Het geloof bij God is de islam.

Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 100
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 4:01 pm
Locatie: Breda

Bericht door Edith »

Lodewijk Nasser schreef:Het schijnt dat vrouwen mannen met gezichtshaar afstootwekkend vinden.

Zijn er hier vrouwen die dat kunnen beamen?
Ja
Als ik moet, dan ga ik wel naar de WC.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Lodewijk Nasser schreef:Als ik ooit een dochter had, zou ik mij gelukkig prijzen als net als Chaimae was.
Daar heb ik zo mijn twijfels over. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je het op prijs zou stellen als je dochter in een burka chadora of gitara zou rondlopen, en iedere vrijdag spijbelt voor het gebd. :smile:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

:smile:

Inderdaad, een extra voorbehoud. Als ik Islamitisch was en een dochter had..............
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

H.Numan zei:
Daar heb ik zo mijn twijfels over. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je het op prijs zou stellen als je dochter in een burka chadora of gitara zou rondlopen, en iedere vrijdag spijbelt voor het gebd. :smile:
Het is beter voor een dame het gebed thuis te verrichten dan in de moskee. Dit is overgeleverd door de Profeet.

Het is slechts verplicht voor de man om het vrijdaggebed in de moskee te verrichten.

Maar ik bid wel op school of in de trein(zittend) zodra het tijd is.. :wink:

Een schrale troost: het ochtendgebed bid ik niet op tijd. Mijn vader die vraagt me wel steeds of ik dit nog van plan ben. Ik heb dit een keer drie maanden volgehouden, maar was er toen mentaal nog niet klaar voor. Maar dat gaat vanaf maandag veranderen, en dit keer voor altijd. In Marokko hoorde ik het ochtendgebed. De adhaan in de ochtend luidt anders dan de andere vier keren. Ik lag dan huiverend en huilend in bed, uit spijt.

Salaat ghayroe mina nawm-Het gebed is beter dan de slaap.

Het gebed is de sleutel tot het Paradijs. Is het gebed goed, dan is alles goed. Het verschil tussen een moslim en niet-moslim is het gebed. Ik hecht er daarom een zeer grote waarde aan.

Dor het gebed plant je de Goddelijke glorie in je hart. Allah zegt:

Daarom, richt uw aangezicht oprecht tot de (ware) godsdienst, overeenkomstig de natuur welke Allah de mensen heeft geschapen. De schepping van Allah kent geen verandering. Dat is het ware geloof. maar de meeste mensen weten het niet. U tot hem bekerende, vrees Hem en leeft het gebed na en behoort niet tot de afgodendienaren. 30-31-32
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae, jij kan zo de hemel in.
Allah zal blij met je zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel,

Ik zal straks een ontroerende overlevering met je delen. Deze las ik onlangs.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik kijk er naar uit Chaimae
Ik wil ook graag ontroerd worden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Een man had grote zonden tegen zichzelf begaan, en toen de dood naderde, beval hij zijn zoons: ''Als ik overleden ben, verbrand mij, vermaal mij dan en strooi mijn as in de zee, want, bij Allah, als mijn Heer mij te pakken krijgt, dan zal Hij mij op zo’n manier straffen als Hij niemand anders heeft gestraft.'' Dit deden zij met hem. Toen zei Allah tegen de aarde: “Breng voort wat je hebt genomen – en daar was hij! En Allah zei tegen hem: “Wat heeft jou ingegeven om te doen wat je deed?” Hij zei: “Angst voor U, O mijn Heer, en om deze reden vergaf Hij hem.
-
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

“Angst voor U,
Moraal van het verhaal:
Je kan niet genoeg angst hebben voor Allah.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Het moraal van het verhaal is dat Allah alles vergeeft.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:Het moraal van het verhaal is dat Allah alles vergeeft.
Het moraal van het verhaal is inderdaad angst.
Angst voor de straf van Allah.
Het blijkt uit dit verhaal dat men angst voor Allah moet hebben, en heeft men dat niet, dan zal Allah hem niet vergeven. Allah wordt in deze overlevering weer neer gezet als een grote tiran.

Hoe anders is de levende God. Die zegt namelijk dat we deel van hem zijn. We zijn zijn kinderen, en geen slaven ,gemaakt uit de zelfde energie als hij, en een ieder mag fouten maken, want we zijn op deze aarde om te ervaren, zodat we geestelijk kunnen groeien.
Maar een geluk voor jou Chaimae. Jouw Allah bestaat niet. Goed nieuws dus.
Ook jij mag dit leven ervaren zoals jij wil, en ook jij hoeft dus niet bang te zijn voor de hel, ook al verwerp jij de levende God en aanbid jij een stenen afgod.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Chaimae schreef: Een schrale troost: het ochtendgebed bid ik niet op tijd. Mijn vader die vraagt me wel steeds of ik dit nog van plan ben. Ik heb dit een keer drie maanden volgehouden, maar was er toen mentaal nog niet klaar voor.
Ik snap het niet. Dacht dat jij een vader had, die niet zo met het geloof bezig was en jouw niet dwong.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Chaimae schreef:Het moraal van het verhaal is dat Allah alles vergeeft.
De moraal van dit verhaal is dat zowel het opperwezen als de volgelingen volstrekt immoreel zijn.

Het illustreert perfect waarom er nooit iets goeds zal voortkomen uit deze sekte.
RTFM
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

God zegt in de Heilige koran:

Er is geen (aanvaarding van) berouw voor degene, die kwaad doet, totdat de dood hem in het gezicht staart en hij zegt: 'Ik heb berouw;' noch voor degenen die als ongelovigen sterven. Dezen zijn het, voor wie Wij een pijnlijke straf hebben bereid.
Moraal van het verhaal:
Je kan niet genoeg angst hebben voor Allah.
Hoe kunnen wij nou angstig zijn voor Allah(sbht) terwijl hij zegt":

O' mijn dienaren (mensen) (Aardbewoners) Wanhoop niet aan de Barmhartigheid van God, Hij vergeeft alle zonden.
Hoe kunnen wij angstig zijn als wij besefen dat Allah(sbht) ons vraagt om niet te wanhopen. Wij moeten Allah(sbht) juist in Hoop en vrees roepen maar niet in Angst.

Waar moeten wij moslims nou angstig voor Zijn voor Allah of voor zijn bestraffing? Wat is angst, laten we terug gaan naar de de volgende vers: waarin Allah zegt:

Er is geen (aanvaarding van) berouw voor degene, die kwaad doet, totdat de dood hem in het gezicht staart en hij zegt: 'Ik heb berouw;'

Zoals wij weten is de mens pas angstig totdat de noodlot hem treft oftewel hij tegenover de dood staat. Wij hoeven niet angstig te zijn voor Allah(sbht) want hij zegt: als u Allah liefhebt, volg mij; Allah zal u liefhebben en uw zonden vergeven. De almachtige zegt kom kom ik vergeef je ik vergeef je. En wat doen heksen net zoals Ariel hem bespotten. Maar de spot zal hem niets uitmaken hij is onafhankelijk van zijn schepping hij is alwijze. De almachtige zegt slechts: Allah is het Die dit Boek de Koran met de Weegschaal in waarheid heeft nedergezonden Wat weet u waarschijnlijk is het Uur nabij. Wie weet meschien is waarschijnlijk jou tijd of de dag des oordeels aangebroken, dan is er geen plaats voor vergeving want dan is je tijd aangebroken. Het enige wat dan telt is wat je gespaard hebt! goede of slechte daden? Dit leven zien de moslims als een examen. Wie zich voorbereidt heeft zal slagen en wie hoogmoedig is en niet voorbereidt zal tot de verliezers behoren. En wanneer je tijd aangebroken is kan je niet tegen de leraar zeggen wacht nog eventjes ik ben bijna klaar' nee, je examen word afgepakt en nagekeken. Behoor je dan tot de geslaagden dan zul je in het paradijs worden gezet, behoor je tot de verliezers dan is jou plek de hel. Maar iedereen die 1 korreltje (geloofsovertuiging) in zijn hart heeft zal uiteindelijk de hel uitkomen en naar het paradijs gaan zoals opgeschreven staat in een authentieke overlevering. Nu wij hebben geen angst voor Allah(sbht) maar zou de mens meschien angstig zijn voor een straf? Op de dag des oordeels zal God zeggen": O ongelovige wat was jou doel op aarde: Dan zegt hij Leven, eten, drinken, vissen, roken, geld verdienen, seks, voetballen, etc etc etc. Dan zegt Allah(sbht) Jij verkoos het wereldse leven in plaats van het hiernamaals terwijl het hiernamaals eeuwig duurend is. Iedereen weet dat hij leeft en dood zal gaan. Waarom vervulde je leven niet met goede dingen en spoorde je de mensen niet aan tot de waarheid en geduld waarom koos je voor de leugen en verspilde je leven met drank en gokken. Er rest voor jou en bestraffing na alle tekenen wat er in de hemelen op aarde is heb je niet kunnen beseffen dat er een almachtige is die dit organiseert. Heb je mijn tekenen verloochend en stelde je hoogmoedig op! Weet daarom dat met gokken 1 op de miljoen mensen winnen, en bij Allah(sbht) niemand wint behalve degene die geloven en goed werk doen en elkander aansporen tot de waarheid en geduld.


Wat ik wil zeggen is angst heb je wanneer je niet in god gelooft. Maar geloof je in Allah(sbht) dan hoef je voor niemand en niets angstig te zijn. De koran is slechts een waarschuwing net zoals de bijbel en de thora. Het is één boek dat nedergezonden is als bevestiging voor wat daarvoor was. En een duidelijke aankondiging en vermaning voor de mens die de rechterpad wil volgen.

Allah(sbht) zegt daarom: En Wij hebben inderdaad de Koran gemakkelijk gemaakt ter vermaning. Is er iemand die er lering uit trekt?

Allah(sbht) zegt:

En toen zij tot Jozef kwamen, huisvestte hij zijn ouders bij zich en zeide: "Komt zoals het God behaagt Egypte in vrede binnen."
Hij hief zijn ouders op de troon en zij wierpen zich voor hem neer. En hij zeide: "O mijn vader, dit is de vervulling van mijn vroegere droom. Mijn Heer heeft deze verwezenlijkt. En Hij schonk mij een gunst toen Hij mij uit de gevangenis verloste en u uit de woestijn bracht, nadat Satan tweedracht tussen mij en mijn broeders had gezaaid. Voorzeker, mijn Heer is goedertieren voor wie Hij wil. Waarlijk, Hij is de Alwetende, de Alwijze." "O, mijn Heer, Gij hebt mij macht gegeven en de verklaring van dromen onderwezen. O, Schepper der hemelen en der aarde, U bent mijn Beschermer in deze wereld en in het Hiernamaals. Doe mij sterven als Moslim en verenig mij met de rechtvaardigen." Dit behoort tot de tijdingen van het verborgene die Wij u (o Profeet ) openbaren. Gij waart niet bij hen, toen zij zich (tegen u) verenigden en plannen smeedden. En de meeste mensen willen niet geloven zelfs al wens je het vurig. Gij vraagt er hun geen beloning voor. Het is niets dan een vermaning aan alle werelden.
En hoeveel tekenen zijn er niet in de hemelen en op aarde waaraan zij, zich afwendend, voorbijgaan! En de meesten hunner geloven niet in God, zonder medegoden aan Hem toe te schrijven. Voelen zij zich dan nu veilig voor het komen van een overweldigende straf over hen van God of voor het onverwacht komen van het Uur over hen, terwijl zij het niet bemerken? Zeg: "Dit is mijn weg: ik roep tot God in zeker weten, ik en mijn volgelingen. Heilig is God en ik behoor niet tot de afgodendienaren." En Wij zonden vóór u slechts mensen uit de inwoners der steden, die Wij inspireerden. Hebben zij dan niet op aarde gereisd en gezien wat het einde was dergenen die vóór hen waren? En het tehuis van het Hiernamaals is voorzeker beter voor degenen, die vrezen. Wil je dan niet begrijpen? Totdat, wanneer de boodschappers wanhoopten en zij dachten dat zij voor leugenaars verden gehouden, Onze hulp tot hen kwam en dan werd gered, wie Ons behaagde. En Onze kastijding wordt van een zondig volk niet afgewend. Er is in hun verhaal gewis een les voor mensen van begrip. Het is niet iets, dat is verzonnen, doch een vervulling van hetgeen er vóór is en een uiteenzetting van alle dingen en een leiding en een barmhartigheid voor een volk, dat gelooft
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Het spreekt vanzelf dat als je niet in Allah gelooft, je er ook niet bang van bent. Het is het psychotische deel van z'n aanhangers die de aarde dreigt ten onder ter doen gaan, niet een ingebeelde god die slecht is in algebra.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

islaminside20 schreef:God zegt in de Heilige koran:

Er is geen (aanvaarding van) berouw voor degene, die kwaad doet, totdat de dood hem in het gezicht staart en hij zegt: 'Ik heb berouw;' noch voor degenen die als ongelovigen sterven. Dezen zijn het, voor wie Wij een pijnlijke straf hebben bereid.
Moraal van het verhaal:
Je kan niet genoeg angst hebben voor Allah.
Hoe kunnen wij nou angstig zijn voor Allah(sbht) terwijl hij zegt":
Als je in die Allah van je geloofd (en het is en blijft geloven..... hij zit simpelweg tussen de oren van diegene die gelooft.) dan geloof je dus dat: "Dezen zijn het, voor wie Wij een pijnlijke straf hebben bereid."

En als je dat dus geloofd dan is het niets anders dan een vervelend zeurderig kind die dingen van zijn discipelen wil afdwingen door middel van chantage. (In programmeren ook wel If-then-else statements genoemd.....).

In de koran kom je deze chantagepraktijken van de heer Allah vele honderden keren tegen.

Kortom, je houdt van een chanteur en iemand die zijn zin probeert te verkrijgen via dreigen, dreigen en nog eens dreigen.

En met zulke figuren heb ik geen enkele binding.
Die mag je van mij op een plaats stoppen waar de zon niet schijnt.

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Het is vanzelfsprekend dat als je leeft volgens de koran en de sounah en Allah(sbht) en zijn boodschappers volgt nergens angstig voor hoeft te zijn. Maar geloof je nergens in dan is de angst voor de dood veel groter want je weet niet waar je terecht komt. Maar als moslim weet je ik heb geleeft volgens god ik weet dat Allah(sbht) het paradijs voor ons heeft voorbereidt, geen angst. Allah(sbht) zegt namelijk:

Weet u niet van degenen die uit angst voor de dood hun huizen verlieten - het waren er duizenden Allah zei tot hen Sterft en dan schonk Hij hun leven Voorzeker Allah is genadig jegens de mensen maar de meeste mensen zijn ondankbaar.

Als beproeving schonk hij ze weer leven dat zij nergens angstig voor hoefde te zijn zolang zij in God geloven. Geen angst voor dood, voor boeven voor vijanden voor niemand omdat zij zeiden onze heer is God en niets of niemand is gelijk aan hem bij hem zijn wij gekomen en onze terug keer is tot hem. Dit zijn slechts tekenen voor mensen met begrip.
Laatst gewijzigd door islaminside20 op za aug 30, 2008 8:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Allah(sbht) zegt:

Er is geen dwang in de godsdienst.

Wij hebben Mohammed(vzmh) slechts gezonden als een waarschuwer.

Laat geloven wie wil en laat niet geloven wie niet wil.

Het is Allah (sbht) die leidt wie hij wil naar het rechterpad.

De ongelovigen hebben hun geloof en de moslims hebben hun geloof.

Zo staan er nog veel passages in de koran hierover.

Wat wij vaak tegen komen is een bestraffing.

Een bestraffing waar niemand aan zal ontkomen.

En straf die iedereen zal aanschouwen.

Degene die er niet in zullen gaan zullen zeggen'' Glorie zij god die ons heeft beschermt van de bestraffing.

Degene die de bestraffing moeten doormaken zullen willen wensen dat zij stof zouden zijn geweest, nooit zouden hebben bestaan.

Ik zou willen dat de volgende woorden niet zouden bestaan: straf, pijn, vuur, geweld, oorlog, ruzie, kwaad en alles wat slecht is.

Maar wat ik zeg dit bestaat duidelijk. De koran onderwijst ons dit ook heel duidelijk wie kwaad doet zal met kwaad vergeld worden en wie goed doet zal met goed vergeld worden en dit is wat Allah(sbht) ons leert.

MVG
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Chaimae schreef:Het moraal van het verhaal is dat Allah alles vergeeft.
Hoe?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Het moraal van het verhaal is dat Allah alles vergeeft.
Genocide, pedofilie, verkrachting, marteling, kruisiging

... tenminste, als het gepleegd is door een moslim.

Maar niet het eerlijke zoeken naar God.

Dat wordt niet vergeven.

Bedoel je het zo?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Als je de overstap maakt in een vurige flits, wordt alles vergeven.
Hoe verder je lichaamsmoleculen verspreid liggen, hoe meer vergiffenis.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Chaimae schreef:Het moraal van het verhaal is dat Allah alles vergeeft.
Het wordt tijd dat gebakken lucht ’allahtje’ eindelijk eens zichzelf vergeeft. Want daar zitten wij als vredelievende forumleden op te wachten. Want waarom hij mensen maakt om ze vervolgens te laten verschrompelen tot onbruikbare nutteloze wezens in de maatschappij is ons nog niet geheel duidelijk gemaakt. Daar weleens aan gedacht in al je zelfzuchtige gebeden en heidense rituelen? Gelet op je verliefdheid op ’allah’ heb ik sterk de indruk dat je denkt dat ’allah’ een frisse aangename lekkere sensuele bink is. Maar misschien ben je wel bi-seksueel. Dat past beter bij een godsdienstwaanzinnige. Je weet maar nooit. Straks is ’allahtje’ wel een lekker wijf. Sorry, islamaanhangers die bekend staan als de meest onwetenden, weten natuurlijk alles beter. Dat is sinds de uitvinding van de analfabeet Mohammed niet anders geweest. Zes jaar geleden kon 1 op de 2 arabische vrouwen nog niet lezen of schrijven! Deelname van vrouwen in het politieke of economische leven in hun armoedige heilstaten is het laagst van de HELE WERELD! Misschien kun je je bidtempo wat opvoeren. Want voorlopig is het met Mohammed’s duimzuigerij nog steeds slecht gesteld in de wereld van domgehouden mensen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Freya schreef:
Chaimae schreef:Een schrale troost: het ochtendgebed bid ik niet op tijd. Mijn vader die vraagt me wel steeds of ik dit nog van plan ben. Ik heb dit een keer drie maanden volgehouden, maar was er toen mentaal nog niet klaar voor.
Ik snap het niet. Dacht dat jij een vader had, die niet zo met het geloof bezig was en jouw niet dwong.
Dat heeft ze ons inderdaad proberen wijs te maken Freya.

Maar we weten inmiddels ook dat Chaimae niet in haar eerste leugen gestikt is, ik heb haar daar al meerdere malen op betrapt.

Zo zie je maar weer dat mensen die kruipen voor een (denkbeeldige) god die liegen toestaat niet te vertrouwen zijn...
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:Het moraal van het verhaal is dat Allah alles vergeeft.
Moraal is dat JIJ dat graag wil, omdat jezelf doodsbang bent (gemaakt) voor de zogenaamde god die door de sekte die men "islam" noemt wordt neergezet als een wrede dictator die geen medelijden kent voor degene die zijn dominante regels niet naleven.
Gebruikersavatar
Persian_revenge
Berichten: 782
Lid geworden op: za dec 03, 2005 4:32 pm
Locatie: Londonistan

Bericht door Persian_revenge »

Als ik ooit een dochter had, zou ik mij gelukkig prijzen als net als Chaimae was.
Ik ga ermee akkoord. Ik vind het eigenlijk oneerlijk van sommigen die haar goeie kanten niet kunnen waarderen. Ik zou ook zo'n dochter of zus willen hebben. Alhoewel, ik heb al een twintigjarige zus die op simmige opzichten vergelijkbaar is met Chaimae.
Met een groot verschil: mijn zus is geen moslim en weet niet eens hoe ze moet bidden. Ze wil het trouwens ook niet leren. Zij heeft een jaar Islam op school genomen en mijn ouders stemde toe omdat ze wilden dat ze zelf zou kiezen of dat haar aanspreekt of niet. Na een jaar eindeloze discussies met haar Morokaanse leerkracht heeft ze dan beslist in plaats van Islam, zedenleer te nemen.
Wat Chaimae op een subtiele manier probeert te doen is te zeggen dat zij zo is DANKZIJ Islam (als ik het niet vergis) en dat vind ik wel spijtig. Volgens mij is ze zo dankzij haar waarden die eerder cultureel van aard zijn. Haar ouders, haar moeder die haar goede raden heeft gegeven over mannen, huwelijk en familiale waarden.
Laatst gewijzigd door Persian_revenge op zo aug 31, 2008 5:45 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie