Mumbai. Waar hier zo weinig over gezegd wordt.

Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Mumbai. Waar hier zo weinig over gezegd wordt.

Bericht door Ketter »

Er is hier zo weinig over te zeggen ook.

http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... d=G523DTGG

'Er zijn verschrikkelijke dingen gebeurd in het Oberoi. Wij zijn bevrijd samen met een Turks paar dat door de terroristen was gegijzeld met twaalf andere hotelgasten. De man vertelde dat een van de terroristen aan de groep vroeg wie er moslim was. Dat was enkel het geval voor de Turk en zijn echtgenote. Het paar werd opzijgezet, waarna de terroristen met hun machinegeweren de twaalf andere mensen executeerden. Alle niet-moslims werden koudweg neergeschoten.'

Is dat een beetje duidelijk voor iedereen? Ook voor het "beste volk van de wereld"?

Wel, ik zou nooit liegen en zeggen dat ik Moslim ben. Ik word nog liever neergeknald.

Is dat ook wat duidelijk?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Er is een topic over Mumbai Ketter, maar ik ben het met je eens dat we er weinig aandacht aan geschonken hebben. Als deze aanslag in Europa of Amerika gebeurd was, dan had dit topic veel langer geweest dan nu. Het lijkt wel of wij niet zo geïnteresseerd zijn over wat er in India gebeurd.
Ook op TV kreeg men mondjes maat informatie.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... highlight=
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Mij viel het op dat men op VRT gisteren (of eergisteren) sprak over een islamISTISCHE aanslag.

Dus wees gerust: geen islamitische hoor, ook geen moslimterrorisme, neenee een islamistische aanslag. Wat dat ook moge wezen....


En nee ketter, als ik in zo'n geval zit begin ik te kelen van allahalhier en allahaldaar hoor! ik ga het hen niet gunnen om me neer te knallen. maar onder mijn burka ga ik lekker heel de ramadan door snoepen! en dan kan ik 's avonds net doen of ik héél vroom ben en ook 's nachts niet hoef te eten!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ik ben er een beetje geschokt van.
Dit is geen klein terrorisme meer.
Een operatie met militaire planning, geheimhouding en voorbereiding uitgevoerd.
Volgens mij is de graad van professionaliteit een slechte voorbode.

Als er 'echt' Britten van Pakistaanse origine bijzijn, betekend dit dat Europa er veel slechter voorstaat dan voorheen in het ergste rampenscenario.

Dat van die 'Britten' zullen we nooit zeker weten.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Ik heb me er niet over geroerd. Het grijpt mij vreselijk aan.
Ik kan er nog niets over zeggen. De woorden stokken in mijn keel.
Ik heb de hele tijd geregeld naar CNN gekeken de laatste dagen.
Die waren er voortdurend mee bezig.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

BFA schreef:Ik ben er een beetje geschokt van.
Dit is geen klein terrorisme meer.
Een operatie met militaire planning, geheimhouding en voorbereiding uitgevoerd.
Volgens mij is de graad van professionaliteit een slechte voorbode.

Als er 'echt' Britten van Pakistaanse origine bijzijn, betekend dit dat Europa er veel slechter voorstaat dan voorheen in het ergste rampenscenario.

Dat van die 'Britten' zullen we nooit zeker weten.
Een paar weken geleden zond Canvas een docudrama uit, iets van "the road to Guantanamo" over het waar gebeurde verhaal van vier Britten (pakistani) die "op verlof" naar Pakistan gingen en dan "toevallig" ook een toeristische bezoekje aan Afghanistan brachten en dan nog "toevalliger" in een amerikaanse aanval terechtkwamen. Om lang verhaal kort te maken: één van de vier is vermist geraakt, drie werden gevangen genomen en na een jaar (of meer?) terug ontslaan uit Guantanamo. Waar men in het beginverhaal acteurs gebruikte die normaal westers gekleed liepen, kon men op het einde van de film de échte hoofdrolfiguren zien: allemaal baardmans, helemaal fundi geworden.
De film doet een poging om de kijker te laten zien dat die vier jongens TOTAAL ONSCHULDIG waren

.... yeah right!
It must be said that the Three have a somewhat opaque story about how exactly they came to be in Afghanistan, which the director takes at face value.
http://www.guardian.co.uk/culture/2006/mar/10/4
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Moslims zijn dagelijks slachtoffers van die Hindoe-Boedha gasten, maar daar wordt met geen woord over gerept.

Er zit hier meer achter.. probeer in Godsnaam een lijn te leggen tussen deze malloten en de 'ware moslims.'
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Moslims zijn dagelijks slachtoffers van die Hindoe-Boedha gasten, maar daar wordt met geen woord over gerept.
Je gaat er op vooruit.
Doe zo verder en je mag een bank vooruit en krijgt een prik van de baard van de Imam.

Moslims hebben Buddhisme bijna uitgeroeid in India.
Moslims hebben to 120 milj onschuldige slachtoffers gemaakt in India.

Het enige wat Islam kan:
Counting bodies like sheep:

http://www.youtube.com/watch?v=g9AxVoG04ng

Go back to sleepChaimae.
Je bent geen haar beter dan diegenen in de clip.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Moslims zijn dagelijks slachtoffers van die Hindoe-Boedha gasten, maar daar wordt met geen woord over gerept.
Hinduoesme en Boeddhisme zijn twee compleet verschillende religies die evenveel gemeen hebben als Christendom en mohammedanisme. Het aantal Boeddhisten in India is bijzonder gering.

Wat je gemakshalve (?) niet vermeld is het feit dat mohammedanen nogal bijzonder graag bij iedereen het bloed onder de nagels vandaan zuigen. In Nederland doen marokkanen dat graag en zeer effectief, in India doen Indische mohammedanen dat met verve.

Wat je ook gemakshalve (?) vergeet is te vermelden dat mohammedanen te vuur en te zwaard Inda (dat is inclusief Pakistan & Bangladesh) veroverden, en zich daar gedroegen als mohammedanen. Als beesten dus. Dat beestachtige ('mohammedaanse') gedrag hielden ze vele eeuwen vol. Nederlanders hebben iewat onprettige herinneringen aan de Duitse bezetting. Vergeleken met de mohammedaanse bezetting in India gedroegen de Duitsers zich als heren.

Nu wil het geval dat Boeddhisten nog geen vlieg kwaad doen. je moet echt heel ver gaan wil je Boeddhisten de straat op krijgen. Hindoeisten is een ander geval. Die zijn iets meer bereid om hun geloof te verdedigen. Dat doen ze dan ook.

En je vergeet nog iets: ik hoor je namelijk helemaal niet klagen over stelselmatige terrorisering van niet mohammedanen in Pakistan en Bangladesh. In Nederland is het gooien van molotov cocktails tegen kerken -nog- een uitzondering (voor hoelang?), in Pakistan en Bangladesh gebeurt het dagelijks. Met volle ondersteuning van de overheid.
Er zit hier meer achter.. probeer in Godsnaam een lijn te leggen tussen deze malloten en de 'ware moslims.'
Een beetje kaneel, misschien? Dit is 'the true Scotsman'[.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

Chaimae schreef:Moslims zijn dagelijks slachtoffers van die Hindoe-Boedha gasten, maar daar wordt met geen woord over gerept.

Er zit hier meer achter.. probeer in Godsnaam een lijn te leggen tussen deze malloten en de 'ware moslims.'
Dit wordt steeds in Nederlandse pers gezegd. Ongelovelijk.
Alles wordt gedaan om het de moslims naar de zin te maken.

Enkele voorbeelden: Hindoetempels staan onder de staat. Alle inkomsten gaat dus naar de overheid. Dit geldt niet voor islamitische en christelijke instellingen die zwaar gesubsidieerd worden. India is het enige land waar de Hajj (bedevaart naar Mekka) door de staat betaald wordt. Dit uit gelden van hindoetempels.

In Kashmir is het een hindoe van buiten verboden onroerend bezit te hebben. Dit om het islamitische karakter van Kashmir te behouden.
Nu met als gevolg dat de autochtone hindoe bevolking geheel is verdreven uit de vallei. En de Nederlandse pers maar volhouden dat moslims niets anders kunnen dan die aanslag plegen omdat ze geen rechten zouden hebben.

De Sharia is in India ingevoerd voor familiezaken. Dus drie keer talaaq uitspreken en je bent van je vrouw af. Alimentatie is onislamitisch, daus dat hoeft niet.

En zo kan ik wel een tijd doorgaan. (herschrijven van geschiedenis, moslimpresident, overheidssteun voor Arabisch schrift enz.)

In Europa, waar bijna een even grote verhouding is van moslims en niet moslims , moeten de moslims wel heel erg onderdrukt worden.

Houd India maar in de gaten. In India lopen ze vooruit met moslims in de watten te leggen.
In China is het anders. De Chinese moslims halen het echt niet in hun hoofd een aanslag te plegen.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Moslims zijn dagelijks slachtoffers van die Hindoe-Boedha gasten, maar daar wordt met geen woord over gerept.

Er zit hier meer achter.. probeer in Godsnaam een lijn te leggen tussen deze malloten en de 'ware moslims.'
Lees nu aub eens terug wat je hebt geschreven, Chaimae.

Je vraagt me een lijn te trekken jou als "ware" Moslim en malloten. Maar:
(1) Jij trekt zelfs geen lijn tussen Bhoeddhisme en Hindoeisme, laat staan tussen hun malloten en gewone gelovigen. En weet je? Alle ongelovigen werden koudweg neergeknald.
(2) Je wil dat ik voor jou een lijn trek, terwijl je begint met het me verdomd moeilijk te maken door in het slachtofferrolletje te kruipen. Weet je, voor mij is er geen excuus voor het gedrag van die "malloten". Geen enkel. Niks. Nada.

Weet je waarom die Turkse familie gespaard is door die "malloten"?
Omdat die "malloten" weten dat op die manier, die Turkse familie lekker zelf kan slachtoffertje spelen en voor hen excuses verzinnen, terwijl de lijken van de niet-Moslims hun mond niet meer kunnen reppen. Slachtoffertje kun je enkel spelen als je nog lééft.

Dus, lieve Chaimae, als ik de lijn moet trekken tussen die maloten en mezelf doe ik het zo: ik word nog liever als een beest neergeknald dan voor een Moslim gehouden te worden. Ik had net hetzelfde gezegd over "atheïst" als het gros van het terrorisme atheïstisch was.

En ja, dat is extremisme. Maar extremisme met mijn leven in de weegschaal, niet dat van een ander. Maar dat komt omdat mijn geloof in het goede sterk is. Zie je, als een groepering zich aan de figuurlijke kant van "de duivel" schaart, maak ik me er verdomd zeker van dat ik me aan de andere kant bevind.

Dàt, lieve Chaimae, dàt heet een lijn trekken. En dat doe je voor jezelf.

Weet je, je hoeft zo ver niet te gaan om jezelf geen Moslim te noemen, hoor. Maar waar zijn de rellen in de straten omdat de naam van Islam wordt besmeurd door geweld? Waar? Of geldt dat enkel als een kaffer z'n mond opentrekt?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Chaimae schreef:Moslims zijn dagelijks slachtoffers van die Hindoe-Boedha gasten, maar daar wordt met geen woord over gerept.

Er zit hier meer achter.. probeer in Godsnaam een lijn te leggen tussen deze malloten en de 'ware moslims.'
beste leugenachtige chaimae,

kun je ook vertellen in welk land moslims dagelijks slachtoffer worden van hindoe's en boedisten. als je dat niet kunt, waarom zullen wij jouw geloven.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

India, uiteraard. Het land dat op ongelofelijk wrede wijze verovert en vele eeuwen bezet werd door de mohammedanen. Gelukkig (voor de jurken jongens) is dat 200 jaar geleden, dus weet vrijwel niemand dat.
De Indiers wel, die hebben aanzienlijk minder prettige herinneringen aan hun bezetters dan wij.
Chaimae vergeet ook voor 't gemak te refereren aan de onafhankelijkheid van India en Pakistan. Omdat de mohammedanen weigerden de tweede viool te spelen moest het land opgedeeld worden. Dat kostte verschillende miljoenen mensen het leven. Men kan debatteren wie daar verantwoordelijk voor is, maar het is een vaststaand feit dat de grondoorzaak de houding van mohammedaanse poitici is.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Tja…Het oude verhaal. Een moslim is nooit schuldig, maar altijd het slachtoffer.
Je ziet het in Palestina waar de arme hamas onderdrukt wordt door de stoute Joden, en nu weer in India waar zielige moslims slachtoffers zijn van Hindoe-Boedha gasten

Wat een Moslim niet begrijpt is dat als men het huis van zijn buurman vernield, de vrouw van de buurman beledigd en slaat, de buurkinderen vermoord, dat die zelfde buurman dan ook eens zichzelf kan gaan verdedigen en zijn huis en familie gaat beschermen.
Maar het gekke is, dat als de buurman zich zelf verdedigd, dat hij dan in de ogen van de moslim de aanvaller en agressor is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

de South Asia Analysis Group komt met een artikel over de aanval. Het is nogal gort-droog om te lezen.
http://southasiaanalysis.org/%5Cpapers3 ... r2947.html
MUMBAI: LESSONS FOR THE FUTURE -INTERNATIONAL TERRORISM
About 20 officers of various ranks, including the chief of the ATS, an additional Commissioner of Police of Mumbai, and two young and intrepid officers of the NSG have died fighting the terrorists. [...]
The Government of Prime Minister Dr.Manmohan Singh and his Congress (I) are back to their denial and cover-up mode. They play down the possibility of the involvement of Al Qaeda despite tell-tale signs of an Al Qaeda stamp on the strikes. They continue to maintain a silence on the role of sections of the Indian Muslims lest any open projection of this cost them Muslim votes. They continue to highlight the role of the LET, but without highlighting the fact that it is a member of Osama bin Laden�s International Islamic Front (IIF) and that it has many associates in the Indian Muslim community.
Een artikel waar de emotionele vonken vanaf slaan is hier:
http://barenakedislam.wordpress.com/200 ... ate-islam/
When the evil, ugly, dirty uneducated Muslims invaded the top half of India, all the power that India commanded was destroyed. The Muslims contributed NOTHING to the Indian culture, intellectual establishment or civilisation. Quite the opposite they stole everything from us. They stole our women, they murdered our menfolk, destroyed temples etc.[...]

I have no sympathy for Muslims. It seems that today Muslims from all corners of the world are facing hardship and problems. You only need to look at the devastation that Islam has wrecked on Hinduism to ascertain why this is happening. What goes around eventually comes back around and this is why Muslims are suffering. I have no sympathy or feeling for them. What angers me is that even today in India the dirty ugly b a s t a r d s are still sucking the blood of Hindus. If Muslims think that what they are experiencing now is bad, they haven’t seen anything yet. The world is just getting started.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Bericht door Dhana »

Chaimae schreef:Moslims zijn dagelijks slachtoffers van die Hindoe-Boedha gasten, maar daar wordt met geen woord over gerept.

Er zit hier meer achter.. probeer in Godsnaam een lijn te leggen tussen deze malloten en de 'ware moslims.'
Wat mij altijd nog steeds kan verwonderen, is dat moslims het altijd hebben over de "verkeerde" molsims, maar ze voor de rest hun gang laten gaan. Waarom gaan verdomme dan moslims dan niet eens massaal de straat op om te laten zien wat ze van deze "malloten" vinden? Als er ergens op de wereld verkeerde cartoons geplubliceerd worden kan dat toch ook?

Ergo, een al eeuwen geleden overleden profeet is meer waard dan mensen die op een gruwelijke manier afgeslacht worden. En christenen dan ook nog verwijten dat ze goddeloos omdat ze Jezus zouden aanbidden. Nou, dan liever 1000 keer "goddeloos" dan 1 keer totaal van God los.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Er wordt zo vaak met de kaneelbus gestrooit... maar mohammedanen zijn er bijzonder gek op. Vooral onze eigen Chaimae smult er van.

De kaneelbus refereert aan het ware Schot argument.
Jimmy: "een echte Schot eet geen kaneel in zijn havermout."
Peter: "maar mijn vriend Angus, uit Dundee, is gek op kaneel in z'n havermout."
Jimmy: "Ah, ja. Maar Angus is dan ook geen echte Schot."

De gevangenissen zitten vol met gelovigen. mohammedanen en Christenen. Atheisten vormen een onbetekende minderheid. Dat is een vaststaand feit. Gelovigen roepen dan altijd dat dit geen echte mohammedanen of christenen zijn.

Om even terug te komen op het onderwerp: dit is afgrijselijk. Deze mohammedaanse terroristen hebben puur selectief gemoord. Als je mohammedaan was, bleef je leven. Zo niet werd je gedood. Of erger. Want er is ook wat afgemarteld. Daar hoor je helemaal niets over in de pers.

Sterker nog: de New York Times gaat bijna zo ver te stellen dat het aanvallen van een synagoge of joods cultureer centrum puur toevallig is. Alsof de Koninklijke Schutter Associatie er een uitje heeft gehouden... De NOS doet er niet veel voor onder door consequent het woord islam niet te gebruiken.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

H.Numan schreef:De gevangenissen zitten vol met gelovigen. mohammedanen en Christenen.
Ook christenen??? Dit is nieuw voor mij. Zijn de meeste criminelen dan christelijk? Waarop baseer je dat? :? :o
Webmaster NRP
Berichten: 130
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 3:26 am
Contacteer:

Mumbai aanslagen werk van islamitische jihadclub

Bericht door Webmaster NRP »

De aanslagen in Mumbai waren georganiseerd door twee kopstukken van de verboden Pakistaanse groepering Lashkar-e-Taiba. Het gaat om Zaki-ur-Rehman Lakvi, het operationele hoofd van Lashkar en Yusuf Muzammil, Lashkar-leider in Kashmir.
Lashkar-e-Taiba (i.e. Army of the Good) is opgericht door de Pakistaanse geheime dienst ISI. Doelstelling van Lashkar zoals omschreven in het pamflet ‘Why are we waging jihad’ is vestiging van islamitische heerschappij in heel Zuid-Azie, Rusland en China. Lashkar wil alle moslims in de landen rondom India verenigen.
Waarschijnlijk is een deel van de hulp ten behoeve van de slachtoffers van de aardbeving in Pakistaans Kashmir in 2005, terecht gekomen bij Lashkar. Lashkar krijgt ook donaties van Pakistaanse immigranten in Engeland, het gebied rond de Perzische Golf en van islamitische NGO’s.
Zie http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/2319
Nieuw Religieus Peil:
peilt onvrijheid en onverdraagzaamheid
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Pilgrim schreef:
H.Numan schreef:De gevangenissen zitten vol met gelovigen. mohammedanen en Christenen.
Ook christenen??? Dit is nieuw voor mij. Zijn de meeste criminelen dan christelijk? Waarop baseer je dat? :? :o
Gevangenisstatistieken uit Amerika. In Nederland zijn ze bijzonder terughoudend te vermelden wat de ethnische afkomst of religie van een gedetineerde is. Amerika is aanzienlijk religieuzer dan Nederland, dus dat zal zonder meer een rol spelen.

Even uit m'n hoofd: iets van 70% is christen, 25% anders gelovig, en 5% geeft aan atheist of niet gelovig te zijn. In Amerika krijg je bonus als je een geloof belijd: naar de kerk, bezoek van de leidsman, e.d. Je krijgt malus als je niet-gelovig of atheist invult: geen speciale maaltijden, geen kerkdienst 'verlof', geen bezoek van een leidsman.

In Nederland zal het percentage atheisten/onogelovigen hoger liggen. Omdat dat er minder aansporing is om een geloof te belijden. Maar ook hier zal de essentie niet veel anders zijn: veel belijdende gelovigen en niet zo veel ongelovigen/atheisten.

Ik wil nog even de baas van Ballast Nedam in herinnering brengen die en zwaar gerformeerd is en Ballast Nedam voor 30 miljoen tilde. Het een sluit het ander niet uit.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

H.Numan schreef:
Pilgrim schreef:
H.Numan schreef:De gevangenissen zitten vol met gelovigen. mohammedanen en Christenen.
Ook christenen??? Dit is nieuw voor mij. Zijn de meeste criminelen dan christelijk? Waarop baseer je dat? :? :o
Gevangenisstatistieken uit Amerika. In Nederland zijn ze bijzonder terughoudend te vermelden wat de ethnische afkomst of religie van een gedetineerde is. Amerika is aanzienlijk religieuzer dan Nederland, dus dat zal zonder meer een rol spelen.

Even uit m'n hoofd: iets van 70% is christen, 25% anders gelovig, en 5% geeft aan atheist of niet gelovig te zijn. In Amerika krijg je bonus als je een geloof belijd: naar de kerk, bezoek van de leidsman, e.d. Je krijgt malus als je niet-gelovig of atheist invult: geen speciale maaltijden, geen kerkdienst 'verlof', geen bezoek van een leidsman.

In Nederland zal het percentage atheisten/onogelovigen hoger liggen. Omdat dat er minder aansporing is om een geloof te belijden. Maar ook hier zal de essentie niet veel anders zijn: veel belijdende gelovigen en niet zo veel ongelovigen/atheisten.

Ik wil nog even de baas van Ballast Nedam in herinnering brengen die en zwaar gerformeerd is en Ballast Nedam voor 30 miljoen tilde. Het een sluit het ander niet uit.
Nu ja, in een overwegend christelijk land is het niet meer dan normaal dat ook de bajesklanten dan overwegend christelijk zijn.

alhoewel.... in Belgie is dat blijkbaar niet het geval. Een tijdje geleden was er berichtgeving over een aantal nieuw aan te werven gevangenisimams. Zo kregen we ook eens cijfers te zien die we anders nooit krijgen: van de 9000 bajesklanten bleken er 4000 moslim te zijn! (nooit zichtbaar met de onderverdeling allochtonen/Belgen natuurlijk want een allochtoonse belg staat dan netjes onder de autochtonen gerangschikt).
Ik had het artikel moeten bookmarken! zal vast nooit meer te vinden zijn.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

H.Numan schreef:Even uit m'n hoofd: iets van 70% is christen, 25% anders gelovig, en 5% geeft aan atheist of niet gelovig te zijn. In Amerika krijg je bonus als je een geloof belijdt: naar de kerk, bezoek van de leidsman, e.d. Je krijgt malus als je niet-gelovig of atheist invult: geen speciale maaltijden, geen kerkdienst 'verlof', geen bezoek van een leidsman.
Dit verklaart waarom gevangenen gelovig zijn (of zich gelovig voordoen), maar het toont niet aan dat gelovigen (van welk merk dan ook) relatief crimineler zijn.
RTFM
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

H.Numan schreef:In Amerika krijg je bonus als je een geloof belijd: naar de kerk, bezoek van de leidsman, e.d. Je krijgt malus als je niet-gelovig of atheist invult: geen speciale maaltijden, geen kerkdienst 'verlof', geen bezoek van een leidsman.
Dan zijn de meesten dus kennelijk alleen voor de vorm christelijk.
H.Numan schreef:In Nederland zal het percentage atheisten/onogelovigen hoger liggen. Omdat dat er minder aansporing is om een geloof te belijden. Maar ook hier zal de essentie niet veel anders zijn: veel belijdende gelovigen en niet zo veel ongelovigen/atheisten.
Het zou me toch verbazen als de meeste (autochtone) doorsnee criminelen praktiserend christelijk zijn. Veel mensen zijn natuurlijk van huis uit christelijk maar doen daar verder niets meer mee. Ik wil nog wel eens zien dat de doorsnee crimineel nog steeds zijn kerkelijke contributie betaald. Als het alleen 'papieren leden' zijn die toevallig nog altijd ergens bij een kerk ingeschreven staan beschouw ik ze niet meer als christelijk.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Toen ik in het leger moest (ja, er bestond vroeger dienstplicht, Koude Oorlog en zo) was ik zo stom om op te geven dat ik atheïst was.
Gingen anderen een paar uurtjes lekker lamballen met een pater of een dominee, ik kon koper poetsen.
Werd het Kerstmis en ging bijna iedereen naar huis, moest ik wachtlopen.
Zeggen dat je gelovig bent heeft in sommige gevallen voordelen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Pilgrim schreef:
H.Numan schreef:In Amerika krijg je bonus als je een geloof belijd: naar de kerk, bezoek van de leidsman, e.d. Je krijgt malus als je niet-gelovig of atheist invult: geen speciale maaltijden, geen kerkdienst 'verlof', geen bezoek van een leidsman.
Dan zijn de meesten dus kennelijk alleen voor de vorm christelijk.
H.Numan schreef:In Nederland zal het percentage atheisten/onogelovigen hoger liggen. Omdat dat er minder aansporing is om een geloof te belijden. Maar ook hier zal de essentie niet veel anders zijn: veel belijdende gelovigen en niet zo veel ongelovigen/atheisten.
Het zou me toch verbazen als de meeste (autochtone) doorsnee criminelen praktiserend christelijk zijn. Veel mensen zijn natuurlijk van huis uit christelijk maar doen daar verder niets meer mee. Ik wil nog wel eens zien dat de doorsnee crimineel nog steeds zijn kerkelijke contributie betaald. Als het alleen 'papieren leden' zijn die toevallig nog altijd ergens bij een kerk ingeschreven staan beschouw ik ze niet meer als christelijk.
True Scotsman argument
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie