Spaanse regering bedreigt Imran Firasat

Ozes

Re: Spaanse regering bedreigt Imran Firasat

Berichtdoor Ozes » Wo Jan 16, 2013 4:32 pm

De UKIP heeft het aangekaart bij het Europese Parlement

Gerard Batten van UKIP stelt dat beslissing 2008/913/JHA welke zich richt op het aanpakken van xenofobie en racisme de Spaanse regering dwingt actie te ondernemen tegen Imran. De straffen voor 'racistisch' zijn volgens deze EU beslissing zijn de volgende

Article 6
Penalties for legal persons

1. Each Member State shall take the necessary measures to
ensure that a legal person held liable pursuant to Article 5(1) is
punishable by effective, proportionate and dissuasive penalties,
which shall include criminal or non-criminal fines and may
include other penalties, such as:

(a) exclusion from entitlement to public benefits or aid;
(b) temporary or permanent disqualification from the practice
of commercial activities;
(c) placing under judicial supervision;
(d) a judicial winding-up order.
2. Member States shall take the necessary measures to ensure
that a legal person held liable pursuant to Article 5(2) is
punishable by effective, proportionate and dissuasive penalties
or measures.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Mei 16, 2013 12:30 am

Sam Nunberg (vertaald door Prof. Drs. G.B.J. VanFrikschoten van Amsterdam Post) volgt de zaak Imran Firasat en bericht dit:

Imran Firasat vrijgesproken van “hate speech”
Op 29 April 2013, heeft een Spaanse rechtbank de "hate speech"-aanklacht tegen Imran Firasat verworpen. Terwijl dit een belangrijke overwinning is voor de vrijheid van meningsuiting, is Imran's zaak verre van voorbij. Zijn situatie is nog steeds bedreigend omdat zijn vluchtelingenstatus door de Spaanse overheid is ingetrokken vanwege zijn kritiek op de islam. Indien hij naar Pakistan zou worden uitgezet dan wacht hem daar een zekere dood vanwege zijn bekering van islam naar het Christendom.

Europese "hate speech"-wetten zijn hét middel geworden voor islamieten om elke discussie over islamgerelateerde onderwerpen te smoren als zijnde godslasterlijk of beledigend tegen de islam of de profeet mohammed. Doorgaans dient een lokaal islamitisch leider een aanklacht in bij de politie over een specifieke aktie of uitspraak die "beledigend" zou zijn. De politie kan voorts de aanklacht voorleggen aan de openbaar aanklager die tenslotte tot vervolging over kan gaan. Komt het tot een proces dan kan de beklaagde een boete of gevangenisstraf tegemoet zien.

Imran’s zaak was begonnen toen Helal Jamal Abboshi Khaledi, de secretaris generaal van de "Union de Comunidades Islamicas" in Spanje, op 27 november 2012 aangifte deed van "hate speech" bij de Spaanse nationale politie. Onder eed verklaarde Khaledi aan de politie dat “er een persoon uit Pakistan is die propaganda tegen de islam en de profeet verspreidt" hetgeen "zou kunnen leiden tot een confrontatie tussen moslims en andere religies". Twee dagen later voegde Khaledi daar een klacht aan toe dat Imran de Spaanse moslimgemeenschap had beledigd door de 9/11-aanval in de VS, de metroaanslag van 11 maart in Madrid en die van 7 juli in Londen te associeren met islam. Het Spaanse hoofd van politie stuurde vervolgens de klacht door naar justitie met zijn verzoek tot een strafproces.

Het feit dat Khaledi "hate speech"-wetten kon gebruiken om vervolging te initiëren impliceert de absurditeit van deze zaak.
Terwijl Kahaledi expliciet in zijn aanklacht vermeldde dat Imran geboren is in Pakistan is Khaledi zelf een immigrant uit Jordanië. Na de aanslag in Madrid begon Khaledi een media-offensief om afstand te scheppen tussen de lokale islamitische gemeenschap en de aanslagplegers en zijn handlangers door de Spaanse reactie als zijnde meer "volwassen" toe te juichen dan die van Amerika in een quote aan de Chicago Tribune van 5 April 2004. De lokale Spaanse pers meldde een week later dat Khaledi 5.890 Euro had aangenomen van de "vermeede schat van Al Qaeda in Spanje" om te gebruiken als "donatie aan Palestina".

In zijn twee aanklachten herhaalde Khaledi verwijzingen naar "confrontaties", "woedende reakties", en "concequenties die gewelddadig zouden kunnen worden". Woorden die het hoofd van politie serieus genoeg achtte om het tot een rechtzaak te laten komen. De strafzaak was verschrikkelijk voor Imran. Onder subartikel 1 van de Spaanse strafwet, ironisch getiteld "Over misdaden begaan bij de uitoefening van de grondrechten en de door de grondwet gegarandeerde vrijheden", zegt artikel 510:"Zij die discriminatie uitlokken…worden gestraft met een gevangenisstraf van één tot drie jaar en een geldboete".

The Legal Project, een onderdeel van het Middle East Forum, coördineerde Imran's verdediger Claudio Lobos Villanueva. De heer Villanueva betoogde dat de aanklacht zonder merites was daar Imran herhaaldelijk de politie had ingelicht over zijn aktiviteiten, in het bijzonder de website die nu de basis vormde van de aanklacht. Voorts kwam Khaledi niet opdagen in de rechtzaal en kon dus niet aan een ondervraging worden onderworpen. Op deze basis liet rechter Vega Cueva Estaban snel de aanklacht vervallen op 29 april, een maand nadat de aanklacht was ingediend.

De beslissing van deze rechter heeft ook de potentie om de intrekking van Imran's vluchtelingenstatus door het Ministerie van Binnenlandse Zaken omver te werpen. De uitspraak stelde namelijk dat Imran "geen veiligheidsrisico" is voor Spanje.
Die intrekking was gedaan op grond van het vermeende feit dat Imran's aktivisme een risico zou vormen voor Spaanse belangen. Het beroep tegen de intrekking door het Ministerie, welke The legal Project ook coördineert, kan de uitspraak van rechter Estaban gebruiken om deze belachelijke beslissing ongedaan te maken. Verder heeft Imran's zaak internationaal de aandacht getrokken met handtekeningen vanuit de hele wereld voor de petitie "Behoud Imran's vluchtelingenstatus".

Imrans hachelijke situatie is de eerste twee-traps aanval tegen een Europeaan voor het gebruiken van de vrijheid van meningsuiting in de discussie over de islamitische dreiging die Europa overspoelt. Terwijl Imran geen gevangenisstraf meer te wachten staat is er nog steeds de dreiging te zullen worden gedood om zijn bekering tot het Christendom indien hij wordt uitgezet naar Pakistan. Indien het Spaanse hooggerechtshof Imran's vluchtelingenstatus herstelt zal zijn overwinning niet alleen zijn leven redden maar zal het ook het recht beschermen in het westen om vrijelijk over de islamitische dreiging te kunnen spreken.

Door: Sam Nunberg
Bron: http://www.theblaze.com/contributions/t ... ch-charge/
Vertaling: VanFrikschoten
http://www.amsterdampost.nl/imran-firasat-vrijgesproken-van-hate-speech/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Mei 25, 2013 3:22 pm

Ex Muslim “Imran Firasat” to be killed soon

Posted on 25 mei 2013

(The Spanish government approves Imran Firasat´s extradition to an Islamic country)

I am going to die, or I should better say that I am going to be killed soon. The enemy who is going to kill me is not any Muslim but he is a powerful man of the Spanish government who is persecuting me nonstop since last several months and now he is going to kill me any time by abusing his diplomatic power. Revealing the danger of radical Islam to our free and modern society has become a curse for my life. Before it were only Muslims who used to threaten me of killing but now it is the minister of interior of the Spanish government who is taking all the aggressive, unjust and unnecessary steps to eliminate me.

First he revoked my refugee status without taking in consideration my arguments in defence. Then the minister used his political influence and made the judicial authorities to prosecute me for the hate crime. But the truth was with me, that is why I won that case. Even a single hearing didn´t take place and the judge said there has been no crime committed.

The minister found no other way to persecute me in order to appease Muslims, and then today he has approved my extradition to Indonesia, the biggest Muslim population on earth which 3 years ago fabricated false murder charges against me and asked for my extradition to the Spanish authorities.

It is very important to note here that Indonesia never had intention to prosecute me for that alleged crime but they charged me in absentia just after 8 days of deporting me by themselves back to Spain. Even though my extradition to Indonesia was refused but the Spanish high court judges provided Indonesia an opportunity to prosecute me in Spain. But no surprise, Indonesian authorities never appeared again. They never even appealed the decision of high court to refuse my extradition.

“The international covenant on civil and political rights” was violated by the Indonesian authorities by not giving me a fair chance to defend myself, by trying me in absentia without waiting for a proper time period and by not respecting my right of “Presumption of innocence”. Even a single physical proof was not provided against me such as fingerprint or DNA proof. They did all this with the hidden motives of wanting to kill me for my critics on Islam.

Since the Spanish minister has approved my extradition to Indonesia, I don´t know how long I am going to be alive more. I may be detained soon, I may be extradited soon or I may be killed soon within Spain as the Spanish Minister of interior can´t bear my existence in Spain anymore. For him respecting my right to freedom expression is not that important as it is important to keep happy the Muslims who make riots, burn embassies, kill innocent soldiers etc. in order to intimidate the western world and depriving us from our rights and freedom.

In the moment when my government should have stood beside me for protecting me, they are preparing to handover me to the death by Islamic hands. In the time when I needed the support of my country, the Minister has stabbed me on my back.

I have proven my innocence in past. All the signs show that the Indonesian authorities never respected the law and they are simply looking for a chance to execute me for blasphemy. But why should the Spanish minister care about it? For him it is important to eliminate all those who oppose Islam so that he can give a free way to those who want to convert Spain in “Al Andalus” and then go forward to capture whole Europe.

I know that the countdown of my life has begun. But I let you all know that if I get hurt or killed, the responsible will be the Spanish minister of interior and the stains of my blood will remain forever on the national flag of Spain. You will only remember me when Islam will finally rule on Spain. Then some people may say that we have lost a brave soldier who could play an important role in the fight against radicalism and terrorism of Islam.

As long as there are people like the Spanish interior minister, we can´t get rid of the Islamic terrorists. Because people like him encourage the Islamic terrorists by stopping people like me who dare to fight against Islamic Jihad.

Thank you very much. Hope to see you again if I stay alive. Please keep fighting against the violent teachings of Muhammad and never give up. Thanks for all the love and support. Good bye.

Yours sincerely

Imran Firasat

(A proud ex Muslim)

Geplaatst door: E.J. Bron

http://ejbron.wordpress.com/2013/05/25/ ... more-39398
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Jul 05, 2013 9:53 am

De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Do Jan 16, 2014 9:58 pm

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Jun 14, 2014 2:25 pm

Spanje wil vluchteling uitwijzen, omdat hij de islam heeft bekritiseerd

Geplaatst op 6 juni 2014

Afbeelding
Imran Firasat met zijn gezin

“Okay – jullie moslims, jullie gebruiken geweld, maar wij zullen films blijven maken. Op zekere dag zal eentje van ons verliezen” – Imran Firasat. Firasat zegt dat het uitdrukken van zijn opvattingen over de islam binnen het grondwettelijke recht op de vrijheid van meningsuiting ligt.

Nu, aldus bericht Soeren Kern van het Gatestone Institute, heeft het hoogste Spaanse gerechtshof beslist dat de vluchteling uitgewezen moet worden. Omdat zijn kritiek op de islam “een gevaar voor de veiligheid van Spanje” vormt.

Het vonnis van 30 mei is een bevestiging van een eerder vonnis, volgens welke zijn vluchtelingenstatus herroepen wordt. Imran Firasat is afkomstig uit Pakistan en hij is een ex-moslim. Zijn zaak laat zien hoe de vrees voor islamitische razernij de uitoefening van de vrijheid van meningsuiting in Europa bedreigt.

Firasat had in oktober 2006 asiel aangevraagd in Spanje, omdat hij met de dood werd bedreigd, zowel in Pakistan als in Indonesië. Hij had het islamitische geloof verlaten en was met een niet-moslima getrouwd.

De Spaanse autoriteiten wilden Firasat echter al in december 2012 uitwijzen, nadat het een film van een uur had gemaakt, waarin het gaat om een alternatieve zienswijze van het leven van de profeet Mohammed gaat. Daarin zijn beelden te zien van islamitische aanvallen, zoals op het World Trade Center, de dubbeldekker in Londen of de treinen in Madrid.

In de film laat hij veel passages uit de koran zien, die niet-moslims met geweld bedreigen en hij stelt de vraag of Mohammed een profeet van God was of een waanzinnige, die werd voortgedreven door zijn eigen demonen en daarom een religie van geweld en tirannie creëerde.

Hoewel Firasat nu gedeporteerd kan worden, besliste het gerechtshof dat hij en zijn gezin niet “uitgeleverd worden aan een land, waarin zijn leven of zijn vrijheid bedreigd worden.” Het is nog niet duidelijk of Firasat de beslissing van het Spaanse gerechtshof bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens zal aanvechten.

Dit in Straatsburg gevestigde gerechtshof brengt de Europese mensenrechtenconventie in de praktijk, zijn rechtspraak is voor alle 47 lidstaten van de Raad van Europa dwingend en bindend.

Bron: http://europenews.dk/de

Zie eveneens:

http://ejbron.wordpress.com/2012/12/07/ ... l-trailer/

http://ejbron.wordpress.com/2013/01/04/ ... n-firasat/

http://ejbron.wordpress.com/2013/01/03/ ... n-firasat/

http://ejbron.wordpress.com/2013/01/16/ ... character/

http://ejbron.wordpress.com/2013/01/16/ ... n-firasat/

http://ejbron.wordpress.com/2013/05/26/ ... rd-worden/

http://ejbron.wordpress.com/2014/01/16/ ... n-firasat/

Vertaling: E.J. Bron

http://ejbron.wordpress.com/2014/06/06/ ... more-63831

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Jul 07, 2014 10:25 pm

Ongelooflijk eigenlijk dat dit vandaag mogelijk is. :shock:

Internationaal arrestatiebevel uitgevaardigd tegen Imran Firasat

Geplaatst op 7 juli 2014

Afbeelding

Eerst werd mijn vluchtelingenstatus vanwege mijn film over de islam door de Spaanse regering ingetrokken. Toen werd ik vervolgd voor het aanzetten tot haat tegen moslims. Mijn beroepen zijn door het Gerecht en het Hoogste Gerecht verworpen zonder rekening te houden met mijn recht op vrijheid van meningsuiting. Er werd een uitzettingsbevel op mijn naam uitgevaardigd ondanks het feit dat het duidelijk was dat, als ik teruggestuurd zou worden naar een islamitisch land, dit mijn dood zou betekenen. En toen ik me op een veilige plaats verborg, totdat ik beroep kon aantekenen bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens, hebben de Spaanse autoriteiten met behulp van Interpol een internationaal arrestatiebevel tegen mij uitgevaardigd.

Oh mijn God, wat willen ze! Ze zijn zo wanhopig bezig mijn leven te ruïneren, terwijl ik desondanks niet de Spaanse wet of grondwet heb overtreden. De waarheid over Mohammed vertellen, is voor mij uitgegroeid tot een ongeneeslijke ziekte. Hoe ik ook binnen de wet probeer te blijven, toch word ik vervolgd door die wet. Het is duidelijk dat de Spaanse autoriteiten me niet alleen uit hun land willen gooien, maar ook uit de EU. Dat is de reden dat ze een internationale arrestatiebevel op mijn naam hebben uitgevaardigd, waardoor ik niet in staat zal zijn om bescherming te zoeken in een andere EU-land en altijd met behulp van Interpol naar Spanje zal worden teruggestuurd, van waaruit ze me naar een islamitisch land kunnen deporteren.

En een ander “grappig” punt van dit verhaal is dat ze dit internationaal arrestatiebevel op mijn naam hebben uitgevaardigd kort nadat ik mijn derde film “Aisha en Mohammed – De dramatische leven van een klein kind getrouwd met de profeet van de islam” uitbracht. De Spaanse autoriteiten hebben besloten dat ze me dood willen zien.

Ik weet niet wat er in de komende dagen gaat gebeuren. Ik weet niet of ik er in zal slagen om een veilig land te bereiken waar mijn mensenrechten worden geëerbiedigd. Ik weet niet of ik ooit in staat zal zijn om mijn familie weer te zien. Ik heb eerlijk geprobeerd om het ware gezicht van de islam aan de wereld te laten zien, maar de waarheid uitspreken is een misdaad in deze politiek incorrecte wereld. Gedenk mij in uw gebeden. Bedankt.

Met vriendelijke groet,

Imran Firasat

Vertaald uit het Engels door: Vederso

http://ejbron.wordpress.com/2014/07/07/ ... more-65501

Ali Yas

Berichtdoor Ali Yas » Ma Jul 07, 2014 10:41 pm

"dat de vluchteling uitgewezen moet worden. Omdat zijn kritiek op de islam “een gevaar voor de veiligheid van Spanje” vormt."

Het is niet de kritiek die het land onveilig maakt, maar het islamitische tuig die daarop gewelddadig wordt. Dit is zoiets als een verbod op hard praten invoeren om te voorkomen dat de honden wakker worden. Ongelofelijk dat men tot op het hoogste niveau deze symptoombestrijding als rechtspraak ziet. :scratch: :sheik:
Truth sounds like hate to those who hate truth.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jul 08, 2014 12:54 am

Ja, Imran kan maar beter vluchten . Maar welk land zal hem asiel verlenen.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Jul 08, 2014 1:13 am

Misschien Zwitserland?

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Vr Okt 17, 2014 2:27 am

Spanje. Noodkreet! Proces tegen ex-moslim Imran Firasat – uitzetting zou zijn dood betekenen

Geplaatst op 16 oktober 2014

Afbeelding
Ex-moslim Imran Firasat

Imran Firasat is inmiddels christen, ook zijn hele gezin heeft zich bekeerd tot het christendom. Op dit moment vindt er in de Spaanse hoofdstad Madrid een proces plaats tegen Firasat. De hoofdofficier van justitie eist de uitzetting naar het islamitische Indonesië. Dit wordt gemotiveerd met valse beschuldigingen uit Indonesië, waarvoor Imran Firasat al in 2009 door een Spaanse rechtbank werd vrijgesproken. Hij is bang om uitgezet te worden naar Indonesië, omdat hij terecht vreest daar gedood te worden wegens afvalligheid van de islam.

Zijn asielstatus werd op grond van de film “The Innocent Prophet” door de Spaanse autoriteiten herroepen. Officieel werd hij als “veiligheidsrisico” voor Spanje gekwalificeerd en door de politie werd opdracht gegeven hem uit te zetten.

Imran Firasat vluchtte naar Noorwegen. Daar vroeg hij asiel aan en werd na slechts 8 dagen op straat als een terrorist gearresteerd, kwam in de gevangenis terecht en werd daarna naar Spanje gedeporteerd. Hij werd niet één keer aangehoord door de UDI, de Noorse immigratiedienst.

Nu heeft men in Spanje het eigenlijk in 2009 afgesloten proces opnieuw geopend – vanwege zogenaamde niet betaalde boetes en heffingen in Indonesië. In Indonesië wachten de grote islamitische bewegingen erop hem te bestraffen voor zijn geschriften en films over de islam. Ook werden er tot nu toe minstens twee doodsfatwa´s tegen hem uitgesproken.

Imran Firasat schrijft in een actuele open brief (passages):

Een boodschap van Imran Firasat

Overal mag kritiek op geuit worden, behalve op de islam. Waarom? Uit angst voor het islamitisch geweld. Ik heb er geen spijt van de geschriften en de film gemaakt te hebben. Ik zal nooit van mening veranderen dat de islam een serieus te nemen gevaar voor de westerse samenleving is, omdat de islam de controle over de vrijheid, onze cultuur en de vrede overneemt. Als we nu geen oplossing vinden voor deze bedreiging, zullen we over 15 tot 20 jaar onder de sharia leven.

Jezus heeft ons gewaarschuwd voor valse profeten. Om de waarheid over het leven van Mohammed te zeggen is niet crimineel. In feite word ik door de westerse autoriteiten als een crimineel behandeld, werd ik gearresteerd zonder een wet overtreden te hebben.

Ik zou willen dat ik nog meer kon doen om de uitbreiding van de islam in het Westen te verhinderen! Ik heb jullie hulp en ondersteuning nodig, zodat de Spaanse regering ziet dat ik niet alleen ben en de Spaanse regering zich – als ze mij een wisse dood instuurt – voor iemand moet verantwoorden.

Met de beste groeten,

Imran

Meer artikelen over Imran Firasat: http://ejbron.wordpress.com/?s=Imran+Firasat

Afbeelding
Protestmanifestatie voor Imran Firasat in Noorwegen

Bron: www.pi-news.net

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

http://ejbron.wordpress.com/2014/10/16/ ... more-73154

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Vr Okt 17, 2014 10:59 am

Het proces tegen islamcriticus Imran Firasat

Geplaatst op 17 oktober 2014

Afbeelding

Gisteren vond voor een Spaanse rechtbank in Madrid het proces plaats tegen Imran Firasat. Met een vertraging van 40 minuten werd de christen en islamcriticus Firasat in handboeien en onder enorme politiebegeleiding de rechtszaal binnengeleid. Achter hem ligt een geïsoleerd gevangenisverblijf van 58 dagen, waartoe, benadrukten de Spaanse autoriteiten, voor zijn eigen bescherming opdracht werd gegeven. In een verklaring hierover stond dat op grond van het aantal islamitische medegevangenen voor hem het gevaar te groot zou zijn. Gedurende zijn gevangenschap vroeg Firasat of het niet mogelijk was om hem over te plaatsen naar een gevangenis met minder islamitische gevangenen om maar niet steeds helemaal alleen gevangen hoeven te zitten. Hij kreeg als antwoord dat er overal islamitische gevangenen zouden zitten en dat hij daarom nergens veilig zou zijn.

De onredelijke eis om Imran Firasat vanuit een in meerderheid niet-islamitisch land (Spanje) naar een in meerderheid islamitisch land (Indonesië) uit te willen zetten, doet de vraag rijzen naar het oordeelsvermogen van de Spaanse justitie. Als er dus in Spanje zogenaamd al niet gezorgd kan worden voor de veiligheid van Imran Firasat, dan vermoedelijk nog veel minder in Indonesië. Zou dat geen reden voor asiel zijn? Temeer daar de hoogste islamraad van Indonesië in het verleden niet alleen hem, maar ook zijn vrouw en kinderen met de dood bedreigd heeft. Firasat, die vloeiend Spaans en zelfs Japans spreekt, is niet alleen daarom uitstekend in de Spaanse samenleving geïntegreerd. Er dient nogmaals aan herinnerd te worden dat Imran Firasat in het verleden alleen daarom zijn asielstatus kwijtraakte, omdat hij door zijn islamkritische werk voor Spanje zogenaamd een “veiligheidsrisico” geworden zou zijn en dat daarom de Spaanse autoriteiten zelf het liefst zouden willen dat hij het land zou/zou moeten verlaten.

Voorgeleid als een zware crimineel

Afbeelding
Imran Firasat wordt onder enorme politiebegeleiding naar de rechtszaal gereden.

Afbeelding
In dit politiebusje bevindt zich de geboeide Imran Firasat.

Afbeelding
De Spaanse pers is sterk vertegenwoordigd.

Afbeelding
Zware veiligheidsmaatregelen rondom het hele gebouw.

Het proces
Firasat, voorgeleid als een zware crimineel, zat voor 4 Spaanse rechters. De officier van justitie las de aanklacht voor. Op grond van een insinuatie van Indonesische zijde, dat Firasat in het jaar 2010 in Indonesië een moord zou hebben gepleegd, wordt de uitzetting geëist naar het grootste islamitische land ter wereld. Tegenstrijdig is, dat Firasat in het jaar 2010 al door Indonesië werd uitgewezen, omdat men zich destijds van zo´n ongemakkelijk persoon (christen, islamcriticus) wilde ontdoen, zodat Firasat op 7 juli 2010 het land had moeten verlaten. Let wel, slechts een maand nadat hij was binnengekomen.

Afbeelding

Nu is men er na alle wetenschappelijk gefundeerde islamkritiek die hij inmiddels publiceerde – hij was op meermaals op de Spaanse televisie te zien – kennelijk tot de overtuiging gekomen hem op de een of andere manier monddood te moeten maken. Een niet ongebruikelijke methode in de omgang met ongewenste personen. Via de beschuldiging van moord wordt er uiteraard eveneens op gespeculeerd dat mogelijke ondersteuners van Firasat het voor gezien houden, wat op dit moment dan ook helaas hier en daar gebeurd is.

Daartegenover staat dat de enorme betrokkenheid van zijn advocaten de aandacht verdient, die tot nu toe op eigen kosten het proces begeleid hebben. De te verwachten gevangenisstraf werd op grond van de beschuldiging van moord van oorspronkelijk 20 jaar naar 35 jaar verhoogd, aldus de inhoud van het actuele verzoek tot uitwijzing van Indonesië. Een inhechtenisneming zou hij vermoedelijk niet overleven. Ook worden moorden achter gevangenismuren achteraf door de autoriteiten vaak aangegeven als zelfmoorden. Indonesië heeft echter tot op de dag van vandaag geen bewijzen kunnen voorleggen tegen Firasat wat betreft de monsterachtige beschuldiging van moord.

De Spaanse rechters onderbraken meerdere keren de uiteenzettingen van de advocaten om dingen na te vragen en toonden uiteindelijk toch op veel punten begrip m.b.t. de argumenten van de verdedigers. Imran Firasat zal nu uiterlijk dinsdag te horen krijgen welke beslissing de rechters hebben genomen. Mocht hij worden uitgezet, dan zal hij onmiddellijk vanuit zijn cel op het vliegtuig gezet en overgedragen worden aan de Indonesische autoriteiten.

Na het proces werd Imran Firasat om 12.00 opnieuw geboeid en onder begeleiding van politieagenten naar zijn isoleercel afgevoerd.

http://ejbron.wordpress.com/2014/10/17/ ... more-73204

xplosive

Berichtdoor xplosive » Vr Okt 17, 2014 1:24 pm

Iemand die kritiek heeft op de islam is een veiligheidsrisico. Is dàt waar we in het Westen de prioriteit leggen? Het zou beter zijn om al dat islamtuig eens een toontje lager te laten zingen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Zo Nov 02, 2014 3:18 pm

Spanje: Imran Firasat – Hoogste Gerechtshof geeft gevolg aan verzoek tot uitlevering van Indonesië

Geplaatst op 1 november 2014

Afbeelding

Het Spaanse Hoogste Gerechtshof (Audiencia Nacional) heeft donderdag gevolg gegeven aan het verzoek tot uitlevering van de grootste islamitische staat ter wereld – Indonesië. Hoewel in de rechtszaak de beschuldigingen van Indonesië niet bewezen konden worden, werd gisteren de uitzetting van Imran Firasat besloten.

Concreet betekent dat voor de christen, islamcriticus, echtgenoot en drievoudig vader de uitlevering naar een land, waarin hij en zijn gezin ook van de kant van de “Hoogste Islamraad” al met de dood werd bedreigd. De beschuldiging van moord tegen Firasat is volgens internationale maatstaven betreffende de rechtsstaat niet houdbaar. Vanuit Indonesië werd hij van tevoren al met een gevangenisstraf van 35 jaar wegens moord bedreigd.

De verdedigers van Firasat konden de rechtbank geloofwaardig en begrijpelijk alle argumenten voor een verblijf van hun cliënt in Spanje voorleggen. Nu is de Spaanse regering aan zet. Zij moet het vonnis nog bevestigen. Dit geldt echter als pure formaliteit.

De advocaten bekritiseerden dat ze de indruk hadden alsof de beslissing van tevoren al vaststond. Daarvoor spreekt ook dat er met geen enkel argument van de verdediging in de rechtsvinding rekening werd gehouden. Tijdens het proces toonden de rechters nog begrip voor de verdediging van de advocaten. De aanklagers zeiden dat dit niet relevant zou zijn. Alleen het “principe van reciprociteit (wederkerigheid)” zou gelden, en daarom zou hij uitgewezen moeten worden, aldus de Spaanse justitie.

Volgende instantie: Europees Hof voor de Rechten van de Mens

Ondanks alles is de situatie nog niet helemaal uitzichtloos. Men is van plan om naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens te gaan om het vonnis aan te vechten. “We staan er nog steeds op dat een uitzetting geen optie is. We hopen op uw ondersteuning”, aldus het dringende appel van de advocaten.

Daar willen we ons bij aansluiten en we roepen onze lezers ertoe op Imran Firasat naar beste kunnen te ondersteunen. Imran Firasat heeft zijn gezicht laten zien toen hij de islam openlijk bekritiseerde. Hij behoort tot de helden van onze tijd. Hij zou een mooi leven gehad kunnen hebben in Spanje, maar zag het als zijn taak om het Westen voor de gevolgen van de islamisering te waarschuwen. Daarvoor heeft hij meer verdiend dan alleen onze dank. Hij heeft nu onze ondersteuning nodig. Demonstraties, protestwaken voor de ambassades van Spanje, giften aan zijn pro deo werkende advocaten zijn mogelijkheden om hem en zijn gezin in deze moeilijke situatie niet in de steek te laten.

Voor informatie of berichten aan Imran Firasat:

Advocaat Claudio Lobos Villanueva: E-Mail: [email protected]

» Aan Imran via Facebook
» Protest aan de Spaanse regering
» Protest aan de Spaanse ambassade in Nederland

Afbeelding

http://ejbron.wordpress.com/2014/11/01/ ... more-74428

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Nov 02, 2014 3:31 pm

Spanje: Imran Firasat – Hoogste Gerechtshof geeft gevolg aan verzoek tot uitlevering van Indonesië

Nou... :ohmy2: Spanje heeft dus zijn doodvonnis getekend.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Dec 16, 2014 1:50 am

Spanje: Islamcriticus Imran Firasat vrijgesproken!

Geplaatst op 15 december 2014

Afbeelding

Imran “David” Firasat is vrij. De islamcriticus, christen, ex-moslim en vader van drie kinderen werd in Madrid vrijgesproken en kan na maanden in de cel zijn vrouw en kinderen weer in zijn armen sluiten. Het grootste en steeds radicaler wordende voormalige “voorbeeldland van de islam” Indonesië had verzocht om zijn uitlevering. In Indonesië zou hij minstens 35 jaar gevangenisstraf hebben gekregen.

De belachelijke beschuldiging van moord tegen de maker van de film “The Innocent Prophet”, die in de islamitische wereld voor onrust zorgde, was duidelijk religieus gemotiveerd en niet geloofwaardig. Bovendien moest gevreesd worden dat een eventuele uitlevering gelijk zou staan aan een doodvonnis, nadat zelfs de hoogste islamraad in Indonesië Imran Firasat met de dood bedreigde. Dat zag nu blijkbaar ook de Spaanse justitie zo en besloot hem niet uit te leveren.

Imran Firasat wil liever niet meer met Imran, maar met David aangesproken worden. De reden is dat hij zich enerzijds niet meer met zijn islamitische verleden identificeert, anderzijds wil hij met de nieuwe naam ook zijn nieuwe identiteit en zijn geloof in Jezus Christus tot uiting brengen.

Over de verdere ontwikkeling kan men meer lezen op de Facebook-pagina “International Solidarity Group for Imran Firasat”.

https://ejbron.wordpress.com/2014/12/15 ... gesproken/

Hoera!! En gefeliciteerd allemaal. :victory:

xplosive

Berichtdoor xplosive » Di Dec 16, 2014 1:54 am

Goed nieuws ! icon_thumbup.gif
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Dec 16, 2014 9:52 am

icon_clap.gif . Fijn, dit is een prachtig kerstcadeau voor hem en zijn familie.

Hans v d Mortel sr

Spaanse regering is zo corrupt als de pest

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Di Dec 16, 2014 12:38 pm

Ariel schreef:icon_clap.gif . Fijn, dit is een prachtig kerstcadeau voor hem en zijn familie.

Zeker! Nu alleen nog de Spaanse justitie aanklagen. Want gewoon mens David (naam wordt ook erkend in de Koran, maar geen islamitische hond die zich zo noemt, laat staan een moslim) heeft maandenlang onterecht en heel erg onlogisch in de gevangenis gezeten. Bij alles met betrekking tot islam in Europa ervaar je de voortwoekerende stank van de pest van het 'Chemberlain'-virus. Corrumperen met en goedpraten van het (islamitisch) fascisme onder het genot van een kopje thee met een koekje van islamitisch deeg.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Terug naar “Eurabia”