Zondebok Angela Merkel

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zondebok Angela Merkel

Bericht door Ariel »

Merkel heeft enorm de pest aan President Trump. Ze kan hem niet uitstaan.

De "liefde" is wederzijds, want Trump mag Merkel niet.

Wie gaat die spelletje winnen... :nietverstaan:

Merkel zei dat Europa minder naar de Verenigde Staten moet kijken, en meer een eigen koers moet varen. Volgens Merkel zijn de verhoudingen met de VS anders komen te liggen na de komst van Trump naar de NAVO en de G7.

Trump haalt uit naar Duitsland

De Amerikaanse president Donald Trump heeft dinsdag hard uitgehaald naar Berlijn. „We hebben een gigantisch handelstekort met de Duitsers”, twitterde hij. „Bovendien trekken ze veel te weinig geld uit voor de NAVO en de strijdkrachten. Dat is erg slecht voor de VS en dit gaat veranderen.”

De president haalde onlangs tijdens een bezoek aan Brussel ook al uit naar Duitsland. ,,De Duitsers zijn slecht, erg slecht. Kijk naar de miljoenen auto's die zij in de Verenigde Staten aan de man brengen. Verschrikkelijk. Daar gaan we een stokje voor steken", zou Trump toen volgens Der Spiegel hebben gezegd.

De Duitse bondskanselier Angela Merkel leek zondag ook enige afstand te nemen van de VS. Ze riep Europa op zich te bezinnen op de eigen kracht. ,,De tijden dat we volledig op anderen konden rekenen zijn echt voorbij. Dat heb ik de afgelopen paar dagen wel ervaren'', zei Merkel na de G7-top op Sicilië, die door het dwarse optreden van Trump nauwelijks iets heeft opgeleverd.

Merkel kreeg dinsdag bijval van de Italiaanse premier Paolo Gentiloni. Ook die vindt dat Europa zijn eigen koers voor de toekomst moet uitstippelen. Als Europa zijn eigen koers bepaalt, zal dat het belang van de banden met de VS niet teniet doen, aldus Gentiloni. ,,Maar het belang dat we aan die banden hechten, kan niet betekenen dat we onze fundamentele principes overboord zetten voor bijvoorbeeld de strijd tegen de klimaatverandering, voor open samenlevingen en vrije handel.''
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Zondebok Angela Merkel

Bericht door mercator »

Ariel schreef: Merkel zei dat Europa minder naar de Verenigde Staten moet kijken, en meer een eigen koers moet varen. Volgens Merkel zijn de verhoudingen met de VS anders komen te liggen na de komst van Trump naar de NAVO en de G7.
De verhouding van de VS naar Europa toe is dus analoog aan die van de Noordelijke EU landen tot de Zuidelijke, of-in miniatuur-van Vlaanderen naar Wallonië. Jarenlang weten dat er van je geprofiteerd wordt ten koste van de eigen bevolking maar er niks aan willen doen. Natuurlijk is iedereen die daar verandering in wil brengen de baarlijke duivel zelve.
Zolang zulke scheefgegroeide verhouding blijft bestaan zijn de beide partijen daar schuldig aan . Wat Trump doet zouden de Noordelijke landen en Vlaanderen ook moeten doen. De Zuidelijke luilekkerlanden en de Walen hun eigen zaakjes laten opknappen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Zondebok Angela Merkel

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
de strijd tegen de klimaatverandering, voor open samenlevingen en vrije handel.
Strijd tegen de klimaatverandering: even effectief als de strijd tegen de platentektoniek.
Afbeelding
Open samenlevingen: elk jaar meer no-go-area's .
Afbeelding
Vrije handel: heb het hart eens een verdrag met een land buiten de EU te sluiten!
Afbeelding
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zondebok Angela Merkel

Bericht door Pilgrim »

Merkels CDU in 2002: Nog meer immigratie zal burgeroorlog veroorzaken

Xander, 28-05-2017

Afbeelding
Angela Merkel noemt waar ze 15 jaar geleden zelf als CDU voorzitter mee instemde nu ‘extreemrechts’ en ‘in strijd met de grondwet’.

‘Sociale zekerheid wordt onhoudbaar’ - Echte migrantenstroom (tientallen miljoenen moslims) moet nog op gang komen – Islamisering Duitsland komt op stoom: Kerken worden omgebouwd tot moskeeën, gratis woningen voor moslimmigranten, arme Duitse gezinnen blijven in de kou staan

Hoe extreemlinks de Duitse christendemocraten onder voormalig DDR-Stasi official Angela Merkel zijn geworden, wordt goed duidelijk als naar het CDU programma van 2002 wordt gekeken. Nog maar 15 jaar geleden stond daar letterlijk in te lezen dat nóg meer immigratie tot de instorting van de sociale zekerheid en een burgeroorlog zou leiden. Inmiddels hebben de Duitsers alleen al de afgelopen paar jaar zo’n 1,5 à 2 miljoen moslims op hun bodem toegelaten (inclusief illegalen), wat volgens analisten nog maar een voorproefje is van de échte migrantenstroom die uit met name Afrika op gang zal komen. Dan hebben we het over tientallen miljoenen economische (=uitkerings)migranten die Merkel en de EU –en in ons eigen land met name de immigratiepartijen GroenLinks en D66- willen binnenlaten.

Merkel, destijds al voorzitter van de CDU, zou waar ze zelf in 2002 mee instemde op dit moment ‘rechtsradicaal’ en ‘in strijd met de grondwet’ noemen, net als het overgrote deel van de politieke partijen in Nederland dat zouden doen. Het CDU eiste namelijk een einde aan de massa immigratie, omdat de sociale zekerheid daarmee overbelast zal worden en uiteindelijk zal instorten, wat een burgeroorlog dreigt te veroorzaken.

‘Nog meer immigratie zal de binnenlandse vrede in gevaar brengen’
15 jaar geleden stond letterlijk in het ook door Merkel goedgekeurde partijprogramma te lezen dat het aantal migranten sinds 1972 van 3,5 miljoen naar 7,3 miljoen was gegroeid, maar het aantal werkenden onder hen juist was gedaald van 2,3 miljoen naar 2 miljoen. ‘De immigratie vindt daarom overwegend niet in arbeidsplaatsen, maar in de sociale zekerheid plaats. Driekwart van de buitenlanders in Duitsland komt van buiten de EU. Duitsland kan op grond van zijn historische, geografische en maatschappelijke situatie echter geen klassiek immigratieland zoals Australië of Canada worden.’

‘Duitsland moet de immigratie sterker sturen en inperken dan tot nu toe gebeurt. Immigratie kan geen uitweg uit de demografische veranderingen in Duitsland zijn. Wij wijzen een uitbreiding van de immigratie uit derdelanden dan ook duidelijk af, omdat dit teveel zal vragen van de integratie capaciteit van onze samenleving. Nog meer immigratie zal de binnenlandse vrede in gevaar brengen en radicale krachten oproepen... Wij zullen onmiddellijk na de verkiezingen de verkeerde wisselomzettingen van de rood-groene Bondsregering corrigeren.’ (onderstreping toegevoegd)

Merkel doet precies waar ze zelf voor waarschuwde
Wat er vanaf 2005 onder kanselier Merkel werkelijk gebeurde, was dat het immigratiebeleid van die rood-groene regering juist stapsgewijs juist fors werd versoepeld, en de grenzen nog veel verder werden opengezet.

In het programma stond ook te lezen dat arbeidsmigratie niet gerechtvaardigd is zolang er nog een paar miljoen werklozen in Duitsland rondlopen. Bovendien wilde het CDU de toelatingseisen voor asielzoekers verscherpen en beter gaan controleren, ‘om misbruik van het asielrecht te bestrijden’.

Gratis woningen voor asielzoekers, Duitsers blijven in kou staan
De christendemocraten wilden tevens het uitkeringstoerisme van immigranten zo onaantrekkelijk mogelijk maken, door de uitkeringen voor asielzoekers flink te verlagen. Nu doet Berlijn juist exact het tegendeel, en worden er overal gratis nieuwe woningen voor migranten uit de grond gestampt, terwijl arme Duitse gezinnen en Duitse studenten die een kamer zoeken veelvuldig in de kou blijven staan.

Daarnaast wordt er gesproken over het ombouwen van grote aantallen vrijwel lege kerken tot moskeeën, omdat zeker 80% van alle migranten moslims zijn, en zij volgens sommige berekeningen al in 2050 in de meerderheid zullen zijn (2).

‘Geen plan B’ voor immigratie tientallen miljoenen moslims
Anno 2017 beweert Merkel doodleuk dat ze ‘geen plan B’ heeft voor het toelaten van miljoenen moslims uit Afrika en het Midden Oosten, en dus geen enkele intentie heeft de instorting van de sociale zekerheid en de daarop volgende burgeroorlog te stoppen. Sterker nog: ze zal de échte migrantenstroom die nog op gang moet komen, en die uit tientallen miljoenen moslims zal bestaan, geen strobreed in de weg leggen (3).

Bij onze Oosterburen is het zelfs al zover gekomen dat iedere politicus of burger die zich openlijk bezorgd toont over deze ontwikkelingen en zegt het eigen volk en de eigen cultuur en waarden te willen beschermen, het risico loopt door de autoriteiten in de gaten te worden gehouden of te worden opgepakt.

Het CDU programma uit 2002 is ondertussen in de ban gedaan, maar is vrijwel letterlijk gekopieerd door de vrijheidspartij Alternative für Deutschland, waartegen -net als de PVV in ons eigen land- een ondemocratisch cordon sanitaire is opgericht.

Hongaarse geheime dienst: Migranten bereiden oorlog voor
Het CDU uit 2002 zou wel eens gelijk kunnen krijgen. Een official van de Hongaarse geheime dienst waarschuwde een tijdje geleden op TV dat duizenden door de Arabische olie-Shariastaten gefinancierde migranten een oorlog tegen de Duitse (en Europese) bevolking voorbereiden. Als ze met voldoende mensen zijn, zullen ze uit hun almaar groter wordende islamitische ‘no-go’ gebieden breken, en zo een zeer groot aantal kleine frontjes openen tegen de argeloze autochtone bevolking. Het aantal slachtoffers zal vermoedelijk in de tienduizenden belopen voordat het leger überhaupt in de gaten heeft wat er gebeurt.

Xander

(1) Anonymous
(2) Anonymous
(3) Anonymous
(4) Anonymous

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... eroorzaken
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Zondebok Angela Merkel

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Tsja . . . waarom ook niet?

Wat mij verbaasd is het feit dat aan niet één bekend Duits dag- of weekblad wordt gerefereerd door Xander. Dit moet toch eens eerder aan de grote klok zijn gehangen in een land dat op deze manier automatisch de afgrond van de beschaving opzoekt. Hoe kan ik dit nu allemaal checken? Daar zou ik minstens een dag voor moeten uittrekken. Ik kan mij ook niet voorstellen wanneer dit bericht op waarheid berust dat de leden van het CDU allemaal hun mond hierover hebben gehouden na de catastrofale uitspraak van bloedhond Merkel: 'Wir schaffen es'. En dan te bedenken dat we in een Klokkeluider tijdperk leven van lekkende goed opgeleide ambtenaren. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zondebok Angela Merkel

Bericht door Pilgrim »

Der Spiegel: Angela Merkel niet welkom op uitvaart oud bondskanselier Helmut Kohl

Sietske Bergsma, 21-06-2017

Afbeelding

Weduwe wil alleen buitenlandse sprekers, waaronder Hongaarse minister-president Viktor Orbán.

De planning voor de uitvaart van oud bondskanselier Helmut Kohl op 1 juli in het Europese Parlement in Straatsburg wordt steeds concreter. Behalve Angela Merkel staan toespraken gepland van president van het Europees Parlement Antonio Tajani, raadspresident Donald Tusk en commissievoorzitter Jean-Claude Juncker. Ook de Franse president Emmanuel Macron en voormalig Amerikaans president Bill Clinton zouden komen spreken.

Kohl´s weduwe, Maike Kohl-Richter, zou de rede van Angela Merkel echter willen verhinderen, bericht Der Spiegel.

De weduwe van Kohl zou hebben voorgesteld om uitsluitend buitenlandse sprekers uit te nodigen, en in plaats van Merkel de Hongaarse minister president Viktor Orbán. Orbán is een politiek tegenstander van Merkels politiek, vooral haar vluchtelingenpolitiek. Vertrouwelingen van Merkel zouden haar hebben gewaarschuwd voor een botsing en haar hebben verzocht haar voorstel te heroverwegen. Een woordvoerder van Merkel wilde niet reageren op het bericht van Der Spiegel.

http://nieuws.tpo.nl/2017/06/21/spiegel ... lmut-kohl/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zondebok Angela Merkel

Bericht door Pilgrim »

“Leninorde” en orde “Held van de Sovjet-Unie” uitgereikt aan Angela Merkel

Afbeelding

“Angela, bedankt voor je onschatbare verdiensten aan de vernietiging van het Duitse en de Europese volkeren.”
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zondebok Angela Merkel

Bericht door Pilgrim »

Voormalig politieman: “Angela Merkel is het ergste dat Duitsland en Europa ooit kon overkomen.”

Geplaatst op 22 juli 2017

Afbeelding

Beste Duitse regering,

Ik zet de tv aan en ik zie “vluchtelingen”. Ik sla de krant open en ik lees “vluchtelingen”. Ik ga online en ik zie reclame waarin de Duitse economie reclame maakt voor wat? Juist, voor “vluchtelingen”. Ik wandel door mijn woonplaats en ik zie “vluchtelingen”. Ik rijd in de auto en zie aan de kant van de weg in groepen lopen: “vluchtelingen”. Ik ben het zat. Wat hebben jullie ons eigenlijk aangedaan?


Wie van ons werd gevraagd of hij dit alles wilde en goedkeurt? Wie of wat zijn jullie überhaupt? Jullie zijn onze werknemers. Niet meer en niet minder. Jullie zijn aangesteld en tijdelijk gelegitimeerd om onze belangen te vertegenwoordigen. Waarmee we bij de kern zijn aangekomen: ONZE belangen!

Is het in het belang van het volk dat er honderden miljarden aan Griekenland werden geschonken? Is het in het belang van het volk dat er miljoenen economische asielzoekers via open grenzen bij ons binnenkomen? Is het in het belang van het volk dat er een bedrag van bijna € 100 miljard voor “vluchtelingen” wordt opgebracht? Wat matigen jullie je eigenlijk aan? Als er een referendum zou worden gehouden, daar ben ik zeker van, dan zou tot 70% van de bevolking tegen deze “vluchtelingenpolitiek” stemmen. Dat weten jullie uiteraard en daarom vinden er ook geen referenda plaats!

En dan spugen jullie het volk midden in het gezicht door de kinderbijslag met een ongelooflijke € 2,- te verhogen? Schamen jullie je niet? Jullie zijn voor mij een gemeenschap van ruggengraatloze en volgzame hulpjes. Een conglomeraat van politieke draaikonten, opportunisten en egoïsten. Maar één ding zijn jullie wat mij betreft in heel bijzondere mate: jullie hebben diegenen verraden voor wie jullie er eigenlijk zouden moeten zijn en die jullie ooit hun vertrouwen hebben uitgesproken. Elke dag breken jullie je eed, waarin jullie hebben gezworen dat jullie er voor het volk zijn en schade van hem zullen afwenden. Jullie zijn er niet voor jullie eigen volk, maar in de eerste plaats voor al het andere en voor iedere vreemdeling.

De open grenzen schaden ons land en onze bevolking. Vrouwen en kinderen voelen zich niet meer veilig en worden slachtoffer van overvallen. De ontelbare miljarden die voor vreemden worden opgebracht, zijn een klap in het gezicht voor een ieder die hier woont, gewerkt heeft of eerder recht heeft op dit geld. Jullie bespotten ons iedere dag en willen dat we onze mond houden en stil naar onze eigen ondergang kijken. Jullie mensen zitten in de persraad, in de adviescommissies van de publieke omroep, in de hoogste regionen van de nieuwszenders en grote kranten en verbreiden het door jullie gewenste denken. Zo willen jullie meningen creëren, beïnvloeden en ook onderdrukken.

Angela Merkel, het ergste dat Duitsland en Europa ooit kon overkomen. Sigmar Gabriel, een “rietstengeltje”, dat vandaag naar links buigt en morgen naar rechts, echter zonder een zuchtje wind. Heiko Maas, een man die het internet wil censureren en die wellicht in de landverraadaffaire tegen journalisten tegen het Duitse parlement heeft gelogen. Minister van Binnenlandse Zaken, Thomas de Maizière, die zo graag anders zou willen handelen, maar die niet tegen zijn “koningin” in opstand durft te komen. Ursula von der Leyen. Wat moet je daar nog over zeggen? Hermann Gröhe: juist, dat is diegene die als een bedremmelde schooljongen moest toekijken hoe “Mutti” de Duitse vlaggetjes verzamelde en van het podium gooide. Wolfgang Schäuble: dat was diegene van de “inteeltuitspraak”. Peter Altmaier: ha ha ha ha. Peter Altmaier!

Dat waren slechts enkele voorbeelden. Niet te vergeten echter ook Horst Seehofer, de Beierse deelstaatvorst, die zich conservatief voordoet, maar zich uiteindelijk door Angela als een circusbeer aan de neusring door de manege laat leiden. Dat is alles? Is dat echt alles wat jullie te bieden hebben? Niemand van jullie pakt de “vluchtelingencrisis” aan of handelt in de zin van het eigen volk.

Het thema “vluchtelingen” is geen tijdelijk thema, het is het thema dat dit land zal veranderen. En niet ten goede. Integendeel! Het begin maken we immers nu al mee.

Afbeelding

Jullie willen mijn mening horen en ik uit deze mening als voormalig politieman, die 10 jaar lang op straat met eigen ogen heeft gezien wat er werkelijk gebeurt?!: Duitsland zal niet meer het Duitsland zijn dat wij allemaal kennen en waarin we ons goed gevoeld hebben. Het zal een ander land worden. Een land van sociale onrechtvaardigheid, van interne spanningen en onlusten. Een land, waarin vrouwen en kinderen zich niet meer veilig voelen en het ook niet meer zullen zijn. Een land, dat zijn vooruitgang, zijn identiteit en ook grote delen van zijn cultuur zal opgeven, als het zo doorgaat zoals deze “regering” dit met alle denkbare middelen forceert en lanceert. En niemand kan mij vertellen dat deze “regering” in de eigen zin en voor het volk handelt. Jullie zijn slechts de uitvoerende elementen van diegenen die een heel ander plan volgen.

Dat alles interesseert me echter niet, want het enige dat mij interesseert is het land waarin ik leef en waarin onze kinderen zijn opgegroeid.

Op de internetsite van de Duitse regering staat “Integratie die iedereen helpt. Duitsland kan dat.” Ik echter antwoord jullie daarop: Remigratie (uitzetting van economische asielzoekers, religieuze fanatiekelingen, criminelen en potentiële terroristen) die iedereen echt helpt. Duitsland kan dat!
Geen deel van het systeem!

Bron: www.journalistenwatch.com

Auteur: Tim Kellner

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/07/22 ... overkomen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zondebok Angela Merkel

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
Voormalig politieman: “Angela Merkel is het ergste dat Duitsland en Europa ooit kon overkomen.”
Er is maar één optie voor de Duitsers. En die is...Niet meer stemmen op partijen die Merkel en immigratie steunen .

Maar ja, dat blijkt te moeilijk voor de Duitsers. Dus blijft ze lekker hangen in het 'Wir schaffen das' tijdperk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zondebok Angela Merkel

Bericht door Pilgrim »

Het is ook te moeilijk voor Nederlanders, die ook blijven stemmen op hun oude partijen. :unhappy:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zondebok Angela Merkel

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:Het is ook te moeilijk voor Nederlanders, die ook blijven stemmen op hun oude partijen. :unhappy:
Ja, hoe een werelddeel zich zelf ten gronde richt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zondebok Angela Merkel

Bericht door Pilgrim »

Antwoord aan Merkel...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zondebok Angela Merkel

Bericht door Ariel »

De deftige jasjes blijven thuis als Angela vakantie houdt. Wat neemt Angela mee ? Ze neemt mee: een geruite blouse en een petje

Afbeelding

Angela Merkel trok voor het vijfde jaar op rij naar de Italiaanse Alpen om te wandelen. En daarbij droeg ze - ook al voor het vijfde jaar op rij - dezelfde outfit.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zondebok Angela Merkel

Bericht door Pilgrim »

Merkel staat open voor vestiging van meer “vluchtelingen” in de EU

Geplaatst op 11 augustus 2017

Afbeelding

Verdubbeling van de toegezegde plekken naar 40.000

De Duitse bondskanselier Angela Merkel (CDU) ondersteunt het voorstel om meer “vluchtelingen” dan tot nu toe gepland blijvend in de EU op te nemen.


Ze bleek er vandaag voor open te staan om het aantal toegezegde plekken voor heel Europa van 20.000 naar 40.000 te verdubbelen. Dit zou een aantal zijn dat “een Europese Unie met 500 miljoen inwoners wel aankan”, aldus Merkel na een ontmoeting met de hoge vluchtelingencommissaris van de VN, Filippo Grandi, en de directeur-generaal van de Internationale Organisatie voor Migratie (IOM), William Lacey Swing, in Berlijn. Voorwaarde zou echter zijn beter greep te krijgen op de illegale immigratie.

“Wij zijn bereid ons deel bij te dragen”
Voor Duitsland garandeerde Merkel “dat wij bereid zijn ons deel te dragen.” Ze verwees in dit verband ook naar de opname van “vluchtelingen” in het kader van het EU-akkoord met Turkije, waar Duitsland al een voorschot op genomen zou hebben.

In het kader van het “Resettlement-programma” van de Verenigde Naties hadden de EU-lidstaten zich enkele jaren geleden verplicht tot het scheppen van 20.000 plekken voor “vluchtelingen” uit Syrië. Daarvan dienen 1600 mensen naar Duitsland te komen.

Bron: www.focus.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/08/11 ... -in-de-eu/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zondebok Angela Merkel

Bericht door King George »

Wir schaffen das. Wir schaffen Deutschland ab. Eens het land van het Wirtschaftswunder.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zondebok Angela Merkel

Bericht door Pilgrim »

Air Berlin is failliet! Wat dat met de herverkiezing van Merkel te maken heeft

Geplaatst op 16 augustus 2017

Afbeelding

Het licht gaat uit bij Air Berlin, de op één na grootste luchtvaartmaatschappij van Duitsland. Grote fouten en grootheidswaanzin bij de managers, die zoals zo vaak sukkels in een streepjespak blijken te zijn, en oliesjeiks uit Abu Dhabi, die de geldkraan definitief dicht draaiden, maakten een einde aan Air Berlin. Eigenlijk zou er tijdens de insolventie geen vliegtuig meer mogen vliegen, maar, wat een wonder, de Duitse regering springt met een krediet van € 150 miljoen belastinggeld bij.

Dat is natuurlijk mooi voor de klanten en medewerkers van Air Berlin. Er blijft echter wel een wrange bijsmaak achter: waarom is er wel geld voor Air Berlin, terwijl er geen geld was voor de Opel-fabriek in Bochum, de staalindustrie in Duisburg-Rheinhausen, enz., enz., enz.?

Het verband ligt duidelijk voor de hand:
Over enkele weken vinden er parlementsverkiezingen plaats en door de gulheid wil Merkel letterlijk stemmen kopen.

Het zou absoluut niet fraai geweest zijn wanneer Merkel precies voor de verkiezingen tig duizenden Duitse vakantiegangers ergens in de wereld zou hebben laten vastzitten, omdat Air Berlin niet meer vliegt. Dat zou een hoge voorzet voor alle regime-tegenstanders en in het bijzonder voor de boze AfD geweest zijn, want terecht zou men gezegd hebben: geen geld voor een Duitse onderneming en Duitse gezinnen, maar miljarden voor Merkel´s bruine en zwarte schatjes. Geen geld voor Duitsers, maar alles voor moslim- en neger-jongelingen, voor Duitse banken en failliete Grieken of de Turkse dictator Erdoğan.

Een verkiezingredding
En € 150 miljoen zijn immers peanuts, dat kun gemakkelijk een keer uitgeven aan het “goede doel” (de herverkiezing), heeft men in de kanselier-bunker waarschijnlijk tegen elkaar gezegd.

Volgens berichten in de media volstaat het bedrag voor drie maanden vliegen voor Air Berlin. Dat is ook voldoende, want als de verkiezingen in de zin van Merkel verlopen, dan kunnen de Lufthansa en Easyjet de filet-stukken uit het lijk van Air Berlin snijden, en kan Merkel het geld alternatiefloos voor belangrijkere zaken gebruiken.

Om met € 150 miljoen belastinggeld een stralenkrans en de herverkiezing te kopen, past bij Merkel. Goedkoop is het in ieder geval. Doorzichtig echter ook.

Bron: www.pi-news.net

Door: “Chevrolet”

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/08/16 ... ken-heeft/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zondebok Angela Merkel

Bericht door Ariel »

Dat is goed nieuws als het waar is.......... icon_thumbup.gif
Erdogan: Turken moeten tegen Merkel stemmen

De Turkse president Recep Tayip Erdogan heeft de ongeveer 3 miljoen stemgerechtigde Turken die in Duitsland wonen opgeroepen om niet op de CDU, de partij van bondskanselier Merkel en nog enkele andere partijen te stemmen. De Duitsers gaan op op 24 september naar de stembus om een nieuwe Bondsdag te kiezen.

,,Ik roep al mijn landgenoten in Duitsland op om niet te stemmen op de CDU, SPD en de Groenen, zij zijn de vijanden van Turkije. Steun de partijen die niet tegen Turkije zijn'', aldus Erdogan in een boodschap die hij uitsprak na het vrijdaggebed.

De Turkse president beschuldigde Duitsland ook van ,,schending van EU-verdragen''. Dit vanwege eerdere uitlatingen van Merkel over het bevriezen van de onderhandelingen over Turkse toetreding tot de Europese Unie en het visumvrij reizen van Turken naar EU-landen.

De betrekkingen tussen beide landen zijn bekoeld na de verijdelde staatsgreep in Turkije vorig jaar. Na de couppoging werden 50.000 Turken gearresteerd en 150.000 mensen ontslagen. De EU heeft zich meermaals kritisch uitgelaten over de situatie in Turkije. Erdogan doet dit af als ,,anti-Turks sentiment in Duitsland''.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zondebok Angela Merkel

Bericht door Pilgrim »

Exclusief! “Jouwatch” presenteert de perfecte rustplaats voor Angela Merkel

Geplaatst op 18 augustus 2017

Afbeelding

Als we geluk hebben, zal Angela Merkel uiterlijk in het jaar 2025 of vrijwillig van de troon stappen of met pek en veren uit het parlement worden gesmeten. Maar wat gaat ze daarna doen? Gaat ze dan bijvoorbeeld met pensioen of neemt ze in haar oude dagen nog een baan, bijvoorbeeld bij de maatschappij die Air Berlin definitief kapot wil maken? Bij deze dame is alles mogelijk. Maar mocht Angela Merkel eindelijk met pensioen willen gaan (geld heeft ze immers genoeg), dan hebben wij een fantastische keuze in prachtige rustplaatsen voor haar en haar man.

Voorstel 1: in de jungle

Afbeelding

Een beetje avontuur na al die saaiheid die zo´n alleenheerschappij met zich meebrengt, zal haar levenslust vast en zeker een beetje verlengen.

Voorstel 2: op de vuilnisbelt

Afbeelding

Dat zou je ook met een gerust hart als studiereis kunnen zien. Hier zou de ex-kanselier kunnen ervaren wat er met een land gebeurt dat door de energieommekeer werd vernietigd.

Voorstel 3: achter de maan

Afbeelding

Aan dit voorstel voor een rustplaats wordt vast en zeker door de meerderheid van de Duitse burgers de voorkeur gegeven. Dan zou ze heel ver weg zijn en de onderdanen zouden eindelijk weer lucht krijgen om adem te halen.

Voorstel 4: met de stroom mee

Afbeelding

Een rustplaats met ambities. Angela Merkel zou nog één keer kunnen zien wat ze met haar lokroep “Wir schaffen das” veroorzaakt heeft. Het is weliswaar geen echte rustplaats, maar ze zou comfortabel in de stoeltjeslift de “never ending”-vluchtelingenroute van bovenaf kunnen begeleiden.

Voorstel 5: in het “klooster”

Afbeelding

Een waarlijk rustige rustplaats (als er tenminste niet net weer een aanslag wordt gepland). Hier kan Angela Merkel echt haar rust vinden onder haar geloofsbroeders. Slechts een klein gebed tussendoor en een geslacht lammetje, wat wil je als voormalige kanselier van Duitsland eigenlijk nog meer?

Voorstel 6: op het kerkhof

Afbeelding

Dat hier is vermoedelijk de definitieve rustplaats. Angela Merkel zou nog één maal achterom kunnen kijken en het resultaat van haar werk kunnen bewonderen. En dan tot ziens!

Bron: www.journalistenwatch.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/08/18 ... la-merkel/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zondebok Angela Merkel

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zondebok Angela Merkel

Bericht door King George »

Op de waarheid spreken staat in Merkelland zes maanden gevangenisstraf:


Gevangenstraf voor het vertellen van de waarheid onder de Merkel-dictatuur

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zondebok Angela Merkel

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zondebok Angela Merkel

Bericht door Pilgrim »

Hier meer over deze kwestie in het Nederlands:

viewtopic.php?f=31&t=25243&start=100#p432723
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zondebok Angela Merkel

Bericht door Pilgrim »

Merkel wil Afrikanen meer legale immigratiemogelijkheden bieden

Geplaatst op 26 augustus 2017

Afbeelding

Ook al kunnen de kwalificaties van de Afrikanen meestal bij lange na niet voldoen aan de eisen die gesteld worden aan geschoolde krachten in Duitsland, toch wil bondskanselier Merkel meer legale immigratiemogelijkheden aan de Afrikanen aanbieden.

Bondskanselier Angel Merkel wil de mensen in Afrika ook legale mogelijkheden bieden om arbeidsmogelijkheden in Europa te krijgen. Dat zei Merkel in haar wekelijkse video-uitzending, die vandaag werd gepubliceerd. Weliswaar bevindt de werkloosheid in de EU nog steeds op een hoog niveau, maar dat speelt voor de Duitse regeringscheffin geen rol,. Dit zou deel uitmaken van een trapsgewijs optreden.

“Als de mensen uit Senegal komen of uit Nigeria of uit Gambia, dan moeten we hen gewoon ter plaatse ook hoop geven met ontwikkelingsprogramma´s”, aldus Merkel. Tegelijkertijd gaf ze toe dat de Duitse regering deels in het duister tast bij de vluchtelingenroutes in Afrika. “We weten heel weinig over deze route”, zei Merkel met verwijzing naar de route door de Sahara. Er zouden echter al migranten zijn die door de Sahara zouden gaan en deze weg zou “zeer, zeer gevaarlijk zijn”.

Merkel speelt hierbij de naïeveling. Uiteraard trekken er jaarlijks honderdduizenden Afrikanen door de woestijn naar Noord-Afrika, in de hoop om op een bepaalde manier naar Europa te komen, omdat ze daar een Luilekkerland verwachten. Dat dit niet zo is, interesseert hen niet. En ook de bondskanselier zelf zou beter moeten weten voor wat betreft de reële omstandigheden in Europa.

Bron: www.contra-magazin.com

Door: Michael Steiner

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/08/26 ... en-bieden/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zondebok Angela Merkel

Bericht door Pilgrim »

De slaapwagenkanselier

Geplaatst op 27 augustus 2017

Afbeelding

Wat de CDU met Merkel aan het Duitse volk als verkiezingscampagne aanbiedt, is aan brutaliteit en arrogantie nauwelijks te overtreffen. Door de grondwet te breken, heeft de huidige bondskanselier ervoor gezorgd dat begrippen als binnenlandse veiligheid en sociale vrede steeds meer als achterhaald beschouwd worden. De mensen lijken gewend te raken aan betonnen versperringen en zwaar bewapende politieagenten bij volksfeesten in de provincie. Bij het stadsfeest in Chemnitz dit weekend blokkeren bijvoorbeeld met zand gevulde grote containers relevante toegangen. Natuurlijk kwam het desondanks tot de inmiddels gebruikelijke overvallen.

Maar niet alleen de invasie houdt de burgers bezig, het gaat in Duitsland om ouderdoms- en kinderarmoede. Het gaat om precaire banen en de gevolgen van de zogenaamde globalisering. Het gaat om de betrekkingen met de VS, met Rusland en Israël. Het gaat om het aanzien van ons vaderland in Europa en de wereld. Het gaat om rechtszekerheid voor iedere Duitse burger en om vertrouwen in de rechtsstaat. Het gaat om vrijheid en zelfbeschikking!

En Merkel?

De zichtbaar opgebruikt overkomende voormalige secretaresse van de FDJ wordt kriskras door de hele republiek gereden – van marktplein tot marktplein. Overal – in het oosten en het westen – wordt de doodgraver van het Duitse volk uitgefloten en opgeroepen op te rotten. Dat bekommert haar echter niet in het minst; overal herhaalt ze dezelfde platitudes en lege woorden, zonder in te gaan op de zorgen en gevoeligheden van de burgers. Je zou ook een nagemaakte sprekende pop door het land kunnen sturen, nauwelijks iemand zou het verschil merken. Maar dat maakt de CDU allemaal niets uit: het zal weer voldoende blijken te zijn voor het slaaptablet uit de Uckermark. Eigenlijk onbegrijpelijk!

Dat weet men natuurlijk ook in het Adenauer-huis en daarom werden er ongeveer voor de “verkiezingscampagne” ongeveer € 60 miljoen beschikbaar gesteld (ter vergelijking: AfD € 2 miljoen). Dit exorbitant grote bedrag wordt ervoor gebruikt om externe reclamebureaus campagne te laten voeren. Welk lid van de CDU hangt er ook vrijwillig Merkel-affiches op in het zuiden en oosten van Duitsland? De schrijver ziet in ieder geval alleen maar affiches van lokale politici hier in de donkere Duitse provincie.

Bron: www.pi-news.net

Door: “Inxi”

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/08/27 ... kanselier/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zondebok Angela Merkel

Bericht door Pilgrim »

Merkel-critica Gertrud Höhler: ‘In Angela Merkels masterplan is voor democratie geen plaats meer’

Sietske Bergsma, 28-08-2017

Afbeelding

De bondskanselier heeft de rol als ‘antiheld’ aangenomen, waarin haar ‘Willkommen’ tegelijk een afscheid is van het oude Duitsland.

Gertrud Höhler (1941, Wuppertal, foto boven) is een Duitse literatuurwetenschapper, publicist en bedrijfsconsultant. Ze was in de jaren ’80 en ’90 professor in de Germanistiek en politiek adviseur van o.a. Helmut Kohl en Dieter Althaus (CDU). Een conservatieve intellectueel, een taalvirtuoze dame, die moeiteloos grote concepten (macht, leiderschap, democratie, autocratie) koppelt aan menselijke eigenschappen of van metaforen voorziet: ‘(...) der Kanzlerin, die emotional auf Sparflamme lebt’, ‘de democratie ligt op de intensive care: reden waarom al jaren iedereen die de waarheid zoekt zo rustig praat.’ Getrud Höhler spreekt echter niet rustig, maar luid en gepassioneerd. Ze doet een beroep op de politieke elite en burgers om zich tegen het fatalisme te keren en de verantwoordelijkheid terug te nemen.

In 2012 verscheen haar eerste controversiële boek over Angela Merkel: ‘Die Patin. Wie Angela Merkel Deutschland umbaut’. (‘Patin’ betekent zoveel als ‘peetmoeder’). Höhlers aanval op Merkel (ze heeft het over ‘Das System M.’, trekt vergelijkingen met het nationaal-socialisme en communisme en kritiseert de collectieve blindheid bij parlement en volk) werd in de verschillende media als ‘ongepast’ beschouwd. In TV-fragmenten is goed te zien hoe tafelgenoten wegkijken, hun afkeer tonen of haar van alles kwalijk nemen. Kritiek op Merkel is not done in Duitsland.

Kritiek alleen kun je het echter niet noemen. Het is meer dan dat. Ze waarschuwde vijf jaar geleden in haar boek al voor een aankomende dictatuur. Merkel zou door haar ervaringen met het DDR-socialisme christendemocratische waarden bewust overboord gooien, grondwet en verdragen opzij zetten en haar opponenten verder verzwakken om haar ‘humanitaire superpower’ te vestigen. Andere media, zoals der Spiegel, beschuldigde Höhler destijds ervan in een constante ‘aanvalshouding’ te zitten en niet ‘soeverein’ te zijn. ‘Die Patin’ bleef echter lange tijd een bestseller. En – met de kennis van nu – had ze niets overdreven.

Begin deze zomer verscheen ‘Demokratie im Sinkflug’ (‘Democratie in Duikvlucht’) – het bewijs van haar gelijk zou je kunnen zeggen. Dat Duitsland inderdaad is omgebouwd tot een schijndemocratie valt bijna niet meer te ontkennen. Nog afgezien van concrete veranderingen: nationalisering van de energie-industrie (Höhler: ‘die Energiewende is een geldverbrandingsmachine’), open grenzen en de rol van het Duitse Parlement als jaknikker, heeft de ‘kanselier zonder visie’, zonder ‘mission statements’ wel degelijk ook een hoger doel, zegt Höhler: een politieke omwisseling die een langzame, passieve revolutie moet inleiden waarin democratie niet langer een handicap is, maar tot het verleden behoort. Merkel gelooft gewoon niet in democratie, merk ik in elk hoofdstuk.

Het boek staat vooral stil bij het langzaamaan verdwijnen van politieke alternatieven, hoewel die schijn van alternatieven door politici en media wel wordt opgehouden. In Merkels kringen klinkt het wel: oppositie is van gisteren, de CDU moet ‘moderniseren’. Met links regeren betekent nu gewoon naar links opschuiven en andersom. Het is de rode draad in Merkels boodschap: ‘Ik kan niet anders’, ‘het staat in het regeerakkoord’, ‘Duitsland verandert nou eenmaal’. Volgens Höhler is het doel van dit alles slechts machtsbehoud, kiezers weten immers dat ze toch zal doen wat ze wil.

Merkel houdt ervan om haar beleid te omschrijven als ‘alternatief-loos’ zodat een publieke discussie in de media over elk thema keer op keer uitblijft, schrijft Höhler, evenals fundamentelere kritiek op haar methode. Tegen dit licht is elk woord dat Merkel gebruikt eigenlijk onderdeel van ‘Gefühlsmanagement’ en undercover een meer radicale politiek waarin verder gewerkt kan worden aan haar heldenmythe.

Gertrud Höhler is als het op Merkel aankomt een intellectuele scherpschutter. Ze manoeuvreert haar analyse langs vergelijkingen met Poetin, de 18e-eeuwse Russische vorstin Catharina de Grote (een beeldje van haar zou op Merkels schrijftafel staan) en Obama. Ooit dicht bij Helmut Kohl en weggekropen uit het hart van de CDU, werd Höhler volgens sommigen een ‘bittere criticus’ van Angela Merkel. Ik merk geen bitterheid in haar boek – of in haar presentaties. Ze probeert -zoals velen niet lukt – Merkels motivatie te ontdekken: wie is deze kanselier die in korte tijd naar de top van de macht is geklommen en zich voorbereid op het langste kanselierschap (sinds 2005) dat Duitsland ooit heeft gezien? Höhler over waarom dit lastig is:

“Iedereen die een Story – een verhaal – heeft, een waar verhaal, zal overwinnend zijn, zeggen de Amerikanen. Merkel had nooit een verhaal. Er waren eerder redenen om een bestaande te onderdrukken. De kanselier slaagde echter met een verborgen verhaal, dat te saai of te gevaarlijk zou zijn om te vertellen. We weten het niet.”

Wat Merkel als politiek wonder doet, zegt Höhler, is een ‘Politikwechsel ohne Chefwechsel’ – een ‘beleidsverandering zonder verandering van de baas’ doorzetten. De ‘Chamäleon’ CDU wint en de socialistische SPD regeert. De baas, Merkel, zet op die wijze de beleidsverandering door. Ze brengt de oppositie aan de macht. En tegelijkertijd vernietigt ze hen door hun posities en standpunten over te nemen. ‘Wie met Merkel regeert wordt zwakker, niet sterker’, schrijft Höhler. ‘Het is undercover politiek van de fijnste soort.’ Daarbij is ook het ‘houd de dief!’ principe van kracht, zegt ze. Populisten, AfD, Front National, allen hebben schuld aan de onvrede, niet zij.

Als je ‘Demokratie im Sinkflug’ leest merk je dat Merkel minder geheimen heeft dan je zou denken. Ze staat bekend als onpeilbaar, maar dat is dus ook de bedoeling, haar verborgen agenda om de Duitse identiteit als democratisch land om te bouwen tot iets wat alleen zij beheerst, is feitelijk niet waarneembaar. Het zijn die ‘langzaamheid’, de ‘onoverzichtelijkheid, en het ‘comfort’ (Merkel: ‘alle Duitsers moeten goed en fijn leven’) – die drie gronden waarop ze haar ‘Politikwechsel’ wil realiseren, niet met een vastomlijnde visie of een Story waar de mensen tevergeefs naar zoeken – als ze al zoeken.

Angela Merkel heeft de rol als ‘anti-held’ aangenomen, waarin haar Willkommen (tegenover immigranten) tegelijk een Abschied is, een ‘contrastharmonie’, schrijft Höhler. Afscheid van nationale en oud-Europese waarden (Merkel: ‘hang daar toch niet zo aan’). Merkel wil volgens Höhler een ‘humanitaire supermacht’ worden. Ze omschrijft hoe Duitsland in de afgelopen jaren een duidelijk profiel heeft gekregen in de huidige migratie van volkeren, een profiel waarmee geen andere supermacht kan concurreren. ‘Dit is de krachtbasis waarmee Merkel een tegenstander van de VS en Rusland wil worden’, aldus Höhler. Ze is daarmee voor haarzelf eindelijk gearriveerd in ‘het Westen’. Merkels kritiek op Trump wijst in die richting. Verder stoot ze niet graag anderen voor het hoofd.

“Merkel ageert en opereert zo onopvallend mogelijk, om openlijke botsingen met ethische kwesties in de samenleving te vermijden.”

De vraag is dan nog hoe de rustige autocraat Merkel wereldwijd zo gevierd kan worden en hoe alle kritiek in haar eigen partij tot zwijgen is gekomen. De verklaring is simpeler dan de meest mensen denken, aldus Höhler. Merkel heeft dan wel geen eigen Story – iets waar de Duitse ‘kinderen’ geen behoefte aan hebben – ze heeft wel een Homestory en een Global Story.

“De Homestory: Merkels bijnaam ‘Mutti’ is de dank van de mensen voor Merkels zwijgen – dat hen zorgeloos maakt. Haar kinderen hoeven immers niet alles te weten. En ze bedanken haar daarvoor. Merkels machtsbehoud komt voort uit een politiek die niet de sterken maar de zwakkeren beloont. In dit klimaat faalt het waarschuwingssysteem van burgers. (...) De Global Story is vergelijkbaar eenvoudig. Angela Merkel was en is met geluk begunstigd. Haar regeringstijd staat aan de sterrenhemel van de machtigen, wat niet haar werk is, maar haar wel wordt toegerekend. Duitsland werd sterker in de strijd om de euro, omdat de rente op het ongekende niveau van nul kwam. Duitsland profiteert van de sponsorrol in de economische oorlog met de schuldenlanden, triomfeert met een cultuurvernietigend spaarconcept. De koningin van Europa regeert een sterk land, zonder dat ze deze kracht haar eigen verdienste is. De kanselier geniet en zwijgt.”

‘Demokratie im Sinkflug’ doet een beroep op de poltieke elite en de samenleving om verantwoording te nemen, om geen genoegen te nemen met ‘Ein gutes Leben’ waarin het kind de sterke hand van een moeder verlangt. Een moeilijke opgave voor Duitsland, dat onder Merkel steeds verder geestelijk verzwakt, ‘konsenssüchtig’ is en van grote coalities houd – omdat ze daarmee ontsnappen aan elke controverse.

Het vermijden van elkaar is echter geen kwaliteit van democratieën, integendeel. Het parlement heeft in dit opzicht de macht verloren: de federale regering controleert sinds lange tijd het parlement, niet omgekeerd. Beslissingen van groot belang worden door de federale regering voorbereid en na een korte discussie door de Bundestag overgenomen. Het is niet alleen een Duits fenomeen, zegt Höhler. In de VS neemt de president inzake oorlog ook beslissingen zoals dat voorheen elders alleen door prinsen, koningen en keizers geschiedde, in tegenspraak met grondwet en bevoegdheden.

Zal de inmiddels waarneembare ‘duikvlucht van de democratie’ in Duitsland en andere landen leiden tot de onvermijdelijke crash? Of zijn er bewegingen? Is er genezing mogelijk? Als dat zo is, dan kunnen ze alleen voortkomen uit het centrum van de samenleving zelf, schrijft Höhler. Voor wie het mysterie Merkel wil ontrafelen doet er goed aan – heb ik geleerd uit het boek – geen raadsels te zoeken waar ze niet zijn. Bedoelt ze het nou emotioneel, empathisch, berekenend, of heeft ze gewoon geen visie? Elke invuloefening lijkt te veel eer voor een vrouw die bewezen heeft de Duitse identiteit ondergeschikt te maken aan haar imperialistische ambities. Je kunt raden en zoeken wat je wilt, maar ze is ‘just not that into us’. Dat is een ontnuchterende conclusie.

http://politiek.tpo.nl/2017/08/28/merke ... aats-meer/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie