Het geloof bij God is de islam.

Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

OK, Islaminside, je wordt inderdaad een beetje gekker met je argumenten:

Tel het volgende op:
islaminside20 schreef: Tot nu toe heeft niemand ooit een concrete antwoord kunnen geven op mijn vragen.
(wat is mijn betoog anders dan een antwoord, Islaminside? Ik heb geen helper nodig, de mensheid is m'n helper, en dat is het antwoord op jouw vraag dat je niet aanstaat.)

plus
islaminside20 schreef:Iedereen heeft een andere waarheid en mijn waarheid is de islam en dat is wat je moet accepteren. Kan je dat niet accepteren dan heb je in mijn ogen gewoon pech.
(het bewijs dat je op geen enkele manier een ander antwoord wil aanvaarden. En by the way: er is één waarheid, niet de jouwe, niet de mijne, ze heet de 'realiteit')

Wat krijg je dan, gegeven die som?

Een bewijs van een bijzonder arrogante en navelstarende levenshouding.

Sorry hoor.

Maar erger nog: je stelt helemaal geen vragen, je preekt.

Jij bent diegene die m'n vragen ontwijkt en niet kan beantwoorden. De grap is, ik ben niet diegene die beweert de waarheid in pacht te hebben. En daardoor sta ik veel sterker dan jou. Want waarlijk, ik kan mij beroepen op de hele en volledige kennis van de mensheid door heel de geschiedenis die mij in mijn bronnen ter beschikking is. En ik kan mis zijn, maar meestal ben ik juist. Meer kan en mag een mens niet beweren.

Jij niet, je moet verwerpen wat niet in je kraam past. Kijk, 80% van mijn argumenten beantwoord je niet. Je verliest je geduld en "sluit de discussie". Dat doe ik niet. Ik heb jouw godsargumenten één voor een weerlegd. Da's niet moeilijk hoor, da's gemakkelijk. Ze dateren uit de 7e eeuw. De mens staat wat verder nu.

Jij bent het die de feiten en de realiteit niet aan kan. Niet ik. Ik blijf ter zake.

Ik aanvaard dus Islam niet omdat het niet rationeel is. Pech voor de Islamieten, maar ik heb al véél, heel véél mensen duidelijk gemaakt met logische, geduldige argumenten dat de Islam op niets trekt. En jij leert me welke zotte en foute argumenten er allemaal de ronde doen. Dus ik heb rustig de tijd om ze te leren ontkrachten.

Dus, als je denkt zo goed alles te weten:
Het "bewijs" dat de Koran van God komt is non-sequitur en subjectief. En dus geen bewijs van God, maar juist het tegendeel.

Ik heb je duidelijk aangetoond waarom. Je antwoordt niet. God is dus, gelukkig, niet de narcistische psychopaat zoals jij hem keer op keer wil afschilderen.

En weet je:
Is er een onder uw afgoden, die iets dergelijks kan doen?
Ik heb geen afgoden, jij hebt een afgod. Ook jouw afgod Allah kan geen vlieg maken. Als hij dat wel kan, maak één nieuwe soort van insect door de Koran op te roepen, die gisteren niet bestond en die niet geboren is uit een ander insect en toon het me. Als je dat niet kan, is er geen verband tussen de Koran en de vlieg en mag de Koran dat argument niet gebruiken. En is dus ook de Koran niet van God, naar jouw eigen criterium.

Kom op, probeer maar. Roep je afgod om hulp en verwek een nieuw soort insect met de Koran. Zoniet, nog een argument van jou in splinters van mekaar gestampt.
Laatst gewijzigd door Ketter op wo nov 19, 2008 4:05 pm, 8 keer totaal gewijzigd.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Socrates schreef:Met Islamieten discussieren over Islam....heeft geen enkele zin!!!
'tuurlijk heeft het zin. Ik amuzeer me rot. Ik doe niet liever dan effe een half uurtje me ontspannen en foute argumenten in de vernieling te jagen. De rede en menselijkheid verdedigen tegen bijgeloof.

Da's zingeving genoeg voor mij.

:D
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Het gaat echter om de Helper. DIE IS ER NIET.
Je hebt groot gelijk. Er is waarschijnlijk geen god. Geniet nu rustig van het leven en vergeet die hel.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ketter zei:
Kom op, probeer maar. Roep je afgod om hulp en verwek een nieuw soort insect met de Koran.
Dit doet me denken aan een vers waarin wordt gesteld dat al zou je de ongelovigen verbluffen, dan zouden ze alsnog niet geloven en verder gaan met vragen en eisen.

Weet je mischien welke vers, Islaminside? Het is lang geleden dat ik in de Koran heb gelezen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

(wat is mijn betoog anders dan een antwoord, Islaminside? Ik heb geen helper nodig, de mensheid is m'n helper, en dat is het antwoord op jouw vraag dat je niet aanstaat.)
Dat begrijpt ik. Maar ik weet dat de mensheid de aarde niet geschapen heeft wat VERMELDT staat in de Koran. Dus zijn jou boeken niet gelijk aan de KORAN. Dus je hebt een tegenstrijdigheid en tegenstrijdigheden zijn zo in zo fout. Een Helper kan geen tegenstrijdigheden bevatten. Jou Mensgoden hebben de Aarde niet geschapen dus hebben zij NIETS voortgebracht wat gelijk zou kunnen zijn aan de koran.

Weerlegging nummer 4:


1: Mensen kunnen niet alles tillen ze zijn in kracht beperkt. Terwijl God onbeperkt is in kracht zoals staat in de koran vermeldt.

2: Mensen kunnen niet alles begrijpen en bevatten ( Het verstand van de mensen is beperkt). Terwijl God alles kan begrijpen en bevatten zoals staat vermeld in de koran.

3: Mensen kunnen niet alles zien ( op een bepaalde afstand word het onzichtbaar). Het gezichtsvermogen van de mens is beperkt. Terwijl Allah alziend is en almachtig zoals staat vermeld in de koran.

4: Mensen kunnen niet alles horen. Als iemand met je praat dan kan je het soms niet allemaal horen. Gehoororganen zijn beperkt.
Terwijl Allah alhorend is zoals staat vermeld in de koran.

5: Mens is afhankelijk van eten, drinken, gereedschap terwijl Allah onafhankelijk is van de werelden.

6: De mens is zwak gaat dood. Allah is eeuwigheid. Hij houdt deze gehele wereld in stand.

Ga zo maar door. Ik kan zo per zin uit de koran al jou boeken weerleggen omdat jou helpers niet Gelijk zijn aan God. En omdat zij niet gelijk zijn aan God kunnen ze ook geen Boek voortbrengen wat Gelijk is aan de koran.

Niemand kan iets gelijks brengen aan de koran omdat er geen andere god is behalve Allah.

Als er duidelijk bewezen is dat dit allemaal uit toeval is ontstaan. Doordat het echt een sommetje is van 1+1=2. Iedereen kan dit begrijpen. Alleen het is Niet zo, want er is wetenschappelijk bewezen dat Alles wat je in de universum ziet en niet kunt zien geschapen is door een Schepper. Door iemand die niet ons gelijke is, iemand die een grotere macht heeft dan ons. Als je in de woordenboek zou kijken dan is de definitie van God: Opperwezen, meester etc. Dit is Waar omdat wij met onze kennis alleen maar kunnen toegeven dat alles perfect geperfectioneerd is. De dag gaat over naar de nacht de zon komt de maan verdwijnt etc. Dan stel ik mijn zelf de vragen:

Waarom slapen wij vannacht. Dan zeggen de mensen om uitrusten! Dan zeg ik waarom moeten we uitrusten? Dan word je niet moe! Dan zeg ik waarom worden we Moe? Ets. Waarom gaan we dood? Geen enkele mens kan dit beantwoorden ze zeggen dan: Tja jongen je leeft eenmaal en je word oud en je gaat dood. Dan zeg ik waarom leven wij als we toch weten dat we dood gaan? Ja' om plezier te maken en werken. Dan zeg ik waarom zou ik plezier moeten maken en moeten werken als ik toch weet dat ik dood ga! Ja jongen zo zit het leven? Dat betekent dus dat iedereen eigenlijk leeft voor NIETS, nou dan maak ik maar geen plezier en ga ik ook maar niet werken-haha wat een instelling. Alles wat je ziet op aarde is een teken van God. De dood, werken, plezier, leven, noem de hele woordenboek maar op. Allah zegt in de koran: Wij hebben het leven en de dood ingesteld om te beproeven van wie van jullie met de voorzieningen van GOD zich het best gedraagt.
En op dag wanneer je dood gaat zal je ondervraagt worden voor jou daden. Zo helder is de koran nu weet ik waar ik voor leef. HET IS NIET VOOR NIETS, maar JUIST VOOR ALLES. Mijn leven op aarde is een examen. Een examen waarop je op de dag des oordeels een beoordeling krijgt. Nou ik wil een voldoende en die voldoende kan je niet krijgen door onwetend te leven en door te zeggen ja het komt wel. Nee' ons doel op aarde is om te zoeken waar we voor leven (filosofie). En dat is wat de moslims gevonden hebben. Wij zijn niet achterlijk. Jullie denken misschien wel de moslims zijn achterlijk. Maar ze zijn niet achterlijk. Zij hebben nagedacht over de toekomst en de toekomst is in de ogen van de moslims verder dan het wereldse leven. Het eerste wat ik thuis leerde is: Logica. Alles moet logisch zijn anders geloof ik er niet in. Koran betekent voor mij Logica.

Ketter het eerst wat je moet doen is de koran goed bestuderen. Je begrijpt de koran Totaal niet. Waarom zou Allah zeggen Kom met een boek gelijk aan de koran en roep jou helpers buiten God. En vervolgens zegt. Niemand is in staat dit te doen. Omdat het feit is dat er geen andere god is naast Allah. Alles wat je in de hemelen en op aarde ziet veroudert en vergaat. Dus er bestaat geen helper die iets gelijke aan de koran kan voortbrengen. De koran is het WOORD van God. Niemand is gelijk aan GOD dus kan ook niemand iets gelijks brengen wat gelijk is aan GOD en de KORAN omdat ALLES vergaat behalve GOD.

Elke detail wat je in de hemel en op aarde ziet is zo goed geperfectioneerd dat het niet uit toeval kan zijn ontstaan. Er is een hogere macht. En die Hogere macht heeft 99 namen. Waaronder De barmhartige de Genadevolle.
Die macht heeft Adam gemaakt en de schepping daaruit voortgebracht. Die macht heeft duidelijke tekenen Neder gezonden waaronder de Profeten en Boeken. Alles is zo logisch. Dit is realiteit. Weet je wat fictie leven is? Dat is het volgende:

Geloven dat alles uit toeval ontstaan is.
Onwetend leven.
Doen wat anderen doen.
Niet zelf denken.
Hoogmoedig leven
Niet begrijpen
Niet willen begrijpen.
Niet willen weten.
Achteloos leven

Hoeveel van de wereld bewoners leeft zo? Het staat in de koran, Namelijk: De meeste mensen geloven niet. De meeste mensen willen niet begrijpen, de meeste mensen leven onwetend ets.

Alles word terug gebracht naar god. Subhannalah

Verheven Is Allah De Heer Der Werelden.
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Importance & Blessings of Knowledge - Fundamentals of Faith - Islam is de Waarheid.

http://nl.youtube.com/watch?v=2sLg4UARh3g
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

islaminside20 schreef: Weerlegging nummer 4:
Weerlegging van wat? Op welke stelling reageer je? Jij bent degene die een claim doet (bestaan van allah zoals 'blijkt' uit de koran).
islaminside20 schreef: 1: Mensen kunnen niet alles tillen ze zijn in kracht beperkt. Terwijl God onbeperkt is in kracht zoals staat in de koran vermeldt.
Geen bewijs. Weer een stelling van de vorm: het is zo want het staat in m'n boekie. Uitermate zwak dat je nog steeds niet door hebt dat dat een cirkelredenering is.
islaminside20 schreef:2: Mensen kunnen niet alles begrijpen en bevatten ( Het verstand van de mensen is beperkt). Terwijl God alles kan begrijpen en bevatten zoals staat vermeld in de koran.
Omdat het in je boekje staat? Terug naar school.
islaminside20 schreef:3: Mensen kunnen niet alles zien ( op een bepaalde afstand word het onzichtbaar). Het gezichtsvermogen van de mens is beperkt. Terwijl Allah alziend is en almachtig zoals staat vermeld in de koran.
Saai en een zware onvoldoende voor logica. Terug naar school
islaminside20 schreef:4: Mensen kunnen niet alles horen. Als iemand met je praat dan kan je het soms niet allemaal horen. Gehoororganen zijn beperkt.
Terwijl Allah alhorend is zoals staat vermeld in de koran.
Kan iedereen in zijn boekje zetten. Pinkeltje kan praten met dieren, staat in het boekje, dus het is zo.
islaminside20 schreef:5: Mens is afhankelijk van eten, drinken, gereedschap terwijl Allah onafhankelijk is van de werelden.
Klopt niet met je boekje. Het is eeuwig leven ook na de dood in hemel danwel hel. Maar afgezien daarvan, waar is het bewijs dat god überhaupt IS? Ik weet het, ik weet het........staat in je boekje.
islaminside20 schreef:6: De mens is zwak gaat dood. Allah is eeuwigheid. Hij houdt deze gehele wereld in stand.
Zie boven. Er is geen enkele aanwijzing dat god nodig is om deze wereld in stand te houden. In stand houden is trouwens een groot woord, basically leven we in een gigantische explosie die oerknal heet, de rampen op dit fragiele planeetje zijn niet te tellen (aardverschuivingen, vulkanen, aardbevingen, meteorietinslagen) en ziektes, oorlogen, misdaden moeten we zelfs iets aan doen.
islaminside20 schreef:Ga zo maar door. Ik kan zo per zin uit de koran al jou boeken weerleggen omdat jou helpers niet Gelijk zijn aan God.
Vergeet die helpers. Ketter begon niet over helpers, ik begon niet over helpers. Jij eist om een of andere reden die nog steeds niet duidelijk is, dat er helpers nodig zijn. Ik neem daarom aan dat je hulp zoekt. Welnu, we moeten onszelf helpen. Mijn Pinkeltje boek gaat ons niet helpen, jouw zielige boekje ook niet. We moeten zelf nadenken en verstandige dingen gaan doen en ons niet verliezen in fantasieën
islaminside20 schreef:En omdat zij niet gelijk zijn aan God kunnen ze ook geen Boek voortbrengen wat Gelijk is aan de koran.
Een zo'n boek is al teveel wat mij betreft en er zijn talloze boekjes die hetzelfde claimen, lang vóór de koran.
islaminside20 schreef:Niemand kan iets gelijks brengen aan de koran omdat er geen andere god is behalve Allah
Ik ben met je eens dat de koran uniek is wat betreft verwerpelijkheid van de moraal. Verder zijn er talloze boekjes van diverse religieuze groeperingen die mooie verhaaltjes vertellen over het ontstaan van alles en godje-zus-en-zo. Niets origineels onder de zon. Deels gejat van de joden en christenen die het op hun beurt weer bij elkaar gejat hebben van eerdere beschavingen, waarbij ik beschaving voor de gelegenheid heel ruim wil zien. Maar het heeft allemaal nul en generlei waarde, deze boekjes. Je kan er geen ziektes mee genezen, geen energieprobleem mee oplossen, geen aardbevingen mee voorspellen, geen kometen mee tegenhouden, geen oorlogen mee voorkomen, geen rekensommetjes mee maken, geen debat mee winnen, geen brood mee maken, geen dokters mee opleiden, niet mee toveren, geen touw aan vastknopen, geen baan mee krijgen, niet slimmer van worden, geen lotto mee voorspellen, geen internet mee in de lucht houden, geen amputaties mee ongedaan maken, geen vlieg mee creëren en niet als bretels gebruiken. Mensen zullen zelfstandig moeten leren denken, niet uit een boekje dat het godsidee baseert op het onvermogen van de mens.
islaminside20 schreef:Als er duidelijk bewezen is dat dit allemaal uit toeval is ontstaan. Doordat het echt een sommetje is van 1+1=2. Iedereen kan dit begrijpen. Alleen het is Niet zo, want er is wetenschappelijk bewezen dat Alles wat je in de universum ziet en niet kunt zien geschapen is door een Schepper.
Geef nou eindelijk eens antwoord op de vraag wat de ontwerpende kracht volgens de evolutietheorie is. Je hebt er duidelijk geen enkel onderzoek naar gedaan en papegaait alleen maar je imam en aanverwante boekjes na. Ga nou eens leren kritisch na te denken.
islaminside20 schreef: Dan zeg ik waarom zou ik plezier moeten maken en moeten werken als ik toch weet dat ik dood ga! Ja jongen zo zit het leven? Dat betekent dus dat iedereen eigenlijk leeft voor NIETS, nou dan maak ik maar geen plezier en ga ik ook maar niet werken-haha wat een instelling. Alles wat je ziet op aarde is een teken van God. De dood, werken, plezier, leven, noem de hele woordenboek maar op.
Dat het leven eindig is betekent niet dat het leven daarom geen zin voor je heeft. Je kan het zelf zin geven, die keuze is aan jou. Stel dat ik zeg dat jouw leven alleen zin heeft wanneer je al je geld aan mij overmaakt, dan zeg je toch ook niet "dank je wel dat je m'n leven zin geeft"? Zelf nadenken, dat is zinvol. Anderen voor je laten nadenken is luiheid, geen verantwoordelijkheid nemen voor je eigen zingeving.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Ketter schreef:
Het gaat echter om de Helper. DIE IS ER NIET.
Je hebt groot gelijk. Er is waarschijnlijk geen god. Geniet nu rustig van het leven en vergeet die hel.
God is een menselijk begrip, dat staat voor invulling van onwetendheid. De kans dat die God bestaat is te verwaarlozen. Het is hetzelfde als een lot in de Staatsloterij kopen met de verwachting de hoofdprijs te winnen. MAAR! Als de baas van de Staatsloterij aan mij het winnende nummer zou doorgeven . . . ja, ja dan is HIJ MIJN GOD! Waarom? Jezus Christus, Mozes, Abraham en Mohamed nog aan toe. Zo moeilijk is dit toch niet te begrijpen lieve mensen. Van wie komt nu eigenlijk de kennis over die zogenaamde God? Van God zelf? NEE! Die kennis komt van allerlei geestelijk gestoorde randdebielen. Ook Jezus was zo’n randdebiel. Of je dat nu leuk vindt of niet, ik heb gelijk. Omdat ik mijn hersens gebruik. Omdat ik niet meer luister naar domme praatjes van mensen. En . . . omdat de geschiedenis een blijvend redelijk goed overzicht projecteert over wat waar en wat niet waar was. Ik denk dat de eerste de beste kraandrijver een beter inzichtelijk en verstandig mens is dan welke hoog op de ladder geklommen afgestudeerde intellectueel dan ook.

Religie aanhangen is jezelf omlaag halen en toegeven dat je een stuk onbenul bent zonder verstand!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ali Blabla schreef:Weerlegging nummer 4:
Weerlegging van wat?
Je redenatie is die van een kleuter: Je kan de koran niet gebruiken om allah te bewijzen, en andersom.

Ik heb eigenlijk best wel medelijden met je want je bent een echte zielepiet: in 60 pagina's op dit forum weet je niets beters te verzinnen dan het herhalen van een klein stapeltje domme non-argumenten.

Stakker.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ali Blabla schreef:Importance & Blessings of Knowledge - Fundamentals of Faith - Islam is lulkoek.
Maak jij je nou vooral geen zorgen om de zegeningen van kennis. Je bidkleedje is slimmer.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Ketter zei:
Kom op, probeer maar. Roep je afgod om hulp en verwek een nieuw soort insect met de Koran.
Dit doet me denken aan een vers waarin wordt gesteld dat al zou je de ongelovigen verbluffen, dan zouden ze alsnog niet geloven en verder gaan met vragen en eisen.

Weet je mischien welke vers, Islaminside? Het is lang geleden dat ik in de Koran heb gelezen.
Lieve Chaimae,

Dat ontslaat jou niet van de verplichting om het bewijs te leveren.

Overigens, dit doet me denken aan het feit dat de Koran op een kinderachtige manier het debat aangaat. Wat is "de ongelovigen" en waarom "geloven" ze niet? Omdat er geen enkel bewijs wordt geleverd. Ik ben wetenschappelijk ingesteld: ik vraag bewijs. Niet overbluffen, maar bewijs.

Ik vraag niet meer dan en niet minder dan concreet bewijs dat de Koran z'n "claims" substantieerd. Je weet verdorie goed dat ik rationeel bewijs aanvaard. Maar je weet ook verdorie goed dat ik ook irrationeel "bewijs" herken.

Kan de Koran dat, of is het blablabla?

Mijn stelling is: "Allah" in de Koran beweert een vlieg geschapen te hebben. Net als al die andere "goden" waarvoor de Koran terecht stelt dat ze geen vlieg kunnen scheppen. Bewijs dan ook dat de "Allah" van de Koran inderdaad daartoe in staat is. Ik heb niets te bewijzen, ik doe geen zotte beweringen. Moslims wel. Jullie bewijzen, ik evalueer.

DUS: Creëer een insect met de Koran. Zoniet is "Allah" heel waarschijnlijk een verzinsel van Mohammed. En dan eis ik dat er meteen gestopt wordt met die immorele en onmenselijke helledreigingen.

Dit is een redelijke vraag, en kom aub niet af dat ik je toch niet zou geloven. Je weet dat ik je zou geloven, immers: ik ben een fervent aanhanger van geloof in de realiteit.
Laatst gewijzigd door Ketter op do nov 20, 2008 2:02 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Islaminside, Islaminside,

Wat zijn "mensgoden"? Ik ken geen goden, brave jongen. Jij kent een afgod, niet ik.
islaminside20 schreef:
(wat is mijn betoog anders dan een antwoord, Islaminside? Ik heb geen helper nodig, de mensheid is m'n helper, en dat is het antwoord op jouw vraag dat je niet aanstaat.)
Dat begrijpt ik. Maar ik weet dat de mensheid de aarde niet geschapen heeft wat VERMELDT staat in de Koran. Dus zijn jou boeken niet gelijk aan de KORAN. Dus je hebt een tegenstrijdigheid en tegenstrijdigheden zijn zo in zo fout.
Ik ben niet meer verplicht voort te lezen na dit. Want de eerste zin is al grondig fout. Welk boek haal ik aan dat de mens de aarde geschapen heeft? En wie zegt dat Allah de aarde geschapen heeft? Helledreiger Allah is niet God tot je dat bewezen hebt. Niet in cirkeltjes redeneren, he.

Meer nog, elk scheppingsverhaal "VERMELDT" het feit dat er "goden" of één "god" isn die de aarde "geschapen" heeft of hebben. Niet alleen de mono-religies uit het MO. En al die goden kunnen meer dan mensen. Dus die zijn "gelijk" met de Koran: het zijn allemaal leugens.

Dus welke "tegenstrijdigheid"? Geen enkel boek dat ik ken is zo tegenstrijdig om te beweren dat de mens de aarde heeft geschapen.

Laat me effe toch nog heel duidelijk stellen wat bewijsvoering is, want je kunt er niet bij:
Bewijsvoering geeft aan waarom een bepaalde stelling juist of fout is. Met logische en sluitende argumenten.

Nu zeg jij:
Als Ketter geen boek "gelijk" aan de Koran kan leveren, met helpers buiten Allah, DAN komt de Koran van God en is Allah God.

Vertaald in logica:
Premisse:
- Ketter geen boek "gelijk" aan de Koran kan leveren, met helpers buiten Allah
Afleiding:
- Allah is God
- De Koran komt van God.

Hier zijn 2 logische problemen mee:
(1)
Er is geen manier vermeld in de Koran om te bepalen wat "gelijk" is. Islaminside gaat dan ook wilde extra eisen stellen die niet in de Koran staan: zo moet ik helpers buiten Allah aanroepen. Dat staat er niet. Met andere woorden: op subjectieve wijze kun je ervoor kiezen dat de premisse nooit voldaan of ze is altijd voldaan.
Waarom is dat een probleem? Omdat bewijsvoering objectief moet zijn. Je moet het waarheidsgehalte van de premissen onomstootbaar kunnen vaststellen. En dat kun je niet.

(2)
Maar er nog iets belangrijker: het is non sequitur. Dit is een fout tegen de logica. Immers, er zijn veel andere mogelijke uitwegen, zelfs al is de premisse correct.
- Mohammed kan gewoon een genie zijn op zijn terrein zoals Beethoven of Shakespeare. Zij kunnen ook niet geëvenaard worden. Maar gewoon een genie die het uitbuit om een religie te beginnen, zoals Smith. Hij was niet de eerste of de laaste die dat deed.
- "aliens", de duivel, engelen, Jinn, pratende mieren of andere supernatuurlijke wezens kunnen de Koran geschreven hebben. En vermits we ons "vriendje God" niet kunnen aanroepen om hem te evenaren, en die supernatuurlijke wezens ons uiteraard ook niet gaan helpen, kunnen we de Koran niet evenaren.

Dus dat argument is niet sluitend.

Nu dat zijn 2 grove fouten tegen de logica. Fouten die al door de Griekse wijzen zijn onderkend. God maakt dat soort fouten niet.

Het gevolg is: de Koran komt niet van God.

Kom niet af dat ik altijd met andere excuses afkom: dit is hetzelfde argument, anders verwoord voor duidelijkheid, die ik altijd gebruik.

En op die koude verwerping reageer je nooit. Je kunt dat immers niet. Dus het enige wat je doet is mij proberen te dwingen om "boeken" op te voeren zodat jij een excuus kunt verzinnen, dat niet in de Koran staat, om ze te verwerpen. Ik zeg gewoon: de bewijsvoering is fout om mee te beginnen.
Laatst gewijzigd door Ketter op do nov 20, 2008 4:53 pm, 5 keer totaal gewijzigd.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

islaminside20 schreef:Ketter het eerst wat je moet doen is de koran goed bestuderen. Je begrijpt de koran Totaal niet.
Ik heb de Koran bestudeerd, redelijk goed. Ik begrijp hem wel beter dan jij. Ik weet dat hij niet van God, maar van Mohammed afkomstig is. Dat ligt eigenlijk redelijk goed voor de hand.

Dus tot je bewijst dat God de Koran heeft geschreven, zegt de Koran helemaal niets en is die beproeving een leugen.

Jij komt met bewijs aan dat de Koran van God is. Goed, dan bestudeer ik dat bewijs. Om dat bewijs te evalueren of het juist of fout is mag je er niet van uitgaan dat de Koran van God is.

Nu merk ik dat het bewijs gegeven non sequitur en bovendien subjectief is (gelijk aan wordt niet gedefinieerd). Ik hoef dus helemaal geen vers gelijk aan de koran te produceren, want het bewijst niets. Meer nog, doordat het geleverde bewijs helemaal geen logisch, consistent en laat staan sterk bewijs is, is de kans zeer groot dat het om platte oplichterij gaat.

Zo ook met die vlieg: verwek me een insect met behulp van de Koran, anders mag jij evenmin claim leggen op de "schepping van de vlieg". Iedere idioot beweert dat zijn godje diegene is die die vlieg heeft geschapen.

Is dat duidelijk?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

20 vragen aan islaminside.

1. Onderschrijf je wel of niet dat om te bewijzen dat god X bestaat, het niet volstaat om te verwijzen naar een uitspraak in boek Y dat god X bestaat
2. Onderschrijf je wel of niet dat uit het bestaan van een zaak, persoon, dier of object X noodzakelijk het bestaan van god Y volgt
3. Onderschrijf je wel of niet dat een ander niet kan oordelen voor jou of je leven zin heeft of niet?
4. Kun je aangeven welke reden de evolutietheorie geeft voor soortvorming?
5. Zegt de evolutietheorie volgens jou dat mensen nieuwe soorten kunnen creëren?
6. Hoe weet jij dat god (aangenomen dat ie bestaat) alles kan tillen?
7. Besef je dat wanneer je onderschrijft dat alles een illusie is er geen reden is om te beweren dat er iets bestaat?
8. Waarom is bidden nodig wanneer god alwetend is?
9. Hoe kan god rechtvaardig zijn wanneer hij niet ingrijpt tegen kinderkanker?
10. Hoe kan het bestaan van jouw god afgeleid worden uit het feit dat alles een oorzaak heeft
11. Wat is de oorzaak van kwantumfluctuaties zoals gemeten in het Casimir-effect (een verschijnsel dat volgens de huidige wetenschappelijke inzichten zonder oorzaak is)?
12. Klopt het wel of niet dat hemel en aarde een gemeenschappelijke ontstaansgeschiedenis hebben, cq niet na elkaar kunnen zijn ontstaan?
13. Hoe kan het bestaan van waarneembare dingen een vaststaand feit zijn terwijl tegelijkertijd alles een illusie is?
14. Waarom is het wel vanzelfsprekend dat alles door een schepper is geschapen terwijl dat niet zou gelden voor de schepper zelf?
15. Hoe ken je de daadwerkelijke intenties van god?
16. Gesteld dat bewezen kan worden dat onze wereld door een schepper geschapen is, kun jij dan bewijzen dat het niet een achteloze blauwbilgorgel uit een parallelle werkelijkheid is?
17. Wat draagt god nu precies bij aan het verschil tussen dag en nacht?
18. Hoe luidt je bewijs dat de koran een goddelijke oorsprong heeft?
19. Hoe valt een schepping in zes dagen te rijmen met een leeftijd van het heelal van 13.7 miljaard jaar en een ouderdom van de aarde van ca. 4.6 miljard jaar?
20. Kan een bewijs over de waarheid van een bewering X gebaseerd worden op de aanname dat bewering X waar is?
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

De diepgewortelde traditie in islam
Islam heeft een diepgewortelde traditie van (woestijn) analfabetisme. Vanuit dat analfabetisme houdt men vandaag de dag nog steeds vast aan onlogica. Wie was Mozes? Niemand weet dat precies. Het is een verhaal en niets anders dan een verhaal dat gebaseerd is op oude mythes en overleveringen.

Plagiaat analfabeten
Dat moslims joden napraten en naäpen zegt al genoeg over hun intelligentie. Christenen hebben tenminste hun eigen verhaal gemaakt. Die hebben al dat verschrikkelijke sadistische oorlogszuchtige van de God van Mozes ingeruild voor de vredelievendheid van de figuur Jezus uit het grote meest verspreide boek aller tijden. Er zijn nog maar weinig joden die vasthouden aan de monstergod zoals die staat beschreven in de torah. Daar staat tegenover dat de enige achterlijke massale religieuze groepering die nog bestaat in de wereld, de islam, vasthoudt aan die verschrikkelijke monsterachtige misdadige God van Mozes en Abraham. Ieder weldenkend gezond van verstand mens heeft zijn eigen godsbeeld. En dat is een hoopvol, vredelievend beeld. NEE!, zegt de moslim, mijn God is een monster en een gore viezerik, precies zoals Mohamed dat destijds zo fijntjes heeft lopen rondbazuinen in de woestijn. En daar houden wij ons aan vast. Van een update heeft een moslim blijkbaar nog nooit gehoord. Sterker nog, hij is en blijft trots op die achterlijkheid. Vandaar die haat in islam aan de wetenschap. Die staat in islam gelijk aan satanisme.

Onbruikbaar voor vredelievende mensen: de sadistische god van Mohamed
De mens Mohamed heeft zich een godsbeeld gecreëerd zonder daarbij God te raadplegen. Een onwetenschappelijke God dus. Een God die nog op ouderwetse brandstof voortbewoog. Van molekulen en atoomkracht had Mohamed de pedofiele analfabeet geen weet, dus was het enige wat hij bedenken kon het vuur. Hetzelfde vuur waarmee Mohamed meende ons bang te moeten maken. De LUL! Alsof wij hier geen brandweer hebben. Wist hij veel. Hij wist NIKS, de lul! Hij was een analfabeet met lust naar pedofilie. Vandaar dat hij alles voor zoete koek aannam van de joden.

Mohamed gefopt door joden! Om je rot te lachen
De grootste afgang in de geschiedenis vinden we terug bij mohammedanen. Die zich beet hebben laten nemen door een paar joden. Ik heb echt medelijden met dat zielige stelletje Mohamed-belijders. Een echte leider ben je zelf. Als je tenminste in staat bent om zelfstandig te denken. Zo niet, dan lijdt je waarschijnlijk aan onderkruiperige onderworpenheid en/of godsdienstwaanzin. En daaraan lijdt bijna niemand meer, behalve anderhalf miljard MOSLIMS!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Kijk, Aldebaran en Hans. Zo werkt Ali Blabla natuurlijk niet. Want zo werkt het mohammedanisme nou eenmaal niet.
"De koran is door allah gegeven. Het staat er in. Dus bestaat allah. Het geloof in allah is dus het enige ware en echte geloof. Echt waar. Het staat in de koran.Er is geen enkele twijfel mogeijk. Het staat immers zwart op wit in de koran."
In (nu) 61 forum pagina's is Ali Blabla geen millimeter verder gekomen dan deze drogreden. Redeneren doet het niet. Redeneren kan het niet. Logisch, want wanneer iets als Ali Blabla serieus zou proberen om het bestaan van allah te bewijzen loopt het de kans zijn geloof te verliezen. En wat houdt het dan over? Een bidkleedje, een uitkering en een baardje.

Het mohammedanisme legt helemaal niets logisch uit. Verklaart helemaal niets. Wetenschap bestaat er puur en alleen om de religie te ondersteunen, en nergens anders voor. Vandaar dat het aantal Nobelprijswinnaars uit alle mohammedaanse landen bij elkaar zo bespottelijk laag is. Wetenschap interesseert ze totaal niet. Hebben ze niet nodig ook, want anderen zijn dom genoeg om hun kennis beschikbaar te stellen aan de mensheid. Dus waarom zouden mohammedaanse wijsgeren moeite doen om bijvoorbeeld een medicijn tegen AIDS uit te vinden? Aids is, zoals we weten, een straf van god. Net zo goed als mazelen, kinderpokken en kinkhoest dat ooit waren. Totdat religieuze perverselingen de godspe toonden tegen gods wil in te gaan en een medicijn uitvonden dat gods wil onmogelijk maakte.

Net als alle andere mensen, en misschien een flink eind meer, zijn mohammedanen hypocriet. Als ze echt principieel waren, zouden ze geen gebruik mogen maken van de technologie van 'Grote Satan' (USA), 'Middelgrote Satan' (EU), 'Kleine Satan' (UK) en Belzebub (Israel). Maar dat doen ze uiteraard wel. Want anders zouden ze hooguit wat zand kunnen scheppen in de woestijn. De olie er onder opslurpen? Niet direct. Als Israel niet zou bestaan, zouden de Palestijntjes het behoorlijk wat slechter hebben. Vooral op medisch gebied.

En onze eigen Ali Blabla, die vrijwel zeker spuugt op het land waar hij woont en geboren is, is helemaal niet te beroerd om de uitkeringen van dat land genadiglijk te aanvaarden.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

H.Numan schreef:Echt waar. Het staat in de koran.Er is geen enkele twijfel mogeijk. Het staat immers zwart op wit in de koran."
Zwart op wit. Moet je nagaan! Geen afbeelding, geen kleurenfoto’s. Nee, een armoedig zooitje de koran. Dat was pedofiel en analfabeet Mohamed met zijn gekopieerde god van de joden naar zijn eigen beeld en gelijkenis. Die achterlijke nagebootste slechte joodse imitatie woestijngod was toen niet in staat om mooie plaatjes in de koran te plaatsen. Die koran is trouwens ook pas veel later in elkaar geknutseld. Door allerlei duistere op verheerlijking belustte en elkaar om de macht bestrijdende arabische opvolgers van de pedofiele kampioen Mohamed.

Het graf van Mozes? BESTAAT NIET!
Het graf van Jezus? BESTAAT NIET!
Het graf van Mohamed? BESTAAT NIET!
God door de mens gemaakt? BESTAAT NIET!
Satan? BESTAAT WEL DEGELIJK! Loop maar eens op vrijdag de eerste de beste moskee binnen.

Een mens die zelf een God in elkaar knutselt zoals Mozes en Mohamed dat deden, maakt zich te allen tijde belachelijk. Mocht er een God bestaan dan zit hij nu met een rood hoofd en te hoge bloeddruk achter de wolken zich te verbijten over zoveel onzin die over hem wordt uitgestrooid. Zo’n God hangt werkelijk als los zand aan elkaar! Dat zeg ik: ”Een onaanvaardbare achterlijke cultuur is islam die niet in een moderne beschaving thuishoort!”
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

De zelfgecreëerde islamgod laat het telkenmale afweten. Dat frustreert
Het grappige met die achterlijke islam is, dat zij een god gecreëerd hebben die het in alle opzichten laat afweten. Analfabetisme en onwetendheid zijn de vaste ingrediënten van de meest achterlijke groep mensen die de wereld ooit in haar bestaan heeft voortgebracht. Met heel veel dank aan de krachtpatser des geloofs, analfabeet en pedofiel Mohamed, sterven zijn naïeve onwetende volgelingen in blinde godsdienstwaanzin elk jaar weer als waterige drollen aan diarree, de tweede doodsoorzaak in Indonesië, het GROOTSTE islamitische land ter wereld. Het analfabetisme maakt overuren in bijna alle islamitische landen. Het door satan bij elkaar geraapte zooitje heidense godaanbidders komt om van ellende en narigheid. Zij zijn voor hun bestaan om te overleven - o hoe vermakelijk - niet afhankelijk van de door de pedofiel Mohamed slecht gekopierde joodse god, maar van de westerse beschaving.

Die ene ’allah’ symboliseert de dictatuur in islam
Als al die trotse niet zelfstandig denkende moslims dat nu maar eens wilde erkennen en zich afkeren van de meest afschuwelijke primitieve oer heidense afgoderij sinds de uitvinding van de eerste afgoden, ja dan, ja dan zouden ze ook eens een keertje kunnen lachen en gevoel voor humor kunnen ontwikkelen. Dat ze voor de verandering voor alle wolkenformaties slechts één god ingeruild hebben, zoals dat bij de joden het geval was, verandert niets aan de zaak van hun godsdienstwaanzin. Slechts één enkele god associeer ik eerder met de voor moslims overbekende dictatuur van de macht in de islamitische wereld en het daarbij behorende geweld van islam, dan meerdere goden zoals die zich binnen een democratie manifesteren. Joden gebruiken liever hun verstand en hebben God als verplicht richtsnoer verder met rust gelaten. Zij kozen voor een democratie van menselijke waarden.

Hoe de moslim zichzelf onvrijwillig in de etalage plaatst
Een mens die zich moslim noemt etiketteert zich daarmee als een aanhanger van mensonterende aanbevelingen. Hij identificeert zich indirect met een criminele organisatie. Hij keurt pedofilie goed als een hoogstandje des geloofs (de wil van pedofiel Mohamed en zijn bijkameel Allah). Hij beziet vrouwen als te onderwerpen domme wezens die in waarde maar de helft van de man uitmaken. Hij verheerlijkt smerige heidense praktijken. Zoals het kussen van een met bacteriën verzadigde steen, vervat in een vagina vormgegeven sculptuur in de stad Mekka. Hij neemt het niet zo nauw met het jaarlijkse vertrappingsritueel in Mekka waarbij tot honderden door godsdienstwaanzin gedreven moslims elkaar vertrappen tot de dood erop volgt. En zo kan ik nog uren doorgaan.

Er valt weinig goeds te melden over de moslimmens die de achterlijke cultuur islam aanhangt, die halstarrig weigert zelfstandig na te denken en trots consequent vasthoudt aan primitieve onmenselijke heidense waarden die teuggaan tot de middeleeuwen en gekoppeld zijn aan de analfabeterie van de eerste de beste arabische naar het zwaard grijpende pedofiele machtswellusteling.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Het vervelende is dat het Christendom in weze niet anders is, en dat ons huidige kabinet er alles aan doet om religie de plaats die het niet verdient te laten behouden. De ene keer onder het smoesje 'onze wortels' de andere keer met het excuus 'respect'.

Als er iets is wat onze minster van Waarheid niet heeft, is het respect voor anderen. Behalve als ze 'geloven'.

Zullen we het geloof van de koffieisten beginnen? Ik geloof namelijk dat ik nog maar een kopje koffie ga drinken...
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

H.Numan schreef:Zullen we het geloof van de koffieisten beginnen? Ik geloof namelijk dat ik nog maar een kopje koffie ga drinken...
Eindelijk, het definitieve antwoord voor ietsisten, die geloven nergens in maar wel dat er 'iets' is. Dat scheelt immers een hoop nadenken en gedoe. Welnu, eindelijk ingekopt door het vliegende koffiemonster Numan, als we alles gehad hebben en na elke hoogoplopende discussie is er aan het einde van de dag en na de dood nog altijd een kopje koffie. Al is het maar op je uitvaart.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

H.Numan schreef:Het vervelende is dat het Christendom in weze niet anders is . . .
Klopt! Het christendom heeft een reputatie hoog te houden van het meest weerzinwekkende onmenselijke dat een mens maar bedenken kan. Zou het dan misschien door satan zelf zijn bedacht onder voorzitterschap van de heilige geest van God? Opsodemieteren met al die achterlijke mensonterende religieuze poppenkast, inclusief de huichelachtige, geslepen, valse en vanuit streng gereformeerde huize opgevoede doortrapte onnozele hals Balkenende. Wil de mens dan nooit leren van gemaakte fouten?
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Bij Allah zijn wij gekomen en bij hem zullen wij terugkeren. Alle lof zij Allah de heer der werelden. Elke verandering aan het geloof is een innovatie en elke innovatie is een dwaling en elke dwaling leidt naar de hel.

http://nl.youtube.com/watch?v=tAkwjOa7x ... re=channel
Weerlegging van wat?
Weerlegging op dat niemand een boek kan brengen gelijk aan de koran en daarbij een andere helper kan roepen dan Allah.
Op welke stelling reageer je?
Ik reageer op een vers: Namelijk niemand kan een boek brengen gelijk aan de koran en daarbij een andere helper roepen dan Allah.
Jij bent degene die een claim doet (bestaan van Allah zoals 'blijkt' uit de koran).
Al de informatie die ik geef is gebaseerd op bewijs. Het bewijs leg ik uit. En die bewijs komt overeen met de koran. Zoals ik al eerder heb gezegd.

Het bewijs is dat iedere logische denkende mens weet dat hij zichzelf niet gemaakt heeft. Want voor zijn geboorte was hij er nog niet. Dus niemand heeft zichzelf geschapen laat staan de hemelen en de aarde. Dit staat in de koran:

DE KORAN 52:35. Zijn zij door niets geschapen of zijn zij (hun eigen) schepper? Schiepen zij de hemelen en de aarde? Neen, zij willen geen zekerheid hebben.

Het bewijs komt duidelijk overeen met de koran niemand heeft namelijk zichzelf geschapen alles is gecreëerd door een hoger macht. En die macht heeft 99 namen waaronder de meest barmhartige de meest Genadevolle. Die macht heeft Adam geschapen. En uit Adam is Eva voortgekomen. Na dit zijn er meer dan honderden profeten gezonden waaronder:

Ismael, Jakob, Zakarjia, Yahya, Jonas, Yunus, Youssouf, Abraham, Mozes, Jezus, David, Loet, Noach, Isaak, Salamon, Ilias, Loet, en nog vele anderen. En Mohammed(vzmh) is de laatste profeet die gekomen is.

Met allemaal één en dezelfde boodschap, namelijk: Aanbid Alleen God en ken hem geen deelgenoten Toe.

De christenen hebben alleen de bijbel verandert en zeggen dat je in plaats van God Jezus moet aanbidden. Maar dit is fout zoals je ook sommige moslims hebt die Mohammed(vzmh) heilig verklaren. Deze profeten kunnen niets doen zonder de macht van God. Daarom staat er zowel in de koran als de bijbel dat: En zij praten niet uit eigen begeerte maar wat zij horen van de Here dat zullen zij spreken.

Geloof heeft meer dan 80 elementen. De hoogste vorm van Imaam is het uitspreken van dat er maar 1 God is. En de laagste vorm van Geloof is het oprapen van vuil op straat.

God bestaat en die god heeft boeken neder gezonden waaronder de Bijbel, de Thora, de Zaboer en de Koran. En wij als moslims geloven hierin. Wij hebben de leiding ontvangen en die zullen wij dus ook volgen. Wij volgen alleen de koran omdat die andere boeken door mensenhanden zijn verandert.
Geen bewijs. Weer een stelling van de vorm: het is zo want het staat in m'n boekie. Uitermate zwak dat je nog steeds niet door hebt dat dat een cirkelredenering is.
Geen een mens tot nu toe heeft lucht of iets boven de 400 kilo met blote handen kunnen tillen. Mens is beperkt in Kracht!!!
God heeft deze aarde gemaakt en als hij wil dan tilt hij deze aarde zo op. Wie is de schepper van de hemelen en de aarde! Nee' niet de mens maar God. En die God heeft in de koran geopenbaard:

Is er een kracht of macht buiten God, Nee verheven is Allah met hetgeen zij hem toekennen.
Omdat het in je boekje staat? Terug naar school.
Ik ben student en ik zit gewoon op school! Het bewijs dat Allah alwetend is: De almachtige heeft de hemelen, de sterren, de zon, de maan, de dag, de nacht, schapen, mieren, vogels, dinosauriërs, mensen etc etc etc geschapen. Niemand heeft zoveel kennis en verstand als hem. Daarom zegt Allah in de koran;

Er is niemand die zijn kennis kan omvatten behalve hetgeen hij wilt. En de verhevene zegt ook in een andere ayaaha: Niemand weet welke verwikkelingen voor hem verborgen zijn gehouden.

Moet dit waar zijn: Antwoord= Ja, niemand weet namelijk wat er met hem na de dood, morgen of over 80 jaar kan gebeuren. Dus de mens is beperkt in verstand en dus zeer zeker NIET alwetend.
Saai en een zware onvoldoende voor logica.
Het bewijs dat Allah Alziend is. Als de mens camera's ontwikkelt die andere in de gaten houden. En dat steeds je privacy aangetast word door mensen die goede of misschien slechte bedoelingen hebben. De mensen in dit wereldse leven worden steeds achtervolgt en achtervolgt en worden niet met rust gelaten door de wereldse zaken. En degene die de aarde, en de hemelen heeft geschapen kan jou niet opsporen? Kan jou niet zien? Hoe onlogisch kunnen mensen denken. Als je het maar wist dat God dichterbij je is dan je halsslagader. Zo dichtbij hij weet alles wat je hebt gedaan, wat je nu doet en wat je nog in de toekomst gaat doen. Hij is Alwetend. De mens kan niet alles zien! Waarom niet? Hoeveel vissen zwemmen er in de zee? Hoeveel sterren zijn er in de universum?

Steeds geen antwoord!
Kan iedereen in zijn boekje zetten. Pinkeltje kan praten met dieren, staat in het boekje, dus het is zo.
Als een vogel Pinkeltje heet dan zou het misschien kunnen dat hij met een andere vogel zou kunnen praten in hun taal! Fluiten! Wie weet het beter dan Allah? Als pinkeltje jou heer is dan is hij te laat om de mensen in te lichten dan had hij helaas bij de eerste mensen (Adam en zijn Nakomelingen) moeten zijn. Dan had hij al lang profeten moeten zenden en tekenen laten zien. Dus is het een valse God. Allah heeft alle profeten van Noach tot Jezus van Jezus tot Mohammed(vzmh) nedergezonden die de mensen duidelijkheid hebben gebracht. Allah heeft boeken nedergezonden waaronder de bijbel en de koran. Het is de koran die als uitdaging word gegeven. Kom met een boek gelijk aan de koran en roep jou helpers buiten God. Weet je alleen wat god voor de leugenaars bereidt heeft? Een vuur van vlammen.
Klopt niet met je boekje. Het is eeuwig leven ook na de dood in hemel danwel hel. Maar afgezien daarvan, waar is het bewijs dat god überhaupt IS? Ik weet het, ik weet het........staat in je boekje.
We praten over het wereldse leven. De mens hier zijn steeds afhankelijk. Het bewijs dat Allah bestaat:en onafhankelijk is het volgende:

Wanneer wij dood gaan en de laatste adem door onze monden worden uitgeblazen dan is de enige op wie je kan vertrouwen God. Zelf ben je machteloos. Degene die je als kleine baby geschapen heeft en je ouder gemaakt heeft zal je doen sterven. Hoe groot is de kans dat hij jou weer kan doen leven? Wie brengt licht na duister? Wat betreft de bewijzen die men kan vinden aan de hand van het verstand, hierover zeggen wij: Hebben alle bestaande wezens zichzelf geschapen of zijn ze door blinde toeval zijn ontstaan? Als er wordt gezegd dat zij uit zichzelf zijn ontstaan. Dan zeggen wij dat dit tegen de ratio in gaat. Want voor hun bestaan waren zij niets dus hoe kan niets ineens iets worden. Als er daarentegen wordt gezegd dat zij door blinde toeval zijn ontstaan, dan zeggen wij hierover ook dat dit in strijd is met de ratio. Want als je naar alle zaken om je heen kijkt zoals vliegtuigen, raketten, auto’s en diverse apparaten, kan men hierover zeggen dat dit alles per toeval is ontstaan? Iedereen zal dan moeten bekennen dat dit niet mogelijk is. Zo is het ook met de bergen, vogels, zon, maan, sterren, bomen, woestijnen, zeeën enz. Het kan nooit zo zijn dat dit allemaal per toeval is ontstaan.

Eens was Aboe Haniefah in debat met een verzameling atheïsten uit India over het bestaan van Allah. Aboe Haniefah zei toen: “Ik denk aan een schip, volgeladen met goederen dat onbemand over de zee vaart en aankomt op de plaats van bestemming. Waarna de goederen vanzelf afgelost worden, zonder tussenkomst van havenwerkers.” Zij vroegen toen: “Denk jij hier werkelijk aan?” Hij antwoordde: “Ja!” Zij zeiden toen: “Dan ben jij je verstand kwijt. Want het bestaat niet dat een schip vanzelf vaart, aankomt en aflost. Dit is absoluut onmogelijk.” Hij zei toen: “Hoe kunnen jullie dit wel vreemd vinden, terwijl jullie zonder enige moeite durven te beweren dat deze hemelen, zon, maan, sterren, bergen, bomen, dieren en mensen allemaal geen Schepper hebben?” Toen wisten zij dat de man hun verstand had aangesproken en zij stonden versteld van zijn antwoord.

Er werd tegen een bedoeïen gezegd: “Hoe weet je zeker dat jouw Heer bestaat?” Hij antwoordde: “De voetsporen in het zand duiden op een voetganger die voorbij is gekomen en uitwerpselen duiden op kamelen die voorbij zijn getrokken. Dus, een hemel vol met sterren, een aarde rijk aan wegen en een zee rijk aan golven, duidt dit allemaal niet op de Alhorende, de Alziende?”

In het kader hiervan zegt Allah;

“…Zijn zij uit niets geschapen of zijn zij zelf de scheppers?” (Soerat at-Toer: 35

Hieruit concluderend kunnen wij zeggen dat aan de hand van de ratio het bewijs is geleverd voor het bestaan van Allah.
Wat betreft de bewijzen die men kan vinden aan de hand van de gewaarwording, hierover zeggen wij: De mens roept zijn Heer aan zeggende: “O Heer!” om Hem vervolgens iets te vragen, waarna zijn smeekbede wordt verhoord. Dit zien wij veelvuldig om ons heen gebeuren en ook kennen wij vele verhalen van de mensen die ons zijn voorgegaan waarvan de smeekbeden zijn verhoord. Eens kwam er een bedoeïen de moskee binnen terwijl de Profeet (vrede zij met hem) de vrijdagstoespraak aan het houden was en zei: “Al ons bezit is vernietigd en er is geen uitweg meer, vraagt Allah om ons te hulp te schieten?” Anas zei: “Bij Allah, op dat moment zag je geen pluimpje wolk aan lucht… Maar direct na de smeekbede van de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) verscheen uit het niets een wolk, deze verspreidde zich vervolgens, daarna begon het te donderen, te bliksemen en te regenen. En op het moment dat de Boodschapper (vrede zij met hem) van de minbar afkwam was zijn baard doordrenkt met regen.”

Hieruit concluderend kunnen wij zeggen dat aan de hand van de gewaarwording het bewijs is geleverd voor het bestaan van Allah.
Wat betreft de bewijzen die men kan vinden aan de hand van de natuurlijke aanleg, hierover zeggen wij: Veel mensen, waarvan de natuurlijke aanleg niet verpest is, geloven in het bestaan van Allah. Zelfs de mensen die beweren niet te geloven in Allah, op het moment dat zij Allah het meest nodig hebben, bijvoorbeeld in een gevaarlijke situatie of wanneer alles lijkt tegen te zitten, dan heffen zij hun handen in de lucht, Allah aanroepend. Daarom geeft Allah een soortgelijk voorbeeld in de Koran :

“En als zij op de schepen varen, roepen zij Allah zuiver in geloof aan. Maar zodra Hij hen heeft gered en aan land heeft gebracht, dan kennen zij deelgenoten (aan Hem) toe.” (Soerat al-cAnkaboet: 65

Wat betreft de bewijzen die men kan vinden aan de hand van het geloof, hierover zeggen wij: Het feit dat alle profeten zijn gekomen met regels en wetten die de schepping ten bate komen duidt op bestaan van een Alwetende, Allerwijze en Genadevolle Heer. En in het bijzonder de Koran en zijn wetten. Allah daagt zijn schepselen uit om te komen met het gelijke ervan. Alle boodschappers en profeten die naar verschillende volkeren zijn gestuurd, in verschillende tijden leefden en verschillende talen spraken hebben allen gesproken over één en hetzelfde, namelijk het bestaan van Allah, het aanbidden van Hem alleen, de Hel, het Paradijs enz.
Er is geen enkele aanwijzing dat god nodig is om deze wereld in stand te houden. In stand houden is trouwens een groot woord, basically leven we in een gigantische explosie die oerknal heet, de rampen op dit fragiele planeetje zijn niet te tellen (aardverschuivingen, vulkanen, aardbevingen, meteorietinslagen) en ziektes, oorlogen, misdaden moeten we zelfs iets aan doen.
Alles wat je ziet vergaat. En alles wat er in de hemelen en op aarde is afhankelijk van God. Het leven op aarde is gemaakt door Allah en alles word systematisch bijgehouden. Nacht komt na de dag etc. De klimaat verandert steeds winter, lengte, zomer etc. Wie zegt dat dit niet bijghouden word de aarde draait steeds zou het niet zomaar kunnen stoppen! Natuurrampen! Wie kan ze tegenhouden behalve God! Zo kan ik duizenden voorbeelden geven!
Vergeet die helpers.
Niks daarvan Allah zegt:

23. En, indien je in twijfel bent omtrent hetgeen Wij aan Onze dienaar hebben geopenbaard, probeert dan een dergelijk hoofdstuk voort te brengen en roept jouw helpers buiten God, als je waarachtig bent. 24. Doch, indien je het niet kunt doen - en je zult het nimmer kunnen doen - wacht dan voor het vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, en waarvan de brandstof mensen en stenen zijn.

Ketter begon niet over helpers, ik begon niet over helpers. Jij eist om een of andere reden die nog steeds niet duidelijk is, dat er helpers nodig zijn.
Snap jij hier wel wat je zegt. Het is God die zegt dat je met een andere helper moet komen komen! Niet ik. Allah zegt:

En, indien je in twijfel bent omtrent hetgeen Wij aan Onze dienaar hebben geopenbaard, probeert dan een dergelijk hoofdstuk voort te brengen en roept jouw helpers buiten God, als je waarachtig bent. 2:23.

Ik neem daarom aan dat je hulp zoekt. Welnu, we moeten onszelf helpen. Mijn Pinkeltje boek gaat ons niet helpen, jouw zielige boekje ook niet. We moeten zelf nadenken en verstandige dingen gaan doen en ons niet verliezen in fantasieën
De koran heeft mensen iets geven wat nergens anders te verkrijgen is. De islam is voor mij meer waard dan al het goud op aarde. De islam geeft zekerheid, hoop en kracht. Door de islam voel ik me steeds goed. De islam geeft antwoord op al mijn vragen en alle vragen van de mensheid.
Een zo'n boek is al teveel wat mij betreft en er zijn talloze boekjes die hetzelfde claimen, lang vóór de koran.
Dat klopt en die boeken zijn ook neer gezonden door god zoals staat vermeld in de koran! Allah is de Arabische vertaling van God. En die God heeft meer dan 100 profeten gezonden over verschillende tijden en perioden om één en hetzelfde boodschap te verkondigingen. Namelijk aanbid alleen god en ken hem geen deelgenoten toe. Want bij GOd zijn wij gekomen en bij hem zullen wij terugkeren.
Dat het leven eindig is betekent niet dat het leven daarom geen zin voor je heeft.
Dat heb ik ook niet gezegd. Ik heb gezegd dat het leven alles is, omdat dit leven beslist waar je in het hiernamaals terecht komt.
Je kan het zelf zin geven, die keuze is aan jou.
De koran bewijst dat alles wat je doet en zegt een keuze is. Je kan kiezen tussen de weg naar het paradijs of de weg naar de verdoemenis.
Stel dat ik zeg dat jouw leven alleen zin heeft wanneer je al je geld aan mij overmaakt, dan zeg je toch ook niet "dank je wel dat je m'n leven zin geeft"?
Waarom niet! Je betaalt toch om plezier te maken in deze wereld. Niks is gratis, alles is betalen. Zou ik jou betalen zodat ik plezier krijg is een andere verhaal. Ten eerst wat voor plezier?
Je moet beseffen dat alles wat leeft en wat je wel en niet kunt waarnemen geschapen is door God.
Onze leven is niet onze bezit maar het bezit van God. Onze zielen, onze lichaam is van God. En hij heeft het recht alles ermee te doen omdat hij het geschapen heeft. Wat heeft je inzet van al het wereldse voor jou betekent, wanneer je dood gaat? Helemaal NIETS. Wie denkt er nog over de mensen die 200 jaar geleden geleefd hebben? Helemaal niemand. Ooit een graf bezocht en erin gelegen! Doe dat want er komt en tijd dat je zelf plaats zal nemen en vergeten zal worden door de mensheid. Je hebt geen goud, geen plezier, geen vrouwen helemaal niets. Het enige wat je hebt is een ziel. Een ziel dat meegenomen is door de engelen. En ziel dat dan een oordeel krijgt over wat het op aarde verlangde. Van wie de weegschaal zwaar weegt zal een goed leven tegemoet zien en van wie de weegschaal licht weegt zal duisternis zien.
Zelf nadenken, dat is zinvol. Anderen voor je laten nadenken is luiheid, geen verantwoordelijkheid nemen voor je eigen zingeving.
Hoe ben ik tot de islam gekomen? Heb ik niet nagedacht over de koran!
De koran spoort aan om zelf te denken en dat is het eerste wat de profeet aan de mens leerde. Namelijk: Zoek kennis op van jou geloof,van je leven, van je doel, van je bestaan! Wanneer je deze kennis bezit moet je het in praktijk brengen aan de hand van de bidden, vasten, gedrag etc. Daarna moet je het overdragen aan anderen en hierin geduld hebben.

Alle macht behoort aan Allah de heer der werelden.
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Het menselijk lichaam zit zo vol met bewijzen, dat je enkele encyclopedieën nodig hebt om alles te beschrijven. Zelfs een paar minuten je gedachten laten gaan over deze zaken is genoeg om het bestaan van God te begrijpen. De orde en het evenwicht worden beschermd door Allah en gehandhaafd door Hem.

Het menselijk lichaam is niet alleen de bron van bewijs. Al het leven in elke vierkante millimeter van de aarde, waarneembaar voor de mens of niet, dient als bewijs om over na te denken. De wereld zit boordevol met levende wezens, van eencellige organismen tot planten, van insecten tot zeedieren en van vogels tot mensen. Als je een handjevol aarde zou nemen en er even naar zou kijken, dan zou je ontdekken dat zelfs hierin een verscheidenheid aan leven met verschillende eigenschappen aanwezig is. Hetzelfde is waar over de lucht die je inademt. Zelfs je huid bevat vele levende schepseltjes welke namen hebben die onbekend zijn voor velen. In de ingewanden van alle levende wezens leven miljoenen bacteriën en eencellige organismen die je helpen bij de vertering van je voedsel. De dierenpopulatie op aarde is vele malen groter dan de populatie mensen. Als we dan ook nog de plantenwereld bekijken, dan zien we dat er geen enkel stukje aarde is zonder leven. Al dit leven, dat is verspreid over een gebied van miljoenen vierkante kilometers, hebben verschillende lichaamstructuren, verschillende levensstijlen en een verschillende bijdrage aan het ecologische evenwicht. Het is absurd te stellen dat alles bestaat door toeval en zonder doel en zonder reden. Geen van alle levende wezens bestaat door eigen toedoen en eigen inspanning. Geen één toevallige gebeurtenis kan zo'n zeer complex systeem als gevolg hebben.

Hij heeft de hemelen en de aarde in Waarheid geschapen. Hij doet de nacht de dag bedekken en Hij doet de dag de nacht bedekken. En Hij heeft de zon en de maan dienstbaar gemaakt. Allen bewegen tot een bepaalde tijd. Weet dat Hij de Almachtige, de Vergevensgezinde is." Soerat Az Zoemar (39), aayah 5

Al deze bewijzen leiden ons naar de conclusie dat het universum werkt met een soort van 'bewustheid'. Wat is dan de bron van deze bewustheid? Met zekerheid niet de levende wezens, noch de levenloze dingen. Noch kunnen zij het evenwicht handhaven en de orde onderhouden. Het bestaan van Allah bewijst zichzelf met ontelbare bewijzen in het universum. Het is een feit, dat geen enkel persoon in de wereld deze bewijzen niet accepteert vanuit zijn hart. Toch ontkennen zij het, 'met onrechtvaardigheid en arrogantie in hun ziel zijn zij ervan overtuigd', zoals verklaard wordt in de Qor-aan:


"En zij ontkenden ze, hoewel zij zelf ervan overtuigd waren, uit onrechtvaardigheid en hoogmoed. Zie dan hoe het einde van de verderfzaaiers was!"
.Soerat An-Naml (27), aayah 14


Iedere ziel zal de dood ervaren en Wij stellen jullie op de proef met het slechte en het goede, als een beproeving. En tot Ons worden jullie teruggekeerd. (Surat al-Anbiya': 35)

Zeg: "De dood waarvoor gij vlucht zal u zeker treffen. Dan zult gij tot de Kenner van het onzichtbare en zichtbare teruggebracht worden, en Hij zal u inlichten over hetgeen gij placht te doen." Surah al-Jumu‘ah: 8
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

Intelinside. Trachten aan te tonen dat er een god bestaat bewijst niet dat de koran (waarvan een groot deel kopiepast is van thora en bijbel.. met dan nog verkeerd weergegeven bijbelverhalen, aangevuld met hersenspinsels uit het zieke brein van crimineel mo himself) van god afkomstig is. Ieder weldenkend mens die de koran en andere islamitische zogenaamde 'heilige' bronteksten gelezen heeft kan die schrijfsels onmogelijk aan een goede god toeschrijven, schrijfsels die men (als men zou aannemen dat er een god bestaat) veeleer zou toeschrijven aan zijn tegenpool, satan himself. En neen die vaststelling komt niet voort uit hoogmoed of onrechtvaardigheid. En ook komt dat niet omdat men niet in staat zou zijn om zelf te denken en ook is men helemaal niet overtuigd dat de koran de waarheid is. Het tegendeel is waar. U kan nog zo veel lulkoek van islampromotiesites blijven kopiepasten. Elk moreel weldenkend mens die de immorele islamitische bronteksten (en levenswandel van crimineel mohammed) gelezen heeft kan niet anders dan die afwijzen.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

islaminside20 schreef:
Weerlegging van wat?
Weerlegging op dat niemand een boek kan brengen gelijk aan de koran en daarbij een andere helper kan roepen dan Allah.
Je gaat nu al zeker 10 postings in een kringetje met de toevoeging 'en daarbij een andere helper kan roepen dan Allah'. Het klinkt als een bizarre niet ter zake doende eis. Waarom zou ik met een helper op de proppen moeten komen? Waarom zou die helper goddelijk moeten zijn? Ik doe geen bewering dat ik een ander boek heb dat door een andere god is geschreven. Dan snap je niet welk statement hier gemaakt is door met name Ketter. Ketter en anderen hier stelden dat er betere boeken zijn dan de koran. Beter in een aantal opzichten waaronder samenhangender, een betere moraal tot uiting brengend, waarachtiger, logischer en meer esthetisch. Wanneer je denkt dat je daarop kunt reageren door het over helpers te gaan hebben, dan snap je er niets van. Je zult moeten beargumenteren WAAROM jouw koran bijvoorbeeld waarachtiger is dan de algemene relativiteitstheorie van Einstein, of esthetisch gezien beter dan Pinkeltje.
islaminside20 schreef:
Op welke stelling reageer je?
Ik reageer op een vers: Namelijk niemand kan een boek brengen gelijk aan de koran en daarbij een andere helper roepen dan Allah.

Dan reageer je dus helemaal niet op de stelling van Ketter. Je reageert op je eigen regeltje uit de koran. Geen wonder dat dit lijkt op een totaal langs elkaar heen discussiëren. Reageer nou eens op de stelling.
islaminside20 schreef:
Jij bent degene die een claim doet (bestaan van Allah zoals 'blijkt' uit de koran).
Al de informatie die ik geef is gebaseerd op bewijs. Het bewijs leg ik uit. En die bewijs komt overeen met de koran. Zoals ik al eerder heb gezegd.
Je beweert voortdurend dat je bewijs geeft. Alleen....je geeft het nergens. Je 'bewijs' komt overeen met de koran omdat je bewijs bestaat uit stellingen uit de koran. Dat heeft natuurlijk helemaal niets met bewijs te maken. Kunnen we afspreken dat een bewijs van een stelling uit de koran gestaafd zal moeten worden met argumenten en verifieerbare feiten tav de werkelijkheid buiten de koran? Graag ook een antwoord op deze vraag ipv deze te negeren.
islaminside20 schreef:Het bewijs is dat iedere logische denkende mens weet dat hij zichzelf niet gemaakt heeft. Want voor zijn geboorte was hij er nog niet. Dus niemand heeft zichzelf geschapen laat staan de hemelen en de aarde. Dit staat in de koran:

DE KORAN 52:35. Zijn zij door niets geschapen of zijn zij (hun eigen) schepper? Schiepen zij de hemelen en de aarde? Neen, zij willen geen zekerheid hebben.
Ik weet vrij zeker dat ik mezelf niet geschapen heb. Ik heb ook niet beweerd dat ik mezelf geschapen heb. Noch heb ik beweerd dat ik hemel en aarde geschapen heb. Maar vraag je nu eens af waarom je reageert met een vers dat ingaat tegen beweringen die hier niet door mij en anderen hier gedaan worden. Bekijk eens het volgende:

Piet: De hemel is blauw.
Jan: Helemaal niet met je eens. Konijnen zijn wel leuke beestjes.

Slaat dat ergens op? Nee, natuurlijk niet want Jan reageert niet op de stelling van Piet maar denkt of doet alsof dat wel zo is. Dat wordt vast een fijne discussie tussen Jan en Piet!
islaminside20 schreef:Het bewijs komt duidelijk overeen met de koran niemand heeft namelijk zichzelf geschapen alles is gecreëerd door een hoger macht. En die macht heeft 99 namen waaronder de meest barmhartige de meest Genadevolle. Die macht heeft Adam geschapen. En uit Adam is Eva voortgekomen. Na dit zijn er meer dan honderden profeten gezonden waaronder:

Ismael, Jakob, Zakarjia, Yahya, Jonas, Yunus, Youssouf, Abraham, Mozes, Jezus, David, Loet, Noach, Isaak, Salamon, Ilias, Loet, en nog vele anderen. En Mohammed(vzmh) is de laatste profeet die gekomen is.
Je gaat nu vrolijk verder op sjouw met een argument dat niet bij de stelling hoort. Jan is Piet aan het vertellen dat konijnen toch echt leuke beestjes zijn, omdat het in een boekje staat dat Jan heeft. Want in het boek van tante Cor staan allemaal namen van leuke konijntjes. Dus dan is het natuurlijk zo, denkt Jan. Piet vindt nog steeds dat de hemel blauw is en vraagt zich af of konijntjes iets met blauwe lucht te maken hebben, maar besluit dat dat wel erg ver gezocht is. Zie je hoe krom dit is?

Piet: Allah bestaat niet.
Jan: Helemaal niet met je eens. Mensen scheppen zichzelf niet.

Ik vermoed dat je zoiets als de volgende argumentatie erachter veronderstelt:
P1. Ieder bestaand ding moet geschapen zijn
P2. Een persoon schept zichzelf niet.
daaruit volgt
C1. De mens kan zichzelf niet geschapen hebben
daaruit volgt
C2. Iets anders moet de mens geschapen hebben.
daaruit volgt
C3. Alleen een god kan de mens geschapen hebben
daaruit volgt
C4 Die god kan alleen allah zijn.
daaruit volgt
C5. Allah bestaat

P2 onderschrijf ik maar P1 is te onnauwkeurig zolang je niet definieert wat je met 'scheppen' bedoelt. Bedoel je daarmee (1) 'doelbewust ontworpen en gecreëerd' of bedoel je (2) 'is ontstaan uit iets anders'. Verderop in dit argument (ter hoogte van C1 en C2) krijgt het woord scheppen betekenis (1). Wanneer je met P1 betekenis (2) op het oog hebt, kan ik daarin meegaan, wanneer je betekenis (1) bedoelt niet. Betekenis (1) impliceert namelijk al een of andere scheppende agent en dat betekent dat in je argumentatie zelf al de veronderstelling zit dat er een schepper is door het gebruik van het woord scheppen.

C1 en C2 onderschrijf ik in de betekenis van scheppen als "ontstaan zijn uit iets anders":
C1: De mens kan zichzelf niet hebben doen ontstaan.
C2: De oorsprong van de mens ligt buiten de mens.
Merk op dat C2 in deze interpretatie in overeenstemming is met de evolutietheorie.

De stap van C2 naar C3 is een non-sequitur. Het is GEEN logische gevolgtrekking dat uit de vaststelling dat iets anders dan de mens de mens moet hebben doen ontstaan volgt dat alleen een god de mens kan hebben doen ontstaan. De mens kan ook uit een andere natuurlijke oorzaak zijn ontstaan. Hiervoor zijn ook inderdaad vele fossiele bewijzen aan te dragen.

De stap van C3 naar C4 is eveneens een non-sequitur. Het is GEEN logische gevolgtrekking dat uit de vaststelling dat alleen een god de mens kan hebben doen ontstaan volgt dat de enige god die daarvoor in aanmerking komt toevallig jouw god is, allah. Dat is puur een geloofsstatement, geen logische gevolgtrekking.

Maar bovenal is mijn bezwaar tegen je bewering dat je een bewijs levert, dat je deze hele reeks van aan elkaar gekitte veronderstellingen en bruggetjes niet inzichtelijk maakt voor je opponent in de discussie.
islaminside20 schreef:God bestaat en die god heeft boeken neder gezonden waaronder de Bijbel, de Thora, de Zaboer en de Koran. En wij als moslims geloven hierin. Wij hebben de leiding ontvangen en die zullen wij dus ook volgen. Wij volgen alleen de koran omdat die andere boeken door mensenhanden zijn verandert.
Een geloofsstatement prima, maar geen logische gevolgtrekking.
islaminside20 schreef:Ik ben student en ik zit gewoon op school! Het bewijs dat Allah alwetend is: De almachtige heeft de hemelen, de sterren, de zon, de maan, de dag, de nacht, schapen, mieren, vogels, dinosauriërs, mensen etc etc etc geschapen.
Een geloofsstatement is ongeldig als bewijs.
islaminside20 schreef:Niemand heeft zoveel kennis en verstand als hem.
Hoe weet je dat? Kunnen we dat toetsen/verifiëren?
islaminside20 schreef:Daarom zegt Allah in de koran;

Er is niemand die zijn kennis kan omvatten behalve hetgeen hij wilt. En de verhevene zegt ook in een andere ayaaha: Niemand weet welke verwikkelingen voor hem verborgen zijn gehouden.

Moet dit waar zijn: Antwoord= Ja, niemand weet namelijk wat er met hem na de dood, morgen of over 80 jaar kan gebeuren. Dus de mens is beperkt in verstand en dus zeer zeker NIET alwetend.
Dat de kennis van de mens beperkt is betekent niet noodzakelijk dat iets of iemand anders al die kennis wel bezit!
islaminside20 schreef:
Saai en een zware onvoldoende voor logica.
Het bewijs dat Allah Alziend is. Als de mens camera's ontwikkelt die andere in de gaten houden. En dat steeds je privacy aangetast word door mensen die goede of misschien slechte bedoelingen hebben. De mensen in dit wereldse leven worden steeds achtervolgt en achtervolgt en worden niet met rust gelaten door de wereldse zaken. En degene die de aarde, en de hemelen heeft geschapen kan jou niet opsporen? Kan jou niet zien? Hoe onlogisch kunnen mensen denken. Als je het maar wist dat God dichterbij je is dan je halsslagader. Zo dichtbij hij weet alles wat je hebt gedaan, wat je nu doet en wat je nog in de toekomst gaat doen. Hij is Alwetend. De mens kan niet alles zien! Waarom niet? Hoeveel vissen zwemmen er in de zee? Hoeveel sterren zijn er in de universum?

Steeds geen antwoord!
Wel een antwoord: de kennis van mensen is beperkt, maar dat betekent niet noodzakelijk dat iets of iemand anders al die kennis wel bezit!
islaminside20 schreef:
Kan iedereen in zijn boekje zetten. Pinkeltje kan praten met dieren, staat in het boekje, dus het is zo.
ls een vogel Pinkeltje heet dan zou het misschien kunnen dat hij met een andere vogel zou kunnen praten in hun taal! Fluiten! Wie weet het beter dan Allah? Als pinkeltje jou heer is dan is hij te laat om de mensen in te lichten dan had hij helaas bij de eerste mensen (Adam en zijn Nakomelingen) moeten zijn. Dan had hij al lang profeten moeten zenden en tekenen laten zien. Dus is het een valse God. Allah heeft alle profeten van Noach tot Jezus van Jezus tot Mohammed(vzmh) nedergezonden die de mensen duidelijkheid hebben gebracht. Allah heeft boeken nedergezonden waaronder de bijbel en de koran. Het is de koran die als uitdaging word gegeven. Kom met een boek gelijk aan de koran en roep jou helpers buiten God. Weet je alleen wat god voor de leugenaars bereidt heeft? Een vuur van vlammen.
Pinkeltje is geen vogel maar een kabouter in een bekend kinderboek. Jij redeneert als volgt: Omdat Pinkeltje in het boek staat, daarom bestaat Pinkeltje. En Pinkeltje schiep jou en de wereld want jij kan niet bewijzen dat het niet zo is. Dit is een infantiele redenering van lik me vestje.
islaminside20 schreef:
Klopt niet met je boekje. Het is eeuwig leven ook na de dood in hemel danwel hel. Maar afgezien daarvan, waar is het bewijs dat god überhaupt IS? Ik weet het, ik weet het........staat in je boekje.
We praten over het wereldse leven. De mens hier zijn steeds afhankelijk. Het bewijs dat Allah bestaat:en onafhankelijk is het volgende:

Wanneer wij dood gaan en de laatste adem door onze monden worden uitgeblazen dan is de enige op wie je kan vertrouwen God.
Kunnen we dat toetsen? Hoe weet jij dat zo zeker? Heb je daarvoor aanwijzingen, bijvoorbeeld omdat er doden uit de dood zijn teruggekeerd en een persconferentie hebben gegeven? Drie keer nee.
islaminside20 schreef:Zelf ben je machteloos. Degene die je als kleine baby geschapen heeft en je ouder gemaakt heeft zal je doen sterven. Hoe groot is de kans dat hij jou weer kan doen leven? Wie brengt licht na duister?
Kun jij je herinneren dat je al eerder dood bent geweest? Kunnen we verifiëren op wat voor manier dan ook dat ooit iemand tot leven is gewekt die dood was op de manier die jij suggereert? Graag dan met die bewijzen over de brug komen.
islaminside20 schreef:Wat betreft de bewijzen die men kan vinden aan de hand van het verstand, hierover zeggen wij: Hebben alle bestaande wezens zichzelf geschapen of zijn ze door blinde toeval zijn ontstaan? Als er wordt gezegd dat zij uit zichzelf zijn ontstaan. Dan zeggen wij dat dit tegen de ratio in gaat. Want voor hun bestaan waren zij niets dus hoe kan niets ineens iets worden. Als er daarentegen wordt gezegd dat zij door blinde toeval zijn ontstaan, dan zeggen wij hierover ook dat dit in strijd is met de ratio. Want als je naar alle zaken om je heen kijkt zoals vliegtuigen, raketten, auto’s en diverse apparaten, kan men hierover zeggen dat dit alles per toeval is ontstaan? Iedereen zal dan moeten bekennen dat dit niet mogelijk is. Zo is het ook met de bergen, vogels, zon, maan, sterren, bomen, woestijnen, zeeën enz. Het kan nooit zo zijn dat dit allemaal per toeval is ontstaan.
Zie boven. Graag ook daadwerkelijk op de tegenwerpingen reageren en niet jezelf blijven herhalen.
islaminside20 schreef:
Dat het leven eindig is betekent niet dat het leven daarom geen zin voor je heeft.
Dat heb ik ook niet gezegd. Ik heb gezegd dat het leven alles is, omdat dit leven beslist waar je in het hiernamaals terecht komt.
Je zei letterlijk: "Dan zeg ik waarom zou ik plezier moeten maken en moeten werken als ik toch weet dat ik dood ga! Ja jongen zo zit het leven? Dat betekent dus dat iedereen eigenlijk leeft voor NIETS, nou dan maak ik maar geen plezier en ga ik ook maar niet werken-haha wat een instelling."
Daarmee zeg je toch heel duidelijk wat ik samenvat als "dat het leven eindig is betekent niet dat het leven daarom geen zin voor je heeft."
islaminside20 schreef:
Je kan het zelf zin geven, die keuze is aan jou.
De koran bewijst dat alles wat je doet en zegt een keuze is. Je kan kiezen tussen de weg naar het paradijs of de weg naar de verdoemenis.
Stelt de koran dat of bewijst de koran dat? Zo ja, hoe luidt dat bewijs dan?
Eenvoudig te weerleggen dat alles wat iemand doet een keuze zou zijn: een been breken is geen keuze, een straf in de gevangenis uitzitten is geen keuze maar een afwezgheid van keuze.
islaminside20 schreef:
Stel dat ik zeg dat jouw leven alleen zin heeft wanneer je al je geld aan mij overmaakt, dan zeg je toch ook niet "dank je wel dat je m'n leven zin geeft"?
Waarom niet! Je betaalt toch om plezier te maken in deze wereld. Niks is gratis, alles is betalen. Zou ik jou betalen zodat ik plezier krijg is een andere verhaal. Ten eerst wat voor plezier?
Het plezier dat je daarmee weet wat jouw zin in het leven is: mij geld geven. Deal?
islaminside20 schreef:
Zelf nadenken, dat is zinvol. Anderen voor je laten nadenken is luiheid, geen verantwoordelijkheid nemen voor je eigen zingeving.
Hoe ben ik tot de islam gekomen? Heb ik niet nagedacht over de koran!
Heb je ook buiten de koran gekeken? Heb je ook het Hindoeïsme bestudeert, of het Zoroastrisme, het Boedisme? Graag dan even een totaalafweging waarom het een waar is en het ander niet.
islaminside20 schreef:De koran spoort aan om zelf te denken en dat is het eerste wat de profeet aan de mens leerde. Namelijk: Zoek kennis op van jou geloof,van je leven, van je doel, van je bestaan!
Met zo'n advies wordt je natuurlijk vreselijk genaaid. "zoek kennis van je geloof" is iets anders dan onafhankelijk van je geloof een mening bepalen op de feiten.

Bovendien ontvang ik nog graag een antwoord op de 20 vragen die ik je stelde.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Plaats reactie