Zeven jaar na 9/11 snapt ons kabinet het nog niet

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Zeven jaar na 9/11 snapt ons kabinet het nog niet

Bericht door Ariel »

Vandaag is het 11 september.. 7 jaar geleden was de dag dat ik mijn onschuld en mijn politieke correctheid verloor.
Ik kwam vroeg thuis van mijn werk, blij dat ik 2 uurtjes eerder naar huis kon, en toen ik de kamer binnen kwam zag ik mijn man verslagen op de bank zitten. De TV stond aan, en we keken samen zwijgend naar een brandende twin tower.
We zagen hoe een tweede vliegtuig zich in de andere toren boorde, en zelfs toen besefte ik nog niet wat er nu werkelijk aan de hand was. Ik kon deze ramp nog niet aan Islam vast koppelen.
Ik verloor mijn onschuld en naïviteit pas toen ik op het journaal dansende mensen zag. Het beeld van de oude Palestijnse vrouw die juichend haar uitdrukking van vreugde gaf, was voor mij de reden dat mijn ogen open gingen en toen pas drong het tot mij door dat deze aanval iets met Islam te maken had. Dit beeld staat nog steeds op mijn netvlies gegrift.
Islam..de religie van haat en dood.

Gisteren heb ik naar een documentaire op RTL 5 gekeken. De film ging over de ondergang van de twin torens. Deze film heeft meer indruk op mij gemaakt dan de film van Geert Wilders.

11 september. Dat we nimmer mogen vergeten.

Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Zeven jaar na 9/11 snapt ons kabinet het nog niet
donderdag 11 september 2008

Het is zeven jaar na 9/11. Sindsdien zijn de politieke en militaire verhoudingen in de wereld ingrijpend veranderd.

Drieduizend doden vielen op die zwarte dinsdag, in het hart van de vrije wereld. Het begrip vrije wereld was in het westen vergeten. Maar we leven nog steeds in een bipolaire wereld: de vrije en onvrije wereld. En deze twee werelden kunnen niet zomaar naast elkaar bestaan.

Mensenrechten
De onvrije wereld wordt niet geleid door de principes van vrijheid en mensenrechten. De verbreiding van deze principes ervaren ze in de onvrije wereld als een bedreiging.

Dat is eigenlijk de grondslag van deze strijd. Toch is het een gecompliceerde strijd, omdat hij vanuit een religieuze overtuiging wordt gevoerd.

Het westen moet telkens, in overeenstemming met zijn eigen waarden en principes, een onderscheid maken tussen de individuele geloofsovertuiging van moslims, en de militante politieke islam. De ideologische strijd is intussen in alle heftigheid losgebarsten.

Jihadisten
Wat is de stand van zaken in militair en politiek opzicht? Twee regimes zijn er niet meer, te weten het Taliban-Al-Qa'ida bewind en dat van Saddam Hoessein. In beide landen zijn de westerlingen in staat van oorlog met de politieke islam. Dagelijkse worden er salafisitische jihadisten gedood. Ook aan de kant van de westerlingen vallen er doden.

Vorige week sneuvelde nog een Nederlander in Uruzgan. Het islamitisch terrorisme is na een korte pauze opnieuw sterk en vitaal:

1) In Pakistan heerst chaos. De provincie Wazirstan wordt de facto gecontroleerd door de Taliban. Van daaruit komen nieuwe jihadisten Afghanistan binnen. Na de nederlaag in Irak koos Al-Qa'ida opnieuw Afghanistan als strijdtoneel. Irak is een verloren zaak voor Al-Qa'ida. Om Afghanistan stabiel te houden, moet het westen meer gevechtstroepen naar Afghanistan sturen. De Amerikanen zijn daarmee al begonnen.

2) Al-Qa'ida heeft zich met succes kunnen hergroeperen in Noord-Afrika. In de afgelopen jaren heeft daar Al-Qa'ida succesvolle aanslagen laten plegen. Dat is een opsteker voor Al-Qa'ida. Zo wordt ook Europa ernstig bedreigd. Noord-Afrika ligt aan de zuidelijke grenzen van Europa.

3) In Europa gaat de rekrutering voor het salafisme en de jihadistische tak ervan onverminderd door. Ook gaan de Europese rekruten naar Wazirstan aan de grens met Afghanistan om trainingen te volgen.

4) De vrijheid in het westen staat onder druk van het islamitisch terrorisme. De gewelddadige reacties op cartoons, films, boeken en de uitlatingen van de politici in Europa tonen de vitaliteit van het islamitisch terrorisme aan. Ze zijn gewoon nog steeds in staat om ongeletterde moslims te mobiliseren voor gewelddadige acties tegen het westen.

Doelwit
Nederland wordt als belangrijk doelwit gezien, en niet alleen vanwege Fitna. Al lange tijd zien we geen noemswaardige debatten in het Midden-Oosten rond de film van Geert Wilders.

Wat we wel zien, is dat Nederland als vijand wordt afgeschilderd. En dat komt door onze betrokkenheid bij de oorlog tegen de Taliban in Afghanistan.

Dit is ook precies de missing link in de brief (Dreigingsbeeld terrorisme Nederland 14) van het kabinet aan de Kamer over de veiligheidsvraagstukken.

Draagvlak
Niet onbegrijpelijk. Fitna is makkelijker aan te voeren als de grond van dreiging dan Uruzgan. Voor Uruzgan heeft het kabinet draagvlak nodig.

Fitna representeert de vrijheid van meningsuiting, die onbelangrijk is voor dit kabinet. Alle media hebben deze selectieve brief als de waarheid aangenomen. Jammer, want er is meer aan de hand met onze veiligheid dan alleen maar Fitna.

Pakistan
De veiligheid in Nederland wordt voornamelijk bedreigd door de razendsnelle verspreiding van het salafisme. De overheid doet daar onvoldoende tegen. Juist die bedreiging van de Nederlandse rechtsorde wordt niet centraal gesteld.

De Nederlandse ambassade in Pakistan heeft geen groot belang voor ons recht. Je kunt die ambassade gerust sluiten. Veiligheid hier in Nederland, daar gaat het ons om.
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Islamitische aanslagen sinds 9/11

Internationaal, 2008

Sinds 9/11 vonden wereldwijd 11819 islamitisch geinspireerde aanslagen en moorden plaats.
In de afgelopen maand vonden onder meer aanslagen plaats in de Pakistaanse Swatvallei waarbij vijf burgers door de Taliban werden vermoord door bomaanslagen, in de Thaise stad Pattanu waar een boeddhistische monnik werd neergeschoten en onthoofd, in het Iraakse Mosul waar Muhajedien een vrouw met twee kinderen doodde door een bombardement op hun huis, in Mogadishu in Somalië waar diverse kinderen omkwamen door een bomaanslag in een drukke straat, in het Indiase Ramban waar islamitische milities een lid van een reddingsteam doodden, in het Afghaanse Kandahar waar 8 burgers omkwamen door een zelfmoord-aanslag.
Het afgelopen jaar vonden aanslagen of moorden plaats in Angola, de Filippijnen, Tsjechië, Algerije, Dagestan, China, Libanon, Azerbeidzjan, Duitsland, Jemen, Israël, Turkije, Ethiopië, Soedan, Indonesië, Kosovo, Zweden.
http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/2147

Meer over islamitisch geïnspireerde moorden een aanslagen: Islam, the religion of peace
http://www.thereligionofpeace.com/index.html#Attacks
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Ik kan me die rampzalige dag ook nog goed voor de geest halen. Ik was gewoon op mn werk toen de radio-uitzendig onderbroken werd door de eerste meldingen. Stil en verbijsterd hebben we geluisterd naar de berichten die langzaam binnenkwamen....
En wat voelden we een woede toen een stel achterlijke marokanen meenden feest te moeten vieren in o.a. onze buurgemeente, omdat duizenden onschuldigen hun leven hadden verloren.

Sindsdien kan ik geen greintje respect meer opbrengen voor een religie die zo iets teweeg brengt.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Sindsdien kan ik geen greintje respect meer opbrengen voor een religie die zo iets teweeg brengt.
Voor de 'religie' islam heb ik nooit respect kunnen opbrengen, ik wist onbewust dat er 'iets' fout mee was, wat dat 'iets' was kon ik niet benoemen, nadat ik de inhoud van hun boekjes kende, wist ik ineens wat dat 'iets' was.

Ik kan sindsdien geen respect meer opbrengen voor aanhangers van zo'n 'religie' die staan juichen bij het zien van stervende mensen!
...en wereldwijd werd er die dag gejuicht...door zogezegd 'gematigde moslims'. Sindsdien geloof ik ook niet meer in die 'gematigde islam of moslims'. Die zogezegde 'gematigden' wachten gewoon hun tijd af, bijgevolg zijn dezen nog veel gevaarlijker dan de fundamentalisten, zij strijden tenminste met open vizier...ken je vijand...
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
RightWing
Berichten: 36
Lid geworden op: di sep 09, 2008 4:25 pm
Locatie: New Boomtown

Bericht door RightWing »

Geïnteresseerd als ik ben in 'conspiracy theories' vraag ik me toch nog steeds af of ons geen gigantische loer wordt gedraaid met het hele 9/11 gebeuren.

Een stelletje kamelentemmers die iets van dat formaat bedenken en uitvoeren? Onwaarschijnlijk. Na verschillende documentaires over het geval gezien te hebben zijn mijn twijfels nog meer gerezen. Het Pentagon met het gat in de muur (waar geen vliegtuig van het vermeende formaat in past), maar zonder herkenbare brokstukken van de beoogde 'airliner'. Het verwoeste deel van het pentagon, dat toevallig leeg stond...
De film, opgenomen bij een nabijgelegen tankstation door een bewakingscamera, die nooit boven tafel gekomen is.

Ook is er een documentaire over het onderzoek dat verricht is door een Nederlandse universiteit. Men kwam tot de conclusie dat 9/11 een complot was, dit gezien de beursactiviteiten voorafgaande aan 9/11, er werden o.a. grote hoeveelheden luchtvaart-aandelen van de hand gedaan...

De JFK kwestie is immers ook nooit tot ieders tevredenheid opgelost, veel vragen blijven nog onbeantwoord. Veel onderzoekers denken - ondanks de propaganda die wij worden geacht voor waarheid aan te nemen - aan een complot, waarbij Oswald als 'patsy' (zondebok) gebruikt is.

Het genoemde filmpje van het tankstation in de 9/11 kwestie is kennelijk van 'Zapruder' achtig niveau...

Het laatste woord is hierover nog lang niet gesproken.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

al die complottheorien... ik geloof er niet in. Wat goed mogelijk kan zijn is dat de amerikaanse inlichtingendienst of heeft liggen slapen of dat de verschillende afdelingen flink langs elkaar heen hebben gewerkt. Maar dat ze doelbewust duizenden eigen mensen op zouden offeren, nee daar geloof ik niks van.

Het komt amerika-haters natuurlijk heel goed uit als ze de "grote satan" van deze massa-slachting kunnen beschuldigen maar verder dan vage verhalen komen ze niet.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Er bestaat bij mij geen enkele, maar dan ook geen enkele twijfel dat de aanval is uitgevoerd door Islamisten.

De aanval was niet complex, hij was eenvoudig: kaap vliegtuigen en vlieg ze in de toren. Juich dan voor de positieve aandacht die Jihad krijgt vanuit de eigen gemeenschap door "de gehate, grote vijand" te treffen.

Zijn Jihadisten niet in staat om vliegtuigen te kapen? Ik dacht dat ze dat eerder gedaan hadden.
Zijn Jihadisten niet in staat om vliegtuigen in een gebouw te vliegen? Dat is niet eens zo moeilijk als landen.
Zijn Jihadisten niet in staat om iets gecoordineerd te doen? Tja, het is maar een uurwerk kopen he?

Het énige waar ik me kan in vinden, van complottheorie is, dat bepaalde agencies ervan wisten, en verkozen om niets te doen om het geheel 's goed politiek uit te melken.

Maar voorwaar, Al Qaeda zat erachter. Wees gerust.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Hier distanieer ik me van af.

Aan het voeren van een djihaad zijn een aantal eisen verbonden. De djihaad is slechts onder bepaalde omstandigheden toegestaan.

De echte strijders en mannen zijn de profeet (vrede zij met hem) en zijn metgezellen. Ka'b ibn Ajsraf, Hamzah ibn Abdoel Moettalib.., die zijn omgekomen in een strijd.
Laatst gewijzigd door Chaimae op do sep 11, 2008 4:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
RightWing
Berichten: 36
Lid geworden op: di sep 09, 2008 4:25 pm
Locatie: New Boomtown

Bericht door RightWing »

'Ze zouden doelbewust geen duizenden van de eigen mensen opofferen'.
Dat hangt af van het gegeven wie die 'Ze' dan wel zijn.

Is de USA wel zo'n vijand van de Islam? Men is voor toetreding van Turkije tot de EU en scheept ons (Europa) daarmee bewust op met ca. 80 miljoen op profijt beluste vampieren. Wat te denken van Kosovo: de eerste mosselstaat in Europa die kan dienen als springplank voor meer verfijnde mosselactiviteiten...Wat te denken van de bombardementen op het Servische Belgrado? Kennelijk heeft men in dat geval de verkeerde zijde gebombardeerd, als men strijd tegen de islamisering van Europa tenminste steunt.Wat te denken van presidentskandidaat Obama, die naar het schijnt islamitische connecties heeft?
Gebruikersavatar
RightWing
Berichten: 36
Lid geworden op: di sep 09, 2008 4:25 pm
Locatie: New Boomtown

Bericht door RightWing »

Chaimae schreef:Hier distanieer ik me van af.

Aan het voeren van een djihaad zijn een aantal eisen verbonden. De djihaad is slechts onder bepaalde omstandigheden toegestaan.

De echte strijders en mannen zijn de profeet (vrede zij met hem) en zijn metgezellen. Ka'b ibn Ajsraf, Hamzah ibn Abdoel Moettalib.., die zijn omgekomen in een strijd.
En daar 'distanieer' ik me van 'af'. Met excuses voor de one-liner...
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

RightWing schreef:...
Ook is er een documentaire over het onderzoek dat verricht is door een Nederlandse universiteit. Men kwam tot de conclusie dat 9/11 een complot was, dit gezien de beursactiviteiten voorafgaande aan 9/11, er werden o.a. grote hoeveelheden luchtvaart-aandelen van de hand gedaan...
En wie heeft die luchtvaartaandelen verkocht dan?
Als iemand aandelen wil verkopen hoeft die iemand die aandelen niet noodzakelijk in bezit te hebben.

Dus: die aandelen zijn verkocht door degenen die de aanslagen geënceneerd hebben (dan is het een complot).
Of: die aandelen zijn verkocht door degenen die de aanslagen gepleegd hebben (dan is het geen complot).
Of: die aandelen zijn verkocht door een willekeurige handelaar met voorkennis (dan is het een complot of geen complot, dat hangt er vanaf waar hij zijn informatie vandaan gehaald heeft).

Kortom: beursactiviteiten geven totaal geen uitsluitsel over de wel/geen complot-vraag
RTFM
Gebruikersavatar
RightWing
Berichten: 36
Lid geworden op: di sep 09, 2008 4:25 pm
Locatie: New Boomtown

Bericht door RightWing »

En wie heeft die luchtvaartaandelen verkocht dan?
Een groot aantal bezitters van aandelen in de luchtvaart-industrie hebben net voor 9/11 deze aandelen verkocht,er bestond dus een wel bijzondere vorm van voorkennis.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

RightWing schreef:
En wie heeft die luchtvaartaandelen verkocht dan?
Een groot aantal bezitters van aandelen in de luchtvaart-industrie hebben net voor 9/11 deze aandelen verkocht,er bestond dus een wel bijzondere vorm van voorkennis.
Dat was mijn vraag niet.
Wie waren deze aandelenbezitters?
Vrienden van Bush? Of vrienden van Bin Laden?

Zoals gezegd: de aanwezigheid van voorkennis geeft geen antwoord op de vraag: "was het een complot?"
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:Ik geloof ook niet in een complot theorie.
Daar doe ik niet eens een uitspraak over.
Ik probeer duidelijk te maken dat merkwaardige beursactiviteiten totaal geen bewijs zijn.
Niet voor een complot en ook niet tegen een complot.
RTFM
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

RightWing schreef:
En wie heeft die luchtvaartaandelen verkocht dan?
Een groot aantal bezitters van aandelen in de luchtvaart-industrie hebben net voor 9/11 deze aandelen verkocht,er bestond dus een wel bijzondere vorm van voorkennis.
Maw, het was een complot van de luchtvaartmaatschappijen om hun beurswaarde te kelderen, volgens jou?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ketter schreef:Maw, het was een complot van de luchtvaartmaatschappijen om hun beurswaarde te kelderen, volgens jou?
Luchtvaartmaatschappijen en de de bezitters van aandelen in de luchtvaart-industrie zijn twee totaal verschillende groepen..
RTFM
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

http://www.news.navy.mil/management/pho ... 7F-001.jpg

Die muur heeft zijn werk goed gedaan. Net waar hij voor ontworpen was.
Het vliegtuig is als het ware in atomen opgegaan.

Crashest vliegtuig op bestendig beton.

http://www.youtube.com/watch?v=96phB4fIk7E

Je ziet dit vliegtuig hetzelfde doen als zijn grote broer op het Pentagon.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

naar boven schreef:
Ketter schreef:Maw, het was een complot van de luchtvaartmaatschappijen om hun beurswaarde te kelderen, volgens jou?
Luchtvaartmaatschappijen en de de bezitters van aandelen in de luchtvaart-industrie zijn twee totaal verschillende groepen..
Da's natuurlijk wel waar.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
RightWing
Berichten: 36
Lid geworden op: di sep 09, 2008 4:25 pm
Locatie: New Boomtown

Bericht door RightWing »

Even voor de goede orde: ik heb nergens gesteld dat het een complot is, ik heb gewoon mijn twijfels, er is ons in de loop der tijden genoeg wijs gemaakt.

Niet een universiteit in één of ander apenland, maar een Nederlandse universiteit is tot de eerdergenoemde conclusie gekomen. Er zit een abnormale piek in de beursactiviteiten, net voor de WTC-affaire.
De analyse van die piek heeft uitgewezen dat er sprake was van voorkennis: op grote schaal werden er aandelen in de vliegbusiness van de hand gedaan. Men bekijkt dus de geografische spreiding van die aandelen.

Laten we voor het gemak even aannemen dat 15 % van de verkochte aandelen in handen was van oosterse oliepooiers, 20 % in handen van Europese fondsen etc. dan blijft er altijd nog 65 % over welke oorspronkelijk in Amerikaanse handen was, wat dus duidt op Amerikaanse voorkennis. Dit is even een voorbeeld van hoe het zou kunnen werken, misschien loop je eens tegen de documentaire aan, ik zou zeggen bekijk hem: de exacte analyse is mij niet bekend.

Geloof niet alles van een documentaire maar geloof ook niet alles wat de USA je voorwendt. Net voor het drama werden de WTC towers extra goed verzekerd... Is Bin Laden een verzinsel? Huurt de CIA nooit acteurs in? Wie trapt er nog in het Lee Harvey Oswald sprookje?
Gebruikersavatar
RightWing
Berichten: 36
Lid geworden op: di sep 09, 2008 4:25 pm
Locatie: New Boomtown

Bericht door RightWing »

Ariel schreef:Lees deze links eens door RightWing.
Mijn dank voor het plaatsen, Ariel. Mettertijd zal ik er zeker naar kijken.
Jan Janssen
Berichten: 112
Lid geworden op: za jul 22, 2006 3:14 pm
Locatie: Germany

Bericht door Jan Janssen »

Chaimae schreef:Hier distanieer ik me van af.

Aan het voeren van een djihaad zijn een aantal eisen verbonden. De djihaad is slechts onder bepaalde omstandigheden toegestaan.

De echte strijders en mannen zijn de profeet (vrede zij met hem) en zijn metgezellen. Ka'b ibn Ajsraf, Hamzah ibn Abdoel Moettalib.., die zijn omgekomen in een strijd.
Liefste Chaimae,

Kan je ons even vertellen wat de eisen zijn die aan djihaad verbonden zijn en hierbij citeren uit de koran en de sahih hadith van Bukhari en Muslim?

Kan je ons ook vertellen wat de objectieven van djihaad zijn?

Wij zijn hier op FFI om te leren.

Groetjes,
Jan
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

RightWing schreef:Even voor de goede orde: ik heb nergens gesteld dat het een complot is, ik heb gewoon mijn twijfels, er is ons in de loop der tijden genoeg wijs gemaakt.

Niet een universiteit in één of ander apenland, maar een Nederlandse universiteit is tot de eerdergenoemde conclusie gekomen. Er zit een abnormale piek in de beursactiviteiten, net voor de WTC-affaire.
De analyse van die piek heeft uitgewezen dat er sprake was van voorkennis: op grote schaal werden er aandelen in de vliegbusiness van de hand gedaan. Men bekijkt dus de geografische spreiding van die aandelen.

Laten we voor het gemak even aannemen dat 15 % van de verkochte aandelen in handen was van oosterse oliepooiers, 20 % in handen van Europese fondsen etc. dan blijft er altijd nog 65 % over welke oorspronkelijk in Amerikaanse handen was, wat dus duidt op Amerikaanse voorkennis. Dit is even een voorbeeld van hoe het zou kunnen werken, misschien loop je eens tegen de documentaire aan, ik zou zeggen bekijk hem: de exacte analyse is mij niet bekend.
Nogmaals: als iemand aandelen wil verkopen hoeft die iemand die aandelen niet noodzakelijk in bezit te hebben.

Bovendien: ongeveer de helft van alle aandelen zit in pakketten van gemengde samenstelling (de zogenaamde 'mandjes') dus die aanname van zoveel % hier en zoveel % daar kan niet juist zijn.

Daarbij is die manier van kansberekening onzinnig.
RTFM
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Het doel van deze aanslag was eigenlijk om Amerika met geweld uit de moslimwereld te bewegen door dezelfde pijn toe te brengen als zij de moslims toebrengen.

Het doet me net zo zeer als deze illustraties:
Afbeelding

Afbeelding
Ergens begrijp ik Bin Laden, het doet hem zeer zijn broeders en zusters in het geloof zo te zien. Het is natuurlijk triest dat dit heeft mogen plaatsvinden, maar wie in de modder staat kan spetters verwachten.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie