Wat bezielt mensen om zich tot islam te bekeren?

Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Islaminside,

Ga jij mij nog het bewijs geven dat Jezus niet aan het kruis is gestorven?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

Wanneer iemand overlijd zal hij niet meer terugkeren naar de aarde .
Alles zal vergaan bij de tijd .
En wanneer iedereen opgewekt word dan zullen zij kijken of zij het goede of het slechte hebben gedaan .
De mensen zullen in groepen worden verdeelt .
Niks zal stand houden behalve de heer van de troon .


Gezegend is Hij in Wiens hand het Koninkrijk is en Die macht heeft over alle dingen.
Die de dood en het leven heeft ingesteld, opdat Hij u moge beproeven wie onder u zich het beste gedraagt; en Hij is de Almachtige, de Vergevensgezinde.


En voor degenen die niet in hun Heer geloven is de straf der hel (bereid), en dit is een slechte bestemming.
Wanneer zij er in worden geworpen, zullen zij haar van woede horen zieden.
Zij zal bijna barsten van woede. Telkens als een groep er in geworpen wordt, zullen de bewakers er van (der hel) hun vragen: "Kwam er geen waarschuwer tot u?"
Zij zullen zeggen: "Zeker, de waarschuwer kwam tot ons, maar wij verwierpen hem, en zeiden: "God heeft niets geopenbaard; gij verkeert slechts in grote dwaling."
En zij zullen zeggen: "Indien wij maar geluisterd hadden en ons verstand hadden gebruikt, zouden wij ons niet onder de bewonerg van het laaiende Vuur bevinden."
Dan zullen zij hun zonden bekennen; maar de bewoners van het Vuur zijn verre (van genade).
Waarlijk, degenen die hun Heer in het verborgene vrezen, zullen vergiffenis en een grote beloning ontvangen.
Hetzij gij uw woorden verbergt of openbaar maakt, Hij weet, wat in (uw) binnenste is.
Zou Hij Die schiep niet alles weten? Hij is Aldoordringend, Alkennend.
15. Hij is het Die de aarde aan u onderworpen heeft; wandelt dus op haar paden en geniet van haar gaven. En tot Hem zal de Opstanding zijn.
Voelt gij u veilig voor Hem Die in de Hemel is, dat Hij u niet zal doen verzwelgen als de aarde plotseling begint te schudden?
Voelt gij u veilig voor Hem Die in de Hemel is, dat Hij niet tegen u een orkaan zal zenden? Dan zult gij weten, hoe (mijn) waarschuwing was.
En voorzeker loochenden zij die vóór u waren ook (de boodschap). Hoe (ernstig) was dan Mijn afkeuring!
Hebben zij de vogelen niet boven hun (hoofden) gezien, die hun vleugels uitspreiden en in- eenvouwen? Niemand behalve de Barmhartige houdt ze tegen, waarlijk, Hij ziet alle dingen.
Waar is uw leger dat u buiten God om zou kunnen helpen? De ongelovigen zijn omhuld door bedrog.
Of wie is er die voor u wil zorgen indien Hij Zijn voorziening terughoudt? Neen, zij volharden in opstandigheid en afkerigheid.
Is hij die gebogen loopt, beter geleid of hij die rechtop het rechte pad bewandelt?
Zeg: "Hij is het, Die u schiep, en u oren, ogen en hart gaf; weinig dank betuigt gij er voor."
Zeg: "Hij is het Die u vermenigvuldigt op aarde en tot Hem zult gij bijeen verzameld worden."
En zij zeggen: "Wanneer zal deze belofte vervuld worden, als gij de waarheid spreekt?"
Zeg: "De kennis daarvan ligt alleen bij God en ik ben slechts een duideliike waarschuwe

De koran is niks anders dan een vermaning voor de mens der werelden die de vermaning wil volgen , het hoeft nieit .
Aangezien iedereen de vrije keus heeft gekregen en iedereen mag doen wat hij wil .
Iedereen word daarom beoordeelt op zijn eigen daden .
Iedereen kiest zijn weg en de weg van het paradijs zijn degene die aan zijn heer onderwerpen .
Net zoals Jezus (vzmh) hij onderwerpte zich aan de wil van God .
Mohammed (Vzmh) onderwerpte zich aan de wil van God.
Mozes (vzmh) onderwerpte zich aan de wil van God .
Het zijn allemaal boodschappers allemaal waarschuwers voor de dag der beslissing en er zijn nog meer dan 100 boodschapper gestuurt in het verleden .

Bij de tijd iedereen is in verlies. Behalve degene die geloven en goed werk doen. En elkander aansporen tot de waarheid en geduld .
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

migrantenjong schreef:Islaminside,

Ga jij mij nog het bewijs geven dat Jezus niet aan het kruis is gestorven?
beste migrantenjong .
Ik weet niet of je me begrijpt.
De christenen , de bijbel , de testamtenen alles staat er onnauwkeurig in beschreven .
De Christenen twijfelen erzelf over of Jezus nou daadwerkelijk gekruizigd is .
Jezus is niet gekruizigd maar iemand die op hem leek .
En de mensen twijfelen erover maar de koran zegt de waarheid als je nauwkeurigheid volgt.

Lees eerst deze tekst uit de koran heel goed .

En Wij deden Jezus, zoon van Maria in hun voetsporen treden, vervullende, hetgeen vóór hem in de Torah was (geopenbaard), en Wij gaven hem het Evangelie, dat licht en leiding bevatte, bevestigende hetgeen daarvóór in de Torah was en een leiding en een vermaning voor de godvrezenden.
En laat de mensen van het Evangelie richten naar hetgeen Allah daarin heeft geopenbaard en wie niet richten naar hetgeen Allah heeft geopenbaard, zijn de overtreders.
En Wij hebben u het Boek (de Koran) met de waarheid geopenbaard vervullende hetgeen daarvóór in het Boek (de Bijbel) was (verkondigd) en als bewaker daarover. Richt daarom tussen hen naar hetgeen Allah heeft geopenbaard en volg hun boze neigingen niet tegen de waarheid die tot u is gekomen. Voor iedereen bepaalden Wij een wet en een weg. En indien Allah had gewild zou Hij u allen tot één volk hebben gemaakt, maar Hij wenst u te beproeven met hetgeen Hij u heeft gegeven. Wedijvert dus met elkander in goede werken. Tot Allah zult gij allen terugkeren, dan zal Hij u datgene mededelen, waarover gij van mening verschilt.
En spreek recht tussen hen naar hetgeen Allah u heeft geopenbaard en volg hun boze neigingen niet en wees op uw hoede dat zij u niet afleiden van hetgeen Allah u heeft geopenbaard. Maar indien zij zich afwenden, weet dan, dat Allah hen voor sommige hunner zonden wenst te treffen. En een groot aantal mensen is inderdaad ongehoorzaam.

En nu dit :

Hij (Jezus) zeide: "Ik ben een dienaar van Allah. Hij heeft mij het Boek gegeven en mij tot een profeet gemaakt;"
"Hij heeft mij gezegend waar ik mij ook moge bevinden; en heeft mij het gebed en het geven van aalmoezen zolang ik leef opgelegd."
"En dat ik gehoorzaam zou zijn jegens mijn moeder. Hij heeft mij noch een onderdrukker, noch een slecht mens gemaakt."
"Vrede was met mij op de dag mijner geboorte en zal met mij zijn op de dag van mijn dood en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt."
Aldus was Jezus, de zoon van Maria. En (dit is) het ware woord waaraan zij twijfelen.
Het past niet bij Allah Zich een zoon te verwekken, Heilig is Hij. Wanneer Hij een beslissing neemt, zegt Hij daartoe slechts: "Wees", en het wordt.
"Voorwaar, Allah is mijn Heer en uw Heer. Aanbidt Hem derhalve, dit is de rechte weg."
Doch (sommige) partijen verschillen (hierover) onderling van mening; maar wee de ongelovigen bij hun aanwezigheid op de grote Dag.

En dan dit :

Toen Allah zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken over datgeen waarin gij verschildet.

De mensen van het Boek vragen u een Boek uit de hemel op hen te doen nederdalen. Zij vroegen Mozes meer dan dit, zij zeiden: "Toon ons Allah openlijk." Toen trof hen de bliksem wegens hun overtreding. Daarna, hoewel duidelijke tekenen tot hen gekomen waren, namen zij toch het (gouden) kalf (ter aanbidding) aan, doch Wij vergaven hun dat. En Wij bekleedden Mozes met duidelijk gezag.
Wij verhieven de berg hoog boven hen tijdens het verbond met hen en Wij zeiden: "Gaat de poort ootmoedig binnen" en: "Overtreedt niet inzake de Sabbath". En Wij sloten met hen een vast verbond.
Om hun schending van hun verbond en de verwerping van Allah's tekenen en het ten onrechte doden van de profeten en omdat ze zeggen: "Onze harten zijn gesluierd" - neen, Allah heeft deze wegens hun ongeloof verzegeld, derhalve geloven zij slechts weinig;
Om hun ongeloof en het uiten van een kwaadaardige laster tegen Maria;
En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), - doch het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,
Integendeel, Allah verhief hem tot Zich en Allah is Almachtig, Alwijs.
Er is niemand onder de mensen van het Boek die er niet in zal geloven vََr zijn dood. En op de Dag der Opstanding zal hij (Jezus) getuige tegen hen zijn, -
En wegens de onrechtvaardigheid van de Joden en hun weerhouden van Allah's weg, verboden Wij hen de reine dingen die ben (voordien) waren toegestaan.
En om het nemen van rente, ofschoon het hun was verboden en het onrechtvaardig opslokken van 's mensen rijkdommen, hebben Wij voor degenen onder hen die niet geloven een pijnlijke straf bereid.
Maar degenen hunner, die een grondige kennis bezitten en de gelovigen, geloven in hetgeen u is geopenbaard en hetgeen vََr u werd nedergezonden; en degenen, die het gebed houden en degenen, die de Zakaat betalen en degenen, die in Allah en de laatste Dag geloven, dezen zullen Wij zeker een grote beloning geven.
Waarlijk, Wij hebben u de openbaring gezonden, zoals Wij Noach en de profeten na hem openbaring zonden en Wij gaven een openbaring aan Abraham en Ismaël en Izaنk en Jacob en de stammen; en aan Jezus, Job, Jonas, Aنron en Salomo en Wij gaven David een psalmen.
Wij zonden boodschappers, welke Wij reeds hebben genoemd en boodschappers welke Wij u niet hebben genoemd en Allah sprak openlijk tot Mozes.
oodschappers, brengende blijde tijding en waarschuwende, dat de mensen geen tegenwerping tegen Allah zullen maken nadat de boodschappers (waren gekomen). En Allah is Almachtig, Alwijs.

Toen Allah zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken over datgeen waarin gij verschildet.
Doch de ongelovigen zal Ik in deze wereld en in de volgende streng straffen en zij zullen geen helpers hebben."
De gelovigen die goede werken verrichten zal Ik volle beloning toekennen. Maar Allah heeft de onrechtvaardigen niet lief.
Dat is hetgeen Wij u van de tekenen en de wijze vermaning meedelen.
Voorzeker, het geval van Jezus is bij Allah hetzelfde als dat van Adam. Hij (Allah) schiep hem uit stof en zeide: "Wees" en hij werd.
De waarheid is van uw Heer, behoort daarom niet tot degenen, die twijfelen.
Zou men nu met u over hem (Jezus) redetwisten, nadat de kennis tot u gekomen is, zeg dan: "Kom, laat ons onze kinderen en uw kinderen en onze vrouwen en uw vrouwen en ons volk en uw volk roepen; laat ons daarna vurig bidden en de vloek van Allah roepen over degenen, die liegen."
Dit is voorzeker de ware uitleg, en er is geen God dan Allah en waarlijk, Hij is de Almachtige, de Alwijze.
Doch indien zij zich afwenden, Allah kent de onheilstichters toch goed.
Zeg: "O, mensen van het Boek, komt tot één woord, waarin wij met elkander overeenstemmen: dat wij niemand dan Allah aanbidden en dat wij niets met Hem vereenzelvigen en dat sommigen onzer geen anderen tot goden nemen, buiten Allah." Maar, als zij zich afwenden, zegt dan: "Getuigt, dat wij Moslims zijn." O, mensen van het Boek, waarom redetwist gij over Abraham, wanneer de Torah en het Evangelie eerst na hem werden geopenbaard? Wilt gij dan niet begrijpen?
Ziet, gij twist over hetgeen, waarvan gij kennis hebt. Waarom twist gij dan (eveneens) over hetgeen, waarvan gij geen kennis hebt? Allah weet en gij weet niet.
Abraham was noch een Jood, noch een Christen, maar hij was een oprecht Moslim. En hij behoorde niet tot de afgodendienaren.

Molsim betekent in het nederlands onderwerpen aan de wil van God.
Abraham was een oprechte onderwerper.
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Beste Islaminside,

Ik begrijp dat de Koran volgens u wegens het kleinere aantal aan tegenstrijdigheden een meer betrouwbare bron is.
Helaas is het zo dat een boek dat 600 jaar later is geschreven aan betrouwbaarheid verliest. Jij begrijpt waarom, hoop ik.

De geschiedschrijver Tacitus, die bekend is voor zijn nauwkeurige beschrijvingen van Rome ten tijde van het keizerrijk, schrijft in zijn Annales over de brand van Rome. Hier geeft hij de schuld aan de Christenen. Dit is wat hij schrijft:
Derhalve, om van dit bericht af te komen, gaf Nero de schuld aan en voerde hij de meest geraffineerde folteringen uit op een klasse die om hun slechtheid gehaat wordt, door het volk Christenen genoemd. Christus, waarin de naam zijn oorsprong had, leed de ultieme straf tijdens de heerschappij van Tiberius in de handen van één van onze procurators, Pontius Pilatus, en een hoogst verderfelijk bijgeloof, dat daardoor tijdelijk de kop werd ingedrukt maar dat later niet alleen in Juda weer uitbrak, de eerste bron van het kwaad, maar zelfs in Rome, waar alle dingen die afgrijselijk en schandelijk zijn uit alle hoeken van de wereld hun centrum vinden en populair worden. Zodoende werden allen die schuld bekenden gearresteerd; daarna werd, gebaseerd op hun informatie, een immense massa veroordeeld, niet zozeer vanwege de misdaad om de stad in brand te steken, maar om die van haat tegen de mensheid. Hoon van elke soort werd aan hun dood toegevoegd. Gehuld in dierenhuiden werden ze verscheurd door honden en vergingen, of ze werden aan kruisen genageld, of ze werden veroordeeld tot de vlammen en verbrandden, om als nachtelijke verlichting te dienen, nadat het daglicht was heengegaan.
Dit is een vertaling van de overeenkomstige Latijnse tekst, die ik hier niet publiceer (maar kan dit doen indien iemand vraagt).
Tacitus schrijft dat het de "ultieme straf" was, wat voor een niet-Romein de marteldood was.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Islaminside schreef:Wanneer je de kans hebt om voor eeuwig in het paradijs te verblijven, vermijd dan om voor eeuwig in de hel gestraft te worden, een plaats van totale verschroeiing en vernietiging.
Wat raar toch Moh dat maar weinig mensen zich dit realiseren.

Wat raar toch Moh dat mensen met een indrukwekkende IQ, een hoge universitaire opleiding, een super begaafde geest, de wereld vooruitgang hebben gebracht en mede helpen voortstuwen in de vaart der volkeren - dat zich daar niet één enkele moslim tussen bevond!

De wereld van het universele hoog ontwikkelde verstand moet langzamerhand toch wel ondraaglijk zijn geworden voor alle moslims wereldwijd.

Ga nou eens een paar boeken over psychologie lezen. Of nog makkelijker, ga eens op internet koekeloeren onder van alles en nog wat dat met de menselijke geest te maken heeft.

Het alleen maar angstig in een donker hoekje kruipen dat honderden miljoenen moslims in de wereld al meer dan 1400 jaar doen, omdat ze bang zijn voor de straf van de zelfbedachte god der wereldwezens, ’allah’, een god zonder naam en bedacht door een arabische legeraanvoerder die lezen noch schrijven kon. Maar wat hij wel goed kon was het grote vlijmscherpe kromme religieuze zwaard hanteren en met HEEL VEEL SUCCES. Dit heeft maar tot één ding geleid: 1400 jaar stilstand en daardoor achteruitgang vanuit de arabische religieuze zandbak van de islam.

Onze in hoog tempo vooruitsnellende beschaving heeft HET STENEN TIJDPERK al HEEEEEEL LANG GELEDEN ACHTER ZICH GELATEN.

Nu rest onze beschaving nog - als laatste opmerkelijke gebeurtenis in de menselijke geschiedenis - het ZAND TIJDPERK voorgoed vaarwel te zeggen.

Helaas betreft dit ZAND TIJDPERK uitsluitend allahtone islamitisch geöriënteerde betweters. Zij zullen zich zelf moeten leren bedruipen in hun wijsheid, want wij kunnen het niet voor ze doen. Slechts bakken met geld weggeven, dat is wat wij voor ze kunnen doen. Je geestelijk op een zelfde niveau als het Westers denken brengen, moet vanuit jezelf komen!

MISSCHIEN KAN ALLAH DE HELPEND HAND BIEDEN? BIJVOORBEELD VAN DE WAL IN DE SLOOT? SLECHTS HET WESTERS ONDERWIJS KAN DE MOSLIM VERHEFFEN BOVEN ZIJN WOESTIJN VERSTAND UIT.

Maar angst, gebaseerd op oncontroleerbare feiten, is een zeer slechte raadgever. Het veroorzaakt enorme stress waardoor een mens niet meer in staat is nog helder te kunnen denken en functioneren.

GOED en KWAAD. We kennen het allemaal. Hierin probeert de maatschappij orde op zaken te stellen. En ’allah’? Schaam je Moh! Elk sprookje loopt goed af, maar moslims - die sowieso met alles tegendraads zijn - geloven niet in sprookjes. Zij geloven in de werkelijkheid van ’allah’ die alle moslims in de wereld al sinds mensenheugnis heeft laten vallen als een baksteen. Het grootste moslimland ter wereld heeft als tweede doodsoorzaak diarree. Al jarenlang HET GROTE SUCCES VAN ALLAH!

Beste Moh, een mens die niet in sprookjes gelooft snapt niets van het werkelijke leven. De koran is helaas geen sprookje, want alles wat in dat boek staat loopt slecht af voor de islam. Het kent geen happy end, alleen maar hel en verdoemenis. Er zit niet eens een verhaal in de koran, alleen maar blah blah blah en nog eens blah blah blah. Dat is wel wat anders dan de bijbel die leest als een spannend jongensboek.

Maar gelukkig geloven al die zich christen noemende ”ongelovigen” uitsluitend in een almachtige Schepper van het onmetelijk uitgestrekte universum waarin voor die Schepper geen enkele behoefte bestaat om wraak uit te oefenen op wat hij zelf allemaal bedacht heeft.

Zij leven dan ook allemaal gelukkig zonder een enkele vrees te hebben voor wat ooit een analfabete onbelangrijke nietswaardige legeraanvoerder met een groot vlijmscherp krom religieus zwaard bedacht heeft voor zijn eigen achterban: de primitieve islam uit het grote zand tijdperk. Een totaal onbelangrijke gebeurtenis in de geschiedenis van de mensheid, ware het niet dat er prettiger dingen te bedenken zijn dan religieuze luizen in de pels van de beschaving.

Jezus, Moh! Ik wil nog steeds een lekkere kop koffie met je drinken en je gedraagt je altijd voorbeeldig op ons forum. Dat pleit voor jou als beschaafde Marokkaan. Ik trakteer!

Maar wanneer ga je nu eindelijk eens je hersenen gebruiken inzake GOD? Door dat halstarrig te weigeren en alleen maar te paste-uppen van internet op ons forum stel je Jehovah, de god van Ibrahim, keer op keer teleur. En dat houdt dan ook weer automatisch het eeuwige hellevuur voor jou in, als je begrijpt wat ik bedoel. Bedenk daarbij Moh, dat een goed gesprek met mij nooit kwaad kan. Ik ben tenslotte ook maar een sterfelijk mens net zoals jij, Moh!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

"migrantenjong"]Beste Islaminside,
Ik begrijp dat de Koran volgens u wegens het kleinere aantal aan tegenstrijdigheden een meer betrouwbare bron is.
Helaas is het zo dat een boek dat 600 jaar later is geschreven aan betrouwbaarheid verliest. Jij begrijpt waarom, hoop ik.
Beste Migrantenjong.

Nauwkeuriger gezegd. De koran bevat geen enkele tegenstrijdigheid .
God kan geen fouten maken .
De God (sbht) van Mozes , David , Jezus en Mohammed vrede en zegeningen zijn met hen kan geen fouten maken alles is met zijn kennis .

Allah heeft het in de koran vermeld :

Bekijken zij de Qoer'aan dan niet nauwkeurig? Als het van een ander dan van Allah was geweest, hadden zij daar zeker veel tegenstrijdigheden in gevonden. (De koran vers 4:82 )

En deze Qoer'aan is niet iets dat ooit gemaakt kan worden door iemand anders dan Allah, maar het is een bevestiging van (de openbaring) die hiervoor was en een volledige uitleg van het Boek waar geen twijfel in is, van de Heer van de werelden. Of zeggen zij: "Hij heeft het afgedwongen?" Zeg: "Breng dan een soera gelijk eraan en roep iedereen aan die jullie kennen, naast Allah, als jullie waarachtig zijn!" (Soera 10:37-38 )

God zegt zelfs in de koran Hij is het, Die u het Boek heeft nedergezonden; er zijn verzen in, die onoverdrachtelijk zijn, zij vormen de grondslag van het Boek, en er zijn andere (verzen), die zinnebeeldig zijn. Maar degenen in wier hart dwaling is, volgen die, welke zinnebeeldig (bedoeld) zijn en zoeken tweedracht en de verkeerde uitleg. En niemand kent de juiste uitleg dan Allah en degenen, die vast gegrondvest zijn in kennis, die zeggen: "Wij geloven er in; het geheel is van onze Heer"; en niemand trekt er lering uit, dan zij, die begrip hebben.

Als je iets niet snapt dan gaan je naar degene die gegrondvest zijn in kennis.En God zegt heel vaak in de koran niemand trekt er lering uit behalve degene die begrip ervoor hebben .
De koran is de waarheid en jezus is niet gedood .
BIj het nadereren van het Uur zal Jezus (vzmh) terugkeren naar aarde .
Hij behoort daarom tot de 10 tekenen van het naderen van het uur .
Er zal een schepsel op aarde kommen namelijk de Anti-Christ en hij zal alle mensen laten doen geloven dat hij de god is .
Jezus (vzmh) zal kommen en hij zal hem verslaan en dan zal hij het kruis breken en al djiza opheven , en dan verwijst God hem naar de berg A-toor . Waar hij met zijn volgelingen zal verblijven .
Want er is oorlog uitgebroken .Allah zal een aangename wind sturen die alle levens zal wegnemen . Op die dag zal er op de buizin worden gebracht en iedereen zal het leven verlaten en waneer weer op de buizin word geblaast zal iedereen leven . Dat is de dag der beslissing .
Die dag heb je niks te willen behalve wat Allah wil de heer der werelden.

Met vriendelijke groeten ,

Met vriendelijke groeten.
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

migrantenjong schreef:Beste Islaminside,

Ik begrijp dat de Koran volgens u wegens het kleinere aantal .
Je mag gerust jij zeggen ik ben nog maar 19 :razz:
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

Wat raar toch Moh dat maar weinig mensen zich dit realiseren.
Beste Hans weet je wat mensen zich realiseren geld , vrouwen , werk , onderdak , nu , nu en nu .
Mensen zijn zodanig door het dagelijks leven geabsorbeerd, dat zij zich de wonderbaarlijke toestanden waar hun leven op is gebaseerd niet kunnen realiseren. Voor mensen van begrip echter, betekent het feit, dat de aarde met een snelheid van 1670 kilometer per uur om zijn eigen as draait heel wat. Dat bovendien deze bol begunstigd is met nauwkeurige evenwichten om het leven mogelijk te maken, duidt aan dat dit perfecte systeem het product is van een DUIDELIJKE daad van creatie, de schepping van ALLAH DE ALMACHTIGE. Doe dus niet alsof je dit feit waaraan wij je herinneren niet begrijpt en wees je Schepper dankbaar dat Hij jou gecreëerd heeft en je een ziel heeft gegeven.
Als ik jou zou vertellen bijv, dat over meschien 100 jaar nederland helemaal onderwater is zou dat realiseren.
De meeste mensen niet nu , nu en nu .
Wij moslims hebben geen wettenschap nodig .
Ook al staat de koran vol van natuurkunde , scheikunde etc.
De profeet heeft ons gewaarschuwd . Hij zij volg het wereldse leven niet dat is slechts bedrog . Maar de meeste mensen realiseren dat niet .
Ze eten , drinken , genieten , gaan uit , doen van alles en nog wat .
Maar ze realiseren niet waarmee ze bezig zijn .
Het is steeds ik wil dat ik wil zus ik wil zo .
Maar later bijvoorbeeld met de WAO wat afgeschaft word.
En dat je zelf je pensioen moet opbouwen en ervoor moet werken .
Anders heb je niks of niet genoeg als je niet goed gespaard hebt .
Men realiseert het namelijk pas wanneer het gebeurt .
O''sit had ik het toch maar zo gedaan .
Maar dan is het telaat .
Allah de heer der werelden geeft mensen kansen .
Elke dag is een kans , elke minuut is een kans elke seconden is een kans om in god te geloven .
Ik geloof in Allah omdat als ik naar de zon kijk in de zomer of naar de maan kijk in de nacht terug denk aan de schepping .
ALs ik de koran lees dan huil ik , ik krijg tranen omdat ik weet dat het de waarheid is . Klinkt raar maar het is de waarheid .
Ik denk aan later en niet aan nu en niet aan geld en vrouwen .
Voor mij is Allah alles wat ik heb , hij is mijn leven .
De meeste mensen van nu volgen hun lusten en begeertes voor ons moslims is dat verboden gemaakt .
Wij hebben niks geleverd met technologie of met fabrieken .
Die vervuilen alleen het milieu , want daar zijn jullie heel goed in .
Door auto's , fabrieken , koolstofdioxie , parfums, spuitbussen , gas enzoort word de natuur afgemaakt . Je hebt een voordeel maar zeker nu een nadeel . En die vooral in de toekomst en grotere rol gaan spelen .
Maar men realiseert dat niet .
De noordpool smelt het word warmer op aarde , 380 graden kan je dat voorstellen . NEE dat realiseer je zeker niet .
De waarheid is hard beste Hans maar mensen hebben jaloerzie , haat en afgunst .
Jullie hebben perfecte bommen en tanks gemaakt waarbij jullie de mensheid verwoesten .
Jullie hebben perfecte computers gemaakt waar jullie , je tijd aan besteden . Wat ik wil is deze computer weggooien .
Maar mijn contract duurt nog een paar maanden .
Computer , televisie is allemaal tijdverdrijf allemaal verleiding .
Ik ga beter bidden , boeken lezen en praten met mensen .
Deze computer verpest je leven , je ogen en je hersens .
Net zoals televisie op het begin is het leuk maar naar al wat er in de hemelen en op aarde is komt en einde .
Keer je af van de maatschappij nee ik keer me toe naar de islam .
Ik weet zelf niet waarom kijk alleen maar een groot voorbeeld, Ariel .
Ze haat moslims , ze haat de koran en de profeet vanwege het feit dat ze er niks aan tegen kan doen .
Ze kent de waarheid al lang al voor dat wij hier begonnen te discussieren.
Ik zweer bij Allaah! Het is geen armoede wat ik voor jullie vrees. Echter, wat ik het meest vrees voor jullie, is dat de genoegens van deze wereld aan jullie gepresenteerd worden, zoals zij gepresenteerd werden aan zij die voor jullie waren. En jullie zullen elkaar ervoor beconcurreren, zoals zij elkaar beconcurrerden. En het zal jullie verwoesten, zoals het hen verwoestte. Dus toen het merendeel van de mensen ten prooi viel aan deze beide kwaden, begonnen ze de banden met elkaar te verbreken en ze begonnen elkaar te haten. Dit kwam nadat ze broeders waren geweest, die elkaar steunden en liefhadden. Het kwaad van begeertes werd normaal en geaccepteerd door het merendeel van de mensheid. Het test de mensen in het wereldse leven met zijn genoegens. Dit wereldse leven met zijn genoegens is het doel van streven geworden voor vele mensen. Mensen zoeken naar de genoegens van het wereldse leven en houden ervan, en vanwege deze begeertes haten ze elkaar, bestrijden ze elkaar en houden ze van elkaar. Hiervoor willen zij soms zelfs familiebanden verbreken en verspillen zij elkaars bloed. En omwille van hun begeertes zijn zij ongehoorzaam aan Allaah (swt).
In de islam is het verboden om te roddelen .
In de islam is het verboden om te liegen .
In de islam is het verboden om valse getuigenis afteleggen .
In de islam is het verboden om te stelen .
In de islam is het verboden om te moorden .
In de islam is het verboden om overspel te plegen .
In de islam is het verboden om dieren te eten die zich voeden met onreinheden en viezigheden .
In de islam is het verboden om te bedriegen .
In de islam is het verboden om te discrimineren vanwege huisdkleur , maatschappelijke positie en geldvermogen.
In de islam is het verboden om in horoscoopen, magie te gelovenn .
In de islam is het verboden om een dier te slachten terwijl de ander toekkijkt .
In de islam is het verboden om alcohol te drinken waarbij de mensen tot onnadenkenheid gaan en worden verleid en niet meer goed funcioneren .
In de islam is het verboden om te verkrachten .
In de islam is het verboden om je ouders slecht te behandelen .
In de islam is het verboden om je slecht te gedragen .
in de islam is het verboden om de tijd te vervloeken .
In de islam is het verboden om te geloven in waarzeggers .
De islam verbied elke vorm van bijgeloof .
De islam verbied om een kniebuiging te verichten aan en ander dan allah.
De islam verbied het om met mensen te gaan zittin de het geloof bespotten .
De islam verbied het om elkaar te vervloeken .
De islam verbied het om zich meer te belasten dan normaal .
Een moslim leeft in de naam van god . Bismillah .
In de naam van god zit ik . In de naam van god eet ik .
In de naam van god loop ik naar binnen . In de naam van god rij ik .
In de naam van god bid ik . In de naam van god sta ik op .
Wij leven voor Allah , voor het paradijs en het uur .
En ongelovige of en ander die iets anders volgt dan de islam realiseert dit niet . Maar wij wel .
Wij hebben de koran een Arabisch boek waar nieman tegenop kan .
En boek vol van geschiedenis , wetenschap . En boek waarover in het verleden het heden en de toekomst word gesproken .
En boek dat een richtsnoer is en weg die wij volgen .
Als wij onszelf kunnen voeden met de levensonderhoud die god ons gegeven heeft dan zij wij tevreden .
Het luxe hoeven wij niet wij willen niet de weg kwijt raken .
En dingen gaan doen waarbij wij geen nut hebben . Wat slechts tijdverdrijf is . WIj willen goede daden sparen wij willen mensen helpen.
Wij willen de mensen redden van iets wat jij niet realiseert .
Iets wat niemand zich kan voorstellen . Iets waarvan alleen Allah weet van heeft . De islam bracht de eenheid en grootheid van god .
Dat hij genaddevol en barmhartig is . En heer waarbij je toenadering zoekt en Allah voor iedereen rijk of arm . zwart of wit .
geletterd of ongeletterd . Allah (sbht) heeft ons teveel bewezen .
Wij willen de weg niet kwijtraken je koopt en mobiel opeens valt hij .
Bam stuk op de grond of je botst met je auto tegen paal gedenk , deuk .
Niks blijft bestaan behalve hetgeen wat jij niet realiseert .
Het geen waarover jij niet nadenkt .
En dat is de dood .
Iets wat onvermijdelijk is .
Iets waarover Allah (sbht) jou waarschuwt .
Want hij geeft ons tijd de een meer dan de ander maar iedereen heeft zijn vastgestelde tijd .
Als die tijd is aangebroken dan pas kan jij en ik het realiseren .
Ik weet nu al dat het de waarheid is en jij twijfelt .
met je ja maar want ja maar is nee want.
ALs men moet je nooit een mening geven over iets als je het niet eerst bestudeert hebt .
Je moet het open en eerlijk bestuderen dan zal je zien wat ik bedoel .
Een ware Moslim beveelt het goede en verbiedt het slechte. Hij waarschuwt de mensen vanuit een diep bezorgdheid voor shirk(velengodendom), nieuwigheden (bida’), wegen van misleiding, en van afsplitsing,

“En laat er uit jullie een groep voortkomen die uitnodigt tot het goede en oproept tot deugdelijkheden en (die) het verwerpelijke verbiedt, en zij zijn degenen die de welslagenden zijn.” (Soerah ali-Imran: 104 )

Een ware Moslim zoekt altijd Allah’s vergeving, heeft oprechte tawbah (berouw), herinnert zich Allah en haast zich om rechtschapen daden te doen om zo zijn eigen-ik te reinigen. Hij streeft er dus naar de volgende aya te volgen:

“Zeker, hij die zijn (eigen-ik) loutert zal welslagen.”
(Soerah ash-Shams: 8

Een ware Moslim aanbidt Allah vanuit een samengaan van angst, hoop en houden van. Allah zegt:

“Roep Hem aan met vrees en hoop.” (Soerah al-Araf: 56)

En Hij zegt: “En er zijn er onder de mensen die naast Allah deelgenoten toekennen, die zij liefhebben met de liefde als (die) voor Allah. Maar degenen die geloven zijn sterker in liefde voor Allah…” (Soerah al-Baqarah: 165

Hier gaat het vooral om de christen die Jezus als god of zoon van god hebben genomen .
En zij zeggen wij houden van jezus.
jezus (vzmh) is slechts een boodschapper van god en een uitverkorene .
Je moet juist van god houden hij is degene die jou alles geschonken heeft en jezus heeft het licht van god naar ons gebracht .
Maar de mensen zijn verdwaalt ze hebben hun priesters en geschiendenis leraren boven god verkozen zij zijn dwalenden en hun verblijfplaats is de hel .

Allah(sbht) weet wie er geloven en wie deelgenoten nemen en Ik waarschuw je voor nieuwigheden (in de religie), en elke nieuwigheid is een innovatie en ieder innovatie behoort tot dwaling, en elke dwaling is in de hel.(An Nisaa’ee)

http://www.youtube.com/watch?v=IN4lFNbA ... ed&search=
Wat raar toch Moh dat mensen met een indrukwekkende IQ, een hoge universitaire opleiding, een super begaafde geest, de wereld vooruitgang hebben gebracht en mede helpen voortstuwen in de vaart der volkeren - dat zich daar niet één enkele moslim tussen bevond!
De voortgang van het vernietigen van de mensheid de natuur en aarde bedoel je zeker .
En dit draait allemaal om concurrentie , ik wel en jij niet .
Wij moslims denken hier niet over na wij bidden tot Allah (sbht).
Kijk allemaal maar naar Mekka , miljoenen mensen dagelijks .
Moskee's massalah overvol . Die mensen werken , werken , werken .
En uiteindelijk niks , stress , ze worden ouder en krijgen depressie .
Nee wij leven , wij voelen het leven in onze hart kloppen .
Onze hart klopt wanneer wij naar de moskee lopen met de intentie om voor Allah (sbht) te bidden voor dit alles wat hij ons geschonken heeft .
En wat hij de almachtige voor ons beloofd heeft .
Wij voelen geen jaloerzie wij voelgen geen afgunst en haat .
Maar dan heb ik het over de gerredde sekte in de islam .
Degene die zich vastklampen aan de koran en de suna en zj die zich volledig van hun eigen stammen en familiegewoontes en tradities terugtrekken. Zij die hun land en hun verblijfplaatsen verlaten voor Jihaad ( tegen de vijanden van Allah strijden).
Dit is de geredde groep degene die de koran en suna volgen en van alles terug trekken .
En de beste terug keer is bij god niet bij je pensoen of wat dan ook maar bij Allah de heer der werelden .

De wereld van het universele hoog ontwikkelde verstand moet langzamerhand toch wel ondraaglijk zijn geworden voor alle moslims wereldwijd.

Nee' hoor . Voor moslims niet voor de echte moslims niet .
Voor de anderen wel maar voor de moslims niet .
De koran is genoeg . En de islam heeft teveel bewezen voor de mensheid alleen uit afgunst en jaloerzie ontkennen ze het .
Ga nou eens een paar boeken over psychologie lezen. Of nog makkelijker, ga eens op internet koekeloeren onder van alles en nog wat dat met de menselijke geest te maken heeft
.

Heb ik gedaan het antwoord is de islam .
Vooral als je kijkt naar Ahmed deedat of Zakir Niak massalah .
Hoe zie iedereen weerleggen en tegenspreken .
ik leg elke dag versteld .

De rest is niet de moeite waard om te andwoorden .
Het zijn namelijk allemaal valse verlangens , sorry maar de waarheid is hard , Ik heb hetgeen wat ik voormezelf wens ook wens voor de ander .
Laatst gewijzigd door Islaminside op ma dec 24, 2007 12:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Islaminside schreef:De koran bevat geen enkele tegenstrijdigheid.
Ahum...

WIE WAS DE EERSTE MOSLIM?
Mohammed (soera 6:14, 6:163, 39:12), Mozes (7:143), enkele Egyptenaren (26:51), Abraham (3:67), Abraham en Jacob (2:132) of Adam die onderwezen werd door Allah zelf (2:37)?

KAN ALLAH GEZIEN WORDEN EN ZAG MOHAMMED ZIJN HEER?
Ja (soera 53:1-18). Nee (soera 6:102-103, 42:51).

WELK VOEDSEL IN DE HEL?
Zij zullen geen voedsel krijgen, behalve van doornen (soera 88:6), of spoelsel van wonden (69:36) of zullen ze eten van de boom van Zaqqoem (cactus) (37:62)? Drie verschillende antwoorden.

EEN CHRISTELIJKE VROUW TROUWEN, NIET GEOORLOOFD OF TOCH WEL?
De koran verbiedt het huwelijk met afgodendienaressen (soera 2:221) en noemt christenen ongelovigen en afgodendienaars (9:28-33). Toch wordt het moslims toegestaan christelijke vrouwen te trouwen (soera 5:5).

ZAL ALLAH DE GOEDE DADEN VAN ONGELOVIGEN BELONEN?
Soera 9:17 en 9:69 zeggen duidelijk nee. Echter soera 2:62 belooft de christenen beloning voor hun goede daden. Maar soera 9:28-33, 5:17, 5:72-73 noemt christenen afgodendienaars en ongelovigen en soera 9:17 maakt duidelijk dat die geen beloning zullen krijgen.

ALLAH KAN NIET REKENEN !
Het komt niet uit! Soera 4:11-12 en 4:176 bevat de uiteenzetting van het koranische erfrecht. Als een man sterft en drie dochters, zijn beide ouders en zijn vrouw achterlaat dan erven zij respectievelijk 2/3 deel voor de drie dochters samen, 1/3 voor de ouders samen (beide volgens vers 4:11) en 1/8 voor zijn vrouw (4:12). Dit is samen meer dan de nalatenschap in zijn geheel. Een ander voorbeeld is dat wanneer een man alleen zijn moeder, zijn vrouw en twee zusters achterlaat, zij 1/3 (moeder, 4:11), 1/4 (vrouw, 4:12) en 2/3 (de twee zusters, 4:176) deel zouden erven. Dit zou samen uitkomen op 15/12 van het beschikbare bezit.

MARIA EN DE ENGEL(EN)
In de beschrijving van de annunciatie zegt de koran dat Maria door één engel bezocht werd (soera 19:17-21), terwijl in soera 3:42 en 45 verscheidene engelen betrokken zijn bij de aankondiging van Jezus’ontvangenis.

ALLAH’S DAG
Hoe lang is een ‘dag’ bij Allah? Soera 22:47 en 32:5 zeggen dat Allah’s dag gelijk is aan duizend jaar, maar volgens soera 70:4 is een dag vijftigduizend jaar lang.

AAN WIE VALT DE MENSELIJK ZIEL TOE?
Verschillende passages geven tegenstrijdige lezingen over de vraag wie de ziel van de mens wegneemt bij de dood. Volgens de koran is het de Engel des doods (soera 32:11), engelen in het algemeen (soera 47:27) of Allah (soera 39:42).

HOEVEEL DAGEN HAD ALLAH NODIG OM HET VOLK VAN AAD TE VERNIETIGEN?
Eén dag (soera 54:19), verscheidene dagen (41:16), zeven nachten en acht dagen (69:6-7).

DE SCHEPPINGSDAGEN
Hoe lang deed Allah over de schepping van de aarde? Volgens soera 7:54, 10:3, 11:7, 25:59, 50:38 en 57:4 waren er voor de schepping zes dagen nodig, terwijl in 41:9-12 het scheppingsverhaal acht dagen beslaat.

WAT IS OUDER, DE HEMEL OF DE AARDE?
Welke van beide werd het eerst geschapen? Soera 2:29 zegt duidelijk dat Allah eerst de aarde en toen de hemel schiep (ook 41:9-12), maar soera 79:27-30 keert die volgorde om.

WAARVAN WERD DE MENS GEMAAKT?
De antwoorden variëren van een bloedklomp (soera 96:1-2), water (21:30, 25:54), klei uit zwarte modder (15:26), klei (32:7, 38:71, 55:14), stof (3:59, 30:20, 35:11), niets (19:67) en aarde (11:61) tot een levenskiem (16:4 en 75:37).

WEL VOORSPRAAK OF GEEN VOORSPRAAK? DAT BLIJFT DE GROTE VRAAG.
De koran produceert tegenstrijdige uitspraken of op de dag des oordeels voorspraak mogelijk is. Nee (soera 2:122-123, 2:254, 6:51, 82:18-19, enz.). Ja (soera 20:109, 34:23, 43:86, 53:26, enz.).

IS ALLAH DICHTBIJ OF HEEL VER WEG?
Allah is dichterbij dan een halsader (soera 50:16). Hij zit ook op zijn troon (57:4), die op het water is (11:7) en tegelijkertijd is Hij ver weg. Hoe ver is ver weg? Ook dat is onduidelijk. Volgens soera 32.5 duurt het 1.000 jaar om bij Hem te komen. Soera 70:4 houdt het echter op 50.000 jaar.

DE OORZAAK VAN HET KWAAD?
Komt het kwaad in ons leven van Satan (soera 38:41), van onszelf (4:79) of Allah (4:78)?

ROEPT ALLAH OP TOT HET DOEN VAN KWAAD?
Nee (soera 7:28, 16:90). Ja, “O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten” (soera 8:65), “slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af” (soera 8:12) en de vele andere “dood ze” en “bestrijd ze” teksten (o.a. soera 9:5, 9:29).

ZAL MEN ELKAAR ONDERVRAGEN IN HET HIERNAMAALS?
“Noch zal de één naar de ander vragen” (soera 23:101). “En zij zullen zich vragend tot elkander wenden” (52:25). “Sommigen hunner zullen zich tot anderen wenden, elkander wederkerig ondervragend” (37:27).

ZIJN ENGELEN BESCHERMERS?
“Buiten Allah is er geen beschermer of helper voor u” (soera 2:107, 29:22). Maar in andere soera’s worden engelen beschreven als bewakers (soera 13:11, 50:17-18, 82:10). En in soera 41:31 zeggen de engelen zelf: “wij zijn uw vrienden in dit leven en in het Hiernamaals”.

IS IEDEREEN GEHOORZAAM AAN ALLAH?
Dit wordt beweerd in soera 30:26 maar vele andere verzen spreken van de trotse ongehoorzaamheid van Satan [7:11, 15:28-31, 17:61, 20:116, 38:74, 18:50] en over veel verschillende mensen die zijn orders en zijn openbaringen verwerpen.

IS AFGODERIJ EEN ONVERGEEFLIJKE ZONDE?
Vergeeft Allah shirk (afgoderij) ooit? De koran is niet in staat daar duidelijkheid over te verschaffen. De zonde wordt aangemerkt als onvergeeflijk in soera 4:48 en 4:116, maar als vergeeflijk in soera 4:153 en 25:68-71. Abraham beging deze zonde van polytheïsme door de maan, zon en sterren te aanbidden (soera 6:76-78) en zag daarna zijn dwaling in. Toch geloven moslims dat alle profeten volkomen zonder zonde zijn. Als klap op de vuurpijl kunnen we nog lezen: “voorzeker Allah vergeeft alle zonden” (soera 39:53).

WANNEER HAD HET VOLK BEROUW OVER HET AANBIDDEN VAN HET GOUDEN KALF?
Voordat Mozes terugkwam (soera 7:149-150). Nadat Mozes terugkwam (soera 20:91).

WAS AARON MEDESCHULDIG?
Nee (soera 20:85:90). Ja (soera 20:92, 7:151).

WERD JONA OP EEN KAAL STUK STRAND GEWORPEN OF NIET?
“Wij wierpen hem op een kaal strand terwijl hij ziek was” (soera 37:145). “Als een gunst van zijn Heer hem niet had bereikt dan zou hij zeker op een dorre kust geworpen zijn, terwijl hij vernederd werd” (68:49).

KAN HET LASTEREN VAN KUISE VROUWEN WORDEN VERGEVEN?
Ja (soera 24:5). Nee (24:23).

HOE ONTVANGEN WIJ HET BOEK OP DE DAG DES OORDEELS?
Op de dag des oordeels ontvangen de verdoemde mensen het boek (met hun slechte daden): achter hun rug (soera 84:10), of in hun linkerhand (soera 69:25).
”Maar hij, wie het boek achter zijn rug wordt gegeven, Hij zal vernietiging wensen En een laaiend Vuur ingaan” (soera 84:10-12). Nog afgezien van de betrokkene zelf zal van het boek niet veel meer overblijven.

WIE BRACHT ALLAH’S OPENBARING OVER NAAR MOHAMMED?
De engel Gabriël (soera 2:97) of de Heilige Geest (soera 16:102)?

HET VERHAAL VAN LOT
Lot spreekt zijn volk bestraffend toe over hun gruweldaden. De koran bericht ons dat het volk slechts één antwoord gaf, we zien echter twee verschillende antwoorden. “Het antwoord van zijn volk was slechts: "Verdrijft hen uit uw stad, want zij zijn mannen die zich rein willen houden." (soera 7:82, 27:56). “Maar het antwoord van zijn volk was niet anders dan dat zij zeiden: "Breng de straf van Allah over ons als gij de waarheid spreekt." (soera 29:29).

VERNIETIGDE ABRAHAM DE AFGODEN?
De passages over Abraham en zijn conflict met zijn volk over hun afgoden in soera’s 19:41-49, 6:74-83 verschillen nogal van soera 21:51-59. In soera 21 spreekt Abraham zijn vader en zijn volk bestraffend toe en vernietigt zelfs hun afgoden. Echter in soera 19 houdt Abraham zich koest nadat zijn vader hem bedreigt vanwege Abrahams openlijke afkeer van de afgoden. En niet alleen houdt hij zich gedeisd, het lijkt er op dat hij niet meer terug zal keren (“hij had zich van hen losgemaakt” (vers 49)).
Soera 6 waarin Abraham eerst een ster, de maan en de zon aanbad en daarna zijn dwaling inzag, verschilt ook met de andere twee.

IS DE ZOON VAN NOACH VERDRONKEN?
Volgens soera 21:76 en 37:75-77 overleefden Noach en zijn hele familie de zondvloed, maar soera 11:42-43 zegt dat één van Noachs zoons is verdronken.

WERD NOACH VERDREVEN?
“Vóór hen verloochende het volk van Noach, zij verloochenden Onze dienaar en zeiden: "Een waanzinnige." En hij werd verdreven.” (soera 54:9).
”En hij was de ark aan het bouwen en steeds wanneer de leiders van zijn volk hem voorbijgingen, bespotten zij hem.” (soera 11:38).
Nogal wonderlijk. Als Noach verdreven werd, hoe konden de mensen hem dan bespotten en hoe kon hij dan zijn ark afbouwen, die neem je niet even onder je arm mee?

WERDEN DE TOVENAARS VAN DE FARAO GELOVIG IN DE GOD VAN MOZES?
Ja (soera 7:103-126, 20:56-73, 26:29-51). Nee (soera 10:83).

FARAO’S BEROUW MET DE DOOD VOOR OGEN?
Volgens soera 10:90-92 had de farao met de dood voor ogen berouw en werd zodoende gered. Maar volgens soera 4:18 is dat niet mogelijk: “Er is geen (aanvaarding van) berouw voor degene, die kwaad doet, totdat de dood hem in het gezicht staart en hij zegt: 'Ik heb berouw;' noch voor degenen die als ongelovigen sterven. Dezen zijn het, voor wie Wij een pijnlijke straf hebben bereid.

KAN HET WOORD VAN ALLAH VERANDERD WORDEN (ABROGATIE)?
NEE:
“En het woord van uw Heer is in waarheid en rechtvaardigheid vervuld. Niemand kan Zijn woorden veranderen” (soera 6:115).
“Er is niemand die de woorden van Allah kan veranderen” (soera 6:34 en 18:27).
“De woorden van Allah kennen geen verandering” (10:64).
JA:
“Welk teken [of vers] Wij ook opheffen of doen vergeten, daarvoor brengen Wij betere of daaraan gelijke. Weet gij niet, dat Allah macht heeft over alle dingen?” (soera 2:106).
“Allah doet te niet [dat is: abrogeert] wat Hij wil en bevestigt wat Hij wil en bij Hem is de oorsprong van het Boek.” (soera 13:39).
“En als Wij wilden, zouden Wij hetgeen Wij u hebben geopenbaard zeker weg kunnen nemen...” (soera 17:86).
”En wanneer Wij het ene teken [of vers] in plaats van het andere brengen - en Allah weet het beste wat Hij openbaart - zeggen zij: “Gij verzint slechts.” (soera 16:101).
“Nimmer zonden Wij een boodschapper of een profeet vóór u of, wanneer hij (zijn boodschap) verkondigde, kwam de duivel ertussen. Doch Allah doet hetgeen Satan inblaast te niet [dat is: abrogeert]. Dan bevestigt Allah Zijn woorden...” (soera 22:52).

ALLAH LEIDT ONS NAAR DE WAARHEID OF TOCH NIET?
"Allah is het, Die tot de waarheid leidt. Is daarom Hij, Die tot de waarheid leidt waardiger om te worden gevolgd …” (soera 10:35). Maar welke waarde moeten we daaraan hechten als we daarnaast lezen: “Dan laat Allah dwalen wie Hij wil en leidt wie Hij wil” (soera 14:4). Hoe kan een moslim nog zeker weten dat hij het rechte pad bewandelt en niet door Allah’s wil aan het dwalen is?

STRAF VOOR OVERSPEL
De straf voor overspel in soera 24:2 is honderd zweepslagen voor zowel de man als de vrouw. In soera 4:15 is de straf levenslang huisarrest voor de vrouw, maar voor de man die berouw heeft en het goedmaakt, is er geen straf.

WIE DRAAGT DE GEVOLGEN VAN ZONDE?
Zie de verschillen. Alleen de eigen last dragen:
“Degene die de rechte weg volgt, volgt deze slechts voor zijn eigen heil en hij die dwaalt, dwaalt alleen tegen zichzelf. En geen lastdrager zal de last dragen van een ander.” (soera 17:15)
”Dat geen drager van last de last van een ander zal dragen” (soera 53:38)
Wel de last van een ander dragen:
“Voorzeker zij zullen hun eigen last dragen en andere last buiten hun eigen last. En waarlijk zij zullen op de Dag der Opstanding worden ondervraagd over hetgeen zij plachten te verzinnen.” (soera 29:13).
”Dat zij op de Dag der Opstanding hun last ten volle mogen dragen en een gedeelte der last van degenen die zij zonder kennis doen dwalen. Ziet! slecht is hetgeen zij dragen.” (soera 16:25).
“En behoedt u voor het onheil, dat niet alleen degenen, die onder u kwaad doen zal treffen. En weet, dat Allah streng is in het straffen.” (soera 8:25).

CHRISTENEN IN HET PARADIJS OF IN DE HEL?
De eeuwige bestemming van de christenen is onduidelijk. Soera 2:62 en soera 5:69 leren dat de christenen het paradijs zullen binnengaan, maar volgens soera 5:72 en 3:85 gaan ze naar de hel.

FARAO VERDRONKEN OF GERED?
De koran is onduidelijk over het lot van de farao die Mozes achtervolgde. Volgens soera 10:92 overleefde hij de strijd, maar drie andere teksten zeggen dat hij verdronk (soera 28:40, 17:103, 43:55).

WIJN
Grote tegenstrijdigheden in de koran over wijn.
Alleen gebed en bedwelming mogen niet samengaan, maar verder geen verbod: “O, gij die gelooft, komt niet tot het gebed als gij bedwelmd zijt; totdat gij weet wat gij zegt” (soera 4:43).
Allerminst een verbod, maar een lofrede op de voortbrengsels van Gods schepping: “En van de vrucht der dadelpalmen en druiven maakt gij een bedwelmende drank en een goed voedsel.” (soera 16:67).
Soera 2:219 zegt over wijn en kansspel: “In beide is groot nadeel en ook enig voordeel voor de mensen, maar het nadeel is groter dan het voordeel."
Soera 5:90: “O gij die gelooft, wijn en het hazardspel en afgoden en toverpijlen zijn niet anders dan gruwelen, door Satan gewrocht. Vermijdt ze dus”.
Wijn een gruwel van Satan? Maar daarnaast, hoe verbazingwekkend, vernemen we in soera 47:15 en ook in 83:25 dat er stromen wijn vloeien in het paradijs. Hoe is dat nou mogelijk? Hoe komen Satans gruwelen in het paradijs?

DJINNS EN MENSEN GESCHAPEN VOOR AANBIDDING OF VOOR DE HEL?
”En ik heb de djinn en de mensen slechts tot Mijn aanbidding geschapen” (soera 51:56). “Wij hebben menige djinn en mens geschapen wier einde de hel zal zijn.” (soera 7:179). De Engelse en ook de Kramers vertaling stellen het veel scherper: “En voor het hellevuur hebben Wij geschapen velen van de djinns en mensen”.

MOSLIMS IN DE HEL EN VERNEDERD?
Zou Allah zijn eigen dienaren naar de hel sturen? Volgens soera 19:71 gaat elke moslim (voor enige tijd) naar de hel. Terwijl Allah op de dag des oordeels de profeet en zijn gelovigen niet zal vernederen (soera 66:8), stelt soera 3:192 dat een ieder die naar de hel gaat daarmee vernederd is.

KAN IEMAND EEN ZOON KRIJGEN ZONDER PARTNER?
“Hoe kan Hij (Allah) een zoon hebben, wanneer Hij geen gemalin heeft?” (soera 6:101), maar Maria kan wel een zoon hebben zonder partner, want dat is gemakkelijk voor Allah (soera 19:21).

KAN ALLAH EEN ZOON HEBBEN?
Soera 39:4 bevestigt het, soera 6:101 ontkent het. “Had Allah een zoon begeerd dan zou Hij uit wat Hij geschapen heeft kunnen nemen, wie Hij wilde” (soera 39:4). “Hoe kan Hij (Allah) een zoon hebben, wanneer Hij geen gemalin heeft?” (soera 6:101).

HEEFT ALLAH EEN ZOON?
De koran verkondigt herhaaldelijk dat Allah geen zoon heeft. "Allah is de enige God. Het is verre van Zijn heiligheid, dat Hij een zoon zou hebben" (o.a. soera 4:171).
Maar tegelijkertijd verhaalt de koran het volgende in soera 3:42-47 waarin Maria zegt: "Heer, hoe zal ik een zoon hebben, daar geen man mij heeft benaderd?" Hij zeide: "Zo schept Allah, wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, zegt Hij daartoe slechts: "Wees" en het wordt”. Hetzelfde in Soera 19:20-21: Maria: "hoe kan ik een zoon ontvangen terwijl geen man mij heeft aangeraakt en ik evenmin onkuisheid heb bedreven?" Hij zei: "Het is zo …".
De koran erkent dat Maria niet bevrucht is door een man. Onvermijdelijk duikt dan de vraag op: wie is dan de vader van Jezus? Toch niemand anders dan God zelf?
Maar volgens de koran is dat een leugen, Hij heeft geen zoon (soera 23:90-91, 37:151-152, 9:30). Als dat een leugen is, waarom was er dan geen natuurlijke bevruchting bij Maria? Wat is dan het nut en de betekenis van de hele hocus-pocus rond de onbevlekte ontvangenis van Maria?

JEZUS DOOD OF LEVEND?
Soera 3:144 stelt dat alle boodschappers voor Mohammed zijn gestorven, maar soera 4:158 beweert dat Jezus tot God verhoogd werd zonder te sterven. In zijn commentaar bij soera 3:46 leert Yusaf Ali (een koranvertaler) dat Jezus 33 jaar werd, terwijl er staat dat Jezus zal spreken tot zijn volk in de wieg en op hogere ouderdom. Soera 5:110 zegt dat Hij de mensen onderwees als kind en op middelbare leeftijd.

VAN ALLE VOLKEN OF VAN ABRAHAMS NAGESLACHT?
Soera 29:27 beweert dat het profetenambt onder Abrahams nageslacht geplaatst is. Maar soera 16:36 verkondigt dat Allah onder elk volk boodschappers opgewekt heeft.

ZIJN BOODSCHAPPERS ALTIJD MENSEN OF OOK ENGELEN?
Allah stuurt alleen maar mensen als boodschappers (soera 12:109, 21:7-8, 25:20-21). Toch schijnen ook engelen als boodschappers te fungeren (6:130, 11:69, 77, 22:75, enz.).

DE GROOTTE VAN HET PARADIJS?
“Het paradijs, welks uitgestrektheid de hemelen en de aarde is” (soera 3:133). “Het paradijs, waarvan de breedte gelijk is aan de breedte tussen hemel en aarde” (soera 57:21).

WIE MISLEIDT DE MENSEN, SATAN OF ALLAH?
Volgens soera 4:119:120 is Satan degene die de mensen zal doen dwalen en ijdele begeerten in hen opwekken en zal ophitsen. Zie ook soera 15:39-42. “En als hen iets goeds overkomt zeggen zij: "Dit komt van Allah" en als hen iets kwaads overkomt zeggen zij: "Dit komt van u" (van de profeet). Zeg: "Alles komt van Allah". (4:78).

GELOOF OF ONGELOOF, WIE IS VERANTWOORDELIJK?
“Zij, die hun zielen hebben tekort gedaan, geloven niet” (soera 6:12). “Doch geen ziel kan geloven zonder verlof van Allah” (soera 10:100).

WIE LAAT DE MENSEN DWALEN?
“Allah laat dwalen wie Hij wil” (soera 14:4, 35:8, 74:31).
”Hij straft wie Hij wil en Hij toont barmhartigheid aan wie Hem behaagt” (soera 29:21).
”Indien Wij het wilden, zouden Wij aan elke ziel haar leiding kunnen geven, maar Mijn woord werd bewaarheid: "Ik zal de hel met djinn en mensen allen tezamen vullen." (soera 32:13). Andere verzen houden de mensen zelf verantwoordelijk (soera 30:9, 4:79).

ONGELOVIGEN, VERVOLGEN OF VERGEVEN?
Vervolgen: “Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven …” (soera 9:29).
Vergeven: “Zeg tegen de gelovigen, dat zij diegenen, die de dagen van Allah niet vrezen, moeten vergeven, zodat Hij Zelf het volk moge vergelden voor hetgeen zij verrichten.”(soera 45:14).

WIE KIEST DE VRIENDEN UIT VOOR DE ONGELOVIGEN, ALLAH OF DE ONGELOVIGEN?
Allah: “Voorzeker, Wij hebben de duivelen vrienden gemaakt voor hen, die niet geloven” (soera 7:27). Of de ongelovigen: “Zij hebben buiten Allah de bozen tot vrienden genomen” (soera 7:30).

HOE MOETEN JODEN EN CHRISTENEN BEHANDELD WORDEN?
Met vriendelijkheid en geduld: “Maar vergeeft en weest toegeeflijk totdat Allah Zijn gebod uitbrengt” (soera 2:109). Of door ze te bestrijden? “Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn” (soera 9:29).

GEEN DWANG IN DE GODSDIENST?
Er is geen dwang, maar als ze niet willen geloven, moeten ze gedood worden.
“Er is geen dwang in de godsdienst” (soera 2:256). "Het is de waarheid van uw Heer: laat daarom geloven die geloven wil en niet geloven, die niet wil" (soera 18:29). “Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst” (soera 109:6).
Maar ze moeten wel gedood worden:
”Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.” (soera 4:89).
“Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.” (soera 9:5).
Wel dwang: “En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt.” (soera 8:39).

IS ALLAH GENADEVOL?
JA: De barmhartige, de genadevolle (soera 1:1, 1:3). Hij is berouwaanvaardend, genadevol (soera 2:37, 2:54, 2:128, 2:160). Allah is vergevingsgezind, genadevol (soera 2:173, 2:182, 2:192, 2:199, 2:218).
NEE:
”Waarlijk degenen, die niet geloven en die onrechtvaardig handelen, Allah zal hen niet vergeven, noch zal Hij hun een andere weg wijzen, dan de weg der hel” (soera 4:168).
”En de bewoners van het Vuur zullen tot de bewoners van het paradijs roepen: "Giet wat water over ons uit of iets, waarmee Allah u heeft voorzien." Zij zullen antwoorden: "Allah heeft voorzeker dit voor de ongelovigen verboden." (soera 7:50).
“Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan. Waarlijk, Allah is Almachtig, Alwijs.” (soera 4:56).

MAAKT ALLAH ONDERSCHEID TUSSEN ZIJN BOODSCHAPPERS?
Ja (soera 2:253). Nee (soera 2:285).

HEEFT ALLAH DE LAST VERLICHT OF VERZWAARD?
Een heel merkwaardige tegenstrijdigheid vinden we in soera 8 vers 65 en 66.
Soera 8:65: “O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.”
Soera 8:66. “Maar nu heeft Allah uw last verlicht, want Hij weet dat er zwakheid in u is. Als er daarom honderd uwer zijn die standvastig zijn, zullen zij tweehonderd overweldigen en als er duizend uwer zijn zullen zij door het gebod van Allah twee duizend overwinnen. En Allah is met degenen die standvastig zijn.

LIEVE MENSEN DIE CHRISTENEN, MAAR NEEM ZE NIET TOT VRIENDEN.
“En gij zult degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen" het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is, wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn.” (soera 5:82).
”Dan deden Wij Onze boodschappers in hun voetsporen treden en Wij deden Jezus, de zoon van Maria, opvolgen en Wij gaven hem het Evangelie. En Wij legden zachtmoedigheid en barmhartigheid in het hart zijner volgelingen.” (soera 57:27).
”O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden.” (soera 5:51).

WEL OF NIET DE ZOON AANBIDDEN?
NIET: “O gij ongelovigen, Ik bid niet aan, wat gij aanbidt, Noch gij bidt aan, wat ik aanbid. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt, Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst." (soera 109:1-6).
WEL: “Indien de Barmhartige een zoon had, dan zou ik de eerste der aanbidders zijn.”(soera 43:81).

JEZUS, VRIEND OF VIJAND?
Jezus was Jood en grondlegger van het christendom. Soera 2:253 bericht ons dat Allah Jezus verhief in rang en Hem versterkte met de geest der heiligheid. Toch mogen we Jezus niet tot vriend nemen. ”O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden.” (soera 5:51).

GELOVIGEN MOGEN NIET GEDOOD WORDEN, BEHALVE ALS HET EEN VERGISSING BETREFT
Ongelovigen mogen gewoon gedood worden, maar bij gelovigen moet de moslim wat voorzichtiger zijn. “En wie een gelovige opzettelijk doodt, zijn vergelding zal de hel zijn; daarin zal hij vertoeven.” (soera 4:93). “Het betaamt een gelovige niet, een andere gelovige te doden, tenzij dit bij vergissing gebeurt.” (soera 4:92).

DE ZON GAAT ONDER IN MODDERIG WATER
In ons alledaags taalgebruik zeggen we nog steeds: “de zon gaat onder”, hoewel we beter weten. De auteur van de koran meent dat de zon daadwerkelijk ondergaat. En dan willen sommige moslims nog beweren dat de koran moderne wetenschap bevat.
“En hij volgde een weg, totdat hij het verste punt in de richting van de ondergaande zon bereikte, en deze in een bron van modderig water zag ondergaan” (soera 18:85-86)

DE ZON KOMT OP (LETTERLIJK)
“Daarop toen hij de opgang van de zon bereikte bevond hij dat zij opging over een volk dat Wij niet voor haar beschermd hadden met een beschutting.” (soera 18:90 - Kramers).


whistling:
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

Heb je nou hier 4 maanden aan moeten werken ???
Haha ik lig helemaal plat .
Hij is het, Die u het Boek heeft nedergezonden; er zijn verzen in, die onoverdrachtelijk zijn, zij vormen de grondslag van het Boek, en er zijn andere (verzen), die zinnebeeldig zijn. Maar degenen in wier hart dwaling is, volgen die, welke zinnebeeldig (bedoeld) zijn en zoeken tweedracht en de verkeerde uitleg. En niemand kent de juiste uitleg dan Allah en degenen, die vast gegrondvest zijn in kennis, die zeggen: "Wij geloven er in; het geheel is van onze Heer"; en niemand trekt er lering uit, dan zij, die begrip hebben.
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

We pakken de eerste want dan weten we dat jij een grote vieze leugenaar bent die valse ideeen heeft .

Kijk maar zo kan je het bij elke vers doen .
WIE WAS DE EERSTE MOSLIM?
Mohammed (soera 6:14, 6:163, 39:12), Mozes (7:143), enkele Egyptenaren (26:51), Abraham (3:67), Abraham en Jacob (2:132) of Adam die onderwezen werd door Allah zelf (2:37)?
Mohammed (vzmh)

6;14. Zeg: "Zal ik een andere Beschermer nemen, dan God, de Schepper der hemelen en der aarde, Die voedt en niet wordt gevoed?" Zeg: "Het is mij bevolen, de eerste te zijn die zich onderwerpt." En behoort niet tot de afgodendienaren

Het is hem bevolen om de eerste te zijn om te onderwerpen .

7;143 staat het volgende 143.
Acht, in paren: Twee van de schapen en twee van de geiten. Zeg: "Zijn het de twee mannelijke dieren, die Hij heeft verboden, of de twee vrouwelijke dieren, ofwel, hetgeen de baarmoeders der twee vrouwelijke dieren bevatten? Onderricht mij met zekerheid, indien gij waarachtig zijt."

Nu weet ik niet wat hij bedoelt met deze vers Eygptenaren .

De Heer van Mozes en Aäron."

Pharao zeide tot hen: "Geloof je in hem voordat ik u toestemming geef? Hij is zeker uw leider die u tovenarij heeft onderwezen. Maar je zult het weldra te weten komen. Ik zal zeker uw handen en uw voeten van links en rechts afhakken, en u allen doen kruisigen."
Zij antwoordden: "Dat geeft niet; wij zullen voorzeker tot onze Heer terugkeren.
25;51Wij hopen dat onze Heer ons onze zonden zal vergeven, want wij zijn de eersten der gelovigen."
En Wij openbaarden aan Mozes, zeggende: "Neemt Mijn dienaren mede in de nacht, want je zult worden achtervolgd

De eerste der gelovigen van hun volk en dat is zo want mozes is en profeet de eerste die het boek kreeg van Allah.

volgende

En hetzelfde legde Abraham aan zijn zonen op en Jacob deed desgelijks, zeggende: "O mijn zonen, God heeft waarlijk dit geloof voor u verkozen, sterft daarom niet, tenzij je een Moslim bent."

Tenzij je onderwerpt aan de wil van god tenzij je moslim bent .

Voor de duidelijkheid want sommige mensen hebben een lage visie , zijn dom en achterlijk te weinig iQ .
De eerste mens was moslim , Adam hij onderwerpte zich aan de wil van god eerste vers surat albakara .

En hij geeft zelf verkeerde verzen op dit gaat geen eens over wie de eerste moslims was maar over profeten en hun volk .

Abraham was noch een Jood, noch een Christen, maar hij was een oprecht Moslim. En hij behoorde niet tot de afgodendienaren.

Ze zijn allemaal moslim ze onderwerpen zich allemaal aan de wil van god .

2:37 Toen leerde Adam enkele woorden van zijn Heer. Zo schonk Hij hem vergiffenis; voorwaar Hij is Berouwaanvaardend, Genadevol.

Adam onderwerpt zich aan de wil van god hij is moslims alle profeten zijn moslims omdat zij zich allemaal onderwerpte aan de wil van god .
Dan kan jij niet begrijpen daar ben jij helaas te dom voor .
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Je schreeuwt wel heel erg hard Moh.
Dat is een teken van onmacht.
Jij moet toegeven dat al deze tegenstrijdigheden in de koran staan, want als je dat niet doet, dan ontken je de Koran.

Je naamgenoot Mohammed is erg onzorgvuldig geweest toen hij de koran aan zijn volgelingen doorgaf.

Sommige moslims was dat ook al opgevallen, en hebben hem wellicht wel eens gevraagd.. Maar Moh, een poos geleden zei Allah nog…
Toen heeft Mohammed deze verzen verzonnen.

Soera 2:106: "Welk teken [of vers] Wij ook opheffen of doen vergeten (abrogeren), daarvoor brengen Wij betere of daaraan gelijke."
Soera 13:39: "Allah doet te niet (abrogeert) wat Hij wil en bevestigt wat Hij wil en bij Hem is de oorsprong van het Boek."

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Moet je eens kijken Moh, waar de Joodse wetenschappers nu weer in geslaagd zijn. Knap he...Ze zijn erin geslaagd de volledige tekst van de Hebreeuwse Bijbel op een oppervlak kleiner dan een halve suikerkorrel te graveren.
Dat zie ik Moslims zo snel niet doen.

Israëlische wetenschappers maken kleinste bijbel ter wereldAP
gepubliceerd op 23 december 2007 21:46 , bijgewerkt op 23 december 2007 22:27

JERUZALEM - Israëlische wetenschappers zijn erin geslaagd de volledige tekst van de Hebreeuwse Bijbel op een oppervlak kleiner dan een halve suikerkorrel te graveren.

Volgens nanotechnologen van het Technion-instituut in Haifa neemt de tekst minder dan een halve vierkante millimeter in beslag. ‘Het kostte ons ongeveer een uur om de driehonderdduizend woorden van de Bijbel op een klein oppervlak siliconen te graveren’, aldus Ohad Zohar, een medewerker van het instituut. Dat gebeurde door zeer kleine deeltjes af te schieten op het siliconenoppervlak, waardoor atomen van het oppervlak afsprongen en de siliconenlaag daar net onder zichtbaar werd. ‘Net als met een hamer en beitel’, aldus Zohar.

Met hun minuscule bijbel willen de onderzoekers demonstreren hoe grote hoeveelheden informatie op minieme oppervlaktes kunnen worden opgeslagen. Volgens Zohar zal de technologie in de toekomst worden toegepast bij de opslag van grote hoeveelheden data, van bijvoorbeeld biomoleculen en DNA.

Het lijkt erop dat de minuscule bijbel van de Israëliërs de kleinste ter wereld is. Volgens een woordvoerder van het Guinness Book of World Records had de kleinste bijbel ter wereld hiervoor een omvang van 2,8 bij 3,4 bij 1 centimeter en woog het 1.514 pagina’s omvattende boekje 11,75 gram.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Islaminside schreef:We pakken de eerste want dan weten we dat jij een grote vieze leugenaar bent die valse ideeen heeft .

Kijk maar zo kan je het bij elke vers doen .
WIE WAS DE EERSTE MOSLIM?
Mohammed (soera 6:14, 6:163, 39:12), Mozes (7:143), enkele Egyptenaren (26:51), Abraham (3:67), Abraham en Jacob (2:132) of Adam die onderwezen werd door Allah zelf (2:37)?
Mohammed (vzmh)

6;14. Zeg: "Zal ik een andere Beschermer nemen, dan God, de Schepper der hemelen en der aarde, Die voedt en niet wordt gevoed?" Zeg: "Het is mij bevolen, de eerste te zijn die zich onderwerpt." En behoort niet tot de afgodendienaren

Het is hem bevolen om de eerste te zijn om te onderwerpen .

7;143 staat het volgende 143.
Acht, in paren: Twee van de schapen en twee van de geiten. Zeg: "Zijn het de twee mannelijke dieren, die Hij heeft verboden, of de twee vrouwelijke dieren, ofwel, hetgeen de baarmoeders der twee vrouwelijke dieren bevatten? Onderricht mij met zekerheid, indien gij waarachtig zijt."

Nu weet ik niet wat hij bedoelt met deze vers Eygptenaren .

De Heer van Mozes en Aäron."

Pharao zeide tot hen: "Geloof je in hem voordat ik u toestemming geef? Hij is zeker uw leider die u tovenarij heeft onderwezen. Maar je zult het weldra te weten komen. Ik zal zeker uw handen en uw voeten van links en rechts afhakken, en u allen doen kruisigen."
Zij antwoordden: "Dat geeft niet; wij zullen voorzeker tot onze Heer terugkeren.
25;51Wij hopen dat onze Heer ons onze zonden zal vergeven, want wij zijn de eersten der gelovigen."
En Wij openbaarden aan Mozes, zeggende: "Neemt Mijn dienaren mede in de nacht, want je zult worden achtervolgd

De eerste der gelovigen van hun volk en dat is zo want mozes is en profeet de eerste die het boek kreeg van Allah.

volgende

En hetzelfde legde Abraham aan zijn zonen op en Jacob deed desgelijks, zeggende: "O mijn zonen, God heeft waarlijk dit geloof voor u verkozen, sterft daarom niet, tenzij je een Moslim bent."

Tenzij je onderwerpt aan de wil van god tenzij je moslim bent .

Voor de duidelijkheid want sommige mensen hebben een lage visie , zijn dom en achterlijk te weinig iQ .
De eerste mens was moslim , Adam hij onderwerpte zich aan de wil van god eerste vers surat albakara .

En hij geeft zelf verkeerde verzen op dit gaat geen eens over wie de eerste moslims was maar over profeten en hun volk .

Abraham was noch een Jood, noch een Christen, maar hij was een oprecht Moslim. En hij behoorde niet tot de afgodendienaren.

Ze zijn allemaal moslim ze onderwerpen zich allemaal aan de wil van god .

2:37 Toen leerde Adam enkele woorden van zijn Heer. Zo schonk Hij hem vergiffenis; voorwaar Hij is Berouwaanvaardend, Genadevol.

Adam onderwerpt zich aan de wil van god hij is moslims alle profeten zijn moslims omdat zij zich allemaal onderwerpte aan de wil van god .
Dan kan jij niet begrijpen daar ben jij helaas te dom voor .
Je lult uit je nek jochie.

De denkbeeldige god waar jij 5X per dag (verplicht) voor op je knieën kruipt ("allah" genaamd) bestaat namelijk pas sinds de pedofiele woestijnrover (Mohammed) hem bedacht heeft. (600 jaar na het christendom)

Ik denk niet dat noch Mozes, Abraham, Jacob, of Adam zo gek zouden zijn geweest om zich te onderwerpen aan zo'n wrede, genadeloze, machtsgeile, haatdragende tiran als de duivel waar jij jezelf door laat onderdrukken.

Een echte god heeft die kenmerken niet...
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Beste Islaminside,

Ik ben zelf 19. Dus ik denk dat ik en jij op een jij-toon tegen elkaar kunnen spreken, zoals het gepast is voor mensen van onze leeftijd.

Sta mij toe om te vragen hoe jij een directe ooggetuige van de branden in Rome, staatsarchivaris en beroepsgeschiedenisschrijver kunt omverwerpen? Tacitus schreef immers dat Jezus van Nazareth aan de marteldood is gestorven onder de procurator van Iudea Pontius Pilatus.

Sta mij ook toe om te vragen hoe een stelling zichzelf als bewijs kan geven.
"Deze stelling is waar".

De bovenstaande stelling is waar of vals. Dat kan men nooit weten.

"Deze stelling is vals"

De bovenstaande stelling bevat een paradox. Indien deze waar is, is ze vals, waardoor ze waar is, enz... Jij krijgt een rekenkundige wisselreeks die divergeert en men kan de waarheidsgehalte ervan niet benaderen. Het is dus een paradox.

"Deze stelling is waar"

"De bovenstaande stelling is waar"

Nu hebben wij een stelling die een uitspraak doet over een andere stelling, en als wij de tweede stelling kunnen bewijzen, kunnen wij concluderen dat de eerste stelling inderdaad waar is.

Ik hoop dat jij kunt volgen. Ik ben een slechte leraar. Indien jij meer uitleg wilt, ik zal het je geven, vraag maar.

Neem nu:

"Dit is het woord van God, en daarom waar"

De bovenstaande stelling kan waar of vals zijn. Maar wat laat je het met zekerheid weten?
Jij moet een stelling van buitenaf hebben die waar is die daarop uitspraak doet.
Anders is het systeem wel consequent binnen zichzelf (dit is de Koran blijkbaar niet, ik ben geen Korangeleerde maar een simpele student, ik neem aan dat de Koran niet waar is van de goede mensen op dit forum die het reeds hebben gelezen, zoals Ariel) maar men kan niet bewijzen dat heel het systeem wel waar is.

De enige manier om iets als waarheid te bewijzen is door een axioma aan te nemen.
De axioma die men moet aannemen om de Koran waar te vinden is:

Axioma: "De Koran is het woord van God"

Waar baseer jij deze axioma op? En ooit gedacht hoe je wereld eruit zou zien als het tegengestelde van deze axioma zou gelden, namelijk:

"De Koran is niet het woord van God"

?

Als jij zo overtuigd bent van je geloof, doe het volgende experiment:

Neem aan dat de Koran niet het woord is van God, en kom zo tot een tegenspraak.
Bekijk de wereld vanuit deze axioma. Ja, wat als? Welke dingen laten je dan nog steeds geloven?

Met vriendelijke groeten.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Roelof schreef: HEEFT ALLAH EEN ZOON?
De koran verkondigt herhaaldelijk dat Allah geen zoon heeft. "Allah is de enige God. Het is verre van Zijn heiligheid, dat Hij een zoon zou hebben" (o.a. soera 4:171).
Maar tegelijkertijd verhaalt de koran het volgende in soera 3:42-47 waarin Maria zegt: "Heer, hoe zal ik een zoon hebben, daar geen man mij heeft benaderd?" Hij zeide: "Zo schept Allah, wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, zegt Hij daartoe slechts: "Wees" en het wordt”. Hetzelfde in Soera 19:20-21: Maria: "hoe kan ik een zoon ontvangen terwijl geen man mij heeft aangeraakt en ik evenmin onkuisheid heb bedreven?" Hij zei: "Het is zo …".
De koran erkent dat Maria niet bevrucht is door een man. Onvermijdelijk duikt dan de vraag op: wie is dan de vader van Jezus? Toch niemand anders dan God zelf?
Maar volgens de koran is dat een leugen, Hij heeft geen zoon (soera 23:90-91, 37:151-152, 9:30). Als dat een leugen is, waarom was er dan geen natuurlijke bevruchting bij Maria? Wat is dan het nut en de betekenis van de hele hocus-pocus rond de onbevlekte ontvangenis van Maria?
GEWELDIG ROELOF! IN ÉÉN WOORD GEWELDIG! JE HEBT HIERMEE FANTASTISCH WERK GELEVERD EN IEDEREEN, INCLUSIEF MOSLIMS, EEN MOOI KERSTCADEAU GESCHONKEN!

Dit is nu precies wat moslims nalaten te doen: HERSENS GEBRUIKEN, NADENKEN, ALLES ONDERZOEKEN, DE LOGICA VAN DINGEN TE BEGRIJPEN.

Deze reactie op de koran die aantoont hoe dom en achterlijk een miserabel boekje mensen (moslims) tot waanzin in het verstand kan drijven, vind ik de beste tot nu toe die ik ooit gelezen heb. Op de schouders met onze vriend en koran onderzoeker Roelof. HULDE!

Jammer dat ik daar zelf niet ben opgekomen. Het toont eens te meer aan dat we elkaar nodig hebben en dat we naar elkaar moeten luisteren. De wereld is vooruit gekomen - niet door de wijsheid van één persoon, maar door gezamenlijke inspanning. En juist daarin faalt de islam als nooit tevoren en is zelfvernietigend in de afgrond gegleden. Rest de wereld nog het wachten op het verrottings- en ontbindingsproces van de islam tot het volledig heeft plaatsgevonden.

Er staat zo ongelooflijk veel onzin in de koran, net zoveel als in de bijbel. Dat begrijpt zelfs een hond! Maar uitsluitend moslims zijn de wereldvreemde wereldwezens die NOOIT WILLEN LEREN!

Ook veel christenen willen niet leren, maar begrijpen tenminste dat de bijbel niet het boek van God is, maar door mensen geschreven.

De huidige stand van onze beschaving:
WIJSHEID (christenen die geloven dat de bijbel het boek van mensen is) contra GEESTELIJK GESTOORDEN (moslims die geloven dat de koran het boek van God is)
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

Ariel"]Je schreeuwt wel heel erg hard Moh.
Dat is een teken van onmacht.
Jij moet toegeven dat al deze tegenstrijdigheden in de koran staan, want als je dat niet doet, dan ontken je de Koran.
Helemaal niet Ariel,
Ik ben hier degene die in mijn eentje tegen leugenaars discuseert .
Het zijn helemaal geen onigheden en tegenstrijdigheden .
Die dombo Roel weet geen eens wat er met die tekst bedoeld word .
Ik schreeuw meschien wel maar ik heb schijt .
En er staan geen tegenstrijdigheden komt door die zielige verstand van je .ALs je de koran op en eerlijk zou lezen en helemaal zou lezen dan zou je zeker weten wat er mee bedoeld wordt .
Ik kan hier nu alles weerlegen en me tijd besteden aan dommo's niet zoals jij en Roelof dan zijn we over 1000 jaar nog niet klaar .
Je naamgenoot Mohammed is erg onzorgvuldig geweest toen hij de koran aan zijn volgelingen doorgaf.

Sorry Ariel geen tegenstrijdigheden allemaal domme vragen van een ongelovige en kind van 6 jaar kan dat ontmaskeren .
En ik heb vankantie dus waarom doe ik dat niet ?
haha ik ga het zeker doen.
Sommige moslims was dat ook al opgevallen, en hebben hem wellicht wel eens gevraagd.. Maar Moh, een poos geleden zei Allah nog…
Toen heeft Mohammed deze verzen verzonnen.
Ja ' Ariel allemaal valse verlangens en haat .
De koran komt van Allah (sbht) en de Suna komt van de profeet (Vzmh).
Mohammed heeft niks verzonen en je weet geeneens waar die tekst uit de koran over gaat omdat je geen tafsir gebruikt .
Alleen je eigen valse verlangens .

Soera 2:106: "Welk teken [of vers] Wij ook opheffen of doen vergeten (abrogeren), daarvoor brengen Wij betere of daaraan gelijke."
Soera 13:39: "Allah doet te niet (abrogeert) wat Hij wil en bevestigt wat Hij wil en bij Hem is de oorsprong van het Boek."

When the disbelievers began to deride the matter of abrogation, saying that one day Muhammad enjoins his Companions to one thing and then the next day he forbids it, God revealed: And whatever verse (mā is the conditional particle), that has been revealed containing a judgement, We abrogate, either together with its recital or not [that is only its judgement, but its recital continues]; there is a variant reading, nunsikh, meaning ‘[Whatever verse] We command you or Gabriel to abrogate’, or postpone, so that We do not reveal the judgement contained in it, and We withhold its recital or retain it in the Preserved Tablet; a variant reading [of nunsi’hā] is nunsihā, from ‘to forget’: so ‘[Whatever verse We abrogate] or We make you forget, that is, We erase from your heart’; the response to the conditional sentence [begun with mā] is: We bring [in place] a better, one that is more beneficial for [Our] servants, either because it is easier [to implement] or contains much reward; or the like of it, in terms of religious obligation and reward; do you not know that God has power over all things?, including abrogating and substituting [verses]? (the interrogative here is meant as an affirmative

God effaces, of it [the Book], whatever He will and He fixes (read yuthbit or yuthabbit), therein whatever He will of rulings or other matters, and with Him is the Mother of the Book, its [source of] origin, of which nothing is ever changed, and which consists of what He inscribed in pre-eternity (azal).


De koran is van Allah (sbht) en van niemand anders dan hem .
Wat je ook doet Ariel het heeft geen nut doe daarom je best want dat doe ik ook .
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

hans van de mortel schreef:
Roelof schreef: HEEFT ALLAH EEN ZOON?
De koran verkondigt herhaaldelijk dat Allah geen zoon heeft. "Allah is de enige God. Het is verre van Zijn heiligheid, dat Hij een zoon zou hebben" (o.a. soera 4:171).
Maar tegelijkertijd verhaalt de koran het volgende in soera 3:42-47 waarin Maria zegt: "Heer, hoe zal ik een zoon hebben, daar geen man mij heeft benaderd?" Hij zeide: "Zo schept Allah, wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, zegt Hij daartoe slechts: "Wees" en het wordt”. Hetzelfde in Soera 19:20-21: Maria: "hoe kan ik een zoon ontvangen terwijl geen man mij heeft aangeraakt en ik evenmin onkuisheid heb bedreven?" Hij zei: "Het is zo …".
De koran erkent dat Maria niet bevrucht is door een man. Onvermijdelijk duikt dan de vraag op: wie is dan de vader van Jezus? Toch niemand anders dan God zelf?
Maar volgens de koran is dat een leugen, Hij heeft geen zoon (soera 23:90-91, 37:151-152, 9:30). Als dat een leugen is, waarom was er dan geen natuurlijke bevruchting bij Maria? Wat is dan het nut en de betekenis van de hele hocus-pocus rond de onbevlekte ontvangenis van Maria?
GEWELDIG ROELOF! IN ÉÉN WOORD GEWELDIG! JE HEBT HIERMEE FANTASTISCH WERK GELEVERD EN IEDEREEN, INCLUSIEF MOSLIMS, EEN MOOI KERSTCADEAU GESCHONKEN!

Dit is nu precies wat moslims nalaten te doen: HERSENS GEBRUIKEN, NADENKEN, ALLES ONDERZOEKEN, DE LOGICA VAN DINGEN TE BEGRIJPEN.

Deze reactie op de koran die aantoont hoe dom en achterlijk een miserabel boekje mensen (moslims) tot waanzin in het verstand kan drijven, vind ik de beste tot nu toe die ik ooit gelezen heb. Op de schouders met onze vriend en koran onderzoeker Roelof. HULDE!
Laten wij nu allen deze superieure koranuitleg van onze memorabele moefti Roelof (vzmh) wereldkundig maken en aan iedereen die we kennen meedelen met het verzoek deze ontdekking weer verder door te sturen.

Ik ben al begonnen om mensen dit stukje over de kampioen gek te allen tijde, Mohammed, te mailen.
Mijn allereerste adres is dat van een moslim met een dochter die ingenieur is. Dat moet dus kunnen! Ik ga ook Geert natuurlijk een mailtje sturen, en de PvdA, en . . . Mohammed nog aan toe! Ik krijg het druk met de feestdagen. En laten wij elkaar op de hoogte houden.

WEG MET MOHAMMED! LANG LEVE ROELOF ONZE WAARACHTIGE MOEFTI, PROFEET, EN VERLOSSER VAN HET KWADE IN DE MOSLIM!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

HEEFT ALLAH EEN ZOON?
De koran verkondigt herhaaldelijk dat Allah geen zoon heeft. "Allah is de enige God. Het is verre van Zijn heiligheid, dat Hij een zoon zou hebben" (o.a. soera 4:171).
Maar tegelijkertijd verhaalt de koran het volgende in soera 3:42-47 waarin Maria zegt: "Heer, hoe zal ik een zoon hebben, daar geen man mij heeft benaderd?" Hij zeide: "Zo schept Allah, wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, zegt Hij daartoe slechts: "Wees" en het wordt”. Hetzelfde in Soera 19:20-21: Maria: "hoe kan ik een zoon ontvangen terwijl geen man mij heeft aangeraakt en ik evenmin onkuisheid heb bedreven?" Hij zei: "Het is zo …".
De koran erkent dat Maria niet bevrucht is door een man. Onvermijdelijk duikt dan de vraag op: wie is dan de vader van Jezus? Toch niemand anders dan God zelf?
Maar volgens de koran is dat een leugen, Hij heeft geen zoon (soera 23:90-91, 37:151-152, 9:30). Als dat een leugen is, waarom was er dan geen natuurlijke bevruchting bij Maria? Wat is dan het nut en de betekenis van de hele hocus-pocus rond de onbevlekte ontvangenis van Maria?

4;171. O, mensen van het Boek, overdrijft in uw godsdienst niet en zegt van God niets dan de waarheid. Voorwaar, de Messias, Jezus, zoon van Maria was slechts een boodschapper van God en Zijn woord tot Maria gegeven als barmhartigheid van Hem. Gelooft dus in God en Zijn boodschappers en zegt niet: "Drie (in één)." Houdt op, dat is beter voor u. Voorwaar, God is de enige God. Het is verre van Zijn heiligheid, dat Hij een zoon zou hebben. Aan Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is en God is als Bewaarder afdoende.


3:42. Toen zeiden de engelen: "O, Maria, God heeft u uitverkoren en u gereinigd en u boven de vrouwen aller vollkeren uitverkoren."
43. "O, Maria, wees uw Heer gehoorzaam en werp u neer en aanbid met degenen, die aanbidden."
44. Dit is een van de tijdingen van het ongeziene, die wij u openbaren. En je was niet bij hen toen zij lootten (om te zien), wie hunner de voogd van Maria zou zijn, noch was je bij hen, toen zij met elkander redetwistten.
45. Toen de engelen zeiden: "O, Maria, waarlijk, God geeft u blijde tijding door Zijn woord: Zijn naam zal zijn: de Messias, Jezus, zoon van Maria, geëerd in deze wereld en in de volgende en hij zal tot hen behoren die in Gods nabijheid zijn.

Jezus is de zoon van Maria maar niet de zoon van god .
Jezus (vzmh) heeft geen vader net zoals Adam die geen vrouw en moeder heeft zo simpel .
Hij Allah (sbht) heeft hem als een profeet gemaakt en uitverkorene en vrome rechtvaardige man .
En hij heeft hem de bijbel geschonken en naar het huis van Israel gezonden .

23;91. God heeft zich geen zoon genomen, noch is er enige God naast Hem, anders zou elke God hetgeen Hij schiep, voor zich houden, en sommigen hunner zouden zeker anderen hebben overwonnen. Verheven is God boven al hetgeen zij beweren.

God heeft geen zoon noch is iemand gelijk aan hem hij heeft jezus (Vzmh) uit stof gemaakt en zij wees en het werd .
En omdat jij niet de hele koran hebt gelezen en niet teksten overslaat kom je op een verkeerde interpertatie want Allah zegt in de koran het volgende :

Dat is hetgeen Wij u van de tekenen en de wijze vermaning meedelen.
Voorzeker, het geval van Jezus is bij Allah hetzelfde als dat van Adam. Hij (Allah) schiep hem uit stof en zeide: "Wees" en hij werd.
De waarheid is van uw Heer, behoort daarom niet tot degenen, die twijfelen.


Dus is je standpunt verloren en de koran heeft gelijk .
Allemaal onwetenheid . Ga daarom eerst kennis opdoen over de islam en kom dan terug .
Als je wilt of iemand anders wilt dat ik iets uitleg stel gerust en vraag ik sta open .

Met vriendelijke groeten ,
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

Laten wij nu allen deze superieure koranuitleg van onze memorabele moefti Roelof (vzmh) wereldkundig maken en aan iedereen die we kennen meedelen met het verzoek deze ontdekking weer verder door te sturen.
Ik denk dat je bij de eerste discussie uitgelachen word Hans.
EN ik ben altijd open en eerlijk 100% zeker.
Dit zijn geeneens tegenstrijdigheden dit zijn meer onwetendheden , omdat je geen kennis over de islam hebt .
Je hebt de koran niet bestudeert daarom .
Ik kan ze nu allemaal 1 voor een weerlegen maar ik wacht tot dat er iemand en vraag stelt dan weerleg ik hem net zoals hoe jij dat deed .

En het bewijs kijk maar hiernaar

http://nl.youtube.com/watch?v=sFXBeYOAt4U

Gestudeert geleert en niet zo achterlijk als jullie .
Ik zelf vind dit echt achterlijke vragen .
Doe je best want dat doe ik ook.
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

Beste migrantenjong ik zal het je nog 1 keer vertellen .
Ik zal de islam nooit en nimmer verlaten aangezien ik voor mijn zelf erachter gekommen ben dat dit de enige waarheid is die bestaat .

Jouw bestaan is iets dat je niet kan ontkennen,
En dit geldt ook voor het bestaan van de hemelen en de aarde.
En ieder weldenkt mens weet dat een bestaand iets een maker nodig heeft.
Wetenschappelijke feiten tonen aan dat men nooit heeft kunnen waarnemmen dat vanuit levenloze bacterie vanzelf iets is ontstaan.
Daarom wordt verteld dat een bekende wetenschaper ,er is ook gezegd dat het Mutan was die in god geloofde.
En niet gelovige vriend had die hij probeerde uittelegen dat er wel een God moest bestaan.
De in God gelovende wetenschapper had een zonnenstelsel nagemaakt.
Zijn vriend ook een wetenschapper zag dit meteen en vroeg wie heeft dit gemaakt.
Hij andtwoorde toen niemand, zijn vriend geloofde dit toen niet .
De wetenschapper die in god geloofd zei toen maar als je niet geloofd dat dit niet door niemand is gemaakt hoe kan het dan dat de echte zonnenstelsel dat nog zoveel ingewikkelder is door niemand is gemaakt ?.

En altijd wanneer argeologen en stad vinden die onder het zand begraven ligt dan beginnen zij zich onmiddelijk aftevragen wanneer deze stad is gebouwd en door wie.
En je hoort nooit een van hen meimeren dat deze stad onstaan is onder invloed van natuurlijke factoren , want dan zou hij gelijk voor gek worden verklaard. omdat simpel weg niets uit het niets voorkomt.
Toch zijn er mensen die iemand voor gek verklaren die zegt dat een stad die onder het zand is gevonden uitzichzelf is onstaan.
Maar zij durven moeiteloos aantenemen dat dit helaal zonder maker totstand is gekommen.

beste Migrantenjong

Wij moeten toegeven dat deze wereld met al zijn verfijning, pracht, aspecten , en natuur de creatie is van god de maker.
En wij met al onze lichamelijk en geestelijke vermogens zijn de creatie van god en alles om ons heen is de creatie van god.

En deze god heeft ons niet nuteloos ,lukraak op deze wereld geplaats.
hij wenst van ons dat wij ons aan hem onderwerpen en de taak van aanbidding op ons te nemen.
En daarom stuurden hij verschillende profeten om ons hierover intelichten ,profeten over verschillende tijden en periodes.
naar verschillende volkeren met verschillende spraakklanten om een en hetzelfde boodschap te verkondigen namelijk geef allah zijn alleen recht op aanbidding en ken hem geen deelgenoten toe.

Als dit boek de koran van een ander dan van Allah zou af kommen dan zouden er vele tegenstrijdig heden in zitten velen onenigheden .
En dat is helaas niet zo , beter gezegd de koran bevat geen 1 fout .
En als het zo is dan komt het door onwetenheid stap naar en imaam hij legt alles uit net zoals wat ik doe . Het komt niet door jou maar door mensen hierop deze vorm ze hebben een klein ziellige verstand .
En ze zijn bezig om de islam zwart te maken en ze proberen van alles en nog wat . Maar het zal niet lukken en het lukt zeker niet .
Aangezien de islam met een rap tempo groeit proberen ze dat te stoppen.
Alleen voor mensen die in hun hoofd tweedracht en een verkeerde uitleg zoeken , zoals die ongelovigen aitheisten .
Zij raken verdwaalt en hun hart is gesloten en zij zullen nimmer achter de waarheid kommen .
Maar maak je geen zorgen mij Ambitie is mijn leven geven voor dit geloof.

EN over waar of niet waar is de vraag heel simpel.
De mens moet juist denken waarom ben ik hier wat is mijn doel .
Dat is niet eten en drinken want dat doen dieren ook .

Daarom zegt Allah in de koran surat A-toor kijk zelf maar en filmpje

http://www.dekoraan.nl/surah/at-toor.htm?from=3

De mensen hebben zichzelf onafhankelijk verklaardt ze denken ze zijn door niets geschappen of zijn zij hun eigen scheppers .

Surat 52:35

Vraagstelling je bent er nu eenmaal ben je door niets geschappen of heb jezelf gecreeerdt .

Stel je voor je komt en ene iemand tegen die zegt ik heb mezelf gecreeerdt.

Dan zegt Allah of schiepen zij de hemelen en de aarde want de hemelen en de aarde zijn nog ingewikkelder dan de mens zelf.

Waarlijk, God acht het niet beneden zich, een mug of iets nog kleiners als gelijkenis te stellen. Zij die geloven weten, dat dit de Waarheid van hun Heer is, terwijl degenen, die niet geloven, zeggen:"Wat bedoelt God met zulk een voorbeeld?" Velen laat Hij daardoor dwalen en velen leidt Hij daardoor terecht - en niemand laat Hij daarmee dwalen, dan de ongehoorzamen,

De bijbel is verandert dus ik volg dat niet .
De thora is verandert dus ik volg dat niet .
De koran is niet verandert dus ik volg dat wel makelijk :

Ik waarschuw je voor nieuwigheden (in de religie), en elke nieuwigheid is een innovatie en ieder innovatie behoort tot dwaling, en elke dwaling is in de hel.(An Nisaa’ee)

Ik geloof wel in de boeken van god maar volg slechts de koran het laatste boek dat nedergezonden is met de waarheid .

Groetjes .
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

Ik denk niet dat een verstandige, rechtvaardige mens die enige kennis heeft van de geschiedenis deze vanzelfsprekende zaken zal betwisten. Maar wat de waardigheid van de moslim aantast, zijn woede aanwakkert en zijn gevoelens kwetst, is het feit dat een aantal haatdragende personen leugens en valse beschuldigingen over de Islam verspreidt door de feiten opzettelijk te verdraaien en de persoonlijkheid van de Profeet (vrede zij met hem) aan te tasten op een goedkope en lage manier om zodoende de mensen een afkeer te laten hebben van de Islam en hen uit de buurt te houden van alles wat Islamitisch is, daarbij gebruikmakend van de huidige, slechte veiligheids- en politieke omstandigheden waarin de wereld verkeert. Als ze hopeloos worden beginnen ze naar het ZEGEL DER PROFETEN en de HEER VAN DE MENSHEID, uit te halen om zodoende voldoening te verkrijgen.

Sterker nog, bepaalde mislukte figuren proberen hun intellectuele of politieke fiasco te verbergen door uit te halen naar de Islam of de Profeet (vrede zij met hem) of door het publiek te waarschuwen voor het ‘Islamitische gevaar uit het Oosten’. Zo wordt bijvoorbeeld het verbod op Islamitische geboden zoals de hidjaab (Islamitische klederdracht voor vrouwen) in de hedendaagse verkiezingen als strijdmiddel gebruikt om de meerderheid van de stemmen te winnen.

Ook menig gesjochten artieste die haar aantrekkingsvermogen en de aandacht van het publiek heeft verloren probeert weer in de schijnwerpers te staan door de riten van één van de Islamitische feesten aan te vallen. U kunt heel makkelijk zien dat al deze onrustzaaiers laster, onrecht en het gebruik van schimpwoorden gemeen hebben. U zult zien dat zij door hun onzinnige uitspraken niet eens in staat zijn om de Islam in twijfel te trekken, laat staan de waarheid van de Boodschap van de Islam te betwisten. Jerry Falwell noemt Mohammed (vrede zij met hem) een terrorist, een ander beschuldigt moslims van afgoderij en een lid van het Congres beschouwt Mohammed als een man van oorlog en pleit voor aanpassingen in de Koran. Er zijn zelfs bepaalde instanties die ‘waarschuwen’ voor de aanwezigheid van de Islam in het Westen en ‘zijn gevaar' voor de stabiliteit en de veiligheid van de Westerse samenleving.

Vergeet ook niet het verassende artikel op de voorpagina van één van de Nederlandse kranten, waarin een vrouw wier hart verblind is door de haat voor en agressie tegen de Islam (en die het niet waard is om hier genoemd te worden) naar de Profeet (vrede zij met hem) uithaalde. En kort geleden werden wij ook verrast door iemand die blijkbaar aan een hysterische vijandigheid voor de Islam lijdt. Zijn hysterie heeft hem ertoe gebracht om over het huwelijk van de Profeet (vrede zij met hem) met de zedelijk zuivere cAa’ishah een reeks leugens te verzinnen, die juist bij de schrijver ervan passen. Het artikel verscheen in het blad Metro van 26 maart 2004.

Al deze leugens en laster worden verspreid onder het mom van vrijheid van meningsuiting alsof vrijheid van meningsuiting feitenvervalsing, profanatie en het kwetsen van anderen tot doel heeft en daarvoor in de grondwet is opgenomen. Valt dit onder vrijheid van meningsuiting of is er juist sprake van een internationale stroming die de moslims opzettelijk wil kwetsen door hun heiligheden aan te tasten om zodoende sommige moslimjongeren diep te raken en prikkels te geven om onverantwoorde daden of zelfs gewelddadigheden te plegen, zodat er daarna gezegd kan worden dat het terroristen zijn die andermans opvattingen niet respecteren en die een bron van angst binnen onze samenleving vormen. Op deze wijze zouden zij dan de oorlog tegen terrorisme uitbreiden, totdat iedereen die in de Eenheid van Allah gelooft er slachtoffer van wordt.

Ik roep alle moslims op voorzichtig en bedachtzaam te zijn, kalm te blijven en gebruik te maken van alle wettelijke middelen om deze vijandelijke provocaties tegen te gaan en deze clowns tegen te houden, nu hun oren doof zijn om de waarheid aan te horen en nu de blindheid hun ogen voorbij is en hun harten heeft bereikt, zodat zij geen weg meer naar de waarheid kunnen vinden en geen onderscheid meer kunnen maken tussen de waarheid en de valsheid. Op hen zijn deze woorden van Allah van toepassing (interpretatie van de betekenis):

“En als gij hen tot leiding uitnodigt horen zij u niet. En gij ziet hen naar u kijken maar zij zien niet.”Koran, Al-Acraaf: 198

Wat betreft Mohammed (vrede zij met hem) met wie Allah de Profeetschap heeft verzegeld en die Hij als genade met de Leiding en de Ware Religie naar de mensheid heeft gestuurd, hij leeft in onze harten, wordt veelvuldig door ons herdacht en onze liefde voor hem stroomt door onze aderen. Hebben jullie daar bezwaar tegen of verafschuwen jullie dat?

Sheich Fawaz Jneid
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Islaminside schreef:"migrantenjong"]Beste Islaminside,
.
Beste Migrantenjong.

Nauwkeuriger gezegd. De koran bevat geen enkele tegenstrijdigheid .
God kan geen fouten maken .
De God (sbht) van Mozes , David , Jezus en Mohammed vrede en zegeningen zijn met hen kan geen fouten maken alles is met zijn kennis .

.
helaas islaminside,
de koran bevat vele tegenstrijdigheden. hoeveel bewijzen wil je hebben? en wat doe je met de geleverde bewijzen, want die kun je toch niet ontkrachten. omdat de koran vele domme uitspraken kent en contradicties kent is het, zoals je zelf zegt, niet van god, want god kan geen fouten maken. jij bewijst hierbij wat wij altijd al hebben gezegd: de koran is geen goddelijke boek.

Ketter heeft bv aangetoond dat jullie allah niet kan rekenen etc. etc etc.

de god van mohammed maakt fouten. zie het volgende. vrouwen en kafirs en stenen zijn brandstof voor de hel.
hoe kan steen als brandstof dienen???, zie hier de fout van jullie allah.

ik ben blij dat je zelf vind dat god geen fouten maakt. m.a.w. omdat er fouten zijn in de koran is de koran geen godswoord.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Islaminside schreef:"migrantenjong"]Beste Islaminside,
.
Beste Migrantenjong.

Nauwkeuriger gezegd. De koran bevat geen enkele tegenstrijdigheid .
God kan geen fouten maken .
De God (sbht) van Mozes , David , Jezus en Mohammed vrede en zegeningen zijn met hen kan geen fouten maken alles is met zijn kennis .

.
helaas islaminside,
de koran bevat vele tegenstrijdigheden. hoeveel bewijzen wil je hebben? en wat doe je met de geleverde bewijzen, want die kun je toch niet ontkrachten. omdat de koran vele domme uitspraken kent en contradicties kent is het, zoals je zelf zegt, niet van god, want god kan geen fouten maken. jij bewijst hierbij wat wij altijd al hebben gezegd: de koran is geen goddelijke boek.

Ketter heeft bv aangetoond dat jullie allah niet kan rekenen etc. etc etc.

de god van mohammed maakt fouten. zie het volgende. vrouwen en kafirs en stenen zijn brandstof voor de hel.
hoe kan steen als brandstof dienen???, zie hier de fout van jullie allah.

ik ben blij dat je zelf vind dat god geen fouten maakt. m.a.w. omdat er fouten zijn in de koran is de koran geen godswoord.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Islaminside schreef:Ik zal de islam nooit en nimmer verlaten aangezien ik voor mijn zelf erachter gekommen ben dat dit de enige waarheid is die bestaat.
Dit bewijst jouw kortzichtigheid jongen, de "waarheid" is vele malen groter dan één of ander middeleeuws boekje.
Als jij echt realistisch was zou je inzien dat jouw waarheid maar één doel voor ogen heeft...

Alles in de islam draait namelijk om overheersing, macht op mensen proberen uit te oefenen door ze te bedreigen met vreselijke straffen in een zogenaamd 'hiernamaals' als ze niet leven naar de dictatuur die bedacht is door één of andere middeleeuwse pedofiele woestijnrover.
En vervolgens de dwazen die in de onzin geloven proberen aan te zetten tot discriminatie, haat, strijd, moord en doodslag, en het gebruik van geweld tegen degene die zich niet door de ideologie van die tiran bang laten maken, om zo te proberen ook deze mensen te overheersen.

Als jouw denkbeeldige god echt bestaat is het een zeilig figuur die helemaal niet almachtig is omdat hij niet zonder mensen kan.
Als hij echt almachtig zou zijn hoeft hij geen mensen voor zijn karretje te spannen om tegen andere mensen op te zetten!
Jouw bestaan is iets dat je niet kan ontkennen,
En dit geldt ook voor het bestaan van de hemelen en de aarde.
En ieder weldenkt mens weet dat een bestaand iets een maker nodig heeft.
Het bekende smoesje dat religieuzen gebruiken om het bestaan van een god aan te tonen.
Er zijn wetenschappers die beweren dat er inderdaad ooit een soort god moet zijn geweest die alles op deze aarde leven in geblazen heeft.
Maar die zelfde wetenschappers zijn er zeker van dat die god allang niet meer bestaat omdat hij zich daarna niet meer heeft laten zien, laat staan dat hij nog enige invloed uitoefend op ons bestaan.

Er zijn miljoenen jaren oude menselijke resten gevonden, vreemd genoeg bestaan goden pas sinds de mens een beetje verstand ontwikkelde.
Dit moet voor ieder mens al voldoende bewijs zijn dat die goden door de mens zelf bedacht zijn met als reden de eeuwenoude menselijke drang naar macht die een almachtige god nooit kan hebben omdat hij alle macht al in handen heeft.

Helaas ben jij niet in staat om verder te denken dan de onzin die de islam jouw voorschrijft, kennelijk is jouw verstand dan ook niet verder ontwikkeld dan die van de gem. mens uit de middeleeuwen.

Jouw geest is geheel in de macht van de islam, je bent niet meer in staat om te denken zonder invloed van religie.
Probeer eens wat verder te denken zonder dat je al je waarheden uit een middeleeuws boekje haalt. (open minded)
Misschien gaat er een wereld voor je open...
Islaminside schreef:Jouw bestaan is iets dat je niet kan ontkennen
Klopt, maar de manier waarop jouw religie voorschrijft hoe ik ontstaan ben is ook al zo fout als het maar zijn kan:
de (schijn)heilige koran schreef:Soera 23, vers14: Daarna schiepen Wij de druppel tot een bloedklonter, dan schiepen Wij de bloedklonter tot een vleesklomp tot gebeente en dan bedekten Wij het gebeente met vlees. Daarna lieten Wij het als een nieuwe schepping ontstaan.
Er zijn vier soorten van fouten in deze kleine passage waaruit duidelijk blijkt dat de schrijver van de koran (Mohammed) nog niet over de technologie beschikte die het mogelijk maakt om embryologie via waarneming te ontdekken!
  • 1e fout:
    • "Daarna schiepen Wij de druppel [sperma] tot een bloedklonter"
    Sperma muteert niet in bloedcellen. De cellen die bloed vormen, en in mindere mate stollingsfactor, beginnen de vorming niet tot de vierde week van zwangerschap. Na het samengaan van het sperma en het eicel in een morula, is er nog geen bloed of stollingsfactor in vorming. Echter, vele andere celtypes zijn gevormd voor de vorming van bloed en stollingsfactor.


    2e fout:
    • "dan schiepen Wij de bloedklonter tot een vleesklomp"
    Dit wordt genoemd als een additionele fout omdat de koran het idee presenteert dat menselijk leven gegroeid is uit een bloedklonter tot een latere verzameling van andere cellen (vleesklomp). Zoals hierboven genoemd, is dat niet het geval.


    3e fout:
    • "tot gebeente"...
    De volgorde gepresenteerd in de koran is bevruchting, bloed (of cellen) vorming, beenderen, dan vlees. Dit is niet waar. Cellen voor organen en vlees beginnen zich te vormen vóór het beenweefsel. Later, als het kind groeit, beginnen botstructuren zich te ontwikkelen samen met organen en vlees.


    4e fout:
    • "en dan bedekten Wij het gebeente met vlees."
    Zoals hierboven genoemd, celscheiding dat botweefsel vormt, vindt plaats nadat vlees en organen zich beginnen te ontwikkelen. Het beeld geschetst in de koran is erg anders. Iedere moderne observering van foetusvorming laat beslissend zien dat de volgorde van de koran erg foutief is.
Ieder van deze, en andere volop beschikbare feiten ten aanzien van het ontstaan van nieuw menselijk leven kunnen worden nageslagen in een encyclopedie, of medische database op het Internet, en vergeleken met de koran.
Kan de koran het woord van god zijn als het boek dergelijke grote fouten over de menselijke voortplanting maakt? een voortplanting die notabene zogenaamd gecreëerd zou zijn door de schrijver van dit boek?

En dan nog iets..., wie zijn die "Wij"???
Heeft de almachtige hulp nodig gehad bij het creëren van leven?

Jij mag het zeggen Moh..., en probeer deze keer eens te antwoorden met een vrije geest die niet onder invloed van de islam is...
Laatst gewijzigd door Roelof op do mar 10, 2011 11:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie