Ramadan door de jaren heen. 2020

Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Ramadan 2014/2015/2016

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ach maar natuurlijk! Tijden Ramadan onthoudt de mohammedaan zich van seks.

Komt uitstekend gelegen voor een bepaalde diersoort. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ramadan 2014/2015/2016

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Ach maar natuurlijk! Tijden Ramadan onthoudt de mohammedaan zich van seks.
Neenee, tussen zonsondergang en dageraad mag er geneukt en gevreten worden als vanouds.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Ramadan 2014/2015/2016

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Ach maar natuurlijk! Tijdens Ramadan onthoudt de mohammedaan zich van seks.
Neenee, tussen zonsondergang en dageraad mag er geneukt en gevreten worden als vanouds.
Maar natuurlijk! Islam is een opgefokte theatrale hypocrietenreligie.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2014/2015/2016

Bericht door Mahalingam »

Kinderdag van de VN is op 1 juni. En dan wordt er gerammadand. Nu hoeven die kleine kinderen niet mee te rammadannen, maar toch...
Ramadan: andere datum Kinderdag
De sociaal makelaars van welzijnsorganisatie Wijk&co laten de Dag van het Kind vanwege de islamitische vastenmaand Ramadan dit jaar niet vallen op de officiële datum, maar een week eerder.
[...]
In de Utrechtse wijk Overvecht wordt bijna een eeuw later (d.i. na het verzinnen van die dag) omwille van religie toch voor een andere dag gekozen.
[...]
„Je ziet dat overal, politiek-correcte lieden die denken dat moslims niet in staat zijn zich een beetje aan te passen”, zegt René Dercksen, voor de PVV Eerste Kamerlid en fractievoorzitter in de Provinciale Staten. „We moeten steeds meer uitburgeren om de islamisering, maar die wordt steeds meer georganiseerd door de overheid zelf.”
[...]
„Ik ga er niet over, maar waarom zou je het verplaatsen? Ik kan me niet voorstellen dat jongere kinderen vasten. Die eten en drinken toch gewoon?”, zegt raadslid Bouchra Dibi (PvdA), zelf woonachtig in de wijk.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2819 ... _om__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2014/2015/2016

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Kinderdag van de VN is op 1 juni. En dan wordt er gerammadand. Nu hoeven die kleine kinderen niet mee te rammadannen, maar toch...
Dit is weer een staaltje zelfislamisering.
Vanuit de islamitische gemeenschap blijkt geen verzoek te zijn gekomen, meldt Fleur van IJperen, sociaal makelaar bij organisator Wijk&co. „In Overvecht zijn heel veel kindjes en ouders die meedoen aan de Ramadan. We willen dat ze vol energie kunnen spelen. Kinderen hoeven niet te vasten, dat klopt. Maar mijn buurjongetje is elf, en die vast wel mee.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Ramadan 2014/2015/2016

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Lief zijn voor mensen die een fascistische kankerreligie aanhangen. Hoe verzin je het?

Wat kunnen we hier uit afleiden?

Ik vermoed de angst voor de lieden van de islam.

Een gevaarlijk uitziende hond kun je beter brokken vlees toewerpen dan dat de hond het uit je hand komt halen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2014/2015/2016

Bericht door Ariel »

Nog een staaltje zelfislamisering. Gebedsruimtes in ziekenhuizen tijdens Ramadan en Suikerfeest, en extra aandacht en zorgen voor moslims. .

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Ramadan 2014/2015/2016

Bericht door sjun »

Ik blijf het steevast rammel-dan noemen. :finger:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2014/2015/2016

Bericht door Ariel »

ALBERT HEIJN KOMT OPNIEUW MET SPECIAAL RAMADAN-ASSORTIMENT, kirt het meisjes blad Linda blij. Op Allerhande, de receptensite van Albert Heijn, worden bovendien speciale ramadan-recepten aangeboden. De supermarkt omschrijft ze als ‘mooie gerechten voor de nachtelijke uurtjes’. Denk bijvoorbeeld aan appelbaklava, linzensoep met korianderpesto, of couscous met gegrilde groenten.

Albert Hein, van ouds een oer Hollands winkelbedrijf. Kots...

Geen kersbrood, maar feestbrood, geen paaseieren, maar chocolade eieren, geen paasbrood, maar lentebrood, en geen zwarte pieten. Die zijn vervangen door geen pieten of witte pieten.

Maar wel Welkom Ramadan...

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ramadan 2014/2015/2016/2017

Bericht door Pilgrim »

PVV: geen speciale voorzieningen in ziekenhuizen tijdens de ramadan

Geplaatst op 25 mei 2017

Vragen van de leden Gerbrands (PVV), de Graaf (PVV) en Wilders (PVV) aan de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport over speciale voorzieningen in ziekenhuizen tijdens de ramadan.

1. Bent u bekend met het feit dat het Haaglanden Medisch Centrum speciale voorzieningen treft voor de ramadan en het Suikerfeest? (*)
2. Vindt u het de taak van ziekenhuizen om zich bezig te houden met islamitische feestdagen en eetgewoontes?
3. Deelt u onze mening dat de ramadan juist extra risico’s met zich meebrengt voor patiënten en het HMC zich beter kan bezighouden met patiënten hierop te wijzen dan ze zoete hapjes voor te houden?
4. Wat zijn de kosten voor deze speciale voorzieningen en wie gaat die kosten ophoesten?
5. Deelt u de mening dat deze inbreuk op de eed van Hippocrates een volgende buiging is voor de islam? Zo nee, waarom niet?
6. Bent u bereid het ziekenhuis te wijzen op zijn plicht en daarmee deze voorzieningen af te schaffen? Zo nee, waarom niet?
7. Kunt u deze vragen nog voor aanvang van de ramadan beantwoorden?

(*) HMC, folder Ramadan 2017

Geplaatst door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/05/25 ... e-ramadan/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2014/2015/2016/2017

Bericht door Ariel »

Joepie!!!!!!!!!!!!! We krijgen een ramadan journaal. Nederland is af.

Afbeelding


Maar, maar.... :thinking: Volgens mij maakt ramadan de kloof tussen moslims en niet moslims juis groter. Of verbeeld ik me dat?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door King George »

Nederland is af? Bedoel je terug naar af? Hoeveel gekker moeten we het eigenlijk nog willen hebben?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Moslimdiabeten slaan ramadanadvies in de wind. Ze hebben meer vertouwen in Allah dan in Nederlandse artsen. Moet kunnen.
Artsen en patiëntenverenigingen hebben moeite om moslims met suikerziekte af te laten zien van de ramadan of in elk geval hun medicatie te laten aanpassen. ( O, dear. How sad, never mind.) Ondanks dat ze al jarenlang waarschuwen voor de gevolgen van het vasten, leidt de ramadan nog steeds tot extra ziekenhuisopnamen. ( Niet doen. Wie niet horen wil moet voelen) De islamitische vastenperiode begint dit weekend.

,,Tijdens de ramadan verandert er van alles voor de patiënten”, zegt directeur Olof King van de Diabetesvereniging Nederland. ,,De tijd van opstaan, de etenstijden en de maaltijden zelf zijn anders. Dat geeft risico’s als het medicijngebruik hetzelfde blijft, want spuiten is gekoppeld aan eten. Als je spuit zonder te eten, krijg je een zware hypo.” De beroepsorganisatie voor apothekers KNMP constateert dat veel patiënten hun overdagdosis lukraak overslaan of alle medicijnen ’s avonds tegelijk innemen. Dat leidt tot onvoldoende werking of bijwerkingen. ( O, dear. How sad, never mind.)

Het Amsterdamse Slotervaartziekenhuis heeft een speciale brochure uitgebracht voor chronisch zieke moslims. Daarin wordt benadrukt dat de Koran hen vanwege hun aandoening vrijstelling geeft om het vasten over te slaan. ‘Vraag advies aan de imam als u het moeilijk vindt zelf een beslissing hierover te nemen’, schrijft het ziekenhuis. Maar een van de problemen is dat veel moslims lastig te bereiken zijn, zegt King. ,,Daar komt bij dat patiënten zichzelf vaak minder druk maken dan hun naasten. Ze gaan de discussie niet aan. We moeten dus ook hun omgeving zien te bereiken, maar dat is lastig.”

De KNMP wijst op de mogelijkheid om medicijnpleisters te maken of medicijnen te vervangen door alternatieven die minder vaak te hoeven worden ingenomen. ( :huh: Kom nou. Het zijn toch geen kleine kinderen. Niet doen) Suikerziekte komt onder allochtonen veel vaker voor dan onder Nederlanders, bij Turken en Marokkanen bijvoorbeeld vier tot zes keer zo veel. Volgens cijfers van de Nederlandse Diabetes Federatie nemen 70.000 moslims met suikerziekte in ons land toch deel met de ramadan. ( O, dear. How sad, never mind.)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Mahalingam »

De vastentijd begint en dus
Honderden Palestijnse gevangenen beëindigen hongerstaking
Honderden Palestijnse gevangenen in Israëlische gevangenissen hebben zaterdag na veertig dagen hun hongerstaking beëindigd. Dat meldt de Israëlische gevangenisdienst.

Ruim achthonderd gevangenen zijn gestopt met de hongerstaking die op 17 april begon. Zij protesteerden tegen de in hun ogen slechte omstandigheden in de gevangenissen in Israël.
http://www.ad.nl/buitenland/honderden-p ... ~a43311b5/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Mahalingam »

Suikerziekte komt vijf keer vaker voor bij Turken en Marokkanen dan bij de inboorlingen.
Er gaan zo'n 70.000 aan het rammadannen en dus krijgen de ziekenhuizen het druk. Het is ieder jaar het hetzelfde liedje.
Moslimdiabeten slaan ramadanadvies in de wind
Artsen en patiëntenverenigingen hebben moeite om moslims met suikerziekte af te laten zien van de ramadan of in elk geval hun medicatie te laten aanpassen. Ondanks dat ze al jarenlang waarschuwen voor de gevolgen van het vasten, leidt de ramadan nog steeds tot extra ziekenhuisopnamen.
En dus zijn er voorlichtingsfolders bij de vleet. En die helpen niet. Raar?
Het Amsterdamse Slotervaartziekenhuis heeft een speciale brochure uitgebracht voor chronisch zieke moslims. Daarin wordt benadrukt dat de Koran hen vanwege hun aandoening vrijstelling geeft om het vasten over te slaan. ‘Vraag advies aan de imam als u het moeilijk vindt zelf een beslissing hierover te nemen’, schrijft het ziekenhuis. Maar een van de problemen is dat veel moslims lastig te bereiken zijn, zegt King. ,,Daar komt bij dat patiënten zichzelf vaak minder druk maken dan hun naasten. Ze gaan de discussie niet aan. We moeten dus ook hun omgeving zien te bereiken, maar dat is lastig.”
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2825 ... ind__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Ach ja. Rutte wenst zijn Christelijke onderdanen ook geen prettige kerst, dus waarom zou hij moslims dan wel ramadan mubarak wensen. Zijn moslims extra speciaal?

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door mercator »

Ach begint dat weer die jaarlijkse komedie van de Islamieten. Ergerlijk is de waardering die onze pers daarvoor aan de dag legt. Alsof moslims beter mensen zijn omdat zij die discipline kunnen volgen. Ik heb ook ergens een oproep gelezen aan niet-moslims om ook mee te doen, om hun spiritualiteit te herontdekken. Wij hadden al zoiets nl. de Vastentijd maar dat is niet exotisch genoeg dus.
Laat ze maar flink werken aan hun bloedsuikerspiegel die door het dak vliegt zou ik zeggen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Een mohammedaans jank verhaal . Nederlanders blijven maar domme vragen stellen aan deze vrome moslims .
De vastenperiode voor moslims is begonnen. Vier gelovigen over vier vragen die hun tijdens deze periode vaak gesteld worden. 'Ik vast niet omdat het moet, maar omdat ik het wil.'
'Mag je ook geen slokje water?'

Eén vraag krijgen moslims zo vaak te horen dat hij inmiddels op linnen tasjes en T-shirts is vereeuwigd. 'Mag je ook geen slokje water?' Mohamed Kalleche (30) uit Bodegraven verkoopt T-shirts met het antwoord als opdruk. 'Nee, ook geen slokje water.' Om de eeuwige vraag voor te zijn, zegt hij. "Soms klinkt er ongeloof in door - dat hoor je aan de klemtoon. Zo van: 'Mag je óók geen slokje water?' Hoe warmer het is, hoe meer je die vraag krijgt."

Yasmina Bouallouch (25), maatschappelijk werker uit Rotterdam, kocht vorig jaar een linnen tasje met dezelfde tekst. Grappig en praktisch, vond ze. "Op een gegeven moment ben je die vraag wel een beetje zat. Vandaar."

Er is nog een vraag die hier op lijkt, zegt ze. "Of we ook geen kauwgompje mogen? Nee. Ook dat niet. Daarvan slik je toch kleine beetjes van bepaalde voedingsstoffen door. Tanden poetsen mag wel natuurlijk. Al zijn er moslims die denken van niet. Het mag wel, zolang je maar geen water doorslikt."

Voor Yasmina is de ramadan een periode van stilstaan bij zegeningen. "Als je niet eet, weet je pas hoe moeilijk het leven van de armen is. En hoe goed wij het hier hebben, vergeleken bij andere plekken op aarde. Al is er in Nederland ook armoede - ik kom in mijn baan als maatschappelijk werkster genoeg cliënten die geen brood hebben."

Mohamed zegt dat het om meer gaat dan niet eten en drinken. "Het is om dichter bij God te komen. Dat doe je door een combinatie van het goede doen en het slechte laten. Ik bid bijvoorbeeld ook meer. Tijdens de ramadan wordt het aantal zegeningen dat je daarvoor krijgt vermenigvuldigd."

Ook Yasmina probeert juist in de ramadan een beter mens te zijn. "Normaal gesproken kan ik zó boos worden als ik thuis kom en het eten nog niet klaar is. Mijn moeder weet dit wel. Heel raar, maar tijdens de ramadan heb ik dat totaal niet. Ik voel een bepaalde kracht. En ik wil mezelf natuurlijk niet tekort doen door die zegeningen mis te lopen."
Anyway. Wie geïnteresseerd in het complete verhaal. Het gistelijke/mohamedaans blaadje Trouw is dan waar je moet zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Chilling ISIS video calls for 'all out war' on West with attacks in 'homes, markets, roads' during Ramadan.

Ik heb in Nederlandse kranten hier nog niets over gelezen. Ook bij de NOS niet, dus het zal vast niet waar zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Pilgrim »

‘Tillerson weigert mee te doen aan ramadan-viering’

Afbeelding

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Rex Tillerson heeft een verzoek vanuit zijn departement om een speciale Ramadan-viering te hosten, geweigerd. Daarmee breekt hij met een bijna 20-jaar oude traditie.

Tillerson doet er niet aan mee, meldt persbureau Reuters op basis van bronnen binnen het ministerie.

Iftar en offerfeest
De Ramadan is vrijdag begonnen, en sinds 1999 wordt er door de Amerikaanse ministers van Buitenlandse Zaken een evenement voor de islamitische traditie georganiseerd. Het betreft een iftar-diner na het vasten, of een receptie voor het suikerfeest aan het einde van de Ramadan. Beiden worden traditiegetrouw op het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken gehouden.

Er zou een memo verstuurd zijn waarin Tillerson wordt gevraagd een receptie voor het offerfeest voor te zitten. Met zijn afwijzing zou er dit jaar geen evenement voor de islamitische feestdag worden georganiseerd, voor het eerst in bijna 20 jaar. Een woordvoerder van het Ministerie doet geen concrete uitspraken over een afwijzing van Tillerson, maar geeft aan dat ‘de mogelijkheden nog onderzocht worden’.

Saudisch staatsbezoek
Critici van de regering van de Amerikaanse president Donald Trump beschuldigen hem, onder meer vanwege de ‘moslimban’ die hij begin dit jaar introduceerde, van een ‘onvriendelijke houding jegens islam’, maar zijn personeel ontkent dat en zegt alleen strenger op te willen treden tegen islamitisch extremisme. Het staatsbezoek van Trump aan Saudi-Arabië van vorig weekend wordt als bewijs aangehaald dat Trump geen probleem heeft met de islam.

Vrijdag verstuurde het kantoor van Tillerson nog een verklaring om het begin van de Ramadan aan te kondigen. De Amerikaanse minister noemde de islamitische maand daarin een ‘maand van eerbied, gulheid en zelfreflectie’.

Het was de voormalige Democratische minister van Buitenlandse Zaken Madeleine Albright, die 18 jaar geleden met de traditie begon. Naast een islamitische viering, organiseert het ministerie ook andere religieuze evenementen, onder meer voor Pasen, het Hindoeïstische Diwali, en het Joodse Pesach.

Het evenement bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken wordt doorgaans bezocht door prominenten uit de Amerikaanse moslimgemeenschap, en hoge ambtenaren binnen het ministerie. Het wordt als symbool gezien van de Amerikaanse diplomatieke samenwerking met islamitische landen en gemeenschappen. Moslimgemeenschappen in Washington zouden afgelopen week al hebben aangegeven dat ze geen uitnodiging voor een evenement hadden ontvangen, wat ‘ongebruikelijk’ is in deze tijd van het jaar.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Do the ramadan challenge! Weigeren is onbeleefd.. :no1: Echt niet....no, no, no....

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Manon »

Op mijn zonneterras is het momenteel 30 graden.

Ben ik hier de enige met een slecht karakter ?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Mahalingam »

De media zijn dit jaar wel erg woezie woezie over het rammadannen.
Tips voor wie niet meedoet aan de ramadan: 'Drink die koffie gewoon op'
Je kop koffie uit beleefdheid twee bureaus verderop gaan drinken. ,,Degene die vast, doet het voor zichzelf, voor zijn eigen spiritualiteit. Daar hoef jij geen rekening mee te houden als je op kantoor je koffie drinkt'', zegt Saïd Bouharrou van de Raad van Marokkaanse Moskeeën in Nederland.

Je vastende collega gewoon overslaan bij het koffie halen. Het is een vraag die elk jaar terugkeert onder de mensen die niet vasten: mag je drinken tijdens de ramadan? Nee, dus. Ook geen water. En ook niet een beetje. Dus als je weet dat een collega vast, hoef je een maand geen koffie voor hem of haar te halen.
En natuurlijk gaat een rammadannende Moslim geen kofiie halen voor anderen (als die dat al ooit deed).
Iemand een fijne ramadan wensen! Wat wens je iemand toe die een maand lang overdag niets mag eten? Veel plezier? Of sterkte? Bouharrou: ,,Wens iemand een fijne ramadan! Het is een fijne maand, een periode om tot rust te komen. Mensen kijken er naar uit. En goed, gezien het late tijdstip dat de zon ondergaat: misschien ook een klein beetje sterkte.''
Het is momenteel heerlijk warm (net als in Arabië) en het wordt laat donker en vroeg licht.
Ze kunnen dus met volle teugen (en een beetje meer zelfs) genieten van het rammadannen.

http://www.ad.nl/binnenland/tips-voor-w ... ~a1175f24/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Manon schreef:Op mijn zonneterras is het momenteel 30 graden.

Ben ik hier de enige met een slecht karakter ?
Nee, [icon_lol.gif] Dat waren mijn eerste gedachten ook. Morgen nog een warme dag, en dan is het helaas weer over met zwetende ramadanners.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie