Israël, Gaza strook en de overige Palestijnen

Ariel

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Ariel »

Het blijkt dat er weer de nodige projectielen op Israel afgevuurd zijn, maar daar hebben we niks over gelezen. Waarschijnlijk niet belangrijk genoeg. Maar nu Israel weer een luchtaanval uitgevoerd heeft staat dit weer prominent in de krant.
Israëlische luchtaanval op Gazastrook

Israël heeft laat op dinsdagavond een luchtaanval uitgevoerd op de Gazastrook. De beweging die de dichtbevolkte strook domineert, de Islamitische Verzetsbeweging Hamas, heeft de aanval gemeld. Het is de eerste Israëlische luchtaanval op het gebied sinds november toen Israël en Hamas een bestand in acht namen.

De aanval volgde op de beschietingen vanuit de Gazastrook. Een van de drie projectielen die Palestijnen afvuurden richting Israël kwam daarbij op Israëlisch grondgebied terecht.

Eerder op dinsdag schoten Israëlische militairen in Syrië op de bezette Golanhoogte op belagers. Het Israëlische leger beantwoordde naar eigen zeggen het vuur, nadat was geschoten op een patrouille. Er zou ook een granaat zijn afgevuurd op Israëli's dichtbij de scheiding tussen het door Israël bezette deel van de hoogvlakte en het deel dat in Syrische handen is. Israël heeft geklaagd dat er steeds vaker wordt geschoten vanuit het door burgeroorlog verscheurde Syrië.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2808/Isr ... rook.dhtml
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Karel Kletskop

Bericht door Karel Kletskop »

Het nieuws doet altijd of die ''zielige'' palestijnen niet neer hebben dan wat stenen om mee te gooien. En alsof Israël dan terug slaat met zware bombardementen. Hamas heeft ook meer dan genoeg wapens.

Waarom zijn ook hier de islamieten weer degene die het slachtoffer spelen?

Ik wil zeker de acties van Israel niet goedpraten. Maar kijk eens wat hun er in die nog geen 75 jaar van gemaakt hebben. Een welvarende staat. En in al die eeuwen kwamen die palastijnen niet ver. Het bleef een grote zandbak.
Ariel

Bericht door Ariel »

Karel Kletskop schreef:
Ik wil zeker de acties van Israel niet goedpraten.
Ik vind dat Israel alle recht heeft om zich te verdedigen, en dat ze zich keurig gedragen als ze een een luchtaanval uitvoeren. Ze mikken op de plek waar de raketten vandaan komen, en bombarderen niet in het wilde weg. Als Israel werkelijk op het vernietigen van de Gaza strook uit is, dan is dat binnen een dag gebeurd. Maar Israel kan zich nog steeds beheersen
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Karel Kletskop

Ze hebben zeker het recht om zich te verdedigingen. Ik ga alleen geen harde uitspraken doen over wie er nu gelijk heeft. De Joden of de palastijnen. Wie er nu het meeste recht op het land heeft. Vredig samenleven is ook in die regio geen mogelijkheid.

Ik kijk maar naar de zesdaagse oorlog indertijd. Israël is een sterke legermacht. Daar gaan ze niet mee lopen.
Ariel

Bericht door Ariel »

Volgens de Elsevier.
Ruim vier maanden van relatieve stilte, is het weer onrustig rond de Gazastrook. De Israëlische luchtmacht voerde een aanval uit in een reactie op beschietingen van Palestijnse militanten.

Het dorp Bayt Lahiya in het noorden van de Gazastrook werd dinsdagavond door het Israëlische leger onder vuur genomen.

Volgens Israël is de aanval een reactie op eerdere beschietingen, vermoedelijk van militanten van Hamas.

Bij beide aanvallen zijn voor zover bekend geen gewonden gevallen.
Het zal nooit rustig worden. Hamas stopt niet voordat Israel vernietigd is.
Karel Kletskop

Het zal daar inderdaad nooit ophouden. De haat zit zo diep. Hamas heeft een eindeloze toevoer van strijders want kinderen wordt van kinds af aan al geleerd om met stenen te gooien en de Joden te haten. Hamas zal de haat tegen Israël aan blijven wakkeren.
Ariel

Bericht door Ariel »

Karel Kletskop schreef:Ze hebben zeker het recht om zich te verdedigingen. Ik ga alleen geen harde uitspraken doen over wie er nu gelijk heeft. De Joden of de palastijnen. Wie er nu het meeste recht op het land heeft. Vredig samenleven is ook in die regio geen mogelijkheid.

.
Israel heeft recht op het land. Het is van hun, en laat je niks anders wijs maken. Heb je dit artikel wel eens gelezen?
http://ejbron.wordpress.com/2013/02/20/ ... l-leugens/
Dhana

Bericht door Dhana »

Ik hoorde laatst een moslim bwereren dat de huidige Joden niks niet recht op Israël hebben omdat ze geen geen echt Joods bloed meer hebben. Hij beweerde dat de vaders en grootvaders van de huidige Joden in Israël allemaal afstamden van Joden die geen etnische Joden meer kunnen zijn omdat Oost-Europeanen zich door de eeuwen heen tot het Judaïsme hebben bekeerd en dat de enige die vanwege hun bloedlijn etnisch gezien recht hadden op het land van Israël de Palestijnen waren.

Verder zag ik een Youtube clip van één of andere sheik die beweerde dat Moses niet de Joden maar de huidige Palestijnen uit Egypte geleid had omdat Moses een pre-Mohammedaanse moslim was.

Het is werkelijk niet te geloven wat ze daar allemaal uit de kast weten te trekken om te proberen recht te breien wat volkomen krom is.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Karel Kletskop

Ariel schreef:

Israel heeft recht op het land. Het is van hun, en laat je niks anders wijs maken. Heb je dit artikel wel eens gelezen?
http://ejbron.wordpress.com/2013/02/20/ ... l-leugens/
Ik ga dat artikel zeker doorlezen. Ik zie ook feiten vermeld staan die ik nog niet kende.

Dhana heeft gelijk. Ik heb ook al zeer fantasierijke verhalen gehoord van islamieten. Dus dat verhaal over dat de hedendaagse Joden geen echte Joden meer zijn verbaasd me helemaal niets.

Ik heb ook al eens een collega gehad die een stamboom had die ''bewees'' dat hij afstamde van een neef van hun grote profeet mohammed. Ik heb als antwoord gegeven dat ik een afstammeling ben van de grote WIllem van Oranje en en boerendeerne waar hij een buitenechtelijke relatie mee had. Iets wat toen zeer normaal was. Dat ik dus van koninklijke bloede ben. Ik heb hem nooit meer gehoord over zijn ''stamboom''.
Dhana

Bericht door Dhana »

Dat is meer als een slagboom die ongecontroleerd en onverwacht naar beneden gaat dan dat er sprake is van een stamboom.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
H.Numan

Bericht door H.Numan »

Gelukkig hebben Joden een enorm gevoel voor humor:

Tijdens een sessie van de VN krijgt de Israëlische afgevaardigde het woord.
Meneer de voorzitter, geachte vergadering, alvorens ik begin wil ik u deze anekdote vertellen:
5000 jaar geleden trok Josua het Beloofde Land binnen. Op een dag had Josua had het warm,
en zag een poel. Hij trok zijn kleren uit, en ging het water in. Toen hij er uit kwam, waren zijn
kleren gestolen door een Palestijn.

Onmiddellijk vliegt de Palestijnse afgevaardigde overeind:
Meneer de voorzitter! Ik protesteer! 5000 jaar geleden waren er geen Palestijnen!!!

Waarop de Israëlische afgevaardigde fijntjes zegt:
Inderdaad, helemaal mee eens. Ik ben erg blij dat u dit eindelijk erkent.
Nu we dit misverstand uit de weg geruimd hebben, wil ik graag over gaan tot het onderwerp van de dag.

De voorzitter moest de vergadering tijdelijk schorsen, om de aanwezigen bij te laten komen van het lachen.

:israel:

Addendum:
Dit is een oude mop, meestal met Mozes als hoofd persoon. Edoch, als atheïst moet ik toch een kleine
correctie aanbrengen. Aangezien Mozes nooit het beloofde land mocht betreden. Vanwege het tossen
van de 1ste set stenen tafelen. (Staat in de bijbel, zoek maar op.)
Dit moet dus Josua zijn geweest. :smartass:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Karel Kletskop

HAHAHA Dat is een goeie. icon_clap.gif
Dhana

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:Volgens de Elsevier.
Ruim vier maanden van relatieve stilte, is het weer onrustig rond de Gazastrook. De Israëlische luchtmacht voerde een aanval uit in een reactie op beschietingen van Palestijnse militanten.

Het dorp Bayt Lahiya in het noorden van de Gazastrook werd dinsdagavond door het Israëlische leger onder vuur genomen.

Volgens Israël is de aanval een reactie op eerdere beschietingen, vermoedelijk van militanten van Hamas.

Bij beide aanvallen zijn voor zover bekend geen gewonden gevallen.
Het zal nooit rustig worden. Hamas stopt niet voordat Israel vernietigd is.
moet e

.. en als er alleen nog maar Hamasleden over zijn in Palestenië. Die dan vervolgens elkaar gaan afmaken want hoe kan een moslim een leven hebben zonder vijanden die afgemaakt moeten worden?
Mahalingam

Bericht door Mahalingam »

De UNWRA spendeert geld in Gaza buiten Hamas om. Dat willen die fanaten niet. Dus als wij het niet krijgen dan krijgt niemand het.

VN schorten hulp Gaza op na bestorming hoofdkantoor
De Verenigde Naties (VN) hebben alle hulpactiviteiten in de Gazastrook gestaakt. De VN namen dat besluit na een bestorming van het hoofdkantoor van de United Nations Relief and Works Agency (UNRWA) in Gaza.
De UNRWA helpt in Gaza-stad Palestijnse vluchtelingen maar de organisatie wordt constant in haar werk gehinderd.
'Alle hulp- en distributiecentra blijven gesloten totdat we de garantie hebben dat we ongehinderd kunnen werken', laat de organisatie weten.
http://www.elsevier.nl/Buitenland/nieuw ... -1220507W/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam

De VN mag dan wel de hulp opschorten maar de NGO's gaan gewoon door met gratis medicijnen en voedsel brengen naar Gaza.
  • A Western diplomat said that the five activists had been traveling, without visas, with an aid convoy that had started in London and had journeyed by land through several North African countries, bound for Gaza.
Wat was deze vijf overkomen? In Libië ontvoerd, verkracht en mishandeld.
  • Libyan security officials said Friday that they had arrested two men in the kidnapping this week in eastern Libya of five British humanitarian activists, at least two of them women who had been sexually assaulted.
En hoe kwam dit ?
Egyptian border guards refused to let the convoy enter, and on Tuesday, after being stuck at the Libyan border with Egypt for days, the five activists, including a father and two of his daughters, decided to go to the airport in Benghazi to leave Libya. Officials said the activists, who were traveling by taxi, were abducted at a checkpoint near Benghazi.

“The men were beaten up and the women were sexually assaulted,” the diplomat said. Four of the captives were free soon after their abduction, and the fifth, a woman, was found several hours later, officials said. But it was unclear whether they had escaped or were released as a result of a Libyan security operation.
En ze zijn Mohammedaans :
  • The Associated Press quoted Libya’s deputy prime minister, Awad al-Barassi, who visited the victims in the hospital, as saying that the father saw his daughters being raped. The activists, who the diplomat said were all British citizens of Pakistani origin, were given shelter at the Turkish Consulate in Benghazi, and left for Britain on Friday.
http://www.nytimes.com/2013/03/30/world ... rica&_r=2&
Ariel

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: En hoe kwam dit ?
:redface2: Sorry..Maar vind je het erg dat ik hier enorm om moet lachen? :lol:
H.Numan

Bericht door H.Numan »

In het Thais zeggen ze: som nam na! In het Nederlands: je verdiende loon. :harhar:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Hans v d Mortel sr

Israël en zijn ziekelijke islamitische buurlanden

Bericht door Hans v d Mortel sr »

H.Numan schreef:In het Thais zeggen ze: som nam na! In het Nederlands: je verdiende loon. :harhar:
Dat vind ik niet. Of toch wel? Ik vind het meer uitgesproken dom. Maar misschien kun je loon ook wel met domheid verdienen. En dan is je loon de hoon. Alles is mogelijk in deze onbezonnen verwarde tijd van verstandsverbijstering en de weg kwijt zijn.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam

En de kranten spreken weer over een dodelijke aanval op Gaza.

Waar gaat het over?
Haatbaard Haitham al-Masschal (24), raketten afschieter te Gaza was op een motorfiets op weg naar zijn werk in het Hamas trainingskamp toen die zelf een raket op zijn kop kreeg.
http://www.handelsblatt.com/politik/int ... 45358.html
Ariel

Bericht door Ariel »

App tegen steengooiende Palestijn
Jeruzalem -

Een nieuwe app waarschuwt Israëlische chauffeurs dat ze een gevarenzone naderen waar Arabieren met brandbommen en stenen gooien. Bij zulke hinderlagen worden Israëli’s regelmatig gedood of raken gewond.

Afbeelding

De gratis app werkt actuele meldingen bij van incidenten langs de weg. Zo kan de chauffeur een risicovol gebied op tijd ontwijken. Ook wordt de bestuurder erop gewezen wanneer deze Palestijns grondgebied binnenrijdt.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2153 ... ers__.html
Dhana

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:
Jeruzalem -

Een nieuwe app waarschuwt Israëlische chauffeurs dat ze een gevarenzone naderen waar Arabieren met brandbommen en stenen gooien. Bij zulke hinderlagen worden Israëli’s regelmatig gedood of raken gewond.

Zo frappant dat muslims zich als Mohammed en zijn bende gaan gedragen als ze in de woestijn leven. Geen wonder dat ze zo hun best doen om de rest van de wereld in een woestijn te veranderen. Daar kan je pas lekker jezelf zijn.
King George

Bericht door King George »

Ze willen zo graag hun primatencultuur handhaven. Dan is het niet zo verwonderlijk dat ze zo nu en dan worden geconfronteerd met de verschijnselen streven naar moderniteit en vooruitgang. En de achterlijken en de primaten die dit niet kunnen bijbenen zullen helaas nul op het rekest krijgen wat betreft hun eigen jankbedes naar uitverkorenschap voor het uitverkoren volk van gesubsidieerde zieligheid. Uitverkorenschap gaat helaas gewoon naar de presterenden. Bijvoorbeeld naar de beschavingen waar de Nobelprijzen voor geneeskunde, chemie en natuurkunde voor worden uitgereikt. En deze prijzen gaan naar de presterenden en niet naar de uitverkorenen voor gesubsidieerde zieligheid(-scultus). C'est ca.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Ariel

Bericht door Ariel »

Palestijnse militant zou kernwapen inzetten tegen Israël
BEIROET -

“Ik zweer dat als we een atoomwapen hadden, we het vanmorgen nog gebruikt zouden hebben”, zegt Palestijns politicus Jibril Rajoub. De vredesonderhandelingen zouden alleen maar voortduren door een gebrek aan militaire kracht.

De Palestijnse bestuurder Rajoub deed de dreigende uitspraak in een interview afgelopen week op de Libanese televisie. Een Israëlische mediawaakhond kaartte het tv-fragment aan waarop de landelijke media het bericht in de loop der week oppakten.

De Likud-partij van Netanyahu is niet verbaasd over de bedreigingen en hoopt dat de internationale gemeenschap in gaat zien waarom Israël wantrouwig is tegenover de Palestijnse leiding. Het incident zou volgens de joodse partij een bewijs zijn dat de Palestijnse Autoriteit niet “gematigd” is.

De Palestijn heeft in ieder geval geen spijt van zijn uitspraken op de Libanese zender. Hij plaatste het complete interview nog eens op zijn Facebookaccount. Opmerkelijk genoeg zou een atoombom niet alleen voor de Israëlische bevolking desastreuze gevolgen hebben, ook Palestijnen zouden in het relatief kleine land schade ondervinden van een dergelijke aanval.

Rajoub is werkzaam bij Fatach, een Palestijnse politieke partij met terroristische trekjes. Ook is hij voorzitter van het Olympisch Comité van de Palestijnse Autoriteit. De Arabier raakte eerder in opspraak toen hij het verzoek om een minuut stilte voor de moord op elf Joodse atleten tijdens de Olympische Spelen van 1972 in München als “racistisch” afdeed. Daarnaast noemde hij de Israëlische premier Netanyahu vorig jaar een “hond en indringer”.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2155 ... ten__.html
King George

Bericht door King George »

Dhana schreef:
Ariel schreef:
Jeruzalem -

Zo frappant dat muslims zich als Mohammed en zijn bende gaan gedragen als ze in de woestijn leven. Geen wonder dat ze zo hun best doen om de rest van de wereld in een woestijn te veranderen. Daar kan je pas lekker jezelf zijn.
Daarom moeten die Moslim Arabieren ook in hun natuurlijke habitat de achterlijke zandprimatenwoestijn blijven en niet richting de ontwikkeldere en geciviliseerdere Westerse beschaving komen. Zonodig dienen wij hen gewoon over de schutting heen terug naar hun natuurlijke habitat te gooien. :greeting2:
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam

Ariel schreef:
Palestijnse militant zou kernwapen inzetten tegen Israël
[....] Opmerkelijk genoeg zou een atoombom niet alleen voor de Israëlische bevolking desastreuze gevolgen hebben, ook Palestijnen zouden in het relatief kleine land schade ondervinden van een dergelijke aanval.
[....]l
Ik denk terug aan het interview met een gepensioneerde ex-tophaan van Pakistan Army.
De vraag was of er overwogen was om hun atoombom in te zetten tegen India tijdens de laatste oorlog. En het antwoord was "ja, als ze Pakistan te land zouden binnen dringen en Islamitisch gebied zouden veroveren". Dan zo hij steden met tientallen miljoenen inwoners vernietigen.
Zijn reactie op de stelling "maar dan zullen ook heel veel Mohammedanen omkomen" was simpel: "doet niet ter zake".
Plaats reactie