Israël, Gaza strook en Hamas.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Ariel »

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Pilgrim »

'Nu ook blokkade Gaza opheffen'

Afbeelding

Na de deal van vandaag waarbij 477 Palestijnse gevangenen geruild werden tegen de Israëlische militair Gilad Shalit moet Israël haast maken met het opheffen van de de blokkade van de Gazastrook. Die oproep deed oud-premier Dries van Agt vandaag.

"Het momentum van de gevangenenruil moet benut worden om de blokkade onmiddellijk en volledig te beëindigen. Er is nu politieke druk nodig, ook van Nederland en de EU, om de Gazaanse burgerbevolking van het juk van de onmenselijke blokkade te bevrijden", stelde Van Agt. De blokkade is volgens hem in strijd met het internationaal recht.

Van Agt bracht eerder deze maand nog een bezoekje aan de Gazastrook. Hij deed dat samen met onder anderen de oud-bewindslieden Laurens Jan Brinkhorst (D66), Jan Pronk (PvdA) en Bert de Vries (ex-CDA).

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... a-opheffen" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze antisemiet laat ook weer van zich horen. Hij is trouwens vanavond ook op tv, maar ik heb geen behoefte om die idioot te horen. De blokkade is overigens niet in strijd met het internationaal recht en is ook door de VN goedgekeurd. Ze komen altijd weer aanzetten met dat zogenaamde internationaal recht en volkomen ten onrechte.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Ariel »

Ik kan Van Agt ook niet mee aanhoren. Dat gebrouw en gebrabbel van hem doet zelfs als hij wat zinnigs zegt zeer aan de oren.

En natuurlijk wil hij de blokkade Gaza opheffen. Als het aan dit ouwe enge mannetje ligt dan worden vanavond nog alle mensen in Israel halal afgeslacht. Bah....
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:Ik kan Van Agt ook niet mee aanhoren. Dat gebrouw en gebrabbel van hem doet zelfs als hij wat zinnigs zegt zeer aan de oren.

En natuurlijk wil hij de blokkade Gaza opheffen. Als het aan dit ouwe enge mannetje ligt dan worden vanavond nog alle mensen in Israel halal afgeslacht. Bah....
Ik begrijp hem ook niet. En ik heb trouwens sowieso steeds minder begrip voor mensen die de 'Palestijnse' zaak steunen. Ik schrijf 'Palestijnse' tussen aanhalingstekens omdat het anders zou lijken dat ik ze als een bestaand volk erken. In de afgelopen tien jaar is nog nooit iemand ook maar in de buurt gekomen om m’n simpelste vraagjes, over de 'Palestijnen' te beantwoorden. De antwoorden op deze vragen, die ik overigens niet zelf heb bedacht, zouden het bestaansrecht van de 'Palestijnen' bewijzen. Maar ze worden nooit beantwoord. Ik zou ze wel eens aan van Agt willen stellen. En hij als ze ook niet beantwoorden kan waarom steunt hij die barbaren dan?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Ozes »

Zwartmeer schreef: Ik begrijp hem ook niet. En ik heb trouwens sowieso steeds minder begrip voor mensen die de 'Palestijnse' zaak steunen. Ik schrijf 'Palestijnse' tussen aanhalingstekens omdat het anders zou lijken dat ik ze als een bestaand volk erken. In de afgelopen tien jaar is nog nooit iemand ook maar in de buurt gekomen om m’n simpelste vraagjes, over de 'Palestijnen' te beantwoorden. De antwoorden op deze vragen, die ik overigens niet zelf heb bedacht, zouden het bestaansrecht van de 'Palestijnen' bewijzen. Maar ze worden nooit beantwoord. Ik zou ze wel eens aan van Agt willen stellen. En hij als ze ook niet beantwoorden kan waarom steunt hij die barbaren dan?
Welke vragen zijn dit?
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Zwartmeer »

Ozes schreef:
Welke vragen zijn dit?
Als je hier een klein stukje naar beneden scorlt zie je ze wel staan. Althans een paar daarvan. Ik heb er veel meer maar die zoek ik morgen wel. En zoals je gelijk kunt constateren komt er geen antwoord van de vechters voor de 'Palestijnse' zaak.

http://www.katholieknieuwsblad.nl/nieuw ... enaar.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Manon »

Op Pauw en Witteman was deze gruwel reeds te zien.

Ik heb hier echt geen woorden voor: het zullen je kinderen maar geweest zijn. Ik hoop nu eens uit de grond van mijn hart dat dit onmens gelyncht wordt!

More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Zwartmeer »

Palestina:

1. Wanneer is het gesticht en door wie?

2. Hoe liepen zijn grenzen door voordat de Joden hun land afpikten?

3. Wat was of is lang de hoofdstad van de Palestijnen?

4. Wat voor vorm van bestuur kenden de Palestijnen? Was het een republiek, of een Koninkrijk? Of was het iets anders?

5. Welke taal spreken de Palestijnen?

6. Kun je minsts een Palestijnse leider uit het verre verleden noemen?

7. Hoe heette de muntsoort van de Palestijnen?

8. Als de Palestijnen een echt volk zijn, dus niet een bij elkaar geraapt zooitje Arabieren en andere islamieten zoals ik beweer, hoe komt het dan dat er nooit verzet is geweest tegen de Turken die hen van 1517 tot 1917 overheersten?
Het goed beantwoorden van deze vragen geeft een volk legitimiteit. Als je ze bv over de Friezen stelt krijg je volksbevestigende antwoorden. Zie maar:
Friesland:

1. Wanneer is het gesticht en door wie?

Weet ik niet. Maar de Friezen werden al als bewoners van dat gebied door de Romeinen voor begin van de eeuwtelling genoemd.

2. Hoe liepen de grenzen in de oudheid van Friesland?

Weet ik zo niet.

3. Wat was of is lang hoofdstad van de Friezen?

Al lang is dat Leeuwarden.

4. Wat voor vorm van bestuur kenden de Friezen? Was het een republiek, of een Koninkrijk? Of was het iets anders?

Het was in de oudheid een Koninkrijk.

5. Welke taal spreken de Friezen?

Fries.

6. Kun je minsts een Friese leider uit het verre verleden noemen?

Koning Aldgils regeerde rond 630 en Redbal rond 730.

7. Hoe heette in de oudheid de muntsoort van de Friezen?

Zou ik niet weten.

8. Als de Friezen een echt volk zijn, hoe komt het dan dat er nooit verzet is geweest tegen de Hollanders die hen overheersen?

Dat was er wel. Grote Pier (1480-1521) is een bekende verzetstrijder.
Maar misschien zit er een addertje onder het gras. Misschien moeten we een ander volk als voorbeeld nemen. Niemand zal ontkennen dat de Vlamingen de rechtmatige bewoners van het gebied Vlaanderen zijn. En de Wallen van Wallonië. Maar ik vermoed dat er een boel van deze vragen niet goed te beantwoorden zijn. En ook niet alle vragen zijn toepasbaar. Maar dat hoeft ook niet. Maar er moeten toch minstens een paar van deze vragen beantwoord kunnen worden.
Vlaanderen:

1. Wanneer is het gesticht en door wie?

2. Hoe liepen in de oudheid grenzen van Vaanderen?

3. Wat was of is lang hoofdstad van de Vlamingen?

4. Wat voor vorm van bestuur kenden de Vlamingen? Was het een republiek, of een Koninkrijk? Of was het iets anders?

5. Welke taal spreken de Vlamingen?

6. Kun je minstens een Vlaamse leider uit het verre verleden noemen?

7. Hoe heette in de oudheid de muntsoort van de Vlamingen?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Zwartmeer »

Nog even wat de Friese zaak betreft. Ik zou mensen als van Agt of Duisenberg ea willen vragen, of ze hetzelfde begrip voor de Friezen als voor de 'Palestijnen' zouden hebben, wanneer die Friezen Palestijnse methoden gaan toepassen, om hun recht op hun eigenland op te eisen…
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Ariel »

circe schreef:Op Pauw en Witteman was deze gruwel reeds te zien.
En.....Hebben ze met deze vrouw mee gelachen ? IK wilde niet kijken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Manon »

Ariel schreef:
circe schreef:Op Pauw en Witteman was deze gruwel reeds te zien.
En.....Hebben ze met deze vrouw mee gelachen ? IK wilde niet kijken.
nee hoor, dit zou werkelijk te grof zijn.
Maar Hasnae Bouazza kwam weldegelijk in de schaar te zitten, want een regelrechte afwijzing kon er dus NIET af! tot grote walging (ze kon het echt niet wegsteken) van die andere mevrouw, die de israelische kant kwam toelichten.
Toch even kijken naar dat fragment van P&W zou ik zeggen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Pilgrim »

Grote zorg om escalatie geweld Gaza

ANP/Redactie − 31/10/11

De Verenigde Naties hebben hun grote ongerustheid geuit over de escalatie van geweld in de Gazastrook op zaterdag en zondag. VN-chef Ban Ki-moon liet gisteren weten 'diep bezorgd' te zijn over de uitbarsting. De Midden-Oostengezant van de Verenigde Naties, de Nederlander Robert Serry, had de escalatie zaterdag al bestempeld als zorgwekkend.

Ban riep Israël op 'maximale terughoudendheid' te betrachten in de Gazastrook. Hij veroordeelde ook de raketaanvallen vanuit Gaza op Israël. Hij deed dat na een van de gewelddadigste incidenten in maanden, waarbij tien Palestijnen en een Israëliër omkwamen.

Wapenfabriek
De gewelddadigheden begonnen zaterdag nadat een Israëlisch gevechtsvliegtuig een wapenfabriek in de Gazastrook had bestookt. Daarbij kwamen vijf leden om van de al-Quds Brigades, de gewapende tak van de beweging Islamitische Jihad.

Na de eerste Israëlische actie vuurden Palestijnse militanten tientallen raketten en mortiergranaten af op Israël, waarna meer luchtaanvallen volgden. In totaal kwamen zaterdag negen Palestijnse militanten om. In de Zuid-Israëlische plaats Ashkelon werd een Israëlische man gedood door Palestijns vuur.

Hervatting bestand
De Islamitische Jihad kondigde gisteren een hervatting van het bestand af dat de partijen in augustus stilzwijgend overeenkwamen, op voorwaarde dat Israël ook geen geweld meer zou gebruiken. Volgens een anonieme topman had Egypte bemiddeld bij de nieuwe wapenstilstand.

Enkele uren later kwam toch nog een tiende Palestijn om door een luchtaanval. Israëlische functionarissen meldden op hun beurt dat ook na het bestand nog projectielen in Israël landden.

Vrijlating
De aanvallen van zaterdag waren de eerste sinds de grote gevangenenruil onlangs tussen Palestijnen en Israël. Een correspondent van de BBC zei dat een verdere escalatie de vrijlating in gevaar kan brengen van 500 Palestijnse gevangenen die Israël nog niet heeft laten gaan. Bij de eerste 477 gevangenen die in ruil voor de Israëlische militair Gilad Shalit in vrijheid zijn gesteld, waren ook leden van de Islamitische Jihad, de groepering die betrokken was bij het geweld van zaterdag.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Bui ... Gaza.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Vrijdag 9 december 2011: Geweld tussen Israël en de Palestij

Bericht door King George »

Raketten op Israël afgeschoten - IDF bombardeert doelen
Na de liquidatie van twee terroristen gisterenmiddag is het geweld weer opgelaaid. Tot nu toe hebben de Palestijnen 8 raketten op Israël afgeschoten. De IAF heeft terroristencentra in noord en zuid Gaza getroffen. Volgens de Palestijnen zou 1 burger zijn gedood en zouden 13 anderen gewond zijn geraakt. Hamas heeft Egypte en de VN om bemiddeling gevraagd om de aanvallen van Israël te stoppen.

Update:
Vanochtend twee raketten richting Ashkelon afgeschoten. Er zijn geen gewonden gevallen er is ook geen schade. Vanmiddag is een Kassam raket in de Negev terecht gekomen. Ook hierbij zijn geen gewonden gevallen en is er geen schade.
(bron: Jerusalem Post/Ynetnews)


http://nieuws-uitgelicht.infonu.nl/mens ... ael.html#9" onclick="window.open(this.href);return false;
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Mahalingam »

Hamas doet ook best wel goede dingen. Onze anti-rook sekte STIVORO zal een dergelijke actie toejuichen:
Police are also targeting vendors selling smuggled cigarettes and tobacco, confiscating their goods, police suorces said.
http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=449140
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Zwartmeer »

Police are also targeting vendors selling smuggled cigarettes and tobacco, confiscating their goods, police suorces said.
Dat begrijp ik niet. Volgens Mohammed, zie onder, is wierook goed tegen een heleboel klachten. Dan zal gewone rook toch niet slecht kunnen zijn? Tja, als je de ongelovigenwetenschap aanhoudt misschien wel, maar die keuren ook het recept wierook van de profeet af....
Sahih Bukhari Volume 7, Book 71, Number 596: Narrated Um Qais bint Mihsan: I heard the Prophet saying, "Treat with the Indian incense (wierrook), for it has healing for seven diseases; it is to be sniffed by one having throat trouble, and to be put into one side of the mouth of one suffering from pleurisy."
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door King George »

Hamas leader Haniyeh: Armed resistance is path, Palestine is from the sea to the river



http://ejbron.wordpress.com/2012/01/04/ ... more-13537" onclick="window.open(this.href);return false;
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Rechtsliberaal
Berichten: 172
Lid geworden op: do sep 02, 2010 8:52 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Rechtsliberaal »

En dit zei die Hamas-premier Ismail Haniyeh:
“Wij zeggen vandaag, expliciet, zodat het niet anders kan worden uitgelegd, dat het gewapend verzet en de gewapende strijd het pad en de strategische keuze voor de bevrijding van het Palestijnse land zijn, van de [Middellandse] zee tot aan de rivier [Jordaan] , en voor het verdrijven van de indringers en overweldigers [de Joden] uit het gezegende land Palestina. De Hamas-beweging zal Intifada na Intifada leiden totdat we Palestina bevrijd zullen hebben, heel Palestina. Als Allah het wil. Allah is groter, Allah zij geprezen.

Wij zeggen dit duidelijk en onmiskenbaar: dat de Palestijnse verzoening – alle groepen moeten dit weten – niet ten koste gaat van [onze] principes, niet ten koste van het verzet. Deze principes zijn absoluut en er kan geen twijfel over bestaan: Palestina – heel Palestina – is van de zee tot de rivier. Wij geven geen centimeter op van Palestina.

De mogelijke betrokkenheid van Hamas met een tussentijdse doelstelling, de bevrijding van [alleen] Gaza, de Westelijke Jordaanoever, of Jeruzalem, is geen vervanging van het uiteindelijke doel met betrekking tot Palestina en het land van Palestina. ”
(vertaling gevonden op http://likud.nl/2011/12/hamas-de-vernie ... ijke-doel/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Zwartmeer »

Hamas heeft natuurlijk wel een punt. De mensen van het vredesgeloof hebben in het jaar 636 het land eerlijk veroverd. En volgens de vredesleer blijft een land dat eenmaal door vredesmensen veroverd is voor altijd en eeuwig vredesland.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Ariel »

Dodelijkste etmaal in 3 jaar in Gaza

GAZA-STAD - In 24 uur tijd zijn in de Gazastrook 14 Palestijnen omgekomen door Israëlische luchtaanvallen. Tientallen mensen raakten gewond, meldden medische hulpverleners. Het is het dodelijkste etmaal in het grensgebied in drie jaar tijd.

Zaterdag kwamen vier Palestijnen om het leven. Twee van hen werden gedood toen ze op een motor door het plaatsje Khan Yunis reden. Eerder op de dag kwamen al twee mensen om door luchtaanvallen elders in de Gazastrook.

De Israëlische luchtaanvallen begonnen nadat Palestijnen vanuit de Gazastrook projectielen op Israël hadden afgevuurd. Daardoor waren zeker vier mensen gewond geraakt, stelde het Israëlische leger. Daarop beschoten de Israëlische vliegtuigen onder meer een wapenfabriek, twee lanceerplaatsen voor raketten en het verblijf van een militantenleider.

Door de laatste aanval kwam Zohair al-Qaisi, de leider van de radicale Comités van Volksverzet (PRC) om het leven. Het PRC besloot wraak te nemen en vuurde nog eens 45 raketten en mortieren af op het zuiden van Israël. De beweging kondigde ook verdere vergeldingsacties aan. Door de Israëlische luchtaanvallen zouden ook tien leden van de al-Quds Brigade zijn gedood.

De Palestijnse beweging Hamas zwaait de scepter in de Gazastrook. De organisatie heeft een stilzwijgende wapenstilstand met Israël. Andere organisaties vuren echter met regelmaat raketten en mortieren af, waarna Israël vergeldingsacties uitvoert.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1169 ... aza__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Israel zal wel weer de gehele linkse wereld tegen zich krijgen door deze aanval. Het blijkt namelijk dat Israel zich niet mag verdedigen, of dat het terug mag slaan met de zelfde middelen waarmee het aangevallen wordt. Israel zal een paar loden pijpen moeten aanschaffen, en die terug schieten als vergeldingsacties. Verder moet het leger van Israel zich voortaan verdedigen met stenen. Dan pas zal de Linkse wereld tevreden zijn. Of niet....
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door King George »

De Linkse wereld zal pas tevreden zijn als Israel meewerkt aan hun ultieme natte droom: De vernietiging van Israel.

Het gaat hen niet om kritiek op Israel; Het gaat hen om een probleem te hebben met het bestaan van Israel.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door King George »

Vandaag hebben we mooi het stoepje geveegd!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door King George »

Dit ging aan de charges in december 2008 vooraf, toen de Pallezwijnen ondanks herhaaldelijke verzoeken vanuit Israel de wapenstilstand niet wilde verlengen:

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door King George »

Zolang die Pallezwijnen hun middelen, tijd en energie liever blijven aanwenden voor oorlog, haat en vernietiging (ingegeven en versterkt door dat religieuze opiaat Islam) in plaats van middelen, tijd en energie te investeren in hun eigen vooruitgang en een normale verstandhouding met hun buren, zal het voor Israel noodzakelijk zijn en blijven om middels gepaste charges het stoepje te moeten gaan vegen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door King George »

Geweld in Gazastrook houdt aan

Laatste update: 11 maart 2012 12:42

GAZA-STAD - Israël heeft zondag voor de derde dag op rij luchtaanvallen uitgevoerd op de Palestijnse Gazastrook.

Afbeelding
Geweld Gazastrook

Fotoserie

Daardoor zijn al 18 mensen om het leven gekomen en 28 mensen gewond geraakt, meldden artsen in Gaza.

Zondag stierf onder anderen een 60-jarige man ten noorden van Gaza-stad. Ook zou een 12-jarige jongen zijn gedood. Hij was op weg naar school in vluchtelingenkamp Jabaliya.

Inwoners van het zuiden van Israël blijven dichtbij hun bomkelders, zodat de kunnen schuilen voor aanvallen. De autoriteiten hebben de scholen gesloten.

Vergeldingsacties

Het geweld begon vrijdag. Palestijnse groeperingen schoten raketten en mortieren op Israël, waardoor zeker vier mensen gewond raakten. Daarop voerde Israël luchtaanvallen uit. Sindsdien is een reeks vergeldingsacties gaande.

De Verenigde Staten en de Europese Unie hebben beide partijen al opgeroepen om de kalmte te bewaren. Palestijnse militanten hebben echter gezworen de dood van een van hun leiders te wreken. Israël waarschuwde terug te zullen slaan zodra er raketten worden afgevuurd. Premier Benjamin Netanyahu zei dat de luchtaanvallen doorgaan ''zolang dat nodig is''.

Bemiddelen

De Palestijnse beweging Hamas veroordeelde de luchtaanvallen. Een woordvoerder zei dat aan Egypte is gevraagd om te bemiddelen. ''We willen een einde maken aan het geweld in de Gazastrip'', zei hij. De zegsman benadrukte wel dat een staakt-het-vuren door beide partijen moet worden nageleefd.

Dat zal nog moeilijk zijn omdat naast Hamas, dat de scepter zwaait in de Gaza, nog andere Palestijnse groeperingen actief zijn in het gebied. Die vuren met regelmaat raketten en mortieren af richting Israël.

Nu.nl
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Leader
Berichten: 189
Lid geworden op: ma jan 16, 2012 7:23 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Leader »

Israël zál zich verdedigen, sterker nog, het kan niet anders....

De Iron Dome vandaag in Ashdod. Vandaag alleen al heeft dit exemplaar van de Iron Dome bijna een dozijn raketten vanuit Gaza onderschept. IAF [Israeli Air Forces] heeft aangekondigd diverse luchtaanvallen uit te voeren.

Afbeelding

De situatie in Be'er Sheva wordt haast onleefbaar. De raketten uit Gaza maken het leven ondraaglijk en door gebrek aan bescherming aan gebieden rond de school van stad wordt de situatie alleen maar verergerd. Dit zei de loco-burgermeester Dr. Heftsi Zohar.

"De meeste scholen in Be'er Sheva hebben geen genoeg schuilplaatsen of veilige gebieden, waardoor we genoodzaakt waren de scholen te sluiten," vertelde ze. Ze weet ook niet of de regering genegen is om meer schuilkelders in de stad te bouwen. "Het leven hier is niet normaal. Helaas ook niet op de gewone dagen. 100.000 levens worden dagelijks door de situatie beïnvloed. Vooral de kinderen lijden onder de terreur." Zohar pleit voor een grondoffensief in Gaza.

Be'er Sheva vandaag tijdens de aanvallen
Afbeelding

De regeling betrof niet alleen de scholen in Be'er Sheva, maar ook in Ashkelon, Ashdod, Netivot, Sderot, Kiryat Malachi, Gedera, Rahat, Yavne, Lakiya en de Gan Yavne Regionale Raad. Op scholen ten westen van de Negev, 7 kilometer van Gaza, werden vandaag wel lessen gegeven. Deze gebouwen beschikken over de noodzakelijke extra beveiliging tegen de raketten.

Toch een geslaagde aanslag
De beslissing om deze scholen te sluiten was goed ingeschat door de Raden. Vanmiddag sloeg namelijk een terroristische raket uit Gaza in de binnenplaats van een lege school in Be'er Sheva.

Een ander raket heeft 15 woningen beschadigd. Alleen al vandaag zijn inmiddels meer dan 25 raketten op Zuid Israël afgevuurd waarvan een aantal door het Iron Dome Systemen zijn onderschept. Echter de twee raketten op Be'er Sheva werden niet onderschept, waardoor het enorme schade heeft aangericht aan de eigendommen van de burgers. Veel mensen raakten in shock.

Afbeelding
Netanyahu: “wij zullen terugslaan naar een ieder die ons kwaad wilt doen.”
Ondanks de aanslagen vandaag achter elkaar plaats vonden, bezocht Premier Benjamin Netayahu Zuid Israël om zijn steun te betuigen en zei ook dat hij met zijn bezoek zijn solidariteit aan de bewoners van deze regio wilde tonen en zijn waardering voor het IDF en Shin Bet te willen uitdrukken voor hun goede werk. "Jullie doen geweldig werk," zei hij persoonlijk tegen de jonge militairen bij een van de Iron Dome Systemen.

Over de bewoners van Zuid Israël zei hij: "hun moed is de sleutel tot het succes van Israël. De combinatie van offensief, defensieve capaciteiten en de veerkracht van de bewoners, is de winnende combinatie. En wij hebben dit allemaal."
Burgermeesters van de zuidelijke steden hebben tijdens de ontmoeting met Netanyahu de Premier verzocht voor onmiddellijke hulp.

Afbeelding
"Bomb Shelter Theater" vrolijkt ondertussen het zuiden van Israël op
Al dagen rennen de bewoners van het zuiden van Israël dus heen en weer tussen de schuilkelders en daarbuiten. In het kader daarvan heeft een tiental kunstenaars uit het hele land hun hoofden bij elkaar gestoken en op initiatief van de World Zionist Organization (WZO) en Tarbut L'Israël (Cultuur voor Israël) besloten om de komende dagen kosteloos het leven van de slachtoffers van Zuid Israël in de regio's Shaar Hanegev en Hof Ashkelon een beetje aangenamer te maken. Zij begonnen vandaag door middel van live-entertainment. Zelfs tijdens de sirenes van de raket alert bleven zij op straat hun talenten te laten zien.

Rinat Galon van Tarbut L'Yisrael zei: "We staan in contact met de lokale coördinatoren van Cultuur. Wij zullen het maximale doen om hen te helpen in tijden van crisis als deze. De kunstenaars beantwoorden onze oproep door naar het zuiden te komen. We waren blij om te vernemen dat er van beide kanten grote opwinding heerste met betrekking tot dit project. We zullen er alles aan doen om het aantal voorstellingen en artiesten in de komende dagen uit te breiden."

Onder deze artiesten verscheen onder andere danseres Yael Paran, marionet kunstenaar Ilanit Einstein en magiër Shmulik Dandin.
Laten we onze Nederlandse Waarden behouden en niet verkwanselen aan de allochtone bezetting.
Plaats reactie