Moskee gaat gelovigen met lichtsignalen oproepen

Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Moskee gaat gelovigen met lichtsignalen oproepen

Bericht door Sjeng »

Moskee gaat gelovigen met lichtsignalen oproepen

Bron: nu.nl

HOOFDDORP - De moskee Ar-Rahman in Hoofddorp gaat de gelovigen met lichtsignalen oproepen tot gebed, in plaats van met elektronisch versterkt gezang. Volgens moskeebestuurder D. Karamat Ali is hiervoor gekozen "om de lieve vrede met onze buren te bewaren".

De moskee wordt binnenkort ingrijpend verbouwd. Voor het eerst komt er ook een minaret bij het gebedshuis. Het had voor de hand gelegen als gelovigen met een luidspreker dan zouden worden opgeroepen voor gebed. Maar het moskeebestuur heeft daarvan afgezien.


Volgens Karamat Ali is de sfeer in Nederland er op dit moment niet naar om mensen tegen de schenen te schoppen. "We zitten al vijftien jaar in een woonwijk en hebben nooit last gehad. Maar als je een geluidsinstallatie gaat gebruiken is dat koren op de molen van mensen die Geert Wilders en Ayaan Hirsi Ali steunen."

De moskeebestuurder verwacht dat de verbouwing van de moskee anderhalf jaar gaat duren. Daarna beginnen de oproepen via lichtsignalen. Dat gebeurt dan vijfmaal per dag met een signaal in het puntje van de minaret. Volgens Karamat Ali ondervinden omwonenden hier geen hinder van. "Het is spijtig dat we onze gelovigen niet via een luidspreker kunnen bereiken, maar het is niet anders."

Link naar artikel: http://www.nu.nl/news.jsp?n=483262&c=10
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

Een positief signaal dat deze moslims rekening willen houden met hun buren, al is het dan nog wel wat morrend.

ciao...
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Ik vind dat alle moskeeën openlijk hardop 5 keren per dag gelovigen tot gebed moeten roepen...Dit land is van ons allemaal! Als de kerk hardop mag klokluiden dan moeten de moskee dat ook doen..
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Maroc_21 schreef:Ik vind dat alle moskeeën openlijk hardop 5 keren per dag gelovigen tot gebed moeten roepen...Dit land is van ons allemaal! Als de kerk hardop mag klokluiden dan moeten de moskee dat ook doen..
Ja, zo vind ik ook dat ik hard muziek mag draaien de hele dag door. 's Nachts met klompen de trap op mag lopen. Tevens vind ik dat ik ook dat ik met m'n motor en auto over de stoep mag rijden wanneer het verkeer weer vast zit. Ook vind ik dat ik niert hoef te betalen als ik spullen koop....kom nou toch...dit land is van ons allemaal !!!

(Iets zegt mij dat rekening houden met elkaar wel handig is, het kan zijn dat mensen het wel eens niet leuk vinden als ik alles gaat doen omdat "dit land van ons allemaal" is. Sterker nog misschien vind ik het ook niet leuk als andere mensen maar van alles gaan doen omdat "dit land van ons allemaal is"....)

Tja het blijft een fundamenteel probleem van gelovigen om te accepteren dat hun God niet iedereens God is.... 8)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

unholy schreef: Ook vind ik dat ik niert hoef te betalen als ik spullen koop....kom nou toch...dit land is van ons allemaal !!!
Die vergelijking is stomzinnig! Ik had eerder geschreven dat jullie haat voor moslims, hetgeen op neer komt dat jullie de waarheid niet kunnen luchten, jullie afgrond wordt!

een vraagje? hoezo vind je dat een kerk wel magklokluiden en een moskee niet? Is dit geen principe kwestie? maar die vergelijking van je getuigt van hoe laag je met je haat kan gaan..Je bent daarom lager dan een varken en een hond...
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Maroc_21 schreef:Je bent daarom lager dan een varken en een hond...
Dat je het verhaaltje niet helemaal begreep neem ik je niet kwalijk, je hebt in de andere fora niet veel blijk gegeven van enig sociaal inzicht.

Ach ik ben lager dan een varken en een hond maar ik kijk nog steeds neer op een fundamentalistje zoals jij bent.....

Je bent een smet, niet alleen voor maatschappij maar ook voor de moslims die wel proberen begripvol en open te zijn in het maatschappelijk leven.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Maroc_21 schreef:Ik vind dat alle moskeeën openlijk hardop 5 keren per dag gelovigen tot gebed moeten roepen...Dit land is van ons allemaal! Als de kerk hardop mag klokluiden dan moeten de moskee dat ook doen..
Daar ben ik het wel mee eens.

Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Kafir schreef:Een positief signaal dat deze moslims rekening willen houden met hun buren, al is het dan nog wel wat morrend.
Wat bedoel je met morrend?
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Maroc_21 schreef:Ik vind dat alle moskeeën openlijk hardop 5 keren per dag gelovigen tot gebed moeten roepen...Dit land is van ons allemaal! Als de kerk hardop mag klokluiden dan moeten de moskee dat ook doen..
Vrijheid van religie prima.
Maar het hoort nou eenmaal niet in Nederland thuis dat je 5x per dag uit je bed wordt gemekkerd door walgelijk geschreeuw uit luidsprekers. Dat is iets van andere cultuurgebieden, zeker niet iets van Europa.
Ik vind het van respect getuigen als men een alternatief verzint op het geschreeuw uit de luidsprekers. Je kan het trouwens, zo vind ik, het niet maken zo dominant over te komen als import-religie in Nederland.
Het klokkengelui is iets wat wel in Nederland hoort, ook al ben ik zelf atheist. Wat mij betreft hoort het bij dit cultuurgebied.
Misschien ben ik iets gekleurd in mijn mening omdat ik het zuiden des lands kom (daar struikel je over de kerken en de kloosters), maar dat klokkengelui hoort er nou eenmaal bij. Ik vind het zelfs mooi en rustgevend om naar te luisteren. Trouwens gebeurd dit alleen maar op zondag en op speciale gelegenheden.
Maar dat gemekker vanaf een cassette door een luidspreker, dat hoort niet in Nederland thuis (let op: ik zeg niet dat de islam niet in nederland thuishoort, dat is immers een voldongen feit ivm vrijheid van religie, iets waar ik 100% achter sta).
Laatst gewijzigd door Sjeng op wo nov 23, 2005 10:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Sjeng schreef: ik zeg niet dat de islam niet in nederland thuishoort
Het komt op hetzelfde neer! Wat als ik alleen thuis in Nederland kan voelen als ik dat prachtig geroep tot gebed kan horen en wel 5 keer per dag...zolang ik in Nederland geen thuis gevoel heb blijf ik crimineel en het systeem van dit land afwijzen..en over nationale trots waar die minister het over heeft moet ik even terzijde leggen totdat ik hier thuis gevoel heb...

Maar soms kan je thuis-gevoel afdwingen...Immigranten uit Europa hebben thuis gevoel in Amerika weten te krijgen door het vloeien van onschuldig bloed van de lokale bevolkingsgroepen...Ik ben een voorstander om in Nederland ook thuis gevoel af te dwingen maakt me niet uit op welke wijze je dat doet als ik hier maar thuis voel.

Wat me opvalt is dat Turken keurig tot gebed roepen, maar die stomme Marokkanen moeten eerst toestemming vragen enz. enz. Roep nou gewoon tot gebed of anders tot Jihaad als ze wijgeren!
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Ik vind niet dat er zomaar zondermeer geluidsinstallaties op moskeeën mogen worden gezet.

Wel ben ik het er mee eens dat er een enigzins evenredige verdeling moet komen t.o.v. bijvoorbeeld kerkklokken.

De reden die maroc_21 opgeeft "Dit land is van ons allemaal" mag nooit een reden worden tot het besluiten van dingen in het algemeen. Dit zou een totale anarchie inhouden.....

En maroc_21 als je dit leest, waarom scheld je in deze fora regelmatig mensen uit voor varkens, honden etc. ?

Denk je dan dat ik je nog serieus neemt ? Niet iedereen hoeft het altijd met je eens te zijn, maar als je op een dergelijke minne manier de discussie aangaat hoe serieus kan ik je dan nemen ?
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

unholy schreef:Ik vind niet dat er zomaar zondermeer geluidsinstallaties op moskeeën mogen worden gezet.

Wel ben ik het er mee eens dat er een enigzins evenredige verdeling moet komen t.o.v. bijvoorbeeld kerkklokken.

De reden die maroc_21 opgeeft "Dit land is van ons allemaal" mag nooit een reden worden tot het besluiten van dingen in het algemeen. Dit zou een totale anarchie inhouden.....

En maroc_21 als je dit leest, waarom scheld je in deze fora regelmatig mensen uit voor varkens, honden etc. ?

Denk je dan dat ik je nog serieus neemt ? Niet iedereen hoeft het altijd met je eens te zijn, maar als je op een dergelijke minne manier de discussie aangaat hoe serieus kan ik je dan nemen ?
Prima als mensen de Islam aanhangen als ze daar niet van af te krijgen zijn, maar dominante aanwezigheid in het straatbeeld (oa gemekker) onder mom van op gelijke voet staan met de kerkklokken, dat vind ik geen vanzelfsprekendheid. We moeten niet vergeten dat het Christendom hier bijna 2000 jaar de cultuur heeft bepaalt, en dat de islam hier pas 40 jaar geleden door wat immigranten hiernaartoe geimporteerd is. Dus een bescheiden opstelling (oa in het straatbeeld) lijkt mij niet meer dan normaal en een teken van de islamitische nederlanders dat onze gastvrijheid wordt gewaardeerd (ipv misbruikt).
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Maroc_21 schreef:
Sjeng schreef: ik zeg niet dat de islam niet in nederland thuishoort
Het komt op hetzelfde neer! Wat als ik alleen thuis in Nederland kan voelen als ik dat prachtig geroep tot gebed kan horen en wel 5 keer per dag...zolang ik in Nederland geen thuis gevoel heb blijf ik crimineel en het systeem van dit land afwijzen..en over nationale trots waar die minister het over heeft moet ik even terzijde leggen totdat ik hier thuis gevoel heb...

Maar soms kan je thuis-gevoel afdwingen...Immigranten uit Europa hebben thuis gevoel in Amerika weten te krijgen door het vloeien van onschuldig bloed van de lokale bevolkingsgroepen...Ik ben een voorstander om in Nederland ook thuis gevoel af te dwingen maakt me niet uit op welke wijze je dat doet als ik hier maar thuis voel.

Wat me opvalt is dat Turken keurig tot gebed roepen, maar die stomme Marokkanen moeten eerst toestemming vragen enz. enz. Roep nou gewoon tot gebed of anders tot Jihaad als ze wijgeren!
Beste medelander, ik heb de oplossing voor je:

a- je gaat terug naar Marokko waar je jezelf naar hartelust kunt onderdompelen in de 'rijke' islamitische cultuur.
of
b- je accepteert dat je in een land woont met als dominante cultuur de christelijk-humanistische, waarbij je gewoon moslim kunt blijven.

Wat betreft thuis voelen, dat is inderdaad op dit moment een groot probleem. Het afwijzen in de disco bijvoorbeeld is zo fout als maar kan. Maar daar moet jij boven staan, als iedere Marokkaan in Nederland zich als-zijnde Nederlander (met islamitische geloof en marokkaanse culturele achtergrond) gedraagt zul je merken dat je het zo fel begeerde respect (van erbij horen) verdiend.
Laatst gewijzigd door Sjeng op wo nov 23, 2005 10:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Sjeng schreef:
Maroc_21 schreef: Maar soms kan je thuis-gevoel afdwingen...Immigranten uit Europa hebben thuis gevoel in Amerika weten te krijgen door het vloeien van onschuldig bloed van de lokale bevolkingsgroepen...
Sorry hoor, alleen wij Europeanen hebben het zeker weer gedaan.
Ik weet niet of je de geschiedenis van Marokko kent, maar daar hebben de Arabische hordes de arme Berbers en oorspronkelijke bewoners idd laten bloeden om hen de Islam op te dringen...
Eerlijk gezegd is dat grondig gebeurd, want jij rekent je inmiddels tot volwaardig deel der islamitische wereld.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Tja, stel dat maroc_21 staat op te roepen......lopen alle varkens en honden naar de moskee.....is het enige wat ie uit z'n bek krijgt ! :twisted:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Maar soms kan je thuis-gevoel afdwingen...Immigranten uit Europa hebben thuis gevoel in Amerika weten te krijgen door het vloeien van onschuldig bloed van de lokale bevolkingsgroepen...Ik ben een voorstander om in Nederland ook thuis gevoel af te dwingen maakt me niet uit op welke wijze je dat doet als ik hier maar thuis voel.
Ik ben een voorstander om deze marokkaan die trouwens een schande voor zijn volk is, het land uit te wijzen.Lekker naar een islamitisch paradijs waar hij wel 5 keer per dag dat prachtig geroep tot gebed kan horen......
Ik heb goede contacten met de AIVD en ik heb ze gewezen op deze uitwas in onze samenleving en van af nu lezen ze mee.
Ik hoop dat je niet te veel troep op je computer hebt staan Maroc.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Maroc_21 schreef:een vraagje? hoezo vind je dat een kerk wel magklokluiden en een moskee niet?
Er zijn heel wat mensen die protesteren tegen het klokkenlawaai, Maroc_21. In mijn buurt heb je bijvoorbeeld het Committee Westerkerk Nee. Ook is het luiden tegenwoordig vaak aan tijd gebonden. Het mag vaak niet meer voor negen uur 's ochtends, en niet na zes uur of na negen uur 's avonds.

Ook tegen andere vormen van lawaaioverlast wordt veel geprotesteerd.
Dus waarom zouden mensen niet protesteren tegen moskeeën?
Dat vind ik zelfs voor de hand liggender, want moskeeën zijn hier nieuw, dus dat proberen mensen voor te zijn.

Als het een keer een gewoonte is, is het heel moeilijk het weer terug te dringen. Denk bijvoorbeeld maar aan vliegtuigen en openbaar vervoer (trams etc.), die ons om zes uur 's ochtends al uit de slaap halen. Het lijkt wel een soort gewoonterecht geworden, ook al worden ontelbare mensen doodziek van het slaapgebrek.

Ook in islamitische landen is niet iedereen gelukkig met de gebedsluidsprekers.
Maroc-21 schreef:Ik had eerder geschreven dat jullie haat voor moslims, hetgeen op neer komt dat jullie de waarheid niet kunnen luchten, jullie afgrond wordt!
Ik had je ook al eerder gevraagd waarom je op alles kritiek mag hebben, behalve op de islam. Kritiek op de islam wordt opeens 'haat' genoemd. Onzin natuurlijk. Alles heeft minpunten, ook de islam.

Iedereen heeft te maken met kritiek. Stel je voor dat wel daar allemaal zo agressief door zouden worden.

Dus: waarom mag van alles de negatieve kant bespreekbaar zijn, maar roept kritiek op de islam zo'n agressie en weerstand op?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Iznogoodh schreef:
Maroc_21 schreef:Ik vind dat alle moskeeën openlijk hardop 5 keren per dag gelovigen tot gebed moeten roepen...Dit land is van ons allemaal! Als de kerk hardop mag klokluiden dan moeten de moskee dat ook doen..
Daar ben ik het wel mee eens.

Iznogoodh

Nou daar kunnen we voor zorgen Iznogoodh.
Volgende maand mag als proef de dichtbijzijnde moskee bij jou in de buurt 5 keer per dag de gelovige tot gebed oproepen. Ik geloof dat jij je vast wel in het "Er is maar één God en dat is Allah en Mohammed is zijn profeet. Komt tot het gebed, komt tot het gebed." kan vinden.
Hoe laat begint hat eerste gebed van de dag? 7 uur in de ochtend ?
Goede morgen Iznogoodh
Dan toch maar liever om 10 uur even een paar minuten naar het gebeier van de klokken luisteren?
Trouwens...Het klokgebeier bevat geen religieuze boodschappen, de dagenlijkse oproepen van moskeeën wel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Maroc_21 schreef:
Ik ben een voorstander om in Nederland ook thuis gevoel af te dwingen maakt me niet uit op welke wijze je dat doet als ik hier maar thuis voel.

Wat me opvalt is dat Turken keurig tot gebed roepen, maar die stomme Marokkanen moeten eerst toestemming vragen enz. enz. Roep nou gewoon tot gebed of anders tot Jihaad als ze wijgeren!
Hiermee heb je zelf aangetoond dat de Islam helemaal niet de Religie van de Vrede is als moslims graag zelf willen denken.
Al die haat die uit jouw boodschap spreekt... gadverdamme!
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Ariel schreef:
Iznogoodh schreef: Daar ben ik het wel mee eens.

Iznogoodh

Nou daar kunnen we voor zorgen Iznogoodh.
Volgende maand mag als proef de dichtbijzijnde moskee bij jou in de buurt 5 keer per dag de gelovige tot gebed oproepen. Ik geloof dat jij je vast wel in het "Er is maar één God en dat is Allah en Mohammed is zijn profeet. Komt tot het gebed, komt tot het gebed." kan vinden.
Hoe laat begint hat eerste gebed van de dag? 7 uur in de ochtend ?
Goede morgen Iznogoodh
Dan toch maar liever om 10 uur even een paar minuten naar het gebeier van de klokken luisteren?
Trouwens...Het klokgebeier bevat geen religieuze boodschappen, de dagenlijkse oproepen van moskeeën wel.
Alles natuurlijk met mate. Ik vind 5 x per dag inderdaad ook wat veel van het goede.
Maar het ging mij meer om het principe, niet om de practische uitwerking ervan.

Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Iznogoodh schreef: Maar het ging mij meer om het principe...,
Op het moment dat je hier ietwat redelijk wilt zijn word je gehaat! Ik heb zelf niets tegen klokluiden, vind het persoonlijk prachtig om naar te luisteren (overigens in de Koran is klokluiden genoemd)...

Waar ik tegen ben is discriminatie en met twee maten meten! Dat de kerk is aan tijden is verbonden (dus aangepast).. Ik kan me voorstellen dat de moskee in beginsel 4 keer per dag mag roepen tot gebed of heel zacht dat je het over 100m niet kan horen of in ieder geval de ongelovige niet wordt opgewekt om aan God te denken! Hij wordt ook niet opgewekt bij het horen van vogelzang!

Dat de moskee komt met een alternatief vind ik dit de gekte voorbij..Je mag niet soft opstellen tegen Nederlanders, want dat verdienen ze niet!
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Maroc_21 schreef: Dat de moskee komt met een alternatief vind ik dit de gekte voorbij..Je mag niet soft opstellen tegen Nederlanders, want dat verdienen ze niet!
Niemand verdient wat, iedereen krijgt wat hem toekomt ! :oops:
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Sjeng schreef: je accepteert dat je in een land woont met als dominante cultuur de christelijk-humanistische, waarbij je gewoon moslim kunt blijven.
Jij houdt jezelf voor de gek. De dominante cultuur in dit land is niet de christelijke cultuur. misschien bij jou in Maastricht, Ik kan me herinneren toen ik met me vrienden in maastricht was zag je alle meisjes met lange rokken (was een grappig gezicht)!

Ik heb wel iets tegen het atheisme die denkt beter te zijn dan de anderen! Dit land was altijd het land van geloof geweest en zal altijd zo blijven! De vader van dit land "Willen van Oranje" was door een atheist vermoord omdat hij strijde voor godsdienstvrijheid. ze denken geloof uit de maatschappij weg te weren en ondeugedelijkheiden en onfatsoen in de maatschappij willen verspreiden. Maar de Islam zal geloof opnieuw in dit land invoeren. En atheisten moeten maar gaan emmigreren!
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Maroc_21 schreef:
Ik heb wel iets tegen het atheisme die denkt beter te zijn dan de anderen! Dit land was altijd het land van geloof geweest en zal altijd zo blijven! De vader van dit land "Willen van Oranje" was door een atheist vermoord omdat hij strijde voor godsdienstvrijheid. ze denken geloof uit de maatschappij weg te weren en ondeugedelijkheiden en onfatsoen in de maatschappij willen verspreiden. Maar de Islam zal geloof opnieuw in dit land invoeren. En atheisten moeten maar gaan emmigreren!
Hahahaha........
Waarom ben jij niet in Marokko ? Moest je ook emigreren ? :P

Je bent gewoon een haatdragende rand-debiel. Een atheïst neemt alleen maar stelling tegen geloof (hooguit)...wij zitten niet vol met haat door één of ander infantiele uitleg van een godsdienst. Je bent een smet voor de mensheid, zowel voor godsdienstige als atheïstische mensen.

Waar zitten je frustraties nou echt jochie, al die haat, ach het zal zich ongetwijfeld tegen je keren......je bent een een zielig figuur, maar medelijden zal ik nooit met je hebben..... :D
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Maroc_21 schreef:
Sjeng schreef: je accepteert dat je in een land woont met als dominante cultuur de christelijk-humanistische, waarbij je gewoon moslim kunt blijven.
Jij houdt jezelf voor de gek. De dominante cultuur in dit land is niet de christelijke cultuur. misschien bij jou in Maastricht, Ik kan me herinneren toen ik met me vrienden in maastricht was zag je alle meisjes met lange rokken (was een grappig gezicht)!

Ik heb wel iets tegen het atheisme die denkt beter te zijn dan de anderen! Dit land was altijd het land van geloof geweest en zal altijd zo blijven! De vader van dit land "Willen van Oranje" was door een atheist vermoord omdat hij strijde voor godsdienstvrijheid. ze denken geloof uit de maatschappij weg te weren en ondeugedelijkheiden en onfatsoen in de maatschappij willen verspreiden. Maar de Islam zal geloof opnieuw in dit land invoeren. En atheisten moeten maar gaan emmigreren!
Haha zielige gast. Waarom denk je dat je papa naar Nederland is gekomen? Omdat Marokko zeker zo'n geweldig land is...
Nog maar 40 jaar Marokkanen in Nederland, en al meteen denken er een aantal van hen (laten we maar niet generaliseren) dat ze de baas zijn hier! Neem eens een voorbeeld aan de Chinezen (zijn er evenveel van in Nederland als Marokkanen): hardwerkend, bijdrage leveren aan Nederland ipv de boel lopen verkloten, integreren en toch behoud eigen identiteit, en wat vooral belangrijk is: geen grote bek.
Ik kan mij gelukkig troosten dat de meeste Nederlanders onderhand wel zijn wakker geworden voor het gevaar dat moslimfundamentalisten vormen. Het draagvlak is er, nu nog ff wachten tot de verkiezingen en het draagvlak omzetten in mooie plannen om jullie fundamentalisten eruit te zetten. Ik ben vol vertrouwen over de Nederlandse veerkracht en onze moreel superieure liberale democratie (waarom is het westen, en tegenwoordig ook Oost-Azië, toch zo welvarend en technologisch superieur aan het midden-oosten, ondanks dat juist daar de grote olievoorraden liggen?).
En nog een tip: lees de nederlandse geschiedenis nog maar eens, want je hebt er niks van begrepen. En wat betreft dat Nederland in het christelijke cultuurgebied ligt, dat is zeker zo. We hebben wel de verstikkende morele deken (hoe durf jij anderen jouw wil op te leggen, wat betreft moraliteit en hoe te kleden..., iedereen moet dat mooi zelf weten, zolang er maar geen ideeën achterschuilen die de vrouwen minderwaardig maken tov de man en omgekeerd) die ook ooit over Nederland lag, van ons afgeworpen, daar heb je gelijk in.
Wat betreft de ideologie die jij aanhangt, Maroc_21... het nationaal-socialisme hebben we 60 jaar geleden overwonnen, en het islamo-fascisme zullen wij zeer zeker ook overwinnen!
Laatst gewijzigd door Sjeng op vr feb 18, 2005 3:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie