En kijk de nazi vlag eens vrolijk wapperen. ( zou Teva ons al missen? )

Ariel schreef:Mahalingam schreef:Dat kan alleen maar betekenen: kweeksubsidie.
Waar ook subsidie op zit, is op sterven als martelaar, of als je gewond raakt tijdens de "mars of return " Dat levert geld op.Hamas pays families of killed, wounded protesters
Hamas is paying the families of Palestinians killed or wounded during the violent protests at the Israel-Gaza border, many of whom are terrorists.As “compensation,” Hamas is paying the families of Palestinians killed or wounded during the violent protests at the Israel-Gaza border, the terror group announced Thursday.
Families of killed protesters, many of whom are terrorists, will receive $3,000; families of those seriously wounded will get $500, and $200 will be given to families of moderately wounded protesters.
The decision was made in light of the difficult economic conditions experienced by our people in the Gaza Strip as a result of the continued Israeli siege,” Hamas stated.
Column Jan Roos: Niet Israël, maar juist de Palestijnen hebben Palestina gekoloniseerd
Help die anti-Israëlkletskoek naar de Filistijnen.
Ik heb een uitgesproken hekel aan domme mensen met een uitgesproken domme mening. U begrijpt dan waarschijnlijk wel waarom ik om de meeste publieke anti-Israëloprispingen vaak eerst heel erg moet lachen, en dat er daarna toch nog een traan van verdriet over mijn wang rolt. Want wat een hemeltergende onzin wordt er verkondigd door dat kamp. En er wordt soms nog naar geluisterd ook. Kijk, ik ben pro-Israël, want waarom zo ik contra zijn?
Er zijn namelijk maar twee redenen om antipathie te hebben ten aanzien van de enige democratie in het Midden-Oosten. Eén: omdat je denkt dat er ooit een Palestina heeft bestaan en de Joden dat land hebben ingepikt. Of twee: omdat je gewoon een hekel aan Joden hebt. Om maar bij het laatste te beginnen: ik ben geen antisemiet, dus die valt direct af. Het fabeltje dat mensen zeggen anti-zionist te zijn, maar geen antisemiet, is aan mij niet besteed. Want als je die anti-zionisten eens pittig doorvraagt naar hun beweegredenen komt er uiteindelijk toch antisemitische bagger uit hun mond.
Voor reden één valt misschien iets te zeggen. Er zijn namelijk lang geleden redelijk veel mensen van huis en haard verdreven door het ontstaan van de huidige staat Israël, overigens mede door meerdere brute aanvallen van Arabische buurlanden. Alleen er valt nog meer tegenin te brengen. Laten we beginnen met het Palestijnse volk. Dat bestaat namelijk niet en heeft in de huidige vorm nooit bestaan. Ook het land Palestina is pas veel later verzonnen. De streek Palestina, vernoemd naar de inwoners van toentertijd, de Filistijnen, bestond echter wel al. Deze Filistijnen zijn overigens in het niets verdwenen na de verovering van het gebied door de Babyloniërs. Oftewel: de huidige Palestijnen zijn helemaal niet de oorspronkelijke bewoners van het gebied Palestina. En al zeker niet de erfgenamen die het land kunnen opeisen als dat van hen. Het is een samenraapsel van onder andere Bedoeïenen en Jordaniërs en waren immigranten van de streek, dus nu roepen dat hun land is afgepakt is baarlijke nonsens en geschiedkundig lachwekkend.
Dat er nu – totaal onbekende – Nederlandse artiesten André Rieu (u weet wel: die man die klassieke muziek heeft ver-SBS6-eerd) oproepen niet in Israël op te treden is zo verschrikkelijk triest. “Omdat Israël decennialang de rechten van Palestijnen schendt en een wrede militaire bezetting in stand houdt” schrijven ze op hun website en vergelijken Israël en passent met het apartheidsregime in Zuid-Afrika. Net zoals zoveel pro-Palestina activisten hebben ze zich blijkbaar nooit eens verdiept in de geschiedenis van het conflict of van de landen. Godzijdank heeft Rieu zijn oren niet laten hangen naar deze stupide oproep.
Dat kan je helaas van spelletjesmaker 999games niet zeggen. Zij noemen hun spel De Kolonisten van Catan, na klachten van hysterisch pro-Palestinavolk, alleen nog Catan. ,,Sommige mensen stelden dat we hiermee steun gaven aan de bouw van Joodse nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever, een moderne vorm van kolonisatie”, aldus 999games. Ze hadden natuurlijk helemaal die naam niet hoeven aanpassen, maar alleen een simpel mailtje terugsturen dat de huidige Palestijnen ook allemaal kolonisten zijn van het gebied van de Filistijnen.
Hamas laat Gaza-demonstranten zwaaien met de nazivlag
Geplaatst op 8 april 2018
In de meeste westerse landen zou men een demonstratie met nazisymbolen waarschijnlijk nauwelijks als een “vreedzame” demonstratie omschrijven (de nazi-agenda is immers ook alles behalve vreedzaam).
Daarom moet je je afvragen waarom de internationale mainstream media er zo mee bezig is om de demonstraties langs het grenshek met de Gazastrook met zulke woorden te omschrijven.
Vergeet de duizenden brandende autobanden, het joelen van de rondvliegende stenen en Molotovcocktails en het gebruik van wapens en bommen (waarover nauwelijks bericht werd). Het feit dat bij de onlusten afgelopen vrijdag een vlag met het hakenkruis wapperde, zou ons allemaal duidelijk moeten maken van welke aard deze “vreedzame demonstraties” zijn.
Minister-president Benjamin Netanyahu maakte duidelijk: “Ik neem mijn hoed af voor de soldaten die ons beschermen tegen diegenen die net doen alsof ze over mensenrechten spreken, terwijl ze een nazivlag in hun hand houden. Dat is de naakte waarheid. Ze spreken van mensenrechten, maar willen in werkelijkheid de joodse staat vernietigen. Dat zullen we niet toestaan. We zullen voor de veiligheid van ons land zorgen.”
De nazivlag en de ideologie die hierachter zit, betekenen voor Israël evenals voor de Palestijnse nationale beweging maar één ding – het uitroeien van het joodse volk.
Bron: www.israelheute.com
Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron
https://ejbron.wordpress.com/2018/04/08 ... -nazivlag/
Pilgrim schreef:Hamas laat Gaza-demonstranten zwaaien met de nazivlag
Geplaatst op 8 april 2018Spoiler! :
https://ejbron.wordpress.com/2018/04/08 ... -nazivlag/
Hans v d Mortel sr schreef:Het valt mij bij jou op King dat jij regelmatig dubbele posten plaatst.
Ariel schreef:Hans v d Mortel sr schreef:Het valt mij bij jou op King dat jij regelmatig dubbele posten plaatst.
Deze post is nieuw voor me.
Arabische ondersteuning voor Israël in de sociale netwerken
Geplaatst op 10 april 2018
De situatie was duidelijk. Hamas wist dat ze door sturen van tienduizenden Palestijnen, die moesten proberen het grenshek te doorbreken, in de media zou scoren tegen Israël, dat geen andere keuze had dan zijn grenzen te verdedigen.
Maar terwijl een groot deel van de westerse media niet in staat was om tussen de regels door te lezen (of er te drum mee bezig waren in te slaan op Israël), zagen in de Arabische wereld velen de schuld daar waar ze werkelijk ligt, bij Hamas.
Het cynische misbruik van de burgerbevolking door Hamas had een goed effect op de westerse media, maar wordt in de Arabische wereld al lange tijd veroordeeld, zelfs door diegenen die weinig sympathie voor Israël hebben.
Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken meldde dat zijn Arabischtalige sociale netwerken verbazingwekkend veel ondersteunende boodschappen gekregen zouden hebben na de onlusten van afgelopen vrijdag tussen Israëlische strijdkrachten en de door Hamas aangevoerde meutes langs de grens met de Gazastrook.
Van Saoedi-Arabië via Irak tot aan Jordanië toe zeiden veel Arabieren dat ze Israël bij deze huidige escalatie gesteund zouden hebben, terwijl ze Hamas ervan beschuldigden burgers in gevaar gebracht te hebben.
Iemand schreef: “Mijn hart is bij mijn joodse neven. Je komt niet om het feit heen dat de Palestijnse terreur van Hamas onvermijdelijk zal stoppen.”
Iemand anders uit Irak riep zijn Palestijnse broeders op zich niet door de terreuraanslagen van Hamas te laten koeioneren, die alleen maar schade zouden toebrengen aan de Palestijnen.”
Vanuit Jordanië kwam kritiek op Hamas duizenden autobanden in brand gestoken en zodoende een verwoestende luchtverontreiniging voor de kinderen van Gaza veroorzaakt te hebben.
Een commenter uit Saoedi-Arabië herhaalde Israël´s eigen verklaringen waarom de vrede met de Palestijnen nog niet bereikt is: “Het lijdt geen twijfel dat de terreurorganisatie Hamas iedere optie voor vrede blokkeert en ermee bezig is haat en geweld te verbreiden. Israël bezit internationaal erkende soevereiniteit.”
De Israëlische nieuwssite “Ynet” meldde dat het aantal ondersteunende boodschappen van Arabieren in de regio overeenkwam met het aantal vijandige nieuwsberichten tegenover Israël. Het was er opnieuw een bewijs voor dat er een herbezinning plaatsvindt. Een groot deel van de Arabische wereld begint een nationalistische Palestijnse beweging overbodig te vinden, die zich traditioneel verbonden heeft met de meest gehate spelers in de regio, zoals de Moslimbroederschap en Iran.
Bron: www.israelheute.com
Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron
https://ejbron.wordpress.com/2018/04/10 ... netwerken/
Terug naar “Islam in het nieuws”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten