Het geloof bij God is de islam.

Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

islaminside20 schreef:
Blijkbaar heeft Islam je totaal het vermogen ontnomen om je in de plaats van een ander te stellen.
Dit is de hele tijd wat ik doe. Ik begrijp waarom Saed het oordeel heeft geveld.
:D :D :D
Ik zit hier juist te pleiten hoe slecht je je in de plaats van anderen kunt stellen en je zegt: kijk ik kan het wel, kijk hoe ik mijn eigen Islamitisch supremacisme begrijp.

Je begrijpt niets, maar absoluut niets van de andersdenkende mens, Islaminside, het spijt me, maar je bewijst het zelf. Keer op keer.

Je Islamitische dogma heeft je geest verstard in je denkwijze.
islaminside20 schreef:
Dus, gans het betoog van Islaminside is gebaseerd op het feit dat "Mohammed niet anders kon" en "de Joden hem ertoe aangezet hadden".
[...]
Toestemming om te vechten is gegeven aan degenen tegen wie gevochten wordt, omdat hun onrecht is aangedaan, voorzeker God heeft de macht hen bij te staan.
Dus de Joden hadden dus volgens jezelf alle recht om de Mohammed te bevechten! Ze werden door hem uit hun huizen verdreven.

JUIST OMDAT --
islaminside20 schreef:Degenen die ten onrechte uit hun huizen werden verdreven alleen omdat zij zeiden: "Onze Heer is God."
Deze Hadith bewijst het:
Book 019, Number 4366: It has been narrated by 'Umar b. al-Khattib that he heard the Messenger of Allah (may peace be upon him) say: I will expel the Jews and Christians from the Arabian Peninsula and will not leave any but Muslim.
Ontken jij dat hij dat heeft gezegd, Islaminside?
islaminside20 schreef:Mohammed(vzmh) kwam Mekka binnen en vergaf iedereen, hij had niemand kwaad gedaan geen Joden geen velengodendienaars geen christenen, niemand.
[...]
Niemand is verjaagd!!
Tot nu, de 21e eeuw toe, is nog steeds geen Jood, Christen of ander geloof in Mekka toegestaan.

Dus hij heeft ze uit hun huizen gejaagd en verdreven wegens hun geloof. En nog steeds is deze onrechtvaardigheid niet rechtgezet!
islaminside20 schreef:
Dus als "dankbaarheid" voor het halsstarrig vasthouden aan hun religie tegen een verkondiger die hen voor aap en varken uitschold en het beschermen van hun familes. Zou jij zomaar van religie wisselen, Islaminside? Wel, de joden ook niet.
Mohammed(vzmh) vroeg hen niet om van religie te wisselen. Hij zij tegen hen alleen het volgende:

Wij geloven in hetgeen ons is geopenbaard en hetgeen u is geopenbaard; en onze God en uw God is Eén; en aan Hem onderwerpen wij ons." (Koran 29:46

Maar de joden vonden niet dat God één is zoals de christenen niet vonden dat God één is.
Fout. Joden en Christenen geloven in één God, ze wouden gewoon Mohammed niet als profeet erkennen. Nogmaals een bewijs dat je helemaal niets begrijpt van Joden en Christenen. Wat Mohammed vroeg was te erkennen dat zijn verzinsel en God één zijn. En Joden en Christenen waren trouw aan hun geloof.

Jij zou het ook niet doen, mocht er een 'nieuwe profeet' (zoals J. Smith) gehoorzaamheid eisen. Vooral een 'nieuwe profeet' die je godsdienst totaal niet begrijpt, zoals Mohammed niet de Christenen en Joden begrijpt. Zoals jij niets van Christenen en Joden begrijpt.
islaminside20 schreef:Toen de profeet Mozes(vzmh) opweg ging naar het beloofde land. Had de Farao ook zijn verdrag met Mozes verbroken, [...] Hierbij zijn meer dan 1000den doden gevallen aan de kant van de Farao, is dit onrecht?????????????.
Is dit gedrag van een "almachtige en algoede God"? Neen. Het is het gedrag van een weergaloze god met beperkte mogelijkheden. Heb je het verhaal gelezen in de bijbel? Al bijna even onrechtvaardig en ronduit belachelijk als de helsbeschrijvingen in de Koran.

Maar toch is er een groot verschil:
- God nam daar zelf het initiatief en liet niet z'n volk het vuile werk doen; dat is een daad des duivels om anderen het vuile werk te laten doen;
- de Farao en z'n leger hadden zich niet onvoorwaardelijk overgegeven en aan hun barmhartigheid overgeleverd. De Joden hadden dat wel gedaan en gehoopt dat Mohammed echt een profeet van de goede god was, die verder kon kijken dan eng tribunalisme en het afslachten van weerloze mannen. Mannen afgeslacht, vrouwen verkracht, kinderen in slavernij.

Fijn godsbeeld waar je me wil doen in geloven. Een godsbeeld waar niet alle mensen broeders zijn. Een godsbeeld waar God wil dat mensen voor hem sterven. Een godsbeeld die niets nodig heeft, maar wel de mens onderwerpt in aanbidding uit eigenbelang.

Je zult eerst moeten veranderen, beste Islamiten, voordat je mensen als ik kunt overtuigen van je "absolute grote gelijk".

Want op dit moment weerspiegeld je godsbeeld gewoon je eigen egocentrisme. Een god van Arabisch supremacisme.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

USC MSC heeft hadiths verwijderd uit z'n collectie: Sahih Muslim book 41, no. 6980-6985.

Buiten dat het spijtig dat een universitaire instelling dit doet. Geschiedenis is geschiedenis.

Maar, waarom doen ze dat? Is er iets waar ze zich moeten voor schamen?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Of misschien gebruikte te veel niet moslims deze Hadith Ketter.
We bevechten ze met hun eigen middelen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Ketter schreef:USC MSC heeft hadiths verwijderd uit z'n collectie: Sahih Muslim book 41, no. 6980-6985.

Buiten dat het spijtig dat een universitaire instelling dit doet. Geschiedenis is geschiedenis.

Maar, waarom doen ze dat? Is er iets waar ze zich moeten voor schamen?
................................ ?

Uni's moeten kennis alleen weglaten als het
- onjuist is (maar de Islam is toch perfect?)
- irrelevant is (maar alles van de Profeet (vzmh) is toch relevant?)

Misschien kan een Moslim mij vertellen waarom deze hadiths zijn weggelaten?
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

Hieruit zou dus je dus kunnen veronderstellen dat ze wèl weten hoe onrechtvaardig en onoprecht ze bezig zijn, tòch?

een volkomen gebrek aan empathie.. en kun je eerlijk gezegd ànders verwachten? ze zijn ms eeeeeen secondetje na de geboorte oprecht en eerlijk en onbevangen geweest.. daarna is de indoctrinatie begonnen van complete gehoorzaamheid en de koran uit het hoofd kennen, en geen vragen stellen want dan kon je klappen krijgen en al rap wordt alles voetstoots aangenomen en weeeeet men niet beter.. dit is voer voor psychologen maar dat is geen hele klùif meer maar.. ja.. IK weet t niet hoe dit opgelost kan worden.. ze hebben géén idéééé wat ze zèlf voelen laat staan wat anderen voelen... tenminste.. dat is mijn psycholoog vd koude grond visie..

dus.. medeleven, medelijden, invoelen hoe een ander zich zou kunnen voelen.. als je t zèlf al niet eens voelt voor je zelf... is wel een naam voor hoor.. maar in wezen is het ook in-triest voor de moslim in het algemeen dat dit hem/haar al eeuwen wordt aangedaan, dat er niets aan de persoonlijke ontwikkeling met alle facetten wordt gedaan..

en voor ons is het ook in-triest want we hoeven dus opgeen enkel mededogen te rekenen.. ze doen gewoon wat hen opgedragen wordt in het weliswaar misplaatste, maar wèl aanwezige 'superioriteitsgevoel' t.o.v. iedere niet-moslim..

dit is in wezen een staaltje van volks-mennerij.. demagogie dacht ik dat dat ook wel genoemd wordt.. idd.. à la hitler en stalin en soortgenoten..

dit is voor mij ook de verklaring waarom islaminside op deze manier blèèf praten.. het ontgaat hem vollédig wat wij bedoelen.. hij denkt dat wij hèm willen bekeren en hij denkt dat wij zijn geloof zijn islam willen bashen en daarmee zijn profeet.. wat in zijn ogen en zijn gelijkgestemden, een doodzonde is.. zo is het hen bijgebracht..

nou jongens.. maak de borst maar nat want dit is niet te stuiten omdat ze denken ach ja.. laat ik er maar over ophouden.. dit is alleen nog maar te stoppen door onmiddellijk paal en perk te stellen en ik denk ook dat het te maken heeft met de te grote aantallen.. wat hen in deze 'gemoedstoestand' brengt.. ook dat wordt hen voorgesteld, als het aantal groot is zouden ze onoverwinnelijk zijn.. als we ons verweren/verdedigen hiertegen, zien zij dat als 'aanvallen' dùs mogen zijj ons aanvallen.. ja zo krijg je dus altijd het gelijk aan je zijde.. maar nooit inzicht in wat er wèrkelijk gebeurt.... een enorme hersenspoeling is het.. ik heb intens met hen te doen eigenlijk...

we are in for a bumpy ride...
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

het ontgaat hem vollédig wat wij bedoelen.. hij denkt dat wij hèm willen bekeren en hij denkt dat wij zijn geloof zijn islam willen bashen en daarmee zijn profeet.. wat in zijn ogen en zijn gelijkgestemden, een doodzonde is.. zo is het hen bijgebracht..
Islamdinges weet heel goed wat wij bedoelen.
Wij kritiseren Islam omdat het theocratie is en geen enkele andere samenlevingsvorm aanvaard.
Mohammed is de insteller van die democratie. In tegenstelling tot het Christendom en andere religies, waar je de clerics op hun gedragswijze kan kritiseren, zonder hun stichter te raken is dit onmogelijk in Islam.
De vorm van Islam maakt dat elke kritiek op Islam tevens kritiek op Mohammed is.
De vorm van Islam maakt dat elke, ook gerechtvaardigde, kritiek op Islam: bashen van Islam en Mohammed is.

Gematigd of fundamentalistisch. Met andere middelen en een ander ogenblik in de tijd om de Sharia te installeren. Elke vorm van Islam moet uiteindelijk naar Shariatheocratie leiden. Anders is het geen Islam.

Islamdinges weet heel goed dat wij aan geen enkele vorm van Islam, gematigd of fundamentalistisch een boodschap hebben.
Wij zijn dus erger dan de beesten zoals zijn goddelijk hanfboek aangeeft.
Waarom zou hij empathie voelen met ons?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Waarom niet? Het geeft goed weer wat Pilgrim voor een man was. Namelijk een veroveraar die volgens mij in hetzelfde rijtje thuis hoort als Dzjengis Khan, Hitler en Stalin. Dan krijg je meteen ook een duidelijk beeld van alle leugenaars. De vruchten van het materialisme zijn honderden miljoenen doden, onderdrukking en culturele stagnatie!, een schande!
Mohammed(vzmh) is de toppunt van tolerantie. Hij is de koning van barmhartigheid. En deze overleveringen zeggen daarom meer dan genoeg:

Op gezag van Aboe Hoerairah (moge Allah tevreden met hem zijn), die gezegd heeft, dat de Boodschapper van Allah (sallalahoe alaihi wa sallam): Toen Allah het bevel tot de schepping gaf, deed Hij een plechtige belofte door in Zijn boek dat bij Hem is te schrijven: Mijn genade zal over mijn rechtvaardigheid zegevieren.
(Moslim en Bukhari)


Abu Saied al-Khudri (radiya Allahoe ´anh) heeft overgeleverd dat enige mensen van de Ansaar bij de heilige de heilige Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) kwamen en Hem vroegen hen iets te geven. Hij voorzag ze ruimschoots in hun behoeften. Zij vroegen weer en Hij gaf weer, totdat Hij alles had gegeven wat Hij had. Daarna zei Hij (sallallahoe aleihi wa sallam) tegen de mensen: "Als Ik nog iets in bezit had, zou Ik het niet achterwege laten dat ook te geven. Iemand die zichzelf zuiver houdt (door niet te bedelen), zal door Allah (soebhanahoe wa ta´ala) zuiver gehouden worden, hij die in zijn eigen behoeften wil voorzien, zal daar door Allah (soebhanahoe wa ta´ala) voorzien worden, en Allah (soebhanahoe wa ta´ala) zal het geduld doen toenemen van hem die geduldig is. En niemand heeft een betere en veelomvattender gunst ontvangen dan geduld."
(Bukhari en Moslim)


Djabir (radiya Allahoe ´anh) heeft overgeleverd dat de heilige de heilige Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) zei: "Elke goede handeling is liefdadigheid."
(Bukhari)


4 Djabir (radiya Allahoe ´anh) heeft overgeleverd dat de heilige de heilige Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) zei: Als een moslim een boom plant, wordt alles wat ervan gegeten wordt tot zijn liefdadigheid gerekend. Wat ervan gestolen wordt, is liefdadigheid en wat eradiya allahoe ´anhn onttrokken wordt, is liefdadigheid."
(Moslim)


Aisjah (radiya Allahoe ´anh) heeft overgeleverd dat de heilige de heilige Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) heeft gezegd: "Iedereen is geschapen met 360 gewrichten. Dus wie van U Allah (soebhanahoe wa ta´ala) Grootheid bevestigt Hem prijst, Zijn éénheid bevestigt, Zijn heiligheid aanroept, om Zijn vergiffenis smeekt, een steen, doorn of bot van de weg verwijdert die regelmatig door mensen gebruikt wordt en het goede aanbeveelt en het kwaad verbiedt, tot 360 maal toe, heeft daarmee zichzelf van het hellevuur gered." (Moslim)

Abu Hurayra (radiya Allahoe ´anh) heeft overgeleverd dat de heilige de heilige Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) zei: "Geloof (Imaan) heeft meer dan 70 - facetten, waarvan de hoogste (uiting) is te zeggen: 'Er is geen god dan Allah (soebhanahoe wa ta´ala) , en de minste is het verwijderen van een obstakeI van de weg dat mensen hindert. En schaamte komt voort uit geloof."
(Bukhari en Moslim)

7 Abu Hurayra (radiya Allahoe ´anh) heeft overgeleverd dat de heilige de heilige Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) zei: "0 moslimvrouw, laat geen buur-(vrouw) zich ervan weerhouden haar buurvrouw ook maar een geitensoepbeen te schenken."
(Bukhari en Moslim)


8 Abu Hurayra (radiya Allahoe ´anh) vertelde dat hij de heilige de heilige Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) het volgende heeft horen zeggen: "Allah (soebhanahoe wa ta´ala) wenste onder de Beni Israiel drie mensen te testen: een melaatse, een kale en een blinde. Hij stuurde een engel naar hen. De engel kwam bij de melaatse en vroeg hem: 'Wat zou u het liefst willen?' Hij antwoordde: 'Een goede kleur, een goede huid en kwijt te raken waar de mensen mij voor schuwen.' De engel streek over hem en de aandoening verliet de man, hij had weer een goede kleur en een goede huid. Hij vroeg hem wat hij in eigendom zou willen hebben, de man antwoordde: 'Kamelen'. Hem werd een vrouwtjeskameel gegeven die tien maanden drachtig was; en de engel zei: 'Moge Allah (soebhanahoe wa ta´ala) het voor u zegenen.'

Hierop kwam de engel bij de kale man en vroeg hem: 'Wat zou u het liefst willen?' Hij antwoordde: 'Mooi haar en de verwijdering van dat waardoor mensen mij schuwen.' De engel streek over hem en zijn aandoening verdween en hij kreeg mooi haar. Hierop vroeg hij hem: 'Wat voor eigendom zou u het liefst willen?' Hij antwoordde: dat hij graag vee wilde, dus werd hem een drachtige koe gegeven. De engel uitte de wens dat Allah (soebhanahoe wa ta´ala) het zou zegenen.

Hierop kwam de engel bij de blinde man en vroeg hem: 'Wat zou u het liefst willen?' Hij antwoordde: 'Dat Allah (soebhanahoe wa ta´ala) mij mijn gezichtvermogen zou teruggeven zodat ik weer mensen kan zien.' De engel radiya allahoe ´anhkte hem aan en Allah (soebhanahoe wa ta´ala) gaf de man zijn gezichtvermogen terug. Hij vroeg toen wat voor eigendom de man wilde hebben en de man antwoordde dat hij schapen wilde, dus werd hem een drachtige ooi gegeven. De dieren vermenigvuldigden zich snel en al gauw had een van hen een vallei met kamelen,.de ander een vallei met runderen en de derde een vallei met schapen.

De engel ging in de vermomming van de man die vroeger melaats was en zei tegen hem: 'Ik ben een arme man en mijn financiële middelen zijn tijdens mijn reis uitgeput geradiya allahoe ´anhkt en of ik op mijn bestemming aankom hangt van Allah (soebhanahoe wa ta´ala) af en van jou, dus ik vradiya allahoe ´anhg jou in de naam van Degene Die jou die goede kleur, die mooie huid en grote rijkdom heeft gegeven om een kameel zodat ik het einddoel van mijn reis kan bereiken.' Maar hij antwoordde: 'Ik heb zo veel verplichtingen.' De engel zei: 'Ik geloof dat ik je herken. Was jij niet die melaatse die door de mensen gemeden werd en toen door Allah (soebhanahoe wa ta´ala) rijk gemaakt werd?' De man zei: 'Mijn rijkdom wordt al generaties lang van vader op zoon overgeërfd.' De engel zei: ' Als Je liegt, moge Allah (soebhanahoe wa ta´ala) je dan in de toestand terugbrengen waarin je was.'

Daarna ging hij naar de man die kaal was geweest in zijn vroegere kleding, en zei het zelfde tegen hem als hij tegen de melaatse gezegd had en hij kreeg een antwoord zoals hij van de melaatse gekregen had. Tegen deze zei hij ook: 'Als je liegt, moge Allah (soebhanahoe wa ta´ala) je dan in de toestand terugbrengen waarin je was.'

Toen ging de engel naar de blinde, verkleed zoals die vroeger gekleed was en hij zei: 'Ik ben een arme man en mijn financiële middelen zijn tijdens mijn reis uitgeput geradiya allahoe ´anhkt en of ik op mijn bestemming aankom hangt af van Allah (soebhanahoe wa ta´ala) en van jou, dus ik vradiya allahoe ´anhg jou, in naam van Degene die jou je gezichtsvermogen teruggegeven heeft om een schaap dat me misschien helpt mijn reis te voltooien.
De man zei: 'Ik was werkelijk blind en Allah (soebhanahoe wa ta´ala) heeft mij mijn gezichtvermogen teruggegeven. Neem wat je wenst en Iaat over wat je wenst. Ik zweer bij Allah (soebhanahoe wa ta´ala) dat ik je vandaag niet zal hinderen te nemen wat je ook wenst te nemen in naam van Allah, de Machtige en Schone.' Hij zei: 'Houd je eigendom, want je bent alleen maar op de proef gesteld, en Allah (soebhanahoe wa ta´ala) is tevreden met je en Zijn toorn rust op je twee kameraden."
(Bukhari en Moslim)

Sjaddaad ibn Aws heeft overgeleverd dat de heilige de heilige Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) gezegd heeft: "Een wijs mens is iemand die zichzelf kritisch bekijkt en zich onthoudt van wat schadelijk is en die werkt aan datgene waarmee hij na zijn dood geconfronteerd wordt. Een dom mens is iemand die zijn dierlijke lusten de vrije loop Iaat en Allah (soebhanahoe wa ta´ala) om de vervulling van zijn ijdele verlangens vraagt."
(Tirmidhi)

Omar ibn Khattaab beeft overgeleverd dat de heilige de heilige Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) zei: "Een ieder van jullie die zijn Wudu (wassing) zorgvuldig doet en daarna zegt: Asj-hadu an-Iaa ilaaha illal-laahu wah-dahuu laa sjariekalahuu wa asj-badu anna mohammadan 'abdohoe wa rasoeloehoe (*), zal alle 8 poorten van bet Paradijs voor hem geopend vinden en hij kan binnentreden door welke hij wil." (Moslim) Opm. Wudu is het nemen van een kleine rituele wassing voor het gebed en het reciteren van de heilige Qur'aan, maar ook tijdens het dagelijkse leven wenst men rein te zijn.
(*)'Ik getuig dat er geen god is dan Allah, de Enige, heeft geen deelgenoten; en ik getuig dat Muharnmad Zijn Dienaar en Boodschapper is'. Tirmidhi voegt aan de smeekbede toe: Allaahum-madj 'alnie minat-tawwa-biena; wadj- 'alnie minal mutahhirien.3 3) '0, Allah, maak mij één van de berouwvollen en maak, mij één van degenen die zich reinigen.' Men kan deze smeekbede opzeggen na de Wudu, maar vooral na de Ghusl (grote wassing).
(Tirmidhi)

Abu Hurayra (radiya Allahoe ´anh) overleverde dat de heilige de heilige Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) zei: "Wanneer een moslim de wassing voor het gebed verricht en zijn gezicht met water wast, worden de zonden van zijn ogen gewassen door het water dat van zijn gezicht druipt. En als hij zijn handen wast, worden de zonden die hij daarmee beging, weggewassen door het water dat eraf loopt, en als hij zijn voeten wast, reinigt het water dat erover stroomt alle zonden waar hij naartoe is gelopen, en zo reinigt hij zich van al zijn zonden." (Moslim)

Abu Hurayra (radiya Allahoe ´anh) heeft overgeleverd dat de de heilige Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) zei: "Voor hem die 's morgens of 's avonds naar de Moskee loopt, heeft Allah (soebhanahoe wa ta´ala) het goede in voorbereiding in het Paradijs, bij elke stap die hij zet."
(Bukhari en Moslim)

Djabir heeft overgeleverd dat de Bani Salimah besloot dichter bij de Moskee te gaan wonen. Toen hij dit vernam, zei de de heilige Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) tegen hen: "Ik heb gehoord dat jullie van plan zijn dichter bij de Moskee te komen wonen." Zij Zeiden: "Dat is waar, O Boodschapper van Allah, dat zijn we van plan." Hij (sallallahoe aleihi wa sallam) zei: "Bani Salimah, blijf in uw huizen, jullie voetafdrukken staan genoteerd." (Moslim) Een andere versie voegt hier aan toe: "Met elke stap die jullie zetten in de richting van de Moskee verhoogt zich jullie gradiya allahoe ´anhd (van geloof)." Abu Musa (radiya Allahoe ´anh) heeft overgeleverd dat de Boodschapper van Allah (sallallahoe aleihi wa sallam) zei: "Wie de twee gebeden van de koelten (*) bewust verricht, zal het Paradijs binnengaan."
(*) 'Koelten' dat wil zeggen de gebeden van de dageradiya allahoe ´anhd (al- Fadjr) en de nacht (al-'lsjaa).
(Bukhari & Muslim)

Abu Musa heeft overgeleverd dat de de heilige Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) zei: "Wanneer een dienaar van Allah (soebhanahoe wa ta´ala) ziek wordt of op reis gaat, ontvangt hij de verdienste van wat hij gewoonlijk deed toen hij gezond was of thuis bleef."
(Bukhari)

Salmaan al ransl (radiya Allahoe ´anh) heeft overgeleverd dat de de heilige Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) heeft gezegd: "Wie op de dag van het vrijdagmiddaggebed de grote wassing (ghusl) verricht en zich grondig reinigt, zijn haar invet of zich parfumeert met wat hij in huis heeft, dan naar de Moskee gaat en zich niet tussen twee anderen indringt, vervolgens de Salaat volgens de voorschriften verricht en aandachtig luistert als de imam spreekt, dan wordt hem vergeven wat hij tussen deze dag en de vorige vrijdag heeft misdaan."
(Bukhari)

Abu Hurayra (radiya Allahoe ´anh) beeft overgeleverd dat de Boodschapper van Allah (sallallahoe aleihi wa sallam) zei: "Wie op de dag van het 'Djum'ah Salaat' een volledig bad (Ghusl) neemt en zich van onreinheden wast en dan op het eerste tijdstip naar de Moskee gaat, is alsof hij een kameel (voor Allah's welbehagen) geofferd heeft; wie op het tweede tijdstip gaat, is alsof hij een koe geofferd heeft; wie op het derde tijdstip gaat, is alsof hij een kip geofferd heeft en wie op het vijfde tijdstip gaat, is alsof hij een ei geofferd heeft. Wanneer de Imam naar de Mimbar (spreekgestoelte) komt, zijn de engelen aanwezig om naar zijn toespraak te luisteren."
(Bukhari en Moslim)

Taariq ibn As yam zei dat als iemand moslim werd, de de heilige Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) hem het gebed leerde, waarna Hij hem de volgende woorden als smeekbede opgaf: I'Allaahummagh-firlie warham-niee wah-dienie wa 'aa-finiee war-zuq-nie. "0, Allah vergeef mij, wees mij genadig, schenk mij leiding, welzijn en Uw voorziening (levensonderhoud). "
(Opmerking: Meestal leest men deze smeekbede na de eerste 'Sadj-dah' als men even op de hielen gaat zitten waarna men de tweede sadj-dah doet.)

Abdu Umama (radiya Allahoe ´anh) zei dat hij de Boodschapper van Allah (sallallahoe aleihi wa sallam) heeft horen zeggen: "Leest de Qur'aan! Want de Qur'aan zal op de Dag van de Opstanding (Qiyamah) van voorspraak zijn voor hen die hem lezen."
(Moslim)

Abdullah lbn Masuud (radiya Allahoe ´anh) heelt overgeleverd dat de Boodschapper van Allah (sallallahoe aleihi wa sallam) als volgt heeft ge- sproken: "Hij die van Allah's Boek (de heilige Qur'aan) één letter, leest, ontvangt de zegen van één goed werk, de verdienste van één goed werk is het tienvoudige. Ik zeg niet dat Alief, Laam, Miem, één Ietter is; maar Alief is één letter, Laam is één letter en Miem is één letter."
(Tirmidhi)

Abu Sayd Rafie bin Muallaa (radiya Allahoe ´anh) heeft gezegd: "De Boodschapper van Allah (sallallahoe aleihi wa sallam) zei tegen mij: " Zal Ik jou, voordat we de Moskee verlaten de grootste surah (hoofdstuk) van de Qur'aan Ieren?" En Hij nam mijn hand (in de zijne en we liepen). Toen we op het punt stonden de Moskee te verlaten zei ik: "0 Boodschapper van Allah (sallallahoe aleihi wa sallam) , U heeft werkelijk gezegd; "zal Ik jou de grootste surah van de Qur'aan Ieren?" De edele Boodschapper sprak: "Het is 'Al hamdu-lillaahi rabbil 'aalamien (het eerste hoofdstuk van de heilige Qur'aan). Het zijn de zeven herhaaldelijke gelezen verzen en dat is de geweldige Qur'aan die Mij geschonken is."
(Bukhari)


Totpunt van Barhmarhtigheid en Genade
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

USC MSC heeft hadiths verwijderd uit z'n collectie: Sahih Muslim book 41, no. 6980-6985. Maar, waarom doen ze dat? Is er iets waar ze zich moeten voor schamen?
Als geleerden bevestigen dat een Ahadith niet 100% betrouwbaar is mag het verwijderd worden.

Met vriendelijke groeten,
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Ariel schreef:Of misschien gebruikte te veel niet moslims deze Hadith Ketter.We bevechten ze met hun eigen middelen.
1 Hadith maakt niets uit. Er zijn meer dan 700.000 Ahadiths. Met 1 of twee of 10 Ahadith kom je nergens mee. De ahadith mogen in eerste instantie niet in tegenspraak zijn met de koran want dan word hij niet goed beschouwd. Wij volgen de Koran en de Sounnah. In de koran staan GEEN fouten, tegenstrijdigheden of oneenigheden. De Ahadith wel omdat dat pas na de dood van de profeet(vzmh) werd opgetekend. Maar als de geleerden bevestigen dat een ahadith correct is dan dient hij blindelings aangenomen te worden. Jullie zijn geen geleerden dus ik NEEM niets aan van wat jullie zeggen.

met vriendelijke groeten,
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

@Islaminside,
Goed gezegd!

De islaam beperkt zich niet alleen tot de Koran en hadiths.

Het zou best mogelijk zijn dat deze hadith tot de mursal behoort. Dit wilt zeggen dat het hadith is waarvan de authenticiteit betwist wordt op grond van een ontbrekende schakel in de meldingsketen. Het betreft een hadith waarbij een generatie over wordt geslagen in de meldingsketen, zoals het geval is bij een hadith die gemeld wordt door een opvolger die niet aangeeft van welke gezel hij de inhoud geleerd heeft.

In het kort voor jullie; Een hadith die gemeld wordt door iemand van een generatie later dan profeet, waarbij de schakel naar de profeet of zijn gezellen ontbreekt. De overlevering is daarom niet gebonden aan Mohammed. Gezien de zwakte is het waarschijnlijk zo dat hij dit ooit gezegd heeft.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Jullie zijn geen geleerden dus ik NEEM niets aan van wat jullie zeggen.
Gelukkig dat jij dat intellect wel bezit. Het vereist echt zoveel denkvermogen de control- C en V knop te vonden van het zéér wetenschappelijke risallah.nl.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Om nog maar over een film te zwijgen. Dat is namelijk academische zéér verantwoord.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

:D :D :D
Ik zit hier juist te pleiten hoe slecht je je in de plaats van anderen kunt stellen en je zegt: kijk ik kan het wel, kijk hoe ik mijn eigen Islamitisch supremacisme begrijp.Je begrijpt niets, maar absoluut niets van de andersdenkende mens, Islaminside, het spijt me, maar je bewijst het zelf. Keer op keer.Je Islamitische dogma heeft je geest verstard in je denkwijze.
Wat mensen van mij denken dat kan me niet zoveel schelen, ketter.
Ik weet voor mijn eigen ziel waarom Ibn Sad het oordeel velde, en daar ben ik blij om. Ik hoef jou en niemand te overtuiging waarom hij het heeft gedaan. Het staat in de Ahadith en ik geloof daarin net zoals ik geloof in de koran. Sad is een held net zoals de andere vrome metgezellen. Aisha(ra) de vrouw van de profeet(vzmh) zei: " Er zijn drie mensen tussen de ansar(bewoners van Medina) waar niemand aan kan tippen wat betreft deugden: Sad Ibn Muadh, Usayd ibn Khudayr en Abbad Ibn Bishr Dit zegt genoeg waarom ik om hem geef.
Dus de Joden hadden dus volgens jezelf alle recht om de Mohammed te bevechten! Ze werden door hem uit hun huizen verdreven.
Mohammed is geboren in Mekka. Mohammed(vzmh) werd Mekka weggejaagd NIET de joden. De joden en Quraisch zijn juist degene die Mohammed(vzmh) weggejaagd hebben. Nadat Mohammed(vzmh) met een gigantische leger kwam vergaf hij iedereen in Mekka. Hij had het heilige huis in Mekka gereinigd van houten afgodbeelden, en stenenbeelden. Hij heeft toen de mensen onder een natie gebracht. Hij heeft NIEMAND gedwongen moslim te worden. Maar de mensen werden moslims vanwege zijn boodschap.
Deze Hadith bewijst het:
Book 019, Number 4366: It has been narrated by 'Umar b. al-Khattib that he heard the Messenger of Allah (may peace be upon him) say: I will expel the Jews and Christians from the Arabian Peninsula and will not leave any but Muslim.

Ontken jij dat hij dat heeft gezegd, Islaminside?
Weet jij wel wat het Arabische shiereiland is? daar leefden verschillende stammen waaronder Joodse en christelijke stammen die handel drijfden in Mekka. Quraisch en de meeste stammen hadden geholpen om Mohammed(vzmh) te vermoorden zij hadden een leger bereikt van 10.000 man. De joden en christenen stonden NIET aan de kant van de moslims maar aan de kant van Quraisch. Dus Mohammed(vzmh) gaf het teken om alle joden en Christenen van het Arabische shiereiland aan te vallen aangezien zij oorlog hadden met de moslims.
Niemand is verjaagd!!
Niemand, is verjaagd ooit gehoord van de Ahlu Dilma de beschermde sekte. Allah(sbht) heeft gezegd:

En als één der afgodendienaren u om bescherming vraagt, schenk hem dan bescherming dat hij het woord van Allah moge horen; voer hem dan naar de plaats, waar hij veilig is. (Koran 9:6

Als een afgodendienaar om bescherming zoekt moeten de moslims hem beschermen laat staan mensen van het boek!
Tot nu, de 21e eeuw toe, is nog steeds geen Jood, Christen of ander geloof in Mekka toegestaan.
Het is waar dat niet-moslims niet in de heilige steden Mekka en Medina worden toegelaten door de wet. De volgende punten zullen dienen om de mogelijke redenen van deze beperking toe te lichten.
Alle burgers worden niet toegelaten in het ambtsgebied
In elk land zijn er bepaalde gebieden die voor de gewone burger van dat land niet toegestaan zijn om te betreden. Slechts een militaire burger of burgers die verbonden zijn aan de defensie van het land, worden toegelaten in het militaire ambtsgebied. De Islam is een universele religie voor de hele wereld en voor alle mensen. De ambtsgebieden van de Islam zijn de twee heilige steden Mekka en Medina. Hier worden slechts personen toegelaten die in de Islam geloven en betrokken zijn bij de defensie van de Islam, d.w.z de moslims.
Het zou voor een gewone burger onlogisch zijn om bezwaar te hebben tegen de beperking van het binnentreden van een ambtsgebied. Zo is het ook niet gepast voor niet-moslims om bezwaar te hebben tegen de beperking van niet-moslims op het binnentreden van Mekka en Medina.
Visum om Mekka en Medina binnen te treden
Wanneer een persoon naar het buitenland reist, dient hij eerst een visum aan te vragen, d.w.z. toestemming om dat land in te mogen gaan. Elk land heeft zijn eigen regels, voorschriften en vereisten om een visum uit te geven. Tenzij aan hun critera voldaan is, zullen zij geen visum uitgeven. Eén van de landen die zeer strikt zijn in het uitgeven van een visum, is de Verenigde Staten van Amerika, vooral in het uitgeven van visa aan burgers uit derdewereldlanden. Zij hebben verschillende voorwaarden en vereisten waaraan voldaan moet worden alvorens zij een visum uitgeven. Het visum - de eerste voorwaarde die van elk mens wordt vereist om Mekka of Medina te mogen betreden, is het zeggen van: "La ilaaha illallah Mohammedoen rasoeloellah" wat betekent: niets heeft het recht om aanbeden te worden behalve Allah en Mohammed (vrede zij met hem) is Zijn boodschapper.
Dus hij heeft ze uit hun huizen gejaagd en verdreven wegens hun geloof. En nog steeds is deze onrechtvaardigheid niet rechtgezet!
Hij heeft ze niet verdreven hij heeft ze beschermd onder de Ahlu dilma, beschermde sekte. Niemand mag de Niet-moslims die onder islamitisch gezag waren aanvallen of onrecht aandoen anders kregen ze het met de moslims te voorduren.
Fout. Joden en Christenen geloven in één God, ze wouden gewoon Mohammed niet als profeet erkennen. Nogmaals een bewijs dat je helemaal niets begrijpt van Joden en Christenen. Wat Mohammed vroeg was te erkennen dat zijn verzinsel en God één zijn. En Joden en Christenen waren trouw aan hun geloof.
Dit is weer de grootse leugen. De Christenen en Joden geloven helemaal niet in 1 GOD. Zij noemen Jezus de Heere. Jezus is GEEN GOD en helemaal geen ZOON van god. En drie eenheid is al helemaal boulshit. Hij is slechts een boodschapper en een dienaar van God. De Joden geld het zelfde zij hebben Jezus(vzmh) verjaagd net zoals zij bij de profeet Mohammed(vzmh) hebben gedaan. De joden verjagen een boodschaper van god!!. Deze woorden uit de koran zeggen daarom meer dan genoeg. In de Naam van God de barmhartige de Genadevolle"De Joden zeggen: "De Christenen hebben geen ware grondslag en de Christenen zeggen: "De Joden hebben geen ware grondslag", terwijl zij beiden hetzelfde Boek lezen. Hetzelfde zeggen degenen, die geen kennis hebben. Maar Allah zal op de Dag der Opstanding uitspraak doen in hun geschil. En wie is onrechtvaardiger dan hij, die verbiedt, dat de naam van Allah wordt verheerlijkt in Allah's bedehuizen en deze tracht te vernietigen? Zij behoorden (de bedehuizen) slechts in vreze binnen te gaan. Er is schande over hen in deze wereld en er zal een grote straf voor hen zijn in het Hiernamaals. En aan Allah behoort het Oosten en het Westen; waarheen gij u ook wendt, daar zal het Aangezicht van Allah zijn. Zeker, Allah is Alomvattend, Alwetend. En zij zeggen: "Allah heeft Zich een zoon verwekt. Heilig is Hij. Neen, alles, wat in de hemelen en op aarde is, behoort Hem toe en alles gehoorzaamt Hem. Wondere Schepper van de hemelen en aarde. Wanneer Hij iets besluit, zegt Hij slechts: "Wees" en het wordt". En de onwetenden zeggen: "Waarom spreekt Allah niet tot ons, of, komt er geen teken tot ons?" Zo spraken ook degenen, die vóór hen waren. Hun harten zijn aan elkander gelijk. Wij hebben de tekenen voorzeker duidelijk gemaakt, voor een volk, dat standvastig gelooft.
Voorzeker Wij hebben u(Muhammed) als drager van blijde tijdingen en waarschuwer gezonden met de Waarheid. En gij zult niet verantwoordelijk worden gesteld voor de bewoners der hel.

Dus degene die niet de boodschap van Mohammed(Vzmh) volgen weet dat Mohammed(vzmh) niet verantwoordelijk voor u is of iemand anders is. Hij is slechts een drager van blijde tijdingen en een waarschuwer gezonden met de waarheid.
Jij zou het ook niet doen, mocht er een 'nieuwe profeet' (zoals J. Smith) gehoorzaamheid eisen. Vooral een 'nieuwe profeet' die je godsdienst totaal niet begrijpt, zoals Mohammed niet de Christenen en Joden begrijpt. Zoals jij niets van Christenen en Joden begrijpt.
De islam heeft in de koran 25 profeten benoemd die in het verleden zijn gekomen en getuigd dat Mohammed(vzmh) de laatste profeet is. En dat Jezus(vzmh) de enige profeet is die zal terugkeren op aarde wanneer het uur nadert. Jezus(Vzmh) zal het kruis breken en hij zal Eljizaja opheven. Het geld zal dan in overvloed zijn. Er kan dus geen andere profeet meer komen maar de christendom zegt iets heel anders namelijk dat er een profeet zal komen en dat de christenen moesten oppassen omdat er ook vele valse profeten zullen opstaan. Maar zoals zij zelf weten, Mohammed(vzmh) is geen valse profeet hij heeft namelijk pure monotheisme gebracht, broederschap, eenheid, liefde voor elkaar, barmhartigheid en genadde, het gebed en de armenbelasting, En natuurlijk het geloven in God, in zijn boeken, in zijn engelen, in zijn profeten en in de laatste dag en de lotsbestemming dit zijn allemaal zaken waarmee ook de vroegere profeten zijn gekomen. En ketter ik begrijp genoeg van Christenen en Joden. Ik heb meer dan 10 lezingen beluisterd. En zondag Ned2 het christelijke verhaal met Jezus de heere etc etc. Het enige wat ik zeg is die mensen zijn zo verdwaalt ze weten echt niet meer wat ze zeggen. Als ik met christenen of joden zou discussieren had ik hen binnen 5 minuten hun mond dichtgesnoerd zo overtuigd ben ik van de islaam. Dit betekent zij maken geen kans met discussie, zij zullen op elke front verliezen.
Is dit gedrag van een "almachtige en algoede God"? Neen. Het is het gedrag van een weergaloze god met beperkte mogelijkheden. Heb je het verhaal gelezen in de bijbel? Al bijna even onrechtvaardig en ronduit belachelijk als de helsbeschrijvingen in de Koran.
Wij geloven in de bijbel en in de koran. De straf van de Faroa op aarde is nog niets vergelijkbaar met het hiernamaals. Allah(sbht) heeft gezegd"En met de farao, de heer der grote scharen? Die zich in de steden aan overtreding overgaven. En veel verderf daarin aanrichtten.
Daarom, deed uw Heer een roede der kastijding over hen nederdalen. Voorwaar, uw Heer is waakzaam. De Faroa had de Joden gemarteld, uitgehongerd, gebruikt om zijn koningrijk op te bouwen. Allah(sbht) zend Mozes(vzmh) om te waarschuwen dat er geen god is behalve Allah sbht). Maar de Faroa zij tegen de Joden ik ben Allah, ik ben god!
En hij vermoorde iedereen die wat anders zij en deed dan wat hij had voorgeschreven. Toen kwam Mozes en versloeg de Faroa. Mozes ging weg en de faroa wilde hem doden toen heeft Allah(sbht) hem vernietigd.
En ketter als jij de koran oprecht bestudeert zou hebben, wat je totaal NIET heb gedaan dan zou je weten dat God in de koran zegt dat de Faroa en les is voor de werelden: namelijk het volgende:

Allah(sbht) zegt in de koran:

Deze dag zullen Wij dus je (dode) lichaam (uit de zee) brengen dat je een teken moge zijn voor degenen die na jou komen! En waarlijk, velen van de mensheid zijn achteloos voor Onze tekenen. Koran Soera Yoenoes: 92.

Afbeelding

De koran informeert ons over de belangrijkste aspecten van de gebeurtenis van het splijten van de Rode Zee. Volgens het verslag uit de koran, ging Moesa samen met de Kinderen Israël die hem gehoorzaamden op weg om Egypte te verlaten. Fir'awn kon hun vertrek zonder zijn toestemming niet accepteren. Hij en zijn soldaten volgden hen: …in onderdrukking en vijandigheid… (koran Soerah Yoenoes: 90.

Op het moment dat Moesa en de Kinderen Israël de kust bereikten, haalden Fir'awn en zijn soldaten hen in. Sommige van de Kinderen Israël, die dit zagen, begonnen tegen Moesa te klagen. Volgens het Oude Testament, zeiden zij tegen Moesa : "Wij zijn zeker dat wij zullen overmand worden." (koran Soera ash-Shoeara: 61

In feite was dit niet de eerste keer noch de laatste keer dat de Kinderen Israël zulk gedrag, waarin zij geen onderwerping toonden, lieten zien. Het volk van Moesa had al eerder tegen hem geklaagd door te zeggen: "Wij hebben veel geleden tot jij kwam en ook sinds je gekomen bent." (koran Soera al-Araf: 129

In tegenstelling tot het zwakke gedrag van zijn volk was Moesa zeer zelfverzekerd, omdat hij een diepgaand vertrouwen in Allah had. Meteen vanaf het begin van zijn strijd had Allah geïnformeerd dat Zijn hulp en ondersteuning met hem zouden zijn: "Vreest niet, Waarlijk! Ik ben met jullie beiden, horend en ziend. (koran Soerah Ta-Ha: 46.

Toen Moesa de tovenaars van Fir'awn voor het eerst ontmoette, voelde hij "een soort van angst" (Soerah Ta-Ha: 67.

Hierop openbaarde Allah aan hem dat hij helemaal geen angst moest voelen en dat hij het uiteindelijk absoluut te boven zou komen.

Wij zeiden: "Vrees niet! Zeker jij zou de overhand hebben. (Soerah Ta-Ha: 68

Aldus werd Moesa door Allah onderwezen en verkreeg een volledig ontwikkeld respect voor Zijn wegen. Als gevolg hiervan zei hij, toen sommige van zijn mensen door de angst bevangen raakten:

"Nee, waarlijk! Bij mij is mijn Heer, Hij zal mij leiden." (Qoer-aan Soerat ash-Shoeara: 62.

Allah openbaarde aan Moesa dat hij de zee met zijn staf moest slaan.

Hierop: spleet het en ieder afzonderlijk deel werd als een grote stevige massa van een berg. (Qoer-aan Soerat ash-Shoeara: 63.

In feite had Fir'awn op het moment dat hij zo'n wonder zag, moeten begrijpen dat er iets bijzonders aan de situatie was en dat hij goddelijke interventie zag. De zee opende zich voor de mensen die Fir'awn wilde vernietigen. Verder was er geen enkele garantie dat de zee zich niet opnieuw zou sluiten nadat zij overgestoken waren. Toch volgde hij en zijn leger de Kinderen van Israël de zee in. Waarschijnlijk hadden Fir'awn en zijn soldaten het vermogen om redelijk te denken verloren, door hun onbeschaamdheid en boosaardigheid en waren zij niet in staat de wonderbaarlijke aard van de situatie te begrijpen.

De Qoer-aan beschrijft de laatste momenten van Fir'awn als volgt:

En Wij namen de Kinderen van Israël dwars door de zee en de Fir'awn volgde met zijn leger in onderdrukking en vijandigheid, toen hij verdronk, zei hij: "Ik geloof dat niemand het recht heeft om aanbeden te worden behalve Hij, in Wie de Kinderen van Israël geloven en ik ben één van degenen die moslim is." (Qoer-aan Soerah Yoenoes: 90

Hier is het mogelijk een ander wonder van Moesa te zien. Laat ons onszelf het volgende vers herinneren:

En Moesa zei: "Onze Heer! U hebt zeker de Fir'awn en zijn notabelen schitter en weelde van dit leven gegeven. Zodat zij de mensen van Uw rechte pad laten dwalen. Onze Heer! Vernietig hun weelde en verhard hun harten, zodat zij niet zullen geloven tot zij een pijnlijke bestraffing zien." Allah zei: "Waarlijk het smeekgebed van jullie beiden is geaccepteerd. Blijf jullie beiden dus op het rechte pad en volg niet het pad van degenen die niet weten." (Qoer-aan Soerah Yoenoes: 88-89

Uit het vers komt duidelijk naar voren dat Moesa aldus, in reactie op zijn smeekbede, geïnformeerd werd dat Fir'awn in Allah zou geloven op het moment dat hij een pijnlijke straf tegemoet zag. Fir'awn zei inderdaad dat hij in Allah zou geloven toen het water over hem heen begon te lopen. Toch was het heel duidelijk dat zijn gedrag onoprecht en onecht was. Waarschijnlijk zei Fir'awn dit om zichzelf van de dood te redden.

De acceptatie van het geloof door Fir'awn op het laatste moment en zijn vraag om vergeving werden zeker niet door Allah geaccepteerd. Fir'awn en zijn leger konden niet van de verdrinkingsdood worden gered.

Nu (geloof je) terwijl je eerder weigerde te geloven en je tot de onmatigenden behoorde. Deze dag zullen Wij dus je (dode) lichaam (uit de zee) brengen dat je een teken moge zijn voor degenen die na jou komen! En waarlijk, velen van de mensheid zijn achteloos voor Onze tekenen. (Qoer-aan Soerah Yoenoes: 91-92

We zijn ook geïnformeerd dat zijn mannen, net zo goed als Fir'awn zelf, hun deel van de straf ontvingen. Daar de soldaten van Fir'awn mannen waren van "onbeschaamdheid en boosaardigheid" (Qoer-aan Soerah Yoenoes: 90, "mannen van de zonde" (Qoer-aan Soerat al-Qasas: 8, "slecht deden" (Qoer-aan Soerat al-Qasas: 40 en "dachten dat zij niet terug zouden keren tot Allah" (Soerat al-Qasas: 39 net zoals Fir'awn, verdienden zij de straf van Allah ten volle. Aldus ving Allah zowel Fir'awn als zijn menigte en gooide hen de zee in.

Dus grepen Wij hem en zijn leger en Wij gooiden hen allen in de zee. Zie dus wat het einde van de onrechtvaardigen was. (Soerat al-Qasas: 40

Dus Allah eiste een boetedoening van hen en verdronk hen in de zee, omdat zij Zijn tekenen afwezen en nalieten er een les uit te trekken.

Dus namen Wij vergelding op hen. Wij verdronken hen in de zee, omdat zij Onze tekenen verwierpen en achteloos waren met de waarschuwingen van hen. (Qoer-aan Soerat al-'Araf: 136

In de volgende verzen in de Qoer-aan beschrijft Allah alles dat gebeurde na de dood van Fir'awn.

En Wij zorgden ervoor dat de mensen, die zwak werden beschouwd, de oostelijke en westelijke gedeeltes van het land kregen, waarvoor Wij het gezegend hadden. En het oprechte woord van jullie Heer werd vervuld voor de Kinderen van Israël door alles wat zij hadden moeten verdragen. En Wij vernietigden volledig alle grote werken en gebouwen die de Fir'awn en zijn mensen opgericht hadden. (koran Soerat al-'Araf: 137

Heel veel gebouwen zijn vernietigd die de Faroa had gebouwd dit vermeld 14 eeuw geleden in de heilige koran.

Jullie moeten dan niet denken dat er geen straf is en dat je veilig bent wanneer je dood bent of denkt ik ga me laten cremeren, dan besta ik niet meer. Allah(sbht) zegt in de koran: Elke ziel zal worden meegenomen en het volgende: Zeker Wij hebben de macht hem te herstellen tot in zijn vingertoppen Jou vingerafdruk zal hersteld worden zoals hij was niets of niemand zal voor zijn straf of beloning kunnen vluchten op de dag des oordeels.


Owja dit moest ik er bij vermelden anders komen jullie er weer mee, Mohammed(vzmh) had alle-niet moslims tot de beschermde sekte (ahlu Dilma) genomen behalve degene die tegen Mohamed(vzmh) gingen strijden, de moslims mochten geen vriendschap aan hen tonen.

Allah(sbht) zegt interpertatie: Allah verbiedt u niet, degenen, die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw huizen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen; voorzeker, Allah heeft de rechtvaardigen lief. Maar Allah verbiedt u vriendschap te betonen aan degenen, die tegen u gevochten hebben om de godsdienst, en die u uit uw huizen hebben verdreven of geholpen hebben u te verdrijven…(Koran 60: 8-9)

De moslims mochten geen vriendschap hebben met mensen die tegen Mohamed (vzmh) hebben gevochten omwille van de Godsdienst en ten onrechte de moslims uit hun woonhuizen hebben verdreven. Maar degene die de moslims niks misdaan hebben daarvoor moeten de moslims die mensen rechtvaardig en goed behandelen.

Dit is de kracht die Mohammed(vzmh) aan zijn volgelingen gaf, de heilige koraan:

http://nl.youtube.com/watch?v=xwsz7eIbU ... re=related
Er is geen god behalve Allah en Mohammed is zijn boodschaper en dienaar.
Laatst gewijzigd door islaminside20 op za aug 23, 2008 1:16 pm, 7 keer totaal gewijzigd.
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:De islaam beperkt zich niet alleen tot de Koran en hadiths.
Het mohammedanisme zou zich moeten beperken tot the mohammedanen. Beperk die nonsens tot jezelf. Loop er niet zo bespottelijk te koop mee.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Waarom moet hij Islam aanhalen? Ik begrijp jouw uitspraak niet.
En is het een leugen dat deze jongen het tasje gestolen heeft?
Is het een leugen dat hij net veroordeeld was voor een andere zaak?

Uiteraard heb jij respect voor deze man. Allah heeft ook vast respect voor de man, en hij zal als kafir dus na zijn dood onmiddellijk de hemel betreden, want hij heeft iemand van zijn volgelingen verdedigd.

Waarom zeur jij Islaminside. In een islamitisch land had men zijn hand afgehakt bij zijn eerste misdaad, en een voet bij de tweede. Jij bent toch voor Sharia wetten?

Denk jij dat alleen moslims in de krant komen als men een misdaad pleegt?

Heb je de ophef in de kranten niet gelezen over de 5 autochtone jongeren die Jonas in elkaar geslagen hebben? De kranten staan er al weken bol van.

Misschien kan de redactie van de leugen regeert ook hier een item van maken?


PS....
Ik zie dat je de post verwijderd hebt.
voor de mensen die het niet begrijpen...
Islaminside liet een filmpje zien , en vertelde er bij dat hij respect voor deze man had, maar dat hij Islam er bij had moeten halen.

http://nl.youtube.com/watch?v=NCtE95hPMrM
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Waarom moet hij Islam aanhalen? Ik begrijp jouw uitspraak niet.
En is het een leugen dat deze jongen het tasje gestolen heeft?
Is het een leugen dat hij net veroordeeld was voor een andere zaak?
Jij begrijpt er daadwerkelijk weer helemaal niets van. Het gaat niet om het voorval maar hoe de Media het inbrengt. Ze proberen een bepaalde Sfeer te creeeren. Maar ja mensen zonder verstand begrijpen niks.
Uiteraard heb jij respect voor deze man. Allah heeft ook vast respect voor de man, en hij zal als kafir dus na zijn dood onmiddellijk de hemel betreden, want hij heeft iemand van zijn volgelingen verdedigd.
Welke vers uit de koran zegd dat?
Waarom zeur jij Islaminside. In een islamitisch land had men zijn hand afgehakt bij zijn eerste misdaad, en een voet bij de tweede. Jij bent toch voor Sharia wetten?
Klopt, het gaat mij niet om de voorval maar om de MEDIA. Die een bepaalde sfeer proberen te creeeren zoals Marokanen zijn dieven. En daarop inspelen.
Denk jij dat alleen moslims in de krant komen als men een misdaad pleegt?
Nee, maar daar gaat het ook niet om het gaat om de MEDIA? Omdat je het fragment niet snapt stel je zulke domme vragen die iedereeen kent.
Heb je de ophef in de kranten niet gelezen over de 5 autochtone jongeren die Jonas in elkaar geslagen hebben? De kranten staan er al weken bol van.
Nee' ik heb daar toevallig niets van gehoord!!!!
Misschien kan de redactie van de leugen regeert ook hier een item van maken?
Ja waarom niet
PS....
Ik zie dat je de post verwijderd hebt.
voor de mensen die het niet begrijpen...
Islaminside liet een filmpje zien , en vertelde er bij dat hij respect voor deze man had, maar dat hij Islam er bij had moeten halen.

http://nl.youtube.com/watch?v=NCtE95hPMrM
Ik had het maar weggelaten vond het toch maar onnodig.

Mvr,
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

islaminside20 schreef:
Waarom moet hij Islam aanhalen? Ik begrijp jouw uitspraak niet.
En is het een leugen dat deze jongen het tasje gestolen heeft?
Is het een leugen dat hij net veroordeeld was voor een andere zaak?
Jij begrijpt er daadwerkelijk weer helemaal niets van. Het gaat niet om het voorval maar hoe de Media het inbrengt. Ze proberen een bepaalde Sfeer te creeeren. Maar ja mensen zonder verstand begrijpen niks.


Denk je dat ik gisteren geboren ben Islaminside ?
Het was nieuws, en nieuws mag gebracht worden. Hoe vaak denk jij dat er NIKS in de krant of op TV komt van wat Marokkaanse jongens uitvreten ? Dat zal zeker 90 procent zijn beste vriend. Er wordt tegenwoordig niet eens meer in de krant vermeld dat het om een Marokkaan gaat die het misdrijf begaan heeft.
Als men alles wat Marokkanen uitvreten in de krant zet, dan kan men dagelijks een speciale editie uitgeven. De media en de regering houdt jullie het hand boven het hoofd, en beschermen jullie.
ik begrijp dat jij je daar voor schaamt , maar het is de bittere waarheid dat Marokkanen heel veel rottigheid uithalen.
Het is maar goed dat niet alles in de krant komt, want dan zou er pas echt een sfeer gecreëerd worden

Uiteraard heb jij respect voor deze man. Allah heeft ook vast respect voor de man, en hij zal als kafir dus na zijn dood onmiddellijk de hemel betreden, want hij heeft iemand van zijn volgelingen verdedigd.
Welke vers uit de koran zegd dat?
Dat staat niet in de koran. In de koran staat juist dat een kafir naar de hel gaat.. en zo hoort het toch Islaminsde. Moslims willen niet samen met vieze ongelovige in de hemel zitten. Mijn uitspraak was cynisch bedoeld..


Heb je de ophef in de kranten niet gelezen over de 5 autochtone jongeren die Jonas in elkaar geslagen hebben? De kranten staan er al weken bol van.
Nee' ik heb daar toevallig niets van gehoord!!!!
Ik zal het je laten lezen. En dit is maar uit een krant...

http://www.ad.nl/utrecht/stad/2531674/S ... eyers.html

http://www.ad.nl/utrecht/2531373/Justit ... dslag.html

http://www.ad.nl/utrecht/stad/2529499/D ... ekend.html

http://www.ad.nl/utrecht/stad/2550811/D ... niets.html

Ik vermoed dat er in deze krant alleen wel 20 artikelen aan deze misdaad gewijd zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Islaminside,

Ik ken tientallen gebeurtenissen die de media niet gehaald hebben. Zoals ik al eerder berekend heb, zijn bijvoorbeeld loverboys 158x keer vaker Marokkanen dan autochtone Nederlanders.

Als in eigen kring daar iets aan werd gedaan, dan zouden wij Geert Wilders louter om zijn vreemde haardracht kennen.
Laatst gewijzigd door Lodewijk Nasser op zo aug 24, 2008 5:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

In eigen kring wordt er niets aan gedaan. Niet voordat men het onderwerp heeft uitgemolken voor wat het waard is.

Neem nou het hoofdoeken/burka onderwerp. De mohammedaanse gemeenschap vecht voor het recht om daar mee rond te lopen. Hoe provorcerender hoe beter. Pas wanneer Nederland zegt 'dit kan zo langer niet. We gaan het verbieden, en wel met strenge straffen' (en dat dan ook gaat doen!!) pas dan komt men met de bekende excuus truck: "We zijn al bezig om dit intern te reorganiseren, maar dat kost tijd. Jullie doorkruisen het integratie proces!"

Die truck wordt overal voor gebruikt. En zolang iets niet wettelijk verboden is, en dan nog alleen wanneer de wetgever de wet streng toepast is hun overkomelijke probleem opeens geen probleem.

Mohammedaans trouwen? Natuurlijk doen we dat. Dat is nu eenmaal onze religie. Pas toen imam Achesoes uit de Al Soena moskee te horen krijg dat hij per huwelijk E 3500 kan gaan ophoesten was het ineens over. Allah weet het het beste, maar de knip van imam Achesoes heeft aanzienlijk meer invloed over hem dan allah en mohammed bij elkaar.

Als de overheid paal en perk stelt aan polygaam trouwen gaan ze dezelfde stennis trappen. Zonder enige twijfel. Als men ziet dat gillen en schreeuwen niet helpt is het opeens over.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Denk je dat ik gisteren geboren ben Islaminside ?
Nee' dat zou beter geweest zijn denk ik. Jij bent net geboren je hebt nog veel te leren dan je blinde haat dat je koestert.
Het was nieuws, en nieuws mag gebracht worden.
Ik had het niet over het NIEUWS. Ik heb het over de strategie van het nieuws. Hoe de media sommige onderwerpen aan bod brengt. Zoals de Marokaanse tasjesdief. Er worden dagelijks in alle steden tasjes gestolen. Wat zat erin €50 paar pasjes die hij later toch weer zou weggooien. Hij is dood, oke dat weten wij. Maar dat is het nieuws niet. Want dagelijks worden er tasjes gestolen en vallen er doden. De media probeert een bepaalde sfeer te creeeren door sommige onderwerpen heel groot aan te hallen terwijl het een kleine voorval val is. Met als doel een bepaalde stemming,sfeer te crieeeren in de samenleving. Moslims zijn terroristen, Marokkanen zijn dieven en gewelddadig, Nederlanders dik en lui. Ga zo maar door je kan vanzelf wel een hele lijst opmaken. Maar dit zijn de feiten niet. De feiten kunnen wij niet van de Media afhalen maar van een marktonderzoek en niet een marktonderzoek gebasseerd op een bepaalde gebied zoals Wilders doet. De feiten van Wilders zijn gericht op een plek. Zoals Amsterdam-west daar leven een heleboel marokanen en turken, vind je het gek dat daar het percentage van geweld van Marokanen veel hoger is dan Limburg of Groningen waar veel minder Marokkanen en turken wonen. Daar is vanzelfsprekend het geweld van autochtone Nederlanders veel hoger.

Het filmpje waar de discussie over gaat: http://nl.youtube.com/watch?v=NCtE95hPMrM

LET OP!!!!: Dit filmpje gaat niet over Nieuws, Maar over de stategie van de Media hoe zij sommige onderwerpen in het schijn zetten.
Dat staat niet in de koran. In de koran staat juist dat een kafir naar de hel gaat.. en zo hoort het toch Islaminsde. Moslims willen niet samen met vieze ongelovige in de hemel zitten. Mijn uitspraak was cynisch bedoeld..

Punt 1: Niemand weet of hij naar het paradijs of hel gaat Behalve God, op de dag des oordeels doet hij uitspraak dus niemand kan zeggen of hij met ongelovigen in de hemel wil zitten of niet. Want hij weet namelijk niet waar hij terecht komt. Punt 2: Allah(sbht) zegt: O mensdom Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt opdat u elkander moogt kennen Voorzeker de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah Voorwaar Allah is Alwetend Alkennend. De profeet(vzmh) heeft hierop gezegd: Iedereen die 1 korreltje imaam heeft zal uiteindelijk het paradijs intreden.
Wat is Imaam: dat betekent het Geloven in god, in zijn boeken, in zijn engelen, in zijn profeten, in zijn lotsbestemming en de dag des oordeels. Bij wie dit in zijn hart geschreven is zal uiteindelijk het paradijs intreden met de wil van de Barmhartige de Genadevolle.

Ik vermoed dat er in deze krant alleen wel 20 artikelen aan deze misdaad gewijd zijn.
Sorry' ik lees deze krant niet. Het viel me niet op in het nieuws. Niemand heeft er wat van gemeld op school terwijl de tasjesdief in de Telegraaf wat door heel Nederland gaat en steeds voorpagina is?
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ali Blabla schreef:Niemand weet of hij naar het paradijs of hel gaat Behalve god
Dat leuter je wel vaker. Wat ik zo graag van jouw zou willen horen is hoe je dat kan bewijzen. Spendeer je * kuch* intellectuele roofwerk daar eens aan.

Bewijs dat goden, en die van jou in het bijzonder bestaan.

Als je dat kan snijdt ik gelijk het topje van m'n leuter af; bekeer me onmiddelijk en oprecht tot je geloof.

Wat je nu doet is simpelweg zeuren om aandacht.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Waarom geloven de moslims dat zij de enige waarheid in pacht hebben? Lezing Aboe Ismael: http://www.al-yaqeen.com/nieuw/mediatheek/mp.php?id=91

Er bestaat maar één god maar zijn namen zijn veel. Allah word hij genoemd in het Arabisch. Deze god heeft in het verleden verschillende profeten gestuurt waaronder Mozes, Jezus, David en Mohammed vrede zij met hen allen om één en hetzelfde boodschap te verkondigen, namelijk: Geef god zijn alleen recht op aanbidding en ken hem geen deelgenoten toe. Hoe kunnen jullie niet in Allah geloven, terwijl jullie dood waren en Hij jullie leven gaf!Vervolgens zal Hij jullie laten sterven, waarop Hij jullie tot leven wekt en tot Hem is de terugkeer. 2: 28

Hoe kunnen jullie niet in Allah geloven! Hoe kunnen jullie deze daad van ongeloof plegen? Hoe kunnen jullie de realiteit van het bestaan van Allah verdoezelen, gezien het feit dat jullie dood waren, niet bestaand, niet bekend en Hij jullie leven gaf? Hoe kunnen jullie niet in Allah geloven! Hoe, met werkelijk ontelbaar vraag- en uitroeptekens!? Hoe onnatuurlijk en ongewoon is deze daad van ongeloof als je er van uitgaat dat wij niet bestonden en de Oorzaak van het bestaan ontkennen. Hoe kun je niet geloven in Degene Die jou leven heeft gegeven en dit ook weer van jou af zal nemen? En niet alleen dit! Hij zal jou daarna wederom tot leven brengen en ter verantwoording roepen. Hoe kunnen jullie niet in Allah geloven! Hoe kunnen jullie rondlopen met valse trots, wetende dat jullie levenloos waren en zeker tot deze staat terug zullen keren? Terwijl jullie weten dat jullie een begin en een eind hebben en dat jullie over beide geen controle hebben. Zou het niet gepaster zijn dat jullie jezelf nederig zouden gedragen zonder enige trots. Hoe kunnen jullie niet in God geloven! Hoe kunnen jullie zo ondankbaar zijn tegenover Degene Die jullie het leven heeft gegeven met al haar gunsten? Wie heeft jullie de gunsten van het gehoor, zicht, en verstand gegeven? De mens wordt werkelijk omringd door de gunsten van Allah. Dankbaarheid zou jullie staan en dit wordt ook van jullie verwacht in plaats van ongeloof en ondankbaarheid.
Als wij iemand zien die zijn moeder slecht behandelt, raken wij verbaasd en wij hebben een hekel aan zulk gedrag. Onze verbazing en afkeur voor zulk gedrag zal ongetwijfeld alleen maar toenemen als wij vernemen over de vele inspanningen van deze moeder en haar onbegrensde zorg voor haar kind. Het handelen van deze persoon zou zeker gezien worden als ondankbaar. Als dit zo is, hoe zit het dan met Degene Die ons en onze moeders geschapen heeft, Degene die ons en onze moeders onderhoudt? Wordt het dan niet duidelijk dat het ontkennen van de gunsten van Allah alle grenzen te buiten gaat qua onrecht en ondankbaarheid. Het ontkennen van de gunsten van Allah is zeker een grote misdaad! Als Allah geen dank verdient wie dan wel? Als Allah niet gehoorzaamd wordt wie dan wel? En als Allah niet aanbeden wordt wie dan wel? Hoe kunnen jullie niet in Allah geloven! Hoe kunnen jullie niet geloven in de Grootste de Omnipotente! Hoe kunnen jullie niet geloven in Degene Die jullie deed bestaan en jullie na de dood wederom zal doen leven! Hoe kunnen jullie niet geloven in Degene Die jullie volledig in eigendom heeft? en niets gebeurt in deze wereld zonder Zijn wil. Hij is waarlijk Degene die in acht genomen dient te worden en Degene die gerespecteerd dient te worden. Hoe kunnen jullie niet geloven in Degene naar Wie jullie terug zullen keren om verantwoording af te leggen? Er is geen ontsnappen aan deze afspraak!

Allah is onze Eigenaar en wij zijn Zijn eigendom. Een eigendom dat geheel afhankelijk is van deze Eigenaar en Zijn hulp ontzettend hard nodig heeft. En een Eigenaar die in Zijn geheel niet afhankelijk is van Zijn eigendom en Zijn eigendom voegt niets toe aan Zijn onmetelijke Koninkrijk.

Hoe kunnen jullie niet in Allah geloven! Hoe kunnen jullie de wederopstanding en de verrekening ontkennen, wetende dat jullie levenloos waren en Allah jullie leven heeft gegeven? Het getuigt van grote onwetendheid als men eraan twijfelt dat Allah in staat is om jullie opnieuw tot leven te wekken, nadat Hij dit al eerder heeft gedaan. Het grenst aan krankzinnigheid dat jullie de ernst en het doel van het leven onderschatten, terwijl het in de Schepping is ingeprent dat er een afrekening zal plaatsvinden. Hoe kunnen jullie niet in Allah geloven! Hoe kunnen jullie naast Hem anderen aanbidden. Dit is waarlijk de grootste vorm van ongeloof. En Allah is het Die jullie leven heeft gegeven. De Profeet (vrede zij met hem) omschreef polytheïsme als volgt: “Dat je iets of iemand gelijk stelt aan Allah, terwijl Hij jou geschapen heeft.” Hoe kunnen jullie niet in Allah geloven! Hoe kunnen jullie het bestaan van de Schepper ontkennen, terwijl jullie zijn geschapen en jullie zeker niet jezelf hebben geschapen. Het luchtledige kan ook niet de veroorzaker van de schepping zijn. Hoe kunnen jullie dan de oorzaak van jullie bestaan ontkennen? Het is net als een machine die ontkent dat hij gemaakt is en niet de taken verricht waar hij voor gemaakt is.
Als de universum met alles daarin niet genoeg bewijs is voor een gezond persoon om te geloven in het bestaan van Allah, dan zijn er slechts twee mogelijkheden. Ten eerste; Het verstand van deze persoon functioneert niet naar behoren en wordt vertroebeld door het volgen van begeerten en zelfzucht. Ten tweede; Deze persoon heeft een verkeerde beeldvorming van Allah. Als deze persoon God ziet als drie-eenheid of als een oude man met een lange witte baard ergens ver weg op een planeet of een ster. Hoe moet je het bestaan van zo iemand bewijzen! In feite bloeit en groeit atheïsme in omgevingen waar mensen het verkeerde geloof hebben geërfd of aangenomen. Een samenleving die bijvoorbeeld in mysticisme gelooft zal zeker mensen voortbrengen die zich tegen dit soort nonsens verzetten door het aannemen van atheïsme of gnostiek of andere incorrecte geloven. Soms zul je moslims horen zeggen dat het moeilijk is om het bestaan van Allah te bewijzen. Dit is werkelijk tragisch! Dit soort claims zouden immers moeten komen van mensen die geloven belijden en promoten die niet gebaseerd zijn op het verstand en bewijzen. Als deze mensen namelijk het bestaan van God bewijzen met logica, dan zouden zij niet slagen in het bewijzen van andere onbewezen en onlogische aspecten. Neem bijvoorbeeld de drie-eenheid of het toeschrijven van bepaalde Goddelijke Attributen aan zogenaamde heiligen. Het aantonen van Gods bestaan is zeer eenvoudig en het aanvaarden ervan ligt ook in de aard van de mens. Niemand heeft hier een speciale studie of training voor nodig. Het enige wat men nodig heeft is het besef van deze complexe universum om ons heen met al haar componenten. Sommigen beweren dat het geloven in God iets persoonlijks is en dat het te maken heeft met de innerlijke gemoedstoestand. De natuurlijke aanleg van de mens (Fitrah) is inderdaad een factor in de individuele bevestiging van het bestaan van God, maar dit is echter niet toereikend, want het menselijk gevoel kan door allerlei verleidingen en begeerten bezwaard raken en niet meer optimaal functioneren. Daarom is het slechts bouwen op de innerlijke gevoelens om daarmee het bestaan van God aan te tonen verkeerd. Wat weliswaar gezegd kan worden is dat de fitrah, de natuurlijke aanleg van de mens geen enkel probleem heeft om het bestaan van Allah te accepteren. Het voelt zich compleet op haar gemak met het overweldigende bewijs van het bestaan van de Maker en Zijn onvoorstelbare Attributen.
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ali Blabla schreef:Waarom geloven de moslims dat zij de enige waarheid in pacht hebben? Lezing Aboe Ismael
Nee, dat doe we voor deze keer eens niet, meneer Kwebbelmans.

We zijn niet geinteresseerd in "Wij van WC Eend adviseren WC Eend" tractaatjes. Als jouw god werkelijk waar bestaat, en het de enige god is dan is het niet zo moeilijk om dat in een paar regeltjes aan te tonen.

De procedure is tamelijk eenvoudig:
1- toon aan dat goden (in het algemeen) bestaan.
2- Toon aan dat er maar 1 god is.
3- Toon aan dat dit jouw god is.
4- Heilige boeken zijn geen bewijs: God bestaat want de bijbel-torah-koran vertellen ons dat is geen bewijs.

Gewoon even serieus in een paar regeltjes opschrijven. Voor zo'n copieer en paste artiest moet dat toch niet zo'n probleem zijn?

Niet aan komen leuteren met WC Eend verhaaltjes. Dat doe je de hele tijd al. Amuseer je baardmannekes er mee.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

vind je wat op deze video 'gezegd' wordt, normaal?

islam is vrede? denkt deze man/islamiet toch heel anders over dunkt me

http://www.dailymotion.com/video/x3nig2 ... t-est_news
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Natuurlijk denken mohammedanen heel anders over vrede.

In de jaren 80 schreef professor Hans Bax een boek 'Soviet Software'. De essentie was dat de hardware (de mens zelf) gelijk is. Maar de programmering totaal anders. Hij illustreerde zijn stelling met voorbeelden uit o.a. Soviet schoolboeken, kranten en dagelijkse tijdschriften.

Een mooi voorbeeld is 'mir'. Volgens de toen linkse, nu multikulturele kerk, betekend 'mir' vrede. Dat klopt, maar de definitie volgens het Soviet woordenboek is toch iets anders dan onze nuttige idioten wilden toegeven: 'mir' is de vrede die zal heersen wanneer de gehele aarde communistisch is.

Zie je de overeenkomsten met het mohammedanisme? We krijgen bijna dagelijks voorbeelden hoe mohammedanen geprogrammeerd worden. Mickey Mouse die optreedt als zelfmoord terrorist voor Hamas kindertjes, bijvoorbeeld. Of een groepje kleuterklas kinderen die aan de imam op de Iraanse TV vertellen waarom joden apen zijn.

Het mohammedanisme heeft dan ook een voorsprong van 1300 jaar op het communisme in propaganda.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie