Radicale imam richt zich ook op jonge kinderen

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Zo Mei 18, 2008 11:17 am

Sorry islaminside, maar ik heb het gevoel of ik een bericht van een kind in uit een kleuterklas zit te bekijken als ik jouw posten lees. Of met een Godsdienst waanzinnige, of beide.
Denk jij nou nooit na? Lees jij geen kranten? Ben je naïef of dom. Ik weet het niet meer. Je moet daar echt wat aan gaan veranderen, want je komt nu niet intelligent over.

Dat is juist wat ik wil. Ik wil als een mongool net zoals SDX en jou overkomen. Kleine kinderen die niets willen begrijpen, achterlijk en stom. Nee' ik lees geen leugenachtige kranten ik wil niet zoals jullie zijn. Mijn bron hou ik bij de koran en de sounnah. En daarbij hoef ik niet intelligent over te komen. Ik wil dat mensen begrijpen waar de islam voor staat. Ik hoop het ook dat er geen benzine meer komt, Amien. Laat ze het maar verkopen aan Islamitische landen beter voor hen het zijn tenstotte hetn broeders :razz: Tja' sigareten prijzen gaan ook om hoog. Sigareten zijn bijna op. Nou' ik hoop dat ze niet meer geleverd worden, Amien. Het is de regering die de prijzen omhoog doet maar achterlijke idioten begrijpen dat niet.

Dit is hoe achterlijk ik reageer als je de posten van Ariel en SDZ zou lezen. Laat ik nu maar weer mezelf zijn. Nederland bezit de 5de plek in de wereldwijde dure benzine plaats. Ter vergelijking met de verenigde staten staan op de 111de plek.

Prijzen in Dollars per Gallon(ongeveer 3.79 liter).

Nederland $8.73
Verenigde staten $3.43

Wat een verschil zeg, laat staan in Saudie Arabie. Als je houdt van Auto rijden zou ik daar maar gaan wonen. Gelukkig dat ik daar geen behoefte aan heb.

Vrede zij met de oprechten,
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Mei 18, 2008 1:31 pm

islaminside20 schreef:. En wij weten allen dat de zwarte hoeksteen zich bevind in Mekka. Maak je daar maar geen zorgen over.

Wat kan deze zwarte hoeksteen voor Moslims doen islaminside? Waarom is deze steen zo belangrijk voor Moslims?

Als je de koran dan zou hebben gelezen betekent het vrede. Ik heb de koran gelezen en weet dat het van god afkomt en niet van de duivel.

Ben jij God of een engel omdat jij zo zeker weet dat de koran niet van de duivel afkomt ?

De koran is gebracht door de aard engel Gabriel.

Heb jij die engel met jouw eigen ogen gezien? Was jij er bij toen Mohammed de engel zag?
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Mei 18, 2008 1:36 pm

islaminside20 schreef: Het is de regering die de prijzen omhoog doet maar achterlijke idioten begrijpen dat niet.

Dus ik ben voorgelogen en een vat olie kost op dit moment geen 120 dollar ? In In 2000 betaalde we namelijk 60 dollar voor een vat olie.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

naar boven

Berichtdoor naar boven » Zo Mei 18, 2008 2:19 pm

Ariel schreef:
islaminside20 schreef: Het is de regering die de prijzen omhoog doet maar achterlijke idioten begrijpen dat niet.

Dus ik ben voorgelogen en een vat olie kost op dit moment geen 120 dollar ? In In 2000 betaalde we namelijk 60 dollar voor een vat olie.

De hoogste in 2000 betaalde prijs voor een vat Brent Crude Oil is $ 36.26..
Gemiddeld in 2000: +/- $ 30.00

Bron: Europe Brent Spot Price FOB (Dollars per Barrel)
RTFM

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Mei 18, 2008 2:38 pm

naar boven schreef:De hoogste in 2000 betaalde prijs voor een vat Brent Crude Oil is $ 36.26..
Gemiddeld in 2000: +/- $ 30.00

Bron: Europe Brent Spot Price FOB (Dollars per Barrel)

Kan je na gaan hoe wij doe arme arabieren bestelen. :shock:
Ik heb wel eens gelezen dat het delven van een vat olie niet meer dan 2 dollar kost.

En Islaminside, natuurlijk zit er veel belasting op de benzine. De regering heeft dat geld namelijk nodig om je broeders en zusters in de prachtwijken te verwennen, en om heel veel subsidie aan zielige en arme moslims te verstrekken. Dat jij niet in een auto rijdt betekent dat jij niks over hebt voor je broeders en zusters .

Ketter

Berichtdoor Ketter » Zo Mei 18, 2008 4:32 pm

Beste Islaminside,

Een vanzelfsprekende basis in een argumentatie is dat je niet in cirkeltjes mag redeneren.
Je kunt de Koran enkel als bewijs inroepen als je eerst bewijst dat die van God komt, maar ook, dat het onmogelijk van de duivel kan komen.
Anders zit je in een cirkelredenering. Anders zeg je dat de Koran goed is omdat de Koran zegt dat het goed is. En in die cirkelredenering trappen Moslims dikwijls, bijna allemaal. Op die manier leren is het dan ook moeilijk om iets van een andersdenkenden te leren.

Daarom zijn mijn bezwaren tegen je redeneringen makkelijk. Ik hoeft maar te zeggen "Als de Koran toch geschreven is door de duivel, dan...". En het probleem is, dat pakt altijd, want je hebt de duivel gedefinieerd als een absolute leugenaar en een bedrieger die meer dan 80% van de wereld in z'n macht heeft.

Islaminside schreef:In de koran staan eigenschappen van de saytaan, eigenschapen van de gelovige en ongelovige, eigenschappen van de hypocrieten etc.

Als de Koran toch geschreven is door de duivel, dan zijn die eigenschappen grotendeels fout.

Islaminside schreef:Dus wij hebben een beeld over wat satan is en doet.

Als de Koran toch geschreven is door de duivel, dan zijn die zo subtiel aangepast dat je goeie mensen onder de Christenen, atheïsten en Joden, als duivels ziet.

Islaminside schreef:En wat er van de gelovige verwacht wordt. Ik had niet zoveel tijd dus had ik maar van een boek (Het gevaar van de saytaan) gekopieert en geplakt. Zonder na te gaan of de vraag er mee beantwoord werdt of niet.

Als de Koran toch geschreven is door de duivel, dan natuurlijk niet, nee. Overigens, je moet je afvragen hoe de auteur de eigenschappen van de duivel kan kennen.

Islaminside schreef:Ik vind jou serieus dus dan moet ik met jou een serieuze discussie aangaan. Tegen de rest doe ik als een kleine kindje omdat zij onrespectvol met de islam omgaan. Bedankt voor de moeite die je hiervoor doet ik zie dat je er echt voor gaat, respect.

Dank je. De basis is, hoe oneens ik het ook miet iemand ben, als deze een idealist is die geweldloos naar rechtvaardigheid wil streven is dat een goed mens waar je eerlijk en geduldig moet tegen blijven. Ik heb als mens immers 'de waarheid niet in pacht'.

Islaminside20 schreef:Klopt' maar ik geef je als tip je moet zelf bewijs zoeken en nooit op mensen vertrouwen, God schenkt het antwoord en wijsheid aan wie hij wil.

Hier zeg je eigenlijk dat je het bewijs niet hebt. Je 'voelt het aan'. Het spijtige is, 'aanvoelen' is een gevolg van gewoonte, indoctrinatie. Bewijs daarentegen is objectief en bevattelijk.

islaminside20 schreef:Als de koran van de duivel zou zijn dan zou hij zichzelf niet vervloeken in de hel.

En zou hij dat niet doen? Het is toch al te laat!

Een goeie God maakt geen brandende hel waar hij zielen eeuwig in martelt met vuur.

Dit argument beantwoord je dat Allah toch de hel schiep om een deel van z'n creatie in te martelen. Zelfs als strafmaatregel gaat dit alle redelijkheid te boven. Ik hoop dat je ergens begrijpt dat er mensen zijn, zoals ik, die het onwezenlijk vinden om zo'n gedrag een God toe te schrijven. Dit soort angst en intimidatie heeft een almachtige, goeie God echt niet nodig.

islaminside20 schreef:Dit is de grootste leugen die er is ketter. Als de koran en de sounnah zou lezen dan zou je weten dat de Duivel ook in God gelooft.
De duivel gelooft in God maar is vervloekt omdat hij niet gehoorzaam is aan de wil van god.

Als de Koran toch geschreven is door de duivel, dan zou hij zijn eigen tekortkoming minimiseren. Tot een banale ongehoorzaamheid. Een banale ongehoorzaamheid de Allah een mens zou vergeven, overigens, zolang hij in God geloofd. Allah vergeeft immers alle zonden behalve ongeloof, toch?

Misschien is hij wel schuldig aan regelrechte rebellie, zoals vele Christenen zeggen, maar probeert hij in de Koran z'n zonde te minimaliseren. Zoals een beklaagde tegenover de rechter.

islaminside20 schreef:En de regels van de Jodendom en Islam komen heel veel overeen. Het gebed, armenbelasting, joden eten ook geen varkensvlees, drinken ook geen alcohol. Etc.

Opmerking: Armenbelasting kennen de Joden niet, en de koosjer regels zijn veel strenger dan de Halal regels.
Als de Koran toch geschreven is door de duivel, dan zal hij de uiterlijke vormen van vroomheid maar het nieuwe 'volk' tegen de Joden opzetten. Misschien noemt hij de Joden dan afstammelingen van Apen of zo, om ze te oneteren.

islaminside20 schreef:En wij weten allen dat de zwarte hoeksteen zich bevind in Mekka. Maak je daar maar geen zorgen over. En als je wat de klagen hebt ga je maar naar de klaagmuur.

Als de Koran toch geschreven is door de duivel, dan is die hoeksteen een heidens symbool.

Overigens, Moslims baden eerst ook naar Jeruzalem. Tot ze plots andere instructies kregen...

islaminside20 schreef:Dit is geen bewijs maar eerder een leugen. Want God verbied zelfmoord en het doden van onschuldige mensen dus waarom zouden zij een beweren dat het in de koran staat.

Ik weet het, het is echt absurd, maar... Als de Koran toch geschreven is door de duivel, dan belooft hij wel goddelijke leiding, maar zie je toch dat sommige gelovigen toch excuses vinden om wreedheden in zijn naam te begaan.

Citeert Osama niet veel uit de Koran, soms? Zijn argumentatie is simpel: het zijn martelaars, die zich "opofferen" in de strijd zoals... de Koran het opdraagt. Het is dus niet echt "zelfmoord". Onzin, ik weet het... maar wel de realiteit.

islaminside20 schreef:Maar maak je niet druk bij de islam hoeft niemand macht.

islaminside20 schreef:Als de koran de macht wilde dan had hij God de duivel geen vrijheid gegeven.

Sommige machtshebbers vinden in de Koran wel degelijk een goeie basis voor hun macht... misschien betaamt dat een "echte" Moslim niet, maar je kunt er niet vanonder dat in Iran bvb. de machtshebbers zich op de Koran beroepen. Ik ben dus helemaal niet zo gerust. Het boek van de Christenen is één an de meest vredige filosofieën, maar begon hier en daar een Christen gruwelijke oorlogen in naam van god.

islaminside20 schreef:En Duivel die zich vermont in God en zegt dat we tegen duivels moeten vechten, lekker zeg. Bin laden die zich vermomt in Busch en zegt dat we tegen Bin Laden moeten vechten. Het is eerder de duivel die zich in de mens vermont en zegt dat we tegen de wet van God ingaan. Dit noemen ze logica.

Ik heb je al uitgelegd waarom dat jouw argument hierboven geen steek houdt.

Iets verder zeg je dat de grootste truuk van de duivel is zeggen dat hij niet bestaat. Ik ken een grotere truuk: de duivel maakt miljarden mensen wijs dat hij GOD is, en maakt die mensen wijs dat iedereen die niet in deze boodschap geloofd eigenlijk geleid zijn door "de duivel". Hij draait dus gewoon de rollen om. Jullie vechten dan gewoon tegen de verkeerde duivels.

Je moet het zien als Bush die Osama betaald om Amerika te bedreigen, zodat hij de verkiezingen te winnen. Ik zou zeggen, dat zou een duivelse strategie zijn. Pun intended.

islaminside20 schreef:De koran roept naar vrede, roept naar rechtvaardigheid en eerlijkheid.

Als de Koran toch geschreven is door de duivel, dan zegt hij dat wel, maar besmeurt hij in z'n Koran ongelovigen zo hard dat weinig Moslims genoeg vertrouwen hebben in de ongelovigen dat ze het bereid zijn te doen.

Ik ken geen enkele Moslim organisatie die arme niet-Moslim landen helpen in hun noden. Meer nog, vreemd genoeg, de meeste hulp aan arme Moslim landen komt van die verachte westerlingen. Rijke moslimstaten (Saoudi Arabië, Katar, etc...) geven bijna niets.

Zelfs ten tijde van de kruistochten moest een Moslim reiziger tot z'n schaamte toegeven dat Moslims het beter hadden bij de kruisvaarders (de franken) dan in hun eigen land, die nochtans toen op hun cultureel hoogtepunt waren. Dit is tot op heden NIET veranderd.

Dus mooie woorden... maarals de Koran toch geschreven is door de duivel, dan verwacht ik zowel mooie woorden als oorlogsverzen in de Koran.

Kijk, ik zeg niet dat er geen rechtvaardige dingen in de Koran staan, maar het is maar al te makkelijk om te beargumenteren dat het holle woorden zijn, vooral als je ziet wat er in de wereld, ook in Moslimlanden gebeurt. En ja, dat is ook geldig voor de Joden en Christenen. Ik wil juist het bewijs dat het geen holle woorden zijn.

islaminside20 schreef:De koran is gebracht door de aard engel Gabriel. Dat bewijs is duidelijk.

Wat bewijst dat de Koran door de aardsengel Gabriël is gebracht? Je moet Mohammed daar op z'n woord geloven, niet? Wie zegt dat die brave man niet misleid is door de duivel in vermomming? Of erger nog... dat-ie niet liegt?

Mozes kreeg z'n tabletten rechtstreeks van God, volgens de Joden, die zich dan in al z'n glorie liet zien aan de Israëlieten (die nogal zwaar geintimideerd geraakten door de show, maar kom).

islaminside20 schreef:Of is het zeker weer de duivel die in Gabriel zat en zichzelf Gabriel noemt?

Je had m'n argument voorzien... maar je moest dus voor jezelf toegeven dat je niet kunt antwoorden, dus. ;)

islaminside20 schreef:Wij hebben een bron de koran om het goede en het kwaade te onderscheiden.

Als de Koran toch geschreven is door de duivel, dan mag je daar niet zeker van zijn.

islaminside20 schreef:Dat is nou het punt waarin wij verschilen ik heb de koran gelezen en haal me bewijs uit de koran. JIj hebt de koran niet gelezen en je haalt je bewijs niet uit de koran. Maar uit de Thora. Ik geloof ook in de thora dus het bewijs is allebei voor ons geldig.

Je gaat meteen beweren dat de Torah vervalst is, als ik het bewijs voorleg.

De reden waarom ik vroeg naar de 'namen' van Satan (Iblis, Shaitan) is dat de Torah eigenlijk de duivel niet kent. Zie je, ik citeer wikipedia: "Het concept van het kwaad in het jodendom verschilt radicaal van dat in andere geloofssystemen. Er bestaat in de joodse wereldvisie niet een persoon in welke vorm dan ook met de naam 'satan', zoals in het christendom het geval is. In de Tenach en de rabbijnse literatuur staan wel meerdere referenties aan 'de satan,' maar dit is geen persoon, en aan de satan worden steeds verschillende karakteristieken en handelingen toegeschreven."

Heheh, Satan in het Joods wordt door sommigen als "tegenstander" beschreven en andere "aanklager". Satan is bvb. een door God gestuurde engel die een mens op de proef stelt (cfr. boek van Job).

Is de Koran door de duivel geschreven? Joodse versie.
Een Joodse rabbijn zal me vertellen of dat "de duivel" niet bestaat, en dus de bewijsplicht aan mijn kant leggen om te bewijzen dat de duivel wél bestaat. Wat ik niet kan, discussie gesloten.
Of hij gaat me uitleggen wat je met "Satan" bedoelt? Is dat een engel is die ons op de proef stelt? Hij zal dan gewoon zeggen dat God uiteraard nooit zou liegen over zichzelf, ook niet via een Engel (zonder vrije wil in het Jodendom) en een boek zou nederzenden om je te vertellen dat jij de engel van God moet gaan bestrijden.

Beide antwoorden komen op hetzelfde neer, (en ook in de atheïstische filosofie,) dat Satan als persoon niet bestaat. Misschien aangevuld met de stelling dat een goeie God nooit zou toelaten dat mensen worden misleid door een gepersonifieerd kwaad.

Dit antwoord houdt ook in dat de Koran van de mens afkomstig is.

In ieder geval, de bewijskracht ligt bij mij. Helaas kun jij de bewijskracht niet bij mij leggen, want je beweert op voorhand dat de duivel wel bestaat.

Als je vertrekt vanuit de stelling dat er gepersonifieerd kwaad bestaat, dat zowaar zo machtig is dat hij hele volkeren kan misleiden, dan kun je niet bewijzen dat de Koran niet van de duivel komt. Je tegenstander, de duivel, is te machtig, en God is te onverantwoordelijk met z'n macht omgesprongen om tegen onwetende, zwakke, kwetsbare, behoeftige mensen een supernatuurlijk machtige vijand te zetten. Kijk, zelfs vrome Moslims als Osama Bin Laden zou in z'n val trappen.

Het oudere Christendom trapte ook in die val. De nieuwe Christelijke filosofie ontkent ook het bestaan van de duivel. Ondanks het feit dat ook het woord 'duivel' in de bijbel voorkomt, zullen ze zeggen dat de duivel beeldspraak is. En dat wordt natuurlijk verstrekt doordat het Oude Testament over Satan spreekt op dezelfde manier is de Torah.

Waarom, beste Islaminside, zou God toelaten om het absolute kwaad, de absolute leugen, vrij te laten op de aarde? Is de zuivere behoefte van de mens aan voedsel en het naakte feit dat we moeten vechten tegen de natuurelementen voor ons bestaan, geen proef genoeg voor de mensheid?

Vrede zij ook met jou,
Ketter.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

BFA

Berichtdoor BFA » Zo Mei 18, 2008 7:51 pm

Ik heb wel eens gelezen dat het delven van een vat olie niet meer dan 2 dollar kost.

Met de input van 1l olie krijgt men als output:

In SA en omliggende landen, 70 à 80 l olie.
In Rusland 60 à 70 l olie
In de Noordzee 30 à 50 l olie
In de Golf van Mexico 50 à 60 l olie

Olie is een mineraal dat door de Aarde continu wordt aangemaakt. Dit proces loopt nog steeds. Olie is nog lang niet uitgeput.

Met de input van 1l olie maakt men

Uit steenkool met het Fischer/troph systeem 35 à 45 l synthetische olie
Uit varkensmest, ook Fisher/Troph systeem 30 l olie (1 big, 0-1j, 1l olie/dag gem. volwassen varken, tot 3l olie/dag)
Uit graan-en andere gewassen -1 à 2 l biologische olie (kan met betere technieken en gewassen oplopen tot 4 à 5 l biologische olie.)
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Ma Mei 19, 2008 10:32 pm

In de Naam van God de Barmhartige De Genadevolle, Alle Lof Zij Allah en vrede en zegeningen zij met zijn profeet en Metgezellen en vrome volgelingen tot de dag des oordeels.

Voordat ik begin met het weerlegen van deze mooie verlangens zal ik eerst duidelijk zeggen dat de Joodsgeleerde het Mis heeft. Aangezien de Thora duidelijk vertelt over de Satan dat hij bestaat. Dus hij kan nooit het antwoord geven dat de duivel niet bestaat en dat jij moet bewijzen dat hij wel bestaat. Dit is niet alleen liegen maar ook bedriegen. Maar aangezien de bijbel en het oude testament verandert zijn zal ik er niet ver op ingaan. De truc van de duivel is niet dat hij huichelt maar dat hij iedereen laat denken dat hij niet bestaat. Wij Mosims, Joden en Christenen en de gelovigen weten dat hij bestaat. Dus worden wij niet verleidt. Aangezien wij door deze boeken van de profeten weten dat de duivel bestaat en de duivel gaat niet zomaar zeggen he ik besta omdat zijn grooste truc is het verleiding van de mens naar het vuur zonder dat de mens erachter komt. Want als de mens erachter zou komen dan zou de duivel zichzelf kenmbaar hebben gemaakt wat niet de truc is van de duivel. Dus deze boeken waarschuwen ons juist tegen de duivel. En de ongelovigen die weten niet dat de duivel bestaat dus zij geloven er niet in, zij zijn dus slachtoffer van de duivel. De duivel heeft hen in zijn macht omdat de grootste truc van de duivel is dat hij iedereen laat denken dat hij niet bestaat. God bestaat en heeft dat kenbaar gemaakt met zijn tekenen en boeken dus de Koran , de Bijbel, de Thora, de Zabor is van God.

Een vanzelfsprekende basis in een argumentatie is dat je niet in cirkeltjes mag redeneren. Je kunt de Koran enkel als bewijs inroepen als je eerst bewijst dat die van God komt, maar ook, dat het onmogelijk van de duivel kan komen.
Anders zit je in een cirkelredenering. Anders zeg je dat de Koran goed is omdat de Koran zegt dat het goed is. En in die cirkelredenering trappen Moslims dikwijls, bijna allemaal. Op die manier leren is het dan ook moeilijk om iets van een andersdenkenden te leren.

Dit is niet van toepassing maar aangezien jij probeert te misleiden met je neppe opvattingen zullen de moslims daar niet intrappen.
De relatie tussen de mens en Satan, gaat terug naar het begin. De Koran vertelt hoe God op een gegeven moment alle Engelen (geschapen uit licht) en Jinns (geschapen uit rookloos vuur) samenriep om getuige te zijn van de ondervraging van Adam (geschapen uit klei) die intussen de naam van alle Engelen geleerd had. Toen Adam alle vragen correct beantwoord had, beval God de aanwezigen een buiging te maken uit respect voor hem. Eén van de aanwezigen, een hooghartige Jinn, weigerde dit goddelijk bevel op te volgen. Hij vond dat hij omdat hij geschapen was uit vuur, superieur was aan een mens die 'slechts' uit klei geschapen was. Als straf werd deze Jinn (Satan, Shaytan of 'Iblis' genaamd) naar de hel verbannen. God stond evenwel zijn verzoek toe om deze verbanning uit te stellen tot op de dag van het Laatste Oordeel. In afwachting daarvan, beloofde Satan er alles aan te doen om de mensen van het pad van God te doen afdwalen en dus tot Satans bondgenoten te maken. Behalve bij de vrome gelovigen, zal Satan daar volgens de Koran ook in slagen:

Hij (Satan zei): Mijn Heer, omdat U mij liet dwalen zal ik voor hen op de aarde [alles] schone schijn maken en ik zal hen zeker allen misleiden, behalve Uw dienaren onder hen, die toegewijd zijn." (Koran 15:39-40

Satan is de vijand van de mens:

"... Satan is namelijk een verklaarde vijand van de mens.Koran 12:5)

Zijn doel bestaat erin mensen tot zijn volgelingen te maken, zodat hen na de dood de toegang tot het Paradijs ontzegd wordt en zij in de hel terecht zullen komen.

De satan is voor jullie een vijand. Behandel hem dus als een vijand. Hij roept zijn volgelingen slechts op opdat zij in de vuurgloed zullen thuishoren. Koran 35:6

De Koran schrijft voor dat men Satan niet mag volgen:

Jullie die geloven! Volgt de voetstappen van de satan niet. En als iemand de voetstappen van de satan volgt...; hij legt jullie het gruwelijke en het verwerpelijke op.... Koran 24:21

Bescherming tegen Satan, vindt men enkel bij God:

En zeg: "Mijn Heer, ik zoek bescherming bij U tegen de ophitsingen van de satans. Koran 23:97

Alles wat gehoorzaamheid en onderwerping aan God in de weg staat, staat eigenlijk ten dienste van Satan. Dat kan de eigen verwaandheid zijn, een externe verleiding tot zonde of twijfel in het geloof. Ook ongewenst gedrag wordt in verband gebracht met Satan. Zo zijn in de Islam zelfbeheersing en geduld van doorslaggevend belang. Boosheid - het verlies van zelfbeheersing - wordt aanzien als 'des duivels':

De besten onder jullie zijn diegenen die traag zijn in boosheid en snel in het afkoelen... Hoed u voor boosheid, want het is een levend (brandend) stuk kool op het hart van de afstammelingen van Adam" (Al-Tirmidhi)
"Diegene die anderen kan overmeesteren in het worstelen is niet echt een sterk man. Echte kracht is in de persoon die zichzelf kan beheersen ten tijde van boosheid. Bukhari

Vermits boosheid van Satan komt, is het onder controle houden ervan, een vorm van 'jihad ash-Shaytan'( Oorlog tegen de duivel). Het is tegelijk een manier om de eigen persoonlijkheid te boetseren om de Koranische waarden uit te drukken. Hier wordt al meteen duidelijk hoe verschillende vormen van jihad innig met elkaar verweven zijn en tegelijk beoefend moeten worden

Daarom zijn mijn bezwaren tegen je redeneringen makkelijk. Ik hoeft maar te zeggen "Als de Koran toch geschreven is door de duivel, dan...". En het probleem is, dat pakt altijd, want je hebt de duivel gedefinieerd als een absolute leugenaar en een bedrieger die meer dan 80% van de wereld in z'n macht heeft.

Het punt is wij zullen niet liegen tegen jou om zo genaamd de islam te verkondigen. Ik heb het zo duidelijk goed genoeg uitgelegd en als jij denkt dat de koran van de duivel, dan denk je dat toch. De duivel is namelijk ook een verklaarde vijand van Allah(sbht) dus is het geen probleem.

Als de Koran toch geschreven is door de duivel, dan zijn die eigenschappen grotendeels fout.

Nee' indien je in twijfel bent in het geen wat God heeft nedergezonden kom met hoofdstuk gelijk aan de koran en roep je helpers buiten God als je waarachtig bent.

Als de Koran toch geschreven is door de duivel, dan zijn die zo subtiel aangepast dat je goeie mensen onder de Christenen, atheïsten en Joden, als duivels ziet.

Allah(sbht) zegt:

2:62. Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.

En degene die de weg van de duivelen volgen zegt Allah(sbht) het volgende over:

Heb jij niet gezien naar hen aan wie een aandeel aan het boek gegeven is, dat zij geloven in afgoden en duivelen en over hen die ongelovig zijn zeggen: "Dezen volgen een betere weg dan zij die geloven". Zij zijn het die God vervloekt heeft en als God iemand vervloekt, dan zul je voor hem geen helper meer vinden. Koran, 4:51-52

Hiermee is jou vraag weerlegd.

Als de Koran toch geschreven is door de duivel, dan natuurlijk niet, nee. Overigens, je moet je afvragen hoe de auteur de eigenschappen van de duivel kan kennen.

Via de koran is voldoende, Allah(sbht) zegt: En wie is er zondiger dan wie over God bedrog verzint of Zijn tekenen loochent? Het zal de onrechtplegers zeker niet welgaan. Koran 6:21

Dank je. De basis is, hoe oneens ik het ook miet iemand ben, als deze een idealist is die geweldloos naar rechtvaardigheid wil streven is dat een goed mens waar je eerlijk en geduldig moet tegen blijven. Ik heb als mens immers 'de waarheid niet in pacht'.

Mooi gezegd :D God zegt ook tegen zijn profeet(vzmh): Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen. Koran 88:22-23. God roept om geduld en het goede. Maar wij strijden tegen ongeloof en het slechte en god heeft ons dat geboden. Jihad tegen de ongelovigen is duidelijk geen strijd om de wereld te zuiveren van niet-moslims, zoiets wordt door de Koran verboden. Het is wel een ideologische, spirituele strijd tegen wat men in abstracte termen 'het ongeloof' kan noemen, tegen 'ongelovig gedrag' bij mensen - maar niet tegen 'ongelovige mensen', want alleen God kan zeggen wie dat zijn. Het middel om deze jihad te voeren, is da'wah - verspreiding van het geloof. Het is een jihad met het woord, met de pen, om kennis over het Islamitisch geloof te verspreiden, zodat ongeloof afneemt.

Gehoorzaam dan de ongelovigen niet, maar stel je tegen hen heftig te keer (met de Koran). Koran 25:52
En wie spreekt er beter dan wie tot God oproept, deugdelijk handelt en zegt: "ik behoor tot hen die zich [aan God] overgeven.Koran 41:33

Hier zeg je eigenlijk dat je het bewijs niet hebt. Je 'voelt het aan'. Het spijtige is, 'aanvoelen' is een gevolg van gewoonte, indoctrinatie. Bewijs daarentegen is objectief en bevattelijk.

Ik zal jou nooit volgen, en niemand niet. Zoals moslims sommige wetscholen volgen en sommige leiders volgen. Als jij of iemand mij wat vertelt. Dan is het eerste wat ik doe,Grondig onderzoek voeren. Ik vertrouw niets en niemand behalve God.

Dit argument beantwoord je dat Allah toch de hel schiep om een deel van z'n creatie in te martelen. Zelfs als strafmaatregel gaat dit alle redelijkheid te boven. Ik hoop dat je ergens begrijpt dat er mensen zijn, zoals ik, die het onwezenlijk vinden om zo'n gedrag een God toe te schrijven. Dit soort angst en intimidatie heeft een almachtige, goeie God echt niet nodig.

Dit is wat je denkt. En soms denk ik ook zo. En ik denk dat er een heleboel mensen die zo denken. Maar aangezien ik de koran heb gelezen weet ik dat de hel bestaat. Het klinkt raar. En metgezel overleverde dat de profeet(vzmh) heeft gezegd: O mensen! Waarlijk jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, en een niet-Arabier is niet beter dan een Arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden". (Uitspraak van de Profeet Mohamed, gemeld door Imaam Ahmad, 22391, al-Silsilat al-Saheeh 2700

Ik dacht toen na en kwam op de conclusie waarom leven mensen zo kort. Als god bestaat en hij heeft geen hel en geen paradijs gemaakt, waarom leven wij dan zo kort. Waarom leven wij dan niet eeuwig.
Toen las ik de vers: God heeft het leven en de dood ingestelt om te beproeven van wie jullie zich het best gedraagt.( vers Mulk)-3.
Toen wist ik dat het leven een soort examen is. En op de dag des oordeels zullen we de uitslag krijgen. Wie iets goeds doet ook al is het een atoom zal daar vol voor beloond worden. En iemand die iets slecht doet ook als is het een atoom zal daar voor worden bestraft.

Als de Koran toch geschreven is door de duivel, dan zou hij zijn eigen tekortkoming minimiseren. Tot een banale ongehoorzaamheid. Een banale ongehoorzaamheid de Allah een mens zou vergeven, overigens, zolang hij in God geloofd. Allah vergeeft immers alle zonden behalve ongeloof, toch?

De koran is van God, en niet van de duivel omdat de grootste truc van de duivel is dat hij doet of hij niet bestaat. Maar hij bestaat wel en wij moslims weten dat en de ongelovigen niet dus zijn de ongelovigen de slachtoffer. Sorry' Allah(sbht) zegt:

Zeg: "O ongelovigen. Ik zal niet dienen wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. En ik dien niet wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. Jullie hebben jullie godsdienst en ik heb mijn godsdienst. 109:1-6

Misschien is hij wel schuldig aan regelrechte rebellie, zoals vele Christenen zeggen, maar probeert hij in de Koran z'n zonde te minimaliseren. Zoals een beklaagde tegenover de rechter.

Een moslim is iemand die gelooft in de boeken van God de koran, Thora, Bijbel en Zabor. Wij geloven in alle boeken maar volgen alleen de koran omdat die onverandert is. Maar helaas dat al deze boeken niet van de duivel komen omdat de truc van de duivel is om te lijken dat hij niet bestaat en zo de mens tot zondigen laat overgaan. De mensen weten niet dat de satan allemaal dingen influisteren in de harten van de mensen. Dankzij god weten wij dat de duivel bestaat en dat wij ons moeten behoeden voor zijn influisteringen. Ik zal daarom ophouden om de rest te beantwoorden aangezien jij geen verstand heb van de bijbel noch van de Thora. Zal ik me inzetten om te vertellen dat de islam het ware geloof is. God zegt in dekoran: Allah(sbht) leidt wie hij wil naar het rechterpad. En de almachtige zegt vele malen in de koran: De meerderheid van de mensen zijn ongehoorzaam, onwetend, begrijpen niet, willen niet geloven. De moslims zijn niet in de meerderheid maar juist in de minderheid. Dit is weer een bewijs dat de koran niet van de duivel is. . Want als dit wel zou zijn dan zou het beteken dat er een tegenstrijdigheid zou zijn in de koran wat niet zo is.

O Boodschapper van Allah, vertel mij over een daad die mij het Paradijs doet binnentreden en die mij weghoudt van het Hellevuur.” Hij (de Profeet ) zei: “Waarlijk, je hebt over iets groots gevraagd dat gemakkelijk is (te realiseren) voor degene voor wie Allah, de Verhevene, dit gemakkelijk heeft gemaakt: je dient Allah te aanbidden zonder Hem deelgenoten toe te kennen, het gebed te onderhouden, de Zakaah (armenbelasting) te betalen, (de maand) Ramadan te vasten en de Haddj (de bedevaart) te verrichten.
Vervolgens vroeg hij : Zal ik jou de deuren naar het goede aanwijzen? Het vasten is een schild, (het geven van) liefdadigheid blust de zonden zoals water het vuur uitdooft en eveneens het gebed van een man in de holst van de nacht. Hierna reciteerde hij :

Hun zijden mijden de slaapplaatsen, zij roepen hun Heer aan, vrezend en hopend. En zij geven uit van datgene waar Wij hun mee voorzagen. En geen ziel weet welke verkoeling van de ogen voor hen verborgen wordt gehouden, als beloning voor wat zij pleegden te doen.” Soerat as-Sadjdah: 16-17

Vervolgens vroeg hij : “Zal ik jou vertellen over de hoofdzaak, de zuil en het hoogtepunt hiervan?” Ik antwoordde: “Jazeker, O Boodschapper van Allah.” Hij zei: “De hoofdzaak is de Islam en de zuil ervan is het gebed en het hoogtepunt hiervan is de Djihaad.”
Verder vroeg hij : “Zal ik jou vertellen hoe jij dit allemaal kunt beheersen?” Ik antwoordde: “Jazeker, O Boodschapper van Allah.” Hij pakte zij tong beet en zei: “Beheers dit.” Ik vroeg: “O Profeet van Allah, worden wij dan verantwoordelijk gehouden voor datgene wat wij uitspreken?” Hij zei: “Had je moeder jou maar verloren! Waardoor zouden de mensen anders op hun gezichten -of hij zei- op hun neuzen in het Hellevuur worden geworpen dan door de oogsten van hun tongen? Overgeleverd door at-Tirmidhi, die zei dat het een goede en betrouwbare overlevering is.

Moecaadh ibnoe Djabal ا heeft overgeleverd: “Ik vroeg: ,,O Boodschapper van Allah, vertel mij over een daad die mij het Paradijs doet binnentreden en die mij weghoudt van het Hellevuur.”

Het Paradijs is de plaats die Allah, de Verhevene, klaar heeft gemaakt voor Zijn godsvruchtige dienaren. Daarin bevindt zich datgene wat geen oog ooit heeft gezien, wat geen oor ooit heeft gehoord en wat nooit bij iemand is opgekomen.

De Hel daarentegen is de plaats die Allah, de Verhevene, klaar heeft gemaakt voor de ongelovigen. Daarin bevindt zich de zware foltering. Dit is in het algemeen bekend vanuit de Koran en de Soennah.

Hij, Moecaadh ibnoe Djabal, vroeg over deze zaak, omdat dit voor hem het allerbelangrijkste was. En voor iedere gelovige zou het binnentreden van het Paradijs en het verwijderd blijven van de Hel het allerbelangrijkste streven moeten zijn. Dit is immers de beste overwinning, zoals Allah, de Verhevene, zegt:

“En wie van de Hel weggehouden wordt en het Paradijs binnengeleid wordt heeft waarlijk gewonnen. Soerat Aali cImraan: 185

“Hij (de Profeet ) zei: ,,Waarlijk, je hebt over iets groots gevraagd dat gemakkelijk is (te realiseren) voor degene voor wie Allah, de Verhevene, dit gemakkelijk heeft gemaakt.” Oftewel, je hebt over een gewichtige zaak gevraagd, namelijk het winnen van het Paradijs en het gered worden van de Hel. Waarschijnlijk wordt met ‘iets groots’ het volgende bedoeld: de daden die iemand naar het Paradijs leiden en die hem weghouden van de Hel.

Hierna noemde de Profeet specifiek welke daden dit zijn, namelijk:

Je dient Allah te aanbidden.” Het aanbidden van Allah houdt in dat je Hem gehoorzaamt door Zijn geboden na te komen en Zijn verboden te vermijden dit alles met een oprechte intentie voor Hem.

Zonder Hem deelgenoten toe te kennen.” Zelfs geen nabije engel, noch een gezonden Profeet dienen als deelgenoten naast Allah geplaatst te worden. Tot de voorwaarden van het verrichten van een daad van aanbidding behoort immers het hebben van de zuivere intentie voor Allah alleen.

Tot de daden die iemand naar het Paradijs leiden en hem weghouden van de Hel behoort het onderhouden van het gebed, aangezien de Profeet heeft gezegd: “(Je dient) het gebed te onderhouden.”

Het onderhouden van het gebed houdt in dat je het volledig verricht, terwijl alle zuilen (Arkaan), verplichtingen (Waadjibaat), voorwaarden (Shoeroet) in acht worden genomen en dat je het vervolmaakt met zijn compleetheden (Moekammilaat).

(Je dient) de Zakaah (armenbelasting) te betalen.” Dit is een verplichting die Allah, de Verhevene, heeft opgelegd aan Zijn dienaren. Deze verplichting is verschuldigd over bepaalde bezittingen, dit indien aan bepaalde, in het algemeen bekende voorwaarden wordt voldaan. De Zakaah is men verschuldigd aan de mensen die daar recht op hebben. Dit alles wordt uitgelegd in de boeken van de geleerden.

(Je dient de maand) Ramadan te vasten.” Deze maand is bekend onder de mensen. Het vasten is een daad van aanbidding van Allah, de Verhevene. De dienaar onthoudt zich vanaf morgenschemering tot en met de zonsondergang van de zaken die het vasten verbreken (Moeftiraat).

(Je dient) de Haddj (de bedevaart) te verrichten.” Met andere woorden, men dient het Gewijde Huis, de Kacbah, te bezoeken voor het verrichten van de riten van de bedevaart.

Dat zijn overigens de vijf pilaren van de Islam, namelijk: “Je dient Allah te aanbidden zonder Hem deelgenoten toe te kennen, het gebed te onderhouden, de Zakaah (armenbelasting) te betalen, (de maand) Ramadan te vasten en de Haddj (het bedevaart) te verrichten.”

De tweede getuigenis ‘Mohammed is de Boodschapper van Allah’ is inbegrepen in de eerste getuigenis ‘Niets of niemand heeft het recht aanbeden te worden, behalve Allah’ indien deze niet samen genoemd worden. Want de eerste getuigenis houdt namelijk in dat niets of niemand het recht heeft aanbeden te worden, behalve Allah. Tot het aanbidden van Allah behoort tevens het geloven in Zijn Boodschapper en het volgen van hem.

Verder zei hij, de Profeet : “Zal ik jou de deuren naar het goede aanwijzen?” Dit wil zeggen, datgene waarmee je het goede kunt bereiken.

Waarschijnlijk antwoordde Moecaadh ibnoe Djabal bevestigend, waarna de Profeet zei: “Het vasten is een schild.” Met andere woorden, het vasten dient als bescherming tegen het verrichten van zonden en het zal dienen als bescherming voor de vastende op de Dag der Opstanding.

Vervolgens zei hij : “(het geven van) Liefdadigheid blust de zonden zoals water het vuur uitdooft.” Liefdadigheid is het uitgeven van de bezitting aan de arme en behoeftige met als doel het zoeken van toenadering tot Allah, maar ook tot de arme. Deze liefdadigheid dooft immers de zonde uit. Dit laatste houdt in datgene wat men aan fouten maakt door het nalaten van een verplichting of het verrichten van een verboden zaak.

“Zoals water het vuur uitdooft.” Wij weten allen dat er niets meer overblijft van het vuur wanneer dit met water wordt uitgedoofd. Dit is ook het geval bij het geven van de liefdadigheid, het laat namelijk niets achter van de zonden.

“En eveneens het gebed van een man in de holst van de nacht.” Met andere woorden, deze daad wist ook de zonde zoals water het vuur uitdooft. De beste nachtgebed is halverwege de nacht of het eenderde deel daarvan na de eerste helft van de nacht. De Profeet Daawoed خ die sliep tot halverwege de nacht en stond in gebed in het eenderde deel daarvan, en ging weer slapen in het eenzesde deel daarvan.

Vervolgens reciteerde de Profeet :

“Hun zijden mijden de slaapplaatsen, zij roepen hun Heer aan, vrezend en hopend. En zij geven uit van datgene waar Wij hen mee voorzagen. En geen ziel weet welke verkoeling van de ogen voor hen verborgen wordt gehouden, als beloning voor wat zij plachten te doen.Soerat as-Sadjdah: 16-17

Hij haalde dit vers aan als bewijsmiddel. In deze vers staat duidelijk dat hun zijden de slaapplaatsen mijden, dat wil zeggen: voor het verrichten van het gebed in de nacht. En zij geven uit van datgene waar Allah hun mee voorzag. Deze beiden zaken zijn de liefdadigheid en het nachtgebed die de Profeet beide in deze overlevering heeft vermeld.

Verder zei hij: “Zal ik jou vertellen over de hoofdzaak, de zuil en het hoogtepunt hiervan.” Ik zei: “Jazeker, O Boodschapper van Allah.” Hij zei: “De hoofdzaak is de Islam.”

De zaak wil zeggen iets met de allergrootste aanzien. Het hoofd ervan is de Islam, want de Islam verheft zich boven alles en niet andersom. Door de Islam verheft men zich boven de rest van de dienaren van Allah. De pilaar ervan, met andere woorden, de pilaar van de Islam is het gebed. De pilaar is datgene wat als basis voor iets functioneert en dient als steunzuil. Dat het gebed de pilaar is van de Islam is, komt vanwege het feit dat het verlaten ervan men van de Islam naar het ongeloof plaatst. Moge Allah ons daarvoor behoeden. Het hoogtepunt van de Islam is Djihaad op de Weg van Allah. Dat Djihaad op de Weg van Allah het hoogtepunt van de Islam is, komt vanwege het feit dat de moslims aan de hand hiervan hun vijanden van zich afhouden.

Zal ik jou vertellen hoe jij deze allemaal kan beheersen?” Met andere woorden, hoe men al deze genoemde zaken kan beheersen.

Ik antwoordde: “Ja graag, O Boodschapper van Allah.” Hij pakte zij tong beet en zei: “Beheers deze.” Dat wil zeggen: laat deze tong niet te veel spreken, want het is gevaarlijk.

Ik zei: “O Profeet van Allah, worden wij dan kwalijk genomen voor datgene wat wij uitspreken?” Hij zei: “Had je moeder jou maar verloren! Er wordt niet de betekenis van deze zin bedoeld, maar de bedoeling hierachter is om men aan het denken te zetten om datgene wat gezegd wordt.

Hij zei: “Had je moeder jou maar verloren! Waardoor zouden de mensen anders op hun gezichten -of hij zei- op hun neuzen in het Hellevuur worden geworpen dan door de oogsten van hun tongen?” Het woord “of” in deze zin staat er omdat de overleveraar twijfelde of de Profeet nou “op hun gezichten” of “op hun neuzen” heeft gezegd.

.In het Hellevuur worden getuimeld dan door de oogsten van hun tongen?” Met andere woorden, wat hun tongen door middel van het gepraat hebben opgebracht. De betekenis hiervan is dat wanneer men zijn tong niet beheerst, dit ertoe leidt dat men op het gezicht in het Hellevuur getuimeld wordt. Moge Allah ons hiervoor behoeden.

Wat leert deze overlevering ons?

Het verlangen van de metgezellen naar daden die hen naar het Paradijs leiden en hen weghouden van de Hel. Dit was hun hoogste prioriteit. Daarom vroeg Moecaadh ibnoe Jabal de Profeet naar daden die hem naar het Paradijs leiden en van de Hel weggehouden.

De bevestiging van het bestaan van het Paradijs en de Hel. Deze zijn beiden momenteel aanwezig en zullen nooit vergaan.

De vraag van Moecaadh ibnoe Jabal is een gewichtige. Vandaar dat de Profeet zei: “Waarlijk, je hebt om iets groots gevraagd.” Met andere woorden, je hebt om een grote daad gevraagd vanwege de beloning die daaruit voortvloeit. Vervolgens maakte de Profeet duidelijk dat deze gewichtige zaak heel makkelijk en eenvoudig te realiseren is voor degene die door Allah hierin geholpen wordt. Hieruit leren wij dat men zich tot Allah, de Verhevene, moet wenden om Hem te vragen de zaken te vergemakkelijken en te vereenvoudigen. Bovendien dient men te weten dat het hebben van godsvrucht tot de middelen behoort die ervoor zorgen dat Allah iemands zaken vereenvoudigt. Dit op basis van de volgende uitspraak van Allah:

En wie godsvruchtig is, Allah zal zijn zaak vergemakkelijken.Soerat at-Talaaq: 4

Het meest belangrijke en vooraanstaande aspect is het aanbidden van Allah alleen en het toegewijd zijn aan Hem, dit op basis van de uitspraak: “Je dient Allah te aanbidden zonder Hem deelgenoten toe te kennen.

Het belang van het verrichten van het gebed, want de Profeet noemde het direct na toewijding. Indien iemand de volgende vraag stelt: “Waar blijft de tweede getuigenis, namelijk het getuigen dat Mohammed de Boodschapper is van Allah?” Daarop dient als volgt geantwoord te worden: “Dit is opgenomen in de volgende uitspraak van de Profeet : “Je dient Allah te aanbidden zonder Hem deelgenoten toe te kennen.” Dit heeft reeds eerder de revue gepasseerd.

De prioriteit van de armenbelasting boven het vasten vanwege het bekrachtigen hiervan.

De prioriteit van het vasten boven de bedevaart, vanwege het feit dat het vasten zich jaarlijks herhaalt. Dit in tegenstelling tot de bedevaart die slechts één keer in het leven verricht dient te worden.

De verwijzing in de volgende zin naar de vijf pilaren van de Islam: “Je dient Allah te aanbidden zonder Hem deelgenoten toe te kennen, het gebed te onderhouden, de Zakaah (armenbelasting) te betalen, (de maand) Ramadan te vasten en de Haddj (de bedevaart) te verrichten.”

Het voorleggen van een belangrijke kwestie aan een student op een inspirerende wijze. Dit op basis van de volgende uitspraak van de Profeet : “Zal ik jou de deuren naar het goede aanwijzen?”

Het goede is te bereiken via verschillende deuren die op hun beurt diverse ingangen hebben. Dit is enigszins te vergelijken met de volgende uitspraak van de Profeet : “Het geloof bestaat uit een zeventigtal onderdelen.

“Het vasten is een schild.” Met andere woorden, het weerhoudt de vastende van nutteloos gepraat, vulgaire taal, valse getuigenissen, onwetendheid en het handelen hiernaar. Voor de vastende geldt het vasten tevens als een schild tegen de Hel. Dit op basis van de volgende Uitspraak van Allah, de Verhevene: “Het vasten is aan Mij en Ik geef hier de beloning voor.

De deugd van liefdadigheid. Dit op basis van de volgende uitspraak van de Profeet : “(Het geven van) liefdadigheid blust de zonden zoals water het vuur uitdooft.

Iemands gebed in de holst van de nacht doet de zonden uitwissen. Dit op basis van de volgende uitspraak van de Profeet : “(Het geven van) liefdadigheid blust de zonden zoals water het vuur uitdooft en eveneens het gebed van een man in de holst van de nacht.

De Profeet haalde de Koran aan als bewijs, want hij reciteerde de volgende Woorden van Allah:

“Hun zijden mijden de slaapplaatsen, zij roepen hun Heer aan, vrezend en hopend. En zij geven uit van datgene waar Wij hun mee voorzagen. En geen ziel weet welke verkoeling van de ogen voor hen verborgen wordt gehouden, als beloning voor wat zij plachten te doen. Soerat as-Sadjdah: 16-17

De Profeet legde de zaken in een vragende vorm voor om iemands aandacht te trekken voor datgene wat komen gaat.

De zaak, met andere woorden de kwestie van de schepselen bestaat uit een hoofdzaak, zuil en een hoogtepunt. De hoofdzaak is de Islam. Zijn zuil en hoogtepunt zijn respectievelijk het gebed en de Djihaad op de Weg van Allah.

De verlater van het gebed is een ongelovige. Dit op basis van de volgende uitspraak van de Profeet : “En de zuil ervan is het gebed.” ‘Ervan’ verwijst hier naar Islam. Het is over het algemeen bekend dat wanneer de pilaar bezwijkt, het gebouw instort.

Deze uitspraak aangaande de verlater van het gebed is tevens de meest voornaamste. Dit op basis van bewijzen uit de Koran, de Soennah van de Profeet en uitspraken van de Metgezellen. Ook hebben wij dit duidelijk gemaakt in een verhandeling inzake deze kwestie.

Middels de Djihaad wordt de verhevenheid van de Islam gewaarborgd. De Profeet zei namelijk: “En het hoogtepunt hiervan is de Djihaad.”

Datgene waarmee men dit alles kan bereiken, is door de tong te beteugelen. Dit op basis van de volgende uitspraak van de Profeet : “Zal ik jou vertellen hoe jij dit allemaal kunt beheersen?” Ik zei: “Ja graag, O Boodschapper van Allah.” Hij pakte zij tong beet en zei: “Beheers dit.

Het onderrichten middels gebaren vanwege het feit dat de Profeet zijn eigen tong beetpakte en zei: “Beheers dit.

Het gevaar van de tong voor de mens, dit op basis van de volgende uitspraak van de Profeet : “Waardoor zouden de mensen anders op hun gezichten -of hij zei- op hun neuzen in het Hellevuur worden geworpen dan door de oogsten van hun tongen?

Men dient voorzichtig te zijn inzake uitspraken van de Profeet . Vandaar dat de overleveraar zei: “Op hun gezichten – of hij zei – op hun neuzen.

Dit duidt op de volledige punctualiteit inzake het overdragen van overleveringen. En alle lof zij Allah.

De islam is van God, Ahmed Deedat

http://nl.youtube.com/watch?v=6nA_-h2uuSA

Vrede zij met de rechtvaardigen,
Laatst gewijzigd door islaminside20 op Di Mei 20, 2008 7:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Ma Mei 19, 2008 11:26 pm

Wat kan deze zwarte hoeksteen voor Moslims doen islaminside? Waarom is deze steen zo belangrijk voor Moslims?

Dat je dit niet weet, ik denk dat je onwetend bent net zoals het volk van Jezus(Vzmh). Want Jezus(vzmh) zegt zijn volk en tegen jou:

Hebt gij nooit gelezen in de Schriften: De steen, dien de bouwlieden verworpen hebben, deze is geworden tot een hoofd des hoeks; van den Heere is dit geschied, en het is wonderlijk in onze ogen?
Daarom zeg Ik ulieden, dat het Koninkrijk Gods van u zal weggenomen worden, en een volk gegeven, dat zijn vruchten voortbrengt.
En wie op dezen steen valt, die zal verpletterd worden; en op wien hij valt, dien zal hij vermorzelen.
En als de overpriesters en Farizeën deze Zijn gelijkenissen hoorden, verstonden zij, dat Hij van hen sprak.
En zoekende Hem te vangen, vreesden zij de scharen, dewijl deze Hem hielden voor een profeet.

Jullie zijn goed beetgenomen door de overpriesters en de Farizieen.
Men kan een heel eind komen met een leugens, maar er niet mee terugkeren. Het enige wat nog beter is dan een leugen is een waarheid, die niemand wil geloven. Maar maakt niets uit. Iedere mens die de koran oprecht zou lezen zou weten dat Geduld en wachten de beste oplossing is. Want Allah(sbht) zegt niets voor niets:
Bij de Tijd. Iedereen is in Verlies. Behalve degene die Geloven en Goed werk doen en elkander aansporen tot de Waarheid en Geduld.
Op de dag des oordeels zullen zij zeggen: Ik vertelde geen leugens, ik zei dingen die later niet waar bleken te zijn. Doe geen moeite meer er zijn eerbied waardige engelen die alles noteren wat jij zegt en doet.
En Allah(sbht) kent het innerlijk van de mens. Niemand zal wat kunnen zeggen maar je Mond, handen en hart zullen worden ondervraagt voor het geen jij plachte te doen. En Ariel het kan mij niets schelen wat ze over mij schrijven, zolang het maar leugens zijn.

Als je de koran dan zou hebben gelezen betekent het vrede. Ik heb de koran gelezen en weet dat het van god afkomt en niet van de duivel.

Ben jij God of een engel omdat jij zo zeker weet dat de koran niet van de duivel afkomt ?

Ik ben een mens, een mens die weet dat God bestaat en door de tekenen van God weten wij dat er duivels zijn. Als er geen boek en geen profeet zou zijn gekomen. Dan zouden wij niet weten dat er een God of Duivel zou zijn. Ik bedank daarom Allah(sbht) de heer der werelden die de gelovigen heeft gered van deze vervloekte duivel.

Heb jij die engel met jouw eigen ogen gezien? Was jij er bij toen Mohammed de engel zag?

Wij geloven in God en in de koran. En als Allah(sbht) ons sommige dingen voordraagt zoals het geloven in het ongeziene. Dan zeggen wij: Wij geloven. Ook al zou de hele wereld het tegen over gestelde beweren. 1 van de eigenschapen van een gelovige is dat hij gelooft in het ongeziene. Allah(sbht) zegt daarom: Alif Laam Ieman. Dit is het boek waarin geen twijfel zit. Een leiding voor de gelovigen. Degene die geloven in het ONGEZIENE. En de reden eigenlijk waarom in dit vers begin van surat albakara de nadrukt wordt gelegd op het geloven in het ongeziene heeft alles te maken met de beperking van het verstand want jij kan me niet vertellen dat jouw verstand alles kan bevatten alles kan begrijpen zoals jouw gehoororgaan niet in staat is om alles tehoren en dus beperkt is. En zoals jouw gezichtvermogen niet alles kan aanschouwen of niet alles kan zien en dus beperkt is en zoals jouw kracht niet alles aankan en dus beperkt is, is ook jou verstand beperkt en kan ook jouw verstand niet alles begrijpen en bevaten, en daarom geloven wij in het ongeziene. En Allah(sbht) draagt ons op en zegt:
In naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Wanneer de zon wordt omhuld,
2. En wanneer de sterren dof worden,
3. En wanneer de bergen verdwijnen,
4. En wanneer de drachtige kamelen worden verlaten,
5. En wanneer de dieren worden bijeengegaard,
6. En wanneer de zeëen worden geledigd,
7. En wanneer de mensen worden verenigd,
8. En Wanneer er over het gedode kind (verantwoording) zal wordengevraagd
9. Voor welke misdaad het gedood werd,
10. En wanneer geschriften worden verspreid,
11. En wanneer de Hemel wordt opengelegd,
12. En wanneer de hel wordt ontstoken,
13. En wanneer het paradijs nabij wordt gebracht,
14. Dan zal ieder ziel weten wat zij heeft voorbereid.
15. En Ik roep tot getuige datgene wat terugkeert,
16. Zijn loop volgt en ondergaat,
17. En de nacht wanneer deze heengaat.
18. En de dageraad als deze aanbreekt.
19. Dat is voorzeker de boodschap van een edele boodschapper,
20. Vol van macht, bevestigd door de Heer van de Troon,
21. Die gehoorzaamd moet worden en vertrouwenswaardig is.
22. En uw metgezel is niet krankzinnig.
23. En hij zag hem (Gabriël) aan de heldere horizon.
24. En hij is geen vrek wat het onzienlijke aangaat.
25. En dit is niet het woord van Satan de vervloekte.
26. Waarheen richt gij u dan?
27. Dit is niets dan een vermaning voor de werelden.
28. Voor hem onder u die oprecht wil wandelen.
29. En gij zult niets willen behalve wat God wil, de Heer der Werelden.

Vrede,

Freya

Berichtdoor Freya » Di Mei 20, 2008 11:57 am

islaminside20 schreef:Ik zal jou nooit volgen, en niemand niet. Zoals moslims sommige wetscholen volgen en sommige leiders volgen. Als jij of iemand mij wat vertelt. Dan is het eerste wat ik doe,Grondig onderzoek voeren. Ik vertrouw niets en niemand behalve God.

Ik volg Ketters redeneringen wel en niet die van jou, Islaminside. Het is een bij elkaar geraapt zooitje van leugens en achterlijkheden, en dan nog zeg jij dat je grondig onderzoek verricht. Je kan beter gaan fietsen, want het slaat allemaal nergens op.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Mei 20, 2008 12:11 pm

Interessant hé, om in het hoofd van een salafist te kijken.
Het verstand is uitgeschakeld, en men staat volledig in mobot modus. Je kan het bijna niet meer menselijk noemen.
Goed voer voor psychologen

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Di Mei 20, 2008 2:05 pm

Ik heb meer dan genoeg ervaring in debatteren met bidmachines gehad op alt.atheism. Je kan beter debatteren met een varken dan deze allahisinznreet. Die hebben meer hersens en weten het beter te gebruiken.

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Di Mei 20, 2008 6:54 pm

Ik wil niet iedereen een antwoord geven dus hou ik het algemeen.
Ik respecteer alleen degene die mijn geloof respecteert. En wie dat niet kan, tegen diegene ben ik respectloos. En jullie mogen alles over mij zeggen wat jullie denken over mij kan me niet zoveel schelen zolang het toch maar leugens zijn. Ik ben hier om de islam te beschermen tegen leugens en bedrog en niet om in discussie te gaan met achterlijken.

En de satan zegt op de dag des oordeels: wanneer de beslissing gevallen is: "God heeft jullie een waarachtige toezegging gedaan. Ik heb jullie een toezegging gedaan, maar ik ben ze niet nagekomen. Ik had geen macht over jullie; ik riep jullie slechts op en jullie gaven aan mij gehoor. Verwijt mij dus niets maar verwijt het jullie zelf. Ik kan jullie geen hulp bieden en jullie kunnen mij geen hulp bieden. Ik hechtte er geen geloof aan toen jullie mij vroeger als metgezel van God vereerden. ... Koran 14:22

En voor de rest zeg ik alleen Mijn gebed en mijn godsdienstoefening, mijn leven en mijn sterven behoren God toe, de Heer van de wereldbewoners.

SDX

Berichtdoor SDX » Di Mei 20, 2008 7:19 pm

Ik heb écht met je te doen islaminside (oke, ga me nu nog maar eens een idioot noemen, maakt niet uit), maar jij begrijpt niet eens wat Freya bedoelt, zij zegt dat ze Ketter volgt maw. zij begrijpt wat Ketter zegt, maar van alles wat jij knipt en plakt snapt zij, en ik, en velen met mij, totaal niks.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]

migrantenjong
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Berichtdoor migrantenjong » Di Mei 20, 2008 8:30 pm

Ja, islaminside, ja.

Drink wat naftaline.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Wo Mei 21, 2008 3:28 am

Leuk dillema voor onze bidmachine:

Is allah overal?
Indien ja, schijt ik hem dagelijk uit op het gemak. Want als allah overal is, zit hij dus ook in mijn uitwerpselen.
Indien nee, dan is allah -dus- niet overal.

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Wo Mei 21, 2008 7:29 am

SDX schreef:Ik heb écht met je te doen islaminside (oke, ga me nu nog maar eens een idioot noemen, maakt niet uit), maar jij begrijpt niet eens wat Freya bedoelt, zij zegt dat ze Ketter volgt maw. zij begrijpt wat Ketter zegt, maar van alles wat jij knipt en plakt snapt zij, en ik, en velen met mij, totaal niks.

Ik begrijp zeer zeker wat Freya bedoelt, zij kan niets begrijpen.
Zij is namelijk onwetend. En het maakt me daarom niets uit wat zij volgt of wat anderen volgen. Volg des noods Bin Laden, Hitler of Busch.
En hoe ik mijn onderzoek verricht bepaal ik zelf, ik ben degene die er tenslotte in moet geloven of niet. Hoe jij of Freya of wie dan ook onderzoek verricht moet dat zelf maar uitzoeken. En ik had daarom ook gezegd: (As iemand wat tegen mij zegt dan ga ik eerst Grondig onderzoek verrichten). Zo dan plak en knip werk. Maar dit is mijn manier van onderzoek. En ik geloof daarom niets of niemand tot dat ik zelf erachter ben gekomen of het waar is of niet. En als je er niets van begrijpt dan heb je gewoon een te lage visie, daarom al die haat tegen de islam. :swordfight:

Vrede,

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Wo Mei 21, 2008 7:54 am

="H.Numan"Leuk dillema voor onze bidmachine:

Iedere gelovige hoort het gebed te verrichten. Dat is de tweede zuil in de islam. Dus alle moslims zijn bidmachines nog altijd beter dan leugenachitige idiooten machine's.

Is allah overal?

Jou interpertatie is verkeerd. Allah(sbht) kent het geziene en het ongeziene, en weet wat er in jou hart speelt. Verder heeft de almachtige elke mens die geboren wordt 2 engelen toegezegd. Die noteren alles wat jij zegt en doet. En wanneer een mens sterft word zijn boek gesloten en door god bewaardt.
Engelen komen niet in WC's en Douches. Omdat dat de plekken van de duivelen zijn. De duivelen verstoppen zich allemaal in plekken die onrein zijn. Maar als iemand iets verboden(haraam) in de WC's of elders op onreine plekken doet. HUMm' kom de WC maar uit, en de engelen noteren gelijk de boete. Allah(sbht) kent het zichtbare en onzichtbare en weet wat er in jou hart is. HIj heeft de mens geboden rein over aarde te lopen. Daarom moeten de moslims 5 keer per dag de Wassing(luwdo) doen voor het bidden gaan. En laat je maar 1 scheet dan kan je de wassing maar weer opnieuw doen want anders geld je gebed niet. Reinheid daar komen engelen bij en onreinheid daar zitten de duivelen.

Indien ja, schijt ik hem dagelijk uit op het gemak. Want als allah overal is, zit hij dus ook in mijn uitwerpselen.
Indien nee, dan is allah -dus- niet overal.

Hij Ziet alles, En weet alles. zijn kennis gaat te ver voor het menselijke verstand. 23:91-92 Allah heeft zich geen zoon genomen, noch is er enige God naast Hem, anders zou elke God hetgeen Hij schiep, voor zich houden, en sommigen hunner zouden zeker anderen hebben overwonnen. Verheven is Allah boven al hetgeen zij beweren.
Kenner van het ongeziene en het geziene. Hij is verheven boven hetgeen zij met Hem vereenzelvigen

migrantenjong

Berichtdoor migrantenjong » Wo Mei 21, 2008 10:37 am

Islaminside,

Waarom kan men met de Koran geen harttransplantatie uitvoeren?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.

Ketter

Berichtdoor Ketter » Wo Mei 21, 2008 11:22 am

islaminside20 schreef:Voordat ik begin met het weerlegen van deze mooie verlangens zal ik eerst duidelijk zeggen dat de Joodsgeleerde het Mis heeft. Aangezien de Thora duidelijk vertelt over de Satan dat hij bestaat.

Wat weet jij nu van Judaïsme?
Zoek 's in de Thora op: Satan. Zie hoe en waar dat deze wordt gebruikt.

islaminside20 schreef:Dus hij kan nooit het antwoord geven dat de duivel niet bestaat en dat jij moet bewijzen dat hij wel bestaat.

:D Heb jij misschien ooit al eens een Rabbijn naar z'n visie gevraagd?

islaminside20 schreef:Dit is niet alleen liegen maar ook bedriegen. Maar aangezien de bijbel en het oude testament verandert zijn zal ik er niet ver op ingaan.

Als God zijn oorspronkelijke geschriften niet kan beveiligen tegen wijziging, heb je geen enkele garantie dat de Koran ook niet gewijzigd is. Immers, de belofte in de Koran dat deze beschermd is, kan ook een wijziging zijn.

Islaminside, je trapt voortdurend in jouw eigen cirkelredeneringen

islaminside20 schreef:Wij Mosims, Joden en Christenen en de gelovigen weten dat hij bestaat. Dus worden wij niet verleidt.

Spreek NOOIT in naam van de Christenen en Joden, Islaminside. Want dan lieg je, kort en bondig.
Bewijs dat Christenen denken dat hij een beeldspraak is vind je in:
http://www.explorethebible.com/site/200 ... _bibl.html
En verder een Joodse visie op Satan:
http://www.geocities.com/~Alyza/Jewish/satan.html

islaminside20 schreef:grooste truc is het verleiding van de mens naar het vuur zonder dat de mens erachter komt.

En Allah zou die onzin zomaar toelaten? De grootste truuk van de duivel zou wel eens kunnen zijn: iedereen laten geloven dat-ie Allah is. :D

Over cirkelredeneringen:
islaminside20 schreef:Dit is niet van toepassing maar aangezien jij probeert te misleiden met je neppe opvattingen zullen de moslims daar niet intrappen.

Ik probeer niemand te misleiden, ik stel alleen maar lastige vragen.
Kijk, Islaminside. Je zegt zelf dat logica niet van toepassing is op de Koran. Alles wat tegen de logica ingaat is foutief en onwaar. Dus wat je hierboven zegt is dus dat de Koran onwaar is, niet?

islaminside20 schreef:De relatie tussen de mens en Satan, gaat terug naar het begin. De Koran vertelt hoe God op een gegeven moment alle Engelen (geschapen uit licht) en Jinns (geschapen uit rookloos vuur)

... uit de Koran. Dus eerst bewijzen dat de duivel niet tegen mij srpeekt. Geen cirkelredeneringen.

islaminside20 schreef:Bescherming tegen Satan, vindt men enkel bij God:

Als de Koran van de duivel komt dan zoek jij bescherming tegen Satan bij Satan zelf.

islaminside20 schreef:

Het punt is wij zullen niet liegen tegen jou om zo genaamd de islam te verkondigen.

Het punt is, Islaminside, ik lieg ook niet tegen jou. Ik weet ook dat jij niet liegt tegen mij. Dwz: ik weet dat jij tegen mij dingen zegt dat jij als waarheid beschouwt. Heb nu aub een even veel vertrouwen in mij, dank je.

Je probeert me hier de Koran op te solferen als de "absolute waarheid". Wel, op dit punt zeg ik je: een absolute waarheid eist een absoluut bewijs.

islaminside20 schreef: Ik heb het zo duidelijk goed genoeg uitgelegd en als jij denkt dat de koran van de duivel, dan denk je dat toch. De duivel is namelijk ook een verklaarde vijand van Allah(sbht) dus is het geen probleem.

Neen, ik denk niet dat de Koran van de duivel komt. Ik heb het je bewezen. Maar jij aanvaardt het bewijs niet, dus jij moet met een ander komen.

islaminside20 schreef:

Nee' indien je in twijfel bent in het geen wat God heeft nedergezonden kom met hoofdstuk gelijk aan de koran en roep je helpers buiten God als je waarachtig bent.

Als de Koran toch geschreven is door de duivel, dan kan ik geen hoofdstuk gelijk aan dat van de Koran maken. Ik heb niet de pretentie om een onsterfelijk kwaadaardig wezen te gaan naar de kroon steken met proza.

Bovendien zou dat toch niets bewijzen. Bewijs is objectief, niet een subjectieve beoordeling of een stuk proza "gelijk is" aan de proza uit de Koran of niet.

Trouwens, ik ben van oordeel dat ik betere verzen ken dan die van de Koran. Vooral qua inhoud.

islaminside20 schreef:

Allah(sbht) zegt:

2:62. Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.

En degene die de weg van de duivelen volgen zegt Allah(sbht) het volgende over:

Heb jij niet gezien naar hen aan wie een aandeel aan het boek gegeven is, dat zij geloven in afgoden en duivelen en over hen die ongelovig zijn zeggen: "Dezen volgen een betere weg dan zij die geloven". Zij zijn het die God vervloekt heeft en als God iemand vervloekt, dan zul je voor hem geen helper meer vinden. Koran, 4:51-52

Hiermee is jou vraag weerlegd.

Juist niet, in je tweede vers worden de Christenen en Joden juist beschuldigd van het volgen van afgoden en duivelen.

Je kunt er zelf niet aan doen, Islaminside, maar bijna alle Moslims noemen alle niet-Moslims "ongelovigen". Ik heb jou nooit een Christen een "gelovige" horen noemen. Nu volgen ongelovigen de duivel volgens jouw woorden.

Moslims behandelen ongelovigen met ongelooflijke minachting. Dat wordt eengevoeld en het gevolg is dat de Islam dank zij de Moslims een bijzonder slechte naam heeft. Ik zou zeggen, eigen schuld dikke bult.

Ik weet wat ik zeg, Islaminside. Ik gebruik jouw eigen argumenten.

islaminside20 schreef:

Ik zal jou nooit volgen, en niemand niet.

Ik vraag je niet om mij te "volgen". Ik ben geen profeet. Ik ben zelfs niet geïnteresseerd in morele leiding.
Ik vraag je gewoon om niet zo uit de hoogte te doen. Je preekt hier alsof je niets te leren hebt van Christenen, Joden en atheïsten. Er is in deze wereld terechte kritiek op de de Islamietische gemeenschap. Een van die kritiek is een arrogante houdige van morele superioriteit die ook jij hier probeert op te dringen.
Je spreekt hierboven over de mening van Christenen en Joden alsof je ooit, ooit de Tora of de Bijbel gelezen. Wel, ik heb ze allemaal gelezen: OT, NT, Koran en andere geschriften. Ik weet dat er substantiele verschillen zijn in visie op vanalles en nog wat.

islaminside20 schreef:Zoals moslims sommige wetscholen volgen en sommige leiders volgen. Als jij of iemand mij wat vertelt. Dan is het eerste wat ik doe,Grondig onderzoek voeren. Ik vertrouw niets en niemand behalve God.

Ik vertrouw op je menselijkheid, Islaminside. Ik weet dat je een goed mens bent. Anders zou ik zelfs de dialoog niet proberen aan te gaan.

islaminside20 schreef:

Dit is wat je denkt. En soms denk ik ook zo. En ik denk dat er een heleboel mensen die zo denken. Maar aangezien ik de koran heb gelezen weet ik dat de hel bestaat.

Begrijp je ten minste waarom mensen als ik dan ook niet in de hel kunnen geloven?

islaminside20 schreef:Ik dacht toen na en kwam op de conclusie waarom leven mensen zo kort. Als god bestaat en hij heeft geen hel en geen paradijs gemaakt, waarom leven wij dan zo kort. Waarom leven wij dan niet eeuwig.

Omdat complexe organismen gevoelig zijn aan slijtage. En bovendien is reproductie een goede garantie voor het voortbestaan van de soort.

islaminside20 schreef:Toen las ik de vers: God heeft het leven en de dood ingestelt om te beproeven van wie jullie zich het best gedraagt.

( vers Mulk)-3.
Toen wist ik dat het leven een soort examen is. En op de dag des oordeels zullen we de uitslag krijgen. Wie iets goeds doet ook al is het een atoom zal daar vol voor beloond worden. En iemand die iets slecht doet ook als is het een atoom zal daar voor worden bestraft.

Basisbeginsel niet alleen van Islam, maar van alle soorten geloof. Echter, sommige religies spreken niet van een straf, enkel van een beloning. Als je eeuwig wil leven, moet je op één of andere manier je profeet gehoorzamen.

Nu zijn de latere Christenen, de Katholieken vooral, nogal gebrand op de hel. Moslims ook. Wel, de hel is van oorsprong niet joods.
http://www.thidee.nl/hel.htm

Huidige Christenen zien in dat het niet het eeuwige leven krijgen goed genoeg is. Maw: je wordt beoordeeld door God, niet goed genoeg bevonden, en je ziel "sterft". Een dood op z'n atheïstisch dus.

Het bestaan van de hel, eigenlijk, zou willen zeggen dat God een soort van sadist is. Een wreedaard die zwaardere straffen geeft dan de "zonde". En als die "zonde" dan nog 's gewoon is: "niet geloven", dan kun je je toch afvragen of je geloof wel realistisch is.

islaminside20 schreef:Een moslim is iemand die gelooft in de boeken van God de koran, Thora, Bijbel en Zabor.

Neen, dat doe je niet. Je gelooft in je eigen versie van de Torah en Bijbel. Eentje die verloren gegaan is. Wat is dat nou... een God die z'n schriften doet verloren gaan, die is toch [i]nooit[/b] betrouwbaar?

Ik blijf erbij: je haalt dat allemaal uit de Koran, maar bewijs nu eens dat dat juist is. Dat bewijs komt uiteraard van buiten de geschriften. Anders is het een cirkelredenering.

groetjes,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Freya

Berichtdoor Freya » Wo Mei 21, 2008 11:57 am

SDX schreef:Ik heb écht met je te doen islaminside (oke, ga me nu nog maar eens een idioot noemen, maakt niet uit), maar jij begrijpt niet eens wat Freya bedoelt, zij zegt dat ze Ketter volgt maw. zij begrijpt wat Ketter zegt, maar van alles wat jij knipt en plakt snapt zij, en ik, en velen met mij, totaal niks.

islaminside20 schreef:Ik begrijp zeer zeker wat Freya bedoelt, zij kan niets begrijpen. Zij is namelijk onwetend.

SDX begrijpt het tenminste, jij Islaminside, begrijpt helemaal niets. Jij hebt het verstand van een amoebe. Jij bent een echt intriest geval. Dat jij zegt dat ik onwetend ben, daar lach ik om, omdat ik weet van wie het afkomstig is. Het enige wat ik nog aan je kan bewonderen, is je vasthoudendheid, maar voor de rest ben je te dom om nog voor de duivel te dansen.

migrantenjong

Berichtdoor migrantenjong » Wo Mei 21, 2008 12:19 pm

Islaminside,

Wil jij kinderen? Men zou jouw soort godverdomme dwangmatig moeten steriliseren. Dat jullie kinderen krijgen is een misdaad tegen de mensheid.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Mei 21, 2008 1:14 pm

Kuch......islaminside. Even tussendoor... Dan weet je dat ook maar weer.

Olieprijs breekt door grens van 130 dollar
woensdag 21 mei 2008 12:45

(Novum/Betten) - Op de termijnmarkt in New York is de prijs voor een vat ruwe olie voor het eerst door de grens van USD 130 per vat gebroken. De oliefuture voor levering van ruwe olie in juni noteert woensdagmiddag op de New York Mercantile Exchange USD 1,18 hoger op USD 130,16 per vat, na eerder een nieuw recordniveau te hebben bereikt op USD 130,30.

De olieprijs sloot dinsdag tijdens de reguliere handel al op recordhoogte van USD 129,07, een stijging van USD 2,02. De stijging is het gevolg van de aanhoudende zorgen over het aanbod van olie in een periode waarin de wereldconsumptie blijft toenemen.

De olieprijs loopt deze week weer op nadat de Organisatie van Olie Exporterende Landen (OPEC) zei dat er geen beslissingen worden genomen over de hoeveelheid olie die wordt opgepompt tot de volgende bijeenkomst van de organisatie in september.

Naast zorgen over het beschikbare aanbod stijgt de prijs van olie en andere grondstoffen omdat beleggers zich willen beschermen tegen de oplopende inflatie.

In de komende weken wordt rekening gehouden met een toename van de vraag uit China naar olieproducten als gevolg van de grootschalige werkzaamheden die voortvloeien uit de aardbeving die een gebied in het zuidwesten van de provincie Sichuan verwoestte.

http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_2 ... index.html

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Wo Mei 21, 2008 8:13 pm

Wat weet jij nu van Judaïsme?
Zoek 's in de Thora op: Satan. Zie hoe en waar dat deze wordt gebruikt.

Als ik eerlijk ben: Ik heb nog nooit een Jood horen praten over het Jodendom. Punt twee ik heb stukken van het oude testament gelezen.
Punt 3 ik ga vertellen wat het Jodendom zegt over het bestaan van satan. In de Thora en rabbijnse literatuur staan meerdere teksten over de satan, die steeds verschillende karakteristieken en handelingen wordt toegeschreven. Een voorbeeld uit Genisusis. Want we weten dat de Thora uit 5 boeken bestaat van Mozes(vzmh). Midrash Tanchuma:
Wanneer Noach begon te planten kwam Satan en stond voor hem en zei: "Wat ben je aan het planten?" Hij zei: "Een wijngaard." Satan zei tegen hem: "Wat voor soort?" Hij zei: "Zijn vruchten zijn zoet, of vochtig of droog, en men maakt wijn van ze dat vreugde brengt in het hart." Satan zei tegen Noach: "Wens je dat we het samen beplanten, jij en ik?" Noach zei: "Ja." Wat deed Satan? Hij bracht een lam en slachtte het over de wijngaard; toen bracht hij een leeuw en slachtte het erover; toen bracht hij een aap en slachtte het erover; toen bracht hij een zwijn en slachtte het erover; en hij bewaterde de wijngaard met hun bloed. Dus hij zinspeelde op Noach: wanneer een persoon één kop drinkt, is hij als een lam, bescheiden en zachtmoedig. Wanneer hij twee koppen drinkt, wordt hij zo machtig als een leeuw en begint met trots te spreken, zeggende: Wie vergelijkt zich met mij! Spoedig als hij drie of vier koppen drinkt wordt hij een aap, niet wetend wat hij doet. Wanneer hij dronken wordt, wordt hij een varken smerig door modder.
9-20 tot 23.

Hoe kan de satan niet volgens de Joden bestaan terwijl duidelijk in de boeken over satan gepraat wordt. Dit is niet alleen liegen maar ook bedriegen. En de grap die ze vertellen om naar tuurlijk de mensen te misleiden is: Joden geloven in de Satan, niet in de duivel. Net of je zegt: Salaam(vrede) betekent oorlog. Satan, arabisch voor Sataan.
Duivel, demon, Hebreeuws en Grieks, Arabisch allen hetzelfde. Er is geen verschil tussen Satan en de duivel. Ze zijn allebei vervloekt. want wat ik lees moet de satan toestemming van god krijgen om de mensen te misleiden. Iemand die klaagt. Het is niet de satan die de mens misleidt. Maar juist de Mens die gehoor geeft aan de satan. Keuzes die de mensen maken. Onze leven bestaat uit keuzes. Eva en Adam die een verkeerde keuze maken door een appel te plukken en te eten. En verbannen worden uit het paradijs. Maar daarna berouwvol terugkeerden naar God.

:D Heb jij misschien ooit al eens een Rabbijn naar z'n visie gevraagd?

Nee'' maar wel de Oude Testament.

Als God zijn oorspronkelijke geschriften niet kan beveiligen tegen wijziging, heb je geen enkele garantie dat de Koran ook niet gewijzigd is. Immers, de belofte in de Koran dat deze beschermd is, kan ook een wijziging zijn.

De bijbel is verandert door de schriftgeleerden en de Farizeeen. Jezus(vzmh) geeft dat zelf te kennen. Maar natuurlijk als we de logica pakken. Geloven de Joden, de Christenen en de Moslims in Hetzelfde. De Jodendom en de islam zijn het dichst bijelkaar betreft religie.
De bijbel is totaal verandert en hebben van een profeet een God of zoon gemaakt. Elke profeet die gestuurt is, werd tegen gewerkt door zijn volk. Elke volk heeft de boodschap van de profeet(vzmh) verwaarloosd. Zelfs het volk van Mohammed(vzmh). Maar Allah(sbht) daagt iedereen uit. Kom met 1 hoofdstuk gelijk aan de koran en roep jou helpers buitgen God als jij waarachtig bent.

Lees deze vers uit de koran: hier worden alle verhalen vertelt van alle profeten die gezonden zijn.: http://digiboek.50megs.com/koran/koran002.html

Spreek NOOIT in naam van de Christenen en Joden, Islaminside. Want dan lieg je, kort en bondig.
Bewijs dat Christenen denken dat hij een beeldspraak is vind je in:
http://www.explorethebible.com/site/200 ... _bibl.html En verder een Joodse visie op Satan:
http://www.geocities.com/~Alyza/Jewish/satan.html

Ik spreek volgens de Joodse en Christelijke standpunt volgens de Koran. Want daar wordt ook over de Joden en Christenen vertelt.

En Allah zou die onzin zomaar toelaten? De grootste truuk van de duivel zou wel eens kunnen zijn: iedereen laten geloven dat-ie Allah is. :D

Nee'' hij laat dit niet toe omdat Allah(sbbht) zegt:67: 1. Gezegend is Hij in Wiens hand het Koninkrijk is en Die macht heeft over alle dingen.
Die de dood en het leven heeft ingesteld, opdat Hij u moge beproeven wie onder u zich het beste gedraagt; en Hij is de Almachtige, de Vergevensgezinde.

Allah(shbt) zegt in de koran hij heeft de mens geschapen om hem te beproeven. Hij heeft ons een keus opgelegd. En op die keus gelden regels. En wie de regels van God nakomt zal beloond worden en wie ze verbreekt zal slecht eindigen.

Ik probeer niemand te misleiden, ik stel alleen maar lastige vragen. Kijk, Islaminside. Je zegt zelf dat logica niet van toepassing is op de Koran. Alles wat tegen de logica ingaat is foutief en onwaar. Dus wat je hierboven zegt is dus dat de Koran onwaar is, niet?

Dit is geen logica maar ontkennen van de Satan. Elke persoon die de Thora leest weet dat de Satan bestaat. Wat ik heb uitgelegd is voldoende om aan te nemen dat de boeken van God de waarheid zijn. En ongeloof de weg is van Satan. Omdat de grooste truc van duivel is niet dat hij huichelt maar iedereen laat denken dat hij niet bestaat. Wij gelovigen volgen de boeken van God en weten dat hij bestaat. Want zonder deze boeken zouden we niet weten dat de satan bestaat aangezien deze boeken ons hierin onderwijzen. Maar de ongelovigen weten niet dat God bestaat en vervallen zo in ongeloof en de weg van de satan. Daarom is de meerderheid ongelovig zoals Allah(sbht) in de koran vermeldt.

... uit de Koran. Dus eerst bewijzen dat de duivel niet tegen mij srpeekt. Geen cirkelredeneringen.

Dat is al bewezen,deze vraag is ongeldig.

Als de Koran van de duivel komt dan zoek jij bescherming tegen Satan bij Satan zelf.

Is niet van de duivel want Busch praat ook niet voor Bin laden. Het is God die ons opdraagt om God alleen te dienen en de duivel te vervloeken. Geen enkele idioot gaat zichzelf vervloeken in hel.

Neen, ik denk niet dat de Koran van de duivel komt. Ik heb het je bewezen. Maar jij aanvaardt het bewijs niet, dus jij moet met een ander komen
.

Ik aanvaardt het bewijs niet. Ik ga niet liegen om bewijs te aanvaarden. De koran spreekt over het bestaan van God. Dus ik ga niet tegen de mensen zeggen hij bestaat niet. Ik heb duidelijk vertelt wat de duivel doet en dat is laten denken dat hij niet bestaat en zo de mensen meesleept in ongeloof.

Als de Koran toch geschreven is door de duivel, dan kan ik geen hoofdstuk gelijk aan dat van de Koran maken. Ik heb niet de pretentie om een onsterfelijk kwaadaardig wezen te gaan naar de kroon steken met proza.

Als je het slechte niet kan overwinnen dan betekent het dat het slechte gaat winnen. Maar wij moslims overwinnen het slechte door het beste.
Wij verkondigen de islam en we hebben het dagelijks te verduuren met het kwaad wat ons teistert. En Allah(sbht) zegt: Indien je in twijfelt verkeerdt.Kom met 1 hoofdstuk gelijk aan de koran en roep jou helpers buiten GOD als je waarachtig bent.
Ik zie geen duivel staat niets. De koran roept juist op om tegen de duivel te vechten,tegen het kwaad en het slechte. Allah(sbht) zegt:

En Allah roept naar het tehuis van Vrede en leidt wie Hij wil naar het rechte pad (Koran, 10: 25

En vertelt verhalen over Mozes, jezus en alle profeten. En satan die haat het woord van God. want de satan veroorzaakt listen en bedrog.
Iedereen die de koran leest weet dat de koran niets anders is dan de waarheid. Iemand die niet weet wat de eigenschappen van Satan zijn en de eigenschappen van God is, Kan niet oordelen hierover.
Want ik kan ook zeggen jij ketter bent de duivel. Of Busch is de duivel. Of Hilter is de Duivel, Of Pinokkio is de duivel. Dit noem je oordelen aan de hand van onwetenheid en dat betekent ter gelijk dat je leugens praat.

ik vindt ik wel eventjes Genoeg,

Vrede,

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Wo Mei 21, 2008 8:29 pm

Kuch......islaminside. Even tussendoor... Dan weet je dat ook maar weer.

Ja'' ik hoorde het ook. benzine 2 EURO PER LITER :( .
Weeho binnenkort moet je miljonair zijn om auto te kunnen rijden.

Terug naar “Islam in het nieuws”