Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

In ons land worden dingen gezegd waarvan de Turken in het thuisland beter geen weet hebben.
Turkije blokkeert kritische Nederlandse Twitteraccounts
Turkije heeft de Twitteraccounts van verschillende kritische Turks-Nederlandse twitteraars geblokkeerd. Ze hebben een e-mail van Twitter gekregen waarin dat wordt meegedeeld, met als bijlage het 'blokkadebesluit' van de strafrechtbank van Ankara. Hun tweets zijn dus in Turkije niet meer te lezen, maar in Nederland wel.

Een van de mensen wier account in Turkije is geblokkeerd, is Mehmet Cerit, de hoofdredacteur van Zaman Vandaag. 'In de mail staat dat mijn tweets terreur verheerlijken en dat ik de staatsveiligheid in gevaar breng. Ik ben alleen maar kritisch ten opzichte van president Erdogan', aldus Cerit.

Hij ziet in de maatregel een uitbreiding van de persbreidel in Turkije. Cerit noemt het 'bizar' dat Twitter daarin meegaat en heeft de blogdienst om opheldering gevraagd.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/tur ... ~a4349079/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

Vlagvertoon. Het geeft verbondenheid binnen de groep die vlagt.
Austrian calls for Turkish flag removal spark outrage
Klaus Schneeberger, the mayor of Wiener Neustadt, around 50 kilometers (30 miles) south of Vienna, issued last week an open letter to Turkish associations and housing cooperatives calling for flags to be removed in the interest of integration.

“Wiener Neustadt is a cosmopolitan, tolerant city,” he said in the letter quoted by the Kurier newspaper last week.
“Due to the high influx of migrants, however, the issue of integration is one of the greatest challenges of our time.”
He added: “I therefore call on all who flagged their homes or balconies with Turkish flags to remove them immediately. In Wiener Neustadt it’s not about domestic issues in Turkey but about how we manage our city.”
Turken vinden niet leuk dat ongelovigen zich met hun vlaggedrag bemoeien. Net zo min als ze zich te bemoeien hebben met de hoofddoek.
Member of Wiener Neustadt Town Council, Meral Karatas told Anadolu Agency on Thursday that this was a “provocative” attempt to intimidate the Turkish community.

"The mayor’s threat against hanging Turkish flags is only for propaganda purposes. Right now, he is considered by the public a hero who has won an independence war. However, the [Turkish] people are just protesting the coup [attempt] in a democratic manner,” she said.[...]
"The Turks living in Wiener Neustadt are in great fear. This is a case of xenophobia being incited by politicians. The Turkish community is concerned,” she said.
Turken zijn bang? Dat zullen dan wel de Gülen Turken zijn, een minderheid onder de Duitse Turken.
Head of the Union of European Turkish Democrats’ at the Wiener Neustadt office, Murat Gurbuz, said that the flag ban was not legal, and those who put up Turkish flags in their homes did not break the law.

Gurbuz said that this hostility against the Turkish flag was politically motivated, and a sign that “Turks are clearly being targeted” whereas there is no such call to remove flags of other countries.
Heeft iemand het ooit gewaagd daar om een Israël vlag te hangen? Dan staan de Turken direct op de stoep te roepen dat die weg moet.

http://aa.com.tr/en/europe/austrian-cal ... ge-/618004
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

Ebru Umar 31 juli 2016
Vlaggen voor Erdogan in Rotterdam, dan ben je pas landverrader

Nederland is fout, Turkije is goed. Dat wereldbeeld zit er bij Nederlandse Turken ingebakken, meent Ebru Umar. „Terwijl ze hier in vrijheid alle kansen kregen.”

De beelden van demonstrerende Nederturken in Rotterdam zijn fascinerend. Een enorme menigte op de Erasmusbrug, zwaaiend met roodwitte vlaggen. Fotogenieker wordt het niet. Schizofrener evenmin. Het zijn mensen die het grootste deel van hun leven in Nederland gewoond hebben, of er zelfs geboren zijn. Mensen die in Nederland onderwijs genoten, werken en belasting betalen.

Mensen, ook, die beter Nederlands dan Turks spreken, die hier de weg kennen, instanties weten te vinden, relaties hebben. Die in Nederland kiesgerechtigd zijn, een rood paspoort hebben. Mensen die desondanks in Nederland steun betuigen aan een president 3.500 kilometer verderop, die vermeend democratisch gekozen is en nu de kans grijpt een dictatuur in te stellen: één waarin de doodstraf niet geschuwd wordt.
Spoiler! :
Het zijn deze mensen die zichzelf in de eerste plaats Turk noemen en mij verwijten landverrader te zijn. Sterker, die donderdag aangifte tegen mij deden wegens groepsbelediging. De afzenders presenteren zich als ‘een groep van 22 Turkse personen, woonachtig in Nederland en de Stichting Turks-Islamitische Culturele Federatie.’ Dat dus.

‘Landverrader’ is nog wel de aardigste term die ik naar mijn hoofd geslingerd kreeg. Als taalpurist raak ik ervan in de war. Ik zou niet weten waar en wanneer ik Nederland verraden zou hebben. Ja, ik ben een trots lid van het Republikeins Genootschap, het concept erfopvolging en Koningshuis vind ik middeleeuws, niet passend bij een moderne democratie, maar toch: weinig Nederlanders die daar landverraad in zien. Dat Nederturken menen dat ik Turkije verraad door mezelf Nederlander te noemen, door afstand te nemen van Erdogan, door Turkije te categoriseren als derdewereldland, is onnavolgbaar. Deze mensen zijn net als ik een product van Nederland. Ze hebben net als ik de vrijheid zelf na te denken en in vrijheid te leven. Dat deze mensen Turkije anders beoordelen dan ik, prima. Dat ze ook de feiten ontkennen, fascineert me. Wat me echt beangstigt is dat ze al vlaggend de boel in Rotterdam en de rest van Nederland op zijn kop zetten, tegelijk afgevend op Nederland en verworvenheden als vrijheid voor iedereen. Vreemd die mensen die zichzelf trots ‘Turk’ noemen.

Toegegeven, de Nederlandse immigratie verliep niet altijd even netjes. Er zijn verhalen over uitbuiting, over erbarmelijke leefomstandigheden. Maar grow up! Blijkbaar was het hier toch beter aangezien niemand de bus terugnam naar Turkije. Toegegeven, er is sprake van achterstelling als je opgroeit in een arm gezin en naar de mavo gestuurd wordt terwijl je net zoveel in je mars hebt als je autochtone klasgenoot die naar havo of vwo mag. Absoluut, maar je kunt niet volhouden dat alles de schuld is van Nederland en Nederlanders. Dan ben je net als degenen die nooit ophouden hun ouders de schuld te geven van eigen falen.

Waar ik me over blijf verbazen is dat al die vlaggende Nederturken Turkije zo’n succes vinden. Turkije über alles, luidt hun mantra, terwijl ze er vaak niet eens geboren zijn, soms niet eens gewoond hebben. Laat staan dat ze er werken of begraven zullen worden. Hoe kan het een volwassen geest zo ontbreken aan kritisch vermogen?

Voor mijn landarrest in april, wegens tweets over Erdogan, was Turkije voor mij een zalig vakantieland. Ook in mijn jeugd, toen opa’s en oma’s mij daar op handen droegen en ooms en tantes me alles gaven wat mijn hartje begeerde. De zon scheen er in mijn herinnering dag in dag uit. We konden altijd buitenspelen, op straat en strand.

De keerzijde van het land dat mij zoveel vakantiegeluk schonk, leerde ik ook kennen. Onze harde guldens, en later euro’s, werden er gul gedeeld met familie die het met minder moest doen. Ik en mijn geld waren er maar wat welkom. Nederturken worden er aan de lopende band opgelicht: niet alleen bij de kassa, ook bij het kopen van een tweede huis.

De ongelijkheid is er schrijnend. Wie voor een dubbeltje geboren wordt in Turkije zal nooit een kwartje worden. Als vrouw ben je voortdurend mikpunt van seksistische opmerkingen. Je moet wel heel stevig in je schoenen staan wil je daar als vrouw carrière maken. Het is een land waar je alleen met geld alle deuren open krijgt, zonder sociaal vangnet. Dagelijks ben ik mijn ouders dankbaar dat ze Turkije achter zich gelaten hebben. Dat ze hun dochters lieten opgroeien in het vrije Nederland, waar iedereen kansen krijgt: ja, ook de migrantenkinderen, ongeacht of ze jongen of meisje zijn. Een veilig land zonder dreiging van leger of islam.

De Nederturken die op de Erasmusbrug met roodwitte vlaggen zwaaien zijn niet alleen fascinerend, maar ook voer voor psychologen. Ze konden zich in Nederland ontwikkelen tot een hoogte die ze in Turkije nooit hadden kunnen evenaren. Hoe kan het dan dat Turkije voorgeprogrammeerd blijft staan als ‘goed’ en Nederland als ‘fout’? Wat is er mis met het omarmen van het Nederlanderschap? Ja, Nederturken, wie is hier nou de landverrader?
http://www.nrc.nl/nieuws/2016/07/31/vla ... 3-a1514103
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12641
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door sjun »

Ze heeft wat mij betreft gelijk. Welke politicus maakt werk van het wegwerken van solidatiteitsovervragers die zich als een vijfde colonne mani(e)festeerden.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Dhana »

Ik was er bang voor. Amerikanen er uit en dan Russen erin?

Erdogan zet vraagtekens bij samenwerking VS


De Turkse president Recep Tayyip Erdogan zet vraagtekens bij de samenwerking met de Verenigde Staten, als het land weigert Fethullah Gülen uit te leveren. Erdogan verdenkt Gülen achter de couppoging van 15 juli te zitten.


Dat vertelde Erdogan dinsdag in een toespraak in Ankara. Turkije heeft om uitlevering van de geleerde Gülen gevraagd, die in ballingschap in Pennsylvania verblijft, maar de VS zegt de zaak en de betrokkenheid van Gülen eerst te willen onderzoeken.

Het land verdenkt Gülen ervan achter de mislukte coup van 15 juli te zitten. Hij zei ook dat Turkije "geen medelijden zal hebben" met de organisatoren van de poging tot staatsgreep. Landen waarmee Turkije veronderstelde bevriend te zijn, staan volgens Erdogan achter "staatsgrepen en terroristen".

http://www.nu.nl/buitenland/4301421/erd ... ng-vs.html
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Pilgrim »

Erdogan: ‘Westen steunt coupplegers en terroristen’

Redactie, 02-08-2016

En hij wil graag snel dat geld van de EU zien, en graag ook visumvrij reizen voor alle Turken

De Turkse president Recep Tayyip Erdogan beschuldigt het Westen van steun aan de coupplegers en terroristen. De poging tot staatsgreep op 15 juli was niet alleen in Turkije gepland, maar ook in het buitenland, zei Erdogan dinsdag voor een gehoor van zakenmensen in Ankara.

De Turkse leider houdt de in de VS wonende geestelijke Fethullah Gülen verantwoordelijk voor de mislukte coup. De Gülen-beweging wordt in Turkije beschouwd als een terroristische organisatie. Sinds de couppoging zijn in Turkije vele instellingen gesloten en duizenden mensen vastgenomen, ontslagen of geschorst die banden zouden hebben met de beweging.

Turkije wil de uitlevering van Gülen, maar de VS dringen aan op een eerlijk proces en een formeel verzoek met bewijs, wat Erdogan dan weer woedend maakt.

Anp

http://politiek.tpo.nl/2016/08/02/erdog ... ld-westen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Pilgrim »

Eindelijk een bericht waar je van opknapt!

Posted on augustus 2, 2016 by Tijl Uylenspiegel

Elsevier meld vandaag;

Turkije wil multinationals na coup behouden: ‘Dit is geen derdewereldland’

Het blijkt dat de Turkse staatsgreep en de daaropvolgende zuivering niet alleen miljarden euro’s aan schade veroorzaken, maar ook schade toebrengen aan de financiële reputatie van het land. President Recep Tayyip Erdogan doet er alles aan om buitenlandse investeerders gerust te stellen.

In de directe nasleep van de staatsgreep heeft de Turkse economie tientallen miljarden euro’s aan schade opgelopen, zegt de Turkse minister van Handel Bulent Tufenkci tegen de krant Hürriyet. ‘We hebben zeker 300 miljard lira (90 miljard euro) schade, en dat is wellicht een lage schatting.’ Tufenkci benoemt onder meer de inzet en diefstal van vliegtuigen, helikopters en wapens en de vernietiging van gebouwen in Istanbul en Ankara.

Geen idee hoe het u vergaat maar voor mij zijn dit berichten die sombere gedachten veroorzaakt door de grijze natte ‘zomer’ doen oplichten!

De coupplegers hebben ‘Turkije eruit laten zien als een derdewereldland’, reageert de minister boos. ‘Beelden van tanks op de straat en een parlement dat wordt gebombardeerd trekken niet echt investeerders aan.’ Veel buitenlandse bedrijven hebben orders ingetrokken direct na de coup, aldus Tufenkci.

Ik zou er heel wat voor overhebben om even stiekem om het hoekje te kijken als Erdogan straks met zijn ministers aanschuift bij vertegenwoordigers van de multinationals want je zult ze toch de blaren aan de oren moeten praten om dit weer recht te zetten. Onderhand zit 1/3 van de bevolking of in detentie of werkeloos thuis!!

Ik zou willen zeggen; veel succes, dat gaat vast lukken!

https://fenixx.org/2016/08/02/eindelijk ... n-opknapt/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

Ook in Zweden leven Turken die van de Gülen sekte zijn. Erdogan wil dat die naar het thuisland terugkeren. Maar welk lot wacht hun daar?
Sweden delays sending back Erdogan dissenters
Asylum seekers with ties to the opposition from last month’s failed coup attempt in Turkey will not be sent back to the nation by Sweden until further notice, the Swedish Migration Agency (Migrationsverket) has decided.
http://www.thelocal.se/20160803/sweden- ... -to-turkey
Ze dan maar gauw asiel geven en Zweedse staatsburger maken? Dat nu ook weer niet.
The migration authority also says that decisions on granting asylum to members of the concerned groups may be temporarily delayed because the agency believes further information on the “political and safety situation in Turkey” is needed.
http://www.thelocal.se/20160803/sweden- ... -to-turkey
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

Moet ons land gewoon criminelen uitleveren aan Turkije of niet omdat de rmensenrechten zijn opgeschort?
OM: in Turkije veroordeelde Turk mag worden uitgeleverd
Justitie vindt de uitlevering van de in Turkije veroordeelde Turkse drugssmokkelaar Ayhan S. (43) toelaatbaar. Of de uitlevering ook daadwerkelijk plaats zal vinden, is aan minister Ard van der Steur van Justitie. Dit besloot het OM donderdag bij de rechtbank in Amsterdam.

Het OM gaf aan dat de minister alle uitleveringszaken naar Turkije individueel beoordeelt. Omdat S. in 2007 al in Istanbul tot negen jaar en twee maanden cel werd veroordeeld voor xtc-smokkel, hoeft hij daar geen proces meer te ondergaan. Daarom is zijn uitlevering juridisch toelaatbaar, vindt het OM.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/om- ... ~a4351697/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

Vergissen is menselijk. Ook een roedel Grijze Wolven kan zich in de prooi vergissen.
Turkish nationalists storm wrong party in Vienna
The anti-Kurdish and anti-communist group of nationalists had thought they were storming a meeting of the Kurdish workers’ federation ATIGF in Vienna’s Ernst-Kirchweger-Hauses (EKH).

In fact, the hall was being used by a group of Serbians who were celebrating a birthday with friends and family. Both parties were left confused by the unusual interruption, with the nationalists asking party-goers: "Are you Kurds?"

Although they left after realising they had got the wrong party, the group then tore down posters in the entrance hall and set alight to the materials near the stairwell in the building.
The fire was quickly put out by people from the Serbian party. “A catastrophe was probably prevented,” Nadir Aykut from the ATIGF told the Kurier.
The party-goers reportedly told Aykut the nationalists had said they would return with 50 people and burn the building down.
http://www.thelocal.at/20160803/turkish ... -in-vienna
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

En natuurlijk worden de ambassades ook opgeschoond van mede-Mohammedanen die op een verkeerde manier (niet volgens credo Erdogan) de Islam almachtig willen maken.
'Vijf stafmedewerkers Turkse ambassade in Den Haag ontslagen'
Volgens het tijdelijke hoofd van de ambassade, Kurtulus Aykan, kwamen de orders voor het ontslag van de regering in Ankara. De medewerkers zouden volgens de regering banden met de Gülen-beweging hebben. In totaal werken 25 mensen bij de ambassade.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/-vi ... ~a4353656/
De Turkse ambassadeur hoort niet bij de vijf. Sadik Arslan is momenteel in Turkije, Aykan neemt voor hem waar.
Het Gülen-gehalte van Sadik wordt momenteel in het thuisland bepaald. En hoe trouw hij is aan Erdogan.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Pilgrim »

Belangrijkste adviseur van Erdoğan tegen Kern: “Smeer ´m, ongelovige!”

Geplaatst op 8 augustus 2016

Afbeelding

De verbale aanvallen vanuit Ankara tegen de Oostenrijkse regering duren onverminderd voort. Nadat de Turkse minister van Buitenlandse Zaken, Ahmet Çavuşoğlu, Oostenrijk enkele dagen geleden beledigd had als “hoofdstad van het radicale racisme”, zorgt de belangrijkste adviseur van president Recep Tayyip Erdoğan alweer voor het volgende schandaal.

Op Twitter schrijft Burhan Kuzu aan de Oostenrijkse bondskanselier Christian Kern: “Smeer ´m, ongelovige!” “De EU gaat sowieso ten onder en de NAVO stelt niets voor zonder Turkije”, staat er verder in de boodschap, die vermoedelijk niet alleen aan Kern is gericht.

Ankara stoort zich vooral aan de kritiek van de kant van de EU dat Turkije zich na de putsch-poging in juli steeds verder van democratische en fundamentele waarden betreffende de rechtsstaat zou verwijderen. De op dit moment bediscussieerde herinvoering van de doodstraf zou tot het definitieve einde van de EU-toetreding van leiden, werd al meerdere malen vanuit Brussel en de hoofdsteden van de EU-lidstaten benadrukt.

Bron: https://politikstube.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/08/08 ... ngelovige/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

Er is ook nasleep in de USA.
Turkse militair en vermeend couppleger vraagt asiel aan in Amerika
Een Turkse militair die in Amerika gestationeerd is en na de coup voor verhoor werd teruggeroepen naar Turkije, heeft politiek asiel aangevraagd in de Verenigde Staten. De kwestie kan gevolgen hebben voor de hobbelige relatie tussen de twee landen.

Mustafa Ugurlu werkte als schout-bij-nacht in het NAVO-hoofdkantoor in Noord-Amerika, dat in Norfolk, Virginia staat. Persbureau Reuters meldt op basis van bronnen binnen het Amerikaanse leger dat Ugurlu in de dagen na de mislukte staatsgreep in Turkije, in Amerika politiek asiel heeft aangevraagd.

De aanleiding lijkt de zuivering in het Turkse leger te zijn. De Turkse ambassade in Washington zegt dat er een arrestatiebevel is uitgegaan richting Ugurlu na de coup, maar dat de officier zich daarna niet heeft gemeld.
De kans dat hij een aanhangers is van Güen is groot. Dat is dus iemand die de hegemonie van de Islam wenst.
Willen wij dat soort infiltratie wel in de NAVO?

http://www.elsevier.nl/buitenland/achte ... ka-338146/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Pilgrim »

Erdogan: 'VS, het is Turkije of Gülen'

11/08/16

Afbeelding
Recep Tayyip Erdogan © Reuters

Op een manifestatie in Ankara eiste de Turkse president Erdogan opnieuw de uitlevering van de geestelijke Fethullah Gülen aan de VS. 'Amerika zal moeten kiezen tussen Turkije en Gülen', zei hij.

Erdogan acht Gülen verantwoordelijjk voor de couppoging van 15 juli. De prediker woont nu in zelfgekozen ballingschap in Pennsylvania. 'Vroeg of laat zullen de Verenigde Staten van Amerika een keuze moeten maken: voor Turkije of voor Fetö', zei Erdogan volgens het staatspersagentschap Anadolu. Fetö is de Turkse afkorting voor de Gülenbeweging, die door Turkije wordt beschouwd als een terreurorganisatie.

Na de mislukte coup had Erdogan de bevolking opgeroepen openbare pleinen te bezetten voor zogenaamde 'wakes van de democratie' om andere putschisten geen ruimte te geven. Op pleinen zoals het Taksimplein in Istanboel of voor het presidentieel paleis in Ankara kwamen elke nacht vele mensen bijeen. Het hoogtepunt was vorige zondag, toen meer dan een miljoen mensen in Istanboel samenkwamen voor een demonstratie tegen de putsch.

Woensdag verklaarde Erdogan, bijna vier weken na de poging tot staatsgreep, de nachtelijke wakes als beëindigd. Erdogan dankte de talrijke deelnemers die zijn oproep voor de nachtelijke demonstraties in heel het land hebben opgevolgd. Tegelijkertijd riep hij de bevolking op waakzaam te blijven. (BELGA/JVL)

http://www.knack.be/nieuws/wereld/erdog ... 1470902565
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Ariel »

'Sinds de mislukte coup blijven patiënten bij me weg'

Bijna 150 patiënten hebben zich de afgelopen maand uitgeschreven bij de Turks-Nederlandse arts Burhan Karademir. Hij werkt in een gezondheidscentrum in Rotterdam en is aanhanger van de islamitische geestelijke Fethullah Gülen.

''Er zijn mensen die al jaren patiënt bij me zijn en nu opbellen om me uit te schelden en zich uit te schrijven. Ze denken dat ik de staatsgreep steun. Dat is helemaal niet zo. Maar ik ben van mening dat Gülen er niet achter zit, laat daar eerst bewijs voor komen."

Sinds de mislukte coup een maand geleden staan ook in Nederland aanhangers van de islamitische geestelijke Fethullah Gülen lijnrecht tegenover die van president Recep Tayyip Erdogan.

Het aantal Turkse Nederlanders dat elkaar bedreigt, intimideert en discrimineert neemt toe, blijkt uit meldingen van anti-discriminatiebureaus. Volgens het bureau Radar in Rotterdam komen de meeste meldingen van Gülen-aanhangers.

"Sinds een maand word ik uitgemaakt voor terrorist. Het is beangstigend dat mensen zonder bewijs overgaan tot dit soort dingen."

Landverrader
Karademir en zijn vrouw voelen zich niet overal meer veilig. "Ik ga niet meer naar de Turkse supermarkt en ik durf niet meer naar de moskee. En ik ben niet de enige die dit heeft."

De bedreigingen die binnenkomen bij Radar lopen dwars door families en vriendenkringen heen. Dat is ook bij Karademir zo. "De dag na de coup kreeg ik een sms van een familielid waar hij mij uitschold en uitmaakte voor landverrader. Hij wil niets meer met mij te maken hebben."
Heksenjacht
Volgens Erdogan zit Gülen achter de mislukte coup. In Turkije zijn tienduizenden ambtenaren, militairen, journalisten en leraren met vermeende Gülen-banden geschorst of ontslagen.

"Er is echt een soort heksenjacht bezig in Turkije, en dat gaat ook hier gebeuren. Mensen krijgen zoveel propaganda over zich heen via Turkse zenders", zegt Karademir.

Volgens de Rotterdamse arts is het belangrijk dat er op scholen en in de politiek over wordt gepraat. "Er moet een duidelijk standpunt worden genomen om het haatzaaien te stoppen."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Ariel »

Sinds de couppoging van vorige maand in Turkije zijn in Rotterdam 68 meldingen gedaan van bedreigingen, intimidatie en discriminatie onder Turkse Nederlanders. Ook in andere steden, zoals Haarlem, Zaandam, Deventer en Eindhoven, zijn incidenten geweest door toegenomen spanningen binnen de Turks-Nederlandse gemeenschap na de mislukte staatsgreep. De bedreigingen zouden steeds heftiger worden.

De cijfers komen van anti-discriminatiebureau Radar uit Rotterdam. Dit bureau wisselt meldingen uit met andere bureaus in het land. Landelijk zijn er 80 meldingen gedaan sinds 15 juli.

Het grote aantal meldingen in Rotterdam komt vooral doordat in deze stad, meer dan in andere Nederlandse plaatsen, alle verschillende stromingen binnen Turkije sterk vertegenwoordigd zijn: Turken die president Erdogan steunen, Gülen-aanhangers en leden van de Koerdische gemeenschap die al dan niet de Koerdische PKK steunen.

Dreigtweet
In Rotterdam zijn nu 36 aangiftes binnengekomen, zegt een woordvoerster van het Openbaar Ministerie. Sommige aangiften overlappen elkaar; er is dan bijvoorbeeld vier keer aangifte gedaan van dezelfde dreigtweet. Een aantal zaken wordt inmiddels onderzocht, aldus justitie. Het aantal geweldsincidenten is volgens de politie wel afgenomen in vergelijking met de eerste dagen na de coup.

Het verschil tussen het aantal van 68 meldingen in Rotterdam en het aantal aangiften van 36 komt wellicht doordat mensen bang zijn om aangifte te doen, oppert anti-discriminatiebureau Radar.

Veel mensen die aangifte doen zijn ontevreden over de manier waarop politie en justitie daarmee omgaan. Volgens slachtoffers van de bedreigingen wordt er nauwelijks actie ondernomen. Vooral de Gülen-aanhangers vrezen dat de situatie escaleert aan het einde van de zomervakantie, wanneer veel Turkse Nederlanders terugkomen naar Nederland.

Verslaggever Lex Runderkamp zegt dat in Rotterdam de onderzoeken nog lopen en er nog geen aanhoudingen zijn geweest. Morgen is er overleg tussen OM, burgemeester Aboutaleb en de politie over de groeiende spanningen binnen de Turkse gemeenschap.

Volgens directeur Cyriel Triesscheijn van anti-discriminatiebureau Radar in Rotterdam komen de meeste meldingen over intimidatie en discriminatie ook van Gülen-aanhangers. "Het gaat om bedreigingen dwars door vriendenkringen en families heen. Mensen die al jaren met elkaar bij dezelfde voetbalvereniging zitten en elkaar 'broeder' noemen, die opeens niet meer samen gezien willen worden. Een arts ziet patiënten weglopen, omdat hij op de verkeerde 'lijst' zou staan, anderen klagen over klanten die ze kwijtraken."

De bedreigingen worden ook steeds heftiger, ziet Triesscheijn. "Soms gaan de bedreigingen echt ver. Er is sprake van ernstige intimidatie van groepen mannen die met Turkse vlaggen bij religieuze instellingen staan." En dat heeft invloed op het dagelijks leven.

Dat er zo veel meldingen uit de omgeving van Rotterdam komen, is wel opvallend, vindt Triesscheijn.

Ayhan Eren, directeur van Stichting Kennisplein Eindhoven en sympathisant van Gülen, is ook bedreigd en heeft daarvan aangifte gedaan bij de politie. "Op sociale media ontving ik berichten met teksten als 'Landverrader. Als ik je tegenkom, maak ik je af. We zoeken je op'."

Volgens Eren staan sinds 2013 zo'n 20.000 mensen op een lijst, omdat zij tegenstander van het regime van Erdogan zouden zijn. In dat jaar werden vertrouwelingen van Erdogan aangeklaagd voor omkoping en corruptie. Volgens Erdogan zaten aanhangers van Gülen daarachter.

"De heksenjacht op deze 'tegenstanders' begon drie jaar geleden ondergronds, maar na de couppoging dringt zelfs het Turkse consulaat in Nederland aan op gerichte acties tegen de mensen op deze lijst", zegt Eren. "Bedreigde Turken klagen dat hier in Nederland geen besef is wat hier gaande is, maar zolang ze geen aangifte of melding doen, kan de politie ook niet de juiste maatregelen treffen." Eren roept mensen op om bedreigingen te melden en om aangifte te doen.
Sommige mensen willen geen aangifte doen omdat er bij de politie Turken werken.

Soms is het doen van aangifte echter niet vanzelfsprekend, merkt Triesscheijn. "We horen verhalen van mensen die geen aangifte willen doen omdat er bij de politie Turken werken. Dan bemiddelen wij en zorgen wij dat die persoon op een tijdstip kan komen dat er geen Turkse agenten werkzaam zijn."

via de NOS
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

"We horen verhalen van mensen die geen aangifte willen doen omdat er bij de politie Turken werken. Dan bemiddelen wij en zorgen wij dat die persoon op een tijdstip kan komen dat er geen Turkse agenten werkzaam zijn."
Het was al langer bekend dat er bij Marokkanen een grote weerzin is tegen Turkse politieagenten. En nu is er bij Turken een weerzin tegen Turkse agenten.
Niemand wil meer Turkse agenten?
"We horen verhalen van inboorlingen die geen aangifte willen doen omdat er bij de politie Marokkanen werken." Dan bemiddelen wij niet en zorgen wij dat die persoon als racist aan de schandpaal genageld wordt."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

Nederlandse Gülenscholen zien leerlingen vertrekken
Niet alle scholen krijgen afmeldingen. Basisschool Cosmicus in Den Haag kreeg zes afmeldingen, de gelijknamige school in Arnhem acht. In Amsterdam kwamen bij de school Impuls vijf afmeldingen binnen. Op de Rotterdamse school Cosmicus overwegen zeven ouders uitschrijving. De islamitische basisschool De Roos in Zaandam is met zo'n vijftien tot twintig ouders in gesprek. Directrice Nilay Kaya probeert hen op andere gedachten te brengen. Dat is niet makkelijk, zegt ze. "Ik merk dat de sociale druk enorm is." De Purmerendse vestiging van De Roos heeft geen afmeldingen ontvangen.
De scholen met Erdogan keurmerk staan al klaar:
Voorzitter Yusuf Altuntas van de Islamitische Schoolbesturen Organisatie (Isbo) zegt al leerlingen over te plaatsen naar 'zijn' basisscholen. Hij heeft een lijst, in bezit van deze krant, van iets meer dan honderd leerlingen die zich willen uitschrijven bij de Amsterdamse basisschool De Witte Tulp. Schooldirecteur Ramazan Cetintas zegt daar niets van te weten: volgens hem heeft zich bij zijn school juist helemaal niemand afgemeld.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederlan ... kken.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Ariel »

Adviesloket vreest ruzies tussen Turkse leerlingen
Afbeelding
’Bespreek de coup’

De overheid bereidt zich voor op spanningen in de klas tussen de bijna 110.000 Turkse leerlingen in ons land na de zomervakantie. De couppoging in Turkije en de nasleep ervan kunnen leiden tot conflicten. Vier kinderen van de islamitische school De Roos in Zaanstad zijn inmiddels van school gehaald omdat het bestuur aanhanger zou zijn van de Gülenbeweging.

Het loket School en Veiligheid is daarom gisteren - een week eerder dan gepland - opengegaan om scholen met dergelijke problemen te helpen. Ook roept het alle scholen in ons land op de mislukte coup in Turkije meteen aan de orde te stellen bij de start van het nieuwe schooljaar volgende week.

Onderwijswethouder Dick Emmer van Zaanstad vindt die oproep een goed idee, aangezien de Stichting Islamitisch Onderwijs Zaanstad op sociale media ervan wordt beticht dat De Roos een ’Gülenschool’ is. „De stichting ontkent dat en ik heb ook de indruk dat ze een brede islamitische school zijn. Maar vervelend is het wel. Ik wil niet dat de politieke spanning in Turkije de Nederlandse klassen inkomt. Kinderen moeten zich veilig voelen in de klas.”

'Stampij om niets'
Volgens directeur Klaas Hiemstra van School en Veiligheid kan nog niet worden ingeschat of leerlingen elkaar zullen aankijken op het aanhangen van Gülen of Erdogan. „Misschien maken we stampij om niets. Maar aangezien er bijna elke dag nog steeds iets gebeurt in Turkije nadat de coup is mislukt, denken we dat het zeer wel mogelijk is dat leerlingen -van wie veel die daar nu nog zijn- ermee bezig zijn. Door het onderwerp in de klas te bespreken, kunnen leerlingen aangeven waar ze staan en wat de gebeurtenissen met ze doen. Als blijkt dat het helemaal niet speelt, kan er gewoon worden overgegaan tot de orde van de dag.”

Schooldirecteuren reageren verschillend. Zo is Bert Meijer van de Amsterdamse Flevoparkschool helemaal niet van plan de Turkije-kwestie aan de orde te stellen. „Ik heb inderdaad vernomen dat er weer een overheidsinformatiestroom komt. Ik laat me daar niet door leiden. Wij hebben heel wat Turkse kinderen op school. Ik ben van plan daar geen aandacht aan te besteden. Ik neem ook geen standpunt in. Hoe meer je er de aandacht op vestigt, hoe meer het ook ons probleem wordt.”

Symboolpolitiek
Ook basisschooldirecteur Paul Mos van de Elckerlyc International School in Leiderdorp is cynisch: „Niemand neemt zo’n bespreekadvies serieus. Het is symboolpolitiek. Dit soort stukken wordt in het gunstigste geval glimlachend terzijde gelegd. Het is wachten op de brief met veiligheidsinstructies inzake de afhandeling van het terugsturen van dhr. Van Gelder en de negatieve inflatie en Pokemon Go.”

Joany Krijt van het Comenius College in Capelle aan den IJssel: „Ik kan op dit moment niet inschatten of de coup in Turkije straks nog steeds speelt in de klas. Ik heb nog niet besloten of wij hier actief aandacht aan gaan besteden.” Dick Bruinzeel van het Alkmaarse Jan Arentsz: „We zullen het er tijdens ons directie-overleg zeker over hebben. Of het zal leiden tot een verbijzondering van onze introductieperiode kan ik pas daarna zeggen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Ariel »

Onderzoek bedreigingen Turken Rotterdam

ROTTERDAM - Tientallen aangiften van bedreiging zijn binnengekomen uit de Turkse gemeenschap in Rotterdam. Het gaat om bedreigingen die sinds de couppoging in Turkije zijn gedaan. De politie en justitie onderzoeken de aangiften, maar nog niemand is er opgepakt.

De driehoek in Rotterdam (gemeente, politie en justitie) heeft dinsdag de onrust in de Turkse gemeenschap besproken. Daarover worden verder geen mededelingen gedaan, laat een woordvoerder van de gemeente Rotterdam weten.

De politie zegt de gebeurtenissen onder meer op social media in de gaten te houden en stuurt als een uiting niet door de beugel kan rechtstreeks een bericht naar verzenders. ,,Wijkagenten treden op als voelhorens in de wijken.''

Landelijk gezien is het aantal incidenten door de spanningen de afgelopen weken flink afgenomen, liet de politie onlangs weten.

Aangifte
De politie roept slachtoffers van bedreiging nog steeds op aangifte te doen. Dat kan op verschillende manieren, zodat ze ervan zijn verzekerd dat hun identiteit geheim blijft.
De aangevers mogen onder meer een ander adres opgeven. Ook kunnen aangiftes afgeschermd worden, zodat alleen de rechercheurs die zich met het onderzoek bezig houden, ze kunnen inzien.

Hé ja, dat is lief. Als ze dit voortaan nou ook doen als een blanke inboorling aangifte doet tegen een Marokkaan of Turk die een kafir bedreigt, dan is Nederland af.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

Prominent Gülen beschuldigt Turkse imams van haatzaaien
Ahmet Taskan, prominent lid van de Gülenbeweging in Nederland, zegt in een interview met deze krant dat imams in 145 Turkse moskeeën haatzaaien en fungeren als spion van de Turkse president Erdogan. De Nederlandse moskeeën waar Taskan op doelt zijn onderdeel van Diyanet, de Turkse overheidsdienst die behelst is met godsdienstzaken. De imams die er werken zijn in dienst van Diyanet.

,,Alle imams zijn ambtenaren van Erdogan. Ik noem ze zijn geheim agenten. Stuur ze terug naar Turkije", aldus Taskan. ,,Overheidsambtenaren en politici van Erdogan lopen rond in Nederlandse moskeeën. Ze zaaien hier haat en onrust in de samenleving. Zij kiezen niet voor de dialoog. Dat is strafbaar in dit land. Stuur ze dan maar het land uit."
En de Lange Arm van Erdogan zegt natuurlijk: "Wij doen niets. Wij zijn onschuldig" om eraan toe te voegen: "dergelijke leugens kan je van die Gülen aanhangers verwachten.".
In een reactie laat Diyanet weten zich 'absoluut niet' te herkennen in de beweringen van Ahmet Taskan. ,,Net als de heer Taskan hebben we alle vertrouwen in de rechtsstraat. Islamitische Stichting Nederland is een koepelorganisatie van lokale moskee-organisaties. Deze zijn naar Nederlands recht opgericht. De zelfstandigheid daarvan is gewaarborgd volgens het Nederlands recht en de statuten van die stichtingen. Incidenten kunnen we helaas niet uitsluiten, echter van een structureel beleid of oproep jegens Gülenisten is geen sprake.''
http://www.ad.nl/nieuws/prominent-gulen ... ~aded919e/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

Niet alleen bij ons vindt een onvrijwillige uittocht plaats uit de Gülen scholen, ook in andere landen gebeurt dat.
Danish Turks withdraw children from private schools
Hundreds of Danish Turks have withdrawn their children from Danish schools with alleged links to the US based Islamic preacher Fethullah Gulen, accused by Ankara of masterminding last month's attempted coup, Danish media reported on Friday.

A document circulating on Facebook listed 14 private schools in Denmark as being linked to Gulen and urged parents to "Save your children from Fethullah Gulen's terror organisation's schools", according to a translation from Turkish by broadcaster TV 2.

A total of 366 students had been pulled out of the schools after the summer break, the broadcaster said.
De Turken weten hoe de hazen lopen.
"Parents "do not dare let their children go to a school that Erdogan has labelled a terrorist school", Skaastrup told AFP."
Want kunnen ze anders nog wel veilig naar Turkije?
While the parents he had spoken to had told him that "they know they are not being brain-washed", some had received threats from family members in Turkey and were afraid of not being able to travel there, or of having property confiscated, he said.
http://www.thelocal.dk/20160819/danish- ... ed-schools
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Ariel »

De koepelorganisatie van islamitische scholen in Nederland, ISBO, heeft liever niet dat er over de Turkse coup wordt gesproken tijdens het begin van het nieuwe schooljaar.

Een woordvoerder zegt in de HMC-dagbladen dat de koepel het schooljaar 'fris wil beginnen'.

De vrees bestaat dat er op sommige scholen een flinke discussie kan oplaaien tussen aanhangers van de Turkse president Erdogan enerzijds en de Turkse geestelijke Gülen anderzijds. ISBO roept leraren op scherp te zijn en te letten op sentimenten tussen leerlingen en tussen ouders. Ouders mogen wat de koepel betreft best over de Turkse coup praten tijdens de koffieochtenden, maar in de klas is voor het onderwerp geen plaats.

De meeste islamitische scholen in Noord-Holland zijn bij ISBO aangesloten. Een aantal van die scholen gaat maandag weer van start.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

De Lange Arm van Erdogan in Duitsland waar heel veel Turken zijn.
'Turkije vraagt hulp Duitse inlichtingendienst bij jacht op aanhangers Gülen'
De Duitse inlichtingendienst BND is door de Turkse geheime dienst gevraagd om te helpen bij de jacht op aanhangers van de Gülen-beweging. Dat meldt Der Spiegel zaterdag.

Het Duitse weekblad heeft geheime documenten ingezien waarin de Turkse dienst MIT de Duitse BND verzoekt om hulp. Volgens de Turken zijn Gülenisten naar het buitenland gevlucht. De MIT zou van de BND verlangen dat deze invloed uitoefent op beleidsmakers, om op te treden tegen Gülen-aanhangers en deze mensen uit te leveren.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/-tu ... ~a4361447/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nasleep staatsgreep Turkije in Europa.

Bericht door Mahalingam »

Vandaag zijn de scholen in Midden-Nederland begonnen.
De gevreesde vechtpartijen bij, om en in de Gülen scholen zijn uitgebleven.
Dus hoefden een politiebusje, twee agenten, een beveiliger en een wijkagent niets te doen, als ik het goed lees.
Rustige start schooljaar 'Gülenscholen' in Rotterdam en Den Haag
In Rotterdam brachten ouders hun kinderen naar school onder toeziend oog van twee agenten en een particuliere beveiliger. Ook hield een politiebusje het schoolplein zo nu en dan in het vizier. Dat leek onnodig, want van spanningen was bij het Rotterdamse toegangshek geen sprake, vertelt verslaggever Janny Groen. In Den Haag, waar een wijkagent korte tijd een oogje in het zeil hield, leek het ook een rustige schooldag als alle andere, constateert verslaggever Rik Kuiper.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/rus ... ~a4362330/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie