Brexit: een feit!

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Brexit : een feit !

Bericht door King George »

Ariel schreef:
xplosive schreef:AEX opent 9 procent lager na Brexit, 'nog nooit zoiets gezien'

Degenen die in Groot-Britannië voor Brexit hebben gestemd zullen vermoedelijk de komende tijd onophoudelijk als boosdoeners in de pers worden neergesabeld.
Uiteraard. Terwijl het naar mijn idee belachelijk is dat de beurs zakt. Er is verdorie nog niks veranderd. Dit is gewoon een partij paniek schoppen.
Alleen de paniekverkopers zijn hier de verliezers. Het is nu snel flitskapitaal cashen bij snel inkopen en verkopen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Brexit : een feit !

Bericht door King George »

Indien Boris Johnson de zaak overneemt, kan dat ongunstig uitpakken voor Nigel Farage. Terwijl waakzaamheid geboden blijft. De tijd zal leren of Groot Britannie ooit nog een roerganger met een hoog Thatcher-gehalte kan terugkrijgen. In de jaren '80 was ik een mateloos bewonderaar van Margaret Hilda Roberts, toen echtgenote, thans weduwe van Dennis Thatcher. En ik bewonder Margaret Thatcher nog steeds.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Brexit : een feit !

Bericht door Mahalingam »

Hoe is het zo gelopen?

Cameron was vanaf het begin van zijn carrière euroscepticus. Dat veranderde in de loop der jaren niet. Dat Europees integreren beviel hem niet.
Hij had in de partij de wind mee en zo werd hij in 2005 baas van de Conservatives.
En hij had te maken met een sterke anti-EU vleugel in de partij die hem liet weten dat hij door hun steun de baas is geworden in de partij. Een steun die altijd ingetrokken kan worden.
Het succes van de UKIP maakte de anti-EU vleugel in de partij sterker. Begin 2013 was hij gedwongen een bezwering uit te spreken om de zaak tot rust te brengen en zijn pluche te behouden.
Zijn partij had toen de meerderheid met de pro-Europese Liberaal Democraten erbij. En hij beloofde dat als het aan hem lag er een referendum over het EU-lidmaatschap van zijn land zou komen. Maar Lib-Dem wil niet dus lauw bier.
Toen kwamen er vorig jaar verkiezingen en wonnen de conservatieven de absolute meerderheid.
En toen kwam die belofte weer boven drijven: waar is ons referendum?
De rest is geschiedenis.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Brexit : een feit !

Bericht door King George »

Onze regering moet ook nog iets doen met het referendum van 6 april. Er gaat hier een rechtszaak over komen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brexit : een feit !

Bericht door Ariel »

Veel steun tweede Brexit-ronde

LONDEN - Meer dan een miljoen Britten steunen de petitie voor een herhaling van het referendum over de ’Brexit’, het vertrek van Groot-Brittannië uit de Europese Unie. De actie haalde vrijdagmiddag al veel meer dan de benodigde 100.000 handtekeningen op om het voorstel in het parlement als agendapunt 'neer te zetten'. Het Britse parlement moet daarom waarschijnlijk snel een debat houden over het voorstel.

Groot-Brittannië koos vrijdag met een meerderheid van 52% voor een ’Brexit’, maar de initiatiefnemers vinden dat bij gewichtige zaken, zoals het EU-lidmaatschap, een referendum aan minimumeisen moeten voldoen.

Ze stellen dat bij een opkomst van minder dan driekwart van de kiezers een meerderheid van 60 procent nodig is om van de uitslag van het referendum beleid te maken. Met slechts 52 procent van de kiezers voor het vertrek uit de unie, de brexit, zou de regering de banden met Brussel niet mogen verbreken. De website van het parlement, waarop de petitie kan worden getekend, lag vrijdag enige tijd plat door de enorme belangstelling.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brexit : een feit !

Bericht door Ariel »

En dit is dan het ongewassen schreeuw goed dat een tweede referendum wil. Vrijheid voor stemmers die uit de EU willen, dát is natuurlijk niet de bedoeling. Maar wel achteraf mekkeren dat het door hun gewenste resultaat niet behaald is.

Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Brexit : een feit !

Bericht door Zwartmeer »

Je kunt wanneer het resultaat tegenvalt, niet achteraf, de spelregels veranderen. Ik geloof best dat je bij de 48% pro-EU stemmen een miljoen Britten vindt die voor een herhaling van het referendum zijn. Dat is totaal niet indrukwekkend! Het moet ook niet moeilijk zijn om een miljoen Britten te vinden die een petitie tekenen tegen een herhaling van het referendum. Stel je eens voor dat de aanhangers van de Brexit hadden verloren. Die zouden dan toch keihard uitgelachen worden als ze om een herhaling van het referendum vroegen? Daar zou niemand naar geluisterd hebben. Dat moeten we nou ook niet naar die sore losers luisteren.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brexit : een feit !

Bericht door Ariel »

De Engelse babyboomers hadden de jeugd hun toekomst afgepakt
Theodor Holman

'Ouderen hebben in het algemeen voor een Brexit gestemd en jongeren wilden dat Engeland in de EU zou blijven," zei de commentator.

En het duurde niet lang of ouderen werden uitgescholden. De babyboomers - zoals ik - hadden de jeugd hun toekomst afgepakt.

Dat vond ik gek. Omdat ik me had laten overtuigen vóór een Brexit te zijn door jongeren (jongens én meisjes!) die zo'n dertig jaar jonger waren dan ik!

Als ik niet meer mag stemmen, hoef ik dan ook geen belasting te betalen?

Leeftijdsdiscriminatie is de ergste discriminatie die er momenteel is. Lezer, het is racisme - zo, dat is er uit! - want de oudere kan er, net als de zwarte aan zijn kleur, niets aan doen dat hij op leeftijd is. ­Ouderen mogen maar tot hun 67ste werken, en nu heb ik ook al gelezen dat ze eigenlijk niet zouden mogen stemmen over de toekomst van hun kinderen.

Ik vind dat best, wat heb je aan een kwijlende, dementerende idioot in een stemhokje? Maar ik ben nog bij kennis, al kon ik onlangs niet op de naam Hvannadalshnúkur, de hoogste berg in IJsland komen.

Maar ja, tot welke leeftijd mag ik dan wel stemmen?

Als ik niet meer mag stemmen, hoef ik dan ook geen belasting te betalen?

Weten de politici overigens echt niet wat er aan de hand is?

Het kan best zijn dat een Brexit nadelig is. Als dat niet duidelijk te maken is aan de grootste groep kiezers, dan vindt die groep iets anders nadelig! Dat is ook zo. Men is bang voor twee zaken: immigratie en islamisme.

Dat is alles.

Of die angsten nu terecht zijn of niet, het zijn angsten. Men kan aan die angsten opeens iets doen: stemmen.

Daarom werd er in Nederland - over het zogenaamde Oekraïneverdrag - en in Engeland in feite tegen de EU gestemd. Want de EU kent geen grenzen meer, een zin die merkwaardig dubbelzinnig is. Omdat er grenzen zijn, komen niet alleen de oorlogsslacht­offers binnen, maar ook een grote hoeveelheid gelukzoekers, en grenzeloos lijkt de macht van de EU.

En een Nexit?

Ik ga mijn oor weer te luisteren leggen bij een aantal jongeren. Jongeren die straks mijn toekomst bepalen. Wanneer een Nexit beter is voor ouderen, omdat hun pensioen dan geen gevaar loopt, omdat ze dan geen belasting hoeven te betalen, omdat hun zorg dan gegarandeerd is, dan kan je met mij alle kanten op.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brexit : een feit !

Bericht door Ariel »

Schotland zet referendum in gang
De autonome regering van Schotland bereidt wetgeving voor om een tweede referendum uit te schrijven over zijn onafhankelijkheid van Groot-Brittannië. Tegelijkertijd wil zij met Europese instellingen praten over de plaats van Schotland binnen de Europese Unie. Dat heeft de Schotse premier Nicola Sturgeon zaterdag gezegd.

Ze zei dat een tweede onafhankelijkheidsreferendum ,,een optie is die op tafel ligt''.

In het referendum over het Britse lidmaatschap van de Europese Unie stemde Schotland met 62 tegen 38 procent om in de unie te blijven, terwijl de stemming in heel Groot-Brittannië met 52 tegen 48 procent voor uittreding was. Die uitslag rechtvaardigt een tweede volksraadpleging over onafhankelijkheid, zegt de Schotse regering.

In 2014 wezen Schotse kiezers afscheiding van Schotland uit het Verenigd Koninkrijk nog met 55 tegen 45 procent af.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Brexit : een feit !

Bericht door Eliabe »

Juncker is heel gelukkig met brexit. Whiskey 30% goedkoper.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Brexit : een feit !

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:Schotland zet referendum in gang
Ik geef het een grote kans dat Schotland uit Verenigd Koninkrijk verdwijnt en in de EU blijft. Of misschien moeten ze het lidmaatschap aanvragen. Dan kunnen ze mooi de honderdduizenden Oost-Europeanen en vluchtelingen opvangen die anders in GB terecht waren gekomen.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Brexit : een feit !

Bericht door mercator »

Grappig dat de in peperdure maatpakken gestoken EU adellijke upperclass nu bondgenoten heeft in het ongewassen en van miserabele uitkeringen levend occupy en antifa tuig.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brexit : een feit !

Bericht door Pilgrim »

Afrekening met gevestigde orde: Britse “onderklasse” en Labour-kiezer gaven doorslag

Bob van Huët, 24/06/16

Afbeelding

Om zijn herverkiezing veilig te stellen en de parlementsverkiezingen van 2015 zeker te kunnen winnen van de sterk opkomende nationalisten van UKIP beloofde David Cameron het land een referendum over Europa. Een foute gok, want hij heeft nu verloren. Het is uiteindelijk uitgedraaid op een afrekening met de gevestigde orde. Wie gaf de doorslag? De Britse “onderklasse” en de Labour-kiezer.

Verwarde natie

Op een moment waarin Europa zich van de ene crisis naar de andere sleepte begon de campagne: met een Grieks bijna-faillissement, miljoenen vluchtelingen uit Syrië en terreuraanslagen in Frankrijk en België gaven de politici niet thuis en werd een angstige en verwarde natie gevraagd wat wijsheid is. Een meerderheid van een paar honderdduizend stemmen geeft nu de doorslag, zo zeggen de meeste politieke analisten. Geschiedenis wordt geschreven door minder dan 2 procent van de stemmers.

Andersom was de marge niet veel groter geweest. Tegen veler verwachtingen, inclusief die van de bookmakers die de kans op Remain op 90 procent inschatten, wil iets meer dan de helft van alle Britten nu inderdaad een einde maken aan hun Europese lidmaatschap.

Independence Day, zoals Boris Johnson de kiezers tijdens de campagne beloofde, begint met chaos op de financiële markten waar het Britse pond een geweldige duik maakt. UKIP-leider Nigel Farage was de eerste die 'onafhankelijkheid' van de EU vanochtend luidkeels claimde. "Dit is een overwinning voor echte mensen, voor fatsoenlijke mensen. We hebben tegen multinationals gevochten, tegen handelsbanken en tegen de grote politiek en nu gaan we winnen", aldus Farage die de verkiezingsnacht nog in mineur begon met een bizarre teleurstelling dat Remain zou gaan winnen.

Afbeelding
Nigel Farage © afp.

Afrekening
De voor Farage en de rest van het Brexit-kamp aangename verrassing lijkt van links gekomen. Want een groot deel van het Labourelectoraat heeft duidelijk geen gehoor gegeven aan de halfslachtige oproep van leider Jeremy Corbyn om toch maar voor een Remain te stemmen.

Nog voordat alle stemmen zijn geteld klonk vanuit traditioneel Labourgebied in het noorden en midden van het land de roep om een nieuwe leider. Iemand die wel de taal van het volk spreekt en niet die van Islington, de Londense grachtengordel. "De arbeiders van Engeland hebben geconstateerd dat zij niks aan Europa hebben verdiend, anders dan de bankiers in de City", zei een lokale Labourafgevaardigde.

Het is duidelijk geworden dat de leden van de (voormalige) arbeidersklasse massaal naar de stembus zijn getrokken en even massaal voor een Brexit kozen. Voor hen heeft het niet alleen te maken met euroscepsis, het is ook een kans om de gevestigde orde een enorme schop te verkopen.

Stad en land staan lijnrecht tegenover elkaar. De Londense City, het zakenhart waar dankzij de EU het grote geld wordt verdiend, ligt op een andere planeet bezien vanuit het noorden en midden van Engeland waar werkloosheid heerst, toch lage lonen verder omlaag worden getrokken door goedkope Polen en Bulgaren en waar wachtlijsten voor gemeentewoningen of een plek in het ziekenhuis alleen maar langer worden, zo is de perceptie.

Volgens deze kiezers de schuld van de EU-regels, zoals de rechtse schandaalkranten jarenlang schreven. Ironisch dat zij die het meest baat hadden bij Europees arbeidsrecht de EU het hardst hebben afgewezen.

Afbeelding
Boris Johnson © reuters.

Opvallende scheidingslijnen
Het Brexit-referendum legt in ieder geval heel opvallende scheidingslijnen in de Britse maatschappij bloot. Londen (en Schotland) tegen de rest van het land. Jonge kiezers (stay) versus oude kiezers (leave). Hoogopgeleid (stay) versus laagopgeleid (leave). Rijk (stay) versus arm (leave).

Allemaal tegenstellingen waarmee de Britse Conservatieven, inclusief verliezer David Cameron en winnaar Boris Johnson, mee aan de slag moeten. Wie straks de nieuwe premier wordt, die erft een meer dan verdeeld land. Boris Johnson is de gedoodverfde nieuwe premier.

Onafhankelijkheid
Een Brexit zal overigens zeker leiden tot de roep om een nieuw referendum over Schotse onafhankelijkheid. In Noord-Ierland vragen Ierse nationalisten ook al om een referendum dat het noorden van het eiland kan herenigen met de Ierse republiek. Veel is er niet nodig in Ulster om de spanning te laten oplopen. In Nederland heeft het Nexit kamp energie geput uit deze uitslag.

http://www.hln.be/hln/nl/37422/Brexit/a ... slag.dhtml
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12550
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Brexit : een feit !

Bericht door sjun »

Ook in Nederland klinken NExit-geluiden. Men tracht het nu al in politiek gekleurde media te ridiculiseren en overschreeuwen dus valt er nog wat politiek vuurwerk te verwachten. Reken maar dat de nu openstaande Europese rekeningen die nu nog aan Groot-Britannië zijn toegeschoven grotendeels op het Nederlandse bordje doorgeschoven zullen gaan worden.
:smartass:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brexit : een feit !

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
Afrekening met gevestigde orde: Britse “onderklasse” en Labour-kiezer gaven doorslag
Wat een pro EU gekleurd artikel. Ik zou bijna medelijden met de Brexit Britten krijgen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brexit : een feit !

Bericht door Ariel »

Brits Labour-parlementslid roept openlijk op wil van meerderheid burgers te negeren.

Meneer David Lammy Afbeelding twittert...Wake up. We do not have to do this. We can stop this madness through a vote in Parliament. My statement below

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brexit : een feit !

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Brexit : een feit !

Bericht door Zwartmeer »

Brits Labour-parlementslid roept openlijk op wil van meerderheid burgers te negeren.
Dit is dus een anti-democraat, en daarvan hebben wij door de jaren geleerd dat gelijk aan een fascist is.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Brexit : een feit !

Bericht door Mahalingam »

Ariel schreef:Schotland zet referendum in gang
De autonome regering van Schotland bereidt wetgeving voor om een tweede referendum uit te schrijven over zijn onafhankelijkheid van Groot-Brittannië. Tegelijkertijd wil zij met Europese instellingen praten over de plaats van Schotland binnen de Europese Unie. Dat heeft de Schotse premier Nicola Sturgeon zaterdag gezegd.
Ze zei dat een tweede onafhankelijkheidsreferendum ,,een optie is die op tafel ligt''.
[...]
Schotland is autonoom? Wat doen dan die Schotse parlementsleden in Westminster? Gewoon mee stemmen over zaken die Engeland aangaan en Schotland niet. Het is van twee walletjes eten.
Laten ze maar een echte natiestaat worden binnen de EU. Kunnen ze meedelen in de tsunami van migranten.
En dan maar weer de muur van Hadrianus repareren en voorzien van prikkeldraad om de stroom migranten die vanuit Calais via Schotland naar Engeland komt te stoppen.

Afbeelding

Deze muur hield in Romeinse tijden de barbaren buiten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Brexit : een feit !

Bericht door Mahalingam »

Farage:
"He said people waking up to the results this morning will find out the UK is being back to being a "normal country in charge of our own laws," able to make its own deals, and "maybe even re-engaging the Commonwealth."

Dat laatste wordt door de media geduid als een verlangen naar de koloniale tijd toen Britain nog Great was.
Feit is dat de betrekkingen tussen Engeland en zijn ex-kolonieën verstoord zijn door de bemoeizucht van de EU.

Een voorbeeld.
Of de Koude Oorlog ermee te maken heeft weet ik niet maar de EU heeft handelsverdragen met mini-economie Pakistan, een land dat een klant van de USA was/is.
India was een klant van de USSR (Russen) en stond in het verdomhoekje van de Amerikanen dus ook van de EU.

De EU-Paksitan handel is geregeld in de Cooperation Agreement from 2004. From 1 January 2014 Pakistan benefits from generous tariff preferences (mostly zero duties on two thirds of all product categories)..
http://ec.europa.eu/trade/policy/countr ... /pakistan/

En India? Daarover is de EU aan het overleggen sinds 2004.
Het enige dat er is:
The EU and India are committed to further increase their trade flows in both goods and services as well as bilateral investment and access to public procurement through the Free Trade Agreement negotiations that were launched in 2007.
en nog meer blabla: "Substantial progress has been made so far, and key areas that need to be further discussed..."
http://ec.europa.eu/trade/policy/countr ... ies/india/

En sinds er ruzie is met de Russen liggen de onderhandelingen stil wat de Engelsen heel kwaad maakt.
Nu kunnen ze hun handel met India zelf regelen zonder afhankelijk te zijn van de welwillendheid (die er niet is) van de EU.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brexit : een feit !

Bericht door Ariel »

Schotland onafhankelijkheid ? Als dat zo is, dan moeten ze ook geen geld van Engeland aannemen. Het enige wat Schotland wil , is aan de speen van de EU hangen, om zoveel mogelijk geld naar binnen te halen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Brexit : een feit !

Bericht door Mahalingam »

In Engeland met zijn twee partijen systeem kent men het instituut van het schaduwkabinet. Hier het Labour schaduwkabinet (14 juni):

Afbeelding

Als het aan de marxist Corbyn (centrum) ligt zouden die twee met dat rode kruisje gewoon weggephotoshopt worden uit de foto.
Maar helaas, dat schaduwkabinet is nog niet klaar met uitdunnen. Corbyn zou dan wel heel raar op de foto komen te staan, zo alleen.
En dat allemaal door de Brexit.
Nadat oppositieleider Jeremey Corbyn eerder vannacht buitenlandwoordvoerder Hilary Benn uit zijn schaduwkabinet zette, is zojuist Heidi Alexander zelf opgestapt uit de Labour-partij. De vrouw die gezondheidszorg onder haar hoede had, stelt dat het Verenigd Koninkrijk na het Brexit-besluit een geloofwaardige oppositie nodig heeft. Ze gelooft niet dat Corbyn dat kan brengen.
http://www.ad.nl/dossier-brexit/britse- ... ~ab3367d1/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Brexit : een feit !

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
De Engelse babyboomers hadden de jeugd hun toekomst afgepakt
Als die "jongeren" dat denken toont dat alleen dat ze nog niet droog achter hun oren zijn. De oudere generatie probeert de jongeren juist te behoeden voor de Afrikanisering en Islamisering van Europa. Jonge, hoog opgeleide dames met korte rokjes die pro EU hebben gestemd hebben voor hun eigen onderwerping door moslim mannen en de boerka gestemd.
Als ik die argumenten van de jongeren hoor zouden ze eigenlijk niet eens MOGEN stemmen: volop festivals bezoeken in heel Europa, gerechten kunnen eten van over heel de wereld, volop sociale voorzieningen...
Ik begrijp wel hoe het komt allemaal. De ouderen-pakweg boven 50 jaar-zijn nog opgevoed geworden in het idee van de superioriteit van de Westerse beschaving en het belang van een arbeidsethiek. De jongeren zijn van in de wieg gehersenspoeld door onderwijs en media in de multicul en het Marxisme en het hangmat socialisme. Die zijn zo verblind door de propaganda dat ze het gevaar niet zien.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brexit : een feit !

Bericht door Ariel »

Zo denken de jongeren over ons. Ouderen die hun leven lang hard gewerkt hebben om hun kinderen het beste te geven . We hebben ze verwend en verziekt.

Grrrrrrrrrrrrrrr... :Spoiled brats. :nono1:
Murtaza Hussain.

Age breakdown on Brexit polls tells underlying story. Older generation voted for a future the younger don't want:

Afbeelding
Henry Pryor @HenryPryor
70% of youngsters voted to remain. Hope their parents remember that when they are dribbling in their retirement home.
Tiyya N‏@Tiyya_
Baby boomers screwing the younger generations over YET again.
Jon Emont @JonathanEmont
Brexit proves that the generation of people today aged 40-70 have awful thoughtless politics and undermine the young worldwide
Marianna Ab @Marianna_Ab
The Majority Who has voted for #Brexit won't see the consequences of his choice. For once, let the young ones decide.
Nakkiran Sunassee @Nakkiran
this is the really sad part: young people who wanted a future in the EU were denied by old geysers
Carmen Rose @CarmenRoseLittl
The age divide of #EURef is infuriating: it is young ppl who have a future without EU & it's one they don't want
YOU DAMN IDIOTS! YOU OLD PEOPLE WILL DIE IN 10 OR SO YEARS AND WE YOUNG PEOPLE WILL HAVE TO LIVE WITH YOUR BIGOTED DECISION. #eurefresult

— Eevs (@No_figs_given) June 24, 2016
Alex Harker @alexharker
How utterly ridiculous. Baby Boomers' last "fuck you" to Millennials. 75% of young people voted remain! Who's most affected?
Ella Tredinnick @LoftyTredinnick
Thank you for making young people's futures unclear. We're just a terrible bunch anyway
And many many more.

En kijk wat ze ons toewensen. Het zal in Nederland en Belgie niet anders dan in Engeland.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Brexit : een feit !

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Zo denken de jongeren over ons. Ouderen die hun leven lang hard gewerkt hebben om hun kinderen het beste te geven . We hebben ze verwend en verziekt.
Dat klopt. De blanke ouderen hebben na WO II de sociale zekerheid met hard werken opgebouwd en de zwarte jongeren willen die nu op souperen. En de weinige blanke jongeren zijn zo verdomd door de linkse propaganda dat ze meeheulen.
En dat argument van wij betalen jullie pensioen het pensioen van die ouwe zakken
is ook verkeerd. In veel Europese landen-zeker de Marxistische zoals Frankrijk en Italië- hebben die jongeren helemaal geen werk en zijn ze via hun uitkeringen feitelijk ook op pensioen. Of ze werken aan de overheid en hollen zo de reële economie nog meer uit.

De commentaar zou net omgekeerd moeten zijn:
De ouderen willen de toekomst van hun kinderen veilig stellen maar die zijn te dom en te lui om dat te begrijpen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie