F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Pilgrim »

‘Kan ik de kraamhulp vragen haar hoofddoek af te doen?’

Beatrijs Ritsema – 25 februari 2017

Afbeelding
Beatrijs Ritsema

Beste Beatrijs, Gisteren is mijn vrouw bevallen van onze dochter. Alles gaat goed en we zijn in de wolken. Vanmorgen kwam de kraamhulp. Ik schrok even toen ik zag dat zij een hoofddoek droeg.

Wat mij betreft is de islamitische hoofddoek geen neutraal onderdeel van de garderobe, maar een symbool van sekse-ongelijkheid. Ik wil mijn dochter opvoeden met een vrije geest, in het besef dat man en vrouw volstrekt gelijkwaardig zijn en dat vrouwen zich in hun uiterlijk niet hoeven aan te passen aan mannen.

Ik vind het geen fijn idee dat mijn dochter wordt geconfronteerd met zulke onprettige symbolen
De kraamhulp functioneert prima, maar ik vind het geen fijn idee dat mijn dochter al in de eerste dagen van haar leven wordt geconfronteerd met zulke onprettige symbolen. Tenslotte hang ik ook geen seksistische poster boven haar wiegje. Kan ik de kraamhulp vragen haar hoofddoek af te doen of kan ik het bureau vragen iemand anders te sturen? Ik wil niet dat men denkt dat ik een racist ben.

Bezwaar tegen hoofddoek
Zou u een kraamhulp met een neuspiercing verzoeken om zonder piercing aan te treden? Beleefdheid zou u daarvan weerhouden. Net zo min kunt u uw kraamhulp vragen om haar hoofddoek af te doen. Dat zou hetzelfde zijn als een non die op bezoek is vragen om haar sluier voor de gelegenheid af te leggen. De hoofddoek is een religieus symbool van dezelfde orde als een kruisje om de hals voor christenen of een tulband voor sikhs.

Het gaat hier niet over gezicht bedekkende boerka’s of sluiers met alleen een spleetje voor de ogen (daar zou u nee tegen kunnen zeggen), maar over hoofddoeken, waar het straatbeeld vol mee zit. In tal van bedrijven en overheidsdiensten werken gehoofddoekte medewerkers. Er zijn in de supermarkt onderhand meer caissières mét dan zonder hoofddoek. Ook als uw kind op zeker moment naar de crèche gaat, loopt ze een grote kans op een leidster met een hoofddoek.

Doktersassistenten, verplegend en onderwijzend personeel - ze zitten overal. Het is nu eenmaal een gewild accessoire in moslimkringen. Met geen mogelijkheid kunt u uw kind deze aanblik besparen. Ik raad u aan om eraan te wennen. Over uw pasgeboren dochter (gefeliciteerd trouwens) hoeft u zich geen zorgen te maken. Zij hecht vooralsnog geen betekenis aan een hoofddoek, ze wordt er niet door ontriefd, ze neemt het ding als zodanig niet eens waar.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Gewoon even Jezus met Mohammed vergelijken en dan kom je vanzelf op het idee dat een wijkverpleegster met een hakenkruis om hetzelfde is als zo'n vieze smerige propagandiste voor de islam.

Het wordt tijd dat we erkennen dat de islam een vieze gore smerige fascistische mensonterende terroristische discriminerende parasietenreligie is waarvan de noodzaak ons daarbij te betrekken absoluut not done is.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

Gezien op de ring van Rotterdam bij Overschie/Delfshaven:
Afbeelding
Tot mijn schrik zag ik onderstaande verkiezingsleus van de VVD met kopvodden. Een verschrikkelijke term bedacht door Geert Wilders. Hij wilde de mensen zoals mijn moeder en mijn zussen en alle andere hoofddoekdragende vrouwen ontmenselijken. Hij sprak niet over hoofddoeken maar over kopvodden.
Dit zegt onze DENKer Farid Azarkan. "Kopvodden' is een heel 'foei' woord. Het is niet normaal dat de VVD die term gebruikt.

https://www.facebook.com/DenkNL/photos/ ... 55/?type=3
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Ariel »

Ingezonden brief.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door sjun »

Kopvod is voor zover ik weet een normale Limburgse uitdrukking voor het meer eufemistische woord hoofddoek. Schaamlap of verkracht u maar een ander doekje voor het bloeden zou ook een uitstekende duiding zijn gezien de geest achter deze uitdossing. Opmerkelijk dat een totalitaire ideologie die zich als religie uit als haar dat zo uitkomt steevast probeert om de publieke ruimte te claimen voor het markeren van haar discriminatoire maatschappij inrichting. Het lijkt me goed dat steeds meer mensen hiertegen weerbaar gemaakt worden door de misogynie achter de doodscultus rondom Mohammed te verhelderen. Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

Er is weer eens een rechtbank die heeft geoordeeld over het hoofddoek dragen.
De moslima Samira Achbita spande de zaak aan. Zij werkte als receptioniste bij het Belgische bedrijf G4S. Drie jaar nadat zij in dienst trad wilde zij een hoofddoek gaan dragen, maar werd vervolgens ontslagen. Het bedrijf wil niet dat het personeel ‘zichtbare religieuze, politieke of filosofische tekenen’ draagt.
Achbita kreeg steun van het Belgische antidiscriminatiecentrum en eiste een schadevergoeding bij de Belgische rechter. De rechters wezen haar verzoek om toch een hoofddoek te dragen zowel in eerste aanleg als in beroep af.
En dus werd er doorgeprocedeerd en door geprocedeerd want hoofddoek moet mogen, altijd overal.
Europees bedrijf mag vrouwen ontslaan om hoofddoek
Dat oordeelt het Europees Hof van Justitie dinsdag.

Het Hof volgt hiermee het advies van advocaat-generaal Juliane Kokott vorig jaar, in een zaak waarbij een Belgische werknemer een zaak aanspande tegen het beveiligingsbedrijf G4S.
Receptioniste
Volgens Kokott was een hoofddoekverbod legitiem als een bedrijf religieuze neutraliteit wil uitstralen. Het Hof is het met die lezing eens, vooral wanneer dat geldt voor de werknemers die contact met klanten hebben.
http://www.elsevier.nl/buitenland/achte ... en-311368/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Pilgrim »

Nike presenteert sporthoofddoek

Geplaatst op 15 maart 2017

Afbeelding

De producent van sportartikelen Nike wil een hidjab voor islamitische vrouwen uitbrengen. Velen bekritiseren de beslissing van de onderneming.

Een reclamefilmpje van Nike laat meerdere Arabische sportvrouwen zien, waaronder de Tunesische vecht-sportster Ines Boubakri en de Jordaanse bokster Arifa Bseiso. Beide dragen in de video echter geen hoofddoek.

Nike hoopt desondanks dat veel islamitische vrouwen en meisjes de nieuwe sport-hidjab zullen dragen. Op internet zijn de reacties verschillend.

Duizenden mensen hebben op de Instagram-site van de onderneming het woord genomen. “Gefeliciteerd dat jullie een symbool voor vrouwenonderdrukking ondersteunen”, becommentarieert een persoon. Een andere man schrijft dat hij uit protest tegen de sporthoofddoek zijn Nike-kleding heeft weggegooid.

Ook islamitische vrouwen zijn van mening verdeeld. “Dat is geen realiteitsgetrouw beeld van Arabische, islamitische vrouwen”, schrijft een gebruikster. Velen maken er bezwaar tegen dat de onderneming winst wil maken met een religieus kledingstuk.



Bron: www.freiezeiten.net

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/03/15 ... hoofddoek/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Pilgrim »

Vrouwen die een hoofddoek dragen, maken de kloof in onze samenleving ongewild nog groter

Darya Safai, 17 maart 2017

Afbeelding
Darya Safai. ©rv

Brief van de dag

De Belgisch-Iraanse Darya Safai is oprichtster van de actiegroep 'Let Iranian women enter their stadiums' en auteur van Lopen tegen de wind.


Het arrest van het Europees Hof van Justitie inzake religieuze, politieke en filosofische neutraliteit op de werkvloer is zo logisch en vanzelfsprekend dat ik mij afvraag waarom we het in de 21ste eeuw nog nodig hebben. En toch zijn er mensen die het arrest in twijfel trekken en in strijd achten met de mensenrechten, sterker nog met de vrouwenrechten. Vrouwenrechten? Volgens sommigen is het arrest gericht tegen moslimvrouwen die koste wat het kost met een hoofddoek naar het werk gaan, omdat de klager nu eenmaal een moslima was. Ze erkennen het recht om op het werk een islamitische hoofddoek te dragen dus als een vrouwenrecht.

Laten we deze kwestie even van een andere kant bekijken. Het gaat hier om mensen die vinden dat een verbod om een symbool van genderdiscriminatie te dragen discriminerend is voor vrouwen. Een symbool dat van vrouwen het tweederangsgeslacht maakt en van nature een soort genderapartheid vertegenwoordigt. Miljoenen moslimvrouwen in de hele wereld zijn dagelijks het slachtoffer van verschrikkelijke maatregelen en vernederingen door het bewind en de maatschappij. Wie beweert dat ze hun hijab niet gedwongen dragen maar omdat ze er zelf voor kiezen, moet weten dat de hoofddoek een religieus gegeven is. Er bestaat in de sharia geen vrijheid van kledij. Het dragen van de hijab is een bevel van god, en daar moet je aan gehoorzamen. Wie 'kiest' voor de hijab onderwerpt zich aan god en zijn geboden. Het zijn bevelen die de vrouwen veel van hun rechten ontnemen en haar tot eigendom maken van de echtgenoot, ook al wonen ze in een seculier land. De wil van god maakt van vrouwen het zwakke geslacht.

Ik heb in mijn leven met duizenden moslimvrouwen contact gehad. Ik heb gezien hoe vrouwen die geen hoofddoek hadden na hun huwelijk plots wel hun haren bedekten en toch beweerden dat het hun eigen keuze was. Eén van mijn werkneemsters moest niet alleen een hoofddoek dragen nadat ze getrouwd was, maar ook ontslag nemen. Haar echtgenoot wilde niet dat ze nog buitenshuis ging werken. Pas na haar scheiding heeft ze me dat allemaal verteld. Zo ingrijpend is de druk die de familie en de omgeving kunnen uitoefenen bij de 'vrije keuze' om een hoofddoek te dragen. Er schuilt een gevaarlijke filosofie achter die voor de vrouwen geen vrijheid en gelijkheid erkent. De hijab is maar een van de vele onderdrukkende voorschriften, een stuk van de sharia. In de westerse seculiere samenleving kun je de sharia uiteraard niet volledig opleggen maar het dragen van de hijab is wel de eerste aanzet.

Ik begrijp niet dat je een kledingvoorschrift dat vrouwen per definitie discrimineert verdedigt onder het mom van de strijd voor vrouwenrechten. De christenen zijn hier in de twintigste eeuw in opstand gekomen tegen de dogma's van de kerk. Nu is het de beurt aan Europeanen met een moslimachtergrond om de discriminerende wetten van de sharia te verwerpen. Moslimvrouwen hoeven hun identiteit niet te zoeken in een stel regels dat hen systematisch discrimineert maar in hun betrachting om een gelijkwaardige mens te zijn. We moeten vrouwen die zuchten onder de sociale druk van hun gemeenschap helpen in plaats van hen toe te juichen omdat ze een hoofddoek dragen en zo hun 'religieuze identiteit' zouden beleven.

Vrouwen die een hoofddoek dragen, maken de kloof in onze samenleving ongewild nog groter. Voor hun kinderen zijn het rolmodellen. En daarom zullen ze het gebruik van de hoofddoek gemakkelijk overnemen. En zo blijft die vicieuze discriminerende cirkel bestaan. We kunnen daar niet zorgeloos naar blijven kijken.

Het arrest van het Europese hof was uiteraard niet gebaseerd op mijn argumenten. Het gaat om een wettelijke beslissing en er is geen enkele reden om die discriminerend te noemen, of erger nog: in strijd met de mensenrechten en de democratie. Wie dat doet, moet dringend de betekenis van die woorden nog eens opzoeken. Ze zijn zelf in strijd met alles waar de hoofddoek voor staat.

http://www.demorgen.be/opinie/vrouwen-d ... a9/1SefxN/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

Minder hoofddoekengedoe. Dat mag nu volgens een rechtbank.
Europees bedrijf mag hoofddoeken verbannen van de werkvloer
http://www.elsevier.nl/buitenland/achte ... en-311368/

Dat heeft zo zijn gevolgen:
Norwegian politician wants to ban hijab in workplaces
Carl I. Hagen, former leader of the nationalist Progress Party (Fremskrittspartiet, Frp), wants to ban municipality employees in Oslo from wearing the hijab and other religious symbols.

The MP’s comments come just a few days after the EU Court upheld bans on headscarves by two employers in Belgium and France.
Hagen wants to use the ruling for a basis to ban all municipal employees from wearing political, religious or philosophical symbols at work, reports newspaper VG.
But Hagen’s call for a ban in Oslo is unlikely to gain much traction, according to municipality politicians.

Councillor Tone Tellevik Dahl of the Labour Party (Arbeiderpartiet) said that she found the bearing of religious symbols at work unproblematic.
“With the current majority [for the Labour Party in Oslo Municipality, ed.] it seems unlikely that he will get anywhere,” Dahl told VG.
De ene keer wordt geroepen dat vonnissen van een EU rechtbank uitgevoerd moeten worden en de andere keer, als het ze niet bevalt, dan kan het zonder probleem genegeeerd en omzeild worden.
“In the public debate this has been presented as though it is now fair game to ban employees from wearing hijabs at work. This is a misunderstanding. The judgement states that a ban can be indirectly discriminative. At the same time, the Court has left a lot of discretion to national courts to decide where the boundaries should go,” Bjurstrøm told VG.
https://www.thelocal.no/20170317/norweg ... workplaces
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door sjun »

Het is precies hierom dat 'ze' een nadere adressering verdient en dat zulke gewillige wegbereiders voor islamisering, de daarbij meekomende sharia en oplopende steevast doorgeschoven maatschappelijke rekeningen in heel Europa belicht zouden moeten worden. Even voorbijkomend aan de Belgische en Nederlandse MSM dan maar:

Extreme Vetting - Ann Coulter - In Trump We Trust - Opening Monologue Sean Hannity Fox News 3/17/17

Eerst bewustmaking langs verschillende wegen voorbij de Nederlandse MSM en
daarna een culturele strijd om het narratief.
Anders is de bevolking domweg nog niet wakker te kussen.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

Er is nog een potentieele kandidaat voor DENK. Het is (nu nog) een PvdA-er.
Eindhovense PvdA hekelt hoofddoekuitspraak Europees Hof: ‘Moslima’s voelen zich bedreigd’
De PvdA in de Eindhovense gemeenteraad kwam dinsdagavond uit het niets met een ‘pro-hoofddoekjesmotie’. Raadslid Hafid Bouteibi haalde uit naar een recente uitspraak van het Europees Hof van Justitie en riep het college op om ‘moslima’s in Eindhoven te steunen in hun weg naar zelfstandigheid en onafhankelijkheid’.

‘Deze uitspraak levert een bijdrage aan de onveiligheid van met name hoofddoekdragende moslima’s op de werkvloer,’ vindt Bouteibi. Volgens hem zouden moslima’s zich bedreigd voelen door de uitspraak. Zo noemt hij een voorbeeld van een lerares die op haar school een hoofddoek droeg en zo veel tegenwerking kreeg dat ze een andere baan moest zoeken.

De raad reageerde niet happig op de motie, aangezien die lijnrecht tegen de uitspraak van het Hof ingaat. Ook was er kritiek op de inhoud: waarom worden keppeltjes bijvoorbeeld niet meegenomen?
http://www.elsevier.nl/nederland/achter ... gd-475703/
Een argument dat de Gr. Links oppostie dood slaat (figuurlijk):
" GroenLinks vroeg Bouteibi de motie aan te passen zodat meer partijen hem konden steunen, maar daar voelde hij niets voor: ‘Als je het voelt, dan voel je het, of niet.’"
Stelletje ongevoelige Gr. Linksers !!

Oh ja, er is een nieuwe term bedacht om ondanks verbod toch te hoofddoeken: "indirect discriminerend ".
Je kan nu dus aangeklaagd worden , niet voor discriminatie maar voor indirecte discriminatie. Dolletjes toch?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

In Oostenrijk is het zover: geen boerka's en niqabs meer over straat.
Oostenrijk voert boerkaverbod in
Oostenrijk verbiedt vanaf heden de boerka en andere kledingstukken die het gezicht bedekken voor vrouwen in de openbare ruimte. Dat heeft de regering dinsdag in Wenen beslist.

Het verbod maakt deel uit van een nieuw integratieprogramma van de coalitieregering. De coalitieregering van sociaal-democraten (SPÖ) en de centrumrechtse Volkspartij (ÖVP) raakte het in januari eens over de belangrijkste punten van het programma.

Wie een overtreding begaat tegen het boerkaverbod, riskeert een boete van 150 euro. Hoeveel vrouwen door het verbod getroffen zijn, is onduidelijk.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170328_02804735
Snelheidsovertreding: 41 km/h of meer (binnen de bebouwde kom): vanaf € 150, afhankelijk van de omstandigheden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Ariel »

Deze hersenloze Zweedse dwaas vindt waarschijnlijk dat Zweden nog niet snel genoeg kapot gemaakt wordt. Komt het ooit nog goed met Zweden?

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

Ik liep in de stad en dacht even een omzwachtelde mummie te zien lopen.
De volgende associatie was: "De Baskische ETA". Deze lieden:

Afbeelding

Maar toen ik beter uit mijn ogene keek zag ik het: een nog nooit door mij geziene variatie op de niqab.
Namelijk wit en vallend over een donkerblauwe soepjurk.
De oogspleet was in tweeën gedeeld doordat er een bandje van de neus naar het voorhoofd liep.
Ze had ook een bril op.
Foto gevonden van zo een uitdossing:
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Ariel »

Artikel vanuit het magazine Clamour. :shock: Alsof het bekeren tot Islam een groot goed is voor een westers meisje.
De autochtone islamiet: hoe de islam mij meer modebewust maakte

"​​​​​​​Via youtube tutorials leerde ik hoe ik een hoofddoek op moest doen"


Rosie (27) groeide op in een atheïstisch gezin in het Gooi. Op 20-jarige leeftijd bekeerde ze zich tot de islam. In een artikelreeks op Glamour vertelt ze over haar keuze, de mooie momenten, de vooroordelen, haar liefde voor mode én over de liefde.

Glamour vroeg aan mij of mode en beauty nog belangrijk voor me was. Vooral nu, een paar jaar na mijn bekering, spelen beide juist een grotere rol.

Bij de islam en hoofddoeken denken we niet meteen aan mode. Over het algemeen lijken religies ver van de fashionwereld af te staan; de een sober en de ander glamorous. Deze veronderstelde tegenstelling is echter minder absoluut dan ze lijkt. And guess what? Moslims lopen vooraan als het gaat om een harmonieus samenspel tussen beide.

Religieuze kleding
Laat ik beginnen met het verhaal van Anas Silwood. In 2001 opende deze Britse bekeerling een online kledingwinkel genaamd Shukr (Arabisch voor dankbaarheid). / motivatie hiervoor was ontstaan uit zijn persoonlijke ervaring: wanneer hij vanuit Jordanië terugging naar Engeland keken mensen hem vreemd aan vanwege zijn traditionele kleding.

Anas vertelde aan Al Jazeera dat hij zich hierdoor realiseerde dat veel moslims geholpen zouden zijn met beter ontworpen kleding. Shukr combineert religieuze voorschriften met westerse mode. En Silwood staat nu bekend als een van de pioniers op het gebied van modest fashion.

Bescheidenheid
Vanuit het geloof worden zowel mannen als vrouwen opgeroepen tot bescheidenheid. Dit gaat niet alleen over gedrag, maar ook over hoe iemand zich kleedt. De Engelse term ‘modesty’ dekt dit principe dan ook beter dan het Nederlandse woord ‘bescheidenheid’, wat we vrijwel alleen gebruiken voor gedrag.

Wat modesty in kleding precies betekent, kan voor iedere moslim anders zijn. Voor vrouwen betekent het vaak lange mouwen en losse bovenkleding die tot minimaal halverwege het bovenbeen valt. Maar we zien veel variatie.

Tijdens mijn bekeringsproces ging ik mij langzaam steeds bewuster kleden. Mijn kledingkast was er nog niet klaar voor en dus werd ik bijzonder creatief in het combineren van kledingstukken. Een outfit waar ik me comfortabel bij voelde, moest lang genoeg zijn, niet te strak zitten en mijn armen bedekken. De oplossing? Laagjes!

Hoofddoek
Het experimenteren maakte me veel alerter op hoe andere vrouwen zich kleedden. Ik was opzoek naar inspiratie en voorbeelden. Mijn interesse voor mode groeide, interessant genoeg, exponentieel toen ik een jaar later begon te overwegen om een hoofddoek te dragen.

Ik moest namelijk twee zaken oplossen: ten eerste had ik geen flauw idee hoe ik een hoofddoek op moest doen (om nog niet te spreken over hoe hij op de fiets of tijdens een storm moest blijven zitten). Ten tweede wilde ik, hoewel ik er direct anders uit zou zien, ook mét hoofddoek nog steeds ‘Rosie’ zijn.

Inspiratie
Via youtube tutorials leerde ik hoe ik een hoofddoek op moest doen. Ik ontdekte verschillende stijlen, welke speldjes ik het best kon gebruiken, en – misschien het belangrijkst – dat je ook met hoofddoek je eigen stijl en identiteit kan ontwikkelen.

Vanuit de hoofddoek tutorials kwam ik terecht bij moslim fashion bloggers. Zij combineren alledaagse kleding tot –in hun ogen- islamitisch verantwoorde stijlen.

Deze vrouwen waren voor mij niet alleen het bewijs dat er, binnen het concept van modesty, veel ruimte is voor vrouwelijkheid. Zij waren ook rolmodellen als het gaat om jezelf zijn in een wereld die van alles van je verwacht.

Modest fashion
Terug naar het verhaal van Anas Silwood: Shukr richtte zich in eerste instantie speciaal op moslims wonend in het Westen. Inmiddels worden er bestellingen gedaan door klanten van allerlei verschillende levensovertuigingen en bezorgen ze wereldwijd.

De modest fashion industrie is uitgegroeid tot een internationaal fenomeen, met designers en consumenten over de hele wereld. Het verlangen naar modest kleding en er tegelijkertijd modieus uitzien, bestaat niet alleen onder moslims.

We zien een exponentiële groei van modest fashion bloggers, magazines en (online) winkels. Zelfs gevestigde merken besteden aandacht aan de trend. De afgelopen jaren lanceerde Zara, Mango en DKNY een ‘Ramadan collectie’ en presenteerde Dolce & Gabbana modieuze ontwerpen van de traditionele abaya.

Wie had gedacht dat het islamitische concept van bescheidenheid (modesty) mensen over de hele wereld zou inspireren? En mij meer modebewust zou maken? Uit mijn verhaal en de internationale ontwikkelingen blijkt dat geloof een inspiratiebron kan zijn voor mode en zelfexpressie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:
Councillor Tone Tellevik Dahl of the Labour Party (Arbeiderpartiet) said that she found the bearing of religious symbols at work unproblematic.
Deze dame kijkt niet verder dan haar neus lang is. Natuurlijk is het geen direct probleem als vrouwen gekleed in een omgekeerde zak over straat gaan, behalve dat ze worden uitgelachen natuurlijk (wat niet gebeurt). Er is wel een probleem voor andere vrouwen, op den duur, die in tegenstelling tot de ingepakte op straat niet meer veilig zullen zijn. Tone Tellevik Dahl weet dat de politie daar weinig of niets tegen kan doen, dus zij stelt gewone vrouwen bloot aan angst, door mohammedaanse vrouwen ervan te vrijwaren. Dat doet ze natuurlijk niet zelf, maar ze weigert wel de maatregelen te treffen die onmisbaar zijn om te voorkomen dat de situatie zich zo ontwikkelt.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door King George »

Zo'n kopvod bezie ik als een oorlogsvlag die de lading oorlogsideologie de Islam dekt. En onthoud dat achter dat kopvod een diepe minachting naar Nederland schuil gaat.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:Zo'n kopvod bezie ik als een oorlogsvlag die de lading oorlogsideologie de Islam dekt. En onthoud dat achter dat kopvod een diepe minachting naar Nederland schuil gaat.
Ik herinner mij een uitstekend citaat van jou aan mij persoonlijk:

Een kopvod is de vlag die de baggerreligie islam dekt.

Ik vind dit een trefwoordelijk midden in de roos geschoten citaat. Als ik het niet helemaal correct citeer, ik heb het mij moeten herinneren
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Pilgrim »

Kennelijk zijn ook in Oostenrijk de hoofddoeken niet zo heel populair of gaan de ogen bij veel Oostenrijkers nu pas open. Misschien dat velen nu spijt hebben dat ze op van der Bellen gestemd hebben.
Oostenrijk contra hoofddoek: Van der Bellen daalt op de populariteitsscala naar 3%

Geplaatst op 30 april 2017

Afbeelding

Hij heeft drastisch verloren: de populariteit van de Oostenrijkse president Alexander Van der Bellen (Groenen, foto) in een Oostenrijkse politieke barometer is van 17% naar 3% afgenomen. Dat is het laagste percentage dat een president in Oostenrijk ooit kreeg.

In Oostenrijk is de ophef over de uitspraak over de hoofddoek door Alexander Van der Bellen nog niet afgelopen. In de actuele peiling van Research Affairs voor Oostenrijk daalde hij qua populariteit van 17% naar 3%.

De website oe24.at bericht dan Van der Bellen daarmee de laagste score behaalt die een Oostenrijkse president ooit in een politieke barometer had.

Van der Bellen is op 6 mei 100 dagen in functie. Als voormalig voorzitter van de Groenen heeft zijn daling ook effect op de Groenen in Oostenrijk, die in de zondagspeiling nog maar 8% van de stemmen halen. In deze zondagspeiling in Oostenrijk staat minister van Buitenlandse Zaken, Sebastian Kurz (ÖVP) met 49% bovenaan, daarachter volgen de minister van Defensie, Hans Peter Doskozil (SPÖ) en bondskanselier Kern (SPÖ), beide met 25%.

HC Strache (FPÖ) brengt overwegingen over een aftreden van de president in het spel: “Wanneer de door vele politieke waarnemers steeds opnieuw geëiste consequente cultuur van aftreden uitgevoerd zou worden, dan zou dit ook voor Van der Bellen moeten gelden.”

In de peiling van het opinieonderzoeksinstituut Research Affairs voor Oostenrijk werden op 26 en 27 april 2017 in totaal 600 mensen geënquêteerd.

Achtergrond
De Oostenrijkse president Alexander Van der Bellen had in een discussie met scholieren uit Wenen overwogen om alle vrouwen op te roepen tot het dragen van hoofddoeken – “uit solidariteit”. Hiervan was in een uitzending van de ORF een video te zien, die op de sociale netwerken voor ophef zorgde.

Hier het origineel van de toespraak bij orf.at – Van der Bellen zegt daarin letterlijk:

“Het is het recht van de vrouw om zich te kleden zoals ze wil, dat is mijn mening daarover. Overigens niet alleen de islamitische vrouw, iedere vrouw kan een hoofddoek dragen, en als het zo doorgaat, bij deze daadwerkelijk om zich heen grijpende islamofobie, dan zal de dag komen waarop we alle vrouwen moeten verzoeken een hoofddoek te dragen. Allemaal, als solidariteit tegenover diegenen die dit om religieuze redenen doen.”

Bron: www.epochtimes.de

Auteur: Kathrin Sumpf

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/04/30 ... la-naar-3/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
Hier het origineel van de toespraak bij orf.at – Van der Bellen zegt daarin letterlijk:

“Het is het recht van de vrouw om zich te kleden zoals ze wil, dat is mijn mening daarover."
Ik kan niet anders dan hem daarin gelijk geven. Als ik een dochter van 15 op een Oostenrijkse school zou hebben, dan wist ik het wel. Dan gaat zij in school gekleed op een manier die de integratie in de hoogste versnelling tot een succes maakt. Ik sta daar met alle achterlijke op onze kenniseconomie parasiterende niet-moslims garant voor.
Spoiler! :
Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

Ook in Duitsland gaan ze een ietsie pietsie doen tegen de oprukkende penguins.
German parliament passes partial burqa ban for officers, soldiers
German lawmakers on Thursday approved a partial ban on the full-face burqa Islamic veil and a package of security measures aimed at preventing extremist attacks.

The new laws follow several jihadist attacks, including a truck rampage through a Berlin Christmas market that claimed 12 lives, and come ahead of September elections.

The new law on facial coverings falls short of a total ban in public places demanded by right-wing parties, like that in effect in neighbouring France since 2011.
The prohibition will apply to public servants - including election officials, military and judicial staff - performing their duties.
"The state has a duty to present itself in an ideologically and religiously neutral manner," says the text of the law passed by the lower house in the evening.
The ban on full facial coverings allows exceptions - for example, for health workers protecting themselves against infections or police officers concealing their identity.
People can also be required to remove facial coverings in order to match them with their identity papers.
https://www.thelocal.de/20170428/german ... s-soldiers

Wat niet duidelijk is: mag de niqab wel en de burka niet?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: German parliament passes partial burqa ban for officers, soldiers
Je gaat me toch niet vertellen dat er nu al in Duitsland politie agentes met niqab lopen Mahalingam ? :shock: Of kopvodden in het leger?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

In ieder geval hadden ze vroeger tulbanden in het leger:
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Mahalingam schreef: German parliament passes partial burqa ban for officers, soldiers
Je gaat me toch niet vertellen dat er nu al in Duitsland politie agentes met niqab lopen Mahalingam ? :shock: Of kopvodden in het leger?
Het begint bij tolerantie voor intolerantie en daarna volgt vanuit onze westerse beschaving vanzelf verdere onderwerping aan de waanzin van de achterlijke pervers geestelijk in de war van de tijd geraakte etterende parasietenreligie islam.

Afbeelding

In Londen dragen vrouwelijke moslimagenten een hoofddoek. Dit plaatje laat een Schotse moslimtrut zien vermomd als toezichthouder op mensen die, zoals de Koran aangeeft, moeten worden veracht.

In de ogen van de achterlijken van de smerige weerzinwekkende primitieve nog altijd niet achterhaalde Arabisch religieuze pedofiele oorlogsreligie islam, zullen veel mannen in Schotland worden bezien als homo's. U begrijpt wel waarom. Maar aangezien de islam stuk voor stuk uit parasieten, hypocrieten en profiteurs bestaat, doen ze net alsof het allemaal halal is.
Afbeelding

Het hoorde nu eenmaal bij de folklore: obers in kilts in de pub Hootananny in de Schotse stad Inverness. Maar aan die folklore werd zopas noodgedwongen een einde gemaakt. De obers zijn het immers beu "voortdurend belaagd te worden door geile vrouwen die onder de rok willen kijken". En dus zijn de kilts vervangen door gewone broeken.

Assistent-manager Iain Howie op de website van de krant The Telegraph: "De medewerkers zijn het heus wel beu dat groepjes vrouwen de kilts opheffen om te zien of de mannen wel échte Schotten zijn. Ze drinken, beginnen rond de obers te dartelen wanneer die de glazen komen ophalen en vragen of ze ondergoed dragen. Uiteindelijk proberen ze zelf te voelen of het zo is."
"In het begin is dat nog grappig. Maar als het druk is, als je plateau vol glazen staat, dan ben je erg kwetsbaar. De obers zijn dan voortdurend bezig met de gedachte: "Gaan ze mijn rok opnieuw omhoog tillen?""

Eigenaar Kit Fraser gaat nog een stap verder en noemt de acties van de vrouwen "puur seksisme": "Die vrouwen steken gewoon hun handen onder de rok. Mocht een man dat doen bij een vrouw in een restaurant, dan zou die onmiddellijk afgevoerd worden naar een politiebureau."

BRON
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Pilgrim »

Dit verklaart dus waarom mannen, in tegenstelling tot vrouwen, broeken dragen... :finger:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie