Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12641
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door sjun »

Volle inzet op NExit want in Europa want uit Brussel komen onveiligheid en oplopende rekeningen.
Charmeoffensief: EU gaat Turkije helpen bij verkrijgen visumvrij reizen

De Europese Commissie zegt alle steun toe aan Turkije bij het vervullen van de voorwaarden voor visumliberalisering. Het lijkt een poging de opgelopen spanningen tussen de twee kampen te verminderen.

2016-06-14
‘Deze week sturen we deskundigen van de Europese Commissie naar Turkije om technische discussies over visumliberalisering te voeren,’ zei Eurocommissaris voor Binnenlandse Zaken Dimitris Avramopoulos tegen de Duitse krant Die Welt. ‘We doen er alles aan om het akkoord dat is gesloten tussen Turkije en de EU door te laten gaan,’ aldus de commissaris.

Migratiedeal in gevaar door discussie over visumvrij reizen
Visumvrij reizen is een van de zaken die ‘Brussel’ aan Turkije heeft beloofd, maar omdat de Turken niet aan alle 72 voorwaarden voldoen, is de invoering ervan uitgesteld. Ministers en woordvoerders van de Turkse president Recep Tayyip Erdogan hebben de afgelopen weken geklaagd over de vertragingen, die volgens hen de toekomst van de migratiedeal in gevaar brengen.

De mislukte Turkse coup heeft de relatie tussen de twee nog verder onder druk gezet. In Europa is veel kritiek op de zuivering die de Turkse president Recep Tayyip Erdogan doorvoerde, om zijn tegenstanders aan te pakken. Erdogan klaagde juist dat hij op meer steun van Europese leiders had gerekend nadat de staatsgreep was mislukt. Vooralsnog kwam geen enkele hooggeplaatste EU-politicus op bezoek in Turkije.

Correspondent Linda Otter: wat wacht Europa als straks de Turkse visumplicht vervalt? ‘Koerden zullen direct op het vliegtuig stappen’

Charmeoffensief van Europese Commissie: ‘band moet worden versterkt’
Ook daar zal verandering in komen, belooft Avramopoulos. Binnenkort zal de eurocommissaris de oversteek naar Turkije maken. ‘Turkije is een belangrijke partner. Het is onze vaste overtuiging dat dit partnerschap verder moet worden versterkt.’

In september kijkt de Commissie opnieuw naar de stand van zaken rond visumliberalisering, die moet gaan gelden voor zo’n 75 miljoen Turken. Vooralsnog moet Turkije nog steeds aan vijf voorwaarden voldoen. De grootste hobbel is de antiterreurwetgeving in Turkije, die Erdogan mogelijkheden geeft om activisten, journalisten en oppositie-figuren te bestrijden. ‘Brussel’ wil dat Turkije de definitie van terroristen aanpast, naar Europese maatstaven.
Elsevier

Afschaffen die onaanspreekbare ongekozen bestuurslaag die zondermeer belangen van oorspronkelijke Europeanen verkwanselt en welbewust cumulerende sociale, psychologische, medische, juridische en financiële rekeningen genereert! De Engelsen hebben het goed gezien door dit tijdig de rug toe te keren en het heft weer in eigen hand te nemen. Ik moet geen deals met dictator Erdogan. Een hek er omheen en goederen daar vandaan boycotten ligt meer in de rede dan dolle honden die zorgvuldig buiten beelden geregisseerd bleven in de massamedia vrij reizen door Europa aan te bieden.
Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52324
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

Is een school met een bloemennaam een Gülen school?
Er diende vorige week al een 'Gülenrechtszaak' voor de rechtbank in Haarlem. Basisschool De Roos uit Zaandam spande een zaak aan tegen vier moeders die eveneens 'een lastercampagne' tegen de school voerden. Zij haalden hun eigen kinderen van school en bemoedigden ouders om dit ook te doen. Beide partijen zijn toch nog met elkaar in gesprek gegaan. Mochten ze er niet samen uitkomen, dan doet de rechtbank alsnog uitspraak op uiterlijk 16 september. Stichting Islamitisch Onderwijs Zaanstad (SIOZ) eist onder meer dat de ouders per direct stoppen met negatieve uitlatingen en dat alle beschuldigingen worden gerectificeerd.
En dan hebben nu ook nog:
Basisschool De Witte Tulp wil 45 duizend euro schadevergoeding zien van zes ouders die 'een lastercampagne voeren tegen de school'. Dit zegt Tuncay Catak, bestuurslid van de school, in het AD. Zes ouders zouden de school als 'Gülenschool' zien en daar actief campagne tegen voeren, hetgeen de school volgens Catak 45 duizend euro heeft gekost.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/-gu ... ~a4371401/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12641
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door sjun »

Ze kunnen toch de namen van die lasteraars publiceren? Kom op, laat eens weten welke vijfdekolonneturken hier zelfs nog mensen (met dezelfde wortels als zijzelf hebben) bedreigen en het leen verzuren omdat ze niet mooi genoeg naar de pijpen van hun gekozen dictator in Turkije dansen?
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Pilgrim »

Oostenrijks team van archeologen mag om politieke redenen niet verder werken in Turkije

Geplaatst op 6 september 2016

Afbeelding
De bibliotheek van Celsus in Efeze in Klein-Azië, het huidige Turkije.

De tempel van Artemis in Efeze (Klein-Azië) behoorde tot de zeven wereldwonderen van de klassieke wereld en de stad zelf tot een van de belangrijkste en grootste metropolen in die wereld. Sinds 1895 doet het Oostenrijks Archeologisch Instituut (ÖAI) daar opgravingen.

Op bevel van hogerhand werden de opgravingen stopgezet

Op dit moment echter zijn Oostenrijkers (in officiële functies) in Turkije eerder Personae non gratae, wat ook een team van archeologen moest ondervinden. Het Turkse ministerie van Buitenlandse zaken gaf opdracht dat het team rondom hoofd-archeologe Dr. Sabine Ladstätter, sinds 2009 directrice van het ÖAI, per 31 augustus moest stoppen met zijn opgravingen, die nog tot eind september zouden duren.

Als reden, aldus het Turkse persbureau “Dogan”, werden de spanningen aangegeven die er op dit moment heersen tussen Wenen en Ankara.

Nog in juli, kort na de putsch-poging, was Dr. Ladstätter vol vertrouwen dat alles zoals gepland zou verlopen en dat de opgravingen tot aan de overeengekomen datum beëindigd zouden kunnen zijn, temeer ze ook studenten zou hebben die juist over dit project hun dissertaties schrijven. “Er is me veel aan gelegen dat de mensen hun studie kunnen afsluiten, mits de veiligheid gegarandeerd is.”

Politiek wordt met wetenschap verknoopt
Weliswaar zou Turkije, in ieder geval voor Erdoğan-aanhangers, een veilig land zijn. Voor de wetenschappelijk werkende studenten zou het abrupte einde van de opgravingen echter een vertraging van hun studie kunnen betekenen.

Maar als geen enkel land kritiek op het grote Turkije durft te uiten, kan ook de hitte in Efeze geen einde maken aan de ijstijd tussen de beide landen. Dat men daarbij wetenschappelijk werk met dagelijkse politiek verknoopt, laat echter alleen maar de culturele instelling van Turkije tegenover een historie zien, die sowieso niet van hem is.

Bron: www.unzensuriert.at

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/09/06 ... n-turkije/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Als ik Europa was - god zij dank is Turkije dat nog altijd niet - dan zou ik dreigen met alle Turken in Europa hun niet-Turkse paspoort in te nemen. Waarom? Welnu, om precies dezelfde redenen dat de Gülen-meute wordt achtervolgd, gearresteerd en in het gevang gegooid. In onze kennisbeschaving gaat het er dan slechts om om de waardigheid van de Turken op een hoger peil, op dat naar Erdogan's Turkije op te schroeven en hen geruisloos - zal lastig worden - richting 'Alle wegen leiden naar Tukije' te loodsen, alwaar het paradijs van Erdogan zijn parasieten op onze kenniseconomie een hartelijk welkom kan bereiden. Ik denk aan islamitische gebeden met een luid Arabisch trompetgeschal waarbij de kreet 'Allah akbar' de onvermijdelijke boventoon zal voeren tot geluk en zaligheid en het eeuwige leven van de Tukse laag geschoolde mafkees en moslimdwaas.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52324
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

Is dit nu een graadmeter van hoe effectief Turken reageren op bedreigingen en laster? Is de Lange Arm van Erdogan echt zo diepreikend?
'588 leerlingen 'Gülenscholen' van school gehaald'
Bij de Nederlandse 'Gülenscholen' zijn inmiddels 588 leerlingen van school gehaald, dat bericht Trouw vanochtend. Eerder meldde de Volkskrant al dat ouders onder druk gezet worden om hun kinderen van deze basisscholen af te halen.

De basisscholen waarvan wordt vermoed dat ze banden hebben met de Islamitische geestelijke Fetullah Gülen hebben te maken met een massale leegloop. De grootste uitval vindt plaats bij bassischolen de Roos in Zaandam en de Witte Tulp in Amsterdam-West. Daar werden volgens Trouw respectievelijk 179 en 170 kinderen door hun ouders van school gehaald. Sommige basisscholen worden beveiligd.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/-58 ... ~a4372782/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Joden werden door de nazi's verplicht een gele ster te dragen. Nog even en alle 'goede' Turken - godverdomme nota bene met een Nederlands paspoort om op te parasiteren – willen dit door Erdogan verplichte kledingstuk dragen om niet minderwaardig bevonden en uitgescholden te worden. Dit ten teken dat er een grote dikke druiperige vette slappe lul in schuil gaat. Zo'n waardeloze lul komen we ook tegen bij Marokkaanse jongeren onder de douche van voetbalverenigingen.

Afbeelding

Wie het weet mag het zeggen. Ik weet het. Dat hebben wij eeuwen geleden al eens eerder meegemaakt met de Hoekse en Kabeljauwse twisten. Maar dan in religieus verband. Erdogan als overtuigde tirannieke moslimdwaas was de beste vriend van meneer Gülen de andere fanatieke Mohammed-aanhanger. Beiden wilden een islamitische staat. Tsja . . . dan doet zich onherroepelijk het probleem op het zinkende schip van Allah voor wie de enige echte in Allah - de knecht van de Arabische profeet - gelovige kapitein mag zijn. En een kapitein met twee petten op: de seculierpet en de islampet – dat gaat nu eenmaal niet samen. Maar ook twee van hetzelfde kalibergeloof: het geloof van de achterlijke weerzinwekkende tweedehands sadistische schaamhaarlappenachterstandsreligie islam.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Pilgrim »

Video - Inbreng Geert Wilders in debat over de nasleep van de legercoup in Turkije

Geschreven: 13 september 201



Voorzitter,

Op 15 juli vond in Turkije een poging tot staatsgreep plaats tegen het regime van de islamofascist Erdoğan. En ik moet eerlijk zijn, wat is het ontzettend jammer dat die coup niet is gelukt. De heer Erdoğan is geen democraat. Van hem zijn de woorden – ik citeer: “De democratie is een tram waar je afstapt als je je doel hebt bereikt.” Einde citaat.

De heer Erdoğan is dus geen democraat. Hij heeft imperialistische dromen over heel Europa. Hij heeft geen respect voor het Westen. Hij laat mensen in Duitsland die satire maken, vervolgen. Hij, of althans zijn openbaar ministerie, sleept Nederlandse journalisten, zoals die dappere Ebru Umar – waarom heeft niemand het over haar? – voor de rechter in Turkije.
Ebru Umar wordt bedreigd door de aanhangers van de heer Erdoğan, zodat ze zelfs uit haar woning is moeten vluchten. Een beschaafd land onwaardig.

Ik heb de heer Erdoğan jaren geleden in 2010 op een persconferentie in het Britse Hogerhuis een keer een total freak genoemd. De hele wereld sprak daar schande van: Dat mag je toch niet zeggen. Ik denk dat als het gaat om de gewone burgers, het mag niet erg diplomatiek zijn, dat half Europa zo over die man denkt.

Hij is een groot gevaar, en veel van zijn aanhangers, niet allemaal, veel in Nederland zijn inmiddels een gevaar voor onze openbare orde. We hebben gezien hoe duizenden Erdogan-Turken daags na die mislukte coup de Erasmusbrug in Rotterdam bezetten. Het was een zee van Ottomaanse vlaggen die intimideerde veel Nederlanders. Wat is dat nou, waarom geen Nederlandse vlaggen, waarom Turkse vlaggen?
Vz, ze verklikken Nederlanders. Ze dienen strafklachten in tegen Nederlandse burgers in de Turkije. Ze terroriseren Nederlanders.

En u weet, ik kan het me nog herinneren, in Duitsland een aantal jaar geleden dat Erdogan een groot stadion toesprak vol met Turken en zei: Ik beveel jullie, je mag niet assimileren. Dat was de boodschap van Erdogan voor de Turken in Nederland.
En daarom, meneer Samsom, heeft het wel te maken met Zaandam. De man waar we het hier over hebben vindt dat Turken niet moeten assimileren. Wat is dan het gevolg als je daar naar luistert, naar Erdogan en Samsom en anderen, dan is het gevolg wat we zien dat in Zaandam gebeurt. Dat er schurkenturken komen die mensen van hun fiets trekken, die ramen ingooien, die raadsleden bedreigen.

Dat kan toch niet. Dat is toch onacceptabel in ons land. En we staan erbij en kijken ernaar en we doen helemaal niets. En ook premier Rutte die roept heel stoer “pleur op”. Maar hij doet helemaal niks. De Turken lachen hem keihard uit. En wat doen ze na de uitspraak van de heer Rutte, ze gaan dansen op politieauto’s. Dat is de indruk die de heer Rutte maakt. Waar is het gezag? Is de politie de baas op straat in Nederland of is het tuig de baas in Nederland? Dat komt omdat ze luisteren naar Erdogan, met vlaggen staan te zwaaien op de brug in Rotterdam, en in Zaandam lak hebben aan onze orde en democratie.

Vz, dat kan dus niet. Wij moeten weer de baas zijn. En ik vind: als je danst op een politieauto, als je een gemeenteraadslid bedreigt, als je dat soort zaken doet, dan hoor je niet in Nederland thuis. Ze hebben vaak een dubbele nationaliteit en mijn voorstel zou zijn, als ze dat doen – op een auto dansen, dat is volgens mij vernieling, een raadslid bedreigen, dat is bedreiging, dat zijn allebei misdrijven – pak ze op, neem ze mee naar het politiebureau, breng ze voor de rechter, en als ze worden veroordeeld neem ze hun Nederlandse paspoort af en zet ze het land uit. Dat kan nu nog niet, ik vraag al 15 jaar om de wet te wijzigen om dat mogelijk te maken. Alleen dat helpt.

Ik zou dus aan de premier willen zeggen: Treed op. Zorg dat wij weer de baas zijn in Nederland. Niemand, niemand snapt dat er mensen op een politieauto staan te dansen, dat er raadsleden worden bedreigd en dat de burgemeester vervolgens zegt: laten we eens gaan praten over een nieuw buurthuis. Ongelooflijk. En ik weet zeker dat als je mensen aanpakt die een misdrijf plegen, en als ze door de rechter veroordeeld en je pakt ze hun Nederlandse nationaliteit af en je zet ze het land uit, dat je aan één of twee vliegtuigen genoeg hebt, dat mensen zien dat het niet wordt geaccepteerd en dat ze zich zullen gedragen. Dat is wat nodig is. Als je in Nederland bent, wie je ook bent, als je je gedraagt ben je welkom om te blijven en als je dat niet doet ga je eruit als het even kan. En dat, mevrouw de voorzitter, dat is wat we moeten doen.

http://www.pvv.nl/index.php/36-fj-relat ... rkije.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik ben geen politicus.Ik vond zijn spreekbeurt en verweer prima. Ik neem het Wilders dan ook niet kwalijk dat hij nooit het werkelijke grote probleem rechtstreeks durft of wil benoemen: moslims.

Nou ja, soms zegt hij er weleens wat over. En ach, iedereen weet dat hij tegen moslims is. En daar gaat het toch om. Hij had beter minder moslims kunnen roepen in plaats van minder Marokkanen, ook al had hij daar groot gelijk in en liet hij de logica voor zich spreken. Dus ik vind hem nog steeds goed bezig. Deze man is een geweldenaar die zegt waar het op staat. En daar houd ik van. De hypocrisie laten we graag over aan de Marxistische Gutmensch-partijen die onze beschaving naar de klote willen helpen door het op te nemen voor moslims die nota bene neerkijken op ons als mens, onze beschaving verachten en als parasieten op onze kenniseconomie en beschaving door het leven gaan.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52324
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

Dat Erdogan het zegt wil nog niet zeggen dat het waar en op feiten is gebaseerd.
Dus kan er sprake zijn laster.
Ouders mogen De Roos 'Gülen-school' blijven noemen, maar niet belasteren
Vier ouders uit Zaanstad hoeven hun uitlatingen over de vermeende 'Gülen-school' IBS De Roos in Zaandam in een besloten WhatsApp-groep niet te rectificeren. Ook mogen ze De Roos een 'Gülen-school' blijven noemen. Het is ze wel verboden De Roos te betitelen als een school van landverraders, moordenaars en terroristen.

Dit heeft de rechtbank in Haarlem vrijdag bepaald.
http://www.trouw.nl/tr/nl/39681/nbsp/ar ... eren.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52324
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

Ruim twee jaar geleden was de Lange Arm van Erdogan al voor iedereen zichtbaar.
De Turkse Diyanet hield een protest tegen het Armeense monument in Almelo.
Nou, daar krijg je kennelijk met gemak vier- tot vijfduizend Turkse Nederlanders voor op de been. Op een werkdag. Want de vrije dagen liggen tussen Hemelvaart en Pinksteren natuurlijk niet voor het oprapen
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... reren.html
Er waren kamervragen over.
Deel Kamer wil actie om Turkse demonstratie
Een aanzienlijk deel van de Tweede Kamer wil dat het kabinet de Turkse regering om opheldering vraagt over een demonstratie van Turken vorige week tegen het Armeense genocidemonument in Almelo.

CDA, SP, PVV, ChristenUnie en SGP vinden dat het kabinet moet protesteren tegen de demonstratie, die gesteund lijkt te zijn door de Turkse overheid.
http://www.nu.nl/politiek/3798139/deel- ... ratie.html

En nu is er een overwacht gevolg.
Een Turk zou (in het Turks?) bewijsbaar geroepen hebben “Karabach zal het graf van de Armeniërs worden”.
Twee jaar lang heeft het OM zitten nadenken over deze uiting. Ze gaan nu, na 2 jaar, navraag doen bij de Turk in kwestie.
OM gaat man horen na uitlatingen bij demonstratie tegen Armeens monument
Binnen het OM heeft er een uitvoerige juridische analyse plaatsgevonden van de gedane uitspraken. Het OM is hierna tot de conclusie gekomen dat uitlatingen die tijdens de demonstratie door een 51-jarige man uit Den Haag werden gedaan, een verdenking van een strafbaar feit opleveren.
https://www.om.nl/actueel/nieuwsbericht ... man-horen/
Wat zal de reactie van de Turken zijn hierop? "Wij verbieden vervolging en gehoorzaam ons want anders...".
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52324
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

De mannetjesputters van Voorpost gingen in Gent demonstreren in een Turkse enclave. Genoeg Boze Turken om zonder de onvermijdelijke antifa voor geweld te zorgen.
Relletjes betoging Voorpost in Gent: waterkanon ingezet tegen Turkse tegenbetogers
Een honderdtal Turkse tegenbetogers was aanwezig, zegt politiewoordvoerder Mugica Gonzalez. "De tegenbetogers hadden geen aanvraag gedaan, maar ze werden gedoogd zolang het rustig bleef. Het is misgelopen toen een bus van Voorpost aan het Van Beverenplein toekwam. De tegenbetogers hebben de bus bestormd, waarna ze ingesloten werden door de politie. Het waterkanon werd ingezet en één persoon is bestuurlijk aangehouden."
"Bij de ontbinding van de betoging is er nog even een confrontatie geweest tussen de Turkse tegenbetogers en de politie. Er werden projectielen naar de politie gegooid en het waterkanon werd opnieuw ingezet. Voorpost en de tegenbetogers werden op veilige afstand van elkaar gehouden."
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... gers.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door King George »

Kapelse PvdA-fractie stapt uit partij én uit raad

Geplaatst op
19 september 2016
Laatste update
19 september, 18:09


KAPELLE - De complete PvdA-fractie in Kapelle stapt op. De twee raadsleden, Joyce Bommer en Cees van Ruiten, kunnen zich niet vinden in de houding van het gewestelijk én landelijk bestuur van de partij.

Zij zeggen hun partijlidmaatschap op en leveren hun zetels in. Aanleiding voor de beslissing is de kwestie rond Bayram Erbisim. Het Zeeuwse PvdA-statenlid hoeft van het Zeeuwse partijbestuur geen verantwoording af te leggen voor uitspraken die hij eind augustus deed in het televisieprogramma Nieuwsuur. Daarin vergoeilijkte Erbisim volgens Bommer en Van Ruiten de zuiveringen en martelingen die in Turkije na de coup zonder enige rechtsgang plaatsvinden.

"Wel wordt er deze week zowel landelijk als in het Zeeuwse een ledenraadpleging gehouden waarin in algemene termen gesproken kan worden over de situatie in Turkije en de gevolgen voor Nederland, maar over de zaak-Erbisim wordt niet gesproken", aldus Bommer.

De Kapelse fractie had het gewestelijk bestuur juist gevraagd om de zaak-Erbisim op de agenda te zetten. Die gaf daaraan echter geen gehoor. Daardoor trekken Bommer en Van Ruiten nu hun conclusies.

"Vanuit diverse andere Zeeuwse fracties is er ook een beroep op het bestuur gedaan om een dergelijke verantwoording te organiseren, maar we liepen allemaal tegen dezelfde muur op. Dit is niet de PvdA waar wij voor gekozen hebben. Het zelfkritisch vermogen is tot een dieptepunt gedaald. Het gewestelijk bestuur loopt aan de hand van het landelijke bestuur. Ze schuiven hun grondbeginselen opzij en kiezen voor damage control om zo weinig mogelijk kiezers te verliezen. Waar staat deze partij nog voor?"

Treurig

De Kapelse fractieleden hadden verwacht dat de Zeeuwse statenfractie het vertrouwen in Erbisim op zou zeggen, of dat Erbisim uit zichzelf zou vertrekken. "Niets was minder waar. Er verschenen snel opgestelde formele verklaringen van de statenfractie en van de landelijke partijtop, die wij als een cosmetische reconstructie ervaren hebben."

Bob van Schuylenburg, gewestelijk voorzitter van de PvdA, zegt te betreuren dat het zo gelopen is. "We zijn een partij van internationale solidariteit die inzet op dialoog. En dan is het heel treurig dat het zo loopt. Want Joyce en Cees zijn heel sociale mensen die goed werk hebben verricht in Kapelle. Voor de zaak Erbisim verwijs ik naar de uiting die de Statenfractie heeft gedaan. Daarin staat dat we tegen de zuiveringen en martelingen in Turkije zijn."

Raadslid-af

Tijdens de eerstkomende gemeenteraadsvergadering van Kapelle, op 11 oktober, zullen Bommer en Van Ruiten hun vertrek als raadslid kenbaar maken. Na afloop van die vergadering zijn ze dan raadslid-af. Van Ruiten: "Daarna is het aan de PvdA wat ze met onze zetels doen. Wij gaan niet onder een andere naam door."


PZC
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52324
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

Iedere keer als die allahtonen iets uitvreten tegen Nederlanders, roepen ze dat ze slachtoffer gaan worden van de backlash (die nooit komt).
Nu komt die Turks-Islamitische Culturele Federatie Nederland (TICF) (bekend van de aanklacht tegen Ebru) klagen dat zelfs al die Turken-Turken ruzies het voor alle Turken in ons land onveiliger maakt door anti-Islam geweld.
Zij eisen beveiliging door de staat.
'Justitie moet veiligheid moskeeën waarborgen'
Volgens de TICF, die 143 moskeeverenigingen vertegenwoordigt, zijn moskeeën in toenemende mate mikpunt van vernielingen en bedreigingen.
De organisatie zegt eerder dit jaar ook al bij de minister te hebben aangeklopt met een soortgelijk verzoek, maar toen nul op het rekest te hebben gekregen. In de tussentijd zouden de bedreigingen en vernielingen, mede door recente ontwikkelingen in Turkije, alleen maar zijn toegenomen.
Ja, laten wie die moskeeten veiliger maken.
Prikkeldraad en/of gracht eromheen, 1 toegangspoort.
Bij toegang wordt men gefouilleerd en ID gecontroleerd.
En iedere dag komt de hondenbrigade binnen snuffelen naar explosieven.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2665 ... en___.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52324
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

Gr.Links heeft het maar zwaar met de Turken.
Eerst joeg Jesse Klaver de Erdogan Turken in zijn partij de gordijnen in met:
"Meneer Wilders, U bent de Erdogan van de Lage Landen." (=vergelijken van de duivel met een heilige)
Dat zei Jesse in de 2-de kamer.
En dan nu is er splitsing van de geesten over een Gulun sympatisant die al half een erelid van de partij is.
Jesse springt met zijn partij in de bres voor oud-europarlementariër Joost Lagendijk en dat maakt de Erdogan Turken boos.
Komt er een uittocht van Turken naar DENK?
Turkije laat oud-europarlementariër Joost Lagendijk (GroenLinks) niet meer toe tot zijn woonplaats Istanbul. Lagendijk werd zondagmiddag bij aankomst op het vliegveld van Istanbul aangehouden en wordt maandagochtend teruggestuurd naar Amsterdam. GroenLinks fractieleider Klaver vraagt het kabinet 'een dringend beroep' op Ankara te doen om de zaak zo snel mogelijk op te lossen.
Waarom willen ze hem in Turkije niet meer?
Zelf denkt Lagendijk dat de actie van de Turkse autoriteiten te maken heeft met zijn werkzaamheden tot voor kort bij de krant Zaman en de Suleyman Sah Universteit in Istanbul. Zaman is na de mislukte staatsgreep overgenomen door getrouwen van de AKP, de partij van president Erdogan. De Suleyman Sah Universiteit is gesloten op verdenking van banden met de in Amerika levende moslimgeestelijk Gülen,
http://www.volkskrant.nl/buitenland/oud ... ~a4383448/
Tijdens zijn veelvuldige bezoeken aan Turkije leerde hij de journaliste Nevin Sungur kennen met wie hij trouwde. Sinds zijn vertrek uit Brussel woont Lagendijk in Istanbul.
Inschattingsfoutje?
Hij dacht afgelopen maanden dat zijn status als voormalig lid van het Europees Parlement de Turkse autoriteiten ervan zou weerhouden hem dwars te zitten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:
Hij dacht afgelopen maanden dat zijn status als voormalig lid van het Europees Parlement de Turkse autoriteiten ervan zou weerhouden hem dwars te zitten.
Inschattingsfoutje? Dat is dan heel erg dom. Nederland doet zijn best om Turkije binnen de EU te krijgen en is al ziende doof. Turkije daarentegen laat zich niets gelegen om er niet in te komen, maar leert ondertussen de EU wel de les hoe democratie werkelijk in zijn werk zou moeten gaan. En dat valt dan weer onder de noemer 'vrijheid van meningsuiting', waarbij gezegd is dat er eigenlijk niets aan de hand is en Turkije uitstekend past binnen de normen en waarden die onze democratie zichzelf heeft opgelegd. Wordt vervolgd. Val Rutte daarom niet lastig met onbelangrijke vragen. Hij is veel te druk met de komende verkiezingen. Hij heeft er ontzettend veel zin in. Daarin is hij glashelder. Hij heeft als een hardwerkende boer gezaaid en volgend jaar wil hij oogsten. Oogsten voor wie? Voor ons of voor hemzelf?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52324
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

Ooit hadden we Ali Baba en de 40 rovers.
Dat was een sprookje.
Nu hebben we
Erdogan en de 96 zielenrovers.
En dat is echt.
Turkije stuurt geestelijk leiders naar Nederland
De Turkse regering stuurt 96 geestelijk leiders naar Europese landen, waaronder Nederland, die de alevitische gemeenschap tekst en uitleg komen geven over de nasleep van de couppoging en om te waarschuwen voor de Gülenbeweging.

Dit meldt de regeringsgezinde krant Yeni Safak. Vertegenwoordigers van de alevitische gemeenschap in Nederland zeggen niet gediend te zijn van het bezoek, dat volgens hen een schoolvoorbeeld is van 'de lange arm van Ankara'.

De alevieten vormen een liberale religieuze minderheid in Turkije. In Nederland beslaat de alevitische gemeenschap naar schatting 80.000 tot 100.000 mensen. Zij staan niet te boek als aanhangers van president Erdogan, volgens wie de Gulenbeweging achter de mislukte staatsgreep zit.

Volgens het bericht in Yeni Safak gaan de geestelijk leiders naar twaalf Europese landen op verzoek van de alevieten zelf. De federatie van Alevitische Gemeenschappen in Nederland, HakDer, ontkent dat.

Niet gevraagd
De organisatie stelt in een zaterdag verspreid persbericht niets te zijn gevraagd of verteld door Diyanet, het Turkse ministerie van Religieuze Zaken dat verantwoordelijk is voor de komst van de geestelijken. 'HakDer heeft Ankara niet om dit bezoek gevraagd' en heeft 'een sterk vermoeden' dat de missie 'een politieke islamitische agenda' heeft, 'die niet past' bij het alevitische geloof.

'Als HakDer zijn wij prima in staat onze eigen geestelijke voorgangers te selecteren (..) Wij hebben geen behoefte aan uit Turkije geïmporteerde spanningen in Nederland. We spreken de verwachting en het vertrouwen uit dat de Nederlandse regering gepaste stappen zal nemen.'
http://www.parool.nl/4387771/
http://www.al-monitor.com/pulse/origina ... emevi.html
Een commentator zegt:
"Waarom laten wij deze intriganten en agitators toe? We betalen 7 miljard per jaar om de integratie te bevorderen en dat komen een stelletje vieze ouwe Islamo-fascistische mannen dat teniet doen. ".

Valt het niet onder 'het weren van haatbaarden uit de moskeeten?'
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door King George »

Zullen die geestelijken ons ook nog commanderen hen te laten bidden (Laat ons bidden!)?

Voor je het weet hebben wij dat achterlijke boek en zij het land. Laat dat boek hoe verder, hoe beter buiten Nederland en laat Nederland aan ons. Zij hun boek, wij het land. En anders niet.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52324
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

Erdogan gaat weer boos worden. Daar kan je 'donder' op zeggen.
Honderden diplomatieke paspoorten werden ongeldig verklaard. De diplomaten moesten naar het thuisland terugkomen om hun Gülen-gehalte te laten bepalen.
Acht Turkse Hoge Omes in Duitsland moesten terug. Drie hebben politiek asiel aangevraagd.Onder hen is in elk geval Oberst Ayhan Dağli, de hooggeplaatste militaire attaché uit Berlijn.
Maar krijgen ze wel asiel in Duitsland of worden ze voor de bus gegooid om de lieve vrede te bewaren?
Netelige kwestie: Turkse diplomaten vragen asiel aan in Duitsland
De kwestie is een politiek mijnenveld voor de Duitse regering. Als de drie bescherming krijgen, komen er ongetwijfeld boze reacties vanuit Ankara. Aan de andere kant: als de diplomaten worden teruggestuurd naar Turkije, kunnen ze daar hard worden aangepakt of worden veroordeeld voor lange celstraffen.
Als Turkije snel de doodstraf invoert dan zijn de kansen op deportatie/uitlevering stukken kleiner. Diplomaten uitleveren die dan opgehangen worden. Dat is politiek heel lastig in Duitsland.
Vooralsnog heeft de Duitse organisatie die verantwoordelijk is voor asielverzoeken geen besluit genomen. Daar is ook weinig haast bij, want zolang de verzoeken worden bekeken, hebben de diplomaten het recht om in Duitsland te blijven. Tot dusver heeft de Turkse regering ook nog geen verzoek ingediend tot uitlevering.
Als de diplomaten beschuldigd worden van iets dat in Duitsland ook strafbaar is, dan is uitlevering mogelijk.
http://www.elsevier.nl/buitenland/achte ... nd-376942/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door King George »

Turkije doet letters F en G in de ban

Drie maanden na de mislukte staatsgreep in Turkije komen er uit Ankara nog steeds maatregelen tegen Fethullah Gülen, het vermeende brein achter de couppoging. Zo heeft het ministerie van Onderwijs 13.000 ton wiskundeboeken ter waarde van 14,6 miljoen euro verboden, omdat er bij opgaven voor meetkundige berekeningen de letters F en G worden gebruikt.

De verwoede pogingen om de initialen van ‘terrorist’ Fethullah Gülen en alles wat maar enigszins aan hem doet denken overal in Turkije te verwijderen, heeft al eerder tot extreme initiatieven geleid. Zo zijn alle nummerborden met de lettercombinatie FG uit de roulatie genomen. De politie onderzoekt of de eigenaren van de bewuste kentekenplaten Gülen-aanhangers zijn.


Lees verder
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52324
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

Ook uit Turkije komt een felicitatie voor Trump.
En wel eentje die bij Trump in het verkeerde keelgat zal schieten.
Turkije vraagt Trump om uitlevering Gülen
Turkije feliciteert Donald Trump met zijn verkiezingsoverwinning
[...]
„Ik vraag aan de nieuwe president, de op de bodem van de Verenigde Staten levende Fethullah Gülen onmiddellijk aan ons land uit te leveren”, zei de Turkse premier Binali Yildirim woensdag in Istanbul.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2698 ... len__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Pilgrim »

Dat verzoek van Erdogan is gewoon een uitdaging of een provocatie! Hij is Trump aan het uittesten en wil zien hoe ver hij kan gaan. Dat heeft hij met de EU ook gedaan. :thinking:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52324
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

De NATO heeft er weer een probleem bij: Turkije kan zijn verplichtingen wat betreft vliegen niet waar maken.
Zelfs het bombarderen van Koerden is momenteel op en laag pitje gezet.
Turkije kan na couppoging geen luchtmachtpiloten vinden
De grote schoonmaakoperatie die na de couppoging op 15 juli door president Erdogan werd ingezet, kostte ongeveer 350 piloten van de Turkse luchtmacht hun baan. De luchtmacht had een belangrijke rol tijdens de staatsgreep. Straaljagers en helikopters waren betrokken bij bombardementen op het parlementsgebouw en het bedreigen van het vliegtuig van Erdogan.

Volgens Turkse media komen enkele honderden piloten die tussen 2010 en 2015 het leger verlieten in aanmerking om de ontslagen militairen te vervangen. Maar slechts een handjevol heeft te kennen gegeven terug te willen keren. Het aantal ligt 'beneden de verwachtingen', zei een militaire bron tegen Reuters.
http://www.trouw.nl/tr/nl/39681/nbsp/ar ... nden.dhtml
Door het grote aantal ontslagen rijst de vraag of de operationele inzetbaarheid van de luchtmacht van Navo-lid Turkije is aangetast, net in een tijd dat Turkije vecht tegen IS in Syrië en tegen de Koerdische PKK in Zuidoost-Turkije en Noord-Irak.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52324
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

Een Eurocommissaris weet veel meer dan wij gewone mensen.
Zodat vaststellen dat Timmermans uit zijn nek lult niet eenvoudig is.
'Indicaties voor Gülencoup'; praat Timmermans nu weer zijn mond voorbij?
Er zijn 'steeds meer indicaties' dat de Gülenbeweging betrokken is bij de mislukte staatsgreep in Turkije. Dit liet vicevoorzitter van de Europese Commissie Frans Timmermans optekenen in het Belgische weekblad Knack. Hij baseerde zich op 'Amerikaans onderzoek', zei hij.

Dat was in potentie groot nieuws. Allereerst omdat de Europese Commissie zich niet eerder officieel uitliet over de mogelijke betrokkenheid van Fethullah Gülen bij de couppoging. En daarnaast omdat er sinds de mislukte coup deze zomer slechts één vraag is die de gemoederen in Turkije écht bezighoudt: heeft Fethullah Gülen er nou iets mee te maken, of zijn het allemaal valse beschuldigingen vanuit het kamp van president Recep Tayyip Erdogan?
En hij zei:
"Ondertussen is duidelijk dat wat president Recep Tayyip Erdogan zegt over de rol van de Gülen-beweging in de staatsgreep geen totale onzin is. Op basis van Amerikaans onderzoek zijn er almaar meer indicaties dat die beweging wel degelijk een rol heeft gespeeld".
Is er wel een onderzoek? Na veel doorzeuren zegt Frans: 'Ik sprak slechts over indicaties die ik gezien en gehoord heb in de vele contacten die ik heb', aldus Timmermans. 'Niet meer en niet minder.'
Geruchten dus.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/-in ... ~a4415707/

iets anders:
Denkend aan de situatie met Khomeiny in Frankrijk, is het wel zo'n goed idee om dat religieuze opperhoofd Gulem in de USA een thuisbasis te geven?
Ook Gulem wenst de hegemonie van de Islam.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52324
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

De fase van 'damage control' is voorbij.
De felicitaties van Erdogan voor het veranderd inzicht zijn onderweg.
Dus nu de volgende fase: salvage operation'.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie