Wat bezielt mensen om zich tot islam te bekeren?

Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Islaminside schreef:Gaat je niks aan Ariel ik ga achterlijken onwetende satanistische atheisten niet allemaal hun onwetende domme vragen beantwoorden.
Domme vragen bestaan niet jongen, domme antwoorden wel...
God maakt geen fouten en de koran is het woord van Allah het komt door jou kleinzielige verstand doordat je het niet snapt ."
Komt het jouw niet vreemd voor dat jij tot nu toe de enige bent die eigenwijs blijft beweren dat de koran geen fouten bevat?

Ik heb je een aantal berichten terug een hele batterij fouten voorgedragen, en tot nu toe heb jij geprobeert om enkele daarvan recht te praten.

Er staat je nog wat te doen als je nog enigsinds geloofwaardig over wilt komen...
Indien jij in twijfel verkeert in hetgeen wat Allah (SBHT) heeft nedergezonden kom dan met 1 hoofdstuk gelijk aan de koran en roep jou helpers buiten god als je waarachtig zijt.
  • "Een scepticus is niet iemand die twijfelt, maar iemand die onderzoekt,
    in tegenstelling tot iemand die iets beweert en denkt dat hij het gevonden heeft."


    Miguel de Unamuro
De koran bevat geen fouten geen tegenstrijdigheden als je iets niet snapt dan ga je naar en geleerde en wat je krijgt is een uitmuntende antwoord.
Ik ken geleerden die daar heel anders over denken...

De geleerden waar jij het over hebt zullen ook wel in de macht van jouw dictatuur die geen tegenspraak duld zijn.
Je kan er niks tegen doen deze kennis is te groot voor jullie.
Jij wil beweren dat één middeleeuws boekje meer kennis bevat dan alle boeken op de wereld? :lol:
Insallah betekent als god dat wil maar verder jou onwetenheid is te groot.
Kom maar op zoals ik altijd al zeg Ariel , jou onwetendheid en valse verlangens en verkeerde interpertatie.
Waarom gooien moslims toch altijd met de term "onwetendheid"?
Is dit soms om hun eigen achterlijkheid te verbloemen?
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Ik heb antwoord gekregen op

0

van al mijn gestelde vragen.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Islaminside,

Indien jij alles weet,

Wat is het Fourierbeeld van e^|x| ?

Wat is de primitieve van x^n ?

Hoe bereken jij de systeemdifferentiaal van een stochastisch systeem?

Wat is entropie?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

migrantenjong schreef:Ik heb antwoord gekregen op

0

van al mijn gestelde vragen.
Je bent nog nieuw hier Migrantenjong maar je zult geen enkel antwoord krijgen.
Niet eens het simpele "Nee, dat weet ik niet".

Het enige dat je over je afroept is weer een hele bak islambraaksel waar de honden geeen brod van lusten.

()Hij Is Lam Inside namelijk.)

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Islaminside schreef: God bestond al bij Adam de eerste mens op aarde .
En hiervoor schiep hij de Dinasauressen en de schepselen die onheil stichte op aarde .
Met een klap vernietigde hij hen omdat zij niet gehoorzaam waren aan Allah ( de heer der werelden) .
En hij schiep Adam en gaf hem en zijn volgelingen beproevingen die zij doorstonden .En zij zijn ware gelovigen.
Dat is goedkoop Moh.... Jullie kunnen de dinosaurussen niet ontkennen, en nu ineens kom je met deze oplossing? Waar kan ik deze informatie in de koran vinden? Of is dit verzonnen door je vriend Dr. Zakir Naik of door Harun Yahya.

En hoe los je dit probleem nu met de Neanderthalers en de Cro-Magnonmens? Er zijn namelijk ook resten van heel oude mensen gevonden. Waren dat ook schepselen die onheil op aarde stichten?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Neanderthaler" onclick="window.open(this.href);return false;

En wij hebben de mens uit een uittreksel van leem geschapen.
Daarna maakten Wij hem een druppel in een welverzekerde rustplaats.
Daarop maakten wij de druppel tot een `alaqah ,
waarop Wij de `alaqah tot een mudghah maakten,
waarop Wij de mudghah tot beenderen maakten,
waarop wij de beenderen bekleedden met vlees.
Daarna brachten Wij hem voort als een nieuw schepsel.
Gezegend dus zij Allah, de Beste Schepper. (Koran 23:12-14

Taalkundig gezien heeft het Arabisch woord `alaqah drie betekenissen:

1. bloedzuiger
2. opgehangen voorwerp
3. bloedklomp
Oké…. Daar gaan we Islaminside mijn vriend..

Ik weet dat het nutteloos is wat ik doe, want jouw hart is door Allah verzegeld en jij wil niet leren, maar wie weet leest een andere Moslim mijn woorden, en zal hij/zij zich wel op het hoofd krabben en denken “Nou zeg… zit dat zo”


Hoe zijn we ontstaan… Uit leem? Uit klei? Of uit een bloedklomp.

Nee, wij zijn ontstaan uit een eitje van onze moeders en uit zaad van onze vaders.
Er is zelfs geen stadium in het proces waarin het embryo lijkt op een bloedzuiger, en zelfs zinnebeeldig is het onjuist, om het feit dat een embryo 'bloed zuigt' via de navelstreng, als een wetenschappelijk 'wonder' van de Koran te brengen, want dit was in de oudheid reeds lang bekend.
Waar komt dit foute denkbeeld vandaan? Het antwoord op die vraag vinden we bij antieke culturen waaronder die van de Grieken en de Romeinen, wier enorme invloed zelfs reikte tot in India. De Griekse wetenschapper en filosoof Aristoteles geloofde dat het bloed in de baarmoeder, het vrouwelijke equivalent was van het mannelijke zaad. Volgens Aristoteles bezat het sperma van de man het vermogen om bloed in de baarmoeder te laten samenklonteren, en uit dit stremsel ontstond het embryo (we vinden hetzelfde beeld in het zojuist geciteerde Bijbelvers, hetgeen doet vermoeden dat deze theorie zélfs lang voor Aristoteles al in omloop was. ).


Maar waar is het eitje vermeld in de Koran Islaminside? Zonder eitje komt er namelijk nooit een baby. Hoe komt het dat Allah vergat het eitje te benoemen?
Denk na….Juist… omdat Mohammed waarschijnlijk wist (door de filosoof Aristoteles ) dat het sperma van de man het vermogen had om bloed in de baarmoeder te laten samenklonteren, maar ook Aristoteles wist nog niet alles, en vandaar dat zijn theorie eeuwen later achterhaald is.
Wij weten nu wel beter, maar men zou toch zeggen dat Allah de alles wetende dit ook had moeten weten.

Een embryo bestaat trouwens niet alleen uit bloed, en in ieder geval niet uit geronnen bloed.
Een embryo bestaat uit cellen.
Een paar uur na de versmelting tussen het eitje en het zaadje vinden de eerste delingen plaats.. Na de eerste deling heeft de eicel twee cellen. Let op… twee cellen, en geen geronnen bloed.
De spieren van de eileider trekken zich nu en dan samen en dankzij miljoenen trilhaartjes op het slijmvlies van de eileider wordt de eicel langzaam in de richting van de baarmoeder gevoerd. Om de twaalf tot vijftien uur vindt een deling van de cellen plaats, en als het klompje cellen de baarmoeder heeft bereikt bestaat het uit zo’n 100 cellen. Dit klompje cellen wordt het blastocyste genoemd. Dus geen bloedklomp beste Moh…

Degene Die alles wat Hij schiep op de beste manier heeft geschapen. En Hij begon de schepping van de mens uit klei. Daarna maakte Hij zijn nageslacht van een uittreksel van nederig water (sperma).” (Soerat As-Sadjdah (32), aayah 7-8

Nederig water Moh? En waar blijft het nederige eitje? Zonder eitje geen baby. Zelfs al zou dat nederige water hoogmoedig water zijn, dan nog komt er geen baby.
waarop Wij de mudghah tot beenderen maakten,
waarop wij de beenderen bekleedden met vlees.
Mis moh…. Niets is minder waar…
Beenderen en spieren ontwikkelen zich min of meer gelijktijdig. Rond de zesde week zijn de beenderen nog niet volledig ontwikkeld, maar zeer geringe beweging van de nog niet volledig ontwikkelde ledematen en ruggengraat is reeds mogelijk, hetgeen inhoudt dat het embryo al over spierweefsel beschikt. Rond de achtste week zijn bijna alle botten aanwezig, en kan het embryo zich bewegen, maar de beendergestel is nog niet geheel compleet, want de knieschijf ontwikkelt zich pas in de vierde maand van de zwangerschap.


Hoe had de Profeet Mohammed (vzmh) dit veertien honderd jaar geleden kunnen weten, terwijl wetenschappers dit pas onlangs hebben ontdekt d.m.v. geavanceerde onderzoeksuitrusting en zeer verfijnde microscopen, die in die tijd niet bestonden?
Yes sweetheart... Jouw Mohammed was waarschijnlijk een beetje op de hoogte omdat Grieken en de Romeinen, wier enorme invloed zelfs reikte tot in India dit al in de tijd van Mohammed ontdekt hadden hoe het leven onstaat.
- De mens is niet geschapen van de totale hoeveelheid sperma, maar van slechts een heel kleine hoeveelheid.

- Sperma is niet één soort vloeistof, maar een mengsel van verschillende vloeistoffen.
Ten eerste valt hier meteen weer op dat de vrouwelijke bijdrage volkomen ontbreekt. Nergens rep jij over de vrouwelijke eicel. Dit alleen is al voldoende om je claim te verwerpen. ‘De mens’ was geen gemengd mannelijke afscheiding die uit werd gegoten, en de mens is ook niet ontstaan uit een extract van uitgestoten vloeistof, maar een mens ontstaat door het samengaan van één zaadcel met een vrouwelijke eicel. Verder zijn de Koranverzen ontzettend vaag. Wat wordt er bedoeld met een ‘gemengd mannelijke afscheiding’, ‘gemengd zaad’, of ‘een extract van uitgestoten vloeistof?’ Wat voor ‘extract’? Waaruit bestaat die mannelijke afscheiding? Hoezo gemengd zaad? Allemaal vragen die niet met behulp van de tekst zijn te beantwoorden. Alweer een reden waarom de claim van jou en andere fantasten absurd is.

Wel valt alles weer op zijn plaats als we gaan kijken wat voor opvattingen er leefden in de antieke oudheid. Hippocrates en zijn tijdgenoten geloofden dat het zaad ‘ontbindingsvocht’ was, dat uit het hele lichaam afkomstig was, en dat het via de nieren naar de penis werd geleid. Hier vinden we al het voorbeeld van een ‘gemengd mannelijke afscheiding’. Aristoteles is nog duidelijker, al was hij het niet met Hippocrates eens. Het zaad bestond volgens hem uit een mengsel van zogenaamde ‘reststoffen’, waarvan het werkelijke zaad maar een klein deel uitmaakt.

‘De natuurlijke reststoffen hebben wel zo’n plaats: de onderbuik voor die van het droge voedsel, de blaas voor die van het vochtige, de hoog gelegen ingewanden voor die van het bruikbare voedsel en de baarmoeder, de geslachtsdelen, en de borsten voor de reststoffen die uit zaad bestaan; ze verzamelen zich en stromen naar deze plaatsen samen

Niet alleen zaad verlaat het lichaam, er verdwijnen ook andere schadelijke substanties die ermee gemengd zijn. Dit verklaart waarom bij sommigen de substantie die ze lozen onvruchtbaar is: ze bevat maar weinig zaad.’

Het is de man die het geslacht van de baby bepaald.


Nou, dat is weer een opsteker voor je, want Moslims in de tijd van Mohammed waren van mening dat het geslacht bepaald werd door de gene die tijdens de daad het eerst klaar kwam. Hebben jullie toch nog wat geleerd.

- Het menselijke embryo hecht zich aan de baarmoeder als een bloedzuiger.
Mis... Het menselijke embryo hecht zich niet aan de baarmoeder, maar zwemt lekker in het baarmoedervocht. Het zit vast met de navelstreng en die onttrekt bloed uit de placenta. En het gaat dan zeker niet om iets dat men in de tijd van Mohammed niet kon weten, want de functie van de navelstreng was al meer dan duizend jaar bekend. Medici en wetenschappers als Hippocrates en Claudius Galenus hebben beschrijvingen gegeven van de wijze waarop het embryo zich voedt. Oók Soranus van Ephese, de vader van de verloskunde en gynaecologie, beschreef de anatomie van de vrouwelijke voortplantingsorganen zeer uitgebreid in een boek (‘Over de ziekten van vrouwen’), dat meer dan 1500 jaar in gebruik bleef als handleiding voor de verloskunde. Aristoteles schreef in zijn verhandeling over de voortplanting: ‘De navelstreng is een ader, bij sommige dieren één, bij andere meerdere. Rond de aderen ligt een huidachtig omhulsel, omdat de aderen zwak zijn, en bescherming en beschutting behoeven. De aderen zitten als wortels aan de baarmoeder vast en het embryo krijgt via de aderen zijn voedsel.

En nu ben ik het zat om je verder nog wijzer te maken, want je zal me niet geloven.

Ik wens je het beste toe Moh..
Je moet meer nadenken, en niet alles wat een so called " Islam geleerde" je wijs maakt voor zoete koek slikken.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Thomas schreef:
migrantenjong schreef:Ik heb antwoord gekregen op

0

van al mijn gestelde vragen.
Je bent nog nieuw hier Migrantenjong maar je zult geen enkel antwoord krijgen.
Niet eens het simpele "Nee, dat weet ik niet".

Het enige dat je over je afroept is weer een hele bak islambraaksel waar de honden geeen brod van lusten.
migrantenjong schreef:Ik heb antwoord gekregen op

0

van al mijn gestelde vragen.
Het bijzondere van de mens is dat hij intelligent is, maar bovenal een vrije wil heeft. Doordat de mens een vrije wil heeft kan hij bepalen wat hij zelf wil. Hij gebruikt daarbij zijn verstand om zichzelf en anderen niet te schaden. Hij gaat hierbij uit van voordeel dat hij uit zijn handelingen kan trekken. Maar bovanal is de mens een onderzoeker. Doordat hij kan denken, is hij zich bewust van zijn bestaan.

Van kameel is de mens tot gemotoriseerde vakantieganger gekomen. De Marokkaan gaat elk jaar met zijn auto volgeladen met fietsen waarvan er jaarlijks zeker honderdduizend spoorloos van de straat verdwijnen richting Marokko. Auto en fiets zijn ooit uitgevonden en geconstrueerd door niet-mohammedanen.

Zonder de moderne technologie van de niet-mohammedaan zou de allahtone islamaanhanger allang tot een uitgestorven ras behoren.
Het is juist onze moderne beschaving die de mohammedanen, de blindelingse nalopers van een oerprimitieve arabische analfabete pedofiele legeraanvoerder met het grote vlijmscherpe krom religieuze zwaard op zijn infanterie-kameel, 1400 jaar geleden, in stand houdt!

De mohammedaan wereldwijd maakt elke dag gebruik van de technologie van de ’ongelovige’ (christenmens). De mohammedaan weet niet hou hij zichzelf in leven moet houden, ware er niet de hulp, kennis en toezicht van de anti-islam mens in de wereld. Daarvoor is de mohammedaan naar het ’ongelovige’ christen geöriënteerde Westen gevlucht, weg uit ’allah’s’ verderfelijke contreien. Uitsluitend instinctmatig om te overleven!

Want in het grootste moslimland ter wereld, Indonesië sterven moslims nog dagelijks aan de tweede doodsoorzaak in de wereld: diaree.

Waarom? Omdat de zelfbedachte god ’allah’van de analfabete legeraanvoerder en liefhebber van elfjarige meisjes die 1400 jaar geleden op zijn potsierlijke infanterie-kameel op het idee kwam om landje pik te gaan spelen door alle domme arabieren te laten geloven dat zijn zelfbedachte god ’allah’ een eeuwig brandend braadvuur in de aanbieding heeft bereid voor na de dood van iedere arabier die niet naar Mohammed wil luisteren - mohammedanen al sinds mensenheugenis in hun nakie in de verschrikkelijke kou laat staan.

’Allah’, de zelfbedachte god van de pedofiele en strijdlustige vechtjas Mohammed op zijn infanterie-kameel van 1400 jaar geleden heeft totaal geen interesse in mohammedanen die gillend en schreeuwend ’allah akbar’ uitroepen. Iedere zelfbedachte god is zo doof als een kwartel. Dat weet ieder beschaafd opgevoed kind al van ouders die ook beschaafd opgevoed zijn door hun ouders die op hun beurt ook weer beschaafd zijn opgevoed, keer op keer ondersteund met beschaafd onderwijs. Al honderden jaren is dat zo gegaan, behalve dan natuurlijk in de grote religieuze zandbak die we islam noemen.

Dat een zelfbedachte ’allah’ niet horen, voelen, ruiken, plassen, poepen, schrikken en vooral niet lachen kan, dat begrijpt hoogstwaarschijnlijk ieder verstandig weldenkend mens.

’Allah’ kan echter wél neuken. Op zijn ’goddelijke’ manier, welteverstaan!

Dat staat perfect omschreven in de koran, waarvoor dank aan alle lage IQ moefti’s en lage IQ koran-schriftgeleerden en natuurlijk niet te vergeten het zaad van al deze moefti’s, de lage IQ en laag opgeleide mohammedaanse volgelingen in de wereld van deze zelfbedachte rigide lage IQ religie.

Want ’allah’ heeft namelijk een zoon. Niet zomaar een zoon, maar een wonderbaarlijke prachtzoon. De allerbeste die de wereld ooit heeft voortgebracht. Een zoon, VEEL BETER DAN ZIJN EIGEN VADER ’ALLAH’:

JEZUS CHRISTUS is de enige echte zoon van ALLAH. Staat klip en klaar uitgelegd in sura 3:45-48

Niet één mohammedaan kan een intelligent antwoord geven op een willekeurig intelligente vraag die gesteld wordt na het lezen van de koran!

Want elk intelligent antwoord zal namelijk onomstotelijk aantonen dat de koran het meest potsierlijke achterlijkste minderwaardige boekje is dat ooit door mensen bedacht is. (koran is niet voor niets slechts 2% qua inhoud van de bijbel!)

DAAROM: VERBIEDT NIET DE KORAN (vrijheid van drukpers), MAAR VERBIEDT DE ISLAM (criminele mensonterende organisatie)
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Islaminside schreef:
ga jij maar verder spelen islaminside, want jij beantwoord geen vragen. hoe kan steen nou als brandstof dienen. jij hebt dat niet beantwoord.
een ander vraag: als jouw allah almachtig is, waarom heeft hij dan engelen geschappen, waarom brengt hij de boodschap niet zelf. een ander vraag: als jouw allah alom aanwezig is, hoe komt het dan dat hij door 6 naar de aarde gedragen wordt. er zijn genoeg tegenstrijdigheden in de koran, maar daar moet je verstand voor hebben om te ontdekken.
Welda stel me niet zulke makkelijke vragen .
Als je de koran zou hebben gelezen dan zou je weten dat Allah (sbht) in alles in staat is .
Hij slecht's wees en het word .
Hij kan van een gelovige en een ongelovige maken en van een gelovige en ongelovige en hij de almachtige is tot alles in staat .



Vertel me maar welke vers er staat dat er sperma zit tussen de nieren en indien je dit niet kan bewijzen weet dat je een leugenaar bent .
En ik ben niet bang voor de dood ik weet dat de hiernamaals bestaat maak jij je maar zorgen .
En als je iets gevonden wat er op lijkt , dan krijg je een uitmuntende uitleg van me waarin alleen de degene die afgunst en jaloerzie hebben eraan twijfelen .

Doe en wees maar geduldig of ongeduldig de dood zal iedereen achterhalen.
eigenlijk is een goede discussie met jouw uitgesloten, want jij weet niet wat logica is.

luister, bv:
ik weet dat niemand in huis is en roep: wil je een kop thee voor mij maken.

een gezond verstand zegt: jij weet dat er niemand in huis is en je roept toch, je bent gek/idioot.

dat is op allah ook van toepassing: een alwetende allah weet dat er niks is en toch roept hij. dat is idioot.
bovendien: wat moet hem horen, is het een bewustzijn????? heeft de aarde, water, lucht, vuur etc een bewustzijn waardoor ze kunnen horen. welke wetenschapper zegt dat het een bewustzijn heeft...
als jij weet hoe en met wat de aarde etc is gecreerd, (dat is in de koran niet vermeld) dan geloof je niet in de onzin van de koran.


de sperma zit tussen de nieren. dat heb je hier in een bijdrage van Circe kunnen lezen. of lees je selectief. jij wilt mij voor leugenaar uitmaken. in een discussie gaat het erom dat je je eigen verhaal met bewijzen en argumenten verdedigt. jij hebt nergens een bewijs uit de koran gegeven dat sperma uit de "ballen" komt.

ik zal zo spoedig mogelijk jouw bewijs geven zodat jij weet wat een onzin de koran vertelt, mocht je dat nog niet weten.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Sperma tussen de nieren, beste islaminside.
(Met dank aan Circe)

jouw KORAN en ALLAH zijn leugenaars. niet ik, want het bewijs:

086.005
YUSUFALI: Now let man but think from what he is created!
PICKTHAL: So let man consider from what he is created.
SHAKIR: So let man consider of what he is created:

086.006
YUSUFALI: He is created from a drop emitted-
PICKTHAL: He is created from a gushing fluid
SHAKIR: He is created of water pouring forth,

086.007
YUSUFALI: Proceeding from between the backbone and the ribs:
PICKTHAL: That issued from between the loins and ribs.
SHAKIR: Coming from between the back and the ribs.

oftewel in 't schoon vlaams:

5. Laat de mens derhalve overwegen waaruit hij geschapen werd.

6. Hij werd uit een stromende vloeistof geschapen,

7. Welke voortkomt van tussen de ruggegraat en de ribben.

---------------------------------
niks testikel mee gemoeid dus. En eierstokken worden al helemààl niet vermeld in de koran.

Herinnert U zich niet een tijdje geleden een moordpartijtje tussen rivaliserende islamieten in Antwerpen, waarbij het slachtoffer in het dodenhuisje in de universiteitskliniek werd opgebaard?
Daags nadien kwam de familie en masse de dokter met een mes bedreigen omdat die het vertikte om bij het dode slachtoffer het sperma vantussen zijn nieren te halen om alsnog zijn vrouw te kunnen bezwangeren! Die stomme professor van de UNIVERSITEITSkliniek durfde zelfs beweren dat op die plaats geen sperma te vinden is en dat een dode man sowieso geen sperma meer kan produceren! De dommerik!

Dit is ERNSTIG hoor!

HIER staat het verhaal
_________________
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Weda,

Heb jij een link naar het verhaal?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Here you are migrantenjong

Familie eist sperma vermoorde man
http://www.nu.nl/news/1105075/122/Fa...oorde_man.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Onderstaand bericht heb ik ergens anders vandaan gehaald omdat het zo’n goed geschreven stuk is dat precies op deze topic thuishoort.

Het komt uit de koker van: maturelife
Geregistreerd op: 26 Okt 2007
Geplaatst: Ma Nov 05, 2007 1:18 am

Wat houdt me tegen om me tot de Islam te keren?

Om te beginnen is de enige die kan verifieren of Mohammed de waarheid heeft gesproken of dat hij de inspiratie die hij heeft ontvangen vanuit zijn subjectiviteit heeft verdraaid, Mohammed zelf.
Alle arabieren en andere volgelingen hebben uit subjectieve gronden de teksten overgenomen, maar niet omdat ze exact dezelfde ervaringen hebben gehad als Mohammed en dus niet kunnen weten of hij de waarheid sprak.

De Islam zoals door Mohammed op de wereld gezet is een anachronisme.
Ze is volkomen in tegenspraak met de evolutie van de wereld, de mens en de geest. Ze zou slechts eventjes op zijn plaats geweest zijn in de vroege tijd van het joodse volk, in het oude testament.

Vanaf het begin heeft de Islam zich gekenmerkt door bloedvergieten. Niet alleen tegen ongelovigen maar ook onder elkaar.
Er is in wezen maar 1 echte bloeiperiode geweest van de Islam. Dat was in de tijd van Haroen Al Rashid en dat was in een tijd dat er veel en intensieve contacten met andere geloven waren. Karel de Grote en Rashid wisselden toen al ambassadeurs uit. Niet lang na deze tijd viel het grote rijk van de Islam uiteen om weer terug te vallen in allemaal kleine staatjes. Een voortzetting van het verhaal van voor Mohammed.

Als de vruchten aangeven hoe de boom er uit ziet dan is dat al het teken dat niemand zich ooit met de Islam moet verbinden. Want feitelijk heeft de Islam na Rashid niet veel meer opgeleverd en zeker geen spiritualiteit. De Islam is de Arabische variant van het verhaal van George Orwell 1984 - (Big Brother - Mohammed - Is Watching You)
In het fundamentalistische geval zijn de volgelingen van Mohammed, geprogrammeeerde robotten die niet tot een werkelijk zelfstandig denken in staat zijn.

Momenteel, in het tijdperk van de bewustzijnsziel en de daarbij behorende sterke ontwikkeling van de mens naar individualiteit beleeft Islam een opleving. Want, de islam is vanaf het begin een grote bedreiging en aanval geweest op het IK van de mens, het zelfstandig persoonlijk functioneren van de mens.

Naar mijn idee is niet het westen bedreigd, maar de Islam en wat we nu in de wereld zien is de beginfase van de doodstrijd van de Islam.
Al het terrorisme, alle onmenselijkheid die we nu zien zijn de tekenen van een slachtoffer, die wild om zich heen slaand, stikt in zijn eigen opgezwollen tong.
Het is heel opmerkelijk dat de Islam zich in zijn IK ontkennende kracht richt tot het individuele westen en niet tot bijvoorbeeld China waar het individualisme ook nog niet mag.

Hoewel ik nooit mohammedaan zou worden blijf ik wel van mening dat je ook een Mohammedanen niet mag generaliseren en dat je een ieder, ook een mohammedaan slechts op zijn geheel persoonlijke woorden en daden mag beoordelen.
Dus ongenuanceerde zwartmakerij past me niet.

Kortom er zijn vele reden om je niet tot de Islam te keren en er is maar 1 reden om dat wel te doen en dat is waneer je niet zelfstandig wenst te denken, waarmee je je eigen menszijn wezenlijk afwijst.
_________________
Mens ken Uw zelf
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Naar mijn idee is niet het westen bedreigd, maar de Islam en wat we nu in de wereld zien is de beginfase van de doodstrijd van de Islam.
Dat klinkt als muziek in mijn oren. Ik hoop dat het waar is.
Een zelfvernietigende Islam. Dat alle moslims wakker mogen worden.
Hoewel ik nooit mohammedaan zou worden blijf ik wel van mening dat je ook een Mohammedanen niet mag generaliseren en dat je een ieder, ook een mohammedaan slechts op zijn geheel persoonlijke woorden en daden mag beoordelen.
Dus ongenuanceerde zwartmakerij past me niet.
En hier ben ik het gedeeltelijk mee eens. We mogen zeker niet generaliseren, maar we moeten wel beseffen dat sommige moslims heel vaak achter de misdaden van extremisten staan, en daar door zijn ze mede schuldig aan het misdrijf.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
Maturelife schreef: Naar mijn idee is niet het westen bedreigd, maar de Islam en wat we nu in de wereld zien is de beginfase van de doodstrijd van de Islam.
Dat klinkt als muziek in mijn oren. Ik hoop dat het waar is.
Een zelfvernietigende Islam. Dat alle moslims wakker mogen worden.
Maturelife schreef: Hoewel ik nooit mohammedaan zou worden blijf ik wel van mening dat je ook een Mohammedanen niet mag generaliseren en dat je een ieder, ook een mohammedaan slechts op zijn geheel persoonlijke woorden en daden mag beoordelen.
Dus ongenuanceerde zwartmakerij past me niet.
En hier ben ik het gedeeltelijk mee eens. We mogen zeker niet generaliseren, maar we moeten wel beseffen dat sommige moslims heel vaak achter de misdaden van extremisten staan, en daar door zijn ze mede schuldig aan het misdrijf.
Er zullen altijd mohammedanen overblijven die niet tegen hun verlies kunnen. Dat zijn de grote analfabete slecht opgeleide schreeuwers en moordenaars aan de zelfkant van de samenleving, onder leiding van al die imaams die meer op religieuze gehaktballen lijken en met de regelmaat van de klok Europa uit worden gerold wegens overschreiding van de houdbaarheidsdatum.

Nog maar een korte tijd te gaan en de islam is niet meer. Want een beschaving die zichzelf respecteert holt niet achteruit maar vooruit!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Esin
Berichten: 3
Lid geworden op: vr dec 28, 2007 12:44 am

Bericht door Esin »

Wat mij bezielt heeft om molim te worden?

Vraagt niemand zichzelf eens af waarom je hier eigenlijk op aarde bent?
Of beter gezegd hoe alles hier op aarde tot stand is gekomen en in stand blijft?

De mens,het oneindige universum,variatie van planten en dieren is een perfecte creatie en kan niet zomaar zijn ontstaan..
Een mens heeft zuurstof nodig om te overleven , de atmosfeer van de planeet waar wij op leven geeft ons de EXACTE benodigde zuurstof waardoor wij moeiteloos kunnen ademen.
Om het bestaan mogelijk te maken hier op aarde is het bestaan van een warmtebron van belang..
De zon staat precies op de juiste plaats om precies de juiste hoeveelheid warmte en energie die de mens nodig heeft uit te zenden.
Als de zon niet precies op die juiste plaats zou staan dan zouden wij verbranden.
De dikte van de aardkost en ozonlaag, het water en stikstofkringloop op aarde, het bestaan van bergen en de beschermende aard van de lagen in de atmosfeer zijn van belang voor leven op aarde..
Het menselijk lichaam is zo perfect geschapen dat kan niet zomaar zijn ontstaan..
Een stuk vlees wat kan zien, driedimensionaal en volledige kleuren.
De miljarden cellen in het menselijk lichaam die allen een taak hebben,
Alle organen in ons lichaam hebben elk een eigen functie en we hoeven er niks voor te doen, want ons een lichaam regelt het allemaal zelf.
Wat ik ook bijzonder vind is dat elk mens van binnen precies het zelfde is, maar van buiten is elk mens uniek..
Van de miljoenen mensen op aarde zal niemand dezelfde vingerafdruk hebben..
Naast de mens heb je nog de miljoenen planten en dieren, ook uniek in ontwerp, kijk bv naar het lichaam van een insect dit is zo ingewikkeld dat geen enkel mens er ooit in is geslaagd om zijn (van god) ontwerp te evenaren.
Voor een vlieg kost het enorm veel energie om te vliegen dat is de reden waarom een vlieg een totaal andere ademhalingssysteem heeft, speciale luchtbuisjes in hun lichaam vervoeren zuurstof uit de lucht naar de cellen, de zuurstof in staat om sneller te verbranden.
Dit is slecht 1 van de wonderlijke eigenschappen van een vlieg en Allah vestigd onze aandacht op het verheven ontwerp dat zichtbaar is in de schepping van een vlieg:

O mensen, een gelijkenis word gegeven,luistert ernaar.
Voorzeker,degenen die gij in plaats van Allah aanbid,kunnen zelfs geen vlieg scheppen, al zouden zij daar allen toe samenwerken.
En indien een vlieg iets van hen zou wegnemen, zouden zij dat niet kunnen terugnemen. Zwak is zowel de zoeker als de gezochte.


Kijk naar een insect als een Bij die honing voorbrengt wat ook nog gezond is voor de mens, een koe die door het eten van gras melk maakt, planten die ongeveer 200 miljard ton zuurstof per jaar door koolstofdioxide in de lucht om te zetten in zuurstof.
Dit alles is geen toeval en kan niet zomaar zijn ontstaan....

Verder zijn er ook nog de wonderen en voorspellingen die in de koran voorkomen:

In de Koran staat dat het mannelijke en vrouwelijke geschapen is 'van een druppel zaad wanneer het uitgestoten is'. Maar tot vrij recentelijk werd er geloofd dat het geslacht van de baby werd bepaald door de cellen van de moeder. De wetenschap heeft deze informatie die in de Koran genoemd werd, in de 20ste eeuw ontdekt. Dit en nog vele andere soortgelijke details over de schepping van de mens werden in de Koran eeuwen geleden onthuld.


Terwijl er in de Koran gezegd wordt dat het voor Allah gemakkelijk is om de mens na de dood weer tot leven te brengen, worden de vingerafdrukken van de mens in het bijzonder benadrukt:

Ja, Wij zijn in staat om de toppen van zijn vingers weer volmaakt in elkaar te zetten. (Koran 75:4)

De nadruk op de vingertoppen heeft een hele speciale betekenis. Dit is zo, vanwege het feit dat de vorm en de details van elke vingerafdruk, uniek voor de betreffende persoon zijn. Iedereen die leeft of ooit in deze wereld heeft geleefd, heeft een uniek paar vingerafdrukken.
Deze eigenschap van de vingerafdrukken is pas aan het einde van de 19de eeuw ontdekt. Hiervoor beschouwde de mensen de vingerafdrukken als slechts gewone groefjes, zonder er een specifiek belang of betekenis aan te geven. Maar in de Koran verwijst Allah naar de vingerafdrukken, waar nooit iemand in die tijd op gelet had en vestigt onze aandacht op hun belang - een belang dat pas tegenwoordig begrepen wordt.


Hoe het universum is ontstaan

Het ontstaan van het universum wordt in de Koran in het volgende vers beschreven:

Hij is de Voortbrenger van de hemelen en de aarde. (Koran 6:101)

Deze informatie gegeven in de Koran, is volledig in overeenstemming met de ontdekkingen van de hedendaagse wetenschap. Zoals we al eerder gezegd hebben zijn astrofysici tegenwoordig tot de conclusie gekomen, dat het hele universum, samen met de dimensies van tijd en materie, zijn ontstaan door een grote explosie, die in een oogwenk heeft plaatsgevonden. Deze gebeurtenis staat bekend als de 'Big Bang' en bewijst dat het universum uit het niets is geschapen als het resultaat van een explosie uit één enkel punt.

Voor de tijd van de Big Bang, bestond er niet zoiets als materie. Van een toestand van niet-bestaan, waarin noch materie, noch energie en zelfs geen tijd bestond, en wat slechts metafysisch beschreven kan worden, werden materie, tijd en energie, allen in een ogenblik geschapen. Dit feit, pas onlangs ontdekt door de moderne natuurkundigen, werd ons veertienhonderd jaar geleden in de Koran verteld.

De zeeen die niet met elkaar mengen:

Eén van de eigenschappen van de zeeën welke pas onlangs ontdekt is, wordt in een Koranvers als volgt omschreven:

Hij heeft de twee zeeën losgelaten om elkaar te ontmoeten. Tussen hen is een scheiding die geen van beiden voorbij kan gaan. (Koran 55:19-20)

De eigenschap van zeeën, n.l. dat ze bij elkaar komen, zonder dat er vermenging met elkaar plaatsvindt, is pas onlangs door oceanografen ontdekt. Door de fysieke kracht, die "oppervlaktespanning" genoemd wordt, vermengen de wateren van naast elkaar liggende zeeën zich niet met elkaar. Dit wordt veroorzaakt door een verschil in dichtheid van hun wateren, de oppervlaktespanning voorkomt de menging met elkaar, net alsof er een dunne muur tussen hen is. (Davis, Richard A., Jr. 1972, Principles of oceanography, Don Mills, Ontario, Addison-Wesley publishing, p. 92-93.)

Het is interessant, dat in een tijd dat de mensen geen kennis van natuurkunde, van oppervlaktespanning of van oceanografie hadden, dit in de Koran is geopenbaard.


Rondheid van de aarde
Hij heeft de hemelen en de aarde in waarheid geschapen. Hij laat de nacht in de dag overgaan en laat de dag in de nacht overgaan. (Koran 39:5)

De woorden die in de Koran gebruikt worden om het universum te beschrijven, zijn echt opmerkelijk. In het bovenstaande vers wordt het Arabische woord Takwir gebruikt dat met "vouwen of overgaan" is vertaald. In het Nederlands betekent het: iets over een ander laten gaan, opvouwen als een kledingsstuk wat opzij wordt gelegd. (In een Arabisch woordenboek wordt dit woord gebruikt voor de actie waarin men iets om iets anders heen draait, bijvoorbeeld zoals bij een tulband gedaan wordt als die wordt opgezet.)

De informatie die in dit vers gegeven wordt over de dag en de nacht die in elkaar overgaan, bevat ook accurate informatie over de vorm van de wereld. Want dit kan alleen maar waar zijn als de aarde rond is. Dit houdt in dat in de Koran, die in de zevende eeuw geopenbaard is, al naar de rondheid van de wereld verwezen werd.

Men moet er wel bij stil staan dat in die tijd het begrip van astronomie en hoe de wereld gezien werd, anders was. Men dacht toen dat de aarde plat was en alle wetenschappelijke berekeningen en uitleg waren op dat geloof gebaseerd. Maar omdat de Koran het woord van Allah is, werden de woorden gebruikt die het geschiktst waren toen het universum beschreven werd. De Koran verkondigde deze feiten veertienhonderd jaar geleden, de feiten die wij pas in onze eeuw konden achterhalen.



Er zijn nog een tal van wetenschappelijke wonderen die in de koran staan..
Voor mij zijn dit bewijzen dat er wel een god bestaat, we zijn niet zomaar uit de lucht komen vallen en er is duidelijk een reden waarom we hier op aarde zijn, maar helaas blijven sommige mensen blind en doof zelfs met tal van bewijzen die god ons gegeven heeft.
Iedereen moet het zelf weten, maar als je eenmaal dood bent dan kun je je leven nooit meer over doen, je leeft maar 1 keer en daarom ben ik er extra zuinig op en probeer ik zoveel mogelijk volgens god regels te leven om straks inshallah in het paradijs te komen...
Je leven hier is een aantal jaar, maar je leven in het hiernamaals is voor eeuwig.....
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Welkom op FFI Esin, en bedankt voor je bijdrage.
Ik ga hem straks even rustig lezen, en er over nadenken.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Esin
Berichten: 3
Lid geworden op: vr dec 28, 2007 12:44 am

Bericht door Esin »

Ariel deze is speciaal voor jou:

De geboorte van een mens

In de Koran worden veel verschillende onderwerpen genoemd om de mensen tot het geloof uit te nodigen. Soms heeft Allah de hemelen, soms de dieren en soms de planten als bewijs aan de mens laten zien. In veel verzen worden de mensen opgeroepen om hun aandachtop hun eigen creatie te richten. Ze worden er vaak aan herinnerd hoe de mensin de wereld kwam, welke stadia deze heeft moeten doorlopen en wat zijn essentie is:

Wij schiepen jullie, waarom geloofden jullie dan niet? Vertel Mij dan over het menselijke zaad dat jullie uitstoten. Zijn jullie het die het geschapen hebben of zijn Wij de Schepper?
(Koran 56:57-59)

Het wonderbaarlijke aspect van de schepping van de mens, wordt in veel andere verzen benadrukt. Sommige stukken informatie in deze verzen, zijn zo gedetailleerd dat het onmogelijk is, voor welk levend wezen dan ook, om dat in de zevende eeuw geweten te kunnen hebben.Hier volgen er een paar:

1) De mens is niet van het gehele zaad geschapen, maar slechts van een klein gedeelte daarvan (sperma)

2) Het is de man die het geslacht van de baby bepaalt

3) Het menselijk embryo nestelt zich in de baarmoeder van de moeder als een bloedzuiger aan de baarmoeder vast

4) Het embryo ontwikkelt zich in drie donkere gebieden in de baarmoeder.

Deze bovenstaande informatie onderdelen, ging het kennisniveau van de mensen die in die tijd leefden, ver te boven. Deze werden bevestigd door de wetenschap van de twintigste eeuw. De ontdekking van deze feiten kon slechts mogelijk zijn door de in de 20e eeuw bereikte technologie. Laten we hen nu één voor één bekijken.


Een druppel zaad

Het sperma maakt een reis in het lichaam van de moeder totdat de eicel wordt bereikt. Slechts duizend van de 250 miljoen spermacellen slagen erin de eicel te bereiken. Aan het einde van deze vijf minuten durende wedstrijd, zal de eicel, ter grootte van een half korreltje zout, één zaadcel binnen laten. Dat wil zeggen dat de essentie van de man niet het hele zaad is, maar een klein gedeelte daarvan. Dit wordt in Soera al-Qiyama als volgt uitgelegd:

Denkt de mens dat hij alleen wordt gelaten. Was hij geen gemengd mannelijke afscheiding die uit werd gegoten? (Koran 75:36-37

Zoals we gezien hebben, vertelt de Koran ons dat de mens niet van het hele zaad gemaakt is, maar van een klein gedeelte daarvan. De bijzondere nadruk in deze verklaring, verkondigt een feit dat pas onlangs door de moderne wetenschap is ontdekt, en dit bewijst dat de verklaring, het woord van Allah is.

Het mengsel in het spermazaad

De vloeistof die sperma genoemd wordt en die de zaadcellen bevat, bestaat niet louter alleen uit zaadcellen. In tegendeel, het wordt gevormd uit een mengsel van verschillende vloeistoffen. Deze vloeistoffen hebben verschillende functies, zoals het bevatten van de suiker die nodig is om energie aan de zaadcellen te leveren, het neutraliseren van de zuren aan de ingang van de baarmoeder, en het vormen van een gladde omgeving zodat de zaadcellen zich gemakkelijk kunnen verplaatsen.

Interessant genoeg is het, dat dit feit dat door de moderne wetenschap ontdekt is ook genoemd wordt in de Koran als er over sperma gesproken wordt, en het sperma wordt omschreven als een gemengde vloeistof:

Waarlijk, Wij hebben de mens uit druppels van gemengd zaad geschapen zodat hij beproefd kan worden, dus maakten Wij hem horend en ziend. (Koran 76:2)

In een ander vers wordt ook naar sperma verwezen als een mengsel, en het wordt benadrukt dat de mens geschapen is van het 'extract' van dit mengsel:

Die alles wat Hij geschapen heeft goed maakt en Hij begon de schepping van de mens van klei. Toen maakte Hij hun nageslacht van een extract van uitgestoten vloeistof. (Koran 32:7-8)

Het Arabische woord 'sulala' vertaald als 'extract,' betekent het essentiële of het beste deel van iets. In beide betekenissen betekent het 'een deel van een geheel'. Dit laat zien dat de Koran het woord van Allah is, Die de schepping van de mens kent tot in het kleinste detail.


Het geslacht van de baby

Nog niet zolang geleden dacht men dat het geslacht van de baby door de cellen van de moeder bepaald werd. Of op z'n minst werd er geloofd dat het geslacht bepaald werd door de mannelijke en vrouwelijke cellen samen. Maar de Koran geeft ons heel andere informatie. Daarin staat dat de mannelijkheid of vrouwelijkheid geschapen wordt van 'een druppel sperma die uitgestoten is.'

En dat Hij in paren schept - mannelijk en vrouwelijk, van een druppel zaad wanneer het uitgestoten is; (Koran 53:45-46)

De ontwikkelingen in de genetica en in de moleculaire biologie hebben de nauwkeurigheid van de informatie die in de Koran gegeven is, wetenschappelijk bevestigd. Tegenwoordig weten we dat het geslacht bepaald wordt door de zaadcellen van de man en dat de vrouw in dit proces geen rol heeft.

Chromosomen zijn de belangrijkste elementen die het geslacht bepalen. Twee van de 46 chromosomen die de structuur van de mens bepalen, worden herkend als geslachtschromosomen.. Deze twee chromosomen worden bij de man 'XY' genoemd en bij de vrouw 'XX', want de vorm van de chromosomen lijken op deze letters.. Het Y chromosoom draagt de genen die de mannelijkheid bepalen, terwijl het X chromosoom de genen draagt die de vrouwelijkheid bepalen.

De vorming van een nieuwe mens begint met de kruiscombinatie van één van deze chromosomen, die in mannen en vrouwen in paren bestaan. Bij vrouwen zijn beide delen van de geslachtscel die zich tijdens de ovulatie splitst, dragers van het X chromosoom. De geslachtscel van de man, daar en tegen, produceert twee verschillende soorten sperma, één die X chromosomen bevat en de ander die Y chromosomen bevat. Als een X chromosoom van een vrouw samensmelt met een X chromosoom van een man dan is de baby een meisje. Als het samensmelt met een zaadcel die een Y chromosoom bevat, is de baby een jongen.
Met andere woorden, het geslacht van de baby hangt af van het soort chromosoom van de man dat met de eicel van de vrouw versmelt.

Van dit alles was niets bekend tot de ontdekking van genetica in de 20ste eeuw. Inderdaad werd er in veel culturen geloofd dat het geslacht van de baby bepaald werd door het lichaam van de vrouw. Dat is dan ook de reden waarom vrouwen er de schuld van kregen als zij van een meisje bevielen.

Veertien eeuwen voordat de menselijke genen ontdekt werden, gaf de Koran echter informatie dat dit bijgeloof ontkent en verwees naar het feit dat de oorsprong van het geslacht niet afhankelijk is van de vrouw maar afhankelijk is van het zaad dat van de man afkomstig is.




Een bloedklonter hangend in de baarmoeder
In de eerste fase van de ontwikkeling in de baarmoeder is de baby in de vorm van een zygoot, dat aan de baarmoeder hangt om zo de voeding uit het bloed van de moeder te halen. In het plaatje boven is een zygoot te zien dat op een stukje vlees lijkt. Deze vorming, die door de moderne embryologie ontdekt is, wordt wonderbaarlijk genoeg veertien honderd jaar geleden in de Koran beschreven met het woord 'alaq', dat: 'een ding dat aan een bepaalde plaats hangt' betekent, en gebruikt wordt om bloedzuigers te beschrijven die aan een lichaam hangen om bloed op te zuigen.

Als we de feiten over de vorming van de mens in de Koran blijven onderzoeken, komen we opnieuw een heel belangrijk wetenschappelijk wonder tegen.

Als het sperma van de man met de eicel van de vrouw versmelt, dan is de essentie van de toekomstige baby, gevormd. Deze ene cel, die in de biologie bekend staat als 'zygoot', zal meteen met deling beginnen en uiteindelijk een 'stuk vlees' worden dat een embryo genoemd wordt. Dit kan natuurlijk door mensen alleen maar gezien worden indien zij gebruik maken van een microscoop.

Het embryo brengt zijn ontwikkelingsperiode niet in een leegte door. Het hangt aan de baarmoeder, net als wortels die via hun uitlopers, stevig in de aarde zijn geworteld. Door deze verbinding, kan het embryo voedingstoffen, noodzakelijk voor de groei, verkrijgen uit het lichaam van de moeder.
( Moore, Keith L., E. Marshall Johnson, T.V.N. Persaud, Gerald C. Goeringer, AbdulMajeed A. Zindani en Mustafa A. Ahmed, 1992, Human Development as Described in the Qur'an and Soennah, Makkah, Commission on Scientific Signs of the Qur'an and Sunnah, p. 36)

Hier, op dit punt, is een heel belangrijk wonder van de Koran geopenbaard. Voor de verwijzing naar het embryo dat zich in de baarmoeder van de moeder ontwikkelt, gebruikt Allah het woord 'alaq' in de Koran:


Lees! In de naam van je Heer, Die (al het bestaande) heeft geschapen. De mens heeft geschapen van een bloedklonter. Lees! En je Heer is de meest Vrijgevige. (Koran 96:1-3)

De betekenis van het Arabische woord 'alaq' is: iets dat ergens aan hangt'. Het woord wordt letterlijk gebruikt om bloedzuigers te beschrijven die aan een lichaam hangen en vast klitten, om bloed op te zuigen.

Het gebruik van een zo passend woord om de ontwikkeling van een embryo in de baarmoeder te beschrijven, bewijst weer opnieuw dat de Koran het woord van Allah, de Heer der Werelden, is.
Esin
Berichten: 3
Lid geworden op: vr dec 28, 2007 12:44 am

Bericht door Esin »

Volgens mij staat het er allemaal niet zo denderend op, maar het is vrij laat dus vergeef me :lol:

Liefs Esin :wink:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Esin schreef:Volgens mij staat het er allemaal niet zo denderend op, maar het is vrij laat dus vergeef me :lol:

Liefs Esin :wink:
Het ziet er goed uit.. Maak je geen zorgen.
Dank je wel en tot ziens.

Vriendelijke groet, en veel liefs terug .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

:twisted: Daar gaan we weer ... welkom essin ... op die meer dan 117000 posting ga je genoeg info vinden die al uw geblaat tegenspreken! :)
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

sprot schreef::twisted: Daar gaan we weer ... welkom essin ... op die meer dan 117000 posting ga je genoeg info vinden die al uw geblaat tegenspreken! :)
Tja sprot... Ik heb ook even gezucht..
Daar gaan we weer. Waar doen we het voor. :smile:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nou vooruit dan maar lieve Esin. Omdat jij het bent. Je snapt wel dat ik dit niet voor iedereen doe. :lol:
Waarschijnlijk zal je niet eens lezen wat ik voor je ga schrijven, maar om nou alleen maar tegen je te zeggen dat je een beetje onzin geplakt hebt is ook weer zo onaardig.

Waar gaan we het over hebben. Eerst maar even over de zeeën die niet met elkaar mengen ?

Nou is het vervelend voor je dat de zeeën wel met elkaar vermengen. Mohammed had het dus helemaal fout.

We maken het niet te moeilijk Esin. Dat is niet nodig…
We gebruiken dus niet zoals jij pseudo wetenschap, maar we kijken even wat er in de koran staat.

Wij nemen dus twee verzen uit de koran, en wat lezen wij?

Koran 25:53. Hij is Degene die de twee zeeën naast elkaar doet stromen, de één zoet en fris van smaak, de ander zout en bitter. En Hij heeft een afscheiding tussen beiden geplaatst, en dit is als een onoverbrugbare afscheiding.

Koran 55:19. Hij heeft de twee zeeën gescheiden, die elkaar eens zullen ontmoeten.
20. Daartussen is een versperring geplaatst welke zij niet kunnen passeren
.

Lees je even mee Wat staat hier.

Hier staat dat Allah twee zeeën naast elkaar doet stromen, de één zoet en fris van smaak, de ander zout en bitter.
Hij heeft de twee zeeën gescheiden, die elkaar eens zullen ontmoeten.
Oké… dit begrijpen we. Dit was niet te moeilijk.

Nu het volgende probleem.
En Hij heeft een afscheiding tussen beiden geplaatst, en dit is als een onoverbrugbare afscheiding.
Daartussen is een versperring geplaatst welke zij niet kunnen passeren.


Als ik het goed begrijp, heeft Allah een onoverbrugbare afscheiding gemaakt tussen deze twee zeeën waardoor het onmogelijk wordt voor visjes om van de ene zee in de andere te komen. “De meeste vissen kunnen alleen maar in 1 soort water leven, Ik hoop dat we het daar over eens zullen zijn. De vissen die in een oceaan of zee zwemmen zijn zout water vissen en zwemmen van hot naar her..

Wel nu… hier is mijn brandende vraag.
Hoe komt het dat ik nog nooit gehoord hebt van een stenen, metalen of glazen muur die deze twee zeeën van elkaar scheiden. Of heeft Allah een andere manier om visjes niet van een zee naar een andere zee te laten zwemmen? Want... als Allah een onoverbrugbare afscheiding gemaakt tussen deze twee zeeën , de een zoet en de ander zout, dan moeten er dus twee soorten visjes zijn. De ene soort die in zoet water zwemt, en de ander die in zout water zwemt.
Of is er misschien een twaalf mijl zone waar vissen niet mogen zwemmen?

Ik kom uit een geslacht van vissers en zeelieden. Mijn vader had een rederij, Mijn ooms en broers hebben als kapitein alle zeeën bevaren, maar nog nooit heeft iemand mij ingelicht over deze zichtbare, of onzichtbare muur.
Heeft mijn familie tegen me gejokt, of hebben ze me dom gehouden?
Dat zou niet aardig van ze zijn.

Lieverd… 97% van al het water is zout.
3% van al het water is zoet.

Van het zoete water zit tweederde (68,7%) vast in ijskappen en gletsjers.
Een derde zit in de bodem (30,1%).
Minder dan een procent bevindt zich elders (0,9%) (bijvoorbeeld in gesteente).
En 0,3% staat in verbinding met de openlucht (oppervlaktewater: meren, moerassen en rivieren).

Het grondwater en het oppervlaktewater leveren ons drinkwater.

Als je al het water op aarde vergelijkt met een volle badkuip, dan is het zoete water waar wij over kunnen beschikken te vergelijken met één theelepeltje uit die badkuip!

Dus niks twee zeeën naast elkaar stromen, de één zoet en fris van smaak, de ander zout en bitter. Alle zeeen zijn zout. De een wat zouter dan de ander, maar ze zijn zout.
Of kan jij me vertellen waar ik die twee zeeën die naast elkaar stromen, de één zoet en fris van smaak, de ander zout en bitter kan vinden? Je zou me daar enorm mee helpen.

Zoet en zout water staan via een kringloopproces met elkaar in verband. Niks onoverbrugbare afscheiding, gewoon kringloop met verdamping en neerslag. Door verdamping ontstaat de zoute zee, vervolgens komt het verdampte water weer naar beneden in de gedaante van zoete neerslag, vormt rivieren en gaat als zoet water weer naar de zee.

Het feit dat de koran hier verkondigt dat er een zoetwatersysteem en een zoutwatersysteem naast elkaar bestaan, met een onoverbrugbare afscheiding, is het beste bewijs dat dit boek niet is geschreven door een alwetende god.


Plinius schreef: Weet je wie Plinus was?
Hij werd geboren te Como rond 23 na Chr. en kwam om het leven in de buurt van Stabiae tijdens de uitbarsting van de Vesuvius, op 24 augustus 79. Dus hij leefde lang, lang, lang voor Mohammed. Nou zie je nou wel dat er in die tijd al mensen waren met kennis van natuurkunde, enz... Het is goed dat je bij ons gekomen ben. Wij maken je wel wat wijzer hoor.. :razz:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gaius_Plin ... ndus_maior

Laten we nu maar even lezen wat Plinus ons te vertellen heeft.
OF all wonders this passeth, that certaine fresh waters hard by the sea, issue and spring forth as out of pipes: for the nature of the waters also ceaseth not from straunge and miraculous properties. Fresh waters run aloft the sea, as being no doubt the lighter: and therefore the sea water (which naturally is heavier) upholdeth and beareth up whatsoever is brought in. Yea and amongst fresh waters, some there be that flote and glide over others. As for example, in the lake Fucinus, the river that runneth into it: in Larius, Addua; in Verbanus, Ticinus; in Benacus, Mincius; in Sevinus, Ollius; in Lemanus lake, the river Rhodanus. As for this river beyond the Alpes, and the former in Italie: for many a mile as they passe, carrie forth their owne waters from thence where they abode as strangers, and none other; and the same no larger than they brought in with them. This is reported likewise of Orontes, a river in Syria, and of many others.
Snap je het een beetje? :razz:


Nou, ik hoop dat je weer wat geleerd hebt. Je moet niet alles geloven wat er in de koran staat. En voor de "wetenschap" in de koran bestaat een simpel woord: PSEUDO-WETENSCHAP.

Morgen kijken we even naar je andere wonderen.
Goed?????

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Esin schreef:Wat mij bezielt heeft om molim te worden?

Vraagt niemand zichzelf eens af waarom je hier eigenlijk op aarde bent?
Of beter gezegd hoe alles hier op aarde tot stand is gekomen en in stand blijft?

Er zijn nog een tal van wetenschappelijke wonderen die in de koran staan..


Dat jij in een almachtige Schepper gelooft is prima. Dat er een Almacht bestaat, daar ga ik ook van uit. Einde verhaal. En dat is dus een heel groot verschil met christenen die in de bijbel geloven en moslims die in de koran geloven en wekenlang slap door kunnen ouwehoeren over hoe God precies in elkaar zit. Hoe Hij denkt, hoe Hij piest en poept. Wat zijn toekomstplannen met de mensen zijn, waarom God dit, of waarom God dat doet.

Ik houd liever mijn mond dicht over God. Wat weet ik van hem? Niks toch? Of moet ik mijn inzicht ontlenen aan wat niet controleerbare wereldwezens in lang vervlogen tijden bedacht hebben?

Het is toch van een onbedachtzame verschrikkelijke hooghartigheid dat de eerste de beste mens uitleg gaat geven aan een ander mens inzake de zelfbedachte God van de mens.

Jij denkt dat er wat zinnigs in de koran staat - dat is jouw goed recht, jij gelooft daarin, dus ben je zo’n type die direct zult aannemen dat de aarde plat is, wanneer dat zo in de koran staat. GEEN TWIJFEL MOGELIJK! Maar toch kom jij met beweringen aan dat de aarde rond is volgens de koran. Je hebt hier op dit forum met specialisten te maken van de koran. Daar zul je gauw genoeg achterkomen. Voor elke denkbeeldige positieve bijdrage jouwerzijds, staan minstens twee koranteksten die het tegenovergestelde beweren.

Dat is allemaal niet zo erg, ware het niet dat de moslim helemaal doorgedraaid is en zichzelf voorbij heeft gelopen. Hij kan het niet verkroppen en accepteren dat wat van kindsaf met de religieuze paplepel is ingebracht slechts berust op een 1400-jarige achterlijkheid terug in de tijd en rammelt aan alle kanten omdat het nooit is bijgeschaafd en aangepast aan de norm van de tijd. Culturen en beschavingen dienen zich aan te passen aan de maatschappij op straffe van uitsluiting.

De mohammedaan gelooft werkelijk in zijn grenzeloze naïeviteit, dat uit de zandbak van het arabische heidense geloof van een stelletje oerprimitieve arabische barbaren er voor de almachtige Schepper plotseling reden was om vanuit dat heidenisme de enige ware wereldreligie van God te scheppen. Alsof God met een religie te koop moet lopen. Wat wil God dan verkopen via analfabete woestijn arabieren? Leg ons dat eens uit? Dat God zijn onbegrensde wijsheid aan joden en christenen - maar vooral aan joden - heeft geschonken, kan een ieder weldenkend mens best begrijpen, maar wijsheid en analfabete islam gaan echt niet samen. Of denk jij soms van wel? Heb jij alle zicht op de wereklijkheid verloren?

God bestaat (voor mij), maar ik zie dat moslims daar niets van begrepen hebben en vooral ook niets mee gedaan hebben. Dat komt omdat zij nog steeds 1400 terug, zich als aanhangsel zien van een analfabete arabische legeraanvoerder en mensenslachter op een infanterie-kameel met een loeigroot krom religieus zwaard.

Daarin geloven moslims. En daarom gaat het zo slecht met ze en zal het ook slecht met ze aflopen en is het altijd slecht met ze gegaan.

Een moslim WIL NIET LUISTEREN NAAR GOEDE RAAD en ontbeert daarmee elk inzicht in de vooruitgang van de tijd!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Er staan geen wonderen in het woestijnboek. Men kan overal in elke grote verzameling tekst naar wonderen zoeken, en vinden, als men er naar zoekt. Hoe groter de tekst, hoe groter de kans dat er iets "wonderlijks" in staat.

Persoonlijk beschouw ik Gulliver's Reizen van Swift een wonderlijker boek dan het woestijnboek. Daar staat iets in dat wel klopt: dat Mars twee satellieten heeft.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Esin schreef:Ariel deze is speciaal voor jou:

De geboorte van een mens

.
Dank je wel lieve Esin.
Misschien kan je dit even lezen en me vertellen wat ik verkeerd gezegd heb?
Help me even alsjeblieft. Haal er de fouten voor me uit.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 080#121080

Ik ben namelijk geen arts, en ik heb het vermoeden dat jij stukken intelligenter ben dan ik, want je hebt bijna een wetenschappelijk artikel over De geboorte van een mens geschreven.
Zit je op de universiteit, of ben je al afgestudeerd.

Vriendelijke groet, en alvast bedankt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Wat bezielt mensen om lid van de islam te worden?
migrantenjong schreef:Er staan geen wonderen in het woestijnboek. Men kan overal in elke grote verzameling tekst naar wonderen zoeken, en vinden, als men er naar zoekt. Hoe groter de tekst, hoe groter de kans dat er iets "wonderlijks" in staat.
Dat kan wel zijn, maar vanmiddag schrok ik mij wel effe de pokken. Was ik met mijn vrouw bij Maxis in Muiden inkopen aan het doen in de winkel van Blokker, komt plotseling, geheel onverwacht, zonder een enkele aangekondigde waarschuwing zo’n wandelende kolenkit om de hoek van het schap lopen. Jezus, ik schrok mij weer rot. En ik ben juist een type die voor niemand bang is. Mijn bloed steeg direct tot een kookpunt. Ik voelde mij helemaal warm worden.

Ik was de kluts kwijt. Ik wist niet wat ik moest doen, keek een tijd lang naar de grond en wist niet meer wie ik was en waarom ik in Blokker stond. Ik werd agressief van binnen. Ik beheerste mij en kon niks doen. Dit KAN TOCH NIET! Ik werd onzeker. Betrof het hier een vroegtijdig uit de hand gelopen uiting van carnaval, betrof het een bizarre grap om mij aan het schrikken te brengen, of was het echt zo’n religieus spook uit een van die achterlijke islamitische nog in de middeleeuwen verkerende landen?

Ik voelde mij volslagen machteloos. Ik zocht haar met mijn blikken op. Zij was een vrouw helemaal in het zwart, van onder tot boven. En het ergste van alles vond ik haar gezicht dat bedekt was met een zwarte lap zoals boeven in cowboy-films. Daar overheen haar zwarte kap zodat alleen haar reepje ogen zichtbaar bleef. Ik bleef geobsedeerd in haar buurt als aangetrokken door een magneet. Beschouw het maar als hoogtevrees met de aantrekkkingskracht om toch maar dicht tegen de rand van de afgrond te gaan staan.

Zij had mooie ogen, licht opgemaakt. Maar het viel mij wel op dat zij op mij geen oosterse indruk maakte. Ik bestudeerde haar man en haar twee kinderen. De man zag er goed uit, bepaald niet onknap. Misschien een geciviliseerde Afghaan, zoals ik ook een knap uitziende arts uit Afghanistan ken zonder baard. Ook deze man had geen baard. Hij was goed en ’duur’ gekleed. Hij droeg een ’Parka’ of hoe noem je zo’n dure jas van suede met capucion? Hun dochter zag er vlot gekleed uit, ik schat dertien jaar met een fraai opgemaakt witte hoofddoek. Toen gebeurde het. Hun zoontje van waarschijnlijk zeven jaar oud sprak zijn vader aan in perfect Nederlands. Denk nu eens even na. Zoiets is heel ongebruikelijk en heb ik nog nooit eerder zo meegemaakt. Ik dacht na - toen viel het kwartje; de vrouw was waarschijnlijk een Nederlandse vrouw! Zij keek mij ook af en toe aan omdat mijn blikken steeds in haar richting gingen en ik haar recht in haar ogen keek.

Voelt u het al aan? Een oosterse vrouw zou altijd mijn blikken ontwijken, maar zij voelde zich waarschijnlijk het grote succesnummer anno 2007. Zij liep ook niet achter haar man aan, maar bewoog zich vrij zoals een geëmancipeerde vrouw doet. Ik probeerde goed te luisteren, maar had op dat moment - verdomme wat heb ik nu spijt - geen durf om dichterbij te komen om haar te kunnen verstaan. Volgens mij - maar zeker weten doe ik het niet - sprak zij Nederlands.

Thuis gekomen was ik weer tot rust neergedaald en bedacht dat er in deze wereld allerlei gekken bestaan die niet weten hoe met hun leven op een harmonieuze wijze om te gaan. En eerlijk is eerlijk, met zo’n aanstelster heb ik minder moeite dan met een kerel met zo’n terroristenbaard en zijn vrouwelijke bijwagen in het zwart die de woestijnreligie aanhangen van de nietsnutzeggende maangod ’allah’.

Deze vrouw in Blokker heeft zich min of meer als religieuze hoer opgeworpen om hiermee een constante eigen ejaculatie teweeg te brengen voor een niet onaantrekkelijke vent die waarschijnlijk voor de rest schijt heeft aan die hele islam.

Stom! Ik had haar moeten aanspreken met: ”Mag ik u wat vragen, mevrouw?” Anders ben ik altijd wel zo vrijpostig. Maar het heeft mij zeker een uur uur gekost om van deze ongewenste confrontatie bij te komen. Ik was even mijzelf niet meer. Ik heb gelukkig een sterk hart, want anders . . .

Dat dit kabinet snel in elkaar mag storten en de PVV regeringsverantwoordelijkheid krijgt teneinde geestelijke orde op zaken te stellen om deze middeleeuwse wantoestanden voorgoed uit onze beschaving te verwijderen.

Daarom blijf ik mijn oproep herhalen om met een grote groep, verkleed als wandelende kolenkitten, te demonstreren. Eens kijken wat voor reactie daar op volgt. Ik kan mij heel makkelijk aanpassen. Door duidelijk te maken wie er nu de gek is: ik en de rest van Nederland - of - om te laten zien dat Nederland één groot carnavalsland is!

Zo, nu moet ik naar beneden want de visite is gekomen.

Tot volgend jaar, lieve vrienden van het gezonde verstand!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie