Lijfstraffen en ontucht in koranschool. Leraren weg na mishandeling

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

’Lijfstraffen tijdens les in Koran’

Bericht door Ariel »

’Lijfstraffen tijdens les in Koran’
Marcouch hekelt weekendscholen

Marcouch waarschuwt voor lijfstraffen in het islamitisch weekendonderwijs. Aandacht voor de Koran op openbare scholen zou moslimouders een alternatief bieden.

'Red scholier van lijfstraf tijdens de koranlessen

Ahmed Marcouch (PvdA), voorzitter van het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart, wil een onderzoek naar de omvang en de gevolgen van het islamitisch weekendonderwijs. Daar komen lijfstraffen voor en het berokkent schade aan de integratie.

„Erbarmelijke omstandigheden in stinklokalen en met een slecht pedagogisch klimaat.” Zo omschrijft Marcouch de praktijk in achterafzaaltjes in het weekeinde. Daar volgen alleen al in zijn stadsdeel honderden kinderen les in het Arabisch en de Koran.

Marcouch maakt zich grote zorgen over deze islamitische zondagschooltjes: de kinderen leren er een afkeer van de westerse maatschappij en wat ze doordeweeks op gewone scholen opsteken, wordt er kapotgemaakt, zegt hij vandaag in Trouw.

Blijkens een bericht van een docente, waarover deze krant beschikt, krijgen de jonge bezoekers van een ’Marokkaanse school’ in Amsterdam slaag van de leerkracht als ze niet luisteren en wordt hun door de imam grote angst voor de hel ingeboezemd. Dat zijn geen uitzonderingen, aldus Marcouch. „Ik krijg vaak meldingen van lijfstraffen in weekendscholen.”

Het effect daarvan merkt de docente als ze voor de klas staat: „Het maakt de kinderen erg angstig, maar ook vaak onhandelbaar omdat ze de verschillende aanpak van de scholen niet kunnen rijmen.”

Volgens Marcouch maakt het schizofrene schoolbestaan moslimkinderen ’woedend en gevoelig voor radicalisering’. „Doordeweeks een liefdevolle juf, op zaterdag een hardvochtige leerkracht, daar raak je gefrustreerd van.”

Marcouch bepleit een onderzoek naar schaal, lesmethoden en effecten van de islamitische weekeindlessen. Hij heeft verantwoordelijken al aangesproken op de ’onverantwoorde pedagogische middelen’ die daar zouden worden gebruikt. „Maar die ontkennen alles.”

Op openbare scholen moet meer aandacht voor de islam komen, vindt Marcouch, als ’kwalitatief alternatief’ voor het weekendonderwijs. „Je kunt wel zeggen: vergeet al die religie, maar dat werkt niet. Voor ouders is de behoefte aan religieuze scholing voor hun kinderen zo groot, dat we ze een goed alternatief moeten bieden. We moeten concurreren met het slechte aanbod in die moskeelokaaltjes.”
BRON!!!!!!!!


En weer wordt de verantwoording op andere schouders gelegd. Waarom pakt Marcouch deze schooltjes niet aan? Waarom geeft hij de onderwijzers op deze schooltjes niet op hun kop?

Het is een trieste zaak als dit waar is, en niet de Nederlandse kafir moet voor een oplossing zorgen, maar de Islamitische wereld.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Op openbare scholen moet meer aandacht voor de islam komen, vindt Marcouch, als ’kwalitatief alternatief’ voor het weekendonderwijs. „Je kunt wel zeggen: vergeet al die religie, maar dat werkt niet. Voor ouders is de behoefte aan religieuze scholing voor hun kinderen zo groot, dat we ze een goed alternatief moeten bieden. We moeten concurreren met het slechte aanbod in die moskeelokaaltjes.”
Tuurlijk; de kafir hebben het gedaan.
De kafir zijn verantwoordelijk voor islamitische praktijken.
Wanneer de kafir nu lekker islamitisch worden dan bestaan die verschillen niet meer en raken die islamitische kindertjes niet meer in de war.

Het ware gezicht van deze meneer komt steeds meer naar de oppervlak.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Recent werden in antwerpen straffen uitgesproken voor leraars van een koranschool die ook (volgens de aanwijzingen van hun vredelievend geloof) de kinderen met lijfstraffen bedachten.

Dàt zou Marcouch in eerste instantie moeten doen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik heb het idee dat Marcouch zijn hachje aan het redden is. Hij heeft al veel kritiek van zijn partij genoten gehad over zijn plan dat er op openbare scholen meer aandacht voor de islam moet komen, en nu gebruikt hij het slaan van kinderen op koranscholen om aan te geven dat hij alleen maar goede bedoelingen heeft.

Wie weet, hoe harder deze kinderen geslagen worden, hoe sneller ze de pest aan deze schooltjes en aan Islam krijgen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Mijn vader heeft me een periode ( 5 maanden) naar zo'n Koranschool gestuurd. Op een zaterdagochtend, ben ik door een imaam met een dunne stok op mijn nagels geslagen, omdat ik ze niet kort geknipt had. Mijn vader heeft er herrie geschopt en die man is toen ontslagen. Maargoed, in China worden kinderen ook geslagen om zo te presteren.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

In Saoedie Arabie dumpen ze een lading stoeptegels over overspelige vrouwen. Onhandelbare kindertjes in donker Afrika worden in de pot gestopt. Zullen wij dat dan ook maar doen?

Met andere woorden: hoe relevant is China in deze discussie?

Ben wel blij te horen dat je vader geen voorstander van lijfstraffen is.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Ik wist niet dat ze in Arabië stoeptegels gebruiken.
Wel dat er tijdens de Taliban in Afghanistan veel meer werd gestenigd maar op een humanere manier: een vrachtauto vol rotsbloken leegkieperen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

In Saoedie kan je op twee manieren gestenigd worden: de ouderwetse, handmatige manier. Of modern, door een kiepauto over het slachtoffer uit te keren.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Red scholier van lijfstraf tijdens de koranlessen’

Lodewijk Dros
Ahmed Marcouch zegt veel meldingen te krijgen van lijfstraffen bij Amsterdamse moslims: in achteraflokaaltjes slaan leraren korankennis en Arabisch erin bij de leerlingen. Marcouch wil een onderzoek naar het pedagogisch klimaat, en naar de gevolgen ervan

Zijn alternatief: besteed op openbare scholen aandacht aan de islam.

’De scheiding tussen kerk en staat is een prima principe”, zegt Ahmed Marcouch, stadsdeelvoorzitter van Slotervaart, een wijk in het westen van Amsterdam. „Maar dat is geen scheiding tussen religie en staat.”

En dat is maar goed ook, vindt de PvdA-politicus. „Religie maakt deel uit van het wezen van veel mensen, hun redeneringen zijn vaak godsdienstig. Kijk naar gemeenten waar orthodoxe christenen wilden dat de dodenherdenking niet op zondag maar op zaterdag werd gehouden. Daar houd je dan rekening mee.”

Dat zou meer moeten gebeuren, meent Marcouch. „De eerste confrontaties tussen gastarbeiders en Nederlanders lagen op het sociaal-economische vlak. Armoede, huisvesting, scholing. Daar is nog steeds veel aan te verbeteren. Maar de nieuwe confrontaties zijn religieus van aard, met moskeeën die gebouwd worden en de wens om luidkeels tot het gebed op te roepen.”

Volgens PvdA-leider Wouter Bos is integratie hét vraagstuk waar zijn partij de komende jaren een antwoord op moet zien te vinden. Dat is Marcouch grondig met hem eens. En daarvoor is het essentieel om religie serieus te nemen. „Als je mensen wilt helpen integreren, dan moet je uitgaan van wie ze zijn, hun diepste drijfveren erkennen.”

In Trouw verzette filmmaker Eddy Terstall zich onlangs met twee andere PvdA’ers tegen de waardering die partijprominenten als Job Cohen (burgemeester Amsterdam) en Lillianne Ploumen (partijvoorzitter) voor religie hebben uitgesproken.

Marcouch: „Terstall biedt geen oplossing voor de integratiekwestie. Met het afwijzen van godsdienst kom je niets verder, dat is fout. Verheffing verloopt via sociaal-economische lijnen, maar ook religie speelt daarin een rol.”

Marcouch gebruikt dat sociaal-democratische begrip vaak: verheffen. En wie godsdienst veronachtzaamt, komt met dat verheffen niet ver, daarvan is Marcouch overtuigd.

Daarbij ziet hij een belangrijke rol weggelegd voor het openbaar onderwijs, zei hij eerder deze maand in Het Parool. Scholen moeten aandacht besteden aan het scheppingsverhaal, islamitische feestdagen dienen gerespecteerd, zodat moslimjongeren „in het openbaar onderwijs terecht kunnen zonder hun religie te verloochenen.”

Dat pleidooi kwam Marcouch op veel kritiek te staan. Hij zou het seculiere karakter van scholen vergooien en maakte zich volgens Trouw-columnist Ephimenco schuldig aan ’softe islamisering’.
Maar Ahmed Marcouch houdt voet bij stuk. De achtergrond ervan is, zegt hij, dat veel Marokkaanse en Turkse kinderen nu een schizofreen bestaan leiden.

Geschrokken stelt Marcouch vast dat er een generatie nieuwe Nederlanders opgroeit met een afkerige, soms zelfs vijandige houding jegens deze maatschappij. Om hoeveel jongeren het gaat, weet hij niet, maar hij wil er niet meer van ’wegkijken’. „Ik zie dat er veel vooroordelen onder hen bestaan. Ook bij hun ouders.

Racisme, ja. En wat zeker een probleem is: het antisemitisme. Daar moeten we ouders op aanspreken, mee confronteren. En ik wil ze wijzen op hun ongelijk als ze zeggen dat er voor de religieuze identiteit van hun kinderen op scholen geen ruimte is.”

Er is nóg een belangrijke reden om religie nadrukkelijker het ’gewone’ onderwijs binnen te krijgen. Die hangt samen met zijn eigen biografie. Marcouch groeide op in Marokko. „Daar zat ik op de koranschool. We zaten in een stinklokaal, de imam sloeg met een lange stok de angst erin. Zo leerde ik koranteksten. Als de stok kapot was, moesten wij een nieuwe halen. Wat een hekel had ik aan dat onderwijs.

En toen ik in de jaren tachtig op mijn tiende naar Nederland kwam, was dat nog zo. Het is die cultuur die moslimouders vaak meenamen naar Nederland. Het schijnt dat het tegenwoordig hier wel iets beter gaat. Toch krijg ik uit de hele stad vaak meldingen dat er nog steeds lijfstraffen worden uitgedeeld in moskeelokalen.”

Oud-politieman Marcouch weet dat slaan strafbaar is. Is er inmiddels vervolging ingesteld?

„Geen idee, er liggen geen aangiften, dan is het moeilijk er wat aan te doen. Ik heb de weekendschoolbesturen er wel op aangesproken, maar die ontkennen alles.”
Het is geen zaak voor de onderwijsinspectie, zegt Marcouch. „En in het weekend, als die lessen gegeven worden, is de overheid dicht.”

Volgens Marcouch volgen alleen al in zijn stadsdeel honderden kinderen op zaterdag en zondag lessen Arabisch en koranles in achteraf-lokaaltjes. Hoe vaak komen lijfstraffen daar voor? „Daar heb ik geen zicht op. Maar het is hoe dan ook onacceptabel.”

Volgens Marcouch relativeren Nederlanders bedenkingen tegen streng islamitisch onderwijs wel eens met een verwijzing naar ’een non die ze in de jaren vijftig hebben gekend, met een soort boerka aan, en die ook sloeg’. Marchouch: „Dan zeg ik: so what? Dat willen we toch niet meer?”

Ook als de docenten de kennis van het Arabisch er niet in slaan, is er reden tot grote zorg, zegt Marcouch. „Van maandag tot en met vrijdag geeft een liefdevolle juf kinderen aandacht, corrigeert vermanend, leert hun over dit land en deze cultuur.

En in het weekeinde belanden diezelfde kinderen in een andere wereld, ze krijgen les onder erbarmelijke omstandigheden van hardvochtige leraren in muffe lokaaltjes. Ik ben bang dat zo’n onverantwoord pedagogisch-didactisch klimaat alles kapot maakt wat kinderen doordeweeks hebben opgestoken.”

Volgens Marcouch vraagt iedereen zich wel eens af hoe het toch komt dat jongeren die goed opgeleid zijn en de taal spreken, ’woedend zijn en gevoelig voor radicalisering’.

„Nou, als je zó tussen twee soorten van onderwijs inzit en jezelf moet verloochenen, dan raak je daar gefrustreerd van. Hoe kan zo’n Samir A. als jochie van veertien op het idee gekomen zijn naar Tsjetsjenië te gaan voor de jihad? Véértien!”

Graag zag Marcouch een stevig onderzoek naar de schaal, de lesmethoden en de gevolgen van het islamitisch weekendonderwijs. „Daar weten we eigenlijk nog heel weinig van.”

Zelf twijfelt hij niet over de uitkomsten van zo’n onderzoek. Marcouch maakt zich zorgen, zegt hij, over ’grote groepen jongeren die zulke lessen volgen’. „Dat is riskant. Ik wil er iets tegenover stellen.

Wat heb je eraan als er een ambtsbericht over hen geschreven wordt als ze zeventien, achttien zijn, als de AIVD erbij moet komen? Begin liever bij het begin. Bij de ouders die positiever moeten gaan denken over deze maatschappij, die niet meer meedoen aan het wij-zij-denken dat ik bij veel van hen proef.” En start bij het onderwijs, beveelt Marcouch aan.

„Je kunt wel zeggen: vergeet al die religie, maar dat werkt niet. Voor ouders is de behoefte aan religieuze scholing voor hun kinderen zo groot, dat we ze iets goeds moeten aanbieden. We moeten concurreren met het slechte aanbod in die moskeelokaaltjes. Laten we zorgen voor een kwalitatief alternatief.”

Marcouch vindt ’moslimvriendelijke openbare scholen’ daarvoor het aangewezen instrument. „Wat is daar nou tegen? De overheid faciliteert toch ook imamopleidingen en geestelijke verzorging?”

Zo’n aanbod zou moslims ’verheffen’, zegt Marcouch. Het zou jongeren die ’kwetsbaar’ zijn, weerbaar maken. „En daar wil ik religie op een positieve manier voor inzetten.”

De politicus met het getrimde baardje ziet iets ironisch in het debat dat hij heeft losgemaakt. „Als je als politicus kritiek op religie uitspreekt, vindt iedereen dat prachtig. Maar neem je het religieuze in mensen serieus en zeg je er iets gunstigs over, dan beginnen ze allemaal te steigeren.”

’Schelden is gevaarlijk’

Leiders in de islamitische gemeenschap moeten beter op hun woorden letten, vindt Ahmed Marcouch. „Je kunt moeilijk een causaal verband aanwijzen, maar Mohammed B. kwam wél bij de Haagse imam Fawaz in de moskee. En die verketterde Theo van Gogh.”

Mohammed B., die in Marcouch’ wijk woonde, vermoordde Van Gogh op godsdienstige gronden.
Marcouch zelf kreeg van Fawaz – ultra-orthodox – te horen dat hij een ’hypocriete moslim’ was. „Daarna kreeg ik in mijn eigen stadsdeel vaak scheldwoorden naar mijn hoofd geslingerd.

Dat ik een kafir was, een ongelovige. Dat is iedereen die in dienst is van de overheid. Zulke termen hebben wel eens tot geweld geleid. Het raakt me, want het is agressief en intimiderend, te horen dat je naar de hel gaat. En ja, er bestaat een kans dat iemand daarbij een handje wil helpen.”

Slaag en angst voor hel

Een docente van twee basisscholen in Amsterdam beschrijft haar ervaringen met kinderen die in het weekeinde een ’Marokkaanse school’ bezoeken; het zijn leerlingen met taal- en leerachterstanden.
„Ze vertellen dat zij daar geslagen werden met een liniaal of gewoon met de vlakke hand als zij niet luisterden of fouten maakten”.

Van leerlingen van de andere school waaraan de docente verbonden is, komen soortgelijke geluiden: de leerkracht slaat. „Een meisje vertelde me dat haar ouders hebben gezegd dat de leerkracht dit mag doen, omdat hij werkt in de moskee en een kind is van Allah...

De imam heeft gezegd dat wij, Nederlanders, zullen branden in de hel omdat wij ongelovig zijn en dat ze bang zijn dat hun juf gehaald zal gaan worden door het zeskoppige monster, want dat koppelen ze hieraan. Ze vinden daarom dat ik ook in Allah moet geloven, want dan zou ik veilig zijn.

Onze scholen hebben veiligheid en geborgenheid hoog in het vaandel staan, de Marokkaanse school doet het tegenovergestelde.”

Over de doorwerking van het moskeeonderwijs noteert de docent: „Het maakt de kinderen erg angstig, maar ook vaak onhandelbaar omdat ze de verschillende aanpak van de scholen niet kunnen rijmen.”
http://meer.trouw.nl/nieuws-en-debat/re ... oranlessen
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

'Ik heb linialen uit de moskee gestolen'

Rob Pietersen
De PVV heeft het over barbaarse Koranscholen, Marcouch sprak over weekeindscholen waar lijfstraffen voorkomen. "Ik heb linialen uit de moskee gestolen."

Fatimazohra Hadjar is het ’voor duizend procent’ eens met het noodsignaal dat Ahmed Marcouch gisteren in Trouw afgaf. „Ik ken de verhalen van kinderen die tot bloedens toe zijn geslagen”, aldus de directrice van stichting KAP, Kinderen in Achterstandsposities in Amsterdam.

Ahmed Marcouch, voorzitter van het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart, pleitte gisteren voor een onderzoek naar het islamitisch weekeindonderwijs. De PvdA’er zegt dat er lijfstraffen voorkomen en er „onder erbarmelijke omstandigheden, in stinklokalen en met een slecht pedagogisch klimaat” lessen worden gegeven.

Volgens Marcouch leren de kinderen er een afkeer van de westerse maatschappij. Wat ze doordeweeks op gewone scholen opsteken, wordt zo kapotgemaakt.
„Naar aanleiding van klachten van ouders ben ik wel eens naar moskeeën gegaan”, zegt Hadjar. „Ik heb daar uit leslokalen akelig dikke linialen gestolen. Dan liet ik wel een briefje achter dat de leraar ze bij mij thuis kon ophalen als hij echt niet zonder kon.”

„Maar onderschat ook de psychische mishandeling niet”, aldus Hadjar. „Wat doet het met een kind als je hoort dat je vooral van alles en nog wat verdoemd wordt en je een enkele reis richting de hel wacht? En waar denk je dat ze al die antisemitische boodschappen leren?”

Het is goed misstanden aan de kaak te stellen, reageert Mohammed Cheppih, die als jongerenimam en vertrouwensman overal in het land wordt ingeschakeld. „Ook ik hoor verhalen over stinklokalen en koranleraren die uit ander landen komen en het slaan van leerlingen wél de normaalste zaak van de wereld vinden. Dat zijn de mislukkingen. Daar moet je iets aan doen.”

„Maar ik kan ook heel goede voorbeelden noemen van vrijwilligers die met heel weinig middelen een prima aanvulling geven op het doordeweekse onderwijs, die heel bevlogen koran- en Arabische les geven. Die inspringen waar ouders in de opvoeding soms misschien wat tekort schieten. Als je de uitwassen op straat ziet: dan zou ik willen dat die relschoppers naar de weekeindschool zouden gaan”, aldus Cheppih.

Duidelijk is dat Marcouch met zijn kritiek vooral doelt op moskee de El Ouma in Slotervaart. Daar spreken ze over ’spierballentaal’. „Marcouch schetst een beeld van kinderen die aan de lopende band geslagen en gefolterd worden. Er zijn incidenten. Ook bij ons.

Maar de buitenwereld moet niet voorbijgaan aan het feit dat er in moskeeën op een andere manier wordt onderwezen”, zegt woordvoerder Khalil Aitblal. De corrigerende tik is in Marokkaanse kringen nog veel gebruikt en niet alom omstreden.

Aitblal erkent dat het onderwijs in weekeindscholen beter kan en moet. „Dat is bij ons al jaren prioriteit nummer 1.”
http://meer.trouw.nl/nieuws-en-debat/ik ... e-gestolen
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Als je niet wil dat je kinderen een pak slaag krijgen, dan moet je ze maar niet naar zo'n koranschool sturen, zo simpel is dat. De koran staat de vader toch ook toe zijn kinderen te tuchtigen als ze onwillig zijn tegenover de islam, waarom zou de imam dan een hardleerse kop niet mogen slaan ?
Wat een gezeik over een achterlijke religie die lijfstraffen en nog veel erger goedkeurt, zelfs oplegt. En dan maar grienen als je die zelf oploopt. Hoe hypocriet kan een mens toch zijn !
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Wij zijn nog gezegend met de geringe hardvochtigheid van Koraan scholen in ons land. Kinderen worden slechts tot bloedens toe geslagen.
Heb je in Indonesië een goede succesvolle leraar gevonden om je kinderen te leren de Koraan te citeren, blijkt die een grote griezel te zijn:
http://www.thewest.com.au/default.aspx? ... ntID=87584
Six more bodies found in backyard
Another six bodies including that of a toddler were unearthed today in the backyard of an Indonesian house belonging to the parents of an alleged serial killer, police said.

The grisly discovery brings to 10 the number of bodies found buried in the garden of the East Java residence since last week, police said.

“The police team dug out another six bodies today in the backyard,” police spokesman Abubakar Nataprawira said. The bodies included a mother and her three-year-old daughter, he said.

Murder suspect Verry Idham Henyaksyah, also known as Ryan, is now suspected of killing at least 11 people, including one whose dismembered remains were found in a bag on the side of a road in Jakarta.

“There might be more victims in this case,” the spokesman said.

Police say the suspect, a 30-year-old Koran recital teacher, has confessed to killing at least four people including his gay lover and an unidentified Dutch man.

Indonesia has executed four murderers in the last month, including a self-styled shaman who killed 42 women and drank their saliva in a black magic ritual intended to increase his powers.

Hoe lang geleden heeft de Islam deze eilanden veroverd? Vele generaties.
En nog altijd geestelijke duisternis, barbarij, tovenarij en onwetendheid . En naar mate de gereformeerde Mohammedanen (salafisten, hezbies, deobandie, Ikhwan, Wahabies etc.) meer macht krijgen zal het in Indonesië nog wel erger en fundamentalistischer worden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Je zal maar in Turkije wonen waar veel gammele gebouwen staan.
Je stuurt je dochter naar een koran-school van de sekte waar je bij hoort. En dan gebeurt er dit:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/96364/-M ... rkije.html
Meisjes dood na instorten koranschool Turkije
Elf meisjes zijn vandaag omgekomen toen een kostschool in het zuiden van Turkije instortte. Zeker twintig leerlingen raakten gewond, zei burgemeester Abdulbaki Acet van het plaatsje Tashkent tegen de Turkse nieuwszender NTV.

Twintig meisjes zouden zich nog onder het puin bevinden van het drie verdiepingen tellend gebouw in het bergachtige zuiden van de centraal gelegen provincie Konya. Dat stortte in door een gasexplosie, aldus nieuwszender CNN Turk. De kostschool is van een religieuze stichting die meisjes onderwijst over de koran.
Inmiddels is het dodental al opgelopen naar 14.
De naam van de sekte wordt nergens vermeld.
Deze provincie wordt wel vaker getroffen door instortingen:
In 2004, an 11-story apartment building collapsed in Konya, killing 92 residents. The collapse was blamed on faulty refurbishment work. A year earlier, a school dormitory in Bingol, southeast Turkey, collapsed in an earthquake, killing 83 children.
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Een school staat of valt in volgens Allahs wil.
Kunde of onkunde van de bouwer heeft hier niets mee te maken.
Eerder onderwijs in een 'slechte' vorm Islam.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Een school staat of valt in volgens Allahs wil.
Het blijkt nu dat Allah geen schuld had, of het moet zo zijn dat directeur van de school, zijn adjunct en de voorzitter de schuld van Allah op hun schouders genomen hebben, in ruil voor veel hassanats en een plekje in de hemel.

De politie heeft inmiddels drie personen opgepakt; de directeur van de school, zijn adjunct en de voorzitter van de religieuze vereniging die het gebouw beheerde.

Een eerste onderzoek wijst uit dat het gebouw in slechte staat was. Bovendien had de religieuze organisatie geen toelating om zomerklassen te organiseren. (afp/ka)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

in ruil voor veel hassanats en een plekje in de hemel.
Als boetedoening, voor de paar kleine Jihadis die nu minder op de wereld zijn.
Of om de onfeilbaarheid van Allahs daden niet in het gedrang te brengen.
Bovendien had de religieuze organisatie geen toelating om zomerklassen te organiseren.
Als er geen kleine Jihadis in de klas hadden mogen zitten, is het toch normaal dat Allah denkt dat het ongelovigen zijn.
Allah heeft reeds getoond dat hij van kleine ongelovige jongetjes houdt. In Beslan en onlangs nog Jakarta.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Vrijdenker
Berichten: 1746
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Bericht door Vrijdenker »

BFA schreef:Allah heeft reeds getoond dat hij van kleine ongelovige jongetjes houdt. In Beslan en onlangs nog Jakarta.
Wil je daarmee nou zeggen dat niet alleen Mohammed een pedofiel was, maar ook zijn hersenspinsel Allah?
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik denk dat BFA bedoeld dat de volgelingen van Mohammed in de schoenen stappen van hun meester.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ik denk dat BFA bedoelt dat het opperwezen kleine ongelovige jongetjes tot zich roept, laat sterven, zoals een kind een zak snoepgoed achter elkaar leeg eet..
RTFM
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Afbeelding
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Er gaat onderzoek komen naar de gewelddadigheden tegen kinderen in Koran scholen (in Amsterdam in ieder geval). Ik hoop dat ze doortastende onderzoekers hebben die hun mannetje staan. Dat kon een team van Canal+ in Frankrijk totaal niet.
http://www.rsf.org/article.php3?id_article=9521
Agression de trois journalistes enquêtant sur une école coranique
Het komt erop neer dat een ploeg naar de school ging, aanbelden, verwensingen en bedreigingen naar het hoofd geslingerd (haat, haat!!) kregen en toe de kamera uit was barstte het geweld los.
Na afloop ligt de geluidsman zwaar gewond en bewusteloos in de goot, is de kamera gestolen en drupt er bloed van de andere ploegleden over straat.
http://veille-education.org/post/2008/0 ... passerait2
bevat beelden.
Je kan je af vragen hoe deze beroepsgelovige Imannen tegen de leerlingen te keer gaan als er iets fout gaat.
Deze vraag wordt ook gesteld aan het einde van de reportage: "Welke gruwelijkheden vinden er in die gebouwen plaats?"
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

:shock: Mijn hemel. En had die knul in het begin van de uitzending een knuppel in zijn handen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Zaak voor een Predator-drone met hellfire-missile.
Als die muselmannen zo graag branden, waarom ze de vlammen niet cadeau doen?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Wat vindt een Mohammedaan ervan als je hem een spoedig verblijf met 72 maagden toewenst? Ziet die dat als een doodswens waar die kwaad over moet worden of niet?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Mahalingam schreef:Wat vindt een Mohammedaan ervan als je hem een spoedig verblijf met 72 maagden toewenst? Ziet die dat als een doodswens waar die kwaad over moet worden of niet?
Zo denkt een Mohammedaan niet. Daar vindt een Mohammedaan niets van. Een Mohammedaan antwoordt: "Inshallah".
RTFM
Plaats reactie