Israël, Gaza strook en Hamas.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Ariel »

Israël: veel minder burgerdoden tijdens offensief
donderdag 26 maart 2009


(Novum/AP) - Er zijn tijdens de Israëlische invasie van Gaza veel minder burgerdoden gevallen dan de Palestijnen steeds hebben beweerd. Dat heeft het Israëlische leger donderdag gezegd.

Israël zei donderdag een onderzoek te hebben afgerond naar de aantallen slachtoffers van het offensief. Dat offensief was volgens het leger enkel gericht tegen Hamasstrijders. Van de 1166 doden die Israël aan Palestijnse zijde telde, zou het in 295 gevallen om burgers gaan en in 709 gevallen om militante Hamasleden. In 162 gevallen was onduidelijk of het om burgers of om Hamasstrijders ging. Israël zei zich bij het onderzoek gebaseerd te hebben op Israëlische en Palestijnse gegevens.

De cijfers van Israël zijn in tegenspraak met die van het Palestijnse Centrum voor de Mensenrechten, dat vorige week zei dat er 1417 doden waren gevallen, onder wie meer dan negenhonderd burgers. Het centrum noemde bij alle slachtoffers de namen en leeftijden.

De Palestijnen noemden de Israëlische cijfers maandag dan ook 'een opzettelijke manipulatie van de werkelijkheid van het offensief, bedoeld om de illegale acties van Israël te maskeren'. Volgens het Centrum voor de Mensenrechten heeft Israël bijvoorbeeld ten onrechte 255 omgekomen politieagenten bij de strijders gerekend, terwijl die volgens de Palestijnen helemaal niet militant genoemd konden worden.

Gevraagd naar een verklaring voor de verschillen in aantallen in de rapporten zei woordvoerster majoor Avital Leibovich dat zulke verklaringen aan de Palestijnen gevraagd dienen te worden. Ze voegde eraan toe dat het niet ging om een harde wetenschap

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... tid=228551" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52327
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Mahalingam »

'Het beeld in deze cartoon bootst antisemitische propaganda na uit de nazi- en de sovjetperiode',
Als het al als karikatuur van karikaturen bedoeld is dan slaat het meer op de antisemitische cartoons die iedere dag te vinden zijn in de kranten van Mohammedanistan.
http://www.adl.org/Anti_semitism/arab/c ... 080702.asp
http://www.tomgrossmedia.com/ArabCartoons.htm

Ik lees over recente politieke gebeurtenissen in Gaza:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/3588 ... _op__.html
Hamas pakt kopstukken Fatah op
De radicale Palestijnse beweging Hamas heeft zaterdag zeker drie kopstukken van de rivaliserende Fatah-partij opgepakt. Dat meldde een woordvoerder van Fatah.
Onder de arrestanten is Abdel-Rahman Hamad. Hij is bestuurder van Fatah in de Gazastrook en was in het verleden minister in de Palestijnse regering.

De aanhoudingen zijn bevestigd door Hamas. De arrestanten hebben zich volgens het Hamasbestuur in de Gazastrook schuldig gemaakt aan een „illegale bijeenkomst”.

De islamitische Hamas en de seculiere Fatah strijden al jaren om de macht in de Palestijnse gebieden. Dit leidde halverwege 2007 tot bittere gevechten, waarna Hamas de teugels in de Gazastrook in handen nam. Sinds ongeveer een maand spreken de bewegingen weer met elkaar.
Dat is ook zo'n bekende aanklacht in totalitaire dictaturen: schuldig gemaakt aan een „illegale bijeenkomst”.
Ik ben benieuwd welke concessies Hamas denkt los te peuteren van Fatah met deze actie.
Ik bedoel: wat is de kans dat de kopstukken hun kop behouden?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Scarlatti »

Ik begrijp niet dat dit soort cartoons 'wel zouden kunnen' en wordt dit niet als haatzaaiend en dergelijke gezien door de mdi? :twisted: Deze reactie gold eigenlijk vrnl de cartoon die naarboven had neergezet, wat laat op 'bevestig' gedrukt
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Ariel »

Israel werd beschuldigd van oorlogmisdaden. Volgens een linkse krant in Israel zijn bij de inval in Gaza niet alleen op grote schaal mensenrechten geschonden, maar hebben Israëlische soldaten doelbewust Palestijnse burgers neergeknald. 'We moeten iedereen vermoorden die daarbinnen zit', citeerde de Volks­krant .

http://www.volkskrant.nl/buitenland/art ... e_soldaten" onclick="window.open(this.href);return false;

Thomas von der Dunk, de Amsterdamse dorpsgek schreef in de volkskrant een pittig artikel over de vermeende oorlogsmisdaden. "Ik zeg het niet snel," snoefde hij " maar hier hebben we het nazidom in een noten­dop" het nazidom is dan Israel.

Wat blijkt nu, al deze beschuldigingen zijn op geruchten gebaseerd en niet gebeurd. Maar het kwaad is al weer geschied. Israel is weer onterecht in een slecht daglicht geplaatst.

Uitspraken militairen Israël 'geruchten'

JERUZALEM - Veteranen van de recente strijd in Gazastrook die onlangs zeiden dat Israëlische militairen daar willekeurig burgers doodden, hebben hun uitspraken gebaseerd op geruchten. Tot die conclusie kwam het Israëlische ministerie van Defensie na onderzoek, berichtte de Israëlische krant Haaretz maandag.

Defensie bracht in een verklaring naar buiten dat het zich had gericht op twee verhalen waarin werd gesteld dat militairen op Palestijnse burgers hadden geschoten. De onderzoekers kwamen erachter dat de militairen die dat meldden, zelf niet bij de betreffende gebeurtenissen waren geweest.

Een van hen, een bevelhebber, zou militairen opdracht hebben gegeven op een oudere vrouw te schieten die op straat liep, ook al vormde ze duidelijk geen bedreiging. „De soldaat heeft dat helemaal niet gezien, en herhaalde slechts een gerucht dat hij had gehoord.” Daarnaast kwamen onderzoekers tot de conclusie dat de getuigenissen „met opzet waren overdreven”.

Veteranen deden hun uitlatingen anderhalve maand geleden tijdens een bijeenkomst op de militaire academie Oranim in Tivon. Vorige week maakten de media er voor het eerst melding van.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/3603 ... en___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Ariel »

Israëlische soldaten hielpen Palestijnen tijdens Gaza conflict

Volgend artikel is overgenomen van onze collega website Brabosh) Het zal wellicht allemaal niet veel meer uithalen, maar veel Israëlische soldaten deden werkelijk hun uiterste best om Palestijnse burgers te helpen tijdens de Gaza Oorlog. Zij herkenden helemaal niets van de verhalen die eerder naar buiten kwamen met kritiek. Zo zie je maar, er zijn in elk leger wel rotte appels, maar (vooral) ook goeie jongens.

Beschrijvingen van soldaten over de ervaringen van hun eenheden tijdens Operation Cast Lead (’Gegoten Lood‘) worden gebruikt ter illustratie van de vele humane voorzorgsmaatregelen die het leger nam, om Palestijnse burgers te helpen tijdens de duur van het conflict. De soldaten lieten hun getuigenissen registreren en plaatsten ze op de website Soldiers Speak Out, een onderdeel van een initiatief van de Israëlische educatieve organisatie Stand With Us.

Nina Klevipsky, 24, die dienst deed in het leger als supervisor in de medische controlekamer van het Home Front Commando centrum, hielp bij het coördineren van verscheidene evacuaties door de lucht van gewonde Palestijnse burgers naar Israëlische hospitalen. Zij vertelde aan de The Jerusalem Post hoe dozijnen Palestijnen tijdens de 22-dagen durende operatie, naar Israël werden geëvacueerd, waar ze werden opgenomen in de hospitalen van Beersjeba en Rehovot. “Vanaf de eerste minuut dat we begrepen dat er moest geëvacueerd worden, maakten we de hospitalen en landingsstroken klaar en mobiliseerden de dokters. Nadien, volgden we de ziekenhuiszorg van de Palestijnen verder op,” legde Klevispsky uit. Zij voegde eraan toe dat zij de recente beschuldigingen over het zogenaamd opzettelijk doden van burgers door IDF-soldaten, met scepticisme bekeek.

Afgelopen woensdag, 25 maart, deed een IDF bron aan de Jerusalem Post de beschuldigingen die werden onthuld, categoriek af als onwaar en dat de officiële onderzoeksresultaten van het leger binnenkort publiek zullen worden gemaakt. “Ik geloof geen woord van al deze aantijgingen. Ik ken de soldaten die naar binnen gingen. Ik weet hoe ze werken, welke waarden zij van thuis uit en van het leger hebben meekregen. Op geen enkele manier zouden dergelijke orders ongemerkt de deur uit kunnen gaan, ” zei Klevispsky. “Ik heb het volste vertrouwen in het leger. Elk jaar vervul ik als reserve-soldaat een maand lang mijn legerdienst. Als ik ook maar één seconde zou twijfelen aan de te volgen procedures, zou ik meteen mijn legerdienst staken. Ik dien in een moreel leger - mijn job is om levens te redden, niet om ze te vernietigen,” voegde ze er nog aan toe.

Amir Golan, een 25-jaar oude verpleger, trok op met de reserve-eenheid Givati tijdens het voorbije Gaza offensief. “Ik heb nooit iets dergelijks opgemerkt,” vertelde Golan aan de Post met betrekking tot de recente beschuldigingen. “”Ik werd erg ontgoocheld door de Israëlische media. Het deed me pijn mensen hun integriteit te zien verliezen omdat ik weet dat iemand, die dit van buitenaf heeft onderzocht, de zaken erg grof voorstelde,” voegde hij eraan toe.

Golan zei dat er nooit sprake is geweest van enig geweld tegen Palestijnen binnen de leden van zijn eenheid. “Ik denk dat de algemene geest heerste dat we daar waren omdat we onze huizen moesten beschermen tegen het rakettengeschut [vanuit Gaza]. We waren hoogst gemotiveerd,” zei hij.”Het doet altijd pijn als je mensen ziet lijden. Het was van in den beginne duidelijk dat de operatie algemeen lijden zou veroorzaken, maar we hoopten dat eens we het afvuren van raketten konden doen ophouden, het lijden aan beide zijden zou stoppen,” zei Golan.

Golan is een veteraan van meerdere Gaza operaties, en is in het verleden verscheidene malen met zijn eenheid de Gazastrook binnen getrokken. Tijdens een anti-terrorisme raid in 2005, botste Golan met zijn eenheid op een hoogzwangere vrouw in een huis dat toebehoorde aan een gezochte terrorist. “We zagen een vrouw die begon te klagen over pijn in de buik. Ik kreeg het bevel van mijn commandant om haar medisch te onderzoeken,” vertelde Amir. “Het draaide erop uit dat ze moest gaan bevallen. Ik deed alles wat ik kon om haar te helpen…. want voor nogal voor de hand liggende redenen wilde ze zeker daàr niet bevallen. Zij hoopte dat ze nog op tijd een Palestijns hospitaal kon bereiken,” vervolgde hij zijn verhaal. “Dus wat we deden was met al onze kracht onze eenheid zo snel mogelijk te evacueren. En we renden bijna weg uit die plaats,” vervolgde Amir. “We riepen een Palestijnse ambulance op om zo snel mogelijk ter plaatse te komen en evacueerden haar,” zei hij. “Ik haalde wat verbanden boven en trachtte de vrouw zo goed als mogelijk bij te staan. Zij baarde een gezonde jongen.“
http://joodsactueel.be/2009/03/29/7512/ ... -gaza.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Ariel »

Palestijn valt Israëlische jongens aan met bijl
donderdag 2 april 2009


(Novum/AP) - Een Palestijn heeft donderdag in de nederzetting Bat Ayin op de Westelijke Jordaanoever een Israëlische jongen doodgeslagen met een bijl en een tweede zwaar verwond. Dat meldt de Israëlische ambulancedienst.

De doodgeslagen jongen was 13, de gewonde 7.

De verantwoordelijkheid voor de aanval is nog niet opgeëist. De actie zal zeker leiden tot grotere spanningen tussen de Palestijnen en de nieuwe havikenregering in Israël.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... tid=229291" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door hans van de mortel »

Wie kennis van zaken heeft weet dat het huidige jodendom een vredelievende geloofsovertuiging heeft die geen haat kent in het geloof. Los van wat individuele fanatistische gekken beweren. Islam daarentegen is precies het tegenovergestelde. BEWIJS? Lees de dagelijkse berichten en de predikingen van de imams wereldwijd er maar op na van de afgelopen 60 jaar ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !
Weet u het spreekwoord nog dat luidt als volgt: ”Een rotte appel in de mand, maakt alle appels ongezond.” En dan te bedenken dat het in islam niet om één rotte appel gaat, maar om het merendeel van hun goedkope snel rottende appels. :knorrie:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52327
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Mahalingam »

Er gaan stemmen op (en niet alleen van de Zwarte Weduwe , Anja Meulenbelt, Harrie van Bommel etc) om te gaan praten met Hamas ("want die zijn de facto de macht op de grond.")
Dat zijn altijd mensen die of het Handvest van Hamas nooit gelezen hebben of die geloven dat dergelijke anti-semitische geschriften er niet toe doen.
Waarover moet je praten met Hamas als het gaat over "vrede" in de Westerse betekenis van het woord?
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1076694.html
What to speak with Hamas about By Shlomo Avineri
Recently, more and more voices have been heard saying that the only way to reach an Israeli-Palestinian accord is by talking to Hamas. These voices are not only in Europe but also in the United States. New York Times columnist Roger Cohen, for example, and Brent Sowcroft, who was national security adviser to the first president Bush, have said that without a dialogue with Hamas there will be no peace between Israel and the Palestinians. And if Israel refuses to do so, the Europeans or the Americans should begin a dialogue with Hamas.
En over het Hamas Convenant:
Don't tell me that these are merely words and Hamas must not be judged only on the basis of its covenant. Would anyone dare say that if a similar movement were to arise in Europe or America and, in addition to statements like these, was busy killing Jews?

Compared with what is written in the Hamas covenant, Austria's Joerg Haider and Jean-Marie Le Pen in France are moderates.

It is clear that if a movement like this were to come out of Europe, no one would even imagine proposing that negotiations be held with it, or that it be asked to join a government. It would not merely be declared illegal but denounced by humankind. An abomination like that has no place in any political discourse.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door H.Numan »

Het is alsof ik Anton Mussert , Rost van Tonningen en van Geelkerken hoor zeggen dat we moeten gaan praten met de NSDAP omdat die de macht in Duitsland nu eenmaal hebben.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Vrijdenker
Berichten: 1746
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Vrijdenker »

Besessen vom Leid
Leon de Winter, Die Welt, 2 april 2009
http://www.zeit.de/2009/15/Oped-Gaza?page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Jahrelang hat Hamas Raketen auf Israel abgefeuert, doch die europäischen Medien zuckten nur mit den Schultern. In einem blutigen Bürgerkrieg vertrieb Hamas die sogenannte gemäßigte Fatah aus Gaza; die Medien reagierten gelangweilt. Jeden Tag prophezeien die Hamasführer Israel einen qualvollen Untergang; Europa gähnt. Und wenn die Provokation für Israel unerträglich wird und es gegen Hamas zurückschlägt, mit einem Bruchteil der Gewalt, die diese Organisation gegen Israel einsetzen würde, wenn sie nur könnte, dann treffen die Reporter sich auf dem Flughafen Tel Aviv, um vom grausamen Tod von Frauen und Kindern zu berichten.

Was an den Palästinensern fasziniert die Europäer dermaßen, dass viel schrecklichere Konflikte, Putins Zerstörung von Tschetschenien etwa, daneben völlig verblassen?

Die Antwort: Der Feind der Palästinenser ist zugleich Europas Obsession, nämlich der Jude.
Europa dämonisiert Israels sechs Millionen Juden, obwohl sie sich nur gegen einen von blindem religiösen Hass angetriebenen Feind wehren.
Een vertaling van het bovenstaande artikel is te vinden op: http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=8265" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Ariel »

'Hamas doodt en verminkt tientallen tegenstanders'
maandag 20 april 2009


(Novum/AP) - De militante Palestijnse organisatie Hamas heeft tijdens en na de recente Gaza-oorlog minstens 32 politieke tegenstanders gedood en tientallen anderen verminkt. Dat heeft maandag Human Rights Watch (HRW) gezegd. Een Hamas-woordvoerder noemde het rapport onevenwichtig en zei dat Hamas bereid is klachten te onderzoeken.

HRW dringt er bij Hamas op aan een einde te maken aan willekeurige arrestaties, marteling en buitengerechtelijke executies. De mensenrechtenorganisatie zegt dat de praktijken deels ten doel hebben de oppositie, zoals die van Fatah-aanhangers, de mond te snoeren. De schendingen maken de rechtshandhaving door Hamas ongeloofwaardig, aldus HRW.

Volgens HRW zijn tijdens de drie weken durende vijandelijkheden met Israël achttien Palestijnen door Hamas gedood. Veertien Palestijnen werden na de beëindiging van de oorlog, 18 januari, omgebracht. Daarnaast werden tussen 28 december en 31 januari 49 bewoners van de Gazastrook in de benen geschoten; van 73 mensen werden in die periode armen en of benen gebroken.

Hamas-woordvoerder Fawzi Barhoum sprak van een onevenwichtig rapport en ontkende dat Hamas politieke tegenstanders monddood maakt en vervolgt. Volgens Barhoum braken verdachten van collaboratie met Israël uit de centrale gevangenis van Gaza nadat die door Israëlische bombardementen was getroffen. Een aantal voortvluchtigen zou vervolgens zijn gedood door verwanten van hun slachtoffers - niet door veiligheidstroepen van Hamas.

Fatah meldde eerder dat veertien van zijn leden tijdens het Israëlische offensief in Gaza waren gedood. Ruim 160 zouden in de armen of benen zijn geschoten of mishandeld.

HRW heeft ook kritiek op de situatie op de Westelijke Jordaanoever, waar Fatah de dienst uitmaakt. Hamas-gevangenen zouden in gevangenissen op de Westoever bloot staan aan marteling. Er zou een gevangene zijn omgekomen; 31 klaagden over mishandeling.

Het HRW-rapport is gebaseerd op interviews met getuigen en slachtoffers, alsmede op rapporten van Palestijnse mensenrechtengroepen.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... tid=231219" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Ariel »

'Israel hield zich aan regels in Gaza'

Tijdens de recente invasie in Gaza heeft het Israëlische leger geen internationale rechtsregels geschonden.


Dat blijkt uit intern onderzoek, aldus het leger woensdag.

Het leger zei aan een 'hoge professionele en morele standaard' te hebben voldaan tijdens de kort oorlog, die was gericht 'tegen een vijand die de bedoeling had Israëlische burgers te terroriseren en die zich tegelijkertijd verborg onder onschuldige (Palestijnse) burgers in de Gazastrook, die werden gebruikt als menselijk schild'.

Israël herhaalde 1166 dodelijke slachtoffers te hebben geteld in Gaza, onder wie 709 leden van Hamas en andere militante groeperingen. Die cijfers verschillen sterk van die van de Palestijnen, die zeggen dat er ruim veertienhonderd doden te betreuren waren, onder wie meer dan negenhonderd burgers. Volgens Israël vielen er 295 burgerdoden

Israël is niet van plan medewerking te verlenen aan het VN-onderzoek naar oorlogsmisdaden tijdens de Gaza-oorlog in december en januari, bleek eerder
http://www.depers.nl/buitenland/302006/ ... -Gaza.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
ainolI
Berichten: 151
Lid geworden op: zo feb 01, 2009 4:59 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door ainolI »

Hier een linkje hoe Hamas te werk ging tijdens Cast Lead:http://www.liveleak.com/view?i=40c_1240433876
Vrijdenker
Berichten: 1746
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Vrijdenker »

The inadequacy of international law
http://www.boston.com/bostonglobe/edito ... ional_law/" onclick="window.open(this.href);return false;
A SHORT WHILE ago I met with a group of eminent jurists who were on a fact-finding mission, examining Israel's military operation in Gaza. After listening to their concerns and criticisms, I asked them: "Considering the rocket attacks launched against Israel by terrorist groups in Gaza, what in your view would have constituted a lawful response?" The answer was total silence.

The troubling notion that international law has no practical advice for a state facing terrorist attacks other than to grin and bear it is increasingly pervasive. John Dugard, the UN Special Rapporteur on Human Rights in the Palestinian territories, issued eight reports on Israel's responses to terrorism and never found a single measure adopted by Israel to be lawful or proportionate. His successor, Richard Falk, recently issued a report that goes one remarkable step further. In the conditions existing in Gaza, he asserts, any Israel military response would be "inherently unlawful." According to Falk's understanding of international law, Israel has no right whatsoever to defend itself.
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door hans van de mortel »

Vrijdenker schreef:The inadequacy of international law
http://www.boston.com/bostonglobe/edito ... ional_law/" onclick="window.open(this.href);return false;
A SHORT WHILE ago I met with a group of eminent jurists who were on a fact-finding mission, examining Israel's military operation in Gaza. After listening to their concerns and criticisms, I asked them: "Considering the rocket attacks launched against Israel by terrorist groups in Gaza, what in your view would have constituted a lawful response?" The answer was total silence.

The troubling notion that international law has no practical advice for a state facing terrorist attacks other than to grin and bear it is increasingly pervasive. John Dugard, the UN Special Rapporteur on Human Rights in the Palestinian territories, issued eight reports on Israel's responses to terrorism and never found a single measure adopted by Israel to be lawful or proportionate. His successor, Richard Falk, recently issued a report that goes one remarkable step further. In the conditions existing in Gaza, he asserts, any Israel military response would be "inherently unlawful." According to Falk's understanding of international law, Israel has no right whatsoever to defend itself.
Toch wel fijn dat deskundigen dit hebben mogen constateren. Het is zoiets als constateren dat iemand een waterhoofd heeft en dus wel heel veel verstand moet heben. Hirsch Ballin is professor en doctor, maar o wat is die man dom en zonder verstand. Dat snapt zefs een klein kind die hem hoort praten. Kortom, met al deze wijsheden schiet geen mens wat op. Dus gaat Israël rustig door met Hamas, die immers de koers bepaalt in Gaza, op zijn tijd van hardhandige repliek te dienen. Met een UN specialist in de tuin en dit vergelijk zou ik maar snel uit Afghanistan verdwijnen. Want wat hebben wij daar te zoeken? Heeft iemand daar misschien om onze hulp gevraagd? Niet dat ik weet. Er vallen zoals gebruikelijk meer burger slachtoffers dan terroristen. Allemaal slap gelul natuurlijk van de UN met zijn juridisch hoog geschoolde en gespecialiseerde staf. Het zou mij niets verbazen als Hirsch Ballin zich later bij deze geniale club van moraalridders zal vervoegen. Om te bepalen wat wel en niet goed is voor de mens die in God gelooft.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Ariel »

Koning Abdullah waarschuwt voor nieuwe oorlog

AMMAN - Als er geen vredesakkoord komt tussen Israël en de Palestijnen, vreest de Jordaanse koning Abdullah binnen anderhalf jaar een nieuwe oorlog tussen Arabieren en Israël. Dat zei hij maandag in de Britse krant The Times.

Abdullah werkt samen met de Amerikaanse president Barack Obama aan een ambitieus, allesomvattend vredesplan voor de regio. Dat moet leiden tot een „57 staten oplossing” waarbij niet alleen de Arabische, maar de hele islamitische wereld Israël zal erkennen in ruil voor de stichting van een Palestijnse staat en teruggave door Israël van de in 1967 veroverde gebieden, aldus de vorst. Het plan zou ook een einde maken aan het conflict van Israël met Syrië en Libanon. De 57 staten zijn de landen van de Organisatie van de Islamitische Conferentie, waarvan ook Iran lid is.

„Als we onze vredesonderhandelingen vertragen, zal er in de komende twaalf tot achttien maanden een nieuw conflict uitbreken tussen Arabieren of moslims en Israël”, voorspelt de koning.

Meer details van het Amerikaanse plan komen in de komende periode naar buiten tijdens een reeks diplomatieke ontmoetingen. Zo spreekt de nieuwe Israëlische premier Benjamin Netanyahu volgende week met Obama in Washington. Netanyahu heeft zich nog steeds niet uitgesproken voor de oprichting van een Palestijnse staat. Hij zei zondag in het wekelijkse kabinetsberaad de op Syrië veroverde Golanhoogte niet te willen teruggeven.

Later reizen ook de Palestijnse president Mahmoud Abbas en de Egyptische president Hosni Mubarak naar de VS voor overleg met Obama. Op 4 juni houdt de Amerikaanse president dan in Caïro zijn langverwachte rede over de relatie tussen de Verenigde Staten en de islamitische wereld.

Volgens The Times willen Arabische landen Israël stimuleren de bouw van nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever direct stop te zetten. De Israëlische luchtvaartmaatschappij El Al zou daarvoor in ruil het recht krijgen om door Arabisch luchtruim te vliegen en Israëlische toeristen zouden Arabische landen mogen gaan bezoeken

http://www.telegraaf.nl/buitenland/3893 ... log__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
ainolI
Berichten: 151
Lid geworden op: zo feb 01, 2009 4:59 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door ainolI »

Dat moet leiden tot een „57 staten oplossing” waarbij niet alleen de Arabische, maar de hele islamitische wereld Israël zal erkennen
Ja ja en wat er in dit artikel niet bij staat dat er 5.000.000 "Palestijnen" mogen terug keren naar de Palestijnense gebieden. Denken ze nu echt dat Israel hiermee akkoord gaat? Het is z' n ambitieus, allesomvattend vredesplan dat dit echt niet door zal gaan en Hamas heeft al te kennen gegeven dat het de staat Israel zeker niet zal erkennen. In de vredesplan geloof ik niet, maar dat er een oorlog komt in die regio denk ik eerder.
Vrijdenker
Berichten: 1746
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Vrijdenker »

President of Which Israel?
http://www.slate.com/id/2218002/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Mahalingam
Berichten: 52327
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Mahalingam »

Raketten en mortieren richting Israel:
de statistiek van de laatste maanden
http://www.remembering-them.com/
Attacks on Israel after Operation Cast Lead
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Anneke »

Nog een leuk, overzichtelijk filmpje over de geschiedenis van Israël, waarin korte metten wordt gemaakt met enkele dooddoeners over het midden oosten conflict.

Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Ruth »

nog een ziekelijke reactie. Ditmaal doet een egyptische advocate een duit in t zakje

Leave The Land So We Won't Rape You
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Vrijdenker
Berichten: 1746
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Vrijdenker »

Poll: 40% of Israeli Arabs believe Holocaust never happened
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1086115.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Some 40.5 percent of Israeli Arabs believe the Holocaust never occurred, according to the results of a University of Haifa poll released Sunday.

The survey shows that Holocaust denial among Israeli Arabs has become more prevalent in recent years. In 2006, 28 percent of Israeli Arabs polled denied that the Holocaust occurred.

The annual poll of Jewish-Arab relations, which was conducted by Professor Sami Samuha, also found that only 41 percent of Israel's Arab minority recognize the country's right to exist as a Jewish and democratic state, as opposed to 65.6 percent in 2003.
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door BFA »

Some 40.5 percent of Israeli Arabs believe the Holocaust never occurred
In dit gaat dan om de Duitse holocaust, waar je niet om de bewijslast heen kan.
Er is ook nog zoiets als een Mohammedaanse holocaust op de Joden. Voor deze Mohammedaanse holocaust wordt nog steeds opgeroepen door Mohammedanen om het finale werk eindelijk gedaan te krijgen.
Deze holocaust ontkennnen Arabieren ook.
Wat erger is, Joden, Christenen ontkennen in het hun aangeleerd goed dhimmigedrag, deze Mohammedaanse holocaust ook.

Voor Mohammedanen is het normaal, in het vervolg van de ontkenning van de door hun gepleegde holocaust dat ze die door de Nazi's ontkennen.
Voor Christenen en Joden is het niet normaal dat ze de Mohammedaanse holocaust op de Joden ontkennen.
Er zijn nu eenmaal nog Mohammedaanse holocausten die het moeilijk hebben om erkend te worden. Darfur is er zo één, de meest recente. De Armeniërs is een andere. Die op Hindus is de grootste. En tussen deze in zijn er nog een deel andere.
Islam, een kultuur van wreedheid, gebouwd op de torens van de holocausten van andere volkeren.
Zolang al die holocausten niet door niet-Mohammedanen erkend worden, zal er nooit een oplossing gevonden worden voor het probleem van Islam.
Het erkennen van de Mohammedaanse holocaust op de Joden zou een stap in de goede richting betekenen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Vrijdenker
Berichten: 1746
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Vrijdenker »

Peace isn't Arab goal
http://www.boston.com/bostonglobe/edito ... arab_goal/" onclick="window.open(this.href);return false;
International consensus or no, the two-state solution is a chimera. Peace will not be achieved by granting sovereignty to the Palestinians, because Palestinian sovereignty has never been the Arabs' goal. Time and time again, a two-state solution has been proposed. Time and time again, the Arabs have turned it down.
To this day, the charters of Hamas and Fatah, the two main Palestinian factions, call for Israel's liquidation. "The whole world" may want peace and a Palestinian state, but the Palestinians want something very different. Until that changes, there is no two-state solution.
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ainolI
Berichten: 151
Lid geworden op: zo feb 01, 2009 4:59 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door ainolI »

Palestinian Ambassador to Lebanon Abbas Zaki: Two-State Solution Will Lead to the Collapse of Israel
http://www.memritv.org/clip/en/2109.htm
Plaats reactie