Radicale imam richt zich ook op jonge kinderen

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Wo Mei 21, 2008 8:40 pm

migrantenjong schreef:Islaminside,

Wil jij kinderen? Men zou jouw soort godverdomme dwangmatig moeten steriliseren. Dat jullie kinderen krijgen is een misdaad tegen de mensheid.

Ja' kinderen dat mag. En God heeft er niets mee te maken. Alle lof behoort Allah(sbht)toe . Verdomd of verdoemt dat ben je zelf.
Ik hoop dat ik als moslims sterf dan ben ik blij genoeg, en ik hoop dat Allah(sbht) mij en de mensen leidt dan ben ik blij genoeg.
En de ongelovigen wensen, dat gij onachtzaam wordt op uw wapenen en uw bagage, zodat zij u plotseling overvallen. En als gij uw wapenen opzij legt indien de regen u stoort, of indien gij ziek zijt, zal dat voor u geen zonde zijn. Maar gij dient uw afweermiddelen steeds mede te nemen. Voorzeker, Allah heeft voor de ongelovigen een vernederende straf bereid. En om mij te vernederen vind ik niet erg hoor. Zoals de profeet(vzmh) en de moslim vernedert worden. ik zal daarom niemand vervloeken of iemand iets toewensen. Ik zeg wat de profeet(vzmh) gezegd heeft. De profeet(zegt) ik hoop dat er uit hun ledenen mensen voort komen die tot het goede aanporen en het kwade verbieden en mensen uit bezorgheid roepen om te vechten tegen innovatie, dwaling verleiding en leugens.

De islam is de waarheid. En wat jullie ook zeggen of doen het zal ons niet weerhouden om op te komen voor onze geloof. Zoals deze geleerde zegt: http://nl.youtube.com/watch?v=2fkAAMQAD ... re=related

Ze zouden de haters en de afgunstige en de leugenaars moeten verbannen en niet iemand die zich onderwerpt aan Allah.
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI

migrantenjong
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Berichtdoor migrantenjong » Wo Mei 21, 2008 9:53 pm

Als ik jou bezig hoor kijk ik uit naar die straf.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.

Ketter

Berichtdoor Ketter » Wo Mei 21, 2008 10:41 pm

islaminside20 schreef:
Wat weet jij nu van Judaïsme?
Zoek 's in de Thora op: Satan. Zie hoe en waar dat deze wordt gebruikt.

Als ik eerlijk ben: Ik heb nog nooit een Jood horen praten over het Jodendom. Punt twee ik heb stukken van het oude testament gelezen.
Punt 3 ik ga vertellen wat het Jodendom zegt over het bestaan van satan. In de Thora en rabbijnse literatuur staan meerdere teksten over de satan, die steeds verschillende karakteristieken en handelingen wordt toegeschreven. Een voorbeeld uit Genisusis. Want we weten dat de Thora uit 5 boeken bestaat van Mozes(vzmh). Midrash Tanchuma:
Wanneer Noach begon te planten kwam Satan en stond voor hem en zei: "Wat ben je aan het planten?" Hij zei: "Een wijngaard." Satan zei tegen hem: "Wat voor soort?" Hij zei: "Zijn vruchten zijn zoet, of vochtig of droog, en men maakt wijn van ze dat vreugde brengt in het hart." Satan zei tegen Noach: "Wens je dat we het samen beplanten, jij en ik?" Noach zei: "Ja." Wat deed Satan? Hij bracht een lam en slachtte het over de wijngaard; toen bracht hij een leeuw en slachtte het erover; toen bracht hij een aap en slachtte het erover; toen bracht hij een zwijn en slachtte het erover; en hij bewaterde de wijngaard met hun bloed. Dus hij zinspeelde op Noach: wanneer een persoon één kop drinkt, is hij als een lam, bescheiden en zachtmoedig. Wanneer hij twee koppen drinkt, wordt hij zo machtig als een leeuw en begint met trots te spreken, zeggende: Wie vergelijkt zich met mij! Spoedig als hij drie of vier koppen drinkt wordt hij een aap, niet wetend wat hij doet. Wanneer hij dronken wordt, wordt hij een varken smerig door modder.
9-20 tot 23.

Mooi he, hier waarschuwt "Satan" voor misbruik van wijn. Merk op hoe Noah, een profeet volgens jullie, wijn verbouwt. Wijn is dus toegestaan, kosher voor joden. En wat kosher is voor joden is halal voor de Islam, volgens de Koran, niet? :)

Satan, Islaminside, is "tegenstander", "beproever" en wordt door God gestuurd naar Noah om hem te beproeven, en meteen om te onderwijzen. Zo zien Joden het. Daarom is "Satan" ook altijd iemand anders, het is een zendeling van God, een titel. Zoals ik dus al eerder zei. Geen duivel zoals jij beweert.

Ik citeer volledig waar jij ook een stukje uit citeerde:
Het concept van het kwaad in het jodendom verschilt radicaal van dat in andere geloofssystemen. Er bestaat in de joodse wereldvisie niet een persoon in welke vorm dan ook met de naam 'satan', zoals in het christendom het geval is. In de Tenach en de rabbijnse literatuur staan wel meerdere referenties aan 'de satan,' maar dit is geen persoon, en aan de satan worden steeds verschillende karakteristieken en handelingen toegeschreven.

Dus Satan als persoon, als duivel,[/b] bestaat niet.

islaminside20 schreef:Hoe kan de satan niet volgens de Joden bestaan terwijl duidelijk in de boeken over satan gepraat wordt.

Omdat Satan een "tegenstander" betekent, beproever. Hij is dikwijls een engel door God gestuurd.... geen duivel.

islaminside20 schreef:Dit is niet alleen liegen maar ook bedriegen. En de grap die ze vertellen om naar tuurlijk de mensen te misleiden is: Joden geloven in de Satan, niet in de duivel. Net of je zegt: Salaam(vrede) betekent oorlog. Satan, arabisch voor Sataan.

Satan is "tegenstander", een beproever van God in het Jodendom.

islaminside20 schreef:want wat ik lees moet de satan toestemming van god krijgen om de mensen te misleiden.

In het Jodendom, ja. De beproever, de tegenstander, de aanklager "Satan", staat in dienst van God. Zoniet in het Jodendom en het middeleeuwse Christendom.

islaminside20 schreef:
:D Heb jij misschien ooit al eens een Rabbijn naar z'n visie gevraagd?

Nee'' maar wel de Oude Testament.

Je kunt het oude testament niet om een visie vragen, Islaminside. Het is een bundel verhalen.

islaminside20 schreef:De bijbel is verandert door de schriftgeleerden en de Farizeeen.

Een God die z'n geschriften laat wijzigen? Jezus die zoiets toegeeft. Dat geloof je toch zelf niet. Als God de Koran beschermd, en God is een oneindig wezen, zal hij al z'n geschriften beschermen.

God is toch niet wispelturig, kent toch geen grillen? Hij is toch wat we noemen... consequent???

islaminside20 schreef:Maar Allah(sbht) daagt iedereen uit. Kom met 1 hoofdstuk gelijk aan de koran en roep jou helpers buitgen God als jij waarachtig bent.

Allah van de Koran, Islaminisde, is JHVH van de Torah niet. Dat staat als een paal boven water.

islaminside20 schreef:Ik spreek volgens de Joodse en Christelijke standpunt volgens de Koran. Want daar wordt ook over de Joden en Christenen vertelt.

Je spreekt dus over imaginaire Joden en Christenen.

islaminside20 schreef:
Ik probeer niemand te misleiden, ik stel alleen maar lastige vragen. Kijk, Islaminside. Je zegt zelf dat logica niet van toepassing is op de Koran. Alles wat tegen de logica ingaat is foutief en onwaar. Dus wat je hierboven zegt is dus dat de Koran onwaar is, niet?

Dit is geen logica maar ontkennen van de Satan. Elke persoon die de Thora leest weet dat de Satan bestaat.

Ik herhaal, bron:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Satan
[i]Het concept van het kwaad in het jodendom verschilt radicaal van dat in andere geloofssystemen. Er bestaat in de joodse wereldvisie niet een persoon in welke vorm dan ook met de naam 'satan', zoals in het christendom het geval is. In de Tenach en de rabbijnse literatuur staan wel meerdere referenties aan 'de satan,' maar dit is geen persoon, en aan de satan worden steeds verschillende karakteristieken en handelingen toegeschreven.

De satan is een titel. Geen persoon.

islaminside20 schreef:Wat ik heb uitgelegd is voldoende om aan te nemen dat de boeken van God de waarheid zijn.

Fout, als je aanneemt dat de Satan WEL bestaat, dan moet je bewijzen dat de Koran niet een misleiding is van de Satan. Weet je, een goeie leugenaar vertelt half de waarheid. Waarom bid jij niet naar Jeruzalem, maar naar Mekka? Waarom staat in de Koran niet de naam van God? Terwijl de Torah er vol van staat.

Waarom is er zoveel haat tussen Arabieren en Joden, de "gekozen volkeren" van God?

Waarom zou de duivel niet ZEGGEN strijd tegen het kwade... als hij het goede en het kwade kan door mekaar halen. Waarom zou hij niet ZEGGEN strijd tegen de duivel, als hij iemand anders dan zichzelf kan aanwijzen als "Satan"???

islaminside20 schreef:
... uit de Koran. Dus eerst bewijzen dat de duivel niet tegen mij srpeekt. Geen cirkelredeneringen.

Dat is al bewezen,deze vraag is ongeldig.

Ik zie geen bewijs, enkel de ongefundeerde stelling dat Satan bepaalde dingen niet zou zeggen. Waarom niet? Goeie leugenaars vertellen halve waarheden, geen volledige leugens.

islaminside20 schreef:
Als de Koran van de duivel komt dan zoek jij bescherming tegen Satan bij Satan zelf.

Is niet van de duivel want Busch praat ook niet voor Bin laden. Het is God die ons opdraagt om God alleen te dienen en de duivel te vervloeken. Geen enkele idioot gaat zichzelf vervloeken in hel.

Waarom niet? Het is toch al te laat!! Als geen enkele idioot zich laat vervloeken in de hel, waarom gaat Satan dan mensen in de hel lokken, zodat hij zelf ook in de hel moet? Waarom toont-ie dan geen berouw?

Satan is volgens jou WEL zo idioot om met open ogen de hel in te gaan. De joden zijn consistent daarin: Satan is een titel voor een engel die door God wordt gestuurd. Het hoeft niet altijd dezelfde te zijn. Die engel doet de wil van God. Jouw Satan niet en gaat met ogen op de hel in.

Waarom dan geen boek publiceren die de geloofsgemeenschappen met elkaar laat vechten? Zoals een bijbel of een Koran? Waarom is dat niet een uitgekookt plan van een grove leugenaar die de woorden van God neemt om ze subtiel te verdraaien en arme sukkelaars - Moslims genoemd - op te zetten tegen andere arme sukkelaars - Joden en Christenen genoemd...

Waarom zou God toelaten dat z'n grote religies onder mekaar vechten, elkaar uitmoorden en zich zo onsterfelijk belachelijk maken dat redelijke mensen - als ik - die religies verwerpen als te gewelddadig en te hypocriet om van God te kunnen zijn?

Waarom?

islaminside20 schreef:
Neen, ik denk niet dat de Koran van de duivel komt. Ik heb het je bewezen. Maar jij aanvaardt het bewijs niet, dus jij moet met een ander komen
.

Ik aanvaardt het bewijs niet. Ik ga niet liegen om bewijs te aanvaarden. De koran spreekt over het bestaan van God. Dus ik ga niet tegen de mensen zeggen hij bestaat niet. Ik heb duidelijk vertelt wat de duivel doet en dat is laten denken dat hij niet bestaat en zo de mensen meesleept in ongeloof.

Ik vraag je niet om te liegen, ik vraag om overtuigend bewijs.

islaminside20 schreef:
Als de Koran toch geschreven is door de duivel, dan kan ik geen hoofdstuk gelijk aan dat van de Koran maken. Ik heb niet de pretentie om een onsterfelijk kwaadaardig wezen te gaan naar de kroon steken met proza.

Als je het slechte niet kan overwinnen dan betekent het dat het slechte gaat winnen. Maar wij moslims overwinnen het slechte door het beste.
Wij verkondigen de islam en we hebben het dagelijks te verduuren met het kwaad wat ons teistert. En Allah(sbht) zegt: Indien je in twijfelt verkeerdt.Kom met 1 hoofdstuk gelijk aan de koran en roep jou helpers buiten GOD als je waarachtig bent.
Ik zie geen duivel staat niets.

Als de Koran toch geschreven is door de duivel, dan is dat meer dan logisch. Je mag God niet aanroepen om iets beter te maken, want dat zou gewoonweg nog lukken ook. Als je de duivel aanroept, die zou zeker en vast toch niet helpen om iets beter te maken. Want die wil de illusie ophouden dat "Allah" niet de duivel is.

islaminside20 schreef:De koran roept juist op om tegen de duivel te vechten,tegen het kwaad en het slechte. Allah(sbht) zegt:

En Allah roept naar het tehuis van Vrede en leidt wie Hij wil naar het rechte pad (Koran, 10: 25

Hitler had het ook over vrede. Oproepen om tegen de duivel te vechten, als je gelooft dat alle ongelovigen duivels zijn, is oproepen om de wereld in oorlog te storten.

Bewijs me nu 's dat het niet zo is, want ik zie vele, vele Moslims heel veel, enorm veel, haat tegen Joden koesteren.

islaminside20 schreef:En vertelt verhalen over Mozes, jezus en alle profeten. En satan die haat het woord van God. want de satan veroorzaakt listen en bedrog.

Juist, die probeert je subtiel wijs te maken dat Jezus niet de zoon van God is of zo. Of dat Christenen meergodenaanbidders zijn.
Listen en bedrog. Waarheid en mooie woorden mengen met subtiele leugens over eerlijke mensen.

Ik vraag niet naar woorden, ik vraag naar bewijs. Bewijs zijn geen citaten, Islaminside, het zijn feiten. Concrete feiten. Je snapt, als eender wat iemand de "hel" aandoet, dat die maar beter afkomt met concrete feiten en bewijzen...

En ik vrees dat er veel mensen zijn die zichzelf Moslim noemen die elke dag hard bezig zijn om jouw bewijzen weg te nemen. Had je nu nog kunnen zeggen... er is nooit een oorlog gevoerd in naam van Islam... nooit een leugen verteld in naam van Islam... nooit een kind gestorven in naam van Islam...

islaminside20 schreef:ik vindt ik wel eventjes Genoeg,

Vrede,

Islaminside. Ik besef dat ik je tot het uiterste drijf. Ik hoop dat je kunt appreciëren dat ik duidelijk blijf stellen dat ik niet de Koran als het werk van de duivel ziet. Ik weet dat je het minder leuk vind, maar ik vertel de waarheid als ik zeg: ik weet zeker, zonder twijfel, dat Mohammed de bron van de Koran is. Al wat ik vraag is dat je inziet waarom ik zo denk. Je hoeft niet eens akkoord te gaan met mij.

Vrede, Islaminside,
en bewondering voor je doorzettingsvermogen,
groetjes,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

SDX

Berichtdoor SDX » Do Mei 22, 2008 12:05 am

[/quote]Ze zouden de haters en de afgunstige en de leugenaars moeten verbannen en niet iemand die zich onderwerpt aan Allah.[quote]

Verbannen?¿? Deporteren misschien?¿? :shock:
...waar heb ik dat nog gehoord?¿?
HEIL islaminside !¡!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Vr Mei 23, 2008 10:58 pm

Mooi he, hier waarschuwt "Satan" voor misbruik van wijn. Merk op hoe Noah, een profeet volgens jullie, wijn verbouwt. Wijn is dus toegestaan, kosher voor joden. En wat kosher is voor joden is halal voor de Islam, volgens de Koran, niet? :)

Tja'' wat noem je mooi. Alcohol is verboden in zowel het Jodendom als de Islam. Maar wij weten dat zowel het oude als het nieuwe testament verandert is. Zoals de islam alles verboden heeft wat tot het Haraam leidt, heeft het ook verboden dat men zijn toevlucht neem in de formele wetgeving om wat Haram is te kunnen doen, door middel van kromme redeneringen en door Satan geïnspireerde excuses.

De Profeet Mohammed (vzmh) zei: "Handel niet als de Joden die Allah's verboden door ondeugdelijke excuses, formeel wettig gemaakt hebben.

Satan, Islaminside, is "tegenstander", "beproever" en wordt door God gestuurd naar Noah om hem te beproeven, en meteen om te onderwijzen. Zo zien Joden het. Daarom is "Satan" ook altijd iemand anders, het is een zendeling van God, een titel. Zoals ik dus al eerder zei. Geen duivel zoals jij beweert.

Het hele leven is een beproeving. De satan beproefd de mens niet, dat doet God de heer der werelden. Satan veroorzaakt alleen maar ellende, haat, afgunst, oorlog, het slechte in de mens. Satan is vervloekt, zoals hij niet God wilde gehoorzamen om eerbiedig te buigen tegenover Adam. Satan is een vervloekte Duivel en hij heeft een nageslacht.
God zij ga heen tegen de satan, wie jou zullen volgen zullen in het vuur belanden. God gaf de satan Vrijheid. En zij tegen Adam en de rechtschapen wie in God en de laaste dag gelooft zijn eindbestemming is het paradijs, (geen vrijheid maar onderwerping) aan de wil van God.

Ik citeer volledig waar jij ook een stukje uit citeerde:
Het concept van het kwaad in het jodendom verschilt radicaal van dat in andere geloofssystemen. Er bestaat in de joodse wereldvisie niet een persoon in welke vorm dan ook met de naam 'satan', zoals in het christendom het geval is. In de Tenach en de rabbijnse literatuur staan wel meerdere referenties aan 'de satan,' maar dit is geen persoon, en aan de satan worden steeds verschillende karakteristieken en handelingen toegeschreven.

In het oude testamens staat DUIDELIJK Satan. iemand, een persoon namelijk een vervloekte duivel. Iedereen die het oude testemant leest weet dat Satan een schepsel is van God.

Dus Satan [i]als persoon, als duivel,[/b] bestaat niet.

Bestaat wel hij is ook een schepsel van god zoals de resterende schepselen.

Omdat Satan een "tegenstander" betekent, beproever. Hij is dikwijls een engel door God gestuurd.... geen duivel.

Hij is een duivel die ongehoorzaam is aan de voorschriften van God. En God heeft hem uitstel gegeven. WIe de satan volgt zal uiteindelijk in het vuur belanden, en wie Adam en vrome boodschappers volgen zullen in het paradijs belanden.De djinn in het geheim en onzichtbaar luisterden naar de koran en moslims werden, terwijl andere djinn weigerden en de satan volgen. God heeft de Mensen en de Djins slechts geschapen om hem te aanbidden. En natuurlijk begrijp ik wat jij zegt Ketters, zoals in de koran staat: God leidt wie hij wil en laat dwalen wie hij wil alle macht behoort tot hem. Wij kunnen de plan van God niet tegehouden, hij bepaald en leidt. Wij kunnen alleen om hulp vragen dat hij ons leidt, en beschermt tegen de duivel. Maar niemand is gevrijwaard. De duivel verleidt zelfs profeten laat staat gewone mensen. Wij kunnen god vrezend en hopend smeken om vergeving en hulp. De benaming satan komt van het Hebreeuws. Het ook veel gebruikte synoniem duivel is van het Griekse diábolos afkomstig en heeft soortgelijke betekenissen, namelijk 'lasteraar', 'verzoeker', 'scheidingmaker' en 'tegenstander.'
Christenen en moslims zien satan als een opstandige geest die verantwoordelijk is voor het verderf op aarde.

Satan is "tegenstander", een beproever van God in het Jodendom.

God heeft het kwade en het slechte verboden gemaakt. Dus hij kan nooit het slechte naar de mensheid sturen als tegenstander of klager. God beproefd de mens met zijn geloof, en kijkt wie er gelooft in zijn hart. En de satan wilt dat wij niet geloven(ongehoorzaam zijn aan god) en wilt juist dat wij ongelovig zijn. God heeft satan de hel beloofd en wie hem volgen. God heeft het goede met ons voor, het gebed, armenbelasting, vasten, respect, barmhartigheid, rechtvaardigheid, eerlijkheid etc. En heeft ons wanorde, onheil, verderf, liegen, roddelen, wijn etc verboden gemaakt.

God zegt: Bij de tijd. Iedereen is in Verlies. Behalve degene die geloven en goed werk doen en elkander aansporen tot de waarheid en geduld.

In het Jodendom, ja. De beproever, de tegenstander, de aanklager "Satan", staat in dienst van God. Zoniet in het Jodendom en het middeleeuwse Christendom.

Satan is niet in dienst bij God. God is zichzelf genoegzaam eeuwig. De almachtige zegt slecht's wees en het is. Satan is vervloekt tot de dag des oordeels. WIe hem volgt zal in het vuur belanden.

Je kunt het oude testament niet om een visie vragen, Islaminside. Het is een bundel verhalen.

Bundel tegenstrijdigheden bedoel je. Daarom gebruik ik de koran als bewijs. Sommige Joden en Christenen geloven niet in satan.Dit is precies wat de duivel wil. Ze hebben zich laten misleiden. Het Griekse woord voor duivel is diabolsa en het woord duivel is daarvan afgeleidt. In het Hebreeuws is dat satan, dat betekent volgens hen aanklager, lasteraar. Wat volgens de Islam en Christendom veel meer is. In het algemeen kunnen we gewoon zeggen: Kwaad. De koran leert ons om het goede en het slechte te onderscheiden en op te roepen tot het goede en het kwade te verwerpen. Doe je dit niet dan behoor je tot de ongelovigen en tot satan die god vrijheid heeft gegeven tot de dag des oordeels, wie hem volgt en zijn nageslacht blindelings volgt zal tot de inwoners van het vuur behoren.

Een God die z'n geschriften laat wijzigen? Jezus die zoiets toegeeft. Dat geloof je toch zelf niet. Als God de Koran beschermd, en God is een oneindig wezen, zal hij al z'n geschriften beschermen.

Hij heeft zijn schrift beschermt en Mozes en Jezus(vzmh) hebben hun taak vervuldt. Alleen het is het volk dat in opstand kwam omdat zij de Satan gehoorzaamden. Jezus(vzmh) werdt achtervolgd en zo genaamd gekruizigd, en het volk van Mozes(Vzmh) ging het gouden kalf aanbidden. Het volk heeft Jezus(Vzmh( en Mozes(Vzmh) verwerpt en de boeken verwerpt. En daarna pas hebben sommige metgezellen het weer opnieuw geschreven met minimaal 50.000 fouten en tegenstrijdigheden. Waar jij en ik niets aan kunnen doen. aangezien de profeet jezus(vzmh) aankondigt dat er een profeet zal kommen die het geloof zal verder brengen. Jezus(vzmh) zegt:

Jezus zeide tot hen: Hebt gij nooit gelezen in de Schriften: De steen, dien de bouwlieden verworpen hebben, deze is geworden tot een hoofd des hoeks; van den Heere is dit geschied, en het is wonderlijk in onze ogen? Daarom zeg Ik ulieden, dat het Koninkrijk Gods van u zal weggenomen worden, en een volk gegeven, dat zijn vruchten voortbrengt. En wie op dezen steen valt, die zal verpletterd worden; en op wien hij valt, dien zal hij vermorzelen. En als de overpriesters en Farizeën deze Zijn gelijkenissen hoorden, verstonden zij, dat Hij van hen sprak. En zoekende Hem te vangen, vreesden zij de scharen, dewijl deze Hem hielden voor een profeet.

Het was uiteindelijk het Arabische volk dat met deze grote eer mocht opstrijken. Het volk van de laatste profeet Mohammed (vrede zij met hem). En met de woorden ‘En wie op dezen steen valt zal verpletterd worden, en op wien hij valt, die zal hij vermorzelen’ bedoelt Jezus(vzmh) te zeggen dat eenieder die de voortgang van de Boodschap van de Islam zal proberen te beletten, vermorzeld en verpletterd zal worden. En het feit dat de bouwlieden deze steen zullen verwerpen, geeft aan dat het hier om iemand gaat die van weinig betekenis wordt geacht door de kinderen van Israël. En de enige op wie deze woorden van toepassing kunnen zijn is Mohammed, aangezien hij een afstammeling is van Ismaël, de zoon van Haadjar, over wiens nageslacht niet al te serieus wordt gedaan omdat zij slechts een slavin was. Maar Allah besloot deze kleinzoon van Haadjar tot een grote Profeet te maken. De allergrootste wel te verstaan. Allah zegt:

Mohammed is de Boodschapper van Allah. En zij, die met hem zijn, zijn niet toegevend tegen de ongelovigen en zachtmoedig onder elkander. Jij ziet hen zich buigen en nederwerpen (in gebed), Allah's genade en Zijn welbehagen zoekende - Op hun aangezicht zijn de sporen van het zich ter aarde werpen. Dit is hun beschrijving in de Torah. En hun beschrijving in De bijbel. Als het zaad van koren, dat zijn scheut uitspruit, en die versterkt, waardoor zij dik wordt en op eigen stengel komt te staan, tot vreugde van de zaaiers en woede van de ongelovigen. Allah heeft aan de gelovigen die goede werken doen, vergiffenis en een grote beloning beloofd. De koran vers Al-Fath: 29.

En voorzeker Wij wekten onder elk volk een boodschapper op, "Aanbidt Allah en vermijdt de boze." Toen waren er sommigen onder hen die Allah leidde en er waren sommigen die bleven dwalen. Reist daarom op aarde rond en ziet wat het einde was der loochenaars. (Koran 16:36

Allah van de Koran, Islaminisde, is JHVH van de Torah niet. Dat staat als een paal boven water.

Mooie excus, daar heb je gelijk in. Allah(sbht) de Arabische vertaling van God. Is de God van de originele geschriften niet van de vervalste schriften. Daarom zegt God in de koran: Dien Hindie lah huwa islam(het geloof bij god is de islam). Islam betekent(onderwerpen aan de wil van god). Jezus(vzmh) is moslim hij onderwerpte zich aan de wil van god. Mozes(vzmh) is moslim hij onderwerpte zich aan de wil van God. Mohammed(vzmh) is moslim hij onderwerpte zich aan de wil van god.
En degene die wat anders zoekt dan de islam behoort in het hiernamaals tot de verliezers.

Ik spreek over de Joden en Christen aan de hand van de bijbel en thora maar de koran is het bewijs.

Herhaling voor mensen die niet begrijpen. Satan is een schepsel van God, en bestaat ook. De satan verleidt de mens tot het slechte. Wie zich kan weerhouden van de slechte influisteringen in het hart en zijn woede kan onderdrukken zal het paradijs intreden en wie dit niet kan en de duivel gehoorzaamt zal de hel betreden.

De satan is een titel. Geen persoon.

Taaltechnisch is Satan een Titel maar Piet ook. Satan is een schepsel van God die ongehoorzaam is aan god. god heeft hem uitstel en vrijheid gegeven tot de dag des oordeels. maar zijn eindbestemming is bekend dat is de hel. Wie de duivelen volgen zullen het vuur betreden en wie Adam en de rechtsschapen boodschappers volgen zullen het paradijs betreden.

Fout, als je aanneemt dat de Satan WEL bestaat, dan moet je bewijzen dat de Koran niet een misleiding is van de Satan. Weet je, een goeie leugenaar vertelt half de waarheid. Waarom bid jij niet naar Jeruzalem, maar naar Mekka? Waarom staat in de Koran niet de naam van God? Terwijl de Torah er vol van staat.

Allah is de arabische vertaling van God. Net zoals Johannes in het Engels John is. De grootste truc van de duivel is niet dat hij huichelt maar dat hij iedereen laat denken dat hij niet bestaat. De koran spreekt over de vroegere profeten, de boeken, de dag des oordeels, en vertelt dat de satan, duivel, slechte djins, slechte influisteringen verboden is om te volgen. Beter gezegd wij woorden door de koran hiermee gewaarschuwd. En de koran bracht daarom de volle waarheid.
Wij moeten waakzaam zijn op onze gebed, 5x per dag, wij moeten vasten en ons weerhouden van slechte gedachten, ons is opgedragen om goed te zijn voor onze ouders, de nabuur, vreemdeling, reiziger en wees. Wij weten dat de satan bestaat door deze boeken wij leven niet onwetend, terwijl de ongelovigen en degene die een valse godsdienst hebben niet weten dat de duivel bestaat en verleidt worden tot het slechte.

Waarom is er zoveel haat tussen Arabieren en Joden, de "gekozen volkeren" van God?

Ze vechten om grond. De oorlog gaat totaal niet om geloof. De Moslims hebben in Juruzalem de Koetsh (Moskee met de gouden koepel) en de Joden de klaagmuur. Er was zelf een tijd waarin de moslims en joden in vrede leefden. Totdat de duivel er tussen kwam en haat zaait, onrust en wanorde. Mensen willen macht, mensen willen aanzien. Wat ik zeg het land waarop je staat is niet van een jood noch van een moslim of ongelovige of Christen of wie dan ook. Het grond is van God de schepper en de meest machtige. God zegt in de koran tegen over een groep Joden en Christenen: Zij zijn niet allen gelijk. Onder de mensen van het Boek is een oprechte groep, die het Woord van Allah in de uren van de nacht opzegt en zich met het gelaat ter aarde werpt. Zij geloven in Allah en de laatste Dag en gebieden het goede en verbieden het kwade en wedijveren met elkander in goede werken. Dezen behoren tot de rechtvaardigen. En het goede dat zij doen, zal niet worden ontkend en Allah kent de Godvrezenden. (Koran 3:113-115.

En indien Allah sommige mensen niet met behulp van anderen tegenhield, zouden ongetwijfeld kloosters, kerken, synagogen en moskeeën, waarin dikwijls de naam van Allah wordt herdacht, afgebroken zijn. Allah zal ongetwijfeld degene ondersteunen die Hem helpt - Allah is inderdaad Sterk, Almachtig. (Koran 22:40)

O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend. (Koran 49: 13)

Zolang oneerlijkheid, haat, onrechtvaardigheid heerst zal er nooit vrede komen tussen Palestijnen en israeliers.

Waarom zou de duivel niet ZEGGEN strijd tegen het kwade... als hij het goede en het kwade kan door mekaar halen. Waarom zou hij niet ZEGGEN strijd tegen de duivel, als hij iemand anders dan zichzelf kan aanwijzen als "Satan"???

De almachtige zegt strijd tegen de satan. Allah9sbht) zegt:
O gij die gelooft, komt in volledige overgave en volgt de voetstappen van Satan niet; hij is voorzeker uw verklaarde vijand. (Koran 2:208)

En: 17:53. En zeg tot Mijn dienaren dat zij spreken wat het beste is. Voorwaar, Satan sticht onenigheid onder hen. Voorwaar, Satan is de mens een verklaarde vijand

29:38 En Wij vernietigden ook de Aad en de Samoed en dit kunt u aan hun woonplaatsen duidelijk zien Satan deed hun daden hun goed voorkomen en weerhield hen van het pad ofschoon zij het duidelijk konden zien.

Ik zie geen bewijs, enkel de ongefundeerde stelling dat Satan bepaalde dingen niet zou zeggen. Waarom niet? Goeie leugenaars vertellen halve waarheden, geen volledige leugens.

Dan ben je blind, De truc van de duivel is niet dat hij huichelt maar dat hij iedereen laat denken dat hij niet bestaat. Wij Mosims, Joden en Christenen en de gelovigen weten dat hij bestaat. Dus worden wij niet verleidt. Aangezien wij door deze boeken van de profeten weten dat de duivel bestaat en de duivel gaat niet zomaar zeggen he ik besta omdat zijn grooste truc is het verleiding van de mens naar het vuur zonder dat de mens erachter komt. Want als de mens erachter zou komen dan zou de duivel zichzelf kenmbaar hebben gemaakt wat niet de truc is van de duivel. Dus deze boeken waarschuwen ons juist tegen de duivel. En de ongelovigen die weten niet dat de duivel bestaat dus zij geloven er niet in, zij zijn dus slachtoffer van de duivel. De duivel heeft hen in zijn macht omdat de grootste truc van de duivel is dat hij iedereen laat denken dat hij niet bestaat. God bestaat en heeft dat kenbaar gemaakt met zijn tekenen en boeken dus de Koran , de Bijbel, de Thora, de Zabor is van God.

Waarom niet? Het is toch al te laat!! Als geen enkele idioot zich laat vervloeken in de hel, waarom gaat Satan dan mensen in de hel lokken, zodat hij zelf ook in de hel moet? Waarom toont-ie dan geen berouw?

Iedereen die God ongehoorzaam is zal zijn bestraffing zien. De satan is hoogmoedig en god heeft hem daarboven op zijn plekje in de hel gereserveerdt net zoals de Faroa en Aboe Lahab. Hun hart is gesloten zij zijn hardvochtig en zullen nooit berouw tonen. God leidt wie hij wil naar het rechterpad. En de satan probeert de mens te verleiden om naar de hel te gaan omdat hij uit haat niet wil dat de mensen naar het paradijs gaan. Maar God vergeeft alle zondens, en de profeet(vzmh) zegt: En haast je naar de vergeving van jou heer. De hel heeft meer dan 10 poorten voor elke kwaad 1 poort. Daarboven op heeft de paradijs 7 poorten. En iedereen die getuigd dat god bestaat zal uiteindelijk het paradijs intreden.

Satan is volgens jou WEL zo idioot om met open ogen de hel in te gaan. De joden zijn consistent daarin: Satan is een titel voor een engel die door God wordt gestuurd. Het hoeft niet altijd dezelfde te zijn. Die engel doet de wil van God. Jouw Satan niet en gaat met ogen op de hel in.

Hij is vervloekt door god. Net zoals iemand zelfmoord pleegt en zo gek is om van 25 hoog te springen. Iedereen die de voorschriften van God niet nakomt zal bestraft worden.

Ik hou het hierbij, heb het deze week erg druk met examens. Laten we in het vervolg het houden op 2 vragen. Anders moeten we elke keer boekverslagen maken :D

Vrede zij met jou,
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

Ketter

Berichtdoor Ketter » Za Mei 24, 2008 5:53 pm

islaminside20 schreef:

Tja'' wat noem je mooi. Alcohol is verboden in zowel het Jodendom als de Islam. Maar wij weten dat zowel het oude als het nieuwe testament verandert is.

Dus niet waar he. Wijn verbouwd door joden is koosjer. (dit is stikracistisch natuurlijk)

Ik spreek over hoe joden denken vanuit natuurlijk een realistisch standpunt. Met andere woorden ik vertel je hoe joden nu denken. Jij spreekt en blijft spreken over een hypothetisch jodendom gabaseerd op een hypothetische Torah.

Het probleem is: archeologische vondsten bewijzen dat de Torah duizenden jaren onveranderd is gebleven. En ook de Koraan zegt indirect hetzelfde, hoor.

Ik heb dat al 's in het lang en het breed uitgelegd:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ght=bijbel

Het probleem is, natuurlijk, als Moslims dit toegeven, dan staan ze met hun broek op hun enkels. Dus grijpen ze de verzen aan, die enkel zeggen dat de Joden en Christenen met hun mond de woorden van God verdraaien, om te beweren dat het geschreven woord ook is gewijzigd. Dat laatste zegt de Koran niet.

islaminside20 schreef:De satan beproefd de mens niet, dat doet God de heer der werelden. Satan veroorzaakt alleen maar ellende, haat, afgunst, oorlog, het slechte in de mens.

Dit is dus een uitspraak die diametraal tegen de visie van de Joden staat én van de Christenen ook, in alle era's.

Een bewijs dat de Koran eventueel toch een misleiding is?

islaminside20 schreef:In het oude testamens staat DUIDELIJK Satan. iemand, een persoon namelijk een vervloekte duivel. Iedereen die het oude testemant leest weet dat Satan een schepsel is van God.

Hoe verder kun je nog van de realiteit zijn, Islaminside. Leef jij in je eigen schelpje? Ik bewijs je juist: de Joodse leer denkt zo niet.

islaminside20 schreef:God heeft het kwade en het slechte verboden gemaakt.

Wie is er verantwoordelijk voor de schepping? Wie heeft alcohol geschapen? Wie heeft Satan geschapen?

islaminside20 schreef:Dus hij kan nooit het slechte naar de mensheid sturen als tegenstander of klager.

O ja? Waarom zegt de Koran dan, zeer contradictorisch, dat Allah de ongelovigen blind heeft gemaakt voor zijn geloof?

islaminside20 schreef:De koran leert ons om het goede en het slechte te onderscheiden en op te roepen tot het goede en het kwade te verwerpen. Doe je dit niet dan behoor je tot de ongelovigen en tot satan die god vrijheid heeft gegeven tot de dag des oordeels, wie hem volgt en zijn nageslacht blindelings volgt zal tot de inwoners van het vuur behoren.

Tenzij de Koran van de duivel komt, natuurlijk.
Wat jij niet kunt bewijzen.

islaminside20 schreef:

Hij heeft zijn schrift beschermt en Mozes en Jezus(vzmh) hebben hun taak vervuldt.

Blijkbaar niet,

Trouwens, in Irak werd een Koran vol met kogels gejaagd. Die man, arme man die nu vervolgd wordt voor zijn religieuze daad (net een profeet dus), heeft op z'n eentje bewezen dat de Koran helemaal niet beschermd is. Waar of niet?

islaminside20 schreef:

Mooie excus, daar heb je gelijk in. Allah(sbht) de Arabische vertaling van God.

Zeus is ook "de God", maar dan die van de oude grieken.
Waarom durft de Koran niet YHWH gebruiken als naam van God?

islaminside20 schreef:

Ik spreek over de Joden en Christen aan de hand van de bijbel en thora maar de koran is het bewijs.

Wat is het nu, spreek je nu over hypothetische Christenen met een hypothetische bijbel?

Als de duivel de Koran heeft geschreven, hoe bewijs je dat dan? Immers, jij beweert dat de huidige Christenen een bijbel volgen die door de duivel is aangepast. Maar die bijbel zegt OOK dat je God moet volgen en niet Satan.

Je praat je dus erger en erger in de knoop.

islaminside20 schreef:

Herhaling voor mensen die niet begrijpen. Satan is een schepsel van God, en bestaat ook.

Herhaling voor mensen die niet willen begrijpen: Satan bestaat voor mij niet, voor de Joden en de moderne Christenen ook niet. Enkel voor Moslims en oude Kruisvaarders, daar wel.

islaminside20 schreef:

Ze vechten om grond. De oorlog gaat totaal niet om geloof.

Natuurlijk, territorium waar of de Islam, of het jodendom mag gaan heersen. Territorium voor de hegemonie van het geloof dus.

Wat betekent "Hezbollah"? Waarom citeren die altijd Koran verzen als ze de Moslims oproepen om allen te gaan strijden tegen de joden?

Is het niet wat laf van het jodendom en de Islam om z'n handen in de onschuld te gaan wassen in dat conflict?

Waarom komt God niet tussen in de haat tussen z'n 2 uitverkoren volkeren? Waarom is God een racist volgens deze beide volkeren?

Als ik in de duivel zou geloven, zie ik daar echt wel z'n hand in hoor!

Natuurlijk, gelukkig, volgen jij en ik die duivel niet. Het probleem is een beetje, doordat je zo hard wil dat God blijkbaar de toch wel onbezonnen daad heeft gedaan om de duivel los te laten op een zwak en kwetsbaar volkje, kun jij dat eigenlijk niet bewijzen voor jezelf. Die duivel van jou is gewoon te machtig. Hij leidt meer mensen dat God zelf. Volgens jou. Als hij niet gezonden is door God, voorwaar, dan beweer je toch eigenlijk dat het een Goddelijke slordigheid moet wezen?

Wat moet een duivel doen? Gewoon een afscheiding maken tussen twee volkeren, jullie zijn de goeie, en de andere de slechte. De rest, Islaminside, doet de mens zelf wel. Denk daar gewoon eens aan als er nog 's een kind van 8 zichzelf opblaast in de nabijheid van een Moskee ergens in Irak.

islaminside20 schreef:Vrede zij met jou,

Vrede, groetjes,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Za Mei 24, 2008 8:23 pm

Dus niet waar he. Wijn verbouwd door joden is koosjer. (dit is stikracistisch natuurlijk) Ik spreek over hoe joden denken vanuit natuurlijk een realistisch standpunt. Met andere woorden ik vertel je hoe joden nu denken. Jij spreekt en blijft spreken over een hypothetisch jodendom gabaseerd op een hypothetische Torah.

Wat Joden zeggen of denken dat kan mij niet zoveel schelen. Want binnen het Jodendom zijn verschillende sektes en groeperingen zoals de profeet Mohammed (vzmh) heeft gezegd. En binnen de groep zijn er groepen die oprecht God(sbht) aanbidden zoals Allah(Sbht) zegt in de koran:

Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren. (el-Bakara 62)

Maar er zijn ook onder de mensen van het boek die leugens spreken zij zeggen zoals Allah(sbht) zegt in de koran:

De Joden en de Christenen zeggen: "Wij zijn God's kinderen en Zijn geliefden." Zeg: "Waarom straft Hij u dan voor uw zonden? Neen, gij zijt mensen onder degenen die Hij schiep. Hij vergeeft, wie Hij wil en Hij straft, wie Hij wil. En aan God behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde en wat daartussen is en tot Hem is de terugkeer. (el-Maidah 18)

En over het feit dat zij niet in God geloven en God deelgenoten toekennen.

En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van God" en de Christenen zeggen: "De Messias is de zoon van God." Dit is, hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die vóór hen ongelovig waren; God's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!
Zij hebben naast God hun geleerde mannen en hun monniken tot Heren genomen. En ook de Messias, de zoon van Maria, hoewel hun was bevolen slechts de ene God te aanbidden. Er is geen God naast Hem. Hij is verheven boven hetgeen zij met Hem vereenzelvigen. (at-Taubah 30,31)

Het probleem is: archeologische vondsten bewijzen dat de Torah duizenden jaren onveranderd is gebleven. En ook de Koraan zegt indirect hetzelfde, hoor.

De koran zegt dat er een klein groepje onder het Jodendom en Christendom oprecht God aanbidt. Klein groepje er staat niets over dat de Thora onverandert is. Integenstelling staat er dat de koran het onderscheidt is van de Vervalste boeken. Allah(sbht) zegt:

25-1 Gezegend is Hij, die de Forqaan (het onderscheid) aan Zijn dienaar heeft neder gezonden, opdat hij een waarschuwer moge zijn voor alle volkeren.

En de Thora en Bijbel zijn duidelijk verandert. Het boek der waarheid dat aan de profeet Mozes is geopenbaard was de Torah. Zo goed als niets van deze openbaring is overgebleven en het bijbelse boek de Pentateuch heeft in de loop der tijd al lang zijn connectie met de originele openbaring verloren. Zelfs de meeste delen van deze twijfelachtige entiteit zijn door rabbijnen van de joodse gemeenschap veranderd. Op dezelfde wijze zijn de openbaringen waar alle andere profeten na de profeet Mozes mee naar de kinderen Israels zijn gestuurd, bloot gesteld aan hetzelfde gedrag en enorm gewijzigd. Daarom drijft dit kenmerk, dat ons het de (gewijzigde Pentateuch) laat noemen, ons ertoe het eerder te beschouwen als een product van mensen die poogden de geschiedenis van hun stam op te tekenen, dan als een goddelijk boek.

Vrede, 2 antwoorden en twee vragen.

Bernie

Berichtdoor Bernie » Za Mei 24, 2008 10:26 pm

Beste Islaminside,

Hoe weten we nu dat Mohammed namens Allah sprak en al die beweringen niet gewoon zelf bedacht? Want het is toch wel erg vreemd dat de Almachtige Allah telkens weer toeliet dat Zijn heilige woord werd vervalst, niet?

Als de Torah vervalst is, wanneer is dat dan gebeurt? In de Indjil staat daar namelijk niets over. En daarna werd de Indjil ook nog eens vervalst... Door wie, waarom en wanneer dan?

Alleen de islam komt met dit soort eigenaardige beweringen, maar de koran vermeldt nergens door wie en wanneer dit gebeurt zou zijn. Als je claimt dat Allahs woord vervalst is, zou je toch ook enig bewijs verwachten, niet?

Vrede voor jou

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Zo Mei 25, 2008 11:12 am

Beste Islaminside,

Hoe weten we nu dat Mohammed namens Allah sprak en al die beweringen niet gewoon zelf bedacht? Want het is toch wel erg vreemd dat de Almachtige Allah telkens weer toeliet dat Zijn heilige woord werd vervalst, niet?

Beste Bernie,

En toen god een wonder stuurde deed dat middels de koran.
Julie denken dat jullie goed zijn in de Arabische taal. Laat dan maar zien hoe goed je bent. Hier heb je de koran.
Maar ze konden niet en zo gaat het altijd toen Mozes(vzmh) geconfronteerd werd met een volk dat bezig hield met tovernij.
God stuurde hem naar die mensen met een tovenarij van een grotere formaat, die niet te bevaten is, niet tegrijpen is.
Toen jezus (vzmh) geconfronteerd werdt met een volk dat zich bezig hield met geneeskunde en medicijnen. Kwam hij met een geneeskunde die niet te bevatten was, hij kon zelf de doden weer tot leven brengen.
En toen de Arabieren dachten dat niemand zoals hen was op literaire gebied op taalkundige gebied op het gebied van retoriek.
Wat gebeurde, er kwam en koran die iedereen verbijsterd deed staan.

En daarom als er iemand naar me toekomt en zegt er is iemand die beweert de dag vandaag de dag in staat is om iets te schijven wat gelijk is aan de koran. Als Abu Jahl dat niet kon, en als Walid Ibn Mpugier dat niet kon en anderen dat niet konden die werden beschouwd als het top op het gebied van het Arabische taal..

Hoe kan nou iemand die pas gisteren Arabisch heeft geleerd of iemand van deze tijd maak niets uit, nadat eigelijk het klassieke Arabisch toch wel bijna vergaan is, verloren is gegaan, was de koran niet dat het bewaard heeft gebleven. komen zeggen dat hij in staat is om iets te schijven wat gelijk is aan de koran, lachwekend.
Niet alleen dat, de ongelovigen deden alles om Mohammed (vzmh) onderuit te halen, alles. Hij daagde hen ook nog uit, God zegt: Indien je in twijfel bent omtrent hetgeen Wij aan Onze dienaar hebben geopenbaard, probeert dan een dergelijk hoofdstuk voort te brengen en roept jouw helpers buiten God, als je waarachtig bent (De koran 2-23).

Als de Torah vervalst is, wanneer is dat dan gebeurt? In de Indjil staat daar namelijk niets over. En daarna werd de Indjil ook nog eens vervalst... Door wie, waarom en wanneer dan?

Het staat wel in de Indjiel beste Bernie, De profeet Jezus(vzmh) zegt:

Hoe durven jullie te zeggen: “Wij zijn wijzen, wij hebben de wet van de HEER”? De pen van de schrijvers heeft hem vervalst. De wijzen zullen te schande staan, ten einde raad, ze lopen in een val. Ze hebben de woorden van de HEER verworpen, wat voor wijsheid rest hun nog? (Jeremia 8:8-9).

En we toch hiermee bezig zijn laten we gewoon een voorbeeld pakken:

De Farizeeën en de schriftgeleerden kennen de wet van Mozes (zie Lv 20,10 : "Hij die overspel pleegt met de vrouw van een ander , met de vrouw van zijn naaste , moet ter dood worden gebracht : hijzelf en de vrouw met wie hij overspel heeft gepleegd . ") Ze plaatsen Jezus voor een dilemma .Volgt Jezus de wet van Mozes , dan wordt de vrouw gestenigd . Zegt hij dat de vrouw niet mag gestenigd worden , dan handelt hij tegen de wet van Mozes . Vergelijken we Lv 20,10 met de teksten uit ons verhaal , dan merken we het volgende . In Joh 8,4 wordt gezegd dat de vrouw op heterdaad betrapt werd . In dit geval is ook de man op heterdaad betrapt . Over de man wordt geen woord gezegd . Ook wordt geen woord gezegd over wie schuld heeft aan het overspel , want het zou wel eens kunnen dat de man de schuldige en de vrouw het slachtoffer is . Er loopt iets mank(dikke verandering) : zowel in de wetgeving als in de beoordeling van het gedrag van een overspelende man en een overspelende vrouw door de schriftgeleerden en Farizeeën .

Alleen de islam komt met dit soort eigenaardige beweringen, maar de koran vermeldt nergens door wie en wanneer dit gebeurt zou zijn. Als je claimt dat Allahs woord vervalst is, zou je toch ook enig bewijs verwachten, niet?

Nee' hoor, iedereen die de Nieuwe en Oude testament leest komt erachter. Beter gezegd elk jaar komen ze met de allernieuwste testament. Net of de oude testament niet correct is. Wanhoop, Dwaling en Innovatie. Daarom heeft de profeet Jezus(vzmh) aangekondigd dat er een volk zal komen die de volledige waarheid zal brengen. Hij zegt:

Hebt gij nooit gelezen in de Schriften: De steen, dien de bouwlieden verworpen hebben, deze is geworden tot een hoofd des hoeks; van den Heere is dit geschied, en het is wonderlijk in onze ogen?
Daarom zeg Ik ulieden, dat het Koninkrijk Gods van u zal weggenomen worden, en een volk gegeven, dat zijn vruchten voortbrengt.
En wie op dezen steen valt, die zal verpletterd worden; en op wien hij valt, dien zal hij vermorzelen.
En als de overpriesters en Farizeën deze Zijn gelijkenissen hoorden, verstonden zij, dat Hij van hen sprak.
En zoekende Hem te vangen, vreesden zij de scharen, dewijl deze Hem hielden voor een profeet. (Mattheüs 21: 42-44)

Weet je wat wonderbaarlijk is Beste Bernie deze steen bevindt zich nu in Mekka. is een steen in de zuidoostelijke hoek (de zogenaamde Jemenitische hoek) van de Ka'aba in de moskee in Mekka.

Afbeelding
De zwarte steen,Hajer al Aswat. Door oorlogshandelingen is de steen in drie stukken gebroken. Maar de meeste mensen willen het niet begrijpen.

En in de koran woord alles daarover gezegd. Allah(sbht) zegt: : Waarlijk Allah sloot een verbond met de kinderen Israëls en Wij verwekten twaalf leiders uit hun midden. En Allah zeide: "Voorzeker, Ik ben met u. Indien gij het gebed houdt en de Zakaat betaalt en in Mijn boodschappers gelooft en hen bijstaat en aan Allah's (dienst) een goede lening verstrekt, zal Ik uw zonden van u verwijderen en u in tuinen toelaten, waar doorheen rivieren stromen. Maar wie onder u daarna dit verwerpt, is inderdaad van het rechte pad afgedwaald."
En wegens hun breken van het verbond hebben Wij hen vervloekt en hun hart verhard. Zij rukken de woorden uit hun verband en hebben een deel van hetgeen hun was vermaand, vergeten. En gij zult hen altijd oneerlijk bevinden op enkelen na, derhalve vergeef hen en wend u van hen af. Voorzeker, Allah heeft degenen, die goeddoen, lief.
En met degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen, sloten Wij (eveneens) een verbond, maar zij vergaten een deel van hetgeen hen was voorgehouden. Daarom deden Wij vijandschap en haat onder hen ontstaan, tot de Dag der Opstanding. Allah zal hen weldra laten weten, wat zij deden. O, mensen van het Boek, Onze boodschapper is tot u gekomen, die veel van hetgeen voor u verborgen bleef van het Boek heeft ontsluierd en veel overgeslagen. Er is van Allah inderdaad een licht en een duidelijk Boek tot u gekomen.
En Allah leidt daarmede degenen die Zijn welbehagen zoeken op de paden van vrede en leidt hen uit de duisternis tot het licht door Zijn gebod en leidt hen naar het rechte pad. De koran 5:12 tot 16.

Vrede,

Vrede voor jou[/quote]
Laatst gewijzigd door islaminside20 op Zo Mei 25, 2008 11:38 am, 2 keer totaal gewijzigd.

BFA

Berichtdoor BFA » Zo Mei 25, 2008 11:29 am

En daarom als er iemand naar me toekomt en zegt er is iemand die beweert de dag vandaag de dag in staat is om iets te schijven wat gelijk is aan de koran.

Wij hebben duizenden schrijvers die hun boeken niet gepubliceerd krijgen.
Toch is 99% van die boeken van een betere literaire kwaliteit dan de Koran.
In deze tijd geschreven, de Koran zou nooit gepubliceerd raken.
De enige waarde die hij zou hebben is voor de auteur. Niet-gepubliceerde schrijvers zijn armoezaaiers. Een afgewezen boek kan nog steeds gebruikt om te bezuinigen op toiletpapier.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Zo Mei 25, 2008 11:54 am

Wij hebben duizenden schrijvers die hun boeken niet gepubliceerd krijgen.Toch is 99% van die boeken van een betere literaire kwaliteit dan de Koran.In deze tijd geschreven, de Koran zou nooit gepubliceerd raken. De enige waarde die hij zou hebben is voor de auteur. Niet-gepubliceerde schrijvers zijn armoezaaiers. Een afgewezen boek kan nog steeds gebruikt om te bezuinigen op toiletpapier.

Ook al heb je miljaren schrijvers. Allah(sbht) zegt: Wee daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen: "Dit is van Allah", opdat zij er een onwaardige prijs voor kunnen nemen. Wee hun dan, voor hetgeen hun handen schrijven en wee hun voor hetgeen zij verdienen. En zij zeggen: "Het Vuur zal ons slechts voor een klein aantal dagen deren. Vraag hun: "Hebt gij dan een woord van Allah verkregen? Dan zal Allah Zijn belofte nooit breken. Of zegt gij iets over Allah, dat gij niet weet? Voorzeker, die kwaad doet en door zijn zonden is omringd - zij zijn de bewoners van het Vuur; daarin zullen zij verblijven. Bekijken zij de Qoer'aan dan niet nauwkeurig? Als het van een ander dan van Allah was geweest, hadden zij daar zeker veel tegenstrijdigheden in gevonden.

En de meeste mensen weten niet Allah(sbht) zegt:

O mensen, een gelijkenis wordt gegeven, luistert er naar. Voorzeker, degenen die grij in plaats van Allah aanbidt kunnen zelfs geen vlieg scheppen, al zouden zij daar allen toe samenwerken. En indien een vlieg iets van hen zou wegnemen, zouden zij dat niet kunnen terugnemen. Zwak is zowel de zoeker als de gezochte.
Zij achten Allah niet met de achting die Hem verschuldigd is. Voorzeker, Allah is Sterk, Almachtig.
Allah kiest boodschappers uit het midden der engelen, eveneens uit het midden der mensen. Voorzeker, Allah is Alhorend, Alziende.
Hij weet hetgeen vóór hen en hetgeen achter hen is en naar Allah worden alle zaken teruggebracht.
O, gij die gelooft, buigt u neder en werpt u ter aarde, en aanbidt uw Heer, en doet goed, opdat gij moogt slagen.
En strijdt voor de zaak van Allah zoals er voor behoort te worden gestreden. Hij heeft u verkozen en heeft u in de godsdienst geen lasten opgelegd - dit is het geloof van uw vader Abraham. Hij heeft u Moslims genoemd voorheen en in dit Boek, opdat Onze boodschapper getuige over u zij, en dat gij getuige moogt zijn over de mensheid. Onderhoudt het gebed, betaalt de Zakaat en houdt u aan Allah vast. Hij is uw Beschermer. Een uitmuntend Meester en een uitnemend Helper.

BFA

Berichtdoor BFA » Zo Mei 25, 2008 12:06 pm

Allah(sbht) zegt: Wee daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven

Daarom dat de Talibanimams in Europa ongeletterdheid promoten bij de Europese Islamitische jeugd.

De Koran reciteer je, lezen en herschrijven ervan is van den boze.

Omdat je me niets zou kunnen verwijten:

Allah(sbht) zegt: Wee daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen: "Dit is van Allah",

Wat moet ik dan denken van Mohamed, die heeft een heilig boek geschreven, enkel en alleen om zijn eigen sadistische en sexuele lusten beter en ongestraft te kunnen botvieren.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Ketter

Berichtdoor Ketter » Ma Mei 26, 2008 10:21 am

islaminside20 schreef:Wat Joden zeggen of denken dat kan mij niet zoveel schelen. Want binnen het Jodendom zijn verschillende sektes en groeperingen zoals de profeet Mohammed (vzmh) heeft gezegd.

Is dat zo? Er zijn minder strekkingen en sectes in het Jodendom dan in de Islam en het Christendom, dacht ik zo maar even.

Hoe komt het Islaminiside, dat "de ware religies" zo makkelijk schisma's vertonen: gebrek aan goddelijke leiding soms?

islaminside20 schreef:En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van God"

Een regelrechte onwaarheid, wist je dat? Dit is gewoon fout. "De joden" zeggen dat niet. Zij kennen het "zoon van God" gebeuren helemaal niet.

islaminside20 schreef:en de Christenen zeggen: "De Messias is de zoon van God." Dit is, hetgeen zij met hun mond zeggen.

Dat klopt wel.

islaminside20 schreef:Zij spreken de woorden na van degenen die vóór hen ongelovig waren; God's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!

Tja, hier doe je weer alsof God één of andere psychologisch probleem heeft. Hij wil niet het beste voor z'n volk, maar enkel voor zichzelf.

Goed, ik dacht dat hij niets nodig had.

islaminside20 schreef:

Dit is de realiteit.

islaminside20 schreef:En de Thora en Bijbel zijn duidelijk verandert. Het boek der waarheid dat aan de profeet Mozes is geopenbaard was de Torah.

En dit is jouw fictie allemaal op de stelling dat "Forqaan" vertaald wordt als "onderscheid"?
Hoe kom je erbij om daaruit af te leiden dat God z'n woord niet kan beschermen, Islaminside? Dat lijkt me echt toch een zeer, maar zeer zwak bewijs hoor.

En als het woord is aangepast, dan moet dat toch door de duivel zijn gebeurd. Waarom staat dan in het NT: aanbidt God als enige en bestrijd de duivel? Dat was toch ook jouw bewijs dat de Koran niet door de duivel kon zijn geinspireerd?

islaminside20 schreef:ons ertoe het eerder te beschouwen als een product van mensen die poogden de geschiedenis van hun stam op te tekenen, dan als een goddelijk boek.

Dat klopt, God schrijft geen boeken in de judaïsche traditie voor Mohammed, hij inspireert.

Nu, ALS zo'n boek bestaat, dan zou hij het toch wel ECHT beschermen. Weet je, als "God" de twee vorige boeken niet beschermd, waarom de Koran dan wel? Hij is toch niet wispelturig?

Zie nu wat er gebeurd, 3 groepen van mensen die in dezelfde God geloven hebben onder mekaar al meer slachtoffers gemaakt dan alle ander oorlogen samen. Hoe jij zo iets aan God toeschrijven? Een bewijs in mijn ogen dat alle 3 de geschriften niets met God te maken hebben, maar slechts met de machtszucht van de mens, niet?

Mijn probleem, Islaminside, is niet dat ik niet in God wil geloven, weet je. Ik zou ook liever hebben dat-ie er is. Mijn probleem is, dat alle religies niet in staat zijn een aannemelijk beeld van God te te schetsen.

Is God goed? Dan laat hij geen supermachtig kwaad (Satan) op de mens los. De mens heet het al moeilijk genoeg met z'n dagelijkse behoeften.
Is God niet wispelturig? Dan zal hij al z'n geschriften beschermen, niet alleen de de Koran.
Is God eerlijk? Dan geeft hij elke mens een boodschap van goedheid mee. Niet alleen de profeten in het geheim. Iedere mens heeft recht op leiding.
Is God geen Arabier? Dan zou ELK volk een Koran gekregen hebben in hun eigen taal. DAT zou pas bewezen hebben dat de Koran van God komt en niet van een arabier.
Is God vredelievend? Dan komen er NOOIT oorlogen voort uit z'n geschriften. Je zou een geweer en een Koran niet tegelijk kunnen vasthouden.

ALS bovenstaande voorwaarden niet zijn voldaan, dan is de kans groter dat de geschriften van de duivel komen. En nog meer kans dat ze gewoon van de mens komen.

Begrijp je ten minste m'n redenering?

Het ga je goed...
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Ma Mei 26, 2008 1:52 pm

Ik ga niet in debat met een lantaarpaal (en vooral niet waarvan het kapje is afgezaagd) maar als hij en zijn mede idioten gelijk hebben, is die supergod nog zieliger dan wij voor mogelijk houden.

Gewoon even nadenken. Er was niets. Helemaal niets. Alleen god bestond. Dat ding zweefde dus eindeloos rond (tijd bestond nog niet) in het niets. Op een gegeven on-moment (tijd bestaat nog steeds niet) verveelt die god zich de ... ja wat? Niks bestond tenslotte. Dus puur voor z'n amusement schiep die god <poef!> het universum.

In dat oneinig grote universum schiep het een 1 <--- getal, aantal miezerig rot planeetje van dertien in een dozijn waar het "mensen" op creeerde. De enige taak (aldus bidmachines en andere lantaarnpalen) is om 5x per dag je anaal te tonen aan allah, die behalve het managen van dat hele heelal 5x per dag poepertjes telt, en driftig aantekeningen maakt op z'n absentie lijst.

Gewoon te zielig voor woorden, als je er over nadenkt.

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Di Mei 27, 2008 7:24 pm

Daarom dat de Talibanimams in Europa ongeletterdheid promoten bij de Europese Islamitische jeugd.

Er is maar 1 koran en die kan je niet herschrijven. Daarom als je les volgt in de moskees dan zie je dat er veel tijd besteedt word aan het leren van de koran.

Wat moet ik dan denken van Mohamed, die heeft een heilig boek geschreven, enkel en alleen om zijn eigen sadistische en s.... lusten beter en ongestraft te kunnen botvieren.

Als je ziet dan een persoon zomaar scheld en niet kan basseren op feiten en bewijzen weet dat die persoon, vervuldt is met afgunst en jaloerzie. De koran is geopenbaard aan Mohammed(vzmh). Twijfel je hieraan kom dan met een vers gelijk aan de koran en roep je helpers buiten God, indien je waarachtig bent. En als je dit niet kunt doen en je zal het nimmer kunnen doen wacht dan voor het vuur dat voor de ongelovigen is voorbereidt.

Vrede,

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Di Mei 27, 2008 7:54 pm

Is dat zo? Er zijn minder strekkingen en sectes in het Jodendom dan in de Islam en het Christendom, dacht ik zo maar even.

Dit klopt Beste Ketter. Het Jodendom zal zich insplitsen in 71 groeperingen, Het Christedom in 72 groeperingen en de islam in 73 groeperingen. Van elke religie die de boodschapper van God oprecht volgt zal het paradijs intreden. Maar de mensen zijn begonnen te innoveren, te veranderen, te misleiden net zoals de schriftgeleerden deden. Geen enkel boek is meer waard om te volgen behalve de koran.
En Metgezel van de profeet(Vzmh) zei: O' Mohammed wie zullen de bewoners van het paradijs zijn of tussen haakjes wie zullen er naar het paradijs gaan. Toen zij de profeet(Vzmh): De islam is als iets vreemds begonnen en zal als iets vreemds eindigen, Toba een plek in het paradijs voor de Vreemdelingen.Wie zijn die vreemdelingen, O Boodschapper van Allah? Hij antwoordde: Zij die de mensen corrigeren wanneer zij verdorven zijn. Zij zijn een kleine groep mensen onder een grote slechte bevolking. Degenen die zich tegen hen verzetten zijn met meer dan degenen die hen volgen. (Overgeleverd door Ibn Asakir).
Zij die de soennah van de Profeet(vzmh) verdedigen, beschermen en naleven zullen vreemdelingen worden. Ze zullen uitgezonderd worden en verschillende namen over hun heen krijgen.

Hoe komt het Islaminiside, dat "de ware religies" zo makkelijk schisma's vertonen: gebrek aan goddelijke leiding soms?

Niets anders dan onwetendheid. Niemand maar dan ook niemand kan een uitspraak maken over iets, als je het niet eerst oprecht bestudeert heeft. Als ik niet uit mezelf de intentie had genomen om meer van mijn godsdienst te leren dan was ik nu meschien onwetend. Maar met alle geluk kocht ik een boek over de islam wat mijn interesse al heel snel trok.

En beste Ketter, Ik heb nu al voor de derde keer met respect gezegd laten we het op steeds 2 vragen en 2 antwoorden houden.

Met vriendeijke groeten,

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Di Mei 27, 2008 7:59 pm

Masa'Allah, Islaminside20!!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Di Mei 27, 2008 8:38 pm

Ik ga niet in debat met een lantaarpaal (en vooral niet waarvan het kapje is afgezaagd) maar als hij en zijn mede idioten gelijk hebben, is die supergod nog zieliger dan wij voor mogelijk houden.

God zegt in de koran:

Daarom gedenk de naam van uw Heer, en geef u met volle toewijding aan Hem over.
Hij is de Heer van het Oosten en het Westen, er is geen andere God naast Hem; neem Hem daarom tot uw Beschermer.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze.
En laat Mij alleen met degenen die loochenen, de bezitters van rijkdom en geef hun een wijle uitstel.
Voorzeker, bij Ons zijn zware boeien en een laaiend Vuur,
En voedsel dat verstikt, en pijnlijke straf.
Er zal een Dag komen waarop de aarde en de bergen zullen beven, en de bergen in een hoop mul zand zullen veranderen.
Waarlijk, Wij hebben tot u een boodschapper gezonden, die een getuige tegen u is, geljik Wij een boodschapper tot Pharao zonden.

Gewoon even nadenken. Er was niets. Helemaal niets. Alleen god bestond. Dat ding zweefde dus eindeloos rond (tijd bestond nog niet) in het niets. Op een gegeven on-moment (tijd bestaat nog steeds niet) verveelt die god zich de ... ja wat? Niks bestond tenslotte. Dus puur voor z'n amusement schiep die god <poef!> het universum.

Volgens mij ga je het begrijpen. Wat prachtig een ongelovige die gelooft in een schepper. Het is dat onze overtuiging (de islam) van ons in evenwicht is met de natuurlijke aanleg van de mens en verenigbaar is met het gezonde verstand dat natuurlijk vrij is van onzekerheden en twijfels. Je wordt gevraagd om 1 god te aanbidden, logisch als je naar jezelf kijkt, hoe jij inelkaar zit je zenuwstelsel, je bloedomloop,je lichaam, de functies binnen je lichaam noem het maar op dan kan niemand die over een gezonde verstand beschikt zeggen dat het een blinde toeval is geweest. blinde toeval doet zich nog steeds voor zou ik zeggen laat de blinde toeval dan iets tot stand brengen wat vergelijkbaar is met de mens wat vergelijkbaar is met een van de levende organismen is niet mogelijk en zal ook niet gebeuren. en zelfs als we praten over zaken vandaag de dag als clonen dan moeten zij zich in eerst instantie baseren op iets wat al leeft wat al bestaat.
maar om uit het niets iets te creeeren is god eigen.
Dus het is verenigbaar met het gezonde verstand.
En daarom zie je ook als bepaalde mensen aanspreekt niet mensen zoals jij maar gewone mensen, waarvan de gedachten niet echt verontreinigd zijn met allerlei verkeerde zaken.
Dan zal die tenmiste zeggen, ja wat jij verteld daar zit wat logica in, natuurlijk de dag gaat over in de nacht. De zon en de maan blijven steeds opduiken, alles draait systimatisch noem het maar op, dus er is iemand die dat allemaal organiseert kan niet anders .

Ik vind het juist heel mooi. Als je denkt dat Mr. Horloge de horloge heeft uigevonden. En meneer Mobiel de mobiele telefoon uitvindt. Er was niets en er komt iets en eigenlijk steeds meer. Prachtig. De woorden van de koran zijn in overeenstemming met logica, met wetenschappelijk bewijs en het is onweerlegbaar.

Vrede,

Ketter

Berichtdoor Ketter » Wo Mei 28, 2008 9:11 am

islaminside20 schreef:En beste Ketter, Ik heb nu al voor de derde keer met respect gezegd laten we het op steeds 2 vragen en 2 antwoorden houden.

Islaminside, ik ben nooit met die stelling akkoord gegaan. Ik begrijp dat je je beperkt tot de vragen die je wil beantwoorden, maar als ik vreemde stellingen zie, stel ik die aan de kaak. Ik hoop dat je dat begrijpt.

Maar goed, ik zal maar twee vragen per keer stellen dan. Maar dan moet jij je weerhouden om liters teksten over m'n kop te gieten waar je niet van kunt bewijzen dat ze niet des duivels zijn. :)

Ik merk hierboven (in één van de posten aan een ander gericht) dat je vlak voor je 'vrede' zei dat je nog even met de hel dreigde voor ongelovigen. Ik merk dat Mohammed volgens jou stelt dat er bijna geen goeie gelovigen zijn. Ik begin eigenlijk te vermoeden dat je het best leuk vindt dat ongelovigen een eeuwige marteling te wachten staat in jouw leefwereldje. Meer nog, 99% van de wereld zou daar wel eens last an hebben volgens jou. Elke zinnige mens zou van genocidale martelingen een afkeer hebben.

Wat is er zo belangrijk aan "geloof" dat God zo'n wraakzuchtig karakter heeft volgens jou (hij kan zich gewoon aan mij laten zien, dan geloof ik wel hoor), en waarom laat hij toe dat een duivel ze naar eeuwigdurende pijnen lokt?

Nogmaals, bedenk in jouw antwoord, dat juist het beeld dat de Islam van God schept alsof wraakzuchtige narcist (waarvan het uiteraard niet mag gezegd worden) één van de voornaamste redenen is waarom mensen niet geloven.

Vriendelijke groetjes,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

islaminside20

Berichtdoor islaminside20 » Wo Mei 28, 2008 10:45 pm

Islaminside, ik ben nooit met die stelling akkoord gegaan. Ik begrijp dat je je beperkt tot de vragen die je wil beantwoorden, maar als ik vreemde stellingen zie, stel ik die aan de kaak. Ik hoop dat je dat begrijpt.

Ik beantwoord altijd de bovenste vragen. En ik beantwoord alleen wat ik lees. De rest lees ik niet en beantwoord ik dus ook niet. Ik beantwoordt steeds 2 vragen, omdat ik geen tijd heb om 40 vragen steeds te beantwoorden. Ik hoop dat je het begrijpt, anders maakt het me niets uit.

Maar goed, ik zal maar twee vragen per keer stellen dan. Maar dan moet jij je weerhouden om liters teksten over m'n kop te gieten waar je niet van kunt bewijzen dat ze niet des duivels zijn. :)

Yess' gelukkig. Ik heb het al 5 keer bewezen, alleen jij kan het niet begrijpen. De grooste truc van de duivel is niet dat hij huichelt maar dat hij iedereen laat denken dat hij niet bestaat. Als de bijbel, de koran etc, er niet zou zijn dan zouden wij niets van de duivel gemerkt hebben en makelijk doelwit kunnen zijn. De heilige boeken hebben ons verteld over God, de profeten, satan etc dus deze boeken lichten ons in over de dag des oordeels de hel etc. Dus zonder de heilige schriften weten wij niet dat God en satan zou bestaan. Maar deze boeken bestaan en waarschuwen ons tegen de duivel. De ongelovigen die weten niet of willen niet weten of geloven niet dat satan bestaat en zijn dus makelijk doelwit van de duivel.

Ik merk hierboven (in één van de posten aan een ander gericht) dat je vlak voor je 'vrede' zei dat je nog even met de hel dreigde voor ongelovigen. Ik merk dat Mohammed volgens jou stelt dat er bijna geen goeie gelovigen zijn. Ik begin eigenlijk te vermoeden dat je het best leuk vindt dat ongelovigen een eeuwige marteling te wachten staat in jouw leefwereldje. Meer nog, 99% van de wereld zou daar wel eens last an hebben volgens jou. Elke zinnige mens zou van genocidale martelingen een afkeer hebben.

Iedere mens is onderpand van zijn eigen daden die degene die iets goeds doet het is in zijn eigen voordeel en degene die iets slecht doet het is in zijn eigen nadeel. De meeste mensen weten het niet en de meeste mensen willen niet geloven dus het zij zo.

Wat is er zo belangrijk aan "geloof" dat God zo'n wraakzuchtig karakter heeft volgens jou (hij kan zich gewoon aan mij laten zien, dan geloof ik wel hoor), en waarom laat hij toe dat een duivel ze naar eeuwigdurende pijnen lokt?

Ik heb dit waarschijnlijk zeker in deze topic 3 keer uitgelegd maar geduld is een schone zaak. Het is allemaal bij Adam begonnen, de satan wilde niet eerbiedig voor Adam knielen. Toen zij God tegen satan ga heen je bent Vrij tot de dag des oordeels wie jou zullen volgen zullhen het vuur betreden. De satan gehoorzaamde God niet, God geeft de satan uitselt tot de dag des oordeels en satan behoort tot de hoogmoedigen en ongehoorzamen en zal de hel treden. En iedereen die ongehoorzaam en hoogmoedig is aan de voorschriften van God geopenbaard aan de profeten zal de hel betreden en zijn dus volgelingen van de duivel. En als god zichzelf zou openbaren dan was het paradijs en de hel overbodig geweest. Dan zouden wij gewoon op aarde voor altijd kunnen leven en alles kunnen krijgen wat we wensten.
Maar Allah(sbht) zegt duidelijk wij hebben de dag en nacht ingesteld om te beproeven wie onder u zich het best gedraagt.

Nogmaals, bedenk in jouw antwoord, dat juist het beeld dat de Islam van God schept alsof wraakzuchtige narcist (waarvan het uiteraard niet mag gezegd worden) één van de voornaamste redenen is waarom mensen niet geloven.

In de islam is liegen verboden. Vroeger dachten de ongelovigen dat de koran tovenarij was, en dat Mohammed vrede en zegeningen zij met hem een toveranaar was.En zij zeiden dit is slecht het woord van een mens. En ze bespotten hem en de koran zoals de Faroa Mozes (vzmh) bespot en uitmaakte voor een tovenaar. Zij verwierpen de tekenen van God duidelijk net zoals jij de koren verwerpt en zij zullen uiteindelijk door God worden verworpen. Elke ziel staat borg voor het geen zij heeft verricht. Maar beste ketter ik kan jou vast begrijpen we wonen in Nederland, we zien zoveel dingen om ons heen en tijd dat hebben we nauwelijks. En we worden meegespoelt door de samenleving, door de vrij metselaren of beter gezegd door de duivels. 99% van de mensen weet dit niet, en denkt hier ook niet aan. God is barmhartig en genadevol: zoals Allah(sbht) in de koran zegt: O'h Mijn dienaren wanhoop niet aan de barmhartigheid van God hij vergeeft alle zondens. Iedere mens maakt fouten. Dit heeft Allah(sbht) en de profeet(vzmh) zelf te kenen gegeven. Maar degene die overwint is degene die er spijt van heeft. Ik heb ook hartstikke veel dingen gedaan wat niet mag in de islam. Maar toch onthou ik de regel van de profeet hij zei: En haast je naar de vergeving van jou heer. De profeet(vzmh) heeft gezegd ook al zou de hemel reiken met je zondens en je zou Allah(sbht) oprecht om vergeving vragen dan vergeeft hij jou. Hij is barmhartig, genaddevol jegens zijn dienaren. Behalve voor de hoogmoedige, voor de ongehoorzame voor de leugenaars en voor de ontkeners van het bestaan van God. allah(sbht) heeft voor de ogelovigen en hel bereid die blijvend is, voor eeuwig is. En iedereen krijgt de kans, elke seconde is een kans. Maar de meeste mensen weten het niet. De meeste mensen willen niet geloven en iedereen die in zijn hart 1 korreltje gelooft in God, imaam bezit. Zal uiteindelijk in het paradijs komen. Wat voor moeite is dat, dat noem ik geen moeite het is zoals de profeet )vzmh) heeft gezegd namelijk degene die zijn heer in zijn hart gedenkt en die zijn heer niet gedenkt zijn als de levenden en de doddeen.

Vrede,

Terug naar “Islam in het nieuws”