Doodsbedreiging na uitspraken over pedofilie van Mohammed

Sjeng

Doodsbedreiging na uitspraken over pedofilie van Mohammed

Berichtdoor Sjeng » Vr Apr 22, 2005 11:56 pm

Doodsbedreiging na beledigen Mohammed

Bron: fok.nl

In Zweden zijn spanningen ontstaan bij de moslimgemeenschap, nadat de evangelistische predikant Runar Sogaard de profeet Mohammed een pedofiel noemde. Vooraanstaande moslimgeestelijken roepen Zweedse moslims nu op om niet het recht in eigen hand te nemen.

Tijdens een preek op 20 maart sprak Sogaard over de Mohammed. "Hij was geen god. Hij was een verwarde pedofiel, omdat hij een negenjarig meisje als vrouw had." Soortgelijke uitspraken van een Britse columnist (dat Mohammed op 53-jarige leeftijd met de negenjarige Aisha huwde) stuitten op protesten van de moslimgemeenschap aldaar.

De politie in Stockholm wil niet zeggen of de predikant om bescherming heeft gevraagd. Een vooraanstaande islamitische geestelijke, Hassan Moussa, riep op om het geweld te schuwen. "Hoewel dit soort uitspraken miljoenen moslims kwetsen, moet het niet leiden tot geweld zoals de moord op Theo van Gogh", zo sprak hij.

De geestelijke zegt te bidden voor Sogaard, die uit naam van de islam is bedreigd. Moussa hoopt dat de Zweedse wet tussen de bedreigers en de predikant zal staan. Hij benadrukte nogmaals dat het recht niet in eigen handen moet worden genomen.

Link naar artikel: http://frontpage.fok.nl/nieuws/53404
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)

Monique

Berichtdoor Monique » Za Apr 23, 2005 12:18 am

"Hij was geen god. Hij was een verwarde pedofiel, omdat hij een negenjarig meisje als vrouw had." Soortgelijke uitspraken van een Britse columnist (dat Mohammed op 53-jarige leeftijd met de negenjarige Aisha huwde) stuitten op protesten van de moslimgemeenschap aldaar.

Het is dus niet waar dat hij met een meisje van 9 trouwde...?
Ik snap het allemaal niet meer... :roll:
Amorele atheistische nitwit

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Apr 23, 2005 12:48 am

Er worden gelukkig steeds meer mensen wakker..
Laten we hopen dat deze man niet vermoord wordt.
Stel dat dit wel gebeurd dan breekt ook de hel los in Zweden vermoed ik.
Ook het zweedse volk begint te morren.
De meeste Zweden balen van de Islam.
Malmo zijn ze al kwijt aan Moslims. Ik hoop dat ze de rest van hun prachtig land kunnen behouden.

Ariel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Terug naar “Islam in het nieuws”