Islamitische regimes gebruiken VN voor censuur

bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Re: Islamitische regimes gebruiken VN voor censuur

Bericht door bijwoner »

Vrijdenker,
Dan te bedenken dat steeds als deze meneer in het nieuws komt, hij blijft hameren op het aambeeld van 'respect'. Klaarblijkelijk ziet hij de manier waarop er in Iran omgesprongen wordt met De Koran als respectvol ? Wie in Allah geloofd als zou deze dezelfde zijn als Jehova/Jahweh, komt dan enorm in de knoop te zitten. De manier waarop De Bijbel vorm gegeven is, wijkt radikaal af van de manier waarop De Koran vorm gegeven is. Qua volume, is 1/3 van het NT een citaat uit het OT. Toch spreekt het OT het NT niet tegen en omgekeerd. De Koran is voor 95% afkomst uit De Bijbel en spreekt zichzelf - na bewerking door Gabri 'el en Mohammed- voortdurend tegen. De essentie van Jahweh -bekend van De Bijbel- ontbreekt in De Koran en is daarin zelfs het tegendeel. Waar in de Bijbel 'vergeving' door de levende God geboden wordt, tref je zo'n citaat in De Koran maar dan met 'vergelding' - en wel direct van Allah als handeling. Nergens is Allah daadwerkelijk genadig naar zijn volgelingen toe. De Koran staat wel tjokvol met suggestie: de bereidheid is er - maar wanneer en of Allah zulks zal doen, wordt nergens duidelijk. De Bijbelse kenmerken van een afgod worden bij Allah in De Koran voor 100% gerealiseerd; men noemt dit de Verhevenheid van Allah.....Hij verhoort geen gebeden van mensen , hij ziet niet wat er gaande is en hij spreekt ook geen recht , Allah schept niet. Opscheppen doet Allah wel, via Gabri'el en Mohammed zo'n 612 jaar na Christus. Dit heeft bij Ahmadinejad zo'n respect losgemaakt voor De Koran, dat nadenken over de inhoud van De Koran verboden is. Zo'n houding wordt in De Bijbel belachelijk gemaakt: je geloofd in de levende God of je geloofd niet, maar je bent in allebei de situaties verantwoordelijk voor je denkproces. Bij Ahamadinejad krijg je extra waardering als je helemaal niet nadenkt? Zou deze soms om *Islamitische commando's verlegen zitten- hoewel: die moeten in ons land nog behoorlijk bij de hand zijn!

* Het is maar de vraag of het dan ook Islamieten moeten zijn, dat scheelt natuurlijk wel.

De huidige rage in -ik dacht Marokko- om corrupte beambten (meestal politie/douane met je mobieltje te filmen en dan op You Tube te zetten, toont ons meteen het ambtelijke respect van burgers voor Overheidsdienaren die systematisch de naam van Mohammed, Allah en Gabri 'el te grabbel gooien. De president van Iran wil natuurlijk dat deze manier van uitbuiting niet getoond wordt: moet kunnen, Inns Allah enzovoorts: respect? :turban:

Een van de voordelen van internet is natuurlijk, dat je net als sommige Palestijnen in Gaza, nu eigen videootjes op You Tube kunt plaatsen- inzake corruptie, 'zwakheden van Koranisch ge'inspireerde jongens en mannen' - verkrachtinge, berovingen en dat soort zaken-zolang er geen directe straf dreigt. Vervolgens ga je met anderen zo'n filmpje onder de aandacht brengen en nodig je de betreffende overheden uit, hun verantwoording serieus te nemen. Vlak voor een verkiezingsronde is zoiets extra zinvol: als je als oppositie toch al geen zendtijd kreeg, valt dat zo sneller te compenseren. Sneu: wordt je wereldberoemd terwijl je 'vreemd gaat ' of niet eens je vak getrouw uitoefent! Juist bij Islamitische regimes is het onlogisch, dankbaarheid te verwachten als je 'de signalering of opsporing bevorderd' :turban: Een vertaling in een Europse taal bij zo'n filmpje is wel handig, qua bereik....
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Islamitische regimes gebruiken VN voor censuur

Bericht door hans van de mortel »

bijwoner schreef:Vrijdenker,
Dan te bedenken dat steeds als deze meneer in het nieuws komt, hij blijft hameren op het aambeeld van 'respect'. Klaarblijkelijk ziet hij de manier waarop er in Iran omgesprongen wordt met De Koran als respectvol ? Wie in Allah geloofd als zou deze dezelfde zijn als Jehova/Jahweh, komt dan enorm in de knoop te zitten. De manier waarop De Bijbel vorm gegeven is, wijkt radikaal af van de manier waarop De Koran vorm gegeven is. . . .
Goed stuk van Bijwoner!
Even voor alle duidelijkheid. De mens worstelt in zijn bestaan van kinds-af-aan met de controverse tussen goed en kwaad. Weloverwogen of uit razernij, of aangezet door een leider die macht uitoefent over mensen is hij in staat om zijn medemens dood te maken. De God van de bijbel is daarin geen uitzondering. En wie in God gelooft kan verwachten dat die God over leven en dood mag beschikken, dat die God stormen laat razen en een vernietigende bliksem zal laten neerdalen over wie meent hem niet serieus te moeten nemen. Een God van liefde kent immers ook woede en haat.

LEES HIERONDER HET ONOVERBRUGBARE VERSCHIL TUSSEN DE GOD VAN DE WESTERSE BESCHAVING EN DE AFZICHTERLIJKE DOOR MOHAMMED GECREËERDE SATANGOD:

• De westerse God is een waardevolle beschaafde God. :D

• De God van de moslims is volgens de koran een satan-achtige psychopatische perverse waardeloze God.
:twisted:

Onderstaand stukje heb ik vaker geplaatst. Toch kan deze tekst niet genoeg herhaald worden (Scarlatti? Iets om over te nemen en op Hyves te plaatsen?) om aan te tonen hoe ook mohammedanen als navolgers en aanbidders van Mohammed pervers in hun geloof zijn. Omdat zij in Mohammed geloven, de meest perverse man waar een gezond van verstand mens vol afschuw over zou moeten spreken zoals ik doe. Vandaar mijn overtuiging dat voor moslims geen plaats kan zijn in een zichzelf respecterende beschaving!
Het hellevuur. Een uiting van Goddelijke gerechtigheid?

- door Hans van de Mortel -

Hebt u ooit gezien dat iemand gemarteld werd? Hopelijk niet. Opzettelijke marteling is walgelijk en weerzinwekkend. Maar wat valt er te zeggen over marteling toegebracht door Allah? Kunt u zich zoiets voorstellen? Toch is dat precies wat de leerstelling van het hellevuur, een officieel dogma in de religie van de islam, inhoudt.
 
Stelt u zich eens even het volgende tafereel voor: uw vriend, vriendin, zoon, vader of ander familielid die u liefheeft, of desnoods een medemens die u haat, wordt geroosterd op een gloeiendhete ijzeren plaat. Kronkelend van de pijn schreeuwt die persoon om genade, maar niemand luistert. De marteling blijft maar doorgaan, uur na uur, dag na dag tot in het oneindige – zonder onderbreking! En wat doet Allah dan? Hij blust regelmatig het vuur zodat de gemartelde mens niet dood zal gaan om vervolgens het vuur weer aan te wakkeren.
Is dit een redelijke straf, welk misdrijf die persoon wellicht ook begaan heeft? Wat kan er gezegd worden over degene die opdracht heeft gegeven tot deze marteling? Zou dat een liefdevol persoon kunnen zijn? In geen geval! Liefde is barmhartig en toont medelijden. Een liefdevolle vader kan zijn kinderen straffen, maar hij zou ze nooit martelen!
 
Toch leert de koran dat Allah alle mensen, ook moslims, in een hellevuur martelt. Dat is, naar de koran beweert, goddelijke gerechtigheid. Als dat zo is, wie heeft die afschuwelijke plaats van eeuwige pijniging dan gemaakt? En wie is verantwoordelijk voor de ondraaglijke folteringen die daar moeten worden ondergaan? Het antwoord lijkt voor de hand te liggen. Als zo’n plek echt bestaat, dan zou Allah volgens Mohammed de maker en verantwoordelijk zijn voor wat daar gebeurt.

EEN ONREDELIJKE EN BEKROMPEN LEERSTELLING

Toch geloven bijna alle moslims dat mensen naar een vurige hel zullen gaan en de ongelovige mensen (zij die geen moslim zijn) daarin eeuwig gepijnigd zullen worden. De koran is maar een dun boek. In werkelijkheid slechts 2% qua inhoud van de bijbel. Pagina na pagina wordt de ongelovige mens bedreigd met het vuur waarin hij later als ongelovige eeuwig zal branden. In totaal kent de koran 130 schriftplaatsen hierover. Is die leerstelling logisch? Een mensenleven duurt maar zeventig of tachtig jaar. Zelfs als iemand zijn hele leven extreme slechtheid zou begaan, zou EEUWIGE pijniging dan een rechtvaardige straf zijn? Nee. Het zou uitgesproken onrechtvaardig zijn om een mens eeuwig te pijnigen voor het begrenste aantal zonden dat hij in een mensenleven kan begaan. Wordt het niet eens tijd dat dit aan iedere moslim wordt uitgelegd? Te beginnen in Nederland!
Wie kent de waarheid omtrent wat er na de dood gebeurt? Wanneer mensen sterven, keren ze tot stof terug – tot niet-bestaan. Iemand moet bij bewustzijn zijn om gepijnigd te worden. Zijn de doden bij bewustzijn? Nee. 

EEN SCHADELIJKE EN MENSONTERENDE LEERSTELLING

In werkelijkheid is de leerstelling van het hellevuur zeer schadelijk en gevaarlijk voor de geestelijke gezondheid. Waarom? Zal iemand die gelooft dat Allah mensen pijnigt zoals het letterlijk in de koran staat, marteling als iets weerzinwekkends bezien? Waarom zou hij? 

Degenen die in een wrede Allah geloven, worden vaak net als hun god wreed. Mohammed B. laat slechts het topje van de ijsberg zien van al het geweld dat door moslims in de wereld bedreven wordt uit naam van Allah, 1400 jaar geleden door Mohammed bedacht om macht te kunnen uitoefenen over analfabetisch geschoolde mensen.

Wie de Mohammed en Allah van de moslims wil leren kennen raad ik aan even de koran te lezen, een dun boekwerkje - slechts 2% zo dik als de bijbel - bestemd voor mensen die een leesgebrek koesteren aan inzichtloze achterlijkheid.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Re: Islamitische regimes gebruiken VN voor censuur

Bericht door bijwoner »

hansvandemortel,
Het rechtvaardigheidsgevoel waarover u schrijft, ontkend feitelijk de ernst van de zonde. Dat is precies de reden waarom het Paasfeest zoals door veel Christenen jaarlijks herdacht wordt, zo belangrijk is. Waar de levende God het kwaad kwaad bleef noemen, is vergeving nodig. In De Koran worden Bijbelteksten hergebruikt, waarbij de Godddelijke vergeving 'om-geschreven' is naar vergelding. Allah doet niet aan vergeving en daardoor kennen Moslims de diepte van dit begrip ook amper. Wie het Bijbelse begrip vergeven nooit zelf heeft toegepast, is ook nooit aangeraakt door de bevrijding die dit teweeg kan brengen: eenmaal onderworpen aan Allah, voor altijd gebonden aan Allah (en zijn demonen) ? Gelukkig niet: Allah communiceert niet met zijn volgelingen ( gaat ook lastig, want bestaat alleen in gedachten van mensen) de levende God -bekend van de Bijbel- communiceert wel met mensen die Hem geloven en dat doet Hij op ontelbaar veel manieren. Dat treft, er zijn ook ontelbaar veel mensen en Zijn communicatie sluit aan bij de communicatie die exemplarisch van toepassing is voor zo'n uniek mens. Kortom: eenmaal Moslim kan men zich bekeren tot de levende God -bekend van de Bijbel - wat voor de presdident van Iran zo'n schrikbeeld is, dat daar sinds week 50 2008 de doodstraf op staat.

hans van de mortel, u weet vast wel waar deze Bijbeltekst staat , waarin juist over dit dillemma geschreven staat( -er is immers niets nieuws onder de zon-) 'de duisternis heeft getracht het licht te overwinnen -maar heeft het niet in zijn macht kunnen krijgen' ?
Tsja, hoe bang kan je zijn dat De Bijbel gelezen en geloofd gaat worden? Er is klaarblijkelijk meer in Iran te verbergen, dan wij kunnen vermoeden.

Daarom noem ik De Koran steevast voor 95 % bestaande uit plagiaat en fraude op De Bijbel.
Nu is het u gelukt door de gebruikte Koranische voorbeelden -in de echte Koran staan er nog veel gruwelijker pijnigingen beschreven- de lezer(es) aan te zetten tot strafvermindering of beperking voor de dader(es).
Hierbij gaat u voorbij aan de gevolgen van kwaad dat door een mens aan een mede mens aangedaan kan zijn. Het zal u bekend zijn- om maar een triest voorbeeld te geven- dat het plegen van incest via het onwaarachtig aanraken van een kind- zo'n jong leven 'in de knop' vooraltijd kan schaden.
In De Koran wordt hierover luchtigjes geschreven: Allah heeft zich bij de schepping van de jongens/mannen vergist: hierdoor zijn ze zwak geschapen en niet in staat verantwoording te nemen voor hun relaties en driften. Koranische oplossing: camoufleer alles op het gebied buiten je tent of huis van meisjes en vrouwelijk schoon (waardoor 50% van de mensheid door de levende God zo bedacht)- uit het zicht raakt. Typisch een afgunst/jalouzie gevalletje van satan, toch?

Door de bagatalisering van 'het kwade' die de Westerse beschaving kenmerkt, wordt systematisch minder recht gedaan aan de slachtoffers. Sterker: in tegenstelling tot de OT rechtspleging *die ruwweg 2.000 jaar later in De Koran geimplementeerd is, is de Westerse rechtspleging veel minder radikaal en daardoor minder kwaadwerend. De Mammon -of het geld- wordt in Het Westen veel ***fanatieker vereerd, reden om gevangenissen en allerlei gesjouw met 'voorlopige verdachten' uit te voeren, waarbij de uiteindelijke straffen door 'derden' gedaan worden. Handig, hierbij ontstaat 'een nieuw** soort mensen', dat ''tegen betaling' derden pijnigt, vernedert, analyseert, bekommentarieerd en rubriseerd. Daarvoor zijn weer scholingsinstituten en vestingingsplaatsen nodig en 'het grote geldgraaien en geldrondpompen' dat dit met zich meebrengt -in NL alleen al 14% van de beroepsbevolking.
De slachtoffers werden vrijwel steevast systematisch genegeerd, bespot, belachelijk gemaakt en gekleineerd: 'zolang we niet aan je kunen verdienen, negeren we wat je is aangedaan'. Wie 'rechten gaat studeren' en daarna 'de advocatuur of rechterlijke macht' wil gaan versterken, wordt vervolgens ge'eerd: als zou men een achtenswaardig beroep gaan uitoefenen. Maar nee: waar niet Gods' gerechtigheid centraal staat, maar 'het rondpompen van geld'staat feitelijk gekanalyseerd onrecht centraal. Zo veraf staat onze samenleving niet af van De Koranische samenleving!

* Oog om oog, tand om tand principe , waarbij de dader tijdens een officieel proces door het slachtoffer bestraft wordt of door dienst nabestaanden, familie. zonder als vaststaande Bijbelse norm: een ieder die het leven van een ander beneemd, zal daar de doodstraf voor krijgen. In de Moza'ische wetgeving wordt dit nog verfijnd naar opzettelijke zonden en onopzettelijke zonden. Er is voor de mannelijke dader geen strafvermindering in De Bijbel .

De bestraffingen in De Koran kennen alleen een uitsplitsing op sexe en/of geloof van de dader(es). In De Koran staan vreselijke straffen, waarbij tegelijkertijd vergoelijkend geschreven wordt als jongens of mannen dit begaan.
Bij het OT Bijbelse systeem behoren ook 'vrijsteden' waardoor gevangenissen naar hedendaags model nooit gebouwd behoefden te worden en daarom niet beschreven staan in Jahweh's Mozai''sche boeken. Juist de Here Jezus Christus heeft een verdieping, een groei in de rechtsgang getoond tijdens Zijn onderwijs hier op aarde. Boeiende stof te lezen in Matthe'us 5 -de bergrede- en Johannes 17- het hogepriesterlijke gebed-.
De zelfliefde die aan 14% van de beroepsbevolking in NL kleeft (naar het liedje van Meatlof:ik hou van je, omdat je van mij houdt')- ontbreekt in dat gebed.
-----
Johannes 17:13 "Nu kom Ik bij U. Ik zeg dit allemaal terwijl Ik nog in de wereld ben, omdat Ik wil dat zij vol zullen zijn van de blijdschap die Ik heb. 14 Ik heb hen doorgegeven wat U verteld hebt. De wereld haat hen, omdat zij, net als Ik, niet bij de wereld horen. 15 Ik vraag U niet hen uit de wereld weg te nemen, maar hen te beschermen tegen de duivel. 16 Zij horen netzomin bij de wereld als Ik. 17 Maak hen zuiver en heilig door hen te onderwijzen in Uw woord van waarheid. 18 Ik stuur hen de wereld in, zolas U Mij de wereld hebt ingestuurd. 19 Ik wijd mijn leven aan hen, om hen door de waarheid aan U te wijden. 20 Wat Ik U vraag is nietalleen vooor hen. Het is ook voor de mensen die door hen in Mij zullen gaan geloven. 21 Ik vraag U, Vader, of zij net zo een mogen zijn als U en Ik. U bent in mij en ik ben in U. Laat hen ook zo in Ons zijn. Dan zal de wereld geloven dat U mij gestuurd hebt. "
-----
Daar krijg ik maar geen genoeg van, anders was ik nu wel korter van stof geweest.... :turban: Men leze het heel Johannes 17 (hier in de quote-editie van HET BOEK uit 2008). In De Koran staat niet 1 woord dat letterlijk door Allah is uitgesproken. Gabri'el gaf 'het' door aan Mohammed die daarover begon 'te praten' wat opgeschreven werd en via 'horen zeggen' verzameld en aldoende in De Koran beland is. Het is niet eens uit de 2e of 3e hand, die inhoud van De Koran! :turban:

**Binnen een land waarin het burgerlijke recht niet meer toegepast wordt, maar het militaire recht, kom je dan uit op werkers namens 'de SS' of Quant. Bay gevangenissen. Blijkt het vereren en bevoordelen van zo'n beroepstak plotsklaps zeer schadelijke nadelen voor de maatschappij te krijgen....
Vrijdenker
Berichten: 1747
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Re: Islamitische regimes gebruiken VN voor censuur

Bericht door Vrijdenker »

Obama's bailout for the despots
http://www.latimes.com/news/opinion/com ... 939.column" onclick="window.open(this.href);return false;
It's President Obama's worst bailout so far. He's going to rescue the U.N. Human Rights Council.

Now admittedly, the council wasn't on the verge of going out of business. Heck, if there were a nuclear war, the pinstriped thugs of the United Nations' "human rights" bureaucracy would probably be all that's left to keep the cockroaches company.

But although the effete goons of the UNHRC aren't going bankrupt, Obama has bailed them out in another way. He's given the repugnant cabal that dominates the council a fresh injection of political capital.

President Bush refused to cooperate with the agency, and even held back the share of U.S. dues to the United Nations that went toward it. Obama, on the other hand, feels it is vital to work with the organization from the inside.
The Obama administration, which passionately believes in the U.N. as a force for good, thinks it can change the council simply by being on it. "We have a record of abject failure from having stayed out. We've been out for the duration, and it has not gotten better. It's arguably gotten worse," Susan Rice, the U.S. ambassador to the U.N., told Politico. "We are much better placed to be fighting for the principles we believe in ... by leading and lending our voice from within."

But such thinking is only possible if you think the U.N. is a democratic, deliberative body. It isn't. Some of the member nations are liberal democracies. Some are backward, cruel regimes with well-coiffed front men who only do their masters' bidding. Valuing villains as equal to democrats is a recipe for moral rot.

No doubt the U.S. will "succeed" in tempering the UNHRC's actions. But such victories will pale in comparison with the unearned validation we grant the council by our participation.
The Dysfunctional Human Rights Council
http://www.nytimes.com/2009/04/11/opinion/11sat2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The council frequently and unsparingly condemns Israel, but when it comes to Sudan’s genocide in Darfur or the murderous crimes of Robert Mugabe in Zimbabwe, it has cynically and shamefully pulled its punches. Last month, it endorsed an ill-considered Pakistani resolution against defaming religions that could easily be used to justify censorship and official persecution of unbelievers.

The council’s weakness is part of a larger problem at the United Nations. Rather than risk criticism of their own policies, members all too willingly enable each other’s excesses — and call it respect for national sovereignty. And like too many other United Nations bodies, the council apportions membership on the basis of regional bloc politics, not merit or performance. As a result, countries like Saudi Arabia, Egypt and Cuba — all current members — sit in judgment of others’ human rights performance, while routinely abusing the rights of their own people.
Ahmadinejad's attendance at Durban doesn't deter Germany
http://www.jpost.com/servlet/Satellite? ... 2FShowFull" onclick="window.open(this.href);return false;
The Los Angeles-based Simon Wiesenthal Center urged German Chancellor Angela Merkel on Tuesday to boycott the so-called Durban II meeting - the UN's World Conference Against Racism - which opens next Monday in Geneva.

The expected attendance of Iranian President Mahmoud Ahmadinejad at the conference prompted Rabbi Abraham Cooper, associate dean of the Wiesenthal Center, to cite Germany's "special relationship" with Israel.

The Islamic republic is co-chair of the Durban II preparatory committee.
Journalist Alex Feuerherdt, co-sponsor of the "Boycott Durban II" initiative in Germany, slammed the German government for its willingness to participate in a conference infected with hatred of Israel and Jews. "One does not talk to anti-Semites," Feuerherdt told the Post.
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Webmaster NRP
Berichten: 130
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 3:26 am
Contacteer:

Re: Islamitische regimes gebruiken VN voor censuur

Bericht door Webmaster NRP »

Oproep aan NGO’s: teken petitie tegen VN resolutie over ‘smaad van religie’
Een aantal NGO’s wereldwijd heeft op initiatief van UN Watch een petitie online gezet tegen de door de Mensenrechten Commissie van de VN bij de 10e zitting aangenomen resolutie waarin staten worden opgeroepen om religie van kritiek te vrijwaren. Regeringen moeten volgens de resolutie ‘bescherming bieden tegen haat, discriminatie, intimidatie en dwang die het gevolg zijn van smaad tegen religie en het oproepen tot haat tegen religie’.
De NGO’s zijn ‘diep bezorgd over de campagne van de Organization of the Islamic Conference (OIC) om op internationale fora het concept ‘smaad van religie’ te promoten. Dit begrip heeft, zo stellen de NGO’s geen enkele basis in het internationaal recht. Rechtsgeldigheid van het begrip zou een fundamentele verandering betekenen van de mensenrechten, waarin immers de rechten van het individu worden gewaarborgd, maar waarbij kritiek op religies mogelijk is.
De NGO’s zijn bang dat het begrip ‘smaad van religie’ door een aantal landen zal worden gebruikt om mensenrechtenactivisten de mond te snoeren. De NGO’s noemen ook de amendementen van Egypte die in werkelijkheid de meningsuiting beknotten in plaats van die te promoten.
Daarnaast zijn de NGO’s bezorgd over het initiatief van het Ad Hoc VN commissie tegen Rassenhaat om een protocol toe te voegen mbt ‘godsdienstsmaad’. De NGO’s noemen het taalgebruik van de slotverklaring van de Durban 2 Conferentie misleidend, waardoor antidemocratische bewegingen worden aangemoedigd. De petitie roept regeringen op zich te verzetten tegen de smaadresolutie en tegen het protocol van de Ad Hoc commissie.
Totnogtoe ondertekenenden 230 NGO’s de petitie, waaronder het Humanistisch Verbond.

U kunt op persoonlijke titel tekenen tegen de Durban 2 conferentie. Stuur een mail met naam, beroep en adres naar: [email protected]
Zie: http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/2672
http://www.unwatch.org/site/apps/nlnet/ ... ct=6859557
Nieuw Religieus Peil:
peilt onvrijheid en onverdraagzaamheid
Vrijdenker
Berichten: 1747
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Re: Islamitische regimes gebruiken VN voor censuur

Bericht door Vrijdenker »

US to boycott United Nations racism meeting
http://www.google.com/hostednews/ap/art ... AD97L4KL00" onclick="window.open(this.href);return false;
The Obama administration will boycott "with regret" a U.N. conference on racism next week over objectionable language in the meeting's final document that could single out Israel for criticism and restrict free speech, the State Department said Saturday.
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Re: Islamitische regimes gebruiken VN voor censuur

Bericht door Peter Louter »

Ook Nederland reist niet af naar Genève en dat stemt me tot grote tevredenheid.

Nederland boycot antiracismeconferentie VN
Uitgegeven: 19 april 2009 08:41
Laatst gewijzigd: 19 april 2009 08:41

AMSTERDAM - Nederland doet niet mee aan de aan de VN-conferentie over racisme die maandag in Genève begint.

Dat heeft minster van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen (CDA) zaterdagavond besloten, meldt zijn woordvoerder.

In december zei Verhagen al dat Nederland de conferentie boycot als islamitische landen hun anti-Israëlische retoriek niet zouden schrappen en er geen aanvaardbare slotverklaring zou komen.


Westen

"De conferentie tegen racisme is te belangrijk om te laten misbruiken voor politieke doeleinden en aanvallen op het Westen," motiveert Verhagen zijn beslissing. "Daar doet Nederland niet aan mee."

De Verenigde Staten maakten zaterdag al bekend niet naar de conferentie in Zwitserland af te reizen. Onder meer Israël, Italië en Canada trokken zich eerder al terug vanwege antisemitische elementen in de slottekst.

Hoe het staat met de deelname van andere EU-landen is nog niet duidelijk.

De conferentie wordt 'Durban II' genoemd, naar de vorige racismeconferentie die in 2001 plaatsvond in deze Zuid-Afrikaanse stad.

In Durban liepen Israël en de VS halverwege weg omdat er voornamelijk kritiek op Israël werd geleverd en het zionisme met racisme gelijk werd gesteld.


Nederland

Nederland neemt de strijd tegen discriminatie op grond van ras, seksuele geaardheid, geslacht, geloof en politieke overtuiging zeer serieus, schrijft Verhagen zondag in een verklaring. Hij noemt de slotverklaring die nu op tafel ligt een gemiste kans.

"Een aantal landen die zelf nog heel wat te doen hebben op het gebied van mensenrechten, misbruikt de top om religie boven de rechten van de mens te stellen en de vrijheid van meningsuiting onnodig in te perken, discriminatie op grond van seksuele geaardheid te negeren, en impliciet Israël als enige land in de beklaagdenbank te zetten."

Nederland heeft meerdere keren alternatieve tekstvoorstellen ingediend. Desondanks bleef de sfeer grimmig, aldus Verhagen.

Hij gelooft niet meer dat de conferentie werkelijk kan bijdragen aan de bestrijding van racisme. Bestrijding van racisme en discriminatie blijft een speerpunt van het Nederlandse regeringsbeleid.


bron:http://www.nu.nl/algemeen/1950934/neder ... ie-vn.html
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische regimes gebruiken VN voor censuur

Bericht door Ariel »

Peter Louter schreef:Ook Nederland reist niet af naar Genève en dat stemt me tot grote tevredenheid.
Dat is goed nieuws, en daar ben ik blij om.

Je zou toch denken dat de wereld nu wakker wordt, en beseft dat Islam de strijd tegen discriminatie op grond van religie en mensen rechten alleen belangrijk vindt als men met Moslims te doen heeft.

Ik denk dat Nederland, en misschien wel heel Europa het idee hebben dat ze moslimlanden kunnen heropvoeden en het licht kunnen laten zien. Vandaar dat we nu zo overdreven coulant zijn voor het moslim gebeuren in Nederland.
Ze vermoeden waarschijnlijk dat Islamitische landen met oprechte bewondering naar onze landen kijken, en denken… “Ja zo kan het ook. Wij moeten een voorbeeld aan deze landen nemen. “
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische regimes gebruiken VN voor censuur

Bericht door Ariel »

Het zal niet.... :roll: René Danen is boos omdat Nederland niet naar Genève gaat.
De stichting Nederland Bekent Kleur is boos dat minister Verhagen (Buitenlandse Zaken) de VN-conferentie tegen racisme, die deze week in Geneve wordt gehouden, boycot. Minister Verhagen creeert volgens Nederland Bekent Kleur al maanden een vals beeld van de VN-conferentie. Hij werpt voortdurend nieuwe bezwaren op en richt zich nu zelfs tegen de uitkomst van de vorige VN-conferentie, waar Nederland notabene eerder mee instemde. Door thuis te blijven geeft Nederland aan geen belang te hechten aan racismebestrijding. Dat is volgens Nederland Bekent Kleur een verkeerd signaal in tijden van toenemende vreemdelingenhaat in Nederland. In het conceptslotdocument van de conferentie staat dat deelnemende landen hun inzet bevestigen tegen racisme, discriminatie en xenofobie of andere intolerantie. Nederland Bekent Kleur vindt het onbegrijpelijk dat de Nederlandse regering zich hier niet achter wil scharen. Zie de officiele VN-website over de conferentie.
http://www.geenstijl.nl/archives/images/NBK.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische regimes gebruiken VN voor censuur

Bericht door Ariel »

'Ook Duitsland mijdt anti-racisme-top'

BERLIJN - Ook Duitsland gaat niet naar de internationale top tegen racisme, die maandag begint in het Zwitserse Genève. De bondsregering vreest dat de topconferentie wordt misbruikt voor politieke aanvallen op Israël en het Westen. Dat heeft een woordvoerder van het Hoge Commissariaat van de Mensenrechten van de VN zondag gezegd tegen Duitse media.

Het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken wilde de berichten nog niet bevestigen. Minister Frank-Walter Steinmeier wil in de loop van de avond nog spreken met ambtgenoten van andere EU-lidstaten, verklaarde een woordvoerder van het ministerie zondag.

Eerder hadden Nederland, de Verenigde Staten, Israël, Italië, Australië, Canada en Zweden om dezelfde reden besloten verstek te laten gaan. Groot-Brittannië en EU-voorzitter Tsjechië gaan wel naar Genève, maar met lagere diplomaten

http://www.telegraaf.nl/buitenland/3739 ... op___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Smetvrees voor islam is te groot geworden

Bericht door hans van de mortel »

He he! Eindelijk. Ik dacht dat het er nooit van zou komen. De enige manier om de islam de les te lezen en ze te vertellen wat hun plaats is op de ladder van de menselijke beschaving is die achterlijke brutale kleretroep negeren als een besmettelijke gevaarlijke ziekte als de pest. Want dat hebben we inmiddels wel geleerd van islam. Je geeft ze een vinger en ze nemen de hele hand. Dat heb je met de islam als de pest. Of eigenlijk heeft islam meer overeenkomsten met malaria.

Kom je in aanraking met de islam dan rot je beschaving zienderogen weg.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische regimes gebruiken VN voor censuur

Bericht door Ariel »

VN woest over blokkade ‘Durban II’

Van onze correspondent Diederik van Hoogstraten
gepubliceerd op 19 april 2009 23:17,


NEW YORK - De conferentie tegen racisme die vandaag in Genève begint, de ‘Durban Review Conference’, kan sinds zondag moeilijk meer een wereldtop worden genoemd: gisteren werd duidelijk dat de VS, Nederland, Duitsland, Canada, Italië, Australië en Israël er niet bij zullen zijn.

Het vervolg op de ‘Wereldconferentie tegen racisme, raciale discriminatie, xenofobia en gerelateerde intolerantie’ in Durban, acht jaar geleden,

gaat als ‘Durban II’ door het leven, maar verdeeldheid heerst, nog voor de eerste vergadering van de vierdaagse conferentie is begonnen. Het is zo goed als zeker dat Zweden en Polen evenmin verschijnen. Groot-Brittannië en Frankrijk gaan wel, net als Iran; dat land zoekt zelfs de schijnwerpers op met een rede van president Mahmoud Ahmadinejad op de eerste dag.

De paus komt niet, maar steunt het initiatief. Vanuit het Vaticaan klinkt kritiek op het westerse blok dat tot een boycot heeft besloten.

De top begint zo in een gespannen sfeer, na maanden van voorbereidingen waarbij het er kort geleden nog op leek dat de Amerikaanse president Obama een delegatie zou zenden. Maar de VS bedankten het afgelopen weekeinde alsnog.

Het schisma binnen de westerse wereld en de afmeldingen leidden zondag tot woede bij de VN – zowel op het hoofdkantoor in New York als in Genève. De VN-commissaris voor de mensenrechten, Navi Pillay, maakte geen geheim van haar ergernis. ‘Een handvol staten laat hun aanpak bepalen door een of twee kwesties’, zei Pillay, overigens zonder Israël en religiekritiek met name te noemen. Zij noemde het essentieel dat racisme en discriminatie op een mondiaal niveau worden besproken, ‘hoe pijnlijk en moeilijk dat ook moge zijn’.

Té moeilijk, bleek. Over een ontwerpverklaring werd de afgelopen weken intensief overlegd. De Nederlandse en Amerikaanse regeringen uitten hun onvrede, maar lieten de deur op een kier. Deelname was niet uitgesloten, indien alle verwijzingen naar Israël en het ‘beledigen van religie’ uit de tekst zouden verdwijnen.

Dit gebeurde ook, wat leidde tot hoop in VN-kringen. ‘Durban II’ leek toch niet reddeloos verloren. Zondag werd de deur alsnog dichtgeslagen. ‘Landen die zelf nog heel wat te doen hebben op het gebied van mensenrechten’, zei minister Verhagen, ‘misbruiken de top om religie boven de rechten van de mens te stellen en de vrijheid van meningsuiting onnodig in te perken, discriminatie op grond van seksuele geaardheid te negeren, en impliciet Israël als enige land in de beklaagdenbank te zetten.’

In 2001 stapten de VS en Israël in Durban op uit protest tegen de focus op Israël. Ondanks lijmpogingen in Genève en New York blijft de Israëlische regering erbij dat een conferentie tegen racisme en xenofobie als een slechte grap moet worden beschouwd, als een land als Iran de boventoon kan voeren.

Obama onderschreef dit zondag. Hij voorzag een ‘herhaling van Durban’, waar de bijeenkomst volgens hem ‘hypocriet en contraproductief’ was. De VS kunnen niet leven met een onderschrijving van Durban, aldus Obama.

De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Lieberman bedankte zondag de afmelders. ‘Israël kan niet negeren dat de conferentie wordt bijgewoond door een structurele Holocaustontkenner’, zei hij, ‘op de dag dat het Joodse volk de Holocaust herdenkt.’

http://www.volkskrant.nl/buitenland/art ... _Durban_II" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Islamitische regimes gebruiken VN voor censuur

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
VN woest over blokkade ‘Durban II’
Zondag werd de deur alsnog dichtgeslagen. ‘Landen die zelf nog heel wat te doen hebben op het gebied van mensenrechten’, zei minister Verhagen, ‘misbruiken de top om religie boven de rechten van de mens te stellen en de vrijheid van meningsuiting onnodig in te perken, discriminatie op grond van seksuele geaardheid te negeren, en impliciet Israël als enige land in de beklaagdenbank te zetten.’
Zo wordt uiteindelijk de fatsoensnorm niet bepaald door Mahmoud Ahmadinejad, de ayatolla, de moefti, de imam, de kalief, de mahdi of de moellah, of welke andere door het gezonde verstand verlaten schuimbekkende primitieve moslimgek, maar door het gezonde verstand van de rede. Godsdienstwaanzin en Mohammed-wellust, die leiden tot het vermoorden van anders geaarde mensen en het opzetten van een vieze grote bek, behoren thuis in de achterlijkhjeid van de islamitische gefrustreerde middeleeuwen.

De beschaafde wereld heeft het startsein gegeven voor de eindfase van islam!

De keuze is integreren in een dynamische vooruitstrevende beschaving of blijven doormodderen in armoede en ellende, met leugens, list, bedrog, paganisme, discriminatie, satanisch sadistisch mensonterende genoegens en koran gerelateerde folteringstechnieken vanuit islam!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische regimes gebruiken VN voor censuur

Bericht door Ariel »

De Verenigde Naties bestrijden de vrijheid
maandag 20 april 2000

De Verenigde Naties zijn ooit opgericht door de overwinnaars van de Tweede Wereldoorlog. De oorspronkelijke bedoeling was om een platform te creëren voor de twee ideologische kampen: de Sovjet-Unie en het Westen.

Daarnaast wilden de Verenigde Naties de rechten van de mens bevorderen. Maar hoe kon de Sovjet-Unie dat bevorderen? Niet dus.

Bij de oprichting van de VN waren 51 landen betrokken. Nu bestaat de organisatie uit 192 landen. Met uitzondering van Europa, Noord-Amerika, Australië en een aantal landen in Zuid-Amerika nemen de meest landen, dus de meerderheid van de leden van de VN niet nauw met de rechten van de mens.

Onwrikbaar blok
De islamitische landen vormen getalsmatig een sterke stroming binnen de VN. Tezamen met hun vrienden zoals landen in Zuid-Amerika en Afrika, vormen ze een onwrikbaar blok tegen staat Israël. Ook zijn ze de krachtigste anti-vrijheid-stroming binnen de VN.

De islamitische landen proberen onder het mom van diversiteit, wat ineens ook een mensenrecht blijkt te zijn, de islamitische regels en gewoontes te rechtvaardigen.

Inderdaad zijn die islamitische regels in strijd met de fundamentele rechten van de mens.

Islamofobie
Onder het mom van antiracisme en respect voor de religies proberen de islamitische leden van de VN de vrijheid van meningsuiting te beperken. Alles wat ze niet bevalt, noemen ze islamofobie.

Het zijn landen waar de vrijheid van meningsuiting een onbereikbaar ideaal is. Of deze Verenigde Naties in de 21ste eeuw hun bestaansrecht kunnen rechtvaardigen, is zeer de vraag.

Durban
Een aantal jaren geleden werd tijdens de VN-conferentie in Durban Israël als racistisch land veroordeeld. Nu willen de Verenigde Naties in Genève hetzelfde effect bereiken.

Ze zijn niet alleen tegen de joodse staat, maar ze willen ook de vrijheid van meningsuiting in de Westerse landen inperken.

De islamitische landen zijn bezig om het rechtskarakter van de westerse landen te veranderen.

Slotverklaring
Maxime Verhagen (CDA), de minister van Buitenlandse Zaken, weigert om morgen naar Genève te gaan. Verhagen en zijn ministerie hebben getracht om de slotverklaring te wijzigen.

Dit is niet gelukt omdat ‘een aantal moslimlanden de top zouden misbruiken voor politieke doeleinden en onnodige aanvallen op het Westen.’

In een verklaring zei Verhagen: ‘Een aantal landen die zelf nog heel wat te doen hebben op het gebied van mensenrechten, misbruikt de top om religie boven de rechten van de mens te stellen en de vrijheid van meningsuiting onnodig in te perken, discriminatie op grond van seksuele geaardheid te negeren, en impliciet Israël als enige land in de beklaagdenbank te zetten.’

Inhoudsloos
Nederland boycot de VN-conferentie zoals ook de Verenigde Staten, Canada en een aantal andere landen. Eigenlijk moet ook de Europese Unie deze conferentie boycotten.

Door dit soort bewegingen worden begrippen als racisme en antiracisme bijna inhoudsloos.

We moeten niet alleen dit soort verwerpelijke conferenties boycotten, maar ook minder geld geven aan de VN-organen die in naam van de mensheid antivrijheidsidealen bevorderen.

Afshin Ellian

http://www.elsevier.nl/web/10231169/Afs ... ijheid.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Islamitische regimes gebruiken VN voor censuur

Bericht door Manon »

Door dit soort bewegingen worden begrippen als racisme en antiracisme bijna inhoudsloos.
Die begrippen zijn al een hele tijd inhoudsloos geworden, maar nu wordt het praktisch officieel.

Gelukkig stuurt Belgique wèl een afgevaardigde (denk ik toch, het lijkt hier staatsgeheim precies).
"There is a difference between kneeling down and bending over " hebben ze hier nog niet begrepen. Niet moeilijk: ze spreken enkel Frans. Het zou me niet verwonderen als de vertegenwoordigers van Belgique zichzelf van racisme gaan beschuldigen!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische regimes gebruiken VN voor censuur

Bericht door Ariel »

Wereldgemeenschap worstelt met racisme
van onze redactie buitenland

DEN HAAG - Secretaris-generaal Ban Ki-moon van de Verenigde Naties heeft maandag een omstreden conferentie over racisme geopend. Hij zei in zijn toespraak ,,bijzonder teleurgesteld'' te zijn over het feit dat verscheidene landen de bijeenkomst boycotten.

Nederland, de Verenigde Staten, Duitsland, Israël, Italië, Australië, Canada en Groot-Brittannië en Nieuw-Zeeland doen niet mee. Ze vinden dat de top wordt misbruikt voor politieke doeleinden en vrezen dat islamitische landen de meerdaagse vergadering gaan gebruiken voor een eenzijdige veroordeling van Israël.

Een van de eerste sprekers op de openingsdag is de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad die regelmatig fel uithaalt naar Israël en die vraagtekens heeft geplaatst bij de holocaust. Hij is een van de weinige staatshoofden die bij de vijfdaagse top aanwezig zal zijn. Voor zijn reis naar Zwitserland had de leider nogmaals hard uitgehaald naar het zionisme, het streven naar een joodse staat. Ook uitte hij kritiek op de Westerse boycot.

Meer dan tienduizend vertegenwoordigers van landen en maatschappelijke organisaties zullen tijdens de racismetop vier dagen debatteren over verschillende onderwerpen. De bijeenkomst in Genève is de opvolger van een soortgelijke conferentie die in 2001 in het Zuid-Afrikaanse Durban is gehouden. Toen eindigde het beraad in ruzie, waarbij de VS en Israël woedend opstapten.

Destijds circuleerde er een slotverklaring waarin zware kritiek op Israël werd geuit vanwege de behandelingen van de Palestijnen, en het zionisme werd vergeleken met racisme. Die zinsneden waren afkomstig van Arabische vertegenwoordigers. De Afrikaanse landen wilden de voormalige koloniale grootmachten wegens slavernij veroordelen; dat verleden heette een 'misdaad tegen de mensheid'.

In de slotverklaring kwamen beide punten niet in volle hevigheid terug, maar het kwaad was al geschied. De publieke opinie oordeelde over 'Durban' als een mislukking, al spraken de deelnemers af racisme, discriminatie, vreemdelingenhaat en intolerantie met alle mogelijke middelen te bestrijden en slachtoffers waar mogelijk bij te staan.

Gerechtigheid
Nog steeds staan er dagelijks miljoenen mensen in de wereld bloot aan racisme en discriminatie, aldus de VN-commissaris voor mensenrechten Navanethem Pillay. Er is geen enkel land zonder racisme. Vandaar het belang van het beraad in Genève, aldus Pillay, de voorzitter van het overleg. De internationale gemeenschap moet het belang van de strijd tegen dit fenomeen breed uitdragen. Het motto van de bijeenkomst is dan ook 'Verenigt tegen racisme: waardigheid en gerechtigheid voor allen'.

Terwijl Pillay stelt dat de er sinds Durban vooruitgang is geboekt, is de speciale VN-rapporteur inzake racisme, Githu Muigai, veel negatiever. ,,We moeten eindelijk de woorden en beloften uit 2001 waarmaken'', zei hij op 19 maart ter gelegenheid van de Internationale dag voor eliminatie van rassendiscriminatie. Met andere woorden: er is in negen jaar weinig verbeterd.

Het laatste jaarverslag van de Europese commissie tegen racisme en intolerantie getuigt daar ook van. Racisme en discriminatie in Europa nemen toe en de politieke wil daar echt iets tegen te ondernemen ontbreekt. Moslims, Joden, Roma en zwarten zijn in toenemende mate het slachtoffer. Politici richten hun pijlen veelal op migranten, vluchtelingen en asielzoekers. Wetgeving ter bestrijding van terrorisme is vaak discriminerend.

Islamofobie
Dat er weinig veranderd is, blijkt ook uit het gekrakeel over de slotverklaring bij het overleg in Genève. De Arabische landen wilden een veroordeling van Israël wegens het optreden tegen de Palestijnen. Daarnaast wilden de betrokken landen een passage over 'brandmerken' van religies opnemen bedoeld om bijvoorbeeld cartoons die de islam of de profeet Mohammed belachelijk maken, tegen te gaan. Een indirecte poging de vrijheid van meningsuiting aan banden te leggen.

De VS en Israël besloten meteen Genève te mijden. Canada, Australië, Italië, Frankrijk, Duitsland en Nederland dreigden met hetzelfde. Onder leiding van de Rus Joeri Boitsjenko verdwenen alle gewraakte passages de afgelopen dagen uit de conceptslotverklaring. In de tekst wordt 'grote zorg' uitgesproken over toenemende intolerantie jegens religieuze minderheden die onder meer wordt toegeschreven aan 'islamfobie'. Godsdienstvrijheid wordt benadrukt, het haat zaaien vanwege religie zal hard worden aangepakt.

Boitsjenko's opzet werd door alle landen als 'een goede basis' voor nader overleg gekenmerkt. Er was echter ook behoefte aan 'fine tuning'. Het overleg over de slotverklaring zal tijdens de conferentie doorgaan. De uitkomst ervan blijft waarschijnlijk tot het laatste moment onzeker.

Boycot
Landen als de VS, Groot-Brittannië, Nederland, Duitsland en Israël hebben besloten niet aan het congres deel te nemen. Minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen stelde gisteren in een verklaring dat de conferentie misbruikt wordt voor politieke doeleinden en aanvallen op het Westen. ,,Een aantal landen dat zelf nog heel wat te doen heeft op het gebied van mensenrechten, misbruikt de top om religie boven de rechten van de mens te stellen en de vrijheid van meningsuiting onnodig in te perken'' aldus Verhagen.

Groot-Brittannië is overigens wel als 'waarnemer' aanwezig. Na Durban dreigt zo een tweede mislukking. Ondanks Pillays stelling dat het gevecht tegen racisme en intolerantie vraagt om prompte actie. Meer dan een herbevestiging van de Durban-verklaring en de opzet van een mondiale databank met informatie over racisme zit er niet in.

Ook Nieuw-Zeeland heeft besloten niet naar de top tegen racisme in Geneve te gaan, maakte de Nieuwzeelandse minister van Buitenlandse Zaken, Murray McCully, maandag bekend.
http://www.nd.nl/artikelen/2009/april/2 ... et-racisme" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Re: Islamitische regimes gebruiken VN voor censuur

Bericht door bijwoner »

Webmaster NRP schreef:Oproep aan NGO’s: teken petitie tegen VN resolutie over ‘smaad van religie’
Een aantal NGO’s wereldwijd heeft op initiatief van UN Watch een petitie online gezet tegen de door de Mensenrechten Commissie van de VN bij de 10e zitting aangenomen resolutie waarin staten worden opgeroepen om religie van kritiek te vrijwaren. Regeringen moeten volgens de resolutie ‘bescherming bieden tegen haat, discriminatie, intimidatie en dwang die het gevolg zijn van smaad tegen religie en het oproepen tot haat tegen religie’.
De NGO’s zijn ‘diep bezorgd over de campagne van de Organization of the Islamic Conference (OIC) om op internationale fora het concept ‘smaad van religie’ te promoten. Dit begrip heeft, zo stellen de NGO’s geen enkele basis in het internationaal recht. Rechtsgeldigheid van het begrip zou een fundamentele verandering betekenen van de mensenrechten, waarin immers de rechten van het individu worden gewaarborgd, maar waarbij kritiek op religies mogelijk is.
De NGO’s zijn bang dat het begrip ‘smaad van religie’ door een aantal landen zal worden gebruikt om mensenrechtenactivisten de mond te snoeren. De NGO’s noemen ook de amendementen van Egypte die in werkelijkheid de meningsuiting beknotten in plaats van die te promoten.
Daarnaast zijn de NGO’s bezorgd over het initiatief van het Ad Hoc VN commissie tegen Rassenhaat om een protocol toe te voegen mbt ‘godsdienstsmaad’. De NGO’s noemen het taalgebruik van de slotverklaring van de Durban 2 Conferentie misleidend, waardoor antidemocratische bewegingen worden aangemoedigd. De petitie roept regeringen op zich te verzetten tegen de smaadresolutie en tegen het protocol van de Ad Hoc commissie.
Totnogtoe ondertekenenden 230 NGO’s de petitie, waaronder het Humanistisch Verbond.

U kunt op persoonlijke titel tekenen tegen de Durban 2 conferentie. Stuur een mail met naam, beroep en adres naar: [email protected]
Zie: http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/2672
http://www.unwatch.org/site/apps/nlnet/ ... ct=6859557

Webmaster NRP,
Dank voor de plaatsing van dit stuk op dit forum. Als particulier heb ik ook getekend, een vanzelfsprekende zaak zou je zeggen.
Nu wil het geval dat er al wat langer over geschreven wordt alhier. Er komen dan verschillende zienswijzen naar voren en daarop kan je eigen manier van redeneren veranderen*. Vrij recent was ik er voorstander van dat ook ons land zou aanschuiven in Geneve om een tegengeluid te laten horen. In het Nederlands Dagablad bleek van het weekend echter, dat deelname aan de conferentie in de huidige vorm volgens de organisatoren = accepteren van de tekst van Durban I.

Kijk, dit simplisme wordt dan weer verzwegen wanneer een VN woordvoerder via media -o.a. TV- staat door te geven 'niet te snappen waarom men wegblijft'.
Uit meerdere VN besluiten -besproken op http://www.dutch.faithfreedom.org" onclick="window.open(this.href);return false; blijkt al dat wijsheid niet gelijk staat aan kennis, laat staan aan voorkennis.
Al helemaal niet aan Bijbelse wijsheid of kennis; dan heb je zo'n overkoepelend geldverslindend en manipulerend clubje niet eens nodig.

Nu heb ik zojuist zo'n anti-petitie op het internet ondertekend en houdt daarnaast 'mijn hart vast'.
Zal je achteraf zien, dat het intekenlijstje door andere mensen dan de intekenaars zelf, misbruikt gaat worden om demonische paradepaardjes aan te prijzen!
Het probleem is immers, dat ik nu ' iets onder de VN-vlag' getekend heb. Om de wind uit de zeilen te nemen van al die luitjes die via misleiding en des-informatie hun boterhammetjes beleggen : mijn bedoeling was en is , kenbaar te maken dat de VN als organiserende club niet doet 'waarvoor men is aangenomen' bij deze voortzetting van Durban I conferenties. In 2007 werd zelfs abrogatie gepleegd - in NL heet zoiets fraude- zonder dat daarvoor mensen vervolgd zijn.

In het verlengde daarvan is meer zelfkritiek wenselijk door de bestuurders en deeelnemers hierbij. Temidden van deze 'mitsen en maren' verklaar ik ook, dat ik alleen ingetekend heb nadat ik hiertoe aan de levende God -bekend vanuit de Bijbel- (beslist niet = Allah- bekend vanuit De Koran) gevraagd heb de misleidde Arabische volkeren te zegenen zodat hun bevolkingen alsnog de vrijheid krijgen De Bijbel te lezen en daarna in vrijheid hun eigen God te kiezen en te dienen. Daarom zie ik uit naar het moment waarop in alle vrijheid publiek geschreven en gedacht kan worden over De ParallelKoran, nadat deze in boekvorm is verschenen. Het huidige probleem is echter, dat geen uitgeverij zich hieraan waagt -vanwege de dubbele agenda van veel daarin besproken regeringen en geestelijke (mis)leiders.
De A.Wolfsen-gate in april 2009, Utrecht, liet immers zien dat veel plaatselijke media nogal afhankelijk zijn van overheidssteun. De publicatie van de PK zal extra aandacht voor mijn persoontje genereren -hoe onwenselijk dan ook- en tegelijkertijd de VML, wapenindustrie en De Islam in de beklaagdenbank zetten. Zo heb ik 'een appeltje te schillen' met de luitjes die niet geschuwd hebben in mijn lichaam electronisch troep te verstoppen- en tegelijkertijd mijn prive leven zo als studie opbject gekozen hebben. Tuig dat zo omspringt met burgers, kan niet genoeg zelf bekeken en geanalyseerd worden -en graag ook publiek berecht, juist vanwege VN mensenrechten resoluties! :turban:

*Het CDA in ons land is erg schuw van voortschrijdende inzichten of veranderingen -men heeft dit gemeen met De Islam of De Koran.
Zo werd er ten tijde van de vorige verkiezingsronde door een CDA-spindoctor naar media gelekt dat 'Wouter Bos een draaikont is'.
Voor Media die vanouds ten kosten van andermans goede naam of faam leven -rondpompen van geruchten en daaruit geciteerd worden zou de aandeelhouder van deze media ten goede komen- maakt hen dan niet uit hoeveel levens er geruinieerd worden. De voorman van de PvdA -niet mijn partij- heeft zich kunnen handhaven, ondanks de onsportive benadering door het CDA en het 'lemmingen gedrag van veel media'. Er wordt gelukkig nog echt gebeden door Christenen naar de levende God (Jahweh, Jezus Christus, Heilige Geest).
Volgens de geschiedenissen in De Bijbel is een zich ontwikkelend mens ook in relationeel opzicht verstandig, als men 'vanuit andermans oogpunt' een situatie bekijkt. Waar ten tijde van 'de verkiezingen' een CDA werver mensen aanspreekt die stil staan in hun geestelijke ontwikkeling, vist men in een vijver van onontwikelde mensen en dwazen. Daarom kunnen ook Moslims en Hindoestanen lid van het CDA worden; de ene dwaalgeest valt niet op temidden van de rest van deze centrum democratische partij. Dat Maxime Verhagen zich thuis volet bij het CDA verbaast mij keer op keer. Mogelijk dat de niet -kritische instellig van deze club hierbij parten speelt. Ik noem zijn naam hier, juist omdat hij trouw ons land vertegenwoordigd heeft bij de VN ten tijde van overlegrondes waarin Christocentrisch spreken 'totaal uit de toon valt'. :turban:
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Islamitische regimes gebruiken VN voor censuur

Bericht door Manon »

Polen gaat ook niet, en Frankrijk zal de zaal verlaten als ze negatief over Israel spreken: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... bsection=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Frankrijk wel, Polen niet naar racismeconferentie
maandag 20 april 2009Bron: afp/belga Auteur: dsl
Bernard Kouchner
PARIJS -

Frankrijk stuurt een vertegenwoordiger naar Durban II, de VN-conferentie tegen racisme die maandag in Genève begint. Maar net als zijn Europese collega's zal de Franse vertegenwoordiger de zaal verlaten als de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad antisemitische taal gebruikt. Dat heeft de Franse minister van Buitenlandse Zaken, Bernard Kouchner, maandag gezegd.

'We willen heel duidelijk zijn. Wij accepteren geen slippertjes. Als president Ahmadinejad de moeilijk onderhandelde tekst opnieuw wil openbreken of racistische en antisemitische uitlatingen doet, dan verlaten we onmiddellijk de zaak', zei Bernard Kouchner op de radiozender France Info.

Van de Iraanse president is bekend dat hij meermaals de holocaust als een mythe afdeed en opriep om Israël van de kaart te vegen. Ahmadinejad houdt maandagnamiddag een toespraak in Genève.

Polen heeft intussen laten weten dat het niet deelneemt aan Durban II, omdat het vreest dat 'de conferentie net zoals in 2001 in Durban zal worden aangegrepen om racistische en antisemitische meningen te verkondigen'.

De lidstaten van de Europese Unie zijn het niet eens geworden over een gemeenschappelijk standpunt met betrekking tot de deelname aan de conferentie in Genève. Zo zegden onder andere Duitsland, Italië en Nederland al af. Ook de Verenigde Staten en Australië sturen hun kat.

Belgique wil het snoepreisje naar Genève niet missen!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische regimes gebruiken VN voor censuur

Bericht door Ariel »

Een kort verslag van het eerste gedeelte.
VN-chef betreurt boycot racismeconferentie

Secretaris-generaal van de Verenigde Naties Ban Ki-moon betreurt het zeer dat negen landen, waaronder Nederland en de Verenigde Staten, de racismeconferentie van de VN in Genève boycotten. Dat heeft hij maandag tijdens de opening van de conferentie gezegd.

Ban benadrukte dat zowel antisemitisme als islamofobie moet worden bestreden.

Ban zei in in zijn openingswoord dat door de economische crisis de onverdraagzaamheid dreigt te groeien en dat 'nu het tijdstip is aangebroken om racisme uit te roeien'. Hij riep de duizenden aanwezige ministers en diplomaten op 'ons geloof in fundamentele mensenrechten en de waardigheid van ons allen te herbevestigen'.

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu riep zijn ambassadeur uit Zwitserland terug uit protest tegen de conferentie. Netanyahu zei dat beraad met de ambassadeur nodig is omdat in Zwitserland de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad, 'een racist en Holocaustontkenner', eregast is. De een week durende conferentie in Genève begint toevallig op de dag waarop Israël zijn jaarlijkse Holocaust Dag houdt.

"Israël wordt niet gestigmatiseerd, de vrijheid van meningsuiting blijft overeind en er wordt melding gemaakt van de Holocaust", zei Kouchner.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... tid=231198" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie live mee wil kijken kan dat hier doen.
http://un.org/webcast/durbanreview/#" onclick="window.open(this.href);return false;

Om 3 uur begint de tweede gedeelte van de Plenary Meeting. De dames en heren zitten nu heerlijk te lunchen.
Belgique wil het snoepreisje naar Genève niet missen!
Ja, jammer Circe. Ze zullen wel een goed excuus verzinnen voor hun meedoen. Bijvoorbeeld dat ze de Islamitische wereld even de waarheid willen zeggen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Islamitische regimes gebruiken VN voor censuur

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:Ban zei in in zijn openingswoord 'nu het tijdstip is aangebroken om racisme uit te roeien'.
Zei hij dat? Oeii! Je kunt zeggen dat rascisme NIET DEUGT. Dat dit een 21ste eeuwse beschaving onwaardig is. Maar uitroeien? Dat heet in het Duits toch ’ausradieren’? En dat doet ons weer denken aan . . .

Als nu het tijdstip is aangebroken om rascisme uit te roeien, volgens Ban, dan moet men in feite dus beginnen bij de islam. Nou, en ga dat maar eens voor de microfoon zeggen daar aan het meer van Genêve. Dat bedoel ik nu met geldverslindende periodieke nutteloze bijeenkomsten. Bla bla bla. Maar geen oplossingen! NOOIT! Kijk naar ons eigen achterlijke kabinet Balkenende, de ongekroonde koning van het normen en waarden stelsel. Bla bla bla. Maar geen oplossingen! NOOIT! Omdat men de geit en de kool wil sparen. Zo ook in Genêve.

En zo verging het ook destijds met Unctad in Chili. De werkelijke machthebbers gingen schuil achter de ruggen van hun gewillige regeringen. Zes weken lang schijnheilig en nutteloos vergaderen door 3000 gedelegeerden uit 141 landen. Juist nu moeten we onze lessen trekken uit de schade en de schande van de valse hoop, het verkeerd gerichte idealisme en het vertekenen van de werkelijkheid. De wereld is zo georganiseerd dat de duvel altijd op de grote hoop schijt.

De anti-islam landen proberen alleen de islam-achterlijken aan de praat te houden. De islam-achterlijken willen Genêve zoals in Durban maar weer eens gebruiken om uitsluitend hun hysterische respect-eisen te kunnen afdwingen, omdat zij hun Allah-machtsspel in snel tempo vanwege de opwarming van de aarde zien verdampen.

Het schiet allemaal geen mallemoer op, beste mensen. Het enige wat opschiet zijn onze bezigheden hier op dit forum als Fait Freedom en alle ander forums die de islam tot op het bot ontleden als een ongewenste primitieve mensonterende discriminerende vergiftigende haatzaaiclub. Recht door zee, met open vizier, duidelijkheid en oplossingen zonder omwegen! Daar hebben we Durban en Genêve als gecensureerd praathuis toch niet voor nodig?! :idea:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Vrijdenker
Berichten: 1747
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Re: Islamitische regimes gebruiken VN voor censuur

Bericht door Vrijdenker »

Aanval op de vrijheid
Mia Doornaert, Standaard.be, 20 april 2009
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... d=IM292SGL" onclick="window.open(this.href);return false;
Tenzij afgelopen nacht een diplomatiek mirakel plaatsvond, kan België zich niet achter een Europees standpunt verschuilen over deelname aan 'Durban II'. Nederland zei gisteren dat het niet deelneemt aan de VN-vervolgconferentie tegen racisme, omdat de slottekst principieel onaanvaardbare paragrafen bevat. Dat is geen verrassing: minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen had duidelijke rode lijnen getrokken, die overigens ook door de EU aanvaard waren. Gisteren waren die nog altijd overschreden.

Groot-Brittannië is van plan hoe dan ook naar de conferentie te gaan, zij het op een laag niveau. Dat is evenmin een verrassing, want dat land gaat ook intern heel ver om 'de islam' te paaien. Een eensgezinde Europese houding is er dus niet.

In Brussel werden gisteren nog altijd argumenten opgesomd om toch aanwezig te zijn op de conferentie, die een vervolg vormt op de berucht geworden conferentie van 2001 in het Zuid-Afrikaanse Durban.

Eerste argument: België gelooft in de dialoog.

Wel, de dialoog zal niet plaatsvinden op de conferentie, van maandag tot donderdag in Genève. Dergelijke conferenties vormen een platform voor toespraken en de slottekst ligt al klaar. De dialoog heeft de afgelopen twee jaar plaatsgevonden, in de voorbereiding van de conferentie. En het resultaat ervan is niet aanvaardbaar voor wie het ernstig meent met de gewetensvrijheid en de vrije meningsuiting. Dialoog om de dialoog is tijdverspilling, of capitulatie.

Tweede argument: We hebben al heel veel kunnen doen schrappen uit de ontwerptekst, die nog veel slechter was.

Dat houdt geen steek. Het zou erg zijn als twee jaar onderhandelen helemaal tot niets geleid had, maar dat doet niets af aan het feit dat de slottekst een slechte tekst blijft.

Iedereen die ooit onderhandeld heeft, weet dat die partij gewonnen vertrekt wier tekst als basis voor de onderhandelingen dient. In dit geval is de ontwerptekst opgesteld door een commissie die voorgezeten werd door Libië en waarvan Iran een van de ondervoorzitters was, twee landen die bekendstaan om hun respect voor godsdienstvrijheid en hun tolerantie. Dat bepaalt de hele teneur van het document, ook al zijn er enkele enormiteiten uitgehaald. De teneur blijft dat religieuze en/of fascistische dictaturen aan democratieën de les spellen wegens slavernij, racisme en onverdraagzaamheid.

Paragraaf 10 van de slottekst bijvoorbeeld is 'zeer bezorgd' over het 'negatief stereotyperen' van godsdiensten en over 'islamofobie, antisemitisme, christianofobie en anti-Arabisme'.

'Islamofobie' is een uitvinding van moslimfundamentalistische regimes en imams om hervormingsgezinde moslims te vervolgen en de mond te snoeren. Aan wiens kant staan we: obscurantisten of hervormers? En moeten we straks naar het Centrum voor Gelijke Kansen lopen als nog eens iemand de paus bekritiseert of de 'kaloten' belachelijk maakt?

Bovendien vormt die zin een ontkenning van de Shoah. Antisemitisme is een racisme. De Joden werden niet uitgemoord omdat ze naar de synagoge gingen, ze werden uitgemoord omdat ze Jood waren, ongeacht hun religie of levensbeschouwelijke overtuiging. Antisemitisme reduceren tot godsdienstvervolging is een vorm van negationisme. Het is maar een van de vele voorbeelden waar de tekst een rode lijn overschrijdt.

Derde argument: Durban II laat ons toe de deelnemers verantwoording te vragen over de toepassing van het slotdocument van de conferentie van Durban van 2001.

Dat is een lachertje. In een groot deel van de wereld zijn racisme, discriminatie en sektarisch geweld toegenomen sinds Durban. Om nog maar één voorbeeld te geven uit Libië, voorzitter van de VN-commissie voor de mensenrechten: Durban heeft er niets aan veranderd dat Kadhafi vijf Bulgaarse verpleegsters en een Palestijnse arts jarenlang gevangen hield en liet mishandelen als zondebokken voor een aidsepidemie. Is dat geen racisme?

Vierde argument: Als we wegblijven, laten we het veld vrij. Dat heeft nu geen belang meer, want het werk is al - slecht - gedaan. Vandaag is een van sprekers op de conferentie de Iraanse president Ahmadinejad, die homoseksuelen laat ophangen, ontkent dat de Shoah heeft plaatsgevonden en vindt dat Israël moet weggebrand worden van deze aarde. Door aanwezigheid geeft men geloofwaardigheid aan dergelijke lieden.

De Belgische minister van Buitenlandse Zaken, Karel De Gucht (Open VLD), heeft in een toespraak tot de VN-commissie aan de mensenrechten ooit - en terecht - gezegd dat 'niet godsdiensten maar mensen moeten beschermd worden'. De slottekst van Durban II doet het omgekeerde. De affaire van de privédetective van Jean-Marie Dedecker is natuurlijk wereldschokkender, maar België moet nu toch uitmaken aan welke kant het gaat staan: die van de mensenrechten of die van het fundamentalisme.
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Bloodgod
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 23, 2009 1:29 am

Re: Islamitische regimes gebruiken VN voor censuur

Bericht door Bloodgod »

ja hoor de eerste vertrekken al!! clowntje was ook al weggevoerd!!
Living on enemy ground, I will not obey your law.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Islamitische regimes gebruiken VN voor censuur

Bericht door Manon »

Op CNN live Ahmadinejad maar simultaanvertaling en dat versta ik nooit.

Frankrijk's stoel is leeg.

Belgique zal wel blijven zitten denk ik. Alhoewel: EU delegation walks out.... toch?
Yeps .. De Gucht is ook weg.
Laatst gewijzigd door Manon op ma apr 20, 2009 3:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Bloodgod
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 23, 2009 1:29 am

Re: Islamitische regimes gebruiken VN voor censuur

Bericht door Bloodgod »

Wat bezielt die man toch? Zionisten dit, Zionisten dat, Eerste en Tweede WO > Gaza. Verlost van overheersers.
GELUL !!! Op CNN Kun je het nog ff bekijken,
http://edition.cnn.com/2009/WORLD/europ ... nnSTCVideo
Living on enemy ground, I will not obey your law.
Vrijdenker
Berichten: 1747
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Re: Islamitische regimes gebruiken VN voor censuur

Bericht door Vrijdenker »

Schafft die Uno ab!
http://debatte.welt.de/kommentare/12476 ... die+uno+ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Die Uno ist nur noch eine Bühne für komische Kleindiktatoren und Präsidentendarsteller wie Ahmadinedschad. Antisemiten, Pädophile und Völkermörder sind die einzigen Interessengruppen, die von der Weltorganisation profitieren.
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie