Het geloof bij God is de islam.

BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Geblinddoekt een drukke snelweg oversteken met allah's hulp zou wel ondersteuning geven aan de claim dat allah helpt.
Zoiets als dit.

http://www.youtube.com/watch?v=moZSKclx2hQ&

Ik zie geen Allah die hulp geeft. Wel de politie.
Misschien weet Moh een verklaring. Duivel of Allah.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Ik ontdek nog dagelijks staaltjes van islamhumor in je schrijfsels islaminside. Vanmorgen viel mijn oog op dit juweeltje:
islaminside20 schreef:Mevlana Cami zei over hetzelfde feit, dat hij gevonden had door de tekenen van de Qoer-aan te volgen en door gebruik te maken van zijn verstand: "Wat er ook in het universum is, het zijn zintuigen en illusies. Zij zijn als de weerspiegeling van een spiegel of een schaduw."
Maar het aantal van degenen die dit feit door de hele geschiedenis heen begrepen hebben, is beperkt.


Beseft deze Mevlana Cami dat hij zichzelf daarmee tot een illusie verklaart?
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Je kan een hoop dingen zeggen over Ali Blabla. Maar dat hij over hmor beschikt is een nieuwe voor me. Humor wordt normaliter op 45.000 meter boven hem omgeleid door Beek Flight Control Center.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

H.Numan schreef:Je kan een hoop dingen zeggen over Ali Blabla. Maar dat hij over hmor beschikt is een nieuwe voor me. Humor wordt normaliter op 45.000 meter boven hem omgeleid door Beek Flight Control Center.
Wellicht heeft hij onbedoeld wat humor gekopieerd in zijn poging om een gebrek aan een antwoord te verdoezelen in een overvloed aan tekst.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Aldebaran schreef: Geblinddoekt een drukke snelweg oversteken met allah's hulp zou wel ondersteuning geven aan de claim dat allah helpt.
Ho Ho! Alah doet wat hij wil. En daar is voor moslims geen touw aan vast te knopen. Als je denkt ’allah’ links van je waar te nemen, rent ’allah’ naar rechts. Dan denk je ’allah’ rechts van je te zien. Maar weer rent ’allah’ dan naar links. Een speelse hond? Een valse teef? You name it! De koran leert ons in ieder geval dat ’allah’ doet wat hij wil; hij misleidt mensen wie hij wil. Ook gelovigen, want dat is nu juist dat aardige van schizofrene ’allah’ in de uitverkoop van de islam. En vooral dat laatste, ’hij misleidt mensen wie hij wil’, is een garantie voor moslims om in hun broek te plassen. Wij zouden dat doen vanwege ons uitbundige gelach - moslims doen dat vanwege hun stress en opgepoetste angst voor de pedofiel analfabeet en oorlogszuchtige ophitser Mohamed. Vijfmaal per dag op je knieën gaan voor een overleden fascist van 1400 jaar geleden met het door ons niet geaccepteerde keurmerk ’profeet van God’, geeft enig inzicht in de psychische gesteldheid van de moslimman in Nederland.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Aldebaran schreef:Ik ontdek nog dagelijks staaltjes van islamhumor in je schrijfsels islaminside. Vanmorgen viel mijn oog op dit juweeltje:
islaminside20 schreef:Mevlana Cami zei over hetzelfde feit, dat hij gevonden had door de tekenen van de Qoer-aan te volgen en door gebruik te maken van zijn verstand: "Wat er ook in het universum is, het zijn zintuigen en illusies. Zij zijn als de weerspiegeling van een spiegel of een schaduw."
Maar het aantal van degenen die dit feit door de hele geschiedenis heen begrepen hebben, is beperkt.

Beseft deze Mevlana Cami dat hij zichzelf daarmee tot een illusie verklaart?
Deze Mevlana Cami is zo gek nog niet.
Hij zegt min of meer: het hele universum is een projectie van je geest; bestaat uit zintuigen en illusies.
Niets is wat het is. Alles bedenk je zelf: Je ziet je eigen spiegelbeeld, je eigen schaduw.
Tot dat idee is hij gekomen door gebruik te maken van zijn verstand (er is immers niets anders).

Dat hij het gevonden heeft door de tekenen van de Qoer-aan te volgen is natuurlijk onzin.
Want zowel die tekenen van de Qoer-aan als de Qoer-aan zelf heeft hij zojuist tot illusie verklaard.
RTFM
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

naar boven schreef:Deze Mevlana Cami is zo gek nog niet.
Hij zegt min of meer: het hele universum is een projectie van je geest; bestaat uit zintuigen en illusies.
Niets is wat het is. Alles bedenk je zelf: Je ziet je eigen spiegelbeeld, je eigen schaduw.
Tot dat idee is hij gekomen door gebruik te maken van zijn verstand (er is immers niets anders).

Dat hij het gevonden heeft door de tekenen van de Qoer-aan te volgen is natuurlijk onzin.
Want zowel die tekenen van de Qoer-aan als de Qoer-aan zelf heeft hij zojuist tot illusie verklaard.
Het is weer eens duidelijk gemaakt hoe bekrompen moslims zijn. Ze projecteren hun geest in een dun boekie dat de koran heet en ervaren dat als een illusie en zeggen daarover dat het de waarheid is. Hun waarheid is dus een illusie. EEN WAARHEID ZONDER DAAR WIJZER VAN TE WORDEN. Want waar ergens ter wereld vinden wij zo een grote kolonie van achterlijken? Juist ja, in islam! Islam wil zeggen: achteruitgang in denken. Dan kom je vanzelf bij het absolute nulpunt terecht. De illusie van de hoerenkast van ’allah’ in het jaar nul.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

naar boven schreef:
Aldebaran schreef:Ik ontdek nog dagelijks staaltjes van islamhumor in je schrijfsels islaminside. Vanmorgen viel mijn oog op dit juweeltje:
islaminside20 schreef:Mevlana Cami zei over hetzelfde feit, dat hij gevonden had door de tekenen van de Qoer-aan te volgen en door gebruik te maken van zijn verstand: "Wat er ook in het universum is, het zijn zintuigen en illusies. Zij zijn als de weerspiegeling van een spiegel of een schaduw."
Maar het aantal van degenen die dit feit door de hele geschiedenis heen begrepen hebben, is beperkt.

Beseft deze Mevlana Cami dat hij zichzelf daarmee tot een illusie verklaart?
Deze Mevlana Cami is zo gek nog niet.
Hij zegt min of meer: het hele universum is een projectie van je geest; bestaat uit zintuigen en illusies.
Niets is wat het is. Alles bedenk je zelf: Je ziet je eigen spiegelbeeld, je eigen schaduw.
Tot dat idee is hij gekomen door gebruik te maken van zijn verstand (er is immers niets anders).

Dat hij het gevonden heeft door de tekenen van de Qoer-aan te volgen is natuurlijk onzin.
Want zowel die tekenen van de Qoer-aan als de Qoer-aan zelf heeft hij zojuist tot illusie verklaard.
Hij heeft de klok horen luiden maar weet van geen klepel. De fout is niet te onderkennen dat we de wereld alleen via (subjectieve) waarneming kennen, maar wel om daarmee alle betekenis van welke waarneming dan ook voor de waarnemer te ontkennen. Hij ontkent daarmee de betekenis van zijn eigen bestaan en uitspraken voor anderen en ontkracht de facto daarmee al zijn uitspraken. De meest absolute zelfontkenning die mogelijk is en de meest desastreuze opmerking voor koran en islam.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

islaminside20 schreef:Zoals we nu duidelijk zien, is het een wetenschappelijk en logisch feit, dat de 'buitenwereld' geen materialistische werkelijkheid heeft en dat het een verzameling van beelden is, die voortdurend door Allah aan onze ziel wordt gepresenteerd. Niettemin omvatten mensen gewoonlijk niet, of willen niet omvatten, dat alles in het concept van de 'buitenwereld' valt.
Dat is beslist geen wetenschappelijk feit. Het wetenschappelijk model beschrijft een samenhang in onze waarnemingen die beslist onverklaard blijft vanuit het standpunt dat alles een illusie is.

Laten we dat de nuloptie noemen, het idee dat alles een illusie is. Verklaart dat iets? Verklaart dat bijvoorbeeld het feit dat wetenschappelijke observaties herhaalbare resultaten opleveren wanneer verschillende waarnemers deze uitvoeren. Antwoord: nee. Verklaart de nuloptie dat wetenschap (middels theorieën) voorspellingen kan doen over de waarnemingen die men in de werkelijkheid kan doen? Antwoord: Nee, dat is beslist niet wat je in de nuloptie zou verwachten. De nuloptie verklaart niet dat men (ca 7 miljard mensen) dagelijks waarneemt dat de zon opgaat, dat wanneer men een raket de ruimte in stuurt men de aarde waarneemt als een bol die in de ruimte hangt. De nuloptie verklaart niet dat vele miljoenen mensen dagelijks waarnemen dat men via een pc informatie over het internet kan delen. De nuloptie verklaart niet dat men door waarnemingen te doen überhaupt tot rsultaten komt op het gebied van de medische wetenschap. Bedenk dat eens de volgende keer dat je gebruik maakt van de stand van de medische wetenschap. Of wanneer je eens echt in medische nood verkeert, en dat gaat ooit voor allen van ons komen, durf dan nog een te beweren dat alle waarneming een illusie is en derhalve geen werkelijkheid. De nuloptie verklaart niet dat er überhaupt samenhang is tussen waarnemingen. De nuloptie zit qua verklarende waarde op het absolute nulpunt, het verklaart niets.

Uit de nuloptie volgt ook niet dat allah of god of zeus of thor of wodan of godje X bestaat. Dat is een extra postulaat dat we via waarnemening moeten aannemen van iemand die beweert dat alle waarneming een illusie is. Als alles wat wij waarnemen een illusie, dan is toch zeker de koran ook een illusie. Dan is ook Allah een illusie, dan is het idee van onderwerping aan allah een illusie, dan is het verhaal van welke imam dan ook een illusie.

Wat zou dan de waarde kunnen zijn van de nuloptie? Waarom haalt de imam of mufti dit idee van stal? De enige reden die ik zie is dat men zo een immuniteit voor rationaliteit wenst te bewerkstelligen. Immers door te stellen dat alles een illusie is, maar impliciet bedoelt dat alles een illusie is behalve hetgeen de geestelijke zelf claimt over absolute waarheid, probeert de geestelijke op voorhand alle rationele tegenwerpingen te ontlopen en zijn eigen verhaal te slijten als waarheid. Dan wordt namelijk het geloofsdogma gepostuleerd, zonder enig bewijs.

Wanneer je zegt dat het bewijs van god is gelegen in de samenhang die je ziet in de wereld, dan bevestig je daarmee dat er samenhang is tussen waarnemingen en dat die samenhang niet illusoir is. Maw je leunt daarmee op het daadwerkelijk bestaan van een aspect van de werkelijkheid, de samenhang in de waarnemingen. Wanneer je echt consequent bent, moet je ook deze samenhang ontkennen en gaat je argument niet op. Dat komt overigens overeen met een filosofische positie die solipsisme heet. Er is geen middenweg, of je bent solipsist en ontkent ook het bestaan van samenhang in de werkelijkheid of je aanvaardt de samenhang in de waarnemingen als een gegeven van de werkelijkheid. Het systematisch onderzoek naar die samenhang obv rationaliteit is wetenschap. In wetenschap komt god niet voor.

Zeg het maar, is die samenhang er of niet?
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
antichrist
Berichten: 1
Lid geworden op: zo nov 16, 2008 11:32 am

Bericht door antichrist »

Ik volg deze thread met interesse a) omdat ik atheist ben en alle religieën op dezelfde voet schakel en over dezelfde kam scheer en b) omdat ik wil begrijpen waarom mensen zo fanatiek met elkaar kunnen omgaan als het om geloof gaat.
Zowel het christendom als islam hebben beiden hun eigenwaarde en eigen waarden. Beide hebben verschrikkelijke misdaden in naam van hun god bedreven en beide slagen erin de mensen hun zelfrespect en kritische instelling te ondermijnen.
Het mierengeneuk over bijbelse en Qu'ranteksten volg ik met belangstelling. Iedereen slaagt er kennelijk in om de bal in het andere kamp te schoppen en alle middelen zijn goed. Iedereen heeft het gelijk aan hun kant.
Ik word er ziek van hoe mensen elkaar per sé willen afkraken en vernederen. Geloof is een gevaarlijk ding. Omdat geloof vertrouwen en overgave inhoudt. En mensen met goed vertrouwen zijn ook heel kwetsbaar. Kwetsbaarheid leidt tot onderwerping die onvoorwaardelijk kan zijn. Men zoekt en vindt dan waarheden die aansluiten op de eigen situatie en door het neerhalen van andere geloofsovertuigingen voelt men zich tegelijk beter en sterker. Gott mit uns... God bless America... Insj Allah...
Daarom ben ik, na mijn christelijke opvoeding, atheist geworden. Ik maak er geen punt van om zowel met christenen, joden en moslims op vriendschappelijke wijze om te gaan. En ik heb daar nog geen problemen mee gehad, integendeel.
Ziezo dat moest me even van het hart.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Welkom antichrist.
Ik maak er geen punt van om zowel met christenen, joden en moslims op vriendschappelijke wijze om te gaan. En ik heb daar nog geen problemen mee gehad, integendeel.
Wat denk je, blijft dit zo?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

antichrist schreef:Ik word er ziek van hoe mensen elkaar per sé willen afkraken en vernederen.
Welkom antichrist,

Ik deel je mening dat afkraken en vernederen van personen te vermijden is. Ik probeer in mijn reacties de bal te spelen, niet de mens. Dat is me niet overal even goed gelukt, daar ben ik mij terdege bewust van. Er moet mij echter van het hart dat een onbereidwilligheid om op aangedragen argumenten in te gaan eveneens een daad van arrogantie kan zijn. Het scherp voeren van het debat op inhoud lukt beter wanneer meer forumleden zich daartoe beperken. Hier op FFI ligt de balans al tijdenlang wmb aan de verkeerde kant, wellicht dat jij met jouw bijdragen daar enige verandering in kan aanbrengen.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

antichrist schreef:Ik volg deze thread met interesse a) omdat ik atheist ben en alle religieën op dezelfde voet schakel en over dezelfde kam scheer en b) omdat ik wil begrijpen waarom mensen zo fanatiek met elkaar kunnen omgaan als het om geloof gaat.
Nou, dat is dan een beetje dom antichrist als jij alle religies over een kam scheert. En dat voor een antichrist. Enorm dom. :?

Er zit toch echt wel iets verschil tussen het Boeddhisme en Islam. En het Hindoeïsme en Christendom is ook niet te vergelijken.
Misschien moet jij je toch maar eens gaan verdiepen in religies.

Zowel het christendom als islam hebben beiden hun eigenwaarde en eigen waarden. Beide hebben verschrikkelijke misdaden in naam van hun god bedreven en beide slagen erin de mensen hun zelfrespect en kritische instelling te ondermijnen.
Dit soort uitspraken horen we zo vaak. Ze staan op nummer 6 en 7 van de bingo list van naar boven. Niet erg origineel.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=9257
Ik word er ziek van hoe mensen elkaar per sé willen afkraken en vernederen.
Ik ook. Ik vind het ook lullig dat moslims ons voor varkens, honden, ezels, en hoeren uitschelden.

Geloof is een gevaarlijk ding. Omdat geloof vertrouwen en overgave inhoudt.
Heb je dit wel eens aan je Moslim vrienden verteld?

Ziezo dat moest me even van het hart,
Groot gelijk. Maak van je hart geen moordkuil. Doe ik ook niet.

Welkom op het forum.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Alle lof zij Allah de Heer der Werelden en vrede zij met zijn profeten en volgelingen Tot De Dag waarover geen Twijfel is (Yaum al Qieyama).

De waarheid is hardt. Sommige mensen maken grappen over God en anderen praten uit onwetendheid. Niemand kent de ware godsdienst totdat hij onderzoek heeft gedaan. Want dan zou die de zin leren die god geschreven heeft namelijk:Iedereen is onderpand van zijn eigen daden.

Je kan mij niets kwetsen nog een andere moslim of gelovige kwetsen omdat iedereen onderpand is van zijn eigen daden. Dus zeg wat je wilt al jou daden kunnen tegen je gebruikt worden op de dag des oordeels. Verder De schepper bestaat en dat is God Arabisch vertaald Allah. En dat zal blijven totdat iemand een vlieg kan scheppen of een boek gelijk aan de koran kan voortbrengen en vergeet vooral niet een andere helper buiten god op te roepen!

Ketter zegt ik heb een boek gelijk aan de koran. 9e van Beethoven. De gedichten van Guido Gezelle etc
Hoe onlogisch kunnen mensen sommen denken. Het punt hierin is dat je één iets niet snapt, En datgene leg ik je nu helder uit.

Allah zegt: Kom met een boek gelijk aan de koran EN ROEP JOU HELPERS BUITEN GOD.

Om met een boek te komen heb je eerst een helper buiten god nodig. nou beethoven en de rest van de boeken die je hebt aangehaald zijn geschreven door mensen. Dus je beweert hiermee dat de schrijvers jou goden zijn. Het gaat niet om het boek want je kan dan net zo goed zeggen de BIjbel de Thora is gelijk aan de koran. Maar daar gaat het niet om. Het gaat om de helper buiten god! En dat zijn in jou geval de schrijvers van die boeken van Beethoven etc. En die is er niet want er is maar 1 God en dat is de heer der werelden, de schepper, de volmaakte, de alwijze, alle namen in de hemelen en op aarde behoren aan hem. Dus kom met iets gelijk aan de koran EN ROEP JOU HELPERS BUITEN ALLAH ALS JE WAARACHTIG BENT, of SCHEP ééñ vlieg als je dat kan dan getuig ik naar jou godsdienst. Alleen ik zal je één tip gegeven bespaar mij en jezelf de moeite. Dit kan niet: Allah zegt namelijk: en je zult het nimmer kunnen doen - wacht dan voor het vuur, dat voor de ongelovigen is bereid

Dus discussie gesloten in mijn ogen bestaat er geen andere heer dan Allah(sbht) en ik getuig dat Mohammed(vzmh) zijn boodschapper en dienaar is.

Albardain had zijn eigen interpertatie van de koran wat helaas verkeerd uitpakt?
Je ogen worden moe wanneer je naar de schoonheid van het universum kijkt.Daarmee word bedoelt: De levende organismen van planten tot dieren van bergen tot zeeën van zeeën tot sterren van sterren tot zon van zon tot leeuwen van leeuwen tot vogels van vogels tot mieren en ga zo maar door. De slechte dingen op aarde zoals ziektes en natuurrampen zijn slechts een beproeving voor de mens van verstand. Dit geeft aan dat niemand op aarde nog in de hemelen een eeuwig durende leven heeft behalve God. Allah zegt ook in de koran wij hebben alles in paren geschapen. Voor elke probleem is er een oplossing. Elke nadeel heeft zijn voordeel. Maar helaas hebben wij(de mens) tot nu toe niet alles kunnen ontdekken ondanks Aids en andere ziektes niet volledig hersteld kunnen worden op een klein deel na dan. Wij zijn wel in staat om een tegen middel te maken maar dat kost tijd, geld en hersens. Waardoor komen natuurrampen? Is een deel niet schuldig aan het opwarmen van de aarde? Door wie komen schadelijke stoffen het atmosfeer binnen? Wie kiest geld boven milieu? Wie zijn er schuldig= Mens+Mens+Mens+ enz. = MENSEN. En bliksem en het aardschudding Allah weet het best wat er gebeurt in de hemelen en op aarde en er is niemand die iets van zijn kennis kan omvatten dan wat hij wil. Maar dit is onze doel op aarde niet. Dit is misschien een doel om iets langer te kunnen leven op aarde. Maar wat iedereen weet is dat hij toch dood gaat nu, of over 80 jaar.
Het doel van de moslims is: Het aanbidden van God. Omdat alles door hem tot stand gekomen is en alles bij hem teruggehaald zal worden. De almachtige zegt: Wij hebben het leven en de dood ingesteld om te beproeven van wie van jullie het best gedraagt. Alles draait in islam om Gedrag en godsvrees. En dit zijn de twee belangrijkste elementen om het paradijs in te komen. En het paradijs is het doel van de gelovigen. En niemand zal God aanschouwen op de dag des oordeels behalve degene van wie de Gedrag en Godsvrees en verheven karakter heeft.

De profeet vrede zij met hem zei:

God kijkt niet naar het uiterlijk van de mens maar naar het innerlijk. En in de ogen van God zijn de beste mensen degene die zich goed gedragen en god vrezen want degene die God vrezen vermijden het slechte en doen wat God wil, namelijk> Goed gedrag.
Ik ook. Ik vind het ook lullig dat moslims ons voor varkens, honden, ezels, en hoeren uitschelden
Welke moslims zeggen dit? Wat je zegt doe je zelf!

betreft de vers over dat dieren beter zijn dan ongelovigen gaat het om:

Allah is één. Geen enkele mens is gelijk aan hem. Niemand op aarde weet of hij gelovig is of niet tot dat hij zijn oordeel krijgt op de dag des oordeels. Wanneer jij op de dag des oordeels hoort dat je ongelovig bent omdat je god ontkent heb dan pas kan iemand zeggen kijk en dier is nog beter dan jou. Omdat Allah zegt: In de ogen van god zijn mensen die de schepping ontkennen erger dan dieren. Maar omdat je nog geen oordeel heb gehad kan je ook niet oordelen of je het nou wel of niet bent. Dus discussie gesloten, by the way schelden is verboden in de islam net zoals roddelen, liegen en bedriegen waar satanisten kennelijk goed in zijn.


Hij schenkt wijsheid aan wie Hij wil en wie wijsheid is geschonken is inderdaad overvloedig begiftigd en niemand trekt er lering uit, behalve zij, die begrip hebben.
En alles wat je geeft en elke gelofte, die je aflegt, voorzeker God weet het; er is geen hulp voor de onrechtvaardigen.
Als je openlijk aalmoezen geeft is het goed, maar als je dit in stilte doet en aan de armen geeft is het beter voor je en Hij zal de fouten van je wegnemen. En God weet, wat je doet.



Alle lof zij Allah de heer der werelden,
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Bericht door Socrates »

En dat zal blijven totdat iemand een vlieg kan scheppen of een boek gelijk aan de koran kan voortbrengen
Hahaha.....BAH een boek gelijk aan de quran brengen....WALGELIJK!

Eerste keer dat ik Quran uitlas...was op mn 14e, ik was toen echt erg depressief (ja kinderen kunnen ook depri zijn)....ik leefde tussen twee culturen...op school en thuis.....door de quran te lezen werd ik veeeeeel depressiever!!!...Ik moest zowat iedereen doodde.....Hindus, Boedhisten, Atheisten, Agnosten, Afvalligen, Homos, Overspellige.....Maar sommige hadith vond ik wel vredelievend en mooier. Daarna ging ik Dialectisch Materialisme lezen van Marx, daar werd ik ook depri van....hahah.

Islaminside, ik ben nu bezig met het boek ''God als misvatting'' van Richard Dawkins.....zeker ook een aanradder voor jou!
Voor elke probleem is er een oplossing.
Wat is die van jou ''probleem'' dan? :lol:
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Beste Islaminside,

Mijn vraag ging bevatte 2 delen. En ik plak er nu graag een derde deel bij.

Het ene beantwoord je door excuses te verzinnen die niet van toepassing zijn, de tweede beantwoord je niet en is de belangrijkste.

Deel (1) Over de betere verzen
islaminside20 schreef:
Ketter zegt ik heb een boek gelijk aan de koran. 9e van Beethoven. De gedichten van Guido Gezelle etc
Hoe onlogisch kunnen mensen sommen denken. Het punt hierin is dat je één iets niet snapt, En datgene leg ik je nu helder uit.
0nlogisch?

Je bent inkonsekwent, Islaminside Ik snap dat punt allang, maar ik moet het niet aanvaarden. Ik ken geen goden, engelen of buitennatuurlijke wezens. Maar ik heb die ook niet nodig om de koran te overtreffen.

Ten eerste: Je vraagt een boek, de Koran vraagt een vers.

De 9e van Beethoven is een beter vers.

Ten tweede:
Het gaat om de helper buiten god!
De Koran vraagt ook niet dat dat die helpers goden of superwezens zijn. Meer nog, als ik met menselijke helpers de Koran kan overtreffen dan voorwaar is bewezen dat de Koran niet perfect is.

Hoe onlogisch kun je nog meer worden, Islaminside, als je eist dat ik superwezens aanroep die niet bestaan? Dan kun je toch niets bewijzen? De Koran is overigens ook niet afkomstig van een superwezen, maar van Mohammed.

Kortom: Je moet geen extra voorwaarden stellen, want de Koran stelt ze ook niet. En als deze ze stelt, moet ik enkel die aanvaarden die relevant zijn voor het bewijs.

Deel (2) Het gevraagde is non sequitur

... en dus ongeldig en niet van een rationele God afkomstig.

Bovendien kun jij, met je vermeende "logica" niet, en ik herhaal niet op tegen de logica die ik gegeven heb om aan te tonen dat de bewijsvoering van de Koran op zich fout is. Het is non sequitur. Antwoord daarop als je wil.

Deel (3) De immoraliteit van de gevolgen
en je zult het nimmer kunnen doen - wacht dan voor het vuur, dat voor de ongelovigen is bereid
Je dreigt met eeuwige marteling. Enkel onmensen doen dat. God is geen onmens. De Koran maakt komt dus een van een onmens, niet van God.

Hint: verlaat misschien de Islam als je terug op het menelijke pad wil treden.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Dus discussie gesloten in mijn ogen bestaat er geen andere heer dan Allah(sbht) en ik getuig dat Mohammed(vzmh) zijn boodschapper en dienaar is.
Neen, je sluit de discussie omdat je niet opkunt tegen de logica dat jouw bewijzen non-sequitur zijn.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Geachte Islaminside,

God heeft me gevraagd om je dat deze post door te geven.

God is het beu is om aanbeden te worden en wil dat de mensheid Hem nu eindelijk gerust laat.

Ik vermoed, als je hem nu niet gerust laat, dat hij onwelvoeglijk boos op jou gaat worden. Denk ik. Ik ben geen profeet, slechts een waarschuwer.

Maar om te bewijzen dat dit van het opperwezen komt, die zich kortweg God laat noemen, heeft Hij gezegd dat als je niet gelooft dat het van Hem komt dat je mij een vers moet geven die met een andere, gelijkwaardige letter begint. Eén letter maar. Hij is dus ongelooflijk breeddenkend: vraagt geen boek, surah of vers, geef me die niet, slechts één letter. Maar je moet wel helpers buiten God aanroepen en het moet in het Nederlands zijn. Uiteraard.

Allicht is G de perfecte letter, want het is de eerste letter van het woord God. En zo laat God zich noemen. Geen enkele letter kan ook maar raken aan de hoofdletter G. Dus je moet mij nu geloven.

mvg,
Ketter

</sarcasm> voor diegene die het niet doorhebben.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ali Blabla schreef:Alle worteltjes zij Allah de Heer der Werelden
Vanwaar die fixatie op lof?
Niemand kent de ware godsdienst totdat hij onderzoek heeft gedaan.
Goh, waar blijf je bewijs nou, zeurkous? Of moet ik door die zee van onzin baggeren om te ontdekken dat er weer niks in staat?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Ik weet niet of jullie moslims kennen. Ik bedoel, kennis hebben aan moslims. Ik heb dat wel. Een moslim zal NOOIT zijn ongelijk toegeven. Dat doet een arabier al niet, laat staan een moslim. Al staat een moslim poedelnaakt, dan nog zal hij verklaren dat hij er onpartijdig uitziet. Een moslim hoort niet thuis in het plaatje van de beschaving. Er valt niet met hem te praten over God. Want als het over God gaat geldt voor hem slechts één waarheid: de waarheid van wat hij niet kwijt wil. Zijn waarheid loopt slechts via ’allah’, via een engel (Gabriël) via de pedofiel analfabeet Mohamed, tot onveranderd in het jaar anno 2008. Een moslim heeft zich in 1400 jaar niet in staat bewezen zich aan te kunnen passen aan welke moderne beschaving dan ook. En denkt nu deze domme Balkenende -regering nu werkelijk dat moslims in staat zijn binnen een generatie te assimileren, te acclamatiseren, te integreren, te . . . Moslims behoren tot een achterlijke cultuur. Die horen hier niet thuis. Omdat zij in al die jaren al bewezen hebben zich niet te kunnen aanpassen. Het zijn oer primitieve onbeschaafde analfabetische cultuur barbaren uit het woestijntijdperk van het verwerpelijke onmenselijke afgodendom van de amateur profeet en analfabeet Mohamed. Mensen die zo een figuur aanhangen zoals Duitsers Hitler bejubelden, dienen uit Nederland verwijderd te worden. Met zachte hand, desnoods met harde hand. En daarna NOOIT meer!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

islaminside20 schreef:
Ketter zegt ik heb een boek gelijk aan de koran. 9e van Beethoven. De gedichten van Guido Gezelle etc
Hoe onlogisch kunnen mensen sommen denken. Het punt hierin is dat je één iets niet snapt, En datgene leg ik je nu helder uit.

Allah zegt: Kom met een boek gelijk aan de koran EN ROEP JOU HELPERS BUITEN GOD.

Om met een boek te komen heb je eerst een helper buiten god nodig. nou beethoven en de rest van de boeken die je hebt aangehaald zijn geschreven door mensen. Dus je beweert hiermee dat de schrijvers jou goden zijn.
Er staat 'helpers'. Er staat niet 'helpers die gecertificeerde goden zijn' (waarbij ik wel kan raden wie er in de certificatiecommissie zou moeten zitten!) of 'helpers die kabouters zijn', noch 'helpers die straalbezopen zijn'. De aard en toestand van de helpers is niet gespecificeerd. Als ze maar helpen op een of andere manier.

En passant stel ik vast dat het nogal vreemd is van anderen te eisen met helpende goden op de proppen komen terwijl je eigen god niet helpt. Zijn er onder moslims minder gevallen van kinderkanker? Nee, want allah helpt niet. Worden moslims minder getroffen door natuurrampen. Niets van dat alles. Want allah helpt voor geen meter als het erop aan komt. Hoeveel gebedjes richting mekka dan ook.

Het is ook vreemd om van atheïsten te eisen dat ze met goden op de proppen komen. Dat is de wereld op z'n kop. Mag een atheïst dan ook van jou eisen om met een sluitend bewijs voor het niet bestaan van god op de proppen te komen? Je bent weer eens in het irrationele domein beland obv de koran.

Jouw conclusie dat die helpers goden moeten zijn en dan nog wel goden buiten god (leuke kluit voor in het riet, zie maar eens een alomtegenwoordige god te vinden buiten een alomtegenwoordige god), is dus volledig uit de duim gezogen. Maar zelfs wanneer het niet volledig uit je duim was gezogen dan nog hoeft niemand zich gecommitteerd te voelen aan een regeltje in jouw specifieke heilige boekje dat zegt: als iemand je uitdaagt vraag hem dan naar zijn helpers die goden zijn. De bewijslast inzake de goddelijke oorsprong van de koran ligt in eerste instantie helemaal bij jou. Zolang je die niet knalhard hebt aangetoond zie ik geen enkele reden om überhaupt enige aandacht te schenken aan dat malle regeltje in je boekje, want iedereen kan met z'n eigen boekje precies hetzelfde beweren. Sterker nog, dat is de gangbare praktijk onder religieuzen en andere dogmatici. Ze proberen zelfs elkaars boekjes te verbieden en/of te verbranden als het even kan. Daar spreekt niet bepaald een goddelijke geïnspireerdheid uit, eerder een naargeestige kleinburgerlijke moraal. Gewapper met heilige boekjes is wmb een sterke indicatie voor een kleinburgerlijke moraal en een al dan niet zelf opgelegde beperking in het eigen denken.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

islaminside20 schreef: Niemand kent de ware godsdienst totdat hij onderzoek heeft gedaan.
Ik hoop dat je met me eens bent dat wetenschap erom bekend staat dat ze onderzoek doet? Wetenschap heeft nog geen spoor van welk zielig godje dan ook gevonden. Laat staan een almachtige. Het concept god komt in geen wetenschappelijke formule voor, hoe kan jij dan beweren dat 'onderzoek' leidt tot godsdienst.

Het zit volgens mij zo. Of je doet onderzoek en toetst je aannames zo goed mogelijk, je vindt dan geen aanwijzing voor goden. Of je neemt aan dat wat je leest in een boekje waar is en noemt het oplezen daarvan onderzoek. Twee verschillende betekenissen van onderzoek die haaks op elkaar staan.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Voor de derde keer je mag de koran zelf interpeteren en uit vermoedens praten maar dat kan niet tegen de waarheid baten.

Niemand heeft een helper buiten God en niemand kan dus met iets gelijks aan de koran komen en Niemand kan een vlieg scheppen. Je kan wel zeggen de bijbel en de Thora gelijk zijn aan de koran maar die zijn ook door God Nedergezonden dus heb je geen andere helper buiten god. Dus ben je Game over voor de derde keer.

Denken de mensen dat zij zichzelf hebben geschappen? Of zijn zij uit het niets voortgekomen. En stel je voor je komt idioten tegen die zeggen wij hebben onzelf geschapen! Dan zegt Allah: Of schiepen zij de hemelen en de aarde wat nog ingewikelder is dan de mens.

Tot nu toe heeft niemand ooit een concrete antwoord kunnen geven op mijn vragen. Het punt is iedereen ontwijkt de vragen en vertelt onzin.
Antwoorden die niets te maken hebben met het onderwerp het zijn slechts vermoedens en vermoedens kunnen tegen de waarheid niets baten. Zo kan je eeuwen discussieren.

Ik praat niet over boeken! Jij vind misschien Harry poter een goed boek en ik Niet en iemand anders vind Carry Slee een goede schrijfster en iemand anders weer niet. Over boeken kan je niet oordelen goed of niet goed. Het gaat echter om de Helper. DIE IS ER NIET. De enige helper is GOD de heer der werelden. Je kan alle boeken een voor een lezen maar je zal geen andere helper vinden buiten Allah.

Het enige wat ik kan zeggen is het volgende:

Iedereen heeft een andere waarheid en mijn waarheid is de islam en dat is wat je moet accepteren. Kan je dat niet accepteren dan heb je in mijn ogen gewoon pech.


Hij is God, Die u schept en dan voor u zorgt en daarna doet Hij u sterven en dan zal Hij u doen herleven. Is er een onder uw afgoden, die iets dergelijks kan doen? Heilig is Hij en verheven boven hetgeen zij (met Hem) vereenzelvigen. Verderf is gekomen over land en zee door hetgeen de handen der mensen hebden gewrocht, zodat Hij hen een gedeelte van hun daden zou doen smaken, opdat zij zich bekeren. Zeg: "Reist op aarde en ziet hoe het einde was van degenen die voordien waren. De meesten hunner waren afgodendienaren." Richt uw aaneezicht tot de juiste godsdienst, voordat de Dag komt, die door niemand afgewend kan worden buiten God. Op die Dag zal het mensdom worden gescheiden. Hij die verwerpt, zijn ongeloof zal tegen hem zijn, en zij die goede daden verrichten, bereiden dit voor hun eigen ziel. Opdat Hij hen, die geloven en goede werken doen, moge belonen uit Zijn overvloed. Voorzeker, Hij heeft de ongelovigen niet lief. En één onder Zijn tekenen is dat Hij de winden met blijde vooruitzichten zendt, opdat Hij u Zijn genade moge doen smaken, en opdat de schepen op Zijn gebod mogen varen, opdat gij moogt zoeken naar Zijn overvloed en opdat gij dankbaar zult zijn. Waarlijk, Wij zonden boodschappers vóór u naar hun volkeren. Zij brachten hun duidelijke bewijzen. Dan straften Wij degenen die zondigden. En het was Onze plicht de gelovigen te helpen
Hij is God, Die de winden zendt welke de wolken doen oprijzen. Dan verspreidt Hij ze in de lucht zoals Hij wil, dan hoopt Hij ze laag boven laag op en gij ziet regen uit hun midden stromen. En wanneer Hij deze doet vallen op wie van Zijn dienaren Hij wil, ziet! verheugen zij zich.
Ofschoon zij voordien, voordat hij (de regen) over hen was nedergezonden, vertwijfelden. Beschouw daarom de kentekenen van God's barmhartigheid: hoe Hij de aarde doet herleven na haar dood. Voorwaar, Dezelfde zal de doden opwekken; Hij heeft macht over alle dingen. En indien Wij een (droge) wind hadden gezonden en zij de aarde zagen geel worden, zouden zij daarna zeker ondankbaarheid hebben betoond. En gij kunt de doden niet doen horen, noch kunt gij de doven de roep doen horen wanneer zij u hun rug toekeren, Noch kunt gij de blinden uit hun dwaling leiden. Gij kunt slechts diegene doen horen die in Onze tekenen zouden willen geloven, zodat zij zich onderwerpen. Het is God, Die u in een staat van zwakheid schept, dan na de zwakte kracht geeft en na de kracht (weer) zwakte en ouderdom. Hij schept wat Hij wil. Hij is de Alwetende, de Almachtige. De Dag waarop het Uur zal komen zullen de schuldigen zweren, dat zij slechts een uur hebben geleefd - zo werden zij bedrogen. Maar zij wie wijsheid en geloof was gegeven, zullen zeggen: "Volgens het Boek van God zijt gij inderdaad tot de Dag der Opstanding gebleven. En dit is de Dag der Opstanding, maar gij wist het niet."
Daarom zullen de uitvluchten op die Dag de onrechtvaardigen niet baten; noch zal hun verontschuldiging worden aangenomen
.
Waarlijk, Wij hebben in deze Koran allerlei gelijkenissen voor de mensen gegeven; voorzeker, als gij hun een teken brengt, zullen de ongelovigen zeggen: "Gij zijt slechts leugenaars." Zo verzegelt God het hart van hen, die niet willen weten. Wees geduldig voorzeker, de Belofte van God is waar; en laat hen die geen zekerheid hebben u niet doen wankelen
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Bericht door Socrates »

Met Islamieten discussieren over Islam....heeft geen enkele zin!!!
Volledig akkoord beste Hans van de Mortel!
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Die knaap wordt met de dag gekker en gekker. Volgende week vreet hij z'n bidkleedje nog op uit pure frustatie.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie