Rellen in Parijs

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Wo Nov 09, 2005 6:36 pm

Het is leuk om te horen dat jij een vredelievend mens bent. Wat heb ik aan een racistische vredelievende mens. Vind je die vredelievendheid geen huigelarij?

Beschuldig jij mij nu opeens van racisme?? Ik zal je wat vertellen: ik ben de grootste anti-racist die er is. Je moest eens weten hoe vaak ik ruzie heb lopen maken met uitsmijters in Amsterdam, omdat een of andere allochtoon/oost-Europeaan niet naar binnen mocht.

Beste Sjeng het spijt me om je uit je droom te ontwaken. Maar ga eens naar Amerika naar New York aan vraag aan een willekeurige "zwarte" persoon of ze 100% als Amerikanen worden gezien en gelijk zijn aan de rest van de bevoling. Je zult een negatief antwoord horen.

Maroc, in Amerika zijn niet alleen de zwarten arm, er zijn ook vele blanken die in armoede leven.
In Amerika zijn niet alleen de blanken rijk, er zijn ook vele zwarten die rijk zijn.
En in Amerika kan iedereen fortuin maken, iedereen heeft gelijke kansen om hoger te geraken.
Wat betreft Zuid-Afrika, idem dito.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)

Maroc_21

Berichtdoor Maroc_21 » Wo Nov 09, 2005 6:43 pm

Sjeng schreef:Tsja, immigranten beginnen nou eenmaal aan de onderkant (dat is het lot van een nieuwkomer) van de samenleving.

Tja, de eerste immigranten hebben nooit geklaagd. Ik heb nooit een oudere Turk of Marokkaan horen klagen over de Nederlandse samenleving! Bahalve natuurlijk klagen over hun pijntjes. Maar iemand die hier geboren en getogen is en gebroken marokkaans spreekt is geen nieuwkomer! Het spijt me!

Sjeng schreef:Natuurlijk moeten zij eerlijke kansen krijgen om hogerop te geraken, dus discriminatie moet bestreden worden, mee eens.

Leuk om dit van je mond te lezen. Maar leg mij is uit hoe het komt dat ze geen stage plekken kunnen vinden? Natuurlijk mogen bedrijven selecteren op basis van kwaliteit... maar de meesten selecteren op basis van ras. Als je een Marokkaanse achternaam hebt dan wordt je niet eens uit genodigd voor een gesprek! Als het slecht met de economie ging en geen werk te vinden is...leggen we ons daar bij neer! Maar er is wel genoeg werk het gaat goed met de economie. In een derde wereld land vind je sneller een stage plek dan in een westers land als je Allochtoon bent!

Het is een probleem het is een achtergesteldheid! En het probleem los je niet door terreur wetten!
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Wo Nov 09, 2005 6:50 pm

Beste Maroc,

Kinderen van immigranten hebben ouders die laaggeschoold en arm zijn, dat is logisch. Dus begin je onderop, vaak helaas met ouders die gewend zijn hun kinderen niet te stimuleren en ook de lat voor hun kinderen laag leggen. En in ons kapitalistische landje zul je moeite moeten doen om hogerop te komen. Geld speelt trouwens geen rol, want dat krijg je van de overheid (studiefinanciering, je kan zelfs zeer voordelig bijlenen). Je zult alleen wel de kansen moeten grijpen, ze liggen niet voor het oprapen. Maar dat geldt net zo goed voor autochtone Nederlanders.

Verder is dat verhaal van stageplaatsen anders dan jij voor doet. Weet je niet hoeveel overheidsprogramma's gericht zijn op het aan een baan helpen van allochtonen? Zelf heb je trouwens geen last van discriminatie, heb je me persoonlijk verteld! Je weet dus dat discriminatie wel voorkomt, maar dat dit niet het overheersende verhaal is. Dus die slachtofferrol gaat helaas niet op voor jou en de meeste allochtonen. Maar ik heb heus wel oog voor de gevallen waarin het wél voorkomt, en dat moet ook worden bestreden en dat gebeurd ook (er zijn anti-discriminatiebureau's en overheidsprogramma's genoeg).
Laatst gewijzigd door Sjeng op Wo Nov 09, 2005 6:52 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)

Maroc_21

Berichtdoor Maroc_21 » Wo Nov 09, 2005 6:51 pm

Sjeng schreef:Beschuldig jij mij nu opeens van racisme??

Nee man! dat sloeg niet op jou.. het is algemeen bedoeld: wat hebben we aan een racist vredelievende mens?
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Wo Nov 09, 2005 6:51 pm

Maroc_21 schreef:
Sjeng schreef:Beschuldig jij mij nu opeens van racisme??

Nee man! dat sloeg niet op jou.. het is algemeen bedoeld: wat hebben we aan een racist vredelievende mens?

vredelievende mensen zijn niet racistisch. Want een racist haat mensen die anders zijn.

sprot

Parijs vreest voor nieuwe rellen in voorsteden

Berichtdoor sprot » Do Sep 21, 2006 8:53 am

In Frankrijk groeit de vrees voor nieuwe rellen in de verpauperde buitenwijken van grote steden, zoals die vorig najaar wekenlang woedden. Directe aanleiding vormen een ernstig geweldsincident, waarbij twee agenten in elkaar zijn geslagen door jongeren, en een verontrustend rapport over de toestand in een probleemwijk bij Parijs.

Een auto met de twee politiemannen werd dinsdagavond met stenen bekogeld in de Zuid-Parijse voorstad Corbeil-Essonnes. Nadat ze waren uitgestapt om de dader te achtervolgen, werden ze overmeesterd door twintig jonge vandalen die zich in de bosjes hadden verschanst. De agenten werden vervolgens ernstig mishandeld. Een verloor bijna een oog en moest een operatie ondergaan wegens een dubbele schedelfractuur.

De Franse minister van Binnenlandse Zaken Nicolas Sarkozy bracht woensdag een bezoek aan de agent in het ziekenhuis. Sarkozy sprak van een „lynchpartij”. „Ik zal er alles aan doen om de daders te pakken. Geen van hen zal ongestraft blijven”, aldus de minister, die vorig jaar veel populariteit verwierf door zijn keiharde opstelling tegenover de relschoppers.

Een harde reactie van de politie zal ongetwijfeld de vlam in de pan doen slaan. Aanleiding voor de rellen vorig jaar was de dood van twee illegale jongens van Afrikaanse afkomst, die op de vlucht waren voor de politie.

De Franse krant Le Monde heeft delen gepubliceerd uit een vertrouwelijk rapport van de prefect van het departement Seine-Saint-Denis aan minister Sarkozy. De Noord-Parijse voorstad Saint-Denis was vorig jaar het centrum van de rellen waarbij veelal allochtone jongeren slaags raakten met de politie.

In het rapport staat dat de criminaliteit in Saint-Denis dit jaar sterk is toegenomen en de spuigaten uitloopt. Prefect Jean-Francois Cordet heeft zware kritiek op de in zijn ogen veel te lichte straffen die door de rechters worden opgelegd en hij waarschuwt voor sterk gedemotiveerd politiepersoneel. Veel agenten vragen om overplaatsing.

Er zou sprake zijn van een soort guerrillaoorlog. Volgens Cordet dreigt Saint-Denis definitief een 'no-go area' te worden waar bendes jongeren, die sterk zijn beïnvloed door het moslimextremisme, de dienst uitmaken.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

stropke

Re: Parijs vreest voor nieuwe rellen in voorsteden

Berichtdoor stropke » Do Sep 21, 2006 11:39 pm

sprot schreef:In Frankrijk groeit de vrees voor nieuwe rellen in de verpauperde buitenwijken van grote steden, zoals die vorig najaar wekenlang woedden. Directe aanleiding vormen een ernstig geweldsincident, waarbij twee agenten in elkaar zijn geslagen door jongeren, en een verontrustend rapport over de toestand in een probleemwijk bij Parijs.

Een auto met de twee politiemannen werd dinsdagavond met stenen bekogeld in de Zuid-Parijse voorstad Corbeil-Essonnes. Nadat ze waren uitgestapt om de dader te achtervolgen, werden ze overmeesterd door twintig jonge vandalen die zich in de bosjes hadden verschanst. De agenten werden vervolgens ernstig mishandeld. Een verloor bijna een oog en moest een operatie ondergaan wegens een dubbele schedelfractuur.

De Franse minister van Binnenlandse Zaken Nicolas Sarkozy bracht woensdag een bezoek aan de agent in het ziekenhuis. Sarkozy sprak van een „lynchpartij”. „Ik zal er alles aan doen om de daders te pakken. Geen van hen zal ongestraft blijven”, aldus de minister, die vorig jaar veel populariteit verwierf door zijn keiharde opstelling tegenover de relschoppers.

Een harde reactie van de politie zal ongetwijfeld de vlam in de pan doen slaan. Aanleiding voor de rellen vorig jaar was de dood van twee illegale jongens van Afrikaanse afkomst, die op de vlucht waren voor de politie.

De Franse krant Le Monde heeft delen gepubliceerd uit een vertrouwelijk rapport van de prefect van het departement Seine-Saint-Denis aan minister Sarkozy. De Noord-Parijse voorstad Saint-Denis was vorig jaar het centrum van de rellen waarbij veelal allochtone jongeren slaags raakten met de politie.

In het rapport staat dat de criminaliteit in Saint-Denis dit jaar sterk is toegenomen en de spuigaten uitloopt. Prefect Jean-Francois Cordet heeft zware kritiek op de in zijn ogen veel te lichte straffen die door de rechters worden opgelegd en hij waarschuwt voor sterk gedemotiveerd politiepersoneel. Veel agenten vragen om overplaatsing.
Er zou sprake zijn van een soort guerrillaoorlog. Volgens Cordet dreigt Saint-Denis definitief een 'no-go area' te worden waar bendes jongeren, die sterk zijn beïnvloed door het moslimextremisme, de dienst uitmaken.

Iets soortgelijk hoorde ik over Belgie ook via journaal, dan met betrekking tot verkeersveiligheid.
Maar tis het principe waar het om gaat. En in relatie tot terreur ist nog demotiverender.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !

Pilgrim

Re: Parijs vreest voor nieuwe rellen in voorsteden

Berichtdoor Pilgrim » Wo Mei 20, 2020 1:00 am

Al 2 dagen rellen in banlieue Argenteuil van Parijs – mainstream media zwijgen (niet echter Ruptly TV!)
19 mei 2020

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

King George

Re: Rellen in Parijs

Berichtdoor King George » Wo Mei 20, 2020 1:29 pm

Binnenkort ook in Nederland?
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Pilgrim

Re: Rellen in Parijs

Berichtdoor Pilgrim » Vr Mei 22, 2020 4:17 pm

Frankrijk: aanhoudende Afro-islamitische gewelddadige onlusten

Geplaatst op 22 mei 2020

Afbeelding

De Afro-islamitische gewelddadige onlusten in Frankrijk houden sinds het begin van de van bovenaf verordende “lockdowns” aan. Het gaat er inmiddels aan toe als in een guerrillaoorlog. Onlangs werden in Argenteuil zelfs Molotovcocktails tegen politieagenten gebruikt. Over de op burgeroorlog lijkende toestanden in Frankrijk ervaar je eigenlijk alleen nog maar via diverse (meestal privé) Twitter-accounts. Klik HIER voor diverse video´s!

Bron: https://unser-mitteleuropa.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/05/22 ... -onlusten/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Terug naar “Eurabia”