Radicale imam richt zich ook op jonge kinderen

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Za Mei 03, 2008 7:08 pm

islaminside20 schreef: Eindelijk weer eens iemand die aardig is :D . Wat ben ik blij ik hoop dat het zo blijft.

Dank je islaminside, het blijft zo.

islaminside20 schreef: Betreft de sektes heb je helemaal gelijk. Alleen omdat de mensen onwetend zij over dit geloof. Maar gelukkig heb ik me best gedaan om kennis op te doen over dit geloof.

Zoals jij het zegt betekent het dat jij, of de sekte waar jij toe behoort, het ware geloof vertegenwoordigt. Volgens mij zeggen alle sekten dat…

islaminside20 schreef: De mensen lezen de koran en denken dat zij het mogen interpreteren net zoals een heleboel mensen op deze site doen.

Wanneer een tekst vaag is kan er meningsverschil over bestaan. Het kan toch niet aan al die miljarden mensen liggen dat ze allemaal een verschillende mening over de koran geven? Van de zes miljard mensen die er nu zijn gelooft vijf miljard sowieso niet in Allah en de koran. En de miljard die dat wel doen hebben grote onderlinge conflicten over de juist interpretatie. Als de koran werkelijk het duidelijke boek is dat het claimt te zijn zou toch de hele mensheid inmiddels tot de islam behoren? Je kunt toch niet al die mensen, zowel moslims als niet-moslims, verwijten dat ze niet hetzelfde denken en tot dezelfde conclusies komen als jij?

Wanneer je een wegenkaart koopt verwacht je dat die gids je naar de gewenste plaats brengt. Je hebt niets aan een gids die je soms de goede weg toont, en soms ook niet, of soms zelfs de verkeerde kant opstuurt. Een gids die je laat raden heb je niets aan. Heb je zo’n gids gekocht dan voel je je besodemieterd en wil je je geld terug. Of niet?
Zou een boek van god dat als richtsnoer voor de mensheid geldt niet aan dezelfde eisen als een wegenkaart moeten voldoen? Een wegenkaart heeft trouwens nog als bijkomstigheid dat het een beperkte houdbaarheidsdatum heeft en na verloop van tijd vervangen moet worden…

islaminside20 schreef: Zij geven hun menig eraan en veranderen zo mooi de boodschap. En wat nog het stomste van allemaal is mensen geloven het?.Wat hartstikke fout is.

Hoe vaak heb ik niet gehoord dat een vrouw een hoofddoekje moet dragen? En hoe vaak heb ik niet gehoord dat dat niet hoeft? Deze tegenstrijdigheden komen allemaal uit moslim mond. Weet jij het JUISTE antwoord?

islaminside20 schreef: Net zoals Dr.Khilafa is al gestorven, hij had een Code in de koran gevonden en dacht dat hij de boodschapper was van de koran. Er zijn nu momenteel in Amerika honderden aanhangers van hem. Zijn volgen en hele andere overtuiging. Je kan hen net zo Goed ongelovig verklaren. Aangezien de profeet(vzmh) zei: degene die een leugen over mij of god verzint kan aannemen dat zij plekje in het hellevuur is voor bereidt.

Dr.Khilafa is niet gestorven maar vermoord. Dit vind ik ook het gevaarlijke van de islam. Iemand die met iets anders dan de gangbare opvattingen komt loopt groot risico dat met de dood te moeten bekopen. Dr.Khilafa vond de hadith maar onzin en daar heeft ie met z’n leven voor betaald. Zijn vondst, het mirakel van 19, wordt des al niet te min op heel veel islamitischewebsites als een van de wonderen van de koran gepresenteerd.

islaminside20 schreef: Wij volgen de koran en de sounnah volgens het begrip van de vrome voorgangers. En dit is het meest logische. Aangezien de vrome voorgangers met de profeet(vzmh) leefde en deze boodschap bewaardt hebben doen blijven. En verspreidt over bijna de hele wereld.

Ik heb al eens de stelling naar voren gebracht dat niet Mohammed maar de hadithschrijvers Bukhari en Muslim de belangrijkste figuren uit de islam zijn. Niets van wat zij over Mohammed schreven mag bekritiseerd worden. Het betekent dat de personen Bukhari en Muslim onfeilbaar moeten zijn. Dat ze dezelfde status als Mohammed moeten hebben. Normaal zou je kunnen zeggen dat kritiek op Mohammed kritiek op Bukhari en Muslim is want je valt hun geschriften en beweringen aan en niet Mohammed. Maar zo werkt het dus, blijkbaar, niet.

islaminside20 schreef: Want ik denk dat iedereen van jullie wel iemand is tegen gekomen die hele rare dingen verkondigd over de islam. Hele rare dingen zegt over de metgezellen van de profeet(vzmh).

Ik ken niet alleen rare dingen over de metgezellen maar ook over de profeet zelf. En die heb ik uit de hadith. Het spijt me voor je maar ik kan niet alles wat ik in de hadith lees normaal vinden. Bijvoorbeeld dat de profeet met een kind van zes getrouwd was. Of dat sommige van zijn vrouwen oorlogsbuit waren. Denk daarbij bijvoorbeeld aan Safiya. Dat was een vrouw die de eer had met de profeet te trouwen op dezelfde dag dat hij haar hele familie, inclusief haar man, vermoord had. Mag ik vraagtekens zetten bij zo’n gang van zaken? Ik vraag mij af of zulke verhalen echt waar gebeurd zijn of dat het verzinsels van de hadithschrijvers zijn. En als het verzinsels zijn hoe komt het dan dat deze verhalen door praktisch alle moslims voor waar genomen worden? Omdat Bukhari het zegt?

islaminside20 schreef: En de waarheid bij de islam staat vast geen enkele groepering kan er tegen op.

Mohammed en zijn metgezellen leefden in de zevende eeuw. Al tijdens zijn leven is besloten dat er op hem geen kritiek is toegestaan. En zo is het ook gegaan. Al 1400 volgt men kritiekloos het oordeel van zevende eeuwse mensen. Daarom is er nooit een kritisch onderzoek geweest. Al 1400 jaar niet. Gewoon omdat het niet mag. Het komt er dus op neer dat de hedendaagse moslims vertrouwen op het oordeel van zevende eeuwse mensen.

De moderne wetenschap verwerpt vrijwel alles wat men in de middeleeuwen en daarvoor meende te weten. Bijvoorbeeld dat onweer komt van een klap met de hamer van de god Donar, of dat de aarde plat is, enz. Als de islam op waarheid berust waar is men dan bang voor? Waarom staat men een kritisch onderzoek dat kan bevestigen dat de islam op de waarheid berust niet toe? Waar is men bang voor?

Vgr Zwartmeer.
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op Za Mei 03, 2008 11:52 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Za Mei 03, 2008 7:30 pm

islaminside20 schreef:
Zwartmeer schreef:
islaminside20 schreef:Die stomme idioot Wahlers komt met ze grootste onzin aller tijden met de aarde is plat.

Dat moet je niet te hard roepen Islaminside:

http://www.memritv.org/clip/en/1684.htm

Die man die het vertelt heeft geeneens een baard en beweert de koran te kennen. Ga toch weg man. Zet een baby voor die Camera hij vertelt je nog dat de aarde rond is. Geloof nooit alles wat je hoort maar ga zelf uit op onderzoek.

Niet alle mannen hebben baardgroei.

stropke

Berichtdoor stropke » Za Mei 03, 2008 9:11 pm

islaminside20 schreef:

En indien jij waarachtig bent Stropke leg me deze tekst uit de bijbel uit: Johannes 17 : 3

En dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen, den enigen waarachtigen God, en Jezus Christus, Dien Gij gezonden hebt

Als ik deze tekst lees en dan bedoel ik de hele hoofdstuk lees. Dan lees ik niets anders dan de ene waarachtige god en Jezus Christus die door God is gezonden.

MVG, Bye The Way Mohammedin wordt in de bijbel genoemd, Het originele griekste testament. Waarin staat Muhammedien. Wat betekent in het grieks de geprezene, de brenger en heeft meer vertalingen.

Wel in Joh17:3 staat de definitie van eeuwig leven: God kennen in de betekenis van relatie hebben. Gij kent mij niet en ik u niet omdat we geen relatie hebben. Ge weet mischien een heeeel klein beetje over mjij. Gij kent u familie, u vader en moeder omdat ge relatie hebt. Kennen gaat dieper dan iet weten over iemand.
Zo is het ook hier. Eeuwig leven is niet hetzelfde als altijd bestaan. Aan ons bestaan komt geen eind, dat is eeuwig, maar eeuwig leven duidt op een toestand van bestaan, ook zoals eeuwig dood een toestand van bestaan is. Dus vanuit die tekst is eeuwig leven God kennen in de persoonlijke zin, in relatie van Schepper tot schepsel. Het feit is ook dat Jezus gekomen is om die relatie te herstellen omdat we door de zonde niet in staat zijn dat zelf te kunnen. Gij trekt uit het feit dat er “en” staat dat Jezus dus niet gelijk aan God is. Men moet ook alle teksten mbt het God zijn van Jezus met elkaar vergelijken in de contekst.
Het is Jezus zelf die verklaart Gods Zoon te zijn en wat dat inhoudt heb ik reeds verteld. Hier enkele gedeelten waarin Jezus dit zelf getuigt:
Joh3:36; Joh5:25-26; Joh6:40.
Zelfs in Joh10:31-36 toont heel duidelijk dat de joden heel goed begrepen wat Hij bedoelde met Gods Zoon, dat Hij zich met God gelijkstelde, op hetzelfde niveau, dus dat Hij beweerde Gode gelijk te zijn. Wat God betekent heb ik ook reeds uitgelegd. Dus dat Jezus zich met God gelijk stelde qua eigenschappen is niet zo vreemd. Hij is de Tweede Persoon binnen de Godheid. Ze erkenden en begrepen dat Hij bedoelde God te zijn , maar wouden het niet accepteren. Jezus is God in mensengedaante tot ons gekomen. Als het woord God gebruikt wordt heeft het meesstal ook betrekking op de Vader.
Het woordje “en” geeft duidelijk aan dat eeuwig leven dus ook Jezus Christus kennen betekent. Het is een verbindingswoord voor twee begrippen met dezelfde betekenis.
In de contekst over Jezus wordt in ander gedeelten duidelijk het Zoonschap bevestigd.
Ook terugkomend op Jes 43 moet ge ook de ander gedeelten zoals Jes 44:6 waar God zegt de Hij de eerste en laatste is. Ook Jezus zegt dit in Opb 1:17 van zichzelf. Als God zegt: Ik ben de eerste en laatste…en Jezus zegt het ook… dan is toch de logische gevolg: Jezus is God.

Bijbelse aanduidingen: Jezus is God

De onderstaande teksten tonen aan dat zowel de Here Jezus als God (JHWH) beiden dezelfde oorsprong, macht, heerschappij etc. uitoefenen. Dit kan alléén wanneer zij niet twee zijn maar één en dezélfde persoon! Lees alle teksten na en vergelijk ze!

Deze vergelijking is niet uitputtend!
Christus Jezus IS God (JHWH)
Joh. 1:3 - Door Hem zijn alle dingen geschapen;
Kol. 1:16,17 - alle dingen, in de Hemel en op aarde, de zichtbare en onzichtbare, zijn door Hem geschapen Schepper Job 33:4 - God de schepper;
Jes. 40:28 - God is de schepper
Openb. 1:17 - Ik ben de Eerste en de Laatste;
Openb. 2:8, Openb. 22:13. Alpha en Omega. Eerste en
de laatste Jes. 41:4, Jes. 44:6, Jes 48:12 - Ik ben de eerste en de laatste.
Joh. 8:24, 8:58, 13:19 - Christus Jezus noemt zichzelf de "Ik Ben" (= de naam van God!) Ik Ben Ex. 3:14 - God maakt zich bekend als de "Ik Ben" aan Mozes;
Jes. 43:10, Deut. 32:39
2 Tim. 4:1 - Christus de Rechter;
2 Kor. 5:10 - rechterstoel van Christus Rechter Joel 3:12 - God zal alle volken richten (als Rechter optreden);
Rom 14:10 - rechterstoel Gods
Mat. 2:2 - Christus de Koning;
Luk. 23:3, Joh. 19:21 - Koning Israël (der Joden) Koning Jer. 10:10 - de Eeuwige Koning;
Jes. 44:6-8 - Koning van Israël
vgl. ook Psalm 47
Jh. 8:12 "Ik ben het licht der wereld"
Vgl. Jh. 1:7-9, Luk. 2:32 Licht Psalm 27:1, Jes. 60:20, 1 Jh. 1:5 "God is licht, in Hem is in het geheel geen duisternis.
Jh. 4:25, 26 "Ik weet dat de Messias komt, die Christus genoemt wordt; wanneer die komt zal Hij ons alles verkondigen. Jezus zeide tot haar Ik die met u spreek ben het", 1 Jh. 4:14 "Heiland (=Redder) der wereld".
Messias betekent "de gezalfde" (=Christus in het grieks, Joh. 1:41). Redder
(= Heiland, verlosser) Jes. 43:3 "Want Ik, de Here, ben Uw God, de Heilige Israëls, uw Verlosser".
Grondtekst (hebr) = mushiok.
Dit betekent of is elders ook vertaald als "redder" (Jes. 47:15), "uw redder" of "degeen die u redt" (Jes. 49:26), en "verlos u" (Jer. 30:10).
Jh. 10:11 "Ik bende goede Herder. De goede Herder zet zijn leven in voor de schapen. Hebr. 13:20 "de grote herder der schapen". Herder Psalm 23 "De Heer is mijn herder"
Jes. 40:11 "Hij zal als een herder zijn kudde weiden, in zijn armen de lammeren vergaderen.."
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !

BFA

Berichtdoor BFA » Za Mei 03, 2008 9:43 pm

Zij zijn allemaal moslim. Dan denk jij ''He MUSLIM??''

JA, dan denk ik waar halen de Mohammedanen die arrogantie vandaan, om zulk een negatie over Judaisme en Christendom uit te spreken.

Ja' Moslim dat heb je goed begrepen.

Zoals ik zei: heel goed begrepen dat Mohammedanen arrogant zijn.
Het woord Moslim, is minder dan 50j aanvaard. Daarvoor was Mohammedaan de juiste benaming voor: de volgelingen van de profeet Mohammed.

En dat betekent in het Nederlands = Onderwerpen.

Verleden Tijd: onderwierp.

Jezus(vzmh) Onderwerpte zich aan God en hij was dus Moslim.
David(vzmh) onderwerpte zich aan God en hij was dus Moslim
Jezus(vzmh) onderwerpte zich aan God en hij was dus Moslim.
Mohammed(vzmh) onderwerpte zich aan God en hij was dus Moslim.
Alle profeten onderwerpen(moslim) zich aan god en gehoorzaamden god en zijn boodschap dus zij zijn allemaal gelovigen.

Alleen 'Mohammed' vraagt, onderwerping aan God, als voorwaarde van God.
In Judaisme en Christendom stelt God geen voorwaarden aan het individu. Dus ook geen onderwerping.

De Thora komt niet van God, is geschiedschrijving van het Joodse Volk.
HEt NT, komt niet van God, is kroniekschrijving van 4 mensen.
Je kan zelfs twijfelen of de '10 geboden' van Mozes van God komen. Mozes heeft deze zelf gekapt. Het zijn voorschriften van 'goed gedrag', even oud als de mensheid en in het bezit van elk volk.

Jullie beweren dat 'Abraham', net zoals Mohammed van God een boek heeft gekregen. Bij jullie, alleen bij jullie, heeft God het nodig van aan de mensen een boek uit te vaardigen.
De stoute Joden hebben dit boek, dat Abraham gekregen heeft van God, moedwillig verloren laten gaan.
De 4 apostelen, hebben hetzelfde geflikt met het boek van Jezus. Weer alleen volgens jullie.

Omdat God vond dat dit genoeg was, heeft hij het boek van Abraham voor een tweede keer aan de mensen gebracht, ditmaal via Mohammed.

Omdat Mohammeds boek hetzelfde is als dat van Abraham, noemen jullie Abraham een Mohammedaan en alle volgende profeten in het Judaisme en de profeet van het Christendom ook.

In in dezelfde veeg worden Judaisme en Christendom waardeloos.
Waarom lees jij de bijbel. om beter Dhawa te kunnen plegen.
Jullie gedoe met Goddeljke boeken is een volledige negatie van die bijbel, maakt elke communicatie onmogelijk.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Zo Mei 04, 2008 10:40 am

Ialminside is een salafist , en leeft nu net zoals zijn profeet. Hij draagt een zelfde soort baard als Mohammed, kleed zich als Mohammed, en eet en slaapt als Mohammed. Alle andere moslims die geen salafist zijn, zijn eigenlijk geen moslims. Alleen de oprechte salafisten vergaren de juiste kennis.
Deze andere moslims volgen een korte zij weg . Ze denken dat ze een kortere weg naar de hemel gevonden hebben, maar in feite hebben ze een korte weg naar het hellevuur gevonden.
Hoogst waarschijnlijk geeft islaminside ook geen hand meer aan een vrouw, want de deur naar de ontucht is snel geopend.
Islaminside bewandelt gelukkig het rechte pad, want het rechte pad leidt rechtstreeks naar de hemel.

Hoi Ariel,
Om het beter te verwoorden kan niet.
Je hebt het goed uitgelegd. Alleen het is niet ik ben een ''Salafist''. Ik probeer de salaf te volgen. De Salaf volgen de Koran en de sounnah volgens het begrip van de metgezellen van de profeet(vzmh).
En dit is de rechterweg sommige mensen van nu proberen de koran te interpeteren op hun eigen manier wat hartstikke verkeerd is. Wij kijken naar hoe de metgezellen tegen over de profeet(vzmh) handelden. En zij worden daarom niets anders genoemd dan de Salaf U salihien(De oprechte volgelingen). En de rest volgen blindelings de wetscholen en de innovaties.

En de grootste voorbeeld van deze eeuw is Sheikh Muhammad Nasir Ad-Din Al-Albani. Zijn biografie: http://da3wa.be/artikelen.php?id=62

En wie naar het paradijs gaat en niet gaat daar beslissen wij niet over. Allah(sbht) oordeelt daar over. Wij volgen alleen de Koran de boodschap van de profeet(Vzmh) volgens het begrip van de oprechte vrome volgelingen.

En Allah(sbht) zegt; Degene die iets goeds doet het is in zijn eigen voordeel en degene die iets slechts doet het is in zijn eigen nadeel.

En de Profeet(Vzmh) zegt: Allah(sbht) kijkt niet naar het uiterlijk van een mens maar naar het innerlijk. En in de ogen van God zijn de beste mensen degene die zich Goed gedragen en degene die God vrezen. Want degene die God vrezen vermijden het slechte en doen wat Allah(sbht) wilt.

Met Vriendelijke Groeten,
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Zo Mei 04, 2008 1:37 pm

islaminside20 schreef: En wie naar het paradijs gaat en niet gaat daar beslissen wij niet over. Allah(sbht) oordeelt daar over. Wij volgen alleen de Koran de boodschap van de profeet(Vzmh) volgens het begrip van de oprechte vrome volgelingen.

Hallo Islaminside,

Ik heb twijfels bij de oprechtheid en vroomheid van islamitische volgelingen. De uitleg volgt hieronder.

islaminside20 schreef:En Allah(sbht) zegt; Degene die iets goeds doet het is in zijn eigen voordeel en degene die iets slechts doet het is in zijn eigen nadeel.

Volgens mij doet geen mens, of moslim, iets voor zijn god. Als god niet zou straffen of belonen liet je hem als een baksteen vallen. Dus alles wat een gelovige zegt voor god te doen doet ie voor zichzelf. Om er zelf beter van te worden. Dus god spreekt in zijn heilige boeken mensen op hun egoïsme aan. En echt niet op hun liefde voor god want die hebben ze niet.

Je had in de tweede wereldoorlog in de concentratiekampen zogenaamde kappo’s. Dat waren zelf gevangenen die de leiding over andere gevangenen kregen. Sommigen daarvan vernederden sloegen of zelfs vermoorden de mensen die aan hun leiding was ‘toevertrouwd’ alsof het een lieve lust was. Dit alles om bij de Duitsers in een goed blaadje te komen. Al hun misdaden begingen ze dus puur voor zichzelf. Om er zelf beter van de worden. Ze deden het echt niet om dat ze zo van de Duitsers hielden. Al wilden ze dat misschien wel zo doen lijken.

Deze zelfde gang van zaken herken ik ook bij de islam.

Er zijn moslims voor wie geen wreedheid te wreed is daar zij er een beloning voor verwachten. Het leed dat ze daarbij een ander aandoen laat hen volkomen onverschillig. Het gaat ze puur om henzelf. Om ik. Het betekent ook dat al die aanslagen op volkomen onschuldige en weerloze mensen die in naam van Allah gepleegd worden in wezen in naam van de dader gepleegd worden. Ter meerdere eer en glorie voor hemzelf. Ik zeg daarom dat de god van de islam een god is die egoïsten beloont. En hoe egoïstischer, hoe groter de beloning.

Als god morgen een nieuwe boodschapper zend die verkondigt dat iedereen zelf maar moet weten of ie de koran wil volgen of niet, en dat daar geen straffen of beloningen tegenover staan, gingen meteen de hoofddoekjes en de baarden af. De sharia werd onmiddellijk in alle sharialanden opgeheven. Het stenigen van vrouwen stopte meteen. De jihad werd afgeblazen. Niemand zou nog vijf keer per dag bidden en alleen toeristen zouden Mekka nog bezoeken. Al die verplichtingen waar moslims zich aan houden, doen ze alleen maar omdat het moet, en niet omdat ze praktische waarde hebben.

Om dit alles durf ik te stellen dat er geen moslim op de wereld is die ooit iets voor Allah gedaan heeft. Bin Laden niet, Mohammed B niet, niemand niet. Alles wat ze deden deden ze voor zichzelf, en voor niemand anders.

Islaminside, wanneer jij een goede daad verricht, doe je dat dan voor god of jezelf? En de mensen waar jij het over had die bekent staan als oprechte vrome volgelingen, zijn dat niet juist de grootste egoïsten? Als het antwoord ja is, zijn de woorden oprecht en vroom dan nog wel op z'n plaats?

Vgr Zwartmeer

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Mei 04, 2008 2:19 pm

islaminside20 schreef:

Hoi Ariel,
Om het beter te verwoorden kan niet.
Je hebt het goed uitgelegd. Alleen het is niet ik ben een ''Salafist''. Ik probeer de salaf te volgen. De Salaf volgen de Koran en de sounnah volgens het begrip van de metgezellen van de profeet(vzmh).
En dit is de rechterweg sommige mensen van nu proberen de koran te interpeteren op hun eigen manier wat hartstikke verkeerd is. Wij kijken naar hoe de metgezellen tegen over de profeet(vzmh) handelden. En zij worden daarom niets anders genoemd dan de Salaf U salihien(De oprechte volgelingen). En de rest volgen blindelings de wetscholen en de innovaties.
,

Dank je islaminside.
Ik probeer kennis te vergaren over het salafisme, en ik begin jullie al een beetje te begrijpen.

Maar tijdens dit kennis vergaren ben ik een groot probleem tegen gekomen. Het blijkt dat jij er tot nu toe geen antwoord op hebt willen of kunnen geven.
Toch vraag ik je of je er nog een keer naar wil kijken.

Waarom heeft Allah mensen geschapen als brandstof voor de hel.

"Allah laat mensen het verkeerde pad opgaan of leidt ze op de goede weg, zoals het Hem behaagt." Surah 14:4

Bij diegenen die God wil leiden, opent Hij hun borst voor de Islam; bij diegenen die hij het verkeerde pad op wil sturen, sluit Hij hun borst en trekt hem samen alsof zij moeten klimmen naar de hemel." Surah 6:125

Ik zie dit dus zo. Allah heeft mijn hart gesloten, en laat mij bewust het verkeerde pad op gaan.
Klopt dat?

Vriendelijke groet.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Zo Mei 04, 2008 3:52 pm

Dank je islaminside, het blijft zo.

Gelukig, :D Het is eindelijke mooi weer ik ben blij, Yess 8)

Zoals jij het zegt betekent het dat jij, of de sekte waar jij toe behoort, het ware geloof vertegenwoordigt. Volgens mij zeggen alle sekten dat…

Alle groeperingen beweren dat ze de waarheid hebben. Net zoals de katholieken en de protestanten beweren dat ze de waarheid hebben.
Maar de Ahloe-sounnah onderscheidt zich van alle groeperingen aangezien wij geen filosofische discussies gebruiken, geen eigen mening gebruiken, niets veranderen aan het geloof. Wij volgens geloof net zoals de profeet(Vzmh) ons verteld heeft. Terwijl andere groeperingen zich mengen in filosofische discussies en veranderingen toepassen van het geloof van Mohammed. En dit komt allemaal doordat zij de koran zelf vertalen en niet terug kijken naar hoe de profeet het deed en hoe de metgezellen hier tegen over stonden. Daarom heet het De Credo van de volgelinen van de Voorbeeld(vzmh) ( met voorbeeld wordt er bedoelt Mohammed) In het geheel. wij innoveren niet want de profeet(vzmh) heeft gezegd; Elke innovatie is een verandering en elke verandering is een dwaling en elke dwaling behoort in de hel overgeleverd door Nissae.

Wanneer een tekst vaag is kan er meningsverschil over bestaan. Het kan toch niet aan al die miljarden mensen liggen dat ze allemaal een verschillende mening over de koran geven? Van de zes miljard mensen die er nu zijn gelooft vijf miljard sowieso niet in Allah en de koran. En de miljard die dat wel doen hebben grote onderlinge conflicten over de juist interpretatie. Als de koran werkelijk het duidelijke boek is dat het claimt te zijn zou toch de hele mensheid inmiddels tot de islam behoren? Je kunt toch niet al die mensen, zowel moslims als niet-moslims, verwijten dat ze niet hetzelfde denken en tot dezelfde conclusies komen als jij?

Overal waar je ook maar op de wereld bent kom je moslims tegen. Maakt niet uit je ziet ons overal. Beste Zwartmeer ik ga je niet vertelen wie wel gelooft en we niet, Dat weet Alleen Allah(sbht). Allah(sbht) zegt in de koran: Zeg: "O gij mensen, als gij over mijn godsdienst in twijfel verkeert, (weet) dan dat ik niet aanbid degenen die gij naast God aanbidt, maar ik aanbid God Die u doet sterven en het is mij geboden tot de gelovigen te behoren.

Daarom zegt de heer der werelden: En indien uw Heer had gewild, zouden allen die op aarde zijn, zeker tezamen hebben geloofd. Wil je de mensen dan dwingen, gelovigen te worden?
Doch geen ziel kan geloven zonder verlof van God. En Hij werpt onreinheid over degenen die hun verstand niet gebruiken.
Zeg: "Overweeg, wat in de hemelen en op aarde gebeurt." Maar tekenen, noch waarschuwers baten een volk dat niet wil geloven.

Allah heeft macht over Zijn gebod, maar de meeste mensen weten het niet.

Zo staan er nog vele teksten met de meeste mensen weten het niet aangezien ze er niet op zoek naar zijn. terwijl zij elke ochtend opstaan en niet nadenken maar het materieele leven heeft het beinvloedt. Geld, lusten en begeertes zijn een gewoonte geworden. Mensen gaan dood om geld, ze verbreken zelf hun familie banden ermee. Terwij zij niet weten waarom zij nou eigenlijk hier op aarde doen. Ik voel me daarin tegen zo blij omdat ik weet dat ons doel het geloven in god is.

Daarom zegt de profeet(vzmh) in een welbekende overlevering:

De profeet (saws) heeft ons gewaarschuwd dat zijn oemmah zich zal opsplitsen in vele sekten. En het is aan hem (saws) overgeleverd dat al deze groepen het vuur van de Hel zullen binnengaan, behalve een groep. Dat is de groep die zich vasthoudt aan het voorbeeld van de profeet (saws) en zijn metgezellen. De profeet (saws) heeft het volgende gezegd: Deze oemmah zal zich opsplitsen in 73 sektes, allemaal zullen zij het vuur van de Hel betreden, behalve een.' Zij vroegen: 'En wie zal die sekte zijn?' Hij (saws) zei: 'Degenen die zich vastklampen aan dat waar ik en mijn metgezellen vandaag mee bezig zijn. Er is nog een overlevering, op het gezag van Anas Ibn Malik (ra) waarin de profeet (saws) zegt: 'Een ieder van hen zal in het Hellevuur belanden, behalve een en dat is de Jamaa'ah. Het kwaad van begeertes:Er is overgeleverd in sahih Moeslim, op het gezag van Abdoellaah Ibn Amr (ra) dat de profeet (saws) het volgende heeft gezegd: Wanneer de schatten van de Perzen en de Romeinen toegankelijk worden voor jullie, hoe zullen de mensen dan zijn? Abd-oer-Rahmaan lbn 'Awf (ra) zei: We zullen zeggen wat Allah ons heeft opgedragen te zeggen. Hij (saws) zei: Of anders dan dat. Jullie zullen elkaar beconcurreren, dan zullen jullie elkaar benijden (afgunst hebben voor elkaar), dan zullen jullie elkaar de ruggen toekeren. In sahih Boechaarie kunnen we de volgende overlevering vinden, op het gezag van Amr Ibn Awf (ra) waarin de profeet (saws) het volgende heeft gezegd: Ik zweer bij Allaah! Het is geen armoede wat ik voor jullie vrees. Echter, wat ik het meest vrees voor jullie, is dat de genoegens van deze wereld aan jullie gepresenteerd worden, zoals zij gepresenteerd werden aan zij die voor jullie waren. En jullie zullen elkaar ervoor beconcurreren, zoals zij elkaar beconcurrerden. En het zal jullie verwoesten, zoals het hen verwoestte. Dus toen het merendeel van de mensen ten prooi viel aan deze beide kwaden, begonnen ze de banden met elkaar te verbreken en ze begonnen elkaar te haten. Dit kwam nadat ze broeders waren geweest, die elkaar steunden en liefhadden. Het kwaad van begeertes werd normaal en geaccepteerd door het merendeel van de mensheid. Het test de mensen in het wereldse leven met zijn genoegens. Dit wereldse leven met zijn genoegens is het doel van streven geworden voor vele mensen. Mensen zoeken naar de genoegens van het wereldse leven en houden ervan, en vanwege deze begeertes haten ze elkaar, bestrijden ze elkaar en houden ze van elkaar. Hiervoor willen zij soms zelfs familiebanden verbreken en verspillen zij elkaars bloed. En omwille van hun begeertes zijn zij ongehoorzaam aan Allaah (swt). Het kwaad van de twijfels en ijdelheid, werd voornamelijk veroorzaakt doordat Moeslims verdeeld werden en sektes gingen vormen, waar sommige groepen elkaar uitmaakten voor ongelovigen. Hierdoor werden zij vijanden van elkaar, die zich weer onderverdeelden in groepen. Dit alles gebeurde nadat men broeders van elkaar was geweest. Dus niet al deze sektes worden gered uit het vuur van de Hel. Er is slechts één de beschermde sekte (al-Firqat-oen-Naajiyah). Zoals vermeld wordt in een overlevering van de boodschapper van Allaah (saws): Er zal een groep van mijn oemmah niet ophouden te triomferen met de waarheid. Zij die hen tegen willen werken, zullen hen niet kunnen schaden (stoppen), noch zij die hen verstoten; tot de opdracht van Allah komt voor de Dag des Oordeels, zullen zij in die staat verkeren. Zij zullen de vreemdelingen zijn, degenen die in vorige ahadieth genoemd worden. Zij zullen degenen zijn die anderen zullen wijzen op hun fouten, wanneer de mensen zijn geworden. Zij zijn degenen die zullen rectificeren wat de mensen hebben besmet van de Soennah. Zij worden de vreemdelingen genoemd, omdat zij slechts een kleine groep zullen zijn. Moge Allaah, Soebhana wa ta'ala ons tot de groep van de vreemdelingen laten behoren, die standvastig het voorbeeld van de boodschapper van Allaah (saws) en de sahabah zullen blijven volgen, en mensen zullen waarschuwen tegen het besmetten van de Soennah, tegen het begaan van Ishirk, biddah en koefr en tegen het volgen van begeertes en twijfels en andere zaken die niet thuis horen in de Islaam ….. amien.

Wanneer je een wegenkaart koopt verwacht je dat die gids je naar de gewenste plaats brengt. Je hebt niets aan een gids die je soms de goede weg toont, en soms ook niet, of soms zelfs de verkeerde kant opstuurt. Een gids die je laat raden heb je niets aan. Heb je zo’n gids gekocht dan voel je je besodemieterd en wil je je geld terug. Of niet?
Zou een boek van god dat als richtsnoer voor de mensheid geldt niet aan dezelfde eisen als een wegenkaart moeten voldoen? Een wegenkaart heeft trouwens nog als bijkomstigheid dat het een beperkte houdbaarheidsdatum heeft en na verloop van tijd vervangen moet worden…

Wij hebben de gids nameijk de:

-Koran
-Sounnah
-Overleveringen van de metgezellen

33-21. Voorwaar, gij hebt in de Profeet van God een prachtig voorbeeld voor ieder die God en de laatste Dag vreest, en die God vaak herdenkt.

Als iedereen hierzich aan houdt dan zullen er geen problemen voordoen. Het is echter dat een heleboel sektes alleen de eerste gebruiken en zelf vertalen en niet kijken wat de profeet(vzmh) en de metgezellen daarmee omgingen. Wij heeten daarom Sounnah wij volgen de koran volgens het voorbeeld van de profeet en kijken hoe de metgezellen hiermee omgingen dus het kan nooit verkeerd gaan. Wij interpeteren niet zelf maar halen ons bewijs uit de bronnen ( koran, sounnah of 1 van de uitsrpaken van onze vrome voorgangers). dus er is geen twijfel het is een richtsnoer voor degene die oprecht God volgt.

33:36. En het betaamt de gelovige man of vrouw niet, wanneer God en Zijn boodschapper over een zaak hebben beslist, dat er voor hen een keuze zou zijn in die zaak. En wie God en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt, is zeker klaarblijkelijk afgedwaald

Dus degene die god en zijn boodschaper niet gehoorzaamt is ongehoorzaam.

Hoe vaak heb ik niet gehoord dat een vrouw een hoofddoekje moet dragen? En hoe vaak heb ik niet gehoord dat dat niet hoeft? Deze tegenstrijdigheden komen allemaal uit moslim mond. Weet jij het JUISTE antwoord?

Deze vraag is heel makelijk te beantwoorden en je hebt ook nog eens geluk dat je met mij praat.

het bewijs Allah(sbht) zegt in de koran:33:59

O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En God is Vergevensgezind, Genadevol.

En degene die beweren dat ze geen hoofddoek dragen zegt Allah(sbh) over: En het betaamt de gelovige man of vrouw niet, wanneer God en Zijn boodschapper over een zaak hebben beslist, dat er voor hen een keuze zou zijn in die zaak. En wie God en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt, is zeker klaarblijkelijk afgedwaald

Tot slot:
O mensdom, de boodschapper is inderdaad met waarheid van uw Heer gekomen, gelooft daarom; het zal beter voor u zijn. Maar als gij niet gelooft, voorwaar, aan God behoort wat in de hemelen en op aarde is en God is Alwetend, Alwijs.

Met vriendelijke groeten,
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Zo Mei 04, 2008 4:10 pm

gekomen. Het blijkt dat jij er tot nu toe geen antwoord op hebt willen

Ik geef zo snel mogelijk en andwoord,

Met vriendelijke groeten,

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Zo Mei 04, 2008 6:53 pm

islaminside20 schreef:

Deze vraag is heel makelijk te beantwoorden en je hebt ook nog eens geluk dat je met mij praat.

het bewijs Allah(sbht) zegt in de koran:33:59

O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En God is Vergevensgezind, Genadevol.

En degene die beweren dat ze geen hoofddoek dragen zegt Allah(sbh) over: En het betaamt de gelovige man of vrouw niet, wanneer God en Zijn boodschapper over een zaak hebben beslist, dat er voor hen een keuze zou zijn in die zaak. En wie God en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt, is zeker klaarblijkelijk afgedwaald

Duidelijk antwoord!

Vrg Zwartmeer

Manon

Berichtdoor Manon » Zo Mei 04, 2008 7:20 pm

en wie zijn dan die stoute jongetjes die vrouwen lastigvallen als ze niet in één oogopslag kunnen zien of ze tot de juiste moslimclub behoren?

De chinezen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Zo Mei 04, 2008 7:33 pm

islaminside20 schreef: Wij innoveren niet want de profeet(vzmh) heeft gezegd; Elke innovatie is een verandering en elke verandering is een dwaling en elke dwaling behoort in de hel overgeleverd door Nissae.

Ik kan dat begrijpen. Heel vaak zie dat de mens het geloof aanpast aan hemzelf ipv de mens aan het geloof.

islaminside20 schreef: De profeet (saws) heeft ons gewaarschuwd dat zijn oemmah zich zal opsplitsen in vele sekten. En het is aan hem (saws) overgeleverd dat al deze groepen het vuur van de Hel zullen binnengaan, behalve een groep. Dat is de groep die zich vasthoudt aan het voorbeeld van de profeet (saws) en zijn metgezellen.

Je kunt al die sekteleden, van al die sektes, hun geloof toch niet verwijten? Een sjiiet is opgevoed als een sjiiet. Hem is verteld dat zijn geloof het ware is en dat elke ander geloof gelijk is aan ongeloof. Hetzelfde geldt voor een Soenniet of een Soefiet. Ik begrijp daarom niet waarom god al die mensen, die toevallig niet in de juiste sekte geboren zijn, eeuwig naar de hel wil verbannen. Jij wel? En dat ie de mensen, moslims dus, die wel in het juiste milieu geboren zijn daarvoor wil belonen. Er is dan toch niets van eigenverdienste in het spel?

Islaminside, ik zal je eens vertellen hoe ik gelovig geworden ben. Ben nu ex-christenen trouwens, atheïst, of in jouw jargon kaffir. Ik was een jaar of vijf en toen vertelde mijn vader mij van god. God is overal en ziet alles zei hij. Ik weet nog dat ik toen heel bang werd. Als god alles ziet, ziet ie ook de stoute dingen die ik doe dacht ik toen. Maar hij had me netzo goed over het spaghettimonster kunnen vertellen. Dan had ik hem ook geloofd. Dit verhaaltje bewijst, voor mij, dat je helemaal geen boek nodig hebt om in god te geloven. Een klein verstand en wat (onbedoeld) angst inboezemen is genoeg. De angst opzich bevestigt de hersenen al van het bestaan van god. Of van het spaghettimonster.

islaminside20 schreef: De profeet (saws) heeft het volgende gezegd: Deze oemmah zal zich opsplitsen in 73 sektes, allemaal zullen zij het vuur van de Hel betreden, behalve een.' Zij vroegen: 'En wie zal die sekte zijn?' Hij (saws) zei: 'Degenen die zich vastklampen aan dat waar ik en mijn metgezellen vandaag mee bezig zijn.

Fundamentalistische sjiieten en soennieten zullen beide claimen zich vast te klampen aan Mohammed en zijn metgezellen…

islaminside20 schreef: Wij hebben de gids nameijk de:
-Koran
-Sounnah
-Overleveringen van de metgezellen

33-21. Voorwaar, gij hebt in de Profeet van God een prachtig voorbeeld voor ieder die God en de laatste Dag vreest, en die God vaak herdenkt.

Als iedereen hier zich aan houdt dan zullen er geen problemen voordoen.

Wat is de praktische waarde van de koran sounnah en de overleveringen van de metgezellen? De grote problemen en zorgen van de mensheid zijn armoe, hongersnood, oorlog, natuurrampen, ziekten en epidemieën, werkeloosheid, racisme, enz. Mijn vraag is, heeft jouw gids oplossingen voor al deze problemen?

Zo eerst maar even.

Vrg Zwartmeer

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Zo Mei 04, 2008 10:27 pm

Waarom heeft Allah mensen geschapen als brandstof voor de hel.

"Allah laat mensen het verkeerde pad opgaan of leidt ze op de goede weg, zoals het Hem behaagt." Surah 14:4

Bij diegenen die God wil leiden, opent Hij hun borst voor de Islam; bij diegenen die hij het verkeerde pad op wil sturen, sluit Hij hun borst en trekt hem samen alsof zij moeten klimmen naar de hemel." Surah 6:125

Ik zie dit dus zo. Allah heeft mijn hart gesloten, en laat mij bewust het verkeerde pad op gaan.
Klopt dat?

Vriendelijke groet.

Hoi Ariel,

Ik wilde je wel antwoord geven alleen ik kreeg een beetje veel vragen ineens en allemaal over verschillende onderwerpen? Maak niet uit, ik heb toch vakantie 8) .

Dit zijn 2 vragen. Eentje over leiden en eentje over bestraffing.

Je begrijpt de vers in de koran niet daarom kom je tot deze conclusie wat redelijk dicht bij is maar toch niet.

Leiding:

Als we hierover in discussie gaan dan moeten we de wegen van imaam pakken. De 5de regel waarin een moslim moet geloven is de voorbeschiking. God bepaalt wat er gebeurt in het verleden , heden en toekomst. Daarom zegt de profeet in een welbekende overlevering het volgende:

Alle Mensen Van Adam Zitten Tussen Twee Handen Van De Almachtige Hij Kan Ze Keren En Draaien Wanneer Hij Wilt. Hij Kan Van Een Gelovige Een Ongelovige maken en kan Van Een Ongelovige een Gelovige maken. Hij weet wat er in de toekomst gaat gebeuren dit staat vast in de boeken. Dus Iemand die een Armlengte verwijdert is van het paradijs kan zo inslaan tot ongeloof en alsnog de hel betreden. En iemand die ongelovig was kan zo tot imaam inkeren en gelovig worden.Dit weet Allah(sbht). Net alsof je blank of zwart bent geboren. Allah(sbht) weet dit en hierboven op heeft hij jou alle tekenen gezonden en hersens gegeven om na te denken. HIj heeft ons ogen gegeven om te zien. En oren gegeven om te horen. Maar slechts heel weinig die hier dankbaar voor zijn. Heel weinig die het beseffen. Terwijl ze in staat zijn om te veranderen als ze hun hart zouden openen van arrogantische en haat die zij hebben van de saytan, Van degene die het slechte in de harten van de mensen en de djins influistert. En hard werken om de waarheid te vinden en op zoek ernaar zijn dan zal allah ze zeker helpen en leiden naar het recherpad, amien.

En waarom jou hart gesloten is, is hetgeen wat ik altijd al zei, namelijk wat Allah(sbht) zegt:

Zeker, zij die (de waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of je hen waarschuwt of niet - zij zullen niet geloven. God heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier en hen wacht een zware straf.

Jij hebt het woord van god verworpen en jij hebt de laatste profeet verworpen. Jij bent een strijd aan gegaan met Allah(sbht) en daarom zal hij jou verder af laten dwalen terwijl jij het niet beseft.
Jij bent doof: alles wat je hoort over de islam zal je niet meer begrijpen.Jij bent blind, je kan de rechterweg niet meer vinden. Het is net een sigaret je wilt stoppen maar je kan niet. Het is alleen met de wil van God dat jij stopt. Daarnaast moet er een teken gezonden woorden dat meschien jou lot kan zijn wat het verandert. Iemand die zelf om hulp zoekt zal zijn hulp eerder vinden dan degene die afwachten.

Over bestraffing hou ik het kort namelijk: Degene die god ongehoorzaam zijn zal zijn bestraffing zien ongeacht of je hart verzegeld is of niet. Allah(Sbht) zegt tegen zijn dienaren het volgende:

Weten zij niet dat God de voorziening vermeerdert of vermindert voor wie Hij wil; voorwaar, daarin zijn tekenen voor een volk dat wil geloven.
Zeg: "O mijn dienaren die tegen u zelf buitensporig zijt geweest, wanhoopt niet aan de barmhartigheid van God, voorzeker God vergeeft alle zonden, waarlijk, Hij is de Vergevensgezinde, de Genadevolle.
"Wendt u tot uw Heer en onderwerpt u aan Hem voordat de straf over u komt, want dan zult gij niet meer worden geholpen.
"En volgt het beste dat u geopenbaard is door uw Heer voordat de straf onverwachts over u komt terwijl gij het (naderen er van) niet bemerkt;
Opdat geen ziel moge zeggen: "O wat een spijt heb ik over hetgeen waarin ik te kort schoot tegenover God! En inderdaad behoorde ik tot de spotters." Of opdat zij niet moge zeggen: "Had God mij geleid dan zou ik zeker tot de godvruchtigen hebben behoord."
Of opdat zij de straf ziende, niet moge zeggen: "Ik wilde dat er voor mij een terugkeer was, dan zou ik tot de goeden behoren."
(God zal antwoorden): "Neen, Mijn tekenen kwamen tot u, doch gij verloochendet deze, gij waart hoogmoedig en behoordet tot de ongelovigen.'' En op de Dag der Opstanding zult gij de gezichten van hen die over God leugens uitten zwart zien. Is er in de hel geen tehuis voor de hoogmoedigen? God zal de godvruchtigen vanwege hun geloof redden. Geen kwaad zal over hen komen noch zullen zij treuren. God is de Schepper van alles en de Voogd over alle dingen.
Aan Hem behoren de schatten der hemelen en der aarde; en zij die de tekenen van God verwerpen zijn de verliezers.
Zeg: "O, gij onwetenden, beveelt gij mij iets buiten God te aanbidden?"
En voorwaar, aan u zoals aan hen die vóór u waren, is geopenbaard: "Als gij deelgenoten aan God toeschrijft, zal uw werk stellig vruchteloos blijken en gij zult zeker tot de verliezers behoren."
Neen, dient God alleen en behoort tot de dankbaren.
Zij waarderen God niet volgens Zijn Waardigheid. De gehele aarde zal in Zijn greep zijn op de Dag der Opstanding, en de hemelen zullen worden opgerold in Zijn hand. Glorie zij Hem en verheven is Hij boven hetgeen zij met Hem vereenzelvigen.
En de bazuin zal worden geblazen en allen die in de hemelen en op aarde zijn, zullen bezwijmen, behalve degenen die God wil. Dan zal er nogmaals worden geblazen en ziet! Zij zullen staande herrijzen en wachten.
En de aarde zal door het licht van haar Heer schitteren, en het Boek zal nedergelegd worden en de profeten en de getuigen zullen worden gebracht en er zal tussen hen met rechtvaardigheid geoordeeld worden en hun zal geen onrecht worden aangedaan.
Elke ziel zal volledig worden beloond voor hetgeen zij deed. En Hij weet het beste wat zij volbrachten.

Met vriendelijke groeten ik hoop dat je het ongeveer nu wel begrijpt :cool:

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Zo Mei 04, 2008 10:48 pm

En de rest volgen blindelings de wetscholen en de innovaties.

En de grootste voorbeeld van deze eeuw is Sheikh Muhammad Nasir Ad-Din Al-Albani. Zijn biografie: http://da3wa.be/artikelen.php?id=62

Joh! Ik volg ook zijn wetschool, wat best grappig is. Het merendeel van Noord-Afrika volgt de madhab van de Malaki.

''En houdt u allen tezamen vast aan het koord van Allah en weest niet verdeeld en gedenkt de gunst van Allah.'' (3:103)
Laatst gewijzigd door Chaimae op Zo Mei 04, 2008 10:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Miep

Berichtdoor Miep » Zo Mei 04, 2008 10:54 pm

"En de christenen zeggen: ‘de Masih [Messias] is Allah’s Zoon.’ - Dat is wat zij zeggen met hun monden, in aanpassing van de woorden van hen, die in vroeger tijd ongelovig waren. Allah moge hen bestrijden! Hoezeer zijn zij in leugen verstrikt!" Evenals door sommige hedendaagse "christelijke" theologen, voornamelijk uit reformatorischen huize, ontkennen ook de Moslims in alle toonaarden de g’ddelijkheid van Isa [Jezus]: "Ongelovig waren waarlijk zij, die zeiden: Allah is de Masih" (Sura 5:17). "Immers de Masih Isa, zoon van Maryam is slechts de boodschapper van Allah"

Waar haal jij die onzin vandaan????

Ik denk dat je de verkeerde hoek zit.
Als je over het loochenen van het Zoonschap , dan denk ik dat je waarschijnlijk bij de Jehovagetuigen moet zijn.Of iets anders.

Binnen onze kringen (want ik kom en zit in die hoek) geloven we juist in het Zoonschap!
Ik zeg dit alleen maar even om het recht te zetten!

groetjes
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Zo Mei 04, 2008 10:56 pm

Conclusie van de tekst hierboven:

God leidt wie hij wil naar het rechterpad. En daarom zijn de godsvruchten zo dankbaar. Ze bidden 5 keer per dag en volgen de regels van Allah(sbht) met liefde.En sterven zelfs voor de zaak van God. En degene die niet geleidt zijn: of leven onwetend, of willen niet geloven, of zijn niet opzoek naar tekenen van het doel van het leven, of zijn hoogmoedig. Maar iedereen is gewaarschuwdt en iedereen heeft de tekenen gezien. Er is niemand die wat kan ontkenen en niemand die zich kan verondtschuldigen. Nu kan het nog maar wanneer je tijd is gekomen is je kans ook voorbij. :tumbleweed:

Vrede, :turban:

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Zo Mei 04, 2008 10:59 pm

Joh! Ik volg ook zijn wetschool, wat best grappig is. Het merendeel van Noord-Afrika volgt de madhab van de Malaki.

Salaam ualakoem zuster,

Wie heeft je verteld dat je een wetschool moet volgen?

Vrede zij met jou,

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Zo Mei 04, 2008 11:08 pm

Als Jezus(vzmh) God is of de zoon van God is wie is Eva dan. Eva had GEEN VADER EN GEEN MOEDER. Is meschien dan wel een grotere God.

Allah(sbht) zegt in de koran betreft over Jezus(vzmh):. Voorzeker, het geval van Jezus is bij God hetzelfde als dat van Adam. Hij (God) schiep hem uit stof en zeide: "Wees" en hij werd.
De waarheid is van uw Heer, behoort daarom niet tot degenen, die twijfelen

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Zo Mei 04, 2008 11:13 pm

islaminside20 schreef:

Salaam ualakoem zuster,

Vrede zij met jou,

Aleykum selaam rahmatu'Allah wa barakatu,

Als jij Sjeich Al-Albani volgt, dan volg je daarmee de wetschool van de Hanafi's.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Miep

Berichtdoor Miep » Zo Mei 04, 2008 11:32 pm

islaminside20 schreef:Als Jezus(vzmh) God is of de zoon van God is wie is Eva dan. Eva had GEEN VADER EN GEEN MOEDER. Is meschien dan wel een grotere God.

Allah(sbht) zegt in de koran betreft over Jezus(vzmh):. Voorzeker, het geval van Jezus is bij God hetzelfde als dat van Adam. Hij (God) schiep hem uit stof en zeide: "Wees" en hij werd.
De waarheid is van uw Heer, behoort daarom niet tot degenen, die twijfelen

Genesis 3:15
En Ik zal24 vijandschap zetten tussen u en tussen deze vrouw, en tussen uw zaad25 en tussen haar zaad;26 datzelve zal u de kop vermorzelen, en gij zult het27 de verzenen vermorzelen.

Kanttekeningen van 26:
26) haar zaad:
Dit zaad is eigenlijk alleen de Heere Christus, de eniggeboren Zoon Gods die uit de vrouw, ene maagd zijnde door de werking van Gods Geest, in de volheid des tijds moest geboren worden, om door de verdienste zijns doods en de kracht zijns Geestes den duivel al zijn geweld te benemen, en onder zijne en zijner gemeente voeten te vertreden. Zie Ps. 110:1; Joh. 12:31; Rom. 16:20; Hebr. 2:14; 1 Joh. 3:8. Dit is de eerste Evangelische belofte des levens, gesteld tegen de eerst voorgaande aanzegging des doods.

zie bijbelonline
http://www.statenvertaling.net/kanttekeningen/Gn3.htm

Miep

Berichtdoor Miep » Zo Mei 04, 2008 11:36 pm

islaminside20 schreef:

Salaam ualakoem zuster,

Vrede? zij met jou,

Hoe zit dat met de haat tegen uw naaste die in de koran terug te vinden is?
Haat tegen de joden en de christenen die uw broederen zijn?

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Ma Mei 05, 2008 9:54 am

Aleykum selaam rahmatu'Allah wa barakatu,
Als jij Sjeich Al-Albani volgt, dan volg je daarmee de wetschool van de Hanafi's.

Wa ailakoem wasalaam, Sorry'' Zuster ik denk dat je zijn biografie verkeerd heb gelezen. En je hebt me vraag ook niet beantwoord :cry: . Maak niets uit. Ondanks het feit dat zijn vader hem aanspoorde tot het blindelings volgen van de Hanafie wetschool en hem ten strengste verbood om zich bezig te houden met de hadieth-wetenschap, begon de interesse van Albani in deze wetenschap toen hij een kopie van het al-Manaar tijdschrift in zijn handen kreeg, welke de kwestie van de zwakke overleveringen die in bekende boeken gevonden werden, behandelde. Al gauw begon Albani zich te specialiseren in het gebied van de hadieth en de wetenschappen die hier betrekking op hebben. Zijn studie van de Profetische overleveringen leidde hem ertoe om zich af te wenden van het blindelings volgen van de wetscholen en openlijk op te roepen tot de koraan en de Soennah, volgens het begrip van de Vrome Voorgangers (as-Salaf as-Saalih).

Vrede zij met jou,

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Mei 05, 2008 11:19 am

Fijn dat je vakantie hebt islaninside. Geniet er van. Het is prachtig weer, dus je kan lekker genieten van de zon. Ik geef je vanavond antwoord. Ik ga nu ook even van de zon genieten.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Ma Mei 05, 2008 11:20 am

Beste Zwartmeer,

Ik kan dat begrijpen. Heel vaak zie dat de mens het geloof aanpast aan hemzelf ipv de mens aan het geloof.

Oke'dit is daarom ook de reden waarom wij het geloof volgen net zoals de profeet het ons verteld heeft.

Je kunt al die sekteleden, van al die sektes, hun geloof toch niet verwijten? Een sjiiet is opgevoed als een sjiiet. Hem is verteld dat zijn geloof het ware is en dat elke ander geloof gelijk is aan ongeloof. Hetzelfde geldt voor een Soenniet of een Soefiet. Ik begrijp daarom niet waarom god al die mensen, die toevallig niet in de juiste sekte geboren zijn, eeuwig naar de hel wil verbannen. Jij wel? En dat ie de mensen, moslims dus, die wel in het juiste milieu geboren zijn daarvoor wil belonen. Er is dan toch niets van eigenverdienste in het spel?

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar ze gaan niet eeuwig naar de hel. Iedereen die gelooft in God zal uiteindelijk het paradijs betreden. Maar eerst zullen ze bestraft worden voor de fouten die zij hebben gemaakt.
En nu je me dit verteld wil ik jou zeggen kom met 1 tekst uit de:

- Koran
- Sounnah
- Uitspraken van de salaf (oprechte volgelingen (metgezellen).
- Uitspraken van Imaam Maliek, Imaam Hanafie,Imaam Shafi'i, Imaam Hanbali.

Waarin staat dat je een wetschool moet volgen!!!!! ?

Iemand die een wetschool blindelings volgt is niet haraam(verboden) bezig. Omdat natuurlijk die wetschool over de islam onderwijst. Maar het is haraam om je Haniefa of Shafi te noemen. Jij bent geen volgelingen van een Imaam. Maar een volgeling van de profeet(vzmh). HIj is tenslotte met deze boodschap gekomen. En ik kan je daarom zeggen het staat nergens in dat je een wetschool moet volgen. Het is beter gezegd verboden je moet de koran en de sounah volgen.
Stel je voor je hebt in Nederland 100 imaams en 100 moskee'en. Dan zegt elke moslim ja ik volg die school en die imaam. Net of die school en die Imaam verandwoordelijk voor jou is op de dag des oordeels. Nee' is het andwoord. Wij moeten daarom Allah(de koran) de profeet(sounnah) volgens het begrip van de vrome voorgangers volgen.
Dit is de rechterweg waarin geen dwaling nog verleiding is,

Islaminside, ik zal je eens vertellen hoe ik gelovig geworden ben. Ben nu ex-christenen trouwens, atheïst, of in jouw jargon kaffir. Ik was een jaar of vijf en toen vertelde mijn vader mij van god. God is overal en ziet alles zei hij. Ik weet nog dat ik toen heel bang werd. Als god alles ziet, ziet ie ook de stoute dingen die ik doe dacht ik toen. Maar hij had me netzo goed over het spaghettimonster kunnen vertellen. Dan had ik hem ook geloofd. Dit verhaaltje bewijst, voor mij, dat je helemaal geen boek nodig hebt om in god te geloven. Een klein verstand en wat (onbedoeld) angst inboezemen is genoeg. De angst opzich bevestigt de hersenen al van het bestaan van god. Of van het spaghettimonster.

Is dit jou verhaal, best mooi ik kan niets anders zeggen dan Allah(sbht) leidt wie hij wil en laat dwalen wie hij wil. Mijn verhaal, ik ben geboren in een plek waar heel weing moslims woonden. Ik zat op een school waarin geen enkele moslim was behalve ik zelf en me broertje.Voetbal was mijn leven. Ik ben geboren als moslim ik zie me vader en me moeder elke dag bidden. Het gebed ging bij hun voor om alles snacht's, smiddag's, s'avonds, overal en altijd. Ik ging naar de moskee maar we leerden alleen de koran uit ons hoofd, voor de rest was dat het. Geen uitleg over de islam geen verhalen, bijna niets. Ik had geeneens angst ik voelde me altijd gelukkig met de islam en ik had het ook altijd in mijn hart. Me moeder zij varkensvlees mag je niet eten. Ik gehoorzaamde ik wist eigenlijk geeneens waarom. Toen ik uit mezelf een cassetebandje kreeg van iemand had ik het geluisterd. Het was van een Indonesie imaam die in het Nederlands een lezing gaf over Taqwa(godsvrees). Het was zo krachtig dat ik gelijk de koran in het Nederlands had gehaald en begon te lezen, nog eens te lezen. Me kennis werdt steeds meer en meer. En toen wist ik dat dit het ware geloof is omdat ik zelf kennis zocht over mijn geloof. Ik luisterde niet naar mensen op straat of ergens maar ik ging zelf op onderzoek uit.

Fundamentalistische sjiieten en soennieten zullen beide claimen zich vast te klampen aan Mohammed en zijn metgezellen…

De boeken van de sjieten zijn gevuld met honderdduizenden overleveringen wiens authenticiteit niet bevestigd kunnen worden. Zij hebben hun religie met name op deze valse teksten gebaseerd, en tegelijkertijd verwerpen ze meer dan drievierde van de Profetische Overleveringen! Dit is één van de voornaamste verschillen tussen de Shi’ieten en de Soennieten. De Sjiieten geven zelf te kennen dat de stichter van de Sjiietische stroming een jood was, genaamd Ibnoe Saba' en dat Ali (moge Allah tevreden met hem zijn) de volgelingen van deze man heeft verbrand en afstand heeft genomen van zijn afgedwaalde ideeen. staat in Firaaq ush-shi'ah van Nobochtie, blz. 22; Ikhtiaar Macrifat ur-Ridjaal van Toesi, blz. 107.

De Sjiieten zien de soennieten als ongelovig:

Zij zeggen: Wij en zij (Ahlu-Soennah) hebben niet dezelfde god, noch dezelfde Profeet, noch dezelfde imam, want zij beweren dat hun Heer Degene is wiens Profeet Mohammed heette en de Kalifah daarna Aboe Bakr. Wij erkennen noch deze Heer, noch deze Profeet, want wij geloven dat de Heer die Aboe Bakr als opvolger van Zijn Profeet aanvaardt, niet onze Heer is en ook is Diens Profeet niet onze Profeet.Het staat in Al-Anwaar An-Noecmaaniyyah van Nicmatullah al-Djazaa’iri, boekdeel 2, blz 278

Zij zeggen: Alle metgezellen, uitgezonderd drie, zijn na de dood van de Profeet (vrede zij met hem) ongelovigen geworden, waaronder Aboe Bakr, Omar, Othmaan, Khaalid ibnoel Walied, Moecaawiyyah en al-Moeghirah ibnoe Shoecbah.Ar-Rawdah min al-Kaafi van Al-Kolienie, boekdeel 8, blz. 245.

En beste Zwartmeer dit staat in de boeken van de Sjieten zelf.
Ga zo maar verder, je kan een boek schrijven over de valsheden van de sjieten. Daarin tegen de Aqida van Ahlu-sounnah kent een aantal opzienbaarende kenmerken, eigenschappen, die alleen voor deze aqida gelden en niet voorkomen bij de aqida van anderen.
En dit vanwege het feit dat de Aqida van ahlu-sunna afkomstig is van Allah(sbht).Het vloeit voort uit de openbaring van Allah(Sbht).
Dus het kent een goddelijkebron.Terwijl anderen zich soms basseren op hun eigen meningen. Dan zeggen wij als het gaat om de Aqida om het credo die dient aangenomen te worden vanuit de openbaringen, vanuit de zuivere bron (Kitaab wa Sounnah).

Wat is de praktische waarde van de koran sounnah en de overleveringen van de metgezellen? De grote problemen en zorgen van de mensheid zijn armoe, hongersnood, oorlog, natuurrampen, ziekten en epidemieën, werkeloosheid, racisme, enz. Mijn vraag is, heeft jouw gids oplossingen voor al deze problemen?

Allah(sbht) zegt in de koran: Zij, die hun rijkdommen nacht en dag, heimelijk of openlijk weggeven, ontvangen hun beloning van hun Heer; zij zullen niet vrezen, noch zullen zij treuren.
Er is voor alles een oplossing, alleen het feit is Allah (sbht) zegt: Zij verkiezen het wereldse leven terwijl het hiernamaals beter is en blijvender voor eeuwig. In het hiernamaals is geen armoede , ziektes, hongersnood etc. waarom maakt Jacht naar vermeerdering van rijkdom (en kinderen) u onachtzaam. En gelovige is verplicht om arme mensen om zich heen te helpen en als hij dat niet doet dan zal zijn straf over hem komen. En moslim zegt daarom de almachige heeft mij gezegend waar ik mij ook moge bevinden en heeft mij het gebed en het geven van aalmoezen zolang ik leef opgelegd.

Met vriendelijke groeten Islaminside 8)

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Ma Mei 05, 2008 12:30 pm

Genesis 3:15
En Ik zal24 vijandschap zetten tussen u en tussen deze vrouw, en tussen uw zaad25 en tussen haar zaad;26 datzelve zal u de kop vermorzelen, en gij zult het27 de verzenen vermorzelen.

In Genesis 2 wordt verteld dat God vond dat Adam een echtgenote nodig had. Aangezien Adam niemand kon vinden die daarvoor in aanmerking kwam, schiep hij de vrouw uit een van Adams ribben. Samen leefden zij in de gelukzalige Hof van Eden. Een slang wist Eva echter te verleiden tot het eten van de vruchten van de verboden boom van de kennis van goed en kwaad. Hierop bracht zij Adam ertoe er ook van te eten, wat leidde tot de zondeval, waarna zij uit het Paradijs werden verdreven. Maar daarma vergaf god hen want God is de Barmhartige de Genadevolle. Adam en Eva waren diep bedroefd en toonden berouw. Zij smeekten God hen te vergeven. God was Barmhartig, aanvaardde hun smeekbede, en vergaf hen hun zonde. Hij gaf de mens ook een tweede kans. Hij zei dat wanneer ze zich van nu af aan het gebod dat er geen god is dan God zouden houden, zij een kans maken om na hun dood weer naar het Paradijs te gaan. Volgens de Islam bestaat er dus geen erfzonde: God heeft Adam en Eva immers vergeven. En Allah(sbht) sprak Adam en zij oh'' Adam al zouden jou zonden tot de hemel reiken en je zou mij om vergeving vragen dan zal ik jou vergeven.

Habibti wat schatje betekent of je het bent I Doin't no maar je teksten zijn gebasseerdt op niks. Zonder de hulp van god zal jij het paradijs nooit intreden. Zonder de hulp van god zal jij altijd als een onwetende leven. Zonder de hulp van god zal jiij nooit geleid worden naar het rechterpad.. En Toen Allah(Sbht) tegen zijn engelen zei: Buig eerbiedig neer voor Adam(vzm) bogen zij eerbiedig neer, behalve Iblies. Hij zei u heeft mij uit vuur geschapen en hem uit klei, ik ben hoger dan hem verwijzend naar Adam(Vzmh). Uit hoogmoed heeft hij de heer der werelden genegeerdt. Toen zei Allah(sbht) ik geef je uitstel tot de dag des oordeels, wie jou volgt zal de hel betreden. En wie Adam(Vzmh) en de rechtschapen volgt zal het paradijs intreden.
En Adam was de eerste mens en na hem hebben ze 10 eeuw lang god gedient.

Met vriendelijke groeten IslamInside-

Terug naar “Islam in het nieuws”