Moslim weigert helpende hand van Allah

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Moslim weigert helpende hand van Allah

Bericht door hans van de mortel »

ANP-bericht van 30 november 2007

Van onze speciale correspondent uit het Walhalla van Allah.

Op 30 november 1997, precies tien jaar geleden is aan de Amsterdamse Leidsegracht ter hoogte van de Weteringschans een man omstreeks middernacht te water geraakt. De man, zo vertelden later een paar omstanders, maakte een wat verwarde indruk.
Hoe hij te water is geraakt werd niet duidelijk. De man schreeuwde om hulp terwijl hij met zijn armen omhoog geheven wilde zwaaibewegingen maakte. Mensen stonde toe te kijken, maar niemand bood hulp.

Plotseling als vanuit het niets bood een sportief ogende jonge vrouw met rood haar direct hulp aan. Zij snelde naar de waterkant en rijkte vanaf een tegen de kade afgemeerde woonboot de man de helpende hand. Maar de man weigerde haar hulp te aanvaarden, terwijl hij wel om hulp bleef roepen. De vrouw werd hierop radeloos en vroeg hem waarom hij haar hulp niet accepteerde. ”Allah’ mij helpen, ’allah’ doet, ’allah’ mij help.” En de arme drommel bleef verwoed nog enkele malen met zijn armen zwaaien tot ook die tenslotte als laatste aanwijzers boven zijn hoofd langzaam onder water verdwenen.

Voor zover bekend was het een goede moslim die zeven keer per dag altijd trouw en serieus zijn gebeden opzond en dit nooit oversloeg. Hij was de vaste hulp van de imam van de deelraad in Slotervaart. Vijf jaar geleden was hij nog naar Mekka geweest, helemaal alleen - hij had er tien jaar voor gespaard. Het vormde het hoogtepunt in zijn leven. Al zes maanden lang voor die grote dag was hij ziek thuis van zijn werk. De ondraaglijke spanning - het enige echte belangrijke hoogtepunt in zijn leven binnenkort mee te mogen maken - bezorgde hem de nodige buikkrampen waardoor hij tijdelijk arbeidsongeschikt werd. Hij was zo onder de indruk van zijn bezoek aan Mekka gekomen dat hij - daar eenmaal aangekomen - niet zeven keer om de steen had gelopen, maar 70 keer. Daarna voelde hij zich niet goed. Door duizeligheid bevangen heeft hij de rest van zijn verblijf ziek te bed gelegen.
Ook toen hij weer thuis was van de reis naar Mekka had hij nog zes maanden nodig om dat alles te verwerken en een vaste plaats in zijn onderbewuszijn te te geven.

Zwemmen had Mohammed nooit geleerd. Hij had nog wel een paar zwemlessen genomen op aanraden van zijn vaste vriend en imam Mohammed, maar al gauw had hij de moed opgegeven. Zijn hele leven vertrouwde hij op ’allah’. Voor iedereen die hem kende was het zo zeker als als de eerste de beste haddith dat Mohammed na zijn dood direct naar de hemel, het paradijs van God zou gaan.

Toen Mohammed dan ook drijfnat in de hemel aankwam was het eerste dat hij aan ’allah’ in het arabisch vroeg waarom Hij hem niet uit de Leidsegracht had gevist.

Zonder zich ook maar een ogenblik beledigd te voelen sprak ’allah’ kalm en met een zachte lyrisch aandoende stem de volgende onuitwisbare woorden: ”Maar mijn beste Mohammed, ik heb in al mijn wijsheid en barmhartigheid onmiddellijk op je hulpgeroep gereageerd en jou een krachtg gespierde vrouw met rood haar gezonden om jou van de verdrinkingsdood te redden.”
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Allahs wegen zijn ondoorgrondelijk.
Veel Moslims zouden dit eens in overweging mogen nemen, alvoor in Allahs naam te spreken en te handelen.
Hoe kunnen zij denken te weten wat Allah wil, als puntje bij paaltje kmt, herkennen ze zijn boodschapper niet eens.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Mooi stukje Hans...
Het zou dus zomaar eens kunnen dat Allah FFI opgericht heeft om Moslims te helpen. Alles is toch van Allah?

Waarschijnlijk weet Allah maar al te goed dat zijn boodschap verkeerd begrepen is door Mohammed, en Allah voelt zich nu schuldig dat de wereld nu een puinzooi is, en dat alleen omdat hij zijn boodschap aan het verkeerde mens gestuurd heeft.

Daarna dacht Allah.. Als ik nou eens een forum opricht waar mijn volgelingen wel de juiste boodschap van vrede en liefde kunnen leren, misschien kan ik dan mijn domme fout nog goed maken.
En dat forum is FFI geworden, met Hans als profeet ( met een kleine p)
Dat zou zomaar eens de waarheid kunnen zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Sebastiaan
Berichten: 437
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 10:24 am

Bericht door Sebastiaan »

Moslims moeten accepteren dat Allah een vreemd soort humor heeft. :wink:

Terwijl de ongelovigen rijk en welvarend zijn, zijn de moslim arm en zielig. :twisted:

En het is zo simpel, maar men lijd liever dan dat ze vrij durven te zijn. :(
Do not think that I came to bring peace on the earth; I did not come to bring peace, but a sword. - Jesus
Plaats reactie