Varkensvlees gegeten

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Zo Jan 20, 2008 4:10 pm

Heey mensen,

Ik heb donderdag jl. varkensvlees gegeten. Het smaakte heel normaal.

:laugh1:

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Zo Jan 20, 2008 4:16 pm

Chaimae schreef:Heey mensen,

Ik heb vanmiddag linzen met uien gegeten i.p.v. varkensvlees.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Zo Jan 20, 2008 4:24 pm

En ik ben gek op lamsbouten - goed gekruid - kost een paar centen, maar dan heb je echt ook iets lekkers! Turks eten, daar kun je mij bij wijze van spreken voor wakker maken. Schapenkaas vind ik ook lekker. Kamelenvlees heb ik nog nooit geprobeerd. Waar kun je dat krijgen?

Trouwens, weet je dat katholieken geen vlees mogen eten op vrijdag? Dat werd dus vis, het voedsel voor de armen. Dat is nu eerder voor de rijken!
Maar, ik denk dat geen katholiek zich er nog meer aan houdt. Hij gaat ook trouwens nooit meer naar de kerk. Ja, voor de gezelligheid met Kerst.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Jan 20, 2008 4:24 pm

Hoe komt dat Chaimae ?
Ging dat per ongeluk of heb je met opzet varkensvlees gegeten.
Je maakt me nu nieuwsgierig.

Vertel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Zo Jan 20, 2008 4:28 pm

hans van de mortel schreef:

En ik ben gek op lamsbouten - goed gekruid - kost een paar centen, maar dan heb je echt ook iets lekkers! Turks eten, daar kun je mij bij wijze van spreken voor wakker maken. Schapenkaas vind ik ook lekker. Kamelenvlees heb ik nog nooit geprobeerd. Waar kun je dat krijgen?

Trouwens, weet je dat katholieken geen vlees mogen eten op vrijdag? Dat werd dus vis, het voedsel voor de armen. Dat is nu eerder voor de rijken!
Maar, ik denk dat geen katholiek zich er nog meer aan houdt. Hij gaat ook trouwens nooit meer naar de kerk. Ja, voor de gezelligheid met Kerst.

Leuk weetje! Weer wat geleerd.
Weet je ook de achterliggende gedachte hiervan?

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Zo Jan 20, 2008 4:33 pm

Ariel schreef:

Hoe komt dat Chaimae ?
Ging dat per ongeluk of heb je met opzet varkensvlees gegeten.
Je maakt me nu nieuwsgierig.

Vertel.

Ik was donderdag in Utrecht om een vriendin op te halen. Ik was een beetje te vroeg en begeefde me naar de Mcdonald om voor ons ontbijt te halen.

In de McDonald werd ik geholpen door een Marokkaan, die mijns inziens wist dat ik Marokkaanse was (ondanks het feit dat ik niet Marokkaanse oog). Ik had namelijk mijn vriendin aan de lijn en sprak af en toe Arabisch tegen haar. Die joch heeft gewoon varkensvlees in mijn broodje gestopt. En dat terwijl hij nog met me flirtte!

Toen ik eindelijk plaats nam in de trein had ik zo'n honger en nam een grote hap van mijn broodje. Toen mijn vriendin ineens zei dat het varkensvlees is. Ik had het ondertussen al doorgeslikt en begon spontaan door de trein te rennen, opzoek naar een wc. De mensen kwamen niet meer bij van het lachen.

En zodoende heb ik dus varkensvlees gehad. Het smaakte trouwens stiekem wel lekker.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Jan 20, 2008 4:39 pm

Chaimae schreef:Ik was donderdag in Utrecht om een vriendin op te halen. Ik was een beetje te vroeg en begeefde me naar de MAC om voor ons ontbijt te halen.

In de MAC werd ik geholpen door een Marokkaan, die mijns inziens wist dat ik Marokkaanse ben. Ondanks het feit dat ik niet Marokkaanse oog. Ik had mijn vriendin aan de lijn en sprak af en toe Arabisch tegen haar. Die joch heeft gewoon varkensvlees in mijn broodje gestopt. En dat terwijl hij nog met me flirtte.

Toen ik eindelijk plaats nam in de trein had ik zo'n honger en nam een grote hap van mijn broodje. Toen mijn vriendin ineens zei dat het varkensvlees is. Ik had het ondertussen al doorgeslikt en begon spontaan door de trein te rennen, opzoek naar een wc. De mensen kwamen niet meer bij van het lachen.

En zodoende heb ik dus varkensvlees gehad. Het smaakte trouwens stiekem wel lekker.

Vandaar.. Nou, Allah zal het je niet kwalijk nemen.
En Jezus heeft gezegd:
Niet wat de mond binnengaat, maakt de mens onrein, maar wat de mond uitgaat, dat maakt de mens onrein.’ Als vervolgens de discipelen om uitleg vragen zegt Jezus (vanaf vers 16): ‘Begrijpt gij niet, dat al wat de mond binnengaat, in de buik komt en te zijner plaatse verdwijnt? Maar wat de mond uitgaat, komt uit het hart, en dat maakt de mens onrein. Want uit het hart komen boze overleggingen, moord, echtbreuk, hoererij, diefstal, leugenachtige getuigenissen, godslasteringen. Dat zijn de dingen, die een mens onrein maken, maar het eten met ongewassen handen maakt een mens niet onrein.’

Een wijze les van Jezus, dus eet jij maar lekker een broodje ham.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Zo Jan 20, 2008 4:51 pm

Chaimae schreef:

Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat het met een vastenpatroon te maken heeft. Nog erger is dat de r.k.-kerk nog vasthoudt aan de communie waarbij een stukje matses verandert in het vlees van Jezus en de wijn die alleen de priester drinkt, verandert in zijn bloed (van Jezus). Men noemt dit . . . Jezus, hoe werd dat ook weer genoemd? (transfiguratie?)

Maar dit soort krankzinnige bedenksels heeft Jezus als orthodoxe jood natuurlijk nooit bedacht. Maar dat begrijp je wel.

migrantenjong
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Berichtdoor migrantenjong » Zo Jan 20, 2008 5:04 pm

Varkensvlees is overschat. Ik lust alleen bacon en ribbetjes, verder eet ik liever rund.

Is struisvogel eigenlijk halal? Een aanrader.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.

BFA

Berichtdoor BFA » Zo Jan 20, 2008 7:10 pm

Varkensvlees is overschat.

Jij hebt nog nooit een lekker everzwijntje in je diepvriezer gehad.
Daar een hespje van laten pekelen en roken, mmmh.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Manon

Berichtdoor Manon » Zo Jan 20, 2008 7:14 pm

BFA schreef:

heerlijk! de laatste jaren koop ik telkens een hele gerookte Spaanse ham (serrano), blijft maanden verder drogen in een hespenzak in een kamer, en met de regelmaat van de klok ga ik er als een échte dan sneetjes afsnijden! gewoonweg héérlijk.

Men mag ook niet uit het oog verliezen dat de huidige varkens véél magerder vlees hebben dan vroeger? Zij zijn speciaal gekweekt op minder vet en ik geloof dat het nu gelijk staat met rundsvlees.

Als ik moet kiezen tussen runds en varken: varken.
Lamsbout vind ik heerlijk, ribbetjes en koteletjes ook, maar geen merguèze of andere worstdingen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Zo Jan 20, 2008 7:15 pm

migrantenjong schreef:

Varkensvlees is overschat. Ik lust alleen bacon en ribbetjes, verder eet ik liever rund.

Is struisvogel eigenlijk halal? Een aanrader.

Ik vond het wel lekker smaken.

Dat is toegestaan.

migrantenjong
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Berichtdoor migrantenjong » Zo Jan 20, 2008 7:39 pm

BFA schreef:

Nee nog nooit, maar ik knauw nu wel op Ardense everzwijnworst.

Marcassou <3
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Zo Jan 20, 2008 7:47 pm

Chaimae schreef:

Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat het met een vastenpatroon te maken heeft. Nog erger is dat de r.k.-kerk nog vasthoudt aan de communie waarbij een stukje matses verandert in het vlees van Jezus en de wijn die alleen de priester drinkt, verandert in zijn bloed (van Jezus). Men noemt dit . . . Jezus, hoe werd dat ook weer genoemd? (transfiguratie?)

Maar dit soort krankzinnige bedenksels heeft Jezus als orthodoxe jood natuurlijk nooit bedacht. Maar dat begrijp je wel.

Ok.

Jezus heeft water in wijn veranderd. Ik ben benieuwd hoe de islam hier tegenaan kijkt. Heeft Jezus water in wijn weten te veranderen volgens de islam? Of spreekt alleen het christendom hierover?

1 ¶ Op de derde dag was er een bruiloft in Kana, in Galilea. De moeder van Jezus was er,
2 en ook Jezus en zijn leerlingen waren op de bruiloft uitgenodigd.
3 Toen de wijn bijna op was, zei de moeder van Jezus tegen hem: ‘Ze hebben geen wijn meer.’
4 ‘Wat wilt u van me?’ zei Jezus. ‘Mijn tijd is nog niet gekomen.’
5 Daarop sprak zijn moeder de bedienden aan: ‘Doe maar wat hij jullie zegt, wat het ook is.’
6 Nu stonden daar voor het Joodse reinigingsritueel zes stenen watervaten, elk met een inhoud van twee à drie metrete.
7 Jezus zei tegen de bedienden: ‘Vul de vaten met water.’ Ze vulden ze tot de rand.
8 Toen zei hij: ‘Schep er nu wat uit, en breng dat naar de ceremoniemeester.’ Dat deden ze.
9 En toen de ceremoniemeester het water dat wijn geworden was, proefde–hij wist niet waar die vandaan kwam, maar de bedienden die het water geschept hadden wisten het wel–riep hij de bruidegom
10 en zei tegen hem: ‘Iedereen zet zijn gasten eerst de goede wijn voor en als ze dronken zijn de minder goede. Maar u hebt de beste wijn tot nu bewaard!’
11 Dit heeft Jezus in Kana, in Galilea, gedaan als eerste wonderteken; hij toonde zo zijn grootheid en zijn leerlingen geloofden in hem.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Zo Jan 20, 2008 11:14 pm

Chaimae schreef:
Chaimae schreef:

Ok.

Jezus heeft water in wijn veranderd. Ik ben benieuwd hoe de islam hier tegenaan kijkt. Heeft Jezus water in wijn weten te veranderen volgens de islam? Of spreekt alleen het christendom hierover?

1 ¶ Op de derde dag was er een bruiloft in Kana, in Galilea. De moeder van Jezus was er,
3 Toen de wijn bijna op was, zei de moeder van Jezus tegen hem: ‘Ze hebben geen wijn meer.’
5 Daarop sprak zijn moeder de bedienden aan: ‘Doe maar wat hij jullie zegt, wat het ook is.’
6 Nu stonden daar voor het Joodse reinigingsritueel zes stenen watervaten, elk met een inhoud van twee à drie metrete.
7 Jezus zei tegen de bedienden: ‘Vul de vaten met water.’ Ze vulden ze tot de rand.
8 Toen zei hij: ‘Schep er nu wat uit, en breng dat naar de ceremoniemeester.’ Dat deden ze.
9 En toen de ceremoniemeester het water dat wijn geworden was, proefde–hij wist niet waar die vandaan kwam, maar de bedienden die het water geschept hadden wisten het wel–riep hij de bruidegom
10 en zei tegen hem: ‘Iedereen zet zijn gasten eerst de goede wijn voor en als ze dronken zijn de minder goede. Maar u hebt de beste wijn tot nu bewaard!’
11 Dit heeft Jezus in Kana, in Galilea, gedaan als eerste wonderteken; hij toonde zo zijn grootheid en zijn leerlingen geloofden in hem.

Ach lieve Chaimae,

Onthoudt nu één ding in je leven: je moet niet alles geloven wat je denkt dat je geloven moet. Leer nu één ding over Jezus van mij: Jezus was een orthodoxe jood. Er is heel weinig bekend over Jezus. Hij heeft zelf niets op schrift gesteld (raar, maar waar!). Hij was slechts een eenvoudige revolutionaire idealist - zoiets als Che Guevara. Hij fantaseerde dat hij een missie had als Messias, dat hij een ’verlosser’ was die de mensheid een nieuwe impuls kon geven vanuit het jodendom, en dat hij mogelijk de koning van de joden zou worden. De joden verwachtten inderdaad zo’n figuur vanuit hun geschriften. Helaas pindakaas bleek die Jezus niet bij machte ook maar iets te kunnen veranderen aan de omstandigheden van de joden.

OK. Dan was het dus een bedrieger. Ta . . . zo zou je het kunnen benoemen. Ergens hebben de joden daar wel gelijk in gehad. Trouwens, je hoeft maar even je vinger op te steken in het eerste de beste fascistische islamitische land, en je bent je leven niet meer zeker. Israël was bezet door de Romeinen. Dus, zo’n Jezus Christus met zijn moderne populaire ideeën was een gevaar voor de gevestigde orde van Rome. Anders gezegd: Jezus was zijn tijd ver vooruit. Hij was een op en top democraat. En dat is wel wat anders dan het fascistische denken vanuit de islam. Maar helaas, daarom was Jezus slechts een kort leven beschoren. Hij was een revolutionair type.

Liep hij over water? Kon hij water in wijn veranderen? Luister lieve Chaimae, de bijbel spreekt over doden die weer levend werden gemaakt door Jezus en zijn apostelen. Je moet niet alles klakkeloos aannemen wat een ander jou wil wijsmaken. De wereld zit vol met vieze leugenachtige mensen. Voor wat al die doden betreft die weer levend werden, kan ik je meedelen dat het om doden betreft die één of twee dagen dood waren. Wat denk je van in coma verkeren? Nergens wordt in de bijbel gesproken over mensen die uit de dood werden opgewekt - bijvoorbeeld na 30 dagen - om maar iets te noemen. Dat zou pas echt interessant nieuws zijn.

Neem maar van mij aan dat als er ergens in de bijbel is geknoeid, dat wel in het Nieuwe Testament is gebeurd. Ach, Chaimae, het maakt niet uit. De hele bijbel is lachwekkend als het over een zelfbedachte god gaat van Mozes en daarna ook nog eens van Ibrahim. Het is een mooie opgetekende geschiedschrijving van gebeurtenissen aan de hand van leuke overleveringen, en meer niet. Ik ben 12 jaar lang een Jehovah’s Getuige geweest. Dus . . . de bijbel is een aardig boek, maar van nul en gener waarde voor onze moderne beschaving. Wij hebben al die simpele praatjes van Jezus niet nodig, hoe goed die ook mogen zijn. Die kan jij zelf ook wel bedenken. Jij bent van jezelf een goed mens of je bent een slecht mens.

Als Jezus water in wijn kon veranderen, dan mag hij voor mij dat kunstje nog eens een keer vertonen. Maar de armetierige machteloze onmachtige nietstoevoegende en onbekende in het telefoonboek en op internet is niets anders dan een zielige nietszeggende autoriteit op het gebied van de folklore van de dommigheid van de waan van de dag. Jezus, Cohen, Jantje of Pietje, er is geen verschil. JIJ en IK moeten ons zelf bewijzen. Geen Jezus of ’allah’ die ons iets influistert hoe te handelen.

Het is beter de bijbel en de koran te conserveren op de stoffige boekenplanken als geschiedkundige interessante boekwerken van lange tijd geleden, zonder noemenswaardige betekenis voor onze moderne beschaving, dan er ook maar enige waarde van betekenis aan te hechten.

Bijbel en koran zijn hoe dan ook door mensen bedachte en in elkaar gevlochte fantasierijke boekwerken

Skeptic551

Berichtdoor Skeptic551 » Ma Jan 21, 2008 12:53 am

Chaimae schreef: 1 ¶ Op de derde dag was er een bruiloft in Kana, in Galilea. De moeder van Jezus was er,

Chaimae, je hebt kennelijk een bijbel op het internet of CD geciteerd ?
Dit soort wonderverhalen had in het Romeinse Rijk onder het primitieve volk een functie, maar tegenwoordig lachen we er om.
In de meeste godsdiensten geloof je nu ook al niet ...

Skeptic551

Berichtdoor Skeptic551 » Ma Jan 21, 2008 1:02 am

Chaimae schreef: Ik was een beetje te vroeg en begeefde me naar de Mcdonald om voor ons ontbijt te halen. ...
Die joch heeft gewoon varkensvlees in mijn broodje gestopt. ...
(ondanks het feit dat ik niet Marokkaanse oog).
Hopelijk wordt er op de journalisten-opleiding ook nog iets gedaan aan kennis van de Nederlandse taal.
Ik maak ook fouten, maar dit strijkt iedere lezer wel heel sterk tegen de haren in.

Het laatste foutje vind ik wel interessant want ik herinner me dat je er nogal als een mooie jodin uitziet,
en die hebben, als ze religieus zijn, hetzelfde taboe op varkensvlees.
Taalkundig is het zo, denk ik, dat je ofwel 'niet als een Marokkaanse oogt' ofwel 'niet Marokkaans oogt'
maar wat je nu deed hangt daar tussen in.
In de meeste godsdiensten geloof je nu ook al niet ...

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Ma Jan 21, 2008 8:27 am

Skeptic551 schreef:
Chaimae schreef: Ik was een beetje te vroeg en begeefde me naar de Mcdonald om voor ons ontbijt te halen. ...
Die joch heeft gewoon varkensvlees in mijn broodje gestopt. ...
(ondanks het feit dat ik niet Marokkaanse oog).
Hopelijk wordt er op de journalisten-opleiding ook nog iets gedaan aan kennis van de Nederlandse taal.
Ik maak ook fouten, maar dit strijkt iedere lezer wel heel sterk tegen de haren in.

Het laatste foutje vind ik wel interessant want ik herinner me dat je er nogal als een mooie jodin uitziet,
Taalkundig is het zo, denk ik, dat je ofwel 'niet als een Marokkaanse oogt' ofwel 'niet Marokkaans oogt'

De Nederlandse taal is een k.u.t.taal die niet te begrijpen is, net zo tegenstrijdig als de bijbel en de koran. (wat te denken van beleven, ik belaf (VT) - moet zijn: beleefde; maar wel begeven, ik begaf) Die shittaal kun je je alleen eigen maken door alles te onthouden. Normaliter is onze Chaimae nauwkeuriger, maar als je wat wilt zeggen in een verrukkelijke staat van opwinding dan maak je dit soort slippertjes. (wat te denken van onmiddelijk? Is fout. Moet zijn onmiddellijk, maar verrukkellijk is weer niet goed) Volgens mij houdt zij wel van een ’slippertje’ op zijn tijd.

Aminah

Berichtdoor Aminah » Ma Jan 21, 2008 9:55 am

Chaimea heeft per ongeluk verboden vlees gegeten en dat is dus niet erg, vooral als ze spijt heeft.

Ik vond een keer bacon op m'n pizza...

Struisvogel is halal maar het moet wel halal geslacht worden en dat is niet te vinden. Moet toch makkelijk zijn met z'n lange nek om een struisvogel halal te slachten LOL

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Ma Jan 21, 2008 10:08 am

Jajajajaja.
Ik vind de reactie van de categorie muggenzifterij.

Ik zal er in het vervolg op letten.

nadia

Berichtdoor nadia » Ma Jan 21, 2008 3:35 pm

x
Laatst gewijzigd door nadia op Wo Mar 25, 2009 4:29 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Jan 21, 2008 3:39 pm

Nadia: zoals ik reeds schreef: schapenvlees is een PAK vetter dan de huidige gekweekte varkens.

nadia

Berichtdoor nadia » Ma Jan 21, 2008 3:45 pm

x
Laatst gewijzigd door nadia op Wo Mar 25, 2009 4:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Jan 21, 2008 4:22 pm

Van mij hoeft niemand varkensvlees te eten, maar de informatie moet wel correct zijn.

-------------------

Persbericht d.d. 7/27/2001

27-07-2001: Verantwoord en vetarm eten: Varkensvlees is miskend talent

Van de vele verschillende varkensvleesproducten die er zijn, is een groot aantal soorten mager en enkele soorten zijn zelfs zeer mager. Bovendien bestaat 60% van het vet in varkensvlees uit onverzadigd vet. Juist dit onverzadigd vet helpt het cholesterolgehalte in het bloed te verlagen.

Misverstanden en vooroordelen zijn er vaak de oorzaak van dat voedingsmiddelen in een ongunstig daglicht worden gesteld. Dat is ook het geval bij varkensvlees. Een NIPO-onderzoek, uitgevoerd in opdracht van het Voorlichtingsbureau Vlees, laat zien dat Nederlanders van twaalf jaar of ouder vaak een verkeerd beeld hebben van varkensvlees.

Het eerste misverstand
Uit het NIPO-onderzoek komt naar voren dat ruim één op de tien ondervraagden meent dat varkensvlees niet gezond is. Men denkt dat varkensvlees vet is en schadelijke stoffen bevat. Van alle ondervraagden zegt 7 procent nooit varkensvlees te eten. Ook hier geldt als belangrijkste reden dat men denkt dat het product te vet zou zijn.

De feiten
Varkensvlees is niet vet. Van de vele verschillende varkensvleessoorten zijn er tal van magere (6-10% vet in onbereid vlees) en zelfs zeer magere soorten (0-5% vet in onbereid vlees). Deze bevatten net zo weinig vet als mager rundvlees. Voorbeelden van magere soorten varkensvlees zijn filetlapjes, fricandeau, hamlappen, ongepaneerde schnitzels en varkensoesters. Zo bevat fricandeau slechts 3% vet.

Het tweede misverstand
Uit het NIPO-onderzoek komt ook naar voren dat de consument denkt dat varkensvlees veel verzadigd vet bevat. Verzadigde vetten worden vaak in verband gebracht met een hoog cholesterolgehalte en het ontstaan van hart- en vaatziekten.

De feiten
Het vet in varkensvlees bestaat voor ruim 60% uit onverzadigd vet. Dit helpt juist het cholesterolgehalte in het bloed te verlagen.
--------------------

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2001/07/30/J014.htm

ik ben ervan overtuigd dat men nog hopen info daarover kan vinden.

nadia

Berichtdoor nadia » Ma Jan 21, 2008 4:52 pm

x
Laatst gewijzigd door nadia op Wo Mar 25, 2009 4:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Islam in het nieuws”