Israël, Gaza strook en Hamas.

Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding
Stupid question.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:Stupid question.
Voor ons ja. Maar voor anderen is het misschien toch een doordenkertje hoe het toch mogelijk is dat de grenzen van vóór 1967 toen niet aanvaardbaar waren en nu ineens wel.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Pilgrim »

De waarheid over “Palestijnen”
Gepubliceerd op 4 jan. 2017

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Pilgrim »

Opmerkelijke uitspraak van Hof van Beroep te Versailles: ‘Israël is de legale bezetter van de Westbank’

15 januari 2017, brabosh

Afbeelding
Het Hof van Beroep (Cour d’ Appel) te Versailles, Frankrijk

In een historisch proces dat zorgvuldig «vergeten» werd door de media, heeft de 3de Kamer van het Hof van Beroep van Versailles verklaard dat Israël de wettige bewoner (aka ‘bezetter’) is van de Westelijke Jordaanoever.

Afbeelding

Bron: © Jean-Patrick Grumberg voor www.Dreuz.info
In een vertaling van Brabosh.com
Antwerpen, 15 januari 2017


Toen ik voor het eerst vernam dat het Hof van Beroep van Versailles oordeelde dat de nederzettingen op de Westoever en de bezetting van Judea Samaria door Israël ondubbelzinnig legaal is volgens het internationaal recht, in een rechtszaak die door de Palestijnse Autoriteit werd aangespannen tegen de tramlijn (Lightrail) in Jeruzalem gebouwd werd door de Franse bedrijven Alstom en Veolia, geen aandacht kreeg in de media, heb ik besloten om werk te maken van mijn jarenlange rechtenstudies in Frankrijk en ben ik begonnen om nauwgezet de uitspraak van het Hof te analyseren.

Tot mijn verbazing, heeft de pro-Israëlische media hierover ook niet bericht. De weinigen die de zaak vernoemden hadden geen juridische achtergrond in de Franse wet om het mega-belang van deze uitspraak te begrijpen, en, als een paar linkse Engels sprekende Israëlische websites hierover berichtten, dachten zij dat het een beslissing was die enkel relevant was voor de bewuste tramlijn (Lightrail) in Jeruzalem. Dat is het niet.

Om erover te waken dat ik mijn juridische vaardigheden niet zou overschatten en dat ik niet te overdreven optimistisch was – zoals gewoonlijk- heb ik mijn analyse en de papieren van de Rechtbank voorgelegd aan een van de meest vooraanstaande Franse advocaten, Gilles-William Goldnadel, voorzitter van Advocaten zonder grenzen (Lawyers Without Borders) om zijn juridisch advies in te winnen. Hij heeft inderdaad mijn bevindingen gevalideerd. Toen besloot ik om het te vertalen naar het Engels en het zal binnenkort bij Israël’s premier Benjamin Netanyahu via een wederzijdse vriend worden ingediend.

Afbeelding

Eerst en vooral, moest het Hof van Beroep te Versailles de wettelijke rechten van de Palestijnen en Israëliërs op de Westelijke Jordaanoever bepalen. Hun conclusie: de Palestijnen hebben geen recht – in de internationale juridische zin – p het gebied, in tegenstelling tot Israël, dat het wettelijke recht heeft om al het land voorbij de 1967-lijn te bezetten.

Afbeelding
Parcours (blauwe lijn) van de Israëlische tramlijn (Lightrail) die van West- naar Oost-Jeruzalem rijdt en door de Palestijnen wordt gecontesteerd.

De context:

In de jaren ’90 deed Israël een openbaar bod voor de bouw van een tramlijn (Lightrail) in Jeruzalem. De aanbesteding werd gewonnen door de Franse bedrijven Veolia en Alstom. De light rail werd voltooid in 2011 en liep doorheen Jeruzalem helemaal tot aan de oostzijde en de «bezette gebieden» (meer over deze term later).

Naar aanleiding van dit, diende de Palestijnse Bevrijdingsorganisatie (PLO) een klacht in bij het Hooggerechtshof (Tribunal de Grande Instance) van Versailles in Frankrijk, tegen Alstom en Veolia, want volgens de PLO was “de aanleg van de tramlijn illegaal, omdat de VN, de EU, vele NGO’s en regeringen van mening zijn dat ‘Israël illegaal Palestijnse gebieden bezetten”.

De zoektocht naar de internationale wetgeving om de rechten van elke partij vast te stellen.
Om te oordelen of constructie van de Lightrail legaal was of niet, diende de rechtbank de teksten van het internationaal recht en de internationale verdragen te onderzoeken, met het oog op de respectievelijke rechten van de Palestijnen en de Israëliërs vast te stellen.
En voor zover ik weet, is dit de eerste keer dat een niet-Israëlische rechtbank werd geleid tot om een uitspraak te doen over de status van de Westelijke Jordaanoever.

Waarom is dit een historische uitspraak: het is de eerste internationale zaak sinds het uitroepen van de staat Israël in 1948
Het is de eerste keer sinds de oprichting van de staat Israël in 1948, dat een onafhankelijke, niet-Israëlische rechtbank werd opgeroepen om de juridische status van de gebieden op de Westelijke Jordaanoever onder het internationaal recht te onderzoeken, los van de politieke opeisingen van de partijen.

Houdt er wel rekening mee, dat de bevindingen van de Rechtbank geen effect hebben op het internationaal recht. Wat ze wel doen, en dat van het grootste belang is, is de juridische realiteit te verduidelijken.

De conclusies van het Hof van Beroep van Versailles galmen net zo hard als de grote stilte waarin ze in de media werden ontvangen: Israël heeft werkelijk rechten op het grondgebied, haar besluit om een tramlijn aan te leggen op de Westelijke Jordaanoever of om iets anders in het gebied te bouwen is volkomen legaal, en de rechters hebben alle argumenten verworpen die door de Palestijnen werden aangebracht.

De Palestijnse argumenten

• De PLO veroordeelt de deportatie van de Palestijnse bevolking en de vernietiging van eigendommen[/b] die in strijd is met de internationale regelgeving. Zich baserend op de Conventies van Genève en van Den Haag en de VN-resoluties, is het van oordeel dat de staat Israël illegaal Palestijns grondgebied bezet en streeft het illegale joodse kolonisatie na. Vandaar dat de bouw van de tramlijn (Lightrail) op zich illegaal is [1].
• De PLO voegt eraan toe dat het light rail constructie heeft geleid tot de vernietiging van Palestijnse gebouwen en huizen, de bijna totale vernietiging van Highway 60, die van vitaal belang is voor de Palestijnen en hun goederen, en heeft veel illegale onteigeningen uitgevoerd. Vandaar dat een aantal clausules van de bijgevoegde Reguleringen verordeningen uit het Vierde Verdrag van Den Haag van 18 oktober 1907 werden geschonden [2].
• Ten slotte beweert de PLO beweert dat Israël de bepalingen inzake de «bescherming van culturele goederen» schendt zoals bedoeld wordt in Artikel 4 van het Verdrag van Den Haag van 14 mei 1954, Artikel 27 van de Haagse Conventie van 1907, Artikel 5 van de Haagse Conventie IX van 1907 en Artikel 53 van het Aanvullend Protocol nr 1 bij de Conventies van Genève.

Het hof ontkent de bezetting niet, maar veegt alle Palestijnse argumenten het ene na het andere van tafel
Verwijzend naar de teksten waarop de vordering van de PLO is gebaseerd, oordeelt het Hof van Beroep dat Israël het recht heeft om de orde en het openbare leven op de Westelijke Jordaanoever te verzekeren, dus dat Israël het recht heeft om een tramlijn aan te leggen en een infrastructuur en woningen te bouwen.

Artikel 43 van de Vierde Conventie van Den Haag van 1907 bepaalt dat “Het gezag van de legitieme macht in feite in handen werd gelegd van de bezetter, deze alle maatregelen mag nemen die in haar macht liggen en, zoveel als mogelijk, de openbare orde en veiligheid te verzekeren.”

De Israëlische bezetting schendt geen enkele internationale wet
“De Palestijnse Autoriteit leest de documenten verkeerd, zij zijn niet van toepassing op de bezetting.”

Het Hof legt uit dat de Palestijnse Autoriteit de teksten verkeerd interpreteert en dat ze niet van toepassing zijn op de bezetting:

• Allereerst, alle internationale instrumenten door de PLO naar voren brengt, zijn daden ondertekend tussen Staten, en de verplichtingen of verboden daarin opgenomen zijn enkel relevant voor de Staten. Noch de Palestijnse Autoriteit, noch de PLO zijn Staten, dus zijn geen enkele van deze juridische documenten van toepassing.
• Ten tweede, aldus het Hof, zijn deze teksten alleen bindend voor degenen die hen hebben ondertekend, namelijk de “betrokken partijen”. Maar noch de PLO, noch de Palestijnse Autoriteit hebben ooit deze teksten ondertekend.

Propaganda is het internationaal recht niet
De Rechtbank, duidelijk erg geïrriteerd door de gepresenteerde argumenten, beweerde moedig dat de wet “niet uitsluitend kan worden gebaseerd op de inschatting van een politieke of sociale situatie van de PLO.”

Het humanitaire recht werd niet geschonden
“De PLO verwijst ten onrechte naar het verkeerde juridische document omdat het Verdrag van Den Haag enkel van toepassing is in het geval van bombardementen. En... «Jeruzalem is niet gebombardeerd.»”

De PLO beroept zich op schending van het humanitair recht zoals beschreven werd in de Conventies van Genève en van Den Haag.

• Maar aan de ene kant, zeggen de rechters van het Hof van Beroep, dat de internationale verdragen van toepassing zijn tussen Staten en dat de PLO geen staat is: “Het Internationale Hof van Justitie heeft aangegeven dat [de Verdragen] enkel verplichtingen omvatten voor de lidstaten en dat individuen geen rechten kunnen laten gelden ten gunste van zichzelf.”
• Dan zegt het Hof dat enkel de contracterende partijen zijn gebonden door internationale verdragen, en noch de PLO, noch de Palestijnse Autoriteit hebben ooit een van hen ondertekend.
• Het Hof trekt vervolgens de conclusie dat de PLO ten onrechte verwijst naar het verkeerde juridische document omdat het Verdrag van Den Haag enkel van toepassing is in het geval van bombardementen. En… “Jerusalem is niet gebombardeerd.”

De PLO en de Palestijnen teruggefloten én veroordeeld
De PLO kan geen enkel van deze internationale verdragen inroepen
, aldus de Rechtbank.

“Deze internationale normen en verdragen geven het Palestijnse volk, waarvan de PLO zegt dat zij dat vertegenwoordigt, het recht niet om hen voor een rechtbank te dagen.”

Het Hof van beroep veroordeelt aldus de PLO (en de Association France Palestine Solidarité AFPS die co-appellant was) tot de betaling van een dwangsom van € 30.000 ($ 32.000) aan Alstom, € 30.000 aan Alstom Transport en € 30.000 aan Veolia Transport.

Noch de PLO, noch de Palestijnse Autoriteit, noch de AFPS hebben beroep ingediend bij het Hooggerechtshof, dus is het vonnis definitief geworden.

Dit is de eerste keer dat een Rechtbank alle Palestijnse juridische claims, met name dat de Israëlische bezetting illegaal is, juridisch heeft vernietigd.

♦ [1] De PLO baseert zich op Artikel 49 van de Vierde Conventie van Genève van 12 augustus 1949, waarin wordt gesteld dat “de bezettende macht haar bevoegdheid niet mag deporteren of een deel van de eigen burgerbevolking niet mag overbrengen naar het grondgebied dat hij inneemt”, en Artikel 53, dat bepaalt dat het “de bezetter verboden is om roerende of onroerende zaken te vernietigen die individueel of collectief behoren tot particulieren, aan de staat of aan de overheid of sociale of coöperatieve organisaties, behalve in gevallen waarin deze vernietiging voor militaire operaties absoluut noodzakelijk is geworden.”

♦ [2] De PLO verwijst naar de Vierde Conventie van Genève van 12 augustus 1949:

• Artikel 23 (g), dat verbiedt “de vernietiging of inbeslagneming van vijandelijke eigendommen, behalve in gevallen waarin deze vernietiging of inbeslagneming dwingend worden gesteld ten behoefte van de oorlog.”
• Artikel 27 dat bepaalt dat “in de belegeringen en bombardementen, moeten alle nodige maatregelen worden genomen om zoveel mogelijk gebedshuizen, de kunsten, wetenschappen, charitatieve instellingen, historische monumenten en ziekenhuizen te sparen...”
• Artikel 46, dat stelt dat “privé-eigendom niet in beslag kan worden genomen.”

Hieronder [zie op de site] de reproductie van drie pagina’s uit het (Franstalige) vonnis van het Hof van Beroep te Versailles. De eerste pagina opent met de namen te citeren van de betrokken partijen. Pagina 31 en 32 geven de uitspraak weer waarin de aanklagers (de PLO) wordt veroordeeld. Het volledige vonnis kan u hier inkijken.

https://brabosh.com/2017/01/15/pqpct-e0x-2/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Pilgrim »

Misschien houdt John Kerry eindelijk zijn bek dicht na het verschijnen van deze video...

Geplaatst op 15 januari 2017



Denkt John Kerry werkelijk dat de kern van de problemen in het Midden-Oosten de checkpoints zijn die noodgedwongen bemand moeten worden door Israëlische soldaten als gevolg van golf na golf Arabisch terrorisme dat Israël vanaf het begin heeft geteisterd? Er zouden geen checkpoints bestaan als er geen messen, machinegeweren en bommen waren om naar te zoeken.

Arabieren kunnen door 95% van de gebieden waarin zij wonen vrij reizen en zij en de Joden die in de betwiste gebieden wonen – die ooit illegaal bezet werden door Jordanië – worden gecontroleerd om het grootste deel van de staat Israël veilig te houden.

Dat noem je gezond verstand.

Het verwijderen van checkpoints is genocidaal – dus verwacht niet van Israël dat zij dit spoedig zal doen.

Bron: www.israelvideonetwork.com

Door: Ami Horowitz

Vertaald uit het Engels door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/01/15 ... eze-video/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Pilgrim »

De “staat Palestina” quiz

Afbeelding

1. Wanneer werd het land “Palestina” opgericht en door wie?
2. Welke waren zijn buurlanden?
3. Wat was zijn hoofdstad?
4. Wat waren zijn belangrijkste steden?
5. Noem tenminste één “Palestijnse leider” voor Arafat.

6. Wat was de taal van het “land Palestina”?
7. Welke was de belangrijkste religie in het “Antieke land Palestina”?
8. Hoe heette de munteenheid van het land?
9. Kies een willekeurig datum in de geschiedenis en zeg wat ongeveer de wisselkoers van de “Palestijnse” munteenheid tegenover de Amerikaanse dollar, de Duitse Mark, het Britse Pond, de Japanse Yen of de Chinese Yuan was op die datum.
10. Aangezien er nu niet zo´n land “Palestina” bestaat, wat veroorzaakte zijn ondergang en wanneer gebeurde dit?
11. Waarom probeerden de “Palestijnen” nooit onafhankelijk te worden vóór de vernietigende nederlaag van de invasielegers van Arabische landen in de Zesdaagse Oorlog van 1967?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Ali Yas »

Over het Verdelingsplan van de VN ('47) kun je nog zeggen dat het Arabieren benadeelde. Maar daarna veranderde alles: een als vernietigend bedoelde oorlog pakte heel anders uit, in het voordeel van Israël, een miljoen joden werd uit Arabische en andere moslimlanden verdreven (een etnische zuivering waar de VN nooit een groot punt van gemaakt heeft), overlevenden van pogroms en de holocaust vestigden zich in Israël en generaties kinderen werden er groot. Er is geen weg terug die niet neerkomt op grootschalige diefstal. Wij in het Westen hebben het de Arabieren in Gaza, Judea en Samaria mogelijk gemaakt er te blijven zonder bronnen van bestaan en zich er zelfs te vermenigvuldigen. Het wordt tijd de UNRWA op te heffen en de buurlanden te dwingen de mensen staatsburgerschap te geven. Geef de Palestijnen een kans: laat ze weggaan.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Mahalingam »

Nadat Hamas de Gaza veroverde is de grens stabiel gebleven. De vernietiging van israël schiet niet op. En het doel raakt verder uit zicht doordat de USA nu vriendelijk met Israël om wil gaan.
Hamas waarschuwt Trump: gooi geen olie op het vuur
In een verklaring zegt Hamas-woordvoerder Osama Hamdan dat Trump, die de banden met Israël wil verstevigen, ‘geen olie op het vuur moet gooien’.

Hamas wil Israël vernietigen
Het zou tevens betekenen dat er een nieuw hoofdstuk wordt geopend in het conflict, dat al zolang woedt, aldus Hamas. Volgens Hamdan heeft Trump een duidelijke keuze: of hij gaat voor escalatie, of hij gaat een serieuze poging doen ‘om vrede te bewerkstelligen in de regio’. Hamas is een gezworen vijand van de Joodse staat.
"De vrienden van mijn vijand zijn ook mijn vijanden."
http://www.elsevier.nl/buitenland/achte ... em-441033/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mijn God!

Hamas gaat Trump de les lezen? Dat is indirect tekenen voor je doodvonnis. Ik heb nu het blije vermoeden dat Trump binnenkort goede zaken gaat doen met Israël. En daar bedoel ik mee dat Israël ALLE support uit het Witte Huis krijgt om Hamas voorgoed uit te roeien. Ik sta ervoor. Ik sta namelijk voor humor, vrijheid van meningsuiting en het uitroeien van nutteloos Arabisch Onkruid.

Wij boffen letterlijk met het presidentschap van Trump. Niet omdat ik zo voor Israël ben - waarom zou ik? - maar een bloedhekel heb aan het agressief laatdunkende volk dat onze superioriteit (inclusief Israël) over de Achterlijken in twijfel meent te moeten trekken.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:
Volgens Hamdan heeft Trump een duidelijke keuze: of hij gaat voor escalatie, of hij gaat een serieuze poging doen ‘om vrede te bewerkstelligen in de regio’.
Dat klopt wel ongeveer, inderdaad. Als Trump Hamas' hoop de bodem in slaat wordt het misschien nog wel eens vrede daar.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Pilgrim »

De niet uitgesproken waarheid

Afbeelding

Het werkelijke probleem is niet dat de joodse “nederzettingen” illegaal zijn...
Het werkelijke probleem is dat de joodse “nederzettingen” joods zijn.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Pilgrim »

Het begin van de Palestijnse kwestie rechtzetten

Geplaatst op 12 februari 2017

Afbeelding

Als een nieuwe regering haar ambt aantreedt, kan ze vaak met relatief eenvoudige maatregelen snelle successen behalen. De regering-Trump zou dit met enkele daden met betrekking tot het decennia lange foutieve Palestijnse gedrag en de misleidende propaganda kunnen bereiken.

Zo´n snelle stap zou eruit kunnen bestaan dat de Amerikaanse regering tegen de Palestijnse autoriteit zegt dat zij geen geld meer krijgt totdat ze alle namen van de straten en instellingen verandert die verwijzen naar diegenen die moorden planden of pleegden op Amerikaanse staatsburgers. “Palestinian Media Watch” kan de regering zonder twijfel een lijst met de desbetreffende namen ter beschikking stellen. De volgende voorbeelden zijn afkomstig van “Palestinian Media Watch”:

Abu Iyad was het hoofd van de beweging “Zwarte September”. Tot de door hem geplande terreurdaden behoorde de moord op twee Amerikaanse diplomaten. Naar hem werd een door USAID gefinancierd sportstadion in Tulkarm genoemd.

Abu jihad, een van de oprichters van Fatah en plaatsvervanger van Yasser Arafat, plande in 1978 de aanslag op een bus op de Israëlische kustweg, waarbij 37 burgers werden gedood, waaronder tien kinderen. De Amerikaanse fotografe Gail Rubin was het eerste slachtoffer van de Palestijnse moordenaars. In 2010 werd er een plein in Ramallah naar Abu Jihad genoemd.

Dalal Mughrabi was lid van de terreurgroep die de aanslag op de bus op de kustweg pleegde. Zij persoonlijk vermoordde Rubin. Een plein in Ramallah, een meisjesschool en een kleuterschool in Hebron zijn slechts een paar van de plekken waarmee haar naam wordt verheerlijkt. USAID financierde via ANERA de renovatie van de school (American Near East Refugee Aid).

Als de Palestijnse Autoriteit een naamsverandering doorvoert, zou dat van aanzienlijke invloed zijn op de Palestijnse samenleving. De Palestijnse publieke opinie zou begrijpen dat er met een nieuwe Amerikaanse president, die respect voor zijn eigen land bezit, een houding van “alles kan” niet meer bestaat. De Amerikaanse regering aan het einde van het presidentschap van Obama maakte overigens meer dan $ 200 miljoen over aan de Palestijnse Autoriteit. Diegenen die hierbij betrokken waren, zouden hebben moeten weten dat de Palestijnse Autoriteit de moordenaars van Amerikanen vereert. Je kunt je terecht afvragen waarom de regering-Obama dit niets interesseerde.

Als volgende stap zou de Amerikaanse regering kunnen eisen dat de namen van de naar de moordenaars van Israëlische staatsburgers genoemde straten en instellingen veranderd worden. De regering-Trump is tegen terreur, waarom dus diegenen ondersteunen die terroristen vereren? Bij deze gelegenheid zou eveneens tegen de Palestijnse autoriteit gezegd kunnen worden om alles dat vernoemd is naar Saddam Hussein te veranderen; daartoe behoren een openbaar plein in Jenin en een school in het dorp Yaabad op de “Westelijke Jordaanoever”.

Mocht de Palestijnse autoriteit het afwijzen om de namen van diegenen te verwijderen die Amerikanen vermoordden, dan zouden de VS niet alleen alle financiële hulp aan haar kunnen stopzetten; ze zouden bovendien andere NAVO-lidstaten onder druk kunnen zetten om een einde te maken aan de financiering van een constructie die de moordenaars van Amerikanen vereert. Een hele serie landen zou er problemen mee hebben om zo´n uitgesproken verstandige eis af te wijzen.

Een andere eenvoudige stap zou zijn wanneer enkele belangrijke persoonlijkheden in de nieuwe regering regelmatig zouden zeggen dat het aantal van 5 miljoen Palestijnse vluchtelingen volledig verdraaid is. Er bestaat geen logica voor het feit om gebruik te maken van een speciale definitie voor Palestijnse vluchtelingen. In plaats daarvan zou de gebruikelijke definitie van de VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR gebruikt moeten worden. Er bestaan hoogstens 50.000 Palestijnen op wie deze definitie van toepassing is, die luidt: een vluchteling is iemand die gedwongen werd zijn/haar land op grond van vervolging, oorlog of geweld te verlaten. Minderjarigen of familieleden kunnen een “secundaire vluchtelingenstatus” aanvragen, maar geen vluchtelingenstatus volgens de UNHCR krijgen.

Bovendien is de hervestiging in een toevlucht-staat een van de verklaarde doelen van de UNHCR; daardoor geldt de vluchtelingenstatus niet meer wanneer een persoon door de verantwoordelijke autoriteiten van het land waarin hij zich gevestigd heeft, erkend wordt en “waar hij de rechten en plichten heeft die verbonden zijn met het bezit van het staatsburgerschap van dit land”. Daartegenover voorzien de doelen en dienstverleningen van de UNRWA niet in hervestiging van Palestijnse vluchtelingen. Veel Palestijnen zijn al gevestigd in andere landen zoals Jordanië of ze worden als burgers van de Palestijnse autoriteit beschouwd, hoewel ze bij de UNRWA altijd nog hun vluchtelingenstatus behouden.

De toch al moeilijke Palestijns-Israëlische onderhandelingen rondom een akkoord worden in principe onmogelijk gemaakt, doordat men de ogen afwendt van de fictieve Palestijnse aanspraak op de vluchtelingenstatus en het eindeloos laten voortduren van de Palestijnse vluchtelingenstatus.

Aan het bovenstaande kunnen nog veel meer voorbeelden worden toegevoegd wat er met enige moeite gedaan kan worden om het Palestijnse foutieve gedrag bloot te leggen. Deze voorstellen zouden een zakelijk georiënteerde regering zoals die van Trump tevreden moeten stellen, omdat zij – in zakentermen – met weinig moeite veel winst opleveren; de droom van iedere investeerder.

Bron: https://heplev.wordpress.com

Auteur: Dr. Manfred Gerstenfeld

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/02/12 ... chtzetten/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Pilgrim »

De waarheid over Jeruzalem

Gepubliceerd op 14 feb. 2017



De voormalige viceminister van Buitenlandse Zaken en oprichter van “De waarheid over Israël”, Danny Ayalon, legt in bovenstaande video aan de hand van feiten de verbinding van het joodse volk met Jeruzalem uit. In de afgelopen 2000 jaar kwamen en gingen de imperiums, veroverden en bezetten Jeruzalem, maar niemand van hen had Jeruzalem ooit tot hun hoofdstad gemaakt. Voor de islam mag Jeruzalem dan heilig zijn, maar slechts op de tweede plaats. Tijdens hun gebed kijken de moslims naar Mekka en keren Jeruzalem de rug toe. In Jeruzalem hebben altijd Joden geleefd. En alle Joden, waar ze ook mogen zijn, kijken tijdens het gebed richting Jeruzalem. Aan het eind van de video vraagt Ayalon niet waarom de Amerikaanse president Donald Trump de Amerikaanse ambassade naar Jeruzalem zou willen verplaatsen, maar waarom het zo lang geduurd heeft tot de Amerikanen tot dit besluit zijn gekomen.

Bron: www.israelheute.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/03/26 ... ruzalem-2/
(Tekst is update: 26-3-2017)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Pilgrim »

Israël “bedankt” Zweden

Geplaatst op 16 februari 2017

Afbeelding
Margot Wallström tijdens haar laatste bezoek in Ramallah.

De Zweedse minister van Buitenlandse Zaken, Margot Wallström, heeft bekendgemaakt een speciale gezant voor het Israëlisch-Palestijnse conflict te benoemen. Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken reageerde daar met sarcasme op.

In Jeruzalem was men enigszins verbaasd over de bekendmaking van de Zweedse minister van Buitenlandse Zaken om een speciale gezant voor het conflict tussen Israëli´s en Palestijnen te benoemen. De Zweden zouden bekend zijn met de onderkoelde instelling van de Israëli´s tegen hen. Verleden jaar werd de minister van Buitenlandse Zaken tot ongewenst persoon verklaard, nadat ze enkele omstreden uitspraken met betrekking tot de dood van Arabische terroristen tijdens pogingen tot aanslagen tegen Israëli´s had gedaan. De Zweden zouden het alleen maar belangrijk vinden hun imago als vredelievend land en lid van de VN-veiligheidsraad te behouden.

Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken besloot een nogal sarcastische reactie op de bekendmaking van Wallström te publiceren:

“Gezien het buitengewone succes van de Zweedse regering om vrede in de hele wereld te creëren, zijn wij meer dan dankbaar voor de beslissing nu ook de problemen van onze regio op te lossen. Waarom heeft ze dat niet veel eerder bedacht?”

Bron: www.israelheute.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/02/16 ... kt-zweden/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Mahalingam »

Hamas laat weer van zich horen. Op de hun kenmerkende manier.
Israël vergeldt raketaanval vanuit Gaza
De Israëlische luchtmacht heeft donderdagmorgen twee doelwitten van Hamas in de Gazastrook aangevallen.

De actie volgde op een raketaanval vanuit de Gazastrook op het zuiden van Israël, woensdagavond. Het projectiel landde in het open veld in de Negevwoestijn. Er vielen geen gewonden.

Volgens een woordvoerder van het Israëlische leger werd er bij de vergeldingsaanval een trainingskamp van Hamas vernietigd.

Deze maand werden er in totaal vijf raketten op het zuiden van Israël afgevuurd. Twee daarvan zouden zijn afgevuurd door strijders van Islamitische Staat in de Sinaï.

Israëlische analisten waarschuwden de afgelopen tijd voor een nieuwe oorlog tussen Israël en Hamas.
http://www.rd.nl/vandaag/buitenland/isr ... -1.1383769
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door sjun »

Een aardige serie reportages bij Rebel Media:

Israel and the Palestinians: What the media won't report
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door sjun »

From the West Bank: A message for ignorant leftists


Israel: When Jihad Is Your Neighbour


Wij krijgen hier ook mee te maken. Een gedegen oriëntatie en voorbereiding is vast het halve werk.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door sjun »

Laatst gewijzigd door sjun op do mar 16, 2017 7:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Israël en Gaza strook.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:Hamas laat weer van zich horen. Op de hun kenmerkende manier.
Israël vergeldt raketaanval vanuit Gaza
De Israëlische luchtmacht heeft donderdagmorgen twee doelwitten van Hamas in de Gazastrook aangevallen.

De actie volgde op een raketaanval vanuit de Gazastrook op het zuiden van Israël, woensdagavond. Het projectiel landde in het open veld in de Negevwoestijn. Er vielen geen gewonden.

Volgens een woordvoerder van het Israëlische leger werd er bij de vergeldingsaanval een trainingskamp van Hamas vernietigd.
Islam heeft zichzelf in de wereld geëtaleerd als een sadomasochistische religie.

Het schijnt dat Europa daar steeds meer vrede mee heeft. Er zit dus een steekje los aan Europa. Dat komt vast door stom wijf steekjeshouder Frau Merkel.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie