag claimt.
De slachtoffers zouden moeder en zuster zijn van de dader. Een familiedrama , waarschijnlijk eer-gerelateerd dus zoals er in die kringen veel van zijn.
IS eist mesaanval in voorstad Parijs op, minstens twee personen komen om
Een persoon werd deze ochtend in Trappes, nabij Parijs (in het departement Yvelines) door de politie geneutraliseerd nadat hij verschillende mensen met een mes had aangevallen. Volgens de voorlopige balans kwamen daarbij minstens twee slachtoffers om het leven, een andere persoon raakte zwaargewond. IS heeft ondertussen de ‘aanslag’ al opgeëist, maar draagt daarvoor geen concrete bewijzen aan, zo meldt persbureau Reuters. Een familiedrama kan niet worden uitgesloten.

Volgens bronnen bij de politie had de man van in de dertig zich na de aanval in een gebouw verschanst en schreeuwde vervolgens: “Allah Akbar, als je binnenkomt, gaan jullie er allemaal aan”.

Toen hij uiteindelijk rond 10u20 naar buiten kwam en de politie bedreigde, werd hij met enkele schoten geneutraliseerd. De aanvaller kreeg een hartstilstand en bezweek aan zijn verwondingen.

Het individu stond sinds 2016 bekend om zijn directe en publieke steun aan terrorisme. In de politiedatabank had hij een zogenoemde fiche ‘S’ achter zijn naam. Hoewel terreurorganisatie IS de aanval heeft opgeëist via propagandakanaal Amaq, vraagt de politie vooralsnog terughoudendheid omtrent de motieven van de dader.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/is ... ~a55ee955/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De islamisering van Frankrijk.

Bericht door Pilgrim »

“Salaam aleikum” i.p.v. “Bonjour”: Hoe de stad islamiseerde, waarin vanmorgen de islamaanslag plaatsvond

Geplaatst op 23 augustus 2018

Afbeelding

Vanwege de door ISIS opgeëiste terroristische aanslag met een mes in Trappes zorgde de Franse stad vandaag voor krantenkoppen. Maar nauwelijks iemand weet dat die volledig in handen van de islam is gevallen. Daar zijn inmiddels alle slagerijen halal en in het enige café zitten, net als in de Oriënt, alleen nog mannen in traditionele gewaden. De sharia-politie heeft het voor het zeggen. Een achtergrondbericht.

Van de meer dan 30.000 inwoners domineren tegenwoordig de moslims. Wie het nog niet was, is bekeerd – zoals de enig overgebleven boekhandelaar van de stad, die ongeveer 30 kilometer ten zuidwesten van de hoofdstad Parijs verwijderd ligt. Zelfs de Europees kampioen voetbal Nicolas Anelka, die uit Trappes afkomstig is, heeft zich bekeerd tot de islam en noemt zichzelf nu Bilal Abdul Salam.

Zonder verzet aan de moslims overgelaten
De ooit Frans beïnvloede kleine stad geldt tegenwoordig als centrum van de Islamitische Staat in Europa. 67 inwoners hebben zich bij de terreurorganisatie aangesloten. De stad is in het begin van het jaar in de schijnwerpers gekomen door een boek, dat werd geschreven door twee krantenjournalistes. “We wilden oorspronkelijk een verhaal van de immigratie vertellen”, zegt een van de schrijfsters, “maar we stuitten op een tweeklassen-maatschappij.”

Trappes staat sindsdien als Frans symbool voor islamisering en mislukte integratie – het zou wel eens een modelstad voor de nabije toekomst kunnen zijn. De kleine stad zou als blauwdruk voor Michel Houellebecq´s bestseller “Onderwerping” gediend kunnen hebben. Want net als in het werk van de bekende schrijver lieten ook in Trappes linkse politici “hun stad zonder verzet aan de ´islamisten´ over”, zoals de “Welt” in februari schreef. De burgemeester zou het woord “jihad” niet in de mond nemen, hoewel die al lang plaatsvindt en vanuit zijn stad aangestuurd wordt.

Perfect klimaat voor ISIS
Trappes is ook de enige stad in Frankrijk, waarin na het einde van de Duitse bezetting in de Tweede Wereldoorlog een joods gebedshuis in brand werd gestoken. Ook de Franse Intifada, de wekenlange onlusten in de Franse voorsteden, woedde hier het felst. In de criminaliteitsstatistieken staat Trappes bijna overal mee bovenaan. Conflicten worden, net als in de Oriënt, met het mes opgelost. De politie geldt als vijand en wordt aldus behandeld.

In dit klimaat kan ISIS gedijen en zoals vandaag een aanslag plegen. De dader had twee vrouwen doodgestoken, zijn moeder en zijn zus. Of het om een eer-moord gaat, omdat de familieleden zich niet aan alle islamitische regels hielden, is nog niet duidelijk, maar mogelijk.

De sharia-politie heeft het voor het zeggen
De moslims hebben de stad ingepikt, velen zeggen “veroverd”. Een “sharia-politie” heeft het er voor het zeggen, die let op islamitische zeden. Alle slagerijen zijn halal – het slachten is niet alleen toegestaan, maar gangbare praktijk. Alcohol wordt praktisch niet meer verkocht. Wie desondanks alcohol koopt, riskeert het nodige. En pas goed wanneer hij alcohol drinkt. Het stadsbeeld heeft zich aan de Arabische steden aangepast. De detailhandel is bijna uitsluitend in Noord-Afrikaanse handen, de etalages zien eruit als in de landen van herkomst van de exploitanten. In het koffiehuis zitten uitsluitend mannen, meestal in traditionele dracht en met lange baarden – een ontwikkeling, die echter ook al zichtbaar is in Berlin-Neukölln.

De groet in de winkels en op straat is van “Bonjour” en “Bonsoir” veranderd in “Salaam aleikum”. Vrouwen worden behandeld zoals in islamitische landen; ze mogen niet roken in het openbaar, en zwempakken in het zwembad zijn ook verboden. Hoe hoog inmiddels het aandeel van de moslims in de stad is, wordt verdoezeld, omdat de Franse regering weigert om daar statistieken van bij te houden.

Er komen steeds meer “vluchtelingen”
De boekhandelaar is de zoon van een Amerikaan en een Française. Hij noemt zichzelf tegenwoordig “Ibrahim”, heeft het islamitische geloof aangenomen en kleedt zich net zoals de mannen in het koffiehuis. Fransen, die het zich konden veroorloven, zijn vertrokken. In plaats van hen komen er “vluchtelingen” bij, die zich in de stad op grond van de ambiance goed voelen. Trappes staat ver bovenaan bij de opname van migranten in Frankrijk.

Het is het klimaat, waarin de islamitische aanslagen gedijen. Heel goed mogelijk dat na de ISIS-aanval van vanochtend we nog vaker over Trappes zullen lezen.

Bron: www.journalistenwatch.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/08/23 ... laatsvond/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52286
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Frankrijk.

Bericht door Mahalingam »

Voorzitter Franse centrumrechtse partij: “Massamigratie bedreigt Europese beschaving”
Laurent Wauquiez, de voorzitter van de centrumrechtse Franse partij Les Républicains (LR), meent dat massamigratie een culturele bedreiging voor de Europese beschaving vormt. “De Fransen weigeren om vreemden in eigen land te worden”, zei hij vandaag op de bijeenkomst van zijn partij.

Heel wat Franse politieke partijen houden dit weekend een bijeenkomst in de aanloop naar het nieuwe politieke jaar. Ze richten hun partijen op president Emmanuel Macron.

Wauquiez staat sinds december aan het hoofd van LR en kiest duidelijk voor een rechtsere koers. Hij wil van migratie het campagnethema maken voor de Europese verkiezingen van volgend jaar.

“Hoe kan je nu niet inzien dat we aan het eind van onze integratiecapaciteit zitten en dat de massamigratie vandaag een culturele bedreiging is voor de Europese beschaving?”, vroeg de LR-voorzitter zich af. Volgens hem moet ervoor gezorgd worden dat er “nog iets van de beschaving overblijft”. “We moeten die boten niet meer in de Europese havens binnenlaten”, klonk het nog.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/vo ... a3a6d9a1d/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De islamisering van Frankrijk.

Bericht door Pilgrim »

De islamisering van Frankrijk gaat met sneltreinvaart: 10 miljoen moslims

Posted op september 15, 2018 door Rommel in Artikelen

Afbeelding

Frankrijk is het Europese land met de grootste moslimbevolking. De ontwikkeling gaat steeds sneller en sneller. In een radio-interview kondigt de voorzitter van de grootste moslimorganisatie aan dat de grens van 10 miljoen is overschreden.

In een interview met het Franse radiostation France Maghreb 2 verklaart Ahmet Ogras, voorzitter van de Conseil français du culte musulman (CFCM), dat er tegenwoordig meer dan 10 miljoen moslims in Frankrijk wonen. Volgens Wikipedia werkt de CFCM nauw samen met de regering betreffende het bouwen van moskeeën, Halal-voedselmarkten, de opleiding van imams en moslimvertegenwoordigers in ziekenhuizen, gevangenissen en het leger.

Het cijfer van 10 miljoen overtreft alle verwachtingen en veronderstellingen. Officiële statistieken bestaan niet langer omdat Franse staatsburgerschap- en antidiscriminatiewetten geen officiële volkstellingen over etnische en religieuze banden meer toestaan. Dus wordt er maar een gooi gedaan. De schatting van ongeveer 5 miljoen moslims in Frankrijk, was tot nu toe de algemene consensus.

“Vandaag de dag zijn er meer dan 10 miljoen moslims in Frankrijk”, zegt Ahmet Ogras vol vertrouwen. De verslaggever probeert hem tegen te houden, omdat de openbaring van dergelijke cijfers in Frankrijk niet populair is – Dit zou de bevolking in verwarring kunnen brengen, om het met Thomas de Maizière te zeggen. “Een Algerijnse leider vertelde me dat er meer dan 6 miljoen moslims van Algerijnse afkomst in Frankrijk wonen. Er zijn meer dan 3 miljoen mensen met Marokkaanse wortels, 800.000 uit Turkije en nog eens 800.000 uit Tunesië”, gaat Ogras door. In de provincies zijn er minder, maar als je bijvoorbeeld door de straten van Parijs loopt, kun je er niet langer overheen kijken.

Nog maar drie jaar geleden waren de prognoses iets anders. Volgens t-online verwachtte het Pew Research Center in 2020 nog iets meer dan 5 miljoen moslims in Frankrijk. De onderstaande schattingen blijken volledig achterhaald te zijn:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het door Ahmet Ogras genoemde cijfer is dus een demografische bom, omdat het nu ook duidelijk maakt dat Frankrijk, met zijn bijna 67 miljoen inwoners (vanaf 2016), een omkeerbare weg naar een islamitische republiek heeft ingeslagen en dat andere Europese staten de Grande Nation onder de heersende elite zullen volgen. Het Pew Search Institute in Duitsland gelooft bijvoorbeeld dat een aandeel van 20% moslimbevolking in het jaar 2050 heel goed mogelijk is. Europa zal veranderen. Dat het ten goede zal komen, wordt in het licht van het islamitische wereldbeeld uitgesloten.

Bron: https://www.journalistenwatch.com/2018/ ... ankreichs/

https://fenixx.org/2018/09/15/de-islami ... n-moslims/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52286
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Frankrijk.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Video hier:
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/vi ... ~a50aa8c7/
Frankrijk verdeeld nadat buschauffeur jongen in gezicht slaat
Het incident gebeurde op 13 september in Arcueil, een zuidelijke buitenwijk van Parijs. De jongen liep aan een drukke halte uit het niets de straat op, om zijn bus te nemen. Een net passerende buschauffeur moest vol in de remmen.

“Ta gueule, vas-y, avance”
Toen die geschrokken vanuit zijn bus riep dat de jongen uit zijn doppen moest kijken, reageerde de tiener met “Hou je mond, ga verder, ga!”. Op videobeelden van een omstander is te zien hoe de chauffeur daarop uit zijn bus stapt en het kereltje een klap in het gezicht geeft. De opgejutte en verbouwereerde jeugd die alles ziet gebeuren, schreeuwt het uit.
[...]
De man geeft toe dat hij overdreven emotioneel reageerde en heeft spijt. Toch begrijpen veel Fransen zijn reactie. Hij krijgt op sociale media bijval van mensen die snappen dat de buschauffeur -die van streek was omdat hij bijna een kind had doodgereden- zo reageerde op het respectloze gedrag van de jongen. Al meer dan 300.000 mensen ondertekenden een steunpetitie.
En het wordt net geen lynchmob. En de meiskes gillen als speenvarkens. En de chauffeur ziet er niet uit als een echte Fransman (geen alpinopet op) en is mogelijk nog niet geassimileerd met het vigerende politiek-correcte gedrag.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De islamisering van Frankrijk.

Bericht door Pilgrim »

Frankrijk: Meldpunt tegen de islamisering op scholen

Geplaatst op 20 oktober 2018

Afbeelding

Franse minister van Onderwijs spreekt duidelijke taal

Over de door de AfD al uitgevoerde en geplande meldpunten, waarmee door linkse leerkrachten op scholen gepleegde overtredingen van het neutraliteitsgebod (vooral in de vorm van hetze tegen de AfD) bekendgemaakt en bestraft moeten worden, wordt op dit moment door iedereen gepraat. De gevestigde partijen en de media spreken bijna allemaal van een “aanval op de schoolvrede” en van “Stasi-controlemethodes”. Verbazingwekkend en typerend is, dat bij onze Franse buren eveneens problemen op scholen geconstateerd werden. En dat ook daar een nieuw ingevoerd meldpunt voor hulp moet zorgen. En toch is daar iets absoluut anders.


De “Frankfurter Allgemeine Zeitung” van 18-10-2018 beschrijft in het artikel “Wanneer school ´haram´ is”, dat de Franse minister van Onderwijs, Jean-Michel Blanquer (kleine foto), zou hebben ingezien dat de toenemende invloed van de islam de oorzaak zou zijn van veel problemen op scholen. Blanquer zou daarom alle leerkrachten ertoe hebben opgeroepen religieuze conflicten op een speciaal daarvoor door zijn ministerie geactiveerde website te melden. De politicus spreekt van een einde van de regeringsstrategie tot nu toe om de moeilijkheden van leerkrachten te verzwijgen om volgens het lesrooster les te geven aan leerlingen met een migratieachtergrond. En hij spreekt van een einde van de naïviteit.

Dat is toch verbazingwekkend; terwijl er in Duitsland over gediscussieerd wordt of en hoe er op scholen over conservatieve, patriottische en islam-kritische politiek gesproken mag worden, maakt de partijloze Blanquer in ons buurland heel duidelijk dat alleen conservatieve, patriottische en islam-kritische politiek de problemen op de scholen (en in het land) zal kunnen oplossen! De islamisering van Europa en de daarmee gepaard gaande bedreiging van de vrijheid wordt vooral daar duidelijk waar de meerderheidsverhoudingen al zijn omgekiept, zoals dus op veel scholen. Zo waren er de afgelopen jaren in Duitsland ook al ontelbare berichten, studies, boeken, eisen van lerarenverenigingen, brandbrieven, documentaires. Treurige bekendheid kreeg in 2017 een joodse leerling, die in Berlijn op grond van islamitisch gepest – uitgaande van zijn islamitische medeleerlingen – de school moest verlaten, kafkaësk genoeg een zogenaamde “school tegen racisme- school met moed”. De tv-reportage “Strijd in het klaslokaal – Duitse leerlingen in de minderheid” legde al in het jaar 2010 meedogenloos de multiculti/integratie-utopie en de fascistoïde trekken van de islam bloot.

De politicus Blanquer baseert zijn opvatting op een alarmerend bericht van de Franse geheime dienst, volgens welk er alleen al tussen april en juni van dit jaar meer dan 1000 religieus gemotiveerde ruzies op Franse scholen hadden plaatsgevonden. Vaak ging het om de weigering om deel te nemen aan sport- en vooral zwemonderwijs. Of islamitische leerlingen boycotten de les, omdat er in het klaslokaal bijvoorbeeld een rode tafel stond, wat “haram” zou zijn. De verbreiding van islamitische geloofsprincipes in vele banlieue-gemeenten zou er bovendien toe leiden dat het hier ook steeds moeilijker zou worden om biologieles te geven. De klassieken van de Franse literatuur zouden niet gelezen worden, omdat ze tegenstrijdig zouden zijn aan de heersende ideeën over strenge zeden. De nieuwe preutsheid zou zelfs zó ver gaan dat in sommige basisschoolklassen jongens al zouden weigeren om meisjes de hand te geven. Ook in de schoolkantines neemt het aantal ruzies en zelfs bedreigingen toe; islamitische kinderen zouden vaak weigeren om hun tafel met klasgenoten te delen die niet volgens de islamitische voedingsvoorschriften zouden eten. Er zou een enorme groepsdwang heersen.

Of de chef van de geheime dienst na het verschijnen van het bericht bevorderd of overgeplaatst werd, vertelt het verhaal niet. Minister van Onderwijs Jean-Michel Blanquer in ieder geval belooft binnen 24 uur nadat het geval gemeld werd een desbetreffend hulpaanbod. Alarmnummer 112 in Europa 2018. Hoezeer het besef, de duidelijke woorden en de dadendrang ook te begroeten zijn, twijfels aan de effectiviteit van het meldpunt en de in het vooruitzicht gesteld hulp zijn zeker terecht. Dat de genoemde leerlingen rekening moeten houden met gevoelige represailles of dat het tot een verandering van de mentaliteit zal komen, is veeleer onwaarschijnlijk.

Bron: www.pi-news.net

Door: “Jim Knopfloch”

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/10/20 ... p-scholen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De islamisering van Frankrijk.

Bericht door Pilgrim »

De angst van de Franse regerenden: Salafisten zouden verkiezingen kunnen winnen

Geplaatst op 25 oktober 2018

Afbeelding

De Franse journaliste heeft in een tv-uitzending op CNEWS een bom laten ontploffen. Volgens haar zou de toenmalige Franse minister van Binnenlandse Zaken, Gérard Collomb (foto), kort voor zijn aftreden in oktober gezegd hebben: “Wat we het meest vrezen, is dat de Salafisten bij de volgende verkiezingen burgemeesters kunnen leveren”.

In het gesprek op CNEWS ging het om de islamisering van Seine-Saint-Denis, toen de 61-jarige journaliste vertelde van een privégesprek aan de ontbijttafel met Gérard Collomb slechts drie weken voor zijn aftreden.

“Hij vond het onverdraaglijk dat de autoriteiten en hun ambtenaren zich niet bezighouden met deze aangelegenheid”, aldus de journaliste. “Wat wij voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen het meest vrezen, is Salafistische burgemeesters te krijgen”, citeert de journaliste haar gesprekspartner Collomb.

In zijn afscheidsrede op 3 oktober had de 71-jarige medeoprichter van de Socialistische Partij nog één keer waarschuwende woorden tot zijn publiek gericht. Hij sprak van een zich verder verslechterende situatie in de migrantenwijken: “Ik heb al deze moeilijke voorsteden bezocht, de situatie daar is heel slecht... nu leven we nog zij aan zij en ik heb steeds opnieuw gezegd dat ik vrees dat we morgen al tegenover elkaar zullen staan, vreest de ex-burgemeester van Lyon, Gérard Collomb.

Bron: www.journalistenwatch.com

Door: Marilla Slominski

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/10/25 ... en-winnen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie