Israël, Gaza strook en Hamas.

Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Israël, Gaza strook en de overige Palestijnen

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:
Ali Yas schreef:Onduidelijk. We zien namelijk 3000 agenten van Hamas naar het gebied van de PA gaan, ...
Gebied van de PA? Het is toch Gaza? Dat is van Hamas.
Ow, ja, ik keek scheel. icon_silent.gif
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Israël, Gaza strook en de overige Palestijnen

Bericht door Pilgrim »

Benjamin Netanyahu: “Anyone who tries to hurt us we will hurt them”

Geplaatst op 18 oktober 2017



De Israëlische minister-president Benjamin Netanyahu heeft zich in een video uitgelaten over de Israëlische aanval op een raketinstallatie van het Syrische leger enkele dagen geleden. De luchtmacht had de installatie aangevallen, nadat van daaruit een raket was afgevuurd op Israëlische vliegtuigen.

“Onze politiek is helder: Wie probeert ons pijn te doen, die zullen wij pijn doen. Nu proberen ze (de Syriërs) onze vliegtuigen te treffen, dat kunnen we niet accepteren. De luchtmacht handelde nauwkeurig en snel en vernietigde wat vernietigd moest worden.”
“We zullen zolang als nodig in de regio actief blijven om de veiligheid van Israël te garanderen.”

Bron: www.israelheute.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/10/18 ... hurt-them/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Israël, Gaza strook en de overige Palestijnen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
De Israëlische minister-president Benjamin Netanyahu heeft zich in een video uitgelaten over de Israëlische aanval op een raketinstallatie van het Syrische leger enkele dagen geleden. De luchtmacht had de installatie aangevallen, nadat van daaruit een raket was afgevuurd op Israëlische vliegtuigen.
Zo'n actie vanaf Syrisch grondgebied is een regelrechte oorlogsverklaring. Ik zou mij rot hebben gelachen wanneer een enorm Israëlisch leger Syrië was binnen gevallen onder het uitroepen van 'Allah akbar' om ALLE installaties te vernietigen. Of met de grond gelijk maken.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Israël, Gaza strook en de overige Palestijnen

Bericht door Pilgrim »

Exclusief interview: “Zoon van Hamas”, de spreker die de UNHRC gechoqueerd heeft

Geplaatst op 19 oktober 2017

Afbeelding

“Er bestaat een enorm verschil tussen Israëlische en Palestijnse leiders”, zegt Mosab Hassan Yousef (foto), wiens video (zie onderaan het artikel) van zijn rede in de UNHRC viraal ging, in een interview met Dr. Manfred Gerstenfeld.

“Hamas, die ik goed ken, is een ideologische politieke organisatie die extreem geweld als middel beschouwt om haar politieke doelen te bereiken. In de 21e eeuw zou een persoon of groepering die probeert haar doelen te bereiken met gewelddadige middelen door niemand gelegitimeerd moeten worden. Volgens mijn definitie is Hamas een terreurorganisatie.”


Ik heb gezien hoe radicaal het gedrag van het democratische Israël zich onderscheidt van dat van Hamas en Fatah. Hamas leeft nog in de 7e eeuw, wat Europa niet begrijpt. In de loop der jaren heb ik ingezien dat Hamas op grond van haar religieuze opvattingen geen vrede kan sluiten met Israël. Haar interpretatie van de islam vereist dat er met ongelovigen alleen maar wapenstilstanden mogelijk zijn, geen vrede. Zo´n wapenstilstand kan niet langer dan 15 jaar duren. Geen enkele politieke oplossing zal Hamas op den duur ooit tevredenstellen. Het gaat niet om grenzen, maar om wie in hun God gelooft en wie niet. Hamas´s doel is niet alleen Israël, maar dat de islam de controle over alle ongelovigen verkrijgt.”

Mosab Hassan Yousef werd in 1978 in Ramallah geboren als zoon van sjeik Hassan Yousef, een van de oprichters van Hamas. Na zijn deelname aan anti-Israëlische activiteiten werd hij door de Israëlische veiligheidsdienst Sjien Beet gearresteerd. Toen hij gearresteerd werd, besloot hij eerst dubbelagent te worden. Nadat hij het enorme verschil in gedrag tussen Israël en Hamas had gezien, diende hij als sleutelagent van de Israëlische veiligheidsdiensten en was tien jaar lang in deze functie werkzaam.

Yousef´s verhaal wordt in de bestseller uit 2010, “Son of Hamas, A Gripping Account of Terror, Betrayal, Political Intigue, and Unthinkable Choices”, beschreven, dat in vele talen werd vertaald. De film “The Green Prince”, die zijn verhaal vertelt, werd in 2014 uitgebracht. Yousef bekeerde zich tot het christendom en woont nu in de Verenigde Staten, waar hij in 2010 asiel kreeg.

Dit interview werd op 27 september 2017 gehouden, twee dagen na de toespraak van Yousef onder het beschermheerschap van UN-Watch bij de Mensenrechtenraad van de VN in Genève. De video van deze toespraak werd miljoenen keren bekeken. In ons gesprek herhaalde hij meerdere van zijn uitspraken uit die bewuste toespraak.

Met betrekking tot de Palestijnse Autoriteit (PA) zegt Yousef dat de Palestijnse Autoriteit niet door het Palestijnse volk zou zijn gekozen. Integendeel, de PA heeft zichzelf benoemd en hoefde geen rekenschap af te leggen tegenover haar volk. Als bewijs van zijn woorden wees hij op de voortdurende schending van de mensenrechten door de PA.

Yousef citeerde wat hij over de Palestijnse Autoriteit in de UNHRC had gezegd: “In werkelijkheid is de Palestijn en zijn menselijke ontwikkeling de minste van jullie zorgen. Jullie ontvoeren Palestijnse studenten van de campus en folteren hen in jullie gevangenissen. Jullie folteren jullie politieke rivalen. Het lijden van het Palestijnse volk is het resultaat van jullie egoïstische politieke belangen. Jullie zijn de grootse vijand van het Palestijnse volk.”

Yousef merkte op: “Ik heb vaak gezegd dat de Israëli´s beter voor de Palestijnen zorgen dan de leiding van Fatah of Hamas”, en hij voegde er aan toe: “Ik denk niet dat de gewelddadige Palestijnse strijd gerechtvaardigd is.”

Tijdens een andere ontmoeting in Zwitserland wees hij erop dat noch Hamas noch Abbas geïnteresseerd zouden zijn in een beëindiging van het conflict, omdat dit zou zorgen voor miljarden bedragen voor hun organisaties.

Over de algemenere kwestie van de islam zei Yousef: “Ik werd als moslim geboren, het was niet mijn keuze. De islam heeft een ambitieus dogma, dat geweld inhoudt. Over dit geweld heb ik een compleet andere mening. Moord in naam van Allah is een grote islamitisch probleem, dat niet voldoende wordt onderkend door de westerse samenlevingen. De westerse politieke correctheid bevordert de islamitische terreur. Ik wil niet dat de islam in elkaar stort, maar ik wijs geweld in de huidige tijd af. Ik denk dat een nieuwe generatie moslims ertoe moet worden opgevoed om liefde in plaats van haat te leren.

Ik besloot om me tot het christendom te bekeren, een religie die door de moslims negatief wordt gezien. Het christendom hielp me mijn naasten lief te hebben. Israël en het Westen houden van het leven, Hamas en Fatah verheerlijken de dood. Ook daarom is het zo moeilijk om te onderhandelen. Hoe vind je een gemeenschappelijk belang wanneer je uit zulke verschillende waardesystemen afkomstig bent?

Over vrede tussen Israël en de Palestijnen zegt Yousef: “Het Palestijnse volk is heel moe. Het werd door Palestijnse leiders met valse hoop op staatsgrenzen, onafhankelijkheid en zelfbeschikking misleid. Het wordt tijd dat het Palestijnse volk eindelijk inziet dat Israël een realiteit is en dat er voor haar eigen veiligheid in de regio geen compromissen gesloten kunnen worden.”

Palestijnen moeten ermee beginnen om na te denken over prioriteiten. Is een politiek doel werkelijk haar belangrijkste prioriteit? Als ze ertoe besluiten om zich door hun leiders te laten misleiden, dan zal hun lot lijden, pijn, en ellende zijn. De prioriteiten kunnen ook onpolitiek zijn: ontwikkeling van hun economie, werken aan beter onderwijs, versterking van de individuele rechten, verbetering van de gezondheidszorg en verbetering van de infrastructuur. Daarvoor zou het Palestijnse volk proactief moeten worden.

“Dan kunnen Israël en de rest van de wereld hen helpen om hun steden en dorpen op te knappen. Daarmee zouden ze niet alleen een solide economie en verbeterde medische instellingen kunnen opbouwen. Het zou het Palestijnse volk het ook mogelijk maken om bruggen te slaan naar de wereld toe. Dit lijken me veel betere prioriteiten te zijn dan het volgen van buitenissige politieke doelen van corrupte politici die zich niet bezighouden met het lot van hun volk.”

Op de vraag of hij een beweging zou oprichten, lachte Yousef en zei: “Ik denk er niet aan om een beweging te beginnen, en ik behoor ook niet tot een organisatie. Ik ben een persoon die niemand vertegenwoordigt. Ik spreek dus in eigen autoriteit, die berust op mijn eigen ervaringen. En als je me vraagt wat mijn belangrijkste forum is: hoofdzakelijk mijn dromen. Het hele bestaan van een mens is slechts een individuele droom.”



Bron: https://politisches.blog-net.ch

Vertaling: Daniel Heiniger

Bron oorspronkelijk artikel: www.israelnationalnews.com

Door: Manfred Gerstenfeld

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/10/19 ... erd-heeft/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Israël, Gaza strook en de overige Palestijnen

Bericht door Pilgrim »

Israël verbreekt diplomatieke relaties met de Palestijnse Autoriteit van Abbas

20 oktober 2017, brabosh

Afbeelding
De twee gezichten van PA-president Mahmoud Abbas.

Israël’s ministers die in het diplomatieke veiligheidskabinet zetelen van premier Benjamin Netanyahu vergaderden op dinsdag 17 oktober 2017 voor de 2e keer om het Hamas-Fatah verzoeningsakkoord te bespreken. Besloten werd om de diplomatieke relaties met de Palestijnse Autoriteit te verbreken indien de terreurorganisatie deel gaat uitmaken van een toekomstige Palestijnse regering.

Na afloop van het interne overleg gaf het Kabinet van premier Netanyahu de volgende persverklaring uit:

“In overeenstemming met eerdere beslissingen zal de Israëlische regering geen diplomatieke onderhandelingen voeren met een Palestijnse regering die Hamas omvat, een terroristische organisatie die oproept tot de vernietiging van Israël. Zolang aan de volgende voorwaarden niet wordt voldaan, [zullen er geen onderhandelingen zijn]:
  • Hamas moet Israël erkennen en het terrorisme afzweren, conform de voorwaarden van het Midden-Oostenkwartet;
  • Hamas moet ontwapend worden;
  • Gesneuvelde soldaten van het IDF en Israëlische burgers die worden vastgehouden door Hamas, moeten terug naar Israël keren;
  • De Palestijnse Autoriteit (PA) moet in Gaza volledige beveiligingscontrole uitoefenen, ook aan de kruispunten, en de smokkel voorkomen;
  • De PA moet doorgaan met op te treden tegen de terroristische infrastructuren van Hamas in Judea en Samaria;
  • Hamas moet haar banden met Iran verbreken; en
  • Fondsen en humanitair materiaal kunnen enkel via de Palestijnse Autoriteit naar de Gazastrook vloeien en via de mechanismen die met dat doel werden opgericht.”
Amerikaanse instemming
De Amerikaanse Bijzonder Afgevaardigde voor het Midden-Oosten, Jason Greenblatt, gaf op woensdag 18 oktober 2017 een verklaring uit omtrent het recente verzoeningsakkoord tussen de Palestijnse Autoriteit en de terreurgroep Hamas. Zoals bekend staat Hamas op de zwarte lijst van verboden terreurorganisaties en dat zowel op de Amerikaanse terreurlijst als op de lijst van de Europese Unie.

Afgevaardigde Jason Greenblatt verklaarde:

“Alle partijen zijn het erover eens dat het essentieel is dat de Palestijnse Autoriteit volledige, echte en onbelemmerde verantwoordelijkheden op het gebied van civiele en veiligheid in Gaza kan uitoefenen en dat we samenwerken om de humanitaire situatie voor de Palestijnen die daar wonen te verbeteren. De Verenigde Staten herhaalt het belang van de naleving van de Kwartet-principes: elke Palestijnse regering moet zich ondubbelzinnig en expliciet verplichten tot geweldloosheid, de staat Israël erkennen, eerdere afspraken en verplichtingen tussen partijen accepteren, waaronder terroristen ontwapenen, en zich engageren tot vreedzame onderhandelingen. Als Hamas een rol in een Palestijnse regering wil spelen, moet het aan deze basisvereisten voldoen.”

https://brabosh.com/2017/10/20/ipqpct-erk/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Israël, Gaza strook en de overige Palestijnen

Bericht door Pilgrim »

Hamas: Doel is en blijft de vernietiging van Israël...

Geplaatst op 21 oktober 2017

Afbeelding

Wat betreft de stand van zaken omtrent de Israëlisch-Palestijnse relatie hoef je alleen maar aan de Palestijnse kant te vragen. En te luisteren. Die zegt namelijk bereidwillig waar ze naar streeft in de omgang met Israël. Maar terwijl Duitse en Europese politici nog altijd de twee-staten-oplossing propageren en Israël eenzijdig voor “nederzettingen” aan de schandpaal nagelen, die zogenaamd de belangrijkste belemmering voor vrede zijn, negeren ze bewust welke geluiden er uit de Gazastrook komen.

Want de chef van de radicaalislamitische Palestijnse organisatie Hamas heeft het doel van de vernietiging van Israël bevestigd. Opnieuw. “Het gaat er niet om of we Israël erkennen of niet, maar om de vraag wanneer we het uitroeien en een einde maken aan zijn bestaan”, zei Jihia al-Sinwar in Gaza.

In het kader van een verzoeningsproces met Hamas wil de regering van de gematigder Palestijnse president Mahmoud Abbas de heerschappij in de Gazastrook en op de Westelijke Jordaanoever verenigen. De door Abbas geleide regering moet tot 1 december het bestuur in de Gazastrook volledig overnemen. Veel geschilpunten zijn echter nog niet opgelost, bijvoorbeeld het lot van de Hamas-milities. Eind november staan meer gesprekken tussen de fracties in Caïro gepland.

Hamas wijst eisen van de VS en Israël naar een ontwapening en erkenning van de Joodse staat rigoureus af. “Wanneer Fatah en Hamas tijdens de vredesonderhandelingen op de geweren van het verzet willen steunen, dan zal dat zorgen voor een sterkere positie van de Palestijnse zaak”, zei Al-Sinwar tegen de jongeren. In een toekomstige oorlog met Israël zou men diens leger “vernietigen, zodat het nooit meer opstaat”.

Het Israëlische veiligheidskabinet had dinsdag verklaard dat men geen onderhandelingen zou voeren met een Palestijnse regering waarvan Hamas deel zou uitmaken. Dat zou alleen kunnen veranderen wanneer Hamas zou voldoen aan een serie voorwaarden: Israël erkennen en het terrorisme afzweren, ontwapening van de milities, repatriëring van Israëlische gevangenen en de stoffelijke resten van soldaten, volledige veiligheidscontrole van de Abbas-autoriteit in de Gazastrook inclusief de grensovergangen, strijd tegen Hamas-terreur op de Westelijke Jordaanoever en beëindiging van de contacten van Hamas met Iran.

Ook als Hamas niet aan deze eisen zal voldoen, zal dit de Duitse minister van Buitenlandse Zaken, Sigmar Gabriel (SPD), er niet van weerhouden het voor zijn Arabische vriend Abbas op te nemen, het zal Duitsland en de EU er niet van weerhouden de Palestijnse Autoriteit te blijven financieren en zodoende de motor van de terreur tegen Israël verder te laten draaien. Reacties uit Duitsland zijn daarom niet te verwachten. Het is al lang de hoogste tijd om de Duitse regering en de EU aan de schandpaal te nagelen voor hun praktijk in het Midden-Oosten.

Bron: http://heckticker.blogspot.nl

Auteur: Thomas Heck

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/10/21 ... an-israel/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Israël, Gaza strook en de overige Palestijnen

Bericht door Pilgrim »

Opnieuw terreurtunnel onder UNRWA-school in Gaza

Geplaatst op 30 oktober 2017

Afbeelding

De UNRWA, de hulporganisatie van de Verenigde Naties voor Palestijnse vluchtelingen in het Midden-Oosten), heeft twee weken geleden opnieuw een terreurtunnel van Hamas onder een van haar scholen in de Gazastrook ontdekt, nadat er in juni al een tunnel onder een school werd gevonden.

Direct na de ontdekking van de tunnel werd Israël hierover door de UNRWA geïnformeerd. “Een tunnel onder een instelling van de UNRWA is ondraaglijk en vormt een gevaar voor de kinderen en het personeel van de school”, stond er in een mededeling van de INRWA.

De school werd na de ontdekking van de tunnel gesloten en de toegang tot de tunnel werd verzegeld. Na tien dagen, waarin de school gesloten was, begonnen de lessen verleden week woensdag weer. Ambtenaren van de UNRWA hebben klachten tegen de schending van de neutraliteit van de Verenigde Naties in gebieden waar haar organisaties aanwezig zijn, ingediend.

De VN-ambassadeur van Israël, Danny Danon, zei: “De ontdekking van de tunnel toont eens temeer aan dat de wreedheid van Hamas geen grenzen kent. Ze is een gevaar voor onderwijsinstellingen en gebruikt kinderen als menselijke schilden.

Bron: www.israelheute.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/10/30 ... l-in-gaza/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52312
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Israël, Gaza strook en de overige Palestijnen

Bericht door Mahalingam »

Hamas in Gaza heeft last van de concurrentie door ISIS.
Ze proberen om te voorkomen dat ISIS vanuit de Sinaï via de grens met Egypte hun territorium binnendringt.
Dat lukt niet helemaal want bijna heeft ISIS de chef van de Hamas veiligheidsdienst naar de maagd van 74 gestuurd. Op de een of andere manier is het de schuld van de Joden.
Gaza security chief wounded in ISIS assassination attempt
General Tawfiq Abu Naim, the head of the Gaza Strip’s Hamas security forces, was wounded on Friday by an explosion that targeted his vehicle.
Several other Palestinians were injured in the incident.
Abu Naim was hospitalized at Al Shifa Hospital in Gaza and released on Saturday.
[...]
“It is wrong to believe that these crimes, whoever is behind them, can prevent us from moving ahead in the resistance path towards liberation,” Haniyeh stated, alluding to the fact that Hamas’ is charging Israel with the failed attempt on Abu Naim’s life.
Khalil al-Hayya, a senior Hamas official, explicitly accused Israel of being behind the assassination.
[...]
In recent months, Hamas has beefed up security along Gaza’s southern border with Egypt, seeking to assure Cairo that it is fighting ISIS sympathizers who come in and out of the Strip for training and logistical support.

Abu Naim is overseeing the construction of a buffer zone on Gaza’s border with Egypt to keep ISIS fighters out, part of Hamas’ move towards the Egyptian government and away from a collaboration with ISIS.
https://worldisraelnews.com/gaza-securi ... it-attempt
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52312
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Israël, Gaza strook en de overige Palestijnen

Bericht door Mahalingam »

Een Israëlische legerwoordvoerder zei dat de ondergrondse gang in het zuidelijk deel van het Palestijns gebied vanuit Israëlisch grondgebied met explosieven is vernietigd. Daarbij is een nieuwe technologie gebruikt.
Je hebt een hoop dynamiet nodig om tunnels op te blazen zodat ze instorten. Waarschijnlijk is een 'thermobaric'' explosief gebruikt. Het aantal doden is volgens laatste opgave 12.
Israël vernietigt ’terreurtunnel’: 7 doden
GAZA - Het Israëlische leger heeft maandag een „terreurtunnel” vernietigd die van Gaza naar Israëlisch grondgebied leidde. Door de instorting zijn zeven Palestijnen om het leven gekomen en elf anderen gewond geraakt, zei een woordvoerder van de lokale reddingsdiensten.

Volgens gegevens uit Gaza ging het om een tunnel van de militante organisatie Islamitische Jihad. Jihad-leider Mohammed al-Hindi verklaarde daarop een in 2014 met Israël overeengekomen wapenstilstand voor beëindigd. De organisatie wilde binnen een paar uur een reactie.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/975334/ ... el-7-doden
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Israël, Gaza strook en de overige Palestijnen

Bericht door Pilgrim »

Kinderoffers d.m.v. vuur

Afbeelding

De heidense moslims rondom Israël brengen nog steeds kinderoffers d.m.v. vuur aan hun valse god Baal-Allah. Ze hebben er alleen een nieuw excuus voor gevonden.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Israël, Gaza strook en de overige Palestijnen

Bericht door Pilgrim »

Hamas: We zullen Israël nooit erkennen

Geplaatst op 18 november 2017

Afbeelding

Een woordvoerder van de terreurbeweging Hamas benadrukte afgelopen woensdag dat de organisatie Israël nooit zou erkennen. De woordvoerder, Sami Abu Zuhri (foto), zei dat Hamas trouw zou blijven aan haar principes en aan de invoering van de nationale verzoening zou werken en het Palestijnse volk achter het Palestijnse probleem, Jeruzalem, het verzet en de gevangenen zou verenigen, totdat de laatste centimeter van het land bevrijd zal zijn.

Dit zei hij tijdens de openingsvergadering van de 26e internationale conferentie van de OIS, de Organisatie van Islamitische Samenwerking, in Istanboel. “Het is Hamas gelukt om het verzet van een beperkte in een volkscultuur te veranderen, die een bron van trots is”, verklaarde Abu Zuhri.

“Daarom zijn diegenen, die zeggen te stoppen met het verzet en zich van de wapens van het verzet (organisaties) te willen losmaken, waanzinnig, omdat deze dromen niet waar worden zolang het verzet sterk en productief is”, voegde hij er aan toe.

Deze commentaren zijn terug te voeren op het onlangs getekende verzoeningsakkoord tussen Hamas en haar langjarige rivaal Fatah, die door de voorzitter van de Palestijnse Autoriteit (PA), Mahmoud Abbas, wordt geleid.

Kort na de ondertekening van het akkoord stuurde Hamas een hoge delegatie naar Iran, waar haar plaatsvervangend voorzitter, de terrorist Salah Al-Aruri, verklaarde dat zijn organisatie er nooit mee zou instemmen haar betrekkingen met Iran af te breken en de gewapende strijd tegen “het zionistische regime” op te geven.

Bron: www.israelheute.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/11/18 ... -erkennen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Israël, Gaza strook en de overige Palestijnen

Bericht door Pilgrim »

Hoe de opkomst van het salafisme Gaza bedreigt en Israël ernstig verontrust

Geplaatst op 1 december 2017

Afbeelding
In augustus 2009 kondigde de salafistische leider van de salafistische terreurgroep Jund Ansar Allah, Abdel Latif Moussa, in zijn moskee omringd door militanten, de oprichting af van een ‘Islamitisch Emiraat’ in de zuidelijk gelegen stad Rafah in Gaza, net voordat Hamas de moskee bestormde en hij werd doodgeschoten.

De eens feodale Palestijnse facties Hamas en Fatah komen misschien dichter bij verzoening in Gaza, maar salafistische jihadistische groepen die gedurfde aanvallen lanceren, zouden elke toenadering kunnen bederven, waardoor de Palestijnen mogelijk in een ander conflict in het proces worden meegesleept.

In augustus liet een zelfmoordterrorist zijn explosieve vest ontploffen in de Gazastrook aan de grens met Egypte, waarbij een lid van het veiligheidsteam van Hamas werd vermoord en verscheidene anderen werden verwond. Verre van een geïsoleerd incident, vertegenwoordigt deze aanval de opkomst van nog een andere gewelddadige militante factie in de Gazastrook – een dichtbevolkte strook land die ingeklemd zit tussen Israël en het Sinaï-schiereiland van Egypte, waar 1,8 miljoen mensen gepropt zijn in een gebied dat iets meer is dan tweemaal de grootte van Washington, DC Deze belangrijke verschuiving naar een nog radicaler en gewelddadiger milieu is vooral te danken aan een groeiende salafibeweging in Gaza, een nieuw fenomeen dat het tijdelijke evenwicht, van wat gewoonlijk een turbulent gebied in het Midden-Oosten is, bedreigt.

De zelfmoordaanvaller wordt ervan verdacht lid te zijn van een Palestijnse salafi-groep met banden met Islamitische Staat (of ISIS). De opkomst van een hardlijnig salafisme – een tak van de islam die een letterlijke interpretatie van de koran omarmt en pleit voor het herstel van een zogenaamd mondiaal kalifaat – is een zorgwekkende trend in Gaza. Hamas, wiens ideologie een mix is van Palestijns nationalisme en hardlijnse islamistische politiek, wordt overrompeld door meer gewelddadige, extremistische terroristische organisaties die vastbesloten zijn om Israël te vernietigen en oorlog te voeren tegen Palestijnse groepen die het als te gematigd beschouwt.

Een hechte ideologie
Het salafisme is historisch gegroeid in Gaza in de jaren 1970, toen Palestijnse studenten terugkeerden van hun studie in het buitenland op religieuze scholen in Saoedi-Arabië. Een aantal Salafi-groepen in Gaza blijven vandaag steun en geld ontvangen van Riyadh, aldus journalist Jared Maslin. De vier belangrijkste actieve groepen zijn Jund Ansar Allah (soldaten van Gods supporters), Jaysh Al-Islam (leger van de islam), Jaysh Al-Ummah (leger van de natie) en Jama’at al-Tawhid wal-Jihad (monotheïsme en Jihad).

Tip: Voor meer details lees hier “Salafi-Jihadi activisme in Gaza” van Benedetta Berti en hier “Jihadism and the Killing of an Italian Activist in Gaza” door Björn Brenner.

Hoewel deze groepen traditioneel geen grote macht vormden in de Palestijnse politiek, is dit in de afgelopen paar jaar veranderd. Salafisten kregen eerst grip in het machtsvacuüm dat het gevolg was van het interne conflict tussen Hamas en Fatah in de zomer van 2007. In 2009 riep Salafi-leider Abdel-Latif Musa, leider van Jund Ansar Allah, zelfs een ‘Islamitische emiraat’ uit in het zuiden stad Rafah voordat hij werd gedood tijdens een inval door Hamas.

Het succes van de Islamitische Staat (ISIS), zelf een hardlijnige Salafi-groep, versterkte de salafisten in Gaza verder. Mediaverklaringen uitgegeven door in Gaza gevestigde Salafi-groepen, bijvoorbeeld, bevatten liederen en beelden die oorspronkelijk geproduceerd zijn door de propaganda-vleugel van ISIS. Meer in het algemeen hielp ISIS’ verklaring van het kalifaat, een officiële aankondiging van de intentie van de groep om een staat te regeren geregeerd door strikte islamitische wetgeving, Salafi-ideologie te verjongen.

De wereldwijde aantrekkingskracht van de organisatie was en is duidelijk in haar vermogen om tienduizenden buitenlandse strijders te rekruteren en tienduizenden supporters online te cultiveren die haar propaganda promoten en haar boodschap verspreiden. Het maakt niet uit dat het kalifaat de afgelopen zes maanden is vernietigd en dat ISIS in puin ligt. Het tijdelijke succes van de groep was het bewijs voor zijn aanhangers dat het vormen van een kalifaat geregeerd volgens strikte islamitische principes niet alleen mogelijk is, maar ook een goddelijke plicht.

Hamas overvleugelen
Met het voorbeeld van ISIS in gedachten en het succes van die groep bij het overnemen van grote delen van Syrië en Irak, hebben de actieve salafistische groepen in Gaza zich tot het uiterste ingespannen om zichzelf te positioneren als de meest radicale organisaties in de bezette gebieden. Deze groepen beschouwen Hamas-leden als ongelovigen omwille van hun bereidheid om deel te nemen aan Palestijnse parlementsverkiezingen in 2006. Salafi-groepen zijn inherent gekant tegen verkiezingen, omdat zij geloven dat alleen de wet van God van belang is en dat sharia het enige aanvaardbare bestuursplatform is. In hun pogingen om de hogere morele basis ten opzichte van Hamas voor zichzelf op te eisen, zijn deze groepen zover gegaan dat ze leden inzetten om videowinkels, internetcafes en andere instellingen te sluiten die zij “on-islamitisch” bevinden.

De salafi in Gaza hebben ook Hamas bekritiseerd omdat ze verschillende malen hebben ingestemd met een staakt-het-vuren met Israël, waarvan de meest recente medio 2015 was, en waarin wordt beweerd dat de eens gevreesde Palestijnse terreurgroep die bekend staat om het gebruik van zelfmoordaanslagen, zich nu schuldig maakt aan samenwerken met de zionistische vijand. Een groep die bekend staat als de Soldiers of the Monotheism Brigades, verwees naar Hamas als “pervers” en “corrupt” en voegde eraan toe dat het “niet zal ophouden met het richten op de figuren” van Hamas en “hun botten breekt en het pure land van de Gazastrook van deze gruwelen schoonmaakt.”

Om het staakt-het-vuren te saboteren, hebben ISIS-aanhangers in Gaza sporadisch raketten over de grens naar Israël afgevuurd in een demonstratie van insubordinatie. Als reactie hierop heeft Hamas een campagne gevoerd tegen de salafisten, waarbij ze een aantal van hen samenbracht en gevangen zette zonder proces of proces. De spanningen zijn zelfs geëscaleerd in vuurgevechten tussen Hamas en de salafisten, van wie de laatste herhaaldelijk heeft gedreigd met het afvuren van raketten in Israël in de afgelopen jaren in regelrechte strijd met Hamas.

In feite dagen deze Salafi-groepen de bewering van Hamas uit als zijnde de meest waarachtige islamitische groep onder de verschillende Palestijnse organisaties. Daarbij beschikken ze over het vermogen om Hamas naar een hardere houding te duwen. Hamas heeft al enkele van zijn radicalere leden, waaronder veel van zijn militaire vleugel, verloren aan deze groepen, die pleiten voor een meer militaristische houding tegenover Israël.

Het standpunt van Israël
Israël maakt zich zelfs meer zorgen dan Hamas over de opkomst van de salafistische jihadisten in Gaza. De Joodse staat is gewend om te bestaan in een regio waar het constant wordt belegerd door zijn buren, maar het gevaar van transnationale jihadisten is bijzonder ernstig. Hoewel Israël relatief immuun is voor al-Qaeda-aanvallen, heeft de aanwezigheid van een georganiseerde en uiterst capabele ISIS-partner op het Egyptische schiereiland Sinaï, net over de grens met Gaza, voor Tel Aviv een nieuwe uitdaging gesteld inzake veiligheid.

Deze opstandelingen van de terreurgroep Wilayat Sinai, de zogenaamde ‘Provincie in de Sinai van Islamitische Staat’ (ISIL-SP), voorheen bekend als Ansar Bayt al-Maqdis, botsen regelmatig met Egyptische veiligheidstroepen en waren verantwoordelijk voor de aanslag op Metrojet Flight 9268, die twee jaar geleden ten val werd gebracht door een ISIS-bom die alle 224 mensen aan boord doodde. Diezelfde maand waarschuwde in een ISIS-video die in het Hebreeuws werd vrijgegeven dat “geen enkele Jood in Jeruzalem zal overblijven”. Hoewel sommigen deze bedreiging als een blunder beschouwen, neemt Israël deze waarschuwingen ernstig.

Op zijn beurt erkent Israël het verschil niet tussen aanslagen van salafisten en die van Hamas. Israël beschouwt Hamas – de de facto erkende regering van Gaza – als verantwoordelijk voor alle aanslagen die worden uitgevoerd vanop het Gazaaanse grondgebied. Dit betekent dat aanslagen door salafisten konden en zelfs hebben geleid tot Israëlische represailles gericht tegen infrastructuur en eigendommen van Hamas. Het straffen van Hamas voor de wandaden van de salafisten lijkt verkeerd, omdat het gemakkelijk een relatief rustige periode kan torpederen tijdens het staakt-het-vuren tussen Israël en Hamas, dat sinds het einde van Operation Protective Edge eind augustus grotendeels stabiel is gebleven 2014.

Het verminderen van de dreiging van de salafisten van Gaza zal noodzakelijkerwijs leiden tot een beperking van de potentiële pool van rekruten. De huidige generatie Gaza’s jeugd is volwassen geworden tijdens drie opeenvolgende oorlogen met Israël; de werkloosheid is groot en de hoop is schaars. Deze jonge Palestijnen zijn bestempeld als ‘de Hamas-generatie’. Maar als de economische situatie in Gaza blijft verslechteren, onder meer als gevolg van een economische blokkade die door Egypte wordt opgelegd, kunnen de jonge Palestijnen uiteindelijk bekend worden als ‘de Salafi-generatie’. Hamas begon aan het einde van de jaren 1980 Fatah te overschaduwen als de meest radicale en gewelddadige Palestijnse organisatie, de salafisten in Gaza konden Hamas overtreffen als de gevaarlijkste bedreiging voor andere Palestijnen en de staat Israël. Een dergelijk resultaat zou waarschijnlijk rampzalig zijn, omdat het de sabotage van een zoveelste kans op vooruitgang in een van ’s werelds langstlopende conflicten zou kunnen signaleren.

Door Colin P. Clarke

________________________________________________________________________________

Colin P. Clarke is een politiek wetenschapper bij de non-profit, nonpartisan RAND Corporation en een geassocieerde fellow bij het International Center for Counter Terrorism in Den Haag.


Bronnen:
♦ Naar een artikel in Rand door Colin P. Clarke
♦ This commentary originally appeared on Foreign Affairs on October 11, 2017. Commentary gives RAND researchers a platform to convey insights based on their professional expertise and often on their peer-reviewed research and analysis.

https://brabosh.com/2017/12/01/pqpct-fjm/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52312
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Israël, Gaza strook en de overige Palestijnen

Bericht door Mahalingam »

Een daar hebben we weer vredesbrengers die zich bemoeien met het Palli vraagstuk. Ze denken zeker dat ze de terreurgroep Hamas tot andere gedachten kunnen brengen over "Dood de Jood".
Swiss diplomats refused entry to Gaza after meetings with Hamas
Israel will refuse Swiss diplomats access to the Gaza Strip until further notice after recent meetings were held with Hamas leaders, an Israeli official said on Wednesday.
Defence minister Avigdor Lieberman issued the order to prevent the diplomats from travelling to the Palestinian enclave from Israeli territory, the official said on condition of anonymity.
The order will remain in place "until clarifications occur," said the official, without providing further details.
[...]
On Tuesday, Switzerland's envoy to the Palestinian Authority, Julien Thoni, met Hamas's chief in the Gaza Strip, Yahya Sinwar.
At least one other recent meeting was also held with Hamas leaders.
[...]
Israel's army radio reported that the decision to bar them from Gaza was taken due to the public nature of the meetings, with Hamas posting photos on its website.
https://www.thelocal.ch/20171129/swiss- ... ry-to-gaza
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Israël, Gaza strook en de overige Palestijnen

Bericht door Pilgrim »

CITAAT Golda Meir

Afbeelding

“We zullen pas vrede hebben als de Arabieren meer van hun kinderen houden dan dat ze ons haten.”
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52312
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Israël, Gaza strook en de overige Palestijnen

Bericht door Mahalingam »

Hamas in Gaza kon echt niet achterblijven bij het protest tegen de USA ambassade naar Jeruzalem.
Het krachtige protest was: 3 raketten afvuren.
Het antwoord daarop: een paar bommen op Hamas. Die nu huilie huilie doen want ze hebben dode strijders. Hun leger van dode martelaren wordt groter en groter.
Doden bij luchtaanvallen in Gaza na onlusten door uitspraak Trump
Bij Israëlische luchtaanvallen op militaire doelen van de Palestijnse verzetsbeweging Hamas in Gaza zijn afgelopen nacht twee doden en minstens 25 gewonden gevallen. Volgens het Palestijnse ministerie van Gezondheidszorg zouden ook zes kinderen zijn getroffen.
[...]
De aanvallen waren een vergelding voor drie raketten die vrijdagavond vanuit Gaza op Israël zijn afgevuurd. Een raket werd onderschept door het Israëlische luchtafweersysteem, de andere twee waren gericht op de stad Sderot maar troffen geen doel.
https://www.volkskrant.nl/buitenland/do ... ~a4544285/
Laatst gewijzigd door Mahalingam op zo dec 10, 2017 1:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Israël, Gaza strook en de overige Palestijnen

Bericht door King George »

Dode militanten in Gaza? Dan heeft Donald Trump goed werk verricht.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Israël, Gaza strook en de overige Palestijnen

Bericht door Pilgrim »

Hamas-leider van Judea en Samaria gearresteerd

Geplaatst op 13 december 2017

Afbeelding
Archieffoto: Arrestatie van een verdachte tijdens een operatie van het Israëlische leger tegen terroristische activiteiten.

Tijdens een nachtelijke operatie van het Israëlische leger in Samaria werd in de vroege ochtend de hoogste leider van de terreurorganisatie Hamas in Samaria en Judea gearresteerd. Het gaat om de 62-jarige sjeik Hassan Yousef, een van de oprichters van Hamas en een hoge geestelijke van de fundamentele soennietenbeweging.

Hassan Yousef werd in zijn huis in de stad Beitunia, ten westen van Ramallah, gearresteerd. De arrestatie van de Hamas-leider was slechts een onderdeel van een grootscheeps opgezette operatie tegen terroristische activiteiten in Judea en Samaria, waarbij niet minder dan 32 inwoners van de Palestijnse Autoriteit werden gearresteerd, van wie minstens zes tot de terreurorganisatie Hamas behoren.

Hassan Yousef is niemand minder dan de vader van de als “Groene Prins” bekende 39-jarige Mosab Hassan Yousef, die zich meer dan twintig jaar geleden tot het christendom bekeerde en meer dan tien jaar lang een waardevol lid van de Israëlische geheime dienst Shin Bet was.

Afbeelding
Mosab Hassan Yousef.

Hij publiceerde een boek met de titel “Zoon van Hamas: mijn leven als terrorist”, waarin hij zijn verhaal vertelt. Later ontstond daaruit de documentaire “The Green Prince”.

Bron: www.israelheute.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/12/13 ... rresteerd/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Israël, Gaza strook en de overige Palestijnen

Bericht door Pilgrim »

Twee doden in Gazastrook door eigen raket

12 dec. 2017 in BUITENLAND

Afbeelding

GAZA - Twee Palestijnen in de Gazastrook zijn dinsdag om het leven gekomen toen een raket waarmee ze op weg waren ontplofte.

Aanvankelijk namen Palestijnse waarnemers aan dat de twee leden van de radicale beweging Islamitische Jihad dinsdag vanuit de lucht door een Israëlisch projectiel waren getroffen. Maar het Israëlische leger verklaarde helemaal niets met het voorval te maken te hebben.

Later liet Islamitische Jihad weten dat de twee die op een motorfiets in het noorden van de Gazastrook reden, door de explosie van hun eigen raket zijn omgekomen. De twee waren bezig met de voorbereiding van een militaire missie, aldus de beweging.

De spanning is in de Gazastrook opgelopen door de Amerikaanse erkenning van Jeruzalem als hoofdstad van Israël. Er zijn raketten naar Israël afgevuurd vanuit de strook. Israël heeft daar ook met aanvallen op gereageerd. Maar de kwestie Jeruzalem wordt in het Midden-Oosten niet overal tot eerste prioriteit gerekend. In de Gazastrook zorgde bijvoorbeeld een arbeidsconflict tussen ambtenaren en het bestuur van de beweging Hamas dinsdag voor een proteststaking van tienduizenden mensen.

Spoedberaad
Ook lijkt de opkomst bij een spoedconferentie van de Organisatie voor Islamitische Samenwerking (OIC) over de kwestie Jeruzalem woensdag tegen te vallen. Naar het door de Turkse president Erdogan in Istanboel bijeengeroepen topberaad gaat naar het zich laat aanzien een aantal belangrijke regeringsleiders of staatshoofden niet. Zo zouden de leiders van Algerije, Egypte, Irak, Marokko, Saudi-Arabië en de VAE (Verenigde Arabische Emiraten) het laten afweten.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Israël, Gaza strook en de overige Palestijnen

Bericht door Pilgrim »

30 jaar Hamas-onderdrukking: Vrouwen in Gaza

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Israël, Gaza strook en de overige Palestijnen

Bericht door Pilgrim »

Egypte en Saudi Arabië steunen plan voor Palestina in Sinaï woestijn, zonder Jeruzalem

Xander, 17-12-2017

Afbeelding
Afgelopen vrijdag verklaarde de VS dat ook de Klaagmuur in Jeruzalem bij Israël hoort. (Foto: Getty Images (2)).

Slechts beperkte soevereiniteit op Westelijke Jordaanoever, geen recht op terugkeer voor Palestijnse ‘vluchtelingen’ - Komen Palestijnen in anti-Westerse kamp Turkije-Iran-Hezbollah terecht?

De Palestijnen waren woedend toen de Amerikaanse president Donald Trump besloot om Jeruzalem als hoofdstad van Israël te erkennen. Daar kwam vrijdag nog eens de verklaring van Washington bij dat de Klaagmuur in iedere toekomstige situatie onderdeel van Israël zal blijven. Ze zijn echter nog bozer op Saudi Arabië, dat –samen met Egypte– een nieuw vredesplan lijkt te steunen, waarin een toekomstige Palestijnse staat zal bestaan uit de Gazastrook, delen van de Sinaï woestijn en beperkte soevereiniteit op sommige stukken van de omstreden Westelijke Jordaanoever. Daar zullen alle Joodse plaatsen mogen blijven bestaan. Tevens krijgen de Palestijnen niet Oost Jeruzalem als hoofdstad.

De Palestijnen, en in hun kielzog Turkije en de meeste andere moslimstaten, verklaarden afgelopen week dat de VS wat hen betreft niet langer een partner in het –overigens al jaren door de Palestijnen gesaboteerde- vredesproces kan zijn. De Westerse media vermeldden er niet bij dat de twee belangrijkste Arabische landen, Saudi Arabië en Egypte, afwezig waren op de top in Turkije.

De reden daarvoor is vermoedelijk dat beide landen een alternatief vredesplan van de regering Trump zouden steunen. De New York Times berichtte op 11 november dat de Saudische kroonprins Muhammad bin Salman dit plan persoonlijk aan de inmiddels 82 jaar oude Palestijnse ‘president’ Mahmoud Abbas -die volgens 70% van de Palestijnen met pensioen moet gaan- heeft gepresenteerd. Dit plan zou grofweg uit de volgende punten bestaan:

* Het oorspronkelijke Saudische vredesplan uit 2003 verdwijnt in de prullenbak;
* Oost Jeruzalem wordt niet de hoofdstad van ‘Palestina’, maar Abu Dis, een dorpje op de uiterste rand van de stad;
* De Palestijnse eis dat Israël terugkeert naar de ‘grenzen van 1967’ wordt geschrapt;
* ‘Palestina’ wordt opgericht op de Gazastrook en delen van noordelijke Sinaï woestijn, die nu in bezit zijn van Egypte;
* Op delen van de Westelijke Jordaanoever (Judea en Samaria) krijgen de Palestijnen beperkte soevereiniteit;
* Alle Joodse plaatsen in dit gebied mogen blijven bestaan;
* Palestijnse ‘vluchtelingen’ krijgen geen recht op ‘terugkeer’.

De Palestijnen ontkennen in alle toonaarden dat dit plan bestaat. Het is nog niet officieel bevestigd door Saudi Arabië en Egypte, maar wordt vooralsnog ook niet ontkend. Over bovenstaande punten zal naar verwachting nog onderhandeld gaan worden.

Komen Palestijnen in anti-Westerse kamp Turkije-Iran-Hezbollah terecht?
Abbas (terroristennaam Abu Mazen) kan feitelijk weinig anders dan aanschuiven aan de onderhandelingstafel. Zijn jarenlange weigering dit te doen, en zijn absurde eisen dat Israël eerst aan alle Palestijnse eisen moet voldoen voordat er een vredesverdrag kan komen, zijn als een boemerang tegen zijn hoofd teruggekeerd. Ook in Riyadh en Caïro is men zijn getraineer en gedram spuugzat geworden.

Mocht hij gesprekken toch blijven afwijzen, dan dreigen de Palestijnen in het extremistische, anti-Westerse kamp van Turkije, Iran en Hezbollah terecht te komen. Sommige Palestijnse demonstranten hebben al grote foto’s van generaal Qassem Soleimani, de commandant van de Iraanse Revolutionaire Garde, met zich meegedragen. Mocht Teheran de gelegenheid aangrijpen om ook de Palestijnse gemeenschap in zijn greep te krijgen, dan krijgt het conflict met Israël een geheel nieuwe dimensie.

Xander

(1) DEBKA
(2) Afbeelding: Getty Images (vrij voor redactioneel en niet-commercieel gebruik)

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... -Jeruzalem
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Israël, Gaza strook en de overige Palestijnen

Bericht door Pilgrim »

De Palestijnen(Arabieren) willen van Israël een Sharia staat maken

Posted on December 30, 2017

Afbeelding

De strijd in het Midden-Oosten is geen territoriale, maar een ideologische strijd („De islam is in een eeuwige oorlog met de niet-islamitische wereld”- Koran 4:76, 60:4). Volgens de Koran moet Israël vernietigd worden, omdat deze staat het thuisland is van de Joden. Het bestaan van Israël wordt in strijd geacht met de Sharia(die BOVEN álle andere wetten staat!). Deze Joodse staat bevindt zich op grondgebied dat al vanaf de zevende eeuw, na de verovering van Jeruzalem door de moslimlegers, deel uitmaakte van de dar al islam,waar de Sharia – de islamitische wetgeving – van kracht was. En het jaar 1948 was voor de Jodenhaters een absoluut rampjaar. Het was een klap in het gezicht van Allah. Het hart van de dar al islam werd eruit gesneden en teruggeworpen in een situatie van Dar al harb (“huis van de oorlog”)...

Waar de Islamwetten niet van kracht zijn, woont elke moslim in een huis van oorlog, zegt de Koran. Het was Arafat, die de strijd voor een Palestijnse Staat heeft gemaakt tot een strijd tegen de ongelovigen/niet-moslims, die heilig moslimgrondgebied hebben veroverd. En zowel de radicaalislamitische beweging Hamas, die de Gazastrook controleert, als de Palestijnse Autoriteit van president Mahmoud Abbas, die de dienst uitmaakt op de Westelijke Jordaanoever, toont een enorm verlangen om Israël te vernietigen. Al tientallen jaren heeft Hamas met succes aanslagen gepleegd op Joden en de joodse staat. Bussen met onschuldige burgers werden opgeblazen, cafés en restaurants waren doelwit van zelfmoordcommando’s, soldaten werden ontvoerd en raketten afgevuurd op Israëlische dorpen en steden. De barbaren gebruikten zelfs ziekenhuizen en scholen als lanceerinstallaties en opslagplaatsen voor hun wapens. Gaza wordt omgevormd tot een islamitisch terreurstadstaatje, waar sharia en jihad heersen. In Palestijnse schoolboeken wordt de kinderen geleerd dat het een heilige plicht is het joodse volk te vernietigen, ‘omdat Joden als satanskinderen zich tegen Allah verzetten en tegen de islam’. Zo wordt hen op school reeds bijgebracht dat niets zo fantastisch is als jezelf met een bomgordel op te blazen, bij voorkeur in een bus, disco of restaurant. Systematisch arresteren, martelen en vermoorden ze individuen die er een andere mening op na houden. De Europese Unie verstrekt jaarlijks meer dan 400 miljoen euro (belastinggeld van hardwerkende burgers) subsidie aan de Palestijnse Autoriteit. Daarmee financiert Europa indirect het Palestijns terrorisme...
Spoiler! :
De bezetting in 1967 is helemaal niet de reden voor de antisemitische haat die de Palestijnen/Arabieren hebben voor de Joden. Want ook VOOR de oorlog in 1967 was er geen sprake van vrede en probeerden de ouders van de tegenwoordige “Shahidiem” al Joden te vermoorden. De moslim pogroms tegen Joden van voor 1948, in 1926 en 1929, hebben niks te maken met de bezetting, en toch werden Joden vermoord. Gek genoeg eisen zij hun grond in Jordanië niet terug... Palestijnen (Arabieren) willen geen vrede, zij willen niet enkel hun zogenaamde land ‘terug’, zij willen álles, zij willen de Joden verdrijven, uitroeien tot de laatste Jood en de vernietiging van de staat Israël, die volgens hen geen bestaansrecht heeft, want dat is in strijd met hun Sharia!... Moslims mogen alleen met niet-moslims/land een Hudna (tijdelijke wapenstilstanden) aangaan voor maximaal 10 jaar, maar mogen die op ieder willekeurig moment weer verbreken. Hudna is een strategische overeenkomst en wordt gebruikt op momenten dat het moslims niet lukt om de overwinning te behalen. De wapenstilstand kan dan helpen om bijvoorbeeld de militaire slagkracht weer op te bouwen. De voormalige Egyptische terreurbaas Arafat gebruikte het voorbeeld van Mohammed, die in het jaar 628 ook een Hudna sloot met de ongelovige/niet-moslim stammen van de Quraish in Medina. Arafat heeft zelf gezegd dat een vredesregeling voor hem een tussenfase is op weg naar de totale overwinning. Die overwinning is de vernietiging van de staat Israël en de vestiging van een Palestijnse staat met Jeruzalem als hoofdstad. En zo staat het nog steeds in het PLO-handvest! Elke poging om tot een vredesproces te komen door de OORZAAK te negeren, is altijd gedoemd te mislukken en die oorzaak is de ONWIL van de Palestijnen om naast Joden te leven! In 1947 kregen de Palestijnen een aanbod van de VN om een staat te stichten, die zelfs groter was dan wat ze eisten. Dit hebben ze afgewezen. In plaats daarvan deden ze mee in een Jihad-oorlog om Israël van de kaart te vegen. Mensen die Hamas en Fatah steunen, staan kennelijk achter dit genocidale handvest...

De Palestijnse claim op Israël is één van de grootste leugens in de menselijke geschiedenis. Gedurende de 19 jaar dat Samaria en Judea, inclusief Jeruzalem, door Jordanië waren bezet en de Gazastrook door Egypte, sprak niemand over een Palestijnse staat, noch de Arabische wereld, noch de Verenigde Naties. Niemand vroeg aan Jordanië en Egypte de gebieden aan de ‘Palestijnen’ over te dragen. En niemand had toentertijd ooit van een ‘Palestijns volk’ gehoord. Dat bestond gewoonweg niet! ...Een Palestijnse staat heeft nooit bestaan en er was ook geen Palestijn die daar behoefte aan had. Maar bij de oprichting van de staat Israël in 1948 werd dat plotseling anders. Toen werd ook het Palestijnse nationale bewustzijn wakker geroepen en begon de gedachte aan het scheppen van een Palestijnse staat te ontstaan. Met die gedachte is alle ellende begonnen. Niet de behoeft naar een eigen staat – ze waren immers ook niet echt een eigen volk – maar de vernietiging van de zojuist opgerichte staat Israël was de drijvende kracht achter het scheppen van een eigen Palestijnse staat voor het zogenaamde eigen Palestijnse volk. Die misleidende tactiek is al snel door de wereld overgenomen. Nu spreekt men van “de legitieme rechten van het Palestijnse volk”...

In de Bijbel (Tenach) wordt wel gesproken over het Joodse volk. Klopt de inhoud van de Bijbel dan niet?De Sefardische, Ashkenazische, Iraanse, etc. groepen hebben in hun eigen uithoek van de wereld gewoond als Joden onder elkaar, zonder veel vermenging met anderen. En bovendien: al die groepen zijn terug te voeren tot gemeenschappelijke voorouders. Die gemeenschappelijke voorouders zijn terug te voeren tot het millennium voor de jaartelling. Er is dus een gemeenschappelijke bron, er is een gemeenschappelijke cultuur, er is een gemeenschappelijk geloof, er zijn sporen van een gemeenschappelijke taal. Tot 1492 was Spanje een van de centra van joods leven. In de 13de en het begin van de14de eeuw waren er in ieder geval joodse gemeenten in Limburg, Brabant en Gelderland ten oosten van de IJssel. En aan het eind van de 16de eeuw was Amsterdam met zijn 10.000 Joden de grootste joodse gemeenschap in West-Europa. Joden hebben ook in de Balkanlanden, de Krim, ten noorden van de Zwarte Zee en in de Kaukasus gewoond. Archeologische opgravingen hebben aangetoond dat er op het Tamam schiereiland in de Zwarte Zee al sinds het jaar 51 na Chr. een Joodse gemeenschap was en sinds de 3e eeuw in Hongarije en Bulgarije. Door de eeuwen heen is er ook een ononderbroken joodse aanwezigheid in Jeruzalem, Judea en Samaria! Jeruzalem is al 3000 jaar het centrum en het hart van het joodse volk!...

Archeologisch is er volop bewijs over de joodse aanwezigheid in Jeruzalem uit die tijd. Flavius Josephus, een joods historicus die in dienst van de Romeinen stond, bevestigde dat Jeruzalem altijd een Joods stad was. Deze stad wordt vele malen in de Bijbel genoemd, toen er nog geen moslims waren. In de Koran komt Jeruzalem niet voor en als Jeruzalem dan werkelijk zo belangrijk is voor de moslims, dan zou de stad toch minstens een aantal keren in dat boek moeten worden genoemd. Joden bidden al EEUWEN drie keer per dag richting Jeruzalem. Moslims doen dit niet. Zij bidden richting Mekka. En het is niet waar dat Mohammed de Al-Aqsa moskee bezocht, omdat die moskee pas 50 jaar na Mohammed´s dood gebouwd werd! De islamitische biografie van de profeet Mohammed is zeer compleet en noemt nergens dat hij het Arabisch schiereiland ooit heeft verlaten, laat staan dat hij naar Jeruzalem reisde. Toen Jordanië Oost-Jeruzalem bezette (1948-1967) en de joodse inwoners eruit gooide, was er geen enkele belangstelling voor dit bedevaartsoord. En ook niet onder de Turken daarvoor. Raar dat het nu ineens een van de heiligste plekken van de moslims is. Ook in de oprichtingsverklaring van de PLO van 1964 wordt over de stad Jeruzalem met geen woord gerept. Pas nadat Israël in 1967 de heerschappij over de hele stad Jeruzalem kon overnemen, werd aan de PLO-charta in een aanvullende “update” Jeruzalem toegevoegd. Het is een feit dat Jeruzalem voor de islamitische wereld alleen dan van betekenis is als niet-moslims de stad regeren. Dit geldt ook voor Israël, een land, waarin Joden veilig zouden zijn voor het antisemitisme en andere bedreigende ontwikkelingen, een land, waarin ze de joodse cultuur en geschiedenis kunnen behouden. En als we de Bijbelse en historische band tussen het joodse volk en het land Israël niet verdedigen, zullen ook de christenen uiteindelijk hun historische band met Israël WEER (net als in de tijd van de kruistochten) verliezen!...

De Jihad (strijd op Allah´s weg/oorlog tegen niet-moslims) wordt niet alleen op louter gewelddadige wijze opgelegd in Israël, maar ook sluimerend op cultureel gebied. Daarin staat in detail uitgelegd hoe islamisten niet-moslimlanden(Dar al-Harb/”huis van de oorlog”) op de knieën wil dwingen. Het plan is geleidelijk te infiltreren in gemeenschappen om de islam het meest dominant op politiek en religieus gebied te maken. Mohammed was ervan overtuigd dat de Arabieren de wereld niet alleen kunnen veroveren met het zwaard, maar ook via succesvolle demografische oorlogsdoctrine! Dankzij deze tactiek werden Indonesië, Maleisië, Centraal-Azië en delen van India geïslamiseerd! De Arabische Liga wil nu hetzelfde in Israël. En dit proces is al 50 jaar bezig in Europa. In West-Europa bevinden zich al honderden islamitische sharia No-Go- Zones/toekomstige onafhankelijke staten/ waar de autoriteiten niet of nauwelijks meer controle over hebben. De spanningen in de samenleving stijgen en een burgeroorlog lijkt steeds realistischer... Het Westen snapt de mindset van de moslims niet. Je kunt bijvoorbeeld niet tegelijkertijd Nederlander én moslim zijn/dit geldt ook voor de Palestijnen/, omdat de Nederlandse regering of Israëlische regering geen islamitische regering is. De nationaliteit van de moslim is zijn geloof. Hij kan geen vaderland hebben, behalve dat waar de religie van Allah regeert. De moslims willen gewoon niet worden zoals wij. Ze willen eeuwig de andere blijven...

De Arabische Liga gebruikt Palestijnse vluchtelingen als demografisch wapen/jihad tegen Israël. Aan het einde van de Tweede Wereldoorlog waren er wereldwijd 50 miljoen vluchtelingen. Vandaag zijn alle vluchtelingenproblemen van voor de jaren 1950 opgelost. Allemaal, behalve één – het Palestijnse. Er kwamen geen kampen voor joodse verschoppelingen (1 miljoen). Maar wel voor zogenaamde Palestijnse vluchtelingen, die zich van 710.000 in 1950 vermenigvuldigden met een babyboom naar meer dan 4,7 miljoen in 2017. Zij moeten vluchtelingen blijven, of ze willen of niet. De Palestijnse leiders hebben er nooit een geheim van gemaakt dat zij naar de demografische vernietiging van de staat Israël streven! De in 2001 overleden Palestijnse minister Faisal Hoesseini, die in het Westen als een ‘vredesduif’ werd beschouwd, zei letterlijk over de ware betekenis van de terugkeer van de vluchtelingen: “De Palestijnen voeren een onafhankelijkheidsoorlog die alleen zal eindigen wanneer de laatste kolonist de gebieden verlaten heeft en de Palestijnen een meerderheid vormen in het Heilige Land. Dan zullen ze beslissen of zij de Joden toestaan een eigen staat te hebben.” In Israël, net als in West-Europa, bestaan sharia No-Go-Zones die onder controle staan van de Palestijnen/Arabieren. En zij willen via die No-Go-Zones een onafhankelijke Palestijnse staat stichten. En als we hen dat toestaan, dan moeten we dat ook aan anderen toestaan. Bijvoorbeeld aan moslims in sharia No-Go-Zones in de EU. Toch?...

Het hele idee van een Palestijnse staat is simpelweg niet uitvoerbaar. Zodra de wereld de staat Palestina creëert, sterft de laatste mogelijkheid tot vrede in het Midden-Oosten en begint, op grote schaal, waarschijnlijk de Derde Wereldoorlog! Israël zal niet toestaan dat de Klaagmuur geen deel is van het Jodendom/Israël. En Jeruzalem werd in 1947 niet aan Palestijnen toebedeeld door de VN en behoort daarom niet tot een toekomstige Palestijnse staat. De nieuwe Palestijnse staat zal een islamitische sharia-terreurstaat worden. De Gazastrook is hiervan het voorbeeld. En de Joden, die al duizenden jaren in Oost-Jeruzalem en op de zogenaamde “Westbank” wonen, staan geen mooie tijden te wachten als er een onafhankelijke Palestijnse staat komt. In die nieuwe Palestijnse staat zullen ook corruptie en nepotisme hoogtij vieren. Het zal dan een nietszeggend staatje zijn zonder alle internationale aandacht van nu. De armoede zal enorm zijn, evenals het geboortecijfer. Zonder olie is een Arabisch land immers niets...

De stichting van Israël in 1948 heeft de positie van Joden wereldwijd verbeterd! De wereld wordt weer een beetje mooier. En LEVE de staat Israël, de enige democratie in het Midden-Oosten, waar seculiere Joden, christenen, moslims, Druzen, orthodoxe Joden en Arabieren naast elkaar wonen. Allemaal hebben zij dezelfde rechten, allemaal bekleden zij zeer hoge posities in de Israëlische samenleving. Vijf Arabische politieke partijen zijn vertegenwoordigd in de Knesset en er zijn 14 Arabische Knesset-leden: één heeft het gebracht tot minister, één is een voormalig en een andere is de huidige voorzitter van de Knesset. Een Israëlisch/Arabische rechter zit in het Hooggerechtshof, de hoogste rechtbank van het land. Israëlische Arabieren leven met volledige vrijheden in hun land. Ze kunnen studeren en werken waar ze willen. Ze beschikken over nationale gezondheidsvoorziening en genieten van dezelfde voordelen als hun joodse medeburgers. De Palestijnse mensenrechtenactivist Bassem Eid noemt de claim van “Apartheid” een leugen. Dat is ze ook, maar het werkt handig in de Palestijnse propaganda. Het is al zo vaak weerlegd, dat het verbazingwekkend is dat het nog steeds werkt. De waarheid is dat deze Arabieren genieten van een onnoemelijk hogere levensstandaard dan hun collega Arabieren in de landen rondom Israël... Het wordt tijd dat wij moslims en niet-moslims helpen door de ISLAM te ontmaskeren. En dat de Arabische geest zich moet bevrijden van de erfenis van (de vroegere Egyptische president) Gamal Abdul-Nasser en die van zowel de soennitische als sjiietische sektes, die omwille van politieke belangen een cultuur van Jodenhaat hebben gecreëerd en van ontkenning van hun historische rechten in de regio... LEVE de staat Israël!
https://zlj13051967.wordpress.com/2017/ ... aat-maken/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Israël, Gaza strook en de overige Palestijnen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Goed inhoudelijk geschreven stuk in de spoiler!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Israël, Gaza strook en de overige Palestijnen

Bericht door Pilgrim »

LONGREAD: Jeruzalem en Israël

Geplaatst op 1 januari 2018

Afbeelding

Door westelijke politici, media en vooraanstaande kerkfunctionarissen wordt permanent de zienswijze van de “Palestijnen” voorgedragen, die oproepen tot de vernietiging van Israël (zie PLO-Charta van 1964 en Hamas-Charta van 1988). Er wordt constant gesproken van Israëlische “bezettingsmacht” in “bezette gebieden”, van illegale “kolonisten” in het kernland van Israël (Judea en Samaria), en er wordt de Arabieren een aanspraak op de 3000 jaar oude joodse hoofdstad Jeruzalem toegestaan. Zelfs de bewering van Arafat dat Bethlehem “in het joodse land” (Michael 5,1 en Lucas 2,4) deel zou zijn van het Arabische “Palestina”, waarin de “Palestijn” Jezus werd geboren, werd niet tegengesproken, ook niet door de kerken. Aan deze historische mengelmoes heeft de Amerikaanse president Donald Trump nu een eind gemaakt door de erkenning van Jeruzalem als hoofdstad van Israël.

Reactie van Duitsland

De Duitse president Steinmeier had een krans neergelegd bij het graf van de Palestijnse terrorist Arafat. De bondskanselier en de minister van Buitenlandse Zaken, Gabriel, waren, evenals president Steinmeier, boos op Donald Trump. De Evangelische Kerk Duitsland (EKD) wijst de erkenning van Jeruzalem af. In Berlijn werden bij een demonstratie Israëlische vlaggen verbrand. Deze reacties zijn onverenigbaar met een staatsdoctrine, die een speciale gebondenheid met het joodse volk leert.

De erkenning van Jeruzalem als hoofdstad van Israël door de VS
In tegenstelling tot Obama, die de joodse bewoning van het kernland Judea en Samaria juridisch had betwijfeld (zie o.a. zijn beruchte Caïro-rede), wil president Trump eindelijk in de praktijk omzetten wat vroegere presidenten sinds Ronald Reagan al lang besloten hadden: de erkenning van Jeruzalem als hoofdstad van Israël en de verplaatsing van de Amerikaanse ambassade naar Jeruzalem.

Bestaansrecht van Israël
Steeds opnieuw wordt het bestaansrecht niet alleen door de Arabieren betwist, maar ook door mensen die men antisemieten moet noemen. Terwijl Israël op grond van het volkerenrecht, maar ook door het besluit van de VN van 29-01-1947 (resolutie 181) het recht om opnieuw een joodse staat op te richten op zijn oeroude Bijbelse territorium Judea, Samaria en Galilea met de Golan, wat ook overeenkomt met de uitdrukkelijke wil van God – zie hiervoor vooral de profetische geschriften van Jesaja, Jeremia (vooral hoofdstuk 31) en Zacharia (hoofdstuk 8-14), maar ook psalm 83, waar de vijandige buurt tegenover het volk Israël wordt beklaagd.

Waar anders zou ISRAËL opnieuw moeten ontstaan? De Romeinen hadden weliswaar een voorlopig einde gemaakt aan de rest van de eerste Joden-staat in het jaar 70 na Chr., maar ondanks de algemene verdrijving van de Joden bestond er altijd een ononderbroken joodse bevolking in het land – vooral in de steden Jeruzalem, Tiberias, Hebron en Safed. De islamitische Arabieren veroverden het land in 638, dus zes jaar na Mohammed´s dood, en hielden het bezet tot de aankomst van de kruisvaarders, die Jeruzalem innamen voor een periode van ongeveer 100 jaar. Tot 1918 werden ze opgevolgd door verschillende heerschappijen.

Jeruzalem onder islamitische heerschappij
In tegenstelling tot de Bijbel, die Jeruzalem meer dan 800 keer noemt, vinden we de stad niet één keer in de koran. Mohammed zelf bezocht Jeruzalem slechts in een droom, wat door zijn kindvrouw Aisha in de Hadith van al-Bukhari wordt bevestigd. In de Hadith wordt dit vermeende bezoek echter fantasierijk Oriëntaals omschreven en tegelijk verbonden met het bezoek van de profeet in Allah´s paradijs.

De tegenwoordig door de “Palestijnse” Arabieren als het op twee na belangrijkste heiligdom gereclameerde Al-Aqsa moskee op de Tempelberg werd al in de 5e eeuw door de Byzantijnse keizer Justianus I. als basiliek Santa Maria met drie schepen gebouwd en tot 711 als kerk gebruikt. Pas de zoon van kalief Malik, Abdel-Whad, ontwijdde het prachtige gebouw, waarvan de enorme granieten zuilen binnen nu nog getuigen. Hij veranderde de kerk 79 jaar na de dood van Mohammed in een moskee door er het typische koepeldak op te laten zetten (zie hiervoor “Mythe Al-Aqsa moskee”).

Na de tijd van de kruisvaarders bestonden er wisselende heerschappijen in het Heilige Land, totdat uiteindelijk onder sultan Selim I. (1512-1520) en diens opvolgers de gebieden tot Egypte eeuwenlang onder Ottomaanse heerschappij kwamen. Het Ottomaanse imperium, in de Eerste Wereldoorlog bondgenoot van Duitsland, verloor pas na de nederlaag zijn territorium in het Midden-Oosten, wat tegelijkertijd in 1918 ook zijn einde betekende.

Niemand minder dan Mark Twain bezocht daarvoor op zijn reis door de Oriënt in 1867 ook het “Heilige Land”, dat deel uitmaakte van het Ottomaanse rijk, en beschrijft het als verwaarloosde dunbevolkte woestenij, waar individuele Bedoeïen doorheen trokken. Slechts enkele steden waren iets dichter bevolkt. Een eerste officiële volkstelling in het jaar 1844 telt in Jeruzalem 7.120 Joden, 5.760 moslims en 3.390 christenen. In 1874 bericht de Amerikaanse consul de Haas dat Jeruzalem 30.000 inwoners zou hebben, waarvan 20.000 Joden zouden zijn.

Mark Twain schreef in zijn dagboek: “Van alle landen met een woest landschap moet Palestina, denk ik, het toppunt zijn. De bergen zijn kaal, ze hebben doffe kleuren, ze zijn niet schilderachtig van vorm. De dalen zijn lelijke woestenijen, omzoomd door een karige vegetatie, die een zorgelijke en moedeloze aanblik bieden.

Foto´s uit de tweede helft van de 19e eeuw laten zien dat de Rotskoepel en de Al-Aqsa moskee zich in een bouwvallige toestand bevonden. Het gras groeide hoog tussen de bodemplaten van de Tempelberg. Alles bevond zich in een onverzorgde toestand. De zogenaamde heilige plaatsen van de moslims werden nauwelijks bezocht, en al helemaal niet door hoogwaardigheidsbekleders van de islam – overigens tot op de dag van vandaag niet!

Mandaat van de overwinnaars van de Eerste Wereldoorlog
De door de overwinnaars van de Eerste Wereldoorlog bezette Arabische gebieden met “Palestina” (een geografische benaming voor een bepaald gebied ten westen en oosten van de Jordaan) stonden eerst onder het mandaat van de overwinningsmachten. Er volgden nieuwe staatsstichtingen van de Arabieren (o.a. Syrië, Irak, Libanon) en de nieuwe staat “Transjordanië”, het latere Jordanië, werd van dit “Palestina” gescheiden. Daarvoor was de “Balfour Declaration” (02-11-1917) uitgebracht, die, ondersteund door de Britse regering, voorzag in de “oprichting van een nationaal thuisland in Palestina voor het joodse volk”. Na de nationaalsocialistische machtsovername in Duitsland volgde een sterkere joodse immigratie naar “Erez Israel” (Land Israël).

Palestina
De “Filistijnen”, waarvan het begrip “Palestina” is afgeleid, waren bewoners van de Griekse Egeïsche eilanden, die zich al in het eerste millennium vooral in vijf “Filistijnse steden” aan de kust van Kanaän hadden gevestigd en tot de zevende voorchristelijke eeuw een “doorn in het vlees van Israël” waren. Ze gingen samen met het “Noordelijke rijk” Israël in 622 v. Chr. ten onder, toen deze gebieden door de Assyriërs werden overwonnen en ingenomen. Het “Zuidelijke rijk” Judea met de hoofdstad Jeruzalem bleef over, dat eeuwen later na de Romeinse verovering de provincie “Syria-Judaea” werd. Ook bleef de van de “Filistijnen” afgeleide geografische naam “Palestina” over.

Afbeelding

De Arabieren, die zichzelf nu “Palestijnen” noemen, hebben nooit een eigen staat met een eigen hoofdstad bezeten. Hun taal, religie en cultuur verschilt in niets van de overige Arabische stammen – in tegenstelling bijvoorbeeld tot het volk van de Koerden (ongeveer 40 miljoen), waaraan door de VN geen staat gegeven wordt. De aanspraak van de “Palestijnse” Arabieren op een eigen “staatsgebied” op Israëlisch territorium (slechts zo klein als de Duitse deelstaat Hessen!) is absurd. Even absurd is het idee om van het oostelijk deel van Jeruzalem, met de heiligste plaatsen van Israël, de Tempelberg, de hoofdstad van zo´n niet levensvatbare kleine staat te willen maken. Deze zou, net zoals de Palestijnse gebieden tot nu toe, constant op westelijke hulp zijn aangewezen, omdat de Arabische landen iedere hulp aan hun militante opstandige geloofsgenoten weigeren. Opmerkelijk is echter dat uitgerekend de voormalige Duitse minister van Buitenlandse Zaken Steinmeier in vooruitsnellende onderwerping tegenover de Arabieren al een ambassadegebouw in Berlin-Dahlem voor de diplomatieke vertegenwoordiging van deze imaginaire staat inrichtte.

Minder bekend en nauwelijks notitie van genomen, heeft ook Mohammed het land ten westen en ten oosten van de Jordaan het “heilige land van de kinderen van Israël” genoemd (o.a. in de soera´s 5:21, 7:137, 10:93 en 17:106) – echter door zijn godheid “Allah” toegesproken. Zoals hierboven al gezegd, noemt de koran Jeruzalem niet één enkele keer, terwijl in de Bijbel Jeruzalem meer dan 800 keer genoemd wordt en door Jezus de stad van de “grote koning” wordt genoemd (Matteüs 5,35).

De staat Israël
Na de stichting van de staat Israël op 14 mei 1948 vielen vijf Arabische landen Israël aan. Ongeveer 620.000 Arabieren werden door deze oorlog vluchtelingen – tegelijkertijd werden ongeveer 800.000 Joden uit Arabische landen verdreven en vluchtten zonder hun bezittingen naar Israël. Bovendien annexeerden de Jordaniërs, tegen de besluiten van de VN in, de nu zo genoemde “Westbank” (Judea en Samaria) en het oostelijk deel van Jeruzalem! Daar werden 58 synagogen verwoest en de begraafplaats op de Olijfberg geschonden. Het oostelijk deel van de stad werd bijna 20 jaar lang hermetisch afgesloten, zodat Joden en christenen de heilige plaatsen niet meer konden bezoeken. De enige toegang was de Mandelbaumpoort, die slechts met speciale toestemming gepasseerd mocht worden. Over het einde van de deling van Jeruzalem (1967) en Berlijn (1989) heerste vreugde. En dat zou nu voor Israël´s 3000 jaar oude hoofdstad niet meer gelden?

Arabisch afzien van staatsstichting
Van 1948 tot de Zesdaagse oorlog in 1967 bezaten de Arabieren exact dat gebied waarop ze een staat “Palestina” zouden hebben kunnen oprichten. Deze bedoeling echter hadden de Arabische landen nooit. Veelmeer kwam het in 1964 in Egypte (Nasser) tot de oprichting van de terreurorganisatie PLO, waar zich later zes andere organisaties bij aansloten – waaronder “Fatah” (Arabisch “hataf” = “snelle dood”) – die allemaal hetzelfde doel hebben: de vernietiging van Israël en het terugwinnen van de voormalige islamitische verovering. De leiding van de PLO werd al spoedig overgenomen door Arafat, vermoedelijk een Egyptenaar, die daarvoor oneervol uit het Egyptische leger werd ontslagen, en later als “bouwingenieur” in Koeweit werkzaam was. De latere annexatie van Koeweit door Saddam Hussein, die de eerste Golfoorlog veroorzaakte, werd door hem en zijn kameraden bejubeld. Saddam Hussein had gifgas ingezet en Israël met raketten aangevallen.

Zelfs in de akte van oprichting van de PLO van mei 1964, de “PLO-Charta”, is noch sprake van een te creëren staat “Palestina” noch van een hoofdstad Jeruzalem. Het doel van de terreurorganisatie is echter in Artikel 13 nadrukkelijk vastgelegd en geldt tot op de dag van vandaag: “Arabische eenheid en de bevrijding van Palestina zijn twee elkaar aanvullende doelen en het behalen van het ene is het behalen van het andere. Arabische eenheid leidt dus tot de bevrijding van Palestina, en de bevrijding van Palestina leidt tot Arabische eenheid. Het werken aan de realisatie van het ene doel gaat gepaard met het werken aan de realisatie van het andere.”

Ook in de charta van Hamas van 1988 is geen sprake van een op te richten staat “Palestina”. Wel worden de consequente strijd tegen het “joodse kankergezwel” en de vernietiging van Israël geëist.

Bereidheid tot vrede van Israël
Desondanks heeft Israël steeds opnieuw zijn goede wil getoond: In het Gaza-Jericho-akkoord (1997) laat Israël de stad Jericho en delen van Gaza over aan het Arabisch zelfbestuur “Palestijnse Autonomie” (PA). Hebron – onder koning David Israël´s eerste hoofdstad überhaupt en begraafplaats van de patriarchen Abraham, Isaac en Jacob – wordt gedeeltelijk ontruimd.

In juli 2000 onderhandelen president Clinton (VS) en minister-president Barak (Israël) met de terroristenchef Arafat in Camp David over een op te richten “Palestijnse staat”. Hoewel Barak 95% van 97% van de door de Arabieren geëiste grondgebied van het Israëlische kernland (Judea, Samaria, Gaza) evenals het oosten van Jeruzalem (!) – dat in 1980 tot “eeuwig en ondeelbare hoofdstad van Israël” werd verklaard – aanbood, wees Arafat dit met het oog op de PLO-Charta af! De teleurgestelde Clinton zei tegen hem: “You have been here 14 days and said no tot everything”.

Na de dood van Arafat in 2004 toonde Israël opnieuw zijn goede wil. Minister-president Sharon liet tegen de wil van de joodse “kolonisten” de Gazastrook met geweld ontruimen: “Land voor vrede!” In plaats van de gehoopte vreedzame ontwikkeling intensiveerden sindsdien de Arabische raketbeschietingen en aanvallen uit Gaza. Daar openbaart zich intussen de chaos van een agressief-corrupt islamitisch “bestuur”. De huidige “gouverneur” van Gaza en adviseur van Abbas, ooit als “Abu Mazen” de rechterhand van de terrorist Arafat, is een zekere Abdullah Frangi, die jarenlang in Duitsland woonde en de PA “diplomatiek” vertegenwoordigde. Hij gold bij de Deutschlandfunk altijd als gevraagd interviewpartner.

Verhuizingen
De Arabische aanvalsoorlog op Israël in 1948 had tot gevolg dat ongeveer 620.000 Arabieren uit het kernland van Israël vertrokken. Zelfs als het een verdrijving was – andere bronnen spreken ook van vlucht, waartoe deze mensen door hun eigen leiding waren opgeroepen – werden als tegenzet ongeveer 800.000 Joden onder achterlating van al hun have en goed uit de Arabische landen verdreven, waar ze vaak al eeuwenlang leefden als dhimmi´s, tweederangs mensen, onder de islamitische sharia.

Het zou heel gemakkelijk geweest zijn om de Arabische vluchtelingen op te nemen in de Arabische buurlanden. Per slot van rekening beslaat het Arabisch territorium, waaronder de rijke olielanden, een oppervlakte die groter is dan die van Europa.

Duitsland had na de Tweede Wereldoorlog niet alleen meer dan een derde deel van zijn oppervlakte verloren, maar nam ook ongeveer 13,5 miljoen verdreven of gevluchte landgenoten in vooral de westelijke deelstaat op en integreerde hen. Als de Arabieren echt vrede in het Midden-Oosten zouden willen, dan zou ook daar de “Duitse oplossing” toegepast kunnen worden.

Duitsland raakte na zijn aanvalsoorlog door de beslissing van de overwinningsmachten grote delen van zijn oostelijke gebieden kwijt. Ook in 1967, na de verloren vernietigingsoorlog van de Arabische landen tegen Israël, zou het hebben moeten komen tot een navolgbaar voorbeeld: verlies van de door de aanvallers in 1948 geannexeerde Bijbelse gebieden Judea en Samaria ten gunste van Israël! Maar de Arabische landen, vooral echter de in luxe zwelgende oliestaten aan de Perzische Golf, weigeren hun geloofsbroeders iedere toegang en wijzen hen rigoureus af. Hun geld stroomt alleen voor de bouw van moskeeën en voor de islamisering van de rest van de wereld, vooral echter van Europa.

Afbeelding

In de islam bestaat echter een ijzeren wet: een territorium dat ooit door moslims werd veroverd – voor korte of langere tijd – ook als ze het weer kwijtraakten, wordt nog steeds beschouwd als niet op te geven land van Allah. Dat geldt overigens niet alleen voor het Spaanse Andalusië, maar ook voor elk stuk land waarop een moskee werd opgericht – ook hier in Duitsland!

Geen enkel gebied krijgt nog steeds zoveel ongecontroleerde en niet voor een bepaald doel bestemde “ontwikkelingshulp” als de “Palestijnse Autonomie” en Gaza – jaarlijks meer dan € 1 miljard, dat vooral voor ongeveer de helft (moet) wordt opgebracht door Duitse en Amerikaanse belastingbetalers. Dit geld wordt gebruikt voor wapenaankopen en tunnelbouw, de rest verdwijnt in de zakken van corrupte clans. Zo drukte alleen Arafat al op grond van onderzoek door het IMF € 900 miljoen van de “ontwikkelingshulp” achterover op zijn privérekeningen in Zwitserland, geld, dat echter nooit werd terug geëist.

Bron: https://conservo.wordpress.com

Auteur: Herbert Nowitzky

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/01/01 ... en-israel/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie