'Twintigste kaper' 9-11, Zacarias Moussaoui, bekent schuld

Sjeng

'Twintigste kaper' 9-11, Zacarias Moussaoui, bekent schuld

Berichtdoor Sjeng » Za Apr 23, 2005 12:13 am

'Twintigste kaper', Zacarias Moussaoui, bekent schuld

Bron: nieuws.nl

Zacarias Moussaoui, de enige persoon die in de Verenigde Staten is aangeklaagd in verband met de aanslagen van 11 september 2001, heeft vrijdag voor de rechter schuld bekend. Rechter Leonie Brinkema accepteerde de bekentenis van Moussaoui, wiens advocaten de rechtbank eerder vrijdag hadden gevraagd dat niet te doen, in verband met de geestesgesteldheid van hun cliënt.

Telkens als Brinkema hem na het voorlezen van een van de zes misdrijven die hem ten laste zijn gelegd vroeg of hij zichzelf schuldig achtte, zei Moussaoui: ,,Schuldig". Hij zei ook dat hij begreep dat hem mogelijk de doodstraf te wachten staat.

Moussaoui, een Fransman van Marokkaanse afkomst, is de zogenoemde twintigste kaper van 11 september. Hij werd een maand voor de aanslagen gearresteerd. Hij had zich verdacht gemaakt door vlieglessen te nemen, maar niet te willen leren hoe hij moest opstijgen en landen. Volgens het openbaar ministerie had hij aan boord moeten zitten van het toestel dat in Pennsylvania na verzet van passagiers neerstortte en op weg was naar Washington, waar het waarschijnlijk het Witte Huis of het Capitool als doelwit had.

Link naar artikel: http://www.nieuws.nl/bericht/5/57309
Laatst gewijzigd door Sjeng op Za Apr 23, 2005 8:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Apr 23, 2005 12:28 am

Ik ben benieuwd wat Moslims hier van zullen vinden.
Blijven ze nu nog langer ontkennen dat de aanslagen van 11 september 2001 door Joden of de FBI beraamd zijn?
Zacarias Moussaoui lijkt me geen Joodse naam :? Nou ja, ze kunnen altijd nog zeggen dat zijn overgrootvader Joods was.
Ik vermoed dat hij de doodstraf krijgt. Nu kan hij een beetje verlaat toch nog naar zijn 72 maagden toe.
Maroc zal tevreden zijn met de veroordeling.. 8)
Het lijkt bijna op Sharia de rechtspraak van de US.

Ariel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Terug naar “Islam in het nieuws”